[CM] De mislukkelingen - deel 5

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste
Acties:
  • 45.458 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik laat altijd m'n pc aanstaan en een paar maanden geleden, na het werk, kwam ik erachter dat een deel van de apparaten het niet meer aan stonden.
De apparaten die nog wel aan stonden, zaten op een ander stekkerblok.

Maar goed, ik was er nog niet achter wat het euvel zou kunnen zijn, dus ik trek de stekker uit het stop contact en prik deze terug. Zie ik in ene allemaal vonken achter m'n bureau vandaan komen, dus gehaast de stekker er maar uit getrokken.
450W voeding overleden en nog steeds geen idee wat het nou geweest kon zijn.

Daar ik er zeker van was dat het niet m'n pc zou kunnen zijn, ik de kap van het stopcontact afgehaald en tot mijn schrik zie ik dat de bruine draad is losgeschoten.
Aangezien ik geen groot licht ben met electriciteit, dat ik ooit onthouden te hebben dat bruin, aarde zou zijn. Dus na een klap van 220, toch maar even de stoppen uit de meterkast gehaald.

Overigens, na vervangen van de voeding bleek alle hardware nog intact te zijn. Ik blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:17:
Ik laat altijd m'n pc aanstaan en een paar maanden geleden, na het werk, kwam ik erachter dat een deel van de apparaten het niet meer aan stonden.
De apparaten die nog wel aan stonden, zaten op een ander stekkerblok.

Maar goed, ik was er nog niet achter wat het euvel zou kunnen zijn, dus ik trek de stekker uit het stop contact en prik deze terug. Zie ik in ene allemaal vonken achter m'n bureau vandaan komen, dus gehaast de stekker er maar uit getrokken.
450W voeding overleden en nog steeds geen idee wat het nou geweest kon zijn.

Daar ik er zeker van was dat het niet m'n pc zou kunnen zijn, ik de kap van het stopcontact afgehaald en tot mijn schrik zie ik dat de bruine draad is losgeschoten.
Aangezien ik geen groot licht ben met electriciteit, dat ik ooit onthouden te hebben dat bruin, aarde zou zijn. Dus na een klap van 220, toch maar even de stoppen uit de meterkast gehaald.

Overigens, na vervangen van de voeding bleek alle hardware nog intact te zijn. Ik blij.
Haha, 220 door het lichaam is idd niet fijn he :P heb er ervaring mee...

Maar die voeding is dus dood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Maandag een nieuwe cooler proberen te plaatsen op den CPU van m'n main-fileserver... Opzich niet zo heel erg, downtime zou iets van een half uur zijn... (wat al veel is...)

Ware het niet dat ik de koeler met m'n duffe hoofd er verkeerd om op zet, goed kracht zet en zo de core crush :'( Downtime tot zeker vanmiddag, dan komt er een nieuwe CPU deze kant op als het goed is. Dan nog net op tijd om alles bij te werken voor een LAN van vrijdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, weet niet echt of 't 'n mislukkeling is: 'k heb (nu had) 'n Club3d 9800 pro, maar heb nogal wat problemen m'n kast koel te houden. Dus ik 'n Arctic Cooling Silencer 3 (Rev. 2) gekocht, bleek niet te passen: het koper en het plexiglas zat in de weg van bepaalde deeltjes. Delen van het plexiglas weggedremeld, en van 't koper. Toch bleef er 1 condensatortje gewoon in de weg zitten.
toevallig een medion pc van de aldi, ik ken dat probleem, m'n pa had ook een arctic cooler gekocht, pastte niet in z'n case 8)7 de vorige videokaart (club3d 9800 pro) was doorgebrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:18

Nox

Noxiuz

Gr0wLiThE schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:11:
Maandag een nieuwe cooler proberen te plaatsen op den CPU van m'n main-fileserver... Opzich niet zo heel erg, downtime zou iets van een half uur zijn... (wat al veel is...)

Ware het niet dat ik de koeler met m'n duffe hoofd er verkeerd om op zet, goed kracht zet en zo de core crush :'( Downtime tot zeker vanmiddag, dan komt er een nieuwe CPU deze kant op als het goed is. Dan nog net op tijd om alles bij te werken voor een LAN van vrijdag...
troost je, bij de PC-boer in de buurt hebben ze diezelfde fout gemaakt. Echter was de schade nul op wat aangefikte koelpasta na.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
noksiejus schreef op maandag 08 mei 2006 @ 18:01:
[...]

troost je, bij de PC-boer in de buurt hebben ze diezelfde fout gemaakt. Echter was de schade nul op wat aangefikte koelpasta na.
Mwa, hier onder andere een mooie afdruk in het koper... De vervangende CPU is echter DOA... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Gr0wLiThE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:05:
[...]

Mwa, hier onder andere een mooie afdruk in het koper... De vervangende CPU is echter DOA... :(
Balen, lekker die lanparty voor jou verneukt. Veel succes ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn baas Maandag:
Voor het tekenpakket Arkey gebruikt hij een USBkey voor in zijn computer.
Wil hij zijn kastje afsluiten, vergeet hij dat de USBkey er nog inzit. Rolluikje van zijn kastje naar beneden: *kadeng*. USBkey kapot en het uiteinde van de sleutel zit nog in zijn computer. }:O
Dag later met een platbektangetje het uiteinde eruit gehaald en de USBkey weer in elkaar gezet...
Hij doet het nu wel weer. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

ik heb wel vaker iets met fans :9

CPU cooler... zalman 7000cu... raakte op een of andere manier me fan..
daarna trilde met hele kast, gevolg een blade er af... nou maar een andere 9cm fan er op gezet...

VGA cooler... zalman 700cu... raakte dus ook weer de fan aan.. gevolg..
2 blades er af.. waarvan er nog 1 tussen zit.. kapot - heel - kapot..
1 blade had ik gevonden.. paar maanden later vond in de andere blade ergens onderin bij de mobo tussen een pci slot :/ en me fan steekt een halfe cm uit.. ;)

gevolg.. nieuwe fans.. meer herrie :( :(

ben vanplan om een keer nieuwe stille fans te kopen.. voor cpu en vga
maar dan OOK het spoeltje enz mee in de cpu-vga cooler te maken.. beetje aanpassen en lijmen dat ie weer met schroefjes vast kan :)

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 20:34
Aangezien ik geen groot licht ben met electriciteit, dat ik ooit onthouden te hebben dat bruin, aarde zou zijn.
Bruin is de fase, oftewel +. Groen/geel is de aarde :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold-D
  • Laatst online: 12-06 23:16

Arnold-D

Nad - Feel The Power

Speedswitch schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:40:
[...]

Bruin is de fase, oftewel +. Groen/geel is de aarde :Y)
bruin -- fase
blauw -- null
geel/groen -- aarde

:9

NAD 320BEE, NAD 512, Sony 32p3000, Kimber kable....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawk88
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:26
wil ik net snel even het mapje chroot verwijderen van mijn schijf, dus ik
code:
1
 rm -fr /chroot

vergeet ik dat er nog een link instaat naar mijn home directory 8)7 .
Heel mij home map gewist |:( .

(Gelukkig nog wel een backup )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ghost-rider schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:00:
[...]

bruin -- fase
blauw -- null
geel/groen -- aarde

:9
Of, best verwarrend, in oudere installaties:

groen - fase
rood - nul
grijs - aarde

En zowel in oud als in nieuw:

zwart - schakeldraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
hoi allemaal,

nou, ik deze week voor t eerst aan t modden geslagen >:) ik wilde graag n window maken in mn kast (een sonata II (piano-zwart), en daar omdat k al een blauwe led aan de voorkant heb en een paar op mn videokaart (Asus 7800GT) wilde ik er blauwe led fan (80mm @ low voltage) boven mn CPU en een blauwe CCFL er in zetten.

dit omdat k dit al een tijdje wilde maken (voor kerst eigen dremel-set gekregen :P ), en het komende weekend een lanparty heb (ff de blits maken :P )

dus ik mn favo logo gemaakt in solidworks en autoCAD (technisch teken progsels) en uitgeprint, vormen uitgeknipt en op de kast getekend:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/window%20prints%20aan%20elkaar%20(klein).JPG

met dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/window%20uitgedremeld%20(klein).JPG

en de zijkant (die je dus ziet ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/zijkant%20-%20window%20verkeerd%20uitgedremeld%20(klein).JPG

oftewel: het geheel gewoon per ongeluk omgedraaid!!!!!
en ik kwam er pas achter toen ik vandaag het met een vriend van me af wilde maken -> 8)7

en na wat nadenken kwamen we op het volgende idee:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.f.m.claessen/window%20fixed%20-%20negatief%20gemaakt%20(klein).JPG

oftewel het geheel "negatief" maken, een groot window, met daarop de figuren die ik er eigenlijk uit zou willen hebben... nu nog ff op de CCFL wachten (gaat niet voor dit weekend lukken :( ), maar ik denk dat dit veeeel mooier wordt als het oorspronkelijke idee >:) :9~

kleine mod, die verkeerd gaat, en geen eigen topic waardig is...

-edit-
per ongeluk gepost onder de naam van die vriend van me... mod was begonnen en verkloot door Dropjeslover :Y)

-edit2-
links naar plaatjes gefixt, sorry B)

[ Voor 10% gewijzigd door Aapenootjes op 11-05-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat is best niet-logisch ja, als je ook nog met oude systemen werkt.. Daarom ook altijd goed kijken of er toevallig geel bij het groen zit :)

En dan maar hopen dat er nooit een of andere mongool is geweest die de oude en nieuwe draden tegelijk gebruikt heeft, maarja, zo kun je ook netzogoed uitkijken dat iemand ze niet verkeerd aangesloten heeft :X (Blauw als aarde.. etc.

edit:
Wil je die post hierboven ALSJEBLIEFT weghalen/editten? Ik moet nu steeds inloggen op jouw server, ook tijdens het typen hier...

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 11-05-2006 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

is alles nu wel goed met de bovenstaande (2 posts hierboven van Aapenootjes) mislukking?
ff een reactie hierop graag, omdat k het natuurlijk gefixt wil hebben, maar dat kan k zelf ff niet goed zien...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Plaatjes werken, ja.

Komt dat 'logo' niet uit Naruto?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

CodeCaster schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 21:41:
Plaatjes werken, ja.

Komt dat 'logo' niet uit Naruto?
jah :P is dat cursed seal, miss dat als k nog materiaal over heb er nog een aantal van die kleine tribals omheen maak -> meer kleine dingen. komt ook in de serie voor -> als het geseald is... leuk dat er mensen het herkennen :P

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Laatst online: 17:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Laatst was ik bezig in een van m'n pc's en vond dat 'ie wel erg warm was. Er zat geen fan in voor de intake en de enige outtake was van de voeding. De kast is een el-cheapo die over was nadat m'n pa een nieuwe kast had gehaald.
Het was op zich redelijk weer (begin april) dus ik besloot in de tuin een gat in het zijpaneel van die kast te maken met de gatenzaag. Workmate buiten gezet, gatenzaag in boormachine gedaan, boormachine in stopcontact en boren maar... En boren maar... Niets? Boormachine was dood. M'n pa: "Ja, dat klopt, die is een tijd geleden al overleden" *mopper*. Volgende boormachine gepakt. Centreerboortje weer op de juiste plek en boren maar. Na een minuutje als een bezetene boren met die gatenzaag hoor ik ineens *PLINKERDETINK*: is het centreerboortje uit de gatenzaag gevallen. Ik pak het centreerboortje van de grond, brand m'n vingers :X en laat 'm gelijk weer vallen.
Na een sigaretje was de centreerboor weer genoeg afgekoeld dus weer in de gatenzaag gepropt. Erg fijn dat het gat van de centreerboor nu ovaal was ipv rond. Gevolg was dat ik nu geen gat in m'n zijpaneel had maar een ovaal-achtige deuk :(
Toen heb ik uit ergernis maar de decoupeerzaag erbij gepakt en een "vierkant" window erin gezaagd. Van plexiglas een mooi windowtje op maat gezaagd en op het oog een gat voor een fan erin gemaakt... *PATS* Dat was iets te enthousiast met de gatenzaag. Volgende stuk plexiglas ging al een stuk beter.
Om het plexiglas vast te zetten had ik een tube met een soort über-montagekit gepakt (nog halfvol). Ik zet deze op de kitspuit, draai het dopje van het tuitje af, zet kracht op de kitspuit en... Niets. Tuitje verstopt met hardgeworden kit. Na een half uur zoeken naar nieuwe tuitjes (kon niet ff naar de Gamma want 't was zondag) besloot ik maar dubbelzijdig tape te nemen. Windowtje vastgeplakt, fan erop geschroefd en kast dichtmaken maar. Jammer joh, de fan zat *net* iets te hoog waardoor 'ie tegen m'n 5,25" bays aankwam en het zijpaneel niet dicht kon. Window weer losgemaakt, 180° gedraaid en hij kon dicht.
De volgende ochtend leunde de window tegen m'n 5,25" bays aan de bovenkant en onder zat 'ie nog vast aan de tape. Hij hangt nu met een veter aan de fangrill vast aan een kleerhanger die aan de kast hangt. Nog geen zin/tijd gehad om hem op een andere manier vast te zetten :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

whahahaha :*) dies lol

ik zal maar niet vragen hoe je op t idee kwam van de kleerhanger en veter ;)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
Vorige maand gebeurd:

Ik had men oud systeem (P4 3.2 en een ati 9800) al een jaartje of twee en dacht dat het maar eens tijd werd voor een update. Nu had ik zolang gewacht omdat de Geforce 6800Ultra lekker duur was en warm werd én veel stroom nodig had...
Toen kwam de 7800GS (agp versie) uit... Den deze blij als iets da ding besteld. Heb er een maand op mogen wachten en dan is ie er eindelijk!

PC uit, stekker uit, kast ope, oude kaart eruit, mooie nieuwe kaart erin.
Met een smile op men gezicht alles aangeslote en op power gedrukt.
Alles draait maar... geen beeld... tja wat kan dat zijn... ik die kast terug open en wat ruik ik?
Een brandgeur :( Ik met die kast naar de locale hardwareboer en die wist het al snel:

Men moederbord was AGP versie 1 (1.3V) en die kaart AGP versie 2(3.3V)
met als gevolg dat de kaart mooi gefrituurd was én men floppy....

Heb dan maar volledig nieuwe setup gekocht... was wel kut aangezien ik nog niet echt wou overstappen naar PCI-E omwille van geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
ThemNuts schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 22:35:
Men moederbord was AGP versie 1 (1.3V) en die kaart AGP versie 2(3.3V)
met als gevolg dat de kaart mooi gefrituurd was én men floppy....

Heb dan maar volledig nieuwe setup gekocht... was wel kut aangezien ik nog niet echt wou overstappen naar PCI-E omwille van geld
AGP v1 en v2?
ik wist niet dat er 2 versies zijn.. kan je dat nog ergens aan zien welke versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Laatst online: 26-04 16:16
Stond blijkbaar op de doos :s wel niet in al te groot formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn eerste brander net een half jaar en toen zag ik op internet een artikel dat ik die Liteon CRW-0832 kon omflashen naar een Teak nogwat. Ik dus de hele tijd heen en weer flashen, leuk en lachen allemaal. Op een gegeven moment kijk ik verder op die site en zie ik wat plextor firmwares staan en tegelijktertijd dacht ik bij mezelf "ik heb liever een plextor".
Ik begin dus vorlijk met flashen en verheug me al op mijn plextor... pats, boem, drive dood.

Het ding heeft iets van 2 jaar in mijn kast gelegen totdat ik een artikel vond waarin stond dat ik dmv een jumper mijn drive weer tot leven kon wekken. Ik blij en begin weer vrolijk met CDs fikken, totdat ik me op een kwade middag verveelde. Ik zat dus lekker met firmwares te kloten en mijn drive weer in een teak te veranderen enzo, tot ik op het stomme idee kwam om de restore firmware die wordt gebruikt als de drive dood is de updaten.... pats, boem, drive dood :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:35
TP84NL schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 01:20:
[...]

AGP v1 en v2?
ik wist niet dat er 2 versies zijn.. kan je dat nog ergens aan zien welke versie je hebt?
Hier kan je algemene informatie vinden, en hier een afbeelding van de AGP-slots :)

[ Voor 21% gewijzigd door Mikey! op 12-05-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:25
Dat je dat durft man, ik ben al blij als het 1x goed gaat...

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikey schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 10:04:
[...]

Hier kan je algemene informatie vinden, en hier een afbeelding van de AGP-slots :)
Of je kijkt gewoon in de V&B FAQ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt altijd enorm gewaarschuwd voor het verschil tussen die twee, op mijn agp moederbord staat het zelfs met lettertjes op het moederbord zelf. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24pol. aan sluiting van voeding op eeen 20 pol aansluiting gedaan bolt heel goed, toen ik het er uithaalde zijn de 4 overige die niet werden gerbuikt afegeknakt :( maar de voeding en het moederbord doen het nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Hoe kunnen die overige 4 afbreken dan ?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Jelte,89 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:47:
Hoe kunnen die overige 4 afbreken dan ?
Schuin eraf halen ofzo :? Wel erg knap gedaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's dom... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 13:31:
24pol. aan sluiting van voeding op eeen 20 pol aansluiting gedaan bolt heel goed, toen ik het er uithaalde zijn de 4 overige die niet werden gerbuikt afegeknakt :( maar de voeding en het moederbord doen het nog.
Weet je zeker dat die 4 niet als los deel aangeklikt zaten, zodat je ze er ook af kan klikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
mae-t.net schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 16:45:
[...]

Weet je zeker dat die 4 niet als los deel aangeklikt zaten, zodat je ze er ook af kan klikken?
LoL Dat kan ook nog ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kon ze niet los maken, het heeft gewoon krak gezegd. Hij ging moelijk los en toen heb ik doorgetrokken maar schuin en ja krak maar kheb die terug gelijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Gr0wLiThE schreef op maandag 08 mei 2006 @ 21:05:
[...]

Damn, ik ben echt een rampkind! Zondag een andere CPU gekregen, Maandag geplaatst en ook deze sloeg uit. Toen ben ik heel erg gaan nadenken (3 moederborden geprobeerd, 3 CPU's, 1 werkt) en kwam ik erachter dat de Duron 1300 die er tijdelijk op zat 1mm hoger is. Hierdoor maakte de CPU-koeler geen goed contact met de CPU en zorgde Asus C.O.P er voor dat de PC netjes uitsloeg. Dit heeft me dus ongeveer 2 weken gekost om hier achter te komen. Heb nu dus 2 werkende CPU's liggen en 3 werkende moederborden. Heb dus binnenkort weer een paar fatsoenlijke gameservertjes :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 19:08
Als je de VGA van een low-profile kaartje aftrekt omdat je een lowprofile case hebt, vergeet dan niet hoe hij erop zat, anders zie je vonken.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Geen CM mislukking maar nog wel een aardige blooper:

Een maat van me had een paar jaar terug een oud pc-tje gekregen, werkte wel ok maar raakte al snel aan het eind van z'n latijn. Op een PC Discount een leuk goedkoop mobo'tje gekocht, CPU had ik nog wel liggen en het mobo supportte EDO en SDRAM. Mooi, uit z'n oude pc konden we het EDO recyclen en ik had het idee dat EDO en SDRAM wel te combineren zouden zijn. Ik de oude kast leeggetrokken, nieuwe mobo erin, EDO erin en een nieuw gekocht stripje SDRAM erin geprobeerd te drukken. 't Was allemaal nieuw spul, dus het ging een beetje stroef. Uit ervaring weet ik dat je iets harder moet drukken, dus iets meer kracht en *KRAK*... Dat was dus het slot 0 van het SDRAM in 2 stukken :'( :X
Natuurlijk was het al na sluitingstijd, dus geen tijd meer om een nieuw mobo te halen dus alles maar verder in elkaar gezet met het stripje SDRAM *voorzichtig* in slot 1. PC zag maar 24MB van de 32MB EDO en niet het SDRAM. EDO eruit, niet booten. SDRAM eruit en ander EDO erin: 24MB. Dat mobo was voorgoed naar de filistijnen 8)7

Owja: het window van m'n AMD (zie m'n vorige post in dit topic) zit nu niet meer los aan de bovenkant. Lang leve 3M Scotch tape _/-\o_

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-01 20:11
haha, plakband is altijd handig voor noodgevalletjes. :P

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dennist4 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:40:
Dit is geen noodgeval, tis een permanente oplossing :9
Je ziet er vanaf de buitenkant niets van dus ik vind 't wel best zo. 't Is toch maar een tijdelijke case totdat ik aan de kast kan beginnen die ik in gedachten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Dennist4 schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 21:40:
@campzone plakten wij alle windows met ductape :D :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
ReseTTim schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Doe ik altijd! Als er iets mee gebeurt is het makkelijk vervangbaar,kost niks en het werkt goed. Je ziet er ook niks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist voor de hondertste keer een schok gehad van mijn uit elkaar gehaalde voeding.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ice T
  • Laatst online: 10-07 14:51
ReseTTim schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:14:
[...]

Nog nooit aan gedacht, maar is idd wel een goed idee _/-\o_ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nu ik! >:) :P

Niet echt een mislukkeling, maar meer dommigheid..

vorrige week heb ik met een vriend van mij LEDjes in een scooter gezet..
Wij die dingen direct parralel op 12V aansluiten, en je raad het al....POEF en dan heb je een stuk of 5 Zwarte LEDjes...!
En een maand geleden dan ik zelf "Even" een kabel gemaakt met allemaal molexen er aan.
Ik denk...lekker makkelijk ja, voor bijv. tijdelijke hardware oid.
Nou sluit iik dat ding aan op mijn DVD speler...Dikke rook en stank dat uit het ding komt!
Ik denk bij mezelf...nja kan gebeuren kapotte DVD drive (toch een goedkoop ding uit een aldi pc 8)7 ).
Nou krijg ik 2 week geleden een mooi 16*2 LCD schermpje!....Dus ik dat ding aansluiten op me zelfgemaakte molex stekker...schermpje doet raar...allemaal witte vlekken er op enzo.
Ik m'n pc uit gezet...LCD weer aan een "gewone"molex kabel gehangen, blijkt de helft van het schermpje verrot te zijn :(
Toen heb ik die zelfgemaakte molex kabel toch maar even bekeken :9 :X
En wat bleek nou :9 ...de 5volt en de 12volt kabels waren omgekeert er op gezet 8)7 8)7

Dat verklaart dus de kapotte hardware >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:26:
Nou nu ik! >:) :P

Niet echt een mislukkeling, maar meer dommigheid..

vorrige week heb ik met een vriend van mij LEDjes in een scooter gezet..
Wij die dingen direct parralel op 12V aansluiten, en je raad het al....POEF en dan heb je een stuk of 5 Zwarte LEDjes...!
En een maand geleden dan ik zelf "Even" een kabel gemaakt met allemaal molexen er aan.
Ik denk...lekker makkelijk ja, voor bijv. tijdelijke hardware oid.
Nou sluit iik dat ding aan op mijn DVD speler...Dikke rook en stank dat uit het ding komt!
Ik denk bij mezelf...nja kan gebeuren kapotte DVD drive (toch een goedkoop ding uit een aldi pc 8)7 ).
Nou krijg ik 2 week geleden een mooi 16*2 LCD schermpje!....Dus ik dat ding aansluiten op me zelfgemaakte molex stekker...schermpje doet raar...allemaal witte vlekken er op enzo.
Ik m'n pc uit gezet...LCD weer aan een "gewone"molex kabel gehangen, blijkt de helft van het schermpje verrot te zijn :(
En wat bleek nou :9 ...de 5volt en de 12volt kabels waren omgekeert er op gezet 8)7 8)7

Zo heb ik ooit een harddisk opgeblazen (in de tijd dat 6,4 GB nog 200 gulden kostte :X) ook een splitterkabel zelf maken en dan de pinnetjes verkeerd om in de stekker doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Demo op 19-05-2006 14:13 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:26:
Dus ik dat ding aansluiten op me zelfgemaakte molex stekker...schermpje doet raar...allemaal witte vlekken er op enzo.

Niet dat je dan even de kabel checkt toen die dvd-speler al kapot ging :X |:(

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 15:59

Devion

Space for rent ;-)

Peltier element op coldplate, alles netjes en goed aangesloten incl material om condensatie tegen te gaan... en daarna sluit je de + en - verkeerd om aan... P3's bakken goed.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Niet online
Devion schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:19:
Peltier element op coldplate, alles netjes en goed aangesloten incl material om condensatie tegen te gaan... en daarna sluit je de + en - verkeerd om aan... P3's bakken goed.. :)
Woaw dan baal je lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix007
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-08 14:03
AMD sempron 2800+ bulk besteld, omdat boxed uitverkocht was en er haast bij was. kwam me ook wel goed uit, kon ik zonder schuldgevoel tegenover me bankrekening een zalman 7700 erop zetten.

CPU arriveert in bubbel-envelop. aan de binnenkant van de envelop vastgeplakt met dubbelzijdig tape. zo veel mogelijk verwijderd, maar niet alles kwam ervan af. dus de aceton erbij gepakt. komt ineens de tekst van de CPU los :|

dus meteen gestopt, en maar met wat lijmresten erop in mn mobo geprikt. pc aan, walm van gesmolten plastic. maar is nog goed gegaan ook. bovenkant is nu zwartgeblakerd, maar draait al 4 maanden stabiel @ 1.8 GHz ( ~35 C )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Terpentine/wasbenzine kan je je cpu zonder zorgen mee schoonmaken hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marnix007 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 14:04:
AMD sempron 2800+ bulk besteld, omdat boxed uitverkocht was en er haast bij was. kwam me ook wel goed uit, kon ik zonder schuldgevoel tegenover me bankrekening een zalman 7700 erop zetten.

CPU arriveert in bubbel-envelop. aan de binnenkant van de envelop vastgeplakt met dubbelzijdig tape. zo veel mogelijk verwijderd, maar niet alles kwam ervan af. dus de aceton erbij gepakt. komt ineens de tekst van de CPU los :|

dus meteen gestopt, en maar met wat lijmresten erop in mn mobo geprikt. pc aan, wlam van gesmolten plastic. maar is nog goed gegaan ook. bovenkant is nu zwartgeblakerd, maar draait al 4 maanden stabiel @ 1.8 GHz ( ~35 C )
Wat is dat voor zaak die zoiets flikt? :9 Niet beter geweest om het gewoon terug te sturen en te zeggen dat je hem op deze manier gewoon weg niet aanneemt. Een CPU met dubbelzijdige tape in een bubbeltjes envelop versturen. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Echt.. wat een *-zaak.. eventjes in de shopsurvey posten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof1990
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-06-2021
Ik heb ongeveer een half jaar geleden zo iets doms gedaan. Ik had een oud laptopje meegenomen toen ik ging logeren. Deze had ik (lekker makkelijk) in een slaapzak mee genomen. Alles ging goed tot ik weer naar huis ging. Alles ingepakt in me slaapzak, slaapzak in plastic zak en ik moest nog even mijn schoenen aan doen. Mijn moeder bood aan om het even voor me te dragen. Ik dacht: ha lekker hoef ik er niet de hele tijd mee te zeulen. Maar mijn moeder had er niet opgerekend dat er een laptop in zat (wat een behoorlijk verschil in gewicht maakt) en pakte de tas dus bij één handvat aan. En je raad het niet (want jij denkt nu dat zij hem niet kan houden) het handvat breekt. De laptop valt met maar een laagje stof er tussen +/- 15cm en dat was het einde van mijn beeldscherm.

[ Voor 1% gewijzigd door prof1990 op 24-05-2006 15:13 . Reden: ben dislektisch als de hell ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gewoon gaan huilen bij je ma :9

Was dit een idee van je vader?
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/usericons/175932/bbq-pc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B1tneuker
  • Laatst online: 12-09 11:23
Ghehe, nu weet ik wat ik met mn mislukte kast moet doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin wilde laatst haar PC verplaatsen (en ik was niet daat om te helpen).
Kom thuis en vriendin in paniek omdat beeldscherm niet meer werkt.

Wat heb je dan gedaan? vraag ik. Niets, de kabel ging niet los ( bleek dat de VGA kabel met de schroeven aangedraaid vast zat aan de PC) en heb er een beetje aangetrokken en met een tangetje ging het ook niet ( 8)7 ).

Toen ik de achterkant bekeek vermoedde ik al het ergste (het bracket was half los), een blik op de binnenzijde bevestigde mijn vermoeden: de VGA aansluiting was van het kaartje afgebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No offence, maar er staat toch duidelijk een heel mooi kruisje op zo'n thumbscrew?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zelfs al stond die er niet.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prof1990
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-06-2021
TheZeroorez schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:01:

[afbeelding]
nee komt gewoon van het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 22:20
TheZeroorez schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:01:

[afbeelding]
Komt me bekend voor van campzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In november 2004 heb ik een Asus T2 DeLuxe aangeschaft.
Dealtje gesloten met de zaak, met tft tezamen voor 999 euro

Ik vond hem mooi; en dat was het begin van één grote ellende.
.
Een jaar na aanschaf begaf de voeding het, vervangen; na 3 weken weer defect.
Pc 3 weken kwijt; voeding niet op voorraad.

Moeilijke voeding, niet standaard atx formaat dus duurder (Delta voeding).

Enfin, viel net niet onder de garantie meer;
Met veel gepraat, betaalt de zaak de helft mee; het was allemaal zo sneu

Eindelijk dan weer een nieuwe voeding, blazen ze hem in de zaak op !!
Weer 2 weken wachten op nieuwe voeding; schijtziek werd ik er van.

Eindelijk, dan eindelijk was het systeem weer goed.

In januari van dit jaar wilde ik het systeem eens schoonmaken, hup kap open.
Deurbel gaat...even snel naar de deur.

In de tussentijd....

Ons dochter loopt door huis en ziet de kast open liggen; ze is net 2 jaar, en dat is natuurlijk
reuze interessant zo'n open kast....

Hup....roosvicee in de open kast....alles vastgeplakt.

En ik er maar vanuit gaan, dat de antilek-beker gewoon zijn werk doet......dus wel lekken !!
En niet zo'n beetje ook, alles zat eronder, cpukoeler, memory, mobo, dvd-brander.
Gehele inhoud van de antilek-beker zat er gewoon in.

2 dagen laten drogen, schoonmaken.......niets meer.

Processor geprobeerd in andere computer; niets !
Harde schijf zat er ook onder; was één grote plakbende.

Het kleffe systeem naar de zaak teruggebracht....men kon er daar hartelijk om lachen.
Nou ik niet, maar ze zouden hun uiterste best doen het ding weer aan de gang te krijgen.

Ik heb er bij gezegd, dat ze me eerst moesten bellen (prijsopgave)

2 weken later werd ik gebeld, met de onderzoeksresultaten:

- cpu = dood
- dvd brander = dood
- hd = dood
- voeding = died again

Ik kon beter maar naar iets anders gaan omkijken.

Inmiddels heb ik een Dell Optilex Gx270......tja.....misschien ook niet bijster bijzonder, maar
wel een kastje die je wat makkelijker op een veiliger plek kan neerzetten, en makkelijker
open- en dicht kan doen.

Onze dochter is zich van geen kwaad bewust, ik kan het haar ook niet kwalijk nemen, had ik
die kast maar niet open moeten hebben laten staan.
rastamen schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:46:
[...]

Komt me bekend voor van campzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Ok met het verhaal van de voeding kan ik je frustratie nog wel begrijpen, maar van dat drinken erin is gewoon je eigen stomme fout en daar kan Asus dus niks aan doen ofwel?

Sorry, dacht dat dit topic ging over hardware mislukkelingen. |:(

[ Voor 20% gewijzigd door dennis112 op 26-05-2006 12:12 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarom heet dit topic ook 'De mislukkingen' 7(8)7 7(8)7

OK, tegenwoordig is het meer 'De mislukkingen' ipv '[CM] De mislukkingen', maar daar is dit topic nu juist voor.. |:(

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 26-05-2006 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 18:27
TheZeroorez schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:07:
Daarom heet dit topic ook 'De mislukkingen' 7(8)7 7(8)7

OK, tegenwoordig is het meer 'De mislukkingen' ipv '[CM] De mislukkingen', maar daar is dit topic nu juist voor.. |:(
het topic heet de mislukkelingen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ja, maar dat is gewoon ooit een typo geweest en zo verder gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:44
Paar weken geleden. PCtje in elkaar gezet. Bleek nou achter af. dat de asus al was overgekloklt door de vorige eigenaar (me neef) ik gewoon P4 3 Ghz er in geplakt standaard boxed cooler erop. hopa systeem aan. na 2 uurtjes stopte het systeem ineens mee. ik na 1 uur zoeken naar probleem maar weer aangezet. om een gegeven moment ruik ik een verbrande plastick geur. Socket gedeeltelijk gesmolten.

(ik had gewoon bios reset moeten uitvoeren)

[ Voor 6% gewijzigd door To_Tall op 26-05-2006 14:49 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Toch even aan je neeftje melden wat dat heeft gekost lijkt me :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan mijn voeding een soort van aarde ding zitten die je ergens kan vastschroeven.
Dus ik met mijn snuggere kop, hey die kan wel tussen een schroefje en mijn mobo *net boven geheugen*.
Ging 3mnd goed tot we een keer stroomuitval kregen, memcontroller dood.
Nogsteeds zelfde PSU maar nu zit dat kabeltje aan mijn kast en vervolgens radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Tijdens het cleanen van mn processor een onhandige beweging maken, en vervolgens je 2,8 GHz Northwood op de tegels zien ketsen...

Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/386/processor2qk.jpg

Maja, hij doet het nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een jaar of 3 geleden heb ik via een vakantie baantje genoeg geld bij elkaar gespaard om mijn eigen computer samen te stellen. Na me eerst al een beetje verkeken te hebben op de kast (TT Xaser 3). Ik moest er zo'n 2 kilometer mee lopen van de zaak waar ik hem kocht tot aan het trein station |:( |:( . En dan die lomp grote doos. Gelukkig had ik mijn broertje mee genomen zodat hij mij kon helpen maar ik kwam vlak voor het station op het idee om de doos met 2 man te tillen... :X .

Had ik dat ding eindelijk thuis. 3 dagen daarna ongeloofelijke spierpijn gehad. Dit was ook de laatste keer dat ik zo'n lompe kast in mijn eentje heb meegenomen.

Had ik eindelijk alle onderdelen binnen. Begon ik heel vrolijk alles in elkaar zetten. Eerst het moederbord uit de doos gehaald. Daarna de processor in de socket geplaatst en de Arctic koeler er op geplaatst. Maar daar ging het een beetje fout. Die "klemmetjes" waarmee de koeler op de socket zit kon de de kracht die ik zette niet hebben en 1 brak er af. Ik kon geen beschadeging vinden. Na alles in gebouwd en aangesloten te hebben wou ik de pc aanzetten. Helemaal niets compleet dood. Alle kabels gecontrolleerd maar alles zat op de juiste plek.

Na een week prutsen heb het ding maar weer terug gestuurd naar de leverancier. Die heeft er 20 minuten naar gekeken en die vond het probleem al. Er zat een nogal diepe kras op mijn moederbord. Toen had ik er nog niet aan gedacht dat het dat "kleine ongelukje" was geweest wat het had veroorzaakt.

Het was een roodkleurig moederbord. Maar bij de plek waar ik het moederbord geraakt had was het wit... :X

Dus volgens mij is dat nogal hard gegaan. Dit was ook de laatste keer dat ik een Arctic koeler heb gehaald. Tegenwoordig gebruik ik alleen nog maar Zalman. Die kan ik tenminste installeren zonder iets kapot te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
@ Carpento:

Ook altijd op een tafel in een dikke laag foam prikken hè, die dingen :)

En die artic koelers moet je gewoon goed op de klemmetjes zetten aan de ene kant, dan aan de andere kant, en vervolgens pas het klemmetje naar beneden doen ;) (Gaat inderdaad vrij lastig als je de juiste 'techniek' niet kent..)

[ Voor 64% gewijzigd door TheZeroorez op 31-05-2006 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:14:
@ Carpento:

Ook altijd op een tafel in een dikke laag foam prikken hè, die dingen :)

En die artic koelers moet je gewoon goed op de klemmetjes zetten aan de ene kant, dan aan de andere kant, en vervolgens pas het klemmetje naar beneden doen ;) (Gaat inderdaad vrij lastig als je de juiste 'techniek' niet kent..)
En die wist ik inderdaad niet :P Maar sinds ik de Zalman koelers heb blijf ik hierwel bij ik heb geen zin om nog een mobo'tje van zo'n € 100 kapot te helpen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:00:
Een jaar of 3 geleden heb ik via een vakantie baantje genoeg geld bij elkaar gespaard om mijn eigen computer samen te stellen. Na me eerst al een beetje verkeken te hebben op de kast (TT Xaser 3). Ik moest er zo'n 2 kilometer mee lopen van de zaak waar ik hem kocht tot aan het trein station |:( |:( . En dan die lomp grote doos. Gelukkig had ik mijn broertje mee genomen zodat hij mij kon helpen maar ik kwam vlak voor het station op het idee om de doos met 2 man te tillen... :X .

Had ik dat ding eindelijk thuis. 3 dagen daarna ongeloofelijke spierpijn gehad. Dit was ook de laatste keer dat ik zo'n lompe kast in mijn eentje heb meegenomen.
Zoiets ken ik... met een chieftec dragon bigtower :P
Vanaf computerland Nijmegen meer naar het station gelopen (voor de mensen die het niet kennen, dat is met zo'n kast ook nog eeen aardig eindje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik hoefde nog niet eens zo'n grote stad door ;). Doetinchem is vergeleken met Nijmegen helemaal niets :P Maar meer dan genoeg om je hevige spierpijn te geven :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
  • Laatst online: 12-09 18:50
Stof met stofzuiger uit me kast gehaald 2 jaar geleden. Resultaat: Bijna niks doet het nog |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, dat snap ik ff niet hoor :?
Bij mij werkt alles nog }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-08 11:29
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:10:
En ik hoefde nog niet eens zo'n grote stad door ;). Doetinchem is vergeleken met Nijmegen helemaal niets :P Maar meer dan genoeg om je hevige spierpijn te geven :P .
Heeee doetinchemmerAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/farmerwood/smilies/winkthumbs.gif
Ik snap idd niet helemaal hoe je vanaf het centrum een grote afstand kunt lopen naar het station maarja, die ligt zowat ín het centrum. Btw Doetinchem = Relaxxxx 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ik had laatst een soort van kleine blunder.

Mams werkte met een oude P1 bak. Beetje surfen, word gebruiken that's it. Ik zat der soms ook achter alleen vond ik de pc nogal traag en soms ook nogal instabiel (tsja, windhoos 98).

Ik dus tussen de onderdelen zoeken hier en een p3 bak in elkaar gezet. xp werkte wel op p3 350 maar toch ff de oc mogelijkheden geprobeerd. ding draait lekker op 600MHz! maar toen.....

Ik had de sitecom wlan kaart uit de p1 overgezet in de p3 en ineens kon die geen netwerken meer vinden (meteen na oc, had dat niet in de gaten). Ikke zo van :? :? . Mijn pc maar ff gebruikt om mogelijke oorzaak te vinden mbv internet, sitecom gebeld.... geen oplossing.

Nachie ronken, 'k wordt wakker: "Shit, ik weet het! Ding is ge-OC'ed." Ff fsb ietsje lager en waarempel, ding vindt netwerken. (cpu draait nu op 500mhz)

moraal van het verhaal: PCI kaarten moeten ook sneller lopen bij OC, alleen vinden sommige dat niet leuk...... (dat was ikke dus ff vergeten)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 31-05-2006 17:37 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:06:
Lol, dat snap ik ff niet hoor :?
Bij mij werkt alles nog }:O
Dan zou ik zorgen dat je dat niet nog eens doet. Iets met statische electriciteit en chips enzo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aubergine schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 16:38:
Stof met stofzuiger uit me kast gehaald 2 jaar geleden. Resultaat: Bijna niks doet het nog |:(
Hmm, ik zit ook wel eens met de stofzuiger in mn kast, maar daar is nog nooit iets door kapot gegaan, de fans enzo draaien zelfs beter (logisch, zit geen stof meer in :))... of bedoel je nou dat je 2 jaar terug met de stofzuiger hep lope piele en dat het nu stuk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-SuPRuuB schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:26:
[...]

Heeee doetinchemmer[afbeelding]
Ik snap idd niet helemaal hoe je vanaf het centrum een grote afstand kunt lopen naar het station maarja, die ligt zowat ín het centrum. Btw Doetinchem = Relaxxxx 8) :+
Nee ik woon een stukkie terug ;) Aalten om precies te zijn ;)
Ja nou, ik vond het maar een klein stukje van PcSpeed naar het station. Maar met een kast van een kleine 15 kilo was het toch echt even anders..... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Terw_Dan schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:59:
[...]

Zoiets ken ik... met een chieftec dragon bigtower :P
Vanaf computerland Nijmegen meer naar het station gelopen (voor de mensen die het niet kennen, dat is met zo'n kast ook nog eeen aardig eindje).
Klinkt heel bekend... De Chieftec Matrix Bigtower waar m'n huidige server in zit werd opgehaald door m'n pa in Groningen, "oh lekker weer denkt ie, ik ga lopen" 8)7 Vond ie achteraf ook niet zo cool :P

Nu sjouw ik mezelf helemaal de pleuris met dat ding, naar LAN's ga ik altijd met het OV namelijk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nog nooit bedreigd enzo? Ik bedoel, als mensen al vermoord worden voor een iPod :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 17:04
helaas heb k een ngelukje gehad met me tv kaart een onder deel is afgebroken
maar gelukig is het te fiksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:55

J2S

Ik was ook een keer vergeten dat ik een PC had overgeklokt. Had em wat hoger gezet dan normaal. Toen moest ik ook nog even een partitie groter maken. En toen liep die dus vast terwijl partition magic met de partitie aan et kloten was. Weer meer dan 100GB data kwijt :X en geen enkele recovery tool kon nog 1 nuttige bit vinden.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wapster
  • Laatst online: 09-09 21:55
djneo-nl schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 14:26:
helaas heb k een ngelukje gehad met me tv kaart een onder deel is afgebroken
maar gelukig is het te fiksen
Ja dan willen we natuurlijk wel graag weten wat je gedaan hebt he ;)

2 weken geleden was het zulk lekker weer weet je nog, dus ik lekker met glas cola naast mn pc. Stoot ik dat glas om over mn toetsenbord :P
Dus ik gvd, ff dat ding uit laten druipen testen en ja hij deed het nog, ging alleen heel erg kleven, dus ik ff afgespoeld met water, ik dacht ach zolang ik zorg dat er niet te veel water in komt overleeft hij beetje water ook wel. Dat is dus niet zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:12:
[...]

Hmm, ik zit ook wel eens met de stofzuiger in mn kast, maar daar is nog nooit iets door kapot gegaan, de fans enzo draaien zelfs beter (logisch, zit geen stof meer in :))... of bedoel je nou dat je 2 jaar terug met de stofzuiger hep lope piele en dat het nu stuk is :P
Nee ik ging tussen die ijzeren "bladeren" van me CPU stofzuigen en plotseling deed hij het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden: Je hebt je CPU doodgedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
Verwijderd schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:48:
Met andere woorden: Je hebt je CPU doodgedrukt.
Nee, ik heb wel eens vaker tegen me koeler gedrukt. En ik drukte niet tijdens het stofzuigen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Statische electriciteit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Aubergine schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 19:29:
[...]

Nee ik ging tussen die ijzeren "bladeren" van me CPU stofzuigen en plotseling deed hij het niet meer 8)7
Best knap... Ik haal zo eens in de 3 maanden de stofzuiger door m'n pc's icm een assortiment kwasten en penseeltjes. Het enige resultaat is dat m'n P4 (Chieftec Dragon miditower, vol met premod onderdelen :9) daarna meer herrie maakt omdat het geluid niet meer gedempt wordt door een laag stof voor m'n voorste 3 fans. Hij koelt wel weer een stuk beter daarna (vinden m'n hdd's wel fijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Nog een keer: STATISCHE ELECTRICITEIT KAN JE PC SLOPEN, DIT HEET NIET VOOR NIETS HET MISLUKKINGEN TOPIC!!!

(Voordat er dalijk nog meer mislukkingen in staan :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 19:21

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Hoe mag je je pc dan NIET stofzuigen ? Ik wilde dit net ook gaan doen , maar durf niet meer zo goed :+ .

En hoe zeker en vast niet ? :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aubergine
gewoon niet stofzuigen, een kwast en wat goede longen moeten het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sowiezo niet :) Ik zou hem gewoon met kwastjes schoonmaken, en verder leegblazen. (Niet met consumpte :+)

Het veiligste voor je PC is nog om op zo'n matje te gaan zitten, maar dat is niet nodig. De stofzuiger dus gewoon NIET gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieuwe15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
ik gebruik altijd stofzuiger en ik doe het 1x in het half jaar bij 2 computers en nog nooit problemen mee gehad! en ik doe het al 3-4 jaar lang :P
volgens mij kunnen sommige mensen niet met stofzuigers omgaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Of kunnen anderen niet lezen, en vergeten ze het risico op statische electriciteit die je apperatuur komt doden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

je kan ook elk jaar de compressor en stofzuiger pakken, en dan alle PC's in het huishouden langsgaan...op de 'blaas het stof op en zuig het in mid-air weg' manier :P

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Compressor schijnt ook niet al te goed te zijn, bovendien nog twee punten:
  • De compressor spuit altijd een beetje olie mee, dat is dus bijvoorbeeld ook waarom je er nooit een rubberbootje mee op mag blazen..
  • Vavaf 10cm al kan statische electriciteit je PC doden.
Ik heb ook een paar keer een PC schoongemaakt met een stofzuiger, toen ik dit nog niet wist, en deze heeft het overleefd. Het kan toeval zijn, of bijv. aan de PC liggen, maar sinds ik dit weet en er enorm veel verhalen over heb gelezen doe ik het nóóit meer met een stofzuiger. Ik ben liever 15 minuten bezig ipv 5 zonder het risico dat er €1500 naar de mallemoeren gaat dan andersom :X En elke gek weet toch wel dat de compressor olie meespuit?
Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Let op:
Houdt het graag bij casemodding-mislukkingen en start voor ander leed een topic in de HK ofzo. Geen software- en normale hardware-mislukkelingen dus. (En als je dat topic in de HK hebt opgestart, geef even een gil, link ik het vanuit hier - Sprite_tm)