[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

hmm

Tijdje terug bezig geweest met een oude 486.. Beetje overclocken ofzo. Had de kast open op de grond laten staan (desktop) en ben weggegaan. Deze kast stond precies onder het raam en je raadt het al.. regen. Dus ik kom terug en ik zie dat het complete moederbord onderwater staat (alle kabels waren nog aangesloten incl voeding, die ook onder water stond). Kast leeg laten lopen, nachtje laten drogen op zolder en het beestje doet het nu nog steeds.

Die hele geberuen had 1 voordeel: de kast was ineens volledig stofvrij.

Met m'n huidige pc ook zo heerlijk slim bezig geweest tijdens montage. Ik was er niet echt met m'n kop bij en zet de koeler verkeerd om op de processor. (AMD XP1900). Tijdens het booten zie ik in een flits CPU 84C, daarna viel het beeld weg. Bij nadere inspectie bleek dus dat de CPU was doorgefikt, maar het was aan de buitenkant niet te zien. Dus ik terug naar de winkel (norrod) en krijg van hun een XP2000 terug omdat ze geen 1900 meer hadden :P.

Ook nog eens een monitor gehad die ervoor zorgde dat ik de kamer opnieuw kon gaan behangen aangezien hij ontplofte en dat gepaard ging met een dikke steekvlam richting de muur :P

Voor de rest nog zat mislukkingen maar dit waren ff de ergste

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 12:51

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik zit hier @ zolder, waar ook de ketel staat (gesloten shit) daar was laatst de waterpomp lek dus die lekte zonder dat ik het merkte water, dus ik had daar wat shit onder liggen, een paar mobo`s dus ik wou die zooi pakken, hele hand onder het water ik denk wtf wat krijgen we nu dan weer, affijn die mobo`s deden het niet meer (so7 atx), al die mobo`s onderwater, zaten in een bak :X .

Mijn goede mobo lag er ook bij voor men mod Amd classic 500 mhz en die was gelukkig droog gebleven.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 11:47

Sorki

world wide wubbish

Ik heb ooit eens een case met zwart leer (ja, koe-vel leder) overtrokken.

Prachtig resultaat maar na een tijdje begon alles scheef te trekken (verschillende uitzettings-coëfficenten)... heb toen men case moeten open breken :(

conclusie --> don't try this at home :D

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.A.
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een keer gehad met mn epia boardje. Khad het leuke idee om alles op een houten plank te schroeven en dan de plank op te hangen. Leek op zich grappig. Alles fanless en al. Maar goed ik had mn moederbord erop geschroeft. hardeschijf en floppy vast gezet. Alleen voeding (zo een fanless geval zonder ding eromheen) en cdrom speler los. Na installeren van het hele gebeuren wil ik de installatie cd uit cdrom speler halen, druk ik per ongeluk de cdrom speler tegen de voeding aan... |:( Ploef. Stinken as hell.

Maar goed, ik dacht dus dat hij het nog deed (lampje van mn optische muis deed het weer na alles opnieuw aansluiten, zonder cdrom speler dit keer). Blijkbaar was er toch iets niet goed en zo een buisje (geen idee wat het is) sprong open en ik geloof mn CMOS kwam een vlammetje uit... Overleden.

Wat ook niet handig is, is isa geluidskaart in een oude pc duwen als die nog aanstaat. Zag een vonkje en had plots geen beeld meer. Voeding eruit halen en weer opnieuw en hij deed het weer gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjart
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2022
Heb ook nog een leuke.....
nou eigenlijk niet leuk.

Ik werkt net in de pc's (niet lang meer.....)
Via detacheringburo ergens aan het werk
Wordt mij verteld dat ik een windows 95 bakm moest updaten naar win98.
Drama verhaal 1e klas.
Ik cd rom erin en updaten maar.
Boot.... nix....
F*CK, wat nou weer. :(
Boot em ff met DOS op, dat werkte wel.
Nagekeken wat er nou mis was, maar kon het niet vinden.
Diskette erin, format c en volledige nieuwe instal erop.
Was toch een stand alone pc, .....dacht ik.... :/

Na de installatie gezegd dat ik klaar was, hoor ik achteraf dat de administratie op die pc stond waar dus geen back-up van was. :o :X
Nou je snap wel dat de pleuris uitbrak en ik maar ergens anders gedetacheerd werd.

De systeembeheerder was ook wel een L*L, 1e klas.

Neon rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Riesjart schreef op 18 juni 2004 @ 08:54:
Heb ook nog een leuke.....
nou eigenlijk niet leuk.

Ik werkt net in de pc's (niet lang meer.....)
Via detacheringburo ergens aan het werk
Wordt mij verteld dat ik een windows 95 bakm moest updaten naar win98.
Drama verhaal 1e klas.
Ik cd rom erin en updaten maar.
Boot.... nix....
F*CK, wat nou weer. :(
Boot em ff met DOS op, dat werkte wel.
Nagekeken wat er nou mis was, maar kon het niet vinden.
Diskette erin, format c en volledige nieuwe instal erop.
Was toch een stand alone pc, .....dacht ik.... :/

Na de installatie gezegd dat ik klaar was, hoor ik achteraf dat de administratie op die pc stond waar dus geen back-up van was. :o :X
Nou je snap wel dat de pleuris uitbrak en ik maar ergens anders gedetacheerd werd.

De systeembeheerder was ook wel een L*L, 1e klas.
Inderdaad L*L 1e en 2e klas.

Hij had allang de data veilig moeten stellen.
Zeker omdat het een workstation met W95 betrof wat ge-upgrade moest worden.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:12

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

napp schreef op 18 juni 2004 @ 14:39:
[...]

Inderdaad L*L 1e en 2e klas.

Hij had allang de data veilig moeten stellen.
Zeker omdat het een workstation met W95 betrof wat ge-upgrade moest worden.
Ok er had een backup moeten zijn, maar als je dat niet weet dan controleer je dat VOORDAT je de HD formateerd. Dus de poster is net zo'n grote L*L.... :O

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:36
LuPo schreef op 11 mei 2004 @ 21:50:
De eerste keer dat ik ging CM'en probeerde ik een doucheslangmod te maken >:) ...ik dus molexjes losgehaald, gekeken hoe lang het stuk doucheslang moest zijn..en dan maar zagen he :+ ...ik kom terug doucheslang over de draden heen...en keek ff goed af bij een andere molex hoe die weer vast moest..was tenslotte m'n eerste keer :P ..ik dacht dus dat ik em goed vast had gemaakt...(dat was de 4-pins molex van mijn hdd).daarna oowk precies hetzelfde gedaan bij mijn cd-romspeler...en ook alles vastgemaakt...nja...toen dus PC aangezet...en je raad et natuurlijk al...vette rookpluim uit mijn hdd...toen kon ik et wel schudden dat ding was hardstikke kapot...nja...natuurlijk was de cd-romspeler ook kapot want die molex zat op dezelfde manier( gele en rode verkeerd om)..dus ikke hdd teruggestuurd op donderdag en zaterdagmiddag toen ik uit het centrum kwam lag er al een nieuwe >:) ...op zich is mijn doucheslangmod verder uitstekend gelukt..jammer dat ik geen foto ofzow heb(binnekort ff maken) anders had ik hem er zeker ff bijgeplakt... ;)
reageer oowk ff als je een foto wil zien want dan ga ik er gelijk eentje maken _/-\o_
zoals destijds belooft hier wat pic's van m'n casemod(je)...http://www.picturetrail.com/miicasemod

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-06 15:05

Meneer iCy

swarma

Ik was op een lan party ik had een server en me normale pc bij me met 1 toetsenbord ik verwisselde af en toe me toetsebord + mod. blijkt ineens dat ie het niet meer doet. dus ik blijven wisselen nog steeds niet
ik ram ermee hij doet het weer :) nu toch maar een goed merk gekocht :P

het was een trust toetsenbordje

uhm wat nog meer. oja me de idekabel lostrekke terwijl je pc aanstaat ^^ had het niet in de gaten gelukkig ging er niks kapot.

verder ben k nu bezig met me PSU MOD :) heb de moeilijkste plugjes er al af :) hoef alleen de molex stekkertjes van cdrom/hd enz maar heb geen kleine schroevendraaier meer hier liggen :(

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
iCeWiRe schreef op 19 juni 2004 @ 03:16:
Ik was op een lan party ik had een server en me normale pc bij me met 1 toetsenbord ik verwisselde af en toe me toetsebord + mod. blijkt ineens dat ie het niet meer doet. dus ik blijven wisselen nog steeds niet
ik ram ermee hij doet het weer :) nu toch maar een goed merk gekocht :P

het was een trust toetsenbordje

uhm wat nog meer. oja me de idekabel lostrekke terwijl je pc aanstaat ^^ had het niet in de gaten gelukkig ging er niks kapot.

verder ben k nu bezig met me PSU MOD :) heb de moeilijkste plugjes er al af :) hoef alleen de molex stekkertjes van cdrom/hd enz maar heb geen kleine schroevendraaier meer hier liggen :(
gebruik gewoon een paperclip 8) ...werkt echt goed..heb ik ook zovaak gedaan.. ;) ..moet je alleen wel de pin's van de molex er goed opdoen en niet zoals ik heet deed :Y) ..zie bovenstaand verhaal voor uitleg })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
LuPo schreef op 19 juni 2004 @ 09:56:
[...]

gebruik gewoon een paperclip 8) ...werkt echt goed..heb ik ook zovaak gedaan.. ;) ..moet je alleen wel de pin's van de molex er goed opdoen en niet zoals ik heet deed :Y) ..zie bovenstaand verhaal voor uitleg })
Of een 3.5 inch jack plug pakken (discman koptelefoon aansluting) en dan een stukje afzagen, van het topje net in die inkeping en je hebt de perfecte verwijder tool voor dit soort dingen, anders weer 7 euro dikke :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Meneer aard schreef op 19 juni 2004 @ 10:22:
[...]

Of een 3.5 inch jack plug pakken (discman koptelefoon aansluting) en dan een stukje afzagen, van het topje net in die inkeping en je hebt de perfecte verwijder tool voor dit soort dingen, anders weer 7 euro dikke :Y)
..kan ook natuurlijk ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90555

ik had een keer mijn voeding uit elkaar gehaald,om van fan te veranderen (was een 120mm fan)...

bleek dus dat ik de min en plus draadjes verkeerd had gedaan... gevolg was dat de fan niet draaide... ik ging er echter gewoon vanuit dat ie het deed...

dus na 3 kwartier games ruik ik opeens een vaag geurtje... ik doe me case open en er kwam een hele warme lucht van mijn voeding... ik kon de buienkant van de voeding niet een aanraken.. dus ik snel pc uit etc. en de plus en min omgewisseld... gelukkig nix ernstig beschadigd:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-06 20:52
Ik heb ooit een CD-ROM per ongeluk niet netjes in de CD-lade gelegd, en toen kwam ie er dus tussen....ik schrok me echt dood, echt een vet harde knal, en de CD-ROM in 100 stukjes, en de speler zelf deed ook niets meer daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
[...]

Ehm, bedoel je hiermee het stukje dat in je discman zit, of de plug aan je koptelefoon zef(ga binnenkort voeding meshen, is wel handig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Laatst online: 13-06 16:26
ik heb een keer een cd-rom drive gewisseld, toen ik hem wou gebruiken bleef de laden hangen bij het in en uit gaan na +- 50 open en dicht doen en tegen de lade aan duwen heb ik hem maar even open gemaakt.
bleek dat er nog een cd in te zitten die onder de lade zat gevouwen. de drive doet het nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door justinb81 op 19-06-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
MYST schreef op 19 juni 2004 @ 13:28:
[...]

Ehm, bedoel je hiermee het stukje dat in je discman zit, of de plug aan je koptelefoon zef(ga binnenkort voeding meshen, is wel handig :P )
Zo`n koptelefoon aansluiting :)

Zoekt plaatje :P

Afbeeldingslocatie: http://ic.dos.nl/catalog/img/cat/17.50.2601.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Meneer aard op 19-06-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

LuPo schreef op 19 juni 2004 @ 09:56:
[...]

ik heb alles met een passer gedaan werkt ook zo goed. had ergens vane en site da je het met nietjes moest doenn. heb het geweten.... heb nu nog steeds beetje last van me vinger omdat ik te hard drukte en nietje in me vinger had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Mislukking nr 1 vandaag

ik wil me 2e laag mettalic blue op me drive bays spuite (5,1/4) pak k de normale donkerblauwe spuitbus -.- moet er weer 2 nieuwe lagen overheen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
icewire:
kheb al vaak genoeg nietjes in mn vingers geschoten, daar merk je weinig van
erges was die keer dat ik me tot op het bot sneed aan een #@*$ing backplate. 1 Jaar geleden nu, en nog steeds bijna geen gevoel in mn vinger.
moraal: let op met backplates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115386

Een maandje geleden ging ik na 3 weken dan echt windows op de 200gb barracuda zetten en de 120gb op mn server. Natuurlijk moest er de nodige data (naar verschillende pc's) overgepompt worden want ik alle partities stonden vol met data. Dus dat ging dus zo: kast open, hdd eruit, andere kast open, hdd erin, pc aan, spullen kopieren, pc uit, volgende pc. Een paar uurtjes verder ging ik dan windows erop zetten. Nou huppa jumpers verzetten en in mn Shuttle. WinXP cd erin... Niks! Hij weigerde windows te installeren. Dus nog een keer proberen.. Ook niet. Nou andere pc proberen dan. PC uit, hdd eruit, andere pc uit, hdd ERONDER hangen (begon lui te worden), pc aan, doet het prima. Nou PC uit, HDD EROP (shuttle). Weer niks.. Nou ffe rebooten. Ik denk dus wat ruik ik he.. Zie ik een rookpluim van mn 200GB afkomen! Die maakte dus kortsluiting met mn kast :'(

Wel een nieuwe gehad binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14599

ik had 1 a 2 week geleje nog blunder.... me bigtower staat naast me buro, en had glas sinas... wil ik iets weg zetten sla ik glas om zo over me pc heen :'(

maja ik heb boven in me chieftec bigtower een 12x12 fan zitte dus daar viel alles in :X na wat rondgespetter pc uitgeramt en open gehaalt en alles laten drogen enzo...

gelukkig nix kapot :D ma heb wel geleert dat ik daar nooit meer sinas neerzet :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:58
[...]

een 3.5 mm jack plug bedoel je? 3.5 inch zou een beetje breed zijn :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:30

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 14599 schreef op 22 juni 2004 @ 12:30:
ik had 1 a 2 week geleje nog blunder.... me bigtower staat naast me buro, en had glas sinas... wil ik iets weg zetten sla ik glas om zo over me pc heen :'(

maja ik heb boven in me chieftec bigtower een 12x12 fan zitte dus daar viel alles in :X na wat rondgespetter pc uitgeramt en open gehaalt en alles laten drogen enzo...

gelukkig nix kapot :D ma heb wel geleert dat ik daar nooit meer sinas neerzet :+ :P
Zoiets heb ik ook gehad, maar dan met thee.
Ik was in mijn pc aan het schroeven. Toen ik een schroevetje wilde pakken om de kap er weer op te zetten (pc was al aan het booten), stootte ik per mijn glas thee in mijn pc kast. Was gelijk einde verhaal met mijn pc.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55165

ik heb al van alles over mijn toetsenbord en muis laten vallen maar ( op een paar druppels koffie na ) nog niks over mijn kast ... mijn toestenbord stinkt en is vies maar hij werkt nog super !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Anoniem: 55165 schreef op 22 juni 2004 @ 15:40:
ik heb al van alles over mijn toetsenbord en muis laten vallen maar ( op een paar druppels koffie na ) nog niks over mijn kast ... mijn toestenbord stinkt en is vies maar hij werkt nog super !
dan moet je melk eens proberen :X dat is echt goor...meuren niet normaal
electronica eruit en in de vaatwasser met dat ding 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
OzzieBoy schreef op 22 juni 2004 @ 12:39:
[...]

een 3.5 mm jack plug bedoel je? 3.5 inch zou een beetje breed zijn :)
Een pot nat, past wel zo`n 3.5 inch jach plug alleen weet ik niet of je conecctor het overleefd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:32
DopdeDouwer schreef op 22 juni 2004 @ 17:22:
[...]

dan moet je melk eens proberen :X dat is echt goor...meuren niet normaal
electronica eruit en in de vaatwasser met dat ding 8)
elektronica eruit?? waarom zou je?? dat word ook vies hoor!!, teminste bij mij is die printplaat om de 6 maanden ook weer 1 vuilnisbelt van haren/plak/ships/ed

na 6 maanden compleet in de vaatwasser (ding op goed drogen zetten) daarna 2 dagen op de kachel en hij is weer bijna als nieuw,
na 12 maanden, knopjes eruit halen alles in de vaatwasser , drogen, knopjes terug, er achter komen dat er nu 4 knopjes in het riool drijven en verder typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98701

Nog een (leuk) verhaaltje er tegenaan smijten dan:

Op een goede zondag middag besloten om pc'tje te fixen met buurjongen. Alles eruit getrokken. Wij pauze. Na de break zet de buurjongen zijn glas gevuld met Sisi naast de harde schijf. Ik draai om, flats; hele glas over de schijf..
De schijf doet het nog steeds :P , al kostte het wat tijd eer die droog was.

Verder heb ik ooit eens een ledje doorgebrand. De draadjes zaten verkeerd om. Helaas ben ik té secuur om hardware fouten te maken. :( Ze bezorgen namelijk tal van leuke verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:57

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Anoniem: 98701 schreef op 22 juni 2004 @ 18:02:

Verder heb ik ooit eens een ledje doorgebrand. De draadjes zaten verkeerd om. Helaas ben ik té secuur om hardware fouten te maken. :( Ze bezorgen namelijk tal van leuke verhalen.
Naar mijn weten brand een ledje niet door als je de + en de - omdraaid, hij zal gewoon niet gaan branden, of zit ik hiertotaal naast?

Een ledje op 12v zetten is soms wel eens fijn, met een beetje pech brand het door, en met wat geluk ontploft het... dat was de eerste keer wel verschieten. :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Laatst online: 26-12-2024
omkeren heeft geen effect als de stroom niet te hoog is, te hoge stroom in gelijk welke richting is altijd fataal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

Anoniem: 98701 schreef op 22 juni 2004 @ 18:02:
Verder heb ik ooit eens een ledje doorgebrand. De draadjes zaten verkeerd om.
Eentje maar??? ik heb in 1 uurtje 4 blauwe leds naar de eeuwige jachtvelden geholpen... (en het ware dure leds... 2,25 euri, ja de lokale elektroboer is ook erg duur, maargoed) :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrankNStein schreef op 22 juni 2004 @ 19:36:
[...]

Eentje maar??? ik heb in 1 uurtje 4 blauwe leds naar de eeuwige jachtvelden geholpen... (en het ware dure leds... 2,25 euri, ja de lokale elektroboer is ook erg duur, maargoed) :'( :'(
die blauwe heb ik nog niet geprobeert ( heb ze wel liggen). even waarom de led doorbrande: het was een groene en zijn het meest gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 20:27

casemodder

--->

FrankNStein schreef op 22 juni 2004 @ 19:36:
[...]

dan is die van jullie nog goedkoop (welke is da btw)
Hier boris elektronics in waalwijk €4.50 per blauwe led dat is pas duur!!!

[ Voor 3% gewijzigd door casemodder op 22-06-2004 20:15 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 20:06

Mojo

The Power Within

Anoniem: 14599 schreef op 22 juni 2004 @ 12:30:

Met stom heeeeel erg :X

Plakzooi ook :( ik kwam 3 maanden later nog plakrandjes tegen :X

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik niet op mijn HD. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNStein
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-12-2023

FrankNStein

It's Alive!!!

casemodder schreef op 22 juni 2004 @ 20:15:
[...]

Regenboog Electronics in Sittard...
ik heb er mijn muis mee gemod... het zijn behoorlijk sterke leds
ziehier: Hier staat mijn muisje >:) ook bij, waar ik die leds heb gebruikt :9 [rml][ CM] Blauw ledje in muis (uitleg en pics)[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 07:26

Bestla

M/M -> V/F

Gister mijn window gemaakt, heb ik niet opgelet 8)7 hoeveel ruimte je nodig hebt om het zijpaneel weer vast te zetten aan mijn case :( Nu moet ik een metalen rand weghalen die belangrijk is voor de stevigheid van de kast.(bij de schroeven aan de achterzijde) Het plexi loopt eigenlijk te ver naar de achterkant door zodat het plexi klem komt te zitten tegen die metalen rand alvorens je het paneel op zijn plek kan schuiven :(

Verders zit alles wel goed met goede airflow. 120mm fan blueled intake rechtsvoor/onderin het window, 2 80mm blueled fans als outtake onder de psu 8)

temps @ cpu : idle 25
stressed 30 8)

cpu=p4@3Ghz
1Gb Ram
Ati9800XT256tv-out 8)

Vandaag maar verder knoeien met ccfl's die er nog in moeten :) Cables meshen en de gebruikelijke werkzaamheden om het tot een genot om naar te kijken te maken ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 23-06-2004 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

casemodder schreef op 22 juni 2004 @ 20:15:
[...]

Weet niet of hier 'reclame' mag, maar het is voor de modding-community misschien goed om weten dat je hier blauwe 5mm en 3mm ledjes vindt voor 0.45 euri en je maar 1.75 betaalt aan verzendkosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 20:06

Mojo

The Power Within

:? Euhm... ja leuk. Wat? :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116657

Toen ik een nieuw moederbord voor mezelf had gekocht wilde mijn pa graag mijn vorige moederbord hebben. Ik draai dat ding dus in zijn kast, sluit alles aan en druk op de power-knop. Totaal geen reactie :/ Ik had werkelijk waar echt geen idee wat het kon zijn, want daarvoor werkte alles nog bij hem en dat moederbord heeft het altijd goed gedaan bij mij. Voor de zekerheid heb ik alles losgekoppeld (HD, CD/DVD-rom) totdat alleen de moederbord-connector nog was aangesloten. Ook dat werkte niet |:( Vervolgens was ik een beetje aan het prutsen met alle molexen er weer in te douwen en tegelijkertijd de power-knop in te drukken. Het resultaat was een knal en een blauwe vonk uit de voeding, waardoor op de hele bovenverdieping de stroom eruit was geknald :o Mijn ouders schrokken zich te pletter en kwamen in paniek op me afgerend omdat ze dachten dat er iets met me gebeurd was. Toen ze aankwamen zagen ze mij compleet "verlamd" naar de pc te staren (ik was er namelijk zelf ook van geschrokken O+ ) Volgende morgen heb ik ff met een paperclip de voeding proberen aan te krijgen (1 kant in een groene 1 kant in een zwarte) maar zoals ik al dacht gebeurde er niks. Toen kreeg ik geld van mn pa en heb ik een nieuwe gehaald. Nadat ik die had ingebouwd bleek zijn pc weer perfect te werken :P

Op de 1 of andere manier is zn vorige voeding kapotgegaan terwijl ik mn vorige moederbord overbouwde in zijn pc. Die knal had dus de allerlaatste stroom uit de voeding weten te halen waardoor er een grote blauwe vonk uitkwam. >:)
Nadat de pc van mn pa werkte heb ik die kapotte voeding ff losgedraaid en toen zag ik wel een paar losse stukjes plastic erin liggen :D Voor de rest niks meer mee gedaan en onze beide pc's werken tot op de dag van vandaag nog goed _/-\o_

BTW: Dit is echt een gaaf topic ik heb verscheidene keren in een deuk gelegen :Y) :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 116657 op 23-06-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twitt
  • Laatst online: 13-06 18:08
Ik als parttime systeembeheerder werd gevraagd door een computerwinkel om even een aantal weken systemen te bouwen voor ze.

Geen punt vertelde ik ze omdat ik toch veel ervaring had.

1e kast, je kent die metalen afbreek plaatjes toch? Ik dus rats rats, en toen zat de punt van het plaatje zo in me vinger. Naar de doktor, 4 hechtingen!!!!!!

Ze zullen wel gedacht hebben daar!!!!
LOL

Amd 2000+ Mobile @ 2500Mhz (250x10) / Shuttle AN35N Ultra 400 / Adata Vitesta DDR500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 21-05 20:37
OK zojuist terug van een mislukkeling...:s

Ik wilde mijn bios updaten en toen kwam ik tot de conlusie dat mijn floppydrive het helemaal niet deed. Dus Cpu open en test of alles vast zat. Das was het geval... Hmm kapot? Ok ff testen met een andere drive. Dus ik de floppydrive van mijn pa eringehangen. Power on...POEF! Ook die drive dood. K*T! was het eerste wat er uit mijn mond vloog! :X Dus ik controlleer de connector. Wat blijkt! Zitten de rode en de gele voedingsdraadjes andersom...kortom ik heb gewoon 2 diskdrives ff opgeblazen.. :s Hoe komt het nu dat die draadjes verkeerd om zaten zie ik jullie denken.... Nou 3 maanden geleden mijn Psu gemeshed....:s:s en de connector dus weer verkeerd aangesloten...

Ps. Ik kwam er ook gewoon pas na 3 maanden achter dat mijn floppydrive het niet deed! Lol

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DaTiezl schreef op 23 juni 2004 @ 16:07:
OK zojuist terug van een mislukkeling...:s

Ik wilde mijn bios updaten en toen kwam ik tot de conlusie dat mijn floppydrive het helemaal niet deed. Dus Cpu open en test of alles vast zat. Das was het geval... Hmm kapot? Ok ff testen met een andere drive. Dus ik de floppydrive van mijn pa eringehangen. Power on...POEF! Ook die drive dood. K*T! was het eerste wat er uit mijn mond vloog! :X Dus ik controlleer de connector. Wat blijkt! Zitten de rode en de gele voedingsdraadjes andersom...kortom ik heb gewoon 2 diskdrives ff opgeblazen.. :s Hoe komt het nu dat die draadjes verkeerd om zaten zie ik jullie denken.... Nou 3 maanden geleden mijn Psu gemeshed....:s:s en de connector dus weer verkeerd aangesloten...

Ps. Ik kwam er ook gewoon pas na 3 maanden achter dat mijn floppydrive het niet deed! Lol
Als je de gele en rode draadjes omwisselt bij een FDD dan gaat het LEDje ervan toch heel zwakjes constant branden... nuja, dat was bij mij toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 21-05 20:37
amour021 schreef op 23 juni 2004 @ 16:13:
[...]

Als je de gele en rode draadjes omwisselt bij een FDD dan gaat het LEDje ervan toch heel zwakjes constant branden... nuja, dat was bij mij toch :P
Bij mij dus niet...of juist heel veel..

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDheiz NL
  • Laatst online: 11-06 11:12
Anoniem: 116657 schreef op 23 juni 2004 @ 10:58:
Toen ik een nieuw moederbord voor mezelf had gekocht wilde mijn pa graag mijn vorige moederbord hebben. Ik draai dat ding dus in zijn kast, sluit alles aan en druk op de power-knop. Totaal geen reactie :/ Ik had werkelijk waar echt geen idee wat het kon zijn, want daarvoor werkte alles nog bij hem en dat moederbord heeft het altijd goed gedaan bij mij. Voor de zekerheid heb ik alles losgekoppeld (HD, CD/DVD-rom) totdat alleen de moederbord-connector nog was aangesloten. Ook dat werkte niet |:( Vervolgens was ik een beetje aan het prutsen met alle molexen er weer in te douwen en tegelijkertijd de power-knop in te drukken. Het resultaat was een knal en een blauwe vonk uit de voeding, waardoor op de hele bovenverdieping de stroom eruit was geknald :o Mijn ouders schrokken zich te pletter en kwamen in paniek op me afgerend omdat ze dachten dat er iets met me gebeurd was. Toen ze aankwamen zagen ze mij compleet "verlamd" naar de pc te staren (ik was er namelijk zelf ook van geschrokken O+ ) Volgende morgen heb ik ff met een paperclip de voeding proberen aan te krijgen (1 kant in een groene 1 kant in een zwarte) maar zoals ik al dacht gebeurde er niks. Toen kreeg ik geld van mn pa en heb ik een nieuwe gehaald. Nadat ik die had ingebouwd bleek zijn pc weer perfect te werken :P

Op de 1 of andere manier is zn vorige voeding kapotgegaan terwijl ik mn vorige moederbord overbouwde in zijn pc. Die knal had dus de allerlaatste stroom uit de voeding weten te halen waardoor er een grote blauwe vonk uitkwam. >:)
Nadat de pc van mn pa werkte heb ik die kapotte voeding ff losgedraaid en toen zag ik wel een paar losse stukjes plastic erin liggen :D Voor de rest niks meer mee gedaan en onze beide pc's werken tot op de dag van vandaag nog goed _/-\o_

BTW: Dit is echt een gaaf topic ik heb verscheidene keren in een deuk gelegen :Y) :*)
Heb ik ook gehad... Ik mocht van school systeembeheerder oude comp hebben. Maar deze was echter langzamer dan diegene die ik op het oog had, en de oplossing hiervoor was een ander moederboard + CPU. Hij had nog een stuk op 3 PII moederboarden liggen + CPU, maar die moesten wel nog ff nagekeken worden. Dus ik ze nakijken... :P 1ste moederboard, randen van *electriciteit-chipje* op mobo fikken door... :P. 2e moederboard, aan... gebeurt niks, niet eens een draaiende CPU fan :?. 3e moederboard. Ik sluit weer alles aan, na kijken of alles goed zit en dan kandie aan. Toen een blauwe vonk en een enorme knal. Ik schaamde me dood 8)7 Dus moest ik van de systeembeheerder die voeding open maken. Was d'r zo'n beetje het enigste chipje in de hele voeding uit elkaar geknalt :P. De bovenkant lag d'r af en de hele binnekant was zichtbaar. Uiteindelijk (na 2 uur) had ik 3 mobo's getest en een voeding op geblazen, maar geen resultaat geboekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97167

Van de week iets gehad wat toch wel een flinke mislukking is te noemen. >:)

Ik en een maat blij een desktop-kast aangeschaft om een mp3bak van te maken. Gelijk een dremel(-look-a-like) gehaald om een leuk windowtje in die kast te slijpen. Na ongeveer twee uur met die dremel in die kast ploegen, wij blij dat we een mooi driehoekig window uit de kast hadden gehaald, die precies boven een gedeelte van het mobo zou komen. Ik pak de rest van de case erbij om de kap er even op te zetten. Hadden we met onze lompe hoofden ( }:O ), het gat boven het hddrek gezaagd ! Je zag nu dus door het window een lelijk rek zitten. Eerste mod van mij en gelijk al goed verkloot. :*)

Wel hard om kunnen lachen overigens.. O-)

Afbeeldingslocatie: http://s3m.mise.nl/foutje.jpg

Het gat bij de harddisk zat er dus eerst in .. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106286

nou joh... ik vind dit er ook wel leuk uitzien, spuit dat hdrekje gewoon een andere kleur en het lijkt net alsof het de bedoeling was :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117872

men harde schijf door laten branden door de molex er verkeerd in te doen. (rook) ik reset de computer beginnen me andere harde schijf en het mobo ook te roken. Mobo en harde schijven dood. Ik vond gisteren de proc van die computer weer terug (pentium75) ik ik wou hem nog een testen voor een servertje ofzo. dan zie ik dat er een pinnetje is afgebogen, dus ik een half uur met een pinset klooien breekt hij af :( ik ga hem testen in men ouwe compaq, daar had ik al wel een pocessor van vervangen en ik wist dat dat nogal moeilijk ging, het hdrekje (of hoe dat dan heet) zit met de zijkant boven de proc dus de hendel kan nie open. Ik duw die pentium dus har in de socket en ik zet hem aan. nog meer rook, hij zat verkeerd om. verder nog geheugn er verkeerd ingestopt, een voeding opgeblazen en me poten in een fan gestopt. Dit is eindelijk iets met keesmodding: ik wilde een oud mobo in een ander kast zetten maar de achterkant van de kast kwam niet overeen met het moederbord. Dus ik ga de decoupeerzaag zoeken >:) ik was zo onhandig bezig dat ik de hale kast het vernield. Toen paste er helemaal geen moederborden meer. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 13:36
Ging eens mijn toetsenbord stofzuigen. Ik stofzuiger op het laagste zetten dus zo klein mogelijk zuigkracht en ik maar beginnen tobo stofzuigen. Gevolg -> 2 knopjes verdwenen in de stofzuiger... |:( Voelde het warm worden :+ Ik vlug naar beneden en mocht de zak opensnijden... Zak was juist goed vol en zat vol met stof en brol en maar zoeken 8)7

Heb ze uiteindelijk teruggevonden na gans de zak te doorketteren en heel veel stof na te laten |:(

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Anoniem: 97167 schreef op 25 juni 2004 @ 00:30:

Ik en een maat blij een desktop-kast aangeschaft om een mp3bak van te maken. Gelijk een dremel(-look-a-like) gehaald om een leuk windowtje in die kast te slijpen. Na ongeveer twee uur met die dremel in die kast ploegen, wij blij dat we een mooi driehoekig window uit de kast hadden gehaald, die precies boven een gedeelte van het mobo zou komen. Ik pak de rest van de case erbij om de kap er even op te zetten. Hadden we met onze lompe hoofden ( }:O ), het gat boven het hddrek gezaagd ! Je zag nu dus door het window een lelijk rek zitten. Eerste mod van mij en gelijk al goed verkloot. :*)

[afbeelding]

Je had er gewoon ff ander kleurtje plexi (blauw ofzo) in moeten zetten en dan een lampje erachter, dat ziet er nog best aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tijdje terug meegemaakt:
Desktop kast staat open, had net ff wat dingen zitten verbouwen in dat ding. Op de plank ernaast liggen een aantal metalen sleutelhangers... pak ik wat van die plank, flikkert er een sleutelhanger midden in mn desktopkast. PC draaide gewoon door. PC gewoon afgesloten, PSU van stroom ontdaan en het ding eruitgepakt.

Keer meegemaakt met een powermac G4 (dual 866)
DVD+RW inbouwen in dat ding, dus ik beschermkapje weg, DVD fikker erin, kabels aansluiten, beschermkapje niet echt lekker terug te zetten. Laat maar hangen dan.
Ik klap dat ding dicht, mac aan, kijken... hmm, geen DVD fikker herkend. Ik mac weer open: IDE kabel eruitgerost door de heatsink van de CPU. Kabel ook beetje beschadigd, maar werkte nog gewoon verder. stukje tape erop, beschermkap met veel gesodemieter alsnog geplaatst.
Vervolgens moest ik nog 2. Met een van 2 veel gepruts met beschermkapje, steek ik niet met dat beschermkapje die hele ATA100 kabel aan gort? Vind maar eens een ATA100 kabel die lang genoeg is om weggewerkt te worden in een powermac :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 23:57

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Mijn case staat open blood, Komt er een klein metalen stukje tegen men case, stond geen stroom op dat stukje, PATS VONK pc uit, mobo dood. Ik snap het nog altijd niet. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 04-07-2004 18:25 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Anoniem: 97167 schreef op 25 juni 2004 @ 00:30:

[afbeelding]

LOL zoiets overkwam mij ook.. ik zaagde het gat in het verkeerde panel... had alles netjes uitgedacht afgeteken, en kwam er toen achter dat ik de panelen omgedraait had.. ik heb nu dus aan beide kanten een window... DOH!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
ToolkiT schreef op 05 juli 2004 @ 06:52:
[...]

LOL zoiets overkwam mij ook.. ik zaagde het gat in het verkeerde panel... had alles netjes uitgedacht afgeteken, en kwam er toen achter dat ik de panelen omgedraait had.. ik heb nu dus aan beide kanten een window... DOH!
Heb je daar geen foto van? :P Ik wil wel eens zien hoe je dat hebt opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117685

Precies hetzelfde had ik ook gedaan. Mijn eerste window was niet zo mooi geworden omdat het metaal door de decoupeerzaag was gaan boggelen. Bleek het raam ook nog aan de verkeerde kant te zitten. Wel een mooie kans om het raam aan de goede kant echt mooi te maken. Die ziet er nu uit als gekocht. Wel meerdere sheets plexiglas moeten gebruiken want de eerste was geknapt tijdens het maken van een fangat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110280

Anoniem: 113088 schreef op 10 mei 2004 @ 16:50:
[...]

hoe heb je van 380V( tegenwoordig 400V) om gezet naar 220V( nu 230V)?

bij 380(400)V heb je 5 draaden L1 L2 L3 N GRNT
om hier 220(230)V uit te haalen moet je L1+N of L2+N of L3+N gebruiken.

als je bv. L1+L2 gebruikt komt er gewoon 380(400)V op de bedrading te staan.
Je kunt wel 230 uit 3 draden 400 volt halen, maar dan moet je wel een rechtlijnige belasting hebben. ;) Of met andere woorden je moet de belasting exact over de 3 fasen verdelen en daarna alle aders in ster bij elkaar laten komen. Dat werkt ook zo bij motoren en lichtlijnen. Maar op zo'n lan zou ik het niet proberen, geheid dat het mis gaat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110280

K'heb in vroegere tijden wel eens de celeron van mn pa (266Mhz) overgeklokt, alleen een rekenfoutje gemaakt en te ver overgeklokt. De PC begon in alle bestanden die hij moest opstarten weg te gooien, ik balen snapte nog amper wat van PC's 8)7
Wel weer helemaal goedgekomen :P

edit: hmm weer een mislukking, klik ik op quote ipv edit

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 110280 op 05-07-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111269

ik heb een keer mn floppy drive verkeerd aangesloten, de connector die in het mobo moest in de fdd en de connector die in de fdd moest in het mobo, dus wil ik een maand later me hdd formateren..."Wat ratelt me floppydrive vreem"
en "Waarom kan geen enkele PC deze floppy's meer lezen die ik net in de andere heb gehad"
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

amour021 schreef op 05 juli 2004 @ 11:26:
[...]

Heb je daar geen foto van? :P Ik wil wel eens zien hoe je dat hebt opgelost!
jawel:
http://www.ofoto.com/I.js...q4h.hk7zbnh&x=0&y=-vf8yee
op plaatje 103 en 104 zie je het resultaat van verkeerd aftekenen 8)7
(er zit trouwens wel een window in maar daar heb ik geloof ik geen plaatje van..
Plaatje 110 laat het zien in het donker.. best een aardig effect, geluk bij een ongeluk.
Ik zit er aan te denken om een deel uit de bodemplaat te halen zodat je de onderkant van het mobo ziet.. maar heb daar voorlopig geen tijd voor :(

en waterkoeling vervolg:
http://www.ofoto.com/I.js...q4h.6iod56x5&x=0&y=ftd0oi

Nu moet ik nog de molexen meshen en de zooi op de bodem verbergen met een (spiegel) plaat.
En verder moeten 'project schakelaar' opnieuw gedaan worden..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 14:46
Even een ander coolertje op me 9600Pro @ xt geplaats... schoot uit.. krak

http://homedrive.home.nl/naber/publiek/aticrush.JPG

http://homedrive.home.nl/naber/publiek/kleineati.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 06-07-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hmmz 1 keer een voeding opgeblazen door ff het even het schakelaarje om te zetten :> ennuh ook is tijdens het bouwen van een pc vet hard me vinger opgehaald en een hele pc onder lopen bloeden! Dat werd dus soppen. Verder is mijn reputatie vlekkenloos :o

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

HerbyNL schreef op 06 juli 2004 @ 10:08:
Hmmz 1 keer een voeding opgeblazen door ff het even het schakelaarje om te zetten :> ennuh ook is tijdens het bouwen van een pc vet hard me vinger opgehaald en een hele pc onder lopen bloeden! Dat werd dus soppen. Verder is mijn reputatie vlekkenloos :o
offtopic:
Afgezien van de bloedvlekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDheiz NL
  • Laatst online: 11-06 11:12
Ik heb bij m'n tribal casemod m'n front een behoorlijk aantal keren verneukt, waarna ik opnieuw kon gaan beginnen... :Y)

Ik had eerst m'n hele front metallic gespoten. Aangezien er onder aan het front een intake zit, wilde ik daar een mooi tribal teken bij maken. Na het teken afgetekent te hebben, ben ik het met zwarte stift gaan inkleuren. Toen hij waf was, wilde ik de binnenkant van de intake ook mooi zwart maken. Toen ik bezig was met kleuren, schoot het front uit m'n handen en probeerde ik hem automatisch weer op te vangen met m'n andere hand (waarmee ik m'n stift vast hielt). Het gevolg hiervan was een zwarte streep op het front, buiten het tribal logo natuurlijk :P. Dus ik probeerde het eerst met een zo min mogelijk bijtent goedje d'r voorzichtig d'r vanaf te halen. Het gevolg hiervan was een iets donkerder stukje metallic aan de zijkant van me front. Deze uiteindelijk met Thinner d'r helemaal afgeboent en toen dat stukje opnieuw gespoten. Toen geen problemen en hij zag d'r weer gaaf uit :).

Daarna wilde ik een laklaag aanbrengen. Dan zul je natuurlijk net zien dat als die laag d'r op zit, dat er een gras blaadje of vliegje d'r op land :'(. Hierdoor kon ik het weer weg halen en opnieuw doen :Y). Dus weer voorzichtig proberen met thinner dat stukje wegte vegen. Iet meer thinner op je propje papier doen en dan de fles thinner te hard neerzetten |:(. Hierdoor nog meer vlekken en kon ik nu echt de helft van me front opnieuw spuiten, zelfs een stukje over m'n tribal heen, waardoor ik deze weer helemaal opnieuw kon gaan tekenen/inkleuren |:(.

Hierna gelakt en d'r is verder gelukkkig nog niks ernstigs mee gebeurt... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:49

erikver

Ik zeg...

Vandaag dan toch meer de eerste mislukking in mijn miezerig leventje als tweaker.
Na het meshen van mijn voeding met cablemesh en krimpkous niet goed gekeken of ik alle molex-connectors goed had aangesloten.
Het resultaat:
Mijn Pioneer DVD-120S en NEC Nd-1300A naar de eeuwige rust geholpen. :(

Ik had de 5V en 12V omgedraaid bij 2 molex-connectors. En deze dus gebruikt voor mijn dvd-speler en brander. Niet goed ;(

En daarboven op komt ook nog eens dat ik geen geld heb voor een nieuwe speler en brander. Dus zit nu met een 48x cd-speler en 4x cd-brander :'(

[ Voor 3% gewijzigd door erikver op 15-07-2004 00:07 ]

Life's not a Krentenbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Ik had van de week m'n mobo+processor verkracht...
Eerst een fan aangesloten, en toen er iets te hard uit getrokken...
PC Ging zo aan, en deed dit:
Bzzzzzzz...PAF!
Duur grapje; €310,-
:(

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 115650 op 14-07-2004 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47640

ik heb vannacht mijn processor verneukt

nieuwe cpufan, folie vergeten, is overal ingesmolten :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-06 17:38

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Afbeeldingslocatie: http://www.bizzarro.nl/pc/DSC00033.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bizzarro.nl/pc/DSC00034.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.bizzarro.nl/pc/DSC00035.JPG

De laatste geeft het beste de kleur weer. Het is metallic Blauw.

Maar goed, wat is er gebeurd: Ik had een spuitbus gekocht met verf, en ging aan de slag. Schuren, schoonmaken, laten drogen en daarna spuiten maar.

Op een gegeven moment begint de bus te sputteren en heb ik allemaal "klonten" verf op mn zeipaneel :'( . Enkele ogenblikken later kapt de bus er compleet mee (ik denk dat de verf nog te klonterig was terwijl ik toch goed heb geschud en daardoor is vast blijven zitten)

Mn vader dacht handig te zijn door die "klonten" weg te vegen waarvan hier het resultaat.

Nou ja, maakt toch weinig uit, ik moet het toch helemaal overnieuw doen. Maar ik baal wel, want nu moet ik eerst weer wachten totdat het goed droog is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb ook eens een case mod met mijn chieftec geprobeerd. shit das echt dik staal. dus eerst met een decopeerzaag( sorry 2 linker handen , ook in taal) dus zage zage, veel krassen er op en de vorm zag er niet uit. toen maar met een slijptol. omdat ik da nie durvde liet ik mijn broer die automonteur is dit doen. slijpt ie te ver, heel ding gammel, vol met krassen en een oerlelijke vorm. half jaar geen site pannel gehad. toen op mijn verjaardag een officieele van chieftec met window gekregen. van mijn broer dus da is wel aardig:)
dus voordat je een chieftec wil modden: goed bedenken hoe en met wat want chieftec heeft gruwlijk dik staal:D.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Bizzarro schreef op 24 juli 2004 @ 16:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De laatste geeft het beste de kleur weer. Het is metallic Blauw.

Maar goed, wat is er gebeurd: Ik had een spuitbus gekocht met verf, en ging aan de slag. Schuren, schoonmaken, laten drogen en daarna spuiten maar.

Op een gegeven moment begint de bus te sputteren en heb ik allemaal "klonten" verf op mn zeipaneel :'( . Enkele ogenblikken later kapt de bus er compleet mee (ik denk dat de verf nog te klonterig was terwijl ik toch goed heb geschud en daardoor is vast blijven zitten)

Mn vader dacht handig te zijn door die "klonten" weg te vegen waarvan hier het resultaat.

Nou ja, maakt toch weinig uit, ik moet het toch helemaal overnieuw doen. Maar ik baal wel, want nu moet ik eerst weer wachten totdat het goed droog is. :'(
he cool, die case heb ik ook( alleen dan zwart 8) ) , gekocht op de HCC-dagen vorig jaar. Weet jij welk type/model dit is?

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 24-07-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Laatst online: 13-06 17:38

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Geen idee, ik heb die kast nu zon 4 jaar (of was het nou 3 8)7 ), maar ik vond hem nu saai worden en ik wilde hem dus een kleurtje geven. Gaat ook wel lukken, jammer van de brakke spuitbus/vader met te snelle handjes :P .

Edit: Super 5 staat op de casebadge voorop. voor de rest kan ik geen nummertjes ontdekken (of t moet ergens achter hardware zitten)

[ Voor 24% gewijzigd door Bizzarro op 24-07-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Bizzarro schreef op 24 juli 2004 @ 16:57:
Geen idee, ik heb die kast nu zon 4 jaar (of was het nou 3 8)7 ), maar ik vond hem nu saai worden en ik wilde hem dus een kleurtje geven. Gaat ook wel lukken, jammer van de brakke spuitbus/vader met te snelle handjes :P .

Edit: Super 5 staat op de casebadge voorop. voor de rest kan ik geen nummertjes ontdekken (of t moet ergens achter hardware zitten)
Bij chieftec staat dat onderop (aan de binnenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

vandaag server op me werk voorzien van een dvd brander IPV de tapestreamer om backups te draaien. Ik had em er alvast in geschroefd om hem om 4uur (lekker rustig qua klanten) te reebooten+ aan te sluiten. affijn, ik zat de kabels wat weg te prutsen, trek ik per ongeluk 1 van de AMP stekkertjes van de powerbutton los. poef, server uit toen dus maar meteen de dvd brander aangesloten, alleen wilde hij toen niet booten (stomme comprak met een kokend hete scsi schijf) Dus dvd brander weer los en hij deed t weer 8)7

al met al de kassa, rekening gebeuren en vooraad dus een 3 kwartier uit de lucht |:( toen de dvd brander maar in 1 van de workstations ingebouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102064

Net kabels van voeding aan het meshen, atx-stekker uit elkaar gehad, netjes opgeschreven hoe alle draadjes zaten. Alles weer in elkaar, zet computer aan en.....................niets.....helemaal niets, en dan te bedenken dat ik nog geen week een nieuw mobo en proc en graka er in heb zitten he.

Blijkt dat ik de atx stekker in spiegelbeeld terug in elkaar heb gedaan. Gelukkig doet alles het weer (lang leve zalman voeding die dan dus gewoon niet aan gaat he).

Maar ik heb mijn leermoment voor vandaag wel weer gehad in ieder geval. ;)

O en natuurlijk een keer ide kabel van diskettedrive er verkeerd om in, heeft 2 drivejes gekost voor ik daar achter was.

Verder ben ik nog een NOOb en vrij zuinig op mijn hardware he })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 12:55
Anoniem: 102064 schreef op 26 juli 2004 @ 22:08:

O en natuurlijk een keer ide kabel van diskettedrive er verkeerd om in, heeft 2 drivejes gekost voor ik daar achter was.
Ik heb tijdens het overzetten van hardware van de ene kast naar de andere kast ook de floppy kabel er verkeerd om ingezet. Het lampje van de FDD bleef de hele tijd branden en ik kon maar geen diskette lezen :?. Na een maand ofzo heb ik de kabel vervangen door een rounded-cable. Die ook al verkeerd om erin gezet: weer hetzelfde gezeur. Ik maar denken "wat kan er toch zijn :? " Kabel omgedraaid, FDD doet 't weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Radeon 9600 pro. Zalman ding. Lichte mod op radeon gedaan om heatpipe te kunnen monteren, een paar heatsinkjes een stukje afslijpen.

Alles ging goed, en eerst wel goed beeld. Minuut of twee later allemaal bagger in beeld. Exit Radeon. 9 maanden oud ofzo.

G*dver wat baal ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solslice
  • Laatst online: 03-10-2004
pkijk eens goed of je geen kontactjes ergens maakt,

ik heb ook een keer zelf wat heatsinks op me asus gf4 gebouwd maar die kwamen te dich in de buurt van sommige electronische componente zodat ik ook allemaal rare kleurtjes kreeg, dingen der weer afgehaal alls goed schoon gemaakt en draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 22:45

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

solslice schreef op 31 juli 2004 @ 20:45:
pkijk eens goed of je geen kontactjes ergens maakt,

ik heb ook een keer zelf wat heatsinks op me asus gf4 gebouwd maar die kwamen te dich in de buurt van sommige electronische componente zodat ik ook allemaal rare kleurtjes kreeg, dingen der weer afgehaal alls goed schoon gemaakt en draait weer als een zonnetje.
Hmmm misschien nog effe een keertje schoonblazen met perslucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111932

Nadat ik mijn Dangerden MAZE4GPU waterblok had aangesloten wilde ik weten hoeveel herrie mijn processorfan precies maakte (blok moest nog komen) en trok de molex van de processorfan even los. Nadat ik even geluisterd had wilde ik de molex weer aansluiten. Een grote blauw vonk en een acute dooie pc was het gevolg.

Gelukkig hoefde ik alleen maar de powerknop van de PSU weer om te zetten en alles liep weer. Wat was ik blij met mijn Antec voeding... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:46
sebastius schreef op 31 juli 2004 @ 20:41:
Radeon 9600 pro. Zalman ding. Lichte mod op radeon gedaan om heatpipe te kunnen monteren, een paar heatsinkjes een stukje afslijpen.

Alles ging goed, en eerst wel goed beeld. Minuut of twee later allemaal bagger in beeld. Exit Radeon. 9 maanden oud ofzo.

G*dver wat baal ik.
Heeft zo'n 9600 Pro niet ook een shim die je beter kan verwijderen omdat je Zalman anders geen perfect (thermisch) contact maakt?... De 9800 Pro heeft die shim in ieder geval wel, en voor de beste resultaten moet je die shim er helaas afslopen...

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118930

Here we go..

- Oude pentium twee, verjaardagsfeestje, blikjes Aldi cola, lekker geschud. Ik zit op internet, net een nieuwe geheugenreep in die pc gedrukt, trek mijn blikje open.. pSSSHHhhSTt.. een mobo, cpu, nieuwe geheugenstrip en hdd naar de knoppen |:(

- AMD 2400+, stock cooler, 60 graden idle. Dat kan niet. ik ben paranoïde wat betreft temperaturen. Nieuwe koeler gekocht, na 2 weken pas gekregen, met een platte kop schroevendraaier de koeler vastzetten.. ik schiet uit, dikke kras op moederbord. Kassa, er moest een nieuw mobo komen.

- De koeler bevalt niet, Aero 7 Lite gekocht, en nieuw mobo (msi-kt4v). Ik leg mijn nieuwe mobo op tafel, pak de cpu van het kapotte moederbord en laat deze vallen. Resultaat; 2 pinnetjes verbogen nadat de hond anthousiast op de cpu sprong.

- Ik buig de pinnetjes terug, zet de cpu in de socket, breng Arctic silver aan, haak de éne kant in de socket, zet die koeler neer, zet een schroevendraaier op de andere kant en zet kracht. KrAk. oO? AMD 2400+ aan barrels, vraag me niet hoe.

- Nieuwe 2600+ gehaald, VOORZICHTIG op mobo gezet en koeler er op. Werkt nog steeds prima. _/-\o_

- Nieuwe 9800Pro kaart, slechte koeling. Ik koop een HP2, zet deze met geduld en presicie op de kaart, fan (OP1) op de HP. 2 weken later wil ik mijn flesje Hertog Jan pakken, kom met mijn vinger in de Zalman fan. Resultaat; een bloedende vinger en een fan met 5 in plaats van 7 vinnetjes.

Dat was het ongeveer wel, leuke hobby dit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik snap niet hoe iedereen de bladen van de fans kan laten afbreken met hun vingers. Als ik weer eens met m'n fikken tussen een fan zit doet dat even zeer (en soms met wat bloed) maar er breekt nooit iets af hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118930

amour021 schreef op 05 augustus 2004 @ 02:17:
Ik snap niet hoe iedereen de bladen van de fans kan laten afbreken met hun vingers. Als ik weer eens met m'n fikken tussen een fan zit doet dat even zeer (en soms met wat bloed) maar er breekt nooit iets af hoor :P
De fan van Zalman bij de HP, die aangeraden wordt bij 9800 en sneller, is niet stevig. Ik heb er nu een thermal controlled Coolermaster fannetje op zitten, met een eigen constructie vast gezet, bij deze heb je alleen die zere vinger idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 22:00
ik heb nog niet gehad dat een cd-rom uit elkaar spat omdat hij te snel ronddraait
maar evt oplossing: CDBremse kun je je cd-rom langzaamer laten lopen handig proggie :*)

enigste wat ik heb gehad is een ati radeon 9200 op een ecs K7VZA zetten (om te testen) maar je raad het al, dat kaartje heeft agp8 en die k7vza dus niet
resultaat: vreemd soortig ide kabeltje van kaartje naar de vga connector vliegt in de fik :D ik *blaas* *blaas* ik d8 oh shit nu is i kaduk maar,
toen ik op de dvi aansluiting een dvi to vga blokje gezet had deed hij het nog 8)
(was niet mijn kaartje :+ )

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Laatst online: 22:26
Heb een mobieltje gespoten. Voorkant van schermpje keurig afgeplakt. Spuitwerk ook netjes (al zeg ik het zelf). Maar ik was vergeten om de achterkant van het schermpje (beter gezegd waar het schermpje achter zit) vergeten af te plakken. Nu heb ik matglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Ik was wat maintenance aan het plegen aan een keesmod, toen ik de deksel met radiator wat verder open deed. Opeens voel ik een nat gevoel bij mijn hand en zie dat er een WC slang los is gegaan. Halve liter water over mobo heen, en dus ook over CD en HDD. Ik ben de hele avond bezig geweest het mobo te cleanen, de CD en HDD was ik ook een dag mee bezig. Ik vond zelfs water terug in de voeding :?. Ik start mobo weer op, monitor gaf geen beeld, HDD begon ook niet te ratelen. Exit Asus A7V8X-MX...

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120269

Externe 250GB WD HD met firewire, plug aan HD kant verkeerd om er toch in gekregen, gevolg rook en een smerig luchtje. Was daarna overleden. Schijf uit casing gesloopt en in PC gehangen. Data niet meer te bereiken, partitie gemaakt en format eroverheen, werk gelukkig weer als een zonnetje. Contoller in casing was dus kaduuk, en niet te HD. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 16:58
Ik weet niet of het hier echt hoort maar ik post het toch maar :)

Ik heb eent tiijd geleden m´n standaard stock CPU koelertje vervangen door een 80mm fan met molex aansluiting. Dit heeft 2 maand goed gewerkt tot toenstraks.

Ik druk een spelletje aan het spelen wat nog goed ging, toen in windows.... ging ook nog eventjes goed totdat ik opeens een geheugen error krijg. Ik wou net de temps in asus probe gaan controleren toen ik nog een partij geheugen errors kreeg, de comp vastliep en uiteindelijk uit ging.....

SHIT?!?!?! dacht ik dus :) bleek de CPU fan niet meer te draaien omdat er een kabelbreukje voor de moles (vanaf de voeding) zit. Heb nu maar voor de zekerheid de standaard koeler er weer op en er een extra fan op gezet. Binnenkort toch maar eens kijken naar "een echte" koeler ipv een gemod iets met schroeven :)

edit:
Er is dus niks kapot en m´n 2500+ wil nog steeds stabiel op 3200+ draaien met normale temps :) I LOVE ASUS C.O.P :D

[ Voor 9% gewijzigd door m33p op 05-08-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109788

Er waren eens een Athlon XP, een heatsink en een brakke dabutcha.

De heatsink ging er met "wat moeite" (lees:grof geweld) op, en uiteindelijk dus fannetje inprikken en booten met die bak.

Een wat vreemde maar toch vagelijk bekende geur steeg op, en de XP was smoked: ik had met m'n brakke kop de heatsink er 180 graden gedraaid opgezet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 13-06 17:05

DaWaN

'r you wicked ??

Gisteren moest ik bios hotflashen, dus ik oude bios eruit, andere erin, flashen, dus ik wil weer eruit halen, &$*(#( wat zit dat ding vast, KRAK :( Bios socket gebroken, maar hij kwam er wel uit en oude chip weer terug gedaan en werkt gelukkig gewoon :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101933

Een blunder van een collega.
Wij werkten toen bij een bedrijf wat veel met koolstof werkt.(o.a. verspanen)
Nu levert dat ook een heeeeeeel fijn poeder op en dit dwarrelt door de lucht.
Pc's zijn daar allergisch voor en dikwijl waren er voedingen en monitoren prooi aan deze vijand. Nu had de klant daar een leuke oplossing voor. plaats voor de fans een luchfiltertje. Dit werkt perfect totdat die collega er tegenaantikte . klein stof wolkje gevolgd door een klein rookwolkje, en weer waren wij een voeding lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86836

Ik ook @ cz. Ik had eerder al een L12 mod gedaan ( wat dus geen nut had ). En opeens wou m'n pc niet meer booten. Dus ik L12 mod eraf gehaald. Bouw systeem weer in elkaar. Booten, ik d8 laat ik ff naar m'n temps kijken ( want m'n koelpasta was uitgelekt, dus zat er niet meer optimaal. Ik check, en m'n cpu temp is 72 graden idle. Ik zo wtf, pc uitgezet. Zie ik dat ik m'n koeler er 180 graden verkeerd op had gezet. Weer goed gezet, booten. En ding bleef nu lekker 27 graden. ( was om 2 uur s'ochtens :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik van m'n werk een 'kapot' mobo meegenomen (ik wilde kijken of ik hem kon reanimeren), ik m'n moeders pc uit elkaar gesloopt om ff geheugen, 3dkaart en cpu te gebruiken (op mijn pc kon ik dan nog dingen opzoeken, wat er mis kon zijn). Naja, deed nix, piepte en ging weer uit, heel vaag. Ik nog eens kijken, hmmm... Wat zou die doen zonder cpu....dan blijftie wel gewoon aan...hm......alleen de cpu dan...geheugen eruit, 3dkaart eruit, cpu er weer in, aanzetten...sissend geluid? BRANDLUCHT? SHIT! Nog geen 3 seconden (3 lange seconden als je in paniek dat ding uit wilt zetten!) maar m'n moeders Athlon T-Bird 1.4 was toch echt dood.

Duron 1600 ergens gekocht, maar dat pakte het mobo niet, omdat ik me schuldig voelde heb ik toen maar een nieuw mobo gekocht (in plaats van een langzamere CPU). Grapje koste me dus 99 euro :P (precies)

Maar misschien dat ik m'n server een upgrade geef, ik heb nu immers nog een mobo liggen...Hmm...

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 23:48
ik heb al een stuk of 8 ccfl's gebroken... en das best knap want ze zaten in zo'n mooi stevig plexiglas buisje!

Verder 2 hdd's van 120 gb op raid terwijl de pc draaide van stroom ontdaan. vonden ze niet leuk. bij beide allemaal cluster-fouten.

m'n eerste videokaart: asus geforce fx 5900 nogwat een beetje hard laten vallen, dus ik denk dat m'n kaart compleet kapot is, maar nee hoor, alleen de fan die erop zat een beetje ontwricht. kaartje maar teruggestuurd wegens defect geleverd...

m'n tweede videokaart een beetje verkeerd aangesloten. vroeg me toch al af waarom hij toch zo ver naar achteren stak vergeleken met de andere exp. kaarten. wist van tevoren ook niet dat het mogelijk is om een vga-kaart in een pci-slot te duwen. btw. mijn geluidskaart zat dus in m'n vga-slot 8)7

m'n derde videokaart (sapphire ati radeon 9800 xt 256 mb) aangesloten op waterkoeling. alles gaat paar maanden goed, totdat ik de waterkoeling eens ga omspoelen en nieuw water erin pleur. ik pc ontkoppelen en naar beneden slepen. ik alles omgespoeld nieuw watr erin, pomp aan, mooi lucht eruit. ik alles weer aansluiten, maar vergeet de pomp. het koelblok van de vga-kaart dus een beetje warm geworden, waar ik nog een tweede graads verbranding aan opgelopen heb!!! en dus vond de slang het niet fijn, dus die smolt en het koelblok was zo heet dat het water niet eruit liep, maar gewoon verdampte en mijn videokaart molde...

verder heb ik nog eens 3 cd-rom drives gesloopt. dacht dat je die ook op de kop kon plaatsen en toen kwam de cd er niet meer uit, dus ik dat ding opendraaien. terug wilde hij niet meer, ik een beetje doordrukken: printplaat in 2

en de ergste fout was nog wel dat ik mijn eheim 1048 pomp ging testen in mijn systeem. alles nagekeken, maar niet de uitgang van de pomp. daar zat nog gen slang op!!! dus ik zet dat ding aan, schiet het water tegen de bovenkant van de behuizing aan. alles naar de tering, want pc stond aan!

maar ik heb voor alle ongelukken die ik heb gehad gewoon nieuwe onderdelen ontvangen in de garantie-periode. vond ik best wel netjes van die bedrijven!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
trancesetter schreef op 11 augustus 2004 @ 01:53:
ik heb al een stuk of 8 ccfl's gebroken... en das best knap want ze zaten in zo'n mooi stevig plexiglas buisje!

Verder 2 hdd's van 120 gb op raid terwijl de pc draaide van stroom ontdaan. vonden ze niet leuk. bij beide allemaal cluster-fouten.

m'n eerste videokaart: asus geforce fx 5900 nogwat een beetje hard laten vallen, dus ik denk dat m'n kaart compleet kapot is, maar nee hoor, alleen de fan die erop zat een beetje ontwricht. kaartje maar teruggestuurd wegens defect geleverd...

m'n tweede videokaart een beetje verkeerd aangesloten. vroeg me toch al af waarom hij toch zo ver naar achteren stak vergeleken met de andere exp. kaarten. wist van tevoren ook niet dat het mogelijk is om een vga-kaart in een pci-slot te duwen. btw. mijn geluidskaart zat dus in m'n vga-slot 8)7

m'n derde videokaart (sapphire ati radeon 9800 xt 256 mb) aangesloten op waterkoeling. alles gaat paar maanden goed, totdat ik de waterkoeling eens ga omspoelen en nieuw water erin pleur. ik pc ontkoppelen en naar beneden slepen. ik alles omgespoeld nieuw watr erin, pomp aan, mooi lucht eruit. ik alles weer aansluiten, maar vergeet de pomp. het koelblok van de vga-kaart dus een beetje warm geworden, waar ik nog een tweede graads verbranding aan opgelopen heb!!! en dus vond de slang het niet fijn, dus die smolt en het koelblok was zo heet dat het water niet eruit liep, maar gewoon verdampte en mijn videokaart molde...

verder heb ik nog eens 3 cd-rom drives gesloopt. dacht dat je die ook op de kop kon plaatsen en toen kwam de cd er niet meer uit, dus ik dat ding opendraaien. terug wilde hij niet meer, ik een beetje doordrukken: printplaat in 2

en de ergste fout was nog wel dat ik mijn eheim 1048 pomp ging testen in mijn systeem. alles nagekeken, maar niet de uitgang van de pomp. daar zat nog gen slang op!!! dus ik zet dat ding aan, schiet het water tegen de bovenkant van de behuizing aan. alles naar de tering, want pc stond aan!

maar ik heb voor alle ongelukken die ik heb gehad gewoon nieuwe onderdelen ontvangen in de garantie-periode. vond ik best wel netjes van die bedrijven!!!
* Admiral Freebee geeft trancesetter de "Onhandigste Tweaker" trofee :+

Het is best wel grappig om te lezen wat er allemaal bij een Tweaker verkeerd kan lopen (ik kon achteraf ook wel om mijn mislukkingen lachen hoor :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103538

Ik heb net een oude 3,5" floppydrive vakkundig gesloopt door hem uit elkaar te halen omdat er een floppy in vast zat (vanwege een loszittend etiket). Het in elkaar zetten is blijkbaar niet goed gegaan. Wel jammer want nu moet ik maar liefst 7EU uitgeven aan een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Anoniem: 101933 schreef op 05 augustus 2004 @ 13:52:
Een blunder van een collega.
Wij werkten toen bij een bedrijf wat veel met koolstof werkt.(o.a. verspanen)
Nu levert dat ook een heeeeeeel fijn poeder op en dit dwarrelt door de lucht.
Pc's zijn daar allergisch voor en dikwijl waren er voedingen en monitoren prooi aan deze vijand. Nu had de klant daar een leuke oplossing voor. plaats voor de fans een luchfiltertje. Dit werkt perfect totdat die collega er tegenaantikte . klein stof wolkje gevolgd door een klein rookwolkje, en weer waren wij een voeding lichter.
Ik werk ook in een bedrijf waar veel koolstof wordt verspaand, maar aan dit verhaal te horen hebben jullie geen goede afzuiging... hier zou ik zeker eens werk van maken want als mijn baas denkt dat ik elke dag zwarte troep uit mn neus ga snuiten, dan denk ie verkeerd.
amour021 schreef op 11 augustus 2004 @ 02:20:
[...]

* FiXeL geeft trancesetter de "Onhandigste Tweaker" trofee :+

Het is best wel grappig om te lezen wat er allemaal bij een Tweaker verkeerd kan lopen (ik kon achteraf ook wel om mijn mislukkingen lachen hoor :P)
Dat niet alleen, je vergeet de Prutser van het jaar en Oplichter van het jaar troffee 8)7

Niet een beetje lame hoor, je zelf getrashde hardware RMA sturen :Z

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120557

Feestje gehad.
CCFL kwam naar beneden (plakkertjes zijn echt heel brak op die dingen)
Ik dacht slim te zijn: kast open, stekkertje uit de CCFL, hele ding met secondenlijm vastplakken.
Verkeerd geplakt, de kast kon niet meer dicht. |:( Geen nood, de schroevendraaier eronder en je kunt een tweede poging wagen. Het feest kon wel verder zonder mij.
CCFL eindelijk goed geplakt, stekkertje er weer in: "BAM!"
Dat gaat dus niet als je PC aan staat. Het feest kon niet zonder muziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:19
[off-topic]
Anoniem: 110280 schreef op 05 juli 2004 @ 16:06:
[...]

Je kunt wel 230 uit 3 draden 400 volt halen, maar dan moet je wel een rechtlijnige belasting hebben. ;) Of met andere woorden je moet de belasting exact over de 3 fasen verdelen en daarna alle aders in ster bij elkaar laten komen. Dat werkt ook zo bij motoren en lichtlijnen. Maar op zo'n lan zou ik het niet proberen, geheid dat het mis gaat. :+
Sorry, maar dit is redelijk onzin. In een huis worden namelijk ook gewoon de 3 fasen afzonderlijk gebruikt. Dit wordt inderdaad redelijk gelijk verdeeld, maar in principe maakt het niets uit als 1 ader wat meer stroom krijgt te verdragen. Het enige nadeel is dat als elk huis dat op de zelfde ader doet dat er één fase uit het hoofdnet zwaarder wordt belast.

Het is zelfs zo dat de paddestoelen die bij lan-party's gebruikt worden ook gewoon de 3 fasen aftappen en daar 230V groepen van maken. Daar wordt ook niet altijd elke fase gelijk belast.
[/off-topic]

Ik heb inmiddels meerdere AT-voedingen omgemod qua fan. Deze liet ik dan op 7V lopen om de server (was toch maar een simpel licht ding) stiller te maken. Het nare effect was er bij mij echter wel bij dat na verloop van tijd deze voedingen een flinke doorbrandlucht begonnen te verspreiden. Af en toe heb ik het idee dat ze niet zo goed hier tegen kunnen O-)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Een keer een AT voeding opengehaald om de fan te vervangen. Mijn pa raakte toen een van de koellichamen in die voeding aan terwijl hij aan een niet geaard stopkontakt hing. Die kreeg toen een flinke knal van dat ding. Na onderzoek met de multimeter bleek er 110V op die dingen te staan. :P

Omdat het toch een overbodig ding was hebben we hem voor de zekerheid maar weggeflikkerd :)

@Bakfiets: Je kan die fans vaak ook op 5V laten lopen, daar kan je voeding beter tegen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door VROEM! op 11-08-2004 20:35 ]

ieeeepppppp :P

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.