[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.064 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:35

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Welkom in het [CM] Mislukkelingen topic deeltje 4 alweer :)

De bedoeling van dit topic

Welkom in dit topic, in dit topic is het de bedoeling om net zoals vooraf gaande delen je mislukkelingen te plaatsen m.b.t. je carriere als tweaker zijnde :)
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

De regel(tjes)

In dit topic behoor je je aan een aantal simpele regeltjes te houden:
  • In dit topic geld ook weer net zoals geheel GoT, gewoon de policy waar je aan moet houden. Ga nou niet van alles roepen of schelden. Deze posts zullen gewoon worden verwijderd en je kan een ban/OW eraan over houden. Dat is geheel aan je zelf, maar toon een beetje respect voor elkaar en ga nou niet elkaar de huid vol schelden als jij denkt van goh wat een sukkel. Dit houd je maar lekker voor je en mijn en andere tweakers zullen daar dan echt geen zorgen over maken. Dus kortom het geheel ligt aan je eigen :)
  • Als je eventuele plaatjes wilt laten zien, dat kan dan gewoon maar houd deze binnen de maximale breedte van 600 pixels zodat de layout intact blijft. Om een plaatje te verkleinen moet je de volgende code toepassen:
    [img=600]url van plaatje[/img]
  • Meer info? Kijk in de faq`s van CME: Policy cme
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

Voorgaande deeltjes

Voorgaande deeltjes :)

Deeltje 1
Deeltje 2
Deeltje 3

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

eerste reply dan maar :)

mijn meest recentste mislukking

men neemt een ide kabel en hdd.... kable zit best vast trekken--> ide connector in je handen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Lols ook regelmatig gehad. Of afgebroken zeikantjes van IDE aansluitingen :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112558

Mijn meest recente..in de winkel:

Klant koopt pc, ff extra harddisk erin zetten. Ok is goed ff goed doordrukken want bij HP Pavilon zitten die dingen nogal vast....KRAK...oeps.... |:(

(klant nam natuurlijk een nieuwe PC mee, met extra harddisk, 2e keer ging het wel goed ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 112558 op 14-03-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:00
Zoals ik gisteren al in het KMT zei:
Zojuist voor het eerst 230 door mijn hand heen...

Geen open voeding aansluiten als de stroom nog op de stekker staat :X

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134669

TommyGun schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:43:
Lols ook regelmatig gehad. Of afgebroken zeikantjes van IDE aansluitingen :P
dat is ook zeer bekend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:59

Zeror

Ik Henk 'm!

IK wilde gisteren even mijn draadloze muis repareren. De muis heeft dus infrarood ledjes die een beetje scheef stonden. Dus ik voorzichtig die weer rechtzetten, breken ze vervolgens af :(

Maar het was maar trust muis van 3 euro dus zo erg is het niet >:)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:30

Superflip

*pwiet*

Ben laptopje aan het demonteren, even cooler eraf halen om die proper te maken... Komt CPU toch niet mee zeker!!! Geen erg natuurlijk, gebeurt wel vaker... Kuis even de cooler uit en plaats hem terug. Probeer even te booten... niets... Nogmaals de combinatie cpu-cooler eruit, en er terug in gestoken... niets :)

Na een dagje rommelen (zowel met diepvriezer als haardroger) heb ik hem er uiteindelijk af gekregen met een soldeerbout :') ... CPU er terug deftig in... hupsakee het werkt :p

Was ik toch al wel even in paniek geschoten! Dacht ik dat men laptop eraan was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:54
uuhm ff denken, de bekende 220-110 volt switch op een voeding })

daarnaast nog even met een multimeter de contactjes van een USB poort door willen meten, ik schiet uit, ik verbind 2 punten met elkaar, een hoop stank en rook en weer een USB poort minder (Abit BP6 :( )

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21561

ik had laatst die hd silencer van silentmaxx gekocht... het was vrijdagavond, dus er was geborreld (niet als excuus bedoeld, maar misschien toch interessant om te vermelden).... ik had keurig mn hdd ingebouwd, paste allemaal mooi.... vervolgens in mijn 5.25inch slot steken

ik heb een aopen miditower, die kast was helemaal in drie jaar terug en moet zeggen dat ik hem nog steeds redelijk mooi vind.... het ding heeft 3 5.25inch gaten, er zaten al een cd-rw en dvd-rom in....

dus ik passen en meten maar je raadt het al, het ding paste niet... ik dacht dat het metaal van de 5.25inch bracket hem tegenhield dus ik duwde nog wat harder..... van alle kanten geprobeerd, maar na lang zwoegen kwam ik er eindelijk achter dat er een condensator op mn moederbord ondertussen helemaal krom stond |:(

oftewel, mijn combinatie van kast en moederbord geven niet genoeg ruimte voor 3 5.25inch itu's.... condensator weer recht gebogen en alles werkt gelukkig nog... helaas staat de hd silencer nu rechtop in de kast achter mn casefan... kan niet omvallen, maar omdat ie tegen mn kast aanstaat silenct ie natuurlijk niet bepaald goed.... maar ja, het had slechter kunnen aflopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137247

ik had een keer een HEMA stekkerdoos die het niet meer deed. dus ff schroefjes eriut en open.

Ik zag metteen het probleem, een zo koperplaatje die contact moest maken deed dat net niet. Ik pak hem er uit, en buig hem een stukje bij. Daarna wil ik hem er weer in zetten, toen pas kwam ik erachter dat de stekker erin zat. Het plaatje maakte nu dus wel contact --> auw.

Zelfde gehad met een broodrooster. Hij deed het niet, dus ik d8. Ff kijken offie wel een beetje warm word. nu wordie gewoonlijk warm door er stroom doorheen te jagen, warm wassie niet, maar stroom zat er wel op :S --> auw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116571

Anoniem: 21561 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:38:
ik had laatst die hd silencer van silentmaxx gekocht... het was vrijdagavond, dus er was geborreld (niet als excuus bedoeld, maar misschien toch interessant om te vermelden).... ik had keurig mn hdd ingebouwd, paste allemaal mooi.... vervolgens in mijn 5.25inch slot steken

ik heb een aopen miditower, die kast was helemaal in drie jaar terug en moet zeggen dat ik hem nog steeds redelijk mooi vind.... het ding heeft 3 5.25inch gaten, er zaten al een cd-rw en dvd-rom in....

dus ik passen en meten maar je raadt het al, het ding paste niet... ik dacht dat het metaal van de 5.25inch bracket hem tegenhield dus ik duwde nog wat harder..... van alle kanten geprobeerd, maar na lang zwoegen kwam ik er eindelijk achter dat er een condensator op mn moederbord ondertussen helemaal krom stond |:(

oftewel, mijn combinatie van kast en moederbord geven niet genoeg ruimte voor 3 5.25inch itu's.... condensator weer recht gebogen en alles werkt gelukkig nog... helaas staat de hd silencer nu rechtop in de kast achter mn casefan... kan niet omvallen, maar omdat ie tegen mn kast aanstaat silenct ie natuurlijk niet bepaald goed.... maar ja, het had slechter kunnen aflopen
Dat is idd ZO stom, wat het je aan 4 5.25" bays, als er zon *** condensator in de weg zit, dit heb ik tot nu toe in AL mijn kasten gehad....

Daar moeten ze echt eens wat op verzinnen ( ja, geen miniATX ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115650

Deeltje 4 alweer! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Tja, of mijn mod echt mislukt is...... JA HIJ IS MISLUKT! Ik had net mijn lian-li pc-60 binnen (2 jaar terug), modje hier, modje daar.... afin, nieuw mobo er in (van PIII naar PIV) en wat doe ik met mijn kale harses???? Ik laat 1 spacertje van mijn slot1 pIII mobo zitten..... sluiting gehad, mobo doet het nog, maar sindsdien doet mijn power-led en HD-led het niet en geeft mijn HD af en toe een kort zip-KLIK geluid. Heel irri, maar hij doet het nog. Inmiddels is de hele kast best wel vern**kt eigenlijk.

Godspeed,
XyonN

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Was even met een van m'n 'dump' P1 procs aan het spelen. Kijken hoever die wilt. Heb hier toch 1xs 75Mhz P1, 1x 90MHz P1, 3x 133MHz (waarvan 1 Multipier gelocked is) P1 en 1x 166 MHz P1 liggen. Spelen was met een 133er aangezien de 166 me wel dierbaar is want dat gaat vroeg of laat een server worden... Klote netwerk wil niet echt vlotten in Linux... enfin.

Proc erin, koelprut erop, koeler. Ok jumpersettings... FSB: 66MHz staat goed.
Multiply: cool hij kan op 5 maximaal! Maar niet gelijk zo enthoisiast beginnen eerst maar even op 2.5, dat is 166 en 33 meer dan origineel. Liep prima. 200MHz just fine! :D Voelde niet echt warm aan en was toch een dump-proc dus... >:)
Move jumper to Multiplier 5.

Hij boot! Pentium 1 Classic P54C at 333MHz. Woei!
Booten...
Heuj hallo antieke Win98. Had er van tevoren Prime95 opgezet om te stress testen.
Dus prime aan. Begon te lopen. Na een minuutje of iets meer.
VAST... PIEP... Ik dat systeem uitgezet.
Snuif ff... Gatverdamme! *Stink*

Haha Pentium1 op 333MHz was toch iets teveel. Helemaal doorgefikt.
Ik moest ff met iets spelen en was in destructieve bui ;)
Geen casemod-mislukking maar was wel fun.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111548

Ik zat laatst met een draaiende lichtgevende fan in mn handen en die knalt tegen de voeding perongeluk, 1 led kapot door kortsluiting denk ik hahaha. Echt dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Hunter
  • Laatst online: 02-06 21:09
'Mijn halve mislukking van gisteren / vandaag ( ben nog wakker =P ):

Ik wil m'n WC blok weer eens openschroeven ( ivm corrosie de laaste tijd )
vind ik niks ( gelukkig ) en zet m'n Blok erop terug; geen boot.

3× Piep, Piep Piep en het gaat zo door.. (abit NF7-S)
Ik gelijk, WTF ! :/ neeeeeee waaaat is diiiiiit.....

nader onderzoek AMD eruit gehaald ( XP-M 2400+ doet nog steeds wonderbaarlijk zelfde speed @ andere settings :D ) en blijkt er een MINISKUUL puntje vna de core te zijn !
Afbeeldingslocatie: http://img123.exs.cx/img123/970/untitled5nt.th.jpg

Ik was van plan een 1A-SL² blokje te kopen, maar bij nader inzien cancle ik die order maar even en leg dat geld aan de kant... je weet maar nooit! JUST IN CASE :D
Maar toch draait deze kreng als de tierelier door :D

halfmis(ge)lukking ? You tell me :D

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Hunter op 15-03-2005 01:48 ]

12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05

Shapeshifter

Get it over with

Ik moet morgen eigenlijk een proc aan mijn vriend geven die op het moment nog in mijn pc zit...

Ik denk niet dat het handig is om dat nu nog (half 2) te gaan doen, dus ik sta morgen wel vroeg op (moet eerst even iets voor school afmaken :P)

Jullie weten iig wat er allemaal gebeurd kan zijn als ik hier weer post binnen 12 uur ;) :P

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133572

* Anoniem: 133572 denkt dat dit topic veel leuker is als er meer foto's gepost zouden worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Laatst online: 19:36

Meneer iCy

swarma

Silent Hunter schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 01:24:

nader onderzoek AMD eruit gehaald ( XP-M 2400+ doet nog steeds wonderbaarlijk zelfde speed @ andere settings :D ) en blijkt er een MINISKUUL puntje vna de core te zijn !
[afbeelding]

Ik was van plan een 1A-SL² blokje te kopen, maar bij nader inzien cancle ik die order maar even en leg dat geld aan de kant... je weet maar nooit! JUST IN CASE :D

Hmm wel beetje erg geknoeidt he met je arctic silver pas op he! dit geleid namelijk

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michieldg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-01-2022
Wel eens wat problemen gehad met een cdspeler in mn pentium 3 :D
Ik wil gaan gamen, doe mn need for speed cd in de cdromspeler. Ding gaat rare geluiden maken, pc bevriest. Even later een keiharde knal, hele voorkant van cdspeler eruit geknalt, de cd in 10 stukken, 1 stuk knalde 10 meter achter me tegen de muur aan :X Vriend van me zat naast me, en zag zo die scherf langs zn hoofd vliegen :| Waarschijnlijk zat er een scheurtje in de cd ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Silent Hunter schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 01:24:

[afbeelding]

Heb ik ook gehad met 2 Duron's. De eerste wou ineens geen JPG afbeeldingen op internet meer weergeven, alleen wat rare 'digitale' rommel. Vanalles getest, windows opnieuw erop, niks hielp. Ik met mijn pc naar ParaDigit (waar ik tot vlak daarvoor had gewerkt, en waar dus al mijn hardware vandaan kwam), ff staan bekvechten met een oud collega (wij lagen elkaar niet zo, en hij wou niet geloven dat het door de proc kwam). Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen dat hij er een test-proc inzetten, en wat denk je, probleem weg! (bij hele nauwkeurige inspectie van de Core, bleek ook een mini splinter afgebroken te zijn).

Een klein mod, tenminste dat was het eigenlijk nog niet eens, heeft bij mij voor een 2de keer een Duron-core gekost.
Ik wou mijn koeler stiller maken, dus heb deze er toen opgezet (was lekker goedkoop op de HCC)
Afbeeldingslocatie: http://www.spirecoolers.com/images/products/5f263b.jpg

Of het door trillen of door het gewicht kwam weet ik niet, maar van de ene op de andere dag wou mijn pc niet meer booten. De Duron die eronder zat mistte ook een hoekje...

Later heb ik nog geprobeerd om het blok zonder fan op een AMD k6-2 te monteren, zodat ie lekker passief gekoelt kon worden, breekt er een nokje van het CPU voetje af... zo strak zat de veer van dit blok... Nu wordt in die pc het blok op zijn plekgehouden door het smeltplakje.... Gelukkig is het een desktop waar die AMD K6-2 inzit, dus hoef ik niet bang te zijn dat hij eraf glijdt...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 20:59
zie hier een volledig mislukt koffermod (onder het motto eerst zagen en dan vragen).
alle begon heel erg leuk en aardig totat we erachter kwamen dat alles toch niet zo goed paste.
nu zit er alleen nog een voeding mobo en proc in (en wat neontape).

Afbeeldingslocatie: http://www.typefreak.nl/~waldo/koffer/koffer%20001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.typefreak.nl/~waldo/koffer/koffer%20002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.typefreak.nl/~waldo/koffer/koffer%20003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.typefreak.nl/~waldo/koffer/koffer%20004.jpg
maar goed dat ik er geen cip aanvraag voor heb gedaan :P

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30
op school ouwe tft schermpies (gelukkig maar)
kijk man je kan hem zoooooooveeeeeeerrr omdraaien
KRAK!!

los tft scherm in je hand 8)7
hoefte nix te betale 8)
(2 dage later stonden er 30 nieuwe pc's met nieuwe tft's)

KillaZ had weer eens geluk

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 21:54
KillaZ schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 14:57:
op school ouwe tft schermpies (gelukkig maar)
kijk man je kan hem zoooooooveeeeeeerrr omdraaien
KRAK!!

los tft scherm in je hand 8)7
hoefte nix te betale 8)
(2 dage later stonden er 30 nieuwe pc's met nieuwe tft's)

KillaZ had weer eens geluk
En wat is er met dat kapotte scherm gebeurd? Zou wel cool zijn als je em mee mocht nemen....thuis kan je er altijd nog wel wat mee verzinnen om em weer bruikbaar te maken.

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133572

michieldg schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 11:08:
Wel eens wat problemen gehad met een cdspeler in mn pentium 3 :D
Ik wil gaan gamen, doe mn need for speed cd in de cdromspeler. Ding gaat rare geluiden maken, pc bevriest. Even later een keiharde knal, hele voorkant van cdspeler eruit geknalt, de cd in 10 stukken, 1 stuk knalde 10 meter achter me tegen de muur aan :X Vriend van me zat naast me, en zag zo die scherf langs zn hoofd vliegen :| Waarschijnlijk zat er een scheurtje in de cd ofzo.
Dit hebben ze laatst bij Myth Busters proberen na te doen. Was het niet zo dat ze dit pas konden na bootsen met een cd in een bovenfrees op een toerental dat heel erg veel hoger lag dan de snelste CD speler??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJK
  • Laatst online: 21:19

AJK

...

Anoniem: 133572 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:08:
[...]

Dit hebben ze laatst bij Myth Busters proberen na te doen. Was het niet zo dat ze dit pas konden na bootsen met een cd in een bovenfrees op een toerental dat heel erg veel hoger lag dan de snelste CD speler??
nee, met een cd uit de magnetron werkte het ook in een 52x drive :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Laatst online: 13:25
XyonN schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:06:
Tja, of mijn mod echt mislukt is...... JA HIJ IS MISLUKT! Ik had net mijn lian-li pc-60 binnen (2 jaar terug), modje hier, modje daar.... afin, nieuw mobo er in (van PIII naar PIV) en wat doe ik met mijn kale harses???? Ik laat 1 spacertje van mijn slot1 pIII mobo zitten..... sluiting gehad, mobo doet het nog, maar sindsdien doet mijn power-led en HD-led het niet en geeft mijn HD af en toe een kort zip-KLIK geluid. Heel irri, maar hij doet het nog. Inmiddels is de hele kast best wel vern**kt eigenlijk.

Godspeed,
XyonN
Hmmm, klinkt bekend. Ook een pc-60 gekocht, alles erin geknald en een mooie sluiting. Onder het motto 'weet ik het wel zeker' nog maar een keer aangezet. Mobo en videokaart naar de eeuwige jachtvelden :( (toch een GF4 en een Asus A7V8X). Een medewerker van paradigit was nog zo vriendelijk om alles even door te meten, het mocht niet baten.

Inmiddels draai ik alweer vrolijk een tijdje door zonder echte blunders.
Wel 1 keer een 'lekkage' gehad in m'n watercooling. Had het reservoir niet echt goed afgesloten oid 8)7 Gelukkig stond alles uit en na een goede droogperiode deed alles het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120557

[...]

Het lukte ook al op 52 toeren. Een DVDspeler zal ook niet sneller worden dan de huidige 16x, vanwege hetzelfde probleem. Gewoon een oud CD'tje pakken kan al genoeg zijn.

Het gekke was dat ze vervolgens besloten dat de mythe 'busted' was. Ik heb tijdens die aflevering nogal wat CD's zien knallen, en je hoort er hier ook vaak over. Volgens mij hebben ze wat onaardige dingen vanuit de CD-industrie te horen gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129355

Anoniem: 120557 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:36:
[...]

Het lukte ook al op 52 toeren. Een DVDspeler zal ook niet sneller worden dan de huidige 16x, vanwege hetzelfde probleem. Gewoon een oud CD'tje pakken kan al genoeg zijn.

Het gekke was dat ze vervolgens besloten dat de mythe 'busted' was. Ik heb tijdens die aflevering nogal wat CD's zien knallen, en je hoort er hier ook vaak over. Volgens mij hebben ze wat onaardige dingen vanuit de CD-industrie te horen gekregen. :)
Bij Mythbusters ging het er volgens mij over dat iemand heel zwaar gewond was geraakt (of zelfs overleden) bij een dergelijk "ongelukje". Dat verhaal werd "ge-bust", niet het feit dat CD's wel eens de vage neiging hebben om uit elkaar te spatten als je ze gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 07:24
Anoniem: 129355 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:53:
[...]

Bij Mythbusters ging het er volgens mij over dat iemand heel zwaar gewond was geraakt (of zelfs overleden) bij een dergelijk "ongelukje". Dat verhaal werd "ge-bust", niet het feit dat CD's wel eens de vage neiging hebben om uit elkaar te spatten als je ze gebruikt.
Ik heb ongeveer 3 zomervakanties achter elkaar alleen maar CD-rom spelertjes gerepareerd, en behoorlijk wat splintertjes gezien. ;) Als je ziet wat voor een enorme impact die cd-tjes hebben (compleet verscheurde stukken plastic ed.) kan ik me er wel iets bij voorstellen dat iemand zwaar verwond wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Laatst online: 28-05 10:32
Goh, wat heb ik allemaal meegemaakt...............

KHad eerst een nieuwe multimeter (fluke) en die wilde ik wel eens testen.
Dus de twee "pinnetjes" (ben de naam even kwijt.. 8)) in een wandcontactdoos gestopt.
Wat standen getest en alles werkte perfect.

Toen had ik nog een functie nog niet getest en dat was de stroom meten.
Dus ik met mijn domme kop alles goed gezet en de de pinnetjes in de wandcontactdoos gestopt.
En wat gebeurde er......... jawel kaboem, flits en rook.

De pinnetjes zaten nu vastgelast in de wandcontactdoos.
Maar gelukking werkte de meter nog.

vergeten dat je nooit een multimeter zonder weerstand of iets dergelijks rechtsreek op een wandcontactdoos mag aansluiten.

Ander iets heb ik niet zelf gedaan, maar mijn broertje.
Hij had een nieuw serverkast gekocht en deze volgepropt met een PIII
Toen hij klaar was zette hij de server aan en wat gebeurde er. Het was een rookmachine geworden!!

Wat bleek achteraf ........ hij had een lus in de voeding gemaakt zonder dat hij het doorhad (twee molex connectoren aan elkaar verbonden)
1 complete aftakking van molex connectoren weggebrand.

Server werkt trouwens nu nog steeds!!! _/-\o_

Ook was ik een keer bezig met het maken van een pc van een vriend van mij.
Ik was bezig in de kast terwijl de pc aanstond.
Toen stoorde iemand mij en schoot ik met mijn schroevendraaier in de CPU koeler.
Je raad het al.......... Koeler had ineens een aantal vinnen minder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Gebeurt regelmatig hoor. Vooral met cd's van EA Games (zijn el-cheapo) in combinatie met AOpen 52x en 56x spelers. Daarom hoef ik zo'n brakke AOpen drive niet. Dan maar wat meer centjes voor een goeie 52x drive van Asus ofzo :P

[ Voor 20% gewijzigd door TommyGun op 15-03-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
Hoover schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:07:
vergeten dat je nooit een multimeter zonder weerstand of iets dergelijks rechtsreek op een wandcontactdoos mag aansluiten.
8)7 hoe kan dat nou weer? ik heb al een aantal keer een multimeter gebruikt of er nog stroom op spanning op staat? hoe kan het dat die pennetjes worden "vast gelast"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

willy1986 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:54:
8)7 hoe kan dat nou weer? ik heb al een aantal keer een multimeter gebruikt of er nog stroom op spanning op staat? hoe kan het dat die pennetjes worden "vast gelast"?
Eh, een multimeter meet stroom door de stroom door een weerstand te leiden en dan de spanningsval over de weerstand te meten. Die weerstand moet zo laag mogelijk zijn zodat de multimeter het circuit zo min mogelijk beinvloedt. En hoe lager de weerstand hoe meer het op een kortsluiting gaat lijken.

Bedenk nu eens wat er gebeurt als je de multimeter op Stroom (A) zet en dan beide pennetjes in het stopcontact steekt.

Er gaat een stroom lopen door een hele lage weerstand en de multimeter probeert vervolgens de spanning te meten over die weerstand. Zeg dat het 10 ohm is. Er staat dan dus een spanningsval van 220V over 10 ohm. Wet van Ohm => U=I*R => 220=I*10 => I=220/10 => I=22 ampere. Om het even in Watt om te zetten (dan wordt het wat aanschouwelijker) P=U*I => P=220*20 => P=4400 Watt.

Nog vragen waarom de boel smolt?

Ja, ik weet dat het 220V wisselspanning is en dat de berekeningen die ik deed voor gelijkspanning zijn. Maar de cijfers ontlopen elkaar niet zo veel, en ik ken de formules voor wisselspanning niet :).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
RetepV schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:00:
[...]

Eh, een multimeter meet stroom door de stroom door een weerstand te leiden en dan de spanningsval over de weerstand te meten. Die weerstand moet zo laag mogelijk zijn zodat de multimeter het circuit zo min mogelijk beinvloedt. En hoe lager de weerstand hoe meer het op een kortsluiting gaat lijken.

Bedenk nu eens wat er gebeurt als je de multimeter op Stroom (A) zet en dan beide pennetjes in het stopcontact steekt.

Er gaat een stroom lopen door een hele lage weerstand en de multimeter probeert vervolgens de spanning te meten over die weerstand. Zeg dat het 10 ohm is. Er staat dan dus een spanningsval van 220V over 10 ohm. Wet van Ohm => U=I*R => 220=I*10 => I=220/10 => I=22 ampere. Om het even in Watt om te zetten (dan wordt het wat aanschouwelijker) P=U*I => P=220*20 => P=4400 Watt.

Nog vragen waarom de boel smolt?

Ja, ik weet dat het 220V wisselspanning is en dat de berekeningen die ik deed voor gelijkspanning zijn. Maar de cijfers ontlopen elkaar niet zo veel, en ik ken de formules voor wisselspanning niet :).
Je krijgt enkel sluiting wordt er gevormd, daardoor treed er een chemisch proces op, die een soort van las veroorzaakt. Verschijnsel vaak gezien bij startmotoren van tractoren, zatten gewoon dikke braai werken van stukjes die vast gelast waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 28-05 15:30
-OPTICAL- schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:01:[...]Ik heb ongeveer 3 zomervakanties achter elkaar alleen maar CD-rom spelertjes gerepareerd, en behoorlijk wat splintertjes gezien. ;) Als je ziet wat voor een enorme impact die cd-tjes hebben (compleet verscheurde stukken plastic ed.) kan ik me er wel iets bij voorstellen dat iemand zwaar verwond wordt....
Om maar even op de vraag om plaatjes in te spelen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/DSC02921s.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/godyvdb/DSC02927s.JPG
Beiden klikbaar (ca800x600)

Verhaal hierbij is dat mijn broertje Diablo 2 aan het spelen was en het spel ging laden van cd. Toen hoorde hij een knal uit de cdromspeler(52x merk weet ik niet meer) en toen hing het spel. Dus ik die cdrom speler opengeschroefd want dat ging niet meer met het knopje :). En toen trof ik dit aan. Jammer van de cd maar wel een leuk gezicht om te zien wat 52x met een cd kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:50
Gody schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:51:
[...]
[afbeelding][afbeelding]

Verhaal hierbij is dat mijn broertje Diablo 2 aan het spelen was en het spel ging laden van cd. Toen hoorde hij een knal uit de cdromspeler(52x merk weet ik niet meer) en toen hing het spel. Dus ik die cdrom speler opengeschroefd want dat ging niet meer met het knopje :). En toen trof ik dit aan. Jammer van de cd maar wel een leuk gezicht om te zien wat 52x met een cd kan doen.
Hmm, zou het toeval zijn dat de titel van die Diablo 2 expansion set de titel "Lord of destruction" draagt? :P >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
[...]
[afbeelding][afbeelding]

Mijn aopen fikker kan ook heel goed met me UT03 cd's omgaan .heb nog 1 cd over 8) . vaag het leek wel of da ding kei hard afremde en toen k dde cd's checked allemaal krasse. cd-rom is echt een gaare klote uitvinding zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 21:06

Nemesizz

Untouchable

cybersteef schreef op maandag 14 maart 2005 @ 22:36:
Proc erin, koelprut erop, koeler. Ok jumpersettings... FSB: 66MHz staat goed.
Multiply: cool hij kan op 5 maximaal! Maar niet gelijk zo enthoisiast beginnen eerst maar even op 2.5, dat is 166 en 33 meer dan origineel. Liep prima. 200MHz just fine! :D Voelde niet echt warm aan en was toch een dump-proc dus... >:)
Move jumper to Multiplier 5.

Hij boot! Pentium 1 Classic P54C at 333MHz. Woei!
Booten...
Heuj hallo antieke Win98. Had er van tevoren Prime95 opgezet om te stress testen.
Dus prime aan. Begon te lopen. Na een minuutje of iets meer.
VAST... PIEP... Ik dat systeem uitgezet.
Snuif ff... Gatverdamme! *Stink*
.
Damn....wat voor moederplank gebruikte je daarvoor?

Mijn 'beste' P1 bord kan geen hogere MP dan 3 en een FSB van 83Mhz (dus 250Mhz max).
Maar eh, zelfs op 250Mhz branden m'n Pentium 90's en 100's niet door }) (zonder koeler)

[ Voor 7% gewijzigd door Nemesizz op 16-03-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
[afbeelding][afbeelding]

Ik mis een paar stukjes op de tweede foto. :)
Waren die echt helemaal weg, of heb jij geen autistisch pleegzusje met een voorliefde voor puzzels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 02-06 19:58

Technicality

Vliegt rechtsom...

Het zijn ook altijd dezelfde cd's (Red Alert II was al in het topic vorgekomen, en een vriend van me heeft zn diablo II expansion cd laten spinnen) Overigens de laatste twee beide in Aopen spelerts...
edit:
@hierboven: Jij wel dan (een pleegzusje)???

[ Voor 15% gewijzigd door Technicality op 16-03-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Och als je cd';tje erin blijft heb je nog geluk.....ik ken iemand waarbij de cdrom dus naar buiten gesproeid werd... Gelukkig werd hij niet verwond omdat de energie die vrijkwam voornamelijk werd verbruikt aan het totaan versplinteren ( naja, niet versplinteren, maar veel scheuren etc.) van het laatje..

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurad3r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 23:05
headhunternl schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:35:
Het zijn ook altijd dezelfde cd's (Red Alert II was al in het topic vorgekomen, en een vriend van me heeft zn diablo II expansion cd laten spinnen) Overigens de laatste twee beide in Aopen spelerts...
edit:
Voeg mij maar aan het rijtje toe, orginele RA2 cd is hier ook kapot gesprongen,
ik weet jammer genoeg niet meer om welke dvd-speler het ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bluesbro
  • Laatst online: 07-05 17:16
Hoover schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:07:
Ander iets heb ik niet zelf gedaan, maar mijn broertje.
Hij had een nieuw serverkast gekocht en deze volgepropt met een PIII
Toen hij klaar was zette hij de server aan en wat gebeurde er. Het was een rookmachine geworden!!

Wat bleek achteraf ........ hij had een lus in de voeding gemaakt zonder dat hij het doorhad (twee molex connectoren aan elkaar verbonden)
1 complete aftakking van molex connectoren weggebrand.

Server werkt trouwens nu nog steeds!!! _/-\o_
Ik heb mijn pc ook eens in een rookmachine veranderd. Ik had op mijn floppy drive de molex verkeerd geprikt. Ook bij mij waren de helft van alle bedradingen tot in de voeding weggebrand. De desbetreffende floppy drive kwam er zwart uit en heeft hierna nooit meer gewerkt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

The Bluesbro schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:14:
[...]

Ik heb mijn pc ook eens in een rookmachine veranderd. Ik had op mijn floppy drive de molex verkeerd geprikt. Ook bij mij waren de helft van alle bedradingen tot in de voeding weggebrand. De desbetreffende floppy drive kwam er zwart uit en heeft hierna nooit meer gewerkt })
Gek eigelijk hè?

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120303

Had hier een abit nf-7 rookmachine. :+

Maar goed, m'n mem wilde niet hoger als 220 (bh-5) dus vdimm = 3,3 volt modje gedaan. Had alleen iets te dunne draden gebruikt. Ik start op en ik draaide me om om even wat te zoeken, draai me terug en een hoop rook, draden helemaal weggesmolten. :9

Had hem op een doos liggen met zo'n schuim matje eronder, dat schuim matje voor een deel weggefikt en brandplekken in die doos. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 120303 op 17-03-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

headhunternl schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:35:
Jawel, reuze handig als je iets stuk laat vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 120303 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 00:34:
Had hier een abit nf-7 rookmachine. :+

Maar goed, m'n mem wilde niet hoger als 220 (bh-5) dus vdimm = 3,3 volt modje gedaan. Had alleen iets te dunne draden gebruikt. Ik start op en ik draaide me om om even wat te zoeken, draai me terug en een hoop rook, draden helemaal weggesmolten. :9

Had hem op een doos liggen met zo'n schuim matje eronder, dat schuim matje voor een deel weggefikt en brandplekken in die doos. :X
Doet ie het nog :+ :+ :+ ?

Had gister een geval met een colored no-name fan, ik tikte er heel zachtjes tegen... BAM, vlagen rook werden de kamer in geblazen (Ventilator :+ ;)) Ik snel me pc uit gezet, goed mijn hardware na gekeken (vga, mem, cpu, mb, koeler, hd's, cd-roms, fan controller, voeding, mosfets), maar niets te vinden. Ik mijn fan nog is goed bekijken:

Bovenkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/fan1.jpg
Rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/fan2.jpg
Onder:
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/fan3.jpg
Links:
Afbeeldingslocatie: http://www.utforce.info/fan.jpg

Helemaal door gebrand dus, maar hij draait nog steeds vrolijk rond. Weliswaar zonder 2 van de 3 leds :+

De oorzaak heb ik (nog) niet kunnen vinden..

[ Voor 51% gewijzigd door DesertShooter op 17-03-2005 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120303

Ja dat bord deed het nog. Is inmiddels overleden maar dat had een andere (voltmod) oorzaak. Had de andere mem mod gedaan (nadat ik de gelukte 3,3v = vdimm eraf had gehaalt) en die had ik dus fout gedaan. :X

Fan is wel geinig btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 120303 op 17-03-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weer...
Om een audiocd af te kunnen spelen onder Linux moet je dat lulige kabeltje tussen CD-drive en geluidskaart ook gebruiken. Leuk en aardig, maar die kabeltjes zijn standaard veel te kort (heb een Lian-Li bigtower).
Geen nood, sjaak pakt zijn nieuwe soldeerbout, wat draad en de stekkertjes van het oorspronkelijke kabeltje en gaat aan de slag.

Sjaak heeft het niet zo op opruimen, dus de soldeerbout ligt ergens los op zijn bureau.
Sjaak pakt de soldeerbout vast. Die is in ieder geval warm genoeg... |:(
Sjaak legt snel de bout weg en loopt naar zijn aquarium om zijn voorpoot te kunnen koelen.
Sjaak hoort achter zich een sissend geluid, en vervolgens een luide knal.
Sjaak had de soldeerbout op zijn aansteker geparkeerd. :|

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 120557 op 18-03-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 20:27
Anoniem: 120557 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:08:
Ik weer...
Om een audiocd af te kunnen spelen onder Linux moet je dat lulige kabeltje tussen CD-drive en geluidskaart ook gebruiken. Leuk en aardig, maar die kabeltjes zijn standaard veel te kort (heb een Lian-Li bigtower).
Geen nood, sjaak pakt zijn nieuwe soldeerbout, wat draad en de stekkertjes van het oorspronkelijke kabeltje en gaat aan de slag.

Sjaak heeft het niet zo op opruimen, dus de soldeerbout ligt ergens los op zijn bureau.
Sjaak legt snel de bout weg en loopt naar zijn aquarium om zijn voorpoot te kunnen koelen.
Sorry dak et zelg maar maar dis is wel erg grappig. Ik heb eens een andere blunder met een soldeerbout gehad toen legde ik uit dat je absoluut de punt niet moet aanraken. wat doe ik ik wil de bout pakken en grijp er vol met men hand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136143

Anoniem: 120557 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:08:
Ik weer...

Ik heb op me werk een keer een plastic wegwerp aanstekertje in het oplosmiddel neergelegd (per ongeluk)
Ga maar na wat er gebeurde: plastic smolt, dus hij begon te sissen en door de warmte van het smeltende plastic: BOEM en een korte steekvlam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
Ik denk dat ik maar eens een oud systeempje in elkaar ga zetten, de CPU doodklokken, de molexjes lekker verkeerd om doen want dit lijkt me wel grappig als ik alles hier zo lees }) :9

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Laatst online: 21:06

Nemesizz

Untouchable

josvg schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 17:24:
Ik denk dat ik maar eens een oud systeempje in elkaar ga zetten, de CPU doodklokken, de molexjes lekker verkeerd om doen want dit lijkt me wel grappig als ik alles hier zo lees }) :9
En, als je nog een 486 hebt op een socket (dus niet zo'n vastgesoldeerde) kun je em ook verkeerd om op de socket zetten.....zou ook een mooi resultaat geven })

*verlangt naar mooie plaatjes* :P

[ Voor 5% gewijzigd door Nemesizz op 18-03-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Succes, laat je nog wel wat van je horen als je klaar bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Hou de cam bij de hand, ik wil het zien :Y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
ik heb boven nog een P1, 486, diverse (kapotte) CDdrives/floppy's/HD's die allemaal wel een verkeerde molex kunnen gebruiken, ik zal er eens naar kijken foto's is vanzelfsprekend als ik het doe natuurlijk :)

EDIT:
Nemesizz schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 18:36:
[...]

En, als je nog een 486 hebt op een socket (dus niet zo'n vastgesoldeerde) kun je em ook verkeerd om op de socket zetten.....zou ook een mooi resultaat geven })

*verlangt naar mooie plaatjes* :P
die heb ik nog een volgens mij :D (maar ik weet niet zeker of de CPU nog werkt, op het mobo het ik trouwens ook al mijn desoldeerpompje getest, maar dat was slechts een ISA slot... :/

[ Voor 57% gewijzigd door Acid_Schnitzel op 18-03-2005 23:16 . Reden: toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 28-03-2024
En wat een mislukking. :{. Het idee was goed, het resultaat ziet er aardig uit. Maar voor de rest. :{.

Een HD silencer, home-made. Van een oude cdrom behuizing ed.

Afbeeldingslocatie: http://www.opensourceshop.nl/hdcool_s.jpg
Klikbaar

Is te lang en is niet vast te schroeven, typisch gevalletje vergeten te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

De klassieke blunder van de vergeten spacer is wel al vaker langsgekomen, maar zet nooit TE WEINIG spacers.
Mijn nieuwe Chieftec big tower geïnstalleerd, alles werkte. Maand later een Thermaltake Volcano7+ geïnstalleerd, het gewicht van het koelblok liet het mobo zo hard doorbuigen dat die de case raakte, kortsluiting, bord dood :(

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Laatst online: 19:30

Superflip

*pwiet*

Naj_Geetsrev schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:08:
En wat een mislukking. :{. Het idee was goed, het resultaat ziet er aardig uit. Maar voor de rest. :{.

Een HD silencer, home-made. Van een oude cdrom behuizing ed.

[afbeelding]
Klikbaar

Is te lang en is niet vast te schroeven, typisch gevalletje vergeten te meten.
ziet er nochtans aardig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 28-03-2024
aik0n schreef op maandag 21 maart 2005 @ 22:02:
[...]

ziet er nochtans aardig uit!
Thx. :).

[ Voor 10% gewijzigd door Naj_Geetsrev op 21-03-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111708

gisteravond deed ie het nog, vanochtend wou ie niet meer booten.
Maxtor schijf kapot, de 3e in 1,5 jaar, garantie net 2 maanden verlopen, mn raid 0 van WD rapors heeft al 2 maxtor schijven overleefd.
Nooit meer maxtor.
Zelfs m'n 5 jaar oude seagate 20Gb schijven doen het nog prima (laatste 3 jaar 24/24 7/7 in de linux mailserver) dus zelfs daar heb ik meer vertrouwen in...
Op m'n werk vallen de maxtors ook al met bosjes de laatste tijd, zelfs regelmatig vers uit de verpakking.
Nooit meer maxtor.

sorry, dat moest ik effe kwijt, nu mag ik m'n mce install opnieuw op gaan bouwen, hij deed het net zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
Tja een videokaart de intel I740 modden totdat er rook overblijft=>

ziehier de howto

We hebben , ik leo en niels proberen eeen niewe kaart te maken.

diehier ons bezig.

Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/4082/tn72gz.jpg
de intel kaart
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/3473/tn85fi.jpg
Een condensator om te stabiliseren

Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/655/tn99jj.jpg
Koeling +display om de snelheid van de kaart te zien in factor 100
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/6937/tn107kq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/1474/tn110hi.jpg
Een Xtended geheugenbank
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/1520/tn120ca.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/8241/tn130ay.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/2877/tn149vi.jpg
Extra core
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/4249/tn156wz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/1305/tn169gn.jpg
even de Xtra powerkabels eraan.
Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/6370/tn170sj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/9889/tn183po.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/6647/tn197dv.jpg
zo zit het wel mooi
Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/6870/tn204ya.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/9285/tn213wm.jpg
en turn de power on
Afbeeldingslocatie: http://img210.exs.cx/img210/5206/tn224vz.jpg

de power er op
http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0109.AVI
Hmm was dat alles?
dan moet de rest van de kaart meer prik

Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/2420/tn18mq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/1206/tn25nb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/7259/tn33dx.jpg
Oeps is dit goed voor de kaart??
Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/356/tn47mr.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img62.exs.cx/img62/7610/tn57fy.jpg
Leo stoppen we zien niets meer van 1 meter afstand.
Afbeeldingslocatie: http://img234.exs.cx/img234/5968/tn65ft.jpg

En nu de filmpjes

http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0003.AVI
testen van de travo

http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0009.AVI

http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0010.AVI

het sloeg nergens op maar hebben wel flink lol gehad.

als plaatjes het niet doen tot morgen wachten max traffic bereikt

[ Voor 32% gewijzigd door Ganzz op 22-03-2005 11:53 . Reden: plaatjes fix ]

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

_/-\o_

zonde van die intel kaart overigens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ownage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ganzz schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:05:

ziehier de howto

We hebben , ik leo en niels proberen eeen niewe kaart te maken.

diehier ons bezig.

[afbeelding]
de intel kaart
[afbeelding]
Een condensator om te stabiliseren

[afbeelding]
Koeling +display om de snelheid van de kaart te zien in factor 100

[afbeelding]

[afbeelding]
Een Xtended geheugenbank
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Extra core
[afbeelding]

[afbeelding]
even de Xtra powerkabels eraan.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
zo zit het wel mooi
[afbeelding]

[afbeelding]
en turn de power on
[afbeelding]

de power er op
http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0109.AVI
Hmm was dat alles?
dan moet de rest van de kaart meer prik

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Oeps is dit goed voor de kaart??
[afbeelding]

[afbeelding]
Leo stoppen we zien niets meer van 1 meter afstand.
[afbeelding]

En nu de filmpjes

http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0003.AVI
testen van de travo

http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0009.AVI

http://home.wanadoo.nl/hcpeek/powerflux/DSCF0010.AVI

Je plaatjes doen eht niet :(

Ik had denk ik ongv het selfde gedaan met een s3 geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 14:21
Kruisjes festijn :o :+

edit:
spiut 11 :+

[ Voor 10% gewijzigd door ErikCornelissen op 22-03-2005 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Maurad3r schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:59:
[...]

Voeg mij maar aan het rijtje toe, orginele RA2 cd is hier ook kapot gesprongen,
ik weet jammer genoeg niet meer om welke dvd-speler het ging.
Pioneer Volgens mij, heeft ook nog een keer een 72 x CD-ROM speler uitgebracht. Wat natuurlijk geen succes was. Kon je wel ff snel een spel laden als je CD het hield :p

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 130034 op 22-03-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
ErikCornelissen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:16:
[...]

Kruisjes festijn :o :+

edit:
spiut 11 :+
Plaatjes werken weer
filmpjes nog niet weet niet waar in die zolang kan posten...
owja die transformator kwam uit een winkel met halogeen spots staat gewoon 12 volt op en XXX aantal ampere. Er hing 20* 75 watt halogeen aan :*) :*) :*) accu kabels werden ook best warm

[ Voor 47% gewijzigd door Ganzz op 22-03-2005 11:54 ]

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Woei heb weer een leuke, moederbord (oude msi :)) in kast bouwen om te testen dus even met de schroevendraaier pinnen kortsluiten. De verkeerde kortsluiten en dan een weerstandje bij de cpu fan aansluiting in rook op zien gaan. Vervolgens bios melding krijgen over motherboard circuitry, binnenkort nog eens gaan solderen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Anoniem: 130034 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:13:
[...]

Pioneer Volgens mij, heeft ook nog een keer een 72 x CD-ROM speler uitgebracht. Wat natuurlijk geen succes was. Kon je wel ff snel een spel laden als je CD het hield :p
Klopt, maar ik denk niet dat die ook echt harder rond draaide. De speler werkte met 2 lasers tegelijk ipv 1 laser, en kon hierdoor meer tegelijk lezen. Misschien dat die zelfs langzamer ronddraaide. Maar idd geen succes geworden.
Vraag me trouwens af wat er gebeurt als je het motortje van een cdspeler harder laat draaien terwijl hij leest.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ikke! schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 16:34:
Klopt, maar ik denk niet dat die ook echt harder rond draaide. De speler werkte met 2 lasers tegelijk ipv 1 laser, en kon hierdoor meer tegelijk lezen. Misschien dat die zelfs langzamer ronddraaide. Maar idd geen succes geworden.
Vraag me trouwens af wat er gebeurt als je het motortje van een cdspeler harder laat draaien terwijl hij leest.
Ik heb ooit eens gepoogt een ouwe cd-speler op te voeren omdat ik jaloers was op al die mensen hier waarvan de cd's explodeerden |:( Ik dat ding open gemaakt, oh wat een leuk binnenwerk zeg... >:) Toen besloot ik dat mijn doel werd veranderd, ik wilde er voor zorgen dat de cd zou opstijgen.
Ik stroom er op via ouwe voeding (kunstmatig ingeschakeld) laser ging bewegen...motortje bleef stil.
Ik beetje kloten op die printlaat....en opeens hele boel zwarte rook...chippie opgeblazen 8)7 |:( Heb nu dus niets meer aan dat ding 8)7

Ook een mislukking van mij....was wat aant kloten met men multimeter int stopcontact...toen opeens...Grote blauwe vonk en overal lichten uit :X Had ik mijn groep er uit geknalt... ik naar meterkast (men schakelaar was niet eens op 'uit' gesprongen) zekering vervangen...nix. Ik andere zekeringen checken...was een van de 3 hoofdgroepen er ook uit geknalt :X 2 zekeringen in een keer er uit geknalt 8)7
Ik ben 17 en man pappie vond et niet zo leuk, maar lachte zich slap (ik had namulijk net besloten electrotechniek te gaan doen als vervolgopleiding) :X

Ik heb nog wel veel meer mislukkingen begaan...die komen nog wel als ik wat meer tijd heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Who Am I? op 22-03-2005 17:58 ]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Who Am I? schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:56:
[...]

Ik heb ooit eens gepoogt een ouwe cd-speler op te voeren omdat ik jaloers was op al die mensen hier waarvan de cd's explodeerden |:( Ik dat ding open gemaakt, oh wat een leuk binnenwerk zeg... >:) Toen besloot ik dat mijn doel werd veranderd, ik wilde er voor zorgen dat de cd zou opstijgen.
Ik stroom er op via ouwe voeding (kunstmatig ingeschakeld) laser ging bewegen...motortje bleef stil.
Ik beetje kloten op die printlaat....en opeens hele boel zwarte rook...chippie opgeblazen 8)7 |:( Heb nu dus niets meer aan dat ding 8)7

Ook een mislukking van mij....was wat aant kloten met men multimeter int stopcontact...toen opeens...Grote blauwe vonk en overal lichten uit :X Had ik mijn groep er uit geknalt... ik naar meterkast (men schakelaar was niet eens op 'uit' gesprongen) zekering vervangen...nix. Ik andere zekeringen checken...was een van de 3 hoofdgroepen er ook uit geknalt :X 2 zekeringen in een keer er uit geknalt 8)7
Ik ben 17 en man pappie vond et niet zo leuk, maar lachte zich slap (ik had namulijk net besloten electrotechniek te gaan doen als vervolgopleiding) :X

Ik heb nog wel veel meer mislukkingen begaan...die komen nog wel als ik wat meer tijd heb.
Wij hadden zoiets met een olie kachel bij ons op de club.

Onze werkplaats voor de lier is daar steen koud in de winter en er brand wel een kachel (gas) maar daarvan gaat 90 procent weer naar buiten max 12 graden oid :+ Hadden we ergens in een hoekje een bestofte olie kachel gevonden, dus wij dat ding in het stop contact duwen, en hij werd warm (was om 6 uur s`avond stik donker), maar elke keer stond dat ding in de weg, maar we gingen toch opruimen trekken de stekker eruit, pats alle stoppen eruit, moesten we in het donker stoppen vervangen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136143

Who Am I? schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:56:
Niet zo moeilijk hoor, om de hoofdzekeringen eruit te laten klappen. Heb ik ook weleens gedaan. Kan je meteen de NUON ofzo weer bellen die dan na 2 dagen een keer langs willen komen (totdat je zegt dat je dan maar overstapt, dan staan ze er binnen een halfuur O-) )
Maar eeh... wil je dit in de toekomst voorkomen, plaats dan gewoon ff een AARDLEKSCHAKELAAR in je meterkast. Wedden dat het dan niet meer gebeurt!

Is trouwens een duur grapje, de hoofdschakelaar eruit :Z

@ Meneer aard
je moet ook altijd een zaklamp in je meterkast leggen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 136143 op 23-03-2005 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122762

Mijn blunder: beetje porren met een IDE kabel in een HDD

Resultaat: Allemaal kromme pinnetjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 28-05 15:30
ziehier de howto <KNIP>
Sorry maar ik vindt dit toch best een kansloze actie. Ik ben blij dat je zelf al zegt dat het nergens op sloeg. Ten eerste is het geen modden, ten tweede zonde van je I740 en ten derde zonde van je tijd. Ik ben wel blij dat je er nog lol aan hebt gehad anders was het helemaal nutteloos geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcGuru
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Haha, echt uber vet _/-\o_ _/-\o_

Stuur hem op naar de intel Rma service 8)7 :+

[ Voor 12% gewijzigd door OcGuru op 23-03-2005 23:42 ]

Bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
Gody schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:51:
[...]
Sorry maar ik vindt dit toch best een kansloze actie. Ik ben blij dat je zelf al zegt dat het nergens op sloeg. Ten eerste is het geen modden, ten tweede zonde van je I740 en ten derde zonde van je tijd. Ik ben wel blij dat je er nog lol aan hebt gehad anders was het helemaal nutteloos geweest.
Ten eerste is het wel modden aleen of je er wat aan heb?\
Ten tweede was het niet zonde voor die al toch kapotte videokaart.
Ten Derde het duurde 15 minuten ofzo dus dat valt dan nog mee.

Heb jij nog nooit wat nutteloos in je leven gedaan?

het is zelf zo dat we een challenge gaan houden op de volgende lan party wie de mooiste creatie gaat maken.

Ik weet zeker dat er mensen hier zijn die dat willen zien.
Seagate schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 23:41:
[...]

Haha, echt uber vet _/-\o_ _/-\o_

Stuur hem op naar de intel Rma service 8)7 :+
Hmm wat zouden ze zeggen, ben bang dat de garantie verlopen is... :X :X

[ Voor 15% gewijzigd door Ganzz op 24-03-2005 07:58 ]

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:54
Ik vind het wel iets van kunst. Beetje jammer dat het rook is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Niet zo moeilijk hoor, om de hoofdzekeringen eruit te laten klappen. Heb ik ook weleens gedaan. Kan je meteen de NUON ofzo weer bellen die dan na 2 dagen een keer langs willen komen (totdat je zegt dat je dan maar overstapt, dan staan ze er binnen een halfuur )
Maar eeh... wil je dit in de toekomst voorkomen, plaats dan gewoon ff een AARDLEKSCHAKELAAR in je meterkast. Wedden dat het dan niet meer gebeurt!

Is trouwens een duur grapje, de hoofdschakelaar eruit
Ik heb een aardlekschakelaar (prachtigmooi nieuwbouwhuis, 10 jaar oud)...die was niet afgeslagen, rest van het huis had nog wel 'stroom'. Ik heb zelf alletwee de zekeringen kunnen vervangen zonder een zegel of wat ook te hoeven mollen.

@Ganzz,
Ik ben dus niet de enige kansloze sukke die z'n horloge rechts draagt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Who Am I? op 24-03-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Who Am I? schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:49:
[...]

Ik heb een aardlekschakelaar (prachtigmooi nieuwbouwhuis, 10 jaar oud)...die was niet afgeslagen, rest van het huis had nog wel 'stroom'. Ik heb zelf alletwee de zekeringen kunnen vervangen zonder een zegel of wat ook te hoeven mollen.
lol, toen ik 8 of 10 ofzo was had ik op een gegeven moment ook besloten dat ik electriciteit wou in mijn hut in de tuin om de radio te laten spelen...
iets fout gedaan -> geen stroom meer.
stekker eruit gehaald, in de meterkast de aardlekschakelaar teruggezet, electriciteitssnoeren opgeruimd en niemand heeft wat gemerkt... (behalve dat ze hun wekker opnieuw moesten instellen maarja dat zal wel de schuld zijn van de energiemaatschappy toch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Daarnaast zijn er ook nog eens hoofdzekeringen die je zelf kunt vervangen en hoofdzekeringen van de energie leverancier (zal vast wel per huis verschillen). Dat was bij ons het geval. waren toen vrolijk aan het lassen+boren+slijpen, opeens alles uit. Was dus die van de energie leverancier er uit, dat was een snel type, en die van ons traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140299

Heb ooit stage gelopen bij een computerbedrijf, had net pc in elkaar gezet, stekker erin en aangezet. Hee, er gebeurd niks, es ff van dichtbij gaan kijken. KNAL. Daarna vertelden ze me pas over dat leuke schakelaartje aan de achterkant :( .

Was m'n case aan het modden, had de kast ff opzij gezet, sta op, verlies m'n evenwicht, zet een stap naar achteren, precies in m'n kast... Resultaat: mobo en geheugenreepje dood... heb ik weer |:( .
Mobo was niet de duurste maar was wel blunder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
Who Am I? schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:49:
[...]

@Ganzz,
Ik ben dus niet de enige kansloze sukke die z'n horloge rechts draagt:P
dat ben ik niet op de foto maar iemand anders ik heb de fotos gemaakt maar ik zal het hem zeggen

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105799

josvg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:26:
uuhm ff denken, de bekende 220-110 volt switch op een voeding })
Ook zeer bekend }) })

Mijn eigen computer --> alles los bestellen en zelf in elkaar zetten.
Alles ging goed tot ik de processor koeler er op wou zetten.
Het was een Arctic Copper Silent. Ik druk hem op de socket breekt er wat af **KRATS** mobo naar de knoppen. Dus dat werd een nieuwe :/ :/ . Sinds een paar maand heb ik een ZALMAN koeler en deze bevalt me veeeel beter :) ook het bevestigen van de koeler was gemakkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Het is nu offcieel bewezen bij het vullen van troep in het diskette station dat een stuk papier het toppunt is, zelfs de bios gaf een fout melding aan :+

er zit in:
-2x pepermunt (voor het King OS)
-2x potloden
-wat papier sniffers
-Compleet a4 (was teveel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614

Nou, weer een mislukking om aan het lijstje aan het lijstje toe te voegen:

Ik moest even een harddisk nakijken, die helemaal vol zat met virussen. Compleet platgeformatteerd, ding werkte weer als een zonnetje. Struikel ik over de drempel op weg naar de trap, zeil ik de trap af, en lig ik opeens beneden met een paar stukjes harddisk naast me...

Ik had me tijdens m'n val al half omgedraaid, dus ik zag de harddisk in een mooie boog door de lucht vliegen voordat ie naast m'n hoofd uit elkaar spatte. Beetje bullet-time effect, zeg maar...

Moraal van dit verhaal: Hardware + trap = probleem :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 51614 op 10-04-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Meneer aard schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 14:54:
Het is nu offcieel bewezen bij het vullen van troep in het diskette station dat een stuk papier het toppunt is, zelfs de bios gaf een fout melding aan :+

er zit in:
-2x pepermunt (voor het King OS)
-2x potloden
-wat papier sniffers
-Compleet a4 (was teveel)
:o Hoe krijg je dat allemaal in zo'n klein gleufje?!
Heb je een foto ofzo?
Trouwens ook een favoriete bezigheid van mij, bij de les informatica met magneetje van mn sleutelhanger in de buurt van de disketjes van de leerkracht kome, of paperclipje in de gleuf steke })
Hij moest maar niet doen alsof hij zeker wist dat hij een P5 had en ik zei dat dat niet kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140373

ik jaar geleden steek voedingskabel in stopcontact en wat steek ik in de voedingskabel ?
jawel een ledje! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Twabi2 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:28:
[...]

:o Hoe krijg je dat allemaal in zo'n klein gleufje?!
Heb je een foto ofzo?
Trouwens ook een favoriete bezigheid van mij, bij de les informatica met magneetje van mn sleutelhanger in de buurt van de disketjes van de leerkracht kome, of paperclipje in de gleuf steke })
Hij moest maar niet doen alsof hij zeker wist dat hij een P5 had en ik zei dat dat niet kon
Foto zal ik wel een keer proberen te fixen, maar eerst hadden we dat klepje eraf gebroken, later steeds meer zooi erin gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Laatst online: 25-02 13:00
niet door mij gedaan maar door me pa
Me pa koopt na een tijd spare een diskette drive, komt thuis doet de kabel er verkeerd om in meteen die diskette drive dood.

deze heb ik gedaan
Een vriend klaagt over dat zn pc te sloom is, dus ik zeg ik clock hem wel ff voor je over. Ik zet hem op 1020 mhz(was een 1000mhz p3) alles doet het goed, kzet hem op 1040 en de pc boot niet meer, stomme cheap-ass mobo's . Ik half in paniek en na z'n hele pc te hebben opengesloopd kom ik op het idee om de bios te ressetten en nu doet zn pc het weer fijn

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2xdehelft
  • Laatst online: 03-06 13:02
Wel een keer een leuk probleem met een asus mobo gehad op het werk. Nieuwe pc in elkaar gebouwd, aangesloten en meteen een dikke rookwolk... 1 baan op het moederboard van onder naar boven weggebrand (over ongeveer 3/4 van het mobo).

Dus, moederboard vervangen en 1 voor 1 alle onderdelen er weer op.. Na het plaatsen van de firewirekaart weer het zelfde... Nog een mobo met een compleet weggeschroeide printbaan.. Vanaf de onderste PCI aansluiting tot bijna bovenaan. Bleek dat de firewirekaart sluiting maakte op de stroomtoevoer van de PCI bus :-D (duidelijk zichtbaar, en bij eerste controle geheel niet gezien)

Mobo's geclaimd bij de fabrikant van de firewirekaart, nog voor elkaar gekregen ook nog :)

[ Voor 8% gewijzigd door 2xdehelft op 24-03-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Anoniem: 130034 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 11:13:
[...]

Was een Kenwood...
nieuws: Kenwood introduceert 72-speed TrueX CD-ROM drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Niet echt een mislukking maar...
Vroeger een keer grote speaker uit een on-stage box gekregen.
Zaten twee draadjes aan, ook toen had het stopcontact 2 gaatjes.........je raad het al:
Gigantische herrie op 50hz >:) gelukkig waren pappie en mammie niet thuis, huis trilde nogal.
Speaker deed het daarna nog steeeds :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 20:27
Heb wel een keer een floppy open gebroken en de voor de fun de inhoud in een cd rom 24x speler gedaan. Ding opspinnen. ZZZZhhhhhhhhhhffff TAK. Ik ho...... dat was nog een goed cdrom speler. Ding ging niet meer open. uit de kast geschroeft op ge kop gehouden en het binneste van de floppy viel bij de ide aansluitng naar buiten. En de cdrom speler werkte nog =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
jessevl schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:15:
Niet echt een mislukking maar...
Vroeger een keer grote speaker uit een on-stage box gekregen.
Zaten twee draadjes aan, ook toen had het stopcontact 2 gaatjes.........je raad het al:
Gigantische herrie op 50hz >:) gelukkig waren pappie en mammie niet thuis, huis trilde nogal.
Speaker deed het daarna nog steeeds :7
hoe kom je op het idee whahah _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:22

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nemesizz schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 19:20:
[...]
Damn....wat voor moederplank gebruikte je daarvoor?

Mijn 'beste' P1 bord kan geen hogere MP dan 3 en een FSB van 83Mhz (dus 250Mhz max).
Maar eh, zelfs op 250Mhz branden m'n Pentium 90's en 100's niet door }) (zonder koeler)
Oudere reactie toch ff reageren.
De meeste P1 planken gaan ook tot 3. Maar dat is Pentium Classic. Dit mobo kan ook MMX processoren aan en AMD K5 en K6jes. Vrij all-round Socket 7 bord zonder AGP. Het is voor mij ook de eerste. Maar deze gaat dus tot 333MHz. 66x5. 75 en 83FSB heeft hij niet. hij kan 50/60/66.

Het is volgens mij een soort custom made bord wat bij de PC hoort. Het is een slimline destop model en ook zijn de schroefgaten in het bord niet standaard AT en ATX. Maar voldoet de elektronica op het bord wel aan ATX specificaties, ATX stekker, Power button = soft-on (dus moederbord schakeld voeding etc in). Staat ook geen fabrikant op en FCC ID kan ik ook niet vinden (misschien op onderkant maar dat kan ik niet zien en ik laat bord lekker zitten). De jumpersettings staan vermeld op het bord zelf.
Btw de P1 heeft op 333MHz een tijd gelopen denk 10 min ofzo. Maar toen viel die uit en aan de bovenkant was niets te zien. Wel was het keramiek en de koeler zeer heet en toen ik hem na afgekoeld te zijn er uit heb gepakt was hij aan de onderkant opengesprongen en het stonk naar verbrand ja eh verbrand spul :P.

ff ontopic
Geen mislukking maar voor mij wel een verassing. Op de PC-Discount XXL in Nijmegen. Bij een stand van een stel Engelstalig zwarte heren een 3.2Gb Quantum HD uit de bak gehaald. Voor diezelfde P1 Slimline. Kan maar 1 HD in en 2Gb is wat krap wil je er wat data op zetten. Gebruik hem als webserver. Dus ik 3.2Gb uit een bak gegrabbeld, beetje de mooiste uitgezocht. 8 euro.
Naar de teststand, HD werd herkent. Om 16:00 naar huus. Testen. In het BIOS... WTF? Gaf hij 5112MB aan. Cool ipv 3.2 Gb heb ik 5Gb. Hehe wel wicked. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Ultraman op 24-03-2005 18:52 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Laatst online: 02-06 08:56
Verkeerde Topic... |:(

[ Voor 84% gewijzigd door Wouzziej op 24-03-2005 22:09 ]

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:55

J2S

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/8B3H526OTW98/1133640U06CH/JPEG/1111926607//7bx8
Me likes Epox :P
Van links naar rechts:
1e bord: Was mijn eerste mobo die ik ooit had gekocht. Hele tijd mee gewerkt maar vooral in die periode vond ik het zeer leuk om te modden en ik was ook helemaal weg van ventilatoren. Bij het monteren van een thermalright sp-97 koeler brak er een condensatortje af en het bord had ook al vele kortsluitingen en andere dingen doorstaan die niet goed zijn voor een pc. Het bord doet het nog wel redelijk maar ik laat em daar toch liever staan.
2e bord: Heeft het nooit gedaan. Nadat ik een helehoop met de koeling had geprutst had ik geen garantie meer en ik kwam er pas achter dat ie het niet meer deed toen de koeling al was aangepast. Pech dus.
3e bord: Dit bord doet het nog wel redelijk. Niet superstabiel maar het gaat wel. Ik wacht nog op wat onderdelen om er een systeempje van te maken.
4e bord: Superstabiel bord. Heerlijk. Totdat ie een stroomstoot kreeg tenminste |:( Ik ben nog bezig RMA aan te vragen op het bordje
En het bordje erboven had ik van een vriend gekregen die ervanaf moest dus hing ik em bij mij maar aan de muur :+
Tot zover mijn Mobo muur die ik in minder dan 2 jaar heb verzameld :/

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.