"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Men neme
1 harde schijf (bij voorkeur 10k rpm en overleden, maar wel draaiend)
1 power supply (bij voorkeur werkend)
Men schroeft de harde schijf uit elkaar, maar zorgt er wel voor dat de motor aan de print blijft zitten, maar sloop al het metaal ervanaf. Met de juiste schroevendraaier even de platen van de HDD ook loshalen.
Vervolgen legt men 1 plaat weer op de as en sluit de harde schijf aan op de power supply.
Hou het geheel goed horizontaal en laat op toeren komen. Vervolgens kantel je heel langzaam de motor totdat de plaat er met een debiele noodgang vandoor gaat. Indien je dit goed doet zal je zien dat de spinnende plaat een heel eind tegen een muur op kan lopen
Erg leuk speelgoed voor een 12 jarige tweaker
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative
Dit is wel érg gevaarlijk, stel dat je zo'n platter tegen 10000rpm tege je kop krijgtFrankster schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:31:
Tja, heb misschien niet een leuke mislukking, maar meer een leuk speeltje dat je van een mislukking kan maken (wat ik als kind gebruikte als speelgoed dankzij pa die systeembeheerder was).
Men neme
Men schroeft de harde schijf uit elkaar, maar zorgt er wel voor dat de motor aan de print blijft zitten, maar sloop al het metaal ervanaf. Met de juiste schroevendraaier even de platen van de HDD ook loshalen.
Vervolgen legt men 1 plaat weer op de as en sluit de harde schijf aan op de power supply.
Hou het geheel goed horizontaal en laat op toeren komen. Vervolgens kantel je heel langzaam de motor totdat de plaat er met een debiele noodgang vandoor gaat. Indien je dit goed doet zal je zien dat de spinnende plaat een heel eind tegen een muur op kan lopen![]()
![]()
![]()
The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.
You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.
ik heb liever geen platter die dwars door mijn hoofd heen snijdt als je het niet erg vindt.Frankster schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:31:
Tja, heb misschien niet een leuke mislukking, maar meer een leuk speeltje dat je van een mislukking kan maken (wat ik als kind gebruikte als speelgoed dankzij pa die systeembeheerder was).
heel verhaal
hihiJ2S schreef op zondag 27 maart 2005 @ 15:28:
heel verhaaltje over mobomuur
I'm so goood..
@ganzz - ik had het al gezien @powerflux.nl, echt te meesterlijk
Tweakers met zelfmoordneigingen die het op een eervolle manier willen doenMetal schreef op zondag 27 maart 2005 @ 22:32:
[...]
ik heb liever geen platter die dwars door mijn hoofd heen snijdt als je het niet erg vindt.
The end may justify the means as long as there is something that justifies the end.
Toen zag ik een zooitje dipswitches zitten met op het bord geprint de combinaties voor 233, 266, 300 en 333 Mhz. Ik dacht bij mezelf dat is TE makkelijk... Het beestje loopt standard op 233, dus we beginnen maar eens met kijken of ie op 266 boot. Dat werkte, en zo ook 300 en 333.
Nou dat was te mooi om waar te zijn want ik draai CPU-Z, wat zie ik, de FSB is nog maar 26,6Mhz.

Dat zou dus geen snelheidswinst opleveren ook al draait de CPU op 333Mhz.
Dat was dus wel een teleurstelling.
En jij bent nu niet doof ofzo?jessevl schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 18:15:
Vroeger een keer grote speaker uit een on-stage box gekregen.
Zaten twee draadjes aan, ook toen had het stopcontact 2 gaatjes.........je raad het al:
Gigantische herrie op 50hzgelukkig waren pappie en mammie niet thuis, huis trilde nogal.
In Alle Electronica Zit RookGanzz schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:05:
Tja een videokaart de intel I740 modden totdat er rook overblijft=>
Als Het Eruit Komt Is Het Stuk
Een wijsheid als geen ander..MR_WAZOO schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:45:
[...]
In Alle Electronica Zit Rook
Als Het Eruit Komt Is Het Stuk
Er komt rook van mijn moederbord. Is 'ie nu stuk?
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
Bron
dikke blaar enzo

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Met flitsergrote Condensatoren is ook leuk spelennoksiejus schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:33:
wel eens 16k Volt door mn handen heen, leuk als je stroboscoop nog geladen is..
dikke blaar enzo
[ Voor 3% gewijzigd door Micha op 29-03-2005 23:35 ]
Verwijderd
Ah joh, je moet zo'n platter eens op je dremel fabriceren, en dan eraf slaan met een CD of een andere platter. Met 35.000 toeren gaat ie nog veel verder de muur op.Frankster schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:31:
Men neme
Hou het geheel goed horizontaal en laat op toeren komen. Vervolgens kantel je heel langzaam de motor totdat de plaat er met een debiele noodgang vandoor gaat. Indien je dit goed doet zal je zien dat de spinnende plaat een heel eind tegen een muur op kan lopen![]()
![]()
![]()
Het huis trilt wel en het is wel hard, maar op 50hz begint het toch al minder pijn te doen als hoge tonen
was papa boos ligt uit etc.
mjah.. een cd erop doen is NIET slim (op 20k toeren) anders kan het wel, maar niet te hard zettenVerwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:54:
[...]
Ah joh, je moet zo'n platter eens op je dremel fabriceren, en dan eraf slaan met een CD of een andere platter. Met 35.000 toeren gaat ie nog veel verder de muur op.

[ Voor 58% gewijzigd door Nox op 01-04-2005 23:20 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Verwijderd
Zat met mijn soldeerbout in mijn xbox te solderen. Doet iemand keihard de deur open. Deur knalt tegen mijn stoel, ik schiet uit met mijn soldeerbout over mijn xbox heen recht over mijn hand heen. Heb nu een mooi geel vlek op mijn arm
Verwijderd
au...Verwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:08:
Ik heb ook een leuke.
Zat met mijn soldeerbout in mijn xbox te solderen. Doet iemand keihard de deur open. Deur knalt tegen mijn stoel, ik schiet uit met mijn soldeerbout over mijn xbox heen recht over mijn hand heen. Heb nu een mooi geel vlek op mijn arm
Verwijderd
Ik zet de broodroostermachine aan. Ik steek een snee brood erin. Ik voor de lol met een vork tegen zo'n rood draadje aan. Was ik vergeten dat daar stoom op stond, en daardoor werd het rood

Flinke shock gehad, maar ik leef nog

Om toch nog een nuttige bijdrage te leveren.
Xbox gemod, wat geen succes werd, en vervolgens een nieuwe Xbox gekocht, en daar ook een poging gedaan om te modden, en dat was ook geen succes.
Dus 1e dooie Xbox, en die 2e is half dood, (reboot loop) mischien mogelijkheid om nog ergens eens te fixen.

[ Voor 74% gewijzigd door -Skyhawk- op 10-04-2005 23:47 ]
Verwijderd
Niet echt, heeft meer iets met electronica en mislukkingen te maken-Skyhawk- schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:28:
Mod jij je broodrooster???of heb ik nu een gat in de markt gevonden.
misschien leuk om een keer een mini-ITX broodrooster te maken? moet je wel een ruim broodrooster hebben
Verwijderd
Idd, broodroosterserverMrNGm schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:32:
gat in de markt ? ik denk eigenlijk heel ergens andershand misschien?
misschien leuk om een keer een mini-ITX broodrooster te maken? moet je wel een ruim broodrooster hebben
. . . . . Youp.net . . . . .

220 testen met een 6v spanningstester (maakte niet uit, was aant verhuizen
'goh wat een leuke vlekjes krijg je als je op een LCD drukt!' KRAK...
Een 4mm plexiglas window maken in je kast waar maar 3 mm ruimte is
Zoals bekend: mobo en proc met soldeerpunten op ijzer leggen: die deed et niet meer
Kasten worden heel lelijk als je kunststofprimer met een kwast aanbrengt, niet schuurt en meteen spuit
Twee-componenten-lijm is ook niet handig (bij mij althans
naja dat was het zo'n beetje wel
“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm
Verwijderd
Dat is geen punt om te fixen als jouw bak/braadwerk normaal is gedaan. Als je een goede high-res foto maakt van je solderingen, wil ik best de tweede voor je repareren, in ruil voor de eerste.-Skyhawk- schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:28:
Had jij je broodrooster dan gemod???of heb ik nu een gat in de markt gevonden.
Om toch nog een nuttige bijdrage te leveren.
Xbox gemod, wat geen succes werd, en vervolgens een nieuwe Xbox gekocht, en daar ook een poging gedaan om te modden, en dat was ook geen succes.
Dus 1e dooie Xbox, en die 2e is half dood, (reboot loop) mischien mogelijkheid om nog ergens eens te fixen.

Al 3 keer gedaan, en al 3keer perfect gelukt
Verwijderd
haha lol mn broer was een tijdje geleden exact zo dom als jijVerwijderd schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:26:
Blunder:
Ik zet de broodroostermachine aan. Ik steek een snee brood erin. Ik voor de lol met een vork tegen zo'n rood draadje aan. Was ik vergeten dat daar stoom op stond, en daardoor werd het rood
Flinke shock gehad, maar ik leef nog
hij ging ook met zn mes het broodje wat verder van die gloeidraadjes afdrukken.
hij kreeg geen schok, maar de stop in de meterkast begaf het wel

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.
ik m'n pc weer aanzetten ziet m'n pc m'n hd niet
dacht reset ik hem ff zet ik hem weer hoor ik een raar geluid kijk ik naar m'n kast staat er een chip van m'n hd in de fik
(P.S. kreeg gewoon weer een nieuwe hd van de winkel)
[ Voor 6% gewijzigd door kooistramj op 19-04-2005 00:00 ]
A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."
Ik heb nog wel wat kapotte hardware voor je, kan je daar mee pronkenk0ewl schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 02:06:
lol die is echt goed.... waarom maak ik dat nooit mee
Ik maak het persoonlijk liever niet mee...........
Ook heel fein als een draadje je cpu fan in schiet en je hebt het niet door, pc in een keer uit. En je snapt der maar nix van. Power der af pc uit, pc weer aan en nog steeds nix. Nee tijdje #$^#$&^#%& cpu fan staat stil. Feine dingen zijn dat. De cpu werkt nog steeds maar echt stabiel is tie niet.
ps. fijn mag ook wel
You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.
Verwijderd
Wat bleek, ze had geprobeerd een netwerkaart in te bouwen, die ze in een geheugenslot had geprikt...

Moederbord met P4 defect en de geheugen module die ernaast zat ook.
Verwijderd
hahaha dat vind ik wel een mooie, ze moet wel hard gediewt hebben:PVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:22:
Mijn nichtje belde me dit weekend, de PC deed niks meer, of ik even langs kon komen.
Wat bleek, ze had geprobeerd een netwerkaart in te bouwen, die ze in een geheugenslot had geprikt...Om dat het niet lekker past had ze het slotplaatje er maar afgehaald...
blond?
OMG please zeg dat je daar pics van hebt gemaaktVerwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 11:22:
Mijn nichtje belde me dit weekend, de PC deed niks meer, of ik even langs kon komen.
Wat bleek, ze had geprobeerd een netwerkaart in te bouwen, die ze in een geheugenslot had geprikt...Om dat het niet lekker past had ze het slotplaatje er maar afgehaald...
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Verwijderd
je xbox moet je dan ff laten flashen-Skyhawk- schreef op zondag 10 april 2005 @ 19:28:Om toch nog een nuttige bijdrage te leveren.
me broertje was em ook aan het modden en had hetzelfde
weggebracht naar een mannetje
werkt weer perfect
mijn blunders?
van een vriend in duitsland had ik een fan controler gehad voor me verjaardag
ik inbouwen en sluit alles aan
doet het niet goed
ik denk gelijk " wat vaag, nog een keer loshalen en goed erindoen"
weer niet
moest daarna van me pa ff langs bij me oma
me pa denkt natuurlijk dat fix ik wel ff
hij rukt alle stekkers eruit en sluit alles opnieuw aan
pc start op en heeft me pc een paar minuten aan laten staan
was hij vergeten me fan weer aan te sluiten op de moederbord AMD 2000+ dood

me nieuwe 2600+ krijg ik niet stabiel zoals me 2000+
vorige week bijna klaar met me casemod
denk van oh ff me ccfl erin zetten, leg er 1 naast me neer en die andere kreeg ik niet op de goede plek
ik draai 1 klein stukje heb ik ineens 400 ccfl's die het niet doen

foutje
Dat heb ik ook laatst geprobeerdVerwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:11:
Laatst een multimeter (nou, de zekering en een omliggend printbaantje) geroosterd omdat ik 230v spanning wilde meten, maar ik hem op de meetstand voor ampere had staan. Gevolg: kortsluiting
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Verwijderd
Vorige week een DVD brandertje er in gestopt. Oude speler er uit, staat op Cable Select, dus de brander ook op CS gezet.
Nu helemaal niet meer booten! Alles weer los, blijkt mijn CD writer op Master te staan...dus twee jaar lang voor niks lopen vloeken op die kast! Nu in 1x draaien natuurlijk...damn!
Verwijderd
Zaten wat kabels in de weg dus ik duw ze opzij en start de pc op.
Ik had de vorige keer de pc uitgezet door de stroom uit te zetten dus wou die mijn hdd's gaan checken.
Maar hij probeerde er maar 1.
En ook duurde het opstarten veel langer.
Wat bleek, toen ik de kabels wegduwde kwam mijn sata aansluiting los die blijkbaar niet eens vast zat

Na heel wat priegelen is het me alleen gelukt om de pinnetjes op het mobo wat te verbuigen.
Dus heb ik de aansluiting maar in mijn beurs gedaan in de hoop dat ik em niet kwijtraak en dat ding er nog op kan krijgen

Gelukkig had ik nog een andere sata aansluiting vrij maar daar ga ik mijn lijmpistool toch maar eens op zetten
2 bios chips verbrand dus
hotflashen lijkt moeilijker dan het is
[ Voor 6% gewijzigd door OcGuru op 05-05-2005 00:33 ]
Bl44t
Verwijderd
Bij mij gaat de processor ook gewoon mee met de koeler hoor. Niks aan het handje met de cpu, dus deVerwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 00:33:
hoe krijg je een koelblok van je moederbord zonder dat je 64bit amd 3500 er met kromme pootjes aan blijft hangen.en neen, ik had die socketklem niet losgedaan
beveiliging/klemfactor van de socketklem zal wel niet al te goed zijn.
CD fikker doet niet, flashen, prog zoeken
prog gevonden, flashen.... hmm wacht even
ik kan aanklikken: prim ma, sl
of sec ma, sl
eeuh.. he wtf...
gaan we nu mijn Prim master flashen wtf.. snel op de reset knop geragt (prim ma, was mn nieuwe HDD van 150 euro, no way dus...)
ff later jawel, mooie CD fikker verneukt iemand een goed idee ermee ?
DesertShooter schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:09:
[...]
Doet ie het nog![]()
![]()
?
Had gister een geval met een colored no-name fan, ik tikte er heel zachtjes tegen... BAM, vlagen rook werden de kamer in geblazen (Ventilator![]()
) Ik snel me pc uit gezet, goed mijn hardware na gekeken (vga, mem, cpu, mb, koeler, hd's, cd-roms, fan controller, voeding, mosfets), maar niets te vinden. Ik mijn fan nog is goed bekijken:
Bovenkant:
[afbeelding]
Rechts:
[afbeelding]
Onder:
[afbeelding]
Links:
[afbeelding]
Helemaal door gebrand dus, maar hij draait nog steeds vrolijk rond. Weliswaar zonder 2 van de 3 leds
De oorzaak heb ik (nog) niet kunnen vinden..
zeg niet dat je de letters TITAN bovenop kan herkennen.
dat had ik 2 dagen geleden ook.
en de fan wil ook niet meer sneller draaien dan 900RPM (8x8CM) en soms wil die helemaal niet.
en dat op 12V

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }
Pak een hamer... en sla er eens flink op...noksiejus schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 01:45:
ook ff wat lullen:
CD fikker doet niet, flashen, prog zoeken
prog gevonden, flashen.... hmm wacht even
ik kan aanklikken: prim ma, sl
of sec ma, sl
eeuh.. he wtf...
gaan we nu mijn Prim master flashen wtf.. snel op de reset knop geragt (prim ma, was mn nieuwe HDD van 150 euro, no way dus...)
ff later jawel, mooie CD fikker verneukt iemand een goed idee ermee ?
Weet je wat ook zo leuk is met die dinge.. ff op 6 hoog van de flat fucken
Verwijderd
Hahah, en 10 meter in de lucht gegooid om keihard in een akker te belandenVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:55:
Gisteren hebben Desertshooter, en vriend van ons en ik overgegooid en trampoline gesprongen met de dode CPU van Desertshooter...![]()
![]()
hmm zou ie et nog doen ?DesertShooter schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 18:22:
[...]
Hahah, en 10 meter in de lucht gegooid om keihard in een akker te belanden![]()
.
nee ik wil wel ff kijken of mijn LG combo pruts troep apparaat het doet op 220 wissel.. ?
zal hij dan nog fikken ? of iemand een idee om wat met die laser te doen ?
Wij was al kapotnoksiejus schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:55:
[...]
hmm zou ie et nog doen ?
nee ik wil wel ff kijken of mijn LG combo pruts troep apparaat het doet op 220 wissel.. ?
zal hij dan nog fikken ? of iemand een idee om wat met die laser te doen ?
Verwijderd
Lijkt me pijnlijk als je op 462/478/name it pinnetjes springt...Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 13:55:
Gisteren hebben Desertshooter, en vriend van ons en ik overgegooid en trampoline gesprongen met de dode CPU van Desertshooter...![]()
![]()
*nu bij tattoo bob.....uw favo processor in uw arm gegraveerd.......u wilt 478 gaatjes? wij fixen het! u wilt 938 gaatjes? wij fixen het!
ik wilde een fannetje wat sneller laten lopen........is niet gelukt en ik heb me klauwen ook nog verbrand aan de soldeerbout

K to the KillaZ
Gewoon 24 Volt erdoorheen gooien, hebben wij ook al eens gedaan. Resultaat:KillaZ schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:22:
nieuwe manier van body modification
*nu bij tattoo bob.....uw favo processor in uw arm gegraveerd.......u wilt 478 gaatjes? wij fixen het! u wilt 938 gaatjes? wij fixen het!*
ik wilde een fannetje wat sneller laten lopen........is niet gelukt en ik heb me klauwen ook nog verbrand aan de soldeerbout
Een vliegende fan

Verwijderd
en nu is je stagerapport dik onvoldoendearnax schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:16:
Heb een keer een zekering in een voeding vervangen... bleek niet helemaal gelukt. De voeding gaf een vlammetje en veel rook. Alleen lullig voor mijn stagebegeleider die er met zijn neus bovenop zat
Verwijderd
Heb net de nieuwe (tweedehands) Compaq

Ik terug naar de PC boer waar ik hem net heb opgehaald want die compaqs hebben natuurlijk weer van die torq schroefjes waar ik niets mee kan. "hij doet het niet, en net hier deed hij het wel en ik snap niets van computers en ik weet het niet en dit mag toch niet kunnen"
Ten tweede had ik mijn servertje en mijn pc naast elkaar staan onder mijn bureau, en om even met dat servertje te spelen mijn monitor er even op aangesloten. Een half uurtje later wil ik even een spelletje gaan spelen dus ik duw op het eject knopje van mijn normale PC. Komt niet eruit........ Hmmmmm, de PC staat wel aan want ik heb beeld. GVD rotte CD rom speler ga open !!!!! Nog een keer op het knopje duwen. Nog steeds niets. Schroevendraaier er maar tussen wroeten en openbreken. Heb ik dat ding net eruit getrokken zie ik dat de lampjes op de server wel aan zijn en op mijn normale PC niet...... Oeps, verkeerde PC dus

Ow ja, en als je zware magneten wat te lang bij je scherm houdt dan blijven die vlekken zitten
Verwijderd
LoL ! Daar kan ik mij in stoppen jajosvg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:26:
uuhm ff denken, de bekende 220-110 volt switch op een voeding
Windmarks uiteraard, dat ding vliegt vast met 3000 km heen en weer
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 03:28 ]
EB cardetailing tot aan uw huis
achjah, ik was eens een keer creatief met een soldeerbout en wilde kijken of hij al warm was, had een keer mijn pa gezien toen hij hem voor dat stukje tussen je bovenlip en neus hield ( dan voel je de warmte) dat deed ik dus ook... en toen schoot ik uit...Willem Haanstra schreef op maandag 09 mei 2005 @ 08:13:
Ik ken het. Ik heb ooit in een vlaag van verstandsverbijstering een soldeerbout opgepakt als een pen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeoDupke op 09-05-2005 08:32 ]
No worries m8
hoef je niet meer te scherenDeoDupke schreef op maandag 09 mei 2005 @ 08:30:
[...]
achjah, ik was eens een keer creatief met een soldeerbout en wilde kijken of hij al warm was, had een keer mijn pa gezien toen hij hem voor dat stukje tussen je bovenlip en neus hield ( dan voel je de warmte) dat deed ik dus ook... en toen schoot ik uit...

[www.ganzz.nl]

een mooie afdruk in de vloerbedekking

(sry voor brakke foto)
Beter dan in je hand3ddie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:03:
over soldeerbouten, ik was lekker aan het solderen en toen viel mn soldeerbout bijna, ik kon hem tegenhouden, maar de punt schoof ervan af. Resultaat:
[afbeelding]
een mooie afdruk in de vloerbedekking![]()
(sry voor brakke foto)
nieuw soort modding.,
floor-modding.
Floor-Modding In Progress (FiP)
haal ermee je nick uit ofzo
void main(){ printf("Hello tweakers!"); }
haha geloof het of niet, stage toch nog makkelijk gehaald
feiliarnax schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:10:
[...]
haha geloof het of niet, stage toch nog makkelijk gehaald
Gelukkig heeft mijn brak Qtec ding dat niet (dat ding maaaakt tog een extreme pokke herrie zeg OMFG ! dat ding loopt aan niet normaal gek..Ow ja, en als je zware magneten wat te lang bij je scherm houdt dan blijven die vlekken zitten
Verwijderd
Hmm zoiets heb ik ook meegemaakt. Proberen een mooie sleutelhanger van een PI te maken. Na een uur boren erachter komen dat je er never nooit niet doorheen gaat komen en er dus maar een mooi ringetje aan solderen. Op de schietvereniging dachten we vervolgens van: "als een boor er niet doorheen komt, dan de luchtbuks vast ook niet". Na 1 schot lag dat ding volledig aan gruzelementencryonic90 schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:21:
Ik zou ff een gaatje maken in een 486, keramiek, wou natuurlijk voor geen meter, dus maar met wat zwaarder geschut erop boren, krijg je dit als resultaat, enige voordeel is dat nu de core bloot ligt, die ik er misschien wel uit wil halen, iemand een idee hoe dat makkelijk gaat?
[afbeelding]
Dus ik haal CPU koeler eraf, blijft de CPU eraan vastzitten. Geen probleem, die draaien we er wel vanaf. Niet dus, kwam er met geen mogelijkheid vanaf.
Tijdens m'n laatste poging schoot ik uit met de schroevedraaier, ongeveer 1/5 van alle pinnetjes scheef
Vervolgens heb ik twee ijzerdraadjes uit een kabeltje wat ik naast me had liggen in de gaatjes van de socket gestopt, die bij de afgebroken pinnetjes hoorden, (ietsje eruit laten steken zodat ze fatsoenlijk kontakt maakte, maar niet te ver zodat ze andere pinnetjes zouden raken).
Koeler erop gemonteerd, en ja hoor, hij deed het weer
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Heb een x op m,n stage met m,n slaperige hoofd een videokaart verkeerd om op een mobo gedrukt terwijl ik hem ff buiten de kast aan het testen was
poef Ati radeon 9250 naar de klote van de klant

2de usb stekkertjes verkeerd usbpoort minder
3de proc van een vriend op m,n mobo getest / koeler verkeerd om dus krak stuk van de core af
Wast wel zon beetje
[ Voor 3% gewijzigd door Kwomkwommr op 10-05-2005 00:40 ]
Ik zou jou dan nooit aan mijn pc laten werkenRedskillZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:40:
n00bactie
Heb een x op m,n stage met m,n slaperige hoofd een videokaart verkeerd om op een mobo gedrukt terwijl ik hem ff buiten de kast aan het testen was
poef Ati radeon 9250 naar de klote van de klant![]()
2de usb stekkertjes verkeerd usbpoort minder![]()
3de proc van een vriend op m,n mobo getest / koeler verkeerd om dus krak stuk van de core af(amd 2600+)
Wast wel zon beetje
lol zelfde hier gebeurd! tip: pak schuurpapier en schuur er ff over heen! t aan elkaar geplakte vloerbedikking wordt weer pluizig en t ziet r weer bter uit!3ddie schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:03:
over soldeerbouten, ik was lekker aan het solderen en toen viel mn soldeerbout bijna, ik kon hem tegenhouden, maar de punt schoof ervan af. Resultaat:
[afbeelding]
een mooie afdruk in de vloerbedekking![]()
(sry voor brakke foto)
Verwijderd
Een paar K*t joggie's waren andemans computer steets aan het uit zetten en ik hield dus mn hand voor mn power knop. En ik dieuwde perongeluk net iets te hard en drukte de power knop in en de pc restarte doordat ik em ingedrukt had wel iets van 10 keer per seconde(oke dat is ook wel weer een beetje overdreven) . En als gelolg dat de pc een giga herrie maakte en *BOEM* zij en er kwam natuurlijk lkkr wat rook uit. En waar rook is is vuur.
De kleine steek vlammen(tjes) kwamen er bij de achterkant uit, dus snel blusser gepakt en blussen.
De 3 maand oude P4 2.8 GHz was dus naar de klote

Ik raak die computers daaro op school dus verlopig maar ff niet meer aan.
Nou dat was dus mijn blunder van de dag.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 21:14 ]
laatste ook gehad, bij n maatje van me..RedskillZ schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 00:40:
n00bactie
poef Ati radeon 9250 naar de klote van de klant![]()
2de usb stekkertjes verkeerd usbpoort minder![]()
3de proc van een vriend op m,n mobo getest / koeler verkeerd om dus krak stuk van de core af(amd 2600+)
Wast wel zon beetje
mjah kwam erop tijd achter ojah **** cooler andersom
EDIT:
die deed het nog !
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 10-05-2005 17:39 ]
Je duwde de knop dus letterlijk kapot?Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:22:
K heb vanmiddag op school een pc gemolt.![]()
Een paar K*t joggie's waren andemans computer steets aan het uit zetten en ik hield dus mn hand voor mn power knop. En ik dieuwde perongeluk net iets te hard en drukte de power knop in en de pc restarte doordat ik em ingedrukt had wel iets van 10 keer per seconde . En als gelolg dat de pc een giga herrie maakte en *BOEM* zij en er kwar ook lkkr wat rook uit. En waar rook is is vuur.
De vlammen(tjes) kwamen er bij de achterkant uit, dus snel brand blusser gepakt en blussen.
De 3 maand oude P4 2.8 GHz was dus naar de klote. Gelukkig hoefde ik niks te betalen.
![]()

Verwijderd
Daardoor kwam ik met mijn hand et perongeluk tegen aan enz.
Je had natuurlijk je hand ook net iets te hard hun kant op kunnen drukken...Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:44:
Neej dat niet maar ik hield mn hand voor het knopje zodat die ettertjes mn pc niet uit zouden drukken. Maar het zijn ook erg gevoelige knopjes en ze steken een beetje uit.
Daardoor kwam ik met mijn hand et perongeluk tegen aan enz.

Had je wel een kapotte pc bespaard en was wel efficiënter geweest
Hebben ze een rij van 5 computers op 1 stekker blok zitten, die weer precies bij je voeten ligt, je weet natuurlijk al wat daar mee gebeurd
Totdat op een dag de hele rij computer(zo'n 15) er allemaal mee stopten hmm die hebben we even niet meer kunnen gebruiken. Ook hebben ze op die plek voor elke 5 computers 1 router die ook op de grond ligt, natuurlijk word de adapter eruit getrokken, internet doet het niet en dan altijd van die kinderen die gelijk naar die administrators rennen, hebben die ook weer wat te doen
En sinds kort zijn ze erachter dat cd spelers op school niet werken.
Allemaal eruit gehaald nadat er al 7 waren gesloopt, van alles ging erin! Maakte trouwens wel leuke geluidjes die papiertjes erin
Verwijderd
Even een PS2 ombouwen, de chip had ik er vrij vlug in dat ding weer in elkaar gezet. Aangesloten druk de PS2 aan en tegelijkertijd ging het licht uit, hele mobo van ps2 rip. Isolatie plaatje vergeten
1 keer domme aktie,
Xbox omgebouwd steek hem in en zet hem aan, hhm geen beeld, alles weer los opengeschroeft alle soldeer punten gecontroleerd, weer aan gesloten weer niks. tot 3 keer toe gecontroleerd, was m'n scartkabel half uit de tv

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 19:20 ]
Right... Ik zeg dat je liegt dat het gedrukt staatVerwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:22:
Een paar K*t joggie's waren andemans computer steets aan het uit zetten en ik hield dus mn hand voor mn power knop. En ik dieuwde perongeluk net iets te hard en drukte de power knop in en de pc restarte doordat ik em ingedrukt had wel iets van 10 keer per seconde . En als gelolg dat de pc een giga herrie maakte en *BOEM* zij en er kwar ook lkkr wat rook uit. En waar rook is is vuur.
De vlammen(tjes) kwamen er bij de achterkant uit, dus snel brand blusser gepakt en blussen.
De 3 maand oude P4 2.8 GHz was dus naar de klote. Gelukkig hoefde ik niks te betalen.
![]()
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
en dat zeg je omdat...cybersteef schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:44:
[...]
Right... Ik zeg dat je liegt dat het gedrukt staat
Ik heb het geprobeerd... maar ik krijg het maar niet voor elkaar! Mijn pc doet het nog steeds!Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:22:
Een paar K*t joggie's waren andemans computer steets aan het uit zetten en ik hield dus mn hand voor mn power knop. En ik dieuwde perongeluk net iets te hard en drukte de power knop in en de pc restarte doordat ik em ingedrukt had wel iets van 10 keer per seconde(oke dat is ook wel weer een beetje overdreven) . En als gelolg dat de pc een giga herrie maakte en *BOEM* zij en er kwam natuurlijk lkkr wat rook uit. En waar rook is is vuur.
De kleine steek vlammen(tjes) kwamen er bij de achterkant uit, dus snel blusser gepakt en blussen.
![]()

Hoe heb je het gedaan? Kan je ff een duidelijke how-to schrijven, serieus!
Volgende keer een beter en netter posten (denk aan hoofdletters, punten, komma's en daarnaast een beetje correct Nederlands aub.... "dieuwde"

[ Voor 15% gewijzigd door willy1986 op 10-05-2005 22:41 ]
Verwijderd
Lol me ma schrok een keer zo erg heCablekevin schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 00:19:
[...]
Pak een hamer... en sla er eens flink op...
Weet je wat ook zo leuk is met die dinge.. ff op 6 hoog van de flat fucken

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
lol, hoe kwam je daar onderuit dan?willy1986 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:35:
[...]
Ik heb het geprobeerd... maar ik krijg het maar niet voor elkaar! Mijn pc doet het nog steeds!![]()
Hoe heb je het gedaan? Kan je ff een duidelijke how-to schrijven, serieus!
Volgende keer een beter en netter posten (denk aan hoofdletters, punten, komma's en daarnaast een beetje correct Nederlands aub.... "dieuwde"Lees voordat je post je bericht eens door en corrigeer eventueel.
en jah: schrijf een tut :D!
Verwijderd
klasgenoot van me draait zich om en prult met zen pen zo wat aan de voeding van de pc achter hem. beetje de fan laten ratelen enzo.
nja hij drukt ook effe de 110 <-> 230 V switch om
*BOF* doffe knal stroom weg.
mobo en psu stuk.
Geen blusinterventie hoor :d
Dit topic is gesloten.