[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 22:20
Ik ben ook 14, en had hem niet overgeclockt maar had hem wel lekker een half uur lang laten formateren in dos zonder fan.

Nog zo'n stommie tijd was 12 en was samen met een vriend aan het gamen de 2 computer's stonden naast elkaar waarvan een er aan de bovenkant open stond ( zie groote 12 cm fan die langzaam draait ) Brengt ze'n vader van nootjes en zet die midde op de 2 pc's.
Dus ik wil pinda pakken, maar hij ook ( ja we waren aan het gamen dus we keken nie ) schok die opeens omdat ik zen hand raakte schiet die uit naar link, bakje valt om in de 12 cm fan.
KRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG

Conclussie

Hele systeem kast vol pinda's (overal dus op de geforce 4 op het koeblok hardeschijf en andere fan's )
En voortaan voor altijd een pinda achtergrond op de pc, pc hernoemd naar PindaPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
goeiemorguh schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 22:17:
Ik schrok natuurlijk nogal want ik had beloofd dat als ik hem zou slopen hem dan zou betalen. Nou ik denk snel even de proccesor van de heatsink halen en even testen, ja hoor, adhesive koelprut eronder (dankjewel Packard Bell :( ). Na wat gewrik met pasjes, schroevendraaiers enz schoot ie er eindelijk af.
Waarschijnlijk was het toch geen adhesive aangezien je er dat niet zomaar afkrijgt met een schroevendraaier. Soms gebeurt het inderdaad dat de CPU blijft kleven aan de koeler. Maar dat komt omdat er een soort van vacuum ontstaat en de koelpasta netjes de lucht afsluit waardoor de koeler en de CPU aan elkaar gezogen zijn.
BTW, al is een schroefje in een open case laten vallen terwijl ie aanstaat? Alles doet het nog hoor maar dat schroefje tussen mn vf700 cu en het PCB van mn 6600gt zorgde voor 'paar artifactjes' (lees: trillend wit beeld met rood/groen/blauw/paars/geel etc strepen erdoor 8)7
Neen. Maar het is beter om niet met schroefjes te werken in de case als de PC aan staat ;)
Alhoewel ik wel al eens kleine emmer water die diende als tijdelijk reservoir voor m'n waterkoeling heb omgeduwd. En de PC stond ook aan 8)7 Dan krijg je ook ongeveer zo'n beeld als jij beschreven hebt. Alleen heb ik er niet lang naar gekeken en vlug de stekker uit getrokken. ;)
Gewoonweg alles was nat: moederbord, videokaart, dvd-speler, ... Het enige droge was de voeding :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
BlackJack schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:53:
[...]

Ja, dat is toch het eerste wat je doet als je met stopcontacten en/of verlichting gaat knoeien.
Nee, waarom? Nouja, een beetje electricijn doet dat in elk geval niet op blote voeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou even de pc van mn zusje nakijken (stof verwijderen en AS5 erop enzow). Ik had nog nooit een s478 koeler ge-demonteert en ik vond het nogal moeilijk gaan, ietsje harder trekken en toen kwam ie eraf....................MET DE PROCCESOR ER NOG AAN!!! :o |:(

Ik schrok natuurlijk nogal want ik had beloofd dat als ik hem zou slopen hem dan zou betalen. Nou ik denk snel even de proccesor van de heatsink halen en even testen, ja hoor, adhesive koelprut eronder (dankjewel Packard Bell :( ). Na wat gewrik met pasjes, schroevendraaiers enz schoot ie er eindelijk af.

Gellukig doet alles het weer en weet mn zusje van niks ;)
Op de boxed koelers van die Wilamette P4's zit er zwarte koelprut dat na verloop van tijd zeer hard wordt en nogal plakt. Ik heb hetzelfde gehad, gelukkig met een (kapot) moederbord + CPU die ik had gekregen. Processor er ook uit terwijl het hendeltje van de socket nog niet omhoog stond. Ik was er zeker van dat de CPU nu allemaal scheve pinnetjes moest hebben maar niets... geen schade :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeiemorguh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Admiral Freebee schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 07:05:
[...]

Op de boxed koelers van die Wilamette P4's zit er zwarte koelprut dat na verloop van tijd zeer hard wordt en nogal plakt. Ik heb hetzelfde gehad, gelukkig met een (kapot) moederbord + CPU die ik had gekregen. Processor er ook uit terwijl het hendeltje van de socket nog niet omhoog stond. Ik was er zeker van dat de CPU nu allemaal scheve pinnetjes moest hebben maar niets... geen schade :*)
Ja ik had dus precies hetzelfde, zwarte koelprut, cpu eruit zonder dat hendeltje omhoog was. Ik had trouwens wel 1 scheef pinnetje maar die zat op het hoekje dus die kon ik makkelijk ombuigen :)

|| Specs || SuperPI 1m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

AMD K6 in socket a geduwd |:(
* McGryphon was 8 at the time :D

[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 13-10-2005 07:45 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 17:06

RainofDeath

DYUVSDFJ

Ik zou even de pc van mn zusje nakijken (stof verwijderen en AS5 erop enzow). Ik had nog nooit een s478 koeler ge-demonteert en ik vond het nogal moeilijk gaan, ietsje harder trekken en toen kwam ie eraf....................MET DE PROCCESOR ER NOG AAN!!! :o |:(
Jij ook al? :P

Btw ff een vraagje: ( in verband met cpu van koelblok af trekken) Moet koelpasta drogen? en zo ja: hoe lang?

[ Voor 13% gewijzigd door RainofDeath op 13-10-2005 15:13 . Reden: Vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

hangt af van welke prut je gebruikt

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
RainofDeath schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 15:09:
[...]

Jij ook al? :P

Btw ff een vraagje: ( in verband met cpu van koelblok af trekken) Moet koelpasta drogen? en zo ja: hoe lang?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Stomme actie van men pa....ff harde schijf opruimen....woei, ff shift+dell :/ :| |:( zen hele map met zen werk (2gb onvervangbare APL, XSL, DOC documenten) helemaal foetsie!
Ben nu bezig met recoveren, maar dat loopt niet al te soepel....Iemand nog een recovery programma waar je goede ervaringen mee hebt?

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Who Am I?, "Get data back" heeft een keer erg goed gewerkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 18:20

Aapje

Opel-beun
Who Am I? schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 22:43:
Stomme actie van men pa....ff harde schijf opruimen....woei, ff shift+dell :/ :| |:( zen hele map met zen werk (2gb onvervangbare APL, XSL, DOC documenten) helemaal foetsie!
Ben nu bezig met recoveren, maar dat loopt niet al te soepel....Iemand nog een recovery programma waar je goede ervaringen mee hebt?
Check je email ligt een programmatje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 12-09 07:03
BaBoOn schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 01:56:
[...]

Check je email ligt een programmatje in :)
Thnx! Ga et vanmiddag proberen! Ik denk dat het nog wel zin heeft, want ik heb de schijf er uit gehaald en gezorgd dat er verder geen activiteit op die HDD plaats vind. (het was een aparte HDD voor z'n werk)

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Niet echt een mislukkeling, maar meer geluk bij ongeluk:

Nadat ik mn videokaart uit mn systeem had gehaald om waterkoeling te installeren kwam mn pc niet meer voorbij mn bios. Hij bleef hangen bij detecting ide drives. Daarbij spinde mn hardeschijf niet meer goed op, hij gaf een klein zetje en kwam weer tot stilstand.

Zwaar klote, hardeschijf waarschijnlijk gecrashed :/. Bij nadere inspectie zag ik dat er een smd componentje (weerstand) van de print van de hardeschijf was afgekomen. Dit was waarschijnlijk gekomen door het waterkoelingsblokje van mn videokaart die er tegenaan was gekomen (de hardeschijf stond op zn zij en het blokje hing er tijdelijk naast).

Doordat ik eerder smd dingen had gesoldeerd met mn niet-smd soldeerbout heb ik met goede moed mijn soldeerbout gepakt en het componentje er weer opgesoldeerd. Hierna de hardeschijf weer aangesloten en hij doet het weer :D.

Plaatjes (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/HDD_smd1_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/GoT/HDD_smd2_small.jpg
Voor Na

Nu heb ik weer een mooi excuus voor mezelf om 2 nieuwe hardeschijven te kopen :P. Deze kan ik nu niet meer vertrouwen natuurlijk O-)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Tentacle1 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:17:
Niet echt een mislukkeling, maar meer geluk bij ongeluk:

Nadat ik mn videokaart uit mn systeem had gehaald om waterkoeling te installeren kwam mn pc niet meer voorbij mn bios. Hij bleef hangen bij detecting ide drives. Daarbij spinde mn hardeschijf niet meer goed op, hij gaf een klein zetje en kwam weer tot stilstand.

Zwaar klote, hardeschijf waarschijnlijk gecrashed :/. Bij nadere inspectie zag ik dat er een smd componentje (weerstand) van de print van de hardeschijf was afgekomen. Dit was waarschijnlijk gekomen door het waterkoelingsblokje van mn videokaart die er tegenaan was gekomen (de hardeschijf stond op zn zij en het blokje hing er tijdelijk naast).

Doordat ik eerder smd dingen had gesoldeerd met mn niet-smd soldeerbout heb ik met goede moed mijn soldeerbout gepakt en het componentje er weer opgesoldeerd. Hierna de hardeschijf weer aangesloten en hij doet het weer :D.

Plaatjes (klikbaar):
[afbeelding] [afbeelding]
Voor Na

Nu heb ik weer een mooi excuus voor mezelf om 2 nieuwe hardeschijven te kopen :P. Deze kan ik nu niet meer vertrouwen natuurlijk O-)
soldeer skills :P _/-\o_

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
* Aapje had dat ook met z'n videokaart..
Weerstandje afgebroken, en nu werkt de sub-d monitor aansluiting nie meer :9
Met potlood de 2 puntjes verbonden en hij werkt weer :Y)
(Potlood leverde ook genoeg weerstand en geleiding blijkbaar :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
iCeWiRe schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:07:
Niet echt een mislukkeling maar slechte timing, mijn 6800LE, heb net 3 weken mijn nieuwe fan eropzitten van zalman, is die dit weekend overleden ;x. Elk spel wat ik opstart wat grafisch goed is. (Dus AOE2 kan ik wel spelen etc:P) valt me pc in standby. Zelfs na reinstall van me systeem :(. Wou hem eigenlijk volgende week gaan overclocken :P

Had geen garantie enzo had hem vorig jaar 2e hands gekocht. Aan de voeding twijfel ik niet echt want mijn voltlijnen liggen eigenlijk strak naast wat ze moeten zijn. Ga vandaag of morgen eerst even testen met een Radeon 9600.
Kan voeding probleem zijn, had ik ook. Maar je kan ook een oudere versie van de 6800le hebben, per fabrikant hadden ze op de oude versie 1 verkeerde(te weinig capaciteit) condensator opzitten. Als je 1 kan vinden ergens, kan je hem erzo op en af solderen.

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 15-10-2005 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon had dat ook ooit met zijn brakke 1mb trident dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik monteer een fan in front van mijn case valt de fan om tussen mijn vingers.
Opzich geen probleem wel als je pc staat te loeien en als je fan ook nog eens aanstaat :X 8)7
*Heeft last van zijn ringvinger* Het was een oude fan...Die veel herrie maakte en ook heeel veel troeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tentacle 1: Jemig, dat zoiets jou opgevallen is. Ik heb zo eens op m'n eigen harddisk zitten kijken, en toen pas zag ik hoe klein die dingen echt zijn. Of heb je er echt met een microscoop naar zitten loeren? :)

Respect voor je soldeerskills in elk geval, ik doe het je niet na. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pc van mijn vriend was kapot dus ik: aaa repareer ik wel ff
Eerst ff schoon gemaakt toen weer allees terug gezet maar waar moest het led lampje van de harde schijf en het aan een uit knopje nou ook alweer (was een aardig oude pc) en hij zat eerst ergens er niet helemaal op maar dat werkte dus ik naar huis en mijn vriend verder kunutselen! maar toen drukte zijn sus ff op het knopje en toen.... BOEM voeding kapot dus ik wist er geen raad meer mee.... grts Bram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Laatst online: 05-09 16:07
hmmzz...

Ik heb dus vorige week een nieuwe pc besteld... AMD Athlon 64 3500+ met Asrock mobo en brute Thermaltake kast ^^
ik vol enthousiasme wachten tot woensdag ( vorige weke dus )... maar neeeee.... de kast was nog niet aangekomen ofzo, was iets mis gegaan... nougoed, hoorde ik dat ie die dag erna zou komen.... dag erna hele dag gewacht.... niks :S toen :jaaa, hij komt vrijdag echt, ik breng hem langs! ik: oh! okdan :)
me videokaart had ik er alvast uitgehaald... maar die avond dacht ik: hmm, moet toch echt nog ff gamen :P dus ik mijn 6800 LE erweer in gestopt, hardeschijf erin, dvdbrander erin/.... booten,.... niks... |:(

dus ik: WTF!!!!! boot dan stuk schroot!! :P maaruhh... nee... toen heb ik de hele avond geprobeerd erachter te komen wat het was, uiteindelijk blijkt het dus aan m'n videokaart te liggen.. met andere start ie wel op, dus ik GODVER!!!! 750 euro aan een nieuwe comp vond ik al genoeg.. maar nu moet ik ook nog eens een nieuwe videokaart gaan kopen! :? hijs net een jaar oud ongv :S echt bagger !

inmiddels heb ik nog steeds niks ontvangen van die winkel....

;(

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40

Nox

Noxiuz

Narf717 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:11:
hmmzz...

Ik heb dus vorige week een nieuwe pc besteld... AMD Athlon 64 3500+ met Asrock mobo en brute Thermaltake kast ^^
ik vol enthousiasme wachten tot woensdag ( vorige weke dus )... maar neeeee.... de kast was nog niet aangekomen ofzo, was iets mis gegaan... nougoed, hoorde ik dat ie die dag erna zou komen.... dag erna hele dag gewacht.... niks :S toen :jaaa, hij komt vrijdag echt, ik breng hem langs! ik: oh! okdan :)
me videokaart had ik er alvast uitgehaald... maar die avond dacht ik: hmm, moet toch echt nog ff gamen :P dus ik mijn 6800 LE erweer in gestopt, hardeschijf erin, dvdbrander erin/.... booten,.... niks... |:(

dus ik: WTF!!!!! boot dan stuk schroot!! :P maaruhh... nee... toen heb ik de hele avond geprobeerd erachter te komen wat het was, uiteindelijk blijkt het dus aan m'n videokaart te liggen.. met andere start ie wel op, dus ik GODVER!!!! 750 euro aan een nieuwe comp vond ik al genoeg.. maar nu moet ik ook nog eens een nieuwe videokaart gaan kopen! :? hijs net een jaar oud ongv :S echt bagger !

inmiddels heb ik nog steeds niks ontvangen van die winkel....

;(
mail ze ff, zeg dat je je bestelling maar annuleert en bij een andere zaak besteld.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Onder het mom van ff de binnenkant afstoffen ook meteen de koelers losgehaald, voorzichtig met papier schoon gemaakt (of stof weg geblazen) en terug gestopt, case fan terug in de kast geduwt, pc aangezet, ratel ratel ratel ik: huh?!, blijkt dat er *iets* met de casefan is (geen fan afgebroken of wat dan ook) maar hij is gewoon onstabiel, en niet de hele tijd maar alleen als ik em een paar seconden in een bepaalde stand houd :S
Maar een nieuwe case koeler aangeschaft (als iemand een id heeft wat die rare viberatie kan zijn, aub melden, misschien is de cooler nog te redden voor een ander doeleinde :).)

Dag erna overlijd miijn mp3 speler plotseling (flash geheugen niet meer toegangkelijk -> hangt), ik denk slim te zijn en formateer het geheugen gewoon ff in windows, iets wat ik beter niet had kunnen doen :( nu is het hele ding niet meer te gebruiken (eerst kon ik nog @ CF kaart komen en daarvanaf muziek luisteren)....

Even later denk ik, zet de pc maar es aan en ga maar es op zoek naar een nieuwe mp3 speler, want deze is nie tmeer te redden, wederom hoop geratel en trillingen...
* ThaStealth nogal pissig geeft een ros op zijn pc kast, en het geratel stopt :O, mooi, zal wel wat in de weg gezeten hebben denk ik 8)7.
Dag erna hetzelfde verhaal, wederom ros erop gegeven en het ding doet het weer vlekkeloos :D. Gaat een paar dagen zo door, totdat in UT2k4 wat artifacts hier en daar beginnen te komen :D.. Werd dus tijd voor nieuwe koeler voor grafische kaart..

Eergisteren een nieuwe koeler gekocht (Artic Cooling ATI Silencer 1 rev 2), meteen proberen te prutsen om het erop te krijgen, paste niet :@, een of andere condensator zat in de weg (op verpakking stond dat ie voor mijn kaart was) Dag erna naar de pc toko teruggegaan om hem proberen in te ruilen (wat ze gelukkig deden :*) :*) ) en een Zalman 7700Cu meegenomen (Ja, die past op elke grafische kaart hoor!) - Thuis gekomen, doosje uitgepakt en begonnen de schroeven erin te draaien. Op het moment supreme de koeler erop plaatsen:
Hmmz, d'r zit nu een condensator in de weg bij een van de bevestigingsplaatsen, okej geen probleem, pak wel de tang en knip het geheel eraf, wederom gepast: Weer een condensator in de weg (nu bij een van de koelribben). Na een ingreep waar 3 ribben verdwenen zijn past ie eindelijk en zit ie de GPU lekker koel te houden :)
* ThaStealth vind wel dat zijn Radeon 9600Pro zeer taai is, verschillende keren een koeler erop geduwt gekregen en half vastgeschroeft gehad, om vervolgens tot de conclusie te komen dat het dus net niet past :(

[ Voor 5% gewijzigd door ThaStealth op 16-10-2005 16:56 ]

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Omg... www.watbenjedan.nl :P
Btw je bedoeld een Zalman vf-700 Cu. Een 7700CU is een processor koeler.

[ Voor 84% gewijzigd door Satch op 16-10-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
Metal schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:57:
[...]

Omg... www.watbenjedan.nl :P
Btw je bedoeld een Zalman vf-700 Cu. Een 7700CU is een processor koeler.
Misschien dat het daardoor een beetje lastig ging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Mithras86 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

Misschien dat het daardoor een beetje lastig ging :P
ghehehehe neej moest de Zalman vf-700 Cu idd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Laatst online: 05-09 16:07
mail ze ff, zeg dat je je bestelling maar annuleert en bij een andere zaak besteld.
uhhh, mailen? hoe? :P en welke andere zaak zou dat zijn dan ? O-)

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farmacop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:41

farmacop

Use the Delta Force Luke !!!!

De laatste keer dat ik een "oh fuck, wat doe ik nu"-moment had, was bij het monteren van een socketA koeler. Dat blijft een rotklus als het mobo eenmaal in de kast zit. De voeding en andere shit zit bij mij flink in de weg en om het bevestigingsclipje vast te zetten, Ik was flink kracht aan het zetten met een schroevendraaier. Deze schoot echter los waardoor deze met een flinke tik het mobo raakte (een toen gloednieuw epox Nforce2 bordje)... had wel een paar angstige momenten toen hij eindelijk aanging. Bleek hij het ook nog eens brak te doen, maar dat bleek te komen door de imcompatibiliteit van een geheugenreepje.
De enige schade die ik ooit bij een [CM] heb opgelopen was gelukkig niet aan mijn kast, maar aan een aantal ijzerzaagjes van de Aldi decoupeerzaag ;) 't is ff wennen voordat je mooie snedes maakt met zo'n ding

[ Voor 3% gewijzigd door farmacop op 18-10-2005 15:08 . Reden: typo ]

Intel E8400 @ 3,6 Ghz / 4GB Corsair PC6400 / MSI P35 FR / 80GB Intel SSD mk1 / Ati HD6950 / Synology DS209 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 11-09 15:47
zucht.. dat klinkt ook bekend.. heb ik zelfs 2 keer gedaan...

1 keer met een gloednieuw asus a7n8x Deluxe bordje, even de koeler erop.. right. Er zit nog steeds een flinke kras op een spoortje tussen RAM en de CPU. Heb af en toe last van wat foutjes, maar niet noemenswaardige problemen.

Andere keer met mn broertjes PC een CPU aan t vervangen, en de koeler moest er daar weer op.. Zelfde verhaal, hij heeft echter zijn A7V800 op RMA gedaan en keurig een nieuwe ontvangen :o

Andere dingen: 2 CCFL's opgeblazen door nog steeds onbekende oorzaak..

Met power aansluitingen voor allerlei leds en fans aan t ku**en terwijl de PC gewoon aanstond --> *pats* en de pc stond ineens uit, uiteraard allerlei documenten die openstonden kwijt.

Verder de bekende vinger in de fan..

Ook leuk: als je kast geheel verborgen staat achter je bureau en je moet je beeldscherm even opnieuw aansluiten, en je ziet dus niks.. Kabel er maar proberen in te douwen, en t lukt maar niet... pak je even de kabel naarboven om te kijken of er mischien iets mis is met de kabel, ja nu wel natuurlijk, alle pinnetjes op de stekker helemaal naar de filistijnen, doen toch een aardig tijdje bezig aan t prutsen om die dingen weer recht te krijgen..

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Narf717 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:02:
[...]

uhhh, mailen? hoe? :P en welke andere zaak zou dat zijn dan ? O-)
nouja, je zit nu op got dus ik neem aan dat je vast wel ergens wat webmail kan gebruiken :P

hotmail ? gmail ? :)

en dan mail je die zaak dat je de bestelling annuleert :) dan ga je naar een andere winkel die je evt via de pricewatch kan vinden en bestel je daar de hele reutemeteut voor 20 euro of meer minder.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Foei!

Google Mail

:P

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Blunder 1:

19" Monitor defect. Stekker er uit. Open maken. Print er uit. SCHOK.

Vergeten dat de condensatoren van hoogspanningscircuit een paar uur nodig hebben om te ontladen.

Blunder 2:

Nieuwe IBM Harddisk aansluiten in PC. Nog even niet inbouwen maar op de zijkant van de kast leggen. Oeps, met de print naar onderen op de uitstekende schriefjes van de drivebay.

Vonk en overleden.

Blunder 3:

Kast open, even kabels opzij drukken. AU. Pink in 12 CM fan op volle toeren. Hoop bloed en flinke snee.

Blunder 4:

Ook alweer lang geleden. Had nog Internet via de kabel. Trek CATV kabel uit modem. Houd hem in mijn hand en stoot tegen metalen deel van PC kast met palm van mijn hand. AU. Bloedblaar van hier tot tokio en nog steeds een lidteken.

Snif.

[ Voor 32% gewijzigd door Wim-Bart op 20-10-2005 02:31 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
* Aapje aait wim-bart
Koekje derbij? :7
* Aapje heeft btw nog nooit z'n poot in de fan gekregen
en de laaste keer dat ik een opflikker kreeg van een condensator was met me 386, toen ik nog niet wist wat die zwarte krengen deden :9

[ Voor 68% gewijzigd door Aapje op 20-10-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

ThaStealth schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:54:

* Meelobee nogal pissig geeft een ros op zijn pc kast, en het geratel stopt :O, mooi, zal wel wat in de weg gezeten hebben denk ik 8)7.
Dag erna hetzelfde verhaal, wederom ros erop gegeven en het ding doet het weer vlekkeloos :D. Gaat een paar dagen zo door, totdat in UT2k4 wat artifacts hier en daar beginnen te komen :D.. Werd dus tijd voor nieuwe koeler voor grafische kaart..[/ME]
Ben je dom ofzo? Je gaat als je pc rare geluiden maakt toch niet de kast een ros geven? Zal echt lekker helpen.....damn sommige mensen moeten ze de pc van afnemen...

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Meelobee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:25:
[...]

Ben je dom ofzo? Je gaat als je pc rare geluiden maakt toch niet de kast een ros geven? Zal echt lekker helpen.....damn sommige mensen moeten ze de pc van afnemen...
alsof jij nog nooit een ram tegen een apparaat hebt gegeven omdat t niet werkte....iedereen doet dat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
iCeWiRe schreef op maandag 26 september 2005 @ 08:07:
Niet echt een mislukkeling maar slechte timing, mijn 6800LE, heb net 3 weken mijn nieuwe fan eropzitten van zalman, is die dit weekend overleden ;x. Elk spel wat ik opstart wat grafisch goed is. (Dus AOE2 kan ik wel spelen etc:P) valt me pc in standby. Zelfs na reinstall van me systeem :(. Wou hem eigenlijk volgende week gaan overclocken :P

Had geen garantie enzo had hem vorig jaar 2e hands gekocht. Aan de voeding twijfel ik niet echt want mijn voltlijnen liggen eigenlijk strak naast wat ze moeten zijn. Ga vandaag of morgen eerst even testen met een Radeon 9600.
|:( Heb ook iets wat er op lijkt, een 6800le (nieuwe), die bij spellen zoals bf2 of aoe3 op een willekeurig moment uitvalt, en opnieuw opstart. De spanningen van de voedings lijntjes zijn gewoon goed. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
BlackJack schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:03:
[...]

|:( Heb ook iets wat er op lijkt, een 6800le (nieuwe), die bij spellen zoals bf2 of aoe3 op een willekeurig moment uitvalt, en opnieuw opstart. De spanningen van de voedings lijntjes zijn gewoon goed. :|
Temps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
[...]

Volgens mij doe ik dat zelf ook altijd, helpt vaak hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

hellboy123 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 15:56:
[...]alsof jij nog nooit een ram tegen een apparaat hebt gegeven omdat t niet werkte....iedereen doet dat >:)
Nou om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit m'n pc een ram gegeven. Dat ding heeft me duizenden euro's gekost, daar ga ik niet tegen zitten meppen.
daandegoeiste schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:55:
[...]Volgens mij doe ik dat zelf ook altijd, helpt vaak hoor :*)
Ja het helpt je schijven naar de klote.

[ Voor 26% gewijzigd door Meelobee op 20-10-2005 17:04 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Meelobee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

Nou om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit m'n pc een ram gegeven. Dat ding heeft me duizenden euro's gekost, daar ga ik niet tegen zitten meppen.
Toendertijd de oude pc van mijn vader gekregen en daar ontstonden problemen mee. in het begin werkte een tik aan de bovenkant uitstekend, na een paar weken werkte dat niet meer, een wat hardere tik op de zijkant deed het toen even. dat duurde een week ofzo ik was dat ding zo zat dat ik echt een flinke trap op die kast gaf (pubertijd he, wat ongeduldiger enzo) en daarna zat er een flinke deuk in de kast en heeft die pc het nog 2 jaar vlekkeloos gedaan :D

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
ErikH schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:27:
[...]

Toendertijd de oude pc van mijn vader gekregen en daar ontstonden problemen mee. in het begin werkte een tik aan de bovenkant uitstekend, na een paar weken werkte dat niet meer, een wat hardere tik op de zijkant deed het toen even. dat duurde een week ofzo ik was dat ding zo zat dat ik echt een flinke trap op die kast gaf (pubertijd he, wat ongeduldiger enzo) en daarna zat er een flinke deuk in de kast en heeft die pc het nog 2 jaar vlekkeloos gedaan :D
Mijn ervaring is dat oude pc's veel meer konden verdragen :9
Kijk maar naar de PC die bij mij over 't balkon gegaan is O-)
Werkt nog ^_^ (Je moet vooral niet gaan piepen als ik je overgeclocked heb en helemaal happy was ;9)

* Aapje heeft net auw gehad
Oude matrix printer op tenen gehad, GOD wat zijn die dingen zwaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Meelobee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 17:02:
[...]

[...]

Ja het helpt je schijven naar de klote.
Eeeh, ik ram geen deuken in men kast hoor. Maar als ie weer es wat trilt of iets dergelijks, sla er 1 keer op, geratel over. Of als de HDD weer eens niet wil starten, erop tikken helpt hoor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

wim-bart schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 02:28:
Blunder 3:

Kast open, even kabels opzij drukken. AU. Pink in 12 CM fan op volle toeren. Hoop bloed en flinke snee.
Paar weken geleden werd ik gek van een trilling in me kast die om de ± 10-20 sec terugkwam. Ik kast open gemaakt. Luisteren, komt bij m'n Boxed ( :+ ) koeler vandaan. Ik zat er twee tellen aan komt er iemand binnen lopen, schrik me de t*ring, vinger in de fan. SHIT! Fan staat stil, oja vinger eruit halen 8)7 En nu komt die trilling niet meer terug op de 1 of andere manier :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BaBoOn schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 10:40:
* Admiral Freebee aait wim-bart
Koekje derbij? :7
* Admiral Freebee heeft btw nog nooit z'n poot in de fan gekregen
en de laaste keer dat ik een opflikker kreeg van een condensator was met me 386, toen ik nog niet wist wat die zwarte krengen deden :9
Ik heb, toen ik klein was wel eens met een kapotte voeding van iets liggen spelen in de garage. Stiekem, zonder dat pa het wist de printplaat uit de vuilnisbak gevist en dan met schroevendraaiers en tangen in die grappige ronde tonnen porren. Kwam daar mooie brij uit enzo, wist ik veel dat je er een schok van kon krijgen (voeding had nog geen uur daarvoor aan de netspanning gehangen en was dus waarschijnlijk niet ontladen). Gelukkig had ik toevallig tangen uitgekozen met geïsoleerd handvat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Laatst online: 26-02 21:52
zoiets heb ik ook een keer gehad alleen dan met een accu oplader ik had de + en de - bij elkaar gedaan en dan kijken wat er gebeurd :P ik heb verschrikkelijke mazzel gehad dat de handvaten van rubber waren
ps mooie blauwe vonk kwam er van af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
[...]

Ik had last van een fan van een voeding die ineens een erg vaag geluid maakte, gewoon mep erop en klaar...

damn ze zouden sommige mensen van tweakerts moeten weigeren :+ Erop meppen is ook tweaken :+

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Admiral Freebee schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:50:
[...]

Ik heb, toen ik klein was wel eens met een kapotte voeding van iets liggen spelen in de garage. Stiekem, zonder dat pa het wist de printplaat uit de vuilnisbak gevist en dan met schroevendraaiers en tangen in die grappige ronde tonnen porren. Kwam daar mooie brij uit enzo, wist ik veel dat je er een schok van kon krijgen (voeding had nog geen uur daarvoor aan de netspanning gehangen en was dus waarschijnlijk niet ontladen). Gelukkig had ik toevallig tangen uitgekozen met geïsoleerd handvat :9
Mja voordeel was dat die 386-er voedingen nog niet zo groot waren ;)
Die van nu durf ik echt niet vast te pakken :P
De condensatoren zijn bijna 4 keer groter dan ik vroeger aangeraakt had ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

BaBoOn schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:33:
[...]

Mja voordeel was dat die 386-er voedingen nog niet zo groot waren ;)
Die van nu durf ik echt niet vast te pakken :P
De condensatoren zijn bijna 4 keer groter dan ik vroeger aangeraakt had ;D
heb jij ze wel eens van een stgroboscoop van 150 wat aangeraakt ? dan mag je nog van geluk spreken :) en die in mijn stroboscoop zijn nog flink wat groter ook ...

en die leveren ook flinke blaren op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 12-09 23:54
meppen helpt soms jah :D
je kan ook dmv een mep een comp resetten :D
zo had ik wel eens bij mijn oude pc dat die vast liep *BENG* en toen resette die zonder ook maar de reset knop aan te raken :D
maar nu doe ik dat maar neit meer met deze pc die ik nu heb O-) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

andyy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:15:
zo had ik wel eens bij mijn oude pc dat die vast liep *BENG* en toen resette die zonder ook maar de reset knop aan te raken :D
Ik heb eens een keer een pc bij een vriend van me gezien die resette als je op de tafel sloeg. Was ook zo een 386 of 486 ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
andyy schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:15:
met die AMD63 in je signature
Asus A8N-E, 4x512MB PC3200, Elsa 7800 GTX, Amd 63 3000+ venice, Coolermaster real power 550 WATT
zou ik ook oppassen: moet een zeldzame cpu zijn: nog nooit van gehoord ;)

btw: zelf nog nix toe te voegen in deze topic, maar binnenkort waterkoeling in te bouwen in de game-pc en wat schijven over te bouwen naar de file-server... - en meppen doe ik op geen van beiden - data is me te kostbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja kende iemand waarvan hij die 5v lijn problemen had op z'n atx connector,

Z'n draden werden warm, conclusie , fan erop 8)7

bestwel leip ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Wie kent de geur van verbrande koelpasta ...? 8)7
Ooit wilde ik eens een athlon xp unlocken: kast open, koeler eraf, potloodstreepje,
geredeneerd van: ik zet de koeler er straks wel weer op, pentium 1 procs halen het ook wel een paar uurtjes zonder koeler, dus opstarten zonder koeler om te kijken of de multiplier unlockt is......

Plots ruik ik zoiets als de geur van oude lijm...ik in de kast kijken wat er scheelt: sh!t er komt rook uit de processor (of was het de koelpasta die opbrandde >:) )
tuurlijk procje overleden en nadat de hele boel weer tot een normalere substantie teruggekeerd was, zag ik zwarte randjes aan de beige koelpasta O-)

nog x: ik hoor hier van water(koeling) die over de hardware zeikt: zolang je alles goed laatdrogen is er helemaal geen gevaar, en blijft er hoogstens wat kalk achter, laatst stonde het water in mn procvoetje en het voetje van min ide connector - 1 nachtje laten drogen, stroom erop n alles overleefd !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ward Vr schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 16:31:
nog x: ik hoor hier van water(koeling) die over de hardware zeikt: zolang je alles goed laatdrogen is er helemaal geen gevaar, en blijft er hoogstens wat kalk achter, laatst stonde het water in mn procvoetje en het voetje van min ide connector - 1 nachtje laten drogen, stroom erop n alles overleefd !!!
ik zou gedestilleerd water gebruiken als ik jou was...

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over meppen gesproken:
Ik heb eens voor een vriendin een pc in elkaar gezet. Daarin zat een cdrom speler die een (klein) beetje brak was. Je zou het ook als feature kunnen bestempelen. Kinderslot. Om de drive open te krijgen moest je nl. eerst op het knopje drukken, en dan een ferme tik op de kast geven. En ja hoor, netjes open. Werkte altijd. (Was een brakke IBM pc met een p1 75mhz procje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaBoOn schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 15:07:
/me had dat ook met z'n videokaart..
Weerstandje afgebroken, en nu werkt de sub-d monitor aansluiting nie meer :9
Met potlood de 2 puntjes verbonden en hij werkt weer :Y)
(Potlood leverde ook genoeg weerstand en geleiding blijkbaar :P)
Tuurlijk levert dat genoeg geleiding! De stift is pure koolstof en dat geleidt super! Waar denk je dat contactpuntjes van (electro)motoren van zijn gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
webfreakz.nl schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 18:21:
[...]
ik zou gedestilleerd water gebruiken als ik jou was...
nja, in theorie geleidt gedestilleerd water niet, ik weet het, maar in de praktijk is dit niet echt mogelijk omdat H2O al gaat geleiden als er toevingen bij zijn (denk aan m'n uv kleur :P )
maar zels wat stof of bacterien kunnen al voldoene zijn...
Dus ik zou met m'n natte vingers maar niet aan een voeding gaan prutsen die onder stroom staat :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Ward Vr op 25-10-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 12-09 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dus ik zou met m'n natte vingers maar niet aan een voeding gaan prutsen die onder stroom staat :9~
En ook niet als ik uit mn bek liep te kwijlen :D

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:12:
[...]

Tuurlijk levert dat genoeg geleiding! De stift is pure koolstof en dat geleidt super! Waar denk je dat contactpuntjes van (electro)motoren van zijn gemaakt?
en de contact puntjes van een onsteking, van een motor,brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

Bestla

Kvinne

Blunder of niet maar na een bios flash doet mijn pc helemaal niets meer. Nou ja niets, al bij de boot loopt hij vast :( Net nu ik de Zalman Fatal1 Graka cooler binnen heb :(
Zelfs met een linux live cd loopt hij vast :'(
Maar ik heb al een nieuw mobo besteld dus ik moet even geduld hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 26-10-2005 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk maar een nieuw mobo? Je had ook je bios-chip opnieuw kunnen laten branden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Of zet er een ander bios op, cmos reset...Whatever }:O

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Ach het waren geen harde tikken ofzo, meer een corrigerende tik. ook wel eens een zacht tikje tegen de fan van de kaart zelf hielp hoor. ;)

Vandaag @ school zaten we in practicum lokaal en klasgenoot ziet pc staan zonder fingerguard, wat hij dacht weet ik niet maar hij meende dat het leuk was om zijn vinger er eens in te duwen, dat heeft ie geweten, 1 van de vinnen brak af en hij had dus in een leuke striem op zijn vinger (deed geen pijn he? :P). moet er wel bij vertellen dat de gast niet al te helder is...

maar maakt het niet uit van welke richting je vinger komt? dus als hij van de kant komt van waar de uitgaande lucht heen gaat dat je sneller auw hebt dan dat hij komt van de kant waar de lucht ingezogen word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:20

Bestla

Kvinne

hellolo schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:11:
Of zet er een ander bios op, cmos reset...Whatever }:O
Alles al geprobeerd, zelfs het originele bios er weer op zetten hielp niet, batterij los ook niet. Dus dan maar een nieuw mobo, zo duur zijn die dingen nu ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm..

ik heb er ook wel een paar O-)

1 ik zit ff bij me mem te kijken druk druk, ineens *POeF* pc uit :(
ik naja zal vast niet erg zijn, pc aan memory failiture 8)7 nog een x druk druk :9 ff op resetknop drukken en het werkt weer :D

2 mmm jaa ff me vga overclocke :P oww hij word tog wel erg heet (GF 3Ti 200 @ ti 500 toen:P nu at ti 600 als die er was O-) ) :/ ff meten *PoEF* pc uit :X was een termometer met metale punt 8)7

3 Nieuwe samsung DVD-Dual layer brander gekocht ff ide kabel er in, oww is te kort ff andere.. ruK Ruk rUk, KNAP! KUUUT ide stekker afgebroken en zit nog in de brander :X PAP!!!!! HELP :P
is nog wel goed gekome :P

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 19:10 . Reden: ff smilies verminderd :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een oude pc: 'Hè waarom wil die IDE kabel er niet in.
Hard stampen, PC aan, No React:(
Ik haal de kabel uit de Harddisk... Verkeerd om |:( |:( Pinnetje in de Harddisk net niet helemaal ingedrukt.
Met een tang het pinnetje naar voren gehaald...En het werkt nog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:02:
Bij een oude pc: 'Hè waarom wil die IDE kabel er niet in.
Hard stampen, PC aan, No React:(
Ik haal de kabel uit de Harddisk... Verkeerd om |:( |:( Pinnetje in de Harddisk net niet helemaal ingedrukt.
Met een tang het pinnetje naar voren gehaald...En het werkt nog _/-\o_
Ik heb ook zoiets gedaan met een gloednieuwe HD. Veel te gehaast bezig en... Krak! Pinnetje afgebroken :P Maar dat is niet iets wat niet met een soldeerbout opgelost kan worden :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 26-10-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:14
Bestla schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:49:
[...]

Alles al geprobeerd, zelfs het originele bios er weer op zetten hielp niet, batterij los ook niet. Dus dan maar een nieuw mobo, zo duur zijn die dingen nu ook weer niet :)
Oke dan heb ik verder geen commentaar :)

Hmmz mislukkingen....Ik heb nog niets gesloopt, komt waarschijnlijk ook omdat ik 3X zo lang doe over dingen inbouwen dan anderen :P

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, dat heb ik ook een keer gehad van die termometer.
Aangezien er op mn Ti 4200 geen temperatuur sensor zit wou ik het eens proberen
met een andere losse termometer.... pc stond nog lekker aan ik een beetje met die termometer porren.... Ineens vonkje, en poef beeld uit. * oepsie * foutje kan gebeuren he ;) .
Ik zet gewoon doodleuk de pc weer aan en hij werkt ook nog!!!
Geen enkel foutmelding of wat dan ook, ook overclocken gaat nog prima. O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan...

Ongeveer twee jaar geleden denk ik. Zit achter mijn bureau, ben druk met de maandrapportage bezig in excel. Loopt excel voor de zoveelste keer vast. Weer twee uur werk naar de gallemieze. Ik wordt zo kwaad, pak m'n draadloze muis (a EUR 25 schat ik) en gooi hem op m'n bureau, muis kapot.....

....stuitert dat klereding dus weer op van m'n bureau en klapt tegen m'n net nieuwe 17" lcd scherm aan die toen nog EUR 900 kostte (nl. met DVI en USB hub)... 8)7

Sindsdien een cursusje anger control gedaan...gaat nu veel beter, ik heb nu nl. een scherm gekocht van maar EUR 200. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:12:
[...]

nja, in theorie geleidt gedestilleerd water niet, ik weet het, maar in de praktijk is dit niet echt mogelijk omdat H2O al gaat geleiden als er toevingen bij zijn (denk aan m'n uv kleur :P )
Zelfs pure H2O zonder toevoegingen geleidt al. In theorie bestaat pure H2O, maar in de praktijk splitst water altijd in kleine mate in H+ en OH-. Dus het geleidt altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Niet online
Laatst probeerde ik moederbord uit een kast te halen, schroef draait door. Ik even schroevendraaier onder de schroef gedaan om te kijken of ik em eruit kon duwen. Lukte niet, draai een maal aan de schroef. Dat hat ik nooit moeten doen, want de hele schroevendraaier draaide erom heen, zo door alle baantjes op de printplaat naar de processor :'( Geen enkel baantje was meer heel. Ik pc aan zetten, PIEP, werkt gewoon nog en werkt nu nog steeds. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 10:34

nXXt

Carpe omnia

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:14:
[...]
Zelfs pure H2O zonder toevoegingen geleidt al. In theorie bestaat pure H2O, maar in de praktijk splitst water altijd in kleine mate in H+ en OH-. Dus het geleidt altijd wel.
Meh, was je me voor...

In ieder geval: ik heb nog nooit echt iets gemold. Dat komt omdat ik altijd (oké, meestal :X) veertien keer kijk voordat ik iets doe. Maar ja, dat gaat gewoon minder snel... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Laatst online: 13:01

The_Scarabial

MTB for life!

Verwijderd schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 22:42:
Lol, dat heb ik ook een keer gehad van die termometer.
Aangezien er op mn Ti 4200 geen temperatuur sensor zit wou ik het eens proberen
met een andere losse termometer.... pc stond nog lekker aan ik een beetje met die termometer porren.... Ineens vonkje, en poef beeld uit. * oepsie * foutje kan gebeuren he ;) .
Ik zet gewoon doodleuk de pc weer aan en hij werkt ook nog!!!
Geen enkel foutmelding of wat dan ook, ook overclocken gaat nog prima. O-)
heb je gelukgehad dat je pc geaard is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityG35
  • Laatst online: 09-09 20:07
Leuk topic dit, mijn tot dusver niet erg grote mislukkelingen:

1. Leuk, vakantie tijd dus ff die oude 486 van zolder halen. Leuk hij deed het nog. Sloom als stront natuurlijk en ja ik had niks te doen dus helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Nou mooi schoon was ie, dus weer in elkaar gezet. Power on.................
Hmmm een reeks foutmeldingen waar je u tegen zegt, piepen etc. en corrupte bios als gevolg.

Zoveel mogelijk gereset maar hij doet nog steeds niks :) Dus een ouwe trouwe 486 naar de gallemiezen geholpen. (worden trouwens erg warm, nooit geweten)

2. Een nieuwe Zalman gekocht voor me processor. Dus de ouwe Standaard Intel heatsink eraf. Maar ja, nog nooit gedaan natuurlijk. Klooien met schroevedraaiers, en trekken aan die hendels. Maar ja niks. Toch nog even doorgezet, en voila, pentium4 met koeler en al eruit getrokken met hendel nog naar beneden. Shit, dat voelde wel redelijk klote (2.8ghz was 400 euro toen). Pa was ook heel blij 8)

Paar pinnetjes krom, en die processor zat nog muurvast aan dat koelblok. Wrikken en draaien, met flosdraad gewerkt, aceton, geen effect. Het geheel die avond maar gefrustreerd weggelegd. Totdat ik een dag later op het briljante idee gekomen kwam om een fohn te gebruiken. En ja hoor, binnen 30 seconde was hij los. Processor draait nog steeds als een tierelier gelukkig :)

3. Me videokaart had wat kuren. Dus de pc open gelegd op de grond. De pc aangezet voor een loopje 3dmark. Meteen maar even douchen ondertussen. Dus ik kom 20 minuten laten terug, en ja hoor artifacts.Nou dus even alles voelen en checken. Dus ik met me kop boven de pc. 8)7 Spetter, Spetter.

Shiiiiittt. Ik heb nog nooit zo snel een stekker uit het stopcontact geramd. De druppels waren gelukkig net naast de geheugensloten gekomen _/-\o_ Dus nooit meer met je natte kop boven een pc hangen voortaan 8)

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ThaStealth schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:21:
maar maakt het niet uit van welke richting je vinger komt? dus als hij van de kant komt van waar de uitgaande lucht heen gaat dat je sneller auw hebt dan dat hij komt van de kant waar de lucht ingezogen word?
Dat maakt wel uit. :) Van de kant waar de lucht aangezogen wordt kom je eerst de rand van het blad tegen en dat doet pijn. Als je het van de blaas kant probeert dan kom je eerst de curve van het fan blad tegen en die duwt je vinger weg maar hakt er niet in. Wat wel vervelend is is dat als je je vinger aan de blaas kant erin doet dat je vinger dan vanzelf een van die pootjes tegenkomt waarmee het motortje vast zit, dat zal ook niet al te prettig zijn denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door lemming_nl op 27-10-2005 17:58 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Neej zeker niet met 3000 rpm :D

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:14:
[...]

Niet het geval: ALLES kan een beetje oplossen, als je gedestileerd water in een glasbuisje doet, zit er altijd wel iets verontreiniging aan, wat er voor gaat zorgen dat het geleid. Destiwater zonder toevoegingen geleid NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieleks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2013
Pannenkoekkie schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:04:
[...]

Niet het geval: ALLES kan een beetje oplossen, als je gedestileerd water in een glasbuisje doet, zit er altijd wel iets verontreiniging aan, wat er voor gaat zorgen dat het geleid. Destiwater zonder toevoegingen geleid NIET
Dit schreeuwt om een experiment! Vrijwilligers? ;)

- Rietberg - sieben Mal sympatisch -

There are only 10 types of people, those who make stupid jokes about binary numbers and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
*KillaZ gaat zijn xbox UV groen spuite, witte primer en zoals ediejo ook deed ;) meteen de UV verf erop. Nou kijk maar, tis niet echt fijn gelukt*

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/rrumkorf/Xbox/27-10/Gespoten2.JPG

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jij moet je scheikunde nog eens doornemen, pannenkoekie. ;)

Vanuit een andere hoek dan: De pH van puur water zou precies 7 moeten zijn. Dat is nog altijd 10-7 mol/L H+. Reken maar na. En evenveel OH-.

Trouwens, ALLES kan een beetje oplossen in gedestilleerd water? Probeer jij maar eens glas op te lossen in water. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Wat is er met die voor kant begebeurd?? Lijkt wel of je ben uit geschoten met een lijm pistool :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
@Pannekoekkie, ook in gedestilieer water (ph=7) zit 1e-7 mol/L OH- en H+. dus het geleid een klein beetje. In de praktijk is dit te verwaarlozen, maar toch.

Overigens lost zelfs CO2 in zeer lage mate op in water, waardoor het ook gaat geleiden, als je daar nog 's stof/zwaveldioxide etc bijrekent wat in de lucht zit is het toch echt niet lang slecht geleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was je voor. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 12-09 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

KillaZ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:06:
*KillaZ gaat zijn xbox UV groen spuite, witte primer en zoals ediejo ook deed ;) meteen de UV verf erop. Nou kijk maar, tis niet echt fijn gelukt*

[afbeelding]
_/-\o_ Dit is éé'n van die redenen waarom Digicam's en fora zijn uitgevonden _/-\o_

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Klein dom foutje vanmiddag.
Netlimiter opnieuw geinstalleerd, pc loopt een paar keer wat te haperen. Moest toch pc herstarten om netlimiter installatie te voltooien, dus doe ik dat maar is.
Afsluiten loopt vast, dus maar de reset knop ingedrukt.
Blijft ineens het beeld wel erg lang zwart, pc start dus blijkbaar niet meer op...
Ik nog een paar keer pc aan en uit zetten (met de powerknop).
Kast opengemaakt, tja alles voelt ook wel erg warm aan, dus ff 120mm fan die ik nog had liggen op de bodem gelegt, touwtje spannen zodat hij wat opgetilt is en wat lucht kan rond blazen.
HDD silencer van de kast zelf (arctic silentium T1), had gebroken elastiekje (eigenlijk 2 maar de 2e zit te ver weg, dus die heb maar kapot laten zitten), dus ff nieuwe erop (reserve onderdelen..).
Nou alles lijkt verder goed, pc weer aan, nog geen beeld...
Ff bij de optical drives de ide kabel eruit, weer aanzetten, nog geen effect.
Wil de pc weer uitzetten, en voel per ongeluk met mijn pink aan de reset knop... denk ineens bij mezelf: 'he wat doet dit gaatje hier' ..... Was de reset knop vast blijven zitten, waardoor hij niet meer kon opstarten. ff weer ingedrukt waardoor hij terugsprong, en pc starte weer normaal op.....

Owja nog een reminder voor de mensen met een sloopradiator voor zijn waterkoeling, maak hem goed schoon, en zorg er vooral voor dat al het kalk eruit is. Mijn pompje is een week geleden overleden omdat hij vol met kalk zat en waarschijnlijk doorgebrand is....
Moet nu nog steeds ff tijd/zin maken om mijn radiator (weer) schoon te maken, en me totale waterkoeling setup schoon te spoelen... ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit eens een pc'tje gehad (PII met AT-mobo, voorzien voor 2 edo-ram en 2 dimm sd's).
Er zat één dimmetje in van 64 MB, en nu had ik 128 MB nodig...

Gelukkig had ik nog wat ram, maar alleen kaartjes van 32 MB. Jammer, geen plaats voor 2.

Maar wat als ik er nou eens sd's én edo's insteek?

Tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut!

Mobo ligt nu nog kapot op zolder.

/me was 13 toen, was bij m'n allereerste pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Je probeerd een processorkoeler er af te halen en dan breekt er een pootje af van de socket.... :Y)

Sindsdien haal ik ze er dus niet meer zelf af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:15
syo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:08:
Wat is er met die voor kant begebeurd?? Lijkt wel of je ben uit geschoten met een lijm pistool :D :P
LoL? waar pcies? want dat is gele tape

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 28-10-2005 11:34 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Ow nu zie ik het: tape :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had ooit es zon oud knakengebakje, ik bios update doen

"Warning bios id does not match, do you still want to update? Y/N"

ik : "nee, duh tis toch een nieuwere :? "
dus ik druk op Y, alles gaat goed en Reboot: dood :P

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
BlackJack schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:03:
[...]

Heb het zelfde probleem gehad met een ATI X600 van asus... bleek het werkgeheugen van de pc ral te zijn.. niet de kaart :(

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:58:
Lekker dan...

Ongeveer twee jaar geleden denk ik. Zit achter mijn bureau, ben druk met de maandrapportage bezig in excel. Loopt excel voor de zoveelste keer vast. Weer twee uur werk naar de gallemieze. Ik wordt zo kwaad, pak m'n draadloze muis (a EUR 25 schat ik) en gooi hem op m'n bureau, muis kapot.....
Ik heb een muis ook nog weleens een fatale klap uitgedeeld. Maar goed, sinds windows xp en optische muizen doe ik veel langer met een muis. (De overledene was een balmuis die weer eens niet over een virtuele verticale lijn op het scherm heenwilde.)

Verder nooit wat gesloopt. Wel ide kabels op allerlei manieren verkeerd geplaatst. (Op z'n kop, pinnetje er naast, pinnetje er boven.) Een keer goed m'n vinger opengehaald met het voelen aan een draaiende fan. Ach ja, allemaal van die dingetjes die door de haast niet helemaal goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 17:22
dit is echt een masterlijk topic _/-\o_

ehm.. moek ff denken B)

1 Joepie nieuwe geforce mx400 64 mb tv-out (toen 200 euro) O+
tv-out ff testen, op een oude tv die wss stroom op de gele tulp-in gaf.
xeno drukt kabeltje in videokaart, stink stink :'(
zou nieuwe kaart krijgen (garantie) tijdelijk ff een andere te leen( gf 32mb tv-out)
weer ff tv-out testen, weer Boem :X
nieuwe kaart gekregen maar de tv-out maar ff niet getest :P
2 230----115 volt klassieker }:O
3 15 gig hdd lostrekken, in gedachten zijn en niet bedenken dat je pc eerst uit moet. Headcrash :X
4 geheugen bankje in computer willen drukken, past niet, aaaaargh (zat verkeerd om)
dan maar wat meer kracht, krak 128mb sdram naar het computer kerkhof 8)7
5 terwijl ik dit typ omdrijen om een glas drinken te pakken en mijn rechter achter speaker keihard te laten flikkeren die nu geen geluid meer geeft

edit: later tot de conclusie komen dat de kabel gewoon los is geschoten :)

[ Voor 16% gewijzigd door __xeno__ op 28-10-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:53

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

ok..
Ik werd schijtziek van die chipset koeler en videokaart koeler, maakte altijd zo'n irritant geluid. Ikke dus naar de winkel en ff een passive koeling kopen van zalman en een zalman vga koeler. Installeren van vga koeler ging goed...
Toen kwam de chipset koeler...
Druk knopjes losmaken (of hoe die ook heten, die zwarte dingen, met veertjes eromheen :P).. maar het ding zit nog steeds muurvast. Ik dus met een stukje plastic eronder porren om proberen wat koelpaste weg te schrapen om hemk zo los te krijgen.
Ik kreeg geen goede grip op dat kleine koelertje, dus ik pak het kabeltje waar die mee aan het moederboerd wordt aangesloten, begin er aan te trekken om de koeler er zo af te krijgen.
Oeps, kabeltje breekt af, ach jah, ik heb dat ding toch niet meer nodig....
Ik zoek dus een andere manier om dat koelertje ewraf te krijgen... uiteindelijk, na veel kracht zetten gaat ie eraf.
Toen zag ik iets vreems, er leek wel een hoekje van de chipset af te zijn..
Ik denk, het zal wel, ik zet dus die passive koeler d'r op.. sluit alles weer aan... start pc op... geen beeld...
K*T... wat nu weer?
Ikke dus andere videokaart proberen nog geen beeld... pci kaartjes allemala eruit.. nog geen beeld..
toen geheugens eruit.. nog steeds niks... *gilian is ondertussen alles vol aan het schelden* :P
Ik haal dus weer alles uit elkaar en haal die koeling er weer af... hm.. dat ziet er toch niet echt goed uit...

Conclusie: Heb gewoon m'n chipset kapot getrokken... Wat er wel niet kan gebeuren als je je pc wat minder herrie wilt laten maken :P

Ik dus net nieuw moederbord gekocht... nu maar hopen dat alles werkt en er verder niets kapot is.. zoals mijn aopen 6800le, waarvan ik ook de koeling had vervangen...

Zucht...

Gelukkig was een nieuw socket A mobo niet zo duur...

[ Voor 4% gewijzigd door Walance op 28-10-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Dacht dat een Fan ook wel op 230voll kon*

Niet dus. 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Laatst online: 20-05-2024
Op school: wij hadden een keer les in het computer lokaal , en er was een ventje die altijd het bloed onder mijn nagels vandaan krijgt.( toen zaten we in de 3e)
Dus ik en een vriend van me hadden de systeembeheerder van dat lokaal wijsgemaakt dat dat jochie een brugger was die hier niet thuis hoorde, de leraar ging ook meehelpen :),en hij werd er bijna uitgetrapt.
Hij werd ontiegelijk boos ,pakt het eerste wat hij kan gooien , (draadloze muis) zo door een LCD/TFT ? heen...
hij nog steeds boos . rukt toetsenbord los... connector blijft in mobo zitten en het draad breekt af.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:04
heb ik ook nog iets, ga naar school stop m'n bracket in de school pc, alles doet het nog prima, toen kwam een klasgenoot op het idee om wat data van mijn hd naar de zijne te kopiëren (hij en nog een paar anderen hadden de pc's meegenomen en in het lokaal gestalt).

dus de bracket bij hem in de pc doen.....?.....?? waarom wordt ie niet herkent tijdens de post, en waarom draait er maar 1 van de 2 koelertjes? haal de hd eruit, zet de jumpers op CS, en probeer nog een keer.... nog niets,

toen kreeg ik het warm. dus ik druk die hd weer in de slede van de school pc....tik tik tik tik (f*ck hdd dood :( ).

iemand anders uit de klas werpt eens een blik naar de aansluiting op de molex van de bracket slede van de beruchte pc.. en ziet dat de molex er verkeerd om in zit, kortom 12 volt op 5 volt gedeelte 5 volt op 12 volt gedeelte ;(

dag dag 120 gig Hitachi hd (anders had ik nu netto 320 gig gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:30:
*Dacht dat een Fan ook wel op 230voll kon*

Niet dus. 8)7 :P
hehe, daar komt lekker vuurwerk uit.... 8)
In je onervaren jaren waarschijnlijk :P
pin_point schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:13:
iemand anders uit de klas werpt eens een blik naar de aansluiting op de molex van de bracket slede van de beruchte pc.. en ziet dat de molex er verkeerd om in zit, kortom 12 volt op 5 volt gedeelte 5 volt op 12 volt gedeelte ;(
dag dag 120 gig Hitachi hd (anders had ik nu netto 320 gig gehad)
-> heb juist hetzelfde voorgehad en 2x niet gesnapt waarom er zo'n doffe knal en rook uit een cdrom station komt, gedacht van: tzal wel aan het cdromdrive liggen, andere drive proberen...PETS...net hetzelfde |:( oooops de kabel zit verkeerd om.

[ Voor 55% gewijzigd door Ward Vr op 28-10-2005 20:35 . Reden: wéér iemand die me voor replyde ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.