[CM] De mislukkelingen - deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Mijn blunder toen ik begon met casemodding: :Y)

Nou ik had een mooien rode sleeve kit besteld voor mijn voeding!!
Kreeg ik hem binnen was meer rose maar ag ja ik zag het niet (beetje kluerenblind) ;)

Ik haal mijn voeding uit mijn kast een mooien 500 watt zwarten perpoon. weet niet meer welk typen.
Ik knip lekker alle kabels door en doe de sokken eromheen en verbind de kabels weer ''netjes'' :X
En je ziet er niks van weer netjes alles terug zetten en wat denk je de eerste paar keer doet de pc het niet. :|
Dus ik zag paar kabels zaten los weer vast gemaakt.
En toen deed die het aleen toen 3 maanden lang steeds als je tegen een kabel duwden stroom eraf en deed niks meer _/-\o_
Dus ik zet dat ding voor 50 uero op marktplaats en wat denk je nog verkocht ook :P
trouwens voeding kreeg ik ook nog bij een kast die ik gekocht had (kast was wel 100 uero)

en uuh nog klijne blunder heb externe hd en heb hem stuk of 5x laten vallen alle hd's kapot en allemaal onder garantie een nieuwen gekregen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Gelukkig niet een oeps van mezelf maar een kennis, een systeem van 1700 euro kopen en de al gebruiket waterkoeling erop zetten, heeft lang prima gewerkt, ging in het nieuwe systeem helaas toch lekken, alles pleite (hij was gaan werken en kwam thuis bij een zwemmende pc).

Wel van mezelf, nieuw systeem kopen, aantal pins mobo/voeding komen niet overeen (gelukkig boodt verloopstuk uitkomst).

Verder gelukkig geen lompe dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Laatst online: 18-08 22:45
Lijkt me kut als zoiets met je waterkoeling gebuert.
Ik heb zelf ook waterkoeling maar als ik dan thuis kom en er is nix meer van mijn pc over dan breekt er echt een hell los!!
Ag maar hopen dat dat niet gebueren :Y)
:9 :9 :9

[ Voor 37% gewijzigd door willyfreak op 09-11-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Toch een booboo gedaan...
Je kent het wel, glazen op het bureau "jongens, oppassen met die cola"
2 Minuten later kets je hem zelf over je tobo heen.
Dus pc uit, tobo los gehaald.
Losgeschroefd, en toen kwam de schrik, i.p.v. een groot vel, wat het meeste gebruikt wordt, had mijn tobo (logitech) allemaal lossen nopjes, nou dat is dus een ramp om allemaal zuiver terug te leggen. Nou ja, later een probleem , eerst cleanen, teiltej water en hoppa alles erin, werkt goed, lastig om de beetjes cola uit de hoekjes te krijgen trouwens.
Als je de achterkant erop legt krijg je dat nooit meteen 100%, en als je verschuifd mag je overnieuw beginnen, 3 pogingen en 1 uur later had ik hem, dacht ik.
De tilde (~) deed het niet meer, lastig consolen in games, en de F5 niet meer, lastg quicksaven etc.
Ik nog een keer, het lukte, alles deed het behalve de scroll lock toets, who needs that anyway.

Na 3 weken begonnen toetsen toch wel heel erg sticky te worden (damn cola plakt goed en is moeilijk deruit te krijgen, toch lastig als je pijltjes esc spatie en enkele letters een release tijd van 4 sec hebben...

Toen maar een nieuwe gehaald, 2 weken later hetzelfde, maar met water, dat was gelukkig gen probleem, dat tobo gebruik ik nu nog (2,5 jaar inmiddels).

DONT EVER BUY NOPJES KEYBOARDS !!!! trust me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
[b][message=24566746,noline]
ohja niet echt blunder meer om te pesten maar.
Op school toen de pc's niet opgestart waren had ik bij stuk of 6 pc de voeding van 230 volt naar 110 gezet :Y)
en dat zet je hem aan en dan weet je wat er gebeurt BAM BAM BAM BAM BAM BAM (6x): :9
oe stoer, vandalisme noemen ze dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Tja wat moet je daar op zeggen, echt stoer hoor andermans spullen slopen |:(

En de ouders maar klagen dat de ouderbijdrage zo hoog is, tja als je kind ff voor de lol 6 PC's molt :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

willyfreak schreef op woensdag 09 november 2005 @ 02:02:
Ik heb zelf ook waterkoeling maar als ik dan thuis kom en er is nix meer van mijn pc over dan breekt er echt een hell los!!

Op school toen de pc's niet opgestart waren had ik bij stuk of 6 pc de voeding van 230 volt naar 110 gezet :Y)
en dat zet je hem aan en dan weet je wat er gebeurt BAM BAM BAM BAM BAM BAM (6x): :9
pfff klein kind, echt heel kansloos om zoiets te doen.. :/

Geboortedatum: 16 september 1990

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Hm, leuk topic dit. Zit toch al een paar jaartjes hier maar was me nog nooit opgevallen.
Heb ook nogal wat "ongelukjes" op pc-gebied gehad.
Eerste keer was in 89 met een 84/88 headstart ofzoiets. Turbu liep ie iig op 8 Mhz! Drukte per ongeluk 2 x heel snel op de aan en uit knop. Harde schijf kapot.
Hele tijd geen zelf veroorzaakte problemen meer gehad tot ik eind 98 een Aldi-pc kocht en zelf aan het knutselen sloeg. Jeetje, die idekabel gaat wel erg moeilijk in de harde schijf. (was donker, onder een tafel) Shit, net 1 pinnetje te ver. Connector verbogen, harde schijf kapot en ook de cd-brander had een oplawaai gekregen.
Sinds begin 2000 bouw ik me pc's zelf. Leuke klusjes altijd tot ik vorig jaar het idee kreeg om waterkoeling te gaan gebruiken. Midden in de nacht zou ik dan toch nog ff zo'n setje monteren. Shit, ding lekte. Moederbord naar de kloten. Maar, ik had gelukkig al een nieuw bordje bij de hand. Bleek het cpu-koelelement niet te passen, zaten paar condensators in de weg. Uit pure frustratie die dingen er met een ruk afgebroken.
Weekje later met nieuwe dfi-moederbordje alles naar wens, geen lekkages en draaien maar. Na een week bedacht ik me dat de temps van de videokaart wel wat hoog waren dus draai het koelelement wat aan. Pats, core kapot. Gelukkig had ik nog een reservekaartje.
Waterkoeling uiteindelijk weer verkocht. En toch gaat het weer jeuken in de jacht naar een zo geluidsloze pc.
Met me nieuwe athlon64 systeempje gaan we binnenkort dus de zalman reserator plus aansluiten en nu wel eerst een nachtje proef draaien. Kreeg vandaag de videokaartkoeler al in huis die ook het geheugenkoelt. Zat een schroefje wat lus, ik draai hem ff aan en hoor knak. Shit, lijkt er op dat er wat plexiglas is afgebroken. Die gaan we dus extra lang testen ;) Wordt wrs. wel vervolgd.
Daarnaast, om te bewijzen dak echt wel handig ben: Even een stekker willen vervangen en het snoer doorknippen met stalen schaar maar vergeten dat de stekker nog in het stopcontact zit.
Tot 3 x toe het snoer van de elektriese heggenschaar doorknippen met dezelfde h.schaar :X

[ Voor 8% gewijzigd door SlagerBlom op 09-11-2005 05:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

die laatste ken ik idd ook ergens van.. van een halogeenlamp.. en toen mogt de elektricien kommen om de hoofdzekering te vervangen... aight.. alles goed pa ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 09:58
gabiballetje schreef op woensdag 09 november 2005 @ 02:13:

DONT EVER BUY NOPJES KEYBOARDS !!!! trust me
noem ff types die nopjes hebben :P Die MX optical set en de Internet Navigator SE hebben een heel vel met nopjes als een geheel. GF had er recentelijk nog ijsthee overheen lopen gieten, plakte ook als de neten, openschroeven en schoonmaken, heb gewoon met water een zeep lopen poetsen. Ging prima, en ook het samenbouwen is geen probleem... B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

willyfreak schreef op woensdag 09 november 2005 @ 02:02:

Zozo, William van der Linden, stoer hoor. Ik denk dat ik de school waar jij je VMBO techniek opleiding volgt maar eens ga emailen, ik denk dat ze het reuze interessant vinden om te weten te komen wie er verantwoordelijk is voor deze 6 kapotte PC's. Ik weet uit eigen ervaring dat scholen niet al te veel geld hebben, ik denk dat ze dan ook enorm blij zullen zijn dat jij deze reparaties gaat betalen.

Excuses voor het offtopic, maar ik heb echt een pl**r*shekel aan dit soort jochies.

PS: wist je dat je huisnummer, mobiel nummer, namen van je broertjes e.d. allemaal te vinden zijn op internet ? Zal dus ook wel niet veel moeite kosten om uit te vogelen op welke school je zit, want je woonplaats is ook zo te vinden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
^ met de CT.

Ik wil nog wel bellen.
Godsamme wat heb ik daar een hekel aan zeg :(

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRiXeS
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
mydogisgone schreef op woensdag 09 november 2005 @ 04:16:
[...]

pfff klein kind, echt heel kansloos om zoiets te doen.. :/

Geboortedatum: 16 september 1990
Zeg zeg... ik kom ook uit 1990 hoor >:)

Maar idd....zoiets doe je gewoon niet. Dat is mollen van andermans spullen :/ Moet je voorstellen dat zoiets bij jezelf gebeurt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowrazor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-12-2024
Je moet die jongen zijn school carriere niet verpesten, wie is nu niet jong geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
offtopic:
Ben wel jong geweest, ben wel zat geweest, ben wel kwaad geweest,

Ben nooit vandaal geweest.

Hij moet gvd maar is leren verantwoordelijkheid nemen voor daden, ipv er een beetje over te gaan stoefen op een tweakersforum.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nja dat is idd n lame grap, kijken hoe jij t zou vinden als je broertje dat bij jouw pc deed -_-'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

shadowrazor schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:16:
Je moet die jongen zijn school carriere niet verpesten, wie is nu niet jong geweest?
ik ^^ want ik ben et nog :P (dit is trouwens wel kansloos hard oftopic)

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:36

sapphire

Die-hard pruts0r

shadowrazor schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:16:
buiten dat ik zelf pas 19 ben, ik heb echt voor ieder kutgeintje en iets wat ik ooit gemold heb zelf op moeten draaien hoor. Zeker dat ik ook me ouders/school ed daar menigmaal voor heb vervloekt, maar ik heb wel geleerd dat ik voorzichtig moet zijn emt andermans spullen !
Ik heb trouwens pas geleden een weekje bij een vriend van me op z'n werk rondgelopen, en laat hij nou systeem beheerder zijn op een middelbare school, weet je hoe ongeloofelijk irritant het is als je iedere middag een half uur later klaar bent met je werk omdat je papier uit floppy-drives en cdrom spelers moet peuteren. Dus ik kan dit soort geintjes echt niet waarderen.
Nu zeg je "wie is er niet jong geweest" , ach tis een kwajongens grap (weet zo snel ff geen andere benaming), stel dat ie dat even bij jou PC doet zeg je dat dan nog ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
shadowrazor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:27:
Dat maakt toch niets uit of je het op 5 of 12V hangt? Je moet trouwens altijd weerstand gebruiken hé ;)

[afbeelding]

zo bijvoorbeeld, en als je meer wilt er parallel andere bijhangen (+ weerstand natuurlijk)

bij 12V best 600ohm per led
bij 5V best 250ohm per led

(dus 50ohm per led ;) )
50Ohm per led :? moet dat niet 50Ohm per volt zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:00

drooger

Falen is ook een kunst.

Pc naar andere kast zetten, kom ik bij cpu koeler aan. Moest hem er wel vanaf halen, anders kon ik het moederbord er niet goed uithalen. Ik probeer hem los te maken, krak, breekt zo'n stalen bevestiging van de socket af. Temperatuur steeg hierdoor flink wat graden...

Ik wou andere cpu koeler hebben, omdat cpu erg heet werd. Heb koeler binnengekregen, dus ik die avond proberen hem erop te zetten. Kom ik erachter dat Medion geen socket 478 heeft, volgende dus die socket gelijk maar bestellen. Na 2 dagen heb ik hem eindlijk, gelijk proberen op moederbord te zetten. Beetje te hard gedrukt, socket zit wel goed, maar bevestiging is beetje stukgegaan...

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ganzz schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:35:
[...]

offtopic:
en zeker proberen te repareren? :+
Ik nam aan dat hij dat wel geprobeerd zou hebben :),
Maar goed ik houd me aanbevolen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 09-11-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath
  • Laatst online: 10-09 17:06

RainofDeath

DYUVSDFJ

sapphire schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:41:
Ik heb trouwens pas geleden een weekje bij een vriend van me op z'n werk rondgelopen, en laat hij nou systeem beheerder zijn op een middelbare school, weet je hoe ongeloofelijk irritant het is als je iedere middag een half uur later klaar bent met je werk omdat je papier uit floppy-drives en cdrom spelers moet peuteren. Dus ik kan dit soort geintjes echt niet waarderen.
Precies, ik zit zelf op het VMBO en als je vorig jaar zag hoe ze met die pc's omgingen :'( , Als ze een cd-rom wouden afspelen dan gebruikten ze het knopje niet om de lade dicht te doen, nee... dat is niet stoer genoeg dus wordt er met volle kracht tegen het laadje aangemept.... En dan ook nog bij de leraar aankomen: meneer/mevrouw, de cd speler doet het niet meer, nu kan ik mijn werkstuk niet inleveren.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik om dicht te doen ook nooid knopje, ik duw er subtiel tegen aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik duw er ook subtiel tegenaan, zodat hij vanzelf verder gaat. Op mijn DVD speler gebruik ik altijd mijn afstandsbediening, die heeft een knopje om hem open en dicht te doen :9

offtopic:
.
Ik zit zelf op VWO, en ben gevraagd om Mediatheek-computerfixert te worden. Bij ons zit er een papier in, maar heeft simpelweg elke pc last van heel veel spyware, willen ze geen Firefox, moet ik het buiten schooltijd doen, en zijn altijd alle monitoren heel irritant scheef ingesteld. Nee, ik ben het niet geworden dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Laatst online: 08:36
shadowrazor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:14:
Ik weet ook dat het mogelijk is om zo een pinnetje te laten repareren, omgeplooit uitgerukt afgekraakt, maakt niets uit. Maar dan mag je processor zelf natuurlijk niet kapot zijn.

http://www.motherboardrepair.com/index.php?sec=procrep
thxn voor de link. Alleen ga ik hem niet helemaal naat timboektoe sturen. Iemand enig id of dat in nederland ook kan zoja link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Arfman schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:37:
[...]
Zozo, William van der Linden, stoer hoor. Ik denk dat ik de school waar jij je VMBO techniek opleiding volgt maar eens ga emailen, ik denk dat ze het reuze interessant vinden om te weten te komen wie er verantwoordelijk is voor deze 6 kapotte PC's. Ik weet uit eigen ervaring dat scholen niet al te veel geld hebben, ik denk dat ze dan ook enorm blij zullen zijn dat jij deze reparaties gaat betalen.

Excuses voor het offtopic, maar ik heb echt een pl**r*shekel aan dit soort jochies.

PS: wist je dat je huisnummer, mobiel nummer, namen van je broertjes e.d. allemaal te vinden zijn op internet ? Zal dus ook wel niet veel moeite kosten om uit te vogelen op welke school je zit, want je woonplaats is ook zo te vinden.
helft van de gevallen is het garantie...dan krijgen ze gewoon een compleet nieuw systeem...bij diefstal kijken ze er niet eens meer naar, en wordt alles echt makkelijk vergoed (apreek uit ervaring)

nog een kleintje van mij...ik was voor eigen gebruik, enkele PC's op school aan het ontdoen van thumbscrews (4 stuks), en maar 1 schroef per PC natuurlijk, klettert er inene zo'n klep vanaf, zat die pc maar half dichtgemaakt :p iemand was me voorgweest of we hebben een luie/hele drukke systeembeheerder

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Colan schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:26:
[...]
nog een kleintje van mij...ik was voor eigen gebruik, enkele PC's op school aan het ontdoen van thumbscrews (4 stuks)
Offtopic:
Hoe maak je voor eigen gebruik PC's open op een school? Ruikt een beetje naar hetzelfde kansloze als de voedingen op 110V zetten

[ Voor 13% gewijzigd door Lolhozer op 09-11-2005 20:39 ]

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Lolhozer schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:36:
[...]

Offtopic:
Hoe maak je voor eigen gebruik PC's open op een school? Ruikt een beetje naar hetzelfde kansloze als de voedingen op 110V zetten
Hij was de thumbscrews aan het stelen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Laatst online: 22:49

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Misschien moeten Willyfreak en Colan maar een eigen topic op een eigen forum gaan openen, i.p.v. hier hun eigen kansloze acties te ventileren.

Waarom? Omdat het kan!!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Ik heb wel eens het beeld omgedraaid in Windhoos en ander irritante dingen,
maar ik ga geen voedingen of drives opblazen.. zielig :O

[ Voor 13% gewijzigd door Cyclonist op 10-11-2005 14:04 ]

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:27
Hoe draai je een beeld om
wel op een screensaver een password gezet (niet op school mar opscouting onder jota joti)

I've GoT a solution

Verwijderd

Lolhozer schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:07:
Misschien moeten Willyfreak en Colan maar een eigen topic op een eigen forum gaan openen, i.p.v. hier hun eigen kansloze acties te ventileren.
Idd!Dit zijn geen Mislukkelingen...Dit is gewoon stoer doen over streken (haal ik ook uit...maar pc's op school mollen heb ik nog nooit gedaan).
Maar goed...iedereen heeft wel eens iets uitgehaald en vindt dat (soms) stoer.
Maar om deze mensen aan te gaan geven vind ik toch net iets te ver gaan!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:40:
[...]
Idd!Dit zijn geen Mislukkelingen...Dit is gewoon stoer doen over streken
[...]
Dit zijn juist wel mislukkelingen... (let op de extra letters in dat woord). Dat ben je namelijk als je niet 1 maar wel 6 voedingen tegelijk opblaast op andermans kosten. Grapje op z'n tijd moet kunnen, voedinkje opblazen is al bedenkelijk maar allee... 6 voedingen... Beetje overdreven |:( maargoed zo'n oordeel is hier wellicht offtopic.

Had ik al verteld van de knal die ik in m'n eerste zelfgebouwde computer veroorzaakte door de powerstekker verkeerdom in de harde schijf (2,5" 60MB in verloopbracket) te proppen? Ja, kan echt, en nee, een schijf is daar niet tegen beveiligd zelfs al zou dat maar 10 cent extra kosten voor een diode (anode aan +5, kathode aan +12) of een zenerdiode (5,6V over de +5).

Verwijderd

Cyclonist schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:04:
Ik heb wel eens het beeld omgedraaid in Windhoos en ander irritante dingen,
maar ik ga geen voedingen of drives opblazen.. zielig :O
Of de knopjes van het toetsenbord verwisselen. Of de kabels van de muizen en toetsenborden verwisselen, zodat je buren jouw cursor laat bewegen. :D Dat zijn nog leuke grapjes binnen school.

Gelukkig hebben niet veel voedingen tegenwoordig nog een 110-220 knopje, en voelen ze dat zelf.

• Cyclonist
roelke schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:15:
Hoe draai je een beeld om
wel op een screensaver een password gezet (niet op school mar opscouting onder jota joti)
Kun je veranderen bij het weergave tabblad van je grafische kaart ;)

• Nox

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:06:
[...]

Of de knopjes van het toetsenbord verwisselen. Of de kabels van de muizen en toetsenborden verwisselen, zodat je buren jouw cursor laat bewegen. :D Dat zijn nog leuke grapjes binnen school.

Gelukkig hebben niet veel voedingen tegenwoordig nog een 110-220 knopje, en voelen ze dat zelf.
ik zou er niet aan moeten denken dat wij thuis zon ding hebben..

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Lolhozer schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:07:
PC openschroeven? nee, thumbscrews halen, ja...simpel zat medunkt

Simplicity is de bom...

• h3ll
  • Niet online
Hmm over school gesproken (tis wel offtopic maargoed); ik was dus vorig jaar altijd zo liev om andere mensen mijn account te laten gebruiken omdat die dombo's meestal hun password kwijt waren enzo..

Wordt er opeens geroepen 'Wil h3ll zich na dit uur melden bij de heer blablabla in lokaal 103'

wtf ? 8)7

Ik kwam daar bij die vent; begon die me ff te vertellen wat ik wel niet allemaal verkeerd gedaan had enzo, dus ik vroeg wat hij nou bedoelde; zegtie "Ik ga aan de directeur vertellen dat jij je computer vergrendeld hebt, dit mag niet want deze computers zijn niet van jou"..

Stel nou dat ik die pc wel vergrendeld had omdat ik eraan bezig was? Maargoed dit was niet zo dusja, hij naar de directeur enzo, en de directeur had er dezelfde mening over als mij (de mensen van het studiehuis enzo ook btw :P )

Probleem dus mooi opgelost, die vent de rest van t jaar vriendelijk geweest :P
Conclusie; laat nooit meer _noebs_ op jouw account aan de pc's zitten en ze deze vergrendelen :)

Ontopic?;)

[ Voor 0% gewijzigd door _ferry_ op 10-01-2019 18:05 . Reden: Naam weggemod ]

• Nox

Nox

Noxiuz

hoe bedoel je ? gewoon windows+L ? dat kunnen wij volgens mij niet eens man :P
wij hebben nog retro trage clients met dikke servers (die servers zijn wel geil opzich)

maar uiteraard ook alelmaal nieuwe tobo's en nieuwe TFT monitoren van 17" ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 19:01
Paar pagina's terug hadden ze het over LANParty blunders... ik heb er ook een :P

Ik kom op die lanparty aan... en ik zet mn pc aan na alles rustig aangesloten te hebben.. duurt het letterlijk 30 minuten om op te starten, ik zat echt van WTF?! en mn windows (xp) draaide ook bagger... dus ik denk... ff handig mn installatie cds te voorschijn halen... windows er opnieuw opzetten... ik heb hem de hele lanparty aan moeten laten (24 uurs) en toen was het af, ik heb gelukkig nog bij vrienden van me kunnen gamen en ik kreeg mn geld terug :P

Ik zat in de auto onderweg naar huis, en ik bedenk me ineens dat ik de dag daarvoor mn nieuwe harddisk er bij had gezet en in mn bios zat te kloten. Ik sluit thuis mn pc weer aan... en wat tref ik aan in mn bios? hij draait op 33Mhz (was een P4 1,5Ghz) hoe ik het voor elkaar heb gekregen, geen idee...

maja, dat was dus mijn blunder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
Cyclonist schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:41:
[...]

Kun je veranderen bij het weergave tabblad van je grafische kaart ;)
/me heeft een super idee voor scouting volgend jaar :*)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
DJF5 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:23:
hij draait op 33Mhz (was een P4 1,5Ghz) hoe ik het voor elkaar heb gekregen, geen idee...
geniaal :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

roelke schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:01:
[...]

/me heeft een super idee voor scouting volgend jaar :*)
gaan ze het beeldscherm draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Laatst online: 12-09 16:36
[/quote]Ik heb nu pas een klote mislukking meegemaakt.
Ik wou een nieuw computertje. Me oude was niet leuk meer (intel 2.4) Ik dus vanalles weer besteld oa ook waterkoeling die uit Amerika moest komen via frankrijk naar xcsystems en dan naar mij.
Affin 3 weken moeten wachten maar toen alles binnen.

Ik alles opgebouwd helemaal happy natuurlijk blijkt dat de mobo (asus A8n Premium) een 24 pins stekker nodig heeft. Dus verkeerde voeding in huis.
Ik dus een week moeten wachten omdat me loon dan gestord zou krijgen. Ik diezelfde dag nog besteld enzo. Krijg ik de voeding gister binnen.
Ik kom thuis zie 2 pakjes staan. Helemaal weer happy van vanavond gaat hij eindelijk leven.
Ik voeding ingebouwd en neon etc.
Eerste keer power knop in.. Geen reactie. Ik denk dat kan.
Pinnetje omgedraait van de powersw nog geen reactie
Dus toen de voeding getest door te flashen nou die was dus goed (was immers nieuw) ik oude voeding gepakt werkte ook niet. Mobo leefte niet.
Conclusie mobo kapot. Gelukkig garantie maar moet alsnog weer wachten.
Vandaag ging ik de mobo dus alvast uitbouwen want die is toch kapot. Ik haal voorzichtig de wc blok van de cpu eraf en de cpu komt gewoon feestelijk uit zijn slot mee. Nog steeds geen ramp. Eraf halen schoon maken en hij is weer goed DACHT IK. Toen ik hem nader ging bekijke bleken er wat pinnetjes omgebogen te zijn (stuk of 10) had immiddels de 9e weer netjes terug gebogen maar bij de 10 ging het fout die brak af. Ik dus helemaal flippen aangezien ik er vet lang op moest wachten en daarna mobo kapot en ook nog is de processor van 500 euro (4200+)
Dit alles was gloedje niet.
Met andere woorden 2 weken voor nix gewerkt
[quote]

gewoon een ijzerdraadje in het socket doen (niet te ver eruit en zo)
werkte bij mijn 3000+ ook :P

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Net nog.. Was ff oude computer aan het reanimeren als downloadserver. Had nog 2 hdd's ligen (1 van 13gb en 1 van 500mb :X ) Dus ik eerst die hdd met 500 mb er in. Tot zo ver ging het goed, toen wilde ik de andere hdd er bij doen... Ide kabel pakken, verkeerd om erin, pinnetje verbogen en nu werkt hij niet meer :P Straks ff bij de HCC een nieuwe hdd halen daar ergens uit de grabbel bak :9

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
noksiejus schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:33:
[...]

gaan ze het beeldscherm draaien :D
nee ik doe dat alleen hoor
beetje de leiding irriteren, ik hem me zelfs bedackt over een of ander systeem zodat bij het runnen alle systemen afsluiten :D

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Colan schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:26:
[...]

helft van de gevallen is het garantie...dan krijgen ze gewoon een compleet nieuw systeem...bij diefstal kijken ze er niet eens meer naar, en wordt alles echt makkelijk vergoed (apreek uit ervaring)
Bullshit. Als er bij ons iets gemold wordt komt er iemand bij om te repareren. Als dan blijkt dat de PC door vandalisme kapot is gegaan, mag de school de nieuwe onderdelen + manuren betalen. Uiteindelijk draaien je ouders dus voor de kosten op, en maar klagen dat het schoolgeld zo hoog is.

Diefstal is helemaal een dikke ellende. Alles makkelijk vergoed worden ? Ik dacht het niet. Uit 1 van onze locaties zijn dit jaar 30 HP PC's gestolen, we hebben nog steeds geen cent gezien van de verzekering.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath

RainofDeath

DYUVSDFJ

Arfman schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:48:

Diefstal is helemaal een dikke ellende. Alles makkelijk vergoed worden ? Ik dacht het niet. Uit 1 van onze locaties zijn dit jaar 30 HP PC's gestolen, we hebben nog steeds geen cent gezien van de verzekering.
Valt dat dan niet op, dat er een leerling met een pc in zijn tas rondloopt? :o . Bij ons op school hebben ze kleine desktops staan, en die passen wel in mijn tas gok ik, maar dan lijkt me het enorm verdacht er uit zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

RainofDeath schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:20:
[...]

Valt dat dan niet op, dat er een leerling met een pc in zijn tas rondloopt? :o . Bij ons op school hebben ze kleine desktops staan, en die passen wel in mijn tas gok ik, maar dan lijkt me het enorm verdacht er uit zien....
Moet je nagaan hoezeer hetopvalt dat er 1 met 30 PC's in z'n tas loopt ! 8)7 .. duh :P

Was een professionele kraak .. alarm uitgeschakeld, ramen ingeslagen, vrachtwagen met draaiende motor ingeladen (kabels waren zeer ruw doorgeknipt, betonschaar-achtig) en weggereden. PC's zijn rechtstreeks naar het buitenland gegaan waarschijnlijk, alle serienummers zijn geregistreerd en doorgegeven aan HP, die hebben ze nooit meer teruggezien ergens (voor service/garantie/etc.).

Op die locatie staan nu 30 oude rammelbakken, die met pijn en moeite W2K kunnen draaien. Al met al heeft die diefstal ons zo'n 40.000 euro gekost, als je de manuren meerekent. En denk maar niet dat de verzekering dat dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
das echt balen |:(
dus daar staan nu allemal pentium 1's 8)7

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Laatst online: 08:36
[quote]SPEEDDRAGON schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:49:
mijn verhaal...
gewoon een ijzerdraadje in het socket doen (niet te ver eruit en zo)
werkte bij mijn 3000+ ook :P
Ja maar het mobo is ook RMA gestuurd als het goed is gewoon garantie gevalletje, dus pas als ik hem terug heb dan kan ik het gaan testen. Alleen het nadeel is dat socket 939 zulke kleine kut pinnetjes hebben.
Heeft iemand trowens een id hoelang de garantie afhandeling van asus is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath

RainofDeath

DYUVSDFJ

Laatst nog: ik wou mijn pc is schoonmaken, dus ik wou mijn cpu koeler eraf halen.. *maakt de 2 clipjes los* . Ik trek de heatsink naar me toe... hmm dat gaat wel stroef.. iets meer kracht, ah! los. huh :? waar is mijn processor? * kijkt onder heatsink* damn ! 2 pinnetjes krom die ik nog weer recht kon zetten.

Ik wou hem er weer inzetten, hendel omhoog, iets meer opzij.... KRAK!. zat ik daar met zon hendel in mijn handen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan uit ervaring spreken dat het soms best handig is om een bril op te doen tijdens het dremelen. Zeker als je iets doorslijpt. Heb namelijk zelf drie dagen een brandwondje op mijn ooglid gehad toen ik plexiglas aan het doorslijpen was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook allus gehad met mun koeler vervangen :p had ik ineens cpu in de handen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Leefde die nog die cpu? :P Of was hij net zoals bij zo veel mensen hier dood? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Laatst online: 10-09 17:33
ik was aan het modden , kwas een passieve koeler aant maken voor mijn graka zodat de airflow in de kast beter zou zijn (als je ribben naar de verkeerde kant staan is je airflow niet goed ) en ik een AMD socket A sinkje genomen en beginnen te slijpen , het sinkje mooi naa een half uurtje werk ontdaan van een deel van zijn hoogte (ik wou dus geen 4-slot koeler) en de gaatjes net gemaakt in dat sinkje , het sinkje mooi gelapt en een beetje AS- 5 op de core .... kaartje in pc en pc aan . wtf ? artifacts ?

het kaartje was dus ergens geraakt ; maar door wat en waar ? ik zag niks op dat ding en ik kon nergens uit opmaken waar dat kaartje kapot was .... tja mijn mooie geforce 4 mx 440 naar de zak ...

ik twee weken met een (eerst 2 mb maar mijn soldeerbout en een 2mb pci doneerkaartje hebben daar verandering in gebracht ) 4 mb pci kaartje (s3 virge dx) gewerkt op mijn pc , en toen de opluchting van de geforce 6600 die binnen kwam ...

oh ja ik heb ooit geweigerd iemand zijn p4 sink te vervangen puur om de reden dat de cpu mee kon komen omdat zijn cpu aan de sink geplakt was met pasta .... ik neem dat risico niet , ik heb al genoeg hardware kapot gedaan in mijn leven ....

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het leukste is nog wel het cola over iemands anders toetsenbord gooien.
Ik sta zo op een lanparty op school bij ons. cola naast tobo en zonder dat ik het door heb: 'vlots'.
Maat zegt zo: "godverdomme wat doe jij nou?!?!"
bleek dat ze op school precies de zelfde Trust dingetjes hadden dus ff snel omgewisseld:P
Maar cola en een tobo is echt kut.

Tegen wordig zijn die Box coolers echt niet meer leuk als je met een sticker zooi hebt
Had laatst ook met cpu aan me heatsink geplakt zitten toen ik mijn cooler er af haalde.
schrok me te pleuris:X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
successor schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:11:
oh ja ik heb ooit geweigerd iemand zijn p4 sink te vervangen puur om de reden dat de cpu mee kon komen omdat zijn cpu aan de sink geplakt was met pasta .... ik neem dat risico niet , ik heb al genoeg hardware kapot gedaan in mijn leven ....
je wordt langzaam slim he ;)

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syo

syo

Verfant bmx'er

Net hddtje over leden :'( Morge ff naar de winkel en vragen of ze nieuwe willen geven want hij was van 24 mei dit jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Dan kun je nog wel een nieuwe krijgen lijkt me. Ik heb de laatste tijd niet veel mislukkingen gehad. Wel veel schooldingen kwijt van mn laptop omdat ik een recovery partitie weg had gehaald, waar dus de MBR op stond. Conclusie: Windows wou niet meer starten. Uiteindelijk maar een nieuwe MBR aangemaakt met één of ander tooltje van de ultimate boot cd. Gevolg was wel dat ik dan de c: schijf moest formatteren waar dus vanalles op stond :( Achja, sommige dingen gebeuren gewoon, kun je niks aan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

syo schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:13:
Net hddtje over leden :'( Morge ff naar de winkel en vragen of ze nieuwe willen geven want hij was van 24 mei dit jaar :(
is hij echt dood? ik heb al te veel hardware die andere voor dood zagen weer nieuw leven in geblazen

hdd met een format of partition magic bvb, maar dat hoort hier eigenlijk niet thuis dus,

zat laatst lekker te internetten en moest voor een grote boodschap naar kamer 100 (wc)
ik pak dus mn laptop met wifi om op het internet van de buurman verder te netten (tja je blijft verslaaft he :P)... kom ik de badkamer binnen glijd die laptop out mn hand KLEDEDER!!!

hdd 40GIG kapot... kwam alleen nog maar piep tik piep tik uit...

heb hem schaamte loos RMA gestuurt en heb weer een nieuwe O-)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainofDeath

RainofDeath

DYUVSDFJ

syo schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:08:
Leefde die nog die cpu? :P Of was hij net zoals bij zo veel mensen hier dood? :9
Hij leeft nog, en hij draait ook nog is 20 graden koeler daardoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince Dexa
  • Laatst online: 03-09 16:20
Ook fijn: zo'n lullig plastic bekertje automatenkoffie net naast je laptop omkiepen...
je denk dat gaat net goed en rent weg om een doekje te pakken. :X
terug bij je laptop blijkt de koffie onder je laptop te zijn gelopen, al waar het gulzig naar binnen wordt gezogen door een enthousiaste fan.. |:(

Nog nooit heb ik zo snel een computer uit gezet en uit elkaar gehaald: alles afgespoeld 8)7 en laten drogen.
eenmaal weer in elkaar bleek alles nog gewoon te werken... O-)
blij dat het geen koffie met suiker was (cola effect..)

Now go away or I shall taunt you a second time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Osxy

Holy crap on a cracker

Paar weken terug alweer,

Ik wou van de eettafel ff wat gaan pakken(zat achter mijn laptop iBook te werken) en stap weg, en Kabam mijn voet bleef achter de lader hangen, en de iBook lag op de grond. Nu is het scherm gebroken de 30 gb hd dood, en de behuizing overal gescheurd.

Volgende week komt er een nieuwe....

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10-09 09:23
Damn dan voel je je genaaid :X

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Laatst online: 12-09 16:14
Of je loopt met je 17" tft van de trap waarna je struikelt over een kam van je zusje, jij incl tft van de trap aflazert tft laat stuiteren op plavuizen om jezelf zo zacht mogelijk te laten vallen. Wel zonde, maarja wat doe je eraan, zusje nog wel ff huid volgescholden. Gelukkig leverde een oom die tft dus hij kon hem zo voor me omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een kam? :D Dan moet je wel erg weinig contactoppervlak met de vloer hebben... Als in: kleine voeten. Of zat 'ie vol met gel waardoor 'ie enorm glad geworden was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Of houten trap:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn met dit ongelukje maar kom hier komt het:
een jaar ofzo geleden dacht ik van, amai die stock-koeler van intel maakt wel veel lawaai, :r
dus ik zo een zalman 7000b alcu gehaald.
Ik had wat schrik dat de volledig koperen versie te zwaar zou zijn voor mijn socket 478,
dus was ik toch zo slim om de alCu versie te nemen.
Ik installeerde de koeler, geen enkel probleem >:) goede temps voor een prescott en ik hoorde de koeler nauwelijks.
4 maand later, ik zit een beetje te surfen enzo, toen ik ineens KRAK hoor.
ik denk van hunk :> wel raar en al. ik surf verder...
Ik hoor een 2e keer KRAK => pc valt uit.
ik doe de kast open, hangt de zalman daar een beetje te bengelen. gelukkig was alleen het plastic bevestigings mechanisme stuk, en niet de socket zelf. _/-\o_
ik heb wel super lang mogen zoeken achter een vervang stukje, :X
hij draait nu nog altijd btw :9

Verwijderd

over mislukkingen gesproken:
een klasgenoot van me die tijdens toetsweek een cpu op moederbord moest monteren e.d. was iets te enthousiast met de koelpasta...zeg maar een heel tubetje op de cpu .. en het zat op het hele moederbord :P .. en dat nog in het 3e jaar van een niveau 4 mbo-opleiding

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 11:03 ]

• Griffin
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:01:
over mislukkingen gesproken:
een klasgenoot van me die tijdens toetsweek een cpu op moederbord moest monteren e.d. was iets te enthousiast met de koelpasta...zeg maar een heel tubetje op de cpu .. en het zat op het hele moederbord :P .. en dat nog in het 3e jaar van een niveau 4 mbo-opleiding
OMG, ander krijg ik nu gelijk een plaatje voor mn neus dat iemand zn hele socket had volgesmeerd met pasta.
Ik meen dat andere deze ook nog wel herinneren.
Overal pasta op de socket, amd proc en meer.

• NovemberSierra
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:58:
Over een kam? :D Dan moet je wel erg weinig contactoppervlak met de vloer hebben... Als in: kleine voeten. Of zat 'ie vol met gel waardoor 'ie enorm glad geworden was?
het was zo'n ronde kam weet je wel, wanneer je d'r op gaat staan dat ie zo lekker begint te rollen ;)

• cryonic90
  • Laatst online: 26-08 20:06
Een borstel? :P

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik was druk bezig een project wat al jaren in de pipeline zat te vervolmaken: ik wilde altijd nog es een eigen portable mp3-spelert maken. Nja, ik was lekker bezig: hardware af, kleurendisplaytje aangestuurd, behuizing klaar, firmware tot zover dat ik mp3s kon luisteren... ik ben nog bezig met wat laatste zaken en zie dat de voedingsspanning wat te laag is, ik grijp dus naar het 'fine'-knopje van mijn labvoeding maar pak perongeluk het 'coarse'-knoppie vast. Nja, 10V door het apparaat heen... Alles overleeft het behalve de VS1011 (=hardware mp3-decoder) en daar is zwaar moeilijk aan te komen...

Afbeeldingslocatie: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/foto/foto/misc/tmb-hpim3289.jpg
^^ RIP dus totdat ik een nieuwe VS10xx vind....

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• NovemberSierra
als jij het zo noemt :P

• JuuL20
  • Laatst online: 18-11-2021
Jammer Sprite! Was een leuk dingetje geworden...

Verwijderd

vorige week mijn eerste moederbord naar de eeuwige jachtvelden geholpen.

het was donker in de kamer, maar wou toch nog even snel geheugen verwisselen, en dat ging er dsu verkeerd om in.... beetje brandlucht in de kast :S

En vorige week had mijn laptop ook kuren. Het probleem zat bij de connector kabel opt mobo, dus laptop openschroeven en stekkertje in en uit. Helaas sneuvelde bij het open maken van het toetsenbord de numlock knop....

Verwijderd

Sprite_tm schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:45:
Ik was druk bezig een project wat al jaren in de pipeline zat te vervolmaken: ik wilde altijd nog es een eigen portable mp3-spelert maken. Nja, ik was lekker bezig: hardware af, kleurendisplaytje aangestuurd, behuizing klaar, firmware tot zover dat ik mp3s kon luisteren... ik ben nog bezig met wat laatste zaken en zie dat de voedingsspanning wat te laag is, ik grijp dus naar het 'fine'-knopje van mijn labvoeding maar pak perongeluk het 'coarse'-knoppie vast. Nja, 10V door het apparaat heen... Alles overleeft het behalve de VS1011 (=hardware mp3-decoder) en daar is zwaar moeilijk aan te komen...

[afbeelding]
Zonde :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm tja wat zal ik ervan zeggen

nieuwe Maxtor 250 gig harde schijf joepie ik blij, oude schijf eruit even waardevolle data :P *kuch porn* overzetten nieuwe schijf erin, oh wat vergeten eruit, erin enz.

Ik de pwr aansluiten en ik zie het pwr kabeltje onder een hoek van 90O hangen, ik denk nog goh wat fijn ze hebben eindelijk eens rekening gehouden met de krapbehuisden en iets gefixed waardoor ik niet telkens m'n handen hoef open te halen :P

Dat bleek dus niet zo te zijn, de powerpinnetjes allemaal los gescheurd, :X

Maar nou kan ik gelukkig beter soldereren dan harde schijven aansluiten en waren er nog een paar flintertjes soldeer over op de printplaat dus een uurtje pielen later tadaaa

l33t soldering skills tot the rescue :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:29:
waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn met dit ongelukje maar kom hier komt het:
ik doe de kast open, hangt de zalman daar een beetje te bengelen. gelukkig was alleen het plastic bevestigings mechanisme stuk, en niet de socket zelf. _/-\o_
ik heb wel super lang mogen zoeken achter een vervang stukje, :X
hij draait nu nog altijd btw :9
Ik heb het zoeken bij zo'nzelfde probleem maar snel opgegeven en een paar beugeltjes gesoldeerd van koperdraad (was een reparatieklusje, doe zelf nooit wat met P4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cryonic90 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:24:
Dan kun je nog wel een nieuwe krijgen lijkt me. Ik heb de laatste tijd niet veel mislukkingen gehad. Wel veel schooldingen kwijt van mn laptop omdat ik een recovery partitie weg had gehaald, waar dus de MBR op stond. Conclusie: Windows wou niet meer starten. Uiteindelijk maar een nieuwe MBR aangemaakt met één of ander tooltje van de ultimate boot cd. Gevolg was wel dat ik dan de c: schijf moest formatteren waar dus vanalles op stond :( Achja, sommige dingen gebeuren gewoon, kun je niks aan doen ;)
Dat is dus DE reden om verschillende partities te hebben/aan te maken! Als mij dit overkomt doe ik de systeempartitie opnieuw en alle zelfgemaakte files e.d. staan nog veilig bruikbaar op een andere partitie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twabi2 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 16:28:
[...]

:o Hoe krijg je dat allemaal in zo'n klein gleufje?!
Heb je een foto ofzo?
Trouwens ook een favoriete bezigheid van mij, bij de les informatica met magneetje van mn sleutelhanger in de buurt van de disketjes van de leerkracht kome, of paperclipje in de gleuf steke })
Hij moest maar niet doen alsof hij zeker wist dat hij een P5 had en ik zei dat dat niet kon
haha heb je ook al zo'n eigenwijze leraar? :9 Die van mij zat te beweren dat hij een normale losse dvd speler (dus zo 1tje voor onder je tv) via usb aangesloten had op zn imac, toen ik hem vertelde dat hij het maar moest bewijzen stuurde hij me eruit omdat ik "een grote mond had" (??)

Volgende lesuur het netwerk in de hele klas platgelegd met een crosskabeltje, hij is er 2 dagen mee bezig geweest..

Mijn blunders overigens

-Geen 12V stekker aansluiten op een moederbord omdat je het stekkertje over het hoofd zag, om er vervolgens 3 uur later pas achter te komen

-Op een lan party is één van de vinnetjes op mn cpu koeler (de fan dan hé) afgebroken, cpu cooler kapot, ik kwam de volgende dag terug, en wat stond er op het menu? Gekookte Processor..Gelukkig was het een intel en was hij wel wat tegen bestand (thermische beveiliging stond uit vanwege de warmte in mijn kamer/de zomer)

-socket 775 cpu er verkeerd in proberen te duwen met mn dronken hoofd, om vervolgens een bezienlijk aantal pinnetjes om te buigen in de socket op het moederbord..was een moederbord van 120 euro en ik mocht het zelf betalen :( mgoed dat had ik verdiend

En zo kan ik er nog een aantal opnoemen, zijn allemaal dom mgoed, daar leer je van :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn mislukkelingen:

1: Ik ging even voor iemand een nieuwe graka installeren: ik dat ding er dus in gezet, zet hem aan, en geen beeld meer... ik denk heah, wtf? kwartier later pas achter gekomen dat ie nog op onboard vga aangesloten zat... :+

2: He shit de proccesor wil er niet af, trekken, harder trekken en nog harder trekken en BAF!! procesor heeft redbull gedronken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 12:49
mislukking wat betreft levering:

bestel op ct-systemen 2 setjes SUNBEAM UV en Groene CCFL
blijkt die groene niet leverbaar op dit moment, oke ik wachten.........2 weken later maar eens een mailtje gestuurd (2e al) hoe het zat, 2 dagen later is me order veranderd in verzonden.........ik blij......Wat blijkt? Hebben ze een Revoltec zonder vragen opgestuurd |:(
En wie heeft er zwaar slechte ervaringen met Revoltec???

KillaZ |:(

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Sprite_tm schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:45:
[afbeelding]
:( STA013 kan ik wel aankomen (tegenhanger), maar die VS10xx helaas niet. Zonde!

Nederlander in België

• bcx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2005

bcx

long long time ago...

In de tijd voor geluidskaarten, ja zelfs nog de tijd voor de covox
leek het me wel aardig om mn PC aan te sluiten op mn stereo. Dat het geluid bestond uit een aantal snel opeenvolgende piepjes deerde me nix..

kortsluitingkje veroorzaakt, en gewoon nix aan de hand, behalve die draadjes naar het moederboard waarvan de isolatie was weggesmolten. Mobo was nog 100% prima. Het was dan ook zo'n degelijke IBM XT

Afbeeldingslocatie: http://www.old-computers.com/museum/photos/IBM_5150_System_s1.jpg

Zo als vroeger maken ze ze niet meer!! ;)

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

bcx schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:37:
long long time ago...

In de tijd voor geluidskaarten, ja zelfs nog de tijd voor de covox
leek het me wel aardig om mn PC aan te sluiten op mn stereo. Dat het geluid bestond uit een aantal snel opeenvolgende piepjes deerde me nix..

kortsluitingkje veroorzaakt, en gewoon nix aan de hand, behalve die draadjes naar het moederboard waarvan de isolatie was weggesmolten. Mobo was nog 100% prima. Het was dan ook zo'n degelijke IBM XT

[afbeelding]

Zo als vroeger maken ze ze niet meer!! ;)
Owjah !! dat ken ik, ik heb ookal snel mijn pcspeaker vervangen door een stereo, en toen met een of andere vage driver windows 3.1 het geluid laten weergeven over de pc speaker, klok brak maar het was iets

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Owjah !! dat ken ik, ik heb ookal snel mijn pcspeaker vervangen door een stereo, en toen met een of andere vage driver windows 3.1 het geluid laten weergeven over de pc speaker, klok brak maar het was iets
ja, de beroemde speaker driver :P

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:38
Koenzie schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:22:
[...]

SPEAK.exe anyone? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:03
Zowdan!!! Ik weet weer wat adrenaline is :o Net ff voor iemand een harde schijf proberen bij mij....ik haal dus mijn eigen schijven los (2x160Gb) ik sluit die van hem aan. Zet de PC aan....*knetter* *bekende rooklucht* kuuhhhht...had ik de molexen niet goed opzij gehangen en die was contact gaan maken met een van mijn HDD's ik snel PC uit en HDD er uit. Jahoor, heb ik weer....punt waar het molexpinnetje aan de printplaat vast zit gesmolten plus een stukkie printplaat. :| :| :| Ik dacht...ik waag het er op, geen zichtbaar kapotte onderdelen te zien dus gewoon proberen. Ik alles weer aansluiten...zet PC aan....geen 2x160Gb....ik alles nog een x na lopen....weer nix...shiiittt....ik sjor ff aan de ATA kabel....heej, volgens mij hoort die niet los te hangen...ik er weer in gestopt...en taddaaaa...hij doet et gewoon nog!!!!
Ga denk ik wel ff een nieuwe bestellen, want op een halfbrakke schijf durf ik niet te vertrouwen.

Was een Maxtor trouwens.

Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 00:55

Aapje

Opel-beun
Afbeeldingslocatie: http://the-baboon.nl/photos/Eigenmeuk/Ikkuh/pootau.jpg
Gebeurde door een stomme reden dus: no comment about that

Specs:
Erg diep
Bloed goed
En jeukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Rmg

BaBoOn schreef op zondag 04 december 2005 @ 02:06:
[afbeelding]
Gebeurde door een stomme reden dus: no comment about that

Specs:
Erg diep
Bloed goed
En jeukt :P
En had gehecht moeten worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Laatst online: 05-08 19:01
Zoiets had ik ook een keer bij mn duim.

Ik zat voor iemand een nieuwe cdromdrive te installeren. nou.. piece of cake! maar ik duw vanaf de binnenkant dat klepje er uit wat voor de 5,25" slot zit... zat nogal stevig.. op een begeven moment, ja hoor! los... maar mn duim wel in het onafgewerkte ijzer van de binnenkant... auch... gehecht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
DJF5 schreef op zondag 04 december 2005 @ 03:05:
Zoiets had ik ook een keer bij mn duim.

Ik zat voor iemand een nieuwe cdromdrive te installeren. nou.. piece of cake! maar ik duw vanaf de binnenkant dat klepje er uit wat voor de 5,25" slot zit... zat nogal stevig.. op een begeven moment, ja hoor! los... maar mn duim wel in het onafgewerkte ijzer van de binnenkant... auch... gehecht :(
Ja, dat ken ik. Vooral bij een Aopen QF50A zitten die krengen soms nogal vast. Ook een leuke is als je de molex uit een cd-rom drive wilt trekken maar dat het blijkt dat die nogal vast zit. Na lang wrikken en veel kracht schiet die er dan uit maar jouw hand schiet gelijk wel tegen de punt van de voeding erachter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Laatst online: 01:53

J2S

Admiral Freebee schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:36:
Ook een leuke is als je de molex uit een cd-rom drive wilt trekken maar dat het blijkt dat die nogal vast zit. Na lang wrikken en veel kracht schiet die er dan uit maar jouw hand schiet gelijk wel tegen de punt van de voeding erachter :P
Dat is ook nog steeds een beetje op mijn duim te zien jah :P

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Admiral Freebee schreef op zondag 04 december 2005 @ 10:36:
[...]

Ja, dat ken ik. Vooral bij een Aopen QF50A zitten die krengen soms nogal vast. Ook een leuke is als je de molex uit een cd-rom drive wilt trekken maar dat het blijkt dat die nogal vast zit. Na lang wrikken en veel kracht schiet die er dan uit maar jouw hand schiet gelijk wel tegen de punt van de voeding erachter :P
Te herkenbaar. Vooral als die voeding / case een Sweex is :X

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Laatst online: 03:11

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Hoover schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:07:Ook was ik een keer bezig met het maken van een pc van een vriend van mij.
Ik was bezig in de kast terwijl de pc aanstond.
Toen stoorde iemand mij en schoot ik met mijn schroevendraaier in de CPU koeler.
Je raad het al.......... Koeler had ineens een aantal vinnen minder. :+
ik heb dit ook een keer bij mijn broertje gedaan :P maar dit was zo'n cooler die dan ook nog super hard draaide, met een flinke kracht... (mijn broertje zelf had dit eerst eens geprobeerd.... :P ) hoppa.. vinger ertussen om te kijke of ie ook echt zo snel draait... stuk van t puntje van me vinger los, en natuurlijk een koelvin eraf :9 (alleen bij mij... ik was een beetje antoesjaster als hem :P lol) hij had trouwens ook zijn vinger kapot... nu draait ie mooi passief... scheelt ook weer.. want hij klonk als een letterlijke stofzuiger...

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Laatst online: 03:11

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Raz- schreef op zondag 04 december 2005 @ 02:13:
[...]

:P je moet natuurlijk ook geen tang in je vingers zetten

whahaa... lol

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net nieuwe 6600GT binne (die het NU overigens uber doet :P (4146 3dmarks05))

nou ff er in alles netjes aangesloten, drivers er op en hoppa draaien :*)
ik had een zalman gekocht op de hcc dus ik kaart er uit en probeer dan maar maar eens die fu**ing push pins er uit te krijgen :( douwe douwe schroevendraaier er bij nog meer douwen RATSJ over de pcb 8)7 gelukkig niet diep alleen het glans laagje er af :) en er zat verder geen onderdeel :)

van de schade wijs geworden, duim op de pinnetjes verstand op 0 en douwen :P
1min later en wat duimpijn verder zijn ze er allebij uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Raz- schreef op zondag 04 december 2005 @ 02:13:
[...]

valt wel mee. ook zoiets gehad.

maar dan op het laatste kootje. dat bloedde een godganse avond door. wel rond de 10x verband moeten verwisselen. kwabben vel lagen eraf enzo.

volgende dag weer gehandbald.. ging best kut omdat je tog je middelvinger naar achter houd en das nou net de langste. speelde toen mijn 3e of 4e wedstrijd met herenbal dus was lekker xtra kut :D

EDIT:
TommelMOD schreef op zondag 04 december 2005 @ 17:24:
[...]

ik heb dit ook een keer bij mijn broertje gedaan :P maar dit was zo'n cooler die dan ook nog super hard draaide, met een flinke kracht... (mijn broertje zelf had dit eerst eens geprobeerd.... :P ) hoppa.. vinger ertussen om te kijke of ie ook echt zo snel draait... stuk van t puntje van me vinger los, en natuurlijk een koelvin eraf :9 (alleen bij mij... ik was een beetje antoesjaster als hem :P lol) hij had trouwens ook zijn vinger kapot... nu draait ie mooi passief... scheelt ook weer.. want hij klonk als een letterlijke stofzuiger...
daarom altijd op het middenste van een fan drukken.. cheez hoezo blonte actie.

[ Voor 42% gewijzigd door Nox op 04-12-2005 19:22 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.