Omdat mijn broertje en zusje ook op de computer zitten, was uiteindelijk, ondanks alle maatregelen toch de complete W2K installatie verrot geworden... herinstallatie dus.
ik heb een 80GB en een 120GB HD, de 80 is opgedeeld in 2 partities, de windows partitie en een spelletjes partitie, de 120 GB is (was) de muziek bibliotheek ( +- 25000 (!) muzieknummers, verdeeld en gesorteerd op artiest en album, alle songtitles netjes (labels/tags van releasers eruit, geen toevoegingen meer, volgorde altijd artiest - titel.mp3 geen dubbele extensies meer etc. etc.) waar bovendien nog enkele films tussen zaten...
(alle partial downloads zaten op de HD van een andere pc en alle completed data werd dmv een scriptje over het netwerkt gekopieert op de 120GB in een mapje met de datum van die dag, waarna ik het handmatig ging renamen, evt. converteren (alles mp3 192) en op de juiste plek zette.)
met fdisk even de C partitie willen verwijderen en dan ( je raad het al)

DE VERKEERDE NIET-DOS PARTITIE DELETEN
weet u het zeker? ja
en toen kwam dus die klap op mn hoofd

STOMMELING!!!
dat is nog het vervelende, je hebt net op ja gedrukt, de melding de niet ms-dos partitie is verwijderd staat je wezenloos aan te staren op je beeldscherm en je voelt je zo'n fokking uber n00b...
verder ook een keertje voor een vriend "even snel" adsl aangesloten (deed dat in die tijd als bij baantje, dus wilde het ook wel even voor hem doen), alleen hij heeft ISDN (al wat meer werk dus) en bovendien het lastigste NT1 kastje (de s4 of s5 is dat geloof ik) daarbij moet je zo'n klepje openschroeven en de lijn aansluiten in zo'n dip switchje, dat switchje heb ik dus gemolt
bij andere kennissen een netwerk aangelegd, moesten de kabels nog netjes door het huis, er moest nog een netwerkkabel van de verre hoek van de woonkamer naar het kantoortje (beide op 1e verdieping) dus ik met die kabel tussen mn tanden door de kruipruimte tijgeren, kom ik onder de wc pot. midden in halve meter brede "gangetje" waar ik door heen moet, is in het midden een grote afvoerbuis, terwijl ik nog twee meter verder moet. Dus ik roep van ik kan niet verder, krijg ik (uiteraard) als antwoord probeer maar even. zat ik dus toch ff klem met mn schouder onder de afvoer van de wc!

dus ik zat grip te zoeken met mn schoenen enzo om op mn rug achteruit te tijgeren. begon in eens die afvoerbuis te kraken! ik dacht echt dat dat niet goed zou gaan, want ik lag dus recht met mn bek onder die buis! gelukkig niets gebeurt, ben nog losgekomen ook. en met een oud stroomsnoer om de kabel gewikkeldde netwerkkabel doorgeduwt waarna mijn kennis met een soort haakje door het gat in de muur de kabel naar binnen haalde.
en nu hou ik snel op want ik kan me steeds meer blunders herinneren~!
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.