Even mijn hart luchten en misschien heeft iemand nog een idee wat ik kan doen...
(of misschien leest iemand van Tweakdsl dit en lost het gewoon even op

)
Op 14 november zou mijn ADSL verbinding bij Xs4all (voorheen Cistron

) worden opgeheven.
Begin december kon ik nog steeds internetten, dus heb ze maar eens gebeld om het toch eens af te sluiten. Affijn, dat was zo geregeld en inderdaad rond 10 december had ik geen internet meer.
Daarna heb ik nog even gewacht en op 21 december jl. werd mijn aanvraag bij Tweakdsl geaccepteerd. Het aansluiten zou naar verwachting 10 tot 15 (werk)dagen duren (12 januari zou ik dus wel moeten kunnen internetten).
Omdat mijn status tijdens de aanvraag niet veranderde heb ik de eerste week van januari maar eens contact op genomen met Tweakdsl. De medewerker aan de telefoon gaf een "mooie" reactie toen hij mijn status op vroeg "He, dat is vreemd.". Toen hij dat zij verwachte ik al dat het lang ging duren.
Wat bleek nou, er stond nog signaal op de lijn van Xs4all. Heel fijn dat Tweakdsl dat dan ook niet even terug meld zodat ik er wat aan kan doen!!
Maar goed, ik ben de beroerdste niet, dus ik ben toen gaan bellen naar Xs4all (op aanraden van Tweakdsl) om ervoor te zorgen dat het signaal per direct beeïndigd moest worden.
Bij Xs4all gaven ze mij inderdaad de bevestiging dat het signaal niet helemaal weg was.
Xs4all gaf vervolgens de tip om dan maar een migratie uit te voeren --> dat gaat immers sneller.
Dus ik naar Tweakdsl gebeld om er een migratie van te maken. Geen probleem, maar dan moeten wel het Service-ID van je vorige provider hebben.
Dus maar weer gebeld naar Xs4all en het Service-ID opgevraagd. Nadat ik dit toch maar gekregen had (krijg je normaal niet, moet nl. voor betaald worden hoorde ik later), heb ik dit doorgegeven aan Tweakdsl. Een dag later kreeg ik een mailtje dat het Service-ID niet goed was, maar dat ze zelf het juiste Service-ID hadden geregeld (kunnen ze blijkbaar toch nog iets

).
Op 12 januari maar weer eens gebeld naar Tweakdsl dat mijn lijn nog niet was opgeleverd en dat er ook niks in mijn status is gewijzigd. De medewerker ging het voor me uitzoeken.
Dezelfde dag nog kreeg ik bericht dat de migratie inmiddels was gestart en dat het 'normaal gesproken' in een dag geregeld is. Lees vooral : normaal gesproken!
De volgende dag om 17.00u dus geen internet. Vol goede moed heb ik het weekend afgewacht en maandag 16 januari 's middags nog maar eens gebeld hoe het er mee stond.
Tweakdsl: "Ja meneer, wij kunnen u niet aansluiten want er staat nog signaal op de lijn."
Mijn reactie :"CENSUUR!!

"
Dit hoor ik nu dus al vanaf begin dit jaar elke keer opnieuw. Tweakdsl lijkt er verder niks meer aan te doen, dan alleen maar rustig afwachten. Dat hebben ze mij immers ook gewoon verteld.
Mailen, bellen niks lijkt meer te werken.
Het enige waar ze wel snel mee waren, was met het afschrijven van de kosten van het modem

.
Gisteren heb ik maar een bericht aan BBNED gestuurd, wie weet helpt dat wel.
Zijn er mensen die nog meer opties weten, die ik kan proberen, want het begint erop te lijken dat ik de komende 2 maanden ook nog wel zonder internet zit...
Een andere provider kiezen wordt ook lastig denk ik, omdat er nog signaal ergens hangt.
Mijn huidige status bij Tweakdsl is:
DSL lijn Entry Nummer Postcode / huisnr VCI/VPI Opmerking
.....0...........23043......................../
522292.......23042...........5281WE......35.....1125/16
Weet iemand wat dit overigens betekend ?
Heb ik nu 2 dsl lijnen ofzo ?
Voor alle eventuele tips en hints alvast bedankt
[
Voor 3% gewijzigd door
Sepiroth op 19-01-2006 11:26
. Reden: tabel gewijzigd ]