Nog niet veel fatale blunders gehad. Twee om precies te zijn:
1. in mijn 'early days' een jaar of 5 terug wou een vriend van mij z`n celeron 600mhz vervangen door een p3 1Ghz. Dus proc gehaald en in manual opgezocht hoe de jumpers (

) moesten staan. Proc erin en gaan. Niet dus....... Dure p3 1Ghz naar de maan??? Naja toen meldde z`n pa dat hij erbij moest voor mail enz. Dus wij die celeron weer pakken, celeron erin. Startknop. Rook eruit. Wij niet snappen natuurlijk. Ik fiets naar huis en denk er eens rustig over na. Celeron600 @ 66mhz fsb P3 1Ghz @ 133mhz fsb..... Bij terugzetten jumpers niet weer verzet. Celeron600 @ 133 fsb = celeron1200

Moederbord ook naar de eeuwige jachtvelden. Toen maar een AOpen bordje gehaald zonder jumpers en dat werkt vandaag de dag nog!
2. Ik had net upgegrade van een A7V133 / 2000+ palomino

naar A7N8X Deluxe / 2500+ en wou een andere vriend van me blij maken met mijn ouwe setje. Dus wij kast / dvdrw / hdd die meuk bestellen en ik alles inbouwen. Op de CPU moest een Spire Whisperrock 4 en die hebben van die klote zware vasthoudclips. Ik een schroevendraaier erop en douwen maar

Kast dicht, startknop. S T I N K E N die bende

Er kwam ranzige gele shit uit die palo-core gelopen

d00d dus. Toen ook nog maar een nieuw mobo + cpu besteld voor die gast. Of het moederbord het nog doet weet ik niet.. Geen skt462 cpu in huis om mee te testen
Verder nog wel andere blunders, maar allemaal niet dodelijk, Laptop van bureau op vloer laten donderen (+- 1,5 meter) vinyl dat wel, maar wel vrij hard! nix aan de hand. X800XL zonder koeler van bureau al laten glijden, valt met de core naar beneden op de rand vd pckast en vervolgens op de stoeptegel waar de pc op staat (tegen geluidstrillingen

) Resultaat: een kras op de kast maar de X800XL doet het nog steeds!! Harde schijf op de pckast gelegd om te testen, pc boot, hdd spint zo hard op dat hij een beetje draait, weer een kras op de kast! Vergeten de 12V stekker in het mobo te vrotten en daar 2 uur over panieken voordat je er achter komt. Lekkende waterkoeling en ga zo maar door
[
Voor 8% gewijzigd door
-ErikE- op 11-12-2005 21:34
]