[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
BootVluchteling schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:57:
ik snap uberhaupt niet waarom je een cheap-ass voeding zou nemen, als je een stabiel draaiend vet systeem wilt hebben....
Mn QTec ligt ondertussen ook alweer stof te verzamelen hoor, heb er nu een Coolermaster in zitten.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:44:
Bij mij heeft het anders een hele tijd goed gedraait met acryl kap, ook met een cheapass voeding.
Verschil is waarschijnlijk dat mijn voeding praktisch tegen de CPU-koeler aanzit, dan zit het toch aardig dichtbij allemaal. Lijkt mij dat dit ook wel effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, denk toch wel de keer dat ik eventjes in de elektriciteitskring van mijn PC werd meegenomen. De voeding klep was kapot, dus ik zette 'm even aan zonder buitenkant. Dit ging goed totdat ik even een kabeltje wilde inpluggen in de PC zelf. Greep vol in de voeding... 8)7 Er moesten zelfs een paar springwonden (huid springt open door de elektriciteit) worden gehecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 12:16

Stronkie

Where wind is Trouble

its_me schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 16:33:
Tijdje terug vroeg een collega even de pc van zn pa te fixen, de hardeschijf deed raar.
Ik dat ding open gemaakt, 2x WD HD, 1x 80 en 1x 120 Gig, f gevraagd welke de foute was, de 80 gig schijf. Fijn WD scantools gedownload en ff de data van de 80 gig op de 120 gig erbij gezet (waarom die 80 erin zat weet niemand :+ ). Scan uitgevoerd en enkele kleine foutjes die gerepareerd konden worden door de tool, waarschuwinkje erbij dat alle data gewist ging worden, alles was toch net gebackupt dus boeie ... nu haal ik bij mijn eigen PC altijd de andere schijven voor zo'n operatie er uit .. dit keer dus niet ... proggie detecteerd schijven ... 2x WD gevonden, Lowlevel format starten? -> Ja -> Selecteer schijf -> ramt op enter :| ... na 1 min komt de collega langs, enne lukt t? Ik ja hoor hij is net de schijf 100% aan t wissen, als je dat op de verkeerde zou doen krijg je t nooit meer terug :+ ... 3, 2, 1 ... duikt over de tafel en drukt de pc na 10% data gewist te hebben uit. Met de juiste tools de belangrijke data nog kunnen herstellen, van windows was echter geen spoor meer :+
en je punt was... Dat je collega niet de data kwijt wou , of lees ik er nu over heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mombasa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-09 07:50

Mombasa

The Funky Drummer

glipt mn laptop uit mn hand en klettert zo op de harde tegel vloer
Nog een geluk dat 'ie niet in de WC viel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 13:09:
Ja, denk toch wel de keer dat ik eventjes in de elektriciteitskring van mijn PC werd meegenomen. De voeding klep was kapot, dus ik zette 'm even aan zonder buitenkant. Dit ging goed totdat ik even een kabeltje wilde inpluggen in de PC zelf. Greep vol in de voeding... 8)7 Er moesten zelfs een paar springwonden (huid springt open door de elektriciteit) worden gehecht.
:z

Al vaak genoeg aan de 400 volt 3fase gehangen, je huid springt niet open man, het is geen mes...

Laat anders ff zien, hou wel van rauw vlees :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
vervolg op mn stukje van diskdrive stroom shit..

videokaart heeft ook de geest gegeven.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:19
Kleintje hier, met gelukkig kleine gevolgen (dank u maxtor :D)

Wat zou er gebeuren als je tijdens het meshen van een y splitter op 1 aansluiting per ongeluk de gele en de rode draad omdraaid????

*pats*

Ofwel een harde schijf die een flinke klap mee maakte :P (was de schijf van mijn broer ook nog) Harde schijf (160GB maxtor) zo dood als een pier... (ic was uit elkaar geklapt, duidelijk zichtbaar ook)

Wat zou er gebeuren als je denkt van "goh wat zou maxtor doen als ik hem opstuur????"

Juist je krijgt doodleuk een nieuwe schijf... en wat voor 1. Een 250GB schijf!

Ofwel, het hoeft niet altijd negatieve gevolgen te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 15:51:
[...]

:z

Al vaak genoeg aan de 400 volt 3fase gehangen, je huid springt niet open man, het is geen mes...

Laat anders ff zien, hou wel van rauw vlees :Y)
Ik kan je wel littekens laten zien. Ook goed. met je hand op en elco krijg je het zelfde effect :r

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar mijn mislukking is een neon-wire die shortcut maakt en daardoor m'n OCZ ram-geheugen naar de knoppies helpt :) mama boos, papa boos :)

pc-winkel content :(

En mag ik hier wat pics posten van dat mobo dat ik doen branden heb?

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:22:
Ik ben vrij nieuw op dit forum, maar mijn mislukking is een neon-wire die shortcut maakt en daardoor m'n OCZ ram-geheugen naar de knoppies helpt :) mama boos, papa boos :)

pc-winkel content :(

En mag ik hier wat pics posten van dat mobo dat ik doen branden heb?
shit man k zie niet in waarom dat niet mag :+ :D

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 10:06
ik had me cd-rom drive aangesloten toen me pc aan stond... |:( pc valt uit hdd dood, zou ik hem op kunne sturen naar maxtor? er is verder nix aan de schijf te zien

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mag ik [rml][ CM] Servertje, Servertje aan de wand......[/rml] deze nomineren :P
Heel leuk idee en alles, maar na 2 dagen bleken de hdds erg warm te worden waardoor mijn systeem niet heel stabiel meer liep.
Door de brakke muur waar alles tegenaanzit was het nogal lastig om er iets van koeling neer te hangen, waardoor ik dus niet langer het ding tegen de muur kon laten hangen.

Wel jammer, want het was leuk, maar niet helemaal goed uitgedacht.
thon schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 21:32:
ik had me cd-rom drive aangesloten toen me pc aan stond... |:( pc valt uit hdd dood, zou ik hem op kunne sturen naar maxtor? er is verder nix aan de schijf te zien
erg lame als je dat doet. Je hebt het ding zelf gesloopt, dan is het niet netjes om vervolgens doodleuk garantie te gaan claimen.
Garantie is bedoelt voor als iets fabricage fouten bevat en hierdoor defect gaat. Als je zelf iets sloopt heb je daar je verzekering voor.

[ Voor 37% gewijzigd door TERW_DAN op 11-08-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
paar dagen terug :)

ik had men case openstaan voor de verluchting, men HDD's werden een beetje te warm...
Zusje komt bureau binnen, ze had een schroefje gevonden onder de tafel (had de dag ervoor een nieuwe hdd gestoken) dus wou ze die aan mij geven.
Maar zusje was nogal een beetje pissig die dag, dus ze wou de schroef gewoon bij mij op de tafel gooien.

Mja, is eigenlijk nog leuk :p ze gooide het schroefje recht men case is, recht op men zalman 7000b Cu. Op dat moment met de schrik in het hart, werd ineens het schroefje weggekatapulteerd door de fan...
nog nooit zo blij geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Had weer een stomme blunder: was met die cfl lampjes/buizen (cold-cathode, hoe je het ook noemen wilt) bezig, maar had de pc aan laten staan. op een gegeven moment zitten beide insteekplaatjes erin, de invertors (die doosjes waar je de lampjes en molexen op moet aansluiten) aan losse molexen gekoppeld, 1 setje lichtjes aangesloten, everything going fine.

Kom ik met m'n vingertopje tegen de connector van de tweede invertor waar het lampje aangesloten moet worden, waardoor ik kortsluiting veroorzaak :/ de invertor is deels gesmolten en op m'n vingertop zie ik 2 zwartgeschroeide stipjes die niet prettig aanvoelen, en het rook naar gesmolten plastic en vreemd genoeg naar verbrand haar...

De pc viel ook uit, gelukkig tot nu toe verder niets kapot :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-10 12:53
Daarnet ook, zit ik lekker draadjes aan het leggen voor CCFL's (buiten mijn pc) en aangezien er een reusachtige kabelboom aan het ontstaan was, was een en ander niet meer duidelijk. Ik had de 12V lijn nodig, maar ik twijfelde welke draden nu weer die 12V waren, dus ik dacht, ik neem gewoon een paar draden en als er een vonkje komt als ze elkaar aanraken, dan is dat de power-lijn (PC was aan). Zo gezegd zo gedaan, er kwam wel degelijk een vonkje, maar met dat vonkje begon de pc te piepen als gek en hij freezde volledig. Gelukkig heb ik een CM stacker met dual voeding en sloeg de minst belangrijke voeding uit. Geen schade dus, wel even een 'Ow fuck'-gevoel. Het werkt nu allemaal wel:

[ Voor 9% gewijzigd door MMach op 18-08-2005 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Laatst online: 09:01

Poekie McPurrr

Mreoww~

Hand in een draaidende 120mm fan gestoken.
fan zat achter een stuk flexibele buis om airflow te sturen en de slang was wat losgeraakt, hand in slang om even de bevestiging aan te drukken..iets te ver.. *au*

Gelukkig was het zo'n elcheapo fan die "langzaam" draaide

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Laatst online: 08-06 13:48
Levo schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 05:00:
Had weer een stomme blunder: was met die cfl lampjes/buizen (cold-cathode, hoe je het ook noemen wilt) bezig, maar had de pc aan laten staan. op een gegeven moment zitten beide insteekplaatjes erin, de invertors (die doosjes waar je de lampjes en molexen op moet aansluiten) aan losse molexen gekoppeld, 1 setje lichtjes aangesloten, everything going fine.

Kom ik met m'n vingertopje tegen de connector van de tweede invertor waar het lampje aangesloten moet worden, waardoor ik kortsluiting veroorzaak :/ de invertor is deels gesmolten en op m'n vingertop zie ik 2 zwartgeschroeide stipjes die niet prettig aanvoelen, en het rook naar gesmolten plastic en vreemd genoeg naar verbrand haar...

De pc viel ook uit, gelukkig tot nu toe verder niets kapot :X
Had ik ook, dike zwarte plek op me vinger..pc viel niet uit maar het stonk wel naar verbrande huid

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarmelane
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02-2024
Sinds het begin af aan heb ik altijd geklooi met computers gehad. Alsof ze niet van me houden..

Nadat ik, na maanden zeuren, eindelijk een nieuwe pc kreeg (PB, ik was nog zo jong..), deze netjes met de monitor en de speakertjes (alles was nieuw, ik was echt blij :Y)) had neergezet (lange zin), begon het. Ik had nog heel veel spelletjes liggen die ik niet op mijn oude computah kon draaien omdat hij, om een of andere reden, nét dat kleine beetje te traag was. Ik begon met gamen, en in een regelmatig patroon, na precies 45 minuten gamen, hield de pc er mee op, alsoffie in standby ging. De toetsen reageerden niet meer en als ik hem opnieuw opstartte ging hij weer zo doen

Papa er bij geroepen, "Ja pap, hij doet steeds dit als ik spelletjes speel".
Meteen naar de computerwinkel hier gegaan, en welja, een week later :'( bellen ze op en zeggen ze "eh, ja, de voeding is kapot, we hebben hem vervangen en je kan hem op komen halen". Ik blij, meteen er weer heen gegaan, opgesteld, weer het zelfde probleem..

Weeeer terug naar de winkel, en zo drie keer, na de voeding kreeg de koeler de schuld, en toen het geheugen, en toen de processor, die uiteindelijk kapot bleek te zijn (vraag me niet waarom ze daar niet eerder bij gekomen waren)

Uiteindelijk een nieuwe computer besteld en het karkas bij de winkel laten staan.

Goed, ik had dus die nieuwe pc, en ik kon weer gamen, maar na een paar maandjes moest ik weer een nieuwe grafische kaart omdat hij weer te oud werd (TNT2, werkt overigens nog). Voor honderd euro een GF 440mx aangeschaft (ik was nog steeds zo jong..) en die er in gezet.
Drie keer windows opnieuw moeten installeren omdat hij steeds weigerde dienst te doen. Uiteindelijk moest ik er maar mee leven dat ik bij het opstarten meerdere foutmeldingen kreeg.

Later een nieuwe grafische kaart aangeschaft op een pc beurs (Manli FX5700). Die werkte ook niet naar behoren. Weer windows opnieuw geinstalleerd, en steeds als ik de drivers voor de grafische kaart installeerde kapte hij er mee, weer in veilige modus, drivers er af, deed het weer. Alle drivers geprobeerd, maar hij bleef het niet doen. Toen maar een ander OS geprobeerd, ME, en daarop werkte hij wel :|

Uiteindelijk moest ik mijn pc formatteren, en toen kreeg ik hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Drie harde schijven geprobeerd. In een andere pc gezet, en daarop werkte de graka wel. Andere grafische kaart geprobeerd, en hij deed het ook.. Die is weer kapot gegaan doordat ik er een dingentje afgeschaafd heb toen ik hem uit mijn pc trok. Uiteindelijk heb ik een oude IBM aangeschaft waarop ik dit tik, met tafelventilator, geen voorkant of zijpaneel.

Nu speelt mijn broertje op mijn graka, waar mijn zure centjes in zitten (en die van mijn pa })) Castle Wolfenstein op max. mgbrlasdgb....

Dussss...

volgende keer beter, hoop ik |:(

Goh, frustraties van je af schrijven (typen) helpt echt...

[ Voor 4% gewijzigd door Tarmelane op 13-08-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is al wel een hele tijd trug, maar dit is in de periode dat ik nog minder begaafd was met computers en cker met de hardware zaken :o

Als eerste zat er achter op onze oude computer zo'n leuk switchje om te kiezen tussen de voltages, ik had hem doodleuk om die andere gezet en is aangezet....POEF voeding opgeblazen })

Wij nieuwe voeding halen, heb ik uit die ouwe voeding nog ff het fannetje gesloopt, maar toen had ik er duz 0,0 verstand van ;), duz ik denk dit ding heeft stroom nodig, ik zo'n lamp snoertje met knoppie gepakt, de fan gepakt en met een kroonsteentje bevestigd aan dit snoer.....enne int het stopcontact gedaan 8)7 , ik doe knop op aan en BOEM, mooie blauweflits en fan compleet opgeblazen en de dr sloeg een stopje door :X (mijn ouders zo van...Hoe komt dat nou ineens..... :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Hehe bij mij op school was het toen een rage om die dingen om te zetten (ik heb het zelf overigens nooit gedaan) maar als we dus in dat computerlokaal waren dan viel er elke les wel 1 uit. Was kennelijk iemand op die school die dat een leuk spelletje vond.

Maar goed ik zit dus op een dag achter 1 van die pc's en opeens poef en allemaal witte rook achter uit de pc waar ik aan het werken was. Maar hij werkte nog :D dus ik vrolijk verder werken, dat kun je dus toch beter niet doen als dat schuifje omgezet is want 5 minuten later ging hij alsnog vlak voordat ik mijn werk had opgeslagen 8)7

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kunnen veel scholen zich gelukkig prijzen dat die schuifjes tegenwoordig niet meer op de voedingen zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:26

empy

Rijdt rondjes

o, zeker wel, bij mij op school ook nog :)
maar die truc hebben ze nog niet ontdekt op school, er zijn alleen wel wat hardwaredieven aan de gang, waardoor er opeens af en toe een pc het niet meer doet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

Ik heb een leuk setupje 2 jaar geleden gekregen.
2.4 ghz 1024mb ram 9800pro.. was er echt heel blij mee, was een pc met beste videokaart op dat moment (op de 9800xt na) kon alle games super snel en alles op hoog spellen. Maar goed, na een half jaar zat ik dus met een brak koelertje op mn videokaart. Ik zoeken op internet naar een nieuwe cooler, en ik vond een rev 3. (zo'n blauwe) die redelijk makkelijk was aan te sluiten. Ik heb totaal geen ervaring met het sleutelen aan hardware dus ik ging aan de slag.
Kooler eraf.... mm hoe moet dat, met een tang? Stond op het plaatje zo'n kleine knijp tang me een dun uiteinde... maar die kon ik niet vinden, dus ik gebruikte maar een dikke tang, zou wel moeten lukken volgens mezelf :+ Dus ik knijp in de plastic 'schroeven' waarmee het ding vast zat.. tsjaak schiet ik uit... :/ Kuttt ik schrik me dood. Bleek dat ik 1 mm van een geheugen blokje heb af geknalled. Toen snel verder de nieuwe kooler er op gezet en gebeden tot alle goden die ik op dat moment kon bedenken dat hij het nog zou doen. En ja gelukkig, hij deed het nog... ik maak er nu nog gebruik van. :Y)

Tip: Zorg dat je alijtd de juiste tools hebt om iets uit te voeren, ga niet met een dikke tang klooien terwijl je eigenlijk een kleiner formaat tangetje nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Laatst online: 02-10 11:32
*kickje*

Heb ik vanmiddag een ubermooi window ( voor een klein modje ) gemaakt met heul veel gaatjes enzo erin ( omdat er een standaard giga-koeler in zit ;) ) heb ik hem zojuist gemold :(

Hoe? Hij lag op mijn bed en terwijl het donker was ging ik op leunen met 1 knie :(

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

El-Loco schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 22:47:
*kickje*

Heb ik vanmiddag een ubermooi window ( voor een klein modje ) gemaakt met heul veel gaatjes enzo erin ( omdat er een standaard giga-koeler in zit ;) ) heb ik hem zojuist gemold :(

Hoe? Hij lag op mijn bed en terwijl het donker was ging ik op leunen met 1 knie :(
Grappig, is mij ook overkomen.

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vroegah::: PC gekregen, 286 10mhz en met turboknop op 16mhz... Allemaal leuk een aardig na een half jaartje spelletjes te spelen en klooien met dos(lees leren..) Wilde hij 'ineens' niet meer opstarten.
Command.com miste ofzo. Op dat moment had ik geen flauw idee wat het moest zijn, dus ik alles proberen op keybord rammen en resetten totenmet... Niks werkte, uiteindelijk rood knopje achterop de kast gevonden en geswitcht terwijl die aanstond, flets hoorde je ik dacht grappig. Nog een paar keer gedaan en ineens BOEM dikke stank, schrok me dood.

Paar jaar geleden had ik een stekker van een scheerapparaat liggen, daar zaten 2 mooie gaatjes voor het stroom in aan de voorkant. Dus ik dacht, kom op zet die fan erop eens kijken hoe die draait. Flits boem en stinken, had het ding in mn hand en schrikken dat ik deed 8)7

Ook heb ik het eens voorelkaar gekregen om in een 80gb maxtor 7200rpm de IDE connector er verkeerd om indrukken. Dus gevolg in spellen die normaal vloeiend liepen allemaal kleine hik-ups. Ik maar kijken en kijken> hmm DMA staat niet aan, nou dat was dus ook voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen. 1 pinnetje van de hd was naar binnen geduwd, en dus los. Hd was wel normaal toegangkelijk, gelijk nieuwe gekregen en oude voor RMA. :D

Nu tot 2x toe een amd xp(xp1800) en xp-mobile gemold. Xp1800 had ik gekocht omdat hij zo goed overclockte van 1533mhz naar 2300mhz maar goed ik dacht dat de temperaturen niet klopte(stressed 58 vond ik te hoog) dus koeler er beetje op aandrukken(zalman7000b cu) >> gevolg dat hij waarschijnlijk slechter contact maakte en de temps omhoog schoten en core afgebrokkeld.

Mijn xp2400mobile deed heerlijk 2500mhz op 1.9v en ik was tevreden ook met de temps. Toen een beter mobo gekocht, DFI nforce2 ultra b om mn fsb wat omhoog te krikken. Blijkt die zalman7000b tegen de printerpoort, de achterkant aan te komen. Dus ik die pennen waarmee hij communiceert indrukken zodat het uistekende bevestigingsijzertje er niet meer tegen aankomt. Goed het lukte wel aardig, dus koeler eropgeschroeft met beetje wrikken...>>>gevolg bij het aandoen van pc(met het nieuwe mobo)gaf hij beeld en 1000mhz:P en toen ineens pieper de piep piep snel piep en de status ledjes knipperden vreselijk snel. Bam pc uit. Ik rook ineens wat, dus ik dacht mijn blacklight lichtjes veroorzaken dat vast dus ik alles eruit gedaan. En toen pc weer aan, heel even beeld en weer pieper de piep> ik weer aandoen> ging niet meer aan stinklucht. En ja hoor ik ging alles bijna> heel klein beetje core afgebrokkeld en doorgefikte xp-m TSSS

Voor de rest koop ik nooit de snelste en duurste hardware. Altijd componenten met de beste prijs/perfomance en dan het liefste ook nog erg overclockbaar en unlockbaar:

xp1700 AUIHB DLT @ 2200mhz _/-\o_
xp1800 AUIHB DLT @ 2300mhz _/-\o_ (doorgefikt nu)
xp-m2400 geen eens lekkere stepping @ 2500mhz(ook doorgefikt)
9500 @ 9700pro
6800le @ 16pipes 6shaders en 420core 900mem O-)

Dan maakt het ook niet uit als er iets kapot gaat...
En nu heb ik in bestelling een xp-m2800+ (1.65v :( eens testen)
En 2e hands xp-m2500+(lekker testen)

[ Voor 23% gewijzigd door ToFast op 18-08-2005 01:47 ]

Verwijderd

kwaza schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:14:
[...]

Grappig, is mij ook overkomen.
In mijn window zit ook een dikke scheur van toen ik er snachts op ging staan (ding lag op de grond) was een window van een premodded kast :).

Verwijderd

mediabeast schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:41:
Ik heb nu eindelijk door waarom wasmachines op een aparte groep zitten.
In onze brakke jaren vijfig flat hebben we maar twee groepen. Dus de wasmachine en mn pc zitten op een groep :(
Als de wasmachine aan stond had ik telkens freezes en hield mn pc er een paar keer na elkaar twee seconden mee op. Blijkt dat mn voeding de 12v echt niet strak kreeg als ik aan het wassen was. Ik gooi er een mooie zalman in en problem solved dacht ik...
Totdat ik vorige week een nieuwe Logitech X-530 aan mn pc vastknoopte. Nu hoor ik de wasmachine draaien via de subwoofer :(

Heb ook ooit nog eens een pc voor een vriendin van me gebouwd. Ze had geen geld dus ik sprak mn scrapheap aan. Mooi pc-tje in elkaar gezet alleen bootte het kreng niet. Vervolgens haalde ik alles behalve het mobo los, maar nog steeds bootte dat kreng niet. Plotseling zie ik rook komen ui de voeding dus ik trek de voedingskabels ui het mobo. Er komt daarna steeds meer rook uit en ik trek de voedingskabel er uit. Komt er een enorme knal van de voeding af. Vervolgens maak ik de voeding open en ik zie de zekering. Daar blijkt het koperdraad ontploft te zijn. Er zaten allemaal stukjes draad in het glas geschoten >:)
Die wasmachine staan op een aparte groep omdadie een 30mA diffrentieel vereisen (in belgie toch) volgens het AREI (het Alegemeen Regelement voor Elektrische Installaties).

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 10:51
mijn enigste fout die ik ooit gemaakt:
Het was 3 jaar geleden.. ik had net mijn eerste Athlon XP.. ik wilde meer.. dusz mijn broer (die er wat meer van wist) zegt jah dan moet je dit en dit doen.. dusz hij doet het hmm.. loopt sneller jah.. maar ik wil nog steeds meer.. Als hij weg is dan ga ik lkkr verder.. maar ik had niet echt goed opgelet.. dusz ik verhoog lkkr de vcore.. ik rebooten.. hmm pats.. beetje rook en het stonk naar vuur.. na intens zoeken wat het was.. want ik wist zelf nie eens wat ik gedaan had.. kwamen we erachter de CPU was fried.. kheb hem heel trots in een zakje gedaan en opgehangen _/-\o_

Deze is ook wel leuk.. gewoon ff telefoon mee naar de wc nemen... leg je hem op dat ding met al dat water erin :P ff (naam vergeten) .. ik ga weg.. (telefoon per ongeluk laten liggen) komt gezellig me broer de kamer binnen lopen.. Jim ik moet je wat vertellen.. je telefoon ligt in de wc... :+ had ie hem eraf gegooid in de wc (per ongeluk natuurlijk :+ )

[ Voor 86% gewijzigd door jimbojansen op 18-08-2005 17:06 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10 07:36
Handje in CPUfan die veel te snel draaide, diepe kap in mijn vinger en een vin van de fan afgebroken. Hdd aansluiten terwijl PC aanligt, na rebooten zal het wel werken, maar ik steek de molex verkeerd in, beetje wrikken, 12V op de 5V aansluiting, 50GB dood :(

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 21:17
Een maand geleden wou ik effe kijken hoe mijn keybordje van binnen uitzag en ik wou de scroll lampje verlengen aan een draadje en die buiten me keybord plaatsen (omdat pop peeper dat lampje laat knipperen als je een email ontvangen hebt).
Na een kwartiertje was het me eindelijk gelukt dus ging ik hem weer in elkaar zetten maar me draad zat verkeerd dus ik ging er effe aan trekken, maar ik trok een klein beetje te hard en daar door had ik de draadjes uit mijn printplaatje getroken }:O . Geen probleem ik soldeer het wel er aan maar was een klein beetje onhandig en schoot uit op de printplaatje en daar door was mijn printplaatje door de helft 8)7.

Maar goed het was maar een sweex keybord gelijk een benq A800 besteld en deze typt een stuk lekkerder. :)

Verwijderd

jimbojansen90 schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:44:
leg je hem op dat ding met al dat water erin :P ff (naam vergeten)
offtopic:
reservoir heet dat ding
Is mijn oom ook overkomen. dagje laten drogen en hij deed t weer.

Verwijderd

PuDy schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 19:37:
Ik heb een leuk setupje 2 jaar geleden gekregen.
2.4 ghz 1024mb ram 9800pro.. was er echt heel blij mee, was een pc met beste videokaart op dat moment (op de 9800xt na) kon alle games super snel en alles op hoog spellen. Maar goed, na een half jaar zat ik dus met een brak koelertje op mn videokaart. Ik zoeken op internet naar een nieuwe cooler, en ik vond een rev 3. (zo'n blauwe) die redelijk makkelijk was aan te sluiten. Ik heb totaal geen ervaring met het sleutelen aan hardware dus ik ging aan de slag.
Kooler eraf.... mm hoe moet dat, met een tang? Stond op het plaatje zo'n kleine knijp tang me een dun uiteinde... maar die kon ik niet vinden, dus ik gebruikte maar een dikke tang, zou wel moeten lukken volgens mezelf :+ Dus ik knijp in de plastic 'schroeven' waarmee het ding vast zat.. tsjaak schiet ik uit... :/ Kuttt ik schrik me dood. Bleek dat ik 1 mm van een geheugen blokje heb af geknalled. Toen snel verder de nieuwe kooler er op gezet en gebeden tot alle goden die ik op dat moment kon bedenken dat hij het nog zou doen. En ja gelukkig, hij deed het nog... ik maak er nu nog gebruik van. :Y)

Tip: Zorg dat je alijtd de juiste tools hebt om iets uit te voeren, ga niet met een dikke tang klooien terwijl je eigenlijk een kleiner formaat tangetje nodig hebt.
Kan je ook gewoon emt je nagels doen hoor ;)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:21
TommyGun schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:53:
[...]

Gebeurt regelmatig hoor. Vooral met cd's van EA Games (zijn el-cheapo) in combinatie met AOpen 52x en 56x spelers. Daarom hoef ik zo'n brakke AOpen drive niet. Dan maar wat meer centjes voor een goeie 52x drive van Asus ofzo :P
echt eh, mijn cd van yuri's revenge is zo aan zijn einde gekomen, nu staat alles gebackupped op de harde schijf, en blijven alle ceedeetjes braaf in de kast liggen tot de schijf crashed

Out of the box? What box? There is no box.

• Quickshifter
  • Laatst online: 15-09 19:21
HDD eruit halen, sata stekkertje vergeten uit me mobo te trekken. pinnetjes krom :P gelukkig weer recht kunnen zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34
erg lame als je dat doet. Je hebt het ding zelf gesloopt, dan is het niet netjes om vervolgens doodleuk garantie te gaan claimen.
Garantie is bedoelt voor als iets fabricage fouten bevat en hierdoor defect gaat. Als je zelf iets sloopt heb je daar je verzekering voor.
alsof jij dat niet zou doen?!?!

ik heb (eerder beschreven hier) voor een schade van 425 euro schade, uiteindelijk 175 euro overgehouden. nu houd ik niet zo van dat liegen, maar als een klein leugentje van bestwil mij 250 euro scheelt, doe ik dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Ook weer eens zoiets... je hebt vakantie, dus 'savonds zit je lekker achter de pc met een biertje erbij en worden de avonden laat. Dus op een gegeven moment ga je slapen, en terwijl je daar een beetje plat ligt te wezen hoor je *kleng* Dus ik denk die kat van me heeft weer wat omgesodemieterd :(
De volgende morgen boot je de PC (de laatste week doe ik em 'snachts uit omdat ik dan toch geen bliksem met die bak doe) en je gaat ff mail checken, even surfen, he, mn tobo plakt... en hier ligt een plasje.... Ik had een halfe fles bier op mn buro laten staan, en die is dus voor een deel in mn tobo gelopen. :(
Eerst leek er niks aan de hand te zijn, maar toen wou de "c" niet meer lekker werken, de spatiebalk werkte opeens niet meer, en als ik de pijltjestoetsen gebruikte kwamen er allemaal spaties in de woorden waar ik doorheen scrolde. :?

Dus ik flink balen natuurlijk, magoed dat beest kan er ook niet veel aan doen en meteen maar even een goed excuus om alle tabak en andere rommel uit mn tobo te halen. Schoongemaakt, en de pijltjestoetsen deden het nu wel, de "c" deed het ook weer normaal, maar de spatiebalk, HO MAAR.

Mijn toetsenbord is een Logitech Internet exprorer SE, een heel erg fijn toetsenbord, dus ik baalde behoorlijk. Naja, dus rende ik maar ff de stad in om een andere... Blijkt dat ze in dit dorp (tis officieel een stad, maar mag het dus niet heten) alleen maar OEM rommel of wireless desktops te koop hebben |:(
Naja, dan maar even sneupen op internet met behulp van een oud cherry tobo die ik nog had liggen... Blijkt dat Logitech alleen maar ramplankjes heeft die er of niet uitzien, en dat mijn SE dus nergens meer te krijgen is. :'(

Na alle hoop opgegeven te hebben dat ik nog aan een zelfde plank kon komen, ben ik toch maar weer met het toetsenbord aan de gang gegaan om erachter te komen waarom die spatiebalk niet werkt. Multimeter afgestoft en toen maar de printbanen nameten, en wat blijkt? Een van de banen op het folie maakte bijna geen contact meer en was geoxideerd door een nachtje weken in bier! Wat nu?
Toen herrinnerde ik dat ik ooit eens een Microsoft muis heb gerepareerd met dit goedje:

Afbeeldingslocatie: http://www.bison.nl/upload/af993e0fc2c7dd2dc07bb9.gif

Dus ik zoeken, ja hebben we nog! Alleen was het helemaal verdroogd, magoed, met een beetje thinner is dat zo opgelost. Toen maar verven, nameten, nog meer, nameten, JA! contact! Dus half gesloopt tobo aan de USB gehangen om te testen, en ja de spatie werkt weer! _/-\o_

Misschien past het niet in dit topic, omdat ik het weer gerepareerd heb en ik het niet zelf gesloopt heb, maar de moraal van dit verhaal is: altijd je bier opdrinken :+

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een keer 2x molex aansluitingen in mijn hdd gestopt. 1 Sata en 1 normale witte. Toen was mijn sata schijf na paar dagen kapot gegaan (hij zou toch kapot gaan, smart errors enzo) En toen kreeg ik een nieuwe ivm garantie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
FiXeL schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:19:
[...]

Misschien past het niet in dit topic, omdat ik het weer gerepareerd heb en ik het niet zelf gesloopt heb, maar de moraal van dit verhaal is: altijd je bier opdrinken :+
Mooie reparatie-actie, maar het ergste lijkt me toch: je bier heb je niet kunnen recupereren :X :+

Inderdaad tweakers: een zeer wijze les: ALTIJD je bier opdrinken ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:50
BootVluchteling schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:29:
[...]

alsof jij dat niet zou doen?!?!

ik heb (eerder beschreven hier) voor een schade van 425 euro schade, uiteindelijk 175 euro overgehouden. nu houd ik niet zo van dat liegen, maar als een klein leugentje van bestwil mij 250 euro scheelt, doe ik dat wel!
Gewoon doen, ik heb het ook gedaan bij mijn Western Digital, ze repareren je schijf toch wel weer en geven die aan iemand anders, jij krijgt een andere gebruikte lege harde schijf opgestuurd die perfect werkt.

Ik had er geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShAd0w
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-10 16:50
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 12:30:
Ik had een keer 2x molex aansluitingen in mijn hdd gestopt. 1 Sata en 1 normale witte. Toen was mijn sata schijf na paar dagen kapot gegaan (hij zou toch kapot gaan, smart errors enzo) En toen kreeg ik een nieuwe ivm garantie 8)7
had ik ook gedaan ;)
[trots]hele pc zelf in elkaar gezet :*) [/trots]

[ Voor 62% gewijzigd door ShAd0w op 20-08-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Moest een keer me vriends pc fixen, ik haalde alles eruit. Natuurlijk moesten de hd's weer terug en sluit ik alles netjes aan en boot de pc.
Krijg ik een error dat er geen bootdisk is :X. Blijkt dat ik op beide hd's de IDE kabels om de kop had gedaan( ja die kabels hadden GEEN nokjes), en daardoor was er bij elke hd een pinnetje afgebroken/naar binnengedrukt. Maar gelukkig heb ik beide gered en goed gesoldeerd, maar dan heb je het wel ff goed benauwd.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Laatst online: 26-02 21:52
ik heb ook een keer iets gehad
we hadden een pakked hell(packard bell) een hele tijd heeft ie het goed gedaan maar na een tijdje begon ie kuren te vertonen dus ik em resette ,tijdje goed gegaan en toen niet meer
dus wij de helpdesk bellen (niet te betalen) en zeiden ze het licht aan je moederboard
dus hebben ze het moederboard verwisseld en em opgehaald met een busje voorrijkosten waren 90 €
dus we kregen heb na een weekje of wat weer terug heeft ie het weer een tijdje goed gedaan en weer na een tijdje begon ie weer raar te doen en toen kochten we maar een andere
en toen we die hadden wilde ik er een 2e cdrom in zetten bleek de sec. ide poort et niet te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kging eens lekker een oude pc inbouwen in een oude cdspeler behuizing, alles aan het aansluiten, alles mooi uitgemeten of het past, ksteek alles erin, power, wat zie ik, kben vergeten een hdd in te steken |:( er was dus geen plaats meer voor die hdd in te steken. Ik dus alles er terug uitgehaald om alles te herzien en sindsdien nog niet verder gedaan. Zo verstrooid ben ik waarschijnlijk nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017

Parcye

Mr C

Ik heb laatst mijn PC kast gespoten, mooi silver is niet lelijk... maar toen deze eenmaal even droog was zag het er totaal niet uit.

Ik ging dus opnieuw aan de slag, geschuurd, vetvrij, lak er deels af. Ik heb dus opnieuw gespoten, laten drogen, toen wou ik mijn letters op spuiten.

Wat een DRAMA :D ik heb nu alles gewoon verkloot. Dus vandaag maar weer opnieuw opgeschuurd, lak er af en vetvrij gemaakt. Morgen herkansing :) Maar letters... ik denk dat ik daar niet aan begin.

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Het is niet echt een blunder wat ik had maar meer een fout, had (op werk, moest een dagje pc's bouwen) een computer die had een (volgens mij) asus a7v8x-x moederbord, en het was bekend dat 4 op de 10 moederborden een on-board geluid probleem had die niet te verhelpen was, op 1 computer heb ik toen meer dan een halve dag gedaan, heb 7 keer het moederbord om moeten schroeven omdat het geluid niet werktte, gelukkig maar 1 keer software erop hoeven te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
ToFast schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 01:38:
Vroegah::: PC gekregen, 286 10mhz en met turboknop op 16mhz... Allemaal leuk een aardig na een half jaartje spelletjes te spelen en klooien met dos(lees leren..) Wilde hij 'ineens' niet meer opstarten.
Command.com miste ofzo. Op dat moment had ik geen flauw idee wat het moest zijn, dus ik alles proberen op keybord rammen en resetten totenmet... Niks werkte, uiteindelijk rood knopje achterop de kast gevonden en geswitcht terwijl die aanstond, flets hoorde je ik dacht grappig. Nog een paar keer gedaan en ineens BOEM dikke stank, schrok me dood.

Paar jaar geleden had ik een stekker van een scheerapparaat liggen, daar zaten 2 mooie gaatjes voor het stroom in aan de voorkant. Dus ik dacht, kom op zet die fan erop eens kijken hoe die draait. Flits boem en stinken, had het ding in mn hand en schrikken dat ik deed 8)7

Ook heb ik het eens voorelkaar gekregen om in een 80gb maxtor 7200rpm de IDE connector er verkeerd om indrukken. Dus gevolg in spellen die normaal vloeiend liepen allemaal kleine hik-ups. Ik maar kijken en kijken> hmm DMA staat niet aan, nou dat was dus ook voor geen mogelijkheid meer aan te krijgen. 1 pinnetje van de hd was naar binnen geduwd, en dus los. Hd was wel normaal toegangkelijk, gelijk nieuwe gekregen en oude voor RMA. :D

Nu tot 2x toe een amd xp(xp1800) en xp-mobile gemold. Xp1800 had ik gekocht omdat hij zo goed overclockte van 1533mhz naar 2300mhz maar goed ik dacht dat de temperaturen niet klopte(stressed 58 vond ik te hoog) dus koeler er beetje op aandrukken(zalman7000b cu) >> gevolg dat hij waarschijnlijk slechter contact maakte en de temps omhoog schoten en core afgebrokkeld.

Mijn xp2400mobile deed heerlijk 2500mhz op 1.9v en ik was tevreden ook met de temps. Toen een beter mobo gekocht, DFI nforce2 ultra b om mn fsb wat omhoog te krikken. Blijkt die zalman7000b tegen de printerpoort, de achterkant aan te komen. Dus ik die pennen waarmee hij communiceert indrukken zodat het uistekende bevestigingsijzertje er niet meer tegen aankomt. Goed het lukte wel aardig, dus koeler eropgeschroeft met beetje wrikken...>>>gevolg bij het aandoen van pc(met het nieuwe mobo)gaf hij beeld en 1000mhz:P en toen ineens pieper de piep piep snel piep en de status ledjes knipperden vreselijk snel. Bam pc uit. Ik rook ineens wat, dus ik dacht mijn blacklight lichtjes veroorzaken dat vast dus ik alles eruit gedaan. En toen pc weer aan, heel even beeld en weer pieper de piep> ik weer aandoen> ging niet meer aan stinklucht. En ja hoor ik ging alles bijna> heel klein beetje core afgebrokkeld en doorgefikte xp-m TSSS

Voor de rest koop ik nooit de snelste en duurste hardware. Altijd componenten met de beste prijs/perfomance en dan het liefste ook nog erg overclockbaar en unlockbaar:

xp1700 AUIHB DLT @ 2200mhz _/-\o_
xp1800 AUIHB DLT @ 2300mhz _/-\o_ (doorgefikt nu)
xp-m2400 geen eens lekkere stepping @ 2500mhz(ook doorgefikt)
9500 @ 9700pro
6800le @ 16pipes 6shaders en 420core 900mem O-)

Dan maakt het ook niet uit als er iets kapot gaat...
En nu heb ik in bestelling een xp-m2800+ (1.65v :( eens testen)
En 2e hands xp-m2500+(lekker testen)
Born loser :+

Grapje uiteraard ;) Wie fouten maakt, leert.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 11:52
Had net nog een fijne. Ik moest even een gameport hebben voor een oude joystick. Een oud geluidskaartje er in gedouwd, maar moest allemaal snelsnel, laat ik de kast uit mn handen vallen.

Bij het starten van XP corrupte bestanden. Wil ik XP opnieuw installeren, krijg ik in de setup al registery fouten :(

Achteraf bleek de HDD half dood te zijn, ik heb gelukkig de data wel kunnen restoren. Binnenkort maar eens prutsen met low-level format ofzo, want de garantie is er al af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xalopalyps schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:31:
[...]

Gewoon doen, ik heb het ook gedaan bij mijn Western Digital, ze repareren je schijf toch wel weer en geven die aan iemand anders, jij krijgt een andere gebruikte lege harde schijf opgestuurd die perfect werkt.

Ik had er geen problemen mee :)
Als jij denkt dat een amerikaans bedrijf iets repareert ben je vreemd bezig... Ik woon in amerika en als ik hier iets terugbreng naar de winkel gooien ze het voor mn neus weg en halen ze zo een nieuwe voor me, of ik krijg mn geld terug. Erg handig als je binnen 7 dage beslist dat je een miskoop hebt gedaan })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Laatst online: 15-09 19:21
al een tijdje gelden maar toch ff vertellen, ik wou maar weer eens halo gaan spelen, dus ik prop die cd derin, blijkt er nog een cd in te zitten :/ (zwarte thunderdome cd, pc stond toen onder me bureau en ik zag em dus niet) |:( je hoorde em schaven, ik snel pc uit, en bij opstarten meteen de tray open gezet. keek naar me halo cd: vol met grijzige aanslag en krassen :| 50 euro door de plee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz..

Nieuwe voeding ontvangen, Ingebouwd, Opgeblazen... Zo kan het ook he?? :P

't Was trouwens een tagan *indestructable*...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:09

flessuh

Set sail for fail!

foutje op mn eerste stage in n computerwinkel.........
donderdagavond (koopavond) was ik vrij

stond nog een "oude" AMD athlon als show-room pc, je weet wel....zo'n oven..
kwam r iemand langs die n nieuwe cpu-cooler nodig had....
niet meer op voorraad, dus verkochten ze de koeler van die athlon...
ik kom de volgende ochtend op mn stage....zet mooi alle computers aan...
begint t ineens te stinken in de zaak....wij op zoek....bleek de athlon dus gefrituurd.....

tijdje later.....n paar vitrines.....allemaal glazen planken.....komt n nieuw moederbord en n nieuwe videokaart (high-end(9700 pro)) leggen we mooi op de 2e plank zodat iedereen m mooi kan zien.....gaan we 's middags met de vitrine bezig...valt de 4e glasplaat naar beneden op de 3e...enz...enz...

moederbord in 2en |:( en de 9700pro onder de krassen en r stak n stuk glas door de ventilator heen :X

was mn collega niet zo blij mee aangezien hij de glasplaat er uit zou halen....en m dus liet vallen

eigenlijk niet cm btw.........maar toch leuk..

[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 26-08-2005 15:37 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

hier een mooie van m'n moeder: Ze had de speakers op de mic-ingang aangesloten ipv de spk-out, ze doet de pc aan en daarna de speakers, ziet opeens een flits en de pc gaat uit. Pc blijkt niet meer aan te gaan, voeding gefrituurd :+ gelukkig deed rest het nog wel *pfiew*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 16-09 14:09
Hmm, weet je wel zeker dat het aan die speakers lag? Wel heel vreemd dat het daardoor kan, moet ik dat ook maar eens proberen met een oudje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Kan toch niet? Ik bedoel, de computer wil eten van de speakers en de speakers willen eten van de computer. Tis toch niet dat de computer in de speakers spuugt en dat de speakers in de computer spugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van mij heeft ook wel eens m'n speakers aangesloten, waarbij hij niet wist in welke ingang ie moest en ze dus maar alle 7 of 8 langs ging :z maar er ging niks fout hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Had vor 4 euro een mooie (werkende!) pc bij de kringloop winkel gehaald. hij bleek het allemaal te doen en hij bootte zelfs van cd :P

ik had nog een zooi andere pcs staan die beter waren maar niet van cd wilde booten, dus ik sloot de 2 computers zo op elkaar aan dat ik op de een of andere manier toch win2000 kon booten (gewoon ide kabel in de andere pc naar harddisk en 2 voedingen tegelijk aan etc..)

naja al die kabelstjes waren daar veels te kort voor en alles zat ook om elkaar heen, uiteindelijk struikel ik ook weer over een berg zooi, de computers die stonden te installeren breken mn val maar vallen van elkaar af, alle kabeltjes eruit getrokken. toen bleek dat al die kabeltjes van het moederbord naar de power knop en de speaker enzo er ook uit waren doordat daar een draad achter hing waar ik aan trok, en ik had geen flauw idee welke waar moest (oud ding, staat er niet op en geen handleiding te vinden). dus ik min of meer op kleur en wat er nog zat gokken.. ik weet niet meer wat ik er op aansloot maar volgens mij was het een led, in ieder geval ik bootte weer en hij deed het wel mar ik werd al gauw afgeleid door een dun straaltje rook wat uit de pc kast scheen te komen, ik meteen uitgezet bleek die draad die ik net weer in het mobo had geprikt helemaal aant smelten te zijn en er kwam rook uit het mobo ;(

dus ik dat ding er weer uit gehaald en weer zonder geboot, en wonder boven wonder werkte alles nog _/-\o_ heb dat ding inmiddels voor 15 euro verkocht dus geen last meer van :P

en een andere keer kreeg ik een pc om te upgraden, dus ik wil het nieuwe moederbord erin doen, schijnt het niet te passen.. ik denk.. wtf? das toch gewoon atx... maar het was dus zo'n merk geval die altijd ietsje afwijken. dus ik frotten en frotten want het pastte misschien netttt wel.. ik moest alleen dat metalen schermpje om de connectors van het mobo eruit laten. Ok dus dat zat, ik had ook nog lopen vijlen in die kast zodat het paste.. eindelijk zat hij vast geschroefd.

hah ik dacht dus dat dat mooi past, nou toen kwam de agp kaart. kut zit die expansion slot een paar millimeter naar links :Z gaap nouja toch maar gebeld dat ik een nieuwe kast nodig had omdat het allemaal niet paste... :7
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:22:
een vriend van mij heeft ook wel eens m'n speakers aangesloten, waarbij hij niet wist in welke ingang ie moest en ze dus maar alle 7 of 8 langs ging :z maar er ging niks fout hoor...
hehe moet je vooral doen als je 8 outputs en 3 stekkers (5.1) hebt.. ben je wel ff bezig voor het allemaal klopt ;) maar tegenwoordig hebben zowel de stekkers als de aansluitingen *dezelfde* kleur..

[ Voor 11% gewijzigd door Jeroen op 26-08-2005 23:13 ]

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn grootse mislukking is toch nog wel met de pc van mn ouders :P ik had em ff uitelkaar gehaald weet niet meer waarvoor ander cpu blok d8 ik, maar in iedergeval heb ik toen het stekkertje van de floppy driver er scheef opgedrukt zodat 2 pinnetjes in een gaatje of zoites kwamen dus ik druk dat ding aan en loop er bij weg voor kop koffie kom terug hele gang voor rook ik naar die pc gerent naja stekker eruit en voeding en floppy drive waren dood |:( hel kabelboom van voeding van kaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een CM maar ik post het maar.

Mijn vader had een harde schijf gekocht, en dan normaal goed aangesloten maar hij werkte niet.Dus ze probeerden wat, en na een tijdje begon de schijf te fikken 8)7

Daarna terug naar de winkel gebracht waar ze zeiden dat het een productiefout was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-09 18:35
Niet echt een mislukking, wel pijnlijk :P

Laats wou ik mijn sidewinder force feedback 2 (joystick) weer eens gebruiken. Die joystick heeft alleen een lichtsensor in het handvat waarmee hij merkt of je hem vast hebt of niet. Als je hem niet vast hebt word de force feedback uitgeschakeld zodat de joystick zichzelf niet helemaal kapot kan schudden (geloof me, de motoren in de joystick zijn er sterk genoeg voor als je hem niet in bedwang houd).

Nouja ding aangesloten en spel opgestart, blijkt die sensor niet goed meer te werken waardoor de force feedback elke keer wegvalt. Joystick opengeschroeft en het handvat ook uit elkaar gehaalt, ik was er toen al achter dat ik alleen de kabel van de sensor moest lostrekken en dan zou hij denken dat ik hem altijd vast heb. Tot zo ver ging dus alles goed, even testen, stroomkabel erin (dat trekt de usb poort namelijk echt niet :P). Het even checken of het ledje brand dat aangeeft als ik hem vasthoud...

AU!!

en toen zat ik met mijn pink tegen het circuit dat 220v omzet. Heb minstens 3 dagen een pijnlijke pink gehad en nog wel wat langer 2 mooie brandpuntjes er op :P

Uiteindelijk was de mod wel gelukt, de joystick doet het nu beter dan ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-10 16:34
al een poosje geleden een 10cm ccfl inbebouwd in m'n subwoofer. komt er een mooie blauwe gloed onder uit dat ding >:)

maar aan een ccfl zit een inverter (duh..) en nou heb ik de pech dat er om deze inverter geen kastje of wat dan ook zit. dus ik zit met blote voeten achter m'n bureau, zit wat met m'n voeten te bewegen en ineens POF... kwam ik met m'n teen tegen de inverter aan. dat doet au |:(

ik zal er eens een fotokokertje omdoen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damnzz, ik wil foto's zien van verotte PC's! :D
Helemaal zwart geblakerde PC's. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 26-09 16:29
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 17:17:
Damnzz, ik wil foto's zien van verotte PC's! :D
Helemaal zwart geblakerde PC's. xD
pak een beetje benzine en een aansteker en go your gang :P :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh, kep maar 1 pc hier, en daar ben ik zuinig op! ;)
Edit: Maar ik heb ook nog een zus met een PC! :Y)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
  • Laatst online: 29-12-2024
1 van mijn vele mislukkingen

error in BIOS ==> Bad memory base image
ik vervang RAM, geen probleem.
Ik dacht dat RAM kapot was, dus ik breek de 2 laatjes van 256 Mb ( SDRam ) kapot.
Nadien boot ik pc nog eens en krijg ik de zelfde error, blijkbaar was het niet de RAM maar het mobo :(
512 Mb kapot gebroken ....
Achja , de pc werkt nog, ik moet alleen een toets in drukken om verder te booten.
Als ik zo nog eens wat blunders herinner / maak zal ik ze eens posten.
-Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Laatst online: 26-07-2022
Brubacker schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:16:
1 van mijn vele mislukkingen

error in BIOS ==> Bad memory base image
ik vervang RAM, geen probleem.
Ik dacht dat RAM kapot was, dus ik breek de 2 laatjes van 256 Mb ( SDRam ) kapot.
Nadien boot ik pc nog eens en krijg ik de zelfde error, blijkbaar was het niet de RAM maar het mobo :(
512 Mb kapot gebroken ....
Achja , de pc werkt nog, ik moet alleen een toets in drukken om verder te booten.
Als ik zo nog eens wat blunders herinner / maak zal ik ze eens posten.
-Wim
Waarom breek je in godsnaam die latjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
Chewy schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:24:
[...]

Waarom breek je in godsnaam die latjes?
Aangezien ik hier 25 oude pc's heb staan ( afdankers van PC-winkel )
was ik alles aan het teste, en brak ik de latsje zodat ik ze neit meer zou kunnen gebruiken ergens anders ....
nu heb ik wel een leuke sluitelhanger natuurlijk :p
maar toch, liever 512 Mb gehad ... 8)7
-Wim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Brubacker schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:36:
[...]

Aangezien ik hier 25 oude pc's heb staan ( afdankers van PC-winkel )
was ik alles aan het teste, en brak ik de latsje zodat ik ze neit meer zou kunnen gebruiken ergens anders ....
nu heb ik wel een leuke sluitelhanger natuurlijk :p
maar toch, liever 512 Mb gehad ... 8)7
-Wim
offtopic:
Ik wil niet vervelend doen, maar op GoT groeten we elkaar automatisch ;) Dus die groet onder je post hoeft niet, sommige mensen hier vatten dat als irritant op dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt het toch ook uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
dit is mijn Blunder:
ik zou mn HDD een andere plek in m'n kast geven i.v.m. koeling
heb ik m'n hdd iets hard behandeld :? HDD stuk 80GB!!!
(ik snap overigens niet precies hoe het komt hij kon een klap van 200G hebbe staat er op de site 8)7 :
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
jah maar 200 G hoeft toch geen klap te zijn :*)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
Blunder

Net nieuwe 200Gb gaan halen in winkel ( nog in verpakken )
Ik doe garage poort dicht en schijf valt uit m'n hande ....
schijf werkte niet meer :(
gelukkig garantie gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13
TommyGun schreef op maandag 14 maart 2005 @ 13:43:
Lols ook regelmatig gehad. Of afgebroken zeikantjes van IDE aansluitingen :P
Zijn dat pissende kaasmeisjes? :P

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 04-10 15:31
secoh schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:33:
[...]

Zijn dat pissende kaasmeisjes? :P
zo jij trapt ff een oude post omhoog :o ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Nyah met die speakers zou het nog best kunnen dat het niet daardoor kwam maar dan vraag ik me toch echt af wat dan wel, er kwam een knal en een lichtflits uit de voeding op het moment dat ze de speakers aandeed. Vreemd genoeg doen die krengen het nog wel, van die oldskool U.S.Blaster dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een computer hier uitrusten met een andere, snellere CD-ROM speler die ik nog had liggen. Dus ik alles aansluiten, en ook zo'n extra 5V kabeltje erin steken waarvan ik niet weet waar het voor dient maar dat in die andere CD-ROM speler er altijd aanzat. Zet ik de pc aan en even later ruik ik een brandluchtje en zie ik rook van de achterkant van de cd-rom speler komen. Snel stroom eraf natuurlijk en wat blijkt: de draadjes van dat 5V kabeltje zijn helemaal gesmolten 8)7.

Later begon diezelfde computer kuren te vertonen (viel steeds uit, eerst pas na een uur of wat, daarna al vlak na het opstarten) en ik had het vermoeden dat het aan de voeding lag. Ik een "nieuwe" AT voeding kopen en ga vervolgens alle kabels aan de achterkant van de PC eruit trekken zodat ik hem ergens neer kan zetten om te demonteren; breekt er zo'n schroefje van de VGA stekker half af: gevolg: ik krijg de VGA stekker niet meer los |:(. Moet nog zien hoe ik dat op ga lossen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Levo schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:24:
hier een mooie van m'n moeder: Ze had de speakers op de mic-ingang aangesloten ipv de spk-out, ze doet de pc aan en daarna de speakers, ziet opeens een flits en de pc gaat uit. Pc blijkt niet meer aan te gaan, voeding gefrituurd :+ gelukkig deed rest het nog wel *pfiew*
hmm vreemd, heb etzelfde gehad, maar toen werkten de speakers als microfoon, als je maar hard genoeg in je speakers schreewt

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 06:31

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hoogie2004 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:53:
[...]

hmm vreemd, heb etzelfde gehad, maar toen werkten de speakers als microfoon, als je maar hard genoeg in je speakers schreewt
Das normaal ;) heb zelf ook welles andersom gehad. maar dat lijk me minder goed voor de mic... :P

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

(tijdje terug)
Wil ik extra geheugen in een PC gooien maak ik hem open geheugen er uit.
ff snel naar de wc.
kom terug
zit de kat in de PC case.

andere (lang tijdje terug) kom thuis
doe mijn pc aan doe ff wat terwijl het apparaat aan het booten is kom terug.
staat het beeldscherm in de fik

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daft_dutch schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 03:10:
(tijdje terug)
Wil ik extra geheugen in een PC gooien maak ik hem open geheugen er uit.
ff snel naar de wc.
kom terug
zit de kat in de PC case.

andere (lang tijdje terug) kom thuis
doe mijn pc aan doe ff wat terwijl het apparaat aan het booten is kom terug.
staat het beeldscherm in de fik
Het beeldscherm in de fik? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33

Zeror

Ik Henk 'm!

Had laatst ook een blunder. Ik was een pc aant repareren bij iemand thuis. Er was iets met het beeldscherm. Na de klus geklaard was, moest ik dus de monitor weer terug in de pc steken.
Het stekkertje ging er wat moeilijk in dus ik dacht "Dan maar hard duwen". Ik duwen. Toen gingen de connector er helemaal niet meer in. Ik kijken wat er aan de hand is. Zijn alle pnnetjes plat geduwd. :(
Nou ja, ikke recht zetten, maar helaas brak de ene na de andere pin af. :'(
Het was gelukkig een oude pc dus ik kon het met een andere simpele videokaart oplossen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57
Ik heb eigenlijk nog nooit hardware gesloopt... snel afkloppen. De meeste hardware die hier de prullenbak in gaat krijgen we als zijnde dood, maar toch nog ff proberen :P of het werkt nog op het moment dat het de prullenbak in verdwijnt maar is hopeloos verouderd :D

snel ff afkloppen natuurlijk ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MewBie op 29-08-2005 10:17 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Rakkerzero schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:58:
Had laatst ook een blunder. Ik was een pc aant repareren bij iemand thuis. Er was iets met het beeldscherm. Na de klus geklaard was, moest ik dus de monitor weer terug in de pc steken.
Het stekkertje ging er wat moeilijk in dus ik dacht "Dan maar hard duwen". Ik duwen. Toen gingen de connector er helemaal niet meer in. Ik kijken wat er aan de hand is. Zijn alle pnnetjes plat geduwd. :(
Nou ja, ikke recht zetten, maar helaas brak de ene na de andere pin af. :'(
Het was gelukkig een oude pc dus ik kon het met een andere simpele videokaart oplossen.
Huh? De pinnetjes van de monitorkabel platgedrukt en dan het oplossen met een nieuwe videokaart? :?

Maaruh, niet alles past met een hamer hè ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Hmm, gister weer lekker bezig geweest. Ging het koelblok van m'n videokaart opnieuw eropzetten (dat grote grijze zalman ding met slechts 1 heatpipe, niet de blauwe) en daar krijg je dus 2 paren blokjes bij die erop kunnen. De hele reden om het opnieuw te doen was omdat ik het toendertijd scheef gemonteerd had en nu *goede* koelpasta tot m'n beschikking heb :P Dus ik dat hele ding erafschroeven, kom erachter dat ik de verkeerde blokjes voor op de chip zelf gebruikt had, ze waren te groot waardoor het hele gevaarte scheef hing 8)7

Uiteindelijk alles opnieuw recht gemonteerd, laat op een gegeven moment het het plaatje erboven dat de CCFL-controls heeft eruitflikkeren terwijl de pc draaide, die komt op de videokaart terecht en ik zie een grote vonk en instant artifacts op m'n windows-desktop.

Gelijk in paniek, maar gelukkig was er neits aan de hand. Kneep 'm wel ff voor m'n trouwe 9800pro@xt.

Ook wel stom was dat ik em anderhalf jaar geleden ofzo al geflashed had maar er nu pas achter kom dat het sowieso een r360 core is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een nieuwe amd athlon 2600 door gefikt omdat ik de koeling verkeerd om herop had gezet:P
nieuwe gekocht en toen was het moederbord dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een van de domste dingen die mij is overkomen......

Ik pak een verse radeon 9700 om te testen op mijn testplankje en prik hem verkeerd om in het AGP slot |:( |:( |:( |:( (wel bizar dat het past maargoed..)-->resultaat was een kapotte radeon 9700.

Gelukkig heeft Club3D hem omgeruild voor een nieuwe (ik gok dat ook zij dit nog nooit hadden geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een leuke:
Ik test een geheugenmodule op mijn testplankje maar stop de module er verkeerd om in maar met wat kracht slaag ik er toch in het ding te plaatsen....

Resultaat is een kapot dimmslot en een module die doorgefikt is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik heb nog eens geprobeerd om m'n 800mhz amd te overklokken naar 1Ghz...
Met het beroemde/beruchte potloodtruukje...
CPU heeft het niet overleeft... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:18:
Nog een leuke:
Ik test een geheugenmodule op mijn testplankje maar stop de module er verkeerd om in maar met wat kracht slaag ik er toch in het ding te plaatsen....

Resultaat is een kapot dimmslot en een module die doorgefikt is 8)7
Dat heb ik ook een keer gehad...
Dacht dat ik wel ff snel extra geheugen erbij kon plaatsen...
Was alleen vergeten om de dimm goed hard aan te drukken...
Pc begon niet te piepen maar wel te stinken...
512 naar z'n grootje en bloedheet...
Geheugenslot deed het daarna nog wel met een andere dimm... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcnerd
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

men heeft een lcd, ziet dat er een extra printje op de normale pootjes is gesoldeerd, haald het soldeertin van de pootjes eraf, trekt, heeft printje+een hoekje van het originele lcd-printje in handen :'(

Take a parachute, and jump!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Laatst online: 02-10 09:39
whaha ik vind het zo grappig om dit alles te lezen he :P

Ik heb ook nog wel een leuke, bij m'n eerste PC. Die had ik helemaal zelf in elkaa gezet. Dus ik de stekker erin en aanzetten maar, wat bleek de voeding maakte een vreemd geluidje. Ik nog een paar keer booten, er veranderde niets. Dus toen dacht ik, HEY! laat ik dat rooie knopje is omzetten. Zo gezegd zo gedaan. Ik druk de knop en en BOEM! ik schrok mezelf het leplazureus en dacht dat ik me pc had gesloopt. Gelukkig viel het mee en was alleen de PSU kapot. Ik koop dus nooit meer een voeding met zo'n knopje :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Laatst online: 08-06 13:48
haha slimbo, dat is het 110 volt knopje ;)

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:33

Zeror

Ik Henk 'm!

Yonni schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 10:52:
[...]

Huh? De pinnetjes van de monitorkabel platgedrukt en dan het oplossen met een nieuwe videokaart? :?

Maaruh, niet alles past met een hamer hè ;)
Uh ja monitor bedoelde ik natuurlijk. Ik had waarschijnlijk mn gedachten ergens anders :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 04-10 00:19
Heaget schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 18:03:
whaha ik vind het zo grappig om dit alles te lezen he :P

Ik heb ook nog wel een leuke, bij m'n eerste PC. Die had ik helemaal zelf in elkaa gezet. Dus ik de stekker erin en aanzetten maar, wat bleek de voeding maakte een vreemd geluidje. Ik nog een paar keer booten, er veranderde niets. Dus toen dacht ik, HEY! laat ik dat rooie knopje is omzetten. Zo gezegd zo gedaan. Ik druk de knop en en BOEM! ik schrok mezelf het leplazureus en dacht dat ik me pc had gesloopt. Gelukkig viel het mee en was alleen de PSU kapot. Ik koop dus nooit meer een voeding met zo'n knopje :7
Same here, ik dacht ' wat is dat'.. Gevolg vuurwerkshow :) en een kapotte 80386 25 mhz ( geloof ik )...

Andere keer had me broer de kap van de 'nieuwere pc ( weet niet meer iig een 80486 ) en ik zag wat draadjes en aangezien ik me aan het vervelen was dacht ik ff leuk met die draadjes spelen.. Dus ik steek zo'n draadje in een pinnetje en POOF, 2e pc kapot

Daarna nooit meer een pc kapot gemaakt gelukkig _/-\o_

Is allemaal denk zo'n 10 jaar geleden though O-)

[ Voor 10% gewijzigd door mrFoce op 29-08-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Tis niet echt een hardware mislukking, maar het deed wel pijn =)
Ik was dus bezig met aan de zijkant van mijn case een schroefje los te draaien met zon klein schroevendraaiertje met draaibare kop. (naam kwijt)
Dat kreng zat toch wel redellijk vast, dus ik zet nog wat extra kracht, ineens breekt de kop van de schroevendraaier af en trek ik een mooie streep over m'n arm ;(
(dat kleine streepje wat er nog naast zit is van m'n nagel)

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasdavits.nl/ouw.jpg

Nog eentje van een paar jaartjes terug,
Ik was dus net begonnen met casemodden en had best wel weinig geld. het enige wat ik had was een UV-CCFL :P
Omdat ik zo graag een ledfan wou, besloot ik een soortgelijk iets te maken. Dus had ik van die witte papiertjes op mijn fans geplakt zodat dit het UV-licht mooi zou weerkaatsen etc...

Na ongeveer een weekje begon de tape van mijn papiertjes te smelten waardoor de fans blokkeerde |:( *plop* weg voeding. Op het plaatje kan je nog mooi een paar schoeiplekjes zien. incl. mijn nieuwe voeding. (die nieuwe ligt nu ook al op de container :))

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasdavits.nl/voeding.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Wootism op 29-08-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom geen tip-ex gebruikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Neon verf :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 00:09
Hadden ze zoiets al in die tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyberThijs schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:14:
[...]

Hmm, zou het toeval zijn dat de titel van die Diablo 2 expansion set de titel "Lord of destruction" draagt? :P >:)
Nee :9

BTW: Mooie post btw, k lach me hier dood roflmao :P _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Laatst online: 16-06 11:00
Ik heb met oud en nieuw nog een ouwe pentium 2 266MHZ desktop model van het merk target opgeblazen. :)

Dikke nitraat in cd-rom lade gedaan, aangestoken en handmatig dicht geduwd...
Dikke flits en hele voorkant van disclade lag er uit. :*)

Daarna in de rest van pc kast nog het een en ander tussengestoken en aangestoken!
Men hele kast was helemaal aan alle kanten zwart. Overal van die kk-verwekkende rookwolken om ons heen. Leek wel of we bij de DSM fabriek stonden.

Maar.... aanradertje voor de kerst!!!!! :) :)

[ Voor 5% gewijzigd door koffieboontje op 30-08-2005 20:16 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.