[CM] De mislukkelingen - deel 3

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.609 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Roa schreef op 05 augustus 2004 @ 20:03:
Ik van m'n werk een 'kapot' mobo meegenomen (ik wilde kijken of ik hem kon reanimeren), ik m'n moeders pc uit elkaar gesloopt om ff geheugen, 3dkaart en cpu te gebruiken (op mijn pc kon ik dan nog dingen opzoeken, wat er mis kon zijn). Naja, deed nix, piepte en ging weer uit, heel vaag. Ik nog eens kijken, hmmm... Wat zou die doen zonder cpu....dan blijftie wel gewoon aan...hm......alleen de cpu dan...geheugen eruit, 3dkaart eruit, cpu er weer in, aanzetten...sissend geluid? BRANDLUCHT? SHIT! Nog geen 3 seconden (3 lange seconden als je in paniek dat ding uit wilt zetten!) maar m'n moeders Athlon T-Bird 1.4 was toch echt dood.

Duron 1600 ergens gekocht, maar dat pakte het mobo niet, omdat ik me schuldig voelde heb ik toen maar een nieuw mobo gekocht (in plaats van een langzamere CPU). Grapje koste me dus 99 euro :P (precies)

Maar misschien dat ik m'n server een upgrade geef, ik heb nu immers nog een mobo liggen...Hmm...
Bye Bye Thunderbird ;(

zonde dude, T-birds zijn ownage cpu's 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Yonni op 11-08-2004 20:38 ]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Standeman

Prutser 1e klasse

Niet echt een mislukte CM... maar goed..

Een vriend z'n monitor deed het niet zo goed... dus ik zeg, breng 'm maar ff langs.. Ik kabel erin geduwd.. Zag helemaal nix.. Ik nog wat harder geduwd.. Zie ik oppeens rook uit mijn video kaart (toen gloednieuwe Viper 770) komen 8)7. Gelijk uitgezet natuurlijk... Kijk ik in de kabel, zitten er een paar pinnetjes tegen elkaar aangebogen :/

Kheb m'n video kaart gelukkig kunnen repareren (waren geen IC's kapot) door wat omleidingen te leggen om de zwarte gedeeltes heen...

Er bleek achteraf toch nog genoeg rook in de kaart te zitten :D

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Ik heb vanmiddag al mijn genantste actie gepost, maar het ergste moest eigenlijk nog komen:
Toen ik net anti-kraak in mijn huidige woning zat wou ik gordijnen ophangen (plafonds zijn meer dan vijf meter hoog). Natuurlijk begon de ladder te glijden, en ik klapte met donderend geraas naar beneden. Ik viel met mijn lichaam op mijn oude case (flinke deuk, verder wel ok gebleven) en daarna kreeg ik mijn monintor (15" Philips CRT) op mijn hoofd. Ik ben vast de enige persoon die serieus blij was toen hij n'iet een 19" kocht, terwijl de financien het wel toelieten... De CRT was dood, ik had alleen maar een hersenschudding.
Sindsdien ben ik aan het modden geslagen. De enige kast die ik op maandagochtend kon drijgen was er namelijk eentje met een raam, en nu zit ik allerlei gekke vormen voor een nieuw raam te bedenken, etc...
Volgende week is 'ie weer een stuk verder. Nu alleen zorgen dat ik geen gordijnen meer op hoef te hangen Afbeeldingslocatie: http://www.startrek.nl/buffy/forum/images/smiles/nut.gif

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
xzoticate schreef op 05 augustus 2004 @ 09:39:
Heb een mobieltje gespoten. Voorkant van schermpje keurig afgeplakt. Spuitwerk ook netjes (al zeg ik het zelf). Maar ik was vergeten om de achterkant van het schermpje (beter gezegd waar het schermpje achter zit) vergeten af te plakken. Nu heb ik matglas.
Whaha lachen heb precies hetzelfde gehad nokia 3310 :+
de verf ging er trouwens perfect af met nagellakremover :9

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:40
langezwieper schreef op 12 augustus 2004 @ 10:37:
[...]

Whaha lachen heb precies hetzelfde gehad nokia 3310 :+
de verf ging er trouwens perfect af met nagellakremover :9
Dubbel lol. Heb ook een 3310. Zal vanavond eens proberen met nagellakremover.

• Sjoerd
  • Niet online
Suc6 kun je van een mislukkig toch nog een geslaagd project maken :+ gewoon een hoop watjes of keukenrol met remover erop O-) ps niet te lang vrijven anders gaat je schermpje eraan en kun je hier opniew posten :Y)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 16:06:
[...]

Je kunt wel 230 uit 3 draden 400 volt halen, maar dan moet je wel een rechtlijnige belasting hebben. ;) Of met andere woorden je moet de belasting exact over de 3 fasen verdelen en daarna alle aders in ster bij elkaar laten komen. Dat werkt ook zo bij motoren en lichtlijnen. Maar op zo'n lan zou ik het niet proberen, geheid dat het mis gaat. :+
Met andere woorden een ster schakeling.
alle fases op de zelfde nul

bij electro motoren wordt dit alleen gedaan als aanloop(en vaak zonder nul) na een bepaalde tijd schakelen ze door naar een driehoek schakeling(heeft minder vermogen maar wordt veel minder warm).

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2004 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
* Meneer aard Heeft van de week weer een solderbout omgekeerd vast gehouden :P

Ik was bezig met solderen van een lcd (ging heel goed) totdat ik met me gedachten ergens anders zat en greep naar de verkeerde kant van de soldeerbout, leuke brandblaren :P en het gekke is je voelt het niet meteen, pas als je denkt de bout vast te houden en je kijkt, dan ga je pas realiseren dat het pijn moet doen 8)7 .

Van de week was mijn broertje (jah hij begint steeds meer zelf te doen :+ ) bezig met zijn computer. Hij kon de cd-rom niet vinden, in windows noch in de bios. Halve pc uit elkaar gesloot, zegt ie moet dat stekkertje niet beter aangedrukt worden :? Ik zo oh |:( 8)7 :X

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standeman schreef op 11 augustus 2004 @ 20:50:
Er bleek achteraf toch nog genoeg rook in de kaart te zitten :D
_/-\o_

Ik heb de afgelopen weken met de hitte het serverhok van het slot gelaten zodat de technische dienst af en toe even metingen kon verrichten (hij had speciaal een thermometer meegenomen om te controleren of het daar binnen wel lekker was)
Helaas voor mij betekende de telkens opnieuw open en dichtgaande deur wel, dat het lek-emmertje van de airco sneller dan verwacht volliep. Ik moest het elke dag legen (tien liter condens per dag in een 13 liter emmer... ieks)
Om te voorkomen dat ik op de maandag een voetenbadje in het srverhok had, heb ik de zaterdag medewerkers opgedragen 's morgen bij binnenkomst én 's avonds voor het weggaan dat emmertje te legen. Helaas gaf ik de dames hiermee het idee, de gekoelde ruimte open te zetten zodat er koele lucht het callcenter in kwam, maar dus ook warme vochtige lucht het serverhok in.
Die maandag sopte ik al door de gang omdat het tapijt tot en met de voordeur volgezeken was met lekwater van de airco.
;(

Verwijderd

Dit is de buurman overkomen.

Computer staat doodgewoon aan, niks aan de hand, opeens FLITS, uit. Buurman roept mij erbij, ik kijk eens binnen. Zie ik opeens allemaal lijm-achtige zooi in de kast liggen. Ik dacht, wat krijgen we nou? Bleek dus dat een condensator in de voeding geknald was en de inhoud ervan de kast in was gelopen. Had mooi de videokaart verkloot. :(

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op 18 augustus 2004 @ 11:55:
[...]

_/-\o_

Ik heb de afgelopen weken met de hitte het serverhok van het slot gelaten zodat de technische dienst af en toe even metingen kon verrichten (hij had speciaal een thermometer meegenomen om te controleren of het daar binnen wel lekker was)
Helaas voor mij betekende de telkens opnieuw open en dichtgaande deur wel, dat het lek-emmertje van de airco sneller dan verwacht volliep. Ik moest het elke dag legen (tien liter condens per dag in een 13 liter emmer... ieks)
Om te voorkomen dat ik op de maandag een voetenbadje in het srverhok had, heb ik de zaterdag medewerkers opgedragen 's morgen bij binnenkomst én 's avonds voor het weggaan dat emmertje te legen. Helaas gaf ik de dames hiermee het idee, de gekoelde ruimte open te zetten zodat er koele lucht het callcenter in kwam, maar dus ook warme vochtige lucht het serverhok in.
Die maandag sopte ik al door de gang omdat het tapijt tot en met de voordeur volgezeken was met lekwater van de airco.
;(
Dude... Maak er een slang aan naar de afvoer B) 8)7

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
AtleX schreef op 19 augustus 2004 @ 21:09:
[...]

Dude... Maak er een slang aan naar de afvoer B) 8)7
Jah, wrom hebbie dat dan niet :? Hier is dat wel gewoon een slang naar buiten/afvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:14

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Gisteren nog een blunder gemaakt.

Ben bezig een fanduct van acrylglas. Heb ik met veel pijn en moeite alles op uitgemeten. Wil ik het acrylglas breken. KRAK vol door m'n werk heen. Kon ik opnieuw beginnen.

Nog een keer alles opgemeten en nu alles maar met de figuurzaag. Begin ik fanatiek met lijmen. "HE.. Waarom heb ik overal 2mm over..???"

Haal ik vanochtend bij de Gamma een nieuwe plaat.. Plaatdikte 2mm. In al mijn berekeningen ben ik uitgegaan van 3mm. vandaar die 2mm ruimte over dus ( 1mm speling aan beide kanten :P )

Ben nu voor de 3e keer bezig .

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat ik wel niet allemaal heb gemold in mijn leven...

Vooral mijn 1ste pc was leuk een 086 Xt MET HD!!
Ik die hd opengeschroefd (er zaten gewoon kruiskopjes op !!!) En pc aanzetten, dat ding draaide 3 dagen perfect! Ik vond het er wel leuk uitzien zo'n open pc met open hd . Tot mijn pen er in viel... Hd dood.( ik was toen 9 ff dat je t weet )

Ik heb trouwens wat met pennen en schroevendraaiers...

Schroevendraaier uitschieten kill:
Geforce Fx 5200
SB Live

Schroevendraaier vergeten kill:
3x Mobo Socket A

Pen in mijn fan afschrapen (alu fan :) Stukjes vlogen door mijn kast, in mijn niet alu fan... Dood.

Verder loze hoeveelheiden aan hds/cpus/vga planken/voedingen/overigen gemold vanaf mijn 9e. 8)7

Volgens mij ben ik geboren als destructief persoon }) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

120gb heeft de treden van de trap goed gevoeld ik had hem net gekocht. hij doet het nog wel :)
115 volt knopje achterop de voeding is ook leuk :) stinkt wel.
paar floppy drivers gemold meer express.
wilde kijken hoe goed mijn koelblokje op mijn videokaart vastzat.
en dat was geen slim plan ik trok nog was onderdelen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Hahaha, hillarisch allemaal...

Maar ik zal zelf ook wat bekennen:

Heb eens een AMD 1800+ willen overclocken... veel moeite gedaan (multiplier unlocken, zware koeling kopen, meer fans installeren), blijkt dat mijn mobo (MSI K7T266 v2) geen hogere fsb toestaat en de multiplier maar van 11.5 naar 12.5 kan zetten. Weggegooid geld...

Ook een leuke moding gemaakt: een hardeschijfactiviteitenmetertje (met een optocoupler en de lm3914)... deed het 3 weken, toen bleven een paar van de ledjes branden :? Haal het systeempje los, meet het door, zie niets, probeer het nog een keer aan te sluiten. FLITS. Stink. Draadjes kapot. (toch maar eens leren solderen)

Of een casemod maken en bij het meshen van de powercabels niet opletten of je de draden wel goed terugstopt (rood-zwart-zwart-geel werd rood-zwart-geel-zwart): kosten Thermaltake volcano 12 en Thermaltake extreme spirit koeler.

Ook grappig als je bij het voltmodden van je Geforce 5900XT niet oplet welke kant je je potmeter opdraait... Bijna 2.10 Volt op de core (van 1.5)... gelukkig niets gebeurd

Of een keer de videospeler aangesloten op de audio-in van een pc van een vriend: "Ik hoor niets.". idd helemaal niets meer: de on-board chip was mol, wegens een spanning op het kabelsignaal door de antenneversterker :'(

Verder het gebruikelijke vinger en schroevedraaier in de fan en je handen openhalen aan slecht-afgewerkte-gaten-voor-extra-casefans-in-je-kast

P.S. idd veel mensen die hun voeding op 115 volt zetten... zou dat misschien zijn waarom de voedingen dit tegenwoordig meestal zelf detecteren?

edit:
bijna vergeten: tijdens het modden een beker koffie op de compu (aan) laten vallen... kwam 0,5 cm naast mijn mobo terecht en liep overal net langs tot onderin mijn kast, waar het wegliep door een standaard-in-die-kast-aanwezig fan-hole die functie deed als afvoerputje. (alsof de makers van de kast wisten dat mensen er vloeistoffen in zouden laten vallen

[ Voor 13% gewijzigd door MeMoRy op 21-08-2004 14:06 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ging onlangs een Mobo Upgrade doen, was smoorverliefd op een aanbieding ASRock K7S8X met CPU (Athlon XP 2600+) & Cooler (AMD), ik had een AMD Duron 1300. Ik fijn naar de winkel helemaal blij kwam ik thuis, gelijk PC open rukken, trekt me mobo eruit, kabels netjes alles zoals het hoort, ik nieuw mobo ingebouwd, kom ik er tot mijn verbazing achter dat ik ineens geen Graphics card meer heb (Omdat hij op de oude onboard zat). Ik helemaal in de stress, want ik wil zien hoe me mobo loopt, ok, ik een vriend gebeld, hem mijn oude mobo verpatst zodat ik nu met zijn oude ATi Rage/ Fury Pro 2000 kan draaien... tot op de dag van vandaag (3 maanden terug) zit ik met 16 MB Graphics (Zeer gaar), en heeft die knakker nog geen stuiver voor mijn oude mobo betaald... :'( Máár er is hoop: Van de week ff een ATi Radeon halen, heb er een paar op het oog, ik zal jullie laten weten hoe het is afgelopen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 augustus 2004 @ 14:10:
Ik ging onlangs een Mobo Upgrade doen, was smoorverliefd op een aanbieding ASRock K7S8X met CPU (Athlon XP 2600+) & Cooler (AMD), ik had een AMD Duron 1300. Ik fijn naar de winkel helemaal blij kwam ik thuis, gelijk PC open rukken, trekt me mobo eruit, kabels netjes alles zoals het hoort, ik nieuw mobo ingebouwd, kom ik er tot mijn verbazing achter dat ik ineens geen Graphics card meer heb (Omdat hij op de oude onboard zat). Ik helemaal in de stress, want ik wil zien hoe me mobo loopt, ok, ik een vriend gebeld, hem mijn oude mobo verpatst zodat ik nu met zijn oude ATi Rage/ Fury Pro 2000 kan draaien... tot op de dag van vandaag (3 maanden terug) zit ik met 16 MB Graphics (Zeer gaar), en heeft die knakker nog geen stuiver voor mijn oude mobo betaald... :'( Máár er is hoop: Van de week ff een ATi Radeon halen, heb er een paar op het oog, ik zal jullie laten weten hoe het is afgelopen :*)
en de mislukking is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:43
ik denk dat de mislukking is dat hij geen videokaart had 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Yonni schreef op 11 augustus 2004 @ 20:37:
[...]

Bye Bye Thunderbird ;(

zonde dude, T-birds zijn ownage cpu's 8)
Die gingen wel hard, ik had een 133 mhz fsb 1000 mhz die ging tot 1400 8) Maar werd tering warm, die 1400 serie werd ook goed heet. Jammer dat de palo core ook zo heet wordt (1700+ @ 50 graden :'( ), maar tegenwoordig barton,t-bred mooi cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan post ik ook maar even mijn domme fouten..

-Goedkope kast nieuwe mobo erin voeding erop mobo maakt contact met kast gevolg dood

-Wil cpu los halen ruk cpu met sink en al uit de socket pinnetjes verbogen :(
Meer dan uur bezig geweest pinnetjes recht te buigen van men p4..
Gelukkig gelukt en doet et weer.

-paar jaar terug wou pc van moeder modempje in zette schiet uit met schroeven draaier mobo dood..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Damn, net ff alles doorgelezen, maar sommige mensen hier zijn wel echte _prutsers_ :P

Ik ben zelf altijd vrij voorzichtig als ik met pc's bezig ben (even afkloppen :P) en dubbelcheck altijd alles. Enige mislukking was een aantal jaar geleden toen ik een casefan wilde aansluiten op mn PC die nog aanstond. Ik deed dat door de losse draadjes in een molexstekker te drukken. Op zich ging dat altijd wel goed, maar deze keer maakte een klein stukje draad ws. contact met de andere (niet goed in elkaar gedraaid dus). Gevolg was: PATS!!! en een vonk :X PC bleef wel aan, maar windows gaf een BSOD.... Na een restart werkte alles wel weer. :)

Met diezelfde PC ook es geprobeerd een fan op 7V te zetten. Ik had op GoT gelezen hoe dat moest (draadjes op geel en rood oid), maar toen ik mn PC aanzette ging ie even aan en meteen weer uit. Dit was erg vreemd omdat het een AT voeding was (die gaan niet uit zichzelf uit). Meteen die fan weer los gemaakt, maar de PC ging nog steeds niet aan :(. Even gewacht en toen wilde die wel weer aan :? Taai ding dus :P Hij doet het nu nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff, wat heb ik allemaal kapot gemaakt?? :Z
1 keer:
ik had zon zalman 'waaier' CPU koeler... en daar zat een 92mm fan bij, noujah dat kan beter toch? >:)
dus ik op de beurs een 120mm fan gehaald, die eraan gehangen, paste eigelijk net niet :( maar alleen gaan modden als je t kan he? :P duz ik heb t wel opgelost :+ maar toen wou ik de fan ietsje draaien, terwijl de pc gewoon aanstond, schoot ik uit met mn vinger... dat ding knalde echt hard uit elkaar :o in 20 stukken ofzo >:)

andere keer:
op mn Thermalright 'big-ass' CPU blok, had ik zon Delta Fan 80x80x38 fannetje...
en die fan zit erop met van die rare klemmen, maar dat ging allemaal goed en aardig, maar ik wou er toch ff een Fan-guard tussen schuiven, en dat gaat ook niet goed ;) (ik wel blij dat ie maar op 5V draaide :| )

nog een andere keer:
mijn video-recorder mod, met een Epia 9000 mobo.... op mn kamer staan, slecht weer: raam open gewaaid... kamer onderwater :( en ook stond er een laagje water op mn mobo :'( stroom was er wel af, maar nou geeft ie alleen maar een zooi piepjes als ik m aanzet :'(

dat was het wel zo ongeveer ;)

stomme spelfout ge-edit :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:22
vandaag een leuke actie, was bezig met mijn lcd uit mijn 3310 te solderen, en omdat het schema ook voor een ander type lcd was (waarvan de pinout anders was) de ground op de 2.7 volt aangesloten, hij vond het denk ik niet zo leuk, want sindsdien is hij dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

koeler gemonteerd op Asus av333 / duron 1g , bij vastklemmen breekt de klem van de koeler een paar smd komponenten rond de socket weg ;( Paniek/stress.... blijkt computer het nog steeds te doen O-)

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srekaewt
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-04 13:48
swap van een HDD.... oeps, de pc stond nog aan-->flinke vonk en een paar honderd albums mp3 pleitte. HDD gewoon omgeruild (fabrieksgarantie).

[ Voor 19% gewijzigd door srekaewt op 22-08-2004 03:23 ]

STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Jaartje geleden even een floppy drive overzetten uit een oude "laptop" (wel een standaard drive) naar een gewone pc. Waarom rookt en stinkt dit zo?

Blijken de schroeven uit die laptop wat langer te zijn dan gebruikelijk, omdat de drive daar in (dikker) plastic gemonteerd zat. Bij vastzetten in een gewone metalen bracket verdwenen ze veel te ver de drive in en raakten daar hele foute dingen.

Drive als nog met standaard schroeven vastgezet. Doet het nog altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goingin schreef op 29 april 2004 @ 15:00:
Lanparty bij ons thuis (1e jaar) en wij wel even op een ingenieuze wijze 380 omzetten naar 220V...
Huh?

Neem je toch de verkeerde draden. Krachtstroom - zoals het ok wel wordt (werd) genoemd bestaat uit drie fase-draden en een nul-draad. Tussen de fasen onderling staat 380volt en tussen een fase en de nul 220v. Thuis krijgen de meestel 1 fase (van de drie) en de nul.

Dus als je 220v uit een drie-fase stekker wilt halen, dan:
Kijk of de stekker ook een nul-aansluiting heeft (hoeft namelijk niet voor 3 fasen-motoren of (las)trafo's)

Neem deze nul-draad en een fase voor je 220v aansluiting.

Kijk wel uit, als je meerdere fasen gaat gebruiken voor verschillende aansluitpunten.

Dus stel dat je drie verdeelblokjes neemt en de bruine draad van het verdeel blokje op een fase aansluit en alle blauwe-draden van de verdeelblokjes samen op de nul.
Dit kan prima werken, MAAR..

maar als je de PC op het ene verdeelblokje aansluit en de monitor (of ander apparaat wat aan die PC zit gekoppeld) op de andere, dan kunnen er wel rare effecten ontstaan en kan je apparatuur alsnog kapot gaan door fase verschillen.

Niet doen dus, tenzij je weet wat je aan het doen bent. En je dus realiseert wat de effecten zijn van de fase verschillen, als je dat niet weet, wees wijs en doe het dan niet. Tis even te gevaarlijk om zomaar even mee te prutsen.

be warned!

Oja, en gebruik altijd geaarde stekkers en geaarde-verdeeldozen.

Heb je geen aarde op je kamer, leg deze aarde draad dan aan de verwarming (als je stalen buizen hebt, zoals in 90% van de woningen waar de buizen niet door de betonvloer lopen) of trek naast je netwerk kabeltje ook even een geel/groene draad. Kleine moeite, veel computer plezier.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56

KnOeFz

no comment...

Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 08:38:
[knip]...
Heb je geen aarde op je kamer, leg deze aarde draad dan aan de verwarming (als je stalen buizen hebt, zoals in 90% van de woningen waar de buizen niet door de betonvloer lopen)
[/knip]...
Doe dat nou niet...aarden via je verwarming... maar gewoon zoals het hoort. :/
http://www.radionics.demon.nl/pc_aarden/aarding.html

edit:
Dacht eigenlijk dat er zoiets ook in de faq stond maar kan het daar niet vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door KnOeFz op 22-08-2004 09:38 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoholi schreef op 22 augustus 2004 @ 01:54:
koeler gemonteerd op Asus av333 / duron 1g , bij vastklemmen breekt de klem van de koeler een paar smd komponenten rond de socket weg ;( Paniek/stress.... blijkt computer het nog steeds te doen O-)
hahaha, dat heb ik n keer gehad met mijn Aopen AK33, maar dat was zon koelertje die maar met 2 haakjes vastgezet was :9 edit: owjah, toen wou ik er een peltier tussen proppen, maar toen moest ik te hard drukken om die klemmetjes vast te krijgen, toen brak er n stukje van de socket af aan de andere kant van de koeler :P
KnOeFz schreef op 22 augustus 2004 @ 09:35:
[...]

of zoals bij ons thuis ;) gewoon een ongeaard stopcontact op de eerste verdieping verbinden met een WEL geaard stopcontact op zolder (wel alleen de aarde draar dan he :+ )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Laatst online: 18:20
Een paar jaar terug hadden we een foto-toestel waarvan de sluiter niet meer goed dichtging. Aangezien laten repareren veel te duur was ben ik er zelf aan gaan prutsen. Nadat het toestel opengedraaid was bleek bovenop zo'n mooie print voor de flitser te zitten. Toen ik die print ervanaf probeerde te halen pakte ik hem op de verkeerde plek vast -->Pats, flits. Kreeg meteen een opdonder van de condensator die voor de flitser zit. Daarnaast ging ook nog eens de flits in mijn ogen af.
Nadat de sterretjes verdwenen waren besloot ik om toch maar even de batterij uit het toestel te halen. Batterij eruit gehaald, wil weer verder gaan, en raak de print weer aan --> Pats, Flits o ja de condensator was weer opgeladen. |:(

Aangezien ik vermoedde dat die condensator onderhand wel leeg wasben ik lekker verder gegaan om het toestel open te halen. Toen hij ver genoeg uit elkaar lag om het sluitmechanisme te bekijken, wilde ik even testen wat er nu precies mis ging. Batterij erin, en testen maar. Helaas werkte dankzij die batterij de Flitser ook weer 8)7

Een paar opdonders later stelde ik vast dat het probleem niet te vinden was en zette het toestel weer in elkaar. Net voordat de behuizing eromheen ging wilde ik nog een keer testen, batterij erin en je raad het al, ik lette weer eens niet op.
Pats, Flits, Flits, Knal en hoop rook. Brande het lampje van de Flitser door.

Gevolg was dat het toestel het weer goed deed 8)7 en er tot op de dag van vandaag nog foto's mee gemaakt kunnen worden. (alleen de **** flitser is overleden)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
foute plek sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Avvd op 22-08-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Sgrovert schreef op 22 augustus 2004 @ 14:40:
Een paar jaar terug hadden we een foto-toestel waarvan de sluiter niet meer goed dichtging. Aangezien laten repareren veel te duur was ben ik er zelf aan gaan prutsen. Nadat het toestel opengedraaid was bleek bovenop zo'n mooie print voor de flitser te zitten. Toen ik die print ervanaf probeerde te halen pakte ik hem op de verkeerde plek vast -->Pats, flits. Kreeg meteen een opdonder van de condensator die voor de flitser zit. Daarnaast ging ook nog eens de flits in mijn ogen af.
Nadat de sterretjes verdwenen waren besloot ik om toch maar even de batterij uit het toestel te halen. Batterij eruit gehaald, wil weer verder gaan, en raak de print weer aan --> Pats, Flits o ja de condensator was weer opgeladen. |:(

Aangezien ik vermoedde dat die condensator onderhand wel leeg wasben ik lekker verder gegaan om het toestel open te halen. Toen hij ver genoeg uit elkaar lag om het sluitmechanisme te bekijken, wilde ik even testen wat er nu precies mis ging. Batterij erin, en testen maar. Helaas werkte dankzij die batterij de Flitser ook weer 8)7

Een paar opdonders later stelde ik vast dat het probleem niet te vinden was en zette het toestel weer in elkaar. Net voordat de behuizing eromheen ging wilde ik nog een keer testen, batterij erin en je raad het al, ik lette weer eens niet op.
Pats, Flits, Flits, Knal en hoop rook. Brande het lampje van de Flitser door.

Gevolg was dat het toestel het weer goed deed 8)7 en er tot op de dag van vandaag nog foto's mee gemaakt kunnen worden. (alleen de **** flitser is overleden)
Hoe krijg je het voor elkaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Gisteren heb ik een 120gb 8mb cache Maxtor schijfje (ze hadden geen 80gb met 8mb cache op voorraad :9) in de pc van m'n moeder geplaatst. Gepartitioneerd en geinstalleerd, ook met de nodige problemen/stommiteiten van mij :P..

Dus toen Windows 2k erop stond wilde ik ff de backupschijf (40gb) aansluiten op wat data over te pompen, brand ik m'n vingers aan de 120gb. Toen maar even een fannetje op gezet en nu pruttelt hij een stuk stiller...

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KnOeFz schreef op 22 augustus 2004 @ 09:35:
[...]

edit:
Dacht eigenlijk dat er zoiets ook in de faq stond maar kan het daar niet vinden.
link is dood??:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Laatst online: 22:46
Enigste wat ik heb afgebroken is dusver een socket op me mobo en een AMD XP 2400+. Had een Epox mobo gekocht omdat me Asus mobo problemen gaf met me nieuwe Radeon 9700 Pro. Met het demonteren van me Zalman CU6000 brak er wat van het socket af. Dus ik vrolijk verder met CPU overplaatsen naar me nieuwe Epxix mobo. Hmm, geen spoor van leven te bekennen. Ik druk aan het bellen met de winkel waar ik me hardware had gekocht. kom maar langs dan kijken we er even naar. Wat bleek, met demonteren van me CPU koeler had ik me CPU gemold. Maar werd netjes kosteloos vervangen en onder garantie teruggestuurd :) Heb ook me mobo toen kunnen RMA'en, stond later wel bij magazijnopruiming een beschadigd mobo, geen idee van wie dat kon wezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn grootste miskleun tot op heden is het modden van mijn XP2400's naar MP2400's. Wat dus mislukt is omdat mijn procs zo'n beschermend laagje hebben wat er eerst afgekrabt moest worden (waar ik achter kwam nadat ik ze voor de eerste keer gemod had). Opnieuw gemod maar nog steeds deden ze het niet. Nog een keer en uiteindelijk nog een keer. Het uiteindelijke resultaat is dat ze beide dood zijn. Leuk setje sleutelhangers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2004 @ 19:22:
120gb heeft de treden van de trap goed gevoeld ik had hem net gekocht. hij doet het nog wel :)
115 volt knopje achterop de voeding is ook leuk :) stinkt wel.
paar floppy drivers gemold meer express.
wilde kijken hoe goed mijn koelblokje op mijn videokaart vastzat.
en dat was geen slim plan ik trok nog was onderdelen mee.
de HD doet het nou dus niet meer. ik was er naar toe aan het schrijven freesd windows
zit ie vol met foute clusters. nouja kga morgen wel weer een nieuwe halen weer 4 dagen voor niks werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56

KnOeFz

no comment...

Vreemd, hier werkt ie gewoon.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ben blij dat ik niet de enige ben met stomme dingen :o
ongeveer 2 jaar gelden ging ik mijn 1ste pctje bouwen,in een al wat oudere kast
ik netjes voeding erin mobo en alle andere troep die er bij hoort je kent het wel
op het einde ff snel me mobo aansluiten ,maar in plaats dat ik de 2 resetplugjes op de goede pinnetjes schuif,schuif ik ze op de usb aansluiting op het mobo (kwam door me vriendin die liep aan me kop tezeiken >:) )
dus ik sluit de power aan ,zet me me pc aan ruik ik toch een smeltlucht van plastic en in me kast een klein beetje rook
kom ik tot de conclusie dat de kabeltjes zijn gesmolten/verbrand :'(
door de volts die op de usb staan 8)7 gelu8kkig mobo nog wel heel .
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Laatst online: 22:19
Verwijderd schreef op 22 augustus 2004 @ 08:38:
[...]

Huh?

Neem je toch de verkeerde draden. Krachtstroom - zoals het ok wel wordt (werd) genoemd bestaat uit drie fase-draden en een nul-draad. Tussen de fasen onderling staat 380volt en tussen een fase en de nul 220v. Thuis krijgen de meestel 1 fase (van de drie) en de nul.

Dus als je 220v uit een drie-fase stekker wilt halen, dan:
Kijk of de stekker ook een nul-aansluiting heeft (hoeft namelijk niet voor 3 fasen-motoren of (las)trafo's)

Neem deze nul-draad en een fase voor je 220v aansluiting.

Kijk wel uit, als je meerdere fasen gaat gebruiken voor verschillende aansluitpunten.

Dus stel dat je drie verdeelblokjes neemt en de bruine draad van het verdeel blokje op een fase aansluit en alle blauwe-draden van de verdeelblokjes samen op de nul.
Dit kan prima werken, MAAR..

maar als je de PC op het ene verdeelblokje aansluit en de monitor (of ander apparaat wat aan die PC zit gekoppeld) op de andere, dan kunnen er wel rare effecten ontstaan en kan je apparatuur alsnog kapot gaan door fase verschillen.

Niet doen dus, tenzij je weet wat je aan het doen bent. En je dus realiseert wat de effecten zijn van de fase verschillen, als je dat niet weet, wees wijs en doe het dan niet. Tis even te gevaarlijk om zomaar even mee te prutsen.

be warned!

Oja, en gebruik altijd geaarde stekkers en geaarde-verdeeldozen.

Heb je geen aarde op je kamer, leg deze aarde draad dan aan de verwarming (als je stalen buizen hebt, zoals in 90% van de woningen waar de buizen niet door de betonvloer lopen) of trek naast je netwerk kabeltje ook even een geel/groene draad. Kleine moeite, veel computer plezier.
Indien er geen nul in de stekker zit kun je ook de aarde gebruiken. Is namelijk dezelfde. Dit werkt alleen als er geen aardlekschakelaar tussen zit, maar bij krachtstroom is dat zelden.
In de praktijk heb je als je geen nul hebt wel een aarde.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Omdat mijn broertje en zusje ook op de computer zitten, was uiteindelijk, ondanks alle maatregelen toch de complete W2K installatie verrot geworden... herinstallatie dus.

ik heb een 80GB en een 120GB HD, de 80 is opgedeeld in 2 partities, de windows partitie en een spelletjes partitie, de 120 GB is (was) de muziek bibliotheek ( +- 25000 (!) muzieknummers, verdeeld en gesorteerd op artiest en album, alle songtitles netjes (labels/tags van releasers eruit, geen toevoegingen meer, volgorde altijd artiest - titel.mp3 geen dubbele extensies meer etc. etc.) waar bovendien nog enkele films tussen zaten...

(alle partial downloads zaten op de HD van een andere pc en alle completed data werd dmv een scriptje over het netwerkt gekopieert op de 120GB in een mapje met de datum van die dag, waarna ik het handmatig ging renamen, evt. converteren (alles mp3 192) en op de juiste plek zette.)

met fdisk even de C partitie willen verwijderen en dan ( je raad het al) :( :( :( :( :( :( :( DE VERKEERDE NIET-DOS PARTITIE DELETEN :( :( :( :(

weet u het zeker? ja

en toen kwam dus die klap op mn hoofd }:O STOMMELING!!!
dat is nog het vervelende, je hebt net op ja gedrukt, de melding de niet ms-dos partitie is verwijderd staat je wezenloos aan te staren op je beeldscherm en je voelt je zo'n fokking uber n00b...

verder ook een keertje voor een vriend "even snel" adsl aangesloten (deed dat in die tijd als bij baantje, dus wilde het ook wel even voor hem doen), alleen hij heeft ISDN (al wat meer werk dus) en bovendien het lastigste NT1 kastje (de s4 of s5 is dat geloof ik) daarbij moet je zo'n klepje openschroeven en de lijn aansluiten in zo'n dip switchje, dat switchje heb ik dus gemolt 8)7 :o

bij andere kennissen een netwerk aangelegd, moesten de kabels nog netjes door het huis, er moest nog een netwerkkabel van de verre hoek van de woonkamer naar het kantoortje (beide op 1e verdieping) dus ik met die kabel tussen mn tanden door de kruipruimte tijgeren, kom ik onder de wc pot. midden in halve meter brede "gangetje" waar ik door heen moet, is in het midden een grote afvoerbuis, terwijl ik nog twee meter verder moet. Dus ik roep van ik kan niet verder, krijg ik (uiteraard) als antwoord probeer maar even. zat ik dus toch ff klem met mn schouder onder de afvoer van de wc! :+ dus ik zat grip te zoeken met mn schoenen enzo om op mn rug achteruit te tijgeren. begon in eens die afvoerbuis te kraken! ik dacht echt dat dat niet goed zou gaan, want ik lag dus recht met mn bek onder die buis! gelukkig niets gebeurt, ben nog losgekomen ook. en met een oud stroomsnoer om de kabel gewikkeldde netwerkkabel doorgeduwt waarna mijn kennis met een soort haakje door het gat in de muur de kabel naar binnen haalde.

en nu hou ik snel op want ik kan me steeds meer blunders herinneren~! :X

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe wie kent het niet

Iedereen heeft denk ik weleens vonkjes gehad bij het hot willen swappen van een HD.
Het slopen van een processor omdat bij de upgrade er toch niet genoeg ruimte was voor de grote koeler.
Het horen kletteren van een cdrom speler bij de kast neerleggen terwijl hij nog aanstond.

etc
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nieuwe xp 1700 en msi kt 266 ultra.

Eikel dat ik ben ging ik prutsen met speedfan omdat ding wat stiller te krijgen. Conclusie CPU en Mobo aan bagger. Die 1700 is nu een mooie sleutelhanger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 21:01

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 23 augustus 2004 @ 05:50:
Hehe wie kent het niet

Iedereen heeft denk ik weleens vonkjes gehad bij het hot willen swappen van een HD.
Ik ben vaak best lui mbt pc uitzetten, maar voor een harde schijf verwisselen doe ik toch echt de pc uit hoor!
Mijn ervaringen staan voor de rest geloof ik al ergens in deeltje 2 :)

offtopic:
is het iemand wel eens opgevallen dat de topic-titel verkeerd is? 'mislukkelingen' ipv 'mislukkingen' ! 8)7

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

hantheman.tk schreef op 23 augustus 2004 @ 06:54:
[...]
offtopic:
is het iemand wel eens opgevallen dat de topic-titel verkeerd is? 'mislukkelingen' ipv 'mislukkingen' ! 8)7
offtopic:
Ja, elke keer ik dit topic open :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 18:42
2x keer stom gedaan met floppy drive ..... doei floppy
vele keren water op mn gf4 ti 4600 ..... is nu ook d00d kan misscvhien nog wel gerepareerd worden...
1x met peltiers gaan spelen en dan de plus en de min verwisselen als je alles gemonteerd hebt (ik wou ff dat draadje verlengen :X) moederbord was d00d en cpu ook :( die 2 waren trouwens aanelkaar vast gesmolten...
vele keren water in mn pc en daar buiten...
1x net nieuw tweedehands moederbord monteren en dan uitschieten met de schroeven draaier, omdat het een uber lompe koeler was ...
verder nu ff niets geloof ik ...

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Laatst online: 29-09 16:21
Erg grappig om de diverse ervaringen te lezen. Hoewel ik nog niet zoveel gesloopt heb tijdje terug wel dé master-n00b-fout gemaakt;
Voeding vervangen, stekker erin, knop om, niks :?
Oude voeding, ook niks (meer) :?
Nieuwe voeding, nog steeds niks, maar dan gooi je toch de 240/110v schakelaar om 8)7 BOEM, wat een aars!
Uiteindelijk, door mijn enthausiasme was ik de aan-schakelaar aan de VOORKANT van de pc ff vergeten :Z

[ Voor 3% gewijzigd door goof. op 23-08-2004 09:52 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
h.edink schreef op 22 augustus 2004 @ 22:05:
[...]Indien er geen nul in de stekker zit kun je ook de aarde gebruiken. Is namelijk dezelfde. Dit werkt alleen als er geen aardlekschakelaar tussen zit, maar bij krachtstroom is dat zelden.
In de praktijk heb je als je geen nul hebt wel een aarde.
Klinkt niet echt slim... als je niet alle fases gelijk belast, gaat een behoorlijke stroom over de aardleiding lopen. Dan hoop ik dat de draden van je aarde overal wel dik genoeg zijn...
Volgens mij zijn 3-fase installaties zonder neutraal al niet meer toegestaan in europa. Zelfs bij lastransformatoren zal de hystereselus van de spoelen een 3e orde signaal terug op de leidingen sturen: daar houdt het energiebedrijf niet zo van...
Er is nog wel een oplossing: een transformatorschakeling maar daarvoor zou je wel een driefase hoog wattage tranformator voor moeten maken. 8)7

Conclusie: niet zelf kloten met krachtstroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 21:43
ik me kast spuiten, dus die knopjes aan de voorkant moeten eruit, ik de stekkers die op moederboard zijn ook eruit gehaald, ik met me stomme kop sluit ze verkeerd aan, nu is me reset knop de aan en uit snop en mijn aan en uit knop de reset knop........niet echt erg maar goed.

ik laat het ook zo :D
"ja doe ff de computer aan?"
"ja is goed...............he hij doet het niet"
"eikel kan je niet eens een pc aanzetten"
"jah wat nou dat dat ding het nou niet doet"
"wedde voor 5 euri dat ie het perfect doet? >:) "

*op de reset knop drukken*

die gezichten :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht me een aerogate en wilde dus de CPU temp weten heh. Ik nam dus dat sensortje en plaatste et OP de core, dus tss de core en de heatsink. PC dicht gedaan. wilde opstarten, hmmmmm DOOD, deed niks meer boote niet maar schakelde wel aan, alle fans gingen draaien enzo. Tja wat bleek, mn 2200+ doorgefikt. Nu met mn nieuwe 2500+ Barton heb ik het sensortje maar tussen de koelvinnen gedouwd |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zo daar is ik weer :'(
De laaste maandjes heb ik weer eens aardig wat spaargeld verkloot :(

1. In de pc kamer hebben we nogal een brak eigengemaakt buro en ik dacht dat ie net 2 CRT monitoren aan moest kunnen. Verkeerd gedacht dus, 2 17" LG Studioworks naar de eeuwige beeldschermen hemel.

2. Leuk dat voltmodden, maar niet als je de voltages te hoog gooit :X

3. Wij hebben een over actieve JackFrutsel die wel eens achter snoeren wil blijven hangen. Resultaat: 3 gebroken UTP kabels en een kapot gevallen Webcam

4. Tijdens solderen je hand frituren

5. LanParty bij een maat, wederom pist die klote kat in mn kast :(

6. De gebruikelijke krakende CCFLs

7. Een geheugen reepje naar de maan omdat de hond dacht dat hij er mee mocht spelen.

8. Aardig wat lichaams sneden door Fan`s

Zo dit waren ze weer van de laatste tijd - en hopelijk ook voor de eerste tijd 8)7

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:46
kheb nog niet zooo veel gemold O-)

* reepje van 32mb SD-Ram 66mhz gemold door het leuk te late nvallen vanaf je bureau... oeps..
* hdd van 4,3 gig gemold door hotswapen }) (IDE & Maxtor.. :X)
* hdd van 13 gig gemold.. alleen nu stond ie gewoon een nachtje an :x en ook maxtor.. kreeg daarna een WD via garantie :D
* Compaq p3 mobo gemold :D enigste iets waar ik trots op ben.. dikke stik bende :P
* realtek netwerk kaartje mollen door andere stekkers te doen in de geluidskaart die in het pci slot daarboven zaten? :?
* DVD-rom mollen door er tegen aan te lopen.. werkt nu nog half, laadje wil er niet uitkomen zonder hulp van een schroeven draaier :/
* diskette station opblazen door kabel er verkeert indoen

dat was het zo'n beetje denk ik B)

[ Voor 1% gewijzigd door consolefreak op 23-08-2004 18:19 . Reden: tikfoutjuuh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 20:24

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik denk even 'n frontje van mijn lian li van gaten te voorzien voor de fancontroller.

Zo gezegt zo gedaan, alles afgetekend en boren maar. Aangezien wij 'n kolomboor hebben leek het mij niet zo'n punt.

Nadat ik was begonnen met het boren van het eerste gat was er nog niks aan de hand, 2e gat ging ook prima, alhoewel ik wel vond dat de boor ietswat slingerde besloot ik het toch daarmee af te maken. Nu kwam ik bij het 3e gat, begin weer te boren en ineens slingerd de boor gigantisch knapt af en krast over t frontje...dat was mooi balen.

Bel ik me pa, he ik probeerde net gaten te boren en. . . pa "toch niet met de kolomboor he want die is stuk" 8)7

Mooi verhaal hè :P

ps. rest verliep als 'n zonnetje, solderen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik snap niet dan mensen zich bezeren aan fan's. Zo'n grappige ronddraaiende ding is best leuk, maar wanneer je aan gaat kloten, dan zet je je computer toch uit. Of heb ik het verkeerd? :? :?

p.s. Of zitten er kabouters in je comp. die de computer expres aanzetten wanneer je met je graaihanden aan die fan's zit. 8)7 8)7 8)7

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
Lord_Salo schreef op 24 augustus 2004 @ 16:06:
Ik snap niet dan mensen zich bezeren aan fan's. Zo'n grappige ronddraaiende ding is best leuk, maar wanneer je aan gaat kloten, dan zet je je computer toch uit. Of heb ik het verkeerd? :? :?
Ja, bij volt-modden 'schatten' of je het juiste voltage hebt ingesteld. 8)7
Of een waterkoelingsysteem inbouwen en niet testen voordat je je compu aanzet |:(

Het komt er gewoon op neer dat het teveel werk is om elke keer die kast weer open en dicht te maken als je midden in een modificatie-project zit.

[ Voor 3% gewijzigd door MeMoRy op 24-08-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

p.s. Of zitten er kabouters in je comp. die de computer expres aanzetten wanneer je met je graaihanden aan die fan's zit. 8)7 8)7 8)7
Ik zou die kaboutertjes beschrijven als "De luiheid van de mensen om hun computer af te zetten / de beschermkap er weer op te doen wanneer ze hun pc weer aansteken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 21:28

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

aan de lange lijst van leuke dingen heb ik nu twee simpele toe te voegen:

- toetsenborden kunnen niet tegen champignonsoep (bezit nu een schitterende keysonic ack 711 -wk )
- ik heb een plexiglass kast, en wilde in de 2 floppy slots 2x een 5 cm fannetje plaatsen met secondelijm. ook secondelijm trekt zich iets aan van de zwaartekracht en nu heb ik een aantal lelijke doffe vlekken op de front..

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Bij mijn 486 wisselden we nogal vaak van muis. Ik was nogal doe-het-zelf-technisch (bedenk het je eens, een meidje van 9 jaar oud) ... en ik denk, trek die muis er wel ff uit. *crunch* oeps. PS/2 (iig: muispoort) bus kwam mee naar buiten :P
Dus pa zei, bij de Conrad hebben ze die aansluitinkjes wel, hij bestellen, en soldeerde vast 5 draden aan de originele aansluiting. Maar de bus van de Conrad bleek 6 pootjes te hebben... tsja, welke sluit je dan aan?
Ten einde raad, en met zes gezellige oranje draadjes uit de achterkant van de pc hangend, zijn we naar de almighty computerwinkel gegaan. De lui die daar achter de toonbank stonden moesten ze bijna beademen, kwamen niet bij van het lachen om die draadjes. :P

Enkele maanden geleden heb ik mijn E-Tech router vermoord door zowel de voeding van het COM21 modem als die van de router even los te halen, draadjes uit de knoop te draaien, en het plugje in mn router te stoppen... 'verrek, wat sist dat ding'. Het modem bleek op vijftien volt te lopen, de router op vijf. Oepsie :X

Mijn appelbak is nog steeds niet echt voorzien van een nette powerknop. De draad met schakelaars ligt nog steeds in de kast en wordt er bij het aanzetten ff uitgetrokken. Iemand er ooit over nagedacht dat zo'n draad daar niet echt tegen kan?
Toen ik dan ook een kabelbreuk júist in mijn powerknop kreeg, dacht ik dat mijn moederbord gesneuveld was... :o

Laat je Apollo P-2200 El Cheapo Aldi printer geen aflopende tekeningen uit AutoCad printen; het ding heeft geen limiet en schiet vrolijk door :P ... gevolg was een heftig gekleng bij alle volgende prints. Het ding is afgeschreven en onlangs leeg gehaald, a.s. zomer komt daar namelijk een nieuwe casemod in 8) :Y)

Slim: een halogeenlampje boven je monitor hebben staan, dat alvast aanzetten omdat het schemerig is en dan in de keuken ernaast eten gaan maken. *brandlucht*. :X ... ik kwam er nét op tijd achter, er zit alleen wel een vette bruine deuk in mijn 17" monitor. :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag ging ik de frontjes van mijn cd-rewriter en dvd-rom zwart spuiten omdat ik een zwarte kast heb. Ik niet aan het gaatje gedacht waarmee je met een pinnetje de slede open kan maken. Dus ik shitshitshit ik moet em open maken. Pc uitgezet, molex van de dvd weer aangesloten, pc aangezet, op knopje gedrukt, wow hij is open. Ik had geen zin om heel windows af te wachten dus ik ruk het molex stekkertje er weer vanaf, hoor een aantal knetters en ruik een bakeliet geur. Aanstuurchip van de laser doorgebrand! |:( _/-\o_ :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op 24 augustus 2004 @ 18:50:
Apollo P-2200 El Cheapo Aldi printer
Daar ben ik naar benieuwd! Die papierratser ziet er nog best cool uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Laat je Apollo P-2200 El Cheapo Aldi printer geen aflopende tekeningen uit AutoCad printen; het ding heeft geen limiet en schiet vrolijk door :P ... gevolg was een heftig gekleng bij alle volgende prints. Het ding is afgeschreven en onlangs leeg gehaald, a.s. zomer komt daar namelijk een nieuwe casemod in 8) :Y)
Dus je kunt je printer om zeep helpen met een soort (onbedoeld neem ik aan ;) )zelfmoordcommando :? (Ik voel een gevaarlijk virus opkomen.... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:47
Oude 14" monitor die al ff in de garage had gestaan met dit vochtige weer...

Ik sjouw em mee naar mn slaapkamer, stekker erin, knop indrukken...
*FLITS* (zekering), *KRRRRR* (UPS aan de andere kant van slaapkamer)... ja, en dat was dus kortsluiting, vliegende zekering en een spanningsdip (blijkbaar reageren glaszekeringen sneller dan die automatische metaalgevallen in de meterkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 17:30
FF bij een vriend van me koelpasta op z'n pentium 4 processor doen
iets te veel op doen
gevolg de luchtgaatjes waren verstopt kon die weer terug met processor die hij net 2 uurtjes had :+

Ook leuk tijdens je les hardware een pc'tje in elkaar bouwen van ouwe onderdelen
@#^ ding gaf geen kick.
Uit woede de ide van de cd-rom lostrekken *flits*
*zoem* ineens sprong het systeempje aan 8)7
bleek er dus kortsluiting te zitten in de cd-rom speler 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door nugscree op 25-08-2004 04:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 21:41

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

nugscree schreef op 25 augustus 2004 @ 03:56:
FF bij een vriend van me koelpasta op z'n pentium 4 processor doen
iets te veel op doen
gevolg de luchtgaatjes waren verstopt kon die weer terug met processor die hij net 2 uurtjes had :+
Sinds wanneer zitten er luchtgaatjes in een cpu :?

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 05-10 16:58

Bestla

Kvinne

jellabie schreef op 25 augustus 2004 @ 05:49:
[...]

1 blowhole in mijn p4 >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 25-08-2004 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, zo heb ik mijn ZM-OP1 naar de eeuwige jachtvelden geholpen door een draadje wat erin vast zat.

Gevolg: Vernielde fan en draadje bijna gesmolten (draadje was trouwens van de fan zelf!). De flappen van de fan waren verstrooid door de hele kast, heeft me een uur gekost om alles weer in mijn normale staat te krijgen :p

ZM80D-HP heeft btw nu een stillere en krachtigere case fan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaNiC_MiNd schreef op 23 augustus 2004 @ 17:49:5. LanParty bij een maat, wederom pist die klote kat in mn kast :(
Whehehe, wat een geluk dat mijn kat doodsbang is voor alles wat te maken heeft met ventilatoren 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 15:53:
[...]

Whehehe, wat een geluk dat mijn kat doodsbang is voor alles wat te maken heeft met ventilatoren 8) :+
En mijn kat heeft er een voorliefde voor :s
1) Er zachtjes naartoe sluipen.
2) FF tege slaan (fanguard ervoor)
3) Achteruit springen.
4) GOTO 1

[ Voor 4% gewijzigd door twabi2 op 25-08-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Niet echt een mislukking, meer een niet gelukte mod: ik had mijn kast van ledjes voorzien, nou wou ik dus ook de ledjes van mijn tobo modden (ik heb de smaak te pakken :P)
Dus ik toetsenbord open; zijn de ledjes van die #$% kleine witte blokjes, die goed in het printje zitten geintegreerd... (geen soldeer te bekennen)
Dus na grondig uitschudden van de toetsen (was een beetje vies; kruimels van een koekje enzo...) het geval maar weer in elkaar gezet, en de ledjes zijn nog steeds groen :(
Ik heb trouwens een Cherry zwart multimedia toetsenbord... paste wel mooi bij mijn kast... nu niet meer, wegens geen bleuwe leds :P
wie weet hoe ik die ledblokjes kan vervangen? ik heb nu dus drie 2.5 mm blauwe leds liggen...
/me kijkt stiekem naar zijn sub, die ook wel irritant groen licht staat uit te stralen >:)

I don't have a solution; but I do admire the problem.

Verwijderd

als je eerst je pc moet uitzetten omdat je een andere FAN op je CPU koeler wil doen, kost dat teveel tijd :P iig.... voor mij wel :P

- Gewoon eerst mijn Delta op 12v laten blazen tot een temp zo rond de 30...
- FAN verwijderen...
- Nieuwe FAN tussen de klemmetjes, ff kijken naar de temps (nog steeds onder de 40)
- En dan de nieuwe FAN van stroom voorzien, en hij is stiller en koelt nog genoeg :P

zo doe ik dat >:)

of gewoon kabeltjes netjes wegwerken terwijl de pc aan staat.... das trouwes een minder goed idee voor mij :P
ik heb hier 2 S-ata schijven, waarvan er 1tje niet echt goed meer is :P de aansluiting dan, die zit vet los, is een keer afgebroken :( maar ik kon m kopen voor n kratje bier van een colega van mn broer, die gek, 120GB voor n kratje Heineke :9
maar goed... dan stoot je die kabel los, en hoor je Winamp haperen :P druk je t stekkertje weer aan, en muziek gaat weer verder O+

zooo, dat was mijn post ook weer :+

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 11:52
Nadat de server weer eens hing (ASUS A7V133-VM bordje) maar eens gaan prutsen met andere mobo´s (2 andere ASUS A7V133-VM bordjes). Niks werkte, fans gingen draaien enzo maar booten ho maar. Jumpers gecontroleerd en waren goed... dacht ik...

Uiteindelijk was er 1 die werkte, dus me broertje bood aan om de andere te mogen slopen, en aangezien we dachten dat ie dood was, is het nu een bouwpakket. Een paar dagen later toch maar eens met dat andere mobotje en de server kloten, en wat bleek, was het een 133 FSB proc ipv 100, waardoor ie dus niet wou booten :(

1 goed mobo weg, en een latje rot PC133 geheugen erbij (dunno waarom.. :/)

• Mojo
  • Laatst online: 05-10 19:25

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 26 augustus 2004 @ 13:25:
[...]
of gewoon kabeltjes netjes wegwerken terwijl de pc aan staat.... das trouwes een minder goed idee voor mij :P
ik heb hier 2 S-ata schijven, waarvan er 1tje niet echt goed meer is :P de aansluiting dan, die zit vet los, is een keer afgebroken :( maar ik kon m kopen voor n kratje bier van een colega van mn broer, die gek, 120GB voor n kratje Heineke :9
maar goed... dan stoot je die kabel los, en hoor je Winamp haperen :P druk je t stekkertje weer aan, en muziek gaat weer verder O+

zooo, dat was mijn post ook weer :+
Doe er dan gewoon een plakbandje omheen ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Mojo schreef op 26 augustus 2004 @ 18:11:
[...]

Doe er dan gewoon een plakbandje omheen ;)
Secondelijm, ziet er beter uit en zit een stuk steviger ;).

301SQN

• mister_dog
  • Laatst online: 17-04 21:57
dit is niet echt een mislukking want er is niets stuk gegaan maar ik heb een chaintech mobo en ik vond het heel raar dat me pc niet wou op starten :) bleek dat ik met me stomme kop het geheuge er verkeerd om in staat te zette ik was echt stom verbaasd dat dat kon tis btw een chaintech 9bjd

dit is wel een mislukking :) toen ik in mij case een top window ging maken heb ik me kast niet goed schoon gemaakt er zijn dus metaal deeltjes van me top window in me kast gebleven :) en die zijn op me mobo gekomen......dag mobo :( (iemand enig idee of me proc nu ook naar de eeuwige jacht velden is?)

http://www.geocities.com/witwiel/pc.html
dit is mij case mod (hij is leeg want ik heb al me oude kapotte spul d'r uit gehaald) nieuwe moet er nog

Verwijderd

ja dat was idd lekker :P
trouwens dat mobo, daar was een isa slot van doorgebrand, het was een socket 370 mobo...

het isa slot werd nog zwarter dan dat hij al was :P

en dat chaintec mobo, wat een rot ding :P toch knap dat hij nog leeft _/-\o_

edit: mail je site is ff naar mij, dan pleur ik hem op mijn server :P dan hebbie onbeperkt bandbreedte
edit: nieuwe url:
http://www.heyz.nl/matthijs/pic1.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 19:25 ]

Verwijderd

mister_dog schreef op 26 augustus 2004 @ 18:30:
http://www.geocities.com/witwiel/pc.html
dit is mij case mod (hij is leeg want ik heb al me oude kapotte spul d'r uit gehaald) nieuwe moet er nog
RIP voor die link, hijs d00d

• mister_dog
  • Laatst online: 17-04 21:57
ja sorry heb geen eigen server :) geocities is wel kut ja alleen het is wel gratis:P

[ Voor 7% gewijzigd door mister_dog op 26-08-2004 19:39 ]

• Akino
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Enermax Noisetaker......370 watt.
Wat een rotzooi,kabels zo strak ingebonden dat ze molex uit m'n eerst HD rukte.
Voedingkabel zo stijf,had bijna een buigtang nodig om ze te plooien,en die stonden ook maar hard aan m'n stekkers te trekken
erg weinig gewone molex stekkers (Ik heb geen SATA,maar SCSI)
2 cd rom+3 SCSI disken+Molex op m'n VGA+wat koeleers...had echt wel splitters nodig.

Regelbare fan deed het ook niet :(

Bleek ie ook nog eens instabiel te zijn.

Gevolg:Een 15K disk corrupt
Videokaart gammel
Een dood P4C800E-deluxe bord

en dat voor 83€

Ben benieuwd wat ze me morgen bij EMPC te melden hebben,want ik wil geen enermax meer.

M'n oud 300 Watt Enermaxje heeft tig meer molex stekkers...en doet het gewoon,wordt enkel beetje warm,vandaar dat ik ff een nieuwe voeding had gekocht(wat ik dus maar beter niet had kunnen doen)

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

@Akino
ik ben zeer blij met mn 400W 120MM fan Qtec
hij is best stil (toch heb ik die fan later nog teruggemod naar 7 volt 8)7 (Void Warranty :9~ )
hij wordt niet warm! ok, is ook moeilijk met slechts 1 DVDbrander, 1 HD, 1 Watercoolingfan en 1 floppydrive
maar ze hebben ook een 500W versie
stekkers: 1x P9, 1x P4, 1x ATX 2x Floppy, 6x HDD
(geen sata)

dus daar zou je een eind mee komen, maar 300W zal te weinig voor je zijn als die nu zo warm wordt...
voor de gein eens uitrekenen wat t zou verbruiken als alles op topvermogen verbruikt |:(

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

nwa....in mijn PC komt zeker geen Qtek.
En m'n voeding doet het...en na al het gezeik,blijf ik lekker op m'n oude voeding doordraaien

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Akino schreef op 27 augustus 2004 @ 08:47:
nwa....in mijn PC komt zeker geen Qtek.
En m'n voeding doet het...en na al het gezeik,blijf ik lekker op m'n oude voeding doordraaien
Lol, de 300W die bij mn AOpen zit levert nog meer stroom dan mn oude 350W van QTec (die had ik snel nodig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nou zo'n zalman aps 400 of zoiets
connecters zat :) eff kijken uhm 7 molexen, 2 sata, 4 fan aansluiting(2 voor 5 volt en 2 voor 12 volt), p4 aansluiting, atx aansluiting en aux aansluiting en lange kabels (lange kabels heeft z'n voor een nadalen) mischien een aanrader voor akino. dan heeft ie aansluitingen zat

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blorf
  • Laatst online: 22-08 16:22
Een keer het audio-snoertje van een cd-rom op een rij jumper pennetjes van de geluidskaart geplant. De echte audio-ingang zat er vlak naast. Het gevolg was dat de kabel "verdampte" terwijl de eigenaar van die computer toe stond te kijken hoe ik bezig was. Alles deed het gelukkig nog.

You are in a maze of little twisting passages, all different.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 10:36

AKI

Ooit een keer een Spire koeler willen vervangen, maar die dingen hebben niet zo een handige klip, maar zoeen waar je met schroevendraaier best veel kracht moet zetten.
Afijn, u raadt het al, niet genoeg geduld, gecombineerd met net niet de goede schroevendraaier, dus enorm uitgeschoten en een of ander weerstandje kapot.

Later trouwens nog een keer een andere spire koeler vervangen, en weer uitgeshoten op het inmiddels vernieuwde moederbord (een ezel...), maar dit keer vanwege iets voorzichtiger zijn niets gebeurt (alleen een temp sensor die het sindsdien niet meer doet..??)

Verder bios flashen paar keer misgegaan, een keer reageerde die gewoon niet meer, en andere keer via een winflash progje gedaan, ook nooit meer doen dus...

Schiet mij maar neer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal jaar geleden moest ik mijn eindwerk voor informatica nog afwerken op 1 nacht. Ik was toen om 7 uur 's morgens begonnen en na vele uren en vele koffie's was ik klaar de volgende ochtend. Net voor ik mijn programma op cd wou branden mors ik een beetje koffie in mijn computerbak recht op harde schijf. Stond toen altijd open en plat op de grond. Onmiddellijk mijn sok uit gedaan en koffie weggedept. Er bleek niets aan de hand te zijn en de volgende dag stond ik met een mooi glanzend cdtje voor de jury.

Een week later was ik mijn bureau aan het kuisen, klein druppeltje valt in mijn bak op harde schijf.... harde schijf naar de klote. Eigenlijk vond ik dit toen wel grappig wetende dat het vele erger had kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
AKI Lemming schreef op 28 augustus 2004 @ 01:13:
Ooit een keer een Spire koeler willen vervangen, maar die dingen hebben niet zo een handige klip, maar zoeen waar je met schroevendraaier best veel kracht moet zetten.
Afijn, u raadt het al, niet genoeg geduld, gecombineerd met net niet de goede schroevendraaier, dus enorm uitgeschoten en een of ander weerstandje kapot.

Later trouwens nog een keer een andere spire koeler vervangen, en weer uitgeshoten op het inmiddels vernieuwde moederbord (een ezel...), maar dit keer vanwege iets voorzichtiger zijn niets gebeurt (alleen een temp sensor die het sindsdien niet meer doet..??)
Heb ik ook gehad, ik wou een Spire Whisperrock 3 erafhalen, ik schiet uit, kras op het mobo (vrij dunnedat wel) maar mobo d00d :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een gat zagen voor mijn 92 mm fan met een electrische decoupeerzaag, zonder veiligheidsbril. Na een stukje gezaagd te hebben, vliegt er een stukje aluminuim in mijn oog. Op naar het oogziekenhuis om dat splintertje er uit te halen. Mijn ogen doen het gelukkig nog wel, ik maar maar een veiligheidsbril gekocht ;).

Verder: vooral veel kortsluitingen met fannetjes aansluiten in een draaiende computer (nooit iets kapot gegaan gelukkig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Laatst online: 19:26
Nou mijn mislukking anderhalf jaar geleden kocht ik een epox bordje + amd xp 2400.
Ik helemaal blij :*) , maar ik was nogal ongeduldig met de koeler op het moederbord proppen en schoot hartstikke uit..... Gevolg dood mobo en balen wat ik deed :'( .
En ik heb ook wel eens mijn cpu koeler een keer proberen te verschuiven toen mijn computer nog aanstond.
Ploep deed de computer hij deed niks meer >:) .

Maar gelukkig heb ik ervan geleerd :Y)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik had van de week ff tijdelijk een 50 mm fan op me graka geplant, maar aangezien ik dat fannetje olie zag lekken, had ik um er maar eraf getrokken terwijl de pc draaide (zat aan het mobo geprikt) was eerste keer, kreeg zo wat een hart aanval van de sirene van de pc alert 4 software van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Na aankoop van een Asus P4C800-E Deluxe en een p4 3.2 Northwood had ik dus moeite om de processor uit die plastic verpakking te krijgen. Ik snij met een schil mesje iets los en geef er een ruk aan. Toen viel de processor op de grond met als gevolg dat ie niet meer in de socket paste. Na een kwartiertje buigen en een flinke ram ging ie erin >:) Hij doet het 9 maanden later nog steeds perfect (ook op 3.67 ghz) ;)

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
jealma schreef op 28 augustus 2004 @ 12:03:
Na een kwartiertje buigen en een flinke ram ging ie erin >:)
ZIF socket iemand? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 10:01

Salandur

Software Engineer

Ook een keer uitgeschoten met een schroevendraaier: net nieuw mobo + AMD proc + standaard fan. Ging een beetje lastig dus ik even extra veel kracht zetten.... Gelukkig deed alles het nog, niks geen krasje dus dat was wel veel geluk hebben zo te lezen :)

Ook een keer een nieuwe HD monteren voor mijn vader in een computer waar nog een beschermklepje voor moest. Computer stond al aan en ik denk: even erop zetten. Precies tegen een chip -> pang -> brandlucht en HD valt weg :? Opnieuw opstarten, wordt bewuste chip tig keer zo heet als normaal en HD dood. Wel jammer, moest toen van mn eigen geld maar een nieuwe kopen :'(

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 17:30
jellabie schreef op 25 augustus 2004 @ 05:49:
[...]

volgens de man die het aan ons verkocht had zaten de luchtgaatjes van de CPU verstopt verder weet ik het ook niet
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
nugscree schreef op 28 augustus 2004 @ 19:05:
[...]

volgens de man die het aan ons verkocht had zaten de luchtgaatjes van de CPU verstopt verder weet ik het ook niet
:?
Vermijd die winkel dan maar voortaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55
Ik heb eens een bij mijn 486 SX25 een serieele maxtrix printer aangesloten op de LPT-poort aangesloten. Via leuke gender-changers >:) Ik vond het namelijk al raar dat ik deze nodig had.
Kortom de isa-controllerkaart was naar z'n grootje :( Wel gelukkig in die tijd een nieuwe controller-kaart gekregen van mijn leverancier. (eenmanszaakje) :)

Ook een stagiere op mijn werk gehad, die mocht voor het eerst alleen een pc in elkaar zetten. Hij lekker alles assembleren. Is hij klaar wil hij hem aanzetten. Zegt mijn collega tegen hem .....(zijn naam), boem he :D En inderdaad de pc zei boem.
Wat was er nou gebeurd, had die oen vergeten de afstandsbusjes vergeten tussen moederbord en kast te doen. Was wel een leuk effect :)

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Laatst online: 12-09 21:04
Ik heb een keer met een vriend van me hotdogs bij de pc zitten eten, maar er lagen allemaal cd-roms op t bureau.

Hadde we dus een beetje zitten knoeie op die cd's met ketchup enzo zonder dat we het merkte.

Dus hij zegt: Zulle we ff Generals spele? Jawoor, ik doe de cd in mn cd-rom speler en kon gewoon gamen, niets aan de hand, totdat ik het laadje op deed :+

Was een beetje rood geworden.

Voorderest... Ik ben nog niet lang met pc's e.d. bezig (jaartje of 2) dus ik heb ook (nog) weinig fouten gemaakt.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorige week nieuwe cpu cooler binnengekregen
erop gezet (pc aangezet) fans gingen draaien verder niks geen piepjes of wat dan ook. Verkeerd om die cooler oeps 8)7 4 rode lampjes dus dode cpu.
Gelijk maar nieuw mobo en cpu besteld :P van een msi kt3 + athlon xp1800+ naar een msi MSI KT6V-LSR en een athlon xp 2600+
Ach kan ik voor mijn doen wel weer 2 jaartjes vooruit denk ik :)
Wel opletten als ik straks die spullen heb dat ik de cooler goed monteer :9 :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

steven2 schreef op 28 augustus 2004 @ 21:22:
had die oen vergeten de afstandsbusjes vergeten tussen moederbord en kast te doen. Was wel een leuk effect :)
Dat heb ik ook eens gedaan. Mijn vorige kast had die busjes niet nodig, mijn nieuwe duidelijk wel. Ik terug naar de winkel waar ik mijn kast kocht, zegt die kerel (Mensen die uit Leiden komen weten vast direct om welke winkel het ging ;) )
"Moederbord doet niks? Jij wel gedacht aan die boesjes? Geen boesjes, kortluiting. Jij terug naar huis, eers zellef probeer. Luk niet, jij terugkom, ik doen." Het had gelukkig geen blijvende schade gegeven.

Van koelpasta op je knokkel krijg je een hele dikke blaar op diezelfde knokkel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand zei dat ik me videokaart in de vriezer moest leggen op irc.
je raad t dus al...
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.