Ach, ik heb het 6 jaar uitgehouden met een windows '95 install... Toen was die ook wel flink verneukt.
On topic: we modden gewoon te weinig of we zijn te goed voor mislukkingen
[ Voor 20% gewijzigd door mae-t.net op 29-06-2007 17:29 ]
Ach, ik heb het 6 jaar uitgehouden met een windows '95 install... Toen was die ook wel flink verneukt.
[ Voor 20% gewijzigd door mae-t.net op 29-06-2007 17:29 ]
Verwijderd
Verwijderd
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Verwijderd
Ik gebruik al zo'n jaar of 20 PC's, en tot 1,5 jaar geleden waren die nooit geaard. Nu wel, want in m'n nieuwe appartement is geen stopcontact zonder randaarde te vinden.naftebakje schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:42:
Een PC moet altijd geaard zijn dus spanning op je kast zetten zal niet lukken.
Verwijderd
Hoe groot is die schijf?...AlexanderB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:51:
ik ga binnenkort ook mn hdd openlucht maken (heb de hdd vorige maand gekocht, en policarbonbaat plaat ligt al klaar, maar heb dankzij school nog geen tijd voor gehad)
als het goed is gaat het helemaal goedkomen en de schijf gewoon doorwerken
(ga namelijk stofvrij werken, in de stoomsauna etc..)
Op mijn werk maken we oa beeldschermen, deze worden gedeeltelijk in stofvrije ruimte's gemonteerd, en dan nog zit er nu en dan een stofje in beeld (dus een donkere vlek).AlexanderB schreef op maandag 02 juli 2007 @ 17:51:
ik ga binnenkort ook mn hdd openlucht maken (heb de hdd vorige maand gekocht, en policarbonbaat plaat ligt al klaar, maar heb dankzij school nog geen tijd voor gehad)
als het goed is gaat het helemaal goedkomen en de schijf gewoon doorwerken
(ga namelijk stofvrij werken, in de stoomsauna etc..)
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Met "GetDataBack" krijg je misschien nog wel wat spul terugJokuh schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:11:
Best wel dom majah...
Ik heb 2 harde schijven
C: Programma's+Windows
D: Media
Windows opnieuw installeren... en dan verkeerde Harde schijf bij het formateren selecteren![]()
Snel uitgezet. En weer aan. Tijdens windows boot: chkdsk. In windows: Helft corrupt!
Heeeeeel frustrerend!!
AARgh dat is inderdaad heel frustrerend.Jokuh schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:11:
Best wel dom majah...
Ik heb 2 harde schijven
C: Programma's+Windows
D: Media
Windows opnieuw installeren... en dan verkeerde Harde schijf bij het formateren selecteren![]()
Snel uitgezet. En weer aan. Tijdens windows boot: chkdsk. In windows: Helft corrupt!
Heeeeeel frustrerend!!
Get Airflow, save the world.
Valt toch nog wel mee, de voeding past er in ieder geval nog wel indiedazz schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 12:14:
leuk om oude grappige topics weer uit de sloot te halen \o/
Anyway, gister bezig aan mijn case (complete casebuild).
Ben me een frame voor mn voeding (120mm aan de onderkant) aant maken, ok, allemaal gelukt met alu-hoekprofielen, Ben ik vanplan de gaatjes te boren om de voeding vast te zetten met schroefjes. Locatie van de schroefjes netjes strak afmeten met de voeding in de buurt, gaatjes boren, kijken of de schroefjes passen, tappen, vastdraaien.. en dan erachter komen dat je voeding verkeerd om zit, met de fan de verkeerde richting op...
Uiteindelijk moest de voeding zelf er maar aangeloven en die heeft nu 3 gaatjes meer!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
High Powered Madness
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgenNickvdB schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:28:
Heb een keer de geheugen chips omgekeerd in de geheugenbanken gepropt, rook opeens een penetrante lucht en hoorde wat piepjes uit m'n PC.
Dus ik keek in de kast. ja hoor, een grote rookwalm
de geheugenkaart was helemaal doorgebrand, tevens waren de geheugenbanken van het moederbord helemaal verkracht, achja. was toch al een oud moederbord.
If brute force doesn't work you are not using enoughDeismyna schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:35:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen![]()
Er zitten toch van die pinnetjes in je geheugen zodat het maar op 1 manier past
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Mijn Opa zei altijd met een hamer en schroevendraaien maak je alles (passend)Deismyna schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:35:
[...]
Ik vraag me altijd af hoe mensen dat voor elkaar krijgen![]()
Er zitten toch van die pinnetjes in je geheugen zodat het maar op 1 manier past
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb ik ook eens gedaan met mijn TX1050B. Bovenste pinnetje was afgebroken. Plek waar het pinnetje zat uitgeboord, stukje rond metaal in gedaan (zelfde dikte als originele pinnetje), deurtje er weer in gehangen en het werkt nu nogTheZeroorez schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:06:Daarnet het deurtje van m'n TX1050B gesloopt, toen ik het eruit wilde halen. Het miniscuule pootje is inmiddels weer gelijmd.
Dit soort dingen komen me bekend voor ^^Deismyna schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:50:
pfff, net ff wat onderhoud in me PC gepleegd.
Onder andere de overbodige pluggen van me audiokabel (die voor de front connectors) los geknipt.
Na een uurtje me PC maar weer aanzetten.
*PIEEEEEEPPPppp* --> PC uit
![]()
Weer PC aan...
*PIEEEEEEPPPppp* --> PC uit
![]()
![]()
Shit, het zou toch niet door die losgeknipte kabel komen he, kan toch haast niet...
Ik een beetje rondzoeken overal. Kom ik er een kwartier later achter dat de stroomstekker niet in me videokaart zat
blaap
Verwijderd
Ik zat inderdaad een beetje op een climax te wachten, maar helaas.MrDummy schreef op maandag 31 maart 2008 @ 19:28:
Nieuwe computer in elkaar zetten vergeet je soms wel wat ja... maar ik doublecheck alles en dus niks vergeten. Systematisch opbouwen en aansluiten, en pc werkt als een zonnetje.
Niet echt waard hier te plaatsen, maar zo moet je doen met pc bouwen.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
Ik doe altijd xclamp vervangen, werkt vaak ook prima, en als die problemen gaat geven kan je alsnog heatgun pakken. XClamps vervangen is sowieso een goed idee.Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:09:
defecte xbox gekocht met een 0102 defect, heatgun gepakt en stoken maar , er komt iemand de garage binnen , en vraagt my iets, ik draai die kant op stoot ik met de heatgun tegen de gpu, natuurlijk schuift die bijna van het moederbord af , oeps missie mislukt
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Drie keer in korte tijd? Dan zou je gewoon Edit knop moeten nemen. Dat is eigenlijk de regel hier zolang er geen andere post achter staat en je tekst update al binnen een uur is. Zo op deze manier is eigenlijk niet goed.mace schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:17:
offtopic:
best maf om 2x (nu 3x) dezelfde icon te zien.
lmaoMrDummy schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:56:
[...]
Drie keer in korte tijd? Dan zou je gewoon Edit knop moeten nemen. Dat is eigenlijk de regel hier zolang er geen andere post achter staat en je tekst update al binnen een uur is. Zo op deze manier is eigenlijk niet goed.
Verwijderd
ASWO, dure klootzakkenmae-t.net schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
Nog geen mislukking, maar ik zit me net wel eentje te bedenken... Ik las net een folder door van een bekende serviceonderdelenleverancier. Over TFT reparatie en wat voor spullen ze leveren... Je kan nu als vervangingsonderdeel voor TV's alle mogelijke backlight CCFL buisjes (helaas alleen in het wit) en bijbehorende inverters kopen. Die inverters zijn net wat krachtiger (tot 16 buisjes van 1000V 7mA, sturing met constante stroom) dan wat je bij een casemod gebruikt, het wachten is nu natuurlijk op mensen die zo'n inverter gaan gebruiken en daar de mist mee ingaan, stroom op hun kast zetten, etcOpzich zijn die inverters kwalitatief wel een stuk beter (minder kans op uitval, brand, etc.) dan wat je meestal voor je casemods koopt.
Lol haha 2 keer owned.FloydRaalte schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:09:
In de tijd dat 8mb intern geheugen in je laptop bijna niet te geloven veel was heb ik eens een aantal floppies geformateerd om "the day of the tytentacle" te kopieren van een vriendje. En dat op de laptop van mijn pa. "Wat duurt dat formateren toch lang" dacht ik nog. "Even eten dan maar, kom ik zo terug" Eten op... en nog steeds aan het formateren dat ding.... je raad het al, was vergeten eerst A: in te typen, heb ik de harde schijf zitten formateren. Pa verschrikkelijk boos natuurlijk, heeft ie de laptop na een herinstall verstopt. Kom ik thuis van school, neem ik een aanloop en spring in de bank (dagelijks ritueel toen) *KRAK*.... ??!? Had mijn pa de laptop onder de bank verstopt...
NOSIG
Blaad
Verwijderd
Verwijderd
Get Airflow, save the world.
Verwijderd
Casemod: Cubeleon
Wow, cool !Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 22:09:
Ohjee, tweak-foutjes...don't get me started.
Het begon allemaal wat onschuldig, toen ik de oude computer (8086, 20 MB harde schijf, monochroom geel beeldscherm) voor mezelf kreeg. In een opruimdrift sorteerde ik alle bestanden in de DOS-directory naar extensie: .exe in een map die [EXE] heette, .com in [COM], etc. 't Verbaasde me dat het daarna niet meer wilde booten.
In Windows 95 presteerde ik het om niet alleen de c-schijf te formatteren, maar de gigantische 1 GB harde schijf te partitioneren in 20 partities van elk 50 MB. Ik had geen idee wat ik had gedaan, en mijn vader had geen idee wat partities waren. Toen hebben we een jaar lang DOS moeten draaien op de P1 100 mhz, totdat een kennis van mijn vader het wist te herstellen.
Op mijn dertiende vond ik dat een BIOS-flash wel wat lang duurde, dus ik besloot om de computer maar uit te zetten en het morgen weer te proberen.
Op mijn veertiende kwam ik erachter dat een processor niet hot-swappable is, en dat DDR-geheugen niet in SD-RAM bankjes past. Resultaat: héél veel rook, twee DDR reepjes van 256 MB aan gort, een mobo en een P3 450 mhz kapot.
Casemodding specifiek: in een mod een harde schijf in een bakje plaatsen ter grootte van de harde schijf plus hooguit een milimeter speling aan elke kant. Ik vond het heel raar dat het systeem zo instabiel was, maar naar later bleek werd die harde schijf elke keer zo'n 90 graden.
Verder kwam ik er al snel achter dat een DVD-speler met de lade naar beneden niet zo handig is, de DVD's vallen er nogal snel uit...
Achja, met vallen en opstaan leer je alles.
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Een HDD is toch vacuüm van binnnen?TheZeroorez schreef op woensdag 13 december 2006 @ 20:39:
[...]
Een echte tweaker weet dat dit in 90% van de gevallen funest is. En niet alleen voor je garantie..
Wow quote kick of the year o.0
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Een ouwe koe die je quote, maar nee, het is geen vacuum. Er zit een klein gaatje+stoffilter om de druk gelijk te houden aan de omgeving.
Verwijderd
Veelgemaakte fout hoor!Dus de volgende dag wij terug naar die winkel (weer met de trein), bleek dat ik de 4pins stekker niet in het moederbord had gestopt... Zonde van het treinkaartje...
Het is overigens noemenswaardig om even te melden dat zijn oude moederbord ook gebruik maakte van deze aansluiting en zonder dus NIET kon draaien...hij kan toch een voeding zonder die stekker hebben gehad...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2008 10:29 ]
Ik neem aan dat je bedoelt 500W in de derde zin ?Ebbie73 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:43:
Ik had een mooie configuratie met een 420W voeding. Ik kreeg een zwaardere configuratie (zie hieronder), dus ik dacht: ik moet een zwaardere voeding hebben. Een mooie cheapo 5000W voeding op de kip getokt en draaien maar. (Wel opgemerkt dat die 420W voeding bijna dubbel zo zwaar was als die 500W)
In windows draait ie prima. Een paar keer heel kort een spelletje gespeeld. werkte ook prima.
Ik wilde mijn configuratie en beelden van NFSPS laten zien aan mijn vrienden, dus ff 1 rondje gereden en tijdens het uitrijrondje: POEF! dag voeding....
Sindsdien wordt ik The Demolition Man genoemd.
Binnen 2 week had ik een 1000W van coolermaster aangeschaft, draait nog prima.
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
5000W zekersky- schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 11:45:
Niet elke voeding is gelijk aan elkaar he.
Trouwens, Ebbie73 voor dat systeem 1000W ? Dat is wel heel erg dikke overkill imo :x.
Ja, da's ook altijd een leuke, dat was de eerste keer in mijn leven dat ik vuurwerk zag, toen papa de PC aanzettethenapster schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 13:44:
Toen ik zes was:
Knopje van de voeding op 110 volt gezet![]()
Is dat écht zo leuk? Ik heb hier nog een oude voeding liggenPetervanakelyen schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:45:
[...]
Ja, da's ook altijd een leuke, dat was de eerste keer in mijn leven dat ik vuurwerk zag, toen papa de PC aanzette
[ Voor 0% gewijzigd door Krentenbol op 18-07-2008 08:55 . Reden: typo ]
HahahaTKing schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:55:
[...]
Is dat écht zo leuk? Ik heb hier nog een oude voeding liggen
All-Round nerd | iRacing Profiel
[ Voor 12% gewijzigd door Singular1ty op 07-02-2011 17:03 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Verwijderd
Verwijderd
Dus ik ben niet de enige die hier last van heeft, die van mij hebben nog geen twintig minuten aan gestaan en de trafo was al doorgebrand.Mavamaarten schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:36:Tot dat ik erachter kwam dat mijn CCFL inverter kortsluiting gaf.
(Tot op het heden is het een mysterie waarom mobo RAM probleem aangaf)
[img]error.jpg[/img]
Heel goed.niekje87 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 19:14:
Ik heb ooit dit met een G3 gedaan:
[afbeelding]
in de hoop er een "moderne" pc + TFT scherm in te zetten en er vervolgens achter te komen dat ik niet zo goed ben in metaalbewerken.
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
AMD FX-8350 4.6 GHz | Gigabyte GA990FXA-UD3 | Crucial Ballistix Tactical 8GB 1866MHz | Samsung Evo SSD 250 Gb | Corsair AX760M | Noctua NH-U9B SE2 | MSI R9 280x OC Crossfire | iiyama Prolite GB2773HS | Gepropt in een Fractal Design Node 605 |
[ Voor 99% gewijzigd door DominoNL op 27-11-2014 17:00 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq