Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.675 views sinds 30-01-2008

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01-2021

WubboZ

Evil Inside

bjck schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:17:
Wageningen-Centrum (Wg-C) wel.
Zoetermeer-Centrum (Ztm-C) wel.
Zoetermeer-Palenstein (Ztm-Pls) wel.
Zoetermeer-Meerzicht (Ztm-Mzt) niet inderdaad.
[...]
eeeh, nu snap ik er niets meer van. TweakDSL zelf zegt Geen Adsl2+, bjck zegt wel, en ik heb NAG*...
* WubboZ gaat toch nog een keer met de helpdesk bellen :7

[Voor 11% gewijzigd door WubboZ op 09-01-2006 15:28]

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Quakie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:25:
Ja sry zit hard te werken hier! En af en toe tweakers te lezen uiteraard... hehehe nodige afwisseling moet je hebben op een dag.

Kreeg mooie netwerk ip :P thx voor links.
Het TweakDSL IP waarmee je voorheen in dit topic postte:
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG5.****
Even de plaatsnamen ****tjes van gemaakt voor de privacy. Maar het lijkt erop dat je inderdaad op een NAG zit :)

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Thx! Goed nieuws! Ik neem aan dat dit geen garantie is dat we ook daadwerkelijk in Feb worden omgezet.

Ik ben op zich nu al tevreden met me 8Mbit, zeer strakke lijn / hoge snelheid moet hem alleen nog testen in games qua pings enzo... nu had ik kabel met ping van 40 45 dus zal wel iets lager uitkomen dacht ik zo.

Ik teken nergens meer voor

Anoniem: 81359

Ander Tweakdslers die een Tiscali lijn hebben toevallig de laaste 10 minuten ook regelmatig onderbrekingen? (anders is m'n nieuwe modem brak)

• Xandrios
Geen last van, maar kan plaatselijk probleem zijn natuurlijk.

Aan de andere kant, als je net een ander modem in gebruik hebt genomen, is het wel waarschijnlijk dat die er iets mee te doen heeft...

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Help! :P

:+

ik raakte de wegvallende lijnen een beetje beu (BBned 16WO over ISDN)
daarbij doet mijn router niet mee met de hoge snelheden :|

geweldig

vandaag een Linsys WAG54 GS ADSL2 modem gehaald.
Deze modem traint in op 21,4 mbps ( :o ! )
Dat scheelft even 5 mbps.

ondanks dat, krijg ik via de download server, niet meer dan de 'gebruikelijke' 1,6 MB/sec

valt dit nog te finetunen / optimaliseren wellicht?
want ik ben wel ernstig gecharmeerd van die intrainsnelheid *D

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
WubboZ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 15:28:
[...]

eeeh, nu snap ik er niets meer van. TweakDSL zelf zegt Geen Adsl2+, bjck zegt wel, en ik heb NAG*...
* WubboZ gaat toch nog een keer met de helpdesk bellen :7
Dan kan het eignelijk niet missen inderdaad. Ik vermoed dat TweakDSL ook graag wil weten als er bij ze een foutje is ingeslopen en jij een mail kreeg dat het niet mogelijk zou zijn.
Quakie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:08:
Thx! Goed nieuws! Ik neem aan dat dit geen garantie is dat we ook daadwerkelijk in Feb worden omgezet.

Ik ben op zich nu al tevreden met me 8Mbit, zeer strakke lijn / hoge snelheid moet hem alleen nog testen in games qua pings enzo... nu had ik kabel met ping van 40 45 dus zal wel iets lager uitkomen dacht ik zo.
Garanties krijg je niet, tenzij je de mail van TweakDSL hebt ontvangen (maar dat was net voordat je online kwam). Dan nog staat er niet in die mail letterlijk dat het voor 1 Feb is, maar je kan er wel vanuit gaan dat je er als eerste bij bent. 't Is immers al omgebouwd naar ADSL2+ geschikte apparatuur waar je nu al via surft.
Quakie schreef op maandag 09 januari 2006 @ 14:53:
Lol doe je nou een mod break op je eigen post? :P
Viel toch duidelijk op zo :P Doel heiligt de middelen.

[Voor 9% gewijzigd door bjck op 09-01-2006 18:29]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• paQ
  • Nu online
nou ik krijg er 1,99 - 2,04 MB/sec down uit, wired.
Geen idee of ik nog iets met Qos instellingen kan doen? (geen idee wat het is ook)

maar wireless, is het met 1,2 MB stop ;(

(wat is dat toch voor iets vaags :?)

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
Zit je gewoon aan je max van je draadloze verbinding...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• paQ
  • Nu online
maar aan welke kant dan?
ontvangende partij?
die hebben allen 54 mpbs G kaartjes

de modem/router, is een GS
Speedbooster.

echt veel sneller is er imo niet verkrijgbaar.
Een aangezien de router deze snelheden ondersteund, dan moet een 54 mbps wifi kaartje dat toch zeker gewoon oppikken :?

[Voor 4% gewijzigd door paQ op 09-01-2006 19:19]

Anoniem: 81359

Xandrios schreef op maandag 09 januari 2006 @ 17:22:
Aan de andere kant, als je net een ander modem in gebruik hebt genomen, is het wel waarschijnlijk dat die er iets mee te doen heeft...
Oude modem eraan gehangen en geen problemen meer. Morgen maar even bellen.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
paQ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 19:18:
maar aan welke kant dan?
ontvangende partij?
die hebben allen 54 mpbs G kaartjes

de modem/router, is een GS
Speedbooster.

echt veel sneller is er imo niet verkrijgbaar.
Een aangezien de router deze snelheden ondersteund, dan moet een 54 mbps wifi kaartje dat toch zeker gewoon oppikken :?
Je mag met veel 54Mbit kaartjes heeeeeeeeeeeel blij zin als je de 20Mbit haalt, dus het is niet heel gek dat je maar 12Mbit haalt ongeveer. Het gros van de kaarten haalt dat maar...

• paQ
  • Nu online
ik vraag me dan serieus af waarom de doorvoersnelheid van die krengen dan 54 mbps is... ;(
de router staat notabene naast mijn laptop, alwaar een intel wireless adapter zit ingebouwd.

• bjck
paQ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:37:
ik vraag me dan serieus af waarom de doorvoersnelheid van die krengen dan 54 mbps is... ;(
de router staat notabene naast mijn laptop, alwaar een intel wireless adapter zit ingebouwd.
Komt door protocol wat gebruikt wordt met wireless. Is voor de doorvoersnelheid effectief heel erg beroerd. Al is je wireless connectie 54Mbps is 10 a 20Mbps heelwat inderdaad.

• Quakie

Quakie

quakelen

paQ schreef op maandag 09 januari 2006 @ 20:37:
Had het ook

Dat via draadloos max 800Kb haalde en via draadje 1300Kb (kabel was dat).

Nieuwe intel drivers.
Settings nalopen
Nieuwere versie hadden bij mij de volgende nieuwe optie:

Modus preambule

Deze had ik op lang gezet. Tevens mtu settings naar max van router 1492 uit me hoofd en ging even snel als draad.
Ook ging ik van pc naar pc draadloos aardig omhoog in snelheid.
schommelt vroeger tussen 37 en 44% via 54Mbit.

Nu gaat het via me speedtouch modem qua draad en ips en haal maar 20% :?

Q is dus niet blij met zijn huidige netwerk.. by the weg.... is de newsserver traag vandaag? haal max 500Kb

[Voor 7% gewijzigd door Quakie op 09-01-2006 21:38]

• Xandrios
Er is morgen onderhoud op het newsplatform, dat zal er mischien iets mee te maken hebben :)
10 jan 2006 09:00 Onderhoud loadbalancer news platform

Rond 9:00 's morgens wordt er onderhoud gepleegd op de loadbalancer van het news platform. Dit duurt ongeveer een kwartier en heeft tot gevolg dat de news service tijdelijk niet bruikbaar is.

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke heheh stond op punt om me router tussen me modem en pc weg te trekken:P

Kijk ik het nog even aan.

Opbouw is het volgende voor diegene die het interesant vind zo op de maandagavond:

Speedtouch modem

Draad 14meter naar router

Router naar 1 pc plus 1 draadloos

Enige is dat draad terug gaat richting de speedtouch maar anders moet ik gaten boren.

Nu haal ik max 80% van me netwerk via draad. Dit was vroeger met alleen een router en kabelmodem 99%
Ook draadloos duurt het uren voordat ik ip krijg van de speedtouch via de router.
Ook hier is snelheid weg. max 20 tot 25%. Zie post boven. zat rond de 44%

Kan dat komen door de extra lange draden plus routermodem en router>? (Router doet niks qua ip s uitdelen)

• paQ
  • Nu online
die linksys router die ik nu gebruik, laat bedraad wel veel door iig :)
zoals ik eerder al schreef tegen de 2 MB / sec :)

• Quakie

Quakie

quakelen

Ja en ik nam aan dat je dat ook wilde draadloos?

Hier kan je je settings laten testen, dit is geen speedtest maar geeft mogelijk oplossingen om draadloos sneller internet te hebben.

http://www.dslreports.com/tweaks

[Voor 65% gewijzigd door Quakie op 09-01-2006 22:08]

• paQ
  • Nu online
die wil ik wel ja ;)

ik snap maar bitter weinig van alle abacadabra in die tester :?
ik kan die velden nieteens terugvinden waar die instellingen kunnend gedaan worden

• Quakie

Quakie

quakelen

Aha, hij had dus aanbevelingen...

Je kan op die site bij tool DrTCP downloaden. zal je zien dat die settings allemaal terugkomen.

• paQ
  • Nu online
Ik koop er denk ik liever een PCMCIA ding bij, waarvan ik weet dat hij sneller zal ontvangen.

Overigens wel vreemd dat de linksys modem, gewoon zomaar even 400 KB hoger gaat zitten in downstream. Ik vind het een enorm verschil :o

edit:
ik heb maar met de Engelstalige afdeling van Linksys gebeld, want de Nederlandse nummers zijn niet bereikbaar. :|
(presales wordt verbroken na exact 1.min 45 sec, en de support lijn werkt nieteens)

De meneer (volgens mij een Italiaan) zei dat ze 70% van de maximale snelheid van de kaart garanderen bij een GS verbinding onderling.
Dus zou ik een USB GS adapter, of GS PCMCIA adapter aanschaffen, dan kon ik er vanuit gaan, dat ik (in mijn geval) 16 mbps inet verbinding zo doorzet, wireless.

:)

[Voor 54% gewijzigd door paQ op 10-01-2006 10:13]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 08:52

MetalRush

PAS OP, HÈ !

offtopic:
Zeg paQ, als je met alle geweld full speed uit je router wilt halen... waarom rij je dan als een oud wijf in je taxi? :+

Dat Belkin-spul is ook niet alles... Ik heb er 1 gekregen en bij mijn buren geinstalleerd. De ontvangst van het ding is echt om te janken, terwijl een LinkSys wel volle bak aan signaal grijpt.
Ik ben niet zo dol op dat 'low budget'-spul (Disclaimer: ik wil niet zeggen dat alles wat low budget of goedkoop is, ook direct slechte kwali is...)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• paQ
  • Nu online
offtopic:
ik rijd netjes (meestal) en dus niet als een maniak ;)

Ik denk dat ik de gok maar ga wagen en even zo'n kaartje haal.
(zonde dat er nog zoveel extra dingen komen kijken eigenlijk als je ineens een veel hogere Inet verbinding hebt :?

• Quakie

Quakie

quakelen

tja, je gaat voor gemak in dit geval lijkt me.

instellingen doen ook een hoop heb ik gemerkt.
grote kans dat je hetzelfde ook bereikt met je huidige spul.

• paQ
  • Nu online
ik heb gepield met alle Intel instellingen die jij ook aangaf, maar ik kom niet boven de 1,2 MB/sec uit helaas ;(

Daarbij geeft de speedboost functie aldus linksys een veel snellere verbinding (en dus overdracht)
Maar daar dienen de adapters wel compatible te zijn onderling.

• paQ
  • Nu online
1,7 MB momenteel op linksys speedboost kaartje :)
(router staat echter nog boven)

Anoniem: 111186

??? News Server van tweakdsl plat/bijna (13:30) meer mensen last van ???

Rond 9:00 's morgens wordt er onderhoud gepleegd op de loadbalancer van het news platform. Dit duurt ongeveer een kwartier en heeft tot gevolg dat de news service tijdelijk niet bruikbaar is.

Weet niet of hier mee temaken heeft maar dit zou een 15min duren.

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 10-01-2006 13:52]

Anoniem: 12748

Anoniem: 111186 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:50:
Ik heb nergens last van, loopt nog steeds met 812 KB/s >:)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 111186 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:50:

Weet niet of hier mee temaken heeft maar dit zou een 15min duren.
Tsja, ik zat zojuist door de tekstgroepen heen te bladeren en het duurde af en toe erg lang eer een bericht uiteindelijk werd getoond. Het lijkt me dat er ergens iets niet helemaal goed zit.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10-2021
Nou mensen, eindelijk is mijn modem verzonden, en vandaag zou die binnen moeten zijn. Geweldig toch? :P

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
WiNlUx schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:16:
Nou mensen, eindelijk is mijn modem verzonden, en vandaag zou die binnen moeten zijn. Geweldig toch? :P
Ik heb vandaag de Copperjet 816 binnengekregen, maar helaas zit ik vast op die 2/1 totdat de centrales omgezet zijn :'(

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Ik heb vrijdag het ondertekende contract opgestuurd voor m'n 10mbit migratie van demon naar tweak.

Hoelang duurde het voor jullie iets hoorden? Krijg je een mailtje of gaat het allemaal per post? :)

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 20:08
WiNlUx schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:16:
Ik hoop voor je dat je het corrcte modem krijgt :P

Mij hebben ze zon asus adsl1 geval gestuurd :Z

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-01-2021

WubboZ

Evil Inside

Damn, ze zijn echt lekker bezig bij TweakDSL |:(
Net weer gebeld, krijg ik eerst iemand aan de telefoon die zegt dat je pas ADSL2+ kan krijgen als je langer dan een jaar lid bent, ik alles uitleggen, over die actie van september met 8mbit tot 24mbit mogelijk was, wist ie niets van. Daarna kreeg ik een vrouw aan die lijn die ongeveer het zelfde zei, maar het uiteindelijk wel snapte (na een lulverhaal over centrales). Die vertelde toen dat mijn centrale idd wel was omgebouwd (zoals bjck, en ik al dachten), en dus toch in feb om gaat. Dus vroeg ik waarom ik geen email had gehad, maar daar wist geen van de twee wat vanaf (die emails in t algemeen), die zouden van tiscali komen, en daar zou niemand bij tweak wat vanaf weten 8)7
Helaas voor hun had ik gister ook iemand van hun aan de lijn die me die email gewoon voorlas...

Noujah, ik wacht februarie wel af, en dan zien we daarna wel hoe snel we gaan 8)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08-2019
Zijn er nog plannen voor een (secure) IMAP server bij Tweak?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:42
Vandaag m'n nieuwe (werkende!) Asus gehad. :)

• bjck
WubboZ schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:45:
Damn, ze zijn echt lekker bezig bij TweakDSL |:(
Net weer gebeld, krijg ik eerst iemand aan de telefoon die zegt dat je pas ADSL2+ kan krijgen als je langer dan een jaar lid bent, ik alles uitleggen, over die actie van september met 8mbit tot 24mbit mogelijk was, wist ie niets van. Daarna kreeg ik een vrouw aan die lijn die ongeveer het zelfde zei, maar het uiteindelijk wel snapte (na een lulverhaal over centrales). Die vertelde toen dat mijn centrale idd wel was omgebouwd (zoals bjck, en ik al dachten), en dus toch in feb om gaat. Dus vroeg ik waarom ik geen email had gehad, maar daar wist geen van de twee wat vanaf (die emails in t algemeen), die zouden van tiscali komen, en daar zou niemand bij tweak wat vanaf weten 8)7

Helaas voor hun had ik gister ook iemand van hun aan de lijn die me die email gewoon voorlas...

Noujah, ik wacht februarie wel af, en dan zien we daarna wel hoe snel we gaan 8)
Ze kunnen toch zien dat je een TisDSL2 abonnement hebt en dan mag je wel hopen dat ze weten wat voor producten ze in de kuip hebben (gehad). Mail komt natuurlijk niet van Tiscali, daar heb jij toch helemaal niets mee van doen qua contract en contact.

Door die enorme lading aan aanbiedingen en abonnements namen- en prijzen zien ze zelf door de bomen het bos niet meer. Maar als je een ISP als XS4all of Demon bekijkt die eigenlijk vrij 'vaste' producten is daar ook weer wat voor te zeggen (al geeft dat ook veel gezeur voor bestaande klanten).

Maar gezien ze melden dat je pas na een jaar abonee te zijn geweest ADSL2+ kan krijgen. Heb je dan geen TisDSL2 besteld?

Kan mij voorstellen dat je verkeerd in het systeem staat (verkeerd abonnement) en dat je daarom deze antwoorden krijgt. En dat je ook daarom geen mail hebt ontvangen en daarom ook niet omgezet wordt straks wellicht. Ik zou dit laten controleren!

[Voor 30% gewijzigd door bjck op 10-01-2006 20:20]

• peeweeherman
  • Laatst online: 13-05 14:37

peeweeherman

energieleverend.nl

Yes, vandaag zou de adsl2+-lijn worden opgeleverd!

Ik bel de helpdesk om te helpen met instellingen, wijst ipconfig uit dat er nog geen verbinding is op mijn laptop die rechtstreeks met het modem is aangesloten. Zegt de medewerker dat het modem uit moet, had deze echter al dagen aan staan. Haal de spanning er af en weer op, krijg ik wel een ip-adres.

Echter nog geen internet, dus bel opnieuw helpdesk, is het net half zes geweest 8)7
Is er ook een helpdesk die 's avonds bereikbaar is (naast tweakers natuurlijk!)???

IP adres en DNS adres staan op auto, vergeet ik instellingen?
Heb een copperjet modem; oranje lampjes van ethernet en ADSL branden gewoon.

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

• robhof
  • Laatst online: 14:12

robhof

Lembongan view

Van het weekend Tweak B10 bij m'n vriendin werkend gekregen. Vier dagen voor de opgegeven datum en het was een typisch geval van plug-n-play! :)

Vooraf twijfelde ik nogal over de plaatsing van de modem (bij ISRA of boven bij pc), omdat ik veel las over een zo kort mogelijke kabel gebruiken. Ik had de modem nu boven gezet en met 15m standaard telefoonkabel (indien niet goed, dan alternatieven bekijken) verbonden met de splitter beneden. De verbinding was gelijk perfect (950K+, stabiele ping), dus de 'angst' die ik had over een evt. niet-stabiele verbinding was ongegegrond. Blijkbaar is de kwaliteit van het signaal hier goed genoeg om die 15 meter ook nog te overbruggen via een tel. kabel.

In dit topic zijn vaker vragen geweest over de te gebruiken kabels/plaatsing modem etc. en wilde even melden dat het, zoals eerder aangegeven door diverse personen, allemaal niet zo nauw hoeft te luisteren indien het signaal oké is en de gebruikte materialen in huis in orde zijn.

offtopic:
Nu nog gaan samenwonen om gebruik te kunnen maken van die snelle verbinding.... *slik* ;)

Anoniem: 87709

@PEEWEE_HERMAN:

Activeren misschien?

Activatie
Als je nieuw bent op het Tiscali netwerk, zul je je verbinding moeten activeren. Je zult in het begin een speciaal IP adres krijgen, namelijk een 1.253.xx.xx IP-adres. Daarmee kun je slechts naar 1 website surfen: De activatie-pagina. Als het goed is wordt je daar vanzelf heengeleid (ongeacht welk webadres je wilt bezoeken), maar soms werkt dat niet (Als je een andere DNS-server gebruikt bijvoorbeeld). Mocht je wel het 1.253.xx.xx-Ip krijgen, maar niet de activatie pagina zien, kun je je verbinding hier activeren: http://1.254.254.253.

Note: Niet alle gegevens op de activatie pagina kun je controleren. Naam en adres is voldoende.

Na het activeren moet je je modem en (als je modem weer compleet is opgestart), je router restarten. Als je geen router gebruikt, start dan weer een dos-prompt, en type:
ipconfig /release
ipconfig /renew

Anoniem: 17439

Ik heb nu mijn BO16 binnen, en die gaat als een speer.
Ik maak nu gebruik van de Coperjet 1616, en die trained op 20Mbit.

Als ik uit mijn raam kijk, zie ik de wijkcentrale (100m), maar na een meting blijkt dat ik 830 meter van de centrale zit.
En dan toch nog op 20Mbit trainen. :)

Mocht heel ff proeven van de 20Mbit newsserver ;) en dan download ik ook echt met 2mb/s ;)
Alleen met mijn wireless router, de drayek 2900VG kom ik niet verder dan 600 t/m 700Kb/s.

Beetje jammer, misschien heeft iemand van jullie een idee?

Ben erg tevreden met mijn Tweakdsl verbinding.

• Xandrios
Peewee_Herman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 18:09:
Yes, vandaag zou de adsl2+-lijn worden opgeleverd!

Ik bel de helpdesk om te helpen met instellingen, wijst ipconfig uit dat er nog geen verbinding is op mijn laptop die rechtstreeks met het modem is aangesloten. Zegt de medewerker dat het modem uit moet, had deze echter al dagen aan staan. Haal de spanning er af en weer op, krijg ik wel een ip-adres.

Echter nog geen internet, dus bel opnieuw helpdesk, is het net half zes geweest 8)7
Is er ook een helpdesk die 's avonds bereikbaar is (naast tweakers natuurlijk!)???

IP adres en DNS adres staan op auto, vergeet ik instellingen?
Heb een copperjet modem; oranje lampjes van ethernet en ADSL branden gewoon.
Als jij gewoon een 8x.xx.xx.xx IP krijgt, is je internet prima in orde. Dan is het enige probleem dat ik kan voorstellen mischien een firewall?
robhof schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:03:
Van het weekend Tweak B10 bij m'n vriendin werkend gekregen. Vier dagen voor de opgegeven datum en het was een typisch geval van plug-n-play! :)

Vooraf twijfelde ik nogal over de plaatsing van de modem (bij ISRA of boven bij pc), omdat ik veel las over een zo kort mogelijke kabel gebruiken. Ik had de modem nu boven gezet en met 15m standaard telefoonkabel (indien niet goed, dan alternatieven bekijken) verbonden met de splitter beneden. De verbinding was gelijk perfect (950K+, stabiele ping), dus de 'angst' die ik had over een evt. niet-stabiele verbinding was ongegegrond. Blijkbaar is de kwaliteit van het signaal hier goed genoeg om die 15 meter ook nog te overbruggen via een tel. kabel.

In dit topic zijn vaker vragen geweest over de te gebruiken kabels/plaatsing modem etc. en wilde even melden dat het, zoals eerder aangegeven door diverse personen, allemaal niet zo nauw hoeft te luisteren indien het signaal oké is en de gebruikte materialen in huis in orde zijn.

offtopic:
Nu nog gaan samenwonen om gebruik te kunnen maken van die snelle verbinding.... *slik* ;)
Dat kan bij jou goed uitpakken, maar vaak is dat niet het geval. Zeker niet bij ADSL2+. Daarom is het toch heel erg aan te raden het modem WEL bij de ISRA te zetten in eerste instantie :)

[Voor 3% gewijzigd door Xandrios op 10-01-2006 19:20]

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Anoniem: 87709 schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:06:
@PEEWEE_HERMAN:

Activeren misschien?

Activatie
Als je nieuw bent op het Tiscali netwerk, ...
Ik heb een Tweak B10 abonnement, voor zover ik weet dus geen Tiscali maar BBNed.

De splitter zit netjes achter de ISRA, vandaar korte kabel naar het modem.
V.w.b. de kabels had die meneer van de helpdesk het over een blauwe netwerkkabel die standaard bij het pakket zit. Bij mijn pakketje zat een rode, met als label "Cross".
Kan iemand bevestigen dat de kabel van modem naar laptop een cross-cable moet zijn?

[Voor 11% gewijzigd door peeweeherman op 10-01-2006 19:21]

• WiNlUx
The Wizard schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 15:34:
[...]

Ik heb vandaag de Copperjet 816 binnengekregen, maar helaas zit ik vast op die 2/1 totdat de centrales omgezet zijn :'(
Tja, bij mij traint ie ook nog op 8mbit in. Maar ik had bij Demon wel 2 mbit, dus ik snap het niet allemaal!
Kid_E schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:38:
[...]

Ik hoop voor je dat je het corrcte modem krijgt :P

Mij hebben ze zon asus adsl1 geval gestuurd :Z
Bij mij hebben ze een Copperjet 816 verstuurd. Staat netjes ADSL2+ op :>

• Xandrios
Peewee_Herman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:20:
[...]

Ik heb een Tweak B10 abonnement, voor zover ik weet dus geen Tiscali maar BBNed.

V.w.b. de kabels had die meneer van de helpdesk het over een blauwe netwerkkabel die standaard bij het pakket zit. Bij mijn pakketje zat een rode, met als label "Cross".
Kan iemand bevestigen dat de kabel van modem naar laptop een cross-cable moet zijn?
Als het lampje 'ethernet' op je modem brand, is de kabel wel in orde. Je kreeg toch ook een IP-adres? Wat zijn de eerste paar nummers van dat IP?

• spokje
WiNIUx: Hoelang duurde het voordat jij wat hoorde toen je je contract ondertekend opgestuurd had?
En kreeg je per post of per mail informatie over je aanvraag?

Kid_E mag ook antwoorden hoor ;)

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Xandrios schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:34:
[...]
Als het lampje 'ethernet' op je modem brand, is de kabel wel in orde. Je kreeg toch ook een IP-adres? Wat zijn de eerste paar nummers van dat IP?
Hmm, heb net gechecked, krijg nu geen IP meer. :?
Eerste nummer was 168 meen ik, rest weet ik zo niet.
Ik check morgen wel weer samen met helpdesk, dit keer maar iets vroeger naar huis.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
pretorian schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 17:03:
Zijn er nog plannen voor een (secure) IMAP server bij Tweak?
is er al:
mail.tweakdsl.nl ;)

http://specs.tweak.to/5253

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 20:08
spokje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:39:
WiNIUx: Hoelang duurde het voordat jij wat hoorde toen je je contract ondertekend opgestuurd had?

Je krijgt binnen een paar dagen een brief met inlog gegevens. Wanneer je die hebt kun je al van je email en homepage gebruikmaken.

Wanneer je verbinding omgaat valt niet precies te zeggen. Wanneer je in het customer menu ziet dat je een dsl lijnnummer hebt gekregen kun je ervanuit gaan dat je die dag/nacht wordt omgezet.

Al met al duurt het zon 3 weken denk ik. B)

• Xandrios
Peewee_Herman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Hmm, heb net gechecked, krijg nu geen IP meer. :?
Eerste nummer was 168 meen ik, rest weet ik zo niet.
Ik check morgen wel weer samen met helpdesk, dit keer maar iets vroeger naar huis.
169 begint ie dan mee. Dat is een IP dat windows zelf (aan zichzelf) toekent als hij geen internet connectie kan vinden. Dat IP betekend dat dat adslverbinding nog niet (goed?) werkt.

Brand het line-sync lampje (of: 'dsl') wel op je modem?

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-04 12:47

Mister_T

@+31180

is er al:
mail.tweakdsl.nl ;)
uh ? sind wanneer ? echt waar ?

Nou moe werkt nog ook .....alleen niet beveiligd als ik het goed heb

[Voor 31% gewijzigd door Mister_T op 10-01-2006 20:20]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mister_T schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:11:
[...]

uh ? sind wanneer ? echt waar ?

Nou moe werkt nog ook .....alleen niet beveiligd als ik het goed heb
Ooo... Ook nog wat meer info? Agenda werkt ook via imap?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04 08:14
:(
VoDSL heeft weer een probleem, kan momenteel niet naar vaste (kpn) nummers bellen. Vreemd genoeg wel naar mobiele nummers. Kan dit met onderhoud aan routers te maken hebben?
Dit heb ik al eens eerder gehad een keer resetten was toen genoeg... nu blijkbaar niet. Zo meteen nog maar eens proberen. Ik vind het nog steeds vage misterie... heeft er nog iemand een informatief linkje over VoDSL / VOIP ?(het is niet hetzelfde dat weet ik... heeft iets met bandbreedte te maken dat weet ik ook... maar wat precies??? beats me)

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 22:54
Peewee_Herman schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:20:
[...]

Het kan goed zijn dat je geen IP adres krijgt op je modem als je de verkeerde kabel gebruikt.
De meegeleverde rode kabel is een cross kabel. Als je deze tussen de modem en je PC (of notebook) zet zou je na het resetten van de modem naar een tijdje vanzelf een IP adres moeten krijgen en ook een werkende internet verbinding hebben.

Ik heb het hier ook al eens een paar keer meegemaakt dat mijn (Copperjet) modem na een reset geen IP adres kreeg. Ik heb er nog wel een netwerk switch tussen zitten. Even de rode kabel tussen de modem en 1 PC en na een paar minuten was ie weer goed. Daarna kon ook de switch er weer tussen en bleef het goed werken.

Het is vrij simpel te testen op die manier en wellicht lost het je probleem op.
Even voor de duidelijkheid: een cross kabel is niet hetzelfde als een gewone UTP kabel!
De cross betekent dat er een verdraaing in de kabel zit, de verbindingen zijn gekruisd.
Vandaar ook de rode kleur om de kabel beter herkenbaar te maken wat ook weer niet alles zegt natuurlijk want je kunt iedere willekeurig kleur aan een kabel geven .....

• spokje
Kid_E schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:52:
[...]

Je krijgt binnen een paar dagen een brief met inlog gegevens. Wanneer je die hebt kun je al van je email en homepage gebruikmaken.

Wanneer je verbinding omgaat valt niet precies te zeggen. Wanneer je in het customer menu ziet dat je een dsl lijnnummer hebt gekregen kun je ervanuit gaan dat je die dag/nacht wordt omgezet.

Al met al duurt het zon 3 weken denk ik. B)
Bedankt :) dan weet ik dat ik nog ff geduld moet hebben :)

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
WiNlUx schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:29:
[...]
Tja, bij mij traint ie ook nog op 8mbit in. Maar ik had bij Demon wel 2 mbit, dus ik snap het niet allemaal!
[...]
Ze zijn bij mij "vergeten" om het profiel om te zetten naar 8/1, dat had BBned moeten doen, nu kan het niet meer, en moet ik wachten op de ADSL2+ migratie. Maar ja, wanneer dat is... Niemand heeft een lijst, daar moeten toch meer gegevens bekend van zijn? Ze zouden op 10 januari beginnen daarmee, maar welke centrales eerst??

• bjck
HoppyF schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 20:57:
[...]

Het kan goed zijn dat je geen IP adres krijgt op je modem als je de verkeerde kabel gebruikt.
De meegeleverde rode kabel is een cross kabel. Als je deze tussen de modem en je PC (of notebook) zet zou je na het resetten van de modem naar een tijdje vanzelf een IP adres moeten krijgen en ook een werkende internet verbinding hebben.

Ik heb het hier ook al eens een paar keer meegemaakt dat mijn (Copperjet) modem na een reset geen IP adres kreeg. Ik heb er nog wel een netwerk switch tussen zitten. Even de rode kabel tussen de modem en 1 PC en na een paar minuten was ie weer goed. Daarna kon ook de switch er weer tussen en bleef het goed werken.

Het is vrij simpel te testen op die manier en wellicht lost het je probleem op.
Even voor de duidelijkheid: een cross kabel is niet hetzelfde als een gewone UTP kabel!
De cross betekent dat er een verdraaing in de kabel zit, de verbindingen zijn gekruisd.
Vandaar ook de rode kleur om de kabel beter herkenbaar te maken wat ook weer niet alles zegt natuurlijk want je kunt iedere willekeurig kleur aan een kabel geven .....
Windows geeft alleen IP adressen aan interfaces als ze UP zijn. Dus zonder juiste kabel zou het 'kabel niet verbonden' zijn.

• Quakie

Quakie

quakelen

Link Information
Uptime: 4 days, 5:59:46
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.776
Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 7,34 / 168,72
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 13,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 9,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 13,0
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 2 / 0
FEC Errors (Up/Down): 206 / 69
CRC Errors (Up/Down): 144 / 2
HEC Errors (Up/Down): 82 / 2

Euh domme vraag misschien maar moet ik me zorgen maken met zoveel errors? Laatste 3dagen is me snelheid in gezakt en mag ik blij zijn als ik 800 haal.... zat een dag continue erboven.

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Migratielijst overgenomen van het Speedxs forum, ik weet niet of het klopt... :

Migraties week 2

Alr-Sfk ALMERE

Alr-Bw ALMERE

Alr-Sc ALMERE

Alr-Shk ALMERE

Nk NIJKERK GLD

Eml ERMELO

Nm-Htsh NIJMEGEN

Mas MAARSSEN

Alr-Sfk ALMERE

Alr-Bw ALMERE

Alr-Sc ALMERE

Alr-Shk ALMERE

Dnt-C DRONTEN

Lar LAREN NH

Rt-Spp ROTTERDAM

Ledn-C LEIDEN

Bnv-C BARNEVELD

Mdn MUIDEN

Dnt-C DRONTEN

Lar LAREN NH

Wd-C WOERDEN

IJss IJSSELSTEIN UT

Gv-Mx DEN HAAG

Ehv-Strij EINDHOVEN

Oth-C OOSTERHOUT NB

Hd-C HARDERWIJK

Sos SOEST

Wd-C WOERDEN

IJss IJSSELSTEIN UT

Gv-Rwk RIJSWIJK ZH

Gv-Sv DEN HAAG

Gv-Mx DEN HAAG

Kawij-Aw KATWIJK ZH

Bd-But BREDA

Amf-C AMERSFOORT

Ut-Z UTRECHT

Ledn-Csl LEIDEN

Amf-Zlh HOOGLAND

Gv-Rwk RIJSWIJK ZH

Gv-Sv DEN HAAG

Dt-Vhf DELFT

Bv-N BEVERWIJK

Mdb-C MIDDELBURG

Vs-Lmb VLISSINGEN

Vs-Snbr VLISSINGEN

Mdh-C MIDDELHARNIS

Ble BRIELLE

Spij-C SPIJKENISSE

Rt-Hvt HOOGVLIET ROTTERDAM

Week 3

Dt-C DELFT

Ztm-Pls ZOETERMEER

Tl-C TIEL

Niwg-N NIEUWEGEIN

Ddt-Srb DORDRECHT

Ddt-Zdt ZWIJNDRECHT

Tnz-C TERNEUZEN

Gs-C GOES

Zvb-C ZEVENBERGEN

Zvb-Hod MOERDIJK

Odb OUDENBOSCH

Boz-C BERGEN OP ZOOM

Obl-C OUD BEIJERLAND

Dt-C DELFT

Ztm-Pls ZOETERMEER

Tl-C TIEL

Niwg-N NIEUWEGEIN

Aml-C ALMELO

Es-C ENSCHEDE

Pt POORTUGAAL

Rt-Z ROTTERDAM

Ddt-C DORDRECHT

Ddt-Ppd PAPENDRECHT

Rij RIJEN

Gr-Hrwk GORINCHEM

Sh SCHOONHOVEN

Hdvg HARDINXVELD GIESSENDAM

Ap-Z APELDOORN

Es-C ENSCHEDE

Aml-C ALMELO

Gn-C GRONINGEN

Hgl-C HENGELO OV

Rt-Sdm SCHIEDAM

Rt-Vdg VLAARDINGEN

Hi HENDRIK IDO AMBACHT

Sdt-C SLIEDRECHT

Ab ALBLASSERDAM

Ddt-Dbd DORDRECHT

Rd-C RIDDERKERK

Rt-IJsm ROTTERDAM

Ap-C APELDOORN

Ap-Z APELDOORN

Amr-C ALKMAAR

Amr-Dmr ALKMAAR

Asd-Z AMSTERDAM

Rt-Grod SCHIEDAM

Rt-Scb ROTTERDAM

Rt-Ldij ROTTERDAM

Rt-Pdt ROTTERDAM

Bek BERKEL EN RODENRIJS

Pij PIJNACKER

Ut-No UTRECHT

Ut-Bhv BILTHOVEN

Amr-C ALKMAAR

Amr-Dmr ALKMAAR

Asmr AALSMEER

Asd-Z AMSTERDAM

Hlm-C HAARLEM

Ztm-Rok ZOETERMEER

Ndrp NOOTDORP

Hvs-C HILVERSUM

Hvk HOEVELAKEN

Lls-C LELYSTAD

Alr-hvn ALMERE

Ptn PUTTEN

Ns NUNSPEET

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Dat zou dan inhouden dat ik volgende week gemigreerd wordt (week 3 Pijnacker)?
Dat zou te gek zijn. :) Maar eerst zien en dan geloven.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• bjck
Quakie schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:08:

Euh domme vraag misschien maar moet ik me zorgen maken met zoveel errors? Laatste 3dagen is me snelheid in gezakt en mag ik blij zijn als ik 800 haal.... zat een dag continue erboven.
Dit noem ik 'nihil' errors eigenlijk.

Vergeet niet dat je lijn nu maximaal loopt (hoogst mogelijke snelheid ADSL1) en dat er het maximale van je koperlijn wordt gevraagd. Als het er te veel zijn zou je modem opnieuw verbindingen (constant).

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 10-01-2006 23:25]

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke thanks :) geruststelling. ja niet gewend dat ik waardes uit me modem kan trekken. Is bij kabelmodem wel anders.... zag al die errors staan en zag de bui alweer hangen.

Misschien toch die router die loopt te vloeken hier.... ook pc naar pc is niet ju van het!
Ga er dit weekend eens naar kijken of het beter werkt zonder netwerk....

• bjck
Quakie schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 23:31:

Ga er dit weekend eens naar kijken of het beter werkt zonder netwerk....
Als ik dit letterlijk neem, lezen we dit weekend vrij weinig van je hier 8)

• j_bos
  • Laatst online: 10:46
ik mis rotterdam centrum een beetje :P maargoed ik zou omgaan 1 februari dus zie t wel..

• bjck
j_bos schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:14:
ik mis rotterdam centrum een beetje :P maargoed ik zou omgaan 1 februari dus zie t wel..
Dit zijn lijsten waar BBned ADSL1 kaarten voor ADSL2+ kaarten gaat vervangen, heeft niet heel veel met Tiscali te maken ;)

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Als ik kijk op de postcode check van bbned kan ik adsl2 krijgen. Maar betekent dat dat de centrale nog omgebouwd moet worden. Ik ken toch al redelijk wat mensen die echt adsl2 hebben via bbned.

To boldly go where no man has gone before...

• bjck
fjs schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:13:
Als ik kijk op de postcode check van bbned kan ik adsl2 krijgen. Maar betekent dat dat de centrale nog omgebouwd moet worden. Ik ken toch al redelijk wat mensen die echt adsl2 hebben via bbned.
BBned heeft in eerste instantie centrales ADSL2+ geschikt gemaakt door naast de huidige kaarten/apparatuur ook ADSL2+ kaarten te zetten.

Probleem hierbij is dat iemand die al DSL had via BBned en dus reeds aangesloten was geen ADSL2+ kon nemen/verkrijgen omdat de lijn niet op een ADSL2+ geschikte kaart/apparatuur was aangesloten. Voor deze groep worden nu ook de huidige kaarten vervangen (mits mogelijk omdat het wel al Alcatel apparatuur is op die centrale waarop je bent aangesloten).

Nieuwe aansluitingen konden het dus al eerder ontvangen omdat dan nog een poort gekozen wordt voor oplevering van de lijn.

• BHQ
  • Laatst online: 19:42
Bleh. Als de huidige Cisco(?) nou eens vervangen wordt gaat m'n downstream dus wrs. van 7616 naar 8064 :)

• bjck
Yapser schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:33:
[...]

Bleh. Als de huidige Cisco(?) nou eens vervangen wordt gaat m'n downstream dus wrs. van 7616 naar 8064 :)
Correct, maar effectief 'win' je daar maar zo'n 20kByte/s mee hoor ;)

Tenzij je een ST516, 546 of 716 hebt. Die doen 'wonderlijk' 7776Kbps. Geen idee waarom.

[Voor 14% gewijzigd door bjck op 11-01-2006 08:45]

• WiNlUx
spokje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 19:39:

Uhm. 2 weken ofzo... dat was de oplevering hahah

Nee iets van 2 dagen ofzo...

En per post kreeg ik info

[Voor 14% gewijzigd door WiNlUx op 11-01-2006 11:17]

• R2
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Bij een maat van me heb ik per ongeluk (gewoon zitten kl.t.n natuurlijk) 8)7 :o zijn Zyxel 2602R61 zo ingesteld, dat deze niet meer te benaderen is via de Browser of via Telnet.
De enige optie die ik nog heb is een harde reset, maar daarmee zijn ook de instellingen, gedaan door Tweak, verdwenen.
Hij heeft een T16WO (Tiscalie) abo icm de Zyxel 2602R61.
Als ik een harde reset uitvoer, wat voor settings moet ik dan aanpassen om weer een adsl2 verbinding te krijgen, misschien dat iemand een screenshot kan maken oid.

Thanks

• WiNlUx

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

R2 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:40:
Bij een maat van me heb ik per ongeluk (gewoon zitten kl.t.n natuurlijk) 8)7 :o zijn Zyxel 2602R61 zo ingesteld, dat deze niet meer te benaderen is via de Browser of via Telnet.
De enige optie die ik nog heb is een harde reset, maar daarmee zijn ook de instellingen, gedaan door Tweak, verdwenen.
Als ik een harde reset uitvoer, wat voor settings moet ik dan aanpassen om weer een adsl2 verbinding te krijgen, misschien dat iemand een screenshot kan maken oid.

Thanks
Je moet waarschijnlijk even het ip in de range van de modem zetten (192.168.1.? ofzoiets) dan kan je er wel weer aan.

☻/
/▌
/ \

• Quakie

Quakie

quakelen

Correct, maar effectief 'win' je daar maar zo'n 20kByte/s mee hoor ;)

Tenzij je een ST516, 546 of 716 hebt. Die doen 'wonderlijk' 7776Kbps. Geen idee waarom.
Wat bedoel je met "wonderlijk"? Dat ongeacht apparatuur hij max 7776Kbps geeft?

• Chutney
  • Laatst online: 27-11-2022
R2 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:40:

Thanks
Druk met een balpoint achter op de reset knop.. hierdoor komt de router/modem terug in fabrieksinstellingen. Waardoor je deze weer kan benaderen ;-)

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik heb dat ook pas gedaan bij me router.... 3 uur zitten klikken met ballpoint voor reset...
deed ie niet.. toen ineens wel...

Alles ingesteld.... s nachts pc uit....
Volgende dag aan
reset. 8)7

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Yapser schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:33:
[...]

Nee. Die 7616 ligt aan je telefoonlijn, niet aan de apparatuur aan de andere kant.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• R2

R2

@WiNIUX: Kan ik op de site van Zyxel vinden wat de specifieke settings zijn om een verbinding op te zetten met tweakDSL/Tiscali?

@Kixtart: De Zyxel werkt gewoon, krijg ook netjes een ip toegewezen en kan gewoon internetten, ik heb alleen, door het wijzigen van settings, ervoor gezorgd dat de Zyxel niet meer via de browser of telnet te benaderen is.

@Chutney: Hoe ik de Zyxel kan resetten weet ik wel, het gaat er mij alleen om, dat dan alle settings terug zijn naar fabrieksinstellingen. TweakDSL heeft de Zyxel al zo ingericht dat deze direct uit de doos werkt, het gaat mij dus om die settings om hem weer werkende te krijgen, NA de reset.

• Sleejuhr
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
R2 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:47:

@Chutney: Hoe ik de Zyxel kan resetten weet ik wel, het gaat er mij alleen om, dat dan alle settings terug zijn naar fabrieksinstellingen. TweakDSL heeft de Zyxel al zo ingericht dat deze direct uit de doos werkt, het gaat mij dus om die settings om hem weer werkende te krijgen, NA de reset.
Gewoon modem bij wan settings in routing laten staan
vpi: 0
vci 34

Zou deze ook moeten werken, de rest moet je dan wel zelf instellen. Firewall rules enzo Nat forwarding.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

R2 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:47:
@Kixtart: De Zyxel werkt gewoon, krijg ook netjes een ip toegewezen en kan gewoon internetten, ik heb alleen, door het wijzigen van settings, ervoor gezorgd dat de Zyxel niet meer via de browser of telnet te benaderen is.
Ik snap wel dat de Zyxel werkt, maar je hebt waarschijnlijk een ip die niet meer in z'n eigen range zit, daarom kan je er niet inkomen. Je hoeft hem dus niet te resetten. Als je bij ipconfig kijkt bij de default gateway, dan staat daar het ip van je modem (waarschijnlijk 192.168.1.1). Verander je ip van je netwerkkaart naar een ip in die range (bijv. 192.168.1.40) en dan kan je weer in je zyxel komen. Als je klaar bent kan je hem weer op automatisch zetten.

Dat hij niet meer in z'n range zit kan bijvoorbeeld gebeuren als je je modem niet meer als router hebt ingesteld, dit heb ik zelf namelijk ook eens gehad. De modem denkt dat je vanuit het internet wilt connecten en dat is standaard beveiligd

[Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 11-01-2006 13:03]

☻/
/▌
/ \

• R2

R2

@Slee-er: Thanks, ga ik proberen, als de tip van Kixtart niet werkt.

@Kixtart: Aha, duidelijk, ga ik proberen, als dit de oplossing is, dan ben ik snel klaar. Thanks..

• HoppyF
The Wizard schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:15:
Migratielijst overgenomen van het Speedxs forum, ik weet niet of het klopt... :

Migraties week 2

Alr-Sfk ALMERE

Alr-Bw ALMERE

Alr-Sc ALMERE

Alr-Shk ALMERE
........................................
Dat zou goed nieuws zijn! Mijn centrale staat ook in de lijst van week 2.
De vraag is hoe je kunt zien of je op een gemigreerde port zit.

De helpdesk had me overigens gisteren gebeld over het modem wat ik had besteld in het migratie/upgrade menu. Ze gaan het modem als het goed is deze week opsturen.
Wel handig omdat je dan meteen kunt controleren of je lijn om is.
Tenminste dat hoop ik maar!
Er zal wel een "auto" sense instelling inzitten die kan zien of er ADSL2 of gewoon ADSL op de lijn zit.

• j_bos
HoppyF schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:40:
[...]

De helpdesk had me overigens gisteren gebeld over het modem wat ik had besteld in het migratie/upgrade menu. Ze gaan het modem als het goed is deze week opsturen.
Er zal wel een "auto" sense instelling inzitten die kan zien of er ADSL2 of gewoon ADSL op de lijn zit.
was al eens voorbij gekomen geloof ik, hij gaat opbouwen vanaf ADSL1 naar ADSL2+ met alle oudere vormen ertussen.. Hij pakt het beste dat ie kan krijgen.

• WiNlUx
HoppyF schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:40:
[...]

Mijn centrale zit er gewoon niet bij!

• j_bos
bjck schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 00:26:
[...]

Dit zijn lijsten waar BBned ADSL1 kaarten voor ADSL2+ kaarten gaat vervangen, heeft niet heel veel met Tiscali te maken ;)
Owja idd lekker dom :P

• spokje
WiNlUx schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 08:45:
[...]

Uhm. 2 weken ofzo... dat was de oplevering hahah

Nee iets van 2 dagen ofzo...

En per post kreeg ik info
:)

Het zal mij benieuwen of ik eerst ook nog omgezet word naar 8mbit. Had nog even gemaild met de helpdesk en die vertelden me dat het wel eens wat langer kon gaan duren aangezien ik van adsl1 naar 2+ ga. Maar ok, het zou best kunnen zijn dat ze me nog even op 8mbit zetten, is even afwachten. Ik ben benieuwd :)

• bjck
Slee-er schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:00:
[...]

Gewoon modem bij wan settings in routing laten staan
vpi: 0
vci 34

Zou deze ook moeten werken, de rest moet je dan wel zelf instellen. Firewall rules enzo Nat forwarding.
Wizard gebruiken gewoon:

• Routing
• ENET ENCAP
• 0/34 (vpi/vci)
• LCC
• Auto IP
WiNlUx schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:54:
[...]

Kan het zijn dat net als Tiscali BBned ook nog centrales heeft waar Cisco DSLAMs worden gebruikt wellicht. Deze zijn in geheel niet ADSL2+ geschikt en kunnen dan best niet in de lijst voorkomen natuurlijk.

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook tweakdsl.

Ben op mezelf gaan wonen, en wilde in eerste instantie Demon nemen aangezien we dat thuis ook hebben en super beviel. Ik vond echter demon veel te duur aangezien je daar 35 euro per maand betaald voor 2mbit (inmiddels meer), terwijl tweakdsl 10mbit voor dat bedrag leverd.
Tevens is de news server van demon niet meer wat het was.

Na 2 a 3 weken wachten was mijn lijntje klaar.
Zyxel aangesloten en direct verbinding!

In eerste instantie haalde ik 6Mbit (zit 1,5KM van de centrale af).
Dit kwam door een slecht kontaktje bij de splitter.
Nadat ik dit gefixt had, haal ik perfect de 10Mbit!

Ik vond het allemaal erg gemakkelijk gaan. Plus punt voor tweakdsl erbij!

Anoniem: 81768

hallo
Kan iemand mij helpen.
Ik kan geen bestanden toevoegen aan mijn tweakdsl webspace. Als ik een bestand probeer toe te voegen met flashfxp dan staat er 'Failed' Disk quota exceeded"
Ok ik dacht dan moet ik wat bestanden eraf halen, maar hij bleek niet echt vol te zijn. Toch maar een paar bestanden weggehaald totdat er maar 1mb opstond. Weer geprobeerd, maar nog steeds hetzelfde.
Dit had ik misschien 3-4 maanden terug al, en nu even weer geprobeerd, maar hetzelfde. Dus het kan er ook niet aan liggen dat ik een te hoge data transfer per maand heb.
Wat kan het probleem zijn?

• Quakie

Quakie

quakelen

Volgens mij is het een totaal van alles:

mailboxen
website
webspace

en dat je max Mb's dan....

Grote mailboxen toevallig?

• HoppyF
WiNlUx schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:54:
[...]
Nee nog niet maar dat komt dan misschien nog wel, wellicht in week 4 of 5?

Ik kreeg vanmiddag een email dat mijn modem verstuurd gaat worden.
Modem komt van Nijhof Automatisering / Valadis, wat ook de importeur van Zyxel blijkt te zijn....

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 20:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Grappig mijn T3 verbinding is vandaag al actief, zou eigenlijk pas vrijdag opgeleverd worden.
De download snelheid is netjes, alleen m'n up valt wat tegen.
Volgens mijn Thomson Speedtouch 510 is m'n up 736 kbit, zou toch 1Mbit moeten zijn?
Ik heb even via speedtest gekeken wat m'n up is: 46.5 KByte/sec.
Zou dit met een andere modem beter gaan?

Dit zijn nog wat gegevens uit m'n modem:

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 11.0
Attenuation (dB) up/down = 5.0 / 8.0
Noise Margin (dB) up/down = 10.0 / 26.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

Ziet er volgens mij niet slecht uit.

[Voor 29% gewijzigd door Coenen op 11-01-2006 19:42]

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 20:13
even een vraagje, ik heb dus ook de migratie van adsl -> adsl2+ aangevraagd.
( 8mbit -> 16 , bbned )
Kan ik ergens zien in het customer menu of ik al geupgrade ben?
en kan je met een adsl1 modem ( heb nu n draytek vigor 2600 ) online zijn op de nieuwe lijn?

( vandeweek is het geld van mn rekening geschreven voor de upgrade en de helpdesk gaf aan dat het dan in gang is gezet en elk moment overgezet kan worden , anders zou er volgens hun nog niet worden gecashed zeg maar :D )

• bjck
Coenen schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 19:39:
Grappig mijn T3 verbinding is vandaag al actief, zou eigenlijk pas vrijdag opgeleverd worden.
De download snelheid is netjes, alleen m'n up valt wat tegen.
Volgens mijn Thomson Speedtouch 510 is m'n up 736 kbit, zou toch 1Mbit moeten zijn?
Ik heb even via speedtest gekeken wat m'n up is: 46.5 KByte/sec.
Zou dit met een andere modem beter gaan?

Dit zijn nog wat gegevens uit m'n modem:

Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 11.0
Attenuation (dB) up/down = 5.0 / 8.0
Noise Margin (dB) up/down = 10.0 / 26.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / GSPN

Ziet er volgens mij niet slecht uit.
Upstream is maximaal 1024kbps. In praktijk komt iedereen tussen 640kbps en 832kbps uit. De waarden daarboven zie je bijzonder weinig. Dit is heel normaal overigens, je zou wel een hogere upstream kunnen hebben, maar dan zakt je Noise Margin (SNR) lager en dat geeft lijnfouten (CRC errors) op je upstream. Effect kan je gaan merken dan met games of VoIP etc en de effectief haalbare snelheid wordt er niet beter van, gaat alleen maar schommelen.

Speedtouch 510 is niet meest optimale combinatie door de ALCB (Alcatel) chipset in combinatie met de GSPN (Globespan) in de DSLAM's van Tiscali. Hier verder niet over nadenken, want dan win je misschien 64kbps met een ander modem (effectief 8kByte/s).

De reden dat het nu wel 'heel weinig' lijkt komt door speedtest.nl. Als je geen virusscanner draait komt het vaak al een stuk beter uit je upstream. Beste test is gewoon een groot bestand naar je homepage ruimte uploaden met FTP.

[Voor 18% gewijzigd door bjck op 11-01-2006 20:22]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 20:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Inderdaad dat gaat een stuk beter: 72 kbytes. Thx

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik schok ook van mijn speeds bij speedtest dat ik ook even wat ben gaan testen...
als ik de test bin van de ftp van tweak afhaal zit ik netjes aan 800Kb
Ga ik dit doen bij andere providers dan komen er hele andere waardes uit.

Ik ben dit gaan testen omdat mij op viel dat ik nergens snel iets downloade.

http://quakie.tweakdsl.nl/pics/cistron.JPG

http://quakie.tweakdsl.nl/pics/cistron2.JPG

http://quakie.tweakdsl.nl/pics/cistron3.JPG

http://quakie.tweakdsl.nl/pics/broadbandvalley.JPG

Is dit normaal? Oke, bij me vorige had ik ook niet overal max download maar zat ik toch wel overal meestal boven de 400Kb. Ik kom diverse sites tegen waar ik niet boven de 100Kb kom waar ik normaal geen moeite had.. toevallig?

• Xandrios
Das vrij normaal. Des te verder weg de host is, des te langzamer de snelheid per thread. Heb je in princiepe met elk soort verbinding last van...

Doet mischien niet helemaal terzake, maar als je serieus grote hoeveelheden data wilt downloaden via http, is het sowieso wel aan te raden een simpele downloadmanager te gebruiken. Al is het alleen om het feit dat je een hogere snelheid pakt, en gestopte downloads kunt resumen :)

• Quakie

Quakie

quakelen

Mmm, oke ooit in grijs verleden wel downloadaccelrator gebruikt toen ik nog 0.2Kb download had :+
Dacht dat het niet meer nodig was...
Wel raar dat het me zo opviel dan... misschien net verkeerde tijdstip ofzo?

Nog aanraders qua progs? Zit niet zo in de versnellers dadelijk een met spyware hehehe....

Wilde voldoen aan de thumbnails breedte... lol kan ineens niks meer naar ftp uploaden :?

Zit weer eens te kutte hier geloof ik...

webspace vol? 104Mb aan files plus 100mailtjes? kan nooit!

[Voor 7% gewijzigd door Quakie op 11-01-2006 21:45]

• pretorian
  • Laatst online: 15-08-2019
666AnGeL schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:16:

en kan je met een adsl1 modem ( heb nu n draytek vigor 2600 ) online zijn op de nieuwe lijn?
Ja. ADSL2 is backwards compatible met ADSL1. Het kan dus heel goed zijn dat de upgrade al voltooid is.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee