[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Welkom in het [CM] Mislukkelingen topic deeltje 3 alweer :)

De bedoeling van dit topic

Welkom in dit topic, in dit topic is het de bedoeling om net zoals vooraf gaande delen je mislukkelingen te plaatsen m.b.t. je carriere als tweaker zijnde :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
[list]• In dit topic geld ook weer net zoals geheel GoT, gewoon de policy waar je aan moet houden. Ga nou niet van alles roepen of schelden. Deze posts zullen gewoon worden verwijderd en je kan een ban/OW eraan over houden. Dat is geheel aan je zelf, maar toon een beetje respect voor elkaar en ga nou niet elkaar de huid vol schelden als jij denkt van goh wat een sukkel. Dit houd je maar lekker voor je en mijn en andere tweakers zullen daar dan echt geen zorgen over maken. Dus kortom het geheel ligt aan je eigen :)
• Als je eventuele plaatjes wilt laten zien, dat kan dan gewoon maar houd deze binnen de maximale breedte van 600 pixels zodat de layout intact blijft. Om een plaatje te verkleinen moet je de volgende code toepassen:
[img=600]url van plaatje[/img]

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Voorgaande deeltjes

Voorgaande deeltjes :)

Deeltje 1
Deeltje 2

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

wilde laatst mn kast schoonmaken, ik ruk mn mobo-plate eruit. 1 fannetje kapot wat precies met de zijkant tegen de kast aankwam, deden mn ledjes het niet meer, en mijn cpukoeler met een ruk van zn socket en proc af :/ de clip paste er net niet tussen door. Ik snel alles weer aangesloten, nieuwe koelpasta erop. Proc deed het nog :) fannetje gerepareerd met een paar draadjes koper uit de kern van een stroomdraad en een stukje plakband: werkt ook weer. Goede leer voor de volgende keer :D

/edit

was ook die keer, ik liet een schroevendraaier uit mn handen vallen, vol op mn mobo :X kon geen beschadigingen vinden, werkt ook nog, hij viel toch echt vol met de punt vlak naast de NB.

Ik wil (nog steeds) mijn koellichaam van mijn NB afhebben (a7n8-x deluxe) maar dat ding zit zo stevig vast, ik durf niet meer kracht te zetten omdat ik bang ben mijn chipset mee te nemen :/

[ Voor 29% gewijzigd door lex op 29-04-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60418

Anoniem: 60460 schreef op 29 april 2004 @ 00:38:
Wat ik onlangs heb meegemaakt is wel leuk(!)

Kastje op zen zijkant gelegd tijdens testen van systeem (makkelijker onderdelen eruit halen enz)
Cd-rommetje erin v/d klant en gaan.
Ineens een KNAL, ik zat gelijk onder me bureau :P
Ik kijken, of er iets van de muur was gedonderd ofzo, wat bleek:
Cdrom losgeschoten door scheurtje in het midden van de cd.
Volledig voorkant van de cdrom eraf geknalt.
1 groot stuk cdrom in de muur achter me. (deuk in gipsmuur)
Gelukkig zat ik niet recht voor de cdrom, anders was het niet zo lachwekkend geweest achteraf!

Cdrom toch maar even opengemaakt voor de fun...je raad het al 1000-en stukkies cdrom.

Eerder meegemaakt iemand?
Ja ik, terwijl de pc gewoon rechtop stond. Zag de scherven tot een paar centimeter :P langsvliegen. Heb echt een half uur met mijn mond open gestaan van de schrik.

En de cd in duizend stukjes natuurlijk.

Levensgevaarlijk die cd-roms.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 60418 op 29-04-2004 14:09 . Reden: verkeerd woordje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67201

Was dat toevallig een Aopen player? Daarvan heb ik vaker gehoord dat ze veels en veels te snel upspinnen wat ook wel te horen is...

Heb ik hier ook laatst meegemaakt.
De knal was niet misselijk (maar wel cool achteraf :7 )
BTW volgens mij was het CD ook niet bepaald van een A-merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112588

lol mijn neef had een keer een dikke snee daar door gekregen... arm lag open!

mijn enigste misluking was niet echt een mislukking maar ja... was op school... maat van mij had de volt schakelaar van 220 naar 110 gezet... dus ik zet dat ding aan... Bof! rook pluimpje... hehe! achjah kan gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93450

wat ik had gedaan is wel lachen :D eigenlijk zwaar kut maar boeiend :P

Ik wou een pc in een bierkrat bouwen maar toen is er heel wat misgegaan:
ik had al me onder delen op een stapeltje gelegd 8)7 en toen stoote ik dat stapeltje met me elleboog om |:( |:(

dus 1e harde schijf stuk :X

toen hij eenmaal ingebouwd was ging ik er mee naar een vriend om te gamen verneuk ik er 1tje dus nog maar een nieuwe inbouwen en gelukkig leefd die nu nog steeds :) maar ik heb egt zo veel ongelukken gehad met computers dat is te veel om op te noemen :*) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

* ik heb ooit is mijn mobo opgeblazen (is al wat jaren geleden) omdat ik dacht dat ik wel even een muis (serieel) erin en eruit kon halen of andersom, dat was 9 keer goedgegaan, maar die 10e keer was een beetje vervelend, mobo deed het dus niet meer,

*Gisteren nog bijna mijn p4 opgeblazen, had namelijk mijn draadjes van de fan van mijn p4 chip losgemaakt en in een slang gedaan (ik dacht ziet er stoer uit, dat ziet het er ook wel uit) maar ik was de volgorde van de draadje vergeten, dacht dat ik het nog wel wist, niet dus, ik dom blondje niet kijken of ie nog werkte toen ik pc aan zette, na 20 min pcen, plof, systeem uit, ik denk wat is dit, hij bootte nog wel daarna maar videobeeld ho maar, ik kijken, en nog is kijken, alles in en uit bouwen, ik vatte nog steeds, maar mijn mobo was nog al heet, en mijn chip, nog heter, en ik kijken waarom, doet mijn fan het niet, ik maar draadjes goed gezet, gelukkig in een keer goed, en toen deed ie het weer, dat was echt ff schrikken.

ik heb nog wel meer meegemaakt zou het alleen zo ff niet meer weten.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Lanparty bij ons thuis (1e jaar) en wij wel even op een ingenieuze wijze 380 omzetten naar 220V...
Bleek niet te werken en een hele hoop mensen hadden hun pc al aangesloten, maar gelukkig (:P) nog niet aan... behalve een 19" Sony, die hevig begon te klikken en daarna met een knal afscheid nam...
Dikke stinkende wolk rook er bovenuit die aan het einde vd dag nog te ruiken was :Y)
Maatje van de eigenaar heeft toen bij de winkel waar die werkte de monitor laten stuiteren en hij kreeg een vervanger mee _/-\o_

Vorige week op stage, even mijn stage-pc open maken, dus monitor eraf (desktop model). Check check dubbel check, kast dicht, connector er weer aan (wat niet makkelijk ging), monitor aan, wil hij niet meer van standby af, monitor open gemaakt, complete 15-pins aansluiting vd monitor connector aan de binnenkant verrot gedrukt...
Monitor is linea recta in je container gegaan :)

Casemod gedaan (dik jaar terug)
Aopen HQ-08 opgeschuurd, in de grondverf gezet en daarna met navy-blue autoverf overgespoten, maar niet de grondlaag opgeschuurd.
Elke keer als ik de kast nu verplaatst breekt er weer een stukje verf af :)
Zelfde kast een 80 mm gat in de bovenkap gezaagd met een gatzaag, wil ik de fan monteren, schiet ik uit met de schroevendraaier... diepe kras over de bovenkant vd kast... Dat gedeelte toen maar wit gespoten want de blauwe verf was op :D

En nog een stukje humor bij de kast die nog steeds aanwezig is...
Had een mooie blowhole aan de voorkant onderin gemaakt van 120 mm, maar geen pvc buis te vinden om er een nette tunnel van te maken..
De oplossing kwam tot mij toen mijn lieve moeder langs kwam lopen met een bakje Karaat Huzarensalade :Y)
Deze doet nog steeds zijn werk en word door mensen die de kast zien lief toegelachen O+

[ Voor 35% gewijzigd door Goingin op 29-04-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:05

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 67201 schreef op 29 april 2004 @ 14:17:
Was dat toevallig een Aopen player? Daarvan heb ik vaker gehoord dat ze veels en veels te snel upspinnen wat ook wel te horen is...

Heb ik hier ook laatst meegemaakt.
De knal was niet misselijk (maar wel cool achteraf :7 )
BTW volgens mij was het CD ook niet bepaald van een A-merk :+
K*t, zit ik mijn aopen cd-drive. nu maar hopen dat ik niet hetzelfde lot onderga.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-06 11:21
Rakkerzero schreef op 29 april 2004 @ 15:04:
[...]

K*t, zit ik mijn aopen cd-drive. nu maar hopen dat ik niet hetzelfde lot onderga.
Is bekend dat dit gebeurd bij allerlei merken cd-rom spelers.
De oorzaak is vaak een of meerdere haarscheurtjes die vanuit de kern (het gat) naar buiten lopen.
Dit probleem is pas op gaan spelen toen er 52x spelers kwamen, daarvoor waren de snelheden te laag om schade aan cd-roms te veroorzaken.

Jochem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Hey, een vriend van me HAD een 56x aopen... Hij was een uurtje of 2 renegade aan het spelen, en plots: KABOOOM... Alhoewel dit bij hem waarschijnelijk aan een 12v lijn spanningspiek lag: de hd was ook naar de filisteinen 8) dan hebben ze ook maar een nieuwe voeding ingestopt toen ze toch bezig waren :Y)

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96955

C&C Renegade? Al die cds zijn gewoon brak. Renegade is ook overleden in mijn cd drive (geen dramatische explosie maar doet et gewoon nie meer).

On topic: khad dus in de voorkant van me kast allemaal kleine mooie luchtgaatjes gemaakt in een mooi patroon, waar dan het licht van een led fan doorheen scheen. Was echt een heel mooi gezicht. Tot ik op een late avond op het geniale idee kwam om de gaatjes te verbinden zegmaar... door kracht te zetten met een schroevendraaier. Zou de airflow te goeden komen.

Needless to say, ik zit nu met een kast vol met allejezus lelijke scheuren en stukken plastic die er overal uit steken. Ik hoop nog steeds ergens in de schuur een mooi vijl te vinden om het beetje netjes bij te werken (te lui om naar de winkel te gaan en er eentje te kopen... )

Oh ja, en ik had keertje die stroomconnecter van de floppydrive er verkeert om in gedaan --> floppy dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Vorige week op stage, even mijn stage-pc open maken, dus monitor eraf (desktop model). Check check dubbel check, kast dicht, connector er weer aan (wat niet makkelijk ging), monitor aan, wil hij niet meer van standby af, monitor open gemaakt, complete 15-pins aansluiting vd monitor connector aan de binnenkant verrot gedrukt...
Monitor is linea recta in je container gegaan :)
?! Die aansluiting kun je eenvoudig fixxen hoor.. daarnaast hoort/mag een monitor niet in een container :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
met n pincetje, mesje of ander puntig voorwerp en wat geduld heb je die pinnetjes idd zo weer recht .vd week nog de connector van een laptop lcd zo moeten fixen.. en das toch nog n stukje kleiner als n VGA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

kingjotte schreef op 29 april 2004 @ 15:34:
[...]

Is bekend dat dit gebeurd bij allerlei merken cd-rom spelers.
De oorzaak is vaak een of meerdere haarscheurtjes die vanuit de kern (het gat) naar buiten lopen.
Dit probleem is pas op gaan spelen toen er 52x spelers kwamen, daarvoor waren de snelheden te laag om schade aan cd-roms te veroorzaken.

Jochem
Laat ik dan maar niet mijn Nashua cdrw (met 2 dikke barsten vanuit het midden in m'n 52speed Aopen spelertje stoppen, volgens mij is dat dubbel vragen om ongelukken >:)

@De Generaal
Vergeet niet past :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vermicellisoep op 30-04-2004 00:08 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

oeps dubbelpost, misschien moeten ze die editknop niet naast de quoteknop zetten of heb ik een bril nodig B)

[ Voor 85% gewijzigd door Vermicellisoep op 30-04-2004 00:08 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Niet online
Ik heb een keer een TNT2 gesloopt door het kreng na het aanbrengen van een nieuwe koelblokje scheef in het AGP slot te zetten :| ik kon de brandplekken op de onderkant van de GPU zien zitten...

Verder heb ik nog niets gesloopt, ik ben beetje erg paranoia met computers als ik er dingen mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100532

Ik wil (nog steeds) mijn koellichaam van mijn NB afhebben (a7n8-x deluxe) maar dat ding zit zo stevig vast, ik durf niet meer kracht te zetten omdat ik bang ben mijn chipset mee te nemen :/
Ik hebh zelf de A7N8X zonder deluxe of-x en heb er nu een asetek waterchill op zitten voor cpu vga en nb, ik heb mn nb blok als volgt verwijderd:
Ik heb die pinnetjes losgemaakt door mn mobo(evt tangetje gebruiken) daarna heb ik een beetje zitten draaien en trekken..en toen was ie los, hij zit met van die roze lijm vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 06-06 15:57

Griffin

Is mythical

Neej deze is leuk:
* Op stage dacht ik een lazerprinter schoon te maken met een compressor --> toner in de drum geblazen --> printer naar de filistijnen.

* Ook op stage, cpu fan maakte een tering herrie --> duzz een nieuwe (was AMD btw) deze erop gezet --> ik rookt bij het aan zetten de geur van koelpasta --> niet booten hoor. (en neej ik heb niet zelf de koelpasta erop gedaan. zat al op de koeler)

* Op stage een andere stageloper pakt een celeron uit de verpakking en beukt m in de socket ZONDER HET HENDELTJE OM TE ZETTEN (DOM). ik kreeg de celeron in mn handen en een creditcard. --> ben verdomme 1 uur bezig geweest om de pinnetjes recht te zetten. --> laten checken hij zij is OK. --> celeron rustig in de socket. --> rook weer een raar luchje. (celeron opgeblazen.)

* tijden HDD vast zetten schoot ik uit. --> over het mobo en daar ging het mobo.

* testen van boxen --> andere stageloper vond het leuk om de boxen stiekem vol open te zetten en het minijack stekkertje uit de pc. --> ik kom trug van de WC en ga verder met testen. --> hij doet het niet ??? --> ey minijack zit er niet in --> erin en BOEm,KRak kdkfj.
ik krijg op mn flikker en die ander begint te lachuh. had m bijna gemept.

dit was het wel zn beejte

0_0 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:55
hey deel 3 alweer joh... :9

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een keer het houdertje van de BIOS batterij afgebroken. Eigenlijk is dat ook best wel pijnlijk :X :D

Verder, behalve een overhitte CPU, nog geen schade door eigen onhandigheden gehad *D

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Speedy55 schreef op 29 april 2004 @ 14:48:
* ik heb ooit is mijn mobo opgeblazen (is al wat jaren geleden) omdat ik dacht dat ik wel even een muis (serieel) erin en eruit kon halen of andersom, dat was 9 keer goedgegaan, maar die 10e keer was een beetje vervelend, mobo deed het dus niet meer,

*Gisteren nog bijna mijn p4 opgeblazen, had namelijk mijn draadjes van de fan van mijn p4 chip losgemaakt en in een slang gedaan (ik dacht ziet er stoer uit, dat ziet het er ook wel uit) maar ik was de volgorde van de draadje vergeten, dacht dat ik het nog wel wist, niet dus, ik dom blondje niet kijken of ie nog werkte toen ik pc aan zette, na 20 min pcen, plof, systeem uit, ik denk wat is dit, hij bootte nog wel daarna maar videobeeld ho maar, ik kijken, en nog is kijken, alles in en uit bouwen, ik vatte nog steeds, maar mijn mobo was nog al heet, en mijn chip, nog heter, en ik kijken waarom, doet mijn fan het niet, ik maar draadjes goed gezet, gelukkig in een keer goed, en toen deed ie het weer, dat was echt ff schrikken.

ik heb nog wel meer meegemaakt zou het alleen zo ff niet meer weten.
Kijk, met een AMD waren dit soort dingen verkeerd gegaan.
een P4 kan dit gewoon.

Ik had ooit eens het grandioze idee om mijn machine lekker stil te laten lopen. cpu fan @ 5v, voeding fan @ 5v (ging om een 1700mhz cel trouwens). Ik heb bak aanstaan, ben er wat mee aan het werken, ga naar beneden, ga eten, kom weer boven en verbaas me dat het een beetje vreemd ruikt. Na een uur nog steeds die vervelende geur.

* TERW_DAN gaat kijken, fan van cpu en voeding staan doodleuk stil :X.
zowel de voeding als de celeron werken overignes vandaag de dag nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106207

thaBeerbuster schreef op 29 april 2004 @ 14:03:

je moet even wat kracht zetten dan komt ie er af ik heb ook een a7n8-x deluxe dus spreek uit ervaring. veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Vroegâh, bij mijn oude 386-er had ik heel de boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Maar dat was een heel slappe kast en ik was niet zo voorzichtig, dus toen ik de boel terug wilde bouwen past de HDD niet meer. Ik schoof 'm een stukje erin, maar de ruimte was een beetje krapper geworden, dus ik gaf er een enorme ram tegenaan en toen paste het wel. Bij het testen maakte dat ding een ontzettende herrie en had ik van de 270Mb nog maar 100Mb over |:(, maar die schijf draait nu nog steeds O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voedingkabeltje van de floppy drive verkeerd aangesloten (hey waarom blijft die LED nu een hele tijd zwakjes branden? 8)7) Natuurlijk was die kapot.

Een AT voeding verkeerd aangesloten op een oud mobotje... Ik vergeet nu nooit meer dat je bij die dingen zwart naast zwart moet aansluiten :P

Koeler van een oude P1 133mhz vervangen en de clips van de socket afgebroken

Schroevendraaier laten vallen op men moederbord.... er was gelukkig niets aan :)

Ook wou ik een klein jaartje terug de dvd-rom in men AMD XP 1700+ vervangen door een DVD-RW drive... ik maak de kast open, haal de dvd-rom er uit.... en steek hem er weer terug in, maak de kast dicht tot men vriendin zegt: "hey, ging je die DVD-RW niet inbouwen?" Goed gevloekt natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 08-06 08:00
K had laatst voor de de headsink van me P4 2,6 Ghz der ff afgehaald. Toen ging de cpu zelf ook mee. K denk--> hmmz, niet erg, gewoon late zitte op de headsink en weer trug douwen. Maar toen konk dat hendeltje naast de socket dus niet omzette. K zet ide comp dus aan--> geen beeld 8)7 K in paniek, bleke der 12 pinnetjes vet te zijn omgebogen. In 2 zat ook een dikke knik. Heel voorzichtig anderhalf uur aan zitte buige--> proc doet ut weer :o

[ Voor 5% gewijzigd door Fr33z op 30-04-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112824

* Vinger in een draaiende CPU koeler stoppen (reden waarom ik dat deed ben ik spontaan vergeten) en daarna een vinnetje onder je nagel vandaan peuteren
* Tijdens het aanbrengen van Artic Silver jeuk aan je oog krijgen en ff wrijven met je vinger (resultaat 3 dagen lang een rood oog)
* cdrom speler los op de pc kast leggen, aansluiten met IDE kabel en stroom daarna windows installeren met betreffende cdrom speler. (Gevolg een harde klap van de cdrom speler die op de grond valt, cdrom speler stuk natuurlijk en de orginele windows 2000 server cd ook)
* Vergeten je CPU koeler stroom kabeltje aan te sluiten en na een half uur er pas achter komen dat die paarse kleur niet aan je monitor ligt. (Resultaat AMD Athlon 2000+ XP Proc in de prullenbak)
* Je vrije molex stekkertje los laten hangen in je kast (resultaat casefan naar de maan)

Dat was hem zo'n beetje, zijn vast nog dingen die ik ben vergeten :D

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Tijdens het opruimen van mijn hok flikkerde er een hamer op mijn 32 mb ATI rage kaartje die in een PII compaq mobo was gepulgd --->

EFFECT:

VGA kaart + agp socket staan ong onder een koek van 45 graden..

Na lang bij buigen doet de zooi het weer..

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Laatst online: 03-02 11:42
Na het lezen van een lcd aansluit topic hier een laptop uitelkaar gehaald kwam ik er achter dat er geen schema`s voor te winden waren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:26

Shaggy

Misantroop pur sang

Ach het volgende ging niet kapot... maar zorgde wel voor "iets hogere kosten...."

Ik zou voor mijn schoonzusje wel even een nieuw systeempje bouwen, nadat het oude de geest had gegeven.

Prima, zo gezegd, zo gedaan. Ik alles ff opgezocht wat ze nodig had.

1x mobo,
1x procc,
1x geheugen.
Was samen iets van 300euro.

Nou na veel 5en en 6en, kon ik alles gaan halen.

Oude systeem was gewoon atx, dus geen probleem dacht ik...
Ach moest ook nog "alleen maar een nieuwe 300 watt voeding in... dat was ik vergeten. ( kan gebeuren...toch?) 8)7

Ik oude troep eruit gesloopt, en nieuwe erin... toen begon het gedonder.
Mobo paste perfect, aleen zat de voeding tegen en voor de procc koeler...mmhh das minder, maar moet net lukken... :/

Toen video kaart... shit is agp-8 slot... kaart is nog agp-2...mmhh das nog minder...
Ehh zusje, je heb een nieuwe kaart nodig.... á 50 euro... ;)

Nou ja vooruit dan, nieuw kaartje erin... en dat zat.

Ok dan verders paste alles zo te zien, dan gaan we de cd-rom en brander er maar eens inzetten....
Ja...foutje... die waren te groot dus...( of het moederbord...of kast te klein...ben ik nog niet over uit..hehehe) 8)7

De cd units kwamen tegen de condensators van het mobo aan, en gingen er dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk in...mmhh das heel veel minder leuk.... :?

Ehhh zusje je heb ook een nieuwe kast nodig...a 40 euro..hehe..mmhh :(

Nou ja dat moet dan maar, maar ja hebben al een nieuwe voeding....mmhh ding terug gegeven, en kastje meegenomen...
Ales weer eruit, in de nieuwe kast...

knop aan...en..en.. het werkte... godzijdank. :) :) :) _/-\o_
Sindsdien draait het systeempje perfect, maar ik heb wel geleerd toch eerst ff te kijken waar ik aan begin..hehe scheelt toch wel wat geld, ook al is het niet mijn geld.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Dit deed wel wat pijn...

Met mijn eerste printer, ( een oude matrix printer ) Zat een vel dubbel in de printer...

mmhh kap open, flink trekken aan dat vel, jezelf uiteraard daaraan snijden,
Dan je fikken verbranden aan de printkop. ( had al erg veel geprint, koelribben waren érg warm. )

Ach ja, dan eindelijk het vel eruit, en nog een opneuker krijgen van een prinkop op volle snelheid die weer terug gaat naar zijn beginpunt...met mijn vingers ertussen....

Ach ja shit happens... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Jippie
een nieuwe hdd, en controler

Hehe eindelijk had ik mijn nieuwe promise controler dan, 2 schijven...
ff passen en meten, en uiteraard alles meteen vastdraaien...

Mhh, dat kon eigenlijk wel wat netter.

Alles weer losgedraaid, kabels los...mmhh, daar klopt iets niet... aan die kabel hoort toch echt een nog een conector te zitten...
Huhh, maar niet zoals op de tweede kabel... daar zit de controler conector bij!!!!

Ofwel, kabel 1, conector hdd losgekomen en in hdd blijven zitten..
Kabel 2, aansluiting op contolrekaart gewoon afgebroken/losgekomen...

Leg dat maar eens uit in de winkel..

hehe, maar het is toch best goedgekomen, naar veel gelul... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• systemfan
  • Laatst online: 27-11-2024
Anoniem: 112824 schreef op 01 mei 2004 @ 00:17:
* Tijdens het aanbrengen van Artic Silver jeuk aan je oog krijgen en ff wrijven met je vinger (resultaat 3 dagen lang een rood oog)
LoL :D

The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:11
shaggy8675 schreef op 01 mei 2004 @ 13:56:
Ach het volgende ging niet kapot... maar zorgde wel voor "iets hogere kosten...."

De cd units kwamen tegen de condensators van het mobo aan, en gingen er dus met geen mogelijkheid fatsoenlijk in...mmhh das heel veel minder leuk.... :?

Dat heb ik ook.
Men cd/dvdroms hangen er een halve cm uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Na wat knutselen zit nu het geheugen van m'n 386 met 2 naamstickers vast...

...en hij doet het nog :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62270

Terw_Dan schreef op 30 april 2004 @ 09:23:
[...]

Kijk, met een AMD waren dit soort dingen verkeerd gegaan.
een P4 kan dit gewoon.

Ik had ooit eens het grandioze idee om mijn machine lekker stil te laten lopen. cpu fan @ 5v, voeding fan @ 5v (ging om een 1700mhz cel trouwens). Ik heb bak aanstaan, ben er wat mee aan het werken, ga naar beneden, ga eten, kom weer boven en verbaas me dat het een beetje vreemd ruikt. Na een uur nog steeds die vervelende geur.

* TERW_DAN gaat kijken, fan van cpu en voeding staan doodleuk stil :X.
zowel de voeding als de celeron werken overignes vandaag de dag nog steeds
Toch even op reageren :P . Laatst vergeten de fan aan te sluiten, na ongeveer 10 minuten viel de pc uit. Wilde ook niet meer booten. Gewoon even gewacht tot de proc onder de 70 graden kwam en weer geboot, alles weer werkend. De beveiliging van amd werkt meestal goed als het koelblok er maar op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

ok dit gebeurde mij begin dit jaar....

soldeerbout stond vast in de bankschroef... ik heb er 10 tellen gehypnotiseerd naar gekeken en heb hem vervolgens met 2 vingers tegelijk vast gepakt. Pas na 2 tellen had ik door dat dat best heet was :P

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614

Anoniem: 60418 schreef op 29 april 2004 @ 14:09:
[...]

Ja ik, terwijl de pc gewoon rechtop stond. Zag de scherven tot een paar centimeter :P langsvliegen. Heb echt een half uur met mijn mond open gestaan van de schrik.

En de cd in duizend stukjes natuurlijk.

Levensgevaarlijk die cd-roms.
Hier nog één. Tenminste, de overbuurjongen. Die had zo'n 52x monster. Op een keer was het SCHRAAP, drive knalde open en 1000 stukjes over de zoldervloer. Zoals hij het vertelde deed het me een beetje denken aan het Flak Cannon uit UT >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614 schreef op 01 mei 2004 @ 16:24:
[...]

Hier nog één. Tenminste, de overbuurjongen. Die had zo'n 52x monster. Op een keer was het SCHRAAP, drive knalde open en 1000 stukjes over de zoldervloer. Zoals hij het vertelde deed het me een beetje denken aan het Flak Cannon uit UT >:).
zo ziet het er ongeveer uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.leenheer1/IMG_3750(Small).jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Anoniem: 83328 schreef op 01 mei 2004 @ 16:33:
[...]

zo ziet het er ongeveer uit:
[afbeelding]
Is bij mij gisteren weer eens gebeurd. Een CD geklapt in een 52x Aopen CD-ROM speler. Dat is al de derde die erin stuk gaat maar hij doet het nog wel, dit keer is de bovenkant helemaal omhoog gedrukt waardoor je aan de achterkant zo naar binnenkijkt. Toch maar eens vervangen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

AtleX schreef op 01 mei 2004 @ 17:25:
[...]

Is bij mij gisteren weer eens gebeurd. Een CD geklapt in een 52x Aopen CD-ROM speler. Dat is al de derde die erin stuk gaat maar hij doet het nog wel, dit keer is de bovenkant helemaal omhoog gedrukt waardoor je aan de achterkant zo naar binnenkijkt. Toch maar eens vervangen denk ik.
3e keer.
wat doe je met je drives.
clock je ze ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Anoniem: 62270 schreef op 01 mei 2004 @ 14:49:
[...]

Toch even op reageren :P . Laatst vergeten de fan aan te sluiten, na ongeveer 10 minuten viel de pc uit. Wilde ook niet meer booten. Gewoon even gewacht tot de proc onder de 70 graden kwam en weer geboot, alles weer werkend. De beveiliging van amd werkt meestal goed als het koelblok er maar op zit.
Leuk feitje: Zonder koelblok brand een Atlon XP in een kwart seconde door :P

@AtleX

Weerstandje voor je motor, kan je hem veilig op 4 speed later draaien :D

[ Voor 10% gewijzigd door Vermicellisoep op 01-05-2004 18:20 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63775

In en verwarde bui lang geleden ooit een AMD K6-II (500MHz) proberen over te clocken, zonder andere koeler. Bij 92 graden bleef ie plakken (temp. metertje naar de kloten :P) toen opeens poef... Alles uit B).

Ik dacht dus dat ik mn proc had opgeblazen... Maar wonder boven wonder bootte ie weer, en ik heb een maandje geleden afscheid genomen van die PC :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 17:03
systeempje aan het testen zonder een kast en een oude voeding uit de kast gehaald ( reden dat hij in de kast lag was omdat ik had geprobeerd molexen uitelkaar te halen en toen de draden verkeerd heb terug gezet).

alles aan gesloten en op de aanknop gedrukt en toen was het *poef* en de geur van een verbrande proccesor kwam me tegemoed.

cdrom station was dood.

dit was denk wel het enige wat ik ooit heb gesloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:37
Griffin schreef op 01 mei 2004 @ 18:11:
[...]

3e keer.
wat doe je met je drives.
clock je ze ofzo :P
Zen 3e cd..
Dus het gaat hier niet om drives :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

SandeR schreef op 01 mei 2004 @ 19:02:
[...]

Zen 3e cd..
Dus het gaat hier niet om drives :+
Nu hangt weer vrolijk mijn oude 36x CD-ROM erin te snorren. Die is ook het overlijden maar ik had toch een CD-speler nodig om Debian erop te zetten (na Debian maar opnieuw gedownload te hebben natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Ik heb er ook 1, ik ben bezig geweest met een systeempje waar ik Knoppix op wilde laten draaien, en ik had 2 hd's van 2 gig, nou moet passen dacht ik, alles laten installeren via een dvd speler die uit mijn eigen pc had 'geleend' ok even naast de pc zetten, moet lukken dacht ik. ik ging even wat halen, want het duurde wel een tijdje, na een uurtje was ik thuis gekomen, hoor ik een geratel en ik zie dat de dvd speler aan het schokken was, het leek wel of niet spastisch was geworden, ik zet de computer uit, boot hem nog een keer gaat die la open (niet op een knop gedrukt of iets dergelijks, zie ik het cdtje eruitkomen, met een kras! niet te filmen! dvd speler doet het niet meer, word ook niet herkend in XP... dood :'(

moraal van het verhaal:
laat je cdromspeler niet zomaar alleen en zet hem goed vast, ook al is het voor even. (8>

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:00

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
shaggy8675 schreef op 01 mei 2004 @ 13:56:

Ik zou voor mijn schoonzusje wel even een nieuw systeempje bouwen, nadat het oude de geest had gegeven.

Prima, zo gezegd, zo gedaan. Ik alles ff opgezocht wat ze nodig had.

1x mobo,
1x procc,
1x geheugen.
Was samen iets van 300euro.

Nou na veel 5en en 6en, kon ik alles gaan halen.

Oude systeem was gewoon atx, dus geen probleem dacht ik...
Ach moest ook nog "alleen maar een nieuwe 300 watt voeding in... dat was ik vergeten. ( kan gebeuren...toch?) 8)7

Ik oude troep eruit gesloopt, en nieuwe erin... toen begon het gedonder.
Mobo paste perfect, aleen zat de voeding tegen en voor de procc koeler...mmhh das minder, maar moet net lukken... :/

Toen video kaart... shit is agp-8 slot... kaart is nog agp-2...mmhh das nog minder...
Ehh zusje, je heb een nieuwe kaart nodig.... á 50 euro... ;)

Nou ja vooruit dan, nieuw kaartje erin... en dat zat.

Ok dan verders paste alles zo te zien, dan gaan we de cd-rom en brander er maar eens inzetten....
Ja...foutje... die waren te groot dus...( of het moederbord...of kast te klein...ben ik nog niet over uit..hehehe) 8)7

Nou ja dat moet dan maar, maar ja hebben al een nieuwe voeding....mmhh ding terug gegeven, en kastje meegenomen...
Ales weer eruit, in de nieuwe kast...

knop aan...en..en.. het werkte... godzijdank. :) :) :) _/-\o_
Sindsdien draait het systeempje perfect, maar ik heb wel geleerd toch eerst ff te kijken waar ik aan begin..hehe scheelt toch wel wat geld, ook al is het niet mijn geld.
Voortaan even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken. Zodoende blijft dit topic netjes en is strx eventueel wat makkelijker door heen te bladeren. Ik zie ook dat de tijd tussen jouw 3 post 10 min bedraagt, ook ff editten aub want de regel hier binnen GoT is, niet kicken binnen 24 uur :)

Alvast bedankt

[ Voor 61% gewijzigd door Meneer aard op 02-05-2004 11:28 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Meneer aard schreef op 02 mei 2004 @ 11:27:
[...]

[...]

[...]

Voortaan even de [afbeelding] knop gebruiken. Zodoende blijft dit topic netjes en is strx eventueel wat makkelijker door heen te bladeren. Ik zie ook dat de tijd tussen jouw 3 post 10 min bedraagt, ook ff editten aub want de regel hier binnen GoT is, niet kicken binnen 24 uur :)

Alvast bedankt
Eh sorry hoor maar ik kan even niet met je mee?
Wat bedoel je nu precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

shaggy8675 schreef op 02 mei 2004 @ 13:27:
[...]

Eh sorry hoor maar ik kan even niet met je mee?
Wat bedoel je nu precies?
offtopic:
Je post 3 keer snel achter elkaar, je kan dan beter je post editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:42
Ik had mijn voeding een beetje gemod:
-fan eruit gehaald
-voor en achterkant opengesneden
-lange aleminium staven aan de koelblokken bevestigd voor de koeling

Werkte goed, alleen ik wou nog 1 extra fan aansluiten, KNAL voeding kapot.

Nu moest ik van een sweex 400 watt naar een noname 350 watt, die had alleen minder stekkertjes, dus ik moest de fan van mijn 3d-kaart op de zelfde stekker aansluiten als die van mijn dvd-brander.
Ik was alleen vergeeten dat die fan@ 5v draaide, dus toen begon mijn dvd-brander te roken. :(

Nu heb ik gelukkig van de correct gratis een nieuwe dvd-brander gekregen >:) en ik koop nu een TAGAN 480W

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul99
  • Laatst online: 15-05 16:06
Een keertje chekken waar dat mooie schakelaartje achterop je voeding toch voor is.... tja :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:44
1)
Ik heb ook een keer zo een grap gehad, ben bij een vriend van me en had daar een pc'tje neergezet voor linux.

Omdat het een test pc'tje was heb ik alles los neergeknald op een mooi mobo doosje.
Aanzetten deden we ook niet met een schakelaar maar met een stanley mesje })

Op een gegeven moment sluit ik het systeem af, vraag aan kennis "sluit even die 2 contactjes kort" het resultaat, hij sluit alle contacten kort :X "Flits, knal, rook en een erg vieze geur"

En toen waren de ps2 poorten stuk :?

2)
Schroefje kwijt :?
Pc aanzetten Blauwe flits voeding stuk :P.

3)
Bios reset als de spanning er nog op staat :X
Resultaat bios stuk.

4)
Bios flashen.
Verkeerde bios erin :?, nieuwe bios bestellen bij msi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Jaren geleden meegemaakt:

Sega Saturn uit Amerika besteld, via de moeder van een vriend van mij. Had meteen via de winkel een voltage converter meegenomen. Ik dus dat ding aansluiten, -BOEM- ! Een knal waar je niet goed van wordt. Duizelde nog 5 minuten na in mijn oren...

Bleek achteraf dat het zo'n gare converter was die een wisselstroom halveert door de stroom maar in 1 richting door te laten. 8)7 Dat werkt dus alleen voor haardrogers en lampen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111550

pasgeleden nieuwe coolermaster op mn AMD gezet...
Te grote schroevedraaier voor dat beugeltje, beetje veel kracht zetten-> schroevedraaier schoot los -> krats over Mobo...
EN HIJ DEED HET NOG! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

Erachter komen dat de hele core bedekt moet zijn met koelpasta, en dan word je 2-minutes-out-of-the-box 2400+ een beetje boos...
Gistron gebelt, terug gegaan en nieuwe gekregen _/-\o_

Kijk, dat is nou service! :7

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:48
watercoolings setje kopen met double fan radiator en proberen in te bouwen in een miditower. alles lijkt te passen totdat je de voeding erin wil doen... oops lukt net niet met die kabels.. nou ja.. dan maar voeding op z'n kop en t past!!

mooi daarna mobo erin doen en niet zien dat er een metalen strip om de slang heen zit die toevallig heel graag onder je mobo wil verschuilen.. mobo past niet goed.. beetje duwen... en dan zien dat de slang eronder zit...

mobo eruit. grote kras over de baantjes naar het geheugen toe. op hoop van zege aangesloten en het ding bootte wel, maar deed er een eeuw over. zat vast niet goed. vergrootglas gepakt. nagekeken. 1 baantje doorgesneden (van de 20 waar de kras overheen zat) even de lak eraf gekrabt. beetje soldeertin erop. en whoppa mobo doet het weer.

*veegt angstzweet van z'n voorhoofd*

kantje boord :) alles werkt weer. alleen mn case kan ik wegdoen :) dan toch maar een bigtower :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Vroeger, toen ik eerste keer PC in elkaar zetten, heel f*cking tubetje koelpasta over de core gedaan, ....doorgefikt :'(

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Tijdje geleden was ik bezig om een voeding voor een divx/dvd/mp3-bak waar ik nu aan bezig ben, te modden. Ik wilde er o.a. een andere fan in. Nieuwe fan erin gedaan, maar ik moest op een moeilijk plekje nog een boutje goed draaien, en daar kon ik alleen bij met een tangetje. Ik was zo stom om de stroom er niet af te halen, en per ongeluk maakte ik met dat tangetje kortsluiting in die schakelaar voor 230/110 volt :X Pang, voeding kapot.

Tenminste, dat dacht ik 8) Na ff nadenken bedacht ik me eens dat de zekering die erin zat gewoon kapot kan zijn. Dat bleek het geval, dus ik dat ding eruit gemolt, restanten weg gehaald, daarna een gewone draad (wel een dikke) erop gesoldeerd en hij doet het weer perfect :P

Of ie nu veilig is weet ik niet :P Onder de oorspronkelijke zekering stond "3A", 3 ampère lijkt me dat. Zoveel belasting krijgt die voeding niet (mobo, 1 hdd, 1 dvd speler) dus daar zal ie wel niet aan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
tenzij je natuurlijk weer zo'n fout maakt
en dan zal je jezelf vervloekem omdat je daar gewoon draad hebt gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JER00N schreef op 07 mei 2004 @ 23:52:
Tijdje geleden was ik bezig om een voeding voor een divx/dvd/mp3-bak waar ik nu aan bezig ben, te modden. Ik wilde er o.a. een andere fan in. Nieuwe fan erin gedaan, maar ik moest op een moeilijk plekje nog een boutje goed draaien, en daar kon ik alleen bij met een tangetje. Ik was zo stom om de stroom er niet af te halen, en per ongeluk maakte ik met dat tangetje kortsluiting in die schakelaar voor 230/110 volt :X Pang, voeding kapot.

Tenminste, dat dacht ik 8) Na ff nadenken bedacht ik me eens dat de zekering die erin zat gewoon kapot kan zijn. Dat bleek het geval, dus ik dat ding eruit gemolt, restanten weg gehaald, daarna een gewone draad (wel een dikke) erop gesoldeerd en hij doet het weer perfect :P

Of ie nu veilig is weet ik niet :P Onder de oorspronkelijke zekering stond "3A", 3 ampère lijkt me dat. Zoveel belasting krijgt die voeding niet (mobo, 1 hdd, 1 dvd speler) dus daar zal ie wel niet aan komen :)
Zoveel Amp. trekt hij wel als je kortsluiting krijgt. Als dat nu gebeurt is je voeding zeker naar de eeuwige voedingvelden (en grote kans dat je alle wekkers in huis weer goed kan zetten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Zo'n CD is een keertje uit elkaar gespat toen ik net met mijn arm ervoor zat om wat te pakken :( na een half uurtje waren alle scherfen grotendeels weg, toch maar even naar de EHBO gegaan :S ...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addict
  • Laatst online: 06-06 18:20

Addict

Het leven is een plak kaas.

euhh.. ff kijken:)

Ik heb zo veel oude pc's dat ik wel = een cd-rom spelertje met een hamer bewerk >:)
Ook wel 1ns een scherm kapot geslagen, toen ik op de beeldbuis sloeg kwam er gewoon een vlam uit, en ik hoorde een sissend geluid.

Owja heb ook es een scherm uit mijn raam gegooid, was ook wel lache.
Verder met hamer :
Totale destructie:
7 cd-rom spelers
1 brander
2 diskette drives
2 schermen
3 mobo's
veel ledjes
2 atx kasten en 1 AT kast
4 processors (zowel hamer als océn)
stuk of 6 fans op 24 volt laten draaien (met het plastic bescherm ringetje eraf zodat ze wegviegen :9 moet je = proberen = lache, ze gaan best ver)

Alle hardware werkte nog >:)

Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80860

1) Half jaartje geleden: Mijn koelelement viel steeds van mijn vidkaartje (R9700pro), en na een tijdje begon ik me er niet alleen gigantisch aan te ergeren, maar kreeg ik ook steeds meer problemen in games. Ik dus ff gegoogled hoe ik dit het beste kon fixen....resultaat: Ik naar de Gamma, tube 2 componentenlijm gehaald, het koelelement van een dikke laag lijm voorzien, en weer op de kaart geplakt.

Pas na zo'n 24uurtjes drogen kwam ik erachter dat ik 'm er verkeerd om had opgedaan B). En ook kwam ik erachter dat componentenlijm zeer goed houdt...

2) Ik ben qua aard redelijk opvliegend.... Nadat m'n pc voor de zoveelste keer bleef hangen, klapte ik een keertje op de zijkant uit fustratie. schade -> moederbord doormidden, cpu gebroken en een barst in m'n geheugen. Daar heb ik toch veel van geleerd. Nu staat m'n pc 1,8 meter hoog op een plank, zodat ik nog wat seconden kan nadenken voordat ik er weer een keer tegen aan beuk ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 80860 op 08-05-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
JER00N schreef op 07 mei 2004 @ 23:52:

Dom dom dom!

(heb het overigens zelf ook eens gedaan met een japanse Playstation. Ook opgeblazen door een verkeerde converter. Zekering was helemaal zwart (of wit, weet ik niet meer), en ik kon niet meer lezen wat het pas, plus dat het een hele rare pasvorm had. Nja, ook maar met draad gedaan, gelukkig nooit problemen mee gehad, maar ps trekt ook heel wat minder stroom...)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 10:35
eens opsommen:

Aopen Brander:
Ik wou mijn front van me case er af halen, wou niet... geef een ruk eraan
*-RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAATSJ-* Brander naar de maan...

Celeron 733 + Gigabyte mobo + PSU:
Eens doodleuk uitproberen wat de 220/110 schakelaartje nou precies doet..
*FLITS* - vergoed door garantie _/-\o_

2 Coolers:
Kijken of fan wel draait...
*-RAAATSJ-* 3 VInnetjes gebroken van fan, vinger half-stuk :P 2×!

(vrij recent) HD 20GB:
Voeding in andere case plakken, vergeten de schroefjes aante draaien aan de achterkant, lek-spanning op de case. Ik maar niet begrijpen waarom. HD maakt contact met case... geur van verbanding, juisten, Chips op PCB gefikt.

doe voortaan veel voorzichtiger! :D :O O-)

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestTested!
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:40
Moest gisteren nog wat soldeerwerk doen. Dus bout alvast aangezet, nog even laatste berekeningen doen, pen neerleggen, even denken, pen weer oppakken.

Aahhhhh.... Verkeerde pen.... heb nu 2 mooie brandwonden op m'n duim en wijsvinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

BestTested! schreef op 09 mei 2004 @ 17:13:
Moest gisteren nog wat soldeerwerk doen. Dus bout alvast aangezet, nog even laatste berekeningen doen, pen neerleggen, even denken, pen weer oppakken.

Aahhhhh.... Verkeerde pen.... heb nu 2 mooie brandwonden op m'n duim en wijsvinger.
Ow zo iritant is dat, GRRRRRR zo vaak gehad, binnen een sec zit je vast.......

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

BestTested! schreef op 09 mei 2004 @ 17:13:
[..]
Hier lach ik heel behoorlijk om! Het is op zich niet leuke blunder, maar ik krijg wel pijn in mijn buik van lachen.... Bijna een scene uit typische slapstick film ;)
Sorry, ik kan het niet laten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113452

paul99 schreef op 05 mei 2004 @ 23:49:
Een keertje chekken waar dat mooie schakelaartje achterop je voeding toch voor is.... tja :? :? :?
Ahum dat had ik nou ook , maar dan niet expres maar perongeluk met mijn ellboog , BOOM !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Soul__assasin

de Belbelg

Anoniem: 113452 schreef op 10 mei 2004 @ 13:32:
[...]

Ahum dat had ik nou ook , maar dan niet expres maar perongeluk met mijn ellboog , BOOM !
hoe kan je dat kleine schuifschakelaartje nu aanraken en verschuiven met je elleboog????? 8)7 8)7 8)7

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:04
Vermicellisoep schreef op 01 mei 2004 @ 18:18:
[...]

Leuk feitje: Zonder koelblok brand een Atlon XP in een kwart seconde door :P
Bullshit.
Heb een athlon XP 2600+ was cpu cooler aant verwisselen door een TT Volcano 7+. Haalde standaard ding eraf, vergeet TT ding erop te zetten en zet comp aan. Heeft zeker 5 min gedraaid voordat ik erachter kwam en meteen de stekker eruit trok.
Hij werkt nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Wat sommigen wel niet uithalen :X :X Ongekend! :D 380V omvormen? What where you thinkin!? omg..

Mijn lijstje (geen CM, maar het gaat om het idee):
• 2 pinnen aan elkaar solderen bij vmodden. Uren zitten pielen om het weer goed te krijgen. Maar wel gelukt. Paar keer gehad al. Oefening baart kunst!
• Splinternieuwe TNT2 Ultra laten vallen. Van de schrik deed ik mn voet eronder. Resultaat: ik schopte de TNT2 tegen de muur => dood 8)7 (m'n lompste actie :) )
• 2x Ti4200 om zeep in een ultieme OC poging. Mem doorgefikt (voltmods rulen :D )
• Ultra Infinity op 269MHz..pushen voor 270MHz..3.8V op het ram => mobo dood en ram ok :? Wazig...

Verder een paar mobo's invalide, maar niet dood. Best redelijk voor jaren extreem overklokken :)

Het meeste pijn: De infinity..daar baal ik nog steeds van :/
D-Raven schreef op 10 mei 2004 @ 13:50:
[...]

Bullshit.
Heb een athlon XP 2600+ was cpu cooler aant verwisselen door een TT Volcano 7+. Haalde standaard ding eraf, vergeet TT ding erop te zetten en zet comp aan. Heeft zeker 5 min gedraaid voordat ik erachter kwam en meteen de stekker eruit trok.
Hij werkt nog steeds.
Waarschijnlijk beveiliging van het mobo. Zonder heatsink is het einde verhaal meestal.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 10-05-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:18

UTM

foutje :(

[ Voor 100% gewijzigd door UTM op 10-05-2004 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 14:45

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Mijn koelblok viel er ook een keer af terwijl ie aanstond, plastic klemmetjes van de socket waren namelijk versleten. Die CPU is dus echt wel instant dood dus he, ik kan het weten :).

Achterop de core zat een stickertje geplakt en daar zit nou een bruin plekje op, en een bobbeltje van het verhitte plastic.

Achteraf had ik gewoon meteen dat koelblok moeten pakken en er weer op moeten duwen ipv eerst 5 tellen de powerknop in te drukken :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Laatst online: 10:01
I/O knopje van de voeding uitklikken of gewoon de voedingstekker eruit trekken is nog wat sneller... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Laatst online: 03-06 12:58
was een pc in elkaar aan het schroeven, maar de harddisk werd niet herkend door het bios. was nog zo'n oude, waarbij je zelf je sectoren en koppen enzo moest instellen.

pc staat aan, maar die disk ligt op z'n kop, waardoor ik het stickertje niet kon lezen. pak hem op, en draai hem 180 graden. maar door het gyroscoopeffect: een grote zwieper, een hoog krassend, piepend geluid (schijfkop over disk denk ik) en dat was het einde van de harddisk. werd daarna helemaal niet eens meer gezien door het bios.

grote oepsie. 8)7 nooit meer aan draaiende harddisks geknoeid.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106182

Tijdens mijn eerste stapjes als tweaker heb ik ook zo mijn domme dingen gedaan :). Een keer stiekem de pc van mij opengehaald en alles eruit gehaals etc en toen weer terug zetten. Alleen zette ik de proc verkeerd (een kwart slag gedraaid) in zijn socket. (een 486 33 mhz). Toen ik de PC aanzette begon de proc gelijk te roken.
Ik gelijk in de rats. (Dit leek me wel een goede reden voor mijn vader om me eens ouderwets een pak rammel te geven :'( ). In plaats van het in mij broek te doen, haalde ik de spanning van de pc af.
Toen heb ik de proc er weer ingezet. Onder het mom van de PC doet het echt niet meer pa O-). Tot mijn grote verbazing deed de computer het nog gewoon. Deze pc wordt nog steeds gebruikt als router.

Een ander domme fout van mij was om tijdens het klussen de harde schijf naast de PC neer te leggen al draaiende. Helaas bleek er een schroefje onder te liggen. Ook dit gaf rook pluimpjes, en er zat een zwarte plek op de printplaat. Daar ging mijn eerste zelf betaalde harde schijf. Heb hem toen gewoon teruggestuurd naar de fabriek en een nieuwe gehad. (Maxtor bedankt _/-\o_ )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 106182 op 10-05-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 18-05 16:04
Anoniem: 5897 schreef op 10 mei 2004 @ 14:02:
[...]

Waarschijnlijk beveiliging van het mobo. Zonder heatsink is het einde verhaal meestal.
MSI K7N2 Delta L (400 pro versie).
Ik ben zeer sceptisch over een zogenaamde "mobo beveiliging"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

mijn vorige moederbord (Asus CUV4X) heeft een paar mishandelingen door mij niet overleefd. :P

Het begon allemaal toen mijn PC vage vastlopers begon te vertonen (en bleef vertonen). Ten einde raad heb ik uiteindlijk mijn mobo uit de kast gehaald, op tafel gelegd en ben toen gaan deduceren: dus alles eruit, kijken of ie piept, daarna CPU erin, kijken of ie piept, daarna mem erin, etc.

Toen heeft dat ding dus het volgende meegemaakt:
1) PC moest aan door de 2 pinnetjes op het mobo te connecten. 1x wou ik afsluiten, connect ik per ongeluk de verkeerde pinnetjes. Vonkje, en PC uit :P

2) Een van mijn geheugenreepjes was een beetje versleten. Dat koperen folie op een van de contactpunten was losgekomen, maar ik had hem toch in het mobo gezet. Ik zet de PC aan, en zie een klein, maar fel vlammetje uit mijn geheugenbank komen. Dat loszittende stukje folie had dus iets geraakt wat niet de bedoeling was. Geheugenreepje kapot en het geheugenslot was op die plek gesmolten :P wonder boven wonder deed alles het nog (nadat ik het verbrande plastic had weggeschraapt), maar die geheugenslot heb ik niet meer durven gebruiken :P
Wat stonk dat zeg, teeering. Die brandgeur bleef nog 2 maanden hangen ook. Van zo'n klein pokkevlammetje.

3) de CPU fan maakte rechtopstaand een ontzettend irritant geluid, wat alleen ophield als ik op een bepaalde plek op de fan drukte. Dus daar een gewichtje op gezet omdat ik geen zin had m'n vinger er steeds op te houden. Een keer stootte ik tegen de tafel waardoor dat gewichtje op mijn mobo viel.

4) Bij het eropzetten van de CPU koeler schoot ik met mijn schroevendraaier uit op dat klote haakje. Waarschijnlijk gingen daarmee een paar printbanen door, want het mobo was toen echt dood.

Al met al toch een maand daar gezeten met op mijn bureau een moederbord waar een videokaart uitstak en een voeding, harde schijf en DVD-rom naastlagen. Heb er nog dvd's mee kunnen kijken, games mee kunnen spelen en alles :P
Het rotte was dus dat ie het een hele tijd weer goed deed. Toen wou ik em maar weer eens gaan inbouwen in mijn kast en toen gebeurde dat ongelukje met die schroevendraaier |:(

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

offtopic:
mislukkelingen? Moet dat niet mislukkingen zijn :?... tijd voor een title change en aanpassing in de SP maybe? :z

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 20:21

rapture

Zelfs daar netwerken?

1) Harddisk mishandeling: Lang geleden had ik in de containers van 't school harddisks en andere onderdelen gezien. Zo'n harddisk meegenomen en snel een vriend bijhalen. Dan halen we de kap eraf en met een schroevendraaier tegen de platters houden, zeer speciale verspaning.

2) Voeding & mobo opblazen: Lang geleden wou ik een ventilator in een klein kastje bijplaatsen en ik had ergens 2 draden doorgeknipt om goed te kunnen aftakken voor die fan. Maar ik had het niet goed geïsoleerd en na verloop van tijd begint rook & stank uit de pc te komen. Diagnose: isolatie van een kabel gesmolten, voeding dood & PcChips mobo dood.

3) Banshee-bijna-dood-ervaring: Ik wou de koelvin eraf krijgen, dus ff met de schroevendraaier eronder zonder de bankkaart. Krrrrt en een barst in de chip, dan wou die kaart niet direct werken, na paar keer retry'en werkt die kaart terug.

4) Harddisk mollen: Ik had een harddisk in de laadruim van een bestelwagen laten liggen, na een rit (België-Nederland) is die dood gegaan.

5) Evil-EISA-kaart: Die kaart heeft de gewoonte om 486 processors op te blazen, terwijl het moederbord overleeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 13:55
ik heb nog niet zoveel meegemaakt gelukkig, ben wat computers betreft voorzichtig en precies. Behalve die ene keer: multiplier geunlocked van Duron (was gelukt), ik koeler er weer opgezet (met zo'n klem), maar ik vond hem al niet echt lekker klikken ofzo, maar klem zat er wel aan beide kanten gewoon op. Ik had het al veel te vaak gedaan, dus dacht ik: mwahh zal wel. Na 5min draaien hoor ik páng, bluescreen in WinXP... Ik zet de computer uit (meteen natuurlijk), en kijk in de kast: koeler eraf gesprongen, processor+1 harddisk dood (waarschijnlijk slechts de electronica door de kortsluitspanning). Harddisk was onder garantie en processor was toch aan een upgrade toe.

Toch erg onvoorzichtig van me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107041

Ik vrolijk aan het PCen laats..... Boem... PC reset en wou neit meer in windows komen.. RAID kaart kapot.

Dus ik druk kaart eruit slopen en Hds single aansluiten. in the procces moest ik even het stekkertje van mn Radiator loshalen anders kon ik er niet bij..

Dus ik zet PC vrolijk weer aan het partitioneer/formateer mijn HD's

45min later kom ik er achter.. FAN van Radiator vergeten aan te sluiten.

Water rond de 60/70 graden en CPU blok ook UBER heet...

Heil Pentium4 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 19:56
Enigste wat met CM is verkeerd gegaan is dat ik de rode en de gele draadje had omgedraait :|

HDD aangesloten... Flits!!! hdd stuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088

Goingin schreef op 29 april 2004 @ 15:00:
Lanparty bij ons thuis (1e jaar) en wij wel even op een ingenieuze wijze 380 omzetten naar 220V...
Bleek niet te werken en een hele hoop mensen hadden hun pc al aangesloten, maar gelukkig (:P) nog niet aan... behalve een 19" Sony, die hevig begon te klikken en daarna met een knal afscheid nam...
Dikke stinkende wolk rook er bovenuit die aan het einde vd dag nog te ruiken was :Y)
Maatje van de eigenaar heeft toen bij de winkel waar die werkte de monitor laten stuiteren en hij kreeg een vervanger mee _/-\o_
hoe heb je van 380V( tegenwoordig 400V) om gezet naar 220V( nu 230V)?

bij 380(400)V heb je 5 draaden L1 L2 L3 N GRNT
om hier 220(230)V uit te haalen moet je L1+N of L2+N of L3+N gebruiken.

als je bv. L1+L2 gebruikt komt er gewoon 380(400)V op de bedrading te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Nu online

Soul__assasin

de Belbelg

het moest er ooit eens van komen...

Deze namiddag een ledklokje geasembleerd gaan dit even solderen ook eh, mooi niet dus
na 1.30h klaar: we kunne testen
-->stekker in stopcontact NIX
Tja hij had gezegd de weerstandjes mogen er mss van tussen, ik die er dus van tussen gehaald.
brugjes gesoldeerd stekker terug in het stopcontact
Het werkt

DACHT IK na 2 sec zie ik dat de volgorde totaal niet klopt

straks even technische bijstand vragen en hopen dat de ander twee in orde kunne komen

dus mooi 25€ is de vuilnisemmer mss

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

een complete pc modde . helemaal dremele , schuren en spuiten . nieuwe geluidskaart er voor gehaald , nieuwe internet kaartje er voor gehaald . t frame van de kast gemod . de voeding gesilent mod . nieuwe fan op de proc gemod . fan in de kast gezet . ccfls er in gezet . intotaal meer dan 200 euro aan de opknap beurt betaald om er achter te komen waarom deze pc ook alweer op de zolder stond. het ding is de klote op en is te klein om te modde naar atx . :'(

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

LyP0 schreef op 10 mei 2004 @ 17:57:
een complete pc modde . helemaal dremele , schuren en spuiten . nieuwe geluidskaart er voor gehaald , nieuwe internet kaartje er voor gehaald . t frame van de kast gemod . de voeding gesilent mod . nieuwe fan op de proc gemod . fan in de kast gezet . ccfls er in gezet . intotaal meer dan 200 euro aan de opknap beurt betaald om er achter te komen waarom deze pc ook alweer op de zolder stond. het ding is de klote op en is te klein om te modde naar atx . :'(
das om het zacht te zeggen redelijk minder.

cruut te zeggen gewoon weg k*t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LyP0 schreef op 10 mei 2004 @ 17:57:
gooi je er toch een epia in of een micro atx mobo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
Ik was ook eens aan het solderen, gewoon snel 4 draadjes aan elkaar solderen, ik soldeer de eerste 2 aan elkaar, leg even mijn soldeerbout neer, wil de volgende 2 solderen , pak blind de soldeerbout en ksssssssssssssssssss soldeerbout aan de verkeerde kant vastgepakt, maar mijn 30 watt soldeerbout heeft mij zelfs geen klein brandwondje gegeven. Geen idee hoe het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Laatst online: 14-05-2022
vuurvaste handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 08:24
Leuke topic dit :P

Lang lang geleden....

heb ik een keer speaker uit elkaar gehaald. Toen stond me pc ook aan (kijk daar gaat het al fout). Na het verwijderen van de magneet, heb ik die op de monitoor neer gelegt. Wat als heel mooi resultaat had een PIEEEEEEEEEP en toen een PSSSSSSS. Monitoor dood, het heeft ongeveer drie dagen gestonken in me kamer.

Maar ik heb hier wel een wijze les van geleerd, boxen zijn gevaaarlijk })

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Nu online

Soul__assasin

de Belbelg

Soul__assasin schreef op 10 mei 2004 @ 17:18:
het moest er ooit eens van komen...

Deze namiddag een ledklokje geasembleerd gaan dit even solderen ook eh, mooi niet dus
na 1.30h klaar: we kunne testen
-->stekker in stopcontact NIX
Tja hij had gezegd de weerstandjes mogen er mss van tussen, ik die er dus van tussen gehaald.
brugjes gesoldeerd stekker terug in het stopcontact
Het werkt

DACHT IK na 2 sec zie ik dat de volgorde totaal niet klopt

straks even technische bijstand vragen en hopen dat de ander twee in orde kunne komen

dus mooi 25€ is de vuilnisemmer mss
even mezelf quoten...
ledklokjes naar de kl**** klokje 2 werkte perfect tot ik de knopjes er op wou zetten daarna nix dan troubles

klok3 dan maar alles perfect aan gesloten en gecontroleerd knopjes weggelaten zou ze wel insteken om middernacht alles netjes gesoldeerd ingeplugt om te testen ==> NIX

alles dus naar de klo***

Set's voor de klok 84€
leds 43€
trafo en andere zooi 26€

153€ klaar voor de vuilnisemmer

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11-2024
Had me eerste pc in elkaar gezet, een amd 1700+.
maar toen ik ging kijken naar de kloksnelheid, stond hij niet op 1700
maar op 1450 of zo. |:(
dus wat doe ik, ik ga de fsb zwaar overklokken zonder dat ik er erg in heb.
en voor ik het wist had ik me mobo opgeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LazySod
  • Laatst online: 20:16

LazySod

Scumbag with a mission

*lol* jaja ... wat een wereld van herkenning.

door schade en schande geleerd: zet een pc waar de harddrives los in liggen nooit op je schoot als je aan het sleutelen bent.. resultaat -- een 20 Gb en een 40 Gb schijf met een fraaie smak tegen de grond en einde oefening.

bij mijn eerste pc - een Sirex 286/20 Mhz ... zat de harddisk aan het frontpanel vast met schroeven die blijkbaar groter waren als de gaten -- kreeg het ding er op geen mogelijkheid uit. was echter een pc gekocht via het pc prive project van de HTS waar ik destijds studeerde. maar goed. toch maar de ijzerzaag erin. PC heeft het nog een jaar gedaan ofzo voordat ik hem geruild heb voor een geluidskaart (oid)

boos worden achter de pc is een goed idee! ... 1 slag tegen de zijkant van de machine - en een los schroefje valt naar beneden. recht op de magneet van de speaker. veroorzaakt kortsluiting in de speakerkabel -- en binnen twee tellen komt er een gigantische rookpluim uit de computer. maar .. hij heeft het overleefd - alleen de speakerkabel was over de volledige lengte gestript (gesmolten dus) en de speaker was dood. stond er wel even vreemd naar te kijken.

coolermaster cooler monteren - met de schroevendraaier van het blok afschieten en door het moederbord steken :X ... gaatje in het moederbord, maar het ding doet het nog.

moederbord scheef monteren en vervolgens de backplate pletten -- kortsluiting - USB poorten weggefikt, firewire plug stuk, maar de rest doet het nog.

ISA geluidskaart hotswappen! leve de 386. het ding heeft het overleefd, met een rookpluim.

en nog wat kleine indicenten..

Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03:19
De eerste keer dat ik ging CM'en probeerde ik een doucheslangmod te maken >:) ...ik dus molexjes losgehaald, gekeken hoe lang het stuk doucheslang moest zijn..en dan maar zagen he :+ ...ik kom terug doucheslang over de draden heen...en keek ff goed af bij een andere molex hoe die weer vast moest..was tenslotte m'n eerste keer :P ..ik dacht dus dat ik em goed vast had gemaakt...(dat was de 4-pins molex van mijn hdd).daarna oowk precies hetzelfde gedaan bij mijn cd-romspeler...en ook alles vastgemaakt...nja...toen dus PC aangezet...en je raad et natuurlijk al...vette rookpluim uit mijn hdd...toen kon ik et wel schudden dat ding was hardstikke kapot...nja...natuurlijk was de cd-romspeler ook kapot want die molex zat op dezelfde manier( gele en rode verkeerd om)..dus ikke hdd teruggestuurd op donderdag en zaterdagmiddag toen ik uit het centrum kwam lag er al een nieuwe >:) ...op zich is mijn doucheslangmod verder uitstekend gelukt..jammer dat ik geen foto ofzow heb(binnekort ff maken) anders had ik hem er zeker ff bijgeplakt... ;)
reageer oowk ff als je een foto wil zien want dan ga ik er gelijk eentje maken _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door LuPo op 11-05-2004 21:54 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefaultUser
  • Laatst online: 09-05 08:47
Hier ook nog een leuk verhaaltje:

Een paar jaar geleden, de tijd van de XT, 286:
Een kennis had een XT, minitowertje op zolder staan. Met een aantal verlengsnoeren zonder randaarde aangesloten. Een mooi hoogpolig tapijtje onder het buro en een wollen trui aan... Ja je raad het al.

Krijgt ie van een collega een andere hardeschijf. "Ja die kan je makkelijk zelf inbouwen". Dat was een dikke Conner 20 of 30 MB ofzo. Nou dat lukte dus niet, of ik even wilde komen kijken...

Het resultaat: De orginele en de tweede harddisk defect, IO-controller defect en omdat daar ook de floppydrive aan zat, was die ook overleden...

Gossie... da's nou echt een Total Loss geval ! :)

Als ik maar een beetje kan computeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ives schreef op 10 mei 2004 @ 20:44:
Ik was ook eens aan het solderen, gewoon snel 4 draadjes aan elkaar solderen, ik soldeer de eerste 2 aan elkaar, leg even mijn soldeerbout neer, wil de volgende 2 solderen , pak blind de soldeerbout en ksssssssssssssssssss soldeerbout aan de verkeerde kant vastgepakt, maar mijn 30 watt soldeerbout heeft mij zelfs geen klein brandwondje gegeven. Geen idee hoe het komt.
Heb je geluk gehad, ik heb een litteken op m'n hand van m'n soldeerpistool (tja, 110 watt). Leg hem voor me op het bureau neer terwijl ik wat vast heb. Met m'n andere hand wil ik wat pakken maar blijf achter het snoer hangen. Trok snel m'n hand weg maar was al te laat :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Laatst online: 26-12-2024
kwas een precisie-soldering aan mijn voeding aan het maken, en ging even dichterbij met mijn hoofd om goed te kunnen kijken.
Tot ik zo dicht bij was dat mijn hoofd tegen mijn halogeenlamp botste...
resultaat: een grote rode blaas midden tussen mijn ogen, op mijn voorhoofd (zie je het voor je), en dat midden in de examens...
Heb nu nog altijd een groot rond lidteken en de bijnaam "Den indiër"...
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.