[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.169 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja srry voor mn spelling. (lang leve dyslexie)
Hoe het precies is gegaan weet ik ook niet meer maar nadat mn pc al een paar keer was uit gedrukt had ik er ook vlink de pest aan en hield du's m'n hand stevig op het knpoje zodat ze het niet weer uit konden doen. Ik kwam dus meerdere malen een tijdje tegen mn aan/uit knop en toen starte hij dus vlink wat keer achter mekaar op. Het zijn vrij klijne plastic opgepropte dell kastjes die lkkr de hele dag aan staan en dus al behoorlijk warm worden. Toen ik dus meerdere malen een tijdje tegen mn aan/uit knop aan kwam hoode ik een vlink gesuis ( het klonk alsof de voeding fan 10x harder ging draaien) en nog andere ongezonde geluidjes en toen was het dus boem. Redenlijk wat rook was het gevolg. Vlammentjes kwamen er achter bij de voeding uit. Snel stekker dr uit en geblust. Zo was het dus zo'n beetje gegaan.

Ps: Gelukkig deed het plasma scherm het nog wel.

Edit: owja over hoe ik dr onderuit ben gekomen:
Ik zij dat ik 'gewoon' aan het internetten was toen ik ineens boem hoorde en rook enz. uit de pc zag komen. O-) Er was ook nog een man geweest en zij dat het misschien kon komen doordat de voeding te heet was geworden ofzo. Maar hij vond het ook wel een beetje raar.
Verder heb ik dr nog wat verder gezwetst enzo. (en natuurlijk gezegt dat ze steets pc uit zaten te drukken enz.) De verzekering van de school betaalde denk ik wel en vandaag is er al een nieuwe pc gekomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
op mijn vorige school hadden we allemaal comprakjes (compaq), als je daar op de tafel sloeg vielen zo 4, 5 computers uit (voedingen stuk),
daar moest je dus ook om de minuut gaan saven omdat je anders voor niks bezig bent geweest(als je uberhaupt iets deed daar).

verder heb ik ooit een hd van de trap laten vallen ,rip.

en dat was het wel zo'n beetje, ik heb wel gelachen om de medetweakers wat zij allemaal uithalen

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die voedingen die we op school hebben zijn volgens mij ook niet echt van high-end spul.
Gewoon van die zo goedkoop mogenlijke dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:02
Bij ons op school hebben we *ahum* suppernieuwe ICT-apparatuur staan, korte opsomming:
  • Terminal server vanuit de jaren stilletjes: NT 4 Terminal Server edition ('k schat 2Ghz - 1 Gig RAM)
  • Een hoop (~75) Win95 bakjes (100 Mhz - 8 Mb RAM)
  • Gewoonweg 3 (!!) relatief nieuwe compaq thin-clients
  • 90 geërgerde leerlingen per lesuur
  • Wiskundeleerkrachten hebben beschikking over Win98-laptops met een supperklein scherm (wss uit het jaar '99)
  • 5 gloednieuwe XPs voor de directie
Als je weet dat het gemiddeld een kwartier duurt (op een lesuur van 50 minuten) voordat iedereen uberhaupt zich heeft kunnen aanmelden, en dat je nog 'ns 5 minuten mag wachten voor iedereen Word/Excel/Inet heeft kunnen opstarten weet je wel hoe laat het is..

Ongeveer 1 keer per week heeft die arme server er ook de brui aan met een gezellige BSOD, duurt het nog 'ns een kwartier voor ie weer helemaal is opgestart en je weer kan proberen je aan te melden...

Les Informatica is normaliter 35 minuten wachten en 15 minuten werken aan een slakken-tempo..
Om te huilen ;(
Als dat geen mislukking is van onze school ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Die kaaskop leraar van mij (nee ben geen racist, ben zelf ook gewoon nederlander :+)
die denkt dat hij slim is.
en hij was aan het kloten met de nieuwe router/switch op school.
en vroeg hem, op vriendelijke toon; Lukt het soms weer eens niet meneer?
hij: Bemoei je d'r niet mee. ik kan dit zelf wel.

hij sloot het dingetje aan.
nog geen 2 seconde later, psschhrrgrhhrkr :P
hele ding in't fikkie
had hij de + en de - kant verkeerd om aangesloten >_<

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:14
Even een vraag voor mij, voordat ik hier in het mislukkelingen topic terecht komt :P. Ik heb een CCFL maar die wil ik iets laten dimmen dmv een dimmer is dit mogelijk?? en welke dimmer zou ik kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:57

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb nu eindelijk door waarom wasmachines op een aparte groep zitten.
In onze brakke jaren vijfig flat hebben we maar twee groepen. Dus de wasmachine en mn pc zitten op een groep :(
Als de wasmachine aan stond had ik telkens freezes en hield mn pc er een paar keer na elkaar twee seconden mee op. Blijkt dat mn voeding de 12v echt niet strak kreeg als ik aan het wassen was. Ik gooi er een mooie zalman in en problem solved dacht ik...
Totdat ik vorige week een nieuwe Logitech X-530 aan mn pc vastknoopte. Nu hoor ik de wasmachine draaien via de subwoofer :(

Heb ook ooit nog eens een pc voor een vriendin van me gebouwd. Ze had geen geld dus ik sprak mn scrapheap aan. Mooi pc-tje in elkaar gezet alleen bootte het kreng niet. Vervolgens haalde ik alles behalve het mobo los, maar nog steeds bootte dat kreng niet. Plotseling zie ik rook komen ui de voeding dus ik trek de voedingskabels ui het mobo. Er komt daarna steeds meer rook uit en ik trek de voedingskabel er uit. Komt er een enorme knal van de voeding af. Vervolgens maak ik de voeding open en ik zie de zekering. Daar blijkt het koperdraad ontploft te zijn. Er zaten allemaal stukjes draad in het glas geschoten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ik heb verschillende dimmers gezien waarmee je lichten kan dimmen, http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1342
Welke het beste is weet ik niet, gewoon een paar reviews lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Masioni op 11-05-2005 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of dit onder het 'mislukkingen der mods' valt

maar ik heb wel eens een dvdlezer gemold door zon 'custom' cd af te spelen.

kreeg je zon jaar of 4-5 terug nog wel eens regelmatig zo rond kerst. een plastieke kerstboom die je kon afspelen enzo in de pc

nou dat ding ontplofte dus zowaar na een secondje of 30 in de lezer. ==> dvdlezer om zeep, cd boeide me weinig. wel veel opruimwerk van al dat plastic geschilferd spul.

(zon scherpe knal onder je bureau horen is toch een verassing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 21:38
un1ty schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:02:
Die kaaskop leraar van mij (nee ben geen racist, ben zelf ook gewoon nederlander :+)
offtopic:
Nederlander is geen ras :+ Meestal worden we zo genoemd door onze zuiderburen. Als je alle nederlanders kaaskoppen vind ben je volgensmij een generalisator :P en geen racis of discriminator. Ben ik nu nieuwe woorden aan het bedenken?

[ Voor 22% gewijzigd door Omebas op 11-05-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Sathlon_nl schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:29:
op mijn vorige school hadden we allemaal comprakjes (compaq), als je daar op de tafel sloeg vielen zo 4, 5 computers uit (voedingen stuk),
daar moest je dus ook om de minuut gaan saven omdat je anders voor niks bezig bent geweest(als je uberhaupt iets deed daar).

verder heb ik ooit een hd van de trap laten vallen ,rip.

en dat was het wel zo'n beetje, ik heb wel gelachen om de medetweakers wat zij allemaal uithalen
hmm zat je bij mij op school... :X :X :X :X :X

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Op vriendelijke toon? O-)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Laatst online: 26-03-2024
aan Ganzz

als het het osg sevenwolden in heerenveen is wel ja

net voordat ik wegging hadden ze alle pc's vervangen door p4 2.8 gig 512 mb ram ed., maar de server was nog steeds de superlangzame 800mhz,deze stuurde ongeveer 100 zomputers aan

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:24:
.....

......
Jullie hebben plasma schermen op school :| :o ???

Maar op school hebben ze zowiezo brakke spullen. We gingen ook een x steeds de cd lade tegenhouden als die naar naar binnen ging, best leuk totdat je de hele cd lade in je hand hebt :Y) gewoon terugdouwen en niemand die iets merkt (wie gebruikt er ook cds op school :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:17:
klinkt ook beetje als een stomme stoot van bij ons in de klas vorig jaar.

klasgenoot van me draait zich om en prult met zen pen zo wat aan de voeding van de pc achter hem. beetje de fan laten ratelen enzo.

nja hij drukt ook effe de 110 <-> 230 V switch om :)

*BOF* doffe knal stroom weg.

mobo en psu stuk.

Geen blusinterventie hoor :d
moet ik eens doen bij mij op school, voordat de leraar zn PC aanzet :9
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 10:01:
[...]

Jullie hebben plasma schermen op school :| :o ???

Maar op school hebben ze zowiezo brakke spullen. We gingen ook een x steeds de cd lade tegenhouden als die naar naar binnen ging, best leuk totdat je de hele cd lade in je hand hebt :Y) gewoon terugdouwen en niemand die iets merkt (wie gebruikt er ook cds op school :P )
wij hebben die sony dingen die goedkope pruts dingen met glas ervoor ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Nox op 12-05-2005 13:08 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noksiejus schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:07:
[...]

moet ik eens doen bij mij op school, voordat de leraar zn PC aanzet :9

[...]

wij hebben die sony dingen die goedkope pruts dingen met glas ervoor ;)
Hou het maar op TFT :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
mediabeast schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:41:Vervolgens maak ik de voeding open en ik zie de zekering. Daar blijkt het koperdraad ontploft te zijn. Er zaten allemaal stukjes draad in het glas geschoten >:)
Dat gebeurt wanneer een zekering springt :O

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@jopie88
Het zijn dan denk ik TFT schermen (ik haal die dingen altijd door mekaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:24:
Ja srry voor mn spelling. (lang leve dyslexie)
Hoe het precies is gegaan weet ik ook niet meer maar nadat mn pc al een paar keer was uit gedrukt had ik er ook vlink de pest aan en hield du's m'n hand stevig op het knpoje zodat ze het niet weer uit konden doen. Ik kwam dus meerdere malen een tijdje tegen mn aan/uit knop en toen starte hij dus vlink wat keer achter mekaar op. Het zijn vrij klijne plastic opgepropte dell kastjes die lkkr de hele dag aan staan en dus al behoorlijk warm worden. Toen ik dus meerdere malen een tijdje tegen mn aan/uit knop aan kwam hoode ik een vlink gesuis ( het klonk alsof de voeding fan 10x harder ging draaien) en nog andere ongezonde geluidjes en toen was het dus boem. Redenlijk wat rook was het gevolg. Vlammentjes kwamen er achter bij de voeding uit. Snel stekker dr uit en geblust. Zo was het dus zo'n beetje gegaan.

Edit: owja over hoe ik dr onderuit ben gekomen:
Ik zij dat ik 'gewoon' aan het internetten was toen ik ineens boem hoorde en rook enz. uit de pc zag komen. O-) Er was ook nog een man geweest en zij dat het misschien kon komen doordat de voeding te heet was geworden ofzo. Maar hij vond het ook wel een beetje raar.
Verder heb ik dr nog wat verder gezwetst enzo. (en natuurlijk gezegt dat ze steets pc uit zaten te drukken enz.) De verzekering van de school betaalde denk ik wel en vandaag is er al een nieuwe pc gekomen.
Moet je eens een pc zoeken met nog een 'echte' aan uit knop, die 10-15 keer heel snel omgooien, dan trekt die voeding het ook niet, altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

ja goedkope TFT prutsdingen dan.. en er zit zon glas ervoor.. maatje van me heeft em ook. kweet niet welk model dat is.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog wel een modbloopertje.

kennis van me ging zijn keyboard demonteren om dan met UV lak enzo zijn game-keys aan te duiden.

allemaal goed en wel. toetsjes los gehaald, mooi gecleaned, de toetsen geverfd.

dan kwam hij tot de vaststelling dat hij de layout niet precies meer wist, dus hij mij gebeld, kon ik met mijn keyboard naar daar fietsen om de layout over te nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

voor zoiets heb je toch leren blind typen?! =/
ben je nou een nederlandertweaker, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In windows zit zo'n handig on screen keyboardje. Als je niet in hoeft te loggen is dat best handig omdat je daar gewoon met de muis bij kan en je dus geen keyboard nodig hebt. Daar kan je dan de layout aan zien. (zo doe ik het altijd)

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
(jarig!)
Behalve als je je paswoord moet ingeven bij het booten, dan werkt natuurlijk het schermtoetsenbordje niet hé.

//EDIT: Oeps, sorry, ik moet ;) echt beter leren lezen...

[ Voor 23% gewijzigd door Ives op 14-05-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Ives schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 09:29:
Behalve als je je paswoord moet ingeven bij het booten, dan werkt natuurlijk het schermtoetsenbordje niet hé.
Dat zegt hij toch ook al ;) "Als je niet in hoeft te loggen"

[ Voor 4% gewijzigd door brinkdinges op 14-05-2005 09:55 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:42:
kon ik met mijn keyboard naar daar fietsen om de layout over te nemen :D
als je slim was had je hem naar jou toe kunne late kome ;)
trouwes dat je al de symbolen niet weet staan ok, maar de meeste lettertjes toch wel
en als je moet inloggen, probeer op je gebruikersnaam welk lettertje het is
(niet op je paswoord, anders zou je nog denken dat je 25 knopjes met * tekort komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

die denkt dat hij slim is.
en hij was aan het kloten met de nieuwe router/switch op school.
hij: Bemoei je d'r niet mee. ik kan dit zelf wel.

hij sloot het dingetje aan.
nog geen 2 seconde later, psschhrrgrhhrkr :P
hele ding in't fikkie
had hij de + en de - kant verkeerd om aangesloten >_<
leraren altijd eigenwijs dat ze het zelf beter kennen dan de leerling 8)7

Zo heb ik er ook een op school. Bijv. een webcam onderste boven hangen en dan als bewakingscamera laten functioneren 8)7

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Ik was bezig de PC van mijn ma in elkaar aan het zetten. Dus ik plaats de CPU in de socket, buigen er wat pinnetjes scheef. En hoe!

* dev10 heeft daarna 3 uur met een zakmes de pinnetjes recht moeten buigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shizzar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 09:30
Dat had ik eens met de IDE connector van me hd, ga je wel van zweten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Idd, ik kreeg in een keer last van heel veel zweetdruppeltjes op mijn voorhoofd. En het was ook niet zo'n goedkope CPU. AMD 64 3400+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het met een HDD vol belangrijke data, en een oude CPU gedaan.

Bij die HDD begon ik wel ff de zweten ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 17:30
Gisteren:
trek de voeding van me lcd'tje los terwijl de pc nog aan staat hmm schermpje knippert wel heel raar, snel weer de stekker van de voeding er op houden, flits op het schermpje
Had de molex verkeerd om er op gehouden |:( van de lcd doen 2 blokjes het nog maar :o

Tijdje geleden:
Na 2 dagen al niet geslapen te hebben besluiten om je hd 20gb uit je oude pc te halen en in een ander formateren vervolgens je HD uit je handen laten vallen en een mooie tsoenk uit de HD horen
Nu is me Maxtor 20 GB ineens een paar Gbtjes minder 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door nugscree op 20-05-2005 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 23:42:
Ik heb het met een HDD vol belangrijke data, en een oude CPU gedaan.

Bij die HDD begon ik wel ff de zweten ja :o
je bent niet de enige...
pas nieuw proc 2800+ tegen die tijd nog 150 euro...
alle pinnetjes zitten er nog aan,
heel netjes weer rechtgebogen.
maat van mij had het ook met zijn IDE hdd gedaan...
mja hdd van 80GB... vol met muziek...
ja je had mijn grijns eens moeten zien op de lan, toen zijn muziek het niet meer deed,
en mijne de hele dag gedraaid moest worden. (lan van 4 dagen... gehehe, hij had het even niet meer)
mja had wel medelij }) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:05

Osxy

Holy crap on a cracker

Ik ben bezig met een laptop photoframe mod. Alleen deze heeft de neiging nogal heet te worden, en omdat hij standaard geen fan heeft maar een stroom aansluiting zoeken op mobo. Omdat de hd er toch uit gaat maar ff bij de ide aansluiting gekeken. En ja hoor een voeding plekje. Dus maar ff snel een aansluiting gemaakt, en oeps, hij schiet los en ik heb sluiting, ouders kwaad hele boven verdieping zonder stroom. En nadat de stop is omgezet maar met trillende handen de laptop geboot, en hallaluaja hij doet het nog :D

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Nog een mislukking. Ik met een gloednieuwe voeding waarop je kunt kiezen: 115V/230V. Per ongeluk op 115 gezet. PATS!! Daar ging 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat die dingen allang niet meer op nieuwe voedingen zaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

letinon schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:26:
Nog een mislukking. Ik met een gloednieuwe voeding waarop je kunt kiezen: 115V/230V. Per ongeluk op 115 gezet. PATS!! Daar ging 50 euro.
Dit is wel heeeel erg dom...
sorry hoor.. Je weet toch dat er in NL 230 uit komt

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Valt een cd-fikker on the fly aansluiten ook onder mislukkingen? 8)7
Kwam een flink rookwolk uit :+ gelukkig maar een oud ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Jelte,89 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:31:
[...]

Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:29:
Ik dacht dat die dingen allang niet meer op nieuwe voedingen zaten?
dat dacht ik ook... maar toen bleek laats ook dat mijn voeding standaard op 115V stond...
ik had dat ganze schakelaartje ook niet gezien, en kabaaaf! :P
en ik kreeg me toch een schok.. (ik lag bovenop de kast onder het bureau, daarom zag ik het knopje niet, was donker.. en deed de voeding er net in)
alle stroom uit...
15 minuutjes later ff kastje geopend..
alles gechecked, doorgebrande draadjes vervange... en hij deed het weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Jelte,89 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 15:31:
[...]

Ja, dat weet ik wel maar als die idiote voeding uit de VS standaard op 115 staat en je kijkt daar nooit naar is het wel schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Cdtjes afschieten met oude cd speler (als ze heel snel gaan klein tikkie geven).
Ik zou eerder denken dat de motor kapot gaat als je hem 14v geeft ipv 4.5v, maar nee, de trafo gaat kapot en geeft nog maar 0.1v :O , iemand een idee hoe dit kan? trafo is 1A dus dat lijkt me genoeg. :? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 20-05-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:35
(jarig!)
Waarom gebruiken jullie nu allemaal afzonderlijke motortjes terwijl een fan normaal gezien toch al op zichzelf draait?? Wat dacht je van een deel van het fan chassis wegstrippen en dan vastlijmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
Een jaartje of 9 geleden toen ik ong. 10 was zat ik te kloten met m'n computer en toen zag ik ineens heel leuk een knopje op de achterkant waarop stond: 230. Ik het knopje omgezet, want ja waar is dat knopje anders voor?? Keiharde knal, een flits en wat rook, ik had natuurlijk de stekker er nog in zitten niet wetend dat ik zojuist de voeding op 115 Volt had gezet |:(

Kheb geloof ik een uur of anderhalf suizende oren gehad, ik heb het daarna ook nooit meer gedaan ;)

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rob1106 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:00:
Een jaartje of 9 geleden toen ik ong. 10 was zat ik te kloten met m'n computer en toen zag ik ineens heel leuk een knopje op de achterkant waarop stond: 230. Ik het knopje omgezet, want ja waar is dat knopje anders voor?? Keiharde knal, een flits en wat rook, ik had natuurlijk de stekker er nog in zitten niet wetend dat ik zojuist de voeding op 115 Volt had gezet |:(

Kheb geloof ik een uur of anderhalf suizende oren gehad, ik heb het daarna ook nooit meer gedaan ;)
Ze zeggen niet voor nx, jong geleerd is oud gedaan (of juist niet meer oud gedaan 8)7 :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

met een draaiende pc de ide connector scheef in mijn hdd gestoken :+ . wat geknetter en mn pc viel uit, gelukkig geen schade aan harde schijf, voeding deed het ook weer na een paar uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik had twee weekjes geleden trouwens ook nog een voeding die eruit klapte. Het was allemaal perfekt aangesloten... Het was een voeding van 350W terwijl het systeem al jaren op een 220 of 230W voeding draait. Wou de voeding vervangen omdat 't ding echt een pokkeherrie maakte, alles aangesloten ik zet hem aan en na een halve seconde ook weer een klap en een vieze brandlucht.. Kheb de oude er maar weer ingezet en het systeem draait als een zonnetje...

Ik snap nog steeds niet hoe het in godsnaam kwam....

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
dan wil ik de eerste zijn die een filmpje van z'n werkende bootje laat zien.

http://eltinio.dnrhardware.nl/bootje.avi

26mb, kan wel kleiner (veel zelfs) alleen dan is het een 3gp bestand en dat vinden de meeste players niet leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashmatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 13:43
Laatst n oud laptopje waar ik al eeuwen naar zocht gekocht, Compaq Contura Aero 4/33C, een antiek beesie, hoofdzakelijk als DOS game platform en linux test bakkie. Ik in mijn almachtige prutz0r wijsheid, wilde per definitie de hd vervangen...

1. Nieuwe HD past niet, te hoog
2. Flexcabel naar ballmuis element gebroken
3. Weigeren van booten of enige vorm van power up na het terug in elkaar flansen van dat ding....

Wie heeft nog een Aero 4/33C staan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

agh jij deed t met een oude lap :P ik heb de mijne (die nog steeds weg is :( )
waarschijnlijk ooit eens te hard neergezet(of t is van een metertje vallen jaar terug) waardoor de HDD ineens zeer luid begon te tikken...
zo hard dat aan de andere kant van de klas(en de lokalen zijn vrij royaal) mijn klasgenoten begonnen te schreeuwen dat ik maar ff langs Systeembeheer kon gan 8)7 ...
afijn zo gezegd zo gedaan....
2 dagen later kom ik klas binnen met leenschijf maar ook met brak schoolimage(kon alleen op school inloggen(werk ook thuis B) ))dus daar instellingen aangemaakt...moest opnieuw booten....... dat was de laatste keer dat ik m levend zag

Dus hele lap terug naar fabrikant 2 weekjes later(vond t al snel :Y) ) lap terug dus ik naar systeembeheer toe om em op te halen hebben die sukkels hem terug gestuurd met nieuwe schijf 'ja zonder boot hij toch niet" :X .....zucht leren ze daar niet hun werk te controleren want hij bootte toch echt zekers te weten niet ;( ......

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

Rob1106 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 22:10:
Ik had twee weekjes geleden trouwens ook nog een voeding die eruit klapte. Het was allemaal perfekt aangesloten... Het was een voeding van 350W terwijl het systeem al jaren op een 220 of 230W voeding draait. Wou de voeding vervangen omdat 't ding echt een pokkeherrie maakte, alles aangesloten ik zet hem aan en na een halve seconde ook weer een klap en een vieze brandlucht.. Kheb de oude er maar weer ingezet en het systeem draait als een zonnetje...

Ik snap nog steeds niet hoe het in godsnaam kwam....
Goh ookal het probleem met de 'U.S. standard 115V' ;)
dat had ik dus ook (lees mijn reply erboven)
dat schakelaartje zie je in eerste opzicht niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
gister mijn front verneukt van mijn XBOX-mod... Een piccie zegt genoeg

Afbeeldingslocatie: http://casemod.b2ontwerp.nl/xbox/P5200006.jpg

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

:D........
ik zie het niet >_<
stift bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan de bovenkant zijn 2 stukken van dat dunne stukkie afgebroken.

dat is wel zwaar vervelend voor je koewl. Ik heb hetzelfde gehad met een enorm moeilijk stuk plexiglas waar ik uren op heb zitten werken, bij het laatste gaatje was ik wat te enthousiats en brak m'n plexiglas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
nee ik bedoel dus het stuk waar iets afgeknapt is... boven de DVD-rom

vergelijkings materiaal:
Afbeeldingslocatie: http://casemod.b2ontwerp.nl/xbox/P5200001.jpg

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DesertShooter schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:30:
[...]

Gewoon 24 Volt erdoorheen gooien, hebben wij ook al eens gedaan. Resultaat:

Een vliegende fan :P

[afbeelding]
ik ben denk ik de recordhouder met een 60x60 fannetje die op 30,4 stond :P.
Lieten em effe draaien. Later begon ie lekker te stinken en was 10 min warm :P.
Travo kon niet hoger :r . Hoger dan 30V is verboden op school :P.
Dus komt er een kneus en doet er wat tussen. Dag 3 vleugels :/
Dus dat ding er helemaal uitgesloopt zodatr je het rondje over hield.
Weer op 30,4 V
En vervolgens allemaal zwarte dikke krassen op de tafel B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 08-09 11:33
oeh :)

Lol gehad met mijn broertjes Socket7 mobo, ik er een leuke AMD K6-II+ op gezet, :) maar hij gin nog steeds niet hoger dan de 200mhz die de pentium 1max kon.

Leuke bios update gevonden (was asus mobo btw) en ja hoor leuk de pc @ 450mhz :D ok even lekker groot koelblokje erop, maar daarna breekt het voetje van de koeler af, dus achja, is toch maar 450mhz (ben iets meer gewend) dat kan wel passief.

Paar dagen later loopt de pc nogal hard vast :) ook na verscheidene reboots deed de wlan kaar het niet meer :( en ik heb me hadnje verbrand aan het koelblok,

nu met lego blokje een Casefan vast gemaakt zwevend boven de processor en zijn blokje.

na een paar dagen afkoelen deed de WLAN kaart het ook weer :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
ik ben wel heel erg vroeg begonnen met het slopen van computers. Ik was 2 jaar kon net lopen door te steunen op een tafel. Laat nou net op de tafel de gloednieuwe computer van mijn oom staan ( een 486). Hij had hem net twee uur en toen gingen we eten dus iedereen liep weg. Ik stond er nog en drukte met mijn kleine vingertjes het 220/110 knopje om >:) . Grote zwarte rook wolk en computer was verrot. Geloof dat mijn oom het niet echt leuk vond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

k0ewl schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:03:
gister mijn front verneukt van mijn XBOX-mod... Een piccie zegt genoeg

[afbeelding]
aarghhh, ik weet wat voor trauma zoiets op kan leveren :X

vorige week dus:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xixiv/fotos/thumbs/130klote.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/xixiv/fotos/thumbs/131klote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Laatst online: 12:25
laatst een negen volt batterij uit elkaar gesloopt omdat ik een condensator batterij ging maken,
die 9v bestond uit 6 1,5V batterijen, net een keiharde knal, is een van de batterijen gesprongen

Afbeeldingslocatie: http://www.rkortekaas.nl/batterij.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:31:
[...]

aarghhh, ik weet wat voor trauma zoiets op kan leveren :X

vorige week dus:

[afbeelding] [afbeelding]
Auw pijnlijk.. :x Dat had ik laatst ook met zijkant dremel gat... hiiiiiiing plof..! ik: plof? :/ .. WTF?! :'(

kon weer opnieuw beginne :(
Wolf87 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:27:
laatst een negen volt batterij uit elkaar gesloopt omdat ik een condensator batterij ging maken,
die 9v bestond uit 6 1,5V batterijen, net een keiharde knal, is een van de batterijen gesprongen

[afbeelding]
omfg :D

hoe krijg je dat voor mekaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf87
  • Laatst online: 12:25
ik zou het niet weten, maar ik kan je wel vertellen dat je niet meer lkkr op je stoel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was weer slim bezig,
Ik wou weten hoe warm mijn hdd's werden nu ze voor een 120mm fan zitten dus ik houd mijn vinger tegen de onderkant en hoor, zzzzzzzgrtprzpzprtrzppr en de computer reboot opeens :X .
Gelukkig doet de hdd het nog gewoon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:57:
Ik was weer slim bezig,
Ik wou weten hoe warm mijn hdd's werden nu ze voor een 120mm fan zitten dus ik houd mijn vinger tegen de onderkant en hoor, zzzzzzzgrtprzpzprtrzppr en de computer reboot opeens :X .
Gelukkig doet de hdd het nog gewoon O-)
Zeker dom als je bedenkt dat er genoeg progjes zijn om de hd temp af te lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 18:35
chrisborst schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 09:47:
[...]

Zeker dom als je bedenkt dat er genoeg progjes zijn om de hd temp af te lezen
oh ja? welke?

hd's met ingebouwde en uitleesbare sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Speedfan en Motherboard Monitor kunnen allebei de temperaturen van je HD's uitlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
bigfoot1942 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:46:
Speedfan en Motherboard Monitor kunnen allebei de temperaturen van je HD's uitlezen...
_/-\o_ nieuw voor mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Tasma schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:19:
[...]

oh ja? welke?

hd's met ingebouwde en uitleesbare sensoren?
Doen ze met behulp van de S.M.A.R.T. data van je hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Klopt het, dat het bij SATA schijven niet werkt?

Ik heb een Maxtor DM10 200gb, daar kan ik niet de temp van uitlezen, terwijl het bij mijn Seagate IDE schijf wel kan.

Ik heb Speedfan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
ik kan juist bij mijn 2 maxtors wel uitlezen en bij een Seagate niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

SATA of IDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:51
Wolf87 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 21:27:

[afbeelding]
toen 2 of 3 jaar terug had ik een MP mp3 speler en omdat je nog al vaak de batterij moest verwisselen had ik altijd 1 in mijn broekzack zitten, nu was het altijd zo dat ik in mijn rechterbroek zack mijn sleutls had en in mijn linker de batterij nu was ik un keer zo stom om daar niet op te letten dus ging ik op mijn stoeltje zitten en gamen, na een tijdje werd het zo warm en ik snapte er maar niks van....... later werd het zo heet en ik denk van dat kan niet noormal zijn........... heeft mijn sleutel contact gehad met die batterij en heeft toen beslooten om maar eens uit te lecken in mijn broek.......dus ik trek als de solimieter mijn broek uit en ren mijn moeder kammer binne.....stond ik in mijn boxer in mijn moeders kammer met nog zon 8 man die me raar aankijken omdat ik ik nog eens schreuw dat het zo heet is wordt ik helemal raar aangestaart :X

dat was de meest stomste actie van mijn leven lol

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Wat doen 8 mannen in jouw moeders slaapkamer? :r :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:51
nummer 1 zij ik niks van slaap kammer :P
nummer 2 ze slaap wel in die kammer lol
nummer 3 ze had gewoon vesite en ze ginge darnna ergens naar toe (theater dacht ik)

en met 8 man bedoel ik gewoon mense ....

[ Voor 12% gewijzigd door Bschnitz op 25-05-2005 13:02 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
IDE, te arm voor SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Laatst online: 09:22
frickY schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:58:
Wat doen 8 mannen in jouw moeders slaapkamer? :r :+
:D !

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Bschnitz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:01:
nummer 1 zij ik niks van slaap kammer :P
nummer 2 ze slaap wel in die kammer lol
nummer 3 ze had gewoon vesite en ze ginge darnna ergens naar toe (theater dacht ik)

en met 8 man bedoel ik gewoon mense ....
[nederlands expert modus]
Het is kamer niet kammer
Het is visite i.p.v. vesite
[/nederlands expert modus]

no offence

[ Voor 7% gewijzigd door lemming_nl op 25-05-2005 16:16 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

mijn PCtje (P3 500 :| ) had nogal last van veel stof, en daarom heb ik de hele case eraf gehaald om hem regelmatig uit te kunnen blazen, maar zo werd de kast nogal leeg & saai, dus ik denk: aanklooien met die hap! en dat heb ik dus gedaan...

ik heb toen een stukje spul gepakt wat nog bij de werkbank lag en daar wat met een stanleymes in lopen rotzooien, en ik moet zeggen dat het met succes een van de lelijkstecreatiefste creaties ooit is geworden :D

Aanschouw: Kees

ik had nog een 120MM fan liggen, dus heb ik die erin geramd, als tegengewicht voor mijn zomerse zweetvoeten...
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v489/Colan_hlaalu/Kees/kees_voor.jpg

en de rommel van binnen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v489/Colan_hlaalu/Kees/kees_binnen.jpg

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL prachtig hoe je dan blowhole hebt gemaakt :D, owja en een likje verf doet wonderen >:)
Lekker met een schroevedraaiert in de voorkant lopen steken.

Ik nu ff met me ps2 ik dacht ff laat ik die ps2 maar modden dat ding is toch zo saai, hup ding open ik denk haal even de controllerpoort eraf krak hele ding naar de kl*te :| , later weer gefixd met ZEER veel plakband B)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

om eerlijk te zijn heb ik een ouwe botte beitel gebruikt :Y)

toen kwam ik erachter dat ik vergeten was m'n tweede HDD eruit te halen..."bambam":P

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

prachtig hoe je die casefan monteerd >_< verkeerd om :P volgens mij heeft blazen niet echt zin maatje ;0

//edit: eruit blazen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door un1ty op 30-05-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

euh...de airflow staat naar buiten hoor...en zo voelt het ook :P

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty

un1ty

Join the Arena!

mja, zo heeft het negatieve invloed op de temp ;)

zo zuig je de kouwe lucht van de bodem weg :X

[ Voor 34% gewijzigd door un1ty op 30-05-2005 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

ja, maar daar is íe ook niet voor...hij is tegen het ophopen van stof vóór de kast, van binnen is geen problmeem, en trouwens, de CPUkoeler blaast in dezelfde richting (slot1)

[ Voor 15% gewijzigd door Colan op 30-05-2005 20:51 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

Colan schreef op maandag 30 mei 2005 @ 20:50:
hij is tegen het ophopen van stof vóór de kast....
Die is wel origineel :+

Op school had ik eens iets: kom op we gaan de FSB van die brakke MSI-borden met 1800+-jes op school eens lekker op 400 MHz zetten.
Die PC startte niet meer op.
Vervolgens stond ie daar een paar maanden en de systeembeheerders maar niet weten wat er met dat ding aan de hand was...
Uiteindelijk hebben we (ik en een paar vrienden) die kast stiekum opengemaakt (tegenover de conrector :+) en ff het cmos gereset. Hij deed et weer. Niks verteld tegen de admins uiteraard.
Er stond nog een PC naast. We hebben toen telkens de monitor en tobo en muiskabels ed van die pc aangesloten op de ex-kapotte PC, en die admins raar kijken in hun logs...
He? Die pc is kapot :?

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Laatst online: 20-05-2024
bij mij dan , ik had een keer een 2 brother printertjes van een beurs geplukt, ik die rustig aansluiten zoals ik al mijn oude printers aansloot : op de scanner , die weer op de scanner poort zat.
ik zet de pc aan en mijn printer deed zo van *walm* *walm* *rook**uche**uche*.
ik begreep eerst niet wat er was , ik dacht : 'ach is vast een bagger printertje' , dus ik pak die andere printer uit en sluit m aan: *walm* *walm* *rook**uche**uche*.
pas later begreep ik dat er gewoon te veel spanning op de scanner stond en dat het circuitje van de printer het niet trok.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:11

Zeror

Ik Henk 'm!

Creatief met computers!
Maak er een stofblazer van. B)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
weet er trouwens nog een :D....
ik heb een ccfl? (zo'n lampje) in me pc , en er zat een wakkel contactje in de schakelaar, ik dus ff draad inkorten en kijken welk draadje wt doet, ik dus toen ik 2 draadjes head verbonden waar dus spanning op stond , tegen me mobo... flits pats.... pc uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Hall of Blame:

In mijn beginnende tweakerjaren heb ik zelf een pc geprobeerd in elkaar te zetten. Met het monteren van de cpu-koeler een paar keer uitgeschoten met de schroevendraaier, dikke gaten in het mobo. Werkte gelukkig nog _/-\o_ . pc aan, ff wat te drinken hale, hoor ik vanuit de keuken: KLANG! Ik sprint terug en de pc was uitgeslagen.. Wat bleek: koeler was losgeschoten, 2400+ naar de eeuwige jachtvelden |:( .

Toen een 2e hands 1800+ gekocht en de cooler 15 keer gechecked, pc aangezet, windows geïnstaleerd. Mooi alles werkt. Toen ging ik mn videokaart overclocken... GF4 ti4600 naar z'n grootje 8)7 . Vervolgens een 9800SE aangeschaft.

Thermalright SLK-900U gekocht, geïnstalleerd, 1800+ kaduuk. Wat bleek: koeler paste niet (condensator in de weg) en raakte de core niet helemaal.

Dus: nieuw mobo en nieuwe 2500+, werkt tot de dag van vandaag goed, klokt lekker icm de thermalright :Y) .

Radeon 9800SE gekocht, een keer de koeling eraf gehaald, chip bekeken, koelblok terug, vergeten de fan aan te sluiten, 9800SE naar de haaien ;( .

Verder heb ik een drietal floppydrives laten roken, en met een LG 52x een cd'tje tot moes gedraaid.
Het verrast mij zelf hoeveel ik al gemold heb.. Maar er zijn wel een jaar of 4 overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:44:
Radeon 9800SE gekocht, een keer de koeling eraf gehaald, chip bekeken, koelblok terug, vergeten de fan aan te sluiten, 9800SE naar de haaien ;( .
dat heeft een gast van me school van het weekend nog gedaan, de sukkel, had 'ie een 2400 en een ouwe Nvidia lekker overgeclocked, was hij vergeten AL z'n fans weer aan te sluiten

de mobo, videokaart & cpu waren zwartgebakerd! :D

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
dat is wel superstom.. je checkt en dubbelcheckt alles toch :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

hij niet...hij is wel een beetje een sukkel die denkt overal alles vanaf te weten, maar hij lult gewoon alles over wat 'ie op tweakers ziet staan...

ik vind dat altijd een beetje triest...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Colan schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 10:05:
hij niet...hij is wel een beetje een sukkel die denkt overal alles vanaf te weten, maar hij lult gewoon alles over wat 'ie op tweakers ziet staan...

ik vind dat altijd een beetje triest...
NOFI, maar om een fan te gebruiken om het stof in je kast tegen te gaan vind ik ook tamelijk kansloos...daar zijn stoffilters voor uitgevonden...

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
laatst recht in een soldeerbout gegrepen , ik had t pas 1 seconde later door :( nog steeds een glad plekje op me hand ...
ik span toch wel de kroon in mislukkingen,
hier nog een : geen mislukking maar wel iets doms:
ik ging voor een vriend van me een pc in elkaar zetten , ik had m in een uurtje of 2 klaar ... ik moest weg , had haast... eind van die dag belt hij mij op: de hd doet t niet.... dus ik zo van shit , ik liet m BIOS update , (was asus sli bordje had gehoord dat dat kon helpen) dat was gelukt maar hielp niet, dus op een bepaald moment had ik die 'slimme' ingeving: kijk eens of de harde schijf wel op t moederbord zit aangesloten ? zijn antwood: 'er loopt alleen een kabel van de voeding naar de harde schijf, is dat ook goed?' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ_Clean
  • Laatst online: 15-08 20:09
WHE! en ik hoopte hier nooit te posten nouja dan toch maar

Vandaag lekker PC schoonmaken en dus ook met toetsenbord
mwah beetje nat van binnen föhn erop en drogen maar niet dus 2 uur later als ik pijltje naar beneden doe gaat hij regel lager en zet meteen een - neer hmmm das niet goed gegaan.

Nouja nu ander toetsenbord :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argh, gebruik aub punten en komma's e.d.

Mijn mislukking laatst: Kreeg vaak crashes tijdens spellen, en ik las op het inet dat het vaak lag aan de voeding of de koeling. Dus eerst koop ik een antec 550truepower, maar weinig veranderde. Vervolgens mijn cpu met een 7700 CU en m'n vid kaart met een vf700cu, beiden van zalman, uitgerust. En !@#$%^&* hij crashte nog steeds. Dus ik installeer eens hele oude drivers van ati's archief... en hij crasht niet (nauwelijks, slechts ut2k4 nog) meer.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

Who Am I? schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:33:
[...]

NOFI, maar om een fan te gebruiken om het stof in je kast tegen te gaan vind ik ook tamelijk kansloos...daar zijn stoffilters voor uitgevonden...
weet je nog welk topic dit is? :P

ik heb dat ding er eigelijk gewoon voor de lol ingezet, ik had nog ruimte over...

het heeft niet echt een functie te vervullen naast de look...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-09 01:03
Ik heb nog een leuke soort van mislukking, eerder stomheid!
Mijn broer ging gister avond lekker bowlen, biertjes ging erin en vanacht dacht hij.....ik moet plassen. Dus hij slaapwandeld naar zijn toetsenbord en muis en begint te pissen.
Dus ik word vroeg wakker gemaakt met de vraag: "Hoe kan ik mijn toetsenbord weer niet plakkend maken, want ik heb erover heen gepist!" :+ .
Maarja geprobeerd te wassen maar op een gegeven moment geen zin meer dus het raam het getyft! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Ha ha dat is dom...

Heb ik vannacht ook gehad. Me moeder maakte me om 3 uur wakker om te vragen waarom ik niet in bed lag. Lag op zolder op de overloop. voor de trap....

Zal niet de eerste keer zijn.. Of je ligt in bed. Gaat naar de wc. Om vervolgens in je bed van je ouders te springen..wordt je tegen 1 uur 's nachts weer wakker gemaakt of je zo vriendelijk wil zijn om in je eigen bed verder te slapen..

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Enkele jaren geleden met de hulp van mijn broer een waterkoeling gebouwd. De waterkoeling moest onafhankelijk van de computer aan en uitgezet kunnen worden (lees aan uit schakkelaar gebruiken) Zogezegd zo gedaan, ik zit een uurtje achter de computer en opeens poef reboot. Ik huh en gelijk kijken in de bios, mmmh de cpu was 100 graden. Vervolgens kijk ik naar beneden, oei ik had de waterkoeling nog niet aangezet :D. Daarna de leidingen gecontroleerd en de waterkoeling weer aangezet (wat gepaard ging met een sissend geluid van waterdamp in de leiding). Dit is wel eens vaker gebeurd, maar de cpu doet het nog steeds (AMD Athlon 1GHz die nu in de server zit).

Mijn tweede blunder gebeurde op mijn eerste stage, waar ik bezig was met de computer van een klant (AT behuizing). De aan en uit knop van de kast was vrij (lees de voorkant van de behuizing was eraf). Ik dus mooi de stekker erin en op die aan / uit knop drukken. Bbrrrr dat kriebelde best en mijn collega's maar lachen :D
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.