Ik denk dat je formatteren bedoelt ipv defragmenteren?10110001 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:34:
Een verhaal.
???Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:14:
't is al een tijdje geleden, maar ik ging een nieuwe computer in elkaar zetten en het was een behuizing met temparatuursensor.
Ik alles in de kast gezet en aangesloten.. maar had helemaal niet meer opgelet waar die temperatuursensor ergens zat.
Ik zet de computer aan maar zag er opeens een beetje rook uitkomen... zat die temperatuursensor tegen de onderkant van een harde schijf aan.
Harde schijf was doorgebrand, heb hem voor garantie teruggestuurd (niet erbij gezegd dat het mijn schuld was) en heb (gelukkig) een nieuwe gehad.
Een temp sensor heeft echt niks te maken met je hd die kapot gaat hoor..
Ik heb hier 4hds in zitten en die hebben alle 4 hun eigen sensor (die zitten dus in de hd zelf).
Hds worden over het algemeen ook niet zo heet dat ze verbranden. het heetste dat ik hem ooit heb gehad was 55 graden (dat is best extreem).
Ik snap jouw verhaal daarom ook niet helemaal. Waarom zou je hd kapot gaan als je tempsensor (die bij je case zit) onder je hd zit???
die jongen bedoelt wss een externe T sensor, zo eentje die je kan kiezen waar je hem hangt
als dat ding dan in contact komt met het onderste van je HDD dan kan je vonken krijgen he
als dat ding dan in contact komt met het onderste van je HDD dan kan je vonken krijgen he
Ik was laatst bezig met een programma te schrijven dat mijn computer moet beschermen als ik even weg ben...
Ctrl/alt/delete uitgeschakeld, bureaublad weg, alleen een password erop.
Had ik alle toetsen laten uitschakelen.
Ctrl/alt/delete uitgeschakeld, bureaublad weg, alleen een password erop.
Had ik alle toetsen laten uitschakelen.

Had je niet je screensaver op één minuut kunnen zetten met een wachtwoord erop
je bent een tweaker of je bent een tweaker he
kan hij er nu aan doen dat nu net hem dat overkomt
kan hij er nu aan doen dat nu net hem dat overkomt
Verwijderd
ixl85 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:26:
[...]
???
Een temp sensor heeft echt niks te maken met je hd die kapot gaat hoor..
Ik heb hier 4hds in zitten en die hebben alle 4 hun eigen sensor (die zitten dus in de hd zelf).
Hds worden over het algemeen ook niet zo heet dat ze verbranden. het heetste dat ik hem ooit heb gehad was 55 graden (dat is best extreem).
Ik snap jouw verhaal daarom ook niet helemaal. Waarom zou je hd kapot gaan als je tempsensor (die bij je case zit) onder je hd zit???
Inderdaad, en die zat dus tegen de printplaat aan.Fr!st! schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:31:
die jongen bedoelt wss een externe T sensor, zo eentje die je kan kiezen waar je hem hangt
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 22:03 ]
woei, probeer ik laatst meer geheugen in me oude PII te gooien.
Handlijding hoe het NIET moet:
eerst gooi je een hete kop melk over je nieuwe(uit een dooie PI) geheugen en droogt hem met een handoek. dan laat je hem 5 á 10 minuten drogen en stopt hem verkeerd om in het mobo (je zal maar weten dat hij er ook verkeerd in kan.) dan stamp je hem wat aan omdat je weerstand voeld, en breekt het witte klemmetje af (want ja het zal maar in de weg zitten). stopt de stekker terug in de voeding en zet de pc aan.
je raad het al... het ding word loei heet en gaat raar ruiken(je kon er tosties op make).
tog de stekker er maar uit getrokke want je wil geen brandvlakke op je vaders nieuwe tapijt. kom je er achter dat geheugen er ook verkeerd om in kan... lekker dan, weer een dooie mobo erbij (ben ze aan het sparen ik heb er nu 4
)
dus wat hebben we geleerd? eerst kijken voordat je wat doet
eerst gooi je een hete kop melk over je nieuwe(uit een dooie PI) geheugen en droogt hem met een handoek. dan laat je hem 5 á 10 minuten drogen en stopt hem verkeerd om in het mobo (je zal maar weten dat hij er ook verkeerd in kan.) dan stamp je hem wat aan omdat je weerstand voeld, en breekt het witte klemmetje af (want ja het zal maar in de weg zitten). stopt de stekker terug in de voeding en zet de pc aan.
je raad het al... het ding word loei heet en gaat raar ruiken(je kon er tosties op make).
tog de stekker er maar uit getrokke want je wil geen brandvlakke op je vaders nieuwe tapijt. kom je er achter dat geheugen er ook verkeerd om in kan... lekker dan, weer een dooie mobo erbij (ben ze aan het sparen ik heb er nu 4

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Alles ombouwen in nieuwe computer case en de boel opstarten. Nada niks. Denken dat de processor kapot is en een nieuwe X24200 kopen. Net een maand of 2 ervoor een mooie 3800 gekocht.
Weer de boel aansluiten en weer niets! Schrik. Tot ik bedacht of ik de ATX stekker wel op mobo moet aansluiten. Wat bleek, alle 2 de processors doen het dus. Ik gauw maar de 3800+ verkocht.
Weer de boel aansluiten en weer niets! Schrik. Tot ik bedacht of ik de ATX stekker wel op mobo moet aansluiten. Wat bleek, alle 2 de processors doen het dus. Ik gauw maar de 3800+ verkocht.
Ook idd vaak zat de ATX en/of de P4-stekker vergeten en je dan echt af zitten te vragen waarom dat @#$$-ding niks wil doen. Ook al een aantal keer gehad dat ik de aan-/uitschakelaar van de voeding vergeet om te halen en dan weer afvragen wat er mis is.
Een ander "standaard" iets: een optical drive (CD/DVD) vervangen en vergeten de jumpersettings te controleren en je weer een uur suf zitten te piekeren waarom je pc er zo lang over doet om te booten en geen CD/DVD-drives meer ziet.
Een ander "standaard" iets: een optical drive (CD/DVD) vervangen en vergeten de jumpersettings te controleren en je weer een uur suf zitten te piekeren waarom je pc er zo lang over doet om te booten en geen CD/DVD-drives meer ziet.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.
haha ja precies dit heb ik ook gehad bij mijn eerste AMD64.. ik was verteld dat alleen P4 van die stekkertjes haddenFooLsKi schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:16:
Ook idd vaak zat de ATX en/of de P4-stekker vergeten en je dan echt af zitten te vragen waarom dat @#$$-ding niks wil doen. Ook al een aantal keer gehad dat ik de aan-/uitschakelaar van de voeding vergeet om te halen en dan weer afvragen wat er mis is.
Een ander "standaard" iets: een optical drive (CD/DVD) vervangen en vergeten de jumpersettings te controleren en je weer een uur suf zitten te piekeren waarom je pc er zo lang over doet om te booten en geen CD/DVD-drives meer ziet.![]()

Jaren terug was ik fanatiek Command & Conquer aan het spelen. Komt mijn lieve zusje naast me zitten, allemaal vragen stellen en ondertussen fijn waaien met haar toverstokje. Het was een echt toverstokje, want als je die bij de vleugels van haar engel-barbie hield dan gingen ze bewegen 
"Ennuh, wat kan dit mannetje ?" Terwijl je met haar stokje tegen het beeldscherm tikt...
ZOEFFFF 
Alle units rechtsonderin waren paars
Tover "magneet" stokjes en CRT's gaan dus niet samen
Nadat de monitor een dag uit had gestaan waren de kleuren dus gelukkig weer als vanouds. Maar mn zusje pest ik er nog steeds mee, zeker wanneer ze 's avonds laat belt dat dr internet het niet meer doet en of ik dat op kan lossen...
Lief zusje
Overigens gisteren bij het opknappen van mn 19"rack mn verf teveel verdunt met terpetine waardoor de verf allemaal uit is gaan lopen (mede door alle gaatjes in het frame).

"Ennuh, wat kan dit mannetje ?" Terwijl je met haar stokje tegen het beeldscherm tikt...

Alle units rechtsonderin waren paars
Tover "magneet" stokjes en CRT's gaan dus niet samen

Nadat de monitor een dag uit had gestaan waren de kleuren dus gelukkig weer als vanouds. Maar mn zusje pest ik er nog steeds mee, zeker wanneer ze 's avonds laat belt dat dr internet het niet meer doet en of ik dat op kan lossen...
Lief zusje

ik heb een keer vegeten afstand boudjes te plaatsen
dus me hele mobo stond krom
doet het nog wel
doet het nog wel
HOOFDLETTERS en .'tendjneo-nl schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:00:
doet het nog wel
Niet eentje van mezelf: Op de school van mn moeder was de IT dienst geweest. Nu hadden ze een of andere flippo in dienst die de taak kreeg om te kijken waarom een NEC computertje niet wilde booten. Na een half uurtje lopen pielen zet ie eindelijk dat ding aan.... *poef* Kortsluiting in het gebouw, voeding dood
Nou weet ik niet precies wat het was, maar erg lekker rook het niet
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Niet inzien hoe je de socket 478-bracket ervan krijgt...platte shroevendraaier eronder...
ZOOOEEEFFFF... wegschieten over die fijne printbaantjes...ff proberen of de pc het
(toch) nog doet...niet dus => printbaantjes gaan solderen met een vergrootglas
...20 min later: oef hij doet het weer !
ZOOOEEEFFFF... wegschieten over die fijne printbaantjes...ff proberen of de pc het
(toch) nog doet...niet dus => printbaantjes gaan solderen met een vergrootglas
...20 min later: oef hij doet het weer !
heb ik ook gedaan alleen bij mij is me moederbord wel kaduuk gegaandjneo-nl schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:00:
doet het nog wel

dat is echt, al zoveel achterhaald
don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.
en toch is het de meestvoorkomende mislukking van vroeger, het heeft tochwel het record
Inderdaad, en aangezien scholen niet altijd de meest high-end systemen hebben, laat staan de beste voedingen..
Hier niet iets van mislukkingen.
maar ik denk dat jullie het wel herkennen.
Me zusje heeft sinds kort een webcam.
Leuk, maar het wordt minder als ze met 20 contact personen zit te cammen.
ik zo van:
Zet ff wat minder cams an.
Neeeeee.
ik denk best dan doen we het anders.
Ik naar router tegaan
Connected PC's
10.0.0.150 (me)
10.0.0.151 (zusje)
Daar achter staat een leuk knopje van disconnect.
Er op klikken en de verbinding wordt verbroken.
Dus dat gedaan, zusje zo van wtf.
Ik zeg zo van herstart eens.
Zij doen, hij doet het weer.
Ik zo zeggen komt door msn, niet meer dan 1x je cam aan zetten.
Werkt nog steeds
ik zo van:
Neeeeee.
Ik naar router tegaan
Connected PC's
10.0.0.150 (me)
10.0.0.151 (zusje)
Werkt nog steeds
Dat is wel slimBrantje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:02:
Hier niet iets van mislukkingen.
ik zo van:
Neeeeee.
Ik naar router tegaan
Connected PC's
10.0.0.150 (me)
10.0.0.151 (zusje)
Werkt nog steeds
Ik had laatst een 512mb geheugen reepje om zeep geholpen, gelukkig het moederbord niet.
Ik was bij een vriend, die had zijn kast open, ik zag dat een geheugenreepje er niet helemaal inzat en hij deed het wel, ik vond het best vaag want hij hing er dan ook nog maar net in.
Dus ik dacht: "Ooh druk hem er wel ff verder in", ik drukte hem er mooi in, mijn vriend in een keer wtf de computer slaat vast.
Oeps, reepje geheugen had blijkbaar kortsluiting gemaakt, zijn moederbord doet het nog alleen 512mb kingston was naar de geheugenhemel, kostte me weer 50 euro
Dat van die router werkt ook bij m'n broertje, maar dan als hij Emule weer eens aan heeft.. Ik heb mezelf namelijk de laagste IP gegeven, en hij dus die van mij +1 Dus als ik zit te internetten/gamen en hij gooit Emule maximaal open, dan pleur ik gewoon even DC++ en uTorrent aan
Verwijderd
Ik had het leuke idee om een pctje in een switch-behuizing te stoppen, een superstack II. Samen met een vriend alle onnodige dingen van het mamabord afgesoldeerd, parralelle poort, gameport, geluid. Het zou namelijk een servertje worden. We hadden zelfs de processor (duron) gelocked naar een lagere snelheid, so far so good alles werkte nog perfect. Gisteren was de cooler er even af, heb ik dus weer die cooler erop gezet, schiet de schroevendraaier uit op het mobo, niets te zien op het oog. Dat bordje lag bij die maat van me dus, ik was thuis en vannacht om ongeveer half 3 ging hij nog ff testen of het boardje nog leefde. En toen ging het fout, processor ging een beetje branden, een iets te letterlijke burn-in test. Nu heel het project gestopt, bordje dood, cpu dood en geen server in een superstack 
foto:
Klik!
foto:
Klik!
is dat toevallig op het CLV in Veenendaal? (daar hebben ze NEC's en was een tijdje geleden een paar stoppen gesprongenKaaswagen schreef op maandag 26 juni 2006 @ 09:01:
[...]
HOOFDLETTERS en .'ten
Niet eentje van mezelf: Op de school van mn moeder was de IT dienst geweest. Nu hadden ze een of andere flippo in dienst die de taak kreeg om te kijken waarom een NEC computertje niet wilde booten. Na een half uurtje lopen pielen zet ie eindelijk dat ding aan.... *poef* Kortsluiting in het gebouw, voeding dood![]()
Nou weet ik niet precies wat het was, maar erg lekker rook het niet
Greyh0und
Daarom werd er ook zoveel mogelijk verwijderd, en de CPU ondergeklokt
Verwijderd
Op Kingston zit toch levenslange garantie?Lieuwe15 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:09:
[...]
Oeps, reepje geheugen had blijkbaar kortsluiting gemaakt, zijn moederbord doet het nog alleen 512mb kingston was naar de geheugenhemel, kostte me weer 50 euro
Ben je Nederlander of ben je het niet?
Nope.Greyh0und schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:59:
[...]
is dat toevallig op het CLV in Veenendaal? (daar hebben ze NEC's en was een tijdje geleden een paar stoppen gesprongen)
Wel lachen om te lezen dit topic!
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:34:
[...]
Op Kingston zit toch levenslange garantie?
![]()
Ben je Nederlander of ben je het niet?

naja ik ben geen nederlander, ben fries
Verwijderd
Haha, okeej.
Maar anders gewoon inruilen en je hebt uiteraard geen idee wat er mee is gebeurd...
Anders stug volhouden, daar zijn jullie wel goed in
Zoiets heb ik ook een tijd geleden gehad. PC wou maar niet opstarten, kwam niet eens tot het bios en piepte niet.Aubergine schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:44:
Niet echt een mislukking maar ik zat net 1,5 uur met me PC klooien omdat hy niet wou opstarten. Alles 3x nagekeken, gespeeld met jumper etc. batterij van BIOS verangen, andere HD erin gedaan etc.
Wat bleek? De stekker zat niet in de stopcontact
Vanalles geprobeerd opengehaald, videokaart eruit: geen verandering, etc.
Toen ik maar is ipv het uitzetten van de pc, hem resetten. Wat bleek, de reset knop zat vast, waardoor hij nooit kon opstarten.....
Da's balenVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:31:
Ik had het leuke idee om een pctje in een switch-behuizing te stoppen, een superstack II. Samen met een vriend alle onnodige dingen van het mamabord afgesoldeerd, parralelle poort, gameport, geluid. Het zou namelijk een servertje worden. We hadden zelfs de processor (duron) gelocked naar een lagere snelheid, so far so good alles werkte nog perfect. Gisteren was de cooler er even af, heb ik dus weer die cooler erop gezet, schiet de schroevendraaier uit op het mobo, niets te zien op het oog. Dat bordje lag bij die maat van me dus, ik was thuis en vannacht om ongeveer half 3 ging hij nog ff testen of het boardje nog leefde. En toen ging het fout, processor ging een beetje branden, een iets te letterlijke burn-in test. Nu heel het project gestopt, bordje dood, cpu dood en geen server in een superstack
foto:
Klik!
altijd het zelfde met die lelijke "niet-eens-non-noob-bestendige-koelblok-montage-systemen" ik ben ook zovaak uitgeschoten met een schaar of schroevendraaier, maar mobo was nog nooit stuk gegaan. wie dat systeem ooit verzonnen heeft, moeten ze ophangen.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:31:
foto:
Klik!
Niet echt een casemod, maar ik raad jullie aan geen krachtstroom op computers te zetten
Bij ons op school zijn ze de hele boel aan het verbouwen, en toen ze gingen testen of de mediatheek werkte, hebben ze 17 computers opgeblazen! Krachtstroom kunnen die voedingen dus kennelijk niet hebben
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Nou....
Een vriend van me ging even in z'n medion pctje kijken (hij had NOG niet zo veel verstand er van)
Hij denkt....ik kan die processor er ook wel es uit gaan halen
(P4 1.8ghz in 2003)
Dus....hij haalt die CPU er samen MET de heatsink uit de socket!
niet echt slim dus...
Mja nou wil hij alles weer inelkaar zetten mja dat ging een beetje lastig met die heatsink nog op[ de cpu....
Die heatsink kreeg ie er met geen mogelijkheid van af...dus ja.......hij denkt...dan zaag ik toch een stuk van die heatsink af
zodat hij bij dat hendeltje van de socket kon komen...
Zet ie de ijzerzaag in de heatsink...met de CPU er nog op!
Ging ie iets te dicht bij de CPU langs
CPU naar de processor hemel!
Een vriend van me ging even in z'n medion pctje kijken (hij had NOG niet zo veel verstand er van)
Hij denkt....ik kan die processor er ook wel es uit gaan halen
Dus....hij haalt die CPU er samen MET de heatsink uit de socket!

Mja nou wil hij alles weer inelkaar zetten mja dat ging een beetje lastig met die heatsink nog op[ de cpu....
Die heatsink kreeg ie er met geen mogelijkheid van af...dus ja.......hij denkt...dan zaag ik toch een stuk van die heatsink af
Zet ie de ijzerzaag in de heatsink...met de CPU er nog op!
Ging ie iets te dicht bij de CPU langs

Lat noobs nooit in een nieuwe pc zitten, komen altijd brokken van
de vraag is natuurlijk wanneer is iemand noob? (ok als je z'n pc achteraf ziet kan je dat dikwijls zeggen, maar ervoor...)
Verwijderd
Borgoth schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:11:
woei, probeer ik laatst meer geheugen in me oude PII te gooien.
tog de stekker er maar uit getrokke want je wil geen brandvlakke op je vaders nieuwe tapijt. kom je er achter dat geheugen er ook verkeerd om in kan... lekker dan, weer een dooie mobo erbij (ben ze aan het sparen ik heb er nu 4)
Een echte tweaker
Iemand, die cooler en cpu tegerlijk uit z'n mobo trekt, en vervolgens een stuk van z'n heatsink afzaagd, omdat hij de boel niet terug op z'n mobo krijgt, omdat de cpu en cooler aan elkaar zitten, en dan een stuk uit z'n cpu zaagt, is imho een n00b.Fr!st! schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:30:
de vraag is natuurlijk wanneer is iemand noob? (ok als je z'n pc achteraf ziet kan je dat dikwijls zeggen, maar ervoor...)
dat bedoelde ik dus met achteraf duidelijk weten
Dat is een WTF op zich.... Gebruik de dingen waar ze voor zijn, scharen zijn om dingen te knippen.WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:34:
[...]
altijd het zelfde met die lelijke "niet-eens-non-noob-bestendige-koelblok-montage-systemen" ik ben ook zovaak uitgeschoten met een schaar of schroevendraaier, maar mobo was nog nooit stuk gegaan. wie dat systeem ooit verzonnen heeft, moeten ze ophangen.
Als je een fatosenlijke schroevendraaier neemt (niet te klein, niet te groot), het koelblok fatsoenlijk uitlijnt en gewoon niet lomp doet is het zeer moeilijk om iets te beschadigen. Maar met name grote koelblokken (8cm fan) en voedingen die in de weg zitten maken het vaak moelijk er goed bij te kunnen.
Ik heb een kleine maand geleden een computer gesloopt door een dimm maar half vast te zetten, de andere helft stak nog buiten de socket

Dan nog een mislukte mod van de leverancier van de vervangende pc: Een AMD Geode 1400 met een 6k rpm fan erop

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Niet direct computer related, maar laatst had er iemand een breuk in z'n oordopjes. Gelukkig deed een van de oortjes het nog, wat genoeg voor 'm was. Alleen dan bungelt daar de hele tijd zo'n kapot oortje aan, dat is ook zo vervelend. Dus wat doe ja dan? Ja hoor, afknippen! En je raadt het al: Vervolgens knippen we het goede oortje eraf
. (Gelukkig was ik het niet
)

Dat is niet echt slim slim, neeDEVoTi0N schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:08:
Niet direct computer related, maar laatst had er iemand een breuk in z'n oordopjes. Gelukkig deed een van de oortjes het nog, wat genoeg voor 'm was. Alleen dan bungelt daar de hele tijd zo'n kapot oortje aan, dat is ook zo vervelend. Dus wat doe ja dan? Ja hoor, afknippen! En je raadt het al: Vervolgens knippen we het goede oortje eraf. (Gelukkig was ik het niet
)
Ik had ook een keer iets doms gedaan met mijn oordopjes.
Had een lolly in de ene hand, een ipod in de andere. Lik ik niet aan de lolly, maar aan de oordopjes. Nu is de bas weg

Gelukkig zijn nieuwe oordopjes niet verschrikkelijk duur
Verwijderd
WHAHAHA sorry maar toen ik dat las kreeg ik echt de slappe lachmoviehouse schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:38:
[...]
Dat is niet echt slim slim, nee![]()
Had een lolly in de ene hand, een ipod in de andere. Lik ik niet aan de lolly, maar aan de oordopjes. Nu is de bas weg![]()
maar lik jij dan met zoveel spuug, dat je bas het niet meer doet?
offtopic:
mijn 1ste post op GoT
dan moet je de andere delen ook maar eens lezen (ik heb hier veel nachten gezeten met de slappe lach, dat m'n moeder vroeg of ik gedronken had
)
Haha, maakt niet uitVerwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:21:
[...]
WHAHAHA sorry maar toen ik dat las kreeg ik echt de slappe lach![]()
![]()
maar lik jij dan met zoveel spuug, dat je bas het niet meer doet?![]()
offtopic:
mijn 1ste post op GoT![]()
Het was meer een kleine aanraking. Die bijgeleverde oordopjes zijn trouwens zowieso niet je-van-het...
[ Voor 18% gewijzigd door moviehouse op 15-07-2006 22:35 ]
Verwijderd
nou dan zal ik ook maar mijn ongeluk met oordopjes posten
ik lag in bed muziek te luisteren op men mp3 en ik wou gaan slapen, dus ik men oordopjes uit men oren en toen wou ik ze op mijn nachtkastje leggen waar nog een glas drinken op stond.
nou je raad het al het was donker en ik leg zo die oordopjes in dat glas drinken
resultaat kapotte oordopjes
waren gelukkig niet zulke dure oordopjes
ik lag in bed muziek te luisteren op men mp3 en ik wou gaan slapen, dus ik men oordopjes uit men oren en toen wou ik ze op mijn nachtkastje leggen waar nog een glas drinken op stond.
nou je raad het al het was donker en ik leg zo die oordopjes in dat glas drinken

resultaat kapotte oordopjes

zoiets deed ik een paar jaar terug dus met een mobieltjeVerwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:40:
nou dan zal ik ook maar mijn ongeluk met oordopjes posten![]()
nou je raad het al het was donker en ik leg zo die oordopjes in dat glas drinken![]()
resultaat kapotte oordopjes![]()
waren gelukkig niet zulke dure oordopjes

over mobieltjes gesproken:hellboy123 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:44:
[...]
zoiets deed ik een paar jaar terug dus met een mobieltje![]()
ik had een nokia 6600 en ik had em op de bank liggen om op te laden, ik zag dat hij vol was en ik had haast want ik ging weg. dus ik haal de oplader uit het stopcontact, en gooi die op de bank en ga weg (zonder mobieltje) ik hoorde nog wel een "klap" maar schonk er geen aandacht aan. toen ik later weer thuis kwam, pakte ik mn mobieltje en ontdekte een dikke barst in het scherm

[ Voor 4% gewijzigd door Bulls op 16-07-2006 12:17 ]
Iemand ook al ervaring met mobieltjes en wasmachine's? Ik ben er 2 telefoons aan verloren, een Nokia 2100 en een Samsung E810. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat de Nokia het na de eerste keer in de wasmachine het nog wel deed. Mp3 spelers doen het ook goed bij mij, gelukkig was het geen Ipod o.i.d. maar gewoon een 256MB ding.
[CiP] Le Régional Built To Last.
ik verlies meer m'n kat in het wasmachine..
Vroeger had ik de slechte gewoonte om nergens schroefjes in te draaien (binnen me pc).
Zo zat dus ook mijn videokaart "los" in AGP slot.
Ik was aan het gamen en sloeg in de frustratie me webcam van het buro, achter me pc.
De webcam raakte de VGA kabel en sloeg mijn videokaart los uit het slot!
OEPS!
Mobo gaar.. en das niet leuk voor een jongie van 12 die nog niet zo veel geld had:P
Zo zat dus ook mijn videokaart "los" in AGP slot.
Ik was aan het gamen en sloeg in de frustratie me webcam van het buro, achter me pc.
De webcam raakte de VGA kabel en sloeg mijn videokaart los uit het slot!
OEPS!
Mobo gaar.. en das niet leuk voor een jongie van 12 die nog niet zo veel geld had:P
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:21:
[...]
WHAHAHA sorry maar toen ik dat las kreeg ik echt de slappe lach![]()
![]()
maar lik jij dan met zoveel spuug, dat je bas het niet meer doet?![]()
offtopic:
mijn 1ste post op GoT![]()
offtopic:
mijn 700ste post
en jij gefeliciteerd en welkom
mijn 700ste post
en alvast een tip.. als je offtopic wilt praten kan je ook [offtopic] blabla [/ doen.. maar dan die laatste nog zo'n haakje.... kijk hier zou ik zeggen
[ Voor 25% gewijzigd door jimbojansen op 16-07-2006 15:46 ]
Nee heb ik geen ervaring, wel met mobieltjes die gaan zwemmen in de krommerijn ...Goesiman schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:06:
Iemand ook al ervaring met mobieltjes en wasmachine's? Ik ben er 2 telefoons aan verloren, een Nokia 2100 en een Samsung E810. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat de Nokia het na de eerste keer in de wasmachine het nog wel deed. Mp3 spelers doen het ook goed bij mij, gelukkig was het geen Ipod o.i.d. maar gewoon een 256MB ding.
En dan met name een samsung E 720!

ik had een keer mijn creative oordopjes in mijn broekzak gelaten, ze deden het nog wel, maar zonder bas en een beetje krakerig
Verwijderd
Mijn mislukkeling?... ffies denken... Owja.
Net nieuwe fannetjes en een nieuwe graka-koeler aangeschaft. De Zalamn ZM80C-HP met de optie ZM-OP1. Omdat alle nieuwe fannetjes veel stiller waren, vroeg ik me af of alles wel draaide.
Dus ik, op de tast, naar de ZM-OP1 zoeken en ffies vingertjes erbij houden of hij wel draaide, PATS, 2 schoepen afgebroken, en dat ding begon enorm de vibreren! Omdat het gewicht niet gelijk verdeeld was.
Meteen maar nieuwe fan besteld en voorgenomen om eerst te kijken, en dan te voelen
later heb ik de schoepen nog achter me kachel teruggevonden bij het schoonmaken
Net nieuwe fannetjes en een nieuwe graka-koeler aangeschaft. De Zalamn ZM80C-HP met de optie ZM-OP1. Omdat alle nieuwe fannetjes veel stiller waren, vroeg ik me af of alles wel draaide.
Dus ik, op de tast, naar de ZM-OP1 zoeken en ffies vingertjes erbij houden of hij wel draaide, PATS, 2 schoepen afgebroken, en dat ding begon enorm de vibreren! Omdat het gewicht niet gelijk verdeeld was.
Meteen maar nieuwe fan besteld en voorgenomen om eerst te kijken, en dan te voelen
later heb ik de schoepen nog achter me kachel teruggevonden bij het schoonmaken

Ik denk dat dit toch wel mijn ultieme mislukking is
mobo behandelt met 6 lagen verf om hem netjes in mijn tombraider casemod te laten passen. laatste laag was toch fataal voor het ding. Dus maar een athlon64 gekocht en verder gemod
haha die ken ik inderdaad nog, was nog een wonder dat ie de eerste paar lagen overleefd hadTerw_Dan schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:16:
[afbeelding]
Ik denk dat dit toch wel mijn ultieme mislukking is
mobo behandelt met 6 lagen verf om hem netjes in mijn tombraider casemod te laten passen. laatste laag was toch fataal voor het ding. Dus maar een athlon64 gekocht en verder gemod
Nouja, nieuwe mobo is niet meer gespoten he. Die casemod is nu af en mobo is helemaal weggewerkt in de case en werkt nu prima. Ga dus ook niet meer spuitenhellboy123 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 18:19:
[...]
haha die ken ik inderdaad nog, was nog een wonder dat ie de eerste paar lagen overleefd had. Succes met het nieuwe mobo
Nog even mijn Mobiel-mislukking
Begin vd zomer, wat vrienden kwamen langs en we komen op het geweldige idee om te gaan varen (woon aan het water)
nouja, altijd gevaarlijk spullen in je zak als je gaat varen, dus ik leg ze even op mijn fiets (staan 2 meter van het water) en loop naar binnen om een plastic zakje te pakken.
Er lag een handoek, mobiel en portomonee, ik pak mn portomonee, en stoot mn mobiel van de fiets af,
*stuiter* *stuiter* *plons* KUT!
was nog te koud om te zwemmen en schepnetje heeft nix opgeleverd
was niet zo'n heel duur Hi nogwat dingetje
Begin vd zomer, wat vrienden kwamen langs en we komen op het geweldige idee om te gaan varen (woon aan het water)
nouja, altijd gevaarlijk spullen in je zak als je gaat varen, dus ik leg ze even op mijn fiets (staan 2 meter van het water) en loop naar binnen om een plastic zakje te pakken.
Er lag een handoek, mobiel en portomonee, ik pak mn portomonee, en stoot mn mobiel van de fiets af,
*stuiter* *stuiter* *plons* KUT!
was nog te koud om te zwemmen en schepnetje heeft nix opgeleverd
was niet zo'n heel duur Hi nogwat dingetje
Verwijderd
mijn mislukking situeert zich ook in de gsm en vochtigheid...
Had net een week een nieuwe samsung (Z110 of zo denk ik, kan model al niet meer vinden op samsung site). Ik ging werken als jobstudent en had een bekertje warme chocolade melk uit de machine gehaald. Ik zit aan tafel in wat papieren te rammelen en ja hoor, daar stoot ik het bekertje om. Chocolade melk overal. Bij deze telefoon heb je een luidspreker aan de buitenkant (geluid dat overgaat bij rinkelen) en een luidspreker binnenin (om te horen wat persoon zegt) Deze twee luidsprekers zitten pal tegenover elkaar. Ik kon gewoon blazen aan de buitenkant en de chocomelk kwam er aan de binnen luidspreker uit. Zo ging ik verder tot alles verdwenen was en ja hoor, hij deed het nog.
Weekje nadien dacht ik: dit gebeurt me niet meer. Had weer chocomelk gehaald, en weer lag gsm op zelfde tafel. Ik had uit 'veiligheid' hem een metertje verderop gelegd, je weet nooit dat ik het omstoot of mors. Er komt een collega naast me zitten... met koffie. En ja hoor, ook dat bekertje gaat over mijn mobiel. Weer blazen en blazen.
Nu zijn we 4 jaar verder denk ik en het ding doet het nog steeds. Ik zweer het bij samsung vanaf dat moment....
Had net een week een nieuwe samsung (Z110 of zo denk ik, kan model al niet meer vinden op samsung site). Ik ging werken als jobstudent en had een bekertje warme chocolade melk uit de machine gehaald. Ik zit aan tafel in wat papieren te rammelen en ja hoor, daar stoot ik het bekertje om. Chocolade melk overal. Bij deze telefoon heb je een luidspreker aan de buitenkant (geluid dat overgaat bij rinkelen) en een luidspreker binnenin (om te horen wat persoon zegt) Deze twee luidsprekers zitten pal tegenover elkaar. Ik kon gewoon blazen aan de buitenkant en de chocomelk kwam er aan de binnen luidspreker uit. Zo ging ik verder tot alles verdwenen was en ja hoor, hij deed het nog.
Weekje nadien dacht ik: dit gebeurt me niet meer. Had weer chocomelk gehaald, en weer lag gsm op zelfde tafel. Ik had uit 'veiligheid' hem een metertje verderop gelegd, je weet nooit dat ik het omstoot of mors. Er komt een collega naast me zitten... met koffie. En ja hoor, ook dat bekertje gaat over mijn mobiel. Weer blazen en blazen.
Nu zijn we 4 jaar verder denk ik en het ding doet het nog steeds. Ik zweer het bij samsung vanaf dat moment....
Leuk hoor, die andere mislukkingen, maar enigszins offtopic hier.
[ Voor 4% gewijzigd door Sprite_tm op 16-07-2006 22:40 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Hmmfg,
wou een HD rekje maken, dus ga even naar de bouwmarkt, en laat wat hout op maat zagen (totaal geen ervaren modder, en hout is redelijk simpel te bewerken) naja, ook schoefjes etc gehaald, dacht ooit iets gelezen te hebben over gordijnrails voor hd's op te hangen
bla bla allemaal leuk
ding in elkaar gezet (gordijn rails werken handig
), test of hd's erin kunnen etc, alles gaat goed
tot:
ik wil dat rekje in mn case zetten, en ja hoor, HET PAST NIET GVD!
middagje verneukt
wou een HD rekje maken, dus ga even naar de bouwmarkt, en laat wat hout op maat zagen (totaal geen ervaren modder, en hout is redelijk simpel te bewerken) naja, ook schoefjes etc gehaald, dacht ooit iets gelezen te hebben over gordijnrails voor hd's op te hangen
bla bla allemaal leuk
ding in elkaar gezet (gordijn rails werken handig
tot:
ik wil dat rekje in mn case zetten, en ja hoor, HET PAST NIET GVD!
middagje verneukt

Omdat mijn vader laatst nogal ziek was, en ik die dag wel gehoopt had te gaan casemodden, besloot ik het dan zelf maar te gaan doen. Hij had met veel moeite mijn laptop cdromspeler in mijn Tapestation geklemd, maar het ding stak gewoon lelijk ver naar buiten. Dit kwam door het randje van de cdromspeler, dat ongeveer zo eruit zag; } de onderkant dus... dus ik denk, ik vijl dat randje er wel even af. Tis toch zacht plastic. Nou, vijlen werd een lijdensweg.
Dan gaan we maar zagen! Dus ik pakte het ijzerzaagje (ik ben geen held met figuurzagen, helemaal niet op zo'n smal reepje) klem de cdspeler in de bankschroef (wonder nog dat ik daarmee hopelijk de lezer niet vernield heb) en begin naar beneden te zagen. Lalalala... hey. Ik ga scheef!
Dus op dat punt maar even horizontaal mijn reepje rand afgezaagd en weer opnieuw begonnen. Ik kwam er achter dat ik kleine korte stukjes eraf moest zagen, en toen ik eenmaal de hele rand eraf had, had dus de eerste lange zaagsnede wel een enorme bocht opgeleverd...
Lelijk, want het viel dus niet weg te vijlen, ik heb nu een redelijk oneffen geribbeld randje onderaan mijn cdromspelertje. Pa keek de week erop heeeeel afkeurend... zucht. Ik leer het nooit
Dan gaan we maar zagen! Dus ik pakte het ijzerzaagje (ik ben geen held met figuurzagen, helemaal niet op zo'n smal reepje) klem de cdspeler in de bankschroef (wonder nog dat ik daarmee hopelijk de lezer niet vernield heb) en begin naar beneden te zagen. Lalalala... hey. Ik ga scheef!
Dus op dat punt maar even horizontaal mijn reepje rand afgezaagd en weer opnieuw begonnen. Ik kwam er achter dat ik kleine korte stukjes eraf moest zagen, en toen ik eenmaal de hele rand eraf had, had dus de eerste lange zaagsnede wel een enorme bocht opgeleverd...
Lelijk, want het viel dus niet weg te vijlen, ik heb nu een redelijk oneffen geribbeld randje onderaan mijn cdromspelertje. Pa keek de week erop heeeeel afkeurend... zucht. Ik leer het nooit
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
CD-rom in de bankschroefDark Blue schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 01:29:
Omdat mijn vader laatst nogal ziek was, en ik die dag wel gehoopt had te gaan casemodden, besloot ik het dan zelf maar te gaan doen. Hij had met veel moeite mijn laptop cdromspeler in mijn Tapestation geklemd, maar het ding stak gewoon lelijk ver naar buiten. Dit kwam door het randje van de cdromspeler, dat ongeveer zo eruit zag; } de onderkant dus... dus ik denk, ik vijl dat randje er wel even af. Tis toch zacht plastic. Nou, vijlen werd een lijdensweg.
Lelijk, want het viel dus niet weg te vijlen, ik heb nu een redelijk oneffen geribbeld randje onderaan mijn cdromspelertje. Pa keek de week erop heeeeel afkeurend... zucht. Ik leer het nooit![]()
![]()

Joejoe!
Voor informatica was er een kleine tussenopdracht bedacht om beter te leren hoe een computer er van binnen uitziet. (als tweaker weet ik dat al is het wel ff leuk) Ik was al klaar met alles eruithalen en er weer inzetten. Er was echter ook iemand die nie zo met computers overweg kan. Hij hield wat schroefjes over en omdat hij niet wilde dat de docent dit zag gooit hij ze maar los in de kast
Het leverde wel een leuk spectakel op. Moederbord en voeding gingen lekker roken.
Eigen domme dingen:
Mn headset had ik per ongeluk tegen de muur gekwakt en hij was dus kapot, niks bijzonders de magneet was losgeschoten dus dat zou ik wel ff terugzetten. Ik liet hem echter uit mijn handen schieten rechtstreeks mijn draaiende PC in. Hij zat netjes tegen het moederbord geklemd. Ik met trillende handen de stroom eraf gezet en de magneet erafgehaald. Gelukkig werkte alles nog netjes
Ook al 2 x schroeven in mn kast laten vallen die raakten gelukkig het moederbord niet
Zusjes en computers
Mn zusje zat te gamen (jaja roller coaster tycoon) en daar moest ze van CD wisselen om alles te kunnen spelen. Dus zij stopt in de lezer en fikker een CD. Werkt perfect totdat na een paar uur de brander gewoon ontploft. De deuken zaten in de behuizing en op de lade zaten krassen. Hoe het kan weet ik nog steeds niet. Het hoort niet te gebeuren het was echter wel grappig om te zien

Het leverde wel een leuk spectakel op. Moederbord en voeding gingen lekker roken.
Eigen domme dingen:
Mn headset had ik per ongeluk tegen de muur gekwakt en hij was dus kapot, niks bijzonders de magneet was losgeschoten dus dat zou ik wel ff terugzetten. Ik liet hem echter uit mijn handen schieten rechtstreeks mijn draaiende PC in. Hij zat netjes tegen het moederbord geklemd. Ik met trillende handen de stroom eraf gezet en de magneet erafgehaald. Gelukkig werkte alles nog netjes
Ook al 2 x schroeven in mn kast laten vallen die raakten gelukkig het moederbord niet
Zusjes en computers
Mn zusje zat te gamen (jaja roller coaster tycoon) en daar moest ze van CD wisselen om alles te kunnen spelen. Dus zij stopt in de lezer en fikker een CD. Werkt perfect totdat na een paar uur de brander gewoon ontploft. De deuken zaten in de behuizing en op de lade zaten krassen. Hoe het kan weet ik nog steeds niet. Het hoort niet te gebeuren het was echter wel grappig om te zien

De exploderende cd rom spelers kom je toch nog regelmatig tegen. Bij mythbusters hadden ze dit is een keer getest, toen zeiden ze dat het 'Busted' was. Maar het kan toch echt wel.maar ja... Toch nog best gevaarlijke dingen die computers
.
Verwijderd
Jaaa, die is echt wel leuk.... Die onthouden we!moviehouse schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:38:
[...]
Dat is niet echt slim slim, nee![]()
Had een lolly in de ene hand, een ipod in de andere. Lik ik niet aan de lolly, maar aan de oordopjes. Nu is de bas weg![]()
Doe je dat volgende keer ook met een elektrische vliegenmepper ipv. oordopjes??
Wel met een gemodde versie dan he[JamesHondje schreef op woensdag 19 juli 2006 @
Doe je dat volgende keer ook met een elektrische vliegenmepper ipv. oordopjes??
Is er dan helemaal niets meer mislukt de laatste maand? 
Wordt er niet getweakt in de vakantie?
Of gaat alles goed omdat je nu scherp bent en alle tijd neemt?
Wordt er niet getweakt in de vakantie?
Of gaat alles goed omdat je nu scherp bent en alle tijd neemt?
2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen
Dit is jouw enige post hier, dus ik zou zeggen: Trap af
Ik had een fileservertje staan (ClarcConnect), maar dat stond nu toch teveel in de weg, de HDD eruit (250GB, 130GB gevuld ofzo) in mijn windows PC gestoken, met het plan om (mbv Partition Magic 7 die ik nog liggen had) de partitie te verkleinen, nieuwe FAT32 partitie maken, en zo de data over te gooien.
PM7 eet gen ext3 blijkbaar, verstond er niets van, dan maar (na heel wat zoeken) Paragon Partition Manager 7.0 gevonden, die zou blijkbaar wel ext3 ondersteunen (/me is linux noob, maar het file system kon ik gelukkig nog uitvogelen).
Verkleinen lukt, met die paragon dinges is nog een explorer meegeleverd die de data bereikbaar maakt onder windows, daarmee netjes knippen en plakken op wat mapjes
.... tijdje later gekeken of ie klaar was, bleek de data wel weg te zijn van de ext3 partitie maar niet op de FAT32 te staan 
Ik denk: windows is nog niet mee met die FAT32 partitie die er opeens staat, ff opnieuw opstarten. Dan was de partitie opeens niet meer te openen, maar ik kon wel nog zien dat alle data erop stond. Ff zoeken en doen, Easyrecovery kon (in RAw, want van linux partitie's snapt ie ook geen bal) wel zien dat er bestandjes op stonden, maar zonder de directory's en bestandsnamen
Ik denk: die partitie is er nog (met alle data), maar hij snapt het gewoon niet. Acronis recovery expert kan partitie's die verwijderd zijn terughalen, ook ext3, dus die moet dat wel gewoon kunnen terugbrengen. Nope, hij vind niets. Dan maar de partitie weggegooid (ze werkte toch niet) en nog eens gekeken of die acronis er niet van kan maken....niet dus
Dus nu maar met easyrecovery bezig, belangerijkste zaken (documenten) zijn gebackuped maar ik had wel graag mijn data terug, wordt wel kut om uit een berg filXXX.pdf's mijn collectie datasheet's terug te halen
Als er nu nog iemand met de ultieme oplossing komt om de bestandsstructuur/bestandsnamen terug te halen, dat zou heel aardig zijn (niemand zo aardig als hij
).
PM7 eet gen ext3 blijkbaar, verstond er niets van, dan maar (na heel wat zoeken) Paragon Partition Manager 7.0 gevonden, die zou blijkbaar wel ext3 ondersteunen (/me is linux noob, maar het file system kon ik gelukkig nog uitvogelen).
Verkleinen lukt, met die paragon dinges is nog een explorer meegeleverd die de data bereikbaar maakt onder windows, daarmee netjes knippen en plakken op wat mapjes
Ik denk: windows is nog niet mee met die FAT32 partitie die er opeens staat, ff opnieuw opstarten. Dan was de partitie opeens niet meer te openen, maar ik kon wel nog zien dat alle data erop stond. Ff zoeken en doen, Easyrecovery kon (in RAw, want van linux partitie's snapt ie ook geen bal) wel zien dat er bestandjes op stonden, maar zonder de directory's en bestandsnamen

Ik denk: die partitie is er nog (met alle data), maar hij snapt het gewoon niet. Acronis recovery expert kan partitie's die verwijderd zijn terughalen, ook ext3, dus die moet dat wel gewoon kunnen terugbrengen. Nope, hij vind niets. Dan maar de partitie weggegooid (ze werkte toch niet) en nog eens gekeken of die acronis er niet van kan maken....niet dus
Dus nu maar met easyrecovery bezig, belangerijkste zaken (documenten) zijn gebackuped maar ik had wel graag mijn data terug, wordt wel kut om uit een berg filXXX.pdf's mijn collectie datasheet's terug te halen

Als er nu nog iemand met de ultieme oplossing komt om de bestandsstructuur/bestandsnamen terug te halen, dat zou heel aardig zijn (niemand zo aardig als hij

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Volgende keer dus gewoon via FTP oid je files overpompen ipv lopen te kloten
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Niej echt een enorme mislukking, maar ik had mijn CCFL vast geplakt op mijn zijpaneel van de kast.
Toen ik een paar maand later de kast weer eens ergens voor open haalde heb ik per ongeluk mijn CCFL kapot gemaakt (dat ding dat door de buis heen gaat lag er uit...)
Toen ik een paar maand later de kast weer eens ergens voor open haalde heb ik per ongeluk mijn CCFL kapot gemaakt (dat ding dat door de buis heen gaat lag er uit...)
Verwijderd
Ik weet dat dit niet echt in dit topic thuis hoort maar ik wil het toch even delen.
Was bezig met het samenstellen van een recover cd'tje, je weet wel drivers, belangrijke programma's enzo. Had dus een nieuwe bios versie van de asus site gehaald en tijdelijk op het bereaublad gezet.
Het is niet m'n gewoonte om dit soort bestanden op het bereaublad te laten staan maar ja ik had haast en moest naar m'n werk.
Die dag zou mijn broertje komen gamen en logeren. Aangezien ik nog niet klaar was met werken liet mijn vriendin hem binnen. hij dook natuurlijk gelijk achter de computer, en begon enthousiast een klein spelletje te downloaden. na het downloaden klikte hij op het eerste zip/file dat hij zag en drukte een paar keer op OK.
Toen het spelletje er niet uitzag zoals thuis heeft hij snel geprobeerd het programma af te sluiten, en toen dit niet lukte de reset knop ingeduwd.
resultaat: een doorgebrande north bridge vanwege een half-geflashde bios.
en bedankt
Was bezig met het samenstellen van een recover cd'tje, je weet wel drivers, belangrijke programma's enzo. Had dus een nieuwe bios versie van de asus site gehaald en tijdelijk op het bereaublad gezet.
Het is niet m'n gewoonte om dit soort bestanden op het bereaublad te laten staan maar ja ik had haast en moest naar m'n werk.
Die dag zou mijn broertje komen gamen en logeren. Aangezien ik nog niet klaar was met werken liet mijn vriendin hem binnen. hij dook natuurlijk gelijk achter de computer, en begon enthousiast een klein spelletje te downloaden. na het downloaden klikte hij op het eerste zip/file dat hij zag en drukte een paar keer op OK.
Toen het spelletje er niet uitzag zoals thuis heeft hij snel geprobeerd het programma af te sluiten, en toen dit niet lukte de reset knop ingeduwd.
resultaat: een doorgebrande north bridge vanwege een half-geflashde bios.
en bedankt
Je hardware kan toch niet kapot gaan van een bios flash ? Mischien boot je pc niet meer , maar dan kan je er toch nog wel een nieuw bios in flashen ?
Lastig booten en flashtool starten als je met een half geflasht bios zit...
Enige optie is misschien om de bioschip ergens los te flahen.
Enige optie is misschien om de bioschip ergens los te flahen.
...Zonder NB ben je niets 
Maarja, hoe flash je je BIOS half
Zoals hij zegt, halverwege de pc uitzettenTheZeroorez schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:40:
...Zonder NB ben je niets
Casemod: Cubeleon
Ow, zo. Ik vatte het op als 'Het spel was de BIOS, en deed niets'. Maar het was dus 'Het spel was de BIOS, en begon te flashen'.
Gelukkig kán ik wel via de PC flashen, maar dan moet ik een vaag progsel gebruiken. Ik doe het dan ook gewoon oldskool
En al zou het bestand er staan; niemand kan perongeluk iets met een .bin zonder association..
Gelukkig kán ik wel via de PC flashen, maar dan moet ik een vaag progsel gebruiken. Ik doe het dan ook gewoon oldskool
Op een dag vond ik dat het tijd werd voor een nieuwe videokaart x1600 pro agp werd het. maar mijn voeding zou het niet trekken werd mij verteld. (het was zon noname 300watt dingetje) ik dus naar een plaatselijke computerwinkel gegaan en gezegd geef mij ff een goede voeding erbij.het werdt een raptoxx 450watt (ik had nooit gehoord van raptoxx maar als ze zeiden dat het goed was vertrouw ik het wel) ik thuis gelijk alles geinstalleerd ik booten, YES HIJ DOET HET!! ik op windows net ingelogd hoor ik PIEEEEEEEEEP vanuit me pc. ik denk dat is niet goed dus ik pc uitzetten. ik rook ook een brandlucht. ik de piep code opgezocht in de handleiding bleek het "hardware failure" te zijn ik ff kijken of alles er goed inzit. dus ik weer booten. hmmmm HIJ DOET HET NIET! moederbord was geroosterd???. had geen garantie meer op het mobo dus vga-kaart geretourneerd en voeding ook (ik vertrouwde dat ding niet meer) en maar een degelijke voeding gekocht van een merk dat ik wel kende en wist dat het goed was (tagan), en een geforce 7600gt gekocht nieuw mobotje en alles goed.
vandaag ook maar eens zoals zovelen geprobeerd om m'n cp te laten doorbranden
ik was wat bezeg met me pc uit te kuisen en wat ccfl's en zooi erin te plakken, toen ik zag dat m'n koelblok ook heel stoffig was en ik besloot dat ook uit te kuisen. Met als gevolg dat ik de fan enzo moest losdoen... Ondanks hier veel gelachen te hebben over zulke streken (waar je echt niet aan kunt doen soms
) heb ik het dus zelf voorgehad, M'n xp install wou niet echt werken, hij ging net na het bootscherm mooi uit, dus ik na een namiddag zoeken gekeken in me pc (ik vond hem overigens heel stil deze middag
) en gezien dat de fan dus nog los zat
er kwam Héél hete lucht van tussen het koelblok geblazen, kheb dus eerst ff met een externe fan erop geblazen dat het heetste weg was, toen werkte ie wel weer
ik was wat bezeg met me pc uit te kuisen en wat ccfl's en zooi erin te plakken, toen ik zag dat m'n koelblok ook heel stoffig was en ik besloot dat ook uit te kuisen. Met als gevolg dat ik de fan enzo moest losdoen... Ondanks hier veel gelachen te hebben over zulke streken (waar je echt niet aan kunt doen soms
er kwam Héél hete lucht van tussen het koelblok geblazen, kheb dus eerst ff met een externe fan erop geblazen dat het heetste weg was, toen werkte ie wel weer
Vandaag had ik een blooper:
Ik was vandaag lekker bezig aan me'n lapmod, nou ik klaar met zagen ff alles netjes afschuren.
Roept me'n moeder dat de kippensoep net klaar is.
Ik naar binnen gegaan nietsvermoedent me'n kippensoep gegeten.
Hoor ik opeens hele harde regen...
Ik snel naar buiten rennen alles pakken wat er lag (Decoupeerzaag, Laptop(
), Accutol, ect)
Nou die decoupeerzaag enzo is nog heel maar ik weet niet hoe het er voor staat met me'n laptop.
Btw hij heeft maar 10 sec's buiten gelegen maar de regen was wel HEEL hard.
Tja dus ff dagje of 2 wachten. (Aleen scherm is nat geworden en paar toetsen.)
Vond ik niet zo leuk
Ik was vandaag lekker bezig aan me'n lapmod, nou ik klaar met zagen ff alles netjes afschuren.
Roept me'n moeder dat de kippensoep net klaar is.
Ik naar binnen gegaan nietsvermoedent me'n kippensoep gegeten.
Hoor ik opeens hele harde regen...
Ik snel naar buiten rennen alles pakken wat er lag (Decoupeerzaag, Laptop(
Nou die decoupeerzaag enzo is nog heel maar ik weet niet hoe het er voor staat met me'n laptop.
Btw hij heeft maar 10 sec's buiten gelegen maar de regen was wel HEEL hard.
Tja dus ff dagje of 2 wachten. (Aleen scherm is nat geworden en paar toetsen.)
Vond ik niet zo leuk

Op een handdoek op z'n kop open op een warm iets leggen krijgt hem vrij goed leeg. Met z'n scherm + toetsen op een handdoek dus. Dat ding uiteraard wel vervangen als 'ie nat is.
Hehe i knowTheZeroorez schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:49:
Op een handdoek op z'n kop open op een warm iets leggen krijgt hem vrij goed leeg. Met z'n scherm + toetsen op een handdoek dus. Dat ding uiteraard wel vervangen als 'ie nat is.
Maar gelukkig is aleen het scherm nat geworden (meer spat water) en tobo ook een druppel of 5.
Oja!
De accu is ook lekker zeiknat geworden.
Uitlaten lekker voor ?? dagen ?
Zolang als mogelijk, puur voor de zekerheid. Zorg dat je nérgens meer nat ziet voor je hem weer probeert..
Verwijderd
Niet echt een mislukkig maar tog dom
K heb de Thermaltake Bigwater SE Waterkoeling set.
Had ik nieuwe pc case gekocht ( Thermaltake Shark ),
dus leuk alles overzetten in de nieuwe case.
radiator erin hangen , pompje , reservoir , slangetjes eraan.
dus k dacht k gooi dat reservoir lekker vol met koelvloeistof...
Had ik de slangen niet goed vast gemaakt
allemaal koelvloeistof door me kast heen
, gelukkig niet op stekkertjes oid , alleen op me dvd brander en me hdd
( wel bovenkant van hdd , dus niet die kant met al die chip dingen nzo
Wel lekker dom mja
K heb de Thermaltake Bigwater SE Waterkoeling set.
Had ik nieuwe pc case gekocht ( Thermaltake Shark ),
dus leuk alles overzetten in de nieuwe case.
radiator erin hangen , pompje , reservoir , slangetjes eraan.
dus k dacht k gooi dat reservoir lekker vol met koelvloeistof...
Had ik de slangen niet goed vast gemaakt

Wel lekker dom mja
Hijs compleet droogTheZeroorez schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 11:37:
Zolang als mogelijk, puur voor de zekerheid. Zorg dat je nérgens meer nat ziet voor je hem weer probeert..
Btw accu niet
Verwijderd
oke hier komtie, men buurjongetje was op bezoek en die verveelde zich dus ik zeg van ga maar ff in mijn kamer op de playstation... ik dus alles netjes voor hem aangezet
. ik had mijn pc open staan omdat ik hem net had schoongemaakt. hij komt naar beneden en zegt ik weet niej hoe die playstation werkt. ik zeg ga dan maar tv kijken ofzo. ondertussen had ik een zakje met RODE ledjes op mijn bureau liggen. dat jochie had eens bij zijn pa gezien dat molex stekkertjes energie aan de dvd harde schijf mobo enz. levert. nou wat doet hij hij propt een ledje IN het molex stekkertje vervolgens komt hij naar beneden en zegt, je computer doet raar. ik GVD snel naarboven gerend komt er een fel rood licht met rook uit dat ledje
. ik snel de stekker eruit en met een tangetje dat ledje eruit gerukt. nu is het molex sekkertje gesmolten en ombruikbaar geworden. maar de rest doet het nog
. *zucht* hebben we dat ook weer gehad

Lol. Zal mijn mislukkelingen van mijn mod ook maar eens posten dan:
-Verf omgegooid
-Lekke radiator monteren
-Verkeerde kleur geverfd
-Met een kruiskopschroevendraaier een imbusje vast draaien
-Grill op de radiator met moertjes vast zetten en de laatste er door laten vallen zodat ik weer opnieuw kan beginnen.
-ALU ombuigen zodat er andere schroefjes inkunnen om vervolgens de verkeerde schroefjes erin te stoppen.
-Onderdelen 2 x maken
-Met verkeerde freesje frezen
-Ik kan nog wel ff zo doorgaan
Allemaal kleine dingen die weer onnodig tijd kosten
-Verf omgegooid
-Lekke radiator monteren
-Verkeerde kleur geverfd
-Met een kruiskopschroevendraaier een imbusje vast draaien
-Grill op de radiator met moertjes vast zetten en de laatste er door laten vallen zodat ik weer opnieuw kan beginnen.
-ALU ombuigen zodat er andere schroefjes inkunnen om vervolgens de verkeerde schroefjes erin te stoppen.
-Onderdelen 2 x maken
-Ik kan nog wel ff zo doorgaan
Was je gewoon een beetje duf/brak, of ben je gewoon echt zo dom? 

Die test je toch eerstTEAMIKKE schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:22:
-Lekke radiator monteren
Je doet het toch eerst op een hoekje/oud stukje metaal om te testen-Verkeerde kleur geverfd
Geen woorden hiervoor-Met een kruiskopschroevendraaier een imbusje vast draaien

Duf dus-ALU ombuigen zodat er andere schroefjes inkunnen om vervolgens de verkeerde schroefjes erin te stoppen.
-Onderdelen 2 x maken
Buurvrouw zeker uitgelegd dat je met een rood LEDje + molex-stekker + gecrashte data op zo'n €10,- uit komt?Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:59:
oke hier komtie, men buurjongetje was op bezoek en die verveelde zich dus ik zeg van ga maar ff in mijn kamer op de playstation... ik dus alles netjes voor hem aangezet. ik had mijn pc open staan omdat ik hem net had schoongemaakt. hij komt naar beneden en zegt ik weet niej hoe die playstation werkt. ik zeg ga dan maar tv kijken ofzo. ondertussen had ik een zakje met RODE ledjes op mijn bureau liggen. dat jochie had eens bij zijn pa gezien dat molex stekkertjes energie aan de dvd harde schijf mobo enz. levert. nou wat doet hij hij propt een ledje IN het molex stekkertje vervolgens komt hij naar beneden en zegt, je computer doet raar. ik GVD snel naarboven gerend komt er een fel rood licht met rook uit dat ledje
. ik snel de stekker eruit en met een tangetje dat ledje eruit gerukt. nu is het molex sekkertje gesmolten en ombruikbaar geworden. maar de rest doet het nog

[ Voor 47% gewijzigd door TheZeroorez op 28-08-2006 20:55 ]
Verwijderd
Buurjongetje tweaker in de dop?Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 19:59:
oke hier komtie, men buurjongetje was op bezoek en die verveelde zich dus ik zeg van ga maar ff in mijn kamer op de playstation... ik dus alles netjes voor hem aangezet. ik had mijn pc open staan omdat ik hem net had schoongemaakt. hij komt naar beneden en zegt ik weet niej hoe die playstation werkt. ik zeg ga dan maar tv kijken ofzo. ondertussen had ik een zakje met RODE ledjes op mijn bureau liggen. dat jochie had eens bij zijn pa gezien dat molex stekkertjes energie aan de dvd harde schijf mobo enz. levert. nou wat doet hij hij propt een ledje IN het molex stekkertje vervolgens komt hij naar beneden en zegt, je computer doet raar. ik GVD snel naarboven gerend komt er een fel rood licht met rook uit dat ledje
TheZeroorez schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:42:
Was je gewoon een beetje duf/brak, of ben je gewoon echt zo dom?
[...]
Die test je toch eerstHad ik al gedaan maar was weer gaan lekken
[...]
Je doet het toch eerst op een hoekje/oud stukje metaal om te testenJup,leek alleen anders onder tl-licht
[...]
Geen woorden hiervoorIk ook niet
[...]
Duf dusJup
Let op:
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)