Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 18 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.710 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 18

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    T3 3Mbit/1Mbit € 19,95 31-01-2006
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL Square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    T16WO** tot 24Mbit/1Mbit*
    € 49,95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = alleen leverbaar dedicated (dsl-only, kaalkoper) of PSTN (POTS, analoog) linesharing. (dus niet in combinatie met ISDN).

AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512 512/256 kbit € 24,95
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 4-8Mbit/1Mbit* € 69,95  
    B10** 10Mbit/1Mbit* € 34,95
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    **=Buffalo Link Theater voor 49,95 bij de speciale B10MC

Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 250 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Een eigen .nl domein indien gewenst
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (28-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

Homepages webruimte
    Host: ftp.tweakdsl.nl
    Username en wachtwoord: Uit de brief van aanmelding

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0
    Een handleiding is te vinden via deze link

Bereiken Zyxel 2602HW
    Ipadres modem: 192.168.1.1
    Subnetmask: 255.255.255.0
    Een handleiding is te vinden via deze link.

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Storingen?
    Check bij een storing ook eens de storing en onderhoudpagina van de website;
    storingen en onderhoud

[Voor 110% gewijzigd door Xandrios op 16-01-2006 22:48]

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik denk dat je "actie t/m 31-12-2005" wel weg kan halen bij de abbo's.
    Aangezien het nu vaste prijzen zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Zondagskindje op 14-01-2006 18:51]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Xandrios
    Fixed, prijzen zijn weer up-to-date :)

• Mawlana
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 17:34
    Is er al iets meer bekend over het upgraden van de TisDSL2+ verbindingen? Ik heb het 'goede' mailtje zo'n twee weken geleden ontvangen (dat het vanaf 1 februari wordt geupgrade), maar is er al iets van een planning bekend?

• Mr Double B
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 20-04 14:07
    Vraagje:

Hoe zit het nu precies volgens de tests zit ik rond de 1100 meter hemels breed van de centrale. Kan ik dan gewoon B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95 nemen ? of zit ik daarvoor al weer te ver van de centrale?

Er loopt hier al een kpn abbo kan ik die veranderen naar het budget abbo? en is het dan mogelijk gewoon te bellen via VOIP? en kost dat nog extra?

Brian

LG OLED77C16 | PIONEER PDP-LX6090 | Pansonic TX-P50ST50 | Marantz SR6008 | B&W 604 S2 | B&W LCR600 S3 | Acoustic Research Chronos W38

• jhead22
    • Registratie: November 1999
    • Niet online
    Ik heb niets voor de splitter aangesloten.
    (Leg vaker adsl aan, dus weet wel hoe het moet).

Hier wat test gegevens:

ras> wan adsl linedata near

noise margin downstream: 9 db
    output power upstream: 12 db
    attenuation downstream: 24 db

ras> wan adsl linedata far

noise margin upstream: 11 db
    output power downstream: 17 db
    attenuation upstream: 12 db

ras> wan adsl chandata
    DSL standard: ADSL2+ Mode
    near-end bit rate: 10238 kbps
    far-end bit rate: 1023 kbps

Ik heb inmiddels ook even de splitter er tussen uit gehaald, en de router direct op de telefoonlijn aangesloten. Ook dan klapt de verbinding er steeds uit en moet hij opnieuw trainen. Ik heb alle contacten nagelopen, en alles zit goed.

Mijn Zyxel 2602 heeft de volgende firmware:
    ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005

Enig id wat de oorzaak is van het probleem en hoe ik het kan oplossen?

• super_dirk
    • Registratie: Maart 2005
    • Laatst online: 02-06 19:32
    jhead22 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 20:47:
    Ik heb niets voor de splitter aangesloten.
    (Leg vaker adsl aan, dus weet wel hoe het moet).

Hier wat test gegevens:

ras> wan adsl linedata near

noise margin downstream: 9 db
    output power upstream: 12 db
    attenuation downstream: 24 db

ras> wan adsl linedata far

noise margin upstream: 11 db
    output power downstream: 17 db
    attenuation upstream: 12 db

ras> wan adsl chandata
    DSL standard: ADSL2+ Mode
    near-end bit rate: 10238 kbps
    far-end bit rate: 1023 kbps

Ik heb inmiddels ook even de splitter er tussen uit gehaald, en de router direct op de telefoonlijn aangesloten. Ook dan klapt de verbinding er steeds uit en moet hij opnieuw trainen. Ik heb alle contacten nagelopen, en alles zit goed.

Mijn Zyxel 2602 heeft de volgende firmware:
    ZyNOS F/W Version: V3.40(RE.2) | 08/17/2005

Enig id wat de oorzaak is van het probleem en hoe ik het kan oplossen?
    Klinkt erg bekend dit probleem. Nadat BBNED bij mij de boel heeft doorgemeten kwamen we tot de conclusie dat de modem de oorzaak was. De helpdesk van Zyxel gaf mij deze oplossing http://www.zyxel.nl/support/z150.html en dat werkt perfect. Geen uitval meer maar de modem traint nu nogmaar wel op 9300 ipv 10.000

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    Dat is dezelfde tijdelijke oplossing als ik je gaf. Je zet het nu alleen ook in het opstart script van je modem dat hij dit constant doet. Je limiteert je modem tot G.DMT (ADSL1) standaard wat op een ADSL2+ lijn met een ADSL2+ geschikt modem een beetje rare snelheden geeft, maar helpt wel inderdaad.

Blijkbaar is er op BBned ADSL2+ lijnen (nu al twee met een ZyXEL) iets niet helemaal compatible met de ZyXEL modems. Gezien BBned Alcatel ASAM (zo heten DSLAMs van Alcatel) gebruikt zou een Speedtouch sowieso wel moeten werken opzich.

[Voor 13% gewijzigd door bjck op 14-01-2006 21:03]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• jhead22
    • Niet online
    Ik ga het proberen.

Ik hoop alleen wel dat dit voor tijdelijk is en dat er een oplossing komt voor dit probleem.
    Of moet ik mijn zyxel omruilen voor een Speedtouch?

Ik hoop het niet, want ik vind zyxels erg fijne dingen en de speedtouch's vind ik net wat minder.

• BHQ
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 19:42
    Daar bin ich wieder opnieuw :).

Totnogtoe geen problemen, alleen mogen ze de vrouwen op de helpdesk wel ontslaan.

• Swerfer
    • Registratie: Mei 2003
    • Laatst online: 16:56

Swerfer

Hmm...

Ik heb sinds 09-01-06 TisDSL 20Mbit. Nu wil ik een vast ip adres koppelen aan mijn mac adres, maar ik kan dit niet instellen zoals wel zou moeten kunnen bij customer.cambrium.nl

Kan het zijn dat dit bij Tiscali nog niet kan en wel bij BBNet, of heeft iemand anders al wel gevonden hoe het kan?

Ik heb op mijn router niet voor dhcp gekozen, maar een vast ip adres ingesteld, blijf ik dit ip adres in principe houden totdat ik een keer verbinding verbreek?

Crypto.com

• super_dirk
    Ja, ik baal ook aardig want ik heb nu gewoon het gevoel dat ik niet alles uit mijn lijn haal. Volgende week krijg ik even een speedtouch te leen van een collega om te testen of ik hier geen problemen mee heb.

Een andere vraag.. ik las net ergens anders hier op gathering dat als ik gebruik wil maken van de voip functionaliteiten van de zyxel 2602 hij in router stand zou moeten staan. Mijn zyxel staat nu in bridge stand en de voippoorten willen niet werken (continue in gesprek). Klopt dit?

• garp
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 18:23
    super_dirk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:58:
    Een andere vraag.. ik las net ergens anders hier op gathering dat als ik gebruik wil maken van de voip functionaliteiten van de zyxel 2602 hij in router stand zou moeten staan. Mijn zyxel staat nu in bridge stand en de voippoorten willen niet werken (continue in gesprek). Klopt dit?
    Ja, dat klopt. Hij moet in router mode staan.

Anoniem: 10034

Nu staat al een tijd op de tweakdsl site: 250MB ruimte voor homepage & mail **
    en heb er in t 16e deel een vraag over gesteld Anoniem: 10034 in "TweakDSL *new and/or improved* deel 16" maar in de beginpost zie ik nog steeds 100MB staan en is t ook voor nieuwe klanten nog steeds 100mb.

• jhead22
    • Niet online
    Ik heb de zyxel nu op G.DMT (ADSL1) staan.
    Hij traint nu op 9824 Kbps down, en 1024 Kbps up.
    Verbinding lijkt tot nu toe stabiel te zijn.

Komt er binnenkort een oplossing zodat ik mijn router weer normaal kan instellen?

• Bart-01
    • Registratie: September 2000
    • Laatst online: 04-02-2021
    bjck schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:02:
    Dat is dezelfde tijdelijke oplossing als ik je gaf. Je zet het nu alleen ook in het opstart script van je modem dat hij dit constant doet. Je limiteert je modem tot G.DMT (ADSL1) standaard wat op een ADSL2+ lijn met een ADSL2+ geschikt modem een beetje rare snelheden geeft, maar helpt wel inderdaad.

Blijkbaar is er op BBned ADSL2+ lijnen (nu al twee met een ZyXEL) iets niet helemaal compatible met de ZyXEL modems. Gezien BBned Alcatel ASAM (zo heten DSLAMs van Alcatel) gebruikt zou een Speedtouch sowieso wel moeten werken opzich.
    En niet alleen Zyxels, ook Speedtouchen hebben veel meer last van disconnects dan Copperjets. De verhouding disconnects Speedtouch - Copperjet was 35 - 1, maar de laatste dagen gaat hij meer richting 20 - 1. Oftewel de Copperjet disconnect nu ook iets vaker.

Rare blijft dat de disconnects liggen tussen 1700 en 0700 uur.......

Omdat er een patroon zit in de disconnects zegt Speedtouch.nl dat het aan de BBned verbinding ligt, en doen ze er dus niets aan.

[Voor 7% gewijzigd door Bart-01 op 14-01-2006 22:32]

Do as I say, don't do as I do.

• super_dirk
    jhead22 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:14:
    Ik heb de zyxel nu op G.DMT (ADSL1) staan.
    Hij traint nu op 9824 Kbps down, en 1024 Kbps up.
    Verbinding lijkt tot nu toe stabiel te zijn.

Komt er binnenkort een oplossing zodat ik mijn router weer normaal kan instellen?
    Hier precies hetzelfde (al is het bij mij maar 9300 Kbps) Sinds deze oplossing is de lijn geheel stabiel. Ik hoop idd dat hier snel een oplossing voor komt.

Ik heb aardig lopen zoeken op het forum maar ik kan de juiste instellingen voor de zyxel 2602 voor de router mode niet niet vinden. Ik heb van tweak een vast ip gekregen en zou dit willen testen ivm de voip functionaliteiten. Iemand een link naar een topic hierover of misschien de instellingen (bbned b10 abbo)

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    super_dirk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:44:
    [...]
    Hier precies hetzelfde (al is het bij mij maar 9300 Kbps) Sinds deze oplossing is de lijn geheel stabiel. Ik hoop idd dat hier snel een oplossing voor komt.

Ik heb aardig lopen zoeken op het forum maar ik kan de juiste instellingen voor de zyxel 2602 voor de router mode niet niet vinden. Ik heb van tweak een vast ip gekregen en zou dit willen testen ivm de voip functionaliteiten. Iemand een link naar een topic hierover of misschien de instellingen (bbned b10 abbo)
    Ik heb hier geen B10 (nog niet ...), wel ADSL1 met een 2602 en daar werkt VoIP goed mee. De instellingen heb ik verder nauwelijks gewijzigd. Alleen het LAN (10.x.x.x ipv 192.x.x.x) en verder de instellingen bij Voice natuurlijk. Op Phone lijn 1 want de tweede Phone lijn heb ik nog niet in gebruik.
    Het geluid van de kiestoon is wel iets anders dan van een normale analoge lijn maar dat is geen probleem. Inbellen heb ik nog niet getest, uitbellen gaat goed.

SIP Number => je account naam
    SIP Server Address => sip domein naam van de server (bv sip1.sipdiscount.com)
    REGISTER Server Address => sip domein naam van de server (bv sip1.sipdiscount.com)
    SIP Service Domain => domein naam (bv sipdiscount.com)
    User-ID => je account naam (wederom)
    Password => wachtwoord

• super_dirk
    SIP Number => je account naam
    SIP Server Address => sip domein naam van de server (bv sip1.sipdiscount.com)
    REGISTER Server Address => sip domein naam van de server (bv sip1.sipdiscount.com)
    SIP Service Domain => domein naam (bv sipdiscount.com)
    User-ID => je account naam (wederom)
    Password => wachtwoord
    Ja, alleen zoek ik nu nog de instellingen voor mijn zyxel 2602 in routermode. Ik ben hier nog niet zo bekend mee en heb aardig zitten googl'en en hier op gathering. De instellingen voor Bridge mode weet ik wel maar daar werken de voippoorten niet mee begreep ik vandaag.

• Mawlana
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 17:34
    Swerfer schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:55:
    Ik heb sinds 09-01-06 TisDSL 20Mbit. Nu wil ik een vast ip adres koppelen aan mijn mac adres, maar ik kan dit niet instellen zoals wel zou moeten kunnen bij customer.cambrium.nl

Kan het zijn dat dit bij Tiscali nog niet kan en wel bij BBNet, of heeft iemand anders al wel gevonden hoe het kan?

Ik heb op mijn router niet voor dhcp gekozen, maar een vast ip adres ingesteld, blijf ik dit ip adres in principe houden totdat ik een keer verbinding verbreek?
    Uit de startpost:
    # Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
    Stuur dus een mailtje met daarin je naw-gegevens en het MAC-adres naar tweakdsl, en het wordt voor je geregeld.

• bjck
    jhead22 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:43:
    Ik ga het proberen.

Ik hoop alleen wel dat dit voor tijdelijk is en dat er een oplossing komt voor dit probleem.
    Of moet ik mijn zyxel omruilen voor een Speedtouch?

Ik hoop het niet, want ik vind zyxels erg fijne dingen en de speedtouch's vind ik net wat minder.
    Je zou verwachten dat de Speedtouch het sowieso stabiel moet doen gezien BBned op de centrales ook Alcatel apparatuur gebruikt aan de andere kant van de lijn (Speedtouch = Thompson = Alcatel). Omruilen hoeft niet lijkt mij, je hebt al een werkbare work-arround en wachten is op TweakDSL, BBned & ZyXEL nu.
    Bart-01 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:25:
    [...]

En niet alleen Zyxels, ook Speedtouchen hebben veel meer last van disconnects dan Copperjets. De verhouding disconnects Speedtouch - Copperjet was 35 - 1, maar de laatste dagen gaat hij meer richting 20 - 1. Oftewel de Copperjet disconnect nu ook iets vaker.

Rare blijft dat de disconnects liggen tussen 1700 en 0700 uur.......

Omdat er een patroon zit in de disconnects zegt Speedtouch.nl dat het aan de BBned verbinding ligt, en doen ze er dus niets aan.
    Zie boven. Nogal raar is het wel en je zou gaan wijzen naar één partij hier. Maar nooit schieten als je het niet zeker weet 8)
    super_dirk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:29:
    [...]

Ja, alleen zoek ik nu nog de instellingen voor mijn zyxel 2602 in routermode. Ik ben hier nog niet zo bekend mee en heb aardig zitten googl'en en hier op gathering. De instellingen voor Bridge mode weet ik wel maar daar werken de voippoorten niet mee begreep ik vandaag.
    Zelfde als bij Bridge bijna ;)

Alleen nu mode op 'routing'. En Encapsulation op 'ENET ENCAP'. En dan komt vanzelf 'Obtain an IP Address Automatically' ook in beeld om te selecteren.

Enige wat je moet onthouden eigenlijk is: Bridged+RFC1483 & Routing+ENET ENCAP
    super_dirk schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:58:
    Ja, ik baal ook aardig want ik heb nu gewoon het gevoel dat ik niet alles uit mijn lijn haal. Volgende week krijg ik even een speedtouch te leen van een collega om te testen of ik hier geen problemen mee heb.
    Ik hoop wel een ADSL2+ speedtouch? Anders test je nog niets immers.
    Een andere vraag.. ik las net ergens anders hier op gathering dat als ik gebruik wil maken van de voip functionaliteiten van de zyxel 2602 hij in router stand zou moeten staan.
    Voor Voice over IP is het wel een minimaal vereiste dat je modem ook een IP heeft en dus niet in bridge inderdaad 8)
    Mijn zyxel staat nu in bridge stand en de voippoorten willen niet werken (continue in gesprek). Klopt dit?
    Je kan het al zien aan de lampjes op je modem. Branden die niet is dat SIP account ook niet geregistreerd.

[Voor 19% gewijzigd door bjck op 15-01-2006 01:19]

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

sylvesterrr schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:12:
    [...]

Uit de startpost:

[...]

Stuur dus een mailtje met daarin je naw-gegevens en het MAC-adres naar tweakdsl, en het wordt voor je geregeld.
    Ook uit de startpost:
    Customer Menu:
    Overzicht gegevens, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/
    Daar zou het dus ingesteld moeten kunnen worden... Alleen bij mij dus niet :(

Crypto.com

• om3ega
    • Registratie: Maart 2001
    • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Volgens mij is dat er om veiligheids redenen uitgehaald toen. Je kan het vast laten zetten door een belletje naar de helpdesk en je mac adres door te geven.

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb al een mailtje gestuurd. Ik laat nog weten of het daarmee gelukt is.

Crypto.com

• Tags NL
    • Registratie: December 1999
    • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

Anoniem: 10034 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:06:
    Nu staat al een tijd op de tweakdsl site: 250MB ruimte voor homepage & mail **
    en heb er in t 16e deel een vraag over gesteld Anoniem: 10034 in "TweakDSL *new and/or improved* deel 16" maar in de beginpost zie ik nog steeds 100MB staan en is t ook voor nieuwe klanten nog steeds 100mb.
    Ik had precies hetzelfde, had mijn verbinding op 12 december gekregen ofzo en inderdaad maar 100Mb... Even gemaild en het werd op 250 gezet...

https://powershellisfun.com

• super_dirk
    [...]

Je kan het al zien aan de lampjes op je modem. Branden die niet is dat SIP account ook niet geregistreerd.
    Ik leer weer met de dag. Ja, die speedtouch is de modem die nu wordt geleverd door XS4all aan de mensen die hun 8Mbit om hebben gezet naar 12 Mbit (dus ADSL2+). Ga gelijk even voip testen.. bedankt!

• Tackleberry
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 26-01 22:17
    Het is een verademing om van TISDSL gebruik te maken als ik het vergelijk met @Home... In al die tijd 0,0 problemen gehad met de connectie. Natuurlijk gebruik ik het nog niet lang, maar het belooft heel veel goeds. :)

• jhead22
    • Niet online
    bjck schreef op zondag 15 januari 2006 @ 01:17:
    [...]

Je zou verwachten dat de Speedtouch het sowieso stabiel moet doen gezien BBned op de centrales ook Alcatel apparatuur gebruikt aan de andere kant van de lijn (Speedtouch = Thompson = Alcatel). Omruilen hoeft niet lijkt mij, je hebt al een werkbare work-arround en wachten is op TweakDSL, BBned & ZyXEL nu.
    Keej.
    Moet ik dit nog doorgeven aan tweakdsl, zyxel of bbned?
    En wordt ik op de hoogte gebracht wanneer het probleem opgelost is?

• bjck
    jhead22 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:33:
    [...]

Keej.
    Moet ik dit nog doorgeven aan tweakdsl, zyxel of bbned?
    En wordt ik op de hoogte gebracht wanneer het probleem opgelost is?
    Opzich is TweakDSL je leverancier van alle producten. Je moet het sowieso aanmelden daar en ook kunnen zij het naar BBned doorzetten of samen met BBned behandelen eigenlijk.

ZyXEL heeft ook support zelf en daar kan je ook je probleem neerleggen. Als er meer mensen zijn (zijn er dus!) met soort gelijk probleem verwijs ook naar elkaar zodat het niet als een 'individueel geval' wordt behandeld.

Anoniem: 4726

Wat mij zwaar tegenvalt van Tweakdsl is dat men de BBNET ADSL 1 aboo's zo duur laat, wij hebben nu al sinds begin 2003 een 512/256 verbinding en het laatste jaar dit in combinatie met VoDSL.
    Wij zouden graag een wat snellere lijn willen maar deze abbonementen zijn totaal niet interessant. Bijna 40 euro :( voor een 1024/512 verbinding dat terwijl andere BBNET aanbieders dit voor een aanzienlijk lager bedrag aanbieden.

Wie weet de reden van dit belachelijke prijs peil, of wil Tweakdsl zijn klanten een oor aannaaien, want zo hoog zijn de prijzen wel.

Ik heb al twee oren, moet ik dus voor een sneller BETAALBAAR abbonement weg bij Tweak?

Upgraden naar ADSL2 gaat nog steeds niet ivm ISDN en VoDSL.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 4726 op 16-01-2006 01:01]

• Tuumke
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 03-09-2022

Tuumke

Shingaling?

Ik heb mijn modem binnengehad na ~ 6 dagen.. wel redelijk snel dus.

Ok een username en password ontvangen voor customer menu / mail / webhosting.
    En een opleveringsdatum van 27-1
    Wanneer kan ik zien dat mijn lijn geactiveerd is, krijgt je DSL dan een status o.i.d. ?
    Of kan ik het modem al aansluiten en dan werkt het? Heb namelijk een doe-het-zelf pakket.

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• REDFISH
    • Registratie: Augustus 2001
    • Laatst online: 22-10-2021

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Mac adres en vast ip is geen probleem, werkt normaal prima als je een mailtje stuurt. Ik heb ook een tijd veel mac adres veranderingen gehad vanwege gebruik router/server en ze deden het elke keer braaf. Ik heb ook een keer een gewoon ip gehad dat niet fixed was, en ineens na 2 maanden was het een ander adres, dus mijn webserver niet bereikbaar. Toch maar effe vast laten leggen want ook al is het vaak hetzelfde, niet altijd dus.

• Chutney
    • Laatst online: 27-11-2022
    Xandrios schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 18:43:
    Fixed, prijzen zijn weer up-to-date :)
    Nog wat mogelijke updates die er toegevoegd cq aangepast kunnen worden:

250MB ruimte voor homepage & mail
    Onbeperkt aantal e-mail adressen op je subdomein
    Een eigen .nl domein indien gewenst

Customer Menu: MAC adres kan daar tegenwoordig niet meer gekoppeld worden.

Mail gegevens:
    URL van de Instel-FaQ loopt dood;
    http://www.tweakdsl.nl/04.php?id=instellingen moet http://www.tweakdsl.nl/instellingen.html worden.

Bereiken Copperjet 816-2P, misschien de gegevens van de ZyXEL 2602HW toevoegen? Gezien deze bij Tweak icm Tis vaak geleverd wordt.

En misschien is het mogelijk de gegevens van de webspace toe te voegen:
    Username en wachtwoord nodig (uit de brief)

• Jism
    • Registratie: Juni 2002
    • Niet online
    Ik denk dat ik op basis van verhuizing onmiddelijk @home ga mailen, m'n abbo opzeg, en voor 2 euro meer een 24mbit abbo afneem hier. Duidelijk beter, en blijft die prijs ook zo?

Nog een vraag gaat een ISDN set met de nodige apparatuur aan centrales voor problemen zorgen? Of was adsl2+ alleen mogelijk op nog analoge apparatuur?
    De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 881 meter.
    Dat is goed neem ik aan?

[Voor 16% gewijzigd door Jism op 16-01-2006 10:18]

M'n magische bol werken.

• Chutney
    lizm schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:17:
    Ik denk dat ik op basis van verhuizing onmiddelijk @home ga mailen, m'n abbo opzeg, en voor 2 euro meer een 24mbit abbo afneem hier. Duidelijk beter, en blijft die prijs ook zo?

Nog een vraag gaat een ISDN set met de nodige apparatuur aan centrales voor problemen zorgen? Of was adsl2+ alleen mogelijk op nog analoge apparatuur?

Dat is goed neem ik aan?
    Nou ADSL2+ icm ISDN wordt nog niet geleverd bij TweakDSL (meen ik). De prijs van blijft wel zo, zodra je je contract hebt getekend en opgestuurd :).

• Jism
    • Niet online
    Chutney schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:22:
    [...]

Nou ADSL2+ icm ISDN wordt nog niet geleverd bij TweakDSL (meen ik). De prijs van blijft wel zo, zodra je je contract hebt getekend en opgestuurd :).
    Ah jammer.. ik denk dat ik dan op onderzoek uit zal moeten gaan over een ander soortgelijk pakket.

M'n magische bol werken.

• Chutney
    lizm schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:24:
    [...]

Ah jammer.. ik denk dat ik dan op onderzoek uit zal moeten gaan over een ander soortgelijk pakket.
    Nou ja, deed zojuist de postcode check op de site van TweakDSL

TweakDSL T16WO, is niet leverbaar icm ISDN
    TweakDSLB16, is WEL leverbaar icm ISDN

Dus via BBned zou je wel een 16~24Mbit abbo kunnen nemen, via Tiscali niet.

• Jism
    • Niet online
    Maar heb ik 'm dan ook voor die prijs ? :P

M'n magische bol werken.

• Chutney
    lizm schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:36:
    Maar heb ik 'm dan ook voor die prijs ? :P
    Mjah prijzen staan hier

• fjs
    • Registratie: Oktober 2004
    • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Wat ik trouwens niet begrijp is dat adsl1 duurder is dan adsl2.
    Toen ik vorige week iemand van tweak sprak zei die persoon dat dat inderdaad het geval is. adsl1 is duurder dan adsl2. Vandaar ook dat niemand zich zorgen hoeft te maken over een upgrade van de centrale. Voor de leveranciers is overgaan naar adsl2 goedkoper.

Maar hoe kan dit eigenlijks? Je kan toch meer data verbruiken als je op adsl2 zit? Dus meer kosten.

To boldly go where no man has gone before...

• Quakie
    • Registratie: December 2001
    • Laatst online: 17:21

Quakie

quakelen

Ik heb sinds zondagmiddag last van een dode lijn.

Ineens houdt heel me lijn ermee op. Het gekke is dat als ik dan naar mijn speedtouch 716 surf dat deze aangeeft dat ik verbonden ben met het internet. Echter krijg ik geen pagina te zien.

Nadat ik de modem uit zet en weer aan zet kan ik weer internetten behalve 15min geleden. Toen moest ik het 4x achter elkaar doen.

Nu staat dit op tweakdsl.nl :

Storing & Onderhoud

17 jan 2006 01:00 Onderhoud tiscali netwerk

Rond 1:00 vannacht zal er onderhoud plaatsvinden op de tiscali link. Hierdoor kan het voorkomen dat ADSL lijnen die aangesloten zijn op het tiscali netwerk, voor 10 minuten plat gaan.

Nu hoop ik dat het hierdoor komt. Iemand anders ook last?
    Me lijn draait een week en dit is pas sinds zondag dat het voorkom. :'(

Ik teken nergens meer voor

Anoniem: 81359

Waarvoor gebruik je ISDN? voor 2 telefoonnummers?

• burne
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

ADSL2+ is gewoon leverbaar over ISDN, door BBNed, en voor de werking van je KPN ISDN-lijn maakt dat verder niet uit. Daar veranderd niets aan. VoDSL en VoIP is een ander verhaal, maar daar heb je het niet over, dus dat zal niet uitmaken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• R2
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 14-02-2022

R2

Via BBned is ISDN mogelijk, heb ik zelf ook aangevraagd.

En tja, waarom ISDN, omdat sommige gebruikers al ISDN hebben liggen, icm ISDN apparatuur.
    Omzetten naar analoog is altijd mogelijk, maar hier zijn weer kosten mee gemoeid, plus je kan je oude ISDN apparatuur niet meer gebruiken.

Wel zou ik ISDN2 gebruikers adviseren om dit om te zetten naar ISDN1, scheelt weer een paar euro's per maand.

• Lange_Slurf
    • Registratie: Juli 2005
    • Laatst online: 06-05 10:55

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Ik heb wel sinds gisteren, tijdens het BF2 spelen last van verbindingsproblemen.

Verders kan ik geweoon internetetten en full speed downloaden, ik zit nog wel op adsl1 (denk ik),
    met een standaard alcatel modem.

Wat ik zelf nog wel zou willen weten is wat de prijzen gaan worden voor voice over dsl.

Als ik op de Tiscali site info erover zoek ( ik krijg immers Tis adsl2+) dan zie ik dat nationaal bellen gratis is (fair use policy). Maar als ik nu op de tweakdsl site kijk, zie ik een prijslijst van 2004 waar nog gewoon betaald moet worden per minuut, met starttarief.

Heeft iemand enig idee of info over wat die prijzen zijn/gaan worden?

30 dagen EvE online trial

• digiben
    • Registratie: April 2004
    • Laatst online: 05-03 10:39
    Quakie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:27:
    Ik heb sinds zondagmiddag last van een dode lijn.

Ineens houdt heel me lijn ermee op. Het gekke is dat als ik dan naar mijn speedtouch 716 surf dat deze aangeeft dat ik verbonden ben met het internet. Echter krijg ik geen pagina te zien.

Nadat ik de modem uit zet en weer aan zet kan ik weer internetten behalve 15min geleden. Toen moest ik het 4x achter elkaar doen.

Nu staat dit op tweakdsl.nl :

Storing & Onderhoud

17 jan 2006 01:00 Onderhoud tiscali netwerk

Rond 1:00 vannacht zal er onderhoud plaatsvinden op de tiscali link. Hierdoor kan het voorkomen dat ADSL lijnen die aangesloten zijn op het tiscali netwerk, voor 10 minuten plat gaan.

Nu hoop ik dat het hierdoor komt. Iemand anders ook last?
    Me lijn draait een week en dit is pas sinds zondag dat het voorkom. :'(
    Heb ik gisteren ook last van gehad hier in hellevoetsluis...bij elkaar denk een keertje of tien dat me modem spontaan opstarten en of de lijn helemaal dood was :-)
    Heeft denk ik een uurtje of 2 geduurd en daarna geen last meer gehad dus hopelijk ook weer de laatste keer hehehe

• BHQ
    Gister heb ik twee aliassen gevraagd dmv. te mailen, hoe lang duurde het bij jullie voordat de alias gemaakt was?

• dôh
    • Registratie: Juli 2000
    • Laatst online: 14:22
    En weten jullie waarom Tiscali geen ADSL2+ over ISDN levert? :)

Omdat ze nog geen modem in hun productlijn hebben die dat doet... Aldus één van de TweakDSL medewerkers die mij vorige week uiterst vriendelijk te woord stond.

Nu afwachten op mijn Telco migratie... :D

Polestar 2 | Honda S2000

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Lange_Slurf schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:11:
    Ik heb wel sinds gisteren, tijdens het BF2 spelen last van verbindingsproblemen.

Verders kan ik geweoon internetetten en full speed downloaden, ik zit nog wel op adsl1 (denk ik),
    Trace eens naar die gameserver waar je last hebt van verbindingsproblemen en zet ze eens hier neer, ik heb zelf nog niet gegamed de laatste week, maar weet wel dat er problemen waren met de ams-ix router, die vervangen is door een betere ofzo.. (ik had vaak last van spikes/lag in Call of duty/uo/2)
    Wat ik zelf nog wel zou willen weten is wat de prijzen gaan worden voor voice over dsl.

Als ik op de Tiscali site info erover zoek ( ik krijg immers Tis adsl2+) dan zie ik dat nationaal bellen gratis is (fair use policy). Maar als ik nu op de tweakdsl site kijk, zie ik een prijslijst van 2004 waar nog gewoon betaald moet worden per minuut, met starttarief.

Tiscali = Tiscali, Tweakdsl = Tweakdsl. Dat je een verbinding over het netwerk van Tiscali hebt, betekend niet automatisch dat je gratis kan bellen, want je neemt de diensten af bij TweakDSL. De prijzen van TweakDSL moet je dus in de gaten houden, en niet van Tiscali.
    Daarnaast heeft Tiscali geen Voice over ADSL (VoDSL) maar Voice over IP (VoIP) als ik het goed heb ;).

http://specs.tweak.to/5253

• bjck
    Lange_Slurf schreef op maandag 16 januari 2006 @ 16:11:

Het heeft geen zin om bij Tiscali te kijken wat zij voor producten hebben als je een TweakDSL aansluiting hebt. TweakDSL maakt wel gebruik van het Tiscali DSL netwerk, maar verders ook helemaal niets met Tiscali (de ISP) en hun producten te maken.

Je wordt aangesloten op het Tiscali netwerk op de telefooncentrale, maar in Amsterdam wordt het verkeer van de TweakDSL klanten op het TweakDSL/Cambrium netwerk gekoppeld.
    Bl@de schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:22:
    En weten jullie waarom Tiscali geen ADSL2+ over ISDN levert? :)

Omdat ze nog geen modem in hun productlijn hebben die dat doet... Aldus één van de TweakDSL medewerkers die mij vorige week uiterst vriendelijk te woord stond.

Nu afwachten op mijn Telco migratie... :D
    Dat is kant en klare onzin. Tiscali levert ZyXEL modems en hiervoor is een annexB (ISDN) versie ook beschikbaar. Zelfs firmware is er gewoon voor annexB ADSL2+. Reden dat annexB ADSL2+ iets later komt bij Tiscali is dit zeker niet.

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    Anoniem: 4726 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:59:
    Wat mij zwaar tegenvalt van Tweakdsl is dat men de BBNET ADSL 1 aboo's zo duur laat, wij hebben nu al sinds begin 2003 een 512/256 verbinding en het laatste jaar dit in combinatie met VoDSL.
    Wij zouden graag een wat snellere lijn willen maar deze abbonementen zijn totaal niet interessant. Bijna 40 euro :( voor een 1024/512 verbinding dat terwijl andere BBNET aanbieders dit voor een aanzienlijk lager bedrag aanbieden.

Wie weet de reden van dit belachelijke prijs peil, of wil Tweakdsl zijn klanten een oor aannaaien, want zo hoog zijn de prijzen wel.

Ik heb al twee oren, moet ik dus voor een sneller BETAALBAAR abbonement weg bij Tweak?

Upgraden naar ADSL2 gaat nog steeds niet ivm ISDN en VoDSL.
    Misschien is het een idee om je ISDN maar helemaal te laten varen en over te gaan naar analoog.
    Het omzetten bij KPN van ISDN naar analoog kost ca. € 75, dat is best veel. Je kunt ook ISDN opzeggen en overgaan naar een analoge lijn, dat is wat goedkoper.
    Het scheelt je natuurlijk ook in de maandelijke KPN abo prijs, analoog is immers goedkoper, als je dan ook nog belbudget neemt is het nog voordeliger.

Als je de VoDSL actief gebruikt is het een ander verhaal, maar je zo ook kunnen overgaan naar VoIP. Dat is een stuk voordeliger dan VoDSL, soms zelfs helemaal gratis. (geen startkosten en geen gesprekskosten naar vast nummers.)

Dit alles heeft ook nadelen, je huidige ISDN apparatuur kun je niet meer gebruiken maar het aanschaffen van een DECT telefoon o.i.d. is ook niet meer zo duur.
    Bovendien heb je vast al een analoge telefoon op je VoDSL aansluiting zitten.

Dus met wat rekening wat je moet investeren en wat je per maand kunt besparen kom je er wel uit denk ik. Weggaan bij TweakDSL is dus niet nodig, maar dat moet je zelf bepalen wat het gunstigste in jouw geval is.

Anoniem: 4726

HoppyF schreef op maandag 16 januari 2006 @ 20:15:
    [...]

Misschien is het een idee om je ISDN maar helemaal te laten varen en over te gaan naar analoog.
    Het omzetten bij KPN van ISDN naar analoog kost ca. € 75, dat is best veel. Je kunt ook ISDN opzeggen en overgaan naar een analoge lijn, dat is wat goedkoper.
    Het scheelt je natuurlijk ook in de maandelijke KPN abo prijs, analoog is immers goedkoper, als je dan ook nog belbudget neemt is het nog voordeliger.

Als je de VoDSL actief gebruikt is het een ander verhaal, maar je zo ook kunnen overgaan naar VoIP. Dat is een stuk voordeliger dan VoDSL, soms zelfs helemaal gratis. (geen startkosten en geen gesprekskosten naar vast nummers.)

Dit alles heeft ook nadelen, je huidige ISDN apparatuur kun je niet meer gebruiken maar het aanschaffen van een DECT telefoon o.i.d. is ook niet meer zo duur.
    Bovendien heb je vast al een analoge telefoon op je VoDSL aansluiting zitten.

Dus met wat rekening wat je moet investeren en wat je per maand kunt besparen kom je er wel uit denk ik. Weggaan bij TweakDSL is dus niet nodig, maar dat moet je zelf bepalen wat het gunstigste in jouw geval is.
    Wij willen in principe helemaal niet weg bij TweakDSL, onze VoDSL verbinding is onze enige "vaste" telefoon verbinding en die gebruiken wij ook als zodanig.

Natuurlijk zouden wij onze ISDN lijn kunnen opzeggen maar dat is nogal een operatie, wat we dan zouden moeten is volgens mij het volgende met zo min mogelijk downtime:

1) Aanvragen nieuwe analoge lijn op ons adres, incl Belbudget?
    2) Tevens nummerporteren van Tweakdsl VoDSL terug naar KPN?
    3) Wanneer lijn wordt opgeleverd, ADSL2 aanvragen op deze lijn.
    4) Na opleveren ADSL2 verbinding, opzeggen ADSL1 verbinding.
    5) Oude ISDN verbinding opzeggen.

Het heeft voor ons dan ook geen voordelen meer om bij TweakDSL te blijven, waarschijnlijk zou ik dan kijken naar een abbo waar we ADSL2 + Telefonie krijgen (VoDSL / VoIP). Misschien is wanadoo of versatel dan interessant :?

Andere mogelijkheden zie ik niet behalve overstappen naar een kabel verbinding van @home :X en onze complete lijn opzeggen. Maar ik heb geen ervaringen met @home.

• BHQ
    Yapser schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:22:
    Gister heb ik twee aliassen gevraagd dmv. te mailen, hoe lang duurde het bij jullie voordat de alias gemaakt was?
    Geen lijk? :P

• Quakie

Quakie

quakelen

Pfff wel tien x eruit gelegen vanavond... nog een beetje geluk dat later mijn verbinding weer ging leven...

Ben niet zo op de hoogte van threads... kan adsl of modem maar een max aantal threads aan?

Zover ik kan zien komt het meestal als ik zeg maar een aantal downloads open hebt staan en dat ik ga internetten... je ziet dat ie praktisch niets doet en als ik dan ga kijken naar me downloads lopen die zachtjes aan naar nul en daarna weigert hij weer verder tegaan...

:?

Anoniem: 157328

Ik heb de laatste tijd, meestal in de avond, last dat de telefoon (VODSL) niet goed werkt.
    Als ik een telefoonnummer(s) bel krijg ik een soort in gesprek toon, op een iets andere snelheid dan een echte in gesprek toon als ik mijn eigen nummer bel.

Hebben meer mensen hier last van of zit er bij mij iets niet goed.

• om3ega
    • Registratie: Maart 2001
    • Laatst online: 02-06 23:51

om3ega

I identify as..

Jep .. vandaag moest ik ook de mobiel pakken omdat ik niet naar Dordt kon bellen (078) vanuit Rotterdam (010)

Precies de zelfde omschrijving als jij hierboven geeft.

[Voor 22% gewijzigd door om3ega op 16-01-2006 22:30]

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Coenen
    • Laatst online: 04-06 20:36

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is het mogelijk om van de SMTP server van Tweak gebruik te maken via een andere ISP?
    Bij XS4ALL lijkt het mogelijk:
    http://www.xs4all.nl//hel...ail/smtp_verificatie.html

Ik zou het wel handig vinden, dan kan ik tenminste overal met m'n laptop mail versturen.

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Coenen schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:38:
    Is het mogelijk om van de SMTP server van Tweak gebruik te maken via een andere ISP?

Ik zou het wel handig vinden, dan kan ik tenminste overal met m'n laptop mail versturen.
    Ik denk niet dat dit mogelijk is, althans, 't lukte me niet om via een andere provider mail te sturen.
    Webmail is daarvoor uitermate geschikt :)

http://specs.tweak.to/5253

• Xandrios
    Chutney schreef op maandag 16 januari 2006 @ 10:14:
    [...]

Nog wat mogelijke updates die er toegevoegd cq aangepast kunnen worden:

250MB ruimte voor homepage & mail
    Onbeperkt aantal e-mail adressen op je subdomein
    Een eigen .nl domein indien gewenst

Customer Menu: MAC adres kan daar tegenwoordig niet meer gekoppeld worden.

Mail gegevens:
    URL van de Instel-FaQ loopt dood;
    http://www.tweakdsl.nl/04.php?id=instellingen moet http://www.tweakdsl.nl/instellingen.html worden.

Bereiken Copperjet 816-2P, misschien de gegevens van de ZyXEL 2602HW toevoegen? Gezien deze bij Tweak icm Tis vaak geleverd wordt.

En misschien is het mogelijk de gegevens van de webspace toe te voegen:
    Username en wachtwoord nodig (uit de brief)
    Thanks voor de hulp, aangepast in de topicstart :)
    Quakie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:19:
    Pfff wel tien x eruit gelegen vanavond... nog een beetje geluk dat later mijn verbinding weer ging leven...

Ben niet zo op de hoogte van threads... kan adsl of modem maar een max aantal threads aan?

Zover ik kan zien komt het meestal als ik zeg maar een aantal downloads open hebt staan en dat ik ga internetten... je ziet dat ie praktisch niets doet en als ik dan ga kijken naar me downloads lopen die zachtjes aan naar nul en daarna weigert hij weer verder tegaan...

'ADSL' kan in princiepe een ongelimiteerd aantal connecties aan. However, als je een router gebruikt, zal die de bottleneck zijn. Die kunnen gemiddeld tussen de 500 en 2000 connecties aan.
    Met normaal browsen en downloaden kom je daar nooit aan. Alleen als je via peer-2-peer (eMule, Kazaa, Bittorrent ed) gaat downloaden, dan kan dat problemen geven. In dat geval zou je in dat programma het aantal connecties moeten limiteren.
    Coenen schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:38:

Kan helaas niet, maar, je kunt wel mailen via webmail. Maar dat zal niet de meest charmante oplossing zijn ;)

Tja, wat ik persoonlijk zou doen in dit geval: Zoek iemand die een hostingaccountje heeft bij een hostingprovider. Vraag of je daar een pop-mailbox kunt krijgen (die je verder niet gebruikt), maar wel controleerd via je laptop op nieuwe berichten. Als jij dat controleerd, krijg je 10 minuten relay-toegang op die server om te emailen.
    Met andere woorden: Controleer of die mailbox nieuwe mailtjes heeft, en je kunt die server gebruiken voor SMTP.

Bovenstaande werkt met veel hosters overigens. Helaas niet met allemaal though.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik zag dat je met XP pro ook zelf een SMTP server (of service) kan draaien.
    Is dat geen optie of is dat vragen om problemen?

• jhead22
    • Niet online
    bjck schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:59:
    [...]

Opzich is TweakDSL je leverancier van alle producten. Je moet het sowieso aanmelden daar en ook kunnen zij het naar BBned doorzetten of samen met BBned behandelen eigenlijk.

ZyXEL heeft ook support zelf en daar kan je ook je probleem neerleggen. Als er meer mensen zijn (zijn er dus!) met soort gelijk probleem verwijs ook naar elkaar zodat het niet als een 'individueel geval' wordt behandeld.
    Keej kep tweakdsl gemaild.
    Zodra ik meer weet post ik het hier.
    Heel erg bedankt voor de goede support hier!

• bjck
    Quakie schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:19:

Had jij niet een router achter router opstelling gemaakt? Dat kan ook 'klemlopen' opeens.

Anoniem: 166003

Coenen schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:12:
    Ik zag dat je met XP pro ook zelf een SMTP server (of service) kan draaien.
    Is dat geen optie of is dat vragen om problemen?
    Als je op een "private" IP range zit (zoals tweakdsl waarschijnlijk zal zijn) dan zullen veel andere mailservers mail afkomstig van een zelf gedraaide SMTP server blokkeren als potentiele spam.

Ook is het een behoorlijk beveiligingsrisico als je niet goed weet hoe je de boel moet beveiligen ;).

Yapser schreef op maandag 16 januari 2006 @ 17:22:
    Ik heb daar zonder verder iets in te vullen dat 'type' op 'doorsturen' gezet en alles komt gewoon aan, en heb in mn mailprogramma zelf meerdere 'personalities' aangemaakt. Al moet ik zeggen als ik nu naar die instelling kijk 'type' op 'mailbox' staat. Probeer gewoon jezelf ns te mailen met iets anders voor de @ en zie of t aankomt.

• BHQ
    Anoniem: 10034 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:06:
    [...]

Ik heb daar zonder verder iets in te vullen dat 'type' op 'doorsturen' gezet en alles komt gewoon aan, en heb in mn mailprogramma zelf meerdere 'personalities' aangemaakt. Al moet ik zeggen als ik nu naar die instelling kijk 'type' op 'mailbox' staat. Probeer gewoon jezelf ns te mailen met iets anders voor de @ en zie of t aankomt.
    Ik volg er weinig van, maar als je naar [blaat]@tweakdsl.nl mailt komt het aan?

-edit- mailtje naar info@tweakdsl.nl en normaal krijg een auto-reply en nu niet.. wazig.

[Voor 14% gewijzigd door BHQ op 17-01-2006 11:49]

• Tackleberry
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 26-01 22:17
    Yapser schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 11:41:
    Ik volg er weinig van, maar als je naar [blaat]@tweakdsl.nl mailt komt het aan?
    [Blaat]@[Jouwnaam].tweakdsl.nl

Default zal (volgens mij) een e-mail wat naar bovenstaande adres wordt gestuurd, direct naar je 'reguliere' e-mailaccount worden doorgestuurd.

Anoniem: 37518

Iemand nog belang bij het overnemen van een Copperjet 816? Splitter, adapter alles zit erbij. Laat maar even weten als je interesse hebt

• Jism
    • Niet online
    Anoniem: 37518 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 14:46:
    Iemand nog belang bij het overnemen van een Copperjet 816? Splitter, adapter alles zit erbij. Laat maar even weten als je interesse hebt
    Hier.

M'n magische bol werken.

Anoniem: 161935

Hallo allemaal,

Weet iemand waarom ik met mijn VoDSL al twee dagen niet naar vaste nummers kan bellen???
    Ik heb de helpdesk van Tweak al gemaild, maar volgens mij is iedereen op vakantie.
    Ik weet dat BBNED bezig is met migratie van COLT --> BBNED gateways, maar is dit dan de oorzaak van het probleem?

Hoe lang gaat dit duren???
    Want het is behoorlijk lastig als VoDSL je enige telefoonsysteem in huis is (uitgezonderd mobiel)

Groeten Iwan

• bjck
    Anoniem: 166003 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:17:
    [...]

Als je op een "private" IP range zit (zoals tweakdsl waarschijnlijk zal zijn) dan zullen veel andere mailservers mail afkomstig van een zelf gedraaide SMTP server blokkeren als potentiele spam.

Ook is het een behoorlijk beveiligingsrisico als je niet goed weet hoe je de boel moet beveiligen ;).
    Buiten het feit dat de 'customer IP space' vaak door ISP's aangeduidt wordt als "Customer DHCP space" in de ripe informatie. Wat veel grote blacklists en soms ook ISP's zelfs in de inkomende mail deze blokken prefentief blokkeren omdat hier geen mailservers in zitten (denken ze thans) en de meeste narigheid ook vandaan komt.

• spokje
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 09:48
    Ik heb me een paar weken geleden aangemeld, en heb 2 brieven gekregen. 1 voor mailgegevens login, en 1 voor om in te loggen bij de customer support.

Mijn overstap zal gaan dmv een migratie. Ik vraag me alleen af; wanneer kan ik Demon opzeggen? Moet dat nu al of moet ik wachten tot ik confirmatie heb wanneer de lijn overgezet word?

Bvd :)

• Kixtart
    • Registratie: Mei 2004
    • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Anoniem: 161935 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:44:
    Hallo allemaal,

Weet iemand waarom ik met mijn VoDSL al twee dagen niet naar vaste nummers kan bellen???
    Ik heb de helpdesk van Tweak al gemaild, maar volgens mij is iedereen op vakantie.
    Ik weet dat BBNED bezig is met migratie van COLT --> BBNED gateways, maar is dit dan de oorzaak van het probleem?

Want het is behoorlijk lastig als VoDSL je enige telefoonsysteem in huis is (uitgezonderd mobiel)

Groeten Iwan
    Ik heb vandaag de helpdesk gebeld (niet over vodsl) en kreeg eerst een bandje dat het mogelijk was dat vodsl niet werkt. Ze werken aan een oplossing.
    spokje schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:17:
    Ik heb me een paar weken geleden aangemeld, en heb 2 brieven gekregen. 1 voor mailgegevens login, en 1 voor om in te loggen bij de customer support.

Mijn overstap zal gaan dmv een migratie. Ik vraag me alleen af; wanneer kan ik Demon opzeggen? Moet dat nu al of moet ik wachten tot ik confirmatie heb wanneer de lijn overgezet word?

Ik heb zelf nooit een confirmatie gehad, misschien kun je beter om de x dagen controleren of je een ipadres hebt van tweakdsl.

[Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 17-01-2006 17:32]

☻/
    /▌
    / \

• Kid_E
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 17-05 20:08
    spokje schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:17:

Ik had een oplever email gehad van Tweak. Deze heb ik diezelfde dag nog doorgestuurd via de mail naar Demon met het verzoek per direct mijn abo te annuleren.

Gewoon demon opzeggen per wanneer je via tweak verbonden bent. Demon sluit je abo dan per die datum af.

• super_dirk
    jhead22 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 23:16:
    [...]

Keej kep tweakdsl gemaild.
    Zodra ik meer weet post ik het hier.
    Heel erg bedankt voor de goede support hier!
    Mocht je reactie hebben van tweakdsl dan zou ik graag de reactie willen horen. Ik heb exact hetzelfde probleem met de zyxel 2602 en bbned.

• Wildfire
    • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Sinds het Tiscali-onderhoud vannacht heeft m'n lijn er vandaag meerdere keren kort uitgelegen (Tilburg). Iemand anders dezelfde ervaring?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Crest
    • Laatst online: 11-12-2022
    Anoniem: 161935 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:44:
    Hallo allemaal,

Groeten Iwan
    Ik kan ook al 2 sinds gisteren niet meer naar buiten bellen. Dat gebeurt bij KPN niet. Lekker is dat. Twee dagen is veel te lang. Je zult maar een bedrijf hebben. Als het ff kan zeg ik aan net einde van het contract VoDSL op en ga over op gratis VOIP.

• Kixtart
    • Registratie: Mei 2004
    • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Kid_E schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:01:
    [...]

Ik had een oplever email gehad van Tweak. Deze heb ik diezelfde dag nog doorgestuurd via de mail naar Demon met het verzoek per direct mijn abo te annuleren.

Gewoon demon opzeggen per wanneer je via tweak verbonden bent. Demon sluit je abo dan per die datum af.
    Ik denk dat het het misschien slimmer is om het via de customerpagina van Demon te doen. Want daar is een optie om op te zeggen.

Edit : Trouwens als je er wat later achterkomt dat je al bent gemigreerd doen ze niet moeilijk en boeken het met terugwerkende kracht terug.

[Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 17-01-2006 19:15]

☻/
    /▌
    / \

• Kid_E
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 17-05 20:08
    Kixtart schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 19:14:
    [...]

Ik denk dat het het misschien slimmer is om het via de customerpagina van Demon te doen. Want daar is een optie om op te zeggen.

Edit : Trouwens als je er wat later achterkomt dat je al bent gemigreerd doen ze niet moeilijk en boeken het met terugwerkende kracht terug.
    Ja ik had eerst op die pagina gekeken maar daar kon je alleen per maand opzeggen. Ik wilde direct opzeggen dus had ik een email gestuurd. Kon ik ook gelijk oplever email van Tweak meesturen als bewijs van migratie.

Is allemaal gewoon goed gegaan. Binnen een week had ik de creditnota al B)

• spokje
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 09:48
    Ok bedankt allen. Ben benieuwd wanneer ik overgezet word :) ik gok nu zo'n 2 weken onderweg dus zal eerdaags wel een keer komen. Merk vanzelf als de downloads ineens wat sneller gaan *D

[Voor 3% gewijzigd door spokje op 17-01-2006 20:22]

Anoniem: 143269

Anoniem: 157328 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:27:
    Ik heb de laatste tijd, meestal in de avond, last dat de telefoon (VODSL) niet goed werkt.
    Als ik een telefoonnummer(s) bel krijg ik een soort in gesprek toon, op een iets andere snelheid dan een echte in gesprek toon als ik mijn eigen nummer bel.

Hebben meer mensen hier last van of zit er bij mij iets niet goed.
    Klopt,sinds gisteravond alleen nog maar ingesprektoon.
    Ze kunnen mij wel bellen,BBNED lijnen kan ik bellen en 06-nummers.
    Voor de rest niks.
    Hoop dat ze het snel oplossen, dit is niet wat. ;(

Anoniem: 166059

Hier ook al twee dagen geen telefoon buiten bbned netwerk mogelijk. Hoe is het mogelijk dat tweakdsl niets van zich laat horen. Zo ga je niet met je klanten om. Als bedrijf heb je ook een verantwoordelijkheid. Telefoon kan van levensbelang zijn. En als bedrijf moet je een betrouwbare dienst leveren (zoals afgesproken) of er direct mee stoppen. En de klanten een alternatief aanbieden en niet zo als nu maar door klooien. Als er niet heel snel een duidelijk verhaal komt van tweakdsl dan raken ze veel meer klanten kwijt!!

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afgaande op jullie beschrijvingen zou het probleem moeten zitten bij de CPS-partij van Tweakdsl. Dat was altijd budgetphone maar of dat nog zo is weet ik eigenlijk niet. Mijn VoDSL (met een andere CPS en op een test-voiceswitch) werkt in ieder geval probleemloos.
    Dat gebeurt bij KPN niet.
    KPN heeft nog wel eens een hele wijk van Leeuwarden 3 weken zonder telefonie laten zitten. De KPN klantenservice was dat zo zat dat die op eigen houtje Hi Prepay's zijn gaan uitdelen.

[Voor 31% gewijzigd door burne op 17-01-2006 20:50]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

bjck schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:54:
    [...]

Buiten het feit dat de 'customer IP space' vaak door ISP's aangeduidt wordt als "Customer DHCP space" in de ripe informatie. Wat veel grote blacklists en soms ook ISP's zelfs in de inkomende mail deze blokken prefentief blokkeren omdat hier geen mailservers in zitten (denken ze thans) en de meeste narigheid ook vandaan komt.
    Kortom niet zelf gaan lopen rommelen.

• alt-92
    • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan wel, maar het is maar de vraag of je mail dan wel geaccepteerd wordt door de maildoos van $geaddresseerde.'

Ik draai hier wel m'n eigen mail, maar daar heb ik ook gekozen voor een echte mailserver én ik heb een reverse DNS entry voor mijn (fixed) IP.
    Dat scheelt behoorlijk kan ik je vertellen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    Kan iemand mij vertellen hoe ik Adsl2 via BBned configureer ( op zyxel 2602 analoog ) ?
    Heb flink ge-googled, maar kan niks vinden :(
    Ik kan ook nergens instellingen vinden zoals G.DMT ( adsl1 , toch? )

Ik vind alleen het volgende:

http://www.666angel.nl/adsl.JPG

• bjck
    Zo issie goed :P

IP op 'automatic' zetten nog d'r onder even.

Default staat hij op 'multimode' (auto) voor DSL en pakt dus ook G.DMT als dat wel mag en 2+ niet op je lijn. Je kan dit aanpassen in CLI (telnet interface) 24.8 met:

wan adsl opencmd multimode
    wan adsl opencmd gdmt

• jhead22
    • Niet online
    super_dirk schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:14:
    [...]

Mocht je reactie hebben van tweakdsl dan zou ik graag de reactie willen horen. Ik heb exact hetzelfde probleem met de zyxel 2602 en bbned.
    Hier de reactie van TweakDSL:
    Dank voor de updates, we gaan dat hier even meenemen.

Probleem zit hem nu in het oppakken van de nieuwe DSLAM's en
    het bijbehorende protocol. Maar dit is een goeie tip van bartje.

( * jhead22 moet weer eens bijlezen )
    Als je slim bent mail jij ook even naar tweakdsl dat je last hebt van dit probleem.
    Hoe meer mensen het melden, hoe duidelijker het probleem wordt bij hun, en hoe eerder het opgelost wordt.

• Quakie

Quakie

quakelen

Xandrios schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:55:
    [

[...]

'ADSL' kan in princiepe een ongelimiteerd aantal connecties aan. However, als je een router gebruikt, zal die de bottleneck zijn. Die kunnen gemiddeld tussen de 500 en 2000 connecties aan.
    Met normaal browsen en downloaden kom je daar nooit aan. Alleen als je via peer-2-peer (eMule, Kazaa, Bittorrent ed) gaat downloaden, dan kan dat problemen geven. In dat geval zou je in dat programma het aantal connecties moeten limiteren.
    Mmm, ik gebruik die allemaal niet. Ik heb het vooral met downloads via DAP7.5 en via newsleecher op de news server.

Ik ben vandaag niet al te lang online geweest kan ook niks zeggen of onderhoud van vannacht geholpen heeft.

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 07:48:

Had jij niet een router achter router opstelling gemaakt? Dat kan ook 'klemlopen' opeens.
    Klopt, speedtouch716 in router mode en daarachter een SMC wifi router.

Ik heb gelijk ook getest met alleen 1 pc op de speedtouch en helaas hetzelfde.. ook dode lijnen.

In begin draaide de SMC zover mogelijk als een switch.. helaas werd me netwerk rete traag onderling. Ik heb nu de speedtouch op de internet poort aangesloten en de SMC als router ingesteld... me netwerk draait weer 80 a 90% op 100Mbit.

Ik zal komende dagen even goed testen of ik er nog last van heb...

Met klemlopen: is dat te merken aan je statusoverzicht?

De speedtouch zegt namelijk dat ik gewoon connected ben.. ook als ik de test doet.. slaag ik voor de 3 punten... de SMC router geeft ook aan dat alles online is... :'(

Ik heb het vroeger weleens gehad met kabel... De provider scheen toen om de zoveel tijd te pingen om te kijken of je nog online was.. (ook al was je line actief) blokte je router dit dan kreeg je een disconnect voor een sec. Mijn geval niet helemaal hetzelfde omdat het vaak pas na reset van modem weer over is. Doet adsl / tweakDSL ook zoiets misschien?

Anoniem: 164429

Bericht voor BJCK.

Firmware versie van m'n E-Tech is 3.40

Zie oinderdaad Linesync. na 5 sec. CRC error in upstream.
    instellingen:
    1483 Bridged IP LLC
    VPI 35
    VCI 0
    Bridgemode enabled

tot op heden nog geen IP-Address.

zit er over te denken om bij tweak weg te gaan.....
    probleem duurt nu al 8 weken voort....
    ben t SPUUG zat

btw.... door Tweakdsl kan ik dus niet altijd optijd reageren.

Graag de reply ook op de meel zetten naar e.rijvers@mindef.nl

thanks in advance.

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 164429 op 18-01-2006 01:10]

Anoniem: 76755

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes betreffende een abonnement.

Ik zit nu nog bij Chello (Classic)(al jaren), maar wil graag overstappen naar een B16WO abonnement. Is het mogelijk om (bijna) naadloos over te stappen, dat TweakDSL mijn huidige abonnement bij Chello opzegt?

De postcodecheck bij Bbned zegt bij dat ik 201 meter van de centrale zit (ik kan hem zien), mag ik dus een redelijk constante snelheid verwachten die eerder bij de 24Mbit dan bij de 16 Mbit ligt?

• alt-92
    • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 76755 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:11:
    Ik zit nu nog bij Chello (Classic)(al jaren), maar wil graag overstappen naar een B16WO abonnement. Is het mogelijk om (bijna) naadloos over te stappen, dat TweakDSL mijn huidige abonnement bij Chello opzegt?
    ADSL != Kabel, dat zul je dus zelf moeten opzeggen.
    Je kan het daardoor wel mooi laten overlappen ;)
    (of naast elkaar blijven gebruiken als backup lijn zoals hier 8)7 heb hier 2x 8/1 Mbit in gebruik, vergeten op te zeggen )

[Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 18-01-2006 01:15]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• bjck
    Anoniem: 76755 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:11:
    Hallo,

Ik heb een paar vraagjes betreffende een abonnement.

TweakDSL kan helemaal niets opzeggen, nergens niet. Contract is niet tussen TweakDSL en je huidige ISP (Chello), zou mooi worden als iedereen alles maar kon opzeggen.

Wat er gebeurt in de praktijk bij ADSL als je overstapt is dat je huidige ISP bericht krijgt van z'n dsl netwerk leverancier (telco zoals BBned of Tiscali) dat een lijn weg migreerd. Hierop kunnen ze dan reageren door je abonnement ook te stoppen. Dat doet niet TweakDSL dus ;)

De 'naadloze' overstap zal je dus zelf moeten crieeren.
    De postcodecheck bij Bbned zegt bij dat ik 201 meter van de centrale zit (ik kan hem zien), mag ik dus een redelijk constante snelheid verwachten die eerder bij de 24Mbit dan bij de 16 Mbit ligt?
    Het stuk tussen 16 en 24Mbps is heel moeilijk te schatten. Met iets verstoring op je lijn kom je niet aan de 24Mbps meer. Als je modem direct op de telefooncentrale zou koppelen heb je bijna 24Mbps wat maximaal is voor ADSL2+. Maar met zo'n korte lijn zit je er vast midden in tussen 16 en 24Mbps.

Je weet ook niet of die lijn een beetje 'rechstreeks' loopt in de grond. Misschien gaat hij eerst je huis voorbij in een dikke bundel naar een verdeelstation en daarna weer terug langs jouw straat.

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 18-01-2006 06:32]

• StevenK
    • Laatst online: 20:46
    Anoniem: 166059 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:22:
    Hier ook al twee dagen geen telefoon buiten bbned netwerk mogelijk. Hoe is het mogelijk dat tweakdsl niets van zich laat horen.
    Er staat een bandje op het antwoordapparaat.

Maar ik vind dit ook wel erg lang duren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• The Wizard
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
    Anoniem: 164429 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:05:

Graag de reply ook op de meel zetten naar ******@mindef.nl

thanks in advance.
    Het lijkt me niet verstandig om hier je mindef mail adres neer te zetten. Zover ik weet is dit niet in overeenstemming met de policy van Defensie. Je mag nl. je mail adres niet publieklijk kenbaar maken. Gebruik gewoon een hotmail of een ander persoonlijk adres.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• super_dirk
    jhead22 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:31:
    [...]

Hier de reactie van TweakDSL:

[...]

Als je slim bent mail jij ook even naar tweakdsl dat je last hebt van dit probleem.
    Hoe meer mensen het melden, hoe duidelijker het probleem wordt bij hun, en hoe eerder het opgelost wordt.
    Ik zal vanavond tweak even mailen.. ik heb nog meer met ze te bespreken.. facturen enzo.. zucht..

Anoniem: 166059

Ik moet zeggen dat Tweakdsl weer lekker communicatief is over het VoDSL probleem. Als je de heldesk belt krijg je nog steeds een bandje met de melding dat er problemen zijn met telefonie buiten het bbned netwerk en dat er geen oplostijd beschikbaar is. Hoe kan dit nu zo moeilijk zijn, als er iets stuk is dan vervang je dit en dat hoeft toch geen 2 dagen te duren? Het lijkt me meer een financieel probleem van Tweakdsl dan een technisch probleem maar dat is speculeren en dat krijg je als je niet wordt geïnformeerd door Tweakdsl. Op de website van Tweakdsl is niets maar dan ook niets over deze storing te vinden.

Anoniem: 164429 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:05:
    Bericht voor BJCK.

Firmware versie van m'n E-Tech is 3.40

Zie oinderdaad Linesync. na 5 sec. CRC error in upstream.
    instellingen:
    1483 Bridged IP LLC
    VPI 35
    VCI 0
    Bridgemode enabled

tot op heden nog geen IP-Address.

zit er over te denken om bij tweak weg te gaan.....
    probleem duurt nu al 8 weken voort....
    ben t SPUUG zat

btw.... door Tweakdsl kan ik dus niet altijd optijd reageren.

Graag de reply ook op de meel zetten naar e.rijvers@mindef.nl

thanks in advance.
    Misschien ff je VPI en VCI waardes omwisselen...

• Quakie

Quakie

quakelen

Pfff 22min in de wacht gestaan om mijn verbindingsprobleem door te geven.... na drie x in de wacht gezet te zijn krijg ik te horen.. splitter ertussen uit.. en dan terug bellen als het blijft...

Even testen maar:

Ik zit even te zoeken naar nadelen ADSL maar krijg alleen hele oude pagina's te zien..

Is het nog steeds zo dat als je max download heb aan staat en je gaat ineens naar max upload dat je download naar nul knalt?

• bjck
    Quakie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 12:46:
    Pfff 22min in de wacht gestaan om mijn verbindingsprobleem door te geven.... na drie x in de wacht gezet te zijn krijg ik te horen.. splitter ertussen uit.. en dan terug bellen als het blijft...

Even testen maar.
    Als je lijn steeds verbreekt heb je grote kans dat je ergens voor je splitter (dus waar lijn je huis binnen komt en splitter) nog iets hebt aangesloten toch. Of een ongebruikte aftakking naar bijvoorbeeld een aansluitpunt op slaapkamer kan al problemen geven. Soms zit deze in de muur bijgekoppeld op de kabel zonder dat je het zo 123 ziet.
    Ik zit even te zoeken naar nadelen ADSL maar krijg alleen hele oude pagina's te zien..

Is het nog steeds zo dat als je max download heb aan staat en je gaat ineens naar max upload dat je download naar nul knalt?
    Dat heeft niets met DSL techniek te maken, maar met TCP/IP. Laat nu alleen hele internet op TCP/IP gebaseerd zijn voornamelijk.

Princiepe is redelijk simpel. Er zijn controle pakketten die aangeven of een reeks data inorde is aangekomen. Als jij je upstream vol zet komen die controle pakketten in de wachtrij te staan en zal je downstream slechter worden. De andere kant wacht immers op die controle pakketen.

Je ziet bijvoorbeeld dat als je met 800kByte/s download je ook ongeveer 15kByte/s upstream verkeer hebt op je verbinding.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee