Je sync-rate door 9,6 delen is ongeveer wat je max. kan halen.Jesse schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:03:
[...]
Adsl heeft toch 13% overhead(Zo'n getal zag ik ergens, zal wel voor alles bij elkaar wezen.)
Anoniem: 165102
Ik ben die buurman, en nou vroeg ik me zo af waar ik een pdf je van dit modem kan vinden. Ook het redelijk vakkundig oog van m'n buurman kon namelijk niet de instellingen vinden waar ik poorten kan aan/uitzetten. M'n plan was namelijk net zoals bij hem.. alles dicht-timmeren en dan open zetten wat open mag. (Port Forwarding) Volgens Baffo zien de setting er een heel stuk minder eenvoudig uit als bij zijn Zyxel (2602). Zou een linkje erg op prijs stellenbjck schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:52:
offtopic:
Als je eens in de Asus wilt kijken naar je lijngegevens: [rml]slomnoel in "[ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveil..."[/rml] . Niets zomaar veranderen en wel even je PC een vast IP geven natuurlijk en direct aan modem hangen. PC geef je 192.168.1.10/255.255.255.0 ofzo en modem luistert naar: http://192.168.1.1/

heren ik heb een klein vraagje , wie kan mij hier antwoord op geven
ik heb dinsdag de formulier gefaxt voor de upgrading naar adsl2,hoelang duurt het ongeveer voordat je een bevestiging krijgt van Tweakdsl
ik heb dinsdag de formulier gefaxt voor de upgrading naar adsl2,hoelang duurt het ongeveer voordat je een bevestiging krijgt van Tweakdsl
Zo ongeveer inderdaad, misschien net ietsjes meer nog.Jesse schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:03:
[...]
Adsl heeft toch 13% overhead(Zo'n getal zag ik ergens, zal wel voor alles bij elkaar wezen.)
10240kbps linesync zou grofweg kunnen/moeten uitkomen op zo'n 1000kByte/s aan effectieve download snelheid inderdaad. Met wat schommelen en vanaf usenet downloaden (vergeet de article overhead niet hier!) is 880kByte/s heel netjes.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb de aanvraag ook gedaan. Helaas geen bevestiging van ontvangen maar ik kan wel zien dat het formulier weg is want je kan maar eenmalig dit upgrade menu activeren.kenles schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:19:
heren ik heb een klein vraagje , wie kan mij hier antwoord op geven
Daarna verandert het menu.
Het is voor mij een week geleden dus de aanvraag loopt nog niet zo lang.
Ik zal volgende week eens vragen of men al een planning heeft.
[Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 06-01-2006 21:42]
bedankt HoppyF,ik ben een bestaande klant en in het custumer menu heb ik dat ook gezien.HoppyF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:40:
[...]
Ik heb de aanvraag ook gedaan. Helaas geen bevestiging van ontvangen maar ik kan wel zien dat het formulier weg is want je kan maar eenmalig dit upgrade menu activeren.
ik zal ook in de loop van de volgende week een belletje wagen.
ik heb net uit news een nieuwe firmware gehaald voor de 716v5 (wl) hij is MERKBAAR sneller! geworden.
a.b.misc
716 v5 (WL) 5.3.3.5.zip
bios versie is van vandaag
Product Name: SpeedTouch 716
Serial Number:
Software Release: 5.3.3.5
Software Variant: AA
Boot Loader Version: 1.0.1
Product Code: 35920390
Board Name: BANT-T
a.b.misc
716 v5 (WL) 5.3.3.5.zip
Serial Number:
You are NIJL-ed!
Welk modem heb je besteld? (was ik even nieuwsgierig na!)kenles schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:46:
[...]
bedankt HoppyF,ik ben een bestaande klant en in het custumer menu heb ik dat ook gezien.
ik zal ook in de loop van de volgende week een belletje wagen.
Ik heb de Zyxel 2602HW besteld.
Ik ben overigens benieuwd wat men met mn VoDSL gaat doen.
Ik gebruik hem niet maar de lijn werkt wel. Er zit nog een 707xxx nummer op.
Die VoDSL kan niet over naar de Zyxel omdat daar VoIP op zit.
[Voor 22% gewijzigd door HoppyF op 06-01-2006 22:09]
Whoeiii.. Door dit linkje zie ik dat er een password voor dit modum bekend is. Lag bij mij al in de bak bij de overige rommel....Anoniem: 165102 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 20:15:
[...]
Ik ben die buurman, en nou vroeg ik me zo af waar ik een pdf je van dit modem kan vinden. Ook het redelijk vakkundig oog van m'n buurman kon namelijk niet de instellingen vinden waar ik poorten kan aan/uitzetten. M'n plan was namelijk net zoals bij hem.. alles dicht-timmeren en dan open zetten wat open mag. (Port Forwarding) Volgens Baffo zien de setting er een heel stuk minder eenvoudig uit als bij zijn Zyxel (2602). Zou een linkje erg op prijs stellen
En de poort-forwarding vind je bij nat-rules. Zit een verdomt uitgebreidde help in dat kreng. Maar een linkje om hem te tweaken zou ik wel geinig vinden ja.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wellicht blijft VoDSL gewoon op je lijn, je kan het alleen niet aanspreken met je ZyXEL. Waarom laat je het nummer niet naar een VoIP aanbieder (kan TweakDSL, maar kan ook andere) porteren? Of lekker zo laten als je het toch niet (gaat) gebruiken tochHoppyF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:06:
[...]

Anoniem: 48198
Ik heb sinds eind december ook een 10Mbit BBNedf/tweakdsl lijntje over isdn.
De snelheid moet volgens mij wel hoger kunnen maar ben nu wel tevreden met 925Kb/s
Ik zit 330 meter van de centrale en helaas haal ik met een Telebyte 8Mbit nog een hogere snelheid, 970Kb/s over analoog. Pluspunt is de goede nieuwsserver van tweakdsl.
De snelheid moet volgens mij wel hoger kunnen maar ben nu wel tevreden met 925Kb/s
Ik zit 330 meter van de centrale en helaas haal ik met een Telebyte 8Mbit nog een hogere snelheid, 970Kb/s over analoog. Pluspunt is de goede nieuwsserver van tweakdsl.
Deze heb ik er sinds begin december inzitten (zat erin toen ik hem kocht).Nijl schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:00:
ik heb net uit news een nieuwe firmware gehaald voor de 716v5 (wl) hij is MERKBAAR sneller! geworden.
a.b.misc
716 v5 (WL) 5.3.3.5.zip
Serial Number:
Heb helaas (5-7x per avond) last van disconnects (op een ADSL2+ lijn via BBned. In vergelijking met mijn Copperjet gaat de Speedtouch ca 35x vaker plat, ergo ik ben er niet blij mee.....
Do as I say, don't do as I do.
nee deze is anders.. dit is een bios BUILD van 6-1-2006Bart-01 schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:25:
[...]
Deze heb ik er sinds begin december inzitten (zat erin toen ik hem kocht).
Heb helaas (5-7x per avond) last van disconnects (op een ADSL2+ lijn via BBned. In vergelijking met mijn Copperjet gaat de Speedtouch ca 35x vaker plat, ergo ik ben er niet blij mee.....
ik heb ook: Web Browsing Interception: Disabled
vet stabiel .. ik draai nu al uren zo.(merkbaar sneller en stabieler!!))
ik heb tiscali. misschien is dat het verschil
[Voor 6% gewijzigd door Nijl op 06-01-2006 23:31]
You are NIJL-ed!
Is het raadzaam om je modem te updaten?
Niet dat ik kan vinden waar je dat moet doen maar goed...
Ik teken nergens meer voor
ik ben er blij mee; ik merk grote verschillen! tis allemaal stukken stabieler en sneller geworden.Quakie schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:49:
You are NIJL-ed!
.
Even wachten dus. Maar dat zijn we inmiddels wel gewend
Het gerucht is dat de upgrade pas in maart is.HoppyF schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:40:
[...]
Ik heb de aanvraag ook gedaan. Helaas geen bevestiging van ontvangen maar ik kan wel zien dat het formulier weg is want je kan maar eenmalig dit upgrade menu activeren.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Anoniem: 103333
Voor BBned migratie adsl > adsl2?Zondagskindje schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:02:
.
[...]
Het gerucht is dat de upgrade pas in maart is.
JaAnoniem: 103333 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:14:
[...]
Voor BBned migratie adsl > adsl2?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
De upgradeST.exe zit in de zipfile. Gewoon alles uitpakken en die dubbelklikken als je wilt upgraden.Quakie schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:49:
Maar echt officieel is hij blijkbaar niet en wellicht niet eens voor NL bedoeld gezien hij niet op speedtouch.nl staat ook.
[Voor 17% gewijzigd door bjck op 07-01-2006 00:22]
Als je pech hebt en jouw centrale is als laatste naar ADSL2 (voor migratie) gefixed dan mischien wel, denk niet dat BBned wacht totdat alle centrales gedaan zijn en dan pas gaan migreren.. Terwijl het makkelijker is om gelijk de aanvragen te doen die al gedaan kunnen worden. Lijkt mij logisch, weet niet of BBned dat ook vind

Ik laat het dan wel hierbij....bjck schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:22:
[...]
De upgradeST.exe zit in de zipfile. Gewoon alles uitpakken en die dubbelklikken als je wilt upgraden.
Maar echt officieel is hij blijkbaar niet en wellicht niet eens voor NL bedoeld gezien hij niet op speedtouch.nl staat ook.
Het werkt tot nu toe goed.
of kan het beter? euh waar kan je het downloaden?>
[Voor 7% gewijzigd door Quakie op 07-01-2006 01:04]
Ik zit nu ook met de vraag of ik mijn surf&bel over wil laten zetten naar B10 of dat ik opstap bij Tweak. Ik heb hierover een paar vragen die ik niet direct beantwoord zie in dit topic (veel mensen spreken elkaar tegen).
- Wat gebeurd er met de kaalkoperkosten? Ik betaal nu 39,95 en dat is all inclusive zeg maar. Een vrouwtje aan de tweak helpdesk zei dat ik geen kaalkoper hoefde te betalen, maar die klonk niet echt zeker van d'r zaak...
- Als ik besluit op te stappen neem ik aan dat ik geen afsluitkosten hoef te betalen? Ik heb tenminste volgens mij nooit getekend voor een abo waar afsluitkosten voor gelden...
- Kan ik ook kiezen bij een overstap naar B10 voor GEEN modem? Ik heb al een 816-2p dus die kan gewoon ADSL2 ready gemaakt worden... Scheelt toch weer geld...
Vraag per mail stellen, heb je bevestiging ook per maill.Martijn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:50:
Ik zit nu ook met de vraag of ik mijn surf&bel over wil laten zetten naar B10 of dat ik opstap bij Tweak. Ik heb hierover een paar vragen die ik niet direct beantwoord zie in dit topic (veel mensen spreken elkaar tegen).
• Wat gebeurd er met de kaalkoperkosten? Ik betaal nu 39,95 en dat is all inclusive zeg maar. Een vrouwtje aan de tweak helpdesk zei dat ik geen kaalkoper hoefde te betalen, maar die klonk niet echt zeker van d'r zaak...
Wederom per mail stellen, maar lijkt mij sterk. Die afsluitkosten zijn nooit afgesproken immers volgensmij.• Als ik besluit op te stappen neem ik aan dat ik geen afsluitkosten hoef te betalen? Ik heb tenminste volgens mij nooit getekend voor een abo waar afsluitkosten voor gelden...
Die optie was niet mogelijk wat ik begreep. Eigenlijk zijn de kosten voor het omzetten en is de modem een gratis extra. Het is nooit vervelend om sowieso een 'backup modem' op de plank te hebben. Als er iets mis gaat met flashen, rare storing even kijken of het niet je modem is etc etc.• Kan ik ook kiezen bij een overstap naar B10 voor GEEN modem? Ik heb al een 816-2p dus die kan gewoon ADSL2 ready gemaakt worden... Scheelt toch weer geld...
Als je het nummer terug naar KPN laat porteren gaan ze een nieuwe analoge lijn aanleggen naast (dus ander aderpaar) je huidige BBned verbinding. KPN mag/kan van een dedicated (dsl-only) DSL verbing geen linesharing (meer) maken.Mochten er kaalkoperkosten betaald moeten worden dan is de aanbieding dus echt niet interessant... Voorbeeld: ga naar wanadoo, betaal daar 22,50 voor 20MBit + 10 euro KPN + 7,95 Tweaknews en je zit op 40 en een halve euro voor een snellere verbinding... Daarbij komt dat je voor je KPN portering vanuit Tweak maar 47,50 betaald, en bij wanadoo GEEN aansluitkosten, oftewel scheelt het je nog eens 89,95-47,50 = 1 gratis maand internet...
Dus dan kan je bij Wanadoo op je nieuwe analoge KPN lijn aanvragen en TweakDSL opzeggen als dat werkt allemaal (hooguit maandje dubbel betalen immers).
Hmm, KPN zei me aan de telefoon wat anders... Ik kon op het migratieformulier van hun dan gewoon aanvinken dat ik linesharing wilde... Mijn ouders hebben dit afgelopen zomer nog gehad, nummer was naar Tiscali geporteerd maar is na 2 weken weer terug geporteerd naar KPN... Ik weet niet of er sinds dan wat verandert is...bjck schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 08:38:
Als je het nummer terug naar KPN laat porteren gaan ze een nieuwe analoge lijn aanleggen naast (dus ander aderpaar) je huidige BBned verbinding. KPN mag/kan van een dedicated (dsl-only) DSL verbing geen linesharing (meer) maken.
Dus dan kan je bij Wanadoo op je nieuwe analoge KPN lijn aanvragen en TweakDSL opzeggen als dat werkt allemaal (hooguit maandje dubbel betalen immers).
Heel soms kan dat inderdaad, maar volgensmij alleen als het binnen korte tijd is na het uitporteren van een nummer kan het terug op dezelfde lijn met linesharing.Martijn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:09:
[...]
Hmm, KPN zei me aan de telefoon wat anders... Ik kon op het migratieformulier van hun dan gewoon aanvinken dat ik linesharing wilde... Mijn ouders hebben dit afgelopen zomer nog gehad, nummer was naar Tiscali geporteerd maar is na 2 weken weer terug geporteerd naar KPN... Ik weet niet of er sinds dan wat verandert is...
SjeZUS! Ik heb dus nog steeds geen ADSL2 modem binnen. Ik heb al 13 keer gebeld, en ze beloven van alles, terug bellen enzo, maar NIKS.
Maandag weer even bellen want dit kan gewoon NIET
ik heb de copperjet besteld omdat ik VoDSL heb met kaalkoper en een gemigreerde tel nrHoppyF schreef op Friday 06 January 2006 @ 22:06:
[...]
Welk modem heb je besteld? (was ik even nieuwsgierig na!)
Ik heb de Zyxel 2602HW besteld.
Ben ik helemaal met je eens.WiNlUx schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 13:01:
SjeZUS! Ik heb dus nog steeds geen ADSL2 modem binnen. Ik heb al 13 keer gebeld, en ze beloven van alles, terug bellen enzo, maar NIKS.
Heb van de week ook al gemaild en het zou allemaal geregeld worden. Verder niks meer gehoord. Ga er maandag maar weer achter aan.
Ik snap dat ik nog geen ADSL2 heb maar ik heb een produkt besteld waar het modem ed. gewoon bij hoort. Het is ook allang afgeschreven. Dan vind ik dat ze het gewoon moeten sturen.
Edit: Zojuist is de pakketdienst geweest. Maar tot mijn verbazing zit er een Asus modem in. Ik heb toch echt de Copperjet 816-2P besteld bij mijn B10 abo.
[Voor 11% gewijzigd door Kid_E op 07-01-2006 13:35]
Anoniem: 10034
Ik heb deze gevonden http://ftp.etech.fh-hambu...dsl/aam6kev/e770_adsl.pdf en deze http://www.schneider.eclipse.co.uk/Cyberpope schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 22:15:
[...]
Whoeiii.. Door dit linkje zie ik dat er een password voor dit modum bekend is. Lag bij mij al in de bak bij de overige rommel....
En de poort-forwarding vind je bij nat-rules. Zit een verdomt uitgebreidde help in dat kreng. Maar een linkje om hem te tweaken zou ik wel geinig vinden ja.
Ik post 'm hier niet als pic, omdat ie nogal groot is, maar dit is m'n contactdoos waar KPN binnenkomt:
http://www.yapser.nl/wanddoos.JPG
Iemand een idee of dit gewoon goed is of niet? Ik zit ca. 950 meter van de dslam volgens bbned, ruismarges zijn 9,5 dB en er zit ca. 5 cm draad tussen de splitter en plug en ca. 1,2 meter tussen modem/splitter. Toch haal ik maar 7616 / 926.
Iemand een idee of dit gewoon goed is of niet? Ik zit ca. 950 meter van de dslam volgens bbned, ruismarges zijn 9,5 dB en er zit ca. 5 cm draad tussen de splitter en plug en ca. 1,2 meter tussen modem/splitter. Toch haal ik maar 7616 / 926.
Ik zie daar 2 blauwe draadjes om elkaar gewikkeld, waar gaat dat naartoe? Dat zou ik sowieso oplossen door die blauwe onder dat andere schroefje aan dezelfde pin te stoppen.
'k Ziet geen aftakkingen verder. Alleen die EB-lus kan nog weg (zie onder).Yapser schreef op Saturday 07 January 2006 @ 14:11:
Ik post 'm hier niet als pic, omdat ie nogal groot is, maar dit is m'n contactdoos waar KPN binnenkomt:
Overigens is 9.5dB hebben nog best netjes/ruim als je een wide-open ADSL1 verbinding hebt. Houdt in dat je de maximale snelheid haalt gewoon (7616-8064 is maximaal downstream en 800 - 1024 is maximaal upstream) en nog best hele ruime marges hebt op je lijn. Ziet er dan super uit gewoon.
Die 7616Kbps ipv 8064Kbps komt omdat je TisDSL hebt op een centrale waar nog Cisco apparatuur staat nu. Die doet bijna altijd 7616Kbps.
Dat is een 'beldraad' of wel 'EB-lus'. Is een verbindings draadje tussen B & EB pin (je ziet hem rechts onderaan weer dat draadje). Die kan je gewoon weghalen, is van vroeger met de oude rinkelende toestellen met een bel d'r in (sommige kennen ze misschien nog).eerdepeer schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:40:
Ik zie daar 2 blauwe draadjes om elkaar gewikkeld, waar gaat dat naartoe? Dat zou ik sowieso oplossen door die blauwe onder dat andere schroefje aan dezelfde pin te stoppen.
Draadje gewoon wegnemen daar als je het echt optimaal wilt hebben.
[Voor 54% gewijzigd door bjck op 07-01-2006 15:49]
Is een knipje genoeg of hoe adviseren jullie 'm weg te halen?
(en ja ik zit op een GSPN, maar ditmaal wel met lage pings, ca. 8 ms
tov. het dubbele wat de bbned dslam had.)
(en ja ik zit op een GSPN, maar ditmaal wel met lage pings, ca. 8 ms

[Voor 15% gewijzigd door BHQ op 07-01-2006 16:23]
Hoezo heb jij nog geen ADSL2. Dat heb je toch besteld?Kid_E schreef op Saturday 07 January 2006 @ 13:14:
[...]
Ben ik helemaal met je eens.
Heb van de week ook al gemaild en het zou allemaal geregeld worden. Verder niks meer gehoord. Ga er maandag maar weer achter aan.
Ik snap dat ik nog geen ADSL2 heb maar ik heb een produkt besteld waar het modem ed. gewoon bij hoort. Het is ook allang afgeschreven. Dan vind ik dat ze het gewoon moeten sturen.
Edit: Zojuist is de pakketdienst geweest. Maar tot mijn verbazing zit er een Asus modem in. Ik heb toch echt de Copperjet 816-2P besteld bij mijn B10 abo.
Vaag allemaal, want het lijkt er dan op dat ik nu gewoon op 8 mbit ben gezet. Moeten ze ADSL2 bij mij nog komen fixen ofzo, of hoe zit dat?
Ik denk dat we overgezet zijn naar tweakdsl op adsl1. Wanneer BBned die kaarten heeft vervangen in de centrales zullen wij ADSL2 krijgen. Volgens mij worden op dit moment alleen nieuwe aansluitingen direct op ADSL2 gezet.WiNlUx schreef op Saturday 07 January 2006 @ 17:25:
[...]
Hoezo heb jij nog geen ADSL2. Dat heb je toch besteld?
Vaag allemaal, want het lijkt er dan op dat ik nu gewoon op 8 mbit ben gezet. Moeten ze ADSL2 bij mij nog komen fixen ofzo, of hoe zit dat?
Ik weet niet of jij bent gemigreerd? Als dat wel het geval is zal je idd ADSL1 hebben.
[Voor 8% gewijzigd door Kid_E op 07-01-2006 17:33]
Als je een zo goed mogelijke lijn wil hebben wil je zo min mogelijk weerstand, elke mm rotzooi/koper wat er aan je lijn zit moet je gewoon weghalen als het kan. Gewoon netjes eraf halen dus.Yapser schreef op Saturday 07 January 2006 @ 16:20:
Is een knipje genoeg of hoe adviseren jullie 'm weg te halen?
(en ja ik zit op een GSPN, maar ditmaal wel met lage pings, ca. 8 mstov. het dubbele wat de bbned dslam had.)

Wilde het net tikken inderdaad. Er zit niets aan die onderste pin EB opzich. Dus doorknippen heeft zelfde effect als laten zitten. Draadje gewoon weghalen, geeft alleen maar een reflectiepunt in je lijn op een secundair pad.eerdepeer schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 19:02:
[...]
Als je een zo goed mogelijke lijn wil hebben wil je zo min mogelijk weerstand, elke mm rotzooi/koper wat er aan je lijn zit moet je gewoon weghalen als het kan. Gewoon netjes eraf halen dus.
Jip_en_Janike versie: Signaal gaat die kant ook op en kaatst terug op eindpunt.
[Voor 8% gewijzigd door bjck op 07-01-2006 19:12]
Ja lijkt me ook logisch, maar we hebben het (helaas) al vaak genoeg mee gemaakt dat TweakDSL./BBned geheel andere dingen doen dan je van ze verwacht.Anoniem: 103333 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:27:
[...]
Als je pech hebt en jouw centrale is als laatste naar ADSL2 (voor migratie) gefixed dan mischien wel, denk niet dat BBned wacht totdat alle centrales gedaan zijn en dan pas gaan migreren.. Terwijl het makkelijker is om gelijk de aanvragen te doen die al gedaan kunnen worden. Lijkt mij logisch, weet niet of BBned dat ook vind
Nietemin zie ik het niet zo somber in en verwacht ik dat de migratie/upgrade snel van start zal gaan. Ik heb het formulier 30 december gefaxt.
E.e.a. hangt niet alleen van TweakDSL af natuurlijk maar vooral van de upgrade planning van de centrales maar het lijkt me dat het allemaal niet te lang hoeft te duren. Men heeft al maanden de tijd gehad om te "oefenen" met het aansluiten van nieuwe ADSL2+ klanten.
Ik hoop wel dat TweakDSL los van de upgrades van de centrale, de modem snel gaat afsturen. Dat kan immers al op voorhand gebeuren. Dat geeft mij de mogelijkheid het modem even uitgebreid te testen en te configureren.
Misschien is dit minder belangrijk als je een Copperjet 816 hebt besteld maar het zou wel handig zijn bij de Zyxel 2602.
In mijn geval is migratie van de VoDSL lijn niet nodig, het nummer zal dan ook wel vervallen want ik neem aan dat de 707xxx range aan BBned toekomt en niet geschikt is voor het porteren naar VoIP.
Als ik VoIP ga gebruiken zal ik het waarschijnlijk toch buiten TweakDSL afsluiten omdat dit goedkoper is (op dit moment). Tenzij TweakDSL nog met nieuwe VoIP aanbiedingen gaat komen.
Als het gewoon een netnummer heeft maakt het niet uit waar het nummer orgineel vandaan komt. Of het nu door KPN of door BBned is 'opgestart' doet er niet toe. Het is porteerbaar gewoonHoppyF schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 21:15:
In mijn geval is migratie van de VoDSL lijn niet nodig, het nummer zal dan ook wel vervallen want ik neem aan dat de 707xxx range aan BBned toekomt en niet geschikt is voor het porteren naar VoIP.
Als ik VoIP ga gebruiken zal ik het waarschijnlijk toch buiten TweakDSL afsluiten omdat dit goedkoper is (op dit moment). Tenzij TweakDSL nog met nieuwe VoIP aanbiedingen gaat komen.

Da's toch interessant om te weten ....bjck schreef op Saturday 07 January 2006 @ 21:25:
[...]
Als het gewoon een netnummer heeft maakt het niet uit waar het nummer orgineel vandaan komt. Of het nu door KPN of door BBned is 'opgestart' doet er niet toe. Het is porteerbaar gewoon
Ik had altijd begrepen dat het 707xxx nummer een tijdelijk nummer was dat je zolang kreeg totdat je je KPN nummer geporteerd was. Op zich zou het geen ramp zijn als ik het 707 nummer kwijt zou raken omdat ik mijn KPN nummer ook nog gewoon heb aangehouden.
Ik hoor of lees het wel van TweakDSL wat ze daar mee gaan doen. Zo'n vraag over VoDSL/Voip/nummerportering hoort eigenlijk in een FAQ thuis want er zullen ongetwijfeld meer mensen zijn die een dergelijke situatie hebben.
Het porteren van 'een nummer' naar iemand toe is het (net als bij telco-telco voor DSL) de nieuwe partij die je moet informeren. Die is de handelende partij bij een nummerportering. De huidige aanbieder van het nummer volgt alleen op porteringsverzoeken en heeft geen enkele informatie verstrekking verder over hoe je bij ze weg kan gaan met nummer natuurlijk.
Net een mailtje terug van Tweak, de kaalkoperkosten zitten er dus NIET in, oftewel absoluut geen aantrekkelijke aanbieding...Martijn schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 00:50:
Ik zit nu ook met de vraag of ik mijn surf&bel over wil laten zetten naar B10 of dat ik opstap bij Tweak. Ik heb hierover een paar vragen die ik niet direct beantwoord zie in dit topic (veel mensen spreken elkaar tegen).Mochten er kaalkoperkosten betaald moeten worden dan is de aanbieding dus echt niet interessant... Voorbeeld: ga naar wanadoo, betaal daar 22,50 voor 20MBit + 10 euro KPN + 7,95 Tweaknews en je zit op 40 en een halve euro voor een snellere verbinding... Daarbij komt dat je voor je KPN portering vanuit Tweak maar 47,50 betaald, en bij wanadoo GEEN aansluitkosten, oftewel scheelt het je nog eens 89,95-47,50 = 1 gratis maand internet...
- Wat gebeurd er met de kaalkoperkosten? Ik betaal nu 39,95 en dat is all inclusive zeg maar. Een vrouwtje aan de tweak helpdesk zei dat ik geen kaalkoper hoefde te betalen, maar die klonk niet echt zeker van d'r zaak...
Je stapt dan over van 'abonnement', dus naar een ander 'product' of 'package' zegmaar. De 'korting' van €9.95 (geen kaalkoper kosten) zit er dus niet meer bij en zal je blijkbaar gefactureerd gaan krijgen dan.
De kans was aanwezig natuurlijk dat dit zou zijn.
De kans was aanwezig natuurlijk dat dit zou zijn.
Anoniem: 95299
Op mijn eerder gestuurde mail die ik express van 4 email accounts heb verstuurd aangezien ik nooit antwoord kijg op een mail , en wwarbij ik duidelijk verzocht had mij op 1 bepaald adres terug te mail kreeg ik op een heel ander adres deze hondsbrutale email terug. Ik ben het helemaal zat en weet niet meer wat ik met dit onbeschofte zootje aan moet , iemand anders nog opties ?
De mail :
(mag ik er op wijzen dat 1 regel gewijt is aan mijn klacht en de rest van de mail er is om mij af te zeiken
)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goedendag,
We vinden het uiterst vervelend dat u een klacht heeft, maar wat we nog veel vervelender vinden is dat u probeert ons onder te sneeuwen met maar liefst 4 maal hetzelfde bericht vanuit 'verschillende' mailaccounts.
Dat is opzettelijke obstructie, en belasting van onze mensen.
Vriendelijk verzoek dus om dit middels een klachtenbrief aan ons te richten en voortaan te onthouden van berichtgeving via email.
Duidelijk beseft u niet hoe er correct met email moet worden omgegaan.
Of hoe er door ons met uw berichten normaliter wordt omgegaan.
Bij deze dus de mededeling dat we alleen nog middels brief met u willen en zullen communiceren. Graag dus ook niet meer bellen.
We zullen de mensen aan de telefoon hierover ook instrueren.
Overigens is de aanbieding die wij gestand houden, 49.95 per maand.
Dat is door de directie beslist. Bent u daar niet mee accoord.
Dan graag dit zoals aangegeven melden per brief.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De mail :
(mag ik er op wijzen dat 1 regel gewijt is aan mijn klacht en de rest van de mail er is om mij af te zeiken

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goedendag,
We vinden het uiterst vervelend dat u een klacht heeft, maar wat we nog veel vervelender vinden is dat u probeert ons onder te sneeuwen met maar liefst 4 maal hetzelfde bericht vanuit 'verschillende' mailaccounts.
Dat is opzettelijke obstructie, en belasting van onze mensen.
Vriendelijk verzoek dus om dit middels een klachtenbrief aan ons te richten en voortaan te onthouden van berichtgeving via email.
Bij deze dus de mededeling dat we alleen nog middels brief met u willen en zullen communiceren. Graag dus ook niet meer bellen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zover ik begrepen heb zit je na je 1ste jaar of niet?? In dat geval 1 optie: Opzeggen en naar een ander gaan.Anoniem: 95299 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 06:02:
Ik ben het helemaal zat en weet niet meer wat ik met dit onbeschofte zootje aan moet , iemand anders nog opties ?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik heb voor de aanvraag van TweakDSL een lijn service-id nodig, omdat het een nieuwe aansluiting met nieuw telefoonnummer betreft (nieuwbouwhuis) en het telefoonnummer tot 20 februari blijkbaar "onder voorbehoud" is bij de KPN. Op die datum wordt namelijk de telefoon verhuisd. Ik wil de 21ste kunnen internetten.
Ik heb de KPN gevraagd om deze service-id code, maar ze zeggen dat dit bij elke ISP anders is en ik daarom bij de IPS moet vragen, TweakDSL vroeg mij juist om dit bij KPN na te vragen...
Weet iemand waar ik nou precies moet zijn om deze code te achterhalen?
Ik heb de KPN gevraagd om deze service-id code, maar ze zeggen dat dit bij elke ISP anders is en ik daarom bij de IPS moet vragen, TweakDSL vroeg mij juist om dit bij KPN na te vragen...
Dat wordt een beetje lastig denk je nietBounceMeister schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:51:
Ik heb voor de aanvraag van TweakDSL een lijn service-id nodig, omdat het een nieuwe aansluiting met nieuw telefoonnummer betreft (nieuwbouwhuis) en het telefoonnummer tot 20 februari blijkbaar "onder voorbehoud" is bij de KPN. Op die datum wordt namelijk de telefoon verhuisd. Ik wil de 21ste kunnen internetten.

Je kan ADSL aanvragen op een telefoonlijn die er ligt. Aansluiten duurt dan 1 a 2 weken ongeveerd gemiddeld voor ADSL aanleggen. Als je je telefoonlijn pas de 20ste op dat adres actief hebt wordt internettten op de 21ste 'een beetje' krap.
Een serviceID gebruik je soms voor een overstap van aanbieder voor een ADSL verbinding. Een serviceID geeft aan om welke verbinding het gaat.Ik heb de KPN gevraagd om deze service-id code, maar ze zeggen dat dit bij elke ISP anders is en ik daarom bij de IPS moet vragen, TweakDSL vroeg mij juist om dit bij KPN na te vragen...
Als je nu op je huidige adres ADSL hebt is daar een serviceID van. Maar als jij je telefoonnummer laat verhuizen naar je nieuwe adres 20 februari is op je nieuwe adres helemaal geen ADSL aanwezig en dus ook geen serviceID. Deze is gekoppeld aan een koperlijn, niet aan een nummer. Dus verhuizen van telefoonnummer is op je nieuwe adres de lijn gewoon ADSL vrij.
Je moet ook niet om een 'overstap' vragen bij TweakDSL, tenzij je op je oude adres de aansluiting wilt hebben

[Voor 30% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 12:28]
Het is natuurlijk ook niet echt 'slim' om 4 emailtjes die van account verschillen te sturen, er kan dan een probleem ontstaan dat 4 verschillende mensen zich moeten gaan bezig houden met jouw probleem. Als 10.000 mensen dit zouden doen, dan zitten ze met 30.000 mailtjes (die hetzelfde zijn, maar wel een ander referentie nummer krijgen) die gelezen moeten worden.. Kortom, je belast de helpdesk meer dan nodig was/is.. Je moet het ook van hun kant zien..Anoniem: 95299 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 06:02:
Op mijn eerder gestuurde mail die ik express van 4 email accounts heb verstuurd aangezien ik nooit antwoord kijg op een mail , en wwarbij ik duidelijk verzocht had mij op 1 bepaald adres terug te mail kreeg ik op een heel ander adres deze hondsbrutale email terug. Ik ben het helemaal zat en weet niet meer wat ik met dit onbeschofte zootje aan moet , iemand anders nog opties ?
<snip>
Mijn hemel, die brief is geschreven door een eerste klas idioot. Niet alleen word je afgezeken; ook de stijl en interpunctie laat veel te wensen over, de brief laat een niveau zien van net iets onder vierde klas lagere school. Zo iemand laat je toch geen mails naar klanten opstellen? 
Ik ben niet ongelukkig met mijn TISDSL2 lijn en de geboden extra's (nieuwsserver, geen datalimiet, grote mailboxen, webspace) maar raad niemand Tweak meer aan. De communicatie is ronduit slecht, wel verstrekte informatie is vaak tweeledig uit te leggen, de helpdesk slecht bereikbaar, niet erg kundig en soms zelfs ronduit onbeschoft. Sommige punten wil ik bij een startende onderneming nog met een korrel zout nemen maar TweakDSL zou inmiddels redelijk volwassen moeten zijn. Jammer. Heel jammer.

Ik ben niet ongelukkig met mijn TISDSL2 lijn en de geboden extra's (nieuwsserver, geen datalimiet, grote mailboxen, webspace) maar raad niemand Tweak meer aan. De communicatie is ronduit slecht, wel verstrekte informatie is vaak tweeledig uit te leggen, de helpdesk slecht bereikbaar, niet erg kundig en soms zelfs ronduit onbeschoft. Sommige punten wil ik bij een startende onderneming nog met een korrel zout nemen maar TweakDSL zou inmiddels redelijk volwassen moeten zijn. Jammer. Heel jammer.
Anoniem: 95299 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 06:02:
[Voor 27% gewijzigd door garp op 08-01-2006 11:52]
Mensen die een fax aanvraag hebben gedaan kunnen beter nog even bellen of mailen naar de helpdesk, er gaat wel eens wat mis met de fax apparatuur daar had ik zelf al gemerkt..Na mijn 2e aanvraag had ik 1 dag later de login gegevens binnen. Het aanvraag system blokkeerd je huis adres nummer automatisch, en als je fax niet binnen is gekomen dan zit je voor niks te wachten.
Ja, vorige week de Copperjet gehad, was vergeten dit nog te melden op het forumKid_E schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:55:
@Whordijk
Heb jij inmiddels al een modem ontvangen? Jij was toch ook naar B10 gemigreergd?

Ik ga naar B16WO (nu eerst 8/1 gehad)..
Zo'n email hoeft niet perse door een 4de klasser geschreven te zijn opzich. Kan ook dat het 18x herschrevenen aangepast is en dat het lastig is om de bloeddruk omlaag te krijgen, als het over een specifieke situatie gaat. Beetje laatste moment werk wil ook wel eens bijdragen aan dit soort mail is.Garp schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:50:
Mijn hemel, die brief is geschreven door een eerste klas idioot. Niet alleen word je afgezeken; ook de stijl en interpunctie laat veel te wensen over, de brief laat een niveau zien van net iets onder vierde klas lagere school. Zo iemand laat je toch geen mails naar klanten opstellen?
[...]
'k Geef toe, netjes ziet het er niet uit. 't Heeft wat punten, maar geen mail sturen staat net zo 'netjes' als bedrijf.
[Voor 6% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 12:38]
De telefoonlijn (koper) ligt er nu al (op het nieuwe adres). We verhuizen het kpn abonnement de 20ste. Omdat ik niet wil betalen voor non-linesharing (kaal-koper) wil ik het nieuw aangevraagde Tweak-DSL abo in laten gaan op de 21ste, want dan is het gewoon line-sharing. Ik had het idee dat dat wel mogelijk moest zijn, ze weten immers om welke aansluiting het gaat.bjck schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:39:
[...]
Dat wordt een beetje lastig denk je niet
Je kan ADSL aanvragen op een telefoonlijn die er ligt. Aansluiten duurt dan 1 a 2 weken ongeveerd gemiddeld voor ADSL aanleggen. Als je je telefoonlijn pas de 20ste op dat adres actief hebt wordt internettten op de 21ste 'een beetje' krap.
Ik heb momenteel iets van HCCnet op het oude adres, maar dat heb ik opgezegd. Overigens is het telefoonnummer niet hetzelfde, het is namelijk een andere regio waar ik naartoe verhuis.
Bestaat een service-id dan pas als er al ADSL op de lijn aanwezig is, of aanwezig is geweest?bjck schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:39:
Een serviceID gebruik je soms voor een overstap van aanbieder voor een ADSL verbinding. Een serviceID geeft aan om welke verbinding het gaat.
Ik begrijp dat de service-id is gekoppeld aan de koperlijn, dus zou de KPN me deze id moeten kunnen geven. Alleen wijst de KPN naar de ISP.bjck schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:39:
Als je nu op je huidige adres ADSL hebt is daar een serviceID van. Maar als jij je telefoonnummer laat verhuizen naar je nieuwe adres 20 februari is op je nieuwe adres helemaal geen ADSL aanwezig en dus ook geen serviceID. Deze is gekoppeld aan een koperlijn, niet aan een nummer. Dus verhuizen van telefoonnummer is op je nieuwe adres de lijn gewoon ADSL vrij.
Overstap is niet van toepassing, het gaat om een nieuwe aanvraag van Tweak-ADSL. Oude Hccnet ADSL wordt opgezegd. Alleen het telefoonabonnement wordt verhuisd.bjck schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:39:
Je moet ook niet om een 'overstap' vragen bij TweakDSL, tenzij je op je oude adres de aansluiting wilt hebben
TweakDSL is voor Tweakers en gestart door Tweakers.Garp schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:50:
Ik ben niet ongelukkig met mijn TISDSL2 lijn en de geboden extra's (nieuwsserver, geen datalimiet, grote mailboxen, webspace) maar raad niemand Tweak meer aan. De communicatie is ronduit slecht, wel verstrekte informatie is vaak tweeledig uit te leggen, de helpdesk slecht bereikbaar, niet erg kundig en soms zelfs ronduit onbeschoft. Sommige punten wil ik bij een startende onderneming nog met een korrel zout nemen maar TweakDSL zou inmiddels redelijk volwassen moeten zijn. Jammer. Heel jammer.[...]
De communicatie is over het algemeen juist "fris" zonder wollige zinnen. De helpdesk heeft tot nu toe vlot en duidelijk gereageerd op mijn vragen met een informele toon. Die email die je hier post is niet slecht als ik het zo lees. Maar het is wel duidelijk dat je te ver bent gegaan en ze jou behoorlijk zat zijn. Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voor je de helpdesk de schuld geeft.
De nieuwe telco voor DSL (BBned of Tiscali) kan pas linesharing aanvragen op je nieuwe adres (en nieuwe lijn en nieuwe nummer) als KPN ook ingepland heeft staan dat dit nummer 'in aanleg' is. Soms kan het dan nog niet en kan alleen linesharing worden aangevraagd als alles gereed is en je telefoonnummer/lijn is opgeleverd en operationeel.BounceMeister schreef op zondag 08 januari 2006 @ 12:49:
[...]
De telefoonlijn (koper) ligt er nu al (op het nieuwe adres). We verhuizen het kpn abonnement de 20ste. Omdat ik niet wil betalen voor non-linesharing (kaal-koper) wil ik het nieuw aangevraagde Tweak-DSL abo in laten gaan op de 21ste, want dan is het gewoon line-sharing. Ik had het idee dat dat wel mogelijk moest zijn, ze weten immers om welke aansluiting het gaat.
Ik heb momenteel iets van HCCnet op het oude adres, maar dat heb ik opgezegd. Overigens is het telefoonnummer niet hetzelfde, het is namelijk een andere regio waar ik naartoe verhuis.
Een serviceID geeft een DSL lijn aan. Dus is deze er pas als een DSL lijn wordt aangelegd of aanwezig is. Als een DSL verbinding is opgeheven is serviceID ook weg en bestaat niet meer. Die lijn is er immers niet ook.[...]
Bestaat een service-id dan pas als er al ADSL op de lijn aanwezig is, of aanwezig is geweest?
KPN hoeft je niets te verstrekken verder. Daar heb je alleen een telefonie abonnement immers en dat heeft niets met DSL of serviceID te maken.[...]
Ik begrijp dat de service-id is gekoppeld aan de koperlijn, dus zou de KPN me deze id moeten kunnen geven. Alleen wijst de KPN naar de ISP.
Zou je nu een KPN-DSL aansluiting hebben moet je nog bij je ISP zijn (of bij KPN als je direct-adsl of internetplusbellen hebt, dan is KPN je ISP tevens).
Waarom vraagt er dan iemand om een serviceID[...]
Overstap is niet van toepassing, het gaat om een nieuwe aanvraag van Tweak-ADSL. Oude Hccnet ADSL wordt opgezegd. Alleen het telefoonabonnement wordt verhuisd.

Hij wil als bestaande klant minder betalen net als nieuwe abonnees aan zo'n aanbieding deelnemen. Een helpdesk medewerker heeft gezegd dat dit wel mogelijk moet zijn, maar blijkt achteraf toch niet zo te zijn. Nu kan je dit blijven 'na jagen' natuurlijk, maar brengt je geen stap verder waarschijnlijk.Smooth2K schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:26:
[...]
TweakDSL is voor Tweakers en gestart door Tweakers.
De communicatie is over het algemeen juist "fris" zonder wollige zinnen. De helpdesk heeft tot nu toe vlot en duidelijk gereageerd op mijn vragen met een informele toon. Die email die je hier post is niet slecht als ik het zo lees. Maar het is wel duidelijk dat je te ver bent gegaan en ze jou behoorlijk zat zijn. Misschien moet je eerst eens naar jezelf kijken voor je de helpdesk de schuld geeft.
Dat is thans wat ik er van begrijp. Om het dan hier publiek te gooien zal ook niet echt bijdragen aan een oplossing vermoed ik.
[Voor 21% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 13:41]
Omdat er op basis van het telefoonnummer geen aansluiting gerealiseerd kan worden. Dit komt omdat de KPN heeft bedacht dat dit nummer onder voorbehoud is totdat de aansluiting daadwerkelijk gerealiseerd is. Ze hebben blijkbaar weinig vertrouwen in hun eigen kunnen.
Ik heb echter een week of twee geleden al kunnen kiezen uit 5 nummers. Ook al een bevestigingsbrief gehad met dit door mij gekozen nummer erop. Maar de KPN zegt nog wel steeds dat het onder voorbehoud is.
KPN heeft dat nummer nog niet opgeleverd en er is nog geen telefoonie aansluiting met dat nummer op je nieuwe adres. Niet heel gek dat je DSL aansluiting nog niet gerealiseerd kan worden en wordt afgewezen natuurlijk.BounceMeister schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:32:
[...]
Omdat er op basis van het telefoonnummer geen aansluiting gerealiseerd kan worden. Dit komt omdat de KPN heeft bedacht dat dit nummer onder voorbehoud is totdat de aansluiting daadwerkelijk gerealiseerd is.
TweakDSL moet je DSL aanvraag gewoon indienen bij BBned/Tiscali op moment dat je telefoonlijn actief is en je daar een kiestoon hebt op je nieuwe adres. Dan nummer controleren en met dat nummer op je nieuwe adres je DSL lijn aanvragen.
Gewoon alles te vroeg in gang gezet en krijg je onduidelijke situaties van. KPN zet je nieuwe telefoonnummer misschien pas 5 dagen voor oplevering in de technische netwerk administratie voor aanleg.
De reden dat TweakDSL om een serviceID gaat vragen kan wellicht ook komen dat ze op je huidige nummer een afwijzing krijgen omdat er reeds DSL op zit en ze dus een telco-telco proberen te doen. Maar dan heb je straks een aansluiting op het verkeerde adres en ben je verder van huis (letterlijk).
Dat is gewoon indekken voor het geval dat. Komt weinig voor dat het uiteindelijk toch een ander nummer wordt dan dat je gekozen hebt.Ze hebben blijkbaar weinig vertrouwen in hun eigen kunnen. Ik heb echter een week of twee geleden al kunnen kiezen uit 5 nummers. Ook al een bevestigingsbrief gehad met dit door mij gekozen nummer erop. Maar de KPN zegt nog wel steeds dat het onder voorbehoud is.
[Voor 35% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 15:50]
Nja... en jij hebt blijkbaar nog niet echt te maken gehad met dat wat zich "helpdesk" noemt.Smooth2K schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:26:
[...]
TweakDSL is voor Tweakers en gestart door Tweakers.
Communicatie is slecht en dan druk ik mij nog voorzichtig uit.
Dat heeft niets te maken met voor en gestart door tweakers maar heeft te maken met onbeschoftheid.
Anders kan ik het niet uitdrukken.
Lees dit hele forum maar na.
Dat er problemen zijn oke, maar slechte/geen of onbeschofte communicatie kan gewoon niet.
In april kan ik er van af en BEN ik er vanaf.
Goh, mag ik erop wijzen dat ik laatst ook de helpdesk gemaild heb met een probleem, en 't mailverkeer vriendelijk en vakkundig was vanuit TweakDSL? Het ligt er helemaal aan hoe jij de mail opstelt, en je opstelt per telefoon, hoe men (denk ik) daar reageert.Garp schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:50:
Mail je kort en bot, met weinig informatie, zal TweakDSL 't zelfde doen naar jou toe.
Ik weet zelfs ook dat een goede kennis van me zeer tevreden is met de helpdesk (aankomend abonnee).
http://specs.tweak.to/5253
Ik wil je er wel even op wijzen dat ik die brief geschreven noch ontvangen heb, heb er slechts een reactie op gegeven :-)Dimmu schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:03:
[...]
Goh, mag ik erop wijzen dat ik laatst ook de helpdesk gemaild heb met een probleem, en 't mailverkeer vriendelijk en vakkundig was vanuit TweakDSL? Het ligt er helemaal aan hoe jij de mail opstelt, en je opstelt per telefoon, hoe men (denk ik) daar reageert.
Mail je kort en bot, met weinig informatie, zal TweakDSL 't zelfde doen naar jou toe.
Ik weet zelfs ook dat een goede kennis van me zeer tevreden is met de helpdesk (aankomend abonnee).
Misschien is het wel gewoon een zaak om de helpdeskers een basistraining businesscommunicatie of Nederlands te geven. Mail templates zijn erg praktisch als je daar als bedrijf geen zin in hebt; de uitzonderingen laat je dan door wat beter gekwalificeerd personeel behandelen. 90% van dit soort zaken heb je dan wel afgedekt gok ik.
Ik vraag me nog steeds af wat je met je post in dit forum probeert te bereiken. Het kan best zijn dan je een klacht hebt en niet goed behandeld bent door TweakDSL maar waarom je ons daarmee lastig valt is me niet duidelijk.Anoniem: 95299 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 06:02:
Het heeft ook geen enkele zin de email conversatie met de helpdesk hier breeduit te publiceren. Dat is al vaker gezegd. Een email van de helpdesk waarmee we als gebruikers allemaal iets kunnen is wel zinvol maar in jouw geval is daar geen sprake van.
Je weet in ieder geval door je actie om vier emails te versturen dat je bericht aangekomen is bij de helpdesk maar dat had je van te voren ook wel kunnen weten. Het komt maar zelden voor dat emails "zomaar" zoekraken. Je actie heeft dus een averechts effect omdat de helpdesk niet meer via email met je wil communiceren.
TweakDSL bestaat dan misschien wel uit tweakers die soms vrij direct en kortaf antwoord geven maar ze zijn niet achterlijk.
Eenzelfde email 4 maal versturen is natuurlijk ook hondsbrutaal. Logisch dat daar een gepikeerde reactie op komt.
De andere mensen die hier over een onbeschofte helpdesk spreken: Dat is meestal toch echt aan jezelf te danken. Je hebt niet te maken met een KPN-Callcenter-Machine, maar met een club technische mensen. Als jij dus onbeschoft bent, krijg je eenzelfde reactie terug.
Als je graag een helpdesk wilt die je mag afblaffen, waarbij de andere kant altijd beleeft zal blijven en niet mag ophangen: Ik wil je graag adviseren een Xs4all lijntje te nemen van 99.95 euro.
De andere mensen die hier over een onbeschofte helpdesk spreken: Dat is meestal toch echt aan jezelf te danken. Je hebt niet te maken met een KPN-Callcenter-Machine, maar met een club technische mensen. Als jij dus onbeschoft bent, krijg je eenzelfde reactie terug.
Als je graag een helpdesk wilt die je mag afblaffen, waarbij de andere kant altijd beleeft zal blijven en niet mag ophangen: Ik wil je graag adviseren een Xs4all lijntje te nemen van 99.95 euro.
Ten eerste het stukje van de 4 emails heb je gelijk. Maar dat je mensen een abbonoment van xs4all wilt aansmeren omdat ze graag de helpdesk afblaffen is niet erg leuk. Graag een beetje meer Respact voor xs4all ze zijn misschien duur maar zijn hun geld ook waard mocht je problemen hebben. Het is tenslotte altijd de keus van de klant. Ik kies voor goedkoop en zo bertrouwbaar mogenlijk. Dus kies ik Tweakdsl.Xandrios schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:45:
Eenzelfde email 4 maal versturen is natuurlijk ook hondsbrutaal. Logisch dat daar een gepikeerde reactie op komt.
Groetjes,
Main
Ik heb vaak gezien dat op het moment dat het nummer bekend is de procedure dan al in werking gezet kan worden. Als het moment van oplevering bekend is moet het toch geen probleem zijn om de fysieke koppeling en dag later te laten verlopen? De 10 werkdagen die meestal voor een aansluiting uitgetrokken worden zijn volgens mij vooral voor de administratie.bjck schreef op zondag 08 januari 2006 @ 15:47:
[...]
KPN heeft dat nummer nog niet opgeleverd en er is nog geen telefoonie aansluiting met dat nummer op je nieuwe adres. Niet heel gek dat je DSL aansluiting nog niet gerealiseerd kan worden en wordt afgewezen natuurlijk.
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik een verbinding 's middags zou moeten aansluiten (volgens de planning) maar vanwege een beetje voorspoed 's ochtends al op de locatie was. De KPN-monteur was toen nog niet langs geweest en ik moest dan even wachten tot dit gerealiseerd was. Het is dus in het verleden wel vaker voorgekomen dat dit gebeurd is. Telefoon en internet op 1 dag aangesloten.TweakDSL moet je DSL aanvraag gewoon indienen bij BBned/Tiscali op moment dat je telefoonlijn actief is en je daar een kiestoon hebt op je nieuwe adres. Dan nummer controleren en met dat nummer op je nieuwe adres je DSL lijn aanvragen.
Mainuser X schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:01:
[...]
Ten eerste het stukje van de 4 emails heb je gelijk. Maar dat je mensen een abbonoment van xs4all wilt aansmeren omdat ze graag de helpdesk afblaffen is niet erg leuk. Graag een beetje meer Respact voor xs4all ze zijn misschien duur maar zijn hun geld ook waard mocht je problemen hebben. Het is tenslotte altijd de keus van de klant. Ik kies voor goedkoop en zo bertrouwbaar mogenlijk. Dus kies ik Tweakdsl.
Groetjes,
Main
offtopic:
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren punt 3 moet jij ff lezen.
Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren punt 3 moet jij ff lezen.
Wat hij zegt is juist een enorm compliment naar Xs4all. Die helpdesk blijft blijkbaar altijd netjes, ook als je lomp tegen ze doet. (Maargoed, daar betaal je dus ook voor.)
[Voor 4% gewijzigd door Jesse op 08-01-2006 19:29]
'k Vermoed dat Xandrios dit als voorbeeld bedoeld op de 'kpn callcenter machine' stelling. TweakDSL is een kleinere club voornamelijk techneuten en geen 'massa ISP' zoals de KPN dochters Planet, Hetnet & XS4all etc.Mainuser X schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:01:
[...]
Ten eerste het stukje van de 4 emails heb je gelijk. Maar dat je mensen een abbonoment van xs4all wilt aansmeren omdat ze graag de helpdesk afblaffen is niet erg leuk. Graag een beetje meer Respact voor xs4all ze zijn misschien duur maar zijn hun geld ook waard mocht je problemen hebben. Het is tenslotte altijd de keus van de klant. Ik kies voor goedkoop en zo bertrouwbaar mogenlijk. Dus kies ik Tweakdsl.
Laten we de discussie over de helpdesk stoppen gezamelijk. Het heeft geen zin om hier heen en weer te gaan gooien over of ze nu wel of niet communicatief gekwalificeerd zijn. En ook niet tegen wie wel en waarom niet tegen iemand anders etc.
Je kan er vanuit gaan dat bij elk bedrijf een helpdesk er voor jou is. Het is de communicatie brug tussen bedrijf en klant. Ze zijn er voor beide partijen en je praat als mensen tegen elkaar, een helpdesk is geen machine. Problemen samen bespreken, samen proberen op te lossen. Dat is een helpdesk.
offtopic:
Main: Zou je de groetjes en je naam niet willen zetten onder een bericht. Wordt zo apart als we dat allemaal zouden doen.
Main: Zou je de groetjes en je naam niet willen zetten onder een bericht. Wordt zo apart als we dat allemaal zouden doen.
Er zijn twee situaties inderdaad, maar één dag na oplevering telefonie is er niet bij.Heineken schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:07:
[...]
Ik heb vaak gezien dat op het moment dat het nummer bekend is de procedure dan al in werking gezet kan worden. Als het moment van oplevering bekend is moet het toch geen probleem zijn om de fysieke koppeling en dag later te laten verlopen? De 10 werkdagen die meestal voor een aansluiting uitgetrokken worden zijn volgens mij vooral voor de administratie.
[...]
Ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik een verbinding 's middags zou moeten aansluiten (volgens de planning) maar vanwege een beetje voorspoed 's ochtends al op de locatie was. De KPN-monteur was toen nog niet langs geweest en ik moest dan even wachten tot dit gerealiseerd was. Het is dus in het verleden wel vaker voorgekomen dat dit gebeurd is. Telefoon en internet op 1 dag aangesloten.
• Bestaande al aanwezige telefoonlijn (telefoonlijn = nummer actief al op adres) kan je linesharing op aanvragen wat ongeveer 4 a 10 werkdagen duurt inderdaad. Alle extra tijd ligt het ergens stil je aanvraag of andere dingen zoals tijdelijk geen beschikbare poort op DSL apparatuur bij de telco daar.
• Nieuwe aanleg telefonie (hebben we het hier over gezien verhuizing zelfde is eigenlijk) kan KPN combineren met aanleg van linesharing. De aanvraag voor linesharing moet door de ISP dan wel optijd, maar niet tevroeg bij de telco worden aangevraagd. KPN sluit dan op de dag zelf beide tegelijk aan namelijk. Optijd = 'k dacht iets van minimaal 5 werkdagen voor werkelijke aanleg telefonie & tevroeg = als KPN de aanleg van telefonie nog niet in de planning/technische administratie heeft staan.
Lastig plannen soms, maar wat een ISP wel voor je zou kunnen doen is de aanvraag steeds opnieuw proberen met dezelfde gewenste opleverdatum als KPN jouw communiceert voor je telefonie aansluiting. Of het wordt dan tegelijk, of hij wordt pas geaccepteerd op de dag nadat je telefonie is aangelegd.
[Voor 48% gewijzigd door bjck op 08-01-2006 19:22]
Heb de afgelopen dagen wat CoD2 uitgeprobeerd op m'n nieuwe verbinding (10mb bbned) en heb bijna altijd 1 van de laagste pings. Dus gracias Tweakdsl 

Speelt padel!
Geen last van spikes?Quantor schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:29:
Heb de afgelopen dagen wat CoD2 uitgeprobeerd op m'n nieuwe verbinding (10mb bbned) en heb bijna altijd 1 van de laagste pings. Dus gracias Tweakdsl
http://specs.tweak.to/5253
De KPN-afdeling die DSL-porteringen doet zit aan een andere kant van het land als de afdeling die nieuwe lijnen oplevert. Die hebben dus 1 ding om op af te gaan, en dat is de afmelding van de monteur die de lijn aansluit. Pas op het moment dat die z'n werkbon inlevert kunnen ze zien dat er een verbinding bestaat. Voor die tijd is er geen abonnement of lijnnummer, en kan er van DSL al helemaal geen sprake zijn. De meeste monteurs leveren tweemaal per dag werkbonnen in. Het stapeltje van de ochtend rond de lunchpauze, en het stapeltje van de middag als ze thuis komen. Of als ze klaar zijn met eten. Of als ze terugkomen van iets wat ze 's avonds doen. Voetballen, bioscoop, dat soort dingen. Je kent dat wel. Net die avond dat je moet trainen zit je tot half zeven bij een klant te emmeren en ga je maar gelijk door naar de training.Heineken schreef op zondag 08 januari 2006 @ 19:07:
De 10 werkdagen die meestal voor een aansluiting uitgetrokken worden zijn volgens mij vooral voor de administratie.
Zonder administratie zou KPN ogenblikkelijk, nog dezelfde dag, volkomen vastlopen. Als morgen alle monteurs hun baan opzeggen duurt het ineenstorten van KPN een paar weken. Als morgen de dames en heren van KANVAS opstappen heeft in de loop van de dag niemand een werkende telefoon over. En toch is het 'alleen' maar een administratie.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Hier ben ik het absoluut niet mee eens, als Tweak deze mentaliteit hanteert zijn ze erg fout bezig. Klant is nou eenmaal koning, of deze onbeschoft is of niet. Heb je een onbeschofte klant aan de lijn, poeier hem dan op een vriendelijke en professionele manier af en ga niet bot lopen zijn.. Dit soort dingen zijn ook prima op een nette, niet botte en/of onbeschofte maar professionele manier af te handelen, iets wat je van iedere dienstverlener mag verwachten.Xandrios schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:45:
Ik op 27 december de upgrade naar B10 aangevraagd en ook de fax daarvoor verstuurd.
Ik heb echter nog enkele reactie terug mogen ontvangen.
Weet iemand hoe lang het normaal gesproken duurt voor je iets hoort (bevestiging ofzo..)?
Of zou ik even contact met de helpdesk op moeten nemen?
Ik heb echter nog enkele reactie terug mogen ontvangen.
Weet iemand hoe lang het normaal gesproken duurt voor je iets hoort (bevestiging ofzo..)?
Of zou ik even contact met de helpdesk op moeten nemen?
Heb je ook gekeken waarom ik er 4 stuurde ? omdat ze simpelweg op GEEN ENKELE manier reageren, check anders even een paar posts terug om te zien welke wegen ik al bewandeld heb.Anoniem: 103333 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 11:44:
[...]
Het is natuurlijk ook niet echt 'slim' om 4 emailtjes die van account verschillen te sturen, er kan dan een probleem ontstaan dat 4 verschillende mensen zich moeten gaan bezig houden met jouw probleem. Als 10.000 mensen dit zouden doen, dan zitten ze met 30.000 mailtjes (die hetzelfde zijn, maar wel een ander referentie nummer krijgen) die gelezen moeten worden.. Kortom, je belast de helpdesk meer dan nodig was/is.. Je moet het ook van hun kant zien..
Hmm kerel lees jij nog eens me 1e post door en kom er dan eens achter waarom ik hier post, en val ik jou lastig , kom nou je kan ook gaan overdrijven ! Tevens als ik zo lang ergens bezig mee ben en geen stap verder met dit bedrijf kom , er afspraken worden gemaakt , daar de formulieren voor download en fax en tot 2 maal toe nogmaals een bevestiging van krijg en dan zo'n belachelijke behandeling krijg , lijkt het mij logish dat mensen mogen weten wat voor beleid Tweakdsl voert !HoppyF schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:44:
[...]
Ik vraag me nog steeds af wat je met je post in dit forum probeert te bereiken. Het kan best zijn dan je een klacht hebt en niet goed behandeld bent door TweakDSL maar waarom je ons daarmee lastig valt is me niet duidelijk.
Het heeft ook geen enkele zin de email conversatie met de helpdesk hier breeduit te publiceren. Dat is al vaker gezegd. Een email van de helpdesk waarmee we als gebruikers allemaal iets kunnen is wel zinvol maar in jouw geval is daar geen sprake van.
Je weet in ieder geval door je actie om vier emails te versturen dat je bericht aangekomen is bij de helpdesk maar dat had je van te voren ook wel kunnen weten. Het komt maar zelden voor dat emails "zomaar" zoekraken. Je actie heeft dus een averechts effect omdat de helpdesk niet meer via email met je wil communiceren.
TweakDSL bestaat dan misschien wel uit tweakers die soms vrij direct en kortaf antwoord geven maar ze zijn niet achterlijk.
Heb jij uberhaubt gelezen wat ik er voor allemaal gedaan heb om ook maar een beetje geholpen te worden ? blijkbaar niet , want 4 emails sturen omdat er niet gereageerd wordt op : email , post en fax en je NOOIT teruggebeld wordt vindt ik nog mild !Xandrios schreef op zondag 08 januari 2006 @ 18:45:
[Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 95299 op 09-01-2006 10:42]
Blijkbaar is het niet gewenst volgens sommigen hier om de idioterie van tweakdsl aan het licht te brengen , en om eerlijk te zijn ben ik het zelf ook helemaal zat met hun.
Bepaalde mensen denken dat ik ombeschoft ben geweest door 4 mails te sturen , nou in mij ogen leek het me een meer dan redelijke manier om aandacht te krijgen voor mijn probleem.
Persoonlijk blijf ik bij de mening dat wanneer je zo duidelijk afspraken maakt en alle formulieren ingevuld faxt , dat je dan niet na zo lang zo makkelijk de deur gewezen kan worden.
Wanneer je dan een klacht mailt en dan zo'n belachelijk antwoord terug krijgt waar zelfs niks van je klacht wordt besproken maar alleen maar hun ongenoegen dat jij 4x mailt is "in mijn ogen"ook ronduit belachelijk !
Nu zou je denken dat ik onbeschoft of onredelijk ben geweest aan de telefoon maar dat is dus verre van waar , ik ben altijd vriendelijk en vooral geduldig geweest , en pas bij de laatste mail een andere toon aangenomen ( in mijn ogen nog volkomen correct).
2 jaar terug toen ik lid werdt van Tweakdsl rade ik deze provider aan bij vrienden en collega's tot afgelopen November ben ik alleen maar positief geweest en dat ook uitgedragen naar Tweakdsl. Mischien dat er mensen zijn op dit forum die gewend zijn om als stront behandeld te worden en mij daarom vinden zeiken, dat is dan jammer want ik hou van duidelijke afspraken en vooral van eerlijkheid. Dit kan ik helaas niet meer vinden bij Tweakdsl.
Uit alle eerlijkheid wil ik nog wel melden , dat ze prijs / kwaliteit (product) in mijn ogen nog wel de beste zijn en ik daarover ook geen klachten heb. Service daar kan je bij dit bedrijf helemaal niet meer op rekenen (op enkele na dan zoal ik hier lees in dit topic ).
Dus of ik blijf bij een bedrijf met een goed product + redelijke prijs (de 2e aanbieding die mij was geboden) maar geen service ben ik nog niet uit.
Dit wordt mijn laatste post op dit forum, voor alle veel succes met tweakdsl.
Met vriendelijke groet,
Johan.
Bepaalde mensen denken dat ik ombeschoft ben geweest door 4 mails te sturen , nou in mij ogen leek het me een meer dan redelijke manier om aandacht te krijgen voor mijn probleem.
Persoonlijk blijf ik bij de mening dat wanneer je zo duidelijk afspraken maakt en alle formulieren ingevuld faxt , dat je dan niet na zo lang zo makkelijk de deur gewezen kan worden.
Wanneer je dan een klacht mailt en dan zo'n belachelijk antwoord terug krijgt waar zelfs niks van je klacht wordt besproken maar alleen maar hun ongenoegen dat jij 4x mailt is "in mijn ogen"ook ronduit belachelijk !
Nu zou je denken dat ik onbeschoft of onredelijk ben geweest aan de telefoon maar dat is dus verre van waar , ik ben altijd vriendelijk en vooral geduldig geweest , en pas bij de laatste mail een andere toon aangenomen ( in mijn ogen nog volkomen correct).
2 jaar terug toen ik lid werdt van Tweakdsl rade ik deze provider aan bij vrienden en collega's tot afgelopen November ben ik alleen maar positief geweest en dat ook uitgedragen naar Tweakdsl. Mischien dat er mensen zijn op dit forum die gewend zijn om als stront behandeld te worden en mij daarom vinden zeiken, dat is dan jammer want ik hou van duidelijke afspraken en vooral van eerlijkheid. Dit kan ik helaas niet meer vinden bij Tweakdsl.
Uit alle eerlijkheid wil ik nog wel melden , dat ze prijs / kwaliteit (product) in mijn ogen nog wel de beste zijn en ik daarover ook geen klachten heb. Service daar kan je bij dit bedrijf helemaal niet meer op rekenen (op enkele na dan zoal ik hier lees in dit topic ).
Dus of ik blijf bij een bedrijf met een goed product + redelijke prijs (de 2e aanbieding die mij was geboden) maar geen service ben ik nog niet uit.
Dit wordt mijn laatste post op dit forum, voor alle veel succes met tweakdsl.
Met vriendelijke groet,
Johan.
[Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 95299 op 09-01-2006 11:00]
Oké, heel leuk en aardig dat Tiscali bekend heeft gemaakt dat er centrales omgeschakeld gaan worden naar ADSL2+, en dat TweakDSL dat bekend heeft gemaakt aan de TweakGekte Slachtoffers
(helaas, ik moet ook wachten), maar heeft iemand die lijst, gewoon eens om te kijken hoeveel/welke centrales in februari gedaan worden? Of moeten we hier nu een topic starten waarin iedereen zegt op welke centrale ie zit en of ie ADSL2+ krijgt in februari
[inadvance]

[inadvance]
code:
[/inadvance]1
2
| Centrale: Omschakelen in Feb? Wageningen-Centrum Nee |

[Voor 10% gewijzigd door WubboZ op 09-01-2006 13:31]
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
Er moeten gewoon plan lijsten zijn, ook voor de BBned omschakelingen.
Dus kan iemand aan de Tiscali en BBned migratie plan lijsten komen??
Dus kan iemand aan de Tiscali en BBned migratie plan lijsten komen??
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Zoetermeer-Meerzicht NeeWubboZ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:29:
Oké, heel leuk en aardig dat Tiscali bekend heeft gemaakt dat er centrales omgeschakeld gaan worden naar ADSL2+, en dat TweakDSL dat bekend heeft gemaakt aan de TweakGekte Slachtoffers(helaas, ik moet ook wachten), maar heeft iemand die lijst, gewoon eens om te kijken hoeveel/welke centrales in februari gedaan worden? Of moeten we hier nu een topic starten waarin iedereen zegt op welke centrale ie zit en of ie ADSL2+ krijgt in februari
![]()
[inadvance]code:[/inadvance]
1 2 Centrale: Omschakelen in Feb? Wageningen-Centrum Nee
Zoetermeer-Centrum Ja
Hmm, laat me raden, je woont in Zoetermeer, maar helaas zit je op de Meerzicht centrale, damn dan ben je genaaitschiffeb schreef op maandag 09 januari 2006 @ 13:48:
[...]
Zoetermeer-Meerzicht Nee
Zoetermeer-Centrum Ja

Hoe weet je het eigelijk van twee centrales?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
Assen Noorderpark => Nee 

[Voor 12% gewijzigd door fjs op 09-01-2006 14:17]
To boldly go where no man has gone before...
Waar halen jullie die info vandaan??
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Wageningen-Centrum (Wg-C) wel.
Zoetermeer-Centrum (Ztm-C) wel.
Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) wel.
Zoetermeer-Meerzicht (Ztm-Mzt) niet inderdaad.
* bjck nieuwsgierig, zat Zoetermeer toevallig op Meerzicht
Zoetermeer-Centrum (Ztm-C) wel.
Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) wel.
Zoetermeer-Meerzicht (Ztm-Mzt) niet inderdaad.
* bjck nieuwsgierig, zat Zoetermeer toevallig op Meerzicht

Iedereen weet het van z'n eigen lijn/mail natuurlijk of het wel/niet is.
[Voor 78% gewijzigd door bjck op 09-01-2006 14:21]
Als je een mail gehad hebt dat je niet wordt overgeschakeld weet je dus dat jouw centrale er niet bij hoort.
Sjit te laat

[Voor 4% gewijzigd door fjs op 09-01-2006 14:19]
To boldly go where no man has gone before...
Ik heb helemaal geen email gehad...bjck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:17:
Wageningen-Centrum (Wg-C) gaat wel.
Zoetermeer is het alleen Meerzicht niet inderdaad.
[...]
Iedereen weet het van z'n eigen lijn/mail natuurlijk of het wel/niet is.

Dus ik word wel overgeschakeld?fjs schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:18:
[...]
Als je een mail gehad hebt dat je niet wordt overgeschakeld weet je dus dat jouw centrale er niet bij hoort.
Sjit te laat

[Voor 32% gewijzigd door LuCarD op 09-01-2006 14:19]
Heb je wel TisDSL2 dan? En is het misschien net pas opgeleverd ofzo? TweakGekte abonnement was sowieso gewoon 8/1 zonder upgrade en geen 2+.LuCarD schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:19:
[...]
Ik heb helemaal geen email gehad...
[...]
Dus ik word wel overgeschakeld?
[Voor 13% gewijzigd door bjck op 09-01-2006 14:22]
Zelfde hier... lijn eind dec opgeleverd en niks ontvangen wanneer TisADSL2 opgeleverd gaat worden.
Wel is mijn postcode check veranderd en kan ik nu gewoon TisADSL2 aanvragen zonder zinnetje binnenkort beschikbaar.
Dus ik hoor ook bij de gelukkigen?
Wel is mijn postcode check veranderd en kan ik nu gewoon TisADSL2 aanvragen zonder zinnetje binnenkort beschikbaar.
Dus ik hoor ook bij de gelukkigen?
Volgens mij heb ik wel TisDSL2.bjck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:21:
[...]
Heb je wel TisDSL2 dan? En is het misschien net pas opgeleverd ofzo? TweakGekte abonnement was sowieso gewoon 8/1 zonder upgrade en geen 2+.
Ik betaal iig wel 39,95 per maand... sinds midden/eind augustus ben ik aangesloten. Na LowLands

Ik zit in Amsterdam Oost, dus als iemand weet of ik word geupgrade gaarne.... Dan ga ik vanavond eens kijken waarom ik geen email krijg... Ik kan nu niet inloggen in het customer menu.
[Voor 29% gewijzigd door LuCarD op 09-01-2006 14:28]
Iedereen weet het toch van zichzelf? Waarom dan hier plaatsen? En misschien is het handiger als TweakDSL anders een lijst gaat publiceren als iedereen persé een lijst wil zien?
Ik heb het eerder ook al eens geschreven. De RIPE informatie van TweakDSL/Cambrium is up-to-date en je kan met je IP zien of je centrale op het nieuwe Tiscali netwerk/apparatuur is aangesloten. Dus mocht je geen mail hebben gekregen en in onduidelijkheid zitten.
Vul je IP adres in op de pagina www.ripe.net en kijk naar de informatie die is opgegeven voor dat IP blok.
Staat hier NAG*.** dan gaat het om een reeds omgebouwde centrale en dus ADSL2+ geschikt. Een kleiner deel staat dit niet en hier zal je langer geduld moeten hebben wellicht.
Ik gaat er wel vanuit dat de ripe informatie vanaf tweakdsl/cambrium correct is.
Ik heb het eerder ook al eens geschreven. De RIPE informatie van TweakDSL/Cambrium is up-to-date en je kan met je IP zien of je centrale op het nieuwe Tiscali netwerk/apparatuur is aangesloten. Dus mocht je geen mail hebben gekregen en in onduidelijkheid zitten.
Vul je IP adres in op de pagina www.ripe.net en kijk naar de informatie die is opgegeven voor dat IP blok.
inetnum: 84.245.34.0 - 84.245.34.255 netname: NL-CAMBRIUM descr: Cambrium BV descr: Tiscali ADSL lines descr: NAG1.UT-NBW
Staat hier NAG*.** dan gaat het om een reeds omgebouwde centrale en dus ADSL2+ geschikt. Een kleiner deel staat dit niet en hier zal je langer geduld moeten hebben wellicht.
Ik gaat er wel vanuit dat de ripe informatie vanaf tweakdsl/cambrium correct is.
[Voor 65% gewijzigd door bjck op 09-01-2006 14:48]
Lol doe je nou een mod break op je eigen post? 
Ga vanavond eens zien, zeer handig! Ik weet me ip niet zo uit me hoofd...

Staat het ook niet hierbij:Quakie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:53:
http://tweakers.net/my.tnet/?action=sessions
http://gathering.tweakers.net/forum/logout <--- Dit logt je niet uit, je moet het nog bevestigen! Maar als je sessie gelockt heb op je ip krijg je die hier te zien.
descr: NAG10-ASD

www.whatismyip.comQuakie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:53:
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
kreeg net mailtje dat binnen 2 dagen mijn modem verzonden wordt. zou vorige week gebeuren naja ik heb toch nog maar 8mbit bbned.
Ik denk niet dat hij nu thuis is. En met deze site krijg je huidige IP te zien en niet je ip adres thuis....
Ja sry zit hard te werken hier! En af en toe tweakers te lezen uiteraard... hehehe nodige afwisseling moet je hebben op een dag.
Kreeg mooie netwerk ip
thx voor links.
Kreeg mooie netwerk ip

Dit topic is gesloten.