[CM] De mislukkelingen - deel 5

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 45.459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 04 juni 2006 @ 09:40:
En elke gek weet toch wel dat de compressor olie meespuit?
Niet iedereen dus, ik heb mijn computers altijd al schoongemaakt met een compressor. Wat raad je dan aan? Een busje met samengeperste lucht ofzo? En zijn er bepaalde borstels die je mag gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gewoon kwastjes en longen, zoals al eerder genoemd? En er zijn wel speciale stofzuigertjes voor geloof ik, maar of die zo betrouwbaar zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door TheZeroorez op 04-06-2006 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
Wat is er verkeerd met een drupje olie, als je weet wat er voor brol in de lucht zit (1 sigaret roken bij je PC levert je veel meer vuiligheid op dan een uurtje olie vernevelen in de kast (met de perslucht mee).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zal vast, toch is het niet aan te raden.. Maar zullen we nu weer over mislukkingen gaan lullen ipv het de hele tijd over pc-schoonmaak-methodes hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was bezig met een fan te disconnecten van een 3pin to 4pin (met stroom aan) en laat het ijzeren deel van 3pin to 4pin met men case in contact komen. (niet express. Ik had het kabeltje niet goed vast.). Beng, men voeding naar de maan :P Heb dan gelukkig direct achter nieuwe kunnen gaan bij vriend die nog een had liggen.:)
Moraal van het verhaal: Zit nooit in je case wanneer hij aanstaat.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:34:
Ik was bezig met een fan te disconnecten van een 3pin to 4pin (met stroom aan) en laat het ijzeren deel van 3pin to 4pin met men case in contact komen. (niet express. Ik had het kabeltje niet goed vast.). Beng, men voeding naar de maan :P Heb dan gelukkig direct achter nieuwe kunnen gaan bij vriend die nog een had liggen.:)
Moraal van het verhaal: Zit nooit in je case wanneer hij aanstaat.:)
mm daar ben ik ook al 2x achter gekomen.. maar toch eigenwijs :P

gelukkig geen schade gehad :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:34:Moraal van het verhaal: Zit nooit in je case wanneer hij aanstaat.:)
Dat zou je toch allang geleerd moeten hebben als je dit topic een keertje had doorgelezen...

Had je voeding bij de weg geen kortsluiting-beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, Eigenwijsheid...:)

Nee,was een goedkoop voedingkje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik daarnet ook, even een casefan die een irritant geluid maakte (draaisnelheid) terugzetten op een molex die al aan m'n voeding hing (had al meerdere casefans daaraan) maar er was weer eens zo'n pinnetje krom.. Even ombuigen dus maar, maarja, als het met je vinger niet lukt stop je je sleutel er maar ff tussen.. *wiiieeeuuuwww... UIT Gelukkig was m'n 500watt Antecje niet overleden :o

[ Voor 41% gewijzigd door TheZeroorez op 04-06-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar zullen we nu weer over mislukkingen gaan lullen ipv het de hele tijd over pc-schoonmaak-methodes hebben?
Goed idee. Laten we over stofzuigers beginnen. :)
Ik heb zo'n groot ding om het stof van m'n topfrees en andere stukken gereedschap weg te zuigen. Om het leven wat eenvoudiger te maken had ik een schakelinkje ontworpen om de stofzuiger te activeren, zodra er een apparaat werd aangezet.
Toen ik echter de topfrees voor de eerste maal los liet op een grote MDF-plaat, begon het op zeker ogenblik te knetteren als gek; en prikken als had ik mijn vingers in het stopcontact gestoken. Ook het brokje zelfbouw-electronica had de geest gegeven.
Een mens zou verwachten, dat in de stofzuigerslang koolstof verwerkt is om te vermijden dat de instromende lucht statische elektriciteit gaat opwekken, maar nee, hoor.
Afin, ik heb het kunnen oplossen door een blanke koperdraad doorheen de stofzuigerslang te trekken, en deze te bevestigen aan de (geaarde) stofzuigerkast. Probleem opgelost. Misschien een idee voor wie absoluut de stofzuiger wil loslaten op z'n PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Dat zou inderdaad kunnen ja, het is denk ik alleen een beetje onzinnig om te doen als je maar één pc schoon te maken hebt, want eer dat die draad er goed in zit heb ik m'n pc al schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik stofzuig m'n pc zelfs terwijl ie gewoon aanstaat... nog nooit problemen mee gehad. Enkel opletten voor de fans >:)

Laatst ging ik zelf een aarding fabriceren voor m'n kast. Dit omdat er wel erg veel apparatuur via allerlei verdeelstekkers op 1 stopcontact zit. Dit stopcontact is niet geaard en daar wou ik dus wat aan doen. Dus ik neem een stukje koperdraad en bevestig dit tussen m'n pc kast en m'n radiator. Enkele vonken later en flink wat pijn in m'n hand verder maar besloten dat het is niet zo een best idee was.
Gelukkig doet alles het nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 14:03
ixl85 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:08:
Terpentine/wasbenzine kan je je cpu zonder zorgen mee schoonmaken hoor ;)
terpetine/wasbenzine wel, maar aceton vond mn cpu wat minder leuk :D
terpetine/wasbenzine zit geen oplosmiddel in. aceton is wél een oplosmiddel.
Verwijderd schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:34:
[...]
Wat is dat voor zaak die zoiets flikt? :9 Niet beter geweest om het gewoon terug te sturen en te zeggen dat je hem op deze manier gewoon weg niet aanneemt. Een CPU met dubbelzijdige tape in een bubbeltjes envelop versturen. :/
was Pixmania. shopsurvey is idd goed idee. zo meteen maar eens even invullen. grazi

zelf nog een keer als 13 jarige puber zitten kloten met pc. kom ik dat schuifje achter op de voeding tegen. dat 230/115 ding. wist ik veel dat ze in USA 115 volt op stopcontact hebben staan.dus ik vrolijk schuifje omzetten, in het kader van "baat het niet dan schaadt het niet".
POEF
stank en wat rook uit mn pc. voeding vervangen, omdat ik niet durfde dat ding open te draaien (ik geloofde toentertijd nog in de waarschuwingen die erop staan :)).
pas kwam ik voeding weer tegen. open gemaakt, 2 zekeringen vervangen, werkt weer als tierelier.

[ Voor 28% gewijzigd door marnix007 op 05-06-2006 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Alleen is die voeding nu waarschijnlijk zo oud dat je er weinig meer aan hebt.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Laatst ging ik zelf een aarding fabriceren voor m'n kast. Dit omdat er wel erg veel apparatuur via allerlei verdeelstekkers op 1 stopcontact zit. Dit stopcontact is niet geaard en daar wou ik dus wat aan doen. Dus ik neem een stukje koperdraad en bevestig dit tussen m'n pc kast en m'n radiator. Enkele vonken later en flink wat pijn in m'n hand verder maar besloten dat het is niet zo een best idee was.
Gelukkig doet alles het nog!
en dan te bedenken dat aarding je juist moet beschermen tegen pijntjes :P

[ Voor 9% gewijzigd door Colan op 05-06-2006 12:31 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

G-SuPRuuB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:26:
[...]

Heeee doetinchemmer[afbeelding]
Ik snap idd niet helemaal hoe je vanaf het centrum een grote afstand kunt lopen naar het station maarja, die ligt zowat ín het centrum. Btw Doetinchem = Relaxxxx 8) :+
Whaha :')

Doet me denken dat ik een keer met mijn Celly 2.6 (Pakket-Bel) lopend naar de mycom moest.

Das 2,5 KM, geen doos, geen fiets (halverwege laten staan) en een gewicht van 20Kilo.

Na wat gerommel met het geheugen daarzo, kwam opeens daar mijn bevriende concierge van school binnenstappen.
Van hem heb ik nog een lift naar huis gehad :')

---Edit---

Owjah, een vriend van me (Marnix) had geen zin meer in zijn floppy drive. Zijn PC stond aan en hij trok de floppy kabel eruit. Pats, mobo kapot.

[ Voor 12% gewijzigd door _AvA_ op 05-06-2006 14:07 . Reden: Toevoeging blablanlanlan ]

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

mja , ik heb zelfs eens brand gehad op m'n 486 moederbord. Er was zuur uit de batterij gelopen en dat was op enkele printbaantjes terechtgekomen... Het effect laat zich raden...

Ook enkele seriele datakabels verkeerd om aangesloten : het resultaat was enkele gesmolten kabels.

Pc aanzetten , ineens bedenken dat er een hard drive nog moet aangesloten worden.. ja dan doen we dat nog snel zonder de pc terug uit te zetten... Dag (toen dure ) 425MB drive.
Het beste is dat dat moederbord nog steeds werkt , zij het dan dat de seriele muispoort het niet meer doet. Rock solid die 486's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
DatraxZ schreef op maandag 05 juni 2006 @ 15:39:
Pc aanzetten , ineens bedenken dat er een hard drive nog moet aangesloten worden.. ja dan doen we dat nog snel zonder de pc terug uit te zetten... Dag (toen dure ) 425MB drive.
Eeeh dat doe ik constant? :+ Nooit problemen gehad, ik schroef altijd allerlei dingen in en uit mn pc alstie aanstaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar zit je ook weleens met stekkertjes te kloten? Vaak gaat 'ie dan uit, en soms voor eeuwig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Toen ik een soort van transistorschakeling bouwde om mijn neons via COM te besturen was ik zo dom om de verbruiker verkeerd te steken.
Stak hem ingang en de lampjes branden niet. RAAR. Legde mijn hand op de case en toen kreeg ik kleine 12V schok. Bleek dat mijn + rechstreeks aan de - van mijn case lag dus al de stroom liep weg.

maar nu werkt alles terug :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Hmm kzal dan toch maar ff posten wat voor een voeding-terrorisme ik al gepleegd heb...
Buiten het feit dat ik erg graag (oude) voedingen schein te slopen en dus ook vaak kapot maak, had ik een tijd terug een Ati 9800 die allerlei artifacts gaf in windows...je kent het wel. Dus ik voor de zekerheid ff in mn vaders pc checken of die het daar wel normaal deed maar helaas. Maar ik had omdat die pc geen stekkertjes meer had, een voeding extern op de 9800 aangesloten voor de stroom. Nou is het feit dat een oude voeding vaak rare dingen gaat doen als hij maar aan 1 ding zn energie kwijt kan. Dus die voeding begon opeens keihard te blazen alsof hij langzaam zichzelf opblies. Maar nadat ik genoeg getest dacht te hebben voelde ik voor de zekerheid ff aan de VF700 koeler die op mn 9800 zat. Enne...die was zo f*cking heet dat toen ik 1 van die bladen aanraakte ik gewoon zo'n verbrande striem op mn vinger had, van 1 fractie dat ding aanraken :? schrok me de tyfus. Snel alles uit en moest ik een half uur wachten voordat ik de kaart zonder overdrijven weer vast kon pakken...die was dus wel ergens zeer vér boven de 100graden geweest...aande brandvlekken op de VF700 te zien, kun je nagaan hoe heet de core zelf wel niet was :/ Naja die kaart was dus nu dood, inclusief de voeding waar ik ook wat mee liep te spelen door draadjes tegen elkaar aan te houden waardoor die gingen gloeien 8) |:(...en dan nog maar niet te praten wat er met mn vaders pc had kunnen gebeuren als dat ding f*cking ontplofte ofzow..weetik veel hoe dat gaat. Dan zou ik buiten het feit voor een nieuw moederbord en GPU ook nog een nieuwe pc voor mn vader moeten kopen :z Maar die leeft op moment van schrijven nogsteeds,, ondanks wat geheugen problemen...maar daar weet ik niets van :X

Hmm beste lap tekst? :? Normaal doe ik hier uren over...

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben [NL] op 05-06-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:50:
Je moet je naam van je mod iets veranderen. Aangezien je volgens mij bliksem bedoelt en dat is Lightning. Staat zo raar op je mod als het totaal fout is geschreven ;)
Moet ik nog meer zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Wouter7 schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:28:
Bleek dat mijn + rechstreeks aan de - van mijn case lag dus al de stroom liep weg.
Noemen we dat in gewoon Hollands niet gewoon kortsluiting? 8)7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Demoniac schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:43:
[...]
Noemen we dat in gewoon Hollands niet gewoon kortsluiting? 8)7
Lekstroom lijkt mij beter passen hier ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:09
wooot, heb ik nog nooit gehoord 8)7 Zeker was de garantie op je kaart vervalen? of nie

[ Voor 3% gewijzigd door Flasherrr op 06-06-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
Flasherrr schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:09:
[...]

wooot, heb ik nog nooit gehoord 8)7 Zeker was de garantie op je kaart vervalen? of nie
Nou heb maar niet meer geprobeert om m terug te sturen...kost me weer geld terwijl die toch vast niet onder garantie meer zou vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:40

Nox

Noxiuz

Ik heb zon IDE kabel (ook rounded) half afgeknipt omdat ik het andere einde maar niks vond, bungelde erbij zonder functie.

Afsnijden en wat lijm erop gesmeert.. na een paar maanden sloeg mijn HDD alleen maar af.. heb er denk 3 maanden over gedaan waarom dat nou zo was. tot nu geen problemen meer. * Nox klopt af

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
TheZeroorez schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:14:
Sowiezo niet :) Ik zou hem gewoon met kwastjes schoonmaken, en verder leegblazen. (Niet met consumpte :+)

Het veiligste voor je PC is nog om op zo'n matje te gaan zitten, maar dat is niet nodig. De stofzuiger dus gewoon NIET gebruiken :)
Gewoon geen stofzuiger gebruiken die geen stalen mond heeft, gebruik er zelf eentje waarbij het gewoon kunstof is, nog nooit problemen gehad. Heb btw ook nog nooit problemen gehad met statische elektrischiteit, gewoon heel even je kast of kachel beetpakken en je bent het kwijt.

Nu ik eraan zit te denken ik heb eigenlijk nog nooit iets gemold, alles werkt nog steeds goed..

Ooh w8, keertje vergeten op zn ijzeren pci plaate vast te schroeven, stond mijn splinternieuwe GF4 ti lekker te bakken, kamer 2 dagen gemeurt naar die smerige brand/rook lucht. Kaart werkt nog steeds btw, na eeuh 4-5 jaar? Nee w8 langer zelfs :D

edit:
Nee hij is ooit eens een ker overleden geraakt na 2 jaar vaste service, ff rma en weer een nieuwe :D

[ Voor 6% gewijzigd door Th3Eagle op 09-06-2006 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieperM
  • Laatst online: 12-09 12:17
TheEagle schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 20:57:
[...]

Gewoon geen stofzuiger gebruiken die geen stalen mond heeft, gebruik er zelf eentje waarbij het gewoon kunstof is, nog nooit problemen gehad. H:D
* PieperM let gelukkig wel op bij Natuurkunde.
Plastic bouwt nog veel meer energie op dan een metaal. Tot duizenden volts aan toe.
Dus toch liever een ijzeren mond op de stofzuiger, maar liever helemaal geen stofzuiger bij mijn machine! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door PieperM op 09-06-2006 21:15 ]

"Non scholae sed vitae discimus"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Inderdaad, nooit een schok gekregen van iemand op goedkope schoenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
"Mam, ik heb nog 128MB geheugen".
Moeder:"Snel derin, dat ding is zo langzaam als de pest"!
Ok.Ok.Ik ben al bezig.

Pc kast opschroeven vol moed.
GVD geen vrij geheugenbankje meer!
Nou dan maar die 64 der uit en die 128 derin!
Hup 64 der uit.
128 derin.
Kast even openlaten en voeding-stekker derin..pc aan!
PIEP PIEPPPPP
GVD wat is dat nou weer?
128 verrot?
Ik zag niks rook ook niks!
"Mam, hij doet het niet!"
Moeder:"Laat hem dan maar even aanstaan mischien moet ie opwarmen"
Ok jij je zin.
Ik dat ding aan en naar me kamer naast die pc!
Opeens viel de stroom uit... he!? nee heh!Wats dat nou weer?
Hup stroom weer aan in de stoppenkast.Pats weer uit...Nooouw ik wor gek.
Ik alle kamers langs overal alles checken.
Kom ik in de kamer met die pc... helemaal vol met rook!
Rare was er hing een brandmelder...Even later bleek dat er dus geen batterij inzat!:P
Ik alle ramen en deuren open.
Rook was weg... pc bekijken!
128MB zwart.. geroosterd..dood..op...naar pchemel.
KUT
Ik die 64 der weer in... stroom aan!
PIEP PIEEEEEEEEEEP
PC UIT
Zwart vlek op de 64 MB kaart!?
Er zat nog een 64 in dus ik denk die ff in slot 2 rammen.
PIEP PIEEEEEEEP.
PC uitgezet
64 terug in slot 1.
PIEP PIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEp!
Kut
ALle geheugen deruit:"
PIEP PIEP PIEP
SHit... naar de computerzaak dan maar!
Wat bleek nou er zat een mega grote brandplek op het moederbord.Maar die hak nie gezien:)
Pctje van 700 eurie kapot door 1 geheugenreepje:)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, was toch een oud barrel :P

Wel gaar trouwens. Geheugenbalkje er niet goed ingestampt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:15

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Anders kan je altijd nog een aardedraad aan je stofzuigerslang maken.... Leuke mod misschien ;-) Hierzo gewoon een kwastje en een busje perslucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet ie opwarmen?
dat meen je niet ...

piep = niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Moet ik es zeggen:"Mam ik heb 128mb geheugen erbij!" :*)
Mam:"Wattes? :? Werd tijd! Of je bedoelt voor de PC, 128 wat? Kun je die niet beter in je hoofd doen?!"

[ Voor 45% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 10-06-2006 00:12 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dennus2006 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 22:48:
Ok.Ok.Ik ben al bezig.

Pc kast opschroeven vol moed.
GVD geen vrij geheugenbankje meer!
Nou dan maar die 64 der uit en die 128 derin!
Hup 64 der uit.
128 derin.
Kast even openlaten en voeding-stekker derin..pc aan!
PIEP PIEPPPPP
GVD wat is dat nou weer?
128 verrot?
Ok jij je zin.
Rare was er hing een brandmelder...Even later bleek dat er dus geen batterij inzat!:P
Ik alle ramen en deuren open.
Rook was weg... pc bekijken!
128MB zwart.. geroosterd..dood..op...naar pchemel.
KUT
Ik die 64 der weer in... stroom aan!
PIEP PIEEEEEEEEEEP
PC UIT
Zwart vlek op de 64 MB kaart!?
Er zat nog een 64 in dus ik denk die ff in slot 2 rammen.
PIEP PIEEEEEEEP.
PC uitgezet
64 terug in slot 1.
PIEP PIIIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEEp!
Kut
PIEP PIEP PIEP
Wat bleek nou er zat een mega grote brandplek op het moederbord.Maar die hak nie gezien:)
:/

Sorry hoor, maar vind je het erg als ik zeg .... PRUTSER !!!

omg warmdraaien :o

Piep pieeeep == meteen uitzetten, waarom denk je dat ie piept ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is net een baby O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:16:
[...]

Mijn god, precies mijn reactie :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:16:
[...]

Ik wist wel Warmdraaien slaat nergens op.
Maarja me ma wou het en ik moes tog nog wat doen :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter7
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

normale PC piepen 2 keer, doen ze dat niet, DAN IS ER IETS FOUT

Dat weet toch iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:08
Wouter7 schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 14:07:
normale PC piepen 2 keer, doen ze dat niet, DAN IS ER IETS FOUT

Dat weet toch iedereen ;)
mijn pc piept nooit, en toch draait ie al 3 jaar stabiel(zo stabiel als t kan met een packard bell...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
De mijne één keer.. dat ligt gewoon totaal aan je moederbord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ok.Ok.Ik ben al bezig.

PIEP PIEP PIEP
The Darwin award of this year goes to............ :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
GVD wat is dat nou weer?
128 verrot?
Ok jij je zin.
_/-\o_ :z nice
:+ well done :7

Maar goed , elke computerknutselaar moet ergens beginnen. Leer van je fouten en doe wat aan je spelling :)

Ik heb ook wel eens wat opgeblazen trouwens :9 Een nieuwe sata schijf doordat er kortsluiting werd gemaakt in de 4pins voedingskabel naar de schijf. Toen begon het plastic omhulsel te smelten en knalde een van de vier voedingspinnetjes van de schijf er af met veel rook en special effects. Best leuk maar wel duur. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Chiel op 10-06-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:20

SA007

Moderator Tweaking
TheZeroorez schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:47:
De mijne één keer.. dat ligt gewoon totaal aan je moederbord ;)
Mijn server piept like hell als je 'm aanzet, maar draait ook al jaren stabiel (piepjes van geen monitor, geen muis :/, geen toetsenbord) dan blijft ie 15 sec hangen in de bios en gaat ie gewoon opstarten :)

Als je daarna een monitor eraan hangt is het beeld zwart/wit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Laatst online: 12-09 11:57
8)7 Oh, my, god! Even warmdraaien :> Rijp voor de GoT verkiezingen _/-\o_

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 16:32
PieperM schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 21:15:
[...]

* PieperM let gelukkig wel op bij Natuurkunde.
Plastic bouwt nog veel meer energie op dan een metaal. Tot duizenden volts aan toe.
Dus toch liever een ijzeren mond op de stofzuiger, maar liever helemaal geen stofzuiger bij mijn machine! 8)7
Alleen als het ergens tegen een stof of ander plastic aan staat te schuren, zoals gezegd nog nooit problemen gehad. Zoweizo kan ik niet 1-2-3 mensen vinden die er problemen mee hebben gehad, gewoon ff je kaast of kachel aanraken en je bent alles kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Laatst online: 19:39
Lol naar je moeder luisteren voor pc advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 20:23
Idd :X Vroeger toen ik nog bij me ouders woonde mocht m`n ma hem afstoffen maar daar hielt het dan ook echt mee op. Tot dat er dankzij een grondig boenende moeder een krasje op het scherm zat , toen hoefte dat ook niet meer :)

[ Voor 72% gewijzigd door Chiel op 11-06-2006 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Mijn moeder durft niet eens in de buurt te komen van mijn elektronica hoek ;) Laat staan de werkster >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Laatst was ik wat aan t downloaden en was men pc wat viruscontroles aan het doen. Pc liep weer perfect, was mijn celeron pctje wat probleempjes had gehad, ff virus controleren en harde schijf controle enzo. Pc staat aan en ik naar school. De poetshulp zou komen en ik zat een tering lange dag op school. :X Ik kom terug naar huis, mam zo van je kamer is schoongemaakt maar ik heb wel ff je stroom uit gezet. Ik denk fuck het zal niet waar zijn. :o Ik storm naar boven, 2 trappen omhoog met zware schooltas. Ik kom boven, hoor niks, alles erug stil (pctje maakt hoop lawaai als ie aanstaat). Ik denk fuck neeee. Had me mam de stekkerdoos van men pc uit het stopcontact getrokken om de stofzuiger aan te zetten. Ik vloeken en ruzie met mam maken. Ik start pc op. 3 piepjes, oei. Start em op en hij is na 10 min klaar. Valt ie uit, start weer op, valt weer uit. 8)7 |:(
Uiteindelijk ben ik weer een heel tering weekend bezig geweest om mijn pc weer lopende te krijgen. :'( En men moeder snapt nog steeds niet waarom ik der uit men kamer wil houden.
Moeders en computers, geen goede combinatie........ }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Joopieboy op 11-06-2006 17:23 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joopieboy schreef op zondag 11 juni 2006 @ 15:42:
"verhaaltje"
Helemaal gelijk. Mijn ouders hebben een eigen pc (welke ik zo goed als heb overgenomen omdat zij hem nauwelijks gebruiken) als m'n ma op dat ding probeert te werken is ze binnen 10 minuten weer weg. Heeft ze hem op de een of andere manier weer aan het flippen gekregen. Geen idee hoe ze dat doet want de pc is 100% clean. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Dat is een gave ;) Wij hebben een algemene comp met internet die voor idereen van het gezin is. Mijn moeder én broertje zitten hier dus ook wel eens op :/ Ik ben er een paar dagen mee bezig als ze er een kwartiertje achter hebben gezeten :)

Als ze op internet zitten is het helemaal een ramp:
''Gefeliciteerd! U bent de miljoenste bezoeker van de site, klik hier voor u prijs'' *klik*
Weer spyware erop en vervolgens een internetscherm dat de pagina niet weer gegeven kan worden :Y)
Een beetje is niet erg maar een berg wel, helemaal op een XP 1900+ :Z Dus elke week draai ik een spyware remover er over heen.

Moeders,Broertjes en computers, geen goede combinatie........ }:O
Amen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Weleens aan gedacht om er Firefox op te zetten met een hele dikke adblock filter? Noscript lijkt me een beetje moeilijk gaan, want 'hij doet het niet dus enable'en ze hem toch wel' maar ff+adblock zou een goede combo zijn voor hen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hahaha, lol.
Ik zat te denken, ik denk ook wel eens af en toe :P , is er geen mogelijkheid om een een of andre accu er in te fabriceren zoiets als dat een laptop ook heeft. Noodvoeding simpel gezecht. Of zal ik maar een agregraat op men dak plaatsen. :+

edit: men kamer is inmiddels in puberale sferen, postertjes en overal bierblikjes enzo :P dus men moeder en pa komen in ieder geval niet meer op men kamer. Maar de meterkast is een ander probleem, er zit namelijk een slot op die gaar is, hij kan dus niet meer op slot :r
Heeft er iemand een goede oplossing?

nog een keer edit: Ik hoop alleen dat ze men pc van 900 euri met rust laten. Als ze daar aan komen dan ben ik weg, toch maar naar amsterdam voor een computeropleiding en op kamers gaan :P :+

[ Voor 74% gewijzigd door Joopieboy op 11-06-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Slot op stekker in stopcontact+meterkast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abaart
  • Niet online

abaart

lolbroek

oud nieuws.
heb nu al 7 keer problemen gehad hierdoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
TheZeroorez schreef op zondag 11 juni 2006 @ 16:23:
Weleens aan gedacht om er Firefox op te zetten met een hele dikke adblock filter? Noscript lijkt me een beetje moeilijk gaan, want 'hij doet het niet dus enable'en ze hem toch wel' maar ff+adblock zou een goede combo zijn voor hen ;)
FF is standaard hier ;) Staan ook 4 virusscanners en een stuk of wat spyware blockers maar toch komt er wel eens wat op. (ik weet het : zoveel bescherming is slecht voor je snelheid en dat klopt ook wel hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Meerdere virusscanners is sowiezo een beetje slecht en overbodig, ongeacht of je snelheid mist of niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Weet je, ik heb een celron 700mhz comp met 128mb ram, xp draait en net op. En idd met 5 virusbeveiliging zooi doet ie er ruim een kwartier over om helemaal op te starten en hij kan maar 1 ding tegelijkertijd, erug slow dus.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Joopieboy schreef op zondag 11 juni 2006 @ 19:53:
Weet je, ik heb een celron 700mhz comp met 128mb ram, xp draait en net op. En idd met 5 virusbeveiliging zooi doet ie er ruim een kwartier over om helemaal op te starten en hij kan maar 1 ding tegelijkertijd, erug slow dus.... :O
niet een keer denken aan linux?
nadeel is dan worden ze alleen maar gekker 8)7 8)7

Ik dacht ik ga mn laptop is schoonmaken, want hij viel wel is uit omdat die te warm werd (een p4 laptop, hoe verzinnen ze het :| ) maja,
krijg eerst dat ding niet open,
is er kennelijk iets gebroken,
en vrees ik ergens een schroefje ingevallen,
want hij boot totaal niet meer, zelfs geen normale lampjes etc :\

iemand ervaring met het repareren van een HP compaq nx9010, en dat bereid te doen voor een zacht prijsje? :) stuur een mailtje (zie profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01

empy

Rijdt rondjes

superbartt schreef op zondag 11 juni 2006 @ 20:29:
[...]

niet een keer denken aan linux?
nadeel is dan worden ze alleen maar gekker 8)7 8)7

Ik dacht ik ga mn laptop is schoonmaken, want hij viel wel is uit omdat die te warm werd (een p4 laptop, hoe verzinnen ze het :| ) maja,
krijg eerst dat ding niet open,
is er kennelijk iets gebroken,
en vrees ik ergens een schroefje ingevallen,
want hij boot totaal niet meer, zelfs geen normale lampjes etc :\

iemand ervaring met het repareren van een HP compaq nx9010, en dat bereid te doen voor een zacht prijsje? :) stuur een mailtje (zie profiel)
hartstikke lief en aardig, maar ik kijk in je profiel en ik zie niet waar je woont, noch wat je e-mail adres is... valt dit ook onder misluk(kel)ingen? O-) nofi hoor bart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles valt te fixen. Als je een beetje in de buurt woont kan je langskomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

[/pruts] :)
staat er nu in iig ^^

kleine mislukking vandaag:
met mn collectie dvd's de trap af lopen, nadat je ze net allemaal mooi in een database op nummertjes had gezet, en dan de spindel uit je klauwen laten vallen :( (100 dvd'tjes op de grond :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

superbartt schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:59:
[/pruts] :)
staat er nu in iig ^^

kleine mislukking vandaag:
met mn collectie dvd's de trap af lopen, nadat je ze net allemaal mooi in een database op nummertjes had gezet, en dan de spindel uit je klauwen laten vallen :( (100 dvd'tjes op de grond :( )
lol, erug vervelend en stom :P

mare ff een nobisten vraag, wat means 'iig'??? :?

edit: dankjuliewel, zol leer ik nog es wat :P

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 12-06-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Osxy

Holy crap on a cracker

in ieder geval...

aah spuit 11 :(

[ Voor 36% gewijzigd door Osxy op 12-06-2006 19:46 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

* WoBaDijk ging voor het eerst een PC in alkaar zetten:

Alles netjes apart besteld. Als eerste was de voeding binnen. Nieuwsgierig als hij is wil hij hem teste (lees: kijken of de lampjes gaan branden). Ding doet niks.
Zitje achterop een mooi schuifje met 230 erop. Ff overzetten, in stopcontact...
BOEM!!! :X
Dat was de eerte voeding van WoBaDijk O-) en dan later lezen dat er eerst een mobo aan moet of je draadjes moet verbinden voordattie stroom gaat geven 8)7 |:(
Maarrrrrr, kreeg wel een nieuwe toen ik hem opgestuurd had :*)

Laatst ook een mooie. Pc mooi schoongemaakt. Weigerd op te starten, alles geprobeerd en helemaal niks deed het meer :'(
2 uur vanalles geprobeerd. Ondertussen wordt het donker. Wil licht aan doen, doet het niet. Stop eruit :X
Aan de klok te zien vanaf het begin al :X |:(

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Niet online

BarthezZ

en je merkt niet dat je in het donker zit te werken? (of je werk overdag ^^)
ik werk altijd met muziek, dat als mn stroom uitvalt merk ik dat meteen :P

edit:
mischien ff beter lezen, blunder 2 vandaag ^^

[ Voor 17% gewijzigd door BarthezZ op 12-06-2006 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 23:49
Met volle trots mag ik ook voor het eerst eens in dit topic posten (het is ook m'n eerste post btw, heb me nog maar net aangemeld. Ben wel al een trouwe lezer sinds een jaar ofzo)

M'n pa krijgt een nieuwe laptop. Komt er trots mee thuis en wil het internet aansluiten. Maar dat weigert resoluut dienst op die laptop (andere pc's willen nog wel werken).
M'n vader komt op het lumineuze idee om ff met onze router naar de IT-gozer van z'n werk te gaan en die weet niet goed wat ie moet doen met die router, dus beslist hij maar om hem eens te flashen.
zo gezegd zo gedaan, m'n vader komt thuis met de router, en ik wil hem weer aansluiten (ik heb hier in huis de meeste kennis over computers, je kent dat wel van thuis ofzo), en het netwerk wil niet meer werken.
ff naar lokale pc boer gegaan en geklaagd dat het internet niet meer wil werken (normaal zoek je probs via het net op, maar zonder verbinding is het nogal moeilijk daar te geraken weet je...)
hij komt bij mij thuis met een nieuwe modem zodat hij zeker weet of het aan de verbinding ligt of niet. Hij sluit em aan en hij maakt nog geen verbinden (wel synchronisatie, maar geen verbinding). dus hij denkt dat het aan Scarlet ligt (ik leef in het belgenlandje en moet niets weten van telenet :+ ) dus ik vanmiddag bellen naar scarlet. Die gozer van de helpdesk vraagt na een paar keer proberen: "met wel passwoord log je je in?", ikke zo van "ja met *******". En hij dan van ja dat is het niet het moet dit zijn".
nou daar sta je dan, een weekje met 2 mensen zitten zoeken waar het aan ligt, had m'n allerliefste pappie ff het wachtwoord van de account verandert.

wel goede service van scarlet, puik werk _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

knipknip

valt wel mee hier. mams weet hoe pc aanmoet, MSWord kent ze, IE ook, en hoe ze het ding uit moet zetten. Bij wat ze niet weet krijg ik zoiets--> "Bart! kom es!" , ikke naar beneden en uitleggen/helpen.

Dat wordt echter steeds minder :) , ze begint het een beetje te snappen. en ze weet ook dat alles wat ze niet kent, gewoon afblijven, kan er niks mis gaan.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miagieek
  • Laatst online: 14-05-2019
Mijn moeder hier slaagde er steeds in alle savegames te wissen van de consoles (eerder wat, het lukte haar wel). Dan heb ik een keer de moeite gedaan haar uit te leggen hoe ze kon gaan typen op dat computerding (want zo met dat typmachien, dat zijn toch zo vaak nieuwe inktcartridges). Dat lukte twee keer goed met mij ernaast, toen had ze eens wat vrije tijd... Kom weer terug van school, wil pc opzetten, die doet niets... vreeemd. Was de voeding kaputsch, puur toeval of niet?
Fr!st! schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:29:
Die gozer van de helpdesk vraagt na een paar keer proberen: "met wel passwoord log je je in?", ikke zo van "ja met *******". En hij dan van ja dat is het niet het moet dit zijn".
nou daar sta je dan, een weekje met 2 mensen zitten zoeken waar het aan ligt, had m'n allerliefste pappie ff het wachtwoord van de account verandert.

wel goede service van scarlet, puik werk _/-\o_ _/-\o_
En daar ben jij blij mee? Vroeg hij je om een duidelijke identiteitsverificatie? Anders lijkt mij dat onveilige service hoor }:O

[ Voor 40% gewijzigd door Miagieek op 14-06-2006 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Laatst online: 13:14

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

bartgrefte schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:42:valt wel mee hier. mams weet hoe pc aanmoet, MSWord kent ze, IE ook, en hoe ze het ding uit moet zetten. Bij wat ze niet weet krijg ik zoiets--> "Bart! kom es!" , ikke naar beneden en uitleggen/helpen.

Dat wordt echter steeds minder :) , ze begint het een beetje te snappen. en ze weet ook dat alles wat ze niet kent, gewoon afblijven, kan er niks mis gaan.
precies.. hiero hetzelfde... "TOM!!! COMPUTER WERKT NIE!!" :P kom ik benede, *klik* klaar (blijkt standby aangesprongen te zijn) :X

mja.. k moet zeggen... ondanks de ervaring van mijn vader, kan mijn moeder tóch beter omgaan met de pc dan mijn pa...
hij heeft er wel verstand van, weet ook hoe alles werkt, en waar het voor is.. maar is niet voorzichtig genoeg met de apparatuur... (CPU's gewoon neerkwakken.. geheugen dito... etc..) however.. mijn moeder is juist heel erg voorzichtig... die vraagt aan mij "Tom, hoe moet ik dit vastpakken, en mág ik dit vastpakken??"...

k ben t iig wel eens met de heilige term "Moeders en computers, geen goede combinatie........" _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door InjecTioN op 14-06-2006 23:29 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Laatst online: 11-09 10:12
.......

ik had een tijdje geleden een xfx geforce 5900xt. ik was van plan om mijn pc stil te maken en kocht dus voor die kaart een zalman koeler. de fan kreeg ik makkelijk van de gpu af maar die mem koelblokjes wilden er maar niet af. na veel ge**** heb ik de schroevendraaier er maar voorzichtig tussen gezet. na even iets bewegen hoorde ik een geluidje: "krak". het koelblokje zat nog op het geheugen dus ik denk, ik zal hem maar even testen of hij het nog doet. niet dus.

ik een nieuwe graka kopen die hielt het een half jaar vol. eerder had ik de zijpaneel van de pc er welles af. na iets in mijn kast gedaan te hebben ben ik naar school gegaan. toen ik thuiskwam hing hier een brandlucht en de pc maakte rare geluide. ik meteen bang dat mijn hele pc kapot is maar dat viel nog mee. alleen de graka was overleden.
de kaart was overleden omdat de koeling niet goed was, het draadje van de zalman koeler zat tussen de fan. hierdoor kon de fan niet draaien.
maar waarom de pc zichzelf niet teruggeclockt heeft vraag ik me nog steeds af.
dit was namelijk ergens in te stellen, dat de graka bij 110 graden langzamer ging draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

TommelMOD schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:25:
[...]

precies.. hiero hetzelfde... "TOM!!! COMPUTER WERKT NIE!!" :P kom ik benede, *klik* klaar (blijkt standby aangesprongen te zijn) :X

mja.. k moet zeggen... ondanks de ervaring van mijn vader, kan mijn moeder tóch beter omgaan met de pc dan mijn pa...
hij heeft er wel verstand van, weet ook hoe alles werkt, en waar het voor is.. maar is niet voorzichtig genoeg met de apparatuur... (CPU's gewoon neerkwakken.. geheugen dito... etc..) however.. mijn moeder is juist heel erg voorzichtig... die vraagt aan mij "Tom, hoe moet ik dit vastpakken, en mág ik dit vastpakken??"...

k ben t iig wel eens met de heilige term "Moeders en computers, geen goede combinatie........" _/-\o_
Ben ik het ook mee eens :9 Ik word vaak ook wel een keer of 3 per dag naar haar werkplek geroepen, zelfs voor dingetjes als: "Ik kan niet kopiëren!" DOH in word nog wel... En dan vraagt ze zich toch af hoe ik dat nou doe, ben ik vijf minuten bezig met iets wat 30 seconden hoort te duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

bartgrefte schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:42:
[...]

valt wel mee hier. mams weet hoe pc aanmoet, MSWord kent ze, IE ook, en hoe ze het ding uit moet zetten. Bij wat ze niet weet krijg ik zoiets--> "Bart! kom es!" , ikke naar beneden en uitleggen/helpen.

Slimme moeder hebbie, die van mij weet niet eens hoe der mobiel werkt, een nokia 3610, en heeft al moeit met de wasmachine bedienig.... ongeveer een prehestorisch type.... }:O
Begint der gsm te piepen, Johan kom es helpen... breedbeeld tv heeft ze keer het menu gereset, verkeerd knopje ofzoiets, tuurlijk.... en toen had ze ineens een heel raar beeld, pap had er naar gekeken, kon t niet goed krijgen, ik 10 min, alles werkt.
Ook met het aanleggen van het netwerk, netwerk draad naar wireless router trekken, installatie deed het niet, pap nieuwe kabel getrokken, instalatie deed het weer niet, weer een kabel.... Uiteindelijk zo`n 50 meter internet kabel naar de gootje getrokken totdat pap mij heeft geroepen om te helpen, half uurtje later was t netwerk up and running en beveiligt. Hoezo ouders leven in de prehestorie, die van mij iig wel... :r

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 15-06-2006 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
die mensen daar van de helpdesk zien met welk nr je belt, en op dat nr staan al je gegevens ingelogd. Hij heeft dus idd eerst identificatie gevraagd en toen kon hij mij zo helpen
ik vind dit iig beter dan dat je zowat een halve dag aan de tele moet hangen omdat zij geen passwoorden mogen zeggen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Joopieboy schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 09:28:
[...]

Slimme moeder hebbie, die van mij weet niet eens hoe der mobiel werkt, een nokia 3610, en heeft al moeit met de wasmachine bedienig.... ongeveer een prehestorisch type.... }:O
Begint der gsm te piepen, Johan kom es helpen... breedbeeld tv heeft ze keer het menu gereset, verkeerd knopje ofzoiets, tuurlijk.... en toen had ze ineens een heel raar beeld, pap had er naar gekeken, kon t niet goed krijgen, ik 10 min, alles werkt.
Ook met het aanleggen van het netwerk, netwerk draad naar wireless router trekken, installatie deed het niet, pap nieuwe kabel getrokken, instalatie deed het weer niet, weer een kabel.... Uiteindelijk zo`n 50 meter internet kabel naar de gootje getrokken totdat pap mij heeft geroepen om te helpen, half uurtje later was t netwerk up and running en beveiligt. Hoezo ouders leven in de prehestorie, die van mij iig wel... :r
zal het compliment doorgeven :P
mams begint der mobiel (3200) ook zon beetje te snappen. bellen enzo iig, maar sms'en.....

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 15-06-2006 12:49 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zijn al die dingen trouwens niet meer voor het 'Problemen van systeembeheerders' topic? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TheZeroorez schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:32:
Zijn al die dingen trouwens niet meer voor het 'Problemen van systeembeheerders' topic? O-)
Oh dus elke standaard computer user die af en toe met z'n pc kloot is een systeembeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
hehe, als je internet lijn thuis plat ligt, en in de rest van de straat niemand echt kent, dan kan je echt wel prachtig snel posten in het topic voor systeembeheerders met probleme (8> 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nee, maar als je leest dat pc's op standby staan, en er veel softwarematige problemen zijn/famillieleden zijn die problemen veroorzaken..

Dat heeft IMO meer te maken met systeembeheren dan casemodden ;)
Fr!st! schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 18:43:
hehe, als je internet lijn thuis plat ligt, en in de rest van de straat niemand echt kent, dan kan je echt wel prachtig snel posten in het topic voor systeembeheerders met probleme (8> 8)7
Dat draadje is er dus niet om jouw problemen ff snel op te lossen 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 15-06-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

net wakker gaan we is lekker op de tafel leunen hup op toetsenbord en zegt krak, gevolg pootje kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 23-06 20:13

_AvA_

en dat ben zo.

Ik een nieuw 1GB geheugen reepje gekocht.
Hup op de werkbank... ff rommelen in kast.

Ma komt binnen, ziet het reepje liggen...
Wijst er met haar vinger heen: "Wat is dat voor ding?", PATS, blauwe vonk.

Reepje dood.

Ik kan je vertellen dat mij dat nog NOOIT is gebeurt :P
Ik heb nog nooit van mijn leven antistatische zooi gebruikt, en alles leeft nog.

Maar bij mijn moeder zit dat ff anders XD.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overspannen moeder? :P

Heb ook nog nooit zoiets meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:35:
Overspannen moeder? :P

Heb ook nog nooit zoiets meegemaakt.
hahah, de mijne iig zeker, na die ene keer met die stofzuiger dat ze mijn pc had laten uitvallen is men ouwe trouwe celeron er niet meer bovenop gekomen. Vanochtend heeft ie de geest gegeven.
Ochja, had toch allang plannen om die pc is te gaan upgraden, nu kan ik op men ouders kosten t gaan doen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Joopieboy schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 00:09:
[...]

hahah, de mijne iig zeker, na die ene keer met die stofzuiger dat ze mijn pc had laten uitvallen is men ouwe trouwe celeron er niet meer bovenop gekomen. Vanochtend heeft ie de geest gegeven.
Ochja, had toch allang plannen om die pc is te gaan upgraden, nu kan ik op men ouders kosten t gaan doen... >:)
Moet k onthouden als ik een nieuwe pc wil aanschaffen :P })

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ehh.. mam.. ik heb €600,- nodig voor een nieuwe videokaart.. je weet toch nog wel dat je vorig jaar een keertje onder m'n computerkast gestofzuigt hebt, en dat je m'n monitor ontstoft hebt met een statisch stofdoekje? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Laatst online: 14-08 16:39
Ik ben dus niet de enige |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk om van 2.5 V overspannen te raken, hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
je moest eens weten van wat mijn moeder allemaal overspannen geraakt (het moet heus niet 2.5 volt zijn hoor >:) >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
Niet echt een mislukking maar ik zat net 1,5 uur met me PC klooien omdat hy niet wou opstarten. Alles 3x nagekeken, gespeeld met jumper etc. batterij van BIOS verangen, andere HD erin gedaan etc.

Wat bleek? De stekker zat niet in de stopcontact :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Best wel een mislukking eigenlijk :X Met CM had het echter weinig te maken, maar hij blijft goed _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:44:
Niet echt een mislukking maar ik zat net 1,5 uur met me PC klooien omdat hy niet wou opstarten. Alles 3x nagekeken, gespeeld met jumper etc. batterij van BIOS verangen, andere HD erin gedaan etc.

\o/ dat is toch het eerste dat je normaal doet?

Mijn vader daarstraks, hij had net een nieuw sd kaartje gekocht wilt hij dat in zijn cardreader steken en doet hij dat onderste boven en duwt er wat te hard op |:( daar zat het effe lekker muurvast in de cartreader :>

ondertussen eruit gekregen en al terug naar de winkel en een nieuw gekregen :9 wel geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aubergine schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 20:44:

:+ :+ :+ :+

IBM oplossing: Of je stopt de stekker erin

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

TommelMOD schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:25:
[...]

Herkenbaar.

Ik word vaak door m'n pa op het matje geroepen, waarna hij zelf gaat zitten kutten en ik toe mag kijken. Na 5 minuten vind ik het zo saai dat ik gewoon weg loop. :P

Bij m'n zus gaat dat anders. Eerst schreeuwt ze dat k moet komen, bijv. als de alinea-indeling in Word niet klopt. Gemiddeld zijn haar problemen in 10 seconden gefixt. En de relatie tussen m'n zus en mij is dan meestal weer verslechterd, omdat ik nooit meteen wil komen als ze me roept. Daar kan ze blijkbaar niet tegen. Zij wil altijd dat ik meteen naar haar+haar pc toe kom, ik weet dat, dus wacht ik expres altijd ff voordat ik kom >:)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
he christiaan, zelfde probleem hier
internet ligt plat, het is mijn fout (wat the hell kan ik eraan doet dat m'n pa de lijn vern**kt)
internet werkt weer, maar alleen voor mijn pc-> mevrouw moet ook direct internet hebben en begint moord en brand te schreeuwen
ik pik haar FDD voor in een testopstelling, zij welt em terug, ik vraag zo waarom? ja om dingen op m'n computer te zetten (flauwste uitvlucht ooit gehoord dezer tijden maarja)
en zo kan ik blijven doorgaan
kheb inmiddels m'n pa verboden van nog met onze elektronica om te gaan, hij verkl**t het toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is al een tijdje geleden, maar ik ging een nieuwe computer in elkaar zetten en het was een behuizing met temparatuursensor.

Ik alles in de kast gezet en aangesloten.. maar had helemaal niet meer opgelet waar die temperatuursensor ergens zat.

Ik zet de computer aan maar zag er opeens een beetje rook uitkomen... zat die temperatuursensor tegen de onderkant van een harde schijf aan.

Harde schijf was doorgebrand, heb hem voor garantie teruggestuurd (niet erbij gezegd dat het mijn schuld was) en heb (gelukkig) een nieuwe gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Mijn moeder maakt geen gebruik van dingen die ze niet snapt maar ze wil wel steeds meer weten. Wilde ze een paar jaar geleden alleen maar gebruik maken van Patience en Word. Tegenwoordig brand ze DVDtjes, bankierd ze via internet, spelletjes. Als ze iets nieuws wil proberen schrijft ze het op en doet ze het daarna nooit meer verkeerd. Aan haar heb ik geen kind wat dat betreft.

Mijn broertje valt in de catogorie: sommige mensen moeten geen toegang tot een computer hebben.
W hadden net onze eerste computer (met DOS en win 95).
Mijn broertje vraagt aan mij of ik iets op de computer wil zetten want dan kan hij de diskette leeg maken. Geen probleem, ik leg hem daarna nog even uit hoe de diskette moet defragmenteren. Niks aan de hand denk je dan. Tot ik na 5 minuten een schreeuw hoor. Of ik even naar de computer wil komen kijken want hij doet niks meer.
Heeft hij i.p.v zijn diskette de hele harde schijf gewist.

Verder heb ik afgelopen nieuwjaar op een LAN mijn harde schijf gesloopt. Gelukkig had ik nog garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door 10110001 op 19-06-2006 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Vorige week nog iets stoms gedaan 8)7 en dan nog te bedenken dat ik hier systeembeheerder ben :X

maarja, dit is dus een beetje het verhaal :

Sinds enkele weken staat hier al een computer aan mijn desk die behoorlijk wat opstart problemen gaf (BSOD, vastlopers en vaag beeld).
Aan de hand van de BSOD weten te constateren dat het een probleem was met de USB poort. In eerste instantie probeer je dat dus op te lossen door de drivers te vervangen.

Gedaan, werkte niet, nog steeds BSOD, dus dan maar uitschakelen in de bios (waarna ik met mijn stomme kop niet kijk of ze ook daadwerkelijk goed uitgeschakeld zijn....)

Start pc op : nee, nog steeds BSOD, dan maar nieuw mobo en nieuw geheugen (was al een beetje brak, dus moest vervangen worden.) Ik dus nieuw mobo en geheugen, lekker er in geplaatst nadat ik het oude mobo er uitgehaald had. Sluit alles in de kast aan, start op met xp cd, en na installatie zelfde probleem.......

Wat bleek : In de kast zitten 4 usb poorten aan de voorkant, deze zaten zo bomvol met stof dat ze doorgefikt waren.....ik deze dus ontkoppeld van het mobo...alles perfect werken....
Oude mobo gepakt, in een andere pc geprakt...ook gewoon werken |:( lekker zulk half werk O-)

Maarja, nu heb ik er een extra werkplek bij, kan ook geen kwaad :)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste

Let op:
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)