[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.094 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162236

Ook leuk, ik had een opgewerkte voeding liggen die ik in een oude kast wilde wegwerken.
ik d8, verplaats die voeding ff, en pak met m'n klauen vol in het spanningscontact |:( En kwam er dus te laat achter dat er nog 230 op stond. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34

Aapje

Opel-beun
--WaaZaa-- schreef op maandag 05 december 2005 @ 00:26:
Waren jullie aan het kabeltrekken ofzo?? 8)7

Geloof dat dit echt de lompste actie is die ik hier gelezen heb _/-\o_ })

Maargoed ik ook weer iets gedaan... Was lekker even een dvdtje aan t kijken met mn lappie in bed. Klap 't scherm dicht, ga lekker slapen, uiteraard vergeten mn lap op de grond te leggen. Dus wordt ik midden in de nacht wakker van een knal: mn lappie was uit mn bed geflikkerd door al mn gedraai... Uiteraard gewoon omgedraaid en verder geslapen :Y) , om de volgende ochtend erachter te komen dat ie een scheur heeft in de behuizing |:(
Neee das lekker slim :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

Ik wilde een dual voeding, maar dat moest in één behuizing.
Dus een behuizing laten vouwen. Van niet te dik staal, daar moesten 120mm fans inkomen dus moesten mooie ronden gaten in.
De buurman is metaal bewerker, dus die had de machines wel.
De behuizing in de freesbank.
Maar het staal was toch iets te dun, dus hard in klemmen ging niet, want dat ging alles buigen.
Hij was bijna klaar, en toen hapte de beitel dus. 8)7
Pic's zeggen genoeg....

De behuizing voordat de gaten er in gingen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Screenies/DSC00152.jpg
In de freesbank:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Screenies/DSC00164.jpg
Beitel hapte... :X
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Screenies/DSC00166.jpg
Dus ook de beitel kapot:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Screenies/DSC00167.jpg

Maar uiteindelijk is het met een nieuwe behuizing met wat dikker staal toch goed gekomen... :)
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v680/sir_g-nius/Case-mod%20Chieftec%202005/Dual%20voeding/dual_voeding.jpg
Foto's klikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:47
ziet er netjes uit, de laatste pic dan :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:44

empy

Rijdt rondjes

wow, das ruk :|
gelukkig is het uiteindelijk toch goedgekomen, mooi kassie geworden :9

doet me denken aan de keer dat ik mijn eerste window in een kast zaagde, met een decoupeerzaag, dat was een mooi stuk golfplaat geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Edit

[ Voor 98% gewijzigd door ZandBak op 05-12-2005 19:58 ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118354

vandalisme heet zoiets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 162236 schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:57:
Ook leuk, ik had een opgewerkte voeding liggen die ik in een oude kast wilde wegwerken.
ik d8, verplaats die voeding ff, en pak met m'n klauen vol in het spanningscontact |:( En kwam er dus te laat achter dat er nog 230 op stond. :+
Wees blij dat je niet zo'n grote opgeladen condensor vastgreep dan :P Die waarschuwingen staan er niet op omdat er 230V binnenkomt hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 10-06 09:22

The_Scarabial

MTB for life!

shrenghang schreef op maandag 05 december 2005 @ 19:44:
wow, das ruk :|
gelukkig is het uiteindelijk toch goedgekomen, mooi kassie geworden :9

doet me denken aan de keer dat ik mijn eerste window in een kast zaagde, met een decoupeerzaag, dat was een mooi stuk golfplaat geworden :P
altijd stukkie hout eronder doen hè :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:48

RainofDeath

DYUVSDFJ

Je was iets te enthousiast toen je bijna klaar was?

[ Voor 23% gewijzigd door RainofDeath op 05-12-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_G-nius
  • Laatst online: 29-03 08:00

Sir_G-nius

- - -

RainofDeath schreef op maandag 05 december 2005 @ 20:29:
[...]

Je was iets te enthousiast toen je bijna klaar was?
Ja daar komt het idd op neer. :+
Hij was er bijna doorheen, dus ik ging er nog wat harder aan draaien, hij stond al niet echt stevig ingeklemt. (omdat de klem niet hoger was).
En toen in een keer zei de beitel, hap. Met een hoop herrie begon het hele kastje mee te draaien. :X
Toen gelijk de grote rode knop op de machine gezocht en in geramt. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
Anoniem: 158451 schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:55:
net nieuwe 6600GT binne (die het NU overigens uber doet :P (4146 3dmarks05))

nou ff er in alles netjes aangesloten, drivers er op en hoppa draaien :*)
ik had een zalman gekocht op de hcc dus ik kaart er uit en probeer dan maar maar eens die fu**ing push pins er uit te krijgen :( douwe douwe schroevendraaier er bij nog meer douwen RATSJ over de pcb 8)7 gelukkig niet diep alleen het glans laagje er af :) en er zat verder geen onderdeel :)

van de schade wijs geworden, duim op de pinnetjes verstand op 0 en douwen :P
1min later en wat duimpijn verder zijn ze er allebij uit :)
dit komt mij helaas heel bekend voor :(
Zo heb ik een 9800pro gesloopt en helaas was het uitschieten wel te diep, 1pipeline heb ik geraakt, dus kaart geeft nu artifacts :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Laatst online: 19:48

RainofDeath

DYUVSDFJ

Ik had net een domme ¬¬ , ik was bezig met mijn zelfgemaakte PC to stereo kabel ( mja ik weet het, maar ik heb op het moment even geen geld meer... het is december hé ;) dus heb ik er zelf een gemaakt) Ik wou hem even testen sluit hem aan... hmm rechts doet het niet zal wel een contactje los zitten. Ik haal hem er weer los en toen begon het te kietelen ><, vergat ik hem uit mijn pc te halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-06 16:32
Mijn 2 grootste fouten vallen gelukkig mee:
In eigen PC had ik een PC-speaker -> Sound Blaster kabeltje. Erg handig, want dan kun je wel oude games spelen, maar kun je het geluid tenmiste een beetje muten. Toen had ik een andere PC en dacht ik 'hier kan dat ook wel in'. Dus kabelltje gemaakt, aangesloten op PC speaker en op geluidskaart.
PC aan en... *ruik* *ruik*.. "Wat stinkt er toch?" "Hee er komt rook uit de PC.... UIIITTT!!!!!"
Kabeltje was een strook verkoold kunststof geworden. Geluidskaart deed het niet echt super meer (wat kraak in het geluid). PC werkte gelukkig nog wel *phew*.

M'n 2e fout (ben ik best van geschrokken):
Even wat fans anders aansluiten in m'n PC hoor. Uitzetten duurt te lang, maar fans aansluiten kan best wel als ie aan staat. Kabeltje los dus. FF weghangen dat ze geen sluitening met elkaar maken (want het waren dus losse pinnetjes). Ging goed... Echter stond ik er even NIET bij stil dat een kast van metaal is... Dus *vonk* PC uit. Ik van, OK, nix aan de hand, de magische rook zit er nog in (geen rook dus). Ik PC weer aan zetten, maar helemaal geen teken van leven. NOu, toen dacht ik dus dat ik um helemaal kon afschrijven. Van alles geprobeerd (voeding uit stopcontact etc.) maar niets hielp, tot ie na 5 mins probeerwerk weer bootte. Zal wel een thermische beveiliging geweest zijn. Maar was dus wel ff schrikken (PC was nog net geupgrade).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 22:09
Pijn mislukkeling,

Ik was bezig een systeem in een ammocrate (81 mm mortieren) te modden mollen. Alles ging goed, paste goed en zag er leuk uit.

CPU werd alleen beetje warm met stock koeler. Dus ik een zalman 7000alcu er op gezet.

Op een gegeven moment wilde ik hem van 12 volt naar 5 volt zetten. Dus ik met me handen die kist in, slaat die fan in 1 keer onder me nagel. Gevolg: afgebroken fan, hele nagel er af, en een vibererende kast (fan was uit balans natuurlijk).

http://img516.imageshack.us/my.php?image=441000067xf.jpg

Beetje jammer, en au. Heb de fan weer gelijmd met hard PVC lijm wat ze ook voor riolering gebruiken, en hij werkt nog steeds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

N00B01 schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:03:
Pijn mislukkeling,
....
Op een gegeven moment wilde ik hem van 12 volt naar 5 volt zetten. Dus ik met me handen die kist in, slaat die fan in 1 keer onder me nagel. Gevolg: afgebroken fan, hele nagel er af, en een vibererende kast (fan was uit balans natuurlijk).

http://img516.imageshack.us/my.php?image=441000067xf.jpg
Was ik nou de enige die klikte op de link, in de hoop een bloederige foto te zien??? >:)

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
Was ik nou de enige die klikte op de link, in de hoop een bloederige foto te zien??
Whaha sicko... Ik wil nog wel een keer mijn vingen in een zalman fan stoppen @ 12 volt....

Als jullie allemaal ff 10 euro overmaken naar mijn rekening, dan maak ik een mooie fotoshop voor jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

en ja hoor, ook ik was weer eens aan de beurt....

vorige week een paar leuke onderdeeltjes besteld bij *een niet nader te noemen goede webshop*

gaat hier om een ASrock Dual SATA 2 met bij behorende processor (3000+ athlon 64 venice) en een standaard koeling daarbij + nog wat onderdelen die je dan maar besteld omdat je die best kan gebruiken en toch bezig bent geld uit te geven :P

alles leuk en aardig...begon al met het moederbord vastschroeven in de kast....schroeven waren te dik....dus alles er weer uit, andere schroeven...vast gedraaid...1 schroef afgebroken...maarja...dat is nog niet zo heel erg...

voor de rest alles aangesloten, proc. er in etc..etc..

pc aangesloten, enkele piepjes en geen beeld plus een hoop gegodver van mijn kant....

ik kast weer open, bedenk me dat een oud reepje geheugen wel eens stuk kon zijn....stroom er af, reepje er uit, stroom er op.....weer niets..op weer een hoop gegodver na....
nieuw reepje er af, oude er op...nog niets....meer gegodver...

pc ontkoppeld...halve kast weer uit elkaar...

had ik de processor op de socket geplaatst....terwijl het hendeltje nog naar beneden stond 8)7 en uiteraard de fan er met flinke kracht op gedrukt....

gelukkig niets aan de hand....processor goed geplaatst...alles werkt weer naar behoren _/-\o_

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Lolhozer schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 14:24:
[...]

Was ik nou de enige die klikte op de link, in de hoop een bloederige foto te zien??? >:)
Ik ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 11:03

KatirZan

Wandelende orgaanzak

you are not alone....

we are with many

>:)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143640

Durfde de link eerst niet aanteklikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Ik vind dat een echte mislukkeling z'n wonden moet laten zien :Y)
Geen computer onderdelen die kapot gaan...

Dan is dit topique zogevuld als ik dat ook ging doen :+
Otherwords: we wanna see blood! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

ik heb niet zozeer een casemod mislukking gehad maar lomp was het wel. Ik heb mijn hele pc tijdelijk in een kleine zware kast staan midden in mijn kamer ( niet veel ruimte en dan krijg je dat ) Nu het lompe verhaal. Ik stap 's ochtends uit bed. ik loop richting de enige ruimte in mijn kamer om mijn lamp aan te zetten. Op dat moment stoot ik mijn teen aan mijn 5 kilo puur metale pc bak. Ik heb ongeveer 3 week met een blauwe grote teen rond gelopen. Voor de rest heb ik een mobo, hd en een aantal cpu's en een aantal cd en dvd drives om zeep geholpen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 01:28

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene85
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
_/-\o_ Wat een geniaal topic is dit zeg! _/-\o_

Goed, nu maar ff een blunder van mij en één van een pc-zaak.

Ik raakte een beetje geïnteresseerd in overclocken en na een paar topics gelezen te hebben dacht ik: "dat kan toch niet zo heel moeilijk zijn"
Ik heb een athlon 2800 (166*12.5 = 2075 MHz) en heb 2x 512 3200DDR geheugen. Het geheugen draaide dus op 332 MHz terwijl het 400 aan zou moeten kunnen. Ik al helemaal uitkijkend naar de geweldige prestatie boost die ik mijn pc zou geven zette ik de fsb in 1x van 166 naar 200 en gooide de Vcore 0.05 omhoog (had dit ergens gelezen, dus zou wel goed zijn).
Resultaat: geen beeld en een pc dit niet opstartte. :(
Nog maar een paar keer proberen en al snel begon ik te beseffen dat ik wel eens iets gemold kon hebben. Na hem een aantal uur af laten koelen kreeg ik beeld met een error en of ik dit ff in het bios goed wilde zetten. Ik maar snel alles naar standaad waarden teruggezet en vervolgens maar ff wat meer research naar overclocken gedaan, wat mij deed beseffen wat een mongool ik was. 8)7 |:(

Hier nog een leuke blunder van een pc-zaak (*kuch* Mycom)
Ik had een pc van nog geen 2 maanden oud en bij zware games begon het ding te ratallen en te lawaai te maken. Waar het de eerste paar weken nog hielp om telkens bij het opkomen van het geluid en flinke ros tegen de kast te geven, werkte dit later niet meer. Terug naar de winkel en een of andere wijsneus brabbelde iets over videokaart (Radeon 9800 PRO) nakijken en ik kon hem 2 dagen later ophalen. Hier kreeg ik de mededeling dat er (in 2 maanden :? :o ) ontzettend veel stof in de kast zat en dat dit de oorzaak was. Ik (nogal een noob toen) blij naar huis, maar de volgende dag begon het gezeik weer. Ik weer terug en er samen met iemand anders van de winkel naar kijken. Het was overduidelijk dat de fan van de videokaart aanliep, dus ik dacht nieuwe fan erop klaar. Dit zal blijkbaar te veel moeite want ik kreeg een heel nieuwe kaart (a 200 euro). WTF dacht die gozer wel niet, de fan is kapot ach ik gooi er wel een nieuwe kaart in _/-\o_
Net zoiets als dat je een draadbreukje in je oordopjes van je mp3 speler hebt en een heel nieuwe mp3 speler krijgt. Nouja kvond het zelf wel best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

Rene85 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 14:00:
Hier nog een leuke blunder van een pc-zaak (*kuch* Mycom)
Ik had een pc van nog geen 2 maanden oud en bij zware games begon het ding te ratallen en te lawaai te maken. Waar het de eerste paar weken nog hielp om telkens bij het opkomen van het geluid en flinke ros tegen de kast te geven, werkte dit later niet meer. Terug naar de winkel en een of andere wijsneus brabbelde iets over videokaart (Radeon 9800 PRO) nakijken en ik kon hem 2 dagen later ophalen. Hier kreeg ik de mededeling dat er (in 2 maanden :? :o ) ontzettend veel stof in de kast zat en dat dit de oorzaak was. Ik (nogal een noob toen) blij naar huis, maar de volgende dag begon het gezeik weer. Ik weer terug en er samen met iemand anders van de winkel naar kijken. Het was overduidelijk dat de fan van de videokaart aanliep, dus ik dacht nieuwe fan erop klaar. Dit zal blijkbaar te veel moeite want ik kreeg een heel nieuwe kaart (a 200 euro). WTF dacht die gozer wel niet, de fan is kapot ach ik gooi er wel een nieuwe kaart in _/-\o_
Net zoiets als dat je een draadbreukje in je oordopjes van je mp3 speler hebt en een heel nieuwe mp3 speler krijgt. Nouja kvond het zelf wel best.
Blunder van een pc-zaak? Dat is juist goede service toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:43

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 45027 schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:34:
[...]

Blunder van een pc-zaak? Dat is juist goede service toch!
Neuh die gozer die hem hielp zal er wel te weinig verstand van hebben gehad om die koeler te vervangen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb gisteren nog een oude computer gekregen: pentium 2, 400 MHz Celeron, 64 MB RAM etc. Toen ik de CPU er terug in wou doen, kwam ik het volgende tegen: (doel opslaan als... , zet je geluid hard)

http://home.wanadoo.nl/aevertse/jy.avi

Erg droog moment was dat :D Plastic is zo'n beetje verteerd lijkt het :o

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-06 21:36

DoD Cerberus

blabla!

TommyGun schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:45:
[...]

Neuh die gozer die hem hielp zal er wel te weinig verstand van hebben gehad om die koeler te vervangen
of heeft geen zin in de moeite en laat de kaart gewoon terugsturen naar de fabrikant, die m repareert en als nieuw weer verkoopt...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:28
ik denk dat ze gewoon een gerepareerd wordt en teruggestuurd wordt naar mycom ;)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haeg
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

roelke schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 22:02:
ik denk dat ze gewoon een gerepareerd wordt en teruggestuurd wordt naar mycom ;)
Ik denk dat die gozer van mycom zelf een 9800 PRO voor weinig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141995

bigchristiaan schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:48:
Ik heb gisteren nog een oude computer gekregen: pentium 2, 400 MHz Celeron, 64 MB RAM etc. Toen ik de CPU er terug in wou doen, kwam ik het volgende tegen: (doel opslaan als... , zet je geluid hard)

http://home.wanadoo.nl/aevertse/jy.avi

Erg droog moment was dat :D Plastic is zo'n beetje verteerd lijkt het :o
hehe tja die zal wel tijdje oud zijn :D

zo klinkt me bed ook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 07:24
Nog niet veel fatale blunders gehad. Twee om precies te zijn:

1. in mijn 'early days' een jaar of 5 terug wou een vriend van mij z`n celeron 600mhz vervangen door een p3 1Ghz. Dus proc gehaald en in manual opgezocht hoe de jumpers ( :X ) moesten staan. Proc erin en gaan. Niet dus....... Dure p3 1Ghz naar de maan??? Naja toen meldde z`n pa dat hij erbij moest voor mail enz. Dus wij die celeron weer pakken, celeron erin. Startknop. Rook eruit. Wij niet snappen natuurlijk. Ik fiets naar huis en denk er eens rustig over na. Celeron600 @ 66mhz fsb P3 1Ghz @ 133mhz fsb..... Bij terugzetten jumpers niet weer verzet. Celeron600 @ 133 fsb = celeron1200 8)7 Moederbord ook naar de eeuwige jachtvelden. Toen maar een AOpen bordje gehaald zonder jumpers en dat werkt vandaag de dag nog!

2. Ik had net upgegrade van een A7V133 / 2000+ palomino :X naar A7N8X Deluxe / 2500+ en wou een andere vriend van me blij maken met mijn ouwe setje. Dus wij kast / dvdrw / hdd die meuk bestellen en ik alles inbouwen. Op de CPU moest een Spire Whisperrock 4 en die hebben van die klote zware vasthoudclips. Ik een schroevendraaier erop en douwen maar 8)7 Kast dicht, startknop. S T I N K E N die bende >:) Er kwam ranzige gele shit uit die palo-core gelopen :S d00d dus. Toen ook nog maar een nieuw mobo + cpu besteld voor die gast. Of het moederbord het nog doet weet ik niet.. Geen skt462 cpu in huis om mee te testen :P

Verder nog wel andere blunders, maar allemaal niet dodelijk, Laptop van bureau op vloer laten donderen (+- 1,5 meter) vinyl dat wel, maar wel vrij hard! nix aan de hand. X800XL zonder koeler van bureau al laten glijden, valt met de core naar beneden op de rand vd pckast en vervolgens op de stoeptegel waar de pc op staat (tegen geluidstrillingen ;) ) Resultaat: een kras op de kast maar de X800XL doet het nog steeds!! Harde schijf op de pckast gelegd om te testen, pc boot, hdd spint zo hard op dat hij een beetje draait, weer een kras op de kast! Vergeten de 12V stekker in het mobo te vrotten en daar 2 uur over panieken voordat je er achter komt. Lekkende waterkoeling en ga zo maar door 8)

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 11-12-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127383

doe je goed.

Ik dacht een keer voor mij wel een fdd aan te sluiten, eitje toch??
Nou nee, ik sluit dat ding aan in de verondstelling dat het wel goed zou zitten.
PC aan...snif snif, kast eraf en toen stond de kamer blank van de rook.
PC UIT... fdd naar de maan en stukje molex kabel naar de kl*ten...
maar alles doet et nog goed.

Ik had laatst een klusje om een pc in elkaar de bouwen.
Makkie...alleen te weinig cool pasta voor de cpu, ik kijk in de bios. 34, 36, 37, ....50, 54....70...SH*T 80
snel pc uit en gelukkig was er neits kapot, nou dan zit je wel te zweten als het ander mans pc is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147682

Anoniem: 127383 schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:55:
doe je goed.

Ik dacht een keer voor mij wel een fdd aan te sluiten, eitje toch??
Nou nee, ik sluit dat ding aan in de verondstelling dat het wel goed zou zitten.
PC aan...snif snif, kast eraf en toen stond de kamer blank van de rook.
PC UIT... fdd naar de maan en stukje molex kabel naar de kl*ten...
maar alles doet et nog goed.

Makkie...alleen te weinig cool pasta voor de cpu, ik kijk in de bios. 34, 36, 37, ....50, 54....70...SH*T 80
snel pc uit en gelukkig was er neits kapot, nou dan zit je wel te zweten als het ander mans pc is.
Als het je eigen pc is ook wel lijkt mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-05 20:18

_Christiaan_

Master of SOG

Anoniem: 127383 schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:55:
...

Geluk dat je nog in de BIOS keek. Ik heb een paar dagen geleden een oude pentium 2 uit de socket gehaald en de koeler eraf getrokken om em even te bekijken :X Zat nogal vast aan de koeler. Daarna weer gewoon terug gedaan met koeler, maar zonder extra/verse koelpasta. Ik wilde even in de BIOS kijken of het boeltje nog wel goed koelde, maar toen bleek dat hij geen sensor heeft :Y)

Laat ik maar hopen dat het in orde is.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:45

Nox

Noxiuz

p2 word niet super warm...

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
P2's hebben vaak zelfs passive koelers, dus dat gaat wel goed

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 12:15
Had ik dus ook..
3 maanden na pc inelkaar zetten, sluite hij steeds af.
4 dage lang.

Toen kwamen we er achter dat al 3 maanden de Koeler verkeerd op de processor zat :D
:9 Hoe vaak heeft tie wel niet op 80 graden gedraait.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MineMine schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:45:
Had ik dus ook..
4 dage lang.

Toen kwamen we er achter dat al 3 maanden de Koeler verkeerd op de processor zat :D
lol zoiets had n maatje van me. begon ie bij de winkel te zeiken dat hij het niet goed deed. zat ook dondersveel koelpasta op.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-06 09:37

TheFruitNerd

iets met fruit

Anoniem: 141995 schreef op zondag 11 december 2005 @ 21:30:
[...]

hehe tja die zal wel tijdje oud zijn :D

zo klinkt me bed ook :/
offtopic:
Jah, zo klinkt het bed van mijn bovenburen ook >:)

- B.L.A.A.T. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
MineMine schreef op maandag 12 december 2005 @ 20:45:
Had ik dus ook..
4 dage lang.

hij had net zo goed dood kunnen zijn slimpie :Y)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Nog niet zo lang geleden ging mijn radiatorfan van mijn Asetek waterkoeling wat raar doen. De ene keer draaide 'ie vrolijk, het volgende moment rook ik gewoon de cpu/gpu en bleek dat het water ca. 70 graden was omdat die fan niets deed. Bleek dat de soldeerpuntjes op de fancontroller niet 100% contact meer maakten. Soldeerbout erbij, puntjes vetvrij en opnieuw solderen. Aansluiten en fan draait nog alleen meer op 12v ipv de gewenste 5v, teveel herrie naar mijn zin. Geen zin om moeilijk te gaan doen en een Zalman Fanmate 2 gehaald. Aangesloten volgens boekje (dus op molex-pins moederbord) en nu gewoon weer regelbare fan.
Na enkele weken waterkoeling gedemonteerd voor broodnodige schoonmaak, alles terug in de kast, fanmate nu aangesloten op fancontroller Asetek (die ik gesoldeerd had). Stinken, nog meer stinken, erg hete Fanmate in mijn handen en toen rook. Exit Fanmate 2.

Nieuwe Fanmate gehaald, nu permanent op molex moederbord en alles draait weer (vraag mij wel nog steeds af waarom die eerste Fanmate door is gebrand.......)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_fabrikant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik stak een tijdje terug perongeluk mn vinger in mn (toen nog) gloednieuwe zalman CNPS7000B, terwijl mn pc aan stond...

"jezus, wat maakt die fan in mn voeding een herrie, ik zal er is van de onderkant tegenaan tikken, misschien helpt het..."

*tingdung*

"hé iemand online op msn"

ik draai mn hoofd naar links, ondertussen dwaalt mn vinger af naar rechts

*DENG*

er schiet een halve fan langs mn hoofd en er zit een aardig gat in mn vinger...

btje jammer...

kheb m inmiddels vervangen voor mijn tijdens de hcc gekocht CNPS9500

toch is afleren om in mn pc te gaan zitten rotzooien terwijl ie aan staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Veel mensen die handen in draaiende fans stoppen hier. Als ik dat al wil doen doe ik dat met een pen ofzo :)

En toen ik zo'n Delta fan @ 8000 RPM in m'n kast had zitten (heeft er niet al te lang ingezeten, wat een teringherrie), heb ik -nooit- in m'n PC gezeten toen ie aan stond. Met een normale fan ben je een vingertopje kwijt, dat ding maalt je hele hand op 8)7

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144583

Is net gebeurt
Ik vrolijk thuisgekomen en dacht inene aan overclocken, dat Multiplier gedoe (ja zijn gelockt, ok)
Dus dacht ik er aan om ff te kijken welke naar de BIOS lopen om die misschien te mollen of whatever :P
Maar dan heb je een P4 mobo in je hand waar je systeem ook op draait.
Dus kreeg het maffe idee om mn BIOS te verwisselen.
BIOS1 = Gevonden mobo
BIOS2 = Gevonden mobo waar mn systeem op draait :P
BIOS1 uit mobo 1 gehaald en BIOS2 uit mobo 2
BIOS1 gaat mobo 2 in.
Ik doe mn pc aan....
Hmm, beeldscherm wilt niet aan na 10 sec.
ff restarten
heh? weer niet?
PC maar uit...
Snif snif... WTF?!
Snel ruiken waar dat fiklucht vandaan komt...
Jawel hoor! Mn BIOS! :D

En nadat ik dit heb getikt wou ik mn fototoest. pakken dat achter mn TFT lag.
Snel willen pakken = duim langs beeldscherm > nagel dubbel! :(
Doet behoorlijk pijn :'(

Hier een foto van mn BIOS die bijna was afgefikt :P :9
LET OP HET STIKKERTJE
Afbeeldingslocatie: http://www.spambase.nl/shit/IMG_4681.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KatirZan schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:34:
en ja hoor, ook ik was weer eens aan de beurt....

vorige week een paar leuke onderdeeltjes besteld bij *een niet nader te noemen goede webshop*

gaat hier om een ASrock Dual SATA 2 met bij behorende processor (3000+ athlon 64 venice) en een standaard koeling daarbij + nog wat onderdelen die je dan maar besteld omdat je die best kan gebruiken en toch bezig bent geld uit te geven :P

alles leuk en aardig...begon al met het moederbord vastschroeven in de kast....schroeven waren te dik....dus alles er weer uit, andere schroeven...vast gedraaid...1 schroef afgebroken...maarja...dat is nog niet zo heel erg...

voor de rest alles aangesloten, proc. er in etc..etc..

pc aangesloten, enkele piepjes en geen beeld plus een hoop gegodver van mijn kant....

ik kast weer open, bedenk me dat een oud reepje geheugen wel eens stuk kon zijn....stroom er af, reepje er uit, stroom er op.....weer niets..op weer een hoop gegodver na....
nieuw reepje er af, oude er op...nog niets....meer gegodver...

pc ontkoppeld...halve kast weer uit elkaar...

had ik de processor op de socket geplaatst....terwijl het hendeltje nog naar beneden stond 8)7 en uiteraard de fan er met flinke kracht op gedrukt....

gelukkig niets aan de hand....processor goed geplaatst...alles werkt weer naar behoren _/-\o_
Nice action :P
BaBoOn schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:53:

Leedvermaak :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 144583 op 14-12-2005 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 12:40
BaBoOn schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 15:53:

Ik wil ze ook wel zien, maar volgens mij zijn 'eetlustbedervende pics' verboden volgens ge policy. Zelfs in de HK zijn die verboden :o

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ShadowLord schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:29:
Veel mensen die handen in draaiende fans stoppen hier. Als ik dat al wil doen doe ik dat met een pen ofzo :)

En toen ik zo'n Delta fan @ 8000 RPM in m'n kast had zitten (heeft er niet al te lang ingezeten, wat een teringherrie), heb ik -nooit- in m'n PC gezeten toen ie aan stond. Met een normale fan ben je een vingertopje kwijt, dat ding maalt je hele hand op 8)7
ik kan toch echt me vingers in me fan stoppen.. 2500RPM

}) FiXeR With teh IndesStruCtable FingeRS })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Anoniem: 144583 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:28:
Is net gebeurt
Ik vrolijk thuisgekomen en dacht inene aan overclocken, dat Multiplier gedoe (ja zijn gelockt, ok)
Dus dacht ik er aan om ff te kijken welke naar de BIOS lopen om die misschien te mollen of whatever :P
Maar dan heb je een P4 mobo in je hand waar je systeem ook op draait.
Dus kreeg het maffe idee om mn BIOS te verwisselen.
BIOS1 = Gevonden mobo
BIOS2 = Gevonden mobo waar mn systeem op draait :P
BIOS1 uit mobo 1 gehaald en BIOS2 uit mobo 2
BIOS1 gaat mobo 2 in.
Ik doe mn pc aan....
Hmm, beeldscherm wilt niet aan na 10 sec.
ff restarten
heh? weer niet?
PC maar uit...
Snif snif... WTF?!
Snel ruiken waar dat fiklucht vandaan komt...
Jawel hoor! Mn BIOS! :D

En nadat ik dit heb getikt wou ik mn fototoest. pakken dat achter mn TFT lag.
Snel willen pakken = duim langs beeldscherm > nagel dubbel! :(
Doet behoorlijk pijn :'(

Hier een foto van mn BIOS die bijna was afgefikt :P :9
LET OP HET STIKKERTJE
[afbeelding]
Nou, je moet er vooral trots op zijn... Ik hoop dat je je hardware zelf betaalt en niet je ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijgnuwat
  • Laatst online: 11-05 08:09
So ik had een keer een stumper, ik dag ff slim te zijn om me cpu koeler eraf te halen, maar het lukte maar niet.
Dus ik dee wat grover >:) , en eindelijk ging die los, dus ik dag hehe.. Nee kijk ik aan de onderkant van de cpu, heb ik de hele socket van de mobo meegenomen. DoH!!! 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Admiral Freebee schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:56:
[...]

Nou, je moet er vooral trots op zijn... Ik hoop dat je je hardware zelf betaalt en niet je ouders.
Ja idd ik snap de lol er niet zo van omdat met nieuwe hardware te doen.. Met oude/niet bruikbare hardware kan het wel leuk zijn :) :+

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51614

krijgnuwat schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:59:
So ik had een keer een stumper, ik dag ff slim te zijn om me cpu koeler eraf te halen, maar het lukte maar niet.
Dus ik dee wat grover >:) , en eindelijk ging die los, dus ik dag hehe.. Nee kijk ik aan de onderkant van de cpu, heb ik de hele socket van de mobo meegenomen. DoH!!! 8)7 8)7 8)7
krijgnuwat = Homer? :P D'oh!

Ik heb weleens een Zalman 7700-serie met processor en socket beneden in een kast zien liggen. Dat was na een verhuizing. (Was gelukkig niet mijn PC...) Dat was ook een grote oepsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 158451 schreef op zondag 04 december 2005 @ 18:55:
net nieuwe 6600GT binne (die het NU overigens uber doet :P (4146 3dmarks05))

nou ff er in alles netjes aangesloten, drivers er op en hoppa draaien :*)
ik had een zalman gekocht op de hcc dus ik kaart er uit en probeer dan maar maar eens die fu**ing push pins er uit te krijgen :( douwe douwe schroevendraaier er bij nog meer douwen RATSJ over de pcb 8)7 gelukkig niet diep alleen het glans laagje er af :) en er zat verder geen onderdeel :)

van de schade wijs geworden, duim op de pinnetjes verstand op 0 en douwen :P
1min later en wat duimpijn verder zijn ze er allebij uit :)
Hmm, mjah die pinnetjes is altijd een ramp :( had precies hetzelfde met m'n 9800 pro. Zalman koeler erop, kreeg die verrekte pinnetjes er niet uit, op een gegeven moment met schroevendraaier, pats schoot uit. Klein krasje in zo'n klein vierkant dingetje (IC'tje? :) ) Heb ze er toen uit frustratie maar gewoon afgeknipt met tang. Naja iig, ding doet het gelukkig nog perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

syo schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:04:
[...]

Ja idd ik snap de lol er niet zo van omdat met nieuwe hardware te doen.. Met oude/niet bruikbare hardware kan het wel leuk zijn :) :+
Ik noem een P4 1,8 gig Willamette en Gforce 4 mx ook niet bepaald nieuwe hardware ;).
Dus maakt et me niet veel uit :D
Zowieso, wat is het ergste dat er kan gebeuren?
(Graka & CPU @ BBQ :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
syo schreef op woensdag 14 december 2005 @ 17:04:
Hmm, doet me een beetje denken aan wat geheugen wat ik samen met iemand anders 'getest' heb. We waren op een LAN, waar we een doos hadden staan met hardware erin (netwerkkabels, various PCI kaarten, etc). Hierbij ook en paar reepjes RAM. Wij hadden dus gelijk iets van: testuh. Dus PC open RAM erin en booten maar. Mijn PC kwam de BIOS nog niet door (bleef hangen net voor 'Starting Windows'). Zijn PC kwam tot en met het Windows scherm (we praten over Win98 hier) Windows kwam ie niet in.

Wij dus 'ach ja, jammer dan'. Geheugen er weer uit en booten... NOT. Mijn PC ging m'n scherm niet aan. Gelukkig kunnen fixen door te booten met een PCI vidkaart en de bios de resetten.
Zijn PC kon Windows gewoon niet meer in (en andere vage fouten). Uiteindelijk de BIOS moeten flashen om het weer te fixen.

Moraal van dit verhaal: Stop niet random hardware die je in een doos vind in je PC. Dit stelt ie meestal niet op prijs :)

Anoniem: 124943

Mijn allergrootste blunder allertijden:

Ik was bij een maat thuis voor een soort mini-lan party, allemaal leuk en aardig volgende dag laad ik de pc weer in de auto. Om de pc even goed intesnoeren (als een klein kind met de autogordels, werkt perfect leg even tijdelijk mijn backup hardeschijf op het dak neer. Ik was vrij enthousiast en gehaast omdat er thuis een lang verwacht pakketje klaar lag. Dit ik klik computer in, spring in de auto en jahoor je raad het al, HDD vergeten. Ik een tijdje rondkarren richting huis, ineens moet ik hard remmen voor een fietser die een beetje asociaal de weg oversteekt. Zie ik ineens een hardeschijf op mijn motorkap stuiteren en ca 15 meter voor mijn auto tot stilstand komen. Ik uitstappen, hdd pakken, diep in mijn hart hoopte ik dat hij in orde zou zijn maar mijn nuchtere geest wist beter. Hdd casing was gebroken en via een kier kon je de interne delen van de hdd goed zien. Toen heb ik mijn trouwe 160 gb Hitachi maar naar de eeuwige jachtvelden (de container) gebracht.

Op een een of andere manier kan ik er nu hartelijk om lachen.

toevoeging: schiet me net te binnen. Ik heb een tijdje op een technische dienst van een hier op tweakers berucht computer bedrijf gewerkt (naam niet verder belangenrijk) krijgen we een of andere kerel binnen met een ouwe krotte laptop. Of we er meer geheugen in wilden zetten. Ja hoor. Ik dat ding mee naar achteren. Blijkt om eheugen uptegraden ongeveer dat hele ding uit elkaar te moeten. Enfin ik dat ding uitelkaar, ram erbij, in elkaar. 20 schroefjes over. Ding zat wel weer stevig inelkaar dus gewoon meegegeven aan die kerel. Nooit meer iets van gehoord.

en jahoor er schiet me weer wat te binnen.

Ik vind dat gevoel van me vinger op een draaiende fan altijd nogal enerverend (don't ask, nothing sexual :P) dus ik zat weer eens met mijn klauwen in mijn kast met de fan vasn mijn Zalman cnps7000 te rotzooien. En ineens PATS, breekt er een fan af en komt vast te zitten in de koeler. Ik als een idioot de stekker eruit. Ik fan eruit. Natuurlijk heb ik weer geen andere koeler in huis en het was op zaterdag avond dus geen tijd meer op super glue te halen. Dus maar tot maandag mijn AMD64 3000+ @ 800mhz passief gedraait. Ging goed, bleef op 40 graden hangen. Zalman gelijmt en alles werkt weer goed :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 124943 op 15-12-2005 01:47 ]

• Aapje

Aapje

Opel-beun
@ hierboven, hrhr gewoonweg grappig :P

• M-ThijZ
  • Laatst online: 00:46

M-ThijZ

Riding on Rails

Anoniem: 124943 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:20:
Mijn allergrootste blunder allertijden:

Ik was bij een maat thuis voor een soort mini-lan party, allemaal leuk en aardig volgende dag laad ik de pc weer in de auto. Om de pc even goed intesnoeren (als een klein kind met de autogordels, werkt perfect leg even tijdelijk mijn backup hardeschijf op het dak neer. Ik was vrij enthousiast en gehaast omdat er thuis een lang verwacht pakketje klaar lag. Dit ik klik computer in, spring in de auto en jahoor je raad het al, HDD vergeten. Ik een tijdje rondkarren richting huis, ineens moet ik hard remmen voor een fietser die een beetje asociaal de weg oversteekt. Zie ik ineens een hardeschijf op mijn motorkap stuiteren en ca 15 meter voor mijn auto tot stilstand komen. Ik uitstappen, hdd pakken, diep in mijn hart hoopte ik dat hij in orde zou zijn maar mijn nuchtere geest wist beter. Hdd casing was gebroken en via een kier kon je de interne delen van de hdd goed zien. Toen heb ik mijn trouwe 160 gb Hitachi maar naar de eeuwige jachtvelden (de container) gebracht.

Op een een of andere manier kan ik er nu hartelijk om lachen.
Hahaha, dat zijn echt van die fouten die ikzelf ook zou maken.
Gelukkig dat je de fietser niet had geraakt. ;)

M-ThijZ schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:27:
[...]

Hahaha, dat zijn echt van die fouten die ikzelf ook zou maken.
Gelukkig dat je de fietser niet had geraakt. ;)
Zou terecht zijn geweest. Ik was 10 minuten van huis en ik reed al 30 minuten rond. Ik heb een vermoeden dat die hardeschijf de rit wel overleeft zou hebben :P

Anoniem: 147126

Was dit weekend bezig geweest om mijn barebone (verder) te modden:

Nieuwe ventilator in de voeding, de orginele kon je nog een beetje horen. Orgineel zat er een 80x80x10mm fan in. Ik er dus een 80x80x20 papst fan inbouwen die er 10mm aan de achterkant uitsteekt. Een mooi vierkant gat waar de fan doorsteekt uitdremelen dus. Ging perfect, nieuwe fan erin, zag er prachtig uit!. Ik wil de voeding weer in de barebone schroeven, rolt er opeens een soort weerstandje uit de voeding! Dus ik de voeding openschroeven om te kijken wat er aan de hand is, blijkt dat (soort) weerstandje van de printplaat gebroken en een (klein) condensatortje compleet geplet te zijn!

Ik dus best wel teleurgesteld / kwaad op mezelf hoe ik zo stom kan zijn, want waar vind je in godsnaam weer een (custom) barebonevoeding?!?!

Maargoed, toch de voeding er weer inschroeven om te kijken of hij niet gewoon nog werkt, en ja hoor. PC boot prima, voltages zijn nog even stabiel als altijd! Geen idee wat ik gesloopt heb verder, maar alles werkt dus nog _/-\o_

Anoniem: 147126 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 01:48:

Maargoed, toch de voeding er weer inschroeven om te kijken of hij niet gewoon nog werkt, en ja hoor. PC boot prima, voltages zijn nog even stabiel als altijd! Geen idee wat ik gesloopt heb verder, maar alles werkt dus nog _/-\o_
En nu hopen dat je huis niet affikt als het toch niet helemaal lekker is. Die condensator zit er met een rede....

Anoniem: 147126

Anoniem: 124943 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 02:04:
[...]

En nu hopen dat je huis niet affikt als het toch niet helemaal lekker is. Die condensator zit er met een rede....
Volgens mij (als ik de printbaantjes etc goed volgde) was het een onderdeel van de temperatuurgestuurde fancontroller, want het zat op een soort printje waar ook de orginele fan aan hing. En da's nou net het enige onderdeel dat ik niet meer nodig heb. :)

Anoniem: 163113

Haal voor de fun garantie van PS2 eraf en plu hem terug in... DOOD.

Voeding gewoon de geest gegeven. Nieuwe voeding erin, wil ik eens zien wat er met die nieuwe is. (welke spanning he) Kortsluiting tussen 2 poten van een Mosje (nvdr MOSFET). Resultaat: nieuwePS2 voeding ook naar de kl*ten. :(

• CHeff
  • Laatst online: 11-06 21:18

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ik wou een keer nieuwe, betere koelpasta op mijn processor aanbrengen.
Dus kast open en proberen de fan van processor aftrekken.
Wil niet, wat harder trekken. Ja, daar is ie.
Koeler met een processor eraan vastgekleeft 8)7
Processor eraf trekken en wat bleek, een stuk of 3 pinnetje scheef :o

Ik had echt zoiets, geweldig heb ik weer. Maar pinnetjes rechtgebogen, en op hoop van zegen de processor teruggeplaats, nieuwe koelpasta erop, koelertje er weer op.

En oeh ... hij doet het nog, én een paar graden koeler natuurlijk _/-\o_

Vingertopjes in fan blijft leuk, maar soms toch best wel pijnlijk :Y)

Trouwens ook leuk verhaal gehoord over iemand die ook wel even zijn pc'tje in mekaar zou zetten en de mobo vast op de kast zelf, dus zonder die afstandhouddingetjes ertussen, gemonteerd. Hele mobo krom getrokken >:)

Anoniem: 58485

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/PC/DSC00523.JPG

Tell me about it :|

• wealthy_beggar
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-06-2021

wealthy_beggar

NID'er in opleiding

Lol :D heb je hem er heel afgekregen ?

| Mijn Game PC | Mijn Laptop | Leukste mohaa clan |

Ja dat nog gelukkig wel. Het heeft iig een flinke grip, want ik trok 'm geheel uit z'n socket die dicht zat .

• jpiwf

jpiwf

licenced pepernootaddict

CHeff schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:15:
Ik wou een keer nieuwe, betere koelpasta op mijn processor aanbrengen.
Dus kast open en proberen de fan van processor aftrekken.
Wil niet, wat harder trekken. Ja, daar is ie.
Koeler met een processor eraan vastgekleeft 8)7
Processor eraf trekken en wat bleek, een stuk of 3 pinnetje scheef :o

Ik had echt zoiets, geweldig heb ik weer. Maar pinnetjes rechtgebogen, en op hoop van zegen de processor teruggeplaats, nieuwe koelpasta erop, koelertje er weer op.

En oeh ... hij doet het nog, én een paar graden koeler natuurlijk _/-\o_
dit had ik laatst ook. mobo was kapot, dus mobo uit de kast, koeler losschroeven. d8 wel fftjes de koeler van de proc at te trekken. gaat aardig d8 ik, maar nee, ik kijk naar de socket, "hé? waar is me cpu nou?" 3 pinnetjes scheef, met naald weer rechtgebogen en hij doetut nog steed prima

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Dat van die heats en CPU's is altijd zo, dat je em meetrekt :P (wel een debiele methode)
Zo had ik het 3 keer
Alleen de eerste keer was het wel ff hard trekken en duwen, zat vast op een rubber laagje ipv GEWOON koelpasta 8)7 *kuch* medioncrap... *kuch*

ook een keer mn fan van mn heatsink erafgehaald
Ik keek en er klopte iets niet, wist niet wat.
paar dagen later
Shit! Hij zuigt er lucht uit in plaats van dat ie het naar binnen blaast |:(
Maar ik moet wel zeggen, hij koelde volgens mn sensor beter!!! :/ :? (ja, ook volgens mn externe sensor :P )

Maar ik wil wel es iemand kennen die zn koeler eraf haalt zonder dat ie blijft plakken :P

Gisteren ook weer een blunder
Trek de snoer van de tobo uit de pc (is van mn ouders)
Gevolg, tobo deed het niet... raar raar...
Kom ik er achter dat er een pinnetje verbogen is (crap) :r
ff een beetje rechtgezet met 2 stalen prikkertjes :P (scheelt een halve mm)
Alleen overleefde het plastic staafje niet :| B)

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Anoniem: 58485 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 15:42:
Ja dat nog gelukkig wel. Het heeft iig een flinke grip, want ik trok 'm geheel uit z'n socket die dicht zat .
Bij elke P4/Xeon die ik aangeraakt heb
Gebeurde dit :+

Btw als je um niet los krijgt, Koelblok verwarmen
Komt ie zo eraf :)

[ Voor 14% gewijzigd door Aapje op 15-12-2005 16:16 ]

• mae-t.net
  • Niet online
BaBoOn schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:16:
[...]

Bij elke P4/Xeon die ik aangeraakt heb
Gebeurde dit :+

Btw als je um niet los krijgt, Koelblok verwarmen
Komt ie zo eraf :)
Ik raak zelden P4's aan, maar zou het niet helpen om het koelblok na het losmaken van de beugel een beetje te draaien zodat de pasta loskomt, en daarna pas omhoogtrekken?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
mae-t.net schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:56:
[...]

Ik raak zelden P4's aan, maar zou het niet helpen om het koelblok na het losmaken van de beugel een beetje te draaien zodat de pasta loskomt, en daarna pas omhoogtrekken?
Die komt niet los! ;) Goed vastgekoekt.. Heb ik ook eens gehad! 6 pinnen krom door gestuntel met 2 schroevendraaiers. Nylon touw was zelfs geen oplossing. iig Hij werkte later toch weer _/-\o_

• Nox

Nox

Noxiuz

spokje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:57:
[...]

Hmm, mjah die pinnetjes is altijd een ramp :( had precies hetzelfde met m'n 9800 pro. Zalman koeler erop, kreeg die verrekte pinnetjes er niet uit, op een gegeven moment met schroevendraaier, pats schoot uit. Klein krasje in zo'n klein vierkant dingetje (IC'tje? :) ) Heb ze er toen uit frustratie maar gewoon afgeknipt met tang. Naja iig, ding doet het gelukkig nog perfect :)
ik had zon tangetje die bij een soldeerkit zat. gewoon puntbek ding... drukken en beetje trekken en voila. koeler (A) nu is die 9800 PRO wel dood (met O&N schiet ik hem de hemel in :P)

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-06 08:01
mae-t.net schreef op donderdag 15 december 2005 @ 17:56:
[...]

Idd, ik frunnik altijd eerst even met m'n koelblok vóórdat ik hem eraf haal.
Heb nog nooit gehad dat ik m'n cpu meetrok, maar wil dat liever toch niet meemaken, niet goed voor m'n hart...

Heb wel kleine blunder gehad met m'n HDD, geprobeerd te hotswappen met die van m'n xbox.
Ik boot, verwissel de harde schijf en verander wat dingetjes erop.
Doe andere harde schijft terug in, boot weer. Niks... Oh nee he...
Andere harde schijf van xbox terug in, ook niks.
Vervolgens zat ik dus met 2 kapotte harde schijven :)
Gelukkig was de schijf van m'n pc maar eentje van 40 gig, en niet m'n hoofdschijf (120 gig) dus dat viel nog mee.

PS5 PSN: UnrealKazu

Anoniem: 152746

Anoniem: 144583 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:01:
(...)
Maar ik wil wel es iemand kennen die zn koeler eraf haalt zonder dat ie blijft plakken :P
(...)
dat licht er gewoon aan watvoor processor je hebt, mij is dat nog nooit overkomen aangezien een athlon XP maar een heel klein stukje heeft waar je de koelpasta op smeert: Afbeeldingslocatie: http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/S_AMD-AXDA2400DKV3C.jpg
bij een Athlon 64 is dit weer heel anders: Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/0/0b/Athlon-64-Lenara-CG.jpg/300px-Athlon-64-Lenara-CG.jpg

en in denk dat het ook wel uitmaakt welk merk pasta je gebruikt, de ene kleeft meer dan de andere :P

^^ precies. Daarom plakken die 64'ers ook zo hard erop.

De IHS kan iig verwijderd worden, waarop je eigenlijk gewoon een Athlon XP model tegenkomt met een superkleine core. Maar iig niet mijn koeler heeft een verlaging erop. Ik ga het ook niet proberen iig. Mischien later ooit met een zalman. Aldus tests scheelt het een dikke 10 graden die IHS eraf.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/lism.1/PC/DSC00525.JPG

• h_fabrikant
  • Laatst online: 22-04-2024
zoals gezegd pas die afgebroken zalman eraf gehaald (P4) en nieuwe erop gezet...

zat artic silver 5 tussen, ging er moeiteloos af... heb ik soms te weinig gebruikt, of plakt dat gewoon niet heel erg??

• Nox

Nox

Noxiuz

h_fabrikant schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:33:
zoals gezegd pas die afgebroken zalman eraf gehaald (P4) en nieuwe erop gezet...

zat artic silver 5 tussen, ging er moeiteloos af... heb ik soms te weinig gebruikt, of plakt dat gewoon niet heel erg??
AS5 is goede pasta. stock pasta plakt heel erg!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 13:24
KillaZ schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:18:
mislukking wat betreft levering:

bestel op ct-systemen 2 setjes SUNBEAM UV en Groene CCFL
blijkt die groene niet leverbaar op dit moment, oke ik wachten.........2 weken later maar eens een mailtje gestuurd (2e al) hoe het zat, 2 dagen later is me order veranderd in verzonden.........ik blij......Wat blijkt? Hebben ze een Revoltec zonder vragen opgestuurd |:(
En wie heeft er zwaar slechte ervaringen met Revoltec???

KillaZ |:(
Revoltec = Sunbeam

No offence, maar dit komt uit dezelfde fabriek.

Anoniem: 77892

Ik schaam me echt zwaar voor wat ik heb gedaan. En worden nog dagelijks opmerkingen gemaakt over 'freezers' op IRC tegen mij.
Om het kort te houden, iemand zei dat ik m'n Geforce 4 in de vriezer moest leggen omdat ie echt niet meer goed was. :'(

De chat logs gingen meteen rond, heb ze nog in .txt.

Voorbeeld opmerkingen:
• @^Spec goes to freezer
• @^Spec finds a gf4

Ene kant veel lol nog om gehad achteraf maar omg... Anyway, had een 9600 pro voor 5 euro extra betalen gekregen van winkel >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 77892 op 15-12-2005 22:15 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
OverSoft schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:50:
[...]

Revoltec = Sunbeam

No offence, maar dit komt uit dezelfde fabriek.
waarom zien die inverters er zo onprofessioneel uit dan? :?

anyway, probleem opgelost door Ct zelf die bood me aan de Sunbeam op te sturen, erg goede service :)

K to the KillaZ

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

spokje schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:57:
[...]

Ik gebruik deze graag

Afbeeldingslocatie: http://www.dhz-shop.nl/osc/catalog/images/knipex/2612200knipex.jpg

Lukt (bijna) altijd wel

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Daywalk3r
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Schroevendraaier eronder.. en steeds iets opwippen (P4) Dat heb ik ook nog wel es..

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Anoniem: 144583 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 16:01:
Dat van die heats en CPU's is altijd zo, dat je em meetrekt :P (wel een debiele methode)
...
...
Zal ik je bij deze blij maken:
laatst bezig geweest met inbouwen van waterkoeling: cpu en nb watercooled nu
en jawel hoor: de koeler van de cpu afgehaald zonder de cpu mee te pakken.

AMD64 3200+ met boxed koeler...
Gigabyte mobo met actieve nb-koeler...

Hoe dat ?
simpel: vorodat je begint te wrikken: pc effe opzetten en half uurke ofzo laten draaien op 100% cpu-load ;)
cpu wordt hoe dan ook toch redelijk warm en de pasta prut tss cpu en koeler zachter waarna je na 't afzetten van je pc die koeler er vrij makkelijk eraf krijgt
(vooral als je ook eerst wat draaiende bewegingen maakt met de koeler voordat je hem ook probeert op te heffen)

Mss een tip voor al de cpu-pinnentjes-rechplooiers/-sters :+

Voor de rest nog geen mislukkingen, zelfs niet met het watersysteem nu in mijn kast
(heeft een halve dag gedraaid met een aparte testvoeding voordat ik ook maar 1 der voedingen in de kast zelve aansloot en aanzette. geen lekje te zien toen, en nu 2 a 3 weken later nog altijd niet :) al wel terug in gebruik ondertss ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Laatst online: 26-02 21:52
wat ik een keer heb meegemaakt :
ik has mn computer bijna af dus wilde ik er een processor in laten bouwen ,maar dat leek me een beetje een gevoelig dingetje dus liet ik het door een winkel doen.
hun zeiden dat ze er een weekje over zouden doen maar dat weekje werd al snel 2 weken,
dus ik hun bellen en zeiden ze dat mn moederbord stuk was dus ik denk huh ik heb em er goed in gedaan en nu is ie stuk maargoed het was garantie dus ik wacht weer een weekje bel ik ze weer op
ja je moederbord is weer stuk(die nieuwe) ik dacht oh nou ja dan wacht ik nog wel even....
kom ik daar weer een weekje later : ja je processor is ook stuk gegaan dus moeten we die opnieuw bestellen
ik dus weer een weekje wachten ik bel ze op en vroeg of mn computer nu eindelijk klaar was
en dat was ie eindelijk
oorzaak:een kapotte voeding :P :+
maargoed ik hoefde dus geen extra inbouw kosten te betalen en ik kreeg zelfs een beter mobo en een betere voeding dat vond ik toch wel goed van ze
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:18
En dat in één volzin...

Enige wat ik (tot nu toe) heb gehad is dat m'n SATA connector van m'n HD in het kabeltje bleef hangen...
Was iets te enthousiast met loshalen...
HD doet het gelukkig nog wel, maar moet wel binnenkort vervangen worden.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159332

Haha, vet >:)
*En nu nog die harddisk aan een computertje aansluiten, en windows installeren*
Helaas berust de bovenstaande tekst niet op de werkelijkheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 11-06 12:40
Masterlijk!!!
Hebbie die zelf 'gemod' Ed? ;)

Miss ideetje voor volgende mod, plexiglas ruitje op hdd....je moet alleen nog ff een cleanroom hebben en een aardige hdd fabrikant

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 17-12-2005 12:24 ]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157736

een AMD Athlon XP 2100+ op een Asus A7V333 en op de chip een Thermaltake Volcano 9,
potmeter van de volcano half open tussen fan en mobo en starten maar.
Na een paar minuten springt spontaan mijn pc uit, blijkt mijn cpu te heet te zijn geworden (91 graden celcius) omdat die potmeter op half stond en asus powerfan daardoor de fan dus gewoon stil zette in plaats van hem minder snel te laten draaien :|
De chip heeft het overleeft en draait nu nog steeds met een dikke coolermaster op zijn koppie :*)

En ik denk dat er misschien wel anderen zijn die dit ook hebben meegemaakt,
gevoede en ongeaarde kast met deur aan de zijkant en dan naast een verwarming plaatsen, wedden dat het ooit een keer gebeurt dat de deur de kast en de verwarming tegelijkertijd raakt! :P
Mijn IDE controllers waren een nacht lang van slag de volgende dag werkten ze weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
vet hoor >:) neej hij zel het niet meer doen O-)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Vandaag geheugen bijgeplaatst (niet zonder problemen)
Ik opnieuw opstarten-> piep piep piep
Ik haal mn geheugen er weer uit, en wat bleek :X
Draadje van de tempsensor van de processorkoeler zat er tussen, en mn geheugen heeft dat draadje doorgesneden omdat het onderin de dimm bankjes zat.
Nu maar ff met plakband draadje aan elkaar gemaakt, totdat ik een betere oplossing vind :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Laatst online: 08-06 10:35
Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:51:
Draadje van de tempsensor van de processorkoeler zat er tussen, en mn geheugen heeft dat draadje doorgesneden omdat het onderin de dimm bankjes zat.
Nu maar ff met plakband draadje aan elkaar gemaakt, totdat ik een betere oplossing vind :/
Sorry hoor, maar als je draadje van je cpukoeler eronder zit, merk je toch dat je geheugen niet soepel in het bankje gaat en ga je kijken waar het aan ligt? Of ik zie dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
Anoniem: 91868 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:51:
kroonsteentje ofzo :Y)

300 post :)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan je zo solderen, geen punt :)
Overigens heb ik NOG geen blunders gemaakt, dat komt nog :P
Ik weet nog wel van vroeger:
Ik was bij mn opa op vakantie en kocht een pc.
Toen een geweldig ding, de beste van de beste onderdelen gingen erop ( 2 gig cpu > Gforce 4 Ti 4200 etc)
maar geen monitor, dus maar de tv :P
Mn opa speelde daarvoor nog een spel maar dat wist ik niet.
Ik doodleuk mn cd in de drive en spelen MAAR
Na een sec. hoor ik geritsel, doe dat ding snel open.
Ja hoor! Mijn cd lag op zijn cd |:(
Hij doet het nog wel :P

En mn nichie die heeft zn muis nog laatst gemold en bij mn oom zn huistelefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Anoniem: 144583 schreef op zondag 18 december 2005 @ 13:37:
kan je zo solderen, geen punt :)
Overigens heb ik NOG geen blunders gemaakt, dat komt nog :P
Ik weet nog wel van vroeger:
Ik was bij mn opa op vakantie en kocht een pc.
Toen een geweldig ding, de beste van de beste onderdelen gingen erop ( 2 gig cpu > Gforce 4 Ti 4200 etc)
maar geen monitor, dus maar de tv :P
Mn opa speelde daarvoor nog een spel maar dat wist ik niet.
Ik doodleuk mn cd in de drive en spelen MAAR
Na een sec. hoor ik geritsel, doe dat ding snel open.
Ja hoor! Mijn cd lag op zijn cd |:(
Hij doet het nog wel :P

En mn nichie die heeft zn muis nog laatst gemold en bij mn oom zn huistelefoon :P
zie je dat tog ofniet ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Laatst online: 12-06 13:48
Post 1000..

Graag hier verder:
[CM] De mislukkelingen - deel 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001