[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.170 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:20

M-ThijZ

Riding on Rails

Het laatste jaar heb ik niets aan hardware gemold (behalve ijsthee over mijn toetsenbord dan), dus heb het idee dat ik eindelijk een beetje weet hoe hardware werkt :+ Hoezee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stressmoment...

Komt laatst mn baas naar me toe, of ik even naar zijn (prive) pc wilde kijken, de floppy deed het niet. Zijn dochter was nl met haar scriptie bezig. Ik haal die pc open, floppy vervangen, en dichtdraaien.
Ik start hem op, een paart piepjes en niks.... oei.... Mijn baas begon rood aan te lopen, aangezien de scripte op die pc stond..En na een paar maanden was ze bijna klaar. Ik dus maar zoeken op het net wat die piepjes inhielden.. (Compaq)
Blijkt het gehuegen naar de klote, blijkbaar aangeraakt, of met vervoer ofzo (?). Ander reepje erin, en draaien maar. Oef, ik had het in tijden niet zo warm gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal toch maar haastig een nieuwe server speciaal uit de USA laten komen. En bij aankomst effe snel aansluiten.

*BAF*

110volt -_-

verrddomme

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2005 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt ie weer:

Via T.net V&A een dual Athlon MP 2400+ systeempje kunnen bemachtigen. Spul ingebouwd, en werkte goed, alleen werd de 2e CPU een beetje warm. Dus ik maak de boel schoon, gooi er wat nieuwe koelpasta tussen, en start de zooi weer op. Dondert opeens de koeler van het ding af. :/ Het begon flink te stinken, dus ik was al te laat met uitzetten. Core was geëxplodeerd, de socket zat vol met blood en guts van de processor... Nu maar achter een nieuwe MP aan. Ben je dan een domme }:O of niet?

(Weet iemand bij de weg hoe ik die blood 'n' guts wegkrijg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
Ik heb altijd een bureau vol losse stekkers, van bijvoorbeeld de scanner, printer en een aantal opladers en niet zo heel lang geleden dacht ik mijn mp3 speler even met die accu op te laden. Dus ik druk het stekkertje er in, loop weg, kom terug en zie toch wat zwarte rook.. ipv de 9 volt voeding van de mp3 speler de 12 volt van de scanner er aan gehangen.. 8)7

Allemaal zwarte strepen op de printplaat, maar de 2 1/2" harddisk werkte gelukkig nog wel. Die heb ik verkocht en daar maar een nieuwe mp3 speler voor gekocht.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPaul123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-07-2022
Ik had van de week ook iets rottigs...

Ik was bezig met mn hardwarematige fancontroller, met microprocessor en lcdscherm enzo :7 en ik was de hele dag al bezig dus mn concentratievermogen was al aardig gedaald...
Ik had 'em dus op de voeding van een draaiende en werkende pc aangesloten (stom!!) en ik was wat metingen aan het verrichten.
Per ongeluk duwde ik met mijn duim een pinnetje waar 5 volt op stond tegen een pinnetje van de aarde. Dikke vonk en de pc viel meteen uit. Ik rook nog niks dus ik denk 'pfiew maar hopen dat alles het nog doet'. Dus ik ontkoppel de fancontroller en ik zet mn pc weer aan.
Opeens vloog de harde schijf in de vik! Het begon te smeulen en de vonken vlogen er vanaf en het begon al aardig vlam te vatten. Dus ik trek meteen de stekker eruit en gelukkig was er verder niets beschadigd. Maar wel 80 gig aan belangrijke data weg |:( :|

O ja: de fancontroller doet het gewoon nog :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:54:
Je zal toch maar haastig een nieuwe server speciaal uit de USA laten komen. En bij aankomst effe snel aansluiten.

*BAF*

110volt -_-

verrddomme
Je hebt het in ieder geval niet zelf gedaan ;)
Gluggie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:08:

Ik was bezig met mn hardwarematige fancontroller, met microprocessor en lcdscherm enzo :7 en ik was de hele dag al bezig dus mn concentratievermogen was al aardig gedaald...
Ik had 'em dus op de voeding van een draaiende en werkende pc aangesloten (stom!!) en ik was wat metingen aan het verrichten.
Per ongeluk duwde ik met mijn duim een pinnetje waar 5 volt op stond tegen een pinnetje van de aarde. Dikke vonk en de pc viel meteen uit. Ik rook nog niks dus ik denk 'pfiew maar hopen dat alles het nog doet'. Dus ik ontkoppel de fancontroller en ik zet mn pc weer aan.
Opeens vloog de harde schijf in de vik! Het begon te smeulen en de vonken vlogen er vanaf en het begon al aardig vlam te vatten. Dus ik trek meteen de stekker eruit en gelukkig was er verder niets beschadigd. Maar wel 80 gig aan belangrijke data weg |:( :|

LOL hoe krijg je dat voor elkaar _/-\o_

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
josvg schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 21:31:
[...]

Je hebt het in ieder geval niet zelf gedaan ;)

[...]

LOL hoe krijg je dat voor elkaar _/-\o_
Bij mij gaat dat eigenlijk altijd vanzelf als ik zoiets doe. 8)7 8)7

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe ik het voor elkaar krijg, maar de laatste 2 keer dat ik op school iets uit probeerde te printen, liep de printerserver vast.. Alle lopende printopdrachten weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bschnitz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:51:
[...]

toen 2 of 3 jaar terug had ik een MP mp3 speler en omdat je nog al vaak de batterij moest verwisselen had ik altijd 1 in mijn broekzack zitten, nu was het altijd zo dat ik in mijn rechterbroek zack mijn sleutls had en in mijn linker de batterij nu was ik un keer zo stom om daar niet op te letten dus ging ik op mijn stoeltje zitten en gamen, na een tijdje werd het zo warm en ik snapte er maar niks van....... later werd het zo heet en ik denk van dat kan niet noormal zijn........... heeft mijn sleutel contact gehad met die batterij en heeft toen beslooten om maar eens uit te lecken in mijn broek.......dus ik trek als de solimieter mijn broek uit en ren mijn moeder kammer binne.....stond ik in mijn boxer in mijn moeders kammer met nog zon 8 man die me raar aankijken omdat ik ik nog eens schreuw dat het zo heet is wordt ik helemal raar aangestaart :X

dat was de meest stomste actie van mijn leven lol
jaah ik ken dat. Ik liep een keer naar school toe, en warm dat het werd in mijn broekzak. wist ik veel wat het was, maar werd wel almaar heter en heter. Tot het eindelijk tot me doordrong, het was dus de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gody schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:51:
[...]
Om maar even op de vraag om plaatjes in te spelen:
[afbeelding][afbeelding]
Beiden klikbaar (ca800x600)

Verhaal hierbij is dat mijn broertje Diablo 2 aan het spelen was en het spel ging laden van cd. Toen hoorde hij een knal uit de cdromspeler(52x merk weet ik niet meer) en toen hing het spel. Dus ik die cdrom speler opengeschroefd want dat ging niet meer met het knopje :). En toen trof ik dit aan. Jammer van de cd maar wel een leuk gezicht om te zien wat 52x met een cd kan doen.
Niet te gelove dit had ik ook en ook met die diablo 2 expansion cd :S dus eigelijk gewoon een productie fout van die cd. Hoorde eerst me dvd-tom speler aardig wat toeren maken maar dat doettie wel vaker en ineens pets maar me dvd speler was gelukkig nog helemaal intakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb een keer tijdens het in elkaar zetten van m'n pc m'n vinger in de ventilator gestoken. 't was een led van en die kon daar niet tegen, er brak een waaiertje af. En m'n vinger bloeien niet te weinig.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 09:30:
Kheb een keer tijdens het in elkaar zetten van m'n pc m'n vinger in de ventilator gestoken. 't was een led van en die kon daar niet tegen, er brak een waaiertje af. En m'n vinger bloeien niet te weinig.
Kun je er een foto van posten? ik wil dat bloemetje op je vinger wel eens zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Gluggie schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 20:08:

blah blah blah....

yeah right...das dus echt bullshit van de bovenste plank. Ik denk Ik weet 100% zeker dat je dit echt vet uit je duim zuigt. Laat es een foto zien van de weggesmeulde schijf.
En welk merk was die schijf?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meelobee schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 12:44:
[...]

yeah right...das dus echt bullshit van de bovenste plank. Ik denk Ik weet 100% zeker dat je dit echt vet uit je duim zuigt. Laat es een foto zien van de weggesmeulde schijf.
En welk merk was die schijf?
Je zal maar perse iets neer willen zetten in dit topic... tja, als je niets hebt om mee op te vallen kan je een beroep doen op je grote duim :O Het klinkt inderdaad best ongeloofwaardig |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tijdje geleden voeding aan het modden geweest (uv blauwe draden ipv rood/geel/zwart)

alles leuk en aardig..

ook paar fans draden vervangen..

zins dien tot 20+ keer hdd crashes etc (dacht ik)
bleek 1 fan af en toe kortsluiting te maken waardoor pc continu crashde :P

fan weg gedonderd nu loopt alles weer lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

na het meshen test ik altijd met een fan de lijnen voor ik alles sloop :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kickje! Worden er tegenwoordig geen mislukkingen meer gedaan? :P

Mijn enige echte mislukking was om ooit een lawaaimakende aopen voeding te modden met een zalman fan op 5v. Stil was ie zeker maar naar een weekje kwam er rook uit het ding :z
Gelukkig had ie geen andere hardware meegenomen tijdens zijn overlijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:25:
Kickje! Worden er tegenwoordig geen mislukkingen meer gedaan? :P

Mijn enige echte mislukking was om ooit een lawaaimakende aopen voeding te modden met een zalman fan op 5v. Stil was ie zeker maar naar een weekje kwam er rook uit het ding :z
Gelukkig had ie geen andere hardware meegenomen tijdens zijn overlijden
Iedereen is op vakantie, hè... ;-)
Naah, iedereen mod in de zomer niet zoveel aan de PC's, is het veels te warm voor! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

ik was me nieuwe reservoir aan het vastschroeven en ik had er al 3 in maar bij 4e gaatje had ik geen kruiskop schroeven meer dus ik pak een rechte kop schroevendraaier en schroef en schroeven maar...je raad het al, ik schoot uit en tot mijn verbazing een dikke barst ipv een kras ofzo :? (zelfgemaakte plexiglas reservoir) en al het water liep uit ...iets van 0.5 a 1 liter...dus nog niet helemaal gevuld. |:( |:( ....al het water over me systeem heen (reservoir staat bovenaan |:( ) ;(
nu ben ik een AMD64 3500+, 3x512 mb (1tje doet het nog _/-\o_ ) 6800gt, 2x250GB (1tje doet het nog _/-\o_ ), asus a8n sli premium en audigy 2 ZS armer :r :'(

ik weet niet wat me bezielde die dag:

er zat nog water in;
stroomstekker was nog in;
ik plaats hem bovenaan me zelfgemaakte kast terwijl beneden meer dan zat ruimte is. |:( 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door vr6-only op 01-11-2005 01:57 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

vr6-only schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:44:
ik was me nieuwe reservoir aan het vastschroeven en ik had er al 3 in maar bij 4e gaatje had ik geen kruiskop schroeven meer dus ik pak een rechte kop schroevendraaier en schroef en schroeven maar...je raad het al, ik schoot uit en tot mijn verbazing een dikke barst ipv een kras ofzo :? (zelfgemaakte plexiglas reservoir) en al het water liep uit ...iets van 0.5 a 1 liter...dus nog niet helemaal gevuld. |:( |:( ....al het water over me systeem heen (reservoir staat bovenaan |:( ) ;(
nu ben ik een AMD64 3500+, 3x512 mb (1tje doet het nog _/-\o_ ) 6800gt, 2x250GB (1tje doet het nog _/-\o_ ), asus a8n sli premium en audigy 2 ZS armer :r :'(

er zat nog water in;
ik plaats hem bovenaan me zelfgemaakte kast terwijl beneden meer dan zat ruimte is. |:( 8)7
sterkte m8 !

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:07
Ik had pas bij de PCXperience o.a. een Fan controller gehad. Ik dacht: Ik wil die CPU cooler wel regelen met die fan controller. Ik steek dus alle kabeltjes er goed in. De computer werkt gewoon goed. Ruik ik opeens een brandlucht. Ik maak de computer open. Ik ruik meteen aan de processor, maar daar kwam niks vandaan. Dus ik doe hem weer dicht. Zet hem weer aan, en ja hoor, ik ruik het weer. Ik maak em nog maar is open. Zie ik dat de hele stroomkabel voor de processor fan helemaal gesmolten is. Ik weet nu nog steeds niet hoe het is gekomen. Maar nu kan ik alsnog 1 poort niet meer gebruiken van de fan controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:54:

*BAF*

110volt -_-

verrddomme
ik spreek uit ervaring..
loop naar de muur, wacht 10 seconde, en kijk hoe hard je met je hoofd tegen de muur kan slaan...

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Xghost schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:35:
Ik had pas bij de PCXperience o.a. een Fan controller gehad. Ik dacht: Ik wil die CPU cooler wel regelen met die fan controller. Ik steek dus alle kabeltjes er goed in. De computer werkt gewoon goed. Ruik ik opeens een brandlucht. Ik maak de computer open. Ik ruik meteen aan de processor, maar daar kwam niks vandaan. Dus ik doe hem weer dicht. Zet hem weer aan, en ja hoor, ik ruik het weer. Ik maak em nog maar is open. Zie ik dat de hele stroomkabel voor de processor fan helemaal gesmolten is. Ik weet nu nog steeds niet hoe het is gekomen. Maar nu kan ik alsnog 1 poort niet meer gebruiken van de fan controller
overbelast ;) RMA voor hetzelfde geld was je CPU doodgefikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xghost
  • Laatst online: 12-09 22:07
Dat kan wel, maar stressed (met koeler) word ie max. maar 40 graden (Het is ook maar een duron 1200). Maar de computer doet het alsnog gewoon perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:35:
Stressmoment...

Komt laatst mn baas naar me toe, of ik even naar zijn (prive) pc wilde kijken, de floppy deed het niet. Zijn dochter was nl met haar scriptie bezig. Ik haal die pc open, floppy vervangen, en dichtdraaien.
Ik start hem op, een paart piepjes en niks.... oei.... Mijn baas begon rood aan te lopen, aangezien de scripte op die pc stond..En na een paar maanden was ze bijna klaar. Ik dus maar zoeken op het net wat die piepjes inhielden.. (Compaq)
Blijkt het gehuegen naar de klote, blijkbaar aangeraakt, of met vervoer ofzo (?). Ander reepje erin, en draaien maar. Oef, ik had het in tijden niet zo warm gehad.
En die dochter, heeft ze je bedankt..... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 22:32
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:40:
[...]

En die dochter, heeft ze je bedankt..... :9~
Misschien was ze wel heel lelijk :+

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
was vanmiddag me waterkoeling weer inbouwen, met nieuqwe ophanging voor me pomp, alleen paste de spiegel onder in me kast hier door niet meer.
Dus ik denk, ff glas snijder pakken en een hoekje uit die spiegel halen.
Snijsnij, tik, tik, tik, spiegel in 4 stukken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
laatst ook geen echte mislukking meer geluk :)

ik heb een heel stille server die gewoon aanstond en de hd moest verwisselt worden.
ik maak de kast open trek de ide kabel en molex van de (40gb) schijf los en zet er vrolijk een andere (120gb) schijf in, en bij deze ook weer gewoon ide kabel en molex erin gedaan. En er dan pas achterkomen dat de computer nog aanstond. En helemaal geen schade _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behoorlijk naaistreek is ook als je een led verkeerd om aansluit.

Vooral de stank van die dikke rookwalm :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:27:
Behoorlijk naaistreek is ook als je een led verkeerd om aansluit.

Vooral de stank van die dikke rookwalm :|
Een LED laat maar in één richting stroom door, dus verkeerd en om aansluiten zou geen probleem moeten zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:31:
[...]

Een LED laat maar in één richting stroom door, dus verkeerd en om aansluiten zou geen probleem moeten zijn :?
Wel als de spanning hoger is dan de sperspanning, dan gaat je ledje kaduuk. Maar het lijkt me idd niet erg logisch dat je zo'n hoge spanning normaal op je ledje zet :P

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maand of 3 geleden was een schroevje van mun fangrill los geraakt zou hem even vast draaien zonder pc uit tezetten schiet ik natuurlijk uit :d kon ik naar de winkle nieuwe fan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met dat ledje kan wel, als je er een weerstand tussen hebt zitten zakt als er stroom loopt de spanning naar de doorlaat spanning van je ledje, maar als je hem andersom draait, loopt er geen stroom en stijgt de spanning naar de ingangs spanning, als die 12 volt is ofzo (en met wat pech) dan gaat je ledje idd stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Was een keer aan het klote in me pc... Nieuwe CD-writer erin. Ben k bezig met kabeltjes aansluiten hoor k *KraK*. Ik kijken, blijkt me hardeschijf connector (SATA) afgebroken te zijn |:( 8)7
Al het plastic mee, maar me connectortjes zelf zate nog. Heel rustig plastic er weer over geschoven en toen veel plakband en tape vastgezet... En hij deed het weer :*)

Zo zittie tot de dag van vandaag in me kast... Met tape :P

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

WoBaDijk schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:47:
Was een keer aan het klote in me pc... Nieuwe CD-writer erin. Ben k bezig met kabeltjes aansluiten hoor k *KraK*. Ik kijken, blijkt me hardeschijf connector (SATA) afgebroken te zijn |:( 8)7
Al het plastic mee, maar me connectortjes zelf zate nog. Heel rustig plastic er weer over geschoven en toen veel plakband en tape vastgezet... En hij deed het weer :*)

Zo zittie tot de dag van vandaag in me kast... Met tape :P
ff secondelijm halen

Ik heb zelf ff een USB hubje aan een boekenplank vastgeplakt..

dubbeltape wil niet houden

secondelijm. aah dat werkt.. voor 2 maanden... flikkerd het hele gevaarte met 2 USB lampjes naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:22:
Dat met dat ledje kan wel, als je er een weerstand tussen hebt zitten zakt als er stroom loopt de spanning naar de doorlaat spanning van je ledje, maar als je hem andersom draait, loopt er geen stroom en stijgt de spanning naar de ingangs spanning, als die 12 volt is ofzo (en met wat pech) dan gaat je ledje idd stuk.
uhhh? :? je benadering dat dan de spanning stijgt naar 12V klopt, maar ook al zal dan de led wel weer gaan gelijden dan zakt de stroom weer, en er is nooit genoeg stroom om het ledje te laten op roken. En sper spanning van een ledje is meestal rond de 2,1V maar als je hem andersom aansluit ligt deze spanning heel hoger bij, 12V gebuert er in elk geval nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noksiejus schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:06:
[...]

ff secondelijm halen

Ik heb zelf ff een USB hubje aan een boekenplank vastgeplakt..

dubbeltape wil niet houden

secondelijm. aah dat werkt.. voor 2 maanden... flikkerd het hele gevaarte met 2 USB lampjes naar beneden.
Moet je eens met een lijmpistool proberen, ik heb verschillende stekkerblokken onder mijn buro vast geplakt, die zitten erg goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:13:
[...]

Moet je eens met een lijmpistool proberen, ik heb verschillende stekkerblokken onder mijn buro vast geplakt, die zitten erg goed vast.
no way :P die gaan het zeker weten begeven denk :) hoewel dat potmetertje verdomd goed vast zat :P maar vind dit wel mooi zo. k zal je tip onthouden als het weer naar beneden flikkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tegenwoordig heb ik 24/7 mijn pc aanstaan op mijn kamer. Vaders loopt steeds te zeiken dat-ie uitmoet, want elektrische velden, brandgevaar, stroomkosten, herrie. Waarop ik tot voor kort altijd kon antwoorden: ik slaap prima, geen brandgevaar, ik download nou eenmaal 24/7 en ik heb geen last van de herrie... O-)

Nu is mijn 9800 Pro fan - net zoals bij veel andere 9800 Pro's - wat aan de brakke kant. En af en toe blijft-ie wellis haperen. Maar goed, dat wist ik toen nog niet, en had 's nachts ff een 3D-markje laten lopen. Komt m'n pa me de volgende ochtend vragen waar die smerige, scherpe lucht toch vandaan komt. Dus ik, schijnheilig: "Jaaah niets aan het handje, wierookje he... en deze is inderdaad niet zo lekker :D ". Pa loopt weer naar beneden, en ik sprint als de tyfus m'n nest uit en haal de spanning van de pc. :/

Nader onderzoek leerde dat de ventilator was vastgelopen 8)7 Maar goed, hij presteert niet meer zo goed als eerst heb ik 't idee, soms ook spontaan strepen door m'n beeld. Zal het ding toch terug moeten voor garantie, want het kwam ten slotte door die brakke fan.

Tot die tijd computer ik dus maar zo, voor het geval dat de fan weer eens stilslaat of, zoals nu, op zeer lage snelheid draait. Urenlang gamen zit er dus niet in voor mij |:( (sorry voor brakke pic, had net ff niets anders bijdehand dan 6230i + night mode :/ ):

Afbeeldingslocatie: http://gjm-van-dijk.speedlinq.nl/lol.jpg

Staat best stoer zo'n 15cm tafelventilator :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Hmm zo heb ik ook een keer m´n pc gekoelt, jammer genoeg was binnen 24 uur de ventilator doorgebrand |:(

toen maar ff nieuwe fan in de pc gezet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

VF700 erop schroeven helpt :) heb ik ook gedaan, die kutcoolertjes van die 9800 PRO's altijd. en ook veeel stiller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Kijk hier eens hoe ik dat opgelost heb >:)

9800 pro fan tweakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 04:19:
Tot die tijd computer ik dus maar zo, voor het geval dat de fan weer eens stilslaat of, zoals nu, op zeer lage snelheid draait. Urenlang gamen zit er dus niet in voor mij |:( (sorry voor brakke pic, had net ff niets anders bijdehand dan 6230i + night mode :/ ):

Staat best stoer zo'n 15cm tafelventilator :7
15cm? Das nx!
Ik kreeg in eerste instantie de verkeerde koeler bij mijn proc geleverd. Heb toen 2 weken met een open kast en een 50cm koeler ervoor zitten werken. Ging prima, temp bleef binnen de perken.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaha, dat meeen je niet :o LOL _/-\o_
MoZe schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:33:
15cm? Das nx!
Ik kreeg in eerste instantie de verkeerde koeler bij mijn proc geleverd. Heb toen 2 weken met een open kast en een 50cm koeler ervoor zitten werken. Ging prima, temp bleef binnen de perken.
Okee, jij wint :X Heb je daar ook nog een foto van trouwens O-)
noksiejus schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 10:55:
VF700 erop schroeven helpt :) heb ik ook gedaan, die kutcoolertjes van die 9800 PRO's altijd. en ook veeel stiller
Die wilde ik al gaan halen inderdaad :Y) Maarrrr, ik zit wel met een dilemma. Gamen gaat wel OK, maar ik heb het idee dat-ie toch niet meer zo lekker loopt als vroegâh. En als ik dan de koeler eraf ga slopen heb ik natuurlijk geen garantie meer. Hoe kan ik controleren of de core geen schade heeft opgelopen doordat-ie toen zo warm is geworden? Anders heb ik strax een stille fan, maar een brakke GPU :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Tijdje terug vroeg een collega even de pc van zn pa te fixen, de hardeschijf deed raar.
Ik dat ding open gemaakt, 2x WD HD, 1x 80 en 1x 120 Gig, f gevraagd welke de foute was, de 80 gig schijf. Fijn WD scantools gedownload en ff de data van de 80 gig op de 120 gig erbij gezet (waarom die 80 erin zat weet niemand :+ ). Scan uitgevoerd en enkele kleine foutjes die gerepareerd konden worden door de tool, waarschuwinkje erbij dat alle data gewist ging worden, alles was toch net gebackupt dus boeie ... nu haal ik bij mijn eigen PC altijd de andere schijven voor zo'n operatie er uit .. dit keer dus niet ... proggie detecteerd schijven ... 2x WD gevonden, Lowlevel format starten? -> Ja -> Selecteer schijf -> ramt op enter :| ... na 1 min komt de collega langs, enne lukt t? Ik ja hoor hij is net de schijf 100% aan t wissen, als je dat op de verkeerde zou doen krijg je t nooit meer terug :+ ... 3, 2, 1 ... duikt over de tafel en drukt de pc na 10% data gewist te hebben uit. Met de juiste tools de belangrijke data nog kunnen herstellen, van windows was echter geen spoor meer :+

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zat nog water in;
Sukkol! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zat nog water in;
Dat is 1 dure grap jongeman! Zeker overal tegen verzekerd met net niet voor dit? ;) Ben wel benieuwd of je nu inmiddels alweer nieuwe hardware hebt of nu toch maar op je oude pc doorrammelt :+

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stomste wat mij overkomen was, was gebruik maken van een Peltier element en vervolgens deze gewoon koelen met koude lucht, i.p.v. met waterkoeling ofzo...

CPU kan het niet meer navertellen... Maar de eerste paar seconden was die CPU echt wel koud. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:16:
[...]

Whaha, dat meeen je niet :o LOL _/-\o_

[...]

Okee, jij wint :X Heb je daar ook nog een foto van trouwens O-)

[...]

Die wilde ik al gaan halen inderdaad :Y) Maarrrr, ik zit wel met een dilemma. Gamen gaat wel OK, maar ik heb het idee dat-ie toch niet meer zo lekker loopt als vroegâh. En als ik dan de koeler eraf ga slopen heb ik natuurlijk geen garantie meer. Hoe kan ik controleren of de core geen schade heeft opgelopen doordat-ie toen zo warm is geworden? Anders heb ik strax een stille fan, maar een brakke GPU :/
Je kunt ergens nieuwe fans kopen voor niet veel. Ik neem aan dat daarmee de garantie gewoon blijft gelden. Zal vanavond het adres wel even opzoeken en posten.

Ik zat trouwens met hetzelfde dillema. Mijn alternative koeler bewees dat ie het nog prima deed -> toen pas Zalman koeler erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 19:36
Haha wat een verhalen hier allemaal zeg >:) Nou ik heb ook nog wel een mooie, ik moets het rad van m'n watercooling even vervangen, dus ik het water uit gehaald ( wist ik veel dat het nog in m'n rad zat ) en maakte de eerste slang los, niets aan de hand dus ik maak ook de 2de los, op het moment dat ik hem eraf trek giet het water m'n pc. In een reflex trek ik heel het rad uit m'n pc, alleen er lag al water op m'n gloednieuwe 6800GT :o Ik gelijk begonnen met schoonmaken en de fohn erop gezet, bleek later dat het nog op meer plekken zat dus ook dat ff droog gemaakt, 2 daagies niets aan gedaan en toen gewoon weer booten, geen probleem. Ik denk nu alleen wel 2 keer na voordat ik zo iets doe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbee17
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik had een fan regelaar gemaakt met 2 potmeters, 2 ledjes en 2 weerstandjes
Nou zijn die potmeters best wel duur (2,50 per stuk)
Dus alles aangesloten en testen maar.
Ging het ledje opeens branden, terwijl de fan uit staat (en de potmeter dus ook)
Enige twijfel kwam over mij :P
Potmeter open draaien -> rook, rook, vlammetje -> weg potmeter

Gelukkig had ik nog een oude potmeter om um te vervangen, anders had ik weer een 2,50 bestelling bij conrad :X

wwweet ik veel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T4F.nl_Muad schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:56:
[...]

Je kunt ergens nieuwe fans kopen voor niet veel. Ik neem aan dat daarmee de garantie gewoon blijft gelden. Zal vanavond het adres wel even opzoeken en posten.

Ik zat trouwens met hetzelfde dillema. Mijn alternative koeler bewees dat ie het nog prima deed -> toen pas Zalman koeler erop gezet.
Jah, maar jij hebt niet het dilemma dat je core misschien al enigszins naar de klote is. Zoals ik al zei presteert het ding volgens mij niet meer zoals eerst. Kan ook verbeelding zijn maarja. Is er ergens waar ik kan testen of mijn 9800 Proow naar behoren presteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brinkdinges schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:39:
[...]

Wel als de spanning hoger is dan de sperspanning, dan gaat je ledje kaduuk. Maar het lijkt me idd niet erg logisch dat je zo'n hoge spanning normaal op je ledje zet :P
Ok, ik had de kabel verlengt met een meter, maar dan nog zou ie idd niet door mogen branden. Toch weet ik het zeker, want ik heb naderhand het gewone kabeltje (voor het verlengstuk) eruit ehaald. Daar hing de plastic aan gesmolten en de kabel kon je erdoorheen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:19:
[...]

Jah, maar jij hebt niet het dilemma dat je core misschien al enigszins naar de klote is. Zoals ik al zei presteert het ding volgens mij niet meer zoals eerst. Kan ook verbeelding zijn maarja. Is er ergens waar ik kan testen of mijn 9800 Proow naar behoren presteert?
Probeer mijn alternative koeler uit, kost je niks, even een beetje knutselen (maarja, da's wel leuk) en je GPU blijft koeler dan met de standaard koeler. Doet ie het nog goed -> bestel of een nieuwe standaard koeldshit, of je koopt een Zalman koeler (aanrader, installatie megasimpel en houd em goed koel)

Doet ie het niet goed -> RMA. Niet zelf lopen kloten.

Jou dillema had ik overigens ook! Koeler kapot, rare artefacten in spelletjes (was overigens net van RMA terug) en wist niet zeker of ie kaduuk was of niet. Die rare koeler er naast gezet -> kaart deed het prima. Toen maar een Zalman erop gedonderd.

Probeer het, het is echt de moeite waard. Wat ik trouwens had gedaan is met een contact thermometer (lang leve mn werk in een lab :P ) meten hoe warm ie werd. Met alternative koeler bleef ie onder de (ik meen, weet niet zeker) 75 graden wat voor een GPU prima is.

Edit: hier even waar je nieuwe fan + koelblok kunt kopen: Radeon 9800 pro koeler

Koeler kost 8 pond, plus 9.40 pond om te versturen :( Zou ik toch naar een zalman gaan kijken als ik jou was (na gechecked te hebben of je gpu het nog doet.) Nu ik er aan denk, kun je niet gewoon een klein fannetje eroverheen schroeven? Oude fan eruit, nieuwe fan erop (gebruik de koelribben als schroef plaats). Is zonder risico zou ik zeggen. Suc6

[ Voor 18% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 08-07-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het er ook gewoon op gokken hier. De tiefes voor die 9800 Pro, zó duur ist-ie niet meer tegenwoordig en ik heb aardig wat gegamed en dan doetie het gewoon aardig. Ik denk dat die strepen/artifacts komen door de hitte. We wagen het er maar op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*KICK*

Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud - en dat is verdomd zonde natuurlijk van zo'n leuk topic.

Met andere woorden, jullie hebben weer ruimmmm de tijd gehad om over jullie blunders/zonden/grove fouten na te denken, dus kom maar op met die geniale verhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:51

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:42:
*KICK*

Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud - en dat is verdomd zonde natuurlijk van zo'n leuk topic.

Met andere woorden, jullie hebben weer ruimmmm de tijd gehad om over jullie blunders/zonden/grove fouten na te denken, dus kom maar op met die geniale verhalen!
Plexi glas op maat gezaagd... kom ik met me fiets naar huis, met het plexi in een zakje, 5 meter voor mijn deur, KNATS zakje tussen men spaken, plexi stuk :/

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding (Levicom Blackline SPS-350 XPL-B.R2 - 350 Watt - blue light) maakte nogal herrie. Kwam ik op n dag bij m'n grootvader een kapotte TV tegen, klaar voor het schroot. Knip ik er snel alle bruikbare onderdelen af. Ik kom thuis en bekijk nog eens goed de grote potmeters... kijk ff naar m'n pc... Duik ik vervolgens de kelder in met m'n voeding en een potmeter. Alles goed getest,... Soldeer het definitief vast zodat de 2 FAN's parallel aangesloten zijn. 2 dagen heeft dat perfect gewerkt. Had zelfs "noodspanning" (wanneer de pot volledig dicht zat liet hij nog z'n 2-3volt door... Kortom perfect. De volgende avond zit ik ff gezelle te game, draai dus ervoor m'n pot open. Tegen middernacht lijkt het net of het licht van m'n nachtlampje aan het "walmen" is (staat achter/naast mijn pc). Zal wel verbeelding zijn :+ Opeens riek ik een sterke geur, alle haren omhoog :X Staat m'n voeding te roken terwijl m'n PC nog draait 8)7 Snel PC uit, check alle kabels. blijkbaar was m'n pot losgekomen van een draadje...... Er was toen in de voeding een "temperatuursgevoelige weerstand" (what ever) beginnen rauchen. Eerst viel de pc telkens uit na een paar minuten draaien. Maar na een goeie week was alles terug ok.
Kheb nu altijd een extra draadje waar constant 3v op staat :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paules
  • Laatst online: 22-02 10:49
Bij het testen of een fan nog wel werkte eindigen met een van de bladen in mijn vinger. Daarna draaide de fan niet meer erg stabiel.

Later in dezelfde pc wilde ik iets op mijn USB poort aansluiten. Ik mikte niet goed, en een slotplaat die je makkelijk vast kon klikken zonder schroeven demonstreerde even dat het ook makkelijk los kan gaan. Deze viel op de onderliggende AIW 9800 SE kaart. Mijn PC stopte ermee, maar na de stroom er afgehaald te hebben heeft ie het toch nog een tijdje gedaan, totdat ik erachter kwam dat de fan niet meer draaide. Toen was het snel afgelopen.

In mijn jonge jaren heb ik doormiddel van korstsluitingen veelvuldig het huis zonder stroom laten zitten, waarbij in 1 geval er een steekvlam uit een oude AT voeding kwam.

Ook heb ik in diezelfde jonge jaren een 286 uitelkaar gehaald om te kijken hoe het werkte, en deze weer in mekaar gezet, maar wat schroefjes vergeten.

Verder vond ik lego leuk, alleen die motoren zo zwak, dus had ik een oude MFM schijf gedemonteerd, en daar met een constructie van lego banden geprobeerd iets aan te drijven, resultaat: Meerdere lego onderdelen zijn aaneen gesmolten door de wrijvingskrachten.

Edit:
Mijn grootste mislukte mod was eigenlijk hardstikke goed gelukt. Ik had een oude PC ingebouwd in lego. 166 Mhz, passief gekoeld, 6 gb harddisk en nog wat geheugen. Ik had er een soort van iets met wielen van gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.paules.tk/pics/legopc/800x600/legopc.jpg
Op een dag was ik dat ding aan het installeren, en in mijn ooghoeken zie ik em zo van mijn bureau af rijden. De harddisk lag bovenop toen het apparaat al werkend zich de diepte in storte. Harddisk crash. Foto van de crash heb ik ook nog ergens....

[ Voor 21% gewijzigd door paules op 28-07-2005 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

lol ik heb wel ooit een keer een harddisc uit m'n klauwen laten glippen, flikkerde zo 2 trappen af. beetje jammer van de 40 data die erop stond :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
zojuist een blunder gemaakt..

was een nieuwe pc in elkaar aan het zetten..

alles in die pc gedaan, druk aan-knop in, nix...

ik álles nalopen...

tent opgebeld, moederbord omgewisseld....

wilde ik het ff buiten de kast testen..

wilde ik weer dezelfde kabel erin doen, bleek ik een pci-express stroom (6 polig) aan te willen sluiten op die P4 (4 pools) aansluiting.. was gisteren wel gelukt.. vermoed dat dat de oorzaak was waarom de pc niet wilde booten... 8)7 |:( O-)

OEPS

het erge is, dat het blijkbaar gewoon past.. hetzelfde vierkantje..

2 polen zaten dus naast de connector, maar passen deed het wel. zonder veel moeite. erg apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Wat dacht je dan van die extra 20-24 pins connector (om een 20 pins voeding ook op een 24 pins mobo aan te kunnen sluiten).

Die past uitstekend op die 12V 4 pins connector voor je processor.

Al iemand op mijn werk gehad die dat had gedaan: ik verwacht er veeeeel meer helaas.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Twhomp schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:47:
Wat dacht je dan van die extra 20-24 pins connector (om een 20 pins voeding ook op een 24 pins mobo aan te kunnen sluiten).

Die past uitstekend op die 12V 4 pins connector voor je processor.

Al iemand op mijn werk gehad die dat had gedaan: ik verwacht er veeeeel meer helaas.
kan wel passen, maar tikkeltje onlogisch niet ? 20/24 pins stekker op 4 pins aansluiten.. ja, dat moet vast zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben goed (H)
nog geen mislukte mods en tweaks (H)
(enkel al 3 crashes achter me naam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 27-08 02:58
vr6-only schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:44: [knip] al het water over me systeem heen (reservoir staat bovenaan |:( ) ;(
nu ben ik een AMD64 3500+, 3x512 mb (1tje doet het nog _/-\o_ ) 6800gt, 2x250GB (1tje doet het nog _/-\o_ ), asus a8n sli premium en audigy 2 ZS armer :r :'( [knip]
ik weet niet wat me bezielde die dag.
En je inboedelverzekering? Of een vriend zijn wa verzekering voor het omstoten van een glas water ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overlaats met vingers tussen men cpu fan gezeten 1 blad van de fan gewoon afgebroken en was tegen 3000 rpm net onder mijn nagel geschoten. Bloeden als gek natuurlijk en een fan die vibreert dat het niet meer normaal is (was moeilijk om hem met 1 hand vast te kunnen houden zo).
Goed, had geen 60mm fan meer liggen voor op cpu heatsink dus maar een 80mm fan met 1 van de 4 vijzen er op gegooid werkte perfect. Nu deze fan was wel een die ik op een adaptor gesoldeerd had die je dus rechtstreeks op het stroomnet moet insteken.
Goed ding draaide paar dagen tot ik op een dag plots doodleuk pc aanzet zonder aan de adaptor te denken (lag onder mijn bureau uit het zicht) begin gezelling te computeren tot de pc het na 15 min ofzo ineens uitvalt.
Haal je de kast open komt een mega hitte je tegemoed en ben je er zeker van dat je je avond eten alvast op je heatsink van je cpu kan bakken....
Goed dadelijk fans erop gezet en als het ding afgekoeld was pc terug proberen te starten. Niets pc gaf geen kik meer zelfs geen biepje... Ding een half uur laten staan heatsink er af gehaald om te zien of er zichtbare schade aan de cpu was, niets zichtbaar, ff dan maar ding zuiver gemaakt nieuwe koelpasta er op en nu draait hij nog steeds als een zonnetje.
Nu zeg je vast in de moderne processoren zit toch een temperatuursbeveiliging, wel het gaat hier om een athlon xp processor, sommige zijn beveiligd sommige niet en als je je pc probeert terug aan de praat te krijgen met tusenpozen van 5 minuten te wachten en als ie dan nog niet reageert denk je echt wel dat je juist pech hebt.
In het vervolg kijk k toch voor de cpu fan op molex of iets dergelijk aan te sluiten zodat ik dit niet meer voor kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

gister PC weer gefixt, valt er een convertertje (svideo > tulp) op mijn geluidskaart. ik zie niks op mn monitor, en snel stroom eruit gerukt.

bleek dat ie net niet contact maakte.. phew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat leuke schakelaartje he, 115/230

mn nichtjes waren mn mn pc gaan spelen:S dus ik zet m aan... POF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
hahaha neefjes en nichtjes dan heb ik er ook nog 1: je neefje van 4 gaat in de kamer spelen en vind een schaar...............KillaZ had opeens de enige seriele microsoft draadloze muis van de wereld

die niet werkte overigens 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik een sata connector afgebroken van een gloednieuwe WD 2000JS schijf (sata II) Zou ik hierop nog een sata kabel kunnen vast solderen oid? want het plastic wat er normaal opzit is nu weg dus de kabel klemt niet meer..

of is deze HD niet meer te redden ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:46:
Hallo allemaal,

Vanmiddag heb ik een sata connector afgebroken van een gloednieuwe WD 2000JS schijf (sata II) Zou ik hierop nog een sata kabel kunnen vast solderen oid? want het plastic wat er normaal opzit is nu weg dus de kabel klemt niet meer..

of is deze HD niet meer te redden ? :(
Garantie. DOA claimen, werkt elke keer weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe nee..dat gaat niet werken denk ik..ik heb elke dag temaken met RMA's op me werk, en weet precies hoe ze er overdenken bij de leverancier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend nog, Pc opnieuw in elkaar gezet, alles gaat aan, maar geen beeld.
Ik kijken, alles cheken, aanzetten, nog steeds geen beeld.
Ik haal het mobo eruit, en wat blijkt, er zat een schroefje tussen de achterkant van me PC en het mobo, en die maakte sluiting |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:01:
hehe nee..dat gaat niet werken denk ik..ik heb elke dag temaken met RMA's op me werk, en weet precies hoe ze er overdenken bij de leverancier ;)
niet schieten is altijd mis :P

EDIT:

weer een reden om bij PATA te blijven :D

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 04-08-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 27-08 02:58
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:46:Hallo allemaal,
Vanmiddag heb ik een sata connector afgebroken van een gloednieuwe WD 2000JS schijf (sata II) Zou ik hierop nog een sata kabel kunnen vast solderen oid? want het plastic wat er normaal opzit is nu weg dus de kabel klemt niet meer.. of is deze HD niet meer te redden ? :(
Je kunt ze bellen dat er waarschijnlijk een fabrikagefout in zat ofzo want ze breken niet bij iedereen af. Of je moet er uitzonderlijk lomp mee hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zelf knutsel graag, je kan de resultaten zien op .
www.uppergroundkruwmodderzwendel.tk

maar het blijkt weer eens niet alleen goud dat er functioneerd.

want is een keer toen zijn de stoppen tot 4 maal toe door gesprongen.
omdat we de voeding hadden verlept. en dat hadden we niet moeten doen, want toen dachten we :"ogh dan draaien we er een 32 colloumd/sec stop in" en dat was niet zo goed, want ding begonnen het te stinken naar gesmolten plastic. maar ogh, het is goed gekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zomaar een paar citaten van de site:

''op deze site vind je allerlij informatie en andere kanker over UGK(upperground kruw)''
''zie alle MoNsTeR kanker op de foto's''
''liekwiedatie's place''

Man man, doe wat aan je spelling.
De spellingcontrole van Word zou vastlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyth0n
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:22
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:04:
Vanochtend nog, Pc opnieuw in elkaar gezet, alles gaat aan, maar geen beeld.
Ik kijken, alles cheken, aanzetten, nog steeds geen beeld.
Ik haal het mobo eruit, en wat blijkt, er zat een schroefje tussen de achterkant van me PC en het mobo, en die maakte sluiting |:(
en deed je computer het nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
je vindt op die site meer het woord kan*** dan in heel het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis |:(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Mmh.. Lets see :)
- Peltier element op coldplate.. en per ongeluk warme kant onderop (schroei!)
- Koelelement van Northbridge die los laat en met een mooie klap op de videokaart beland.. (Schroei #2)
- USB er verkeerd inpluggen... (Kleine schroei #3 en USB hub kapot) :)

Dat zijn zo'n beetje de echte ehh.. 'foutjes' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amd4all schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:20:
[...]
en deed je computer het nog?
Jawel, :*)
Alleen moest ik wel eerst wat draadjes vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KillaZ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:05:
[...]

je vindt op die site meer het woord kan*** dan in heel het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis |:(
Klein ziekenhuisje dan. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Laatst online: 28-08 10:02
heb zo ooit eens een pc van een maat van mij moeten repareren. Brengt die bij mij thuis, enkel de bak natuurlijk, dus ik aan het werk. Computer de tafel op, schermpje erbij, mijn nieuw muisje aangesloten & nieuw toetsenbordje en daar gaan we dan. Nieuwe hdd in, cd writer bij... OS aan het installeren...
Ondertussen zit ik te wachten en te wachten en men vriendin komt langs. Schat, zin in een glaasje wijn?
Off course honey, always... Dus lekker glaasje rode wijn aan het drinken, en natuurlijk voelt iedereen hem al komen... Welgeteld 1 slok had ik genomen, zet het glas naast de computer, en daar komt onze lieve poes aan. |:( Bang glas omver, over mijn toetsenbord, muis, in de kast van men maat ... muis geen probleem, binnenin de kast viel het ook nog mee, geen schade, maar men toetsenbord was er slechter aan toe.
Chirurg c00kie ging dit natuurlijk eens oplossen, want ja... ik had dat ding nog wel nodig. Dus heb ik alle schroefjes losgemaakt van dat ding, en ben ik knopje per knopje beginnen afkuisen. Het velletje dat logitech ertussensteekt is anders wel eens leuk om aan te voelen hoor :).
Na veel kuis en afveegwerk heb ik het toetsenbord terug in elkaar gestoken... Enkele toetsen hebben de wijnaanval niet volledig overleefd en zijn nu voor de rest van hun bestaan gedoemd om als invalide door het leven te gaan...

Momenteel ben ik begonnen aan het echte casemod werk, eens we daar mee klaar zijn zullen we hopelijk een mooi verslagje kunnen schrijven en met een beetje geluk voor dit topic komen de rook, smelt en val perikelen vaak bij mij voor :).

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 18:21

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Toen ik nog op de middelbare school zat hadden we van die gloednieuwe P1 150Mhz bakken gekregen.
Met Windows 95 erop. Nu had ik eens met een paar vrienden die .sys bestandjes aangepast die ervoor zorgden dat je bij het afsluiten van de pc de melding (in het oranje) kreeg van 'u kunt nu de pc veilig uitschakelen' of iets in die aard. We hadden in paint de text vervangen door 'u kunt deze PC nooit meer veilig uitschakelen'. Die PC heeft dus een tijdje 24/7 staan draaien >:)

Ook heb ik wel eens bij het inbouwen van een 486 bord voorgehad dat er een klein lichtpuntje en veel rook van het moederbord kwam. Nadat de voeding uitgevallen was bleek er een baan op de printplaat doorgebrand te zijn. Even later opnieuw booten, dju ,de hdd's zijn nog niet aangesloten! Dus 2x 450MB drives 'on the fly' aangesloten, 1 heeft het niet overleefd. Ook heeft de proc uren aan een stuk op 100% gedraaid zonder fan. Bord doet het nog steeds prima, enkel is blijkbaar niet meer mogelijk een seriele muis aan te sluiten. 486's gaan hier gewoon NIET kapot!

Ook nog een Gloednieuwe Chieftec 360 watt voeding opgeblazen. Voeding gaat niet. Even doormeten, maar natuurlijk knopje op Ampere laten staan. Grote vonk en 2 gesmolten meetpennen verder heb ik toch maar besloten een nieuwe te gaan kopen.

Meest domme actie van afgelopen jaar : Ik koop voor weinig geld een Abit BH6 met P!!! 450. Moet een testbakje worden.
Maar omdat ik er geen kast voor heb alles maar los aangesloten op de bureau. De enige voeding in m'n buurt was een 145 watt siemens geval. Alles aangesloten pak ik een jumper en maak een paar seconden kortsluiting op die pinnen nodig om de voeding te starten.Echter wat te lang zo bleek. *Vonk* knal, . Na aansluiten van een 230Watt en aan/uit knopje dat ik uit een andere kast heb geprutst werkt gelukkig alles nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatst bezig geweest met een koffermod:
oud mobotje op de kop getikt, 10GB HDD, cd-fikkertje, leuk alles compleet.
Naar de bouwmarkt om wat hout te halen, meteen op maat laten zagen, en thuis even de hoekprofieltjes erop zetten.
Alles klaar, past m'n mobotje net niet... 3 mm verschil :(
Dremel erlangs gehaald (zaten volgens mij toch geen aders op de print) en toen paste hij wel.

Alleen deed hij mooi niks meer...

Bleken er aan de onderkant van de print ook nog een paar aders te lopen :X |:( |:( |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 16:27:
laatst bezig geweest met een koffermod:
oud mobotje op de kop getikt, 10GB HDD, cd-fikkertje, leuk alles compleet.
Naar de bouwmarkt om wat hout te halen, meteen op maat laten zagen, en thuis even de hoekprofieltjes erop zetten.
Alles klaar, past m'n mobotje net niet... 3 mm verschil :(
Dremel erlangs gehaald (zaten volgens mij toch geen aders op de print) en toen paste hij wel.

Alleen deed hij mooi niks meer...

Bleken er aan de onderkant van de print ook nog een paar aders te lopen :X |:( |:( |:( |:( |:(
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste keer....

Ik ben twee jaar geleden begonnen met een beetje tweaken en modden. Op een dag kreeg ik het briljante idee om in mijn oude computertje ( een sis mobo met een slot 1 processor :P ) een nieuwe processor te drukken. ik zo'n ding van t internet gehaald (een echte 500 Mhz processor :p ). ik dat ding er in gepropt, ging allemaal heel goed. Tot dat ik er achterkwam dat er in de bios ook een aantal mogelijkheden waren qua kloksnelheden... Je voelt 'm natuurlijk al aankomen, Ik dat ding op de allerhoogste stand gezet... Extra cooling zat er ook niet op. dus ik zit op een gegeven moment een lekker spelletje unreal te spelen, begint het ineens ontzettend te stinken :|. dus ik kijk effe in mijn kast ( door mijn zelf er in gezaagde gat aan de zijkant ). zie ik tot mijn grote verbazing de behuizing van mijn processor al smelten :( . Nou die deed dus helemaal niks meer... het mooie was dat ik na dat kleine ongelukje mijn 333 processor er weer in duwde ( ging niet al te makkelijk :P ). Tot mijn grote verbazing ging de computer aan en het werkte ook nog _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffermod is af. Even een nieuw mobotje via marktplaats op de kop getikt.

Hele zaakje weer in elkaar geflanst, aansluiten een aanzetten... AAN AAN dan stom ding !!!

goh, heb ik die schakelaar wel aangesloten? Ja, die zit goed (voor de verandering) Waarom doet dat GRMBL-ding het dan niet? Toch maar ff checken.

Hee, nu gaat hij aan als ik de schakelaar inhoud, maar als ik hem loslaat gaat hij net zo hard weer uit... Toch een brak mobotje ofzo? :?

Alles 20x gecontroleert, heb ik de aan/uit-schakelaar verkeerd om op de draad gezet. (Hij maakte constant contact). *ZUCHT* 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
nieuwe reserator plus gekocht, samen met nieuwe voeding en sunbeam lightbus..

alles ingebouwd..

stroom op je diskdrive te ver naar achteren aangesloten.. dus stekker aansluiting 2&3 zaten op pinnetje 1&2...

effect--> rook+ kapotte belangrijke hdd+splinternieuwe voeding.. :'( :'( |:(

nu ben ik dus mijn windows installatie kwijt (e-mail, bookmarks, schooldata)
backuppen, wat is dat? :X 8)7 |:(

daarnaast mn gameinstallaties en dingen als loonstrookjes ed. erg klote allemaal |:( |:(

ben nu dus weer windows opnieuw installen.. en hopelijk kan de computertent mn hdd nog fixen.. anders ben ik echt de klos......

[ Voor 16% gewijzigd door BootVluchteling op 08-08-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Leuke actie met de CCFL krengen. Ik had er een paar uit mn kast gehaald omdat ik daarmee bezig was, en ik had er nog 1 liggen. Stom dat ik ze allemaal bij elkaar leg :| Sluit ik er later 1 weer aan, brandt niet. Even later: BOEM, ik schrok me een ongeluk. Zo'n condensator van die convertor was opgeblazen. Daar laat ik het niet bij zitten natuurlijk, dus ik probeer een andere convertor. Wel licht, ook BOEM :P Nu zit ik dus met wat CCFLs zonder convertors. Blijkt dat je 30cm CCFL niet op de convertor van een 10cm CCFL mag aansluiten :? 2x de verkeerde geprobeerd dus. De 10cm CCFL nog niet geprobeerd, ik weet niet zeker of ik nou wel de goede converter overgehouden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo juist m'n Maxtor 160GB schijf laten roken :(
Waarschijnlijk m'n neon een piekje gegeven of m'n hd koeler dat ergens tegenaankwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Paar jaar geleden..

Je koopt een

AMD Athlon 1Ghz
MSI k7t Turbo moederbord
256MB oem sdr geheugen

Aansluiten die hap. hop hop.. aanzetten. .. na 5 seconden sprong het beeld uit.... :?.. vergeten ook een koeler te kopen en te monteren :+ .

ik die amd 1ghz terug sturen.

ondertussen een neiuwe 1.2ghz kopen :*)

hop hop aansluiten. .1.2ghz op mobo gemikt. koeler erop. aanzetten. na 10 seconden valt beeld weer uit.... :?........ Koeler te zwak :+

paar weken lader zei me ma dat er een pakketje was binnen gekomen :? . yes een nieuwe 1Ghz :9

gelukkig toen wel een goede koeler gemoteerd en veel plezier er nog aan gehad. en nog steeds da geval staat hier nog naast me uhmm. 15CM op precies te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Verhaaltje van vorige week:
Ik zat al een tijde achter zo'n mooie acrylplaat voor de voeding aan, zo'n vervangende kap zeg maar. Vond het effect wat ik in de praktijk heb gezien erg mooi, zeker aangezien ik twee Coolermaster Silent LED fans erin heb zitten, zou een mooi licht effect geven... dacht ik. Eerst de voeding maar uit de kast, werk van ongeveer een half uur a drie kwartier. Nee ik ben niet onhandig, mijn kast is een Sweex (gebrek aan geld, I know :X ). Kap er afgeschroefd, fan van de kap, fan op acryl kap geplaatst, acryl-kap op voeding, voorzichtig vastplakken, klaar.

Voeding er weer in. Had er niet zoveel zin in, zoveel werk om dat er netjes in te krijgen, en een ernstig gepiel omdat ik bovenin geen werkruimte heb (Zalman 7000B-AlCu in een Sweex :X ). Ineens werd ik enigszins wakker... stel nou dat de bovenplaat eraf kan?
Weinig hoop natuurlijk, meestal vastgedingest (kan er even niet opkomen hoe dat heet), maar after closer inspection, gewoon schroeven. |:( .
Bovenkant kast losschroeven, voeding plaatsen, alles aansluiten, bovenkant er weer op, klaar. 5 a 10 minuten werk. :( .

Klaar om te testen. Alle snoeren weer aansluiten, en de computer maar eens aanzetten. WOW wat een mooi effect zeg! BIOS loopt voorbij, alles loopt goed. Windows Loading loopt voorbij, alles loopt goed. DVD en CD-RW spinnen op, POEF, uit. Paniek. K*T K*T K*T. Voeding er weer uit, alles bijlangs lopen, er is toch niks stuk gegaan :? Nee hoor, alles zag er perfect uit. Even ter controle oude kap weer op de voeding, weer proberen op te starten, geen enkel probleem.

Toen begon ik even na te denken... EMI... kooi van Faraday... 8)7 ...

Tip voor de modders: KOOP GEEN ACRYLKAPPEN voor de voeding! HET WERKT NIET!

Zo... en nu maar weer kalmeren... excuses voor het lange verhaal O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Martinator schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 00:26:
blaat

Toen begon ik even na te denken... EMI... kooi van Faraday... 8)7 ...

Tip voor de modders: KOOP GEEN ACRYLKAPPEN voor de voeding! HET WERKT NIET!
Ik snap m niet... waarom werkte het dan niet :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 18:19
een jaar geleden mn hele setup kapot gemaakt:
was bezig mn pc stiller te maken met wat nieuwe Papst koelers, ding stond gewoon aan, dacht "achja, ff snel de fans aansluiten en dan verder gamen". Nou mooi niet dus, stripte net een kabeltje en was net bezig met de andere ader, schiet het kabeltje uit mijn handen en vliegt tegen mn mobo aan, BZZZZZZZZZZTTTT hele pc gelijk uit. Ik dik schelden natuurlijk en ging daarna testen wat er allemaal kapot was...

mobo (ECS K7S5A), 512 MB Dane Elec mem, 40GB IBM HD waren toen allemaal kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Neok_ schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 06:32:
[...]

Ik snap m niet... waarom werkte het dan niet :S ?
[vriendelijke leraar modus]
Vrijwel elke voeding heeft te maken met EMI, Elektro Magnetische Interferentie. De meeste voedingen (m.a.w. kwaliteitsspul) weten dat behoorlijk te beperken, door het gebruik van goede onderdelen, betere isolatie, etcetera. Dit noemen ze de kooi van Faraday. Je computerkast is ook een kooi van Faraday, maw er kan geen straling in, er kan geen straling uit. De exacte specs ken ik zo niet, maar is vast wel te vinden (Google, Wikipedia)
Mijn voeding was echter een QTec. Aangezien deze zo goedkoop mogelijk zijn, werkt deze niet zodra je de kooi van Faraday "ongedaan maakt", wat ik dus deed door een acrylkap te plaatsen. Acryl kan namelijk geen enkele vorm van straling tegenhouden afaik.
Misschien dat ik ergens de mist inga met mijn uitleg, maar zo was het volgens mij. Enige wat voor mij van beland was:
Voeding + originele kappen = werkt.
Voeding + acryl kap = niet werkt.
Duidelijk? :)
[/vriendelijke leraar modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinator schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:18:
[...]

[vriendelijke leraar modus]
Vrijwel elke voeding heeft te maken met EMI, Elektro Magnetische Interferentie. De meeste voedingen (m.a.w. kwaliteitsspul) weten dat behoorlijk te beperken, door het gebruik van goede onderdelen, betere isolatie, etcetera. Dit noemen ze de kooi van Faraday. Je computerkast is ook een kooi van Faraday, maw er kan geen straling in, er kan geen straling uit. De exacte specs ken ik zo niet, maar is vast wel te vinden (Google, Wikipedia)
Mijn voeding was echter een QTec. Aangezien deze zo goedkoop mogelijk zijn, werkt deze niet zodra je de kooi van Faraday "ongedaan maakt", wat ik dus deed door een acrylkap te plaatsen. Acryl kan namelijk geen enkele vorm van straling tegenhouden afaik.
Misschien dat ik ergens de mist inga met mijn uitleg, maar zo was het volgens mij. Enige wat voor mij van beland was:
Voeding + originele kappen = werkt.
Voeding + acryl kap = niet werkt.
Duidelijk? :)
[/vriendelijke leraar modus]
Bij mij heeft het anders een hele tijd goed gedraait met acryl kap, ook met een cheapass voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik snap uberhaupt niet waarom je een cheap-ass voeding zou nemen, als je een stabiel draaiend vet systeem wilt hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

hmm heb ook een leuke..

verslaaft als ik ben gaat mijn laptop + Wifi mee als ik een groteboodschap moet doen.
kom de badkamer binnen.. kaboom! glipt mn laptop uit mn hand en klettert zo op de harde tegel vloer. hdd maakt vreemde geluiden..

40GIG naar de knoppen.. maar had nog garantie en is nu RMA richting hitachi Herkenbosch

nu kan ik weer ouderweds donald duck lezen op de plee!

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.