|
[Voor 102% gewijzigd door Xandrios op 18-12-2005 14:27]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[Voor 102% gewijzigd door Xandrios op 18-12-2005 14:27]
[Voor 10% gewijzigd door Mister I op 17-12-2005 15:05]
[Voor 34% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 15:57]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Zal niet gaan, ik speel geen WoW...bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:54:
[..]
Wordt stap voor stap uitsluiten waar het zou kunnen liggen. Wildfire had volgensmij een zelfde soort klacht, ook met betrekking tot WoW. Misschien even samen.
[Voor 40% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 17:47]
Ik ga inderdaag eens mijn oude modem weer aansluiten is een zyxel 650, het de testen die ik deed waren b.v van speedtest.quicknet.nl waar ik voorheen altijd de volledige bandbreedte haalde maar nu niet hoger kom dan 500Kb en zeer wisselende snelheden.( 350-800 )bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:54:
Als je een nieuw/ander modem bent gaan gebruiken kan je ook even testen met je 'oude' apparatuur. Je moet alleen in je 'oude' modem even de VPI/VCI van 0/35 (BBned) naar 0/34 (Tiscali) zetten.
Wordt stap voor stap uitsluiten waar het zou kunnen liggen. Wildfire had volgensmij een zelfde soort klacht, ook met betrekking tot WoW. Misschien even samen.
Drukke tijden dat het 'minder gaat' lijkt mij heel sterk. Wel vraag ik mij af waar je iets download dat je soms 400KB/s haalt?
[Voor 18% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 17:58]
Ja die had ik ook. Vond dat ook al raar. Kan me niet herrineneren dat ik ze nog iets op moest sturenEpitome schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:10:
Daarnaast zit er ook een retourenvelop bij de brief van TweakDSL, maar daar staat niets over in de brief. Waar dient die envelop met antwoordnummer voor?
Ik heb inderdaad een duidelijk verschil tussen beide downloads, de eerste loopt op dik 800Kb/sec en de tweede 'slechts' op 255Kb/sec beide getest via IE. Lijkt toch dat er iets aan de hand is dan?bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:55:
Als het alleen lager is (en testen met zelfde protocol zoals FTP en zelfde pc) wanneer verkeer via een AMS-IX peering loopt (let op dat route heen en terug anders kan zijn) is wel apart.
Dan zou je dus verschil zien tussen deze en deze? Hier zou als het zo is de tweede dus beduidend langzamer zijn?
Ik heb met mijn Speedtouch 716v5 exact dezelfde downloads op de links van bjck als jij weet niet of je daar iets mee kunt...Aalard99 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:02:
[...]
Ik heb inderdaad een duidelijk verschil tussen beide downloads, de eerste loopt op dik 800Kb/sec en de tweede 'slechts' op 255Kb/sec beide getest via IE. Lijkt toch dat er iets aan de hand is dan?
Argh... allebei belabberd hier in Tilburg met Tis-DSL... link 1, gemiddeld 560 kilobyte/sec met flinke fluctuaties in de downloadsnelheid. Link 2, gemiddeld 375 kilobyte/sec, ook met flinke fluctuaties in de downloadsnelheid.bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:55:
Als het alleen lager is (en testen met zelfde protocol zoals FTP en zelfde pc) wanneer verkeer via een AMS-IX peering loopt (let op dat route heen en terug anders kan zijn) is wel apart.
Dan zou je dus verschil zien tussen deze en deze? Hier zou als het zo is de tweede dus beduidend langzamer zijn?
[Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 17-12-2005 20:24]
15x330 SW38
Anoniem: 14032
[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 14032 op 18-12-2005 00:38]
Die WAG54G moet wel werken met de juiste BBned instellingen.Anoniem: 14032 schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:37:
Ik ga binnenkort (9 jan.) over van xs4all/kpn/adsl nu (6mb/768kb) basic --> naar tweakdsl/bbned/adsl (8mb/1mb) vandaar dat ik ook nu deze topic volg. Even de 2 linkjes getest, eerste link 70kb, tweede link 200kb. Dus via xs4all is link twee sneller. (ben nu ook flink aan het uploaden, vandaar de 'lage' waardes.
weet trouwens iemand of een linksys adsl2 modem/router (type WAG54GS, link: http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=813 )ook geschikt is voor adsl 1 (bbned)? Zie het verder niet in de specs staan....
https://powershellisfun.com
[Voor 53% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 03:23]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Draai firmware versie "V3.40(MV.4) | 10/06/2005" met als DSL firmware "TI AR7 04.00.01.00". Mijn verbinding was, voordat ik wakker werd en dit bericht tikte, weer down...bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 03:23:
Welke firmware draait er in je ZyXEL? MV.4?
En gebeurt het ook als je PC's uit staan? (even kijken na de nacht/slaap of hij nog up is)
[Voor 18% gewijzigd door Tags NL op 18-12-2005 11:27]
Dat vraag ik mij ook al af.... Iemand die het weet???Kid_E schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:13:
Zojuist login gegevens ontvangen.
Gelijk op de costumer pagina ingelogd natuurlijk. Wanneer ik bij dsl lijnen kijk staan er 2 entrys. Bij 1 staat postcode + huisnummer vermeld maar verder niks en bij de andere staat helemaal niks. Het zijn wel 2 opeenvolgende ordernummers.
Staat er zo weinig omdat er alleen een ordernummer is aangemaakt en er verder niks bekend is??
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Ken die error niet eigenlijk. Maar heb je hem zelf naar MV.4 geupdate of kreeg je hem zo? Je zou eens kunnen resetten naar de babrieksinstellingen en alleen je WAN goed zetten zodat je online kan. Kijken of het dan nog voorkomt/gebeurt.-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:19:
[...]
Draai firmware versie "V3.40(MV.4) | 10/06/2005" met als DSL firmware "TI AR7 04.00.01.00". Mijn verbinding was, voordat ik wakker werd en dit bericht tikte, weer down...
Zie wel dat als mijn link down gaat, er in het log iets zoals dit staat:
"board 0 line 0 channel 0, call 1026, C02 Call Terminated"
Toegevoegd.Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:18:
Heeft een speciale reden dat "TweakDSL B16WO 16~24Mbit/1Mbit € 49,95 t/m 31-12-2005" (voor nieuwe klanten) niet in de Startpost staat?
Dit is het abbo waarin ik interesse heb, maar die ik helaas nog niet kan nemen.
Nu merk ik weer verschil in beide downloads, bjck is dit iets waarmee je wat kan? Het lijkt erop dat AMS-IX toch de bottelneck is, ook lopen testen met mtr via een linux box en over AMS-IX heb ik ongeveer 5% packetloss naar bijna alle sites. Alles wat niet over AMS-IX gaat loopt prima op de volle snelheid.Aalard99 schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:39:
Nu net even getest en nu loopt alles goed, het is nu ook laat in de avond ( 0:35 ). Bij linken heb ik ruim 800Kb/sec.
Op de newsserver heb ik altijd goede waarden, zo ver ik kan zien gewoon de maximale download.
Ok dank je, ik zal een mailtje opstellen naar de helpdesk.bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:59:
Mail ze je resultaten. Wel goed omschreven en paste ook alles wat je hebt met uitleg d'r in. Hier posten gebeurt er niets met de informatie waarschijnlijk.
Anoniem: 103333
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Anoniem: 100320
[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 18-12-2005 16:39]
Gaat prima hier... restart je newsbin eens ;P.. misschien te veel connecties open staanAnoniem: 100320 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:19:
newsserver hickup??
Krijg alleen maar errors als ik iets probeer te downloaden...of is mijn newsbin van slag?
Anoniem: 143269
Die zal wellicht ook wel kunnen vermoed ik. Alleen dan voor €49.95 natuurlijk.Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:12:
Helemaal fantastisch, geweldig als je, als bestaand klant, het 10Mb abbo wilt.
Maar wat als je de 16Mb wilt, dus het B16WO 16~24Mbit/1Mbit variant, heb je dan pech?
In technisch opzicht heeft VoDSL een voordeel door de bandbreedte die gereserveerd is.Anoniem: 143269 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:22:
Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.
Ik moet nog wachten tot maart voor mijn 12 maanden erop zitten. Maar wat is beter?
Vodsl of Voip?
Laatste tijd met de telefoon nogal irritante dingen gehad,geen verbinding pieptoon enzz.( Vodsl)![]()
Wie heeft hier ervaring mee?
[Voor 56% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 16:36]
Is dit de enige aanbieding voor bestaande klanten? Ik had meer verwacht van TWEAKDSLUpgrade naar ADSL2
voor bestaande klanten!
Na uitgebreide tests bouwt bbned zijn netwerk op dit moment om naar ADSL2. In het eerste kwartaal van 2006 kunnen we de eerste lijnen opleveren.
Speciaal voor onze bestaande klanten, die langer dan 12 maanden lid zijn, hebben we een aantrekkelijk aanbod. Wij bieden je een supersnelle 10Mb (de TweakDSLB10) aan voor maar € 34,95 per maand. Je betaald eenmalig € 89,95 voor de migratie en je speciale ADSL2 modem.
Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.
Vanaf aankomende week kun je intekenen zodat je straks als een van de eersten ADSL2 hebt.
Kan de error ook niet echt terugvinden op internet. Heb nu net wel een nieuwe stekker op mijn aansluiting geknipt, was mijn kamer opnieuw aan het inrichten met een mooi bureau waarna ik ineens helemaal geen verbinding meer kreeg... De zelf geknipte stekker zag er niet echt goed meer uit en heb er dus maar een nieuwe op gezet. Eens kijken wat dat doet, mijn linesync is er helaas niet beter door gewordenbjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:22:
[...]
Ken die error niet eigenlijk. Maar heb je hem zelf naar MV.4 geupdate of kreeg je hem zo? Je zou eens kunnen resetten naar de babrieksinstellingen en alleen je WAN goed zetten zodat je online kan. Kijken of het dan nog voorkomt/gebeurt.
Ik heb de VOIP versie van de 8mbit genomen, reden staat onder de 2e quote.Epitome schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:10:
Ik heb nog net gebruik weten te maken van de HCC-aanbieding van TweakDSL.
Ik heb het TweakDSLB8HCC VoDSL gekozen, oftewel, 8Mbit ADSL via BBned met VoDSL.
Begrijp ik het goed, dat je met VoDSL extra lijnen krijgt naast je huidige KPN lijnen en je deze later kan laten porteren?
Nu heb ik 3Mbit ADSL via Tiscali zonder Voice van Speedlinq, zal de overgang daardoor moeilijker zijn?
Gisteren heb ik alle info van TweakDSL al ontvangen, inclusief toegang tot mail en webserver.
Dat terwijl ik aangegeven heb pas 1 maart 2006 het abonnement in wil laten gaan.
Eerder kan ik namelijk niet van Speedlinq af, helaas. Maar vreemd dat ik nu al mail en webspace krijg...
Daarnaast zit er ook een retourenvelop bij de brief van TweakDSL, maar daar staat niets over in de brief. Waar dient die envelop met antwoordnummer voor?
Dit staat op de website over het verschil van VOIP en VoDSL:bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:33:
[...]
Die zal wellicht ook wel kunnen vermoed ik. Alleen dan voor €49.95 natuurlijk.
Mail ze zou ik zeggen, deze vraag kunnen ze van denk ik 50% van de huidige 8/1 klanten verwachten
[...]
In technisch opzicht heeft VoDSL een voordeel door de bandbreedte die gereserveerd is.
In praktijk is VoIP veel flexibeler. Zo kan je ook je eigen nummer gebruiken op je werk of desnoods op vakantie als je daar een breedband verbinding hebt bijvoorbeeld. En je bent voor VoIP ook niet eens afhankelijk van je ISP! Je zou ook bij Tele2 een VOiP abonnement kunnen hebben en een TweakDSL breedband/internet (dus IP) verbinding bijvoorbeeld
Verder zijn beide zo goed of slecht als de dienst aanbieder het heeft opgezet. Als het VoDSL platform steeds onderuit gaat heb je er weinig aan en aan de voordelen die het technisch kan hebben.
☻/
/▌
/ \
Blijkbaar is er dan meer aan de hand met die kabel ook, zeker als je linesync beroerder is geworden (of margin omlaag of attenuation omhoog bij dezelfde lijnsnelheid). Hele kabeltje beroerd? Draadbreukje?-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:16:
[...]
Kan de error ook niet echt terugvinden op internet. Heb nu net wel een nieuwe stekker op mijn aansluiting geknipt, was mijn kamer opnieuw aan het inrichten met een mooi bureau waarna ik ineens helemaal geen verbinding meer kreeg... De zelf geknipte stekker zag er niet echt goed meer uit en heb er dus maar een nieuwe op gezet. Eens kijken wat dat doet, mijn linesync is er helaas niet beter door geworden
Demon is soms vrij schappelijk met opzegtermijn van 1 maand. Als je aangeeft dat je reeds gemigreerd bent willen ze nog wel eens vanaf die datum de facturatie/abonnement stoppen en het teveel betaalde crediteren.Kixtart schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:12:
[...]
Ik heb de VOIP versie van de 8mbit genomen, reden staat onder de 2e quote.
M'n abonnement wilde ik op 9 januari laten ingaan in verband met Demon, maar deze maand op 13 december zat ik al opeens op tweakdsl zonder dat m'n modem was opgestuurd of reactie had over de aansluitdatum. Het enige wat ik ontvangen had was inloggegevens van de email.
Miijn Diagnostics:bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:31:
[...]
Blijkbaar is er dan meer aan de hand met die kabel ook, zeker als je linesync beroerder is geworden (of margin omlaag of attenuation omhoog bij dezelfde lijnsnelheid). Hele kabeltje beroerd? Draadbreukje?
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel
Ik had al met Demon gebeld erover en ze wilde deze maand wel terugstorten, maar dan moesten ze wel een schiftelijke bevestiging hebben van TweakDsl dat de lijn was overgenomen. Daarna Tweakdsl gemaild of ze op de bevestiging de goede datum wilden zetten, want deze heb ik nog niet ontvangen. Ze vertelden dat dit niet werd gedaan. Ik wacht wel even af wat er nu gebeurd, want we willen natuurlijk niet deze maand dubbel betalenbjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:31:
...knip...
Demon is soms vrij schappelijk met opzegtermijn van 1 maand. Als je aangeeft dat je reeds gemigreerd bent willen ze nog wel eens vanaf die datum de facturatie/abonnement stoppen en het teveel betaalde crediteren.
Anders zou je je tot TweakDSL kunnen wenden. Het is niet eens in de buurt van 9 januari immers. Een paar dagen eerder okee, maar dit is bijna een maand eerder.
☻/
/▌
/ \
Gewoon je oplevermailtje van TweakDSL doormailen, heb ik ook gedaan. Daarna kreeg ik gewoon netjes een creditnota.Kixtart schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:54:
[...]
Ik had al met Demon gebeld erover en ze wilde deze maand wel terugstorten, maar dan moesten ze wel een schiftelijke bevestiging hebben van TweakDsl dat de lijn was overgenomen. Daarna Tweakdsl gemaild of ze op de bevestiging de goede datum wilden zetten, want deze heb ik nog niet ontvangen. Ze vertelden dat dit niet werd gedaan. Ik wacht wel even af wat er nu gebeurd, want we willen natuurlijk niet deze maand dubbel betalen
Moet ik wel eerst een oplevermailtje hebben om dat te doen heWildfire schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:58:
[...]
Gewoon je oplevermailtje van TweakDSL doormailen, heb ik ook gedaan. Daarna kreeg ik gewoon netjes een creditnota.
☻/
/▌
/ \
Ik geef ze nog een kans.Anoniem: 107119 schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:00:
Nou, met deze spetterende aanbieding zijn ze me dan eindelijk na 2 1/2 jaar kwijt als klant.
Het is zelfs nog goedkoper om weer KPN te nemen en een sneller ADSL2 abbo elders te pakken.
Het valt me dan ook erg zwaar tegen dat ze bestaande users zo in de kou laten staan, ik had veel beter verwacht.
He, he! Eindelijk ... tis toch nog gelukt deze week...Upgrade naar ADSL2
voor bestaande klanten!
Na uitgebreide tests bouwt bbned zijn netwerk op dit moment om naar ADSL2. In het eerste kwartaal van 2006 kunnen we de eerste lijnen opleveren.
Speciaal voor onze bestaande klanten, die langer dan 12 maanden lid zijn, hebben we een aantrekkelijk aanbod. Wij bieden je een supersnelle 10Mb (de TweakDSLB10) aan voor maar € 34,95 per maand. Je betaald eenmalig € 89,95 voor de migratie en je speciale ADSL2 modem.
Vanaf aankomende week kun je intekenen zodat je straks als een van de eersten (dus niet, nieuwe klanten zijn eerder!) ADSL2 hebt.
He Zondagskindje ... zaten we weer gelijk te krassen????Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:10:
[...]
Ik geef ze nog een kans.
Ik kan/wil niet geloven dat dit alles is.
TweakDSL laat z'n trouwe klanten toch niet in de kou staan? *hint, hint*
[Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2005 21:17]
Anoniem: 107119
Dat was mijn 1e reactie, op zich is er met 10 Mbit niks mis.Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:10:
[...]
Ik geef ze nog een kans.
Ik kan/wil niet geloven dat dit alles is.
TweakDSL laat z'n trouwe klanten toch niet in de kou staan? *hint, hint*
Ik weet dat dit zo staat op TweakDSL.nl, maar volgens mij is het precies andersom:Kixtart schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:12:
Dit staat op de website over het verschil van VOIP en VoDSL:
Wanneer je gebruik maakt van je ADSL-verbinding en je maakt terwijl gebruik van je VoDSL, dan krijgt je VoDSL de bandbreedte die op dat moment nog vrij is. Ben je dus druk aan het downloaden en surf je terwijl wat rond, dan kan de VoDSL soms in de knoei komen.
VoIP maakt ook bebruik van de bandbreedte van je ADSL verbinding. Zodra je echter je VoIP gaat gebruiken, wordt er een bepaald deel van je bandbreedte gereserveerd voor je telefonie. Ben je terwijl aan het downloaden en/of surfen, dan moeten deze zich aanpassen aan je telefonie. Zodra je de Voice verbinding verbreekt komt de bandbreedte weer beschikbaar voor ander gebruik.
Bron: Bellen-via-adsl.nlHet verschil tussen VOIP en VoDSL is 'quality of service'. VoDSL heeft wel quality of service, wat betekent dat er voor een gesprek een bepaalde bandbreedte wordt gereserveerd (vaak 80kbit), zodat de kwaliteit van het gesprek gegarandeerd is. VOIP maakt hier geen gebruik van, wat betekent dat - wanneer er ergens op Internet een (tijdelijke) bottleneck ontstaat - de kwaliteit van geluid niet gegarandeerd is, waardoor storing of vertraging kan optreden.
Ik zie er bij staan dat je voor dat geld ook een adsl2+ modem erbij krijgt. Zo slecht is die aanbieding dan niet aangezien je alleen het modem hoeft te betalen en de upgrade is dan eigenlijk gratis, of zie ik iets over het hoofd?Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:23:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit geen mooie aanbieding.
Waarom in hemelsnaam EUR 89,95 upgrade kosten betalen?
Voor het Tiscalinetwerk kost het EUR 75,-![]()
Waarom moet het bij BBned EUR 4,95 meer kosten?
Ik vind het sowieso belachelijk dat er voor betaald moet worden na zoveel maanden aan het lijntje te zijn gehouden. Wiens schuld dat is, laat ik in het midden.
De ADSL2 modem zit erbij, volgens mij de VoDSL/VoIP modem (Copperjet 1616).Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:23:
Om heel eerlijk te zijn vind ik dit geen mooie aanbieding.
Waarom in hemelsnaam EUR 89,95 upgrade kosten betalen?
Voor het Tiscalinetwerk kost het EUR 75,-![]()
Waarom moet het bij BBned EUR 4,95 meer kosten?
Ik vind het sowieso belachelijk dat er voor betaald moet worden na zoveel maanden aan het lijntje te zijn gehouden. Wiens schuld dat is, laat ik in het midden.
[Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2005 22:59]
Anoniem: 107119
Mhoagh, ze zouden net als bij TIS gewoon alvast de speed op 8 Mbit kunnen zetten met VoDSL net als nu.HoppyF schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:55:
[...]
Nadeel is misschien wel als je VoDSL gebruikt, dan weet ik niet of je makkelijk kunt overschakelen omdat TweakDSL dat ook specifiek noemt. Ik heb daar geen last van want ik gebruik geen VoDSL hoewel de lijn wel actief is. Ik heb ook geen nummerportatie laten doen, dus dat mogen ze laten zitten.
Anoniem: 81359
De bandbreedte voor VoIP kan je weer aangeven in je modem, althans in de Zyxel is dat het geval.Epitome schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:36:
[...]
Ik weet dat dit zo staat op TweakDSL.nl, maar volgens mij is het precies andersom:
[...]
Bron: Bellen-via-adsl.nl
Maar de andere kant op niet, hij kan niet je downstream vrijmaken. Echter is daar altijd wel wat ruimte en drukt vanzelf andere verkeer iets weg eigenlijk in de praktijk.Anoniem: 81359 schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:31:
[...]
De bandbreedte voor VoIP kan je weer aangeven in je modem, althans in de Zyxel is dat het geval.
Anoniem: 81359
Als ik die ruimte vrij hou voor VoIP dan is het toch up en down vrij... of zie ik dit verkeerd?bjck schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:36:
[...]
Maar de andere kant op niet, hij kan niet je downstream vrijmaken. Echter is daar altijd wel wat ruimte en drukt vanzelf andere verkeer iets weg eigenlijk in de praktijk.
Als je zelf niet je complete downstream tot het nokkie vol trekt natuurlijk niet inderdaad.Anoniem: 81359 schreef op maandag 19 december 2005 @ 02:16:
[...]
Als ik die ruimte vrij hou voor VoIP dan is het toch up en down vrij... of zie ik dit verkeerd?
[Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 19-12-2005 10:33]
Zijn er niet veel meer waar je na het jaar per maand kan opzeggen en waar alles kan en mag. En al helemaal weinig met een payserver dienst waar je gratis gebruik van mag makenREDFISH schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:32:
Ik denk trouwens dat ik volgend jaar weer tweak pak, tenzij er ergens een nog betere aanbieding is. Kijk snelheid is leuk, maar vrijheid ook, en die heb je bij tweak zeker. Maar misschien bij andere providers ook in dezelfde mate.
Je betaalt vaak kaal-koper toeslag (dat tientje) als je geen linesharing hebt bij ISP's. Je kan ook VoDSL hebben met een extra nummer wellicht en je KPN behouden en zo linesharing behouden vermoed ik bijvoorbeeld.En bij de VODSL varianten moet je toch nog gewoon kaal koper betalen, ook al heb je geen kpn meer? Zoveel scheelt dat ook weer niet.
Je opzegtermijn is dus minimaal 1 maand van te voren, houdt wel rekening mee dat je eerst je contractsperiode "uit moet zitten".quote: Algemene VoorwaardenElk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.
Omdat je dan wat meer geld er aan kwijt bent en een lange(re) downtime hebt.REDFISH schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:32:
En waarom zeggen de mensen niet gewoon hun verbinding op, en maken ze weer gebruik van de actie voor nieuwe gebruikers.
Anoniem: 123510
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De newsserver is prima ervaar ik zelf. Retentie is tot 30 dagen, wat natuurlijk super is.Anoniem: 123510 schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:00:
Hoe goed is die nieuwsserver nou, kun je gewoon alles er met 10mbit vanaf halen of wordt je gecapped?
Het gaat via BBned. Moet ik dan naast die 35 euro ook nog aan kpn betalen. (we hebben thuis KPN belbudget)?
Anoniem: 123510
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
ik heb oko de 1e stappen ondernomen..Defiant schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:22:
Mijn eerste stappen richting in een tweakdsl abonnement zijn gezet, ik heb ter overgang een planet internet adsl "standard" abonnement genomen, met opzeg mogelijkheid binnen 3 maand. Reden hiervoor is toch dat ik nu snel van @home af moet vanwege de proeftijd daar, en ik kan aan de hand van de modemwaarden kijken hoe de kwaliteit is van de lijn. Daarnaast zijn de bbned aanbiedingen alleen beschikbaar als er daadwerkelijk overgeschakelt is naar adsl2+, waardoor ik nu alleen voor tis kan kiezen.
Ben alleen benieuwd wat voor een modem ik krijg bij planet, zou opzich wel goed uitkomen in combinatie met een eventueel tis abbo, want daar worden geen gratis modems geleverd.
Daarnaast is het natuurlijk afwachten wat er in 2006 nog gebeurd, aangezien alle aanbiedingen per 31-12 aflopen.
Ik zou juist gelijk TweakDSL aanvragen, misschien een weekje dubbele verbinding, maar dan heb je geen downtime..Tuumke schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:46:
[...]
ik heb oko de 1e stappen ondernomen..
chello opgezegt.
we wachten nog op een bevestiging e.d. en als we dan weten wanneer dat stopt, dan mooi TweakDSL aanvragen
http://specs.tweak.to/5253
das waarDimmu schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:10:
[...]
Ik zou juist gelijk TweakDSL aanvragen, misschien een weekje dubbele verbinding, maar dan heb je geen downtime..
Je weet dat dat niet mag? ("SurfSnel ADSL is exclusief beschikbaar voor alle studenten en medewerkers van op SURFnet aangesloten instellingen.") Je weet dat het een rottige manier van subsidiefraude is als je het toch doet?j_bos schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:40:
Ik ga de verbinding bij m'n ouders omzetten naar www.surfsneladsl.nl
I don't like facts. They have a liberal bias.
Dat mag ik wel, want ik ben student en als ik thuis (bij mijn ouders) mijn verbinding op surfsnel wil is dat mijn keuze. Ik kan niet voor niks bij het aanmeldformulier een ander opleveradres invullen als mijn eigen adresBurne schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:02:
[...]
Je weet dat dat niet mag? ("SurfSnel ADSL is exclusief beschikbaar voor alle studenten en medewerkers van op SURFnet aangesloten instellingen.") Je weet dat het een rottige manier van subsidiefraude is als je het toch doet?
[Voor 3% gewijzigd door j_bos op 19-12-2005 17:10]
Signature?
Een nieuwe klant op het ADSL2+ BBned netwerk dus??paQ schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:04:
ik heb het verleden week als nieuwe klant aangevraagd
B16 WO over ISDN 49,95, met gratis modem
Heeft er iemand al iets gehoord van een mogelijke ingangsdatum van de gemigreerde abo's?Upgrade naar ADSL2
voor bestaande klanten!
[Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 19-12-2005 20:40]
Alleen als je thuiswoont, en ik begrijp dat je dat nou net niet doet.j_bos schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:09:
Dat mag ik wel, want ik ben student en als ik thuis
I don't like facts. They have a liberal bias.
ISDN is net de reden dat het op tiscvali nog niet zou gaan.HoppyF schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:39:
[...]
Een nieuwe klant op het ADSL2+ BBned netwerk dus??
Wel ISDN dus dat is misschien (?) afwijkend t.o.v. analoog.
[Voor 4% gewijzigd door digiben op 20-12-2005 12:25]
Omfgdigiben schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:23:
Geplaatst op zondag 11 december 2005 01:32
quote:
bjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:07:
Als ze nu maar niet je TisDSL verbinding naar B10 migreren
_________________________________________________________________________________
Dan word ik gillend gek Bjck.,,,,,want daar is nog zo omgevraagd met de mail en dus uitgelegd hoe dat zat ...ook door hun
Iedergeval we zien wel maar als dat gebeurt weet ik al weer genoeg hoe het dan zit
_________________________________________________________________________________
Nou wat we dachten met de tweede lijn lijkt toch werkelijkheid te worden !!!![]()
Sinds een half uurtje lijn (eerste goede Tisadsl2)zo dood als een pier en dus geen adsl er meer op....ik dacht even ook me tweede lijntje hier bij tweak neer te laten zetten.
Dus wat we dachten hoop ik dan toch niet Bjck
TweakDSL *new and/or improved* deel 16
http://specs.tweak.to/5253
Als dat echt het geval is, dan zou je dus nu BBned op die lijn moeten hebben? Dat valt te testen door het modem op 0/35 (VPI/VCI) in te stellen, in plaats van de 0/34. Maar ik moet zeggen dat het me erg sterk lijkt, tweakdsl zou dan namelijk een van hun eigen (nieuwe) TisDSL2 lijnen wegmigreren. Behalve dat dat een flinke kostenpost is, is dat contractueel ook niet echt zomaar mogelijk met Tiscali....digiben schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:23:
Nou wat we dachten met de tweede lijn lijkt toch werkelijkheid te worden !!!![]()
Sinds een half uurtje lijn (eerste goede Tisadsl2)zo dood als een pier en dus geen adsl er meer op....ik dacht even ook me tweede lijntje hier bij tweak neer te laten zetten.
Dus wat we dachten hoop ik dan toch niet Bjck
TweakDSL *new and/or improved* deel 16
[Voor 24% gewijzigd door Xandrios op 20-12-2005 13:21]
[Voor 12% gewijzigd door BlackB1rd op 20-12-2005 13:53]
Een hele zooooi
[Voor 3% gewijzigd door R2 op 20-12-2005 13:37]
Na mijn mening mag je het helemaal geen aanbieding noemen, het lijkt mij niet meer dan logisch dat bestaande klanten ook de overstap kunnen maken naar adsl2.BlackB1rd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:29:
Ben ik de enige die de aanbieding voor bestaande klanten niet wereldschokkend vind? We zijn de laatste maanden toch wel als melkkoe gebruikt met onze peperdure verbinding. Nu blijkt de zgn. aanbieding, voor zover ik het begrijp, niets meer te zijn dan hetzelfde bedrag wat nieuwe leden na 6 maanden gaan betalen. Deze hebben dus zelfs nog flink meer voordeel. Het is best begrijpelijk dat werving van nieuwe leden prioriteit heeft, maar om "ons" op zo'n ondankbare manier te benadelen... Sorry maar ik vind het een vreemde gang van zaken.
edit: na even de wat oudere reacties beter doorgelezen te hebben, kom ik erachter dat ik toch niet de enige ben
43% of all statistics are worthless
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
[Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 20-12-2005 19:19]
[Voor 9% gewijzigd door Badger op 20-12-2005 21:42]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details