[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.173 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 23:02
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 17:51:
[...]

Nee :9

BTW: Mooie post btw, k lach me hier dood roflmao :P _/-\o_ :D
Tof dat iemand kan lachen met die opmerking :)
Maar opmerkingen maken over reacties van 5 maanden terug vind ik toch wel een beetje "not done"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 20:49
ik denk dat iedereen hier wel lacht om elkaar.. ik iig wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist nog

We waren hier bezig in huis met het aanleggen van bedraad netwerk, we hadden altijd draadloos gehad. Maar dit werkte voor geen klote.
Kabels kwamen bij mijn vaders pc uit, en daar zat een leuk klein gaatje in de muur, dat toen der tijd door de @home monteur was aangelegd.
Dus ik en mijn broertjes schoonvader, dachten makkelijk door dat gataje te kunnen. Kabeltjes bijelkaar gebonden en eraan getrokken, maar helaas. Niks werkte.

Dus betonboor gepakt en een gaatje erbij geboord, twee centimeter van het oude gaatje, maar dit ging ook niet zo makkelijk, we hadden alles goed nagemeten, en precies afgetekend, maar kennelijk "versprongen" onze muren, dus konden we weer boren.

Nadat alle kabels boven waren aangekomen, kwamen we bij het makkelijkste, de houten tussenmuur tussen mijn broertjes hun kamer.
Wij netjes een gaatje willen boren, breekt onze houtoor af. Wat blijkt..zit er een 1cm dikke staalplaat in!!
Staalplaat helemaal geperforeerd, en de kabels getrokken, netjes weggewerkt, dus ik dacht. Laat ik eens mijn pc kast ontstoften.
Dus ik haal me koeler van me CPU af, en inderdaad. Een berg stof, (Zalma Cool en Quiet ding Cu/Al)
Ding helemaal schoongemaakt en terug gezet, maar pc sloeg steeds uit, met de melding dat de Temp te hoog werd.
Dus alles nagekeken en niks kunnen vinden, komt me schoonzusje aan ( een totale leek op pc gebied)

"Wat doet dat kabeltje buiten je kast?"

Was ik vergeten de kabel van de Fan controller vast te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
omg gohan lol

das echt te grappig als leken van die opmerkingen maken 8)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog vandaag gebeurd, 2-3 uur geleden.
K kwam bij een vriend om effe te oc'en (net gedaan, niet ver gekomen :P, veiligheid :9 )
Dus effe een nieuwe kast gehaald en wat fannetjes, cpucooler en een northbridgecooler.
Dus dan zit je daar....

Pakt de pc en alles eruit, ging wel lekker, op de mobo na dan...
Er was namelijk een schroefje uigegraven en dus was et met geen mogelijkheid te draaien, met wat kracht lukte het, toch maar naar de tang overgestapt!!!

Ben je bezig met die tang, kon je er later achter dat je 3 chipjes er af hebt gerost (dieminiscule dingetjes :P )
Gameport en de onboard audio zijn dus waarschijnlijk dood
Na wat gekloot besloot ik gewoon die tang te pakken en dat ding eruit te trekken.
Het lukte!!! En die mobo vloog toch mooi! Vervolgens een mooie landing in die case :D
Dus effe de northbridgecooler erop, alleen wou de oude niet los, dus dat werd effe knippen :P
Northbridgecooler erop en dan de CPUCooler.
Met wat gerotzooi is et gelukt :P

Zo, beide kasten leeg en nu de nieuwe kast, ging ook wel lekker... (nou? :P )

Fannetje was wat klote te monteren, dus maar op 2 plaatsen wat schroefjes neergeknald
HDD Was ook niet geweldig vast, dus werd et weer klote om te monteren.
Na 20 minuten lukte het er 1 schroefje in te krijgen ( :? )

Alles erin, verder geen problemen...
Hmm... Die 3,5 drive kan er ook wel in...
Wtf? Gaat niet? Na wat stoten kwamen we erachter dan de onderkant van de HDD in de weg zat :?

Toen kwamen de fannetjes, mooi erin maar te weinig aansluitingen, na wat combo's te hebben gemaakt lukte het nog net, maar de cd-drive moest worden ontkoppeld ivm maar 2 male-molexen? :?

Effe naar de winkel en splitsers gekocht
Ook gelijk de fannetjes in orde gebracht, alles goed en aan dat ding.
Inene... WTF! K hoor wat! Laat je net effe de case in kijken, bleek er een fanconn. male tegen de case aan zitten, gevolg tot wat schokken |:(
Dus ik wil snel de pc uit doen en denk natuurlijk niet goed na en wil ik et via de knop doen.
Voordat ik daar in slaagde op em zelfs aan te raken was de pc al uit!
Alles eraf, oude combo weer, startknop indrukken.... Niks....
Dan zit je daar dan met een kapotte pc _/-\o_
OWND! :D

/me en zn vriend slaagde erin om met een male fanconn. de hele pc te mollen door 1 druk op de knop.

Vervolg komt later of er wat delen heel zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:05:
Nog vandaag gebeurd, 2-3 uur geleden.
K kwam bij een vriend om effe te oc'en (net gedaan, niet ver gekomen :P, veiligheid :9 )
Dus effe een nieuwe kast gehaald en wat fannetjes, cpucooler en een northbridgecooler.
Dus dan zit je daar....

*Verhaal*

/me en zn vriend slaagde erin om met een male fanconn. de hele pc te mollen door 1 druk op de knop.

Vervolg komt later of er wat delen heel zijn :P
Ik denk na dit verhaal te hebben gelezen dat het niet alleen door die male fanconn. komt hoor ;) Ik heb welleens 2 draadjes van een adapter van 12V ( connectortje afgeknipt omdat ik een fan op mijn versterker wilde richten :X ) tegen mijn kast aan gehad, gaf een paar mooie blauwe vonken maar pc bleef draaien. Gelukkig hoorde ik iets knetteren en kon ik de adaptor er uit trekken. En alles doet het nog prima.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Lol Sjibble misschien kun je beter van computers af blijven in de toekomst ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

Ik denk na dit verhaal te hebben gelezen dat het niet alleen door die male fanconn. komt hoor ;) Ik heb welleens 2 draadjes van een adapter van 12V ( connectortje afgeknipt omdat ik een fan op mijn versterker wilde richten :X ) tegen mijn kast aan gehad, gaf een paar mooie blauwe vonken maar pc bleef draaien. Gelukkig hoorde ik iets knetteren en kon ik de adaptor er uit trekken. En alles doet het nog prima.
Daarom deed ie et daarvoor wel ;).
En dat connectortje zat er echt tegenaan, je zag daar vonken af komen.
O ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:51:
Lol Sjibble misschien kun je beter van computers af blijven in de toekomst ;)
Ik wil juist later misschien wat met computers doen, expirimenten zijn ook goed, zoals hoe lang houd een fannetje het vol op 3x de voltage ;)

En shit has to happen some times :P
En je beleefd ook es wat, no boring life anymore! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

hmm doet me denken aan die oude discman die ik heb open gesloopt, draadjes aan de motor gesoldeerd, draadjes door et batterijklepje naar buiten, discman dicht, draadjes aan de lab voeding, en maar verder draaien die knop :P hij deed geloof ik zonder problemen 17 volt terwijl er maar 2 1,5v batterijen in gaan :| shiiitt in ieder geval ik had dus een cd ermee weggeschoten en nog 1 en nog 1 totdat ik erachter kwam dat ze te snel eraf vlogen, en toen ik wat beter keek bleken dat door de snelheid die zilveren balletjes die de CD op zn plaats houden uit dat draaiende ding waren gevolgen :| kuttt :P

da was ni echt een cm blunder maarja...

bijna CM blunder bij mn gamecube, had ik bijna door het draadje van et mobo naar de controller ports door gesoldeerd net optijd geroken dat smeltende plastic :P

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge64 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:09:
hmm doet me denken aan die oude discman die ik heb open gesloopt, draadjes aan de motor gesoldeerd, draadjes door et batterijklepje naar buiten, discman dicht, draadjes aan de lab voeding, en maar verder draaien die knop :P hij deed geloof ik zonder problemen 17 volt terwijl er maar 2 1,5v batterijen in gaan :| shiiitt in ieder geval ik had dus een cd ermee weggeschoten en nog 1 en nog 1 totdat ik erachter kwam dat ze te snel eraf vlogen, en toen ik wat beter keek bleken dat door de snelheid die zilveren balletjes die de CD op zn plaats houden uit dat draaiende ding waren gevolgen :| kuttt :P

da was ni echt een cm blunder maarja...

bijna CM blunder bij mn gamecube, had ik bijna door het draadje van et mobo naar de controller ports door gesoldeerd net optijd geroken dat smeltende plastic :P
Wat wil je nou verbeteren aan een Gamekubus?! :P
Die cd-schieter is wel stoer geweest? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-08 09:08

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

ik was het ledje aant verwisselen ;)

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ge64 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:03:
ik was het ledje aant verwisselen ;)
Now you see that shit can happen even with a LED :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Ik wil juist later misschien wat met computers doen, expirimenten zijn ook goed, zoals hoe lang houd een fannetje het vol op 3x de voltage ;)

En shit has to happen some times :P
En je beleefd ook es wat, no boring life anymore! ;)
Als je mijn posts had gelezen een paar topics terug had je precies hetzelfde tegen mij gezegd :D

Die post nam een halve pagina in beslag O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:19:
[...]

Als je mijn posts had gelezen een paar topics terug had je precies hetzelfde tegen mij gezegd :D

Die post nam een halve pagina in beslag O-)
Vind em voor me aub O-)

UBER! :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 17:06

RainofDeath

DYUVSDFJ

Mijn mislukkingen:

De ouderwetse 110/230 volt knop op de voeding

In het moederbord waar ik nu nog mee werk heb ik in de PS/2 poort een pin afgebroken waardoor ik geen PS/2 muis meer kan gebruiken. :P USB werkt wel lekker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Wat een geweldig topic :)

Mijn mislukkingen tot zo ver:

Eerste pc, ik dacht laat ik hem zelf in elkaar zetten, kan vast niet fout gaan. Moederbord kunnen monteren zonder afstandhouders (hij lag dus direct op de kast gemonteerd :X ).
Na alles te hebben aangesloten zegt mobo piep bij indrukken powerbutton.
Na velen telefoontjes met pcwinkel besluit ik om hem af te geven bij de helpdesk van deze winkel, zij zagen direct dat het zonder die afstandhouders was gemonteerd en zeiden dat ik van geluk mocht spreken dat het mobo nog leefde.

Met zalman CNPS6000 CU met zo'n fan die erboven zweeft, even niet opletten vinger er tussen, 1 fanblade vliegt eraf en 1 nagel van vinger zeer pijnlijk en rood/paars.

Sinds kort waterkoeling (4 maanden ofzo), en vond de groene vloeistof erin maar lelijk, dus systeem leeg laten lopen, en weer gevult. Bij het leeglopen had ik paar slangen losgemaakt en uiteindelijk zelfs de loop van de slangen door de kast veranderd (voor betere luchtstroom).
Ik besloot ondanks dat ik slangen had losgetrokken e.d. dat een proef run niet echt noodzakelijk was, gewoon eerste paar minuten opletten als hij aanstaat en alles komt goed, dacht ik.
Je ziet het al aankomen: lekkende slang :X . 1 van de aansluitingen op het cpu blok liet water naar beneden lopen, zo op me grafische kaart (lag al een aardige plas met water op het pcb).
Bleek dat deze slang nog wel een paar millimeter in het blok gedrukt kon worden.
Grafisch kaart heeft het wonder boven wonder overleefd.

wat heb ik hiervan geleert, check altijd je slangen grondig, en draai minstens een paar uur test als je iets drastisch veranderd in de opstelling.

En uiteraard, steek geen vingers in fans (of doe dit voorzichtig) en monteer geen mobo's direct op de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Nou heb ik inmiddels al een hele hoop stomme dingen gedaan met pc's en andere electronica, maar de 2 meest voorkomende dingen die ik hier lees zijn mij nou nog nooit overkomen.
- De 110V<--->230V switch.
- Fanbladen afbreken door vingers insteken.

Ik heb nooit aan de 110V<--->230V switch gezeten omdat het me niet logisch leek een voeding te laten "denken" dat ie 2x zo weinig stroom krijgt dan dat ie in werkelijkheid krijgt.

Wat die (afgehakte)vingers betreft, ik heb al zooooo vaak een vinger in een fan gestoken om em ff stil te zetten en ik ben al zooo vaak perongeluk met men hand tegen een fan aan gekomen als ik in men kast bezig ben terwijl ie aan staat, dat ik me niet voor kan stellen hoe er vinnen moeten afbreken of nagels kapot kunnen gaan. Het zijn altijd gwoon 80x80 fans die 1500 toeren oid maken. Wel 1x een vin van een fan gebroken doordat ie al draaiend naar beneden op iets hards viel. Die vin heb ik er trouwens weer aan vast geprobeert te lijmen, waarna ie er gewoon vrolijk weer vanaf vloog met 2000 toeren.

ff kijken of ik de afgelopenmaanden nog iets stoms heb gedaan....ohwja....heb de 'Karajan module' (geluidsmodule die je op je moederbord prikt om geluidsaansluitingen te krijgen) van mijn gloednieuwe DFI Lanparty SLI-DR opgeblazen :X Weet niet precies meer hoe het kwam, maar ik kreeg een flinke schok toen ik een van de kabeltjes aan raakte en toen was ie kaduuk. Men moederbord was niets mee aan de hand gelukkig.... Had wel gelijk een mooi excuus om een
Audigi 2 (nogwat modelnummertjes) aan te schaffen.

ennuh...verder kan ik zo snel nix bedenken...al me iets te binnen schiet zal ik et posten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Who Am I? op 06-09-2005 18:34 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Laatst online: 12-09 11:16
Dat van die fans, ik begrijp het ook niet.
Stop tegenwoordig regelmatig (toch wel 1 keer per maand) me vinger in een 120mm fan, maar deze draait ook maar op 900rpm.

Die van zalman fan weet ik niet meer hoe snel hij draaide, wel weet ik dat ik dit niet express deed, vinger schoot er volgens mij in nadat ik ergens kracht op zette en weg slipte ofzo. Ook nog de blade terug gesuperlijmt, maar zonder succes, 1 klein stuk was echt foetsie waardoor de blade niet meer helemaal goed zat, resultaat: een heftig schuddende kast en een hoop herie :P .

Dat van die 115/230 volt switch kan ik ook maar niet begrijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Dat schudden is idd wel heel erg gaaf....als er vrienden van mij komen en vragen waarom er een vin mist zeg ik altijd: houd maar ffies goed vast >:) vervolgens zet ik er spanning op en schrikken ze zich een beroerte >:) (btw ook handig als je vriendin langs komt en je bent moe :X )

[ Voor 58% gewijzigd door Who Am I? op 06-09-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 19:40

Nox

Noxiuz

Who Am I? schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:06:
Dat schudden is idd wel heel erg gaaf....als er vrienden van mij komen en vragen waarom er een vin mist zeg ik altijd: houd maar ffies goed vast >:) vervolgens zet ik er spanning op en schrikken ze zich een beroerte >:) (btw ook handig als je vriendin langs komt en je bent moe :X )
heb je een PC in een dildo gemod ? cool :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
noksiejus schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:35:
[...]

heb je een PC in een dildo gemod ? cool :)
Wahahaha _/-\o_
Als ze te heet word, word ze gekoeld door de nog overgebleven vinnen van de fan B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Over mislukkelingen gesproken. Kwam dit net tegen op't web
Afbeeldingslocatie: http://content.ytmnd.com//140000/140430/image.jpg

Geen commentaar lijkt me

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte,89 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:52:
[afbeelding]

Geen commentaar lijkt me
Zonde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

aan de vriend die hem dit heeft wijsgemaakt:

_/-\o_

het zou natuurlijk ook gewoon een geintje met een fotosoepje kunnen wezen... :X

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte,89 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:52:
[afbeelding]

Geen commentaar lijkt me
Mag ik vragen waar je dat vandaan heb?
Wil de reacties wel een lezen :9 Wel echt heeel dom... :+
Wel goeie actie van die vriend maar.
Van je vrienden moet je het hebben.

En btw ik geloof het niet. Want als je goed kijkt naar hoe hij het slot gezaagd heeft. Dat ziet er absoluut niet uit als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.alltests.de/hardware/reviews_03/leadtek_a360_lx/agp_slot1.jpg

Photosoep verklaard :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
^
Google is your friend... :+

http://www.tech-forums.ne...5&perpage=15&pagenumber=1

[ Voor 12% gewijzigd door Xiled op 07-09-2005 20:08 ]

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

@ UTF Nightmare...

jij hebt dan ook een plaatje van een agp kaart te pakken :P

[edit]

ik vind dat hout op het plaatje trouwens wel erg nep... :/

[edit]

hij probeerde hem trouwens in een normaal pci slot te gooien, hij had geen ap op z'n pc...

[ Voor 58% gewijzigd door Colan op 07-09-2005 20:16 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colan schreef op woensdag 07 september 2005 @ 20:11:
@ UTF Nightmare...

jij hebt dan ook een plaatje van een agp kaart te pakken :P
Dat snap ik waarom zou hij anders in een PCI-e aansluiting gaan zagen...?
Hij wou toch juist een AGP aansluitingen hebben of begrijp ik hem verkeerd? :?
Of wil hij een pci aansluiting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-08 20:06
Maar dat is wel heel erg dom, verderop in die thread staat ook nog een foto, alleen is die niet meer bereikbaar door het vele bekijken van die foto ;) Jammer, had het wel willen zien, zoiets doe je toch echt niet lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Laatst online: 26-02 21:52
ja verderop staat nog dat ie het echt heeft gedaan ja

edit : of hij heft et net als die andere vent gedaan door op paint wit er overheen te kleuren :P

[ Voor 49% gewijzigd door Hymanz op 07-09-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
Dit ga je toch echt niet geloven....

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan

Colan

sucks @ solderen

alleen wel sinister dat 'ie zegt:

"id post pics, but no camera"

dan moet het dus wel een soepje wezen, toch?

--------------------------------------------------------------------

Ik heb nog een leuk mislukkelingen-actie verhaaltje van me werk:

ik was aan een p3 aan het sleutelen, de sidepanel lag eraf en opeens hoor ik die CPU-koeler compleet uit z'n dak gaan en herrie maken, ik denk "vage shit man", en ram nog ff gauw naar de BIOS toe (het was tijdens een boot) en zie daar dat de CPU maarliefst richting de 110 vloog...ik tik even mijn collega aan en zeg "OF de bios liegt, OF dat ding is bloedverziekend heet" hij zegt "bullshit, er is toch niks vernaderd aan dat ding tijdens de laatste keer dat ie aanstond, en toen was er niks mis mee"

dus in alle ongeloof legt hij z'n vinger wel eventjes op het koelblok, en ja hoor, je raadt het al: "pssssj" #*plaats hier wat obscene taal*# ...

toen heb ik toch maar de power eraf gehaald, leek mij wel verstandig...die pc loopt trouwens weer, niks op aan te merken(is iig niet meer terug gekomen)

zal ik echt nooit meer vergeten..wat een actie 8)

[ Voor 83% gewijzigd door Colan op 07-09-2005 22:05 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
Erik070 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:27:
Dat van die fans, ik begrijp het ook niet.
Stop tegenwoordig regelmatig (toch wel 1 keer per maand) me vinger in een 120mm fan, maar deze draait ook maar op 900rpm.

Die van zalman fan weet ik niet meer hoe snel hij draaide, wel weet ik dat ik dit niet express deed, vinger schoot er volgens mij in nadat ik ergens kracht op zette en weg slipte ofzo. Ook nog de blade terug gesuperlijmt, maar zonder succes, 1 klein stuk was echt foetsie waardoor de blade niet meer helemaal goed zat, resultaat: een heftig schuddende kast en een hoop herie :P .

Dat van die 115/230 volt switch kan ik ook maar niet begrijpen
Stuk van je nagel kwijt en een behoorlijk diepe snee is mij toch al gelukt hoor (wel met een Delta 6cm fan ala 4500rpm :P)

• Who Am I?
Jongens....kijk nou ff goed naar de bovenkant van het plaatje....dit is gewoon een heel slechte fotosoep.
Aan de bovenkant zitten allemaal vreemde randen, die achtergrond is zo nep als et maar kan en die banen zijn wel erg mooi recht afgezaagd/gebroken. En hij geeft ook nog eens de hint dat ie geen camera heeft en tog foto's kan posten.

*Alle apies kijke....*

En nu weer trug on-topic....wie heeft er nog wat gemold vandaag?

[ Voor 10% gewijzigd door Who Am I? op 08-09-2005 12:32 ]

• BJup
  • Laatst online: 22-08 21:44
W#$%@$#%#!!!!!!!!

Ik ben een CF --> IDE connector aan het maken. 50 pinnetjes aan 50 draadjes gesoldeerd, IDE kabel uitelkaar gestrokken en gestript, volgens schema draadjes aan IDE solderen, breekt bij het 26e te solderen draadje (na 76 keer strippen, uitzoeken en solderen dus) het betreffende pinnetje van de CF connector af... Kan ik potverdriedubbeltjes weer beginnen ;(

Verwijderd

Ik had vandaag niet echt een mislukking maar toen ik mijn computer weer terug in mijn case wou bouwen omdat hij een tijd uit mijn case heeft gelegen wegens mijn WC en voor OC'ing. Ik alles aansluiting. Doe mijn computer aan. Hoor ik keihard gepiep. Ik CPU eruit halen. Wou ik later mijn VGA eruit halen bleek het dat ik de molex aansluiting niet op mijn 6800 LE had gedaan... |:(
STOM STOM STOM!!
Maar goed ik dus weer CPU erin molex in de VGA en omstarten. En nu komt de allerstomste fout ooit :9 ... precies op het moment dat ik mijn power-knopje indrukte keek ik naar mijn cooler-loze CPU. Ik was dus gewoon vergeten om mijn cooler op de cpu te doen. Ik helemaal in paniek PC zo snel mogelijk uitzetten, aan mijn cpu voelen maar ze had gelukkig niks :9 Voelde ook niet warm aan. Maar dat vond ik dus echt het stomste wat ik ooit gedaan hebt... :P En het zeg er heel eng uit eigenlijk, een cooler-loze cpu :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:15:
Ik had vandaag niet echt een mislukking maar toen ik mijn computer weer terug in mijn case wou bouwen omdat hij een tijd uit mijn case heeft gelegen wegens mijn WC en voor OC'ing. Ik alles aansluiting. Doe mijn computer aan. Hoor ik keihard gepiep. Ik CPU eruit halen. Wou ik later mijn VGA eruit halen bleek het dat ik de molex aansluiting niet op mijn 6800 LE had gedaan... |:(
STOM STOM STOM!!
Maar goed ik dus weer CPU erin molex in de VGA en omstarten. En nu komt de allerstomste fout ooit :9 ... precies op het moment dat ik mijn power-knopje indrukte keek ik naar mijn cooler-loze CPU. Ik was dus gewoon vergeten om mijn cooler op de cpu te doen. Ik helemaal in paniek PC zo snel mogelijk uitzetten, aan mijn cpu voelen maar ze had gelukkig niks :9 Voelde ook niet warm aan. Maar dat vond ik dus echt het stomste wat ik ooit gedaan hebt... :P En het zeg er heel eng uit eigenlijk, een cooler-loze cpu :Y)
cool idee voor een horrorfilm >:)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen ze:

- Het leuke 220/115 knopje omzetten perongeluk op je voeding
- Je zekering van je voeding eruit blazen omdat je met je neon zit te klooien
- Je CPU koeling stekkertje eruit halen, pc aanzetten (Ging na 10 seconde al roken)
- Teveel overclocken
- Je hdd uit je handen laten vallen
- perongeluk je dremel in je cdromdrive zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[rml]TommyGun in "[ CM] De mislukkelingen - deel 3"[/rml]

Die gast met die nVidia kaart, whahahah _/-\o_ :D Dan ben je echt zóó dom!

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 09-09-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

ook hier nog wel een mooie :

bezig zijn met een (toen) net nieuwe pc, flinke casemod al uitgevoerd, mATX board er in, nog een thunderbird proc er op geprakt etc... alles ging goed. (kan je nagaan hoe lang geleden...)
Maarja, ik wilde verlichting.......en ik vond een ccfl niet "spannend" genoeg :P
Had ik het daar maar bij gehouden :

Ik vond een oude muts, met daarop van die filkkerende ledjes. Ik heel netjes een printplaatje gemaakt met een paar weerstanden er op. Daarna aangesloten op de pc :) vervolgens de stroom ingeschakeld en op dat moment er achter komen dat ik een weerstand vergeten was....
conclusie : mobo kaduuk, processor kaduuk, geheugen kaduuk.....

en dan nog het ergste, uit ergernis te fanatiek opstaan, kast omduwen welke op de grond valt, zware deuk in de kast.....weg 1200 gulden......
mobo nieuw gekregen, geheugen en processor moeten kopen....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ KZ

LOL! :D _/-\o_

/me nog, effe een fannetje gehaald (je raadt et al :+ )
Ik dat ding aan voor een testritje, mooi! :D
Nu alleen effe verplaatsen... TSJAK!
Lekker tegen de fan aan, draaide op topspeed _/-\o_
Schoot dik in mn duim en doet al 5 uur pijn :P (als ik er aan zit O-) )

Pics? :D :>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:04:
[...]

[rml]TommyGun in "[ CM] De mislukkelingen - deel 3"[/rml]

Die gast met die nVidia kaart, whahahah _/-\o_ :D Dan ben je echt zóó dom!
JIJ BENT UBER! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
RESPECT! :D
Kinky lijstje >:) :7

EDIT:
Niet echt een blunder ofzo, maar mn vader was steeds bezig met dvd's te fikken
Dat ding begon leip te doen en later wou dat ding niet meer open.
Naaldje gepakt en open, wat blijkt....
Ding draaide zonder cd en je zag een mooi rood ledje achterin schijnen, zo prachtig :D
Nu doet ie et wel weer :D

EDIT2:
Net weer gebeurd, alleen bij mij (hetzelfde cd'tje en nog een die gefikt was)
Kutbrander :P :9

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Misschien niet echt een mislukking....maar tog het bewijs dat een toetsenbord erg smerig word...(eigenlijk was ik gewoon de macrofunctie van de nieuwe digitale camera van men ma aant proberen :X )
Foto is wat aan de grote kant (2mb)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66105/thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Who Am I? op 11-09-2005 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het ja, het toetsenbord is zo smerig dat sommige toetsen helemaal zwart geworden zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:30:
Ik zie het ja, het toetsenbord is zo smerig dat sommige toetsen helemaal zwart geworden zijn. :+
Neej, is andersom.
Maar wel leuk verhaal trouwens ;)
'Vriend' van mij had et zelfde toetsenbord als ik alleen dan een witte, maar hij mikte er cola over en toen was ie naar de klote. Dus kreeg ik et geniale idee om een 'dambord tobomod' te maken. Ene helft witte en andere helft zwarte dus. Dus vandaar :P
In et begin was et best wel trippend, maar toen ik mezlef blind leerde typen maakte et niet zo veel meer uit :P
Is trouwens best cool met UV-licht.

[ Voor 6% gewijzigd door Who Am I? op 11-09-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
Who Am I? schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:44:
[...]

Neej, is andersom.
Maar wel leuk verhaal trouwens ;)
'Vriend' van mij had et zelfde toetsenbord als ik alleen dan een witte, maar hij mikte er cola over en toen was ie naar de klote. Dus kreeg ik et geniale idee om een 'dambord tobomod' te maken. Ene helft witte en andere helft zwarte dus. Dus vandaar :P
In et begin was et best wel trippend, maar toen ik mezlef blind leerde typen maakte et niet zo veel meer uit :P
Is trouwens best cool met UV-licht.
De rest van de toetsen gebruikte je als dam schijven? :+
Wel leuk idee ga ik ook eens doen

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Who Am I? schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:23:
Misschien niet echt een mislukking....maar tog het bewijs dat een toetsenbord erg smerig word...(eigenlijk was ik gewoon de macrofunctie van de nieuwe digitale camera van men ma aant proberen :X )
Foto is wat aan de grote kant (2mb)

[afbeelding]
Er zit dezelfde prut tussen als bij die van mij :D

• Who Am I?
:/ schop :/

Jeej...een glas water over je stekkerblok mikken is leuk :D
Ik had et belangrijkste stekkerblok in dit huis in mijn handen (de verlengkabel die mijn kamer van geaarde stopcontacten voorziet) omdat daar een watt meter op zit zodat ik kan kijken hoeveel mijn systeem gebruikt. Ik was zo geinterreseerd aant kijken wat er zou gebeuren als ik alles uit zou doen behalve mijn pc (165W) Specs, dat ik niet door had dat er een glas water op mijn buro stond wat dus omviel en over mijn hand en stekkerblok viel. Gelijk alle apparaten die stroom nodig hebben in et huis waren uit...en ik...gelukkig geen schok. Was de aardlekschakelaar uitgeslagen. Ik het stekkerblok los gemaakt en maar ff een niet geaard stopcontact gepakt zodat ik wel weer snel weer alle vrieskasten enzo weer van stroom kon voorzien voordat alles ontdooit. Waar ik later pas achter kwam (moest naar school snel en heb pc niet meer aan gezet voor ik weg moest) was dat er een hele plens water in mijn tobo was gekomen :X (ja dat dambord) Hij ligt nu op de IC (op de bank met handdoek er onder) en ik hoop dat ie et red.

Verwijderd

Sommigen lukt et ook soms om een kop koffie over hun tobo te plensen en dat ie et laten nog steeds doet ;).

Nu over mij :P Alweer :> :9

Ik kom thuis van school, wil ik op mn pc.
Hmmm... DVD-Fikker staat open, effe dicht doen.
bij 2 cm voor hij sluit stopt ie. WTF!?
Dus ik dat ding douwen, hoor ik geritsel (fikker naar de klote?)
Effe kijken... nee.. komt nergens tegenaan.
Alweer.... en alweer.
Zaklantaarn gepakt, effe geschenen.
Na 2 minuten intensief speurwerk kom je er achter dat er achtering een memo-papiertje vastzit.

*Broertje belt aan*
Ey, zat je aan mn pc ofzo?
::: Nee
Echt niet?
::: Nou, alleen aan de fikker :)

K|_|T :P

DVD-Fikker eruit.
Op tafel dat ding en effe openschroeven.
dan ben je al 5 min bezig om het 4de schroefje los te krijgen (kutschroef(vendraaier) :P )
Ding open, HEHE!
Shit.... Chips :/
Ook weer los....
Papiertje gevonden
Met moeite eruitgetrokken (en vraag me niet waarom ik het met moeite deed! :9 )
Natuurlijk ben je al flink pissed voor dat soort pokkewerk en vervolgens maak je het blaadje plat.
Waarop dus *kuch* fuck you is geschreven :( :9 :P

Broertje = irri = ruzie = ook andere shit = broertje altijd boos
Dan ga je wel denken :P.

Maar hij deed het voor de gein en het was niet zijn bedoeling dat ie erin bleef.
En anders zegt ie wel *fu* wel in mn face :D

Maar ik ken em wel goed genoeg dat als ie et met opzet deed dat er wel een bananenschil in zou zijn geransd met stukjes kiwi :9

• pcnerd
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-04-2022

pcnerd

Jump!

hmm, ooit een keertje een coputer opgeblazen*450 mhz pentium* door de bios settins op default te zetten. Had m'n oom ervoor een andere proc. ingezet oid, iig, hij deed het dus toen maar ff op 600 mhz, dat vond ie niet zo leuk dus hield ie er maar mee op :(. oom kwaad, terwijl het volgens mij toch echt aan hem lag, als je niet je bios settins naar default kunt gooien, is er toch wel iets fout in de hardware, die hij had geregeld.

Take a parachute, and jump!

• marnix007
  • Laatst online: 24-08 14:03
helaas kan ik ook eindelijk posten. jammer genoeg ;D

1e misser: zitten kloten met usb poorten om stroom van te trekken voor je muismat met LEDS, BAM, voeding eruit.

2e misser: zo'n opklemfan voor cpu eraf proberen te halen in een minitower met miniATX mobo (met andere woorden, geen ruimte voor vingers, dus pak je de schroevendraaier maar). paar circuits met de schroevendraaier verbonden die niet samen hoorden.

3e misser: kabel van voeding in de fan van cpu laten hangen (dankzij eerder genoemde minitower met té weinig ruimte). cpu kon wel wat hebben (350 mhz kan nog ongekoeld heb ik me laten vertellen) maar zwart was ie wel.

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:44:
[blabla over broer]

Maar ik ken em wel goed genoeg dat als ie et met opzet deed dat er wel een bananenschil in zou zijn geransd met stukjes kiwi :9
Zo blijft hij tenminste gezond!

• Who Am I?
Twabi2 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:14:
[...]

Zo blijft hij tenminste gezond!
Of juist niet....hij stopt al het fruit wat ie van zen lieve moeder krijgt in de dvd fikker van zen broer.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Who Am I? schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:12:
[...]
Of juist niet....hij stopt al het fruit wat ie van zen lieve moeder krijgt in de dvd fikker van zen broer.
is toch logisch, dan wilt hij toch alleen maar wat geroosterd fruit met die fikker maken . . .

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• Who Am I?
Abomination schreef op donderdag 15 september 2005 @ 22:46:
[...]

is toch logisch, dan wilt hij toch alleen maar wat geroosterd fruit met die fikker maken . . .
Gaat btje off-topic...maar misschien een ideetje voor de T-Net kookcursussen :P 'Fruit roosteren met je DVD-fikkert'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Who Am I? schreef op donderdag 15 september 2005 @ 23:06:
[...]

Gaat btje off-topic...maar misschien een ideetje voor de T-Net kookcursussen :P 'Fruit roosteren met je DVD-fikkert'
moet kunnen :) alleen het velletje dan ofzo.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Ik weet niet of het hier thuishoort , maar ik wenste vandaag even een 'sleutelhanger' te maken van mijn AMD Athon 700 socket A om vooraan in de auto aan mijn spiegel te hangen. Zonder enige voorbereiding de boormachine uit het tuinhuis gehaald, de staalboortjes en ...

... beginnen boren. Na 3 boortjes naar de haaien te hebben geduwd, 10 min proberen boren op verschillende snelheden en een lege accu heb ik het dan maar opgegeven. Die dingen zijn dus echt hard :)

Uit frustratie dan maar mijn oerhersencellen aan het werk gezet en het grof geschut genomen. Een hamer en nagel en mijn spierballen eens getoond :9

Resultaat , vele kleine AMD stukjes :| Jah, daarvoor moet je dus 25j zijn hee , maar 'k vond het wel ff leuk...volgende keer maar 'n diamantboortje gaan halen :+

( 3 meg foto van het resultaat !)

http://users.pandora.be/a...lukte%20sleutelhanger.jpg

Mijn Specs

• Who Am I?
-GF-Annihilator schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 15:19:
Ik weet niet of het hier thuishoort , maar ik wenste vandaag even een 'sleutelhanger' te maken van mijn AMD Athon 700 socket A om vooraan in de auto aan mijn spiegel te hangen. Zonder enige voorbereiding de boormachine uit het tuinhuis gehaald, de staalboortjes en ...

... beginnen boren. Na 3 boortjes naar de haaien te hebben geduwd, 10 min proberen boren op verschillende snelheden en een lege accu heb ik het dan maar opgegeven. Die dingen zijn dus echt hard :)

Uit frustratie dan maar mijn oerhersencellen aan het werk gezet en het grof geschut genomen. Een hamer en nagel en mijn spierballen eens getoond :9

Resultaat , vele kleine AMD stukjes :| Jah, daarvoor moet je dus 25j zijn hee , maar 'k vond het wel ff leuk...volgende keer maar 'n diamantboortje gaan halen :+

( 3 meg foto van het resultaat !)

http://users.pandora.be/a...lukte%20sleutelhanger.jpg
Ja dat is bekend, die ouwe Athlons zijn echt keihard. Is een of ander keramisch (goed geschreven?) materiaal dat zo hard is als steen. Zo heb ik een x een pentium 133 naar de filistijnen geholpen. Maarja, dat was een Pentium, dit is een Athlon en dat is errug zonde ja.

• Hymanz
  • Laatst online: 26-02 21:52
haha ik heb ook zon sleutelhanger maar die is wel gelukt gewoon een spijker doorheen geslagen en er daarna uitgehaald :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:44:
Sommigen lukt et ook soms om een kop koffie over hun tobo te plensen en dat ie et laten nog steeds doet ;).

[verhaal]

Damn als iemand dat bij mijn pc flikt zou ik em uit het raam gooien, omfg hoe kan je leven met zon broer :?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

The Widow Maker schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 18:48:
[...]

Damn als iemand dat bij mijn pc flikt zou ik em uit het raam gooien, omfg hoe kan je leven met zon broer :?
Als ie me gewoon echt pissed maakt word ie gewoon mn boksdummy :9

Overigens nog een mislukking :?
Rekenmachine deed het niet meer bij Wiskunde *kutdisplay*
Effe drukken... HEEJ! Hij doet et!
Effe wat buigen... IETSIE PIETSIE MEER!!!
KRAK!!!
Dag rekenmachine (overigens de 2de met hetzelfde ongeval :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 08:49
De eerste keer:

Kast opgespoten met verkeerde verf en zonder te schuren. Die kon dus vlug weg, tegelijkertijd heb ik ook een 220v TL ingebouwd. Plug te stekker erin en <poef> alle stoppen door.

Gelukkig was er geen HW kapot.
Maar goed... Toen was ik hooguit 12, dus dan mag je dat soort stomiteiten uithalen he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Nie echt een mislukking van mijn kant :P

Ik deed vandaag mijn pc aan, hoor ik een tikkend geluid, ik denk gelijk al "Oh nee toch niet mijn 40 gb harddisk" en ja hoor 40 gb harddisk kapot. Toen maar geboot met zo'n handige linux live cd. Gelijk wd support gechecked voor eventueele garantie staat er dit:

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/3140/screenshot6pd.th.png

* Xiled denkt: was die harddisk maar een week geleden stuk gegaan

[ Voor 10% gewijzigd door Xiled op 23-09-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is pas wat k*t noem

Bart bedenkt zich dat scheldwoorden niet netjes staan

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Xiled schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:55:
Nie echt een mislukking van mijn kant :P

Ik deed vandaag mijn pc aan, hoor ik een tikkend geluid, ik denk gelijk al "Oh nee toch niet mijn 40 gb harddisk" en ja hoor 40 gb harddisk kapot. Toen maar geboot met zo'n handige linux live cd. Gelijk wd support gechecked voor eventueele garantie staat er dit:

[afbeelding]

* Xiled denkt: was die harddisk maar een week geleden stuk gegaan
Zowdan....dan voel je je ook flink in de **** genomen zeg...kan je niet iets met de winkel regelen? want er zit ook nog tijd tussen de fabrikant en de winkel meestal. en ook nog de tijd dat de hdd in het magazijn ligt enzo... kzou niet opgeven iig!

• Xiled
  • Niet online
^
Winkel is al een jaartje of twee failliet, helaas iedereen heeft wel eens ongeluk. Ik vind het zelf niet zo erg dat de schijf stuk is, het gaat mij meer om alle foto's & bestanden die erop stonden waarvan ik geen backup heb 8)7

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Xiled schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 13:21:
^
Winkel is al een jaartje of twee failliet, helaas iedereen heeft wel eens ongeluk. Ik vind het zelf niet zo erg dat de schijf stuk is, het gaat mij meer om alle foto's & bestanden die erop stonden waarvan ik geen backup heb 8)7
stuur een mail naar WD met deze afb erbij.. is kijken wat ze zeggen..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Xiled
  • Niet online
^
Ja ik heb een emailtje naar WD gestuurd, ik verwacht er overigens nie veel van want ik loop gewoon buiten de warranty. Maarja je kan het altijd proberen, ik hou jullie iig op de hoogte.

• Nox

Nox

Noxiuz

Xiled schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:35:
^
Ja ik heb een emailtje naar WD gestuurd, ik verwacht er overigens nie veel van want ik loop gewoon buiten de warranty. Maarja je kan het altijd proberen, ik hou jullie iig op de hoogte.
je hebt meer dan een jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noksiejus schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 21:07:
[...]

je hebt meer dan een jaar garantie ;)
maar de winkel waar ie um heeft gekocht is al meer dan 2 jaar failliet? dus is ie ouder als 2 jaar? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Niet echt een mislukkeling maar slechte timing, mijn 6800LE, heb net 3 weken mijn nieuwe fan eropzitten van zalman, is die dit weekend overleden ;x. Elk spel wat ik opstart wat grafisch goed is. (Dus AOE2 kan ik wel spelen etc:P) valt me pc in standby. Zelfs na reinstall van me systeem :(. Wou hem eigenlijk volgende week gaan overclocken :P

Had geen garantie enzo had hem vorig jaar 2e hands gekocht. Aan de voeding twijfel ik niet echt want mijn voltlijnen liggen eigenlijk strak naast wat ze moeten zijn. Ga vandaag of morgen eerst even testen met een Radeon 9600.

[ Voor 18% gewijzigd door Meneer iCy op 26-09-2005 08:08 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiled
  • Niet online
Goed nieuws voor mij!

Emailtje gestuurd naar WD met het verhaal erin, dit is wat ik heb teruggekregen:

I have updated the warranty for you so you can arrange a replacement on the website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Priest
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 23:26
Op mijn ex-bijbaantje in een computer winkel:

Een keer wat reepjes geheugen van een doos aflaten schuiven. Ja wist ik veel dat dat ding zo glad was, anderhalve meter hoogte van de 4 reepjes 512mb 2 kapot.

Een klant kwam een scanner ophalen. Mijn baas had de connector van de kapotte adapter op een universele adapter gesoldeerd. Ik pak die scanner uit een schap, glijdt die adapter van de scanner af en breekt een van de 2 contactpunten van de adapter af.

Een klant ging zelf even een DVD-brander inbouwen, kwam later terug met de pc en een condensator in zijn hand met de vraag: Is het normaal dat dit los in mijn pc ligt? |:( Wonderbaarlijk genoeg deed de PC het zonder die condensator nog gewoon met op de plaats van die condensator een DVD-brander :)

Thuis een keer een nieuwe 80gig hd laten flikkeren die het nu nog soms wel en soms niet doet, heb hem maar in mijn server gezet die gaat toch niet zo vaak uit en als die schijf het met een beetje geluk doet met opstarten blijft die wel werken.

Ik wilde mijn stopcontact aarden. Draai een van de 2 schroeven waarmee het stopcontact vastzit een stuk los, wil deze met de hand verder los draaien, ik stond op een houten vloer met blote voeten. En ik stond me toen toch onder stroom! Ik had echt geluk. Mijn vader zat achter mijn PC die vlak bij stond en daarvan viel het beeld gewoon weg. Het enige wat hij ook zei toen ik onder stroom stond heh waarom valt het beeld weg. Naderhand had ik hardkloppingen en hoofdpijn niet normaal, het leek wel of mijn hard uit mijn borstkas sprong. Wat bleek nou, een of andere waardeloze elektricien had de veel te lange schroef door de fase draad gedraaid :(

[ Voor 25% gewijzigd door The_Priest op 26-09-2005 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren zeker liever jou kwijt dan rijk ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
The_Priest schreef op maandag 26 september 2005 @ 11:47:

Ik wilde mijn stopcontact aarden. Draai een van de 2 schroeven waarmee het stopcontact vastzit een stuk los, wil deze met de hand verder los draaien, ik stond op een houten vloer met blote voeten. En ik stond me toen toch onder stroom! Ik had echt geluk. Mijn vader zat achter mijn PC die vlak bij stond en daarvan viel het beeld gewoon weg. Het enige wat hij ook zei toen ik onder stroom stond heh waarom valt het beeld weg. Naderhand had ik hardkloppingen en hoofdpijn niet normaal, het leek wel of mijn hard uit mijn borstkas sprong. Wat bleek nou, een of andere waardeloze elektricien had de veel te lange schroef door de fase draad gedraaid :(
Misschien handig om een volgende x eerst de groep uit te schakelen voordat je met een stopcontact gaat kloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Who Am I? schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:30:
[...]

Misschien handig om een volgende x eerst de groep uit te schakelen voordat je met een stopcontact gaat kloten...
Ja, dat is toch het eerste wat je doet als je met stopcontacten en/of verlichting gaat knoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Nouja, de meesten wel, sommigen denken er gewoon niet bij na en doen maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
cryonic90 schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:43:
Nouja, de meesten wel, sommigen denken er gewoon niet bij na en doen maar ;)
En voor die sommigen is dit topic :P

B) Lang leve de mislukkelingen!!! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 17:30
Na het ongelukje met m'n harde schijf (die ik al gepost had) vandaag je pc opstarten en het leuke bericht zien(tijdens boot) dat je schijf naar de knoppen is :'( daar ging dus 10 Gig aan muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 15:38
Zo stom zijn om te willen prutsen aan mijn pc zonder mijn tijd te nemen. De draaiende Maxtor One Touch (120Gb) externe schijf viel naar beneden met als resultaat natuurlijk een headcrash. 60Gb aan backups, installers en funny movies weg.

[ Voor 17% gewijzigd door MMach op 26-09-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
MMach schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:31:
Zo stom zijn om te willen prutsen aan mijn pc zonder mijn tijd te nemen. De draaiende Maxtor One Touch (120Gb) externe schijf viel naar beneden met als resultaat natuurlijk een headcrash. 60Gb aan backups, installers en funny movies weg.
Da's klote...maarja, je hebt altijd je zupergave filmkijk zetel nog joh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag op school.. (ROC Ede :+ ) Wij gingen win98 :O installen op 633mhz systeempjes.. Nou alles goed en wel eerst maar eens format C: dan.. zit ik te wachten totdat de bios is gelezen, valt mijn oog links-boven op een processor.. (ipv de koeler dus :/ )

Mwah, wij doodleuk dat ding doorlate draaien,, werkte prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackJack schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:53:
[...]

Ja, dat is toch het eerste wat je doet als je met stopcontacten en/of verlichting gaat knoeien.
Ach.......Met je vinger tussen de poten van de stekker gaan wrikken om de stekker eruit te krijgen........! ( was een jaar of 12 toen)
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een schroevendraaier in het stopcontact steek?

En toch doe ik nog steeds genoeg klusjes met stroom zonder de stop uit te scahkelen! Enige verschil is dat ik nu van de draden afblijf alsmede van alles wat onder stroom zou kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
Toch nog wel tricky om dat onder stroom te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

Ach.......Met je vinger tussen de poten van de stekker gaan wrikken om de stekker eruit te krijgen........! ( was een jaar of 12 toen)
Wat gebeurt er eigenlijk als ik een schroevendraaier in het stopcontact steek?

En toch doe ik nog steeds genoeg klusjes met stroom zonder de stop uit te scahkelen! Enige verschil is dat ik nu van de draden afblijf alsmede van alles wat onder stroom zou kunnen staan!
killaz heeft ooit op 9 jarige leeftijd zijn opklapbed onder stroom gezet :Y)
gaf een leuke knal en alles lag eruit, nog bijna de hoofdstop (dat ding in dat kastje waar je niet bijkan O-) ) moeten laten vervangen

papa was boos 8)7

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 22:20
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 22:21:
Vandaag op school.. (ROC Ede :+ ) Wij gingen win98 :O installen op 633mhz systeempjes.. Nou alles goed en wel eerst maar eens format C: dan.. zit ik te wachten totdat de bios is gelezen, valt mijn oog links-boven op een processor.. (ipv de koeler dus :/ )

Mwah, wij doodleuk dat ding doorlate draaien,, werkte prima :)
Lol hetzelfde gebeurde bij mij ook hier (men huis Wageningen :P ) ik had net de eerste fase van met houten kast mod af dus ik denk ff teste of die het nog doet.
Alle stekertje erin douwen ( beetje onhandig wat ik had het moederbord ondeste boven een de boven kant op gehangen ) cpu (cpu = 600mhz) fan stekertje erin beetje wroeten krak krak kijk hij zit vast.
Dan vervolgens aan zetten, leuk de bios instellen , boten van een win98 cdrom Format C (9gb hardeschrijf) doen (leuk toch dat alles in msdos FULLSPEED loopt) . En dan naar beneden lopen om te gaan eten.

half uur later

Loop weer naar boven en hij was net klaar en ik run de setup.
Hmmm dat is raar de bovenkant van het hout is nog wel erg warm
Hmm en de fan is ook wel erg heet en DRAAIT NIET.
En Het koelblok OUW :+ 1ste graads Brandwond

ff na meten met zo'n oven temperatuur ding 90 graden was het koelblok.
En het werkte nog steeds, toch maar ff uit gedaan ff de fan goed aansluiten.
Toen weer opgestart en weer verder met de install gegaan.
Conclusie

LANG LEVEN DE CELLERON PROCCESORS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Ik had een x zo'n celleron in 1x 100% geoc'd vond hij niet zo leuk... :+ Volgens mij ding door gebrand en gat in mn mobo :'( Mja ik was toen hoog uit 11 dus dan mag dat wel :p

Maar ik kan hier nog wel heel veel posten maar daar heb ik nu geen zin in doek nog wel een keertje :9

[ Voor 36% gewijzigd door syo op 12-10-2005 17:09 ]

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
sdram reepje verkeerd om |:( |:(

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syo schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:05:
Ik had een x zo'n celleron in 1x 100% geoc'd vond hij niet zo leuk... :+ Volgens mij ding door gebrand en gat in mn mobo :'( Mja ik was toen hoog uit 11 dus dan mag dat wel :p

Maar ik kan hier nog wel heel veel posten maar daar heb ik nu geen zin in doek nog wel een keertje :9
jij was er vroeg bij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

ja :D ben nu 14 :9

[ Voor 6% gewijzigd door syo op 12-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Laatst online: 10-09 17:33
een voeding en een AT mobo rond late slingere, mijn broertje ziet het mobo met de voeding, die niet onder spanning staan

hij verwisselt twee aders

ik zet mijn voeding op

KNAL

alle elco's uit het bordje ....

mijn goede ISA 1mb trident videokaart en mijn mobo+proc+ram naar de maan ....

ik had net een nforce2 bordje gekocht, en ik had mijn oude amd athlon xp 1600+ er in gestoken, en de 1600+ had een flutkoeler

ik dank ik ga eens ocen

op 1800mhz brandde hij door, op standaard votage

al de rest is gelukkig blijven leven ...

toen mijn zuurverdiende spaarcentjes geinvesteerd in een processor in plaats van twee latten ram

goede keus,mijn sempron draait op 2300mhz op stock voltage ....

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon heeft eens een enorme flater geslagen...
Wat zou er gebeuren als je een pentium 66 op 333 probeert te laten draaien zonder cooler? juist...
hehe... even kijken of ie het doet... sissssssssssssssss... hee, me cooler ligt nog hier! BOEM!!!!!!!!! shit, me kast is kapot! (staken van die scherven silicium uit :P )

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 12-10-2005 21:38 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazam0
  • Laatst online: 05-04-2021
voedingskabeltje van mijn 60 gb ibm hdd zat wat strak.... gewoon met bruut geweld proberen... krak .. de hele voedingsaansluiting brak af.... 3 secondelijm en een soldeertang deed wonderen. draait nog steeds zonder problemen in mijn externe vuurdraad kastje

shazam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
* tafkaw is afgelopen week met de fiets onderuit gegaan:

-1x laptop met barst en HD met bad sectors (:( Geen garantie meer...)
-1x externe harddisk waar alle backups van afgelopen jaren op stonden naar zn grootje
-1x knie redelijke gatenkaas...

Conclusie: * tafkaw gaat sparen voor een RAID 5 storage server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shazam0
  • Laatst online: 05-04-2021
die open cd spelers deden het beter dan die frees van de mythbusters , heel wat geexplodeerde disks gezien

*edit* typos

[ Voor 9% gewijzigd door shazam0 op 12-10-2005 21:48 ]

shazam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
rastamen schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 16:49:
Loop weer naar boven en hij was net klaar en ik run de setup.
Hmmm dat is raar de bovenkant van het hout is nog wel erg warm
Hmm en de fan is ook wel erg heet en DRAAIT NIET.
En Het koelblok OUW :+ 1ste graads Brandwond

ff na meten met zo'n oven temperatuur ding 90 graden was het koelblok.
En het werkte nog steeds, toch maar ff uit gedaan ff de fan goed aansluiten.
Toen weer opgestart en weer verder met de install gegaan.
Conclusie

LANG LEVEN DE CELLERON PROCCESORS :+
Dan zat er tenminste nog een koelblok op :)
Zo wou ik onlangs mijn Athlon64 3200+ met een Zalman 7700 AlCu en voeding vervangen door een Athlon64 3500+ met Zalman 7700 AlCu en een Tagan PSU. De 3200+ en de 7700 AlCu moesten in een andere PC ingebouwd worden. Dus haal ik de koeler er af, haal de 3200+ er uit en stop er onmiddellijk de Athlon64 3500+ in. De 3200+ stop ik in het andere moederbord en ik monteer er ook meteen maar de 7700 AlCu op. Die andere PC moest Windows nog op geïnstalleerd worden dus doe ik dat maar. Eénmaal dat gedaan was, installeer ik de nieuwe voeding in mijn PC en start deze op. So far so good, WinXP wordt netjes opgestart en ik open Outlook en IE. Plots valt mijn PC uit. Geen BSOD of reboot maar volledig uit. Ik druk terug op de startknop, het display op de voorkant van m'n case licht even op maar de PC valt onmiddellijk terug uit. Ik dacht dat de nieuwe voeding de oorzaak was. Dus haal ik de netstekker los, wacht enkele minuten en stop de stekker terug in. Een druk op de startknop en de PC start zonder problemen op! En net als WindowsXP bijna opgestart is, valt de PC terug uit. Nu wordt ik echt pissed en ik kijk in mijn case. Zie ik gewoon mijn splinternieuwe Athlon 3500+ zitten zonder koeler! 8)7 Mijn eerste reactie was voelen hoe warm die was maar een fractie van een seconde later was ik al hard op mijn vinger aan het blazen. Die CPU was echt krankzinnig heet!! En dan had ik de PC zelfs nog tweemaal gestart zonder koeler 8)7 Maar wel lof voor de CPU dat deze het toch enkele minuten volgehouden heeft vooraleer uit te schakelen. :D

[ Voor 4% gewijzigd door D-Three op 12-10-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Ik zou even de pc van mn zusje nakijken (stof verwijderen en AS5 erop enzow). Ik had nog nooit een s478 koeler ge-demonteert en ik vond het nogal moeilijk gaan, ietsje harder trekken en toen kwam ie eraf....................MET DE PROCCESOR ER NOG AAN!!! :o |:(

Ik schrok natuurlijk nogal want ik had beloofd dat als ik hem zou slopen hem dan zou betalen. Nou ik denk snel even de proccesor van de heatsink halen en even testen, ja hoor, adhesive koelprut eronder (dankjewel Packard Bell :( ). Na wat gewrik met pasjes, schroevendraaiers enz schoot ie er eindelijk af.

Gellukig doet alles het weer en weet mn zusje van niks ;)

BTW, al is een schroefje in een open case laten vallen terwijl ie aanstaat? Alles doet het nog hoor maar dat schroefje tussen mn vf700 cu en het PCB van mn 6600gt zorgde voor 'paar artifactjes' (lees: trillend wit beeld met rood/groen/blauw/paars/geel etc strepen erdoor 8)7

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn grootste fout ooit: (daarbij mijn enige echt grote)
Destijds was ik nogal een casemod noob (kut-woord) wilde ik een 80mm fan via een fanadapter op een cpu koelblok zetten. Dus ik het koelblok eraf halen om makkelijk te kunnen monteren.
Plotseling wist ik niet meer welke kant van de 80mm fan nou blaast. Dus ik denk: "sluit hem gewoon ff aan om te voelen." Maar ondertussen zat er dus geen fan op de proc...
Je raadt het al: de processor doorgebrand.
Toen gelijk maar een geheel nieuw systeem gekocht, want het mobo had ook al een brandvlek door die verrotte Q-tek voeding.

(wat een boring verhaal eigenlijk :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Nog wat stommiteiten van mijn kant:

1x een celleron 500 mgh in 1x 100% geoc'd maar dat staat hier boven ook.. Toen dacht ik hij's nu toch kapot: dus wat zou het uitmaken als ik nog even het voltage schakelaartje omzet achterop de voeding. Flits.. en toch ruiken naar verbrande pannekoeken :9

Met led zitten kloten op de output van je fancontroller en dan sluiting maken en in de gaten krijgen dat dan alles uit is wat dat ding aan stuurd |:( dus ook cpu en stuff. Snel uitzetten... wachten ding weer aan nix :( Nog langer wachten en toen deet hij het gelukkig weer :) maar die ene output is nog steeds kapo..

Ook leuk: met leds in je molex zitten en dan tegen je case aan :9

Cffl uit zn behuizing willen halen en dan er achter komen dat hij vast moet maar er toch echt uit zal moeten... Dus maar met kracht.. Gevolg: langs 1e krimpkousje komt hij nog 2 niet, kapotte buis :9

En nog veel meer maar dat weet ik even niet meer dus dat komt wel later :*)

[ Voor 15% gewijzigd door syo op 12-10-2005 22:33 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.