nu liet ik mijn vader ff me window vergroten, maar de aardige man had er niet aan gedacht dat hij zijn werkbank moest leeghalen om krassen te voorkomen, nu zitten er dus een paar krasjes in me chietec zij deur, is er nog iets om ze minder te laten lijken ofzo ? iemand enig idee?
Denk dat het toch opnieuw spuiten word om het weer helemaal strak te maken. Of met 1 of andere autopoets er overheen?
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
kast is nog origineel chieftec zwart, ik zal morgen wel even met auto poets proberenMinkie schreef op 11 mei 2004 @ 23:55:
Denk dat het toch opnieuw spuiten word om het weer helemaal strak te maken. Of met 1 of andere autopoets er overheen?
Van de week nog met een simpel PCchips mobo. Nieuwe USB kaart erin en denk laat ik dan de front USB maar op het mobo aansluiten, vind alleen dat de stekkers een beetje in een rare volgorde voor USB zitten, toch maar aangesloten, PC aan en denk damn daar komt wel een hoop stof uit de PC totdat ik me realiseer dat er iets aan het fikken is. Gelijk stekker eruit, PC open, wat blijkt kabeltje doorgefikt, bleek het de kabel voor de front audio te zijn
En zondag nieuwe PC in mekaar gezet met een 2500 Mobile op een LanParty mobo en nieuwe fans en ccfls en andere fan in PSU en PSU gelijk met plexi gemod en en natuurlijk niet tussendoor getest. 's Avonds laat PC aan, beep-beep-beep-beep, CMOS reset, weer geprobeerd, weer niet, PC open, RAM stick eruit, CMOS reset, beep-beep-beep-beep, alle molexen los (en dat zijn er een hoop) en alle data kabels, beep-beep-beep-beep, totdat ik zie dat er geen molex in m'n 9800XT zit
En bij een LP moet ook de P4 stekker erin dus ook maar gelijk gedaan
Trouwens Dekaasboer je avatar komt me wel erg bekend voor

En zondag nieuwe PC in mekaar gezet met een 2500 Mobile op een LanParty mobo en nieuwe fans en ccfls en andere fan in PSU en PSU gelijk met plexi gemod en en natuurlijk niet tussendoor getest. 's Avonds laat PC aan, beep-beep-beep-beep, CMOS reset, weer geprobeerd, weer niet, PC open, RAM stick eruit, CMOS reset, beep-beep-beep-beep, alle molexen los (en dat zijn er een hoop) en alle data kabels, beep-beep-beep-beep, totdat ik zie dat er geen molex in m'n 9800XT zit
Trouwens Dekaasboer je avatar komt me wel erg bekend voor
Anoniem: 78877
Laatst hele pc vern**kt, ben bezig in de voeding (met proc erin en pc aan
stom dus
). Ineens komt ons pap de kamer binnen maar ik de muziek kei hard. Hij schopt een keertje en ik schiet uit met mijn metertje. Grote blauwe flits en toen helemaal donker (het was 4 uur), aardlek, aardlek aan pc aan beep-beep-beeb-beep, ik=?. Opeens komt er een vreemd luchtje van men pc ik naar proc kijke, print om de proc helemaal zwart
. En de proc maar stinken. Alles even getest na test kon ik deze conclusie trekken, ik heb kortsluiting op 3V lijn veroorzaakt, het moederbord was doorgefikt evenals de proc de videokaart het RAM en de geluidskaart
. Heeft zo zen voordelen het was eerst een P3 500 nu krijg ik een nieuwe pc P4 3,06
)
dan heb je echt enorm veel mazzelAnoniem: 78877 schreef op 12 mei 2004 @ 02:41:
*KNIP*
Heeft zo zen voordelen het was eerst een P3 500 nu krijg ik een nieuwe pc P4 3,06![]()
)
lcdtje kreeg een enkeltje vuilnisbak
Anoniem: 76438
Gelukkig weet mijn vader hoe gevaarlijk het kan zijn om iemand te storen/duwen/schoppen/laten schrikken als iemand bezig is met electriciteit/draaibank/freesbank/kolomboor enz. Denk je eens in wat er mis kan gaan bij een dergelijke actie.
Heb je dus op 2 manieren mazzel gehad.
Heb je dus op 2 manieren mazzel gehad.
Over te snel draaiende schijven: Daar helpt het programmaatje van Nero, drivespeed.exe goed bij als je zekerheid wilt.Vermicellisoep schreef op 30 april 2004 @ 00:06:
[...]
Laat ik dan maar niet mijn Nashua cdrw (met 2 dikke barsten vanuit het midden in m'n 52speed Aopen spelertje stoppen, volgens mij is dat dubbel vragen om ongelukken
@De Generaal
Vergeet niet past
http://www.brampel.nl
Anoniem: 39586
mm , een paar IBM schijven aan een RAID controller hangen , ze moesten wat anders zitten , dus even de molex eruit trekken , alleen kwamen de pootjes van de connector op de schijf mee ! De twee schijf maar meegenomen naar de leverancier die kreeg de molex er ook niet uit , dus alle schijven (4) nieuw gekregen !
Even een Promise kaart eruit , nieuw MB en de promise weer erin. Mooi overleden dus !
Even een Promise kaart eruit , nieuw MB en de promise weer erin. Mooi overleden dus !
Mislukkingen?
Valt nog wel mee:
- het vergeten van de CPU fan-connector na (CPU-temp beveiliging, dus geen schade),
- het openhalen van vingers aan gemodde fanopeningen,
- een nieuwe diskdrive kopen en ontdekken dat de floppykabel verkeerd om zat (diskdrive wel terug kunnen brengen)
- de mooiste: Ja Bram, het geluidsniveau van je pc meet je door de fans even stil te zetten met bijv. een pen. Ik naar huis om die computer het zwijgen op te leggen. Kast open, pen bij de CPU-fan, vriendin komt binnen, ik schrik, pen schiet uit, drie en een halve schoep van de fan breekt met een boel herrie af, fan aan puinpoeier. Vriendin boos, moet je ook niet aan computers knutselen is het verwijt. Tegenwoordig klussen aan pc's als vriendin op pad is, geen stress, gaat prima.
Maar toch niet slim allemaal
Valt nog wel mee:
- het vergeten van de CPU fan-connector na (CPU-temp beveiliging, dus geen schade),
- een nieuwe diskdrive kopen en ontdekken dat de floppykabel verkeerd om zat (diskdrive wel terug kunnen brengen)
- de mooiste: Ja Bram, het geluidsniveau van je pc meet je door de fans even stil te zetten met bijv. een pen. Ik naar huis om die computer het zwijgen op te leggen. Kast open, pen bij de CPU-fan, vriendin komt binnen, ik schrik, pen schiet uit, drie en een halve schoep van de fan breekt met een boel herrie af, fan aan puinpoeier. Vriendin boos, moet je ook niet aan computers knutselen is het verwijt. Tegenwoordig klussen aan pc's als vriendin op pad is, geen stress, gaat prima.

Anoniem: 46308
Schrik jij als je vriendin binnenkomt? Goede relatie dan.Brampel schreef op 12 mei 2004 @ 10:58:
Mislukkingen?
Valt nog wel mee:
BramPel: Ik stel voor dat het over computers gaat, niet over relaties, akkoord?Anoniem: 46308 schreef op 12 mei 2004 @ 11:25:
[...]
Schrik jij als je vriendin binnenkomt? Goede relatie dan.
laatst nieuwe video kaart inbouwen, moest ff snel gebeuren want ik moest werken
dus ik pc opengeschroefd flink haasten... ruk ik mijn huidige videokaart eruit maar was ik dus even vergeten dat er zo'n haakje aan een agp kaart zit dat wel eerst los moet zijn, toen had ik dus én die kaart én de complete AGP poort in mn handen :S:S:S
gelukkig werkte het moederbord nog wel en zat er ook een videokaart onboard, maar das maar een s3 trio :S:S:S:S
mooi k*t dus, geen upgrade, maar vernieling
moraal: werk nooit overhaast aan een computer, je gaat eenvoudige en lochische dingen over het hoofd zien, oftewel, wat we allemaal allang wisten: haastige spoed is zelden goed
owja, het schiet ook niet op als je een gebaksvorkje in een isa-slot steekt, kan kortsluiting veroorzaken, maar wonder boven wonder, na het verwijderen van het vorkje liep de 486er weer als een tierelier
dus ik pc opengeschroefd flink haasten... ruk ik mijn huidige videokaart eruit maar was ik dus even vergeten dat er zo'n haakje aan een agp kaart zit dat wel eerst los moet zijn, toen had ik dus én die kaart én de complete AGP poort in mn handen :S:S:S
gelukkig werkte het moederbord nog wel en zat er ook een videokaart onboard, maar das maar een s3 trio :S:S:S:S
mooi k*t dus, geen upgrade, maar vernieling
moraal: werk nooit overhaast aan een computer, je gaat eenvoudige en lochische dingen over het hoofd zien, oftewel, wat we allemaal allang wisten: haastige spoed is zelden goed
owja, het schiet ook niet op als je een gebaksvorkje in een isa-slot steekt, kan kortsluiting veroorzaken, maar wonder boven wonder, na het verwijderen van het vorkje liep de 486er weer als een tierelier
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar hebt gekregen...Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 12:49:
You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.
waarom zou je er zowiezo al een vorkje insteken
was een weddenschap...
...en ik heb nog gewonnen ook :D:D:d
ik zei dat die pc dat wel zou overleven, de ander zei van niet... en hij heeft het overleeft, vraag me niet hoe, maar het kán!
>>>> Citroën AX GTI <<<<
LOL, ik had dat een keer met een haar in de geheugen bank.Johannusvanudos schreef op 12 mei 2004 @ 13:06:
[...]
was een weddenschap...
...en ik heb nog gewonnen ook :D:D:d
ik zei dat die pc dat wel zou overleven, de ander zei van niet... en hij heeft het overleeft, vraag me niet hoe, maar het kán!
Ik was bij mijn neef de compu aan het fixen/ uitstoffen (heeft een hond dus lekker veel zooi). Was er een honden haar op het sd-ram insteek slot gekomen, board lag open en bloot op tafel. Nix in de gaten had alles goed afgezogen (lees de hond was in de rui dus ik extra er over heen gegaan; niet over de hond

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
cool, ik heb ooit ram eringefrot van een fout voltage, eerst een error (lees: irritant beepje en geen beeld), dus ik, niet te eigenwijs, WHAT THE FUCK? dat ding moet het doen dus zet ik hem gewoon nog een keer aan... stom stom stom, ik had een waarschuwwing gehad maar wilde niet luisteren, ding doorgebrand en mobo ook weg kunnen flikkeren
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik heb enkel een harde schijf laten vallen van het buro vn mijn broetje ik was bezig met z'n pc van zijn 1.9 gige van nog 17 mb over na formateren. Dat is toch knap.
Tot windows installesen was moeilijk ik zei dat ik van niets wist
Maar er zat een deuk in (dat viel hem op)
dus ik heb hem maar een nieuwe gegeven

Maar er zat een deuk in (dat viel hem op)
[www.ganzz.nl]
Anoniem: 101726
Alle m'n mislukkingen: (het zijn er veel)
2X Duron 1300 door een de cooler er wat te hard af te halen de core zwaar beschadigen!!!! DOOD (Wel nieuwe via garantie van cooling producent)
1X1800 en in wat overmoedige bui in oc'en de vcore van 1.5 naar 1.85 met
een koeling die het nie aankon!! Overleefd!!
MX440@Mx460 met een bios geflashed was niet erg ok!! Memory overhit
permanente artifacts!!
Hdd van de trap aflaten pleuren toen ik van de trap dreigede af te vallen stapte in
het gat tussen de tredes! Daar ging me verjaardags geld! Maar garantie was de zaak!
Floppy drive (waar geen onderplaat op zat) er schuin inzetten omdat het nie pasten!
Raakte de print plaat me HDD (SCSI) de hdd+floppy dood daar ging me 250 gulden!
dit keer geen garantie
Iets te hard tegen een goedkoop stuk plekieglas aanslaan van me mod! glas gebroken!!
in geheugen bank lekker vonk mobo dood!
2X Duron 1300 door een de cooler er wat te hard af te halen de core zwaar beschadigen!!!! DOOD (Wel nieuwe via garantie van cooling producent)
1X1800 en in wat overmoedige bui in oc'en de vcore van 1.5 naar 1.85 met
een koeling die het nie aankon!! Overleefd!!
MX440@Mx460 met een bios geflashed was niet erg ok!! Memory overhit
permanente artifacts!!
Hdd van de trap aflaten pleuren toen ik van de trap dreigede af te vallen stapte in
het gat tussen de tredes! Daar ging me verjaardags geld! Maar garantie was de zaak!
Floppy drive (waar geen onderplaat op zat) er schuin inzetten omdat het nie pasten!
Raakte de print plaat me HDD (SCSI) de hdd+floppy dood daar ging me 250 gulden!
Iets te hard tegen een goedkoop stuk plekieglas aanslaan van me mod! glas gebroken!!
in geheugen bank lekker vonk mobo dood!
Gisteren mij kensington knaagdier onder handen genomen, die werkt perfect.
Vandaag was dus mijn microsoft laptopknaagdier aan de beurt....
werkt ook mits 1 probleem, de led wil niet initalizeren....
kan ik dit oplossen.... ik gebruik een 2500Cd exemplaar kleur blauw
Vandaag was dus mijn microsoft laptopknaagdier aan de beurt....
werkt ook mits 1 probleem, de led wil niet initalizeren....
kan ik dit oplossen.... ik gebruik een 2500Cd exemplaar kleur blauw
www.weefab.com
Anoniem: 113589
@zoeperman
wat je ook wel kan doen tegen die krasjes in je window is een soort zalfje [g0h!] kopen die je normaal ook op mobiele telefoon displaytjes smeert. bij de mobiele telefoonzaak weten ze er vast wel meer van. zit in een tube.
wat je ook wel kan doen tegen die krasjes in je window is een soort zalfje [g0h!] kopen die je normaal ook op mobiele telefoon displaytjes smeert. bij de mobiele telefoonzaak weten ze er vast wel meer van. zit in een tube.
Ik heb dat laasts gedaan met commandant. Eerst 3 gewoon met polijst machiene gedaan. Daarna met 4 na gedaan. Tenslotte iets van plexifix ofsow (wat ze op kappen van zweefvliegtuigen smeren).Anoniem: 113589 schreef op 13 mei 2004 @ 20:39:
@zoeperman
Anoniem: 83328
Zorgt dat spul ervoor dat het gelijk krasvast wordt? Wij hebben nieuwe plexiglas ramen in onze boot. Het is wel een min of meer krasvast type maar het krast nog wel een klein beetje, vooral als er straks ruitenwissers opkomenMeneer aard schreef op 13 mei 2004 @ 20:50:
[...]
Ik heb dat laasts gedaan met commandant. Eerst 3 gewoon met polijst machiene gedaan. Daarna met 4 na gedaan. Tenslotte iets van plexifix ofsow (wat ze op kappen van zweefvliegtuigen smeren).

Ff weer een mislukking. men voorpaneel verneukt van men kast, snif

Dan maar een houte voorkant.
Blaad
Dit vraagt om opheldering: WTF is daar gebeurt? En is dat bruine spul hout?zBEASTORz schreef op 13 mei 2004 @ 22:42:
[afbeelding]
[afbeelding]

bij een iets minder computergorienteerde vriend een processor inbouwen, naar de wc gaan en terugrennen wanneer je de internationale kreet SHIT! hoort. had hij van een lopende processor de complete koeler eraf gehaald (hoe weet ik nog steeds niet). hij heeft nu dus een amd2200+ met geintegreerde koelpasta

Vast wel, want als ik kijk naar de kappen van kisten wat daar allemaal mee gedaan wordt, en er zitten nog 0 komma nu krasjes op.Anoniem: 83328 schreef op 13 mei 2004 @ 22:32:
[...]
Zorgt dat spul ervoor dat het gelijk krasvast wordt? Wij hebben nieuwe plexiglas ramen in onze boot. Het is wel een min of meer krasvast type maar het krast nog wel een klein beetje, vooral als er straks ruitenwissers opkomen
ik kan aan de resolutie van je pics niet echt zien wat je bedoelt, maar ik heb zo wel een idee.... is dit misschien niet een goed excuus om een andere kast aan te schaffen?zBEASTORz schreef op 13 mei 2004 @ 22:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat kan een oplossing zijn, maar ne, deze kast was al duur genoeg, Denk dat ik ooit nog es een nieuwe voorpaneel ga kopen, maar vind dat (hout) eigelijk wel grappig staan. En wat er nou is mislukt.. Ik had dus men voorpaneel deraf gehaalt. En had een mooie tekening derop gemaakt. Dat je Van die punten krijgt enz, En et was 4/5 mm dik, en dat zaagt ZWAAR kut (almunium) Dat smelt later gewoon, na een stukje zagen kan je dat alminium deraf peuteren van je zaagie. En moest ook van die klein punten maken, maar dat ging echt voor geen meter. de punten zeg maar die naar buit moesten die gingen wel, maar die punt aan de binnenkant (waar de twee punten aan elkaar komen zeg maar) dat ging echt gewoon helemaal niet. boog et alminum ook nog, (Bij een dun stukje zagen) na ja toen had ik et echt gehad. Weg gepleurt en wat van hout gemaakt. De 2de foto is men kast trouwens geschuurt om et een beetje op een ouwe-look te lijken.
Blaad
mijn mislukkingen:
de gewoonlijke vingers tussen de fans...
en de domste fout die ik ooit heb gemaakt:
ik kocht 2 jaar geleden een nieuw MSI mobo, geheugen en een Athlon 1700XP...
ik fijn alles met me broertje in elkaar gescheten en aanzetten... we zien ff het bios scherm en daarna helemaal nix meer... opnieuw gestart en nu helemaal nix...
wij naar Powerline om het na te laten kijken... zij kijken en gaan me uitlachen...
want wat had ik nou gedaan: een Pentium 433 koeler op de Athlon 1700 gezet zonder enige pasta of wat dan ook...
kreeg gelukkig wel een nieuwe Proc!
Verder had ik ook nog een keer een CCFL in me kast gedaan en daar zat ook een soort van convertor ding in zodat ik er 2 CCFL's aan kon hangen... maar me broertje en ik hadden tape over dat ding gedaan zodat we um netjes konden wegwerken. Bleek ik tape over het "ventilatie gaatje" gedaan te hebben... dus na een tijdje pc'en hoor ik geknetter en zie ik rook uit me pc komen... dus ik snel me pc uitgegooid en ja hoor... heel dat ding gesmolten... me kast ruikt er nog naar...
moet nog steeds een keer die CCFL aansluiten...
verder ben ik over het algemeen voorzichtig... maar die keren dat het mis ging heb ik dus te snel gewerkt en me niet goed laten informeren...
de gewoonlijke vingers tussen de fans...
en de domste fout die ik ooit heb gemaakt:
ik kocht 2 jaar geleden een nieuw MSI mobo, geheugen en een Athlon 1700XP...
ik fijn alles met me broertje in elkaar gescheten en aanzetten... we zien ff het bios scherm en daarna helemaal nix meer... opnieuw gestart en nu helemaal nix...
wij naar Powerline om het na te laten kijken... zij kijken en gaan me uitlachen...
want wat had ik nou gedaan: een Pentium 433 koeler op de Athlon 1700 gezet zonder enige pasta of wat dan ook...
kreeg gelukkig wel een nieuwe Proc!
Verder had ik ook nog een keer een CCFL in me kast gedaan en daar zat ook een soort van convertor ding in zodat ik er 2 CCFL's aan kon hangen... maar me broertje en ik hadden tape over dat ding gedaan zodat we um netjes konden wegwerken. Bleek ik tape over het "ventilatie gaatje" gedaan te hebben... dus na een tijdje pc'en hoor ik geknetter en zie ik rook uit me pc komen... dus ik snel me pc uitgegooid en ja hoor... heel dat ding gesmolten... me kast ruikt er nog naar...
moet nog steeds een keer die CCFL aansluiten...
verder ben ik over het algemeen voorzichtig... maar die keren dat het mis ging heb ik dus te snel gewerkt en me niet goed laten informeren...
PSN: Leech1984
Anoniem: 108128
Hu hoe heb je dat geflikt dat tweede? een stroomconnector heeft toch aan 1 zeide ronde hoekjes anders past ie niet.Anoniem: 96955 schreef op 29 april 2004 @ 21:12:
C&C Renegade? Al die cds zijn gewoon brak. Renegade is ook overleden in mijn cd drive (geen dramatische explosie maar doet et gewoon nie meer).
On topic: khad dus in de voorkant van me kast allemaal kleine mooie luchtgaatjes gemaakt in een mooi patroon, waar dan het licht van een led fan doorheen scheen. Was echt een heel mooi gezicht. Tot ik op een late avond op het geniale idee kwam om de gaatjes te verbinden zegmaar... door kracht te zetten met een schroevendraaier. Zou de airflow te goeden komen.
Needless to say, ik zit nu met een kast vol met allejezus lelijke scheuren en stukken plastic die er overal uit steken. Ik hoop nog steeds ergens in de schuur een mooi vijl te vinden om het beetje netjes bij te werken (te lui om naar de winkel te gaan en er eentje te kopen... )
Oh ja, en ik had keertje die stroomconnecter van de floppydrive er verkeert om in gedaan --> floppy dood.
Anoniem: 82835
foutje van 3,5 week geleden:
ik was klaar met mijn paintmod en ik wilde de kap weer op mijn (nog draaiende) desktop pctje zetten ik trok de pc een stuk naar voren om er zo beter bij te kunnen.
wat ik niet zag was dat ik een radio die op mijn boekenplank stond meetrok
(omdat deze met een kabeltje op mijn pc was aangesloten) deze viel dus boven op mijn pc (nog zonder kappen).
mijn harde schijfje vond dit alles behalve leuk en begon te ratelen en tikken als een idioot. na een keer rebooten bleek deze niet meer te werken (crash)
oftewel een mooi schijfje van 120Gb en 2 maanden oud kapot.
(leuk joh als daar al je schoolspullen op staan en ik niet slim genoeg geweest ben op ooit eens een back-up te maken...
)
de oude schijf is nu trouwens een goede geheugen steun voor back up's.
ik was klaar met mijn paintmod en ik wilde de kap weer op mijn (nog draaiende) desktop pctje zetten ik trok de pc een stuk naar voren om er zo beter bij te kunnen.
wat ik niet zag was dat ik een radio die op mijn boekenplank stond meetrok

oftewel een mooi schijfje van 120Gb en 2 maanden oud kapot.
(leuk joh als daar al je schoolspullen op staan en ik niet slim genoeg geweest ben op ooit eens een back-up te maken...

de oude schijf is nu trouwens een goede geheugen steun voor back up's.

Foutje deze week.
Ben bezig hier en daar wat modjes uit te voeren met plexi.
Zagen, gaatjes boren, casefan passen etc.
Nou alles past, hehe
Een mooii ontwerp gemaakt op het plexi, alles voorzichtig uitgesneden, en de uitgesneden delen mat gestraald.
Yes alles gelukt....
ALEEN ONDERSTENBOVEN.....
GGrrr weer opnieuw...
Nou alles past, hehe
Een mooii ontwerp gemaakt op het plexi, alles voorzichtig uitgesneden, en de uitgesneden delen mat gestraald.
Yes alles gelukt....
GGrrr weer opnieuw...
Making an ass of myself since the 70's
Dat is zeker kloote, helemaal als je denkt dat alles gelukt is, en dan ge je passen......shaggy8675 schreef op 18 mei 2004 @ 07:47:
Foutje deze week.
Nou alles past, hehe
Yes alles gelukt....
GGrrr weer opnieuw...![]()

Blaad
Niet echt een mislukking, maar wel lachen
Was cd'tje aan het branden, met Nero, vergeten optie cd-la openen na branden...
Was dus bijna klaar, ik kom terug lopen, schiet net mijn cd-la open, loop ik er met mijn been tegenaan, dvd brander naar zijn grootje
Toen maar een nieuwe gehaald
Was cd'tje aan het branden, met Nero, vergeten optie cd-la openen na branden...
Was dus bijna klaar, ik kom terug lopen, schiet net mijn cd-la open, loop ik er met mijn been tegenaan, dvd brander naar zijn grootje
Toen maar een nieuwe gehaald
Wabbawabbawabbawabba
Ooit een keer in de onderste bay een CD-rom te plaatsen!
Ging opzich best goed tot dat ie er bijna in zat toen ging het wat moeilijker!
Ik niet kijken gewoon door drukken dan lukt het vanzelf! (lukte ook wel)
Alleen mobo naar de klote, paar condensatoren kapot gedrukt.
Mobo te groot of kast te klein
GSus
Ging opzich best goed tot dat ie er bijna in zat toen ging het wat moeilijker!

Ik niet kijken gewoon door drukken dan lukt het vanzelf! (lukte ook wel)

Alleen mobo naar de klote, paar condensatoren kapot gedrukt.

Mobo te groot of kast te klein
GSus
zo heb ik ooit de koeler van mijn proc erafgeduwd met een cd-drive, toen aangezet en na 5 min viel de pc uit... was een pentium1 dus kon nog wel 5 min zonder koeling, maar toen toch echt niet meer
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Anoniem: 83328
da's ook kort dan, ik heb hier een complete windows install gedaan op een P166MMX zonder heatsink, clip was kwijtJohannusvanudos schreef op 18 mei 2004 @ 12:37:
zo heb ik ooit de koeler van mijn proc erafgeduwd met een cd-drive, toen aangezet en na 5 min viel de pc uit... was een pentium1 dus kon nog wel 5 min zonder koeling, maar toen toch echt niet meer
Geen mislukking van mij maar van de vader van een vriendin... die vent is zo slim om over de telefoonkabel te struikelen, hierdoor sloeg de PC nogal geweldadig op de grond van een bureau af en sleurde hij de hele telefooninstallatie uit de muur.
Resultaat: volledig werkende computer (tot mijn grote verbazing want de HDD was druk bezig op dat moment), muur lichtjes beschadigd, telefooninstallatie kapot, telefoondraad kapot, geirriteerde vader, niet verder kunnen opzoeken op google voor ons groepswerk
Resultaat: volledig werkende computer (tot mijn grote verbazing want de HDD was druk bezig op dat moment), muur lichtjes beschadigd, telefooninstallatie kapot, telefoondraad kapot, geirriteerde vader, niet verder kunnen opzoeken op google voor ons groepswerk
Anoniem: 98249
ooit een "sirene" in m'n kast gebouwd (met oog op lan), zo een velleman kitje, compleet klaar en getest, alles in orde.
dan in de bodem van de kast een schakelaartje gemonteerd (kast omhoog,schakelaar sluit) en een 12 volt batterij, ook weer getest alles werkte prima. dus wil ik m'n laatste werk tonen aan een vriend van me, laad de batterijen op en sluit ze aan. om te demonstreren hoe het werkt til ik dus de kast op en hoor niks, nog geen seconde later een grote knal, iedereen verschoot, bleek ik de batterijpak verkeerdom aangsloten te hebbe en dus een condensator gemold te hebbe. nu mocht er ooit iemand het idee hebbe zo een "sirene kitje" te monteren, verkeerd om monteren van de baterij zorgt wel voor wat meer kabaal dan het oorsronkelijk bedoeld was, is dan wel een wegwerpschakeling geworden
dan in de bodem van de kast een schakelaartje gemonteerd (kast omhoog,schakelaar sluit) en een 12 volt batterij, ook weer getest alles werkte prima. dus wil ik m'n laatste werk tonen aan een vriend van me, laad de batterijen op en sluit ze aan. om te demonstreren hoe het werkt til ik dus de kast op en hoor niks, nog geen seconde later een grote knal, iedereen verschoot, bleek ik de batterijpak verkeerdom aangsloten te hebbe en dus een condensator gemold te hebbe. nu mocht er ooit iemand het idee hebbe zo een "sirene kitje" te monteren, verkeerd om monteren van de baterij zorgt wel voor wat meer kabaal dan het oorsronkelijk bedoeld was, is dan wel een wegwerpschakeling geworden

Hier is een keer een EviL HD ontstaan. Dat was rond de tijd dat me vader net een spiksplinter nieuwe Athlon 700 had gekocht. Vriend had een oude 486 die wegging en waar hij de onderdeeltjes van verkocht. Nou mooi
Ik had een P1 destijds en die stond in netwerk met de AMD700.
Zijn Hdtje was ong 500MB. Nou die kon ik wel gebruiken. Hij kreeg nieuwe PC. Maar hij wilde nog graag zijn data van de schijf hebben. Nou die kunnen we bij mij dan ff inbouwen in me P1 en dan kopieer ik die zooi wel naar de AMD en zet het ff op een cdtje voor je. Nou prima id. Dus wij stappen op de fiets, HD onder de arm in een doosje met wat schuim daarin. Bij mij aangekomen.
Mijn kast open. Jumper HD op Slave. Monteer hem in het rekje, sluit hem aan. En zet PC aan. ehm Piep, Piep, Piep! Huh? Wat nu???? :S:S Dus die schijf los. PC doet het weer. Hmm vreemd. Nog eens proberen vanaf stap 1. (Had ik dat maar niet gedaan...)
Weer Piep Piep! GVD kut schijf. boot wel ff zonder schijf om te kijke of me pc het ngo doet. schijf eruit. PC aan. Piep piep! ???
KUT! IDE controller naar de kut
. Kon wel janken. Mobo dus semi-onbruikbaar geworden voor mij.
Later die week die 500MB harddisk naast onze hut (ja dat was toen helemaal da bomb, iedereen uit de wijk had ze eigen hut in de bosjes, wij hadden de coolste en de grootste, langs de snelweg achter een geluidswal
) dat ding onder de wasbenzine gegoten, fikkie gemaakt met hout en zooi. Hd erin en vham meteen de fik erin. Hebbe we dat ding ff mooi kapot gebarbeknoeit
Helaas mijn PC kapot
End of story
Ik had een P1 destijds en die stond in netwerk met de AMD700.
Zijn Hdtje was ong 500MB. Nou die kon ik wel gebruiken. Hij kreeg nieuwe PC. Maar hij wilde nog graag zijn data van de schijf hebben. Nou die kunnen we bij mij dan ff inbouwen in me P1 en dan kopieer ik die zooi wel naar de AMD en zet het ff op een cdtje voor je. Nou prima id. Dus wij stappen op de fiets, HD onder de arm in een doosje met wat schuim daarin. Bij mij aangekomen.
Mijn kast open. Jumper HD op Slave. Monteer hem in het rekje, sluit hem aan. En zet PC aan. ehm Piep, Piep, Piep! Huh? Wat nu???? :S:S Dus die schijf los. PC doet het weer. Hmm vreemd. Nog eens proberen vanaf stap 1. (Had ik dat maar niet gedaan...)
Weer Piep Piep! GVD kut schijf. boot wel ff zonder schijf om te kijke of me pc het ngo doet. schijf eruit. PC aan. Piep piep! ???

Later die week die 500MB harddisk naast onze hut (ja dat was toen helemaal da bomb, iedereen uit de wijk had ze eigen hut in de bosjes, wij hadden de coolste en de grootste, langs de snelweg achter een geluidswal
Helaas mijn PC kapot
End of story
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Anoniem: 97917
Heb ook iets leuks. Dacht leuk een AMD Mobile 2400+. Lekker klokken, maar daar s een 12 mod wel handig voor. Dus zo gezegd zo gedaan: l12 mod opde cpu...werkt de eerste keer niet. Dan nog maar een keer.
Komt niet door de bios heen. Even in een ander systeem geprobeerd=geen boot.
Op het mobo een andere cpu=boot
Net mijn cpu die nog maar ongeveer 2 a 3 uurtjes in mijn eigendom was gedood
. Maarjah bestel als ze weer op voorraad zijn er eentje bij alternate.nl
By the way heb ook een SIS746 al een jaar geleden vermorod door een mislukte voltmod
Komt niet door de bios heen. Even in een ander systeem geprobeerd=geen boot.
Op het mobo een andere cpu=boot
Net mijn cpu die nog maar ongeveer 2 a 3 uurtjes in mijn eigendom was gedood

By the way heb ook een SIS746 al een jaar geleden vermorod door een mislukte voltmod
Zo ga het morgen weer eens proberen.shaggy8675 schreef op 18 mei 2004 @ 07:47:
Foutje deze week.
Nou alles past, hehe
Yes alles gelukt....
GGrrr weer opnieuw...![]()
Nieuw plaatje, model erop uitgesneden, en morgen stralen....
Deze keer zit ie wel goed..hehe
Edit.
Het is gelukt, het staat bij casmods.
Titel: M'n eerste plexi mods aan de kast.
[ Voor 9% gewijzigd door Shaggy op 19-05-2004 23:42 ]
Making an ass of myself since the 70's
Anoniem: 114301
Oke vroeger met m"n TNT2 Riva videokaart die ik al ff had hek iets doms gedaan
Telkens bij een boot hoorde ik veel lawaai, dus kast opengegooid en tnt maar bezichtigen, reboot, zag ik dat het de Cooler was, oke ik ff oude cooler uit kast gehaald, jumpers verwisseld en wopa werkte werkte weer, reboot.... toen ff daarnaa hoorde ik dat ding op hol slaan.... toen keek ik ff goed naar dat ding..... hadk perongelijk + emt de - jumper verbonden
had geluk, wou net schroevendraaier nemen en uitzetten, toen ineens.... die kooler van m'n kaart af vloog....
Vage boel hier

Vage boel hier

Oké, niet mijn eigen verhaal, maar het verhaal van mijn oude baas:
Bedrijf begint te groeien en baas koopt in de winter een nieuw pand. Baas wil in het pand ook nog een klein call-centre inrichten en koopt daarvoor 6 pc's (in losse onderdelen). Baas denkt handig te zijn en ze zelf even in elkaar te draaien, dus baas gaat in het midden van het kantoor zitten, trekt alle verpakkingen open en legt de losse onderdelen op de vloerbedekking om hem heen (nieuwe vloebedekking). Baas draait de 6 pc's in elkaar, blijkt slechts 1 pc nog te werken. Oorzaak: vloerbedekking bleek synthetisch te zijn en baas had net iets te vaak met zijn plastic zolen er overheen gelopen en met de statische elektriciteit z'n onderdelen gemolt...
Bedrijf begint te groeien en baas koopt in de winter een nieuw pand. Baas wil in het pand ook nog een klein call-centre inrichten en koopt daarvoor 6 pc's (in losse onderdelen). Baas denkt handig te zijn en ze zelf even in elkaar te draaien, dus baas gaat in het midden van het kantoor zitten, trekt alle verpakkingen open en legt de losse onderdelen op de vloerbedekking om hem heen (nieuwe vloebedekking). Baas draait de 6 pc's in elkaar, blijkt slechts 1 pc nog te werken. Oorzaak: vloerbedekking bleek synthetisch te zijn en baas had net iets te vaak met zijn plastic zolen er overheen gelopen en met de statische elektriciteit z'n onderdelen gemolt...
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Tip: Als je van plan bent om nog eens een soldeerbout verkeerd vast te pakken, dan moet de week daarvoor de tuin van je pa "omspitten" (kan niet op AN woord komen..) Resultaat: je handen vol eelt en dan kan je je soldeerbout wel halve seconde vasthouden zonder iets te voelen. En ik kan het weten.
Anoniem: 99691
Intel 2,66 gieg proc die aan gare koelstrip blijft hangen wanneer je de koeler eraf haalt... resultaat: stuk of 5 pinnetjes erg krom en 3 helemaal plat!
Naja ik heb het met veel gedult kunnen fixen dmv een ultra loop en pinset....

veel succesAnoniem: 99691 schreef op 19 mei 2004 @ 14:38:
Intel 2,66 gieg proc die aan gare koelstrip blijft hangen wanneer je de koeler eraf haalt... resultaat: stuk of 5 pinnetjes erg krom en 3 helemaal plat!![]()
ik heb er veel rechtgebogen met die afsluitplaatjes van de achterzijde van de pc, werkt prima als je er maar mee overweg kan
De computers bij ons thuis krijgen elk jaar een afstofbeurt, ook vanbinnen.
3 Compo's: een acer laptop, een dell dimension desktop en een PB Dream machine van zoveel jaar oud...
De 1e 2, geen probleem
Maar hoe deed je die case van die PB ook weer open?
Alle vijsjes los, niets bewoog...
De bovenkant proberen los te krijgen
KRAAAK
los... voorgoed
achja, wat superlijm op, en klaar
3 Compo's: een acer laptop, een dell dimension desktop en een PB Dream machine van zoveel jaar oud...
De 1e 2, geen probleem
Maar hoe deed je die case van die PB ook weer open?
Alle vijsjes los, niets bewoog...
De bovenkant proberen los te krijgen
KRAAAK
los... voorgoed
achja, wat superlijm op, en klaar
Ik wou een leuk licht effectje in mn pc hebben(voordat ik van vette casemodding enzow afwist k was 11 ofzo) en ik had zo'n knipperlichtje gehad voor achter op je gsm die knippert als je gebelt wordt. Ik dus op zoek naar een bron van magnetische straling, en mn pc stond open. Ik hou dat ding dus in de buurt...nix gebeurt...dichterbij....FLITS dikke vonk richting heatsink en richting voeding en richting kast. Computer valt uit.......ik rebooten.....computer doet niets...... ik paar minuten zitten rouwen en nog ns proberen....pctje boot weer:D:D:D wel altijd bugs gehad in die bak(athlon 700 met 256 mb ram) ook hiervoor.
If it ain't broken, don't fix it
Anoniem: 104928
Had verleden week zin om eens was uv en blauwe neons in te hangen ik alles gaan kopen kom thuis trek die domme molex kabel van die invertor en verbind deze met baybus zie ik daar een vonk uitkomen bleek dat ik plus met min had verwiseld. Geen probleem had er nog 3 liggen chek alles dubbel kreeg weer het zelfde effect. Ben er nog altijd niet achter gekomen hoe dat het komt. Heb dan maar de originele schakelaartjes gehouden.
een creditcard / pinpas of zn soort pasje wil ook vaak wonderen doen.Suicyder schreef op 19 mei 2004 @ 23:38:
[...]
veel succes
ik heb er veel rechtgebogen met die afsluitplaatjes van de achterzijde van de pc, werkt prima als je er maar mee overweg kan
(spreek uit ervaring

Anoniem: 95124
enigste wat ooit bij mij is kapot gegaan , is mijn Geforce TI4200.
Er missen 2 condensators en de BIOS is niet helemaal goed meer.
Hij doet het nog wel maar soms loopt ie vast met hele rare kleuren in het scherm ook na een reset.
Oorzaak: ooit met het monteren van de kaart uitgeschoten met de schroevendraaier en 2 condensators bij de achterkant van de core erad gerost.
Stom he
Hangt nu netjes aan de muur, zie hier:

Koperen mem coolers en een afgeveilde core
met oude Athlon dondervogelkoeler (niet op foto).
Deed 300/611 Mhz
(sorry voor de slecht kwalitiet foto. gemaakt met een Logitech Pocket Digital, niet echt kwaliteit
wel heel erg klein
)
Er missen 2 condensators en de BIOS is niet helemaal goed meer.
Hij doet het nog wel maar soms loopt ie vast met hele rare kleuren in het scherm ook na een reset.
Oorzaak: ooit met het monteren van de kaart uitgeschoten met de schroevendraaier en 2 condensators bij de achterkant van de core erad gerost.
Stom he
Hangt nu netjes aan de muur, zie hier:

Koperen mem coolers en een afgeveilde core
Deed 300/611 Mhz
(sorry voor de slecht kwalitiet foto. gemaakt met een Logitech Pocket Digital, niet echt kwaliteit
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 95124 op 23-05-2004 00:16 ]
Anoniem: 97178
net mn cpu fan (thermaltake smart fan II) naar de klote... de pc stond dus aan, ik wilde wat kabels verstoppen, kotm zon kut kabel in de ventilator ondanks die kleine fingerguard...
dus 1 "finnetje" (of hoe t ook mag heten) van die fan af... ik echt balen.. tet m nog ff... start dus pc op... TRILLEN + TRACTOR GELUID!!! niet normaal! mn hele kast stond te schudden, ik snel stekker eruit...
oef... alles doet t nog... fan in de rommelkast, en vervangen door een standaard case fan... (heb een sp-97) cpu word nu 47° ipv 34°!!!
maja... gelijk een nieuwe besteld, was toch bezig met een order op t net

dus 1 "finnetje" (of hoe t ook mag heten) van die fan af... ik echt balen.. tet m nog ff... start dus pc op... TRILLEN + TRACTOR GELUID!!! niet normaal! mn hele kast stond te schudden, ik snel stekker eruit...
oef... alles doet t nog... fan in de rommelkast, en vervangen door een standaard case fan... (heb een sp-97) cpu word nu 47° ipv 34°!!!
maja... gelijk een nieuwe besteld, was toch bezig met een order op t net

Hmm, bij mij eigenlijk niet echt veel, alleen bij mijn ouwe pentium 3 bak kon ik niet gamen: te weinig ram, 3d kaart maar half etc, dus ik wat zagen aan ouders en uiteindelijk hebben we dan maar geupgrade ook hadden we al een dvd player en een cdrw bijgestoken. Blijkbaar vond die voeding dat wat teveel en vond ie het nodig om te gaan stinken, ik: oh dat is niet zo erg
En dus game ik nog een uurtje verder. Plots komt mn pa daar af en vraagt ie wat daar zo ruikt... Voelt ie ook ff aan de voeding en verbrand zijn vinger
Kan ook de fan zijn die het begeven had. Meteen pc afgesloten danmaar na 1 uur afkoelen deed hij het weer perfect
Maar na een maandje heeft hij het toch begeven. Ook de standaard gevalletjes: Veel vinger in fan etc ook even toetsenbord willen modden... gele ledjes vervangen door rode... gaat goed maar toetsenbord kan niet toe omdat ze te groot waren, dus weer afsolderen, dan maar weer de ouwe erop, vervolgens weer toetsenbord willen dichtdoen maar de toetsen werkten niet
dus een kwartier zitten prutsen tot dat weer goed zat

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>
Nou, mijn allereerste mod, geheid een mislukking, nual weer een kastere kast (gelukkig), maar het raampje is wel zelf erin gezet, met zaag, plexiglas, stukkie plastic en dubbelzijdig tape... 

Eraan gefix:
Ide kabel (n00b) bewerkt met aluminium plakband
Raampje erin
VGA mod met transperante cooler (zo hé
)
Eraan gefix:
Raampje erin
VGA mod met transperante cooler (zo hé
zoveel lijkt er niet mislukt hoor, meer iets voor kleine mods topic
daar komt mijn lijsje:
Sony cd brandertje willen aansluiten terwijl de pc aanstond. grote vonk, voedingszekering geklapt en cd brander dood
Seagate harddisk: stroom losgetrokken terwijl de pc aanstaat -> hd dood en netjes garantie gekregen, wel 40gb aan mp3s kwijt
(ja ik weet het, een ezel...
)
floppykabel verkeerd om gedaan, floppydrive dood
moederbord flashen terwijl je proc iets te ver overgeklokt staat. systeem liep vast tijdens het flashen en het moederbord kon de prullenbak in
Voeding proberen te laten draaien zonder fan en terwijl je je systeem lekker laat stressen gaan douchen. kom je weer terug ruik je ineens brandlucht. de voeding heeft het niet overleefd, de kamer wel
Aopen case willen zwart spuiten, was mijn eerste keer spuiten en was een beetje mislukt. zag er redellijk uit maar elke keer vielen er meer stukjes verf af. kast maar weggedonderd en gewoon een zwarte kast gekocht
Ronde kabels willen maken door middel van de strengetjes doorsnijden is niet zo'n goed idee als je een 80 aderige kabel hebt. -> kabel had wat minder kabeltjes als toen ik begon.
toen maar een ronde kabel gekocht.
ECS K7S5A moederbordje had een chipsetje die iets te heet werd, dus oud socket 7 koelblokje erop gelijmd + gekoelpastaat. werkte prima voor een week. daarna liet de lijm los en lag het koelblok op me videokaart
alles werkte nog wel trouwens.
ECS K7S6a, usb verkeerd aangesloten, brandlucht en geen een werkende usb poort meer
Logitech optical muisje. blauw lampje in gemod. helaas schoot ik uit met de soldeerbout en was er een stukje printbaan weg. de muis werkt nu nog wel maar moet elke keer een klap opgeven voor ik hem kan gebruiken
en ik zal ongetwijfeld nog wel meer hebben gesloopt maar dat weet ik niet meer
Sony cd brandertje willen aansluiten terwijl de pc aanstond. grote vonk, voedingszekering geklapt en cd brander dood
Seagate harddisk: stroom losgetrokken terwijl de pc aanstaat -> hd dood en netjes garantie gekregen, wel 40gb aan mp3s kwijt
(ja ik weet het, een ezel...

floppykabel verkeerd om gedaan, floppydrive dood

moederbord flashen terwijl je proc iets te ver overgeklokt staat. systeem liep vast tijdens het flashen en het moederbord kon de prullenbak in
Voeding proberen te laten draaien zonder fan en terwijl je je systeem lekker laat stressen gaan douchen. kom je weer terug ruik je ineens brandlucht. de voeding heeft het niet overleefd, de kamer wel
Aopen case willen zwart spuiten, was mijn eerste keer spuiten en was een beetje mislukt. zag er redellijk uit maar elke keer vielen er meer stukjes verf af. kast maar weggedonderd en gewoon een zwarte kast gekocht
Ronde kabels willen maken door middel van de strengetjes doorsnijden is niet zo'n goed idee als je een 80 aderige kabel hebt. -> kabel had wat minder kabeltjes als toen ik begon.
ECS K7S5A moederbordje had een chipsetje die iets te heet werd, dus oud socket 7 koelblokje erop gelijmd + gekoelpastaat. werkte prima voor een week. daarna liet de lijm los en lag het koelblok op me videokaart

alles werkte nog wel trouwens.

ECS K7S6a, usb verkeerd aangesloten, brandlucht en geen een werkende usb poort meer

Logitech optical muisje. blauw lampje in gemod. helaas schoot ik uit met de soldeerbout en was er een stukje printbaan weg. de muis werkt nu nog wel maar moet elke keer een klap opgeven voor ik hem kan gebruiken
en ik zal ongetwijfeld nog wel meer hebben gesloopt maar dat weet ik niet meer
[ Voor 22% gewijzigd door Metro2002 op 26-05-2004 22:05 . Reden: er schiet me steeds meer te binnen ]
me brander gesloopt toen ik me kast heb gestript en hij gevallen is.
nog een paar bijna rampjes.
ccfl draadje tussen me behuizing ( draadje is nu mooi kaal)
deze is al weer een tijdje terug:
pc ligt op de grond en klaar om de neiuwe koeler erop te zetten laat ik een schroevendraaier vallen die met de punt 1cm naast de core terecht kwam (hij deed het gelukkig nog wel)
nog een paar bijna rampjes.
ccfl draadje tussen me behuizing ( draadje is nu mooi kaal)
deze is al weer een tijdje terug:
pc ligt op de grond en klaar om de neiuwe koeler erop te zetten laat ik een schroevendraaier vallen die met de punt 1cm naast de core terecht kwam (hij deed het gelukkig nog wel)
Was bezich met solderen, toen ik klaar was soldeerbout 3 uur af laten koelen. na 3 uur pak ik 'm op ....Aaaaaaaaarrrrrrrrrrrrgggggggg
Was vergeten de stekker er uit te halen
Was vergeten de stekker er uit te halen
Tis helemaal niet misluktsemicon schreef op 26 mei 2004 @ 19:01:
Nou, mijn allereerste mod, geheid een mislukking, nual weer een kastere kast (gelukkig), maar het raampje is wel zelf erin gezet, met zaag, plexiglas, stukkie plastic en dubbelzijdig tape...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eraan gefix:
Raampje erin
VGA mod met transperante cooler (zo hé)
Graag hier posten voor mods die min of meer gelukt zijn
Anoniem: 95124
Ik ken het
Nog zo iets , binnenkort staat er in het kleine mod topic een metalic paarse ASUS barebone (oud model Terminator P3) daar zitten maarAopen case willen zwart spuiten, was mijn eerste keer spuiten en was een beetje mislukt. zag er redellijk uit maar elke keer vielen er meer stukjes verf af. kast maar weggedonderd en gewoon een zwarte kast gekocht

Heb ik ooit ook eens geprobeerd met 40 aderige kabels , lukte perfect.Ronde kabels willen maken door middel van de strengetjes doorsnijden is niet zo'n goed idee als je een 80 aderige kabel hebt. -> kabel had wat minder kabeltjes als toen ik begon.
Wou het net als jij ook met 80 aderige kabels proberen , nou na het denken over hoe ik de kabels op de meest juiste manier kon snijde kwam ik al snel tot de conclusie dat die er niet is en ben toen ook maar naar de winkel gegaan om ze te kopen
Anoniem: 112125
Had een nieuwe pc gekocht, heel nieuw systeem. Nadat ik alles in elkaar geschroefd had, deed ie het al niet; het powerledje brandde steeds halve sec, net als de voedingfan en de cpu fan die beiden een halve seconde hun werk deden, voor de rest deed niets het.
Terug naar de winkel dus. Daar bleek dat ik een kabeltje verkeerd om op het moederbord had gestoken (??? kan dat dan??). Ik dus weer naar huis na 15 euro opgelicht te zijn voor de "reparatiekosten". Thuis begonnen met windows te installeren, waarna ie halverwege uitspringt. Opnieuw aangezet en elke keer blijft ie hangen in het setup scherm (1e scherm) van windows, gaat niet verder. Bios geflashed, maar had geen zin. zelfde fout telkens opnieuw. Wat bleek? Moederbord was doorgefikt (Asus K8V DeLuxe). Terug naar de winkel (2e keer dus bij nieuwe ongebruikte comp). Nieuw moederbord gehaald (MSI K8T Neo) en gelukkig gebruik kunnen maken van de garantie (oef*) en thuis erin geschroefd.
Prima een geheel werkend AMD 64 systeem. De sidepannel van men kast had ik er nog ff afgelaten, voor het geval dat ik weer iets erin moest schroeven en tijdens het installeren van wat softwaren denk ik; laat ik die sidepannel ff erin zetten, is men kast ook mooi dicht.
ik dat ding erop gedaan RRRRRZZZKNap! CpU fan naar de kut.
Weer naar de winkel voor nieuwe cpu fan voor AMD 64 cooler. Niet te krijgen dus (althans toen niet). Wat gedaan? oude cpu fan erop geschroefd. Niet goed opgelet, want doordat ik de schroeven te ver had doorgedraaid hebben deze zich in het koelelement geboord, wat vreselijke resonantie gaf, na een potje farcry demo crashte ie doordat ie te warm werd.
GRRRR....op internet een nieuwe64 fan besteld.
Nu doet alles het naar behoren (behalve internet dan want dat ligt nu al 2 weken eruit (@home grrrrr).
redelijke mislukte acties dus...
Terug naar de winkel dus. Daar bleek dat ik een kabeltje verkeerd om op het moederbord had gestoken (??? kan dat dan??). Ik dus weer naar huis na 15 euro opgelicht te zijn voor de "reparatiekosten". Thuis begonnen met windows te installeren, waarna ie halverwege uitspringt. Opnieuw aangezet en elke keer blijft ie hangen in het setup scherm (1e scherm) van windows, gaat niet verder. Bios geflashed, maar had geen zin. zelfde fout telkens opnieuw. Wat bleek? Moederbord was doorgefikt (Asus K8V DeLuxe). Terug naar de winkel (2e keer dus bij nieuwe ongebruikte comp). Nieuw moederbord gehaald (MSI K8T Neo) en gelukkig gebruik kunnen maken van de garantie (oef*) en thuis erin geschroefd.
Prima een geheel werkend AMD 64 systeem. De sidepannel van men kast had ik er nog ff afgelaten, voor het geval dat ik weer iets erin moest schroeven en tijdens het installeren van wat softwaren denk ik; laat ik die sidepannel ff erin zetten, is men kast ook mooi dicht.
ik dat ding erop gedaan RRRRRZZZKNap! CpU fan naar de kut.
Weer naar de winkel voor nieuwe cpu fan voor AMD 64 cooler. Niet te krijgen dus (althans toen niet). Wat gedaan? oude cpu fan erop geschroefd. Niet goed opgelet, want doordat ik de schroeven te ver had doorgedraaid hebben deze zich in het koelelement geboord, wat vreselijke resonantie gaf, na een potje farcry demo crashte ie doordat ie te warm werd.
GRRRR....op internet een nieuwe64 fan besteld.
Nu doet alles het naar behoren (behalve internet dan want dat ligt nu al 2 weken eruit (@home grrrrr).
redelijke mislukte acties dus...
Anoniem: 111519
Ik wil ook ff! 
Natuurlijk een aantal keren met me dikke vingers in al die fans gekomen..tja tis zo verleidelijk om dat ene kabeltje nog ff goed te duwen als ie aanstaat he
Laatst keer brak hierbij een vin van me proc. koeler, ding dus vet onstabiel als de pest. Aangezien ik totaal geen geld heb kon ik geen nieuwe kopen, maar met de trilling die dat ding nu maakte kon ik niet werken..
Dus ff Mac Guyver nagedaan, en de vin die precies aan de overkant van die afgebroken vin zat...ook afgebroken. Fan draait nu weer redelijk stabiel, beetje geratel nog maar er is mee te leven en me proc. blijft nog steeds lekker koel.
Bios flashen, reboot...niks meer...ik vet in de stress. Na even google'n op andere pc wat dingen gevonden die de oorzaak konden zijn en een paar oplossingen gevonden..alles is weer goed gekomen na 3 uur zweten.
HD gemold, denk doordat ik me pc soms wel eens een "tik" verkoop.
Ik heb nog niet veel gemold (maar goed ook), maar ben ook nog geen echte tweaker...komt nog wel
Natuurlijk een aantal keren met me dikke vingers in al die fans gekomen..tja tis zo verleidelijk om dat ene kabeltje nog ff goed te duwen als ie aanstaat he
Laatst keer brak hierbij een vin van me proc. koeler, ding dus vet onstabiel als de pest. Aangezien ik totaal geen geld heb kon ik geen nieuwe kopen, maar met de trilling die dat ding nu maakte kon ik niet werken..
Dus ff Mac Guyver nagedaan, en de vin die precies aan de overkant van die afgebroken vin zat...ook afgebroken. Fan draait nu weer redelijk stabiel, beetje geratel nog maar er is mee te leven en me proc. blijft nog steeds lekker koel.
Bios flashen, reboot...niks meer...ik vet in de stress. Na even google'n op andere pc wat dingen gevonden die de oorzaak konden zijn en een paar oplossingen gevonden..alles is weer goed gekomen na 3 uur zweten.
HD gemold, denk doordat ik me pc soms wel eens een "tik" verkoop.
Ik heb nog niet veel gemold (maar goed ook), maar ben ook nog geen echte tweaker...komt nog wel
Anoniem: 96178
Gelukkig knutsel ik niet veel met hardware, maar gaat er meer fout met software die dan de PC weer om zeep helpt.
Heb wel 1 lesje geleerd jaren terug, en dat is dat je greedschap etc. niet moet laten slingeren.
Ik had een Pentium 1 mobo met en 120mhz chip. Nou was het snelste destijds 233mhz (mmx), dus wilde ik upgraden.
Affijn ik had al een processor gekocht, en die had ik vervolgens op het (no-name) mobo geplaatst...
Helaas: met geen mogelijkheid was het stabiel te krijgen. De ene na de andere fatal error (DOS/WIN/OS/2).
Nou, dus ik dacht: laat ik dan maar het mobo vervangen.
Mooie Abit gekocht (jumperless: destijds echt een hele vooruitgang).
Zo gezegt, zo gedaan. Ik heb de kast op de tafel liggen, alles zit er in, ik druk nog even een kabeltje aan, valt mijn mini schroevendraaier uit mijn borstzakje met de punt precies tussen twee pennetjes van het bios! Blijft daar als een mes met de punt in de tafel tussen gestoken staan.
Precies een onderdeel dat niet vervangen kon worden: en natuurlijk mobo naar de kloten...
Heb wel 1 lesje geleerd jaren terug, en dat is dat je greedschap etc. niet moet laten slingeren.
Ik had een Pentium 1 mobo met en 120mhz chip. Nou was het snelste destijds 233mhz (mmx), dus wilde ik upgraden.
Affijn ik had al een processor gekocht, en die had ik vervolgens op het (no-name) mobo geplaatst...
Helaas: met geen mogelijkheid was het stabiel te krijgen. De ene na de andere fatal error (DOS/WIN/OS/2).
Nou, dus ik dacht: laat ik dan maar het mobo vervangen.
Mooie Abit gekocht (jumperless: destijds echt een hele vooruitgang).
Zo gezegt, zo gedaan. Ik heb de kast op de tafel liggen, alles zit er in, ik druk nog even een kabeltje aan, valt mijn mini schroevendraaier uit mijn borstzakje met de punt precies tussen twee pennetjes van het bios! Blijft daar als een mes met de punt in de tafel tussen gestoken staan.
Precies een onderdeel dat niet vervangen kon worden: en natuurlijk mobo naar de kloten...
Anoniem: 98590
Ik dacht de troep in m'n case minder te kunnen maken door een stuk van de floppy kabel af te knippen... je raadt het al, het ding deed niks meer (zit er nu alleen nog in omdat ik geen 3,5" bay cover meer had
)
Ik wilde eens m'n systeem opnieuw installeren.
Configuratie was:
Disk 1: NTFS partitie met WinXP
Disk 2: FAT32 met Backup data
Dus: booten van flop, format C: en opnieuw installeren vanaf m'n backup partitie,
dacht ik....
Configuratie was:
Dus: booten van flop, format C: en opnieuw installeren vanaf m'n backup partitie,
dacht ik....
Echt knippen of een stukkie er tussen uit en alle draadjes weer solderen?Anoniem: 98590 schreef op 27 mei 2004 @ 18:26:
Ik dacht de troep in m'n case minder te kunnen maken door een stuk van de floppy kabel af te knippen... je raadt het al, het ding deed niks meer (zit er nu alleen nog in omdat ik geen 3,5" bay cover meer had)
En toen?Toos en Bep schreef op 28 mei 2004 @ 11:15:
Ik wilde eens m'n systeem opnieuw installeren.
Configuratie was:
dacht ik....
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Over schijven en partitie's. . .
Op c: stond mijn Windows XP prof..
Op d: alle back-ups en belangerijke dingen + pOrn
Stop een windows 98 schijferin.. om voor de lol op schijf d: te installeren.
Bleek later dat win98 schijf d: als Fat32 schijf herkende en hem dus C: noemde
Ik heel blij Format.
Na install even bij de verzameling meuk kijken op de d: ... heey waar is alles toch heeen ..
Ik heel blij Format.
Na install even bij de verzameling meuk kijken op de d: ... heey waar is alles toch heeen ..
Win 98 en format zien de NTFS partitie niet vanuit DOS.
En formatteerd dan dus de backup partitie aangezien die vnauit DOS C: wordt.
joh, dat wis'k toen ook al wel. Maar door de vluchtigheid denk je daar niet aanfleppuhstein schreef op 28 mei 2004 @ 12:06:
Win 98 en format zien de NTFS partitie niet vanuit DOS.
Typie's geval van rustig aan doen matinez
- Ik heb ooit keer een vriend een HD cadeau gegeven en die vervolgens in z'n computer geplaats. Ik deed de computer aan en het moederbord begon opeens te roken. We waren zo geschokt dat we moeite hadden de powerknop en stekker te vinden en de computer uit te doen. Even later was de computer vanzelf uitgevallen en het moederbord helemaal geroosterd. Het bleek dat ze bij PC Dokter (Waar hij zijn computer had laten maken) het moederbord alleen met van die plastice plugjes hadden vastgemaakt die zonder dat ik het door had los waren geraakt bij het plaatsen van de HD waardoor het moedebord tegen de kast aan leunde. Ik hoefde gelukkig niks te betalen omdat ik hem altijd zo vaak had geholpen met computer problemen.
- Mijn meest stomme fout: Ik had ooit een keer een PSU gekocht bij MyCom (6 jaar geleden zoiets). Ik deed het in mijn computer en sloot het aan. Toen ik de PSU power aandeed hoorde ik plotseling een keiharde knal waarna het elektriceit in het huis uitviel (ik schrok me echt kapot. vooral omdat sommige apparaten nogal wat geluid maakte voordat ze uitvielen). De helft van mijn moederbord was doorgebrand en er waren nog wat dingen kapot. Natuurlijk mijn eigen schuld omdat ik de documentatie van de PSU had moeten lezen. Nu kijk ik altijd voordat ik een aparaat aansluit of de schakelaar op 220/240 volt staat.
Ik heb nog wel wat meer spectaculaire shows meegemaakt (bijv. een floppy drive die in de fik vloog en een CD-rom die als een frisbee uit de CD speler werdt gelanceerd en tegen de muur kapot klapte). Maar deze dingen waren niet mijn fout en zijn daarom off-topic voor deze forum
.
- Mijn meest stomme fout: Ik had ooit een keer een PSU gekocht bij MyCom (6 jaar geleden zoiets). Ik deed het in mijn computer en sloot het aan. Toen ik de PSU power aandeed hoorde ik plotseling een keiharde knal waarna het elektriceit in het huis uitviel (ik schrok me echt kapot. vooral omdat sommige apparaten nogal wat geluid maakte voordat ze uitvielen). De helft van mijn moederbord was doorgebrand en er waren nog wat dingen kapot. Natuurlijk mijn eigen schuld omdat ik de documentatie van de PSU had moeten lezen. Nu kijk ik altijd voordat ik een aparaat aansluit of de schakelaar op 220/240 volt staat.
Ik heb nog wel wat meer spectaculaire shows meegemaakt (bijv. een floppy drive die in de fik vloog en een CD-rom die als een frisbee uit de CD speler werdt gelanceerd en tegen de muur kapot klapte). Maar deze dingen waren niet mijn fout en zijn daarom off-topic voor deze forum
Mike Machuidel
Een nieuw pc'tje gekocht.
Asus mobo, AMD1800xp etc, simpel beestje voor simpele dingen..
Lekker aan het knutselen gaat mijn gsm; mijn liefste ...zucht.. ze heeft een goede timing
Terwijl ik uitleg dat ik geen tijd (zin) heb om te 'praten' (is meestal toch luisteren)
slaat de procfan in mijn vinger, of is het mijn vinger in de procfan?
stuk plastic in mijn oog, vinger voor het gevoel er bijna af.
bloed in en om de kast (de stompjes van de fan draaiden lekker met luid geraas door terwijl het bloed er nog in 'druppelde').
Maar puntje bij mijn vingertopje, bijna nieuwe vriendin
, nieuwe fan en een schoonmaak doekje.
Systeem was sneller genezen dan mijn vinger.
Voila
( Grote glimlach modus -> lezend over meerdere vingertjes in de burn of in het hakmolentje. Toch zag ik er vreemd uit in de spiegel, leek wel rode hond)
Asus mobo, AMD1800xp etc, simpel beestje voor simpele dingen..
Lekker aan het knutselen gaat mijn gsm; mijn liefste ...zucht.. ze heeft een goede timing
Terwijl ik uitleg dat ik geen tijd (zin) heb om te 'praten' (is meestal toch luisteren)
slaat de procfan in mijn vinger, of is het mijn vinger in de procfan?
stuk plastic in mijn oog, vinger voor het gevoel er bijna af.
bloed in en om de kast (de stompjes van de fan draaiden lekker met luid geraas door terwijl het bloed er nog in 'druppelde').
Maar puntje bij mijn vingertopje, bijna nieuwe vriendin
Systeem was sneller genezen dan mijn vinger.
Voila
( Grote glimlach modus -> lezend over meerdere vingertjes in de burn of in het hakmolentje. Toch zag ik er vreemd uit in de spiegel, leek wel rode hond)
[ Voor 16% gewijzigd door Demnick D. op 28-05-2004 13:12 ]
Gisteren even wezen shoppen. Nieuwe schoenen gekocht en een nieuwe harddisk. Ik kom thuis. Ik haal mijn schoenen uit mijn tas om die aan mijn moeder te showen, kletters de harddisk op de grond. Wat denk je. harddisk had een paar onderdeeltjes verloren en deed het dus niet meer. Vandaag ga ik ermee terug naar de winkel.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
zoiets heb ik dus ook gedaan. Godver al mn backup date + hoop personal stuff GONE. Baal er nog van... hoe stom kan je zijn...GRMBL... maarja..matinez schreef op 28 mei 2004 @ 11:53:
Over schijven en partitie's. . .
Ik heel blij Format.
hoeft niet hoor, maar schijnt bevordelijk te zijn voor de stabiliteit.MaTr1x schreef op 12 mei 2004 @ 00:50:
En bij een LP moet ook de P4 stekker erin dus ook maar gelijk gedaan
*ben trotse bezitter van een lanparty kt400a, die het gelukkig nog steeds perfect doet.
if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.
Anoniem: 98590
De bovenste connector + kabel eraf geknipt...questa schreef op 28 mei 2004 @ 11:18:
[...]
Echt knippen of een stukkie er tussen uit en alle draadjes weer solderen?
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 98590 op 28-05-2004 17:37 ]
Haha, nu kan je der om lachen LEED VER MAAKD-Raven schreef op 28 mei 2004 @ 14:50:
[...]
zoiets heb ik dus ook gedaan. Godver al mn backup date + hoop personal stuff GONE. Baal er nog van... hoe stom kan je zijn...GRMBL... maarja..
Juist nog simpelweg een HDD van plaats verandert en met dat ding per ongeluk langs de magneet van de interne PC speaker gegaan (het is nog een oude AMD K6-2 450mhz) en nu wilt hij niet meer opstarten (beschadigde gegevens) dus ben ik een scandisk aan het draaien en hoop dat ik nog een paar bestandjes die nog niet op CD staan te redden 
Dom dom dom dom!
Dom dom dom dom!
Thuis hebben wij een bedrijfje voor geluid en licht dat met 3 'zekeringskasten' werkt 1 voor het licht(64A), 1 voor het geluid van de monitor (32A) en 1 voor de F.O.H. (32A).Anoniem: 113088 schreef op 10 mei 2004 @ 16:50:
[...]
hoe heb je van 380V( tegenwoordig 400V) om gezet naar 220V( nu 230V)?
bij 380(400)V heb je 5 draaden L1 L2 L3 N GRNT
om hier 220(230)V uit te haalen moet je L1+N of L2+N of L3+N gebruiken.
als je bv. L1+L2 gebruikt komt er gewoon 380(400)V op de bedrading te staan.
Nu stond de ster/driehoekschakelaar van de F.O.H. nog op driehoek, terwijl de spanning 380v was(380v is nog altijd 380v in Belgie en geen 400v).
Gelukkig zat er een beveiliging op de versterkers, helaas niet op zo goed als alle andere electronica.
Sindsdien zitten er 4 meters in alle 3 de kasten, 3 voor tussen de fasen en 1 voor tussen de aarding en de neutre.
/offtopic
</onzin>
Zelf een SMD knightrider geklust, sluit ik em aan
\o/ hij doet t \o/
dus draai wat aan de snelheidsregeling, komt t potmetertje tegen de kast van me voeding.
en nou issie dus alweer verrot. ongeveer 20sec. van kunnen genieten
eerdaags dus maar ff IC'tje desolderen en een nieuwe erop, kijken of ie het dan weer doet, want hij deed t wel erg mooi met afterglow
\o/ hij doet t \o/
dus draai wat aan de snelheidsregeling, komt t potmetertje tegen de kast van me voeding.
en nou issie dus alweer verrot. ongeveer 20sec. van kunnen genieten

eerdaags dus maar ff IC'tje desolderen en een nieuwe erop, kijken of ie het dan weer doet, want hij deed t wel erg mooi met afterglow
heb zelf wel een leuke blunder gehad met de chieftec kast die ik nu heb .
wij op een vrijdag , jah ik ga een men pc upgraden tegen een vriend .
zo gezegd zo gedaan en hop naar de shop .
eenmaal weer thuis lekker knutselen en doen en dan helemaal klaar denken te zijn .
dus niet , want we kregen de pc niet aan
wij weer kast open gemaakt en kijken dan maar .
waar is in vredes naam dat kabeltje van de aan en uit knop .
zoeken zoeken en nog eens zoeken .
wij naar zijn huis om te kijken bij zijn kast (dezelfde kast natuurlijk ) .
Daar ook het kabeltje goed zichtbaar .
wij weer naar mijn huis en maar weer zoeken he .
nietssssssss te vinden .
volgende dag maar naar de dealer waar ik alles had gekocht .
zat te precies tussen de 2 frames in zeg maar aan de voorkant .
Geintje me nog 15 euro ook nog gekost lol
en ik heb een keer gehad dat ik bij mijn schoonmoeder + punten scoorde door haar nieuwe hd schijfje te laten stuiteren van de trap *oeps*
die was dus dood
wij op een vrijdag , jah ik ga een men pc upgraden tegen een vriend .
zo gezegd zo gedaan en hop naar de shop .
eenmaal weer thuis lekker knutselen en doen en dan helemaal klaar denken te zijn .
dus niet , want we kregen de pc niet aan
wij weer kast open gemaakt en kijken dan maar .
waar is in vredes naam dat kabeltje van de aan en uit knop .
zoeken zoeken en nog eens zoeken .
wij naar zijn huis om te kijken bij zijn kast (dezelfde kast natuurlijk ) .
Daar ook het kabeltje goed zichtbaar .
wij weer naar mijn huis en maar weer zoeken he .
nietssssssss te vinden .
volgende dag maar naar de dealer waar ik alles had gekocht .
zat te precies tussen de 2 frames in zeg maar aan de voorkant .
Geintje me nog 15 euro ook nog gekost lol
en ik heb een keer gehad dat ik bij mijn schoonmoeder + punten scoorde door haar nieuwe hd schijfje te laten stuiteren van de trap *oeps*
die was dus dood
[ Voor 9% gewijzigd door MaFFia op 29-05-2004 01:32 ]
http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
Anoniem: 66402
Bij mij valt het nogal mee
Bij assemblage en installatie van een nieuwe pc maar geen nieuw scherm, het scherm was echter voorhistorisch (nog zon 15' of kleiner geval) en na windows installatie ga ik zo uit pure gewoonte hup hup hup resolutie drek op 800*600 en op 75 refreshrate
beter niet gedaan, want het scherm deed na het drukken op ok floep, 1 witte lijn over men scherm en daarna dood.
Nog grappiger is de keer nadat ik een pc ineen had gestoken van iemand en dat deze zen scherm naar boven wou brengen, kei blij dat hem een nieuw pcke had ging em "rap" ff zijn scherm halen: met als gevolg, scherm al rollend naar beneden
toen ik dat hoorde ging ik rap kijken en daar stond hem dan, kei betreurd naar zen scherm te kijken dat beneden uiteen was gevallen
, hij eindigde met, bwah ik wou toch een 19' kopen
Geloof me vrij geestig om te zien, zeker de reactie 
Als laatste wat ik wsl dom heb gedaan is een schroevendraaier in fan van voeding rammen om de ventilator even tegen te houden, ik heb echter de schroevendraaier er te ver ingeramd met als resultaat: (wsl toch daardoor)een condensator volledig bol ging staan en begon te lekken + een leuke deuk ernaast
, met als gevolg dus pc startte gewoon niet meer; een dode voeding...
Dees is nog maar paar weken geleden gebeurd, kheb het nooit zo gehad met pennen en schroevendraaiers in fans steken om deze ff tegen te houden, wel nu ben ik daar zeker van, dat doe ik dus niet meer
(wel jammer was een degelijke voeding
)
Bij assemblage en installatie van een nieuwe pc maar geen nieuw scherm, het scherm was echter voorhistorisch (nog zon 15' of kleiner geval) en na windows installatie ga ik zo uit pure gewoonte hup hup hup resolutie drek op 800*600 en op 75 refreshrate
Nog grappiger is de keer nadat ik een pc ineen had gestoken van iemand en dat deze zen scherm naar boven wou brengen, kei blij dat hem een nieuw pcke had ging em "rap" ff zijn scherm halen: met als gevolg, scherm al rollend naar beneden
Als laatste wat ik wsl dom heb gedaan is een schroevendraaier in fan van voeding rammen om de ventilator even tegen te houden, ik heb echter de schroevendraaier er te ver ingeramd met als resultaat: (wsl toch daardoor)een condensator volledig bol ging staan en begon te lekken + een leuke deuk ernaast
Dees is nog maar paar weken geleden gebeurd, kheb het nooit zo gehad met pennen en schroevendraaiers in fans steken om deze ff tegen te houden, wel nu ben ik daar zeker van, dat doe ik dus niet meer
(wel jammer was een degelijke voeding
Langzaam komt er weer een andere trauma naar boven:
Ik moest een keer bij een bedrijf komen om problemen op de Windows workstation van een manager op te lossen. Zonder al teveel moeite kwam ik erachter dat Windows Recovery zijn HD vol had gegooid met bestanden. Na het uitschakelen van Windows Recovery en het verwijderen van de bijbehorende bestanden waren heel wat gigabytes vrij gemaakt. Vervolgens had ik nog alle standaard stappen uitgevoerd voor het opschonen van een Windows machine, zoals het legen van de trashcan en temporary directories.
Toen ik eindelijk klaar was starte de manager zijn Outlook op en kwam erachter dat al zijn mail was verdwenen (mail folder kon niet worden gevonden). Ik kon het niet geloven en kreeg spontaan hardkloppingen. In mijn hoofd herhaalde zich zinnetjes zoals "voortaan altijd backups maken", "de laatste keer dat ik een Windows machine beheer", "undo, Undo, UNDO" enz. Ik ging weer achter de computer zitten en voelde de hete adem van die manager in mijn nek. In de folder opties kwam ik erachter dat de mailbox in "C:\temp" had gezeten en dat de bestanden daarin niet worden gebackuped door hun tape server (duh!). De angst voor wat er zou gaan gebeuren werdt steeds groter.
Ik heb tervergeefs uren op het internet gezocht naar undelete programmaatjes voor NTFS in de hoop dat ik het "pst" bestand kon herstellen. Ondertussen hoorde ik die manager in de achtergrond praten met zijn collega's over zijn mail en hoe erg het allemaal wel niet was. Zelfs toen ik wist dat er niks meer viel te doen probeerde ik nog door te gaan. Toen kwam het moment dat ik moest vertellen dat zijn mail echt was verdwenen. Die manager bleef maar doorzeuren over hoe belangrijk het wel niet was en dat ik toch moest proberen het terug te krijgen. Geschokt was ik daar vertrokken en had mijn baas voorgelegd wat er was gebeurd.
Een paar dagen later heeft de directeur van dat bedrijf toegeven dat het niet mijn fout was en er backups gemaakt hadden moeten worden. Dat geval van de "pst" in C:\temp heeft hij nooit begrepen denk ik, maar ik kon weer rustig slapen
.
Ik moest een keer bij een bedrijf komen om problemen op de Windows workstation van een manager op te lossen. Zonder al teveel moeite kwam ik erachter dat Windows Recovery zijn HD vol had gegooid met bestanden. Na het uitschakelen van Windows Recovery en het verwijderen van de bijbehorende bestanden waren heel wat gigabytes vrij gemaakt. Vervolgens had ik nog alle standaard stappen uitgevoerd voor het opschonen van een Windows machine, zoals het legen van de trashcan en temporary directories.
Toen ik eindelijk klaar was starte de manager zijn Outlook op en kwam erachter dat al zijn mail was verdwenen (mail folder kon niet worden gevonden). Ik kon het niet geloven en kreeg spontaan hardkloppingen. In mijn hoofd herhaalde zich zinnetjes zoals "voortaan altijd backups maken", "de laatste keer dat ik een Windows machine beheer", "undo, Undo, UNDO" enz. Ik ging weer achter de computer zitten en voelde de hete adem van die manager in mijn nek. In de folder opties kwam ik erachter dat de mailbox in "C:\temp" had gezeten en dat de bestanden daarin niet worden gebackuped door hun tape server (duh!). De angst voor wat er zou gaan gebeuren werdt steeds groter.
Ik heb tervergeefs uren op het internet gezocht naar undelete programmaatjes voor NTFS in de hoop dat ik het "pst" bestand kon herstellen. Ondertussen hoorde ik die manager in de achtergrond praten met zijn collega's over zijn mail en hoe erg het allemaal wel niet was. Zelfs toen ik wist dat er niks meer viel te doen probeerde ik nog door te gaan. Toen kwam het moment dat ik moest vertellen dat zijn mail echt was verdwenen. Die manager bleef maar doorzeuren over hoe belangrijk het wel niet was en dat ik toch moest proberen het terug te krijgen. Geschokt was ik daar vertrokken en had mijn baas voorgelegd wat er was gebeurd.
Een paar dagen later heeft de directeur van dat bedrijf toegeven dat het niet mijn fout was en er backups gemaakt hadden moeten worden. Dat geval van de "pst" in C:\temp heeft hij nooit begrepen denk ik, maar ik kon weer rustig slapen
[ Voor 3% gewijzigd door machuidel op 31-05-2004 02:44 ]
Mike Machuidel
Anoniem: 96178
Maareuh: een simpele UNformat hersteld dat toch? Alleen de index wordt toch weggeooid en niet de inhoud? Alleen als je de boel overschrijft met data is alles weg (wipe).matinez schreef op 28 mei 2004 @ 12:11:
[...]
joh, dat wis'k toen ook al wel. Maar door de vluchtigheid denk je daar niet aan![]()
Typie's geval van rustig aan doen matinez
Ik heb exact hetzelfde gehad, maar gewoon booten van Norton CD
Anoniem: 96955
Met beetje duwen lukt allesAnoniem: 108128 schreef op 17 mei 2004 @ 20:10:
[...]
Hu hoe heb je dat geflikt dat tweede? een stroomconnector heeft toch aan 1 zeide ronde hoekjes anders past ie niet.
Was trouwens oude pc (p 200, loopt nu als een zonnetje op 233), weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben (stekkertjes misschien verandert in loop der tijd?)
Heb zojuist een inverter van een neonbuisje doorlaten fikken(vraag me niet hoe)
En heb bij mijn vorige mobo een hoek afgebroken door er met een cd-romspeler ertegenaan te beuken, vergat ff dat me mobo te dich op mijn 5, 25" sloten zat, en ik maar beuken om die speler er in te krijgen. Uiteraard kortsluiting in het mobo, voeding doorgefikt (net 2 maanden oud
) het mobo deed het nog wel toen ik het op plastic pootjes zette
verder heb ik m`n vingers wel eens opengehaald aan een backplate en heb ik zonde het te weten een laptop gemold.
Voor de rest heb ik nog nooit een vinger in een fan gestoken (wat fascineerd mensen toch om zoiets te doen
)
En heb bij mijn vorige mobo een hoek afgebroken door er met een cd-romspeler ertegenaan te beuken, vergat ff dat me mobo te dich op mijn 5, 25" sloten zat, en ik maar beuken om die speler er in te krijgen. Uiteraard kortsluiting in het mobo, voeding doorgefikt (net 2 maanden oud
verder heb ik m`n vingers wel eens opengehaald aan een backplate en heb ik zonde het te weten een laptop gemold.
Voor de rest heb ik nog nooit een vinger in een fan gestoken (wat fascineerd mensen toch om zoiets te doen

lmao! ik had precies hetzelfde! maar ik had tape over de ventilatie gaatjes gedaan (moest dat ding wegwerken...) en toen was het knetter knetter! snel pc uitgegooid, kast open en een rook+meur dat er uit die kast komt!shrenghang schreef op 01 juni 2004 @ 21:07:
Heb zojuist een inverter van een neonbuisje doorlaten fikken(vraag me niet hoe)
PSN: Leech1984
Is die Norton unformat nog ergens te krijgen. Of zit dat nog bij Norton System Works ofzo ?Anoniem: 96178 schreef op 31 mei 2004 @ 12:43:
[...]
Ik heb exact hetzelfde gehad, maar gewoon booten van Norton CDen huppa unformat en alles was weer terug :-)
Dat heb ik ook es gehad
Ging ik een zwarte klus bij een bedrijf doen, zonder nadenken de raid setup weggeflikkerd (IBM server)
Nou, toen mocht ik de baas vertellen dat er voor 4 maanden aan werk foetsie was
We hadden ze nog gezegd een backup te draaien, wat denk je... nee, hoor alles gaat wel goed, nou ja, dikke pech, als wij die klus zwart doen is er geen garantie, iedereen balen natuurlijk, maar wel goed gekomen, uiteindelijk nog een stuk data terug kunnen vinden @ tape, maar de baas was wel pissig
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Anoniem: 95052
dit weekend een glas cola over mijn case fan omgestoten
gelukkig alleen mobo kaduk
ps wat is cola toch een rotzooi om weer schoon te maken.
heel de avond mee bezig geweest.....

gelukkig alleen mobo kaduk
ps wat is cola toch een rotzooi om weer schoon te maken.
heel de avond mee bezig geweest.....
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 95052 op 02-06-2004 15:49 ]
ik moest op me stageplek een computer op een andere werkplek neerzetten (wat een mod!) en ik kreeg de ethernetkabel niet uit de patchkast. Ik maar trekken en bellen naar de systeembeheerder dat ie er niet uitgaat. Maar ik moest tocxh een manier verzinnen. Ik me pen (balpen!) erin duwen om het misschien los te krijgen, doet nergens het netwerk niet meer. Had ik de switch opgeblazen
-- Microsoft Certified Professional --
Eindelijk heb ik laatst een fout gemaakt. (werd eigenlijk tijd)

De kabel die is verbrand kwam van de onboard-videokaart af. Ik had de stekker er verkeerd om op gezet....
Gelukkig was het een oud moederbord, maar toch..
(Waarom zien die smilies er anders uit bij het schrijven dan op het forum? draai "base_grey")

De kabel die is verbrand kwam van de onboard-videokaart af. Ik had de stekker er verkeerd om op gezet....
Gelukkig was het een oud moederbord, maar toch..
(Waarom zien die smilies er anders uit bij het schrijven dan op het forum? draai "base_grey")
[ Voor 15% gewijzigd door FireWood op 07-06-2004 15:46 ]
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
En sindsdien heb ik maar een nieuwe hardeschijf gekocht... damn dat was echt pech hebben (en domNou sjonge jonge. Ik na al die tijd blij dat mijn lcd scherm in elkaar gesoldeerd was. Sluit ik hem aan. Nou alleen het lichtje deed het. Kreeg hem niet aan de praat verder, dus ik probeer die molex stekker eruit te halen. De kast was open.
Nou en toen kwam volgens mij die rode 5 volts lijn tegen de kast aan . Gevolg;pc ging uit. MB lampje brandde nog wel. Dus ik strart de pc op. Bios herkent de HD niet. Die zat ook aan dezelfde molex als het lcd scherm. Op een andere IDE kabel aansluiten heeft geen zin, net als een andere molex stekker. Bios herkent hem niet en ik hoor ook niks. Er is niks te zien en ik hoorde ook niks "kapot" gaan.

Floppydrive: Lang geleden dat ik ze voor het laast gebruikt heb, maar nog langer dat ik ze af- en aangekoppeld heb kwam ik vandaag achter:
De inhoud van een kast moet in een ander. Alles dus maar loshalen. Tot ik bij de FDD kwam. Voedingstekkertje om precies te zijn. Ging erg moelijk los. Dan maar met twee henden; geen succes. Dan maar aan de draadjes trekken, iets harder terken. Eindelijk: LOS. Maar mét het stukje plastic dat aan de drive hoort te zitten. Vergeten dat er een weerhakje aan zit...
(Na lang prutsen heb ik hem er wel weer opgekregen btw. Zat er nl. nog een beetje aan vast. En de rest van de inhoud ging vlekkeloos...
)
De inhoud van een kast moet in een ander. Alles dus maar loshalen. Tot ik bij de FDD kwam. Voedingstekkertje om precies te zijn. Ging erg moelijk los. Dan maar met twee henden; geen succes. Dan maar aan de draadjes trekken, iets harder terken. Eindelijk: LOS. Maar mét het stukje plastic dat aan de drive hoort te zitten. Vergeten dat er een weerhakje aan zit...

(Na lang prutsen heb ik hem er wel weer opgekregen btw. Zat er nl. nog een beetje aan vast. En de rest van de inhoud ging vlekkeloos...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Niet jou fout? Ok zij hadden voor een goede backup moeten zorgen, maar zomaar data weg te gooien?? M'n werkgever/collega's zouden me uitfoeteren als ik dat zou doen. Das zo'n beetje regel nr 1. Nooit maar dan ook nooit zomaar data weggooien, en zeker niet op een onbekend systeem/netwerk. Als ik dat bedrijf was, had jou werkgever een dikke schadeclaim aan z'n broek.Machuidel schreef op 31 mei 2004 @ 02:43:
Langzaam komt er weer een andere trauma naar boven:
Een paar dagen later heeft de directeur van dat bedrijf toegeven dat het niet mijn fout was en er backups gemaakt hadden moeten worden. Dat geval van de "pst" in C:\temp heeft hij nooit begrepen denk ik, maar ik kon weer rustig slapen.
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Dit topic is gesloten.