[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.171 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Ward Vr schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

hehe, daar komt lekker vuurwerk uit.... 8)
In je onervaren jaren waarschijnlijk :P
Bij mij op school doen ze dat express voor de lol in de kantine waar we ook stopcontacten hebben. Ik waarschuw ze elke keer, maar ik ga eens kijhard lache als iemand zijn poten onder stroom zet. :P

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Flapietoetoe schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:45:
Op school: wij hadden een keer les in het computer lokaal , en er was een ventje die altijd het bloed onder mijn nagels vandaan krijgt.( toen zaten we in de 3e)
Dus ik en een vriend van me hadden de systeembeheerder van dat lokaal wijsgemaakt dat dat jochie een brugger was die hier niet thuis hoorde, de leraar ging ook meehelpen :),en hij werd er bijna uitgetrapt.
Hij werd ontiegelijk boos ,pakt het eerste wat hij kan gooien , (draadloze muis) zo door een LCD/TFT ? heen...
hij nog steeds boos . rukt toetsenbord los... connector blijft in mobo zitten en het draad breekt af.
Lol heb je pic's van die monitor :P

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Ik heb een aantal jaar geleden toen ik nog een klein, jong, beginnend tweakertje was een keer op de buitenschoolse opvang een PC uit elkaar mogen halen. *Deze was overigens niet kapot, maar omdat ze dachten dat een computer kapot is als je, een rolletje papier in de PSU-koeler stopt, waardoor deze niet meer draait, de voeding oververhit raakt en vervolgens doorbrand en er rook uit komt mocht ik em dus uit elkaar halen* Alle onderdelen zijn helaas verloren gegaan :'( behalve de Harde Schijf, een 5 1/4" monster! Van het merk Seagate, model: ST-4096. De ST-4096 staat garant voor de immense opslagcapaciteit van 80.2MB!!! Thuis heb ik dit prachtige beest uit elkaar gehaald. Er zaten 5 platters in. Per platter dus de monsterlijke capaciteit van 80.2/5=16.04MB (uitgaande van 1000kb=1mb)
Nadat dit prachtding een aantal jaren op de kast heeft gestaan in een shoenendoos heb ik em uit pure nostalgie nog eens naar beneden gehaald en een paar fototjes gemaakt:

(ter vergelijking ligt er een AMD Athlon XP 2000+ met palomino core op voor het formaat)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69426/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69425/full.jpg

Het is niet echt een mislukking, maar ik moest tog even die fototjes laten zien. De enige mislukking hieraan is dat de PC dood werd verklaard na een kapotte voeding.

[ Voor 8% gewijzigd door Who Am I? op 29-10-2005 11:29 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Volgens mij is die bank een mislukkeling ;)

Ontopic: Wel stoere harde schijf trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
TRiXeS schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 12:09:
Volgens mij is die bank een mislukkeling ;)

Ontopic: Wel stoere harde schijf trouwens :P
Die bank is superchill!!! :( Alsk em uitklap is et een 2 persoons slaapbank. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Who Am I? op 29-10-2005 12:26 ]

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Who Am I? schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:39:
Alle onderdelen zijn helaas verloren gegaan :'( behalve de Harde Schijf
En wij moeten geloven dat die nu nog gaat ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Laatst online: 12-09 17:38
Ja.. retro man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Nouhouw, moddereters...ze pesten me ;( ;(
Ward Vr schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:16:
[...]

En wij moeten geloven dat die nu nog gaat ? O-)
Waarschijnlijk doet de motor het nog wel ja...dus, ja hij gaat nog...of er nog iets vanaf te halen valt lijkt mij erg onwaarschijnlijk :P

Die bank heb ik gekregen van men opa en oma. Hij staat nu in mijn kamer (ben nu 18 en woon thuis). Maakt me niet zo veel uit dat ie er niet uit ziet...zie je tog niets van als je er op zit B)

[ Voor 22% gewijzigd door Who Am I? op 29-10-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:51
Lekker offtopic:
Ik heb ook zo'n bank gehad, paar jaar geleden uit elkaar gesloopt met een zaag, ik had te weinig ruimte op mijn kamer :P

Nu wil ik 'm wel weer terug :') _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xalopalyps schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:21:
Lekker offtopic:
Ik heb ook zo'n bank gehad, paar jaar geleden uit elkaar gesloopt met een zaag, ik had te weinig ruimte op mijn kamer :P

Nu wil ik 'm wel weer terug :') _O-
dat noem ik pas een mislukkeling ;)

ik heb ook wel eens domme dingen gedaan:
een videokaart verkeerd om in een pc gedaan 8)7. PC aan: poef... :P dood... (een of ander compaq ding, waar speciaal compaq geheugen in moest, maar ik had gewoon sd-ram er in gedaan, en dacht dus dat het aan de videokaart lag 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:54:
[...]

dat noem ik pas een mislukkeling ;)

ik heb ook wel eens domme dingen gedaan:
een videokaart verkeerd om in een pc gedaan 8)7. PC aan: poef... :P dood... (een of ander compaq ding, waar speciaal compaq geheugen in moest, maar ik had gewoon sd-ram er in gedaan, en dacht dus dat het aan de videokaart lag 8)7 )
VGA verkeerd om in je PC? Hoe de fuck dat gaat toch helemaal niet? :?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Nee idd, geheugen verkeert om kan ik nog wel begrijpen dat je zoiets doet als je niet oplet. maar je videokaart. :?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 10:46
Who Am I? schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:56:
Nouhouw, moddereters...ze pesten me ;( ;(

[...]

Waarschijnlijk doet de motor het nog wel ja...dus, ja hij gaat nog...of er nog iets vanaf te halen valt lijkt mij erg onwaarschijnlijk :P

Die bank heb ik gekregen van men opa en oma. Hij staat nu in mijn kamer (ben nu 18 en woon thuis). Maakt me niet zo veel uit dat ie er niet uit ziet...zie je tog niets van als je er op zit B)
Grappig, ik heb ook zo'n lelijke slaapbank :P Ook van mn opa en oma gekregen en ik woon ook nog thuis ;) Op deze foto istie wel te zien :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/peterbrinkhuis/Got/DSCF0049%20(Custom).JPG

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

brinkdinges schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:14:
[...]

Grappig, ik heb ook zo'n lelijke slaapbank :P Ook van mn opa en oma gekregen en ik woon ook nog thuis ;) Op deze foto istie wel te zien :P

[afbeelding]
Meer foto's van deze mislukkeling _/-\o_ _/-\o_

Misschien iets voor een eigen topic:
Lelijkste slaapbank van familie gekregen

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Lolhozer schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:29:
[...]

Meer foto's van deze mislukkeling _/-\o_ _/-\o_

Misschien iets voor een eigen topic:
Lelijkste slaapbank van familie gekregen
Meer een idee voor een nieuwe catergorie in het Guinnes Book of Records :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 20:45
k was 9 jaar, had een ouwe pc van school meegekregen... lache zo'n ventilator (cpu-koeler 40mm) die gooi ik op die at-voeding... t werkte 1 min... en toen: BAM! (voeding dood)

En de alom bekende cpu die blijft plakken :p bij de pc van een vriend :X

En k wil nu een 500 Mhz AMDK6-2 laten draaien op 600 en Passive koelen (net als de voeding) in een héél kleine kast... misschien één intakefan richting de cpu 8)7 Maar tegen de tijd dat dat is mislukt post ik dat wel weer...

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat dacht je van: op een LAN party voor de grap een pen tussen iemand z'n frontfan steken, waardoor er een stuk van af brak, die de PC binnen schoot, hier vast kwam te zitten in de CPU fan, de CPU fan molde en hierdoor de CPU doorbrandde 8)7 ....aargh dat was te raar voor woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon heeft net au gehad door een condensator 90 watt voeding van een pentium aan te raken toen geforce guy hem verving

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Tja, als klein jongetje was ik eens bij kennissen op bezoek. Ze hadden een computer met een aan/uitknop die leuk heen-en-weer klikte... dus toen hij vastliep ik *klik-klik* want een reset zat er niet op... *snuif, het ruikt hier*... *klik*... *nix*... *loopt stilletjes weg*...
Ik moet zeggen dat het de enige computer is geweest die dood is gegaan onder mijn handen, en dat terwijl ik nog geneens de kast open had :+

Wij hadden ook een computermeubel waarbij je neit in de dvd-lade kon kijken omdat het blad van het toetsenbord ervoor zat... ik zag dus in de tijd dat de speler nog 200 euro kostte niet dat er al een cd in lag toen ik er nog 1 in legde... weg mijn zakcentjes. Ik heb 'm (nadat ik de compu snel had uitgezet en de lade met een speld had open gemaakt) nog uit de behuizing gehaald maar er was nix te zien wat ik mischien kon repareren :'(

Naja, ik ben niet goed in 't in praktijk brengen van rampen maar wel goed in het bedenken van rampcenario's... want toen een vriend van me 's wat problemen had met een compu van z'n tante kwam hij naar mij toe. We kwamen tot de conclusie dat ik de hd mee naar huis moest nemen en daar backup van data maken want die was ontzettend belangrijk, en ik moest de data op diskette zetten want hem lukte dat niet... maar aangezien ie paar keer op msn naar me toe kwam met de vraag 'doet alles het nog' bedacht ik ff een geintje:
-Ik had nog een 20GB hd liggen (die het helaas nog deed :| ) maar hij zag er hetzelfde uit
-Ik had een paar vrienden gevraag een camera te regelen (was helaas brak ding wat maar 1 minuut kon opnemen waarna ie stopte)
-Ik maakte mijn 20GB hd stuk (had een metaalboor nodig en wat ander zwaar gereedschap)
-Stopte alles er in terug, maar wel zo dat als ie viel alles mooi er uit ging voor 't effect...
-Ik ging naar school, vertelde hem eerst dat het mislukt was backp te maken en dat hij de hd dus in pause terug kreeg...
-In de pause kwam ik aanlopen met de hd en ik ging me daar toch onderuit _/-\o_

Allemaal stuff over de vloer... helaas was 't te veel ellende voor 'm en geloofde hij 't daarom niet :|
Maar de eerste 15 seconde zat ie wel in de rats :+

'k Had wat gefilmt, maar zoals ik al zei was dat neit helemaal perfect gegaan...
http://lanparty.family.filternet.nl/vooraf.avi
http://lanparty.family.filternet.nl/val.avi
http://lanparty.family.filternet.nl/gelukkig.avi

edit:
Bedenk nu pas dat ik net zo goed die 20GB mee had kunne geven en die 8GB ECHT had kunnen laten crashen })

[ Voor 5% gewijzigd door Xorgye op 31-10-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorgye
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10-2024
Tja, nog ff een blunder van me broertje: een koeler op z'n chipset deed 't nie... dus maar andere koeler in de winkel halen, ik zeg zo: voor een NForce2 Cipset... hij komt thuis met ding voor GForce :Y)

Okeey, kan gebeuren hea? Maar hij had weinig zin om terug te fietsen dus hij dat ding passen... paste niet...
De boor wilde ook al niet in het metaalplaatje van de koeler dus dan maar met 1 ding vast... en dat had ie geweten!

Toen ie 'm aanzette zag ie een klein vonkje en nix deed 't meer... de koeler had de mobo geraakt en er zat een zwarte brandplek van 1cm2 op 8)7
Gelukkig was de rest van de hardware nog intakt dus de boel maar verpatst en meteen maar geupgraded naar nieuwere proc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pEeDy16 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:27:
Wat dacht je van: op een LAN party voor de grap een pen tussen iemand z'n frontfan steken, waardoor er een stuk van af brak, die de PC binnen schoot, hier vast kwam te zitten in de CPU fan, de CPU fan molde en hierdoor de CPU doorbrandde 8)7 ....aargh dat was te raar voor woorden!
yeah right...

(geloof je wel hoor :> ) das wel super bad luck, pfuu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Xorgye schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:00:
* Knip *

'k Had wat gefilmt, maar zoals ik al zei was dat neit helemaal perfect gegaan...

edit:
Bedenk nu pas dat ik net zo goed die 20GB mee had kunne geven en die 8GB ECHT had kunnen laten crashen })
Hahahahaha echt prachtig :D Geweldig! Dat moet ik ook eens doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noksiejus schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:30:
[...]

heb jij ze wel eens van een stgroboscoop van 150 wat aangeraakt ? dan mag je nog van geluk spreken :) en die in mijn stroboscoop zijn nog flink wat groter ook ...

en die leveren ook flinke blaren op :D
niks vergeleken met de vlam van een 1 F condensator voor een auto-stereo.
daar kun je zowat mee lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Xorgye schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 00:00:
Tja, als klein jongetje was ik eens bij kennissen op bezoek. Ze hadden een computer met een aan/uitknop die leuk heen-en-weer klikte... dus toen hij vastliep ik *klik-klik* want een reset zat er niet op... *snuif, het ruikt hie

edit:
Hmmz en dan hun zo kijken: kunnen we em nog in mekaar zetten ?
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 01:41:
[...]

niks vergeleken met de vlam van een 1 F condensator voor een auto-stereo.
daar kun je zowat mee lassen.
maar die zijn zo groot dat je wel ff 300x nadenkt voordat je ze vastpakt ;)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:16:
[...]

hehe, daar komt lekker vuurwerk uit.... 8)
In je onervaren jaren waarschijnlijk :P

[...]
Ik was een jaar of 10 geloof ik.
Heb ook een keer een oude pc in brand willen steken (buiten :P ). Het brande niet echt hard...De rook die eraf kwam was genoeg om de hele buurt naar buiten te laten kome :P

[ Voor 1% gewijzigd door AcouSE op 01-11-2005 07:49 . Reden: [quote] tage gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:57:
[...]

Heb ook een keer een oude pc in brand willen steken (buiten :P ). Het brande niet echt hard...De rook die eraf kwam was genoeg om de hele buurt naar buiten te laten kome :P
Wat wil je... al dat metaal O-)
Volgende keer wat benzine over het mobo gieten >:)

[ Voor 15% gewijzigd door AcouSE op 01-11-2005 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ward Vr schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 11:40:
[...]

Wat wil je... al dat metaal O-)
Volgende keer wat benzine over het mobo gieten >:)
Goed id!...Heb jij nog een oude CompaQ voor mij? :P

[ Voor 19% gewijzigd door AcouSE op 01-11-2005 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 13:28
mja gestript alleen kapot moederboard, gratis af te halen hier in alkmaar :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door KillaZ op 31-10-2005 17:06 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 08:57:
[...]

En kanker te geven.. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door AcouSE op 01-11-2005 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
Ja idd...Ik ging een keer aan men scheikundeleraar vragen wat PCB nou eigenlijk was.
Die leraar: Poly Chloor Bifeniel, da's een zwaar kankerverwekkende stof.
Ik (denkend): Kut! wrom moest ik die cdrom-speler nou zonodig opblazen?

Ik had geprobeerd een cdrom-speler op te voeren omdak ook een cd uit elkaar wilde laten knallan :X maar toen ging ie roken :P

[ Voor 13% gewijzigd door AcouSE op 01-11-2005 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, die scheikundeleraar van jou weet meer van z'n vak dan van computers. Da's mooi. Bij mijn leraar voor chemisch rekenen is het andersom... :/

Maar hij heeft wel gelijk, zowiezo is alles met een benzeenring niet al te best voor je...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik ook een heel groot geluksdingetje posten? Dan post ik ook een mislukkeling goed?

Njah goei gelukje eerst dan maar.

Was terwijl mijn PC aan het draaien was in mijn kast aan het kutten (vraag me niet waarom, kweenie meer). Terwijl ik dat deed stoot ik tegen het (ontzettend wankele) voedingsstekkertje van me HD aan. Gevolg -> HD zonder stroom. Ik was iets aan het downloaden, uitpakken en een mp3tje aan het spelen, van die schijf. Windows freezed (XP, was in 2001 of 2002) maar geeft geen BSOD, gewoon "screenshot" stijl vast zeg maar.

Ik denk, ik trek mijn stoute schoenen aan en plug direct die HD weer in (gewoon terwijl de stroom er nog op stond dus)... Windows hervat, mp3tje hikt een paar keer en speelt door, download gaat door (achteraf niet corrupt) en ook 't uitpakken is prima gelukt. HET bewijs dat ook P-ATA hotplugable kan zijn :)

Mislukkingen:

PC monteren, mijn allereerste zelfbouw O+. Alles aangesloten (dacht ik).. wil hij niet opstarten. En ik kijken, en doen, en stekkers checken enzo. Had ik de AT stekker (die uit twee delen bestaat dus) er links/rechts verkeerd om opgezet... ZUCHT... Mobo naar de klote, de rest werkte nog prima.

Uit boosheid tegen je kast aan willen schoppen (niet te hard), maar vergeten dat de zijkap er nog niet opzit... en daar wilde ik dus tegenaan trappen.. Gevolg: Videokaart in tweeen, CPU cooler ontwricht, ram geheugenbankjes kapot.. Zucht.

Monitor uit me handen laten glippen, met het glas naar beneden :'( 19" Sony Trinitron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Who Am I? schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:35:
[...]

Ja idd...Ik ging een keer aan men scheikundeleraar vragen wat PCB nou eigenlijk was.
Die leraar: Poly Chloor Bifeniel, da's een zwaar kankerverwekkende stof.
Ik (denkend): Kut! wrom moest ik die cdrom-speler nou zonodig opblazen?

Ik had geprobeerd een cdrom-speler op te voeren omdak ook een cd uit elkaar wilde laten knallan :X maar toen ging ie roken :P
Ik denk niet dat de PCB's (Printed Circuit Board) zoals die in bijv. een cd-rom speler gemaakt zijn van iets polychloorbifenyl-achtig hoor...

[ Voor 10% gewijzigd door AcouSE op 01-11-2005 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Still, de rook die ervan af komt is niet best voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:37:

Ik denk, ik trek mijn stoute schoenen aan en plug direct die HD weer in (gewoon terwijl de stroom er nog op stond dus)... Windows hervat, mp3tje hikt een paar keer en speelt door, download gaat door (achteraf niet corrupt) en ook 't uitpakken is prima gelukt. HET bewijs dat ook P-ATA hotplugable kan zijn :)

Uit boosheid tegen je kast aan willen schoppen (niet te hard), maar vergeten dat de zijkap er nog niet opzit... en daar wilde ik dus tegenaan trappen.. Gevolg: Videokaart in tweeen, CPU cooler ontwricht, ram geheugenbankjes kapot.. Zucht.
Hehe, iedereen leeft nog ?
Toch sterk dat die hd nog leeft _/-\o_
btw: had je veiligheidsschoenen met ijzeren toppen aan misschien ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

* McGryphon heeft net met een spijker in de voeding van een Celly 300 zitten wroeten en ZZZZZZZZZZZZZZZAP!
Was wel grappig :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
geforce guy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:06:
* Admiral Freebee heeft net met een spijker in de voeding van een Celly 300 zitten wroeten en ZZZZZZZZZZZZZZZAP!
Grappig? Die waarschuwingen staan niet voor niets op een voeding hoor :/ Kon je nog beter die Celeron 300MHz verkopen of iets leuks mee doen in plaats van doelloos vernielen. Enige voorzichtigheid is toch wel geboden wanneer je met electronica klooit.

Maarja, dat is mijn mening, jij doet natuurlijk met je gezondheid en je spullen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Maar ja je leert van je fouten hea :Y)

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:42:
Who Am I? schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:35:

[...]

Ik denk niet dat de PCB's (Printed Circuit Board) zoals die in bijv. een cd-rom speler gemaakt zijn van iets polychloorbifenyl-achtig hoor...
Misschien niet Poly chloor bifenyl maar anders toch een grote kans op Poly chloor vynil en dat is net zo slecht/kankerverwekkend! Dat spul wordt niet voor niets in landen gemaakt waar de millieu wetgeving niet zo ver gevorderd is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Laatst online: 29-08 01:32
Ik weet niet of ik hem ooit eerder gepost heb.

In 2004 was ik naar campzone (dit jaar weer overigens) en ik had net 3 dagen van te voren een nieuwe kast binnengekregen (coolermaster stacker, toen was ie tenminste nog origineel ;) ).

Op campzone had ik een nieuwe CPU koeler (thermalright SP-97) gekocht en een zalman chipset koeler. Die CPU koeler zette ik er thuis wel op maar dat zalman koelertje was niet zoveel werk, bovendien was het lawaai van de chipset koeler ondraagelijk.

Die oude Chipset fan was versleten, de chipset fan was op een gegeven moment gewoon van het koelblokje afgevallen.
* Aapenootjes zag niet veel textures meer toen

Nouja die chipset fan dus vervangen door het passive zalman blok, dat ging allemaal nog prima (behalve dat ik uiteraard wat schroefjes in het gras moest gaan zoeken :Y) )

Alles weer bevestigt en toen wou ik mijn PC aanzetten, dat ging zelfs ook nog goed 8)
Minuutje later, poef... PC uit.

Het was vrij snel duidelijk dat dit kwam omdat de kabel van mijn ccfl niet goed geïsoleerd was bij de stekker, en die kwam tegen de kast aan. Gevolg -> kortsluiting.

Ik dus een beetje in paniek, want mijn PC starte dus niet meer op (Qtec pwnage :X )
Na zo'n 15 minuten klooien in mijn PC:

POEF

Hé wat is het donker hier 8)7

Op dat moment zat heel campzone dus zonder stroom, en ik was bang dat ik de schuldige was :|
Na zo'n 1,5-2 uur had ons veld als laatste weer stroom (lekker bemoedigend :+ ). Ik dus mijn hand voor mijn ogen en ik duwde de power knop in... Dat was een van de weinige keren dat ik blij was mijn HD's te horen draaien :D (dingen maken herrie)

Uiteindelijk bleek trouwens dat ik niet de oorzaak was van de stroomstoring.
* Aapenootjes heeft het tot nu to klaar gespeelt om elke campzone waar hij was problemen te hebben met zijn PC.

* Aapenootjes en z'n broer hebben de eigenschap om elke keer voor een LAN party iets van mijn hardware te frieturen.

1e keer (1 dag voor een LAN):
* Aapenootjes Laten wie die thoroughbred eens in mijn PC duwen om te kijken hoe goed hij overklokt.
Boel goed aangesloten enzo en we hadden een shim (koperen plaatje wat je om de core legt om core-crushen te voorkomen) tussen de koeler en de cpu), PC aan...
* Aapenootjes Bahh wat stinkt hier zo :X
* Aapenootjes Hé, ik lees net dat palamino cores dikker zijn dan thoroughbred's, en die shim dus ook...
Die CPU heeft dus een heel mooi bruin plekje op de achterkant.

2e keer (2 dagen voor een LAN):

Mijn broer gooit mijn kamerdeur open een loopt naar binnen.
* Aapenootjes Hé wat stinkt het hier, en waarom is het een beetje mistig :?
Voeding bleek dus te smeulen maar werkte wel door (en ik was zo geconcentreerd met een spel bezig dat ik het niet eens in de gaten had). Ook al deed hij het nog, die voeding hebben we er maar uit gegooid en toen zijn we die middag nog in de buurt een 2e hands Qtec gaan kopen, kan het erger? (die kapotte voeding was trouwens geen Qtec)

3e keer (anderhalve week voor CZ2005)
Nieuw geheugen besteld en het oude verkocht, blijkt het nieuwe geheugen niet eens op stock snelheden door memtest te komen (twinmos speedpremium). Ik die reepjes dus RMA teruggestuurd, maar ze leverden dat geheugen niet meer en die winkel had geen ander interresant geheugen in het assortiment. Toen maar gauw fatsoenlijk OCZ geheugen gekocht, dat kwam nog net 3 dagen voor campzone aan. De dag erna kwam ook nog de rest van mijn nieuwe systeem aan (CPU had ik al een maand van te voren besteld). Dus natuurlijk nam ik dat systeem mee (dit keer wel allemaal qualiteit spullen B)).
Hele campzone last gehad van instabiliteit, pas de dag na campzone kwam ik erachter wat een "errata enhenchement" oid is in een bios. Die had dus aan moeten staan, sindsdien werkte hij perfect.

4e keer (nu)
Al een tijdje mijn PC flink overgeklokt, CPU op 260 x 10 waarbij het geheugen synchroon meedraaide (op 1,5-2-2-5, 3,6v, maar dat was nog binnen de garantie) tot zaterdag. Ik wou even de MP van de CPU verlagen om iets te testen, dat aangepast en gesaved en ge-reboot.
peeep
hmm
reset
peeep
*censuur*

Dat geheugen gaat deze week ook RMA
Op 1 of andere manier heeft mijn mobo mijn geheugen gefrituurd (ik weet wel wat, maar dat word een te lang verhaal).
En het leuke is, volgende week heb ik een LAN :7

* Aapenootjes heeft uiteraard ook zijn ringvinger zodanig onder stroom gezet dat hij die de rest van de dag niet meer voelde.

[ Voor 4% gewijzigd door Aapenootjes op 31-10-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Toch knap.. die timing _/-\o_

Tot mn grote "spijt" heb ik nog geen noemenswaardige missers gemaakt... maar als het zover is laat ik 't jullie wel weten... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
geforce guy schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:06:
* JuuL20 heeft net met een spijker in de voeding van een Celly 300 zitten wroeten en ZZZZZZZZZZZZZZZAP!
Jij liever dan mij, met die gelijkgerichte 230V (= meer dan 300 V) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:09:
[...]

Grappig? Die waarschuwingen staan niet voor niets op een voeding hoor :/ Kon je nog beter die Celeron 300MHz verkopen of iets leuks mee doen in plaats van doelloos vernielen. Enige voorzichtigheid is toch wel geboden wanneer je met electronica klooit.

Maarja, dat is mijn mening, jij doet natuurlijk met je gezondheid en je spullen wat je wilt.
Profiel geforce guy:
Geboortedatum 21 januari 1993
Zegt dat genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 16:47
aapenootjes schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:35:
[..]
* Aapenootjes heeft het tot nu to klaar gespeelt om elke campzone waar hij was problemen te hebben met zijn PC.

* Aapenootjes en z'n broer hebben de eigenschap om elke keer voor een LAN party iets van mijn hardware te frieturen.

[..]
offtopic:
Niet zeuren dat jij vaak problemen hebt... Ik heb een tijd lang echt een LAN-vloek op me gehad:
RomLAN 3: pc zwaar instabiel en viel soms uit.
RomLAN 4: pc heel instabiel, viel vaak uit. Op een gegeven moment zette ik de pc aan en zat de hele LAN zonder stroom. Dus ik t knopje van m'n voeding uitgezet. Toen iedereen geboot was en ff draaide zette ik alleen maar dat knopje om... Toen was t weer donker |:( Ben uiteindelijk na een nacht me dood verveeld te hebben maar naar huis gegaan.
RomLAN 5: pc had ook wat probleempjes, wilde niet meer starten opeens ofzo
RomLAN 6: vlak voor de LAN begaf mijn mobo het. Echt zwaar overklokken heb ik nooit gedaan, was maar 10% overklok ofzo, dus ik denk niet dat het daar aan lag.
RomLAN 7: geloof dat het vanaf deze LAN beter gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Laatst online: 11:59

vr6-only

Blub Blub

Gody schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:10:
[...]
En je inboedelverzekering? Of een vriend zijn wa verzekering voor het omstoten van een glas water ;) ;)
ja ik weet het, het is een heel tijd geleden maar goed.

maar ik heb een gedeelte ervan vergoed gekregen _/-\o_ lang leve interpolis :D
ik heb weer een 3500+, 2x512 geheugen, audigy 2 xs en 1x250 GB kunnen halen.
ik game nu wel op een ati 9200 :| ff sparen voor een nieuwe kaart 8)

dus 1 hdd,1 geheugen en vga kaart niet vergoed gekregen maar goed het is beter dan niets ;)

[ Voor 12% gewijzigd door vr6-only op 01-11-2005 01:58 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 16:14
Hmm, een half jaar geleden mn 400W Zalman voeding onder handen genomen om te meshen, maar wel meshen met doucheslang. ATX stekker loshalen was niet aan mij besteeds (vond ik) dus dan maar de ATX kabel doorknippen, doucheslang eromheen en alles weer vastsolderen... In solderen ben ik niet zo goed maar het is toch een half jaar goed gegaan... Tot ik de afgelopen tijd spontane reboots kreeg, en dat mn pc niet uitwilde maar dan ook doorstartte... Zit nu met een andere voeding (Asus 450 W) en die is wel wat minder stil, maar de problemen blijven tot dusver uit... Ik denk dat Zalman kapoet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Laatst online: 13:28
dan soldeer je opnieuw lijkt mij?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

KillaZ schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:23:
dan soldeer je opnieuw lijkt mij?
of je haalt die stekker eraf, ipv knippen
DAMN * Griffin heeft het ook gedaan, 1 uur bezig maar dan ik het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

aapenootjes schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:35:
Ik weet niet of ik hem ooit eerder gepost heb.

In 2004 was ik naar campzone (dit jaar weer overigens) en ik had net 3 dagen van te voren een nieuwe kast binnengekregen (coolermaster stacker, toen was ie tenminste nog origineel ;) ).

Op campzone had ik een nieuwe CPU koeler (thermalright SP-97) gekocht en een zalman chipset koeler. Die CPU koeler zette ik er thuis wel op maar dat zalman koelertje was niet zoveel werk, bovendien was het lawaai van de chipset koeler ondraagelijk.

Die oude Chipset fan was versleten, de chipset fan was op een gegeven moment gewoon van het koelblokje afgevallen.
* Aapenootjes zag niet veel textures meer toen

Nouja die chipset fan dus vervangen door het passive zalman blok, dat ging allemaal nog prima (behalve dat ik uiteraard wat schroefjes in het gras moest gaan zoeken :Y) )

Alles weer bevestigt en toen wou ik mijn PC aanzetten, dat ging zelfs ook nog goed 8)
Minuutje later, poef... PC uit.

Het was vrij snel duidelijk dat dit kwam omdat de kabel van mijn ccfl niet goed geïsoleerd was bij de stekker, en die kwam tegen de kast aan. Gevolg -> kortsluiting.

Ik dus een beetje in paniek, want mijn PC starte dus niet meer op (Qtec pwnage :X )
Na zo'n 15 minuten klooien in mijn PC:

POEF

Hé wat is het donker hier 8)7

Op dat moment zat heel campzone dus zonder stroom, en ik was bang dat ik de schuldige was :|
Na zo'n 1,5-2 uur had ons veld als laatste weer stroom (lekker bemoedigend :+ ). Ik dus mijn hand voor mijn ogen en ik duwde de power knop in... Dat was een van de weinige keren dat ik blij was mijn HD's te horen draaien :D (dingen maken herrie)

Uiteindelijk bleek trouwens dat ik niet de oorzaak was van de stroomstoring.

1e keer (1 dag voor een LAN):
* mydogisgone Laten wie die thoroughbred eens in mijn PC duwen om te kijken hoe goed hij overklokt.
Boel goed aangesloten enzo en we hadden een shim (koperen plaatje wat je om de core legt om core-crushen te voorkomen) tussen de koeler en de cpu), PC aan...
* mydogisgone Bahh wat stinkt hier zo :X
* mydogisgone Hé, ik lees net dat palamino cores dikker zijn dan thoroughbred's, en die shim dus ook...
Die CPU heeft dus een heel mooi bruin plekje op de achterkant.

2e keer (2 dagen voor een LAN):

Mijn broer gooit mijn kamerdeur open een loopt naar binnen.
* mydogisgone Hé wat stinkt het hier, en waarom is het een beetje mistig :?
Voeding bleek dus te smeulen maar werkte wel door (en ik was zo geconcentreerd met een spel bezig dat ik het niet eens in de gaten had). Ook al deed hij het nog, die voeding hebben we er maar uit gegooid en toen zijn we die middag nog in de buurt een 2e hands Qtec gaan kopen, kan het erger? (die kapotte voeding was trouwens geen Qtec)

3e keer (anderhalve week voor CZ2005)
Nieuw geheugen besteld en het oude verkocht, blijkt het nieuwe geheugen niet eens op stock snelheden door memtest te komen (twinmos speedpremium). Ik die reepjes dus RMA teruggestuurd, maar ze leverden dat geheugen niet meer en die winkel had geen ander interresant geheugen in het assortiment. Toen maar gauw fatsoenlijk OCZ geheugen gekocht, dat kwam nog net 3 dagen voor campzone aan. De dag erna kwam ook nog de rest van mijn nieuwe systeem aan (CPU had ik al een maand van te voren besteld). Dus natuurlijk nam ik dat systeem mee (dit keer wel allemaal qualiteit spullen B)).
Hele campzone last gehad van instabiliteit, pas de dag na campzone kwam ik erachter wat een "errata enhenchement" oid is in een bios. Die had dus aan moeten staan, sindsdien werkte hij perfect.

4e keer (nu)
Al een tijdje mijn PC flink overgeklokt, CPU op 260 x 10 waarbij het geheugen synchroon meedraaide (op 1,5-2-2-5, 3,6v, maar dat was nog binnen de garantie) tot zaterdag. Ik wou even de MP van de CPU verlagen om iets te testen, dat aangepast en gesaved en ge-reboot.
peeep
hmm
reset
peeep
*censuur*

Dat geheugen gaat deze week ook RMA
Op 1 of andere manier heeft mijn mobo mijn geheugen gefrituurd (ik weet wel wat, maar dat word een te lang verhaal).
En het leuke is, volgende week heb ik een LAN :7

* Aapenootjes heeft uiteraard ook zijn ringvinger zodanig onder stroom gezet dat hij die de rest van de dag niet meer voelde.
zo herkenbaar! >:)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zet er dan *knip* oid neer in plaats van die hele lap tekst te quoten en dan niet eens iets toe voegen

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 01-11-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
TommyGun schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:33:
[...]

Zet er dan *knip* oid neer in plaats van die hele lap tekst te quoten en dan niet eens iets toe voegen
nee die post van jou is lekker nuttig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:43

casemodder

--->

gisteravond nog :(
pc van ouders wilde niet booten dus ik dacht misschien is het geheugen stuk dus ff snel mijn geheugen eruit getrokken en bij ouders erin gezet aan die bak. Hmmm ligt niet aan geheugen dus ik geheugen trug in eigen pc zetten was geen zaklamp te bekennen dus dan maar ff snel bij licht van tel. vrotvrot hmm volgens mij zittie, dus hup pc aan: shit rook uituituit. Te laat ;( ff 512mb ddr400 opgerookt. T zat er dus maar half in. Nja wou tog niet fatsoenlijk oc'en dus nu maar 2x512mb corsair xms (met die ledjes >:) ) besteld.

paar weken geleden 300gb sata maxtor geval gekocht met controller. Op de terugweg even willen kijken hoe laat de bus gaat de volgende dag dus ik ga me daar tog op me bek over de bladeren bij het bushokje met me fietsje 8)7 gloednieuwe 300gb schijv met bad sectors |:( controller leefde gelukkig nog :)

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hé, da's goeie stuff, weet je wel. :+

Maar had je er één verkeerd om geparkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Laatst online: 14:43

casemodder

--->

nee hij stak er half in aan 1 kant was het pinnetje niet terug gewipt zegmaar. dat had ik dus niet gezien omdat een telefoonschermpje ook zo mieters veel licht geeft :+

[ Voor 38% gewijzigd door casemodder op 01-11-2005 18:47 ]

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Laatst online: 11-09 23:32
gisteren nog iets tofs :( gehad...
nieuwe case gemaakt voor htpc..alles erin gekregen, incl m'n character display uit een printer, iets wat al een jaar extern dienst deed.

Blijkbaar was het omhulsel van die GND draad doorgeraakt, en was er contact met de case (geaard),
zet pc aan, direct stinken en lekker veel rook....

na openen van de case bleek van de bijhorende 5V draad naar de display volledig het omhulsel weggebrand te zijn.... 8)7 ok het was een fandraad... maar toch...
Vroeg me af hoe dit kan? zou een zekering dit niet moeten voorkomen (in voeding of in m'n zekeringenkast???) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Dat ligt eraan, als je een zekering van 5A hebt en je draad kan maar 1A aan, dan kan je gerust 4,5A erdoor sturen zonder dat je zekering reageerd. Je kabel daarentegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 15:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Mijn eerste post begint al goed... :P Ik was samen met een vriend me past gekochte computer over aan het zetten in een sunbeam transformer (srry voor de mensen die niet van premods houden) en alles goed en wel ingebouwd en hij doet het. Ik keek nog eens die kast en zag een draadje los hangen dus ik denk hmm... waar kan die toch in passen ?? ik probeerde het eerste poortje.... eerst was er nog niks aan de hand en ik kijk nog eens opeens rook en een vlammetje uit zo'n chip 8)7 ik denk kut moederbord naar de klote. Maar ik start computer opnieuw op en hij deed het gewoon weer. ik denk dat er waarschijnlijk een firewire chip ofsow is overleden. computer draait verder wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 06-08 10:34
******* gek, der gaat hier echt VEEL naar de klote :9

Ik denk dat je alles bij elkaar elke 20 posts weer een complete computer weg kan gooien. Toch eigenlijk wel heel zonde! Ook jammer dat computer onderdelen dus best fragiel zijn, en jammer dat ze niet wat tegen mee kunnen. Of zouden we voorzichtiger moeten doen 8)7

Gelukkig is er bij mij niet zo heel veel fout gegaan:

In mijn jonge jaren toen ik nog niks van techniek wist, dat ik dat alle stroom gelijk was. Nadat ik een 12v motortje met 2 draadjes in het stopcontact gestopt had en de elko gexplodeerd was, wist ik dat het dus niet zo werkten :)

Stungun willen maken van flitsapparaat in weggooi camera, helemaal opgeladen weggelegd en toen opgepakt..( 2 uur voelde mijn vinger niks meer :*) )

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
^^ Blij dat je nieren het nog doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 16:14
Carpento schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 02:49:
Hmm, een half jaar geleden mn 400W Zalman voeding onder handen genomen om te meshen, maar wel meshen met doucheslang. ATX stekker loshalen was niet aan mij besteeds (vond ik) dus dan maar de ATX kabel doorknippen, doucheslang eromheen en alles weer vastsolderen... In solderen ben ik niet zo goed maar het is toch een half jaar goed gegaan... Tot ik de afgelopen tijd spontane reboots kreeg, en dat mn pc niet uitwilde maar dan ook doorstartte... Zit nu met een andere voeding (Asus 450 W) en die is wel wat minder stil, maar de problemen blijven tot dusver uit... Ik denk dat Zalman kapoet...
Niet dus, ook met die Asus gebeurt het, dus wss ligt het niet aan mn Zalman

* Carpento opgelucht ademhaalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
1 computer per 20 posts, 1000 posts per deel, 4 delen dat is 4000 / 20 = 200 pc's al weggegooid. Hmmm Inderdaad zonde :'(

Gelukkig controleer ik alles dikwijls genoeg. Een tijd terug had ik wel effen een paar keer schrik gehad.
Ik wou zo eens mijn 6800LE wat verder clocken, maar omdat hij volgens mij te warm werd kreeg ik het geweldige idee om zo een verplaatsbare airco ervoor te zetten. Zo gezegt ze gedaan, lucht in de pc zat op een 14°, de cpu ergens iets van een 16° en de gpu had nog 30°.
Goed eerst zo wat testen, splinter cell gedraaid, oppeens word mijn scherm zwart, pc lijkt nog te werken maar voor de rest niks meer, reset helpe niet, niks. toen gewoon even de stroom er volledig af en ja hij deed het weer. Oef ...
Nog een poging (nog niet geleerd :D ) weer hetzelfde spel, loopt op ongeveer dezelfde plaat vast. *sensuur* nog maar de stroom er af, de airco en zo ook weg. Tja dan gaat het niet, toch wel raar maar goed ...
Terug het spel aan het spelen zonder airco ... opnieuw scherm zwart ... *sensuur*
Volledige overclock toen maar van de kaart gehaald en toen deed hij het weer.

Heb ik altijd raar gevonden, nu heb ik terug een overclock op mijn kaart en nu heb ik het niet meer.

Ook zo eens dat ik een diskette station wou aanhangen, ging goed kabels verbonden
(station zelf uit mijn pc voor als er iets mis ging, was eerst nie de bedoeling dat het er blijvend zou in zitten.)
Och ik bouw het er wel in, kan geen kwaad. Past niet :X voeding stekker van mobo in de weg. Even uit trekken dan ....
Past nog niet :? Ram geheugen in de weg, dat er ook maar uit dan. Ingebouwd, alles verbonden. Dubbel controleren ... 3 keer ...
ja alles goed, Pc aan ... niks, en nu? (geloof mij toen kreeg ik het warm)
Het zal toch niet aan het ram liggen? Ram er uit en terug er in ... niks. Toch eens kijken of het toch niet aan het diskette station ligt ... spanning er af ... booten ... ja hij doet het oef, spanning er terug op en ja hij werkt nog steeds.
Ik denk ergens de spannings connector er verkeerd op (niet andersom maar een pinnetje te ver of zo) diskette en pc werken nog dus. Ach ja misschien gewoon geluk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ik heb ook nog eens geweten dat op een antieke PC opeens de 2 draadjes naar de speaker begonnen te roken, en volledig wegsmeltten.
Mijn voeding kan trouwens 30A leveren op 5V, stevig draadje dat daar niet warm van wordt. De voedingslijnen zijn idd niet gezekerd, dat is niet betaalbaar, maar bij extreme overbelasting zal die voedingslijn bij 0V 30A leveren, that's all. Het 220V gedeelte is wel gezekerd, tegen mogelijke kortsluitingen en tegen overbelasting, maar zal de secundaire stroom niet beperken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Een beetje off-topic maar ben ik de eerste die opmerkt dat de naam van dit topic sinds het derde deel een "+1 grappig" verdient? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Mielmania schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:13:
In mijn jonge jaren toen ik nog niks van techniek wist, dat ik dat alle stroom gelijk was. Nadat ik een 12v motortje met 2 draadjes in het stopcontact gestopt had en de elko gexplodeerd was, wist ik dat het dus niet zo werkten :)
Dat heb ik met een belletje uit zo'n knutseldoos gedaan. Kabaal en flinke vonken, maar het belletje deed het achteraf nog :) Stevige Oost-Duitse kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
mae-t.net schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:44:
Een beetje off-topic maar ben ik de eerste die opmerkt dat de naam van dit topic sinds het derde deel een "+1 grappig" verdient? ;)
Nee, je bent niet de eerste ;) er zijn al een paar keer eerder opmerkingen over geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 08:48

Rmg

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 18:42:

[...]

Misschien niet Poly chloor bifenyl maar anders toch een grote kans op Poly chloor vynil en dat is net zo slecht/kankerverwekkend! Dat spul wordt niet voor niets in landen gemaakt waar de millieu wetgeving niet zo ver gevorderd is!
printplaten bestaan uit glasvezel en epoxy, en een laagje koper.

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 03-11-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kluyze schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:54:
1 computer per 20 posts, 1000 posts per deel, 4 delen dat is 4000 / 20 = 200 pc's al weggegooid. Hmmm Inderdaad zonde :'(

(..)
Als je weet hoeveel nieuwe pc's er in die tijd bij zijn gekomen dan valt die 200 nog best wel mee...

En het is overigens vaak ook het wat oudere spul (bij mij tenminste...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Raz- schreef op donderdag 03 november 2005 @ 00:20:
[...]

printplaten bestaan uit glasvezel en epoxy, en een laagje koper.
Hoeft niet eens persee glasvezel te zijn, moderne varianten op pertinax (vezels van papier en aanverwante stoffen) komen ook nog steeds voor (gelukkig wel, is een stuk makkelijker te bewerken en goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
mae-t.net schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:09:
[...]

Hoeft niet eens persee glasvezel te zijn, moderne varianten op pertinax (vezels van papier en aanverwante stoffen) komen ook nog steeds voor (gelukkig wel, is een stuk makkelijker te bewerken en goedkoper).
Die "Papieren" printplaten bestaan al enorm lang (ws zelfs al langer dan glasvezelprints), zijn veel goedkoper en worden daarom enorm veel gebruikt in consumentenproducten. De kwaliteit van glasvezelprints is echter superieur, die papieren kan je zo in 2 kraken, en ik denk niet dat ze met die prints meer dan dubbelzijdig kunnen maken.

On topic (en in verband met printplaten): voor mijn eindwerk een geavanceerd toestel gemaakt, dat als koppelstuk dient tussen een netwerkanalyzer (erg duur meettoestel, 62.500€ ofzo voor een nieuwe) en het te meten product, zodat de meting volautomatisch kan gebeuren.
We hadden dus zelf heel wat printjes geetst, veel fouten eruit gehaald, en we besloten dat de prints in orde waren, bestellen dus bij Barco. Onze bedrijfsbegeleider naar ons, "ben je zeker dat ze in orde zijn, dat zal ongeveel 1000€ kosten, omdat het prototypes zijn is het goedkoper" :X . Was in totaal 2 A4's aan oppervlakte ofzo, massaal duur dus, wij van sjit, hopelijk zitten er geen fouten in.
2 dagen later komen de prints toe, 1 in spiegelbeeld geetst (was gelukkig niet echt een probleem, en trouwens maar een printje van 40x40 mm), en de grootste waren er een stuk of 4 verbindingen tekort |:( . Ze hadden dan 1000€ betaald, wij een halve dag bezig om dat op te lossen (draadjes solderen, gelukkig nergens lange).
Uiteindelijk was het niet zo erg, met ons toestel kunnen ze in 10 minuten een product volledig uitmeten (9 x 16 kanalen volledig uitmeten op alle mogelijke schakelstanden), terwijl met de hand dat daarvoor een uur duurde, en ze dan ook nog eens niet alles doormeten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Admiral Freebee schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 21:09:
[...]

de voeding was het enige wat nog werkte, en ook niet eens goed meer...
* McGryphon gaat een oude 90 watt voeding zoeken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
geforce guy schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:16:
[...]

de voeding was het enige wat nog werkte, en ook niet eens goed meer...
* Admiral Freebee gaat een oude 90 watt voeding zoeken :*)
Dan blijft alleen nog je gezondheid over. Nuja, je doet maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Laatst online: 15:54
cd uit het dvd hoejse halen en dan de cd door midden breken telt dit ook mee? :D en dan een vriend er plakband er omheen tappen en hopen dat ie het doet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat getuigt wel erg van verstandsverbijstering... Helemaal als je dan nog hoopt dat 'ie het met de tape nog gaat doen. Was je nog jong in die tijd of gewoon zwaar bezopen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Laatst online: 15:54
knetter stoned :9~ O+ maar ik zei al tegen hem dat het niet lukte met tape maar hij was eigenwijs...en stoned ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ives
  • Laatst online: 14-04 13:35
(jarig!)
Mielmania schreef op woensdag 02 november 2005 @ 17:13:

Stungun willen maken van flitsapparaat in weggooi camera, helemaal opgeladen weggelegd en toen opgepakt..( 2 uur voelde mijn vinger niks meer :*) )
Dat heb ik niet 1, niet 2, niet 3, maar 4!! keer gehad! (en ik leef nog :p-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
mae-t.net schreef op woensdag 02 november 2005 @ 20:44:
ROFL!! Ik merk het nu pas op! :D
naftebakje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:07:
On topic (en in verband met printplaten): voor mijn eindwerk een geavanceerd toestel gemaakt, dat als koppelstuk dient tussen een netwerkanalyzer (erg duur meettoestel, 62.500€ ofzo voor een nieuwe) en het te meten product, zodat de meting volautomatisch kan gebeuren.
We hadden dus zelf heel wat printjes geetst, veel fouten eruit gehaald, en we besloten dat de prints in orde waren, bestellen dus bij Barco. Onze bedrijfsbegeleider naar ons, "ben je zeker dat ze in orde zijn, dat zal ongeveel 1000€ kosten, omdat het prototypes zijn is het goedkoper" :X . Was in totaal 2 A4's aan oppervlakte ofzo, massaal duur dus, wij van sjit, hopelijk zitten er geen fouten in.
2 dagen later komen de prints toe, 1 in spiegelbeeld geetst (was gelukkig niet echt een probleem, en trouwens maar een printje van 40x40 mm), en de grootste waren er een stuk of 4 verbindingen tekort |:( . Ze hadden dan 1000€ betaald, wij een halve dag bezig om dat op te lossen (draadjes solderen, gelukkig nergens lange).
Uiteindelijk was het niet zo erg, met ons toestel kunnen ze in 10 minuten een product volledig uitmeten (9 x 16 kanalen volledig uitmeten op alle mogelijke schakelstanden), terwijl met de hand dat daarvoor een uur duurde, en ze dan ook nog eens niet alles doormeten.
Bij ons hadden ze ook een fout gemaakt. Ik weet niet meer of het nu spiegelbeeld was of dat ze laag 1 en 2 gewisseld hadden. Maar we hebben wel enkele baantjes moeten doorkrassen en draadjes leggen. Voor welk bedrijf was het eindwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Unitron, een Belgisch bedrijf dat allerlei toestellen maakt voor (sattelliet)tv, denk dan vooral in de richting van splitters (bijvoorbeeld die voor internet via de kabel), versterkers voor kabelTV, multiswitches (vb. om in een hotel in elke kamer naar de sattelieten op het dak te kunnen kijken, met slechts 1 coax naar elke kamer ipv 9). Een deel maken ze onder eigen merk (Johanson), maar vooral in opdracht voor andere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:34
offtopic:
Ken ik niet. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door D-Three op 05-11-2005 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kless
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-08 14:19

kless

Morgen? Waarom niet overmorgen

Mijn kanten klare pc,p4 1800.
Daar wou ik een ander cooler op zetten met grotere en stillere fan.
Hij ging zo al tot 2100 maar ging daarna moeilijk doen , dus hopen dat het met andere cooler nog wat harder wou..

Beugeltjes los en toen had ik opeens de cooler met cpu aanvast gekoek/brand/plakt in de handen
*en een pootje of 3 nog in de socket*

http://www.adf-hq.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Mijn broer is aan het verhuizen, hij gaat met zijn vriendin samenwonen. Zowel mijn broer als zijn vriendin zijn technisch totaal noob, kennen er niets van. Dus gaan ze gezellig vanalles kopen zonder uitleg in te winnen, ze weten er tenslotte niets van 8)7 .

1) Een tijdje geleden al gingen ze een versterker + boxen kopen, ik heb hun 10 keer gewaarschuwd dat Bose veel te dure shit is, en problemen gaat geven. Raad eens waar ze mee thuis kwamen? Idd, Bose. Ze hadden aan de verkoper gezegd dat het om aan de muur te hangen was, aldus hebben ze een type box meegekregen dat daar NIET op voorzien is...gebeld naar de winkel, draai maar een draadoog in de box, zo kan je em ophangen :X
2) Een box moet aangesloten worden, en in hun huis zijn er draden in de muur voorzien, ze moesten wel nog kabeltjes maken (met zo'n connector plaatje en rond pinnetje). Mijn broer een uurtje bezig om 2 kabels te maken met aan een kant zo'n connector :+ , aangesloten, werkt niet. FF getest, 1 draad werkt niet :? connector weer openen, had m'n broer vergeten om een draad vast te schroeven |:(
3) Er zit een kabelTV aansluiting in de muur, opengeschroefd want een kant werkt niet ( radio :D ), dus een T-stukje kopen want broer wil radio op kabel beluisteren, voel je hem al komen? Als er een vrouwtje in de muur zit, wat koop je dan? Idd, een Tstuk met 1x vrouwtje en 2x mannetje.
Er zitten trouwens naast die aansluiting in de muur 2 stopcontacten, hij had de afdekplaat weggedaan om te kijken naar die distributie (want de ene ging niet :/ ), opeens springt ie een meter achteruit, hij is met zijn lompe poten tegen dat stopcontact gekomen, en de electriciteit uitleggen is natuurlijk te moeilijk :| Ik heb het dus moeten doen.
4) Hij is dan een ander T-stukje gaan halen, dus dat had hij dan, maar dan moet dat nog naar de radio en de TV. Aangezien hij er niets van kent, heeft hij natuurlijk al kabels gekocht... Verkeerde natuurlijk, dan maar zelf connectoren hangen aan de gekochte kabel, na 5 keer herproberen is hij toch erin geslaagd om 2 juiste kabeltjes te maken :o
Die radio zal ws wel niet werken, want die zit ws op de andere aansluiting in de muur, maar aangezien hij geen advies of uitleg van mij wou aanvaarden heb ik maar gezwegen.
5) Aangezien hij zo'n goeie boxen heeft (ik heb mijn vader moeten beloven niets te zeggen over de kwaliteit, maar mijn PCboxjes klinken véél beter) wil hij het geluid van de TV op de versterker aansluiten. Daarvoor heeft hij aan scart-stekker gekocht, een soort verlengstukje voor scart met bovenop 2 aansluitingen voor het geluid, natuurlijk met metalen behuizing en gold-plated. Ook heeft hij een stukje om van die tulp naar hoofdtelefoon te gaan, ook goldplated, maar dat heeft hij nergens voor nodig... Daarmee dacht hij dat het geluid van de TV af te takken was, niet dus. ik vraag nog "heeft de verkoper gezegd dat dat ging werken?" "Nee, maar das toch tv en daar sound out" :X
Kheb hem maar een kabel van 3,5" jack naar 2 tulp meegegeven, om op de koptelefoonaansluiting te hangen, uit medelijden, het lachen was me al enigzinds aan het vergaan.
6) Eigenlijk was ik gekomen om lichten te hangen, want dat konden ze ook niet. Hij belde me op dat hij eerst om suikertjes ging (je weet wel, aan 2 kanten kan je een draad insteken, en met een schroefje vasthangen, ik ken de juiste naam niet), en hoeveel suikertjes hij moest hebben. ik: "Ben je zeker dat dat niet al in die armaturen zit?" "Euh, hoe kan ik da zien, staat da op de doos?" "Zucht, wacht even, ik zal wel eerst komen..." Die zaten er natuurlijk in, wel geen schroeven en pluggen.
Dus schroefjes en plugjes gaan kopen, ondertussen was het al wat donker, en aangezien ik lichten moest hangen was er geen licht. Broer: "kheb een verlengkabel, kan je daar een lamp aan hangen?" "Heb je een bureaulampje ofzo?" Nee dus, uiteindelijk heb ik de lamp van de visbak van de vorige huurders gebruikt (die ze gelukkig nog niet waren komen halen). Eenmaal alle lampen werkten, ik ff getoond, trekken ze daar een kast open waarin 2 nachtlampjes zitten, "jullie hadden toch geen lampen :( "
7) Er is in hun huis electrische verwarming (convector die normaal om nachttarief oplaadt). Aangezien ze, ik herhaal, er niets van kennen, vragen ze GEEN uitleg aan de vorige huurders of de eigenaar. M'n vader zag gisteren wel overdag dat de electriciteit wel erg snel erdoor werd gejaagd, was die dus overdag aan het bijwarmen...hij heeft het kunnen afleggen, maar weet wel niet zeker of dat de juiste manier is. Wat doet mijn broer dus? Ik hoor je al zeggen "zo snel mogelijk vragen hoe het zit, voor ze meer electriciteit dan een industrieterrein verbruiken" :*) Mis gedacht, "waarom zouden ze dat vragen, en trouwens, we zijn volwassen, we kunnen zelf wel ons plan trekken".
Ik wacht dus met veel plezier hun eerste electriciteitsfactuur af >:)

Dat is het dan ongeveer, na een namiddag helpen bij mijn broer, het zijn wel niet mijn blunders maar ik deel ze toch met alle plezier. Ik vrees dat er niet veel meer bij kunnen komen, hij heeft ongeveer alles gehad denk ik. Weet iemand nog een mogelijke blunder die mijn broer zou kunnen begaan in zijn huis :7

[ Voor 6% gewijzigd door naftebakje op 05-11-2005 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister..

pc in de woonkamer. voeding verwisseld naar de oude voeding,

kleine molex zat blijkbaar niet goed in de floppydrive en ineens begon de +5V draad te gloeien! en een dikke rookwolk met enorme fijne stank was het resultaat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Laatst online: 16:04
Ik heb nu pas een klote mislukking meegemaakt.
Ik wou een nieuw computertje. Me oude was niet leuk meer (intel 2.4) Ik dus vanalles weer besteld oa ook waterkoeling die uit Amerika moest komen via frankrijk naar xcsystems en dan naar mij.
Affin 3 weken moeten wachten maar toen alles binnen.

Ik alles opgebouwd helemaal happy natuurlijk blijkt dat de mobo (asus A8n Premium) een 24 pins stekker nodig heeft. Dus verkeerde voeding in huis.
Ik dus een week moeten wachten omdat me loon dan gestord zou krijgen. Ik diezelfde dag nog besteld enzo. Krijg ik de voeding gister binnen.
Ik kom thuis zie 2 pakjes staan. Helemaal weer happy van vanavond gaat hij eindelijk leven.
Ik voeding ingebouwd en neon etc.
Eerste keer power knop in.. Geen reactie. Ik denk dat kan.
Pinnetje omgedraait van de powersw nog geen reactie :|
Dus toen de voeding getest door te flashen nou die was dus goed (was immers nieuw) ik oude voeding gepakt werkte ook niet. Mobo leefte niet.
Conclusie mobo kapot. Gelukkig garantie maar moet alsnog weer wachten.
Vandaag ging ik de mobo dus alvast uitbouwen want die is toch kapot. Ik haal voorzichtig de wc blok van de cpu eraf en de cpu komt gewoon feestelijk uit zijn slot mee. Nog steeds geen ramp. Eraf halen schoon maken en hij is weer goed DACHT IK. Toen ik hem nader ging bekijke bleken er wat pinnetjes omgebogen te zijn (stuk of 10) had immiddels de 9e weer netjes terug gebogen maar bij de 10 ging het fout die brak af. Ik dus helemaal flippen aangezien ik er vet lang op moest wachten en daarna mobo kapot en ook nog is de processor van 500 euro (4200+)
Dit alles was gloedje niet.
Met andere woorden 2 weken voor nix gewerkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Laatst online: 12-09 13:01

empy

Rijdt rondjes

hehe, idd, zo'n broer heb ik ook. Hij is zo'n persoon die maar bij en electrisch apparaat in de buurt hoeft te komen en het gaat al kapot. Hij heeft nog een keer mijn vaders toetsenbord door de kamer gegooid omdat de computer bleef hangen en hij uiteraard geen back-up had gemaakt. Nog nooit mijn vader zo erg zien schreeuwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
shrenghang schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:40:
[...]

hehe, idd, zo'n broer heb ik ook. Hij is zo'n persoon die maar bij en electrisch apparaat in de buurt hoeft te komen en het gaat al kapot. Hij heeft nog een keer mijn vaders toetsenbord door de kamer gegooid omdat de computer bleef hangen en hij uiteraard geen back-up had gemaakt. Nog nooit mijn vader zo erg zien schreeuwen :P
Is hij ook zo dom om niets van hulp te aanvaarden, dat vind ik nog het ergste eraan. Dat je er niet veel van afweet, geen probleem, ik zou ook geen les kunnen geven als hij, maar om dan toch halstarrig alles verkeerd te doen...

Ontopic: Een blunder van de hogeschool waar ik studeer: we kunnen via een VPN verbinding thuis op het lokale netwerk van de hogeschool, om onze persoonlijke map te kunnen gebruiken. Toen ik laatst eens keek, zag ik dat alle PC's bereikbaar zijn, ook van leraars, en ook een server waarop al hun software staat, telkens voorzien van een weinig aan de verbeelding overlatend "password.txt". Net ff geprobeerd, en virtual PC is wel leuk speelgoed. Alles staat erop, zelf hun gepersonaliseerde winXP installatiecd-iso's |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb vanavond een molex met daaraan twee losse kabels (aangesloten op 12V, normaal voor mn leds) aan mijn voeding laten zitten. Nies vermoedend zet ik mn pc aan. Paar vonken en moederbord (MSI KT880 Delta) + mijn AMD athlon xp 3200+ (was wel socket A) naar de haaien :'( . Dat wordt opnieuw sparen voor een nieuw mobo en cpu. Dat ik juist had gekocht voor mn htpc |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Kun je weer een leuke sleutelhanger van maken toch..? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:16
naftebakje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:27:
6) Eigenlijk was ik gekomen om lichten te hangen, want dat konden ze ook niet. Hij belde me op dat hij eerst om suikertjes ging (je weet wel, aan 2 kanten kan je een draad insteken, en met een schroefje vasthangen, ik ken de juiste naam niet), en hoeveel suikertjes hij moest hebben. ik: "Ben je zeker dat dat niet al in die armaturen zit?" "Euh, hoe kan ik da zien, staat da op de doos?" "Zucht, wacht even, ik zal wel eerst komen..." Die zaten er natuurlijk in, wel geen schroeven en pluggen.
Kroonsteentjes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

1) Ik was mijn venice aan het overclocken, vroeg me af of hij niet koeler kon. Thermalright XP-120 weer eraf gehaald, toen was opeens mijn processor verdwenen...

ik vond hem onder mijn thermalright terug.. inclusief verbogen pinnen.

terug gebogen, ze doen het gelukkig nog.
....

2) aluminium cover van een 3,5 inch bay modden naar een USB aansluiting. stukje uitgedremelt heel netjes, kijk ik aan de andere kant.. allemaal krassen. Tja marmeren tafel... stukjes aluminium.... wrijving x_x

Daarna geprobeerd mat te maken met een staalborstel --> zeer anders mat dan de kast
gepolijst --> blinkende 3,5 inch slaat ook nergens op

ik kon weer opnieuw beginnen.

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken536
  • Laatst online: 10-04 21:00
Tijdje terug *schokje* van een voeding, toen ik deze moest maken en mijn neef op de aanknop drukte toen ik even wou kijken of ie niks raars deed wanneer ik de stekker erin stak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Woei; altijd denken voordat je doet:

Gister voor de 2de x voeding verkeerd om in een HD....en idd; met grof geweld past dat best :+ :X

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Frontysco schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:24:
Toen ik hem nader ging bekijke bleken er wat pinnetjes omgebogen te zijn (stuk of 10) had immiddels de 9e weer netjes terug gebogen maar bij de 10 ging het fout die brak af. Ik dus helemaal flippen aangezien ik er vet lang op moest wachten en daarna mobo kapot en ook nog is de processor van 500 euro (4200+)
Heb je deze processor misschien nog? Ik spaar namelijk Cpu's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
Om geen mislukking te veroorzaken: kun je van 'n molex gewoon van de 12 V aftappen voor een serie leds zonder dat de 5V - kant belast wordt? Of moet ik daar wat weerstanden aan hangen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Cyclonist schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:28:
Om geen mislukking te veroorzaken: kun je van 'n molex gewoon van de 12 V aftappen voor een serie leds zonder dat de 5V - kant belast wordt? Of moet ik daar wat weerstanden aan hangen :7
ja, je kan gewoon aftappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Dat maakt toch niets uit of je het op 5 of 12V hangt? Je moet trouwens altijd weerstand gebruiken hé ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.montage.co.nz/led/images/LED_CircuitPlan.gif

zo bijvoorbeeld, en als je meer wilt er parallel andere bijhangen (+ weerstand natuurlijk)

bij 12V best 600ohm per led
bij 5V best 250ohm per led

(dus 50ohm per led ;) )

[ Voor 59% gewijzigd door shadowrazor op 08-11-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Laatst online: 23-10-2021
Metal schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:18:
[...]

Heb je deze processor misschien nog? Ik spaar namelijk Cpu's :)
offtopic:
en zeker proberen te repareren? :+

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Frontysco schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:24:
Vandaag ging ik de mobo dus alvast uitbouwen want die is toch kapot. Ik haal voorzichtig de wc blok van de cpu eraf en de cpu komt gewoon feestelijk uit zijn slot mee. Nog steeds geen ramp. Eraf halen schoon maken en hij is weer goed DACHT IK. Toen ik hem nader ging bekijke bleken er wat pinnetjes omgebogen te zijn (stuk of 10) had immiddels de 9e weer netjes terug gebogen maar bij de 10 ging het fout die brak af. Ik dus helemaal flippen aangezien ik er vet lang op moest wachten en daarna mobo kapot en ook nog is de processor van 500 euro (4200+)
Dit alles was gloedje niet.
Met andere woorden 2 weken voor nix gewerkt :'(
Je kan geluk hebben, een groot deel van de pins van een processor is voor voeding of massa. Daar kan je er best wel eentje van missen. Zoek het maar eens uit in de datasheet waar het pinntje voor diende.

edit:
Sheet staat op de site van AMD, kan soms lastig zoeken zijn daar. Misschien staan er nuttige liks op de site van balusc (balusc.xs4all.nl).

[ Voor 11% gewijzigd door mae-t.net op 08-11-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Laatst online: 16:04
waar kan ik die datasheet vinden dan? Tis een amd 4200+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
Ik weet ook dat het mogelijk is om zo een pinnetje te laten repareren, omgeplooit uitgerukt afgekraakt, maakt niets uit. Maar dan mag je processor zelf natuurlijk niet kapot zijn.

http://www.motherboardrepair.com/index.php?sec=procrep

[ Voor 14% gewijzigd door shadowrazor op 08-11-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Anders leg je toch je pinnetjes in je socket, en leg je daarop je processor. Zeg maar LGA style :7 . Alleen weet niet of het ok echt werkt......

Wel vet offtopic overigens... :X

[ Voor 16% gewijzigd door Iavak op 08-11-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Me pa in actie :X

Ik was de standaard koeler van me 9700 pro aan het vervangen door een zalman vf700 om zo een lekker stille pc te krijgen :D

Ik pluggen van de koeler los gemaakt en stekkertje van fan los. Ik leg de videokaart op me bureau en pak de zalman uit de verpakking. Ik ga op me gemakje handleiding lezen komt me pa binnen. Hij vraagt wat is dat. Voor ik kan zeggen laat liggen anders mol je het pakt ie de kaart bij de koeler vast. Deze zat dus omdat pinnetjes al doorgedrukt waren los en hoppa ik hoor iets vallen ligt me 9700 pro pro op de grond :(
Wat doet me pa pakt en gewoon zonder te kijken bij de core vast heel de core incl relais vol met koelprut. Ik snel schoongemaakt koeler erop en testen ja hoort piep piep niet booten. Ik naar buren in de pc daar geduwt en same.

Ik helemaal flippen op me pa maar het heeft me wel een 6600gt opgeleverd :P betaald door me pa 8)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.