TweakDSL *new and/or improved* deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42

Quakie

quakelen

Oke ik ga het maar even openschroeven om te kijken of er wat achter zit.... zou het raar vinden als er een vertaking achter zit. (huis is net geen 15jaar oud en er zijn nergens anders gaten te vinden die mogelijk op een oude telefoonaansluiting duiden, maar je weet indd maar nooit)

Oke, klikt logisch...

Maar hoe moet ik dit in praktijk zien? Mag je lijn dood vallen als je upload vol openzet?

Nu is het hier.. als ik bijv een mail verzend met een bijlage dat newsleecher niet meer kan connecten... het klinkt inderdaad logisch dat je download lager uitvalt maar dat het wegvalt vind ik wel erg kreupel...nog nooit op kabel meegemaakt. dat ik niet kan downloaden en uploaden tegelijk...

en tcp instellingen enzo... kan daar het probleem liggen? Dat ik op mijn pc de settings niet goed heb staan?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98900

super_dirk schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:52:
[...]

Ik zal vanavond tweak even mailen.. ik heb nog meer met ze te bespreken.. facturen enzo.. zucht..
Heb de lijn net aangesloten, en voor zover ik kan zien exact hetzelfde probleem als jullie. Zyxel 2602HW modempje met ADSL2+ lijntje. Zodra ik Unreal Tournament opstart en hij gaat de lijst met 2200+ servers updaten en pingen, gaat de verbinding voor het grootste deel plat, en kom ik zelfs even niet meer in het admin paneel. Denk dat dit hetzelfde probleem zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:09:

Maar hoe moet ik dit in praktijk zien? Mag je lijn dood vallen als je upload vol openzet?

Nu is het hier.. als ik bijv een mail verzend met een bijlage dat newsleecher niet meer kan connecten... het klinkt inderdaad logisch dat je download lager uitvalt maar dat het wegvalt vind ik wel erg kreupel...nog nooit op kabel meegemaakt. dat ik niet kan downloaden en uploaden tegelijk...
Er zou wel wat moeten blijven lopen qua download. En connecten kan langer duren of zelfs zo lang dat er een time-out komt, maar dat zou wel heel erg zijn en klinkt onwaarschijnlijk.

Dit test je niet allemaal met router achter router toch ??
Anoniem: 98900 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:15:
[...]

Heb de lijn net aangesloten, en voor zover ik kan zien exact hetzelfde probleem als jullie. Zyxel 2602HW modempje met ADSL2+ lijntje. Zodra ik Unreal Tournament opstart en hij gaat de lijst met 2200+ servers updaten en pingen, gaat de verbinding voor het grootste deel plat, en kom ik zelfs even niet meer in het admin paneel. Denk dat dit hetzelfde probleem zal zijn?
Wel de laatste MV.4 firmware in je modem? Daar zijn ook nog aantal dingen opgelost met betrekking tot NAT en 2048 maximale simultane connecties. Die connecties van Unreal zijn niet te gelijk, maar na elkaar en zouden afgesloten moeten zijn weer immers.

ftp://ftp.zyxel.com/P-260...3.40(MV.4)C0_Standard.zip

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 18-01-2006 13:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:55:

Er zou wel wat moeten blijven lopen qua download. En connecten kan langer duren of zelfs zo lang dat er een time-out komt, maar dat zou wel heel erg zijn en klinkt onwaarschijnlijk.

Dit test je niet allemaal met router achter router toch ??
Euh eigenlijk wel.. enige wat weg is, is de splitter :D

Heb even dumeter geinstalleerd.. vaak zeggen grafiekjes meer...ook al heb ik er nu geen een dat ie echt dood valt..

Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/dumeter.JPG
Pic1
4files download via GetRight, en newsleecher open: uitschieters naar 1.8Mb 8)7
Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/dumeter2.JPG
Pic2
Hier ook de 4files, newsleecher en een testfile van 64Mb naar webspace... de drop werd veroorzaakt door outlookexpress: testmail 7Mb verzenden... testfile van 64Mb knalde er met error eruit.
Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/dumeter3.JPG
Pic3
Hier was outlook klaar en dropte ik de testfile van 64Mb file weer terug...lijn lijkt weer normaal omhoog te gaan.
Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/dumeter4.JPG
Pic4
Hier is testfile van 64Mb vervangen door testmail....

Als ik alleen download en voor rest niks doe is du meter gewoon rood...

Helaas heb ik nog geen meting gehad van dat ie helemaal dood viel... (toch splitter misschien? )
Zodra ik die heb zal ik hem posten en vertellen wat ik deed..

edit:
Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/dumeter5.JPG
Hier was DAP7.5 klaar met installeren en vroeg internet site op... internet knalde er uit maar pakte zich snel weer op...

edit2:
zie nu pas dat me speed 850kB is? met splitter ertussen is dat 810... verlies je zoveel door een splitter?

[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 18-01-2006 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck bedankt voor de link naar de update.. kon hem al nergens vinden! Ga het even proberen. Het is heel vreemd, had net mn newsclient open staan, die download met een constante snelheid van 850 KB/sec ongeveer. Daarna UT aan, hij gaat serverlijst binnen halen etc. Stopt bij 45% en gaat dan heeeeeeel traag. Internet Explorer opent dan helemaal geen pagina's meer, zelfs de webadmin van de modem/router niet, terwijl de newsclient vrolijk door staat te pompen op dezelfde snelheid :?

edit:
Het mag niet baten, nog steeds hetzelfde probleem :?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 98900 op 18-01-2006 14:39 . Reden: firmware update uitgevoerd -> geen verschil ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161935

Hoi allemaal,

Die storing met VoDSL duurt nu wel erg lang!!!!! :( :(

Ik denk er zelfs sterk aan om weer KPN te nemen, en meteen een andere ADSL abbo..
Kan ik het volgende doen??

Ik heb nu tweaklight + VoDSL kaalkoper (non-linesharing)

1.KPN lijn aanvragen en mijn tel.nummer terug porteren.
2.ADSL aanvragen op mijn nieuwe lijn (betaal dan bijvoorbeeld €25 voor 4mbit lijn, met ook vast ip, server draaien, geen datalimiet)
3.Tweakdsl opzeggen.

Groeten Iwan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Anoniem: 161935 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:57:
Hoi allemaal,

Die storing met VoDSL duurt nu wel erg lang!!!!! :( :(
Hij is net opgelost.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:08:
[...]

Euh eigenlijk wel.. enige wat weg is, is de splitter :D
De basis fout (dubbel NAT router) zit er nog dus!
Heb even dumeter geinstalleerd.. vaak zeggen grafiekjes meer...ook al heb ik er nu geen een dat ie echt dood valt..

[afbeelding]
Pic1
4files download via GetRight, en newsleecher open: uitschieters naar 1.8Mb 8)7
Soort cache op ethernet dat even wegschrijft. Niet op letten.
[afbeelding]
Pic2
Hier ook de 4files, newsleecher en een testfile van 64Mb naar webspace... de drop werd veroorzaakt door outlookexpress: testmail 7Mb verzenden... testfile van 64Mb knalde er met error eruit.
Een keer is het teveel en krijg je time-outs natuurlijk....
[afbeelding]
Pic3
Hier was outlook klaar en dropte ik de testfile van 64Mb file weer terug...lijn lijkt weer normaal omhoog te gaan.
[afbeelding]
Pic4
Hier is testfile van 64Mb vervangen door testmail....

Als ik alleen download en voor rest niks doe is du meter gewoon rood...

Helaas heb ik nog geen meting gehad van dat ie helemaal dood viel... (toch splitter misschien? )
Zodra ik die heb zal ik hem posten en vertellen wat ik deed..
Splitter heeft alleen impact als je DSL signaal problemen geeft ter test. En je ziet toch upstream lopen ook als je enkel download ;)
edit:
[afbeelding]
Hier was DAP7.5 klaar met installeren en vroeg internet site op... internet knalde er uit maar pakte zich snel weer op...

edit2:
zie nu pas dat me speed 850kB is? met splitter ertussen is dat 810... verlies je zoveel door een splitter?
Toevallig is dat. Modem verbindt net iets hoger blijkbaar opeens toen je hem weer inprikte.
Anoniem: 98900 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 14:24:
bjck bedankt voor de link naar de update.. kon hem al nergens vinden! Ga het even proberen. Het is heel vreemd, had net mn newsclient open staan, die download met een constante snelheid van 850 KB/sec ongeveer. Daarna UT aan, hij gaat serverlijst binnen halen etc. Stopt bij 45% en gaat dan heeeeeeel traag. Internet Explorer opent dan helemaal geen pagina's meer, zelfs de webadmin van de modem/router niet, terwijl de newsclient vrolijk door staat te pompen op dezelfde snelheid :?

edit:
Het mag niet baten, nog steeds hetzelfde probleem :?
modem> ip nat session
NAT session number per host: 2048

Hier kan je zien of 1 host (1 computer) 2048 (totaal, maximum) aan connecties mag gebruiken. Staat deze op iets anders kan je 'ip nat session 2048' doen. Dit is de telnet interface (CLI) menu 24 -> 8.

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 18-01-2006 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had ik al geprobeerd aan de hand van de tips die gegeven waren aan de andere mensen die er ook problemen mee hebben, NAT sessions stonden al op 2048.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:10:

De basis fout (dubbel NAT router) zit er nog dus!

Soort cache op ethernet dat even wegschrijft. Niet op letten.

Een keer is het teveel en krijg je time-outs natuurlijk....

Splitter heeft alleen impact als je DSL signaal problemen geeft ter test. En je ziet toch upstream lopen ook als je enkel download ;)

Toevallig is dat. Modem verbindt net iets hoger blijkbaar opeens toen je hem weer inprikte.
Oke, zit me nu in te lezen over NAT en heb overzicht beetje door, echter zie ik niet waar het bij mij fout gaat....
Van modem gaat er een draadje naar SMC router... (ik kan niks over NAT terugvinden in de speedtouch config) deze is aangesloten op de DSL/Cable aansluiting. Me SMC geeft dus aan dat ik aangesloten ben op het internet via een 168 nummer. Verder staat er niks ingevuld bij NAT in mijn SMC router. Maak ik nu een denkfout? me modem hoeft niet te natten want is maar 1 ip uitgedeeld. Mijn router routert gewoon zonder speciale NAT settings.... dan zou dit geen probleem mogen veroorzaken?

Oke, vraagt dus teveel van mijn lijn 8)
Mmm, als ik splitter terug plaats heb ik weer net boven de 800kB.

Schiet mij maar lek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:41:
me modem hoeft niet te natten want is maar 1 ip uitgedeeld.
Da's een verkeerde redenering.

Een modem in bridge-mode doet geen NAT, een modem in router mode, ook als er maar één client in de vorm van nog een router achter hangt, doet wel NAT.

Waarschijnlijk is dat wat jij aan het doen bent en dat is nu éénmaal niet de meest stabiele situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14032

Even een installatie vraagje, (misschien een domme vraag, maar goed)

heb een copperjet 816-2p binnen gekregen met splitter, tel.kabeltje, cross-kabel, telefoonsplitter, etc.. (voor adsl1, bbned 2-8mb). oplevering lijn pas over een week, kan dus niets testen, maar wil het vast wel in orde hebben...(en er staat op de copperjet ADSL2+, maar ik krijg ADSL1, maakt dit uit?)

nou zie ik op de tekening staan die in de doos zat, dat de volgorde is:

ISRA-PUNT ----> SPLITTER ---> COPPERJET ---> (normale telefoon aansluiting)
(dat ik dus mijn huidige telefoon op mijn copperjet aansluit)

maar op mijn splitter staat ook een telefoon-symbool, dan zal het worden:
ISRA-PUNT ----> SPLITTER ---> COPPERJET
SPLITTER ---> TELEFOON
(nu sluit ik mijn telefoon direct op de spitter aan....)

nou is mijn vraag, wat is het verstandigste, telefoon via modem aansluiten of via de splitter

en als ik achter de copperjet een switch wil hangen, moet ik dan een cross-kabel gebruiken of een patch-kabel?

alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Normale KPN telefoon moet je op de splitter aansluiten.
ISRA-PUNT ----> SPLITTER ---> COPPERJET
SPLITTER ---> TELEFOON

Gebruik je bellen via internet, dan moet je je telefoon aan het modem hangen en je modem configureren.

Je copperjet (broodtrommel) is zowel geschikt voor adsl2+ als voor ADSL (normaal).

En als ik achter de copperjet een switch wil hangen, moet ik dan een cross-kabel gebruiken of een patch-kabel? Jep dat moet.

[ Voor 31% gewijzigd door jhead22 op 18-01-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor het antwoord!

nog een aanvullend vraagje: als ik wireless wil gaan gebruiken, wat is verstandiger, een accesspoint kopen (bestaan die ook met ingebouwde switch?) of een alles in-een, modem-router-wireless-apparaat kopen..? en kan dan bv de linksys WAG54GS (linkje: http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=813) daaraan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Oke, zat er dus goed naast zoals gewoonlijk! ;)

Ik heb in modem firewall weer aangezet, vaste ip gezet op de router en in de router het volgende ingesteld en firewall uitgezet..

Afbeeldingslocatie: http://quakie.tweakdsl.nl/pics/nat.JPG

Omzeil ik nu de dubbele NAT probs?

( reden waarom ik vol blijf houden is omdat 1) smc niet in bridge kan, alleen DHCP kan uit, 2) me interne netwerk van 3 pcs geen snelheid haalt als het via de speedtouch gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

BHQ

Die WAG is een direct DSL modem. Kijk bijv. eens naar de WL-500G van Asus.

Aansluiten:

ISRA -> Splitter -> Modem en Tel. op de splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de asus heeft ook router-functies inzich (dhcp,firewall,ip-filtering, etc) krijg mijn copperjet dan geen 'ruzie' met de asus? (ik gebruik dan eigenlijk de copperjet alleen als modem, en alle andere functies neem ik dan de asus voor?)

inderdaad een newbie op dit gebied... ;)

edit: bridge (dat woordje heb ik wel eens gezien) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 14032 op 18-01-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Je Copperjet laat je in dat geval gewoon als bridge spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:01:
Oke, zat er dus goed naast zoals gewoonlijk! ;)

Ik heb in modem firewall weer aangezet, vaste ip gezet op de router en in de router het volgende ingesteld en firewall uitgezet..

[afbeelding]

Omzeil ik nu de dubbele NAT probs?
Nee.
( reden waarom ik vol blijf houden is omdat 1) smc niet in bridge kan, alleen DHCP kan uit, 2) me interne netwerk van 3 pcs geen snelheid haalt als het via de speedtouch gaat)
Hang dan een switch achter je speedtouch. Of koop een ander modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76755

bjck schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 06:31:
Antwoorden.

Bedankt voor de snelle reply, mijn keuze is gemaakt. Morgen maar eens bellen. Dit is misschien topic vervuiling, maar wilde je even bedanken. Kan weg ge-edit worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:50:
Sinds het Tiscali-onderhoud vannacht heeft m'n lijn er vandaag meerdere keren kort uitgelegen (Tilburg). Iemand anders dezelfde ervaring?
En vandaag weer een paar keer. Zo te zien hou ik wel m'n ADSL sync, maar knalt de IP-laag er een korte tijd uit waardoor ik geen IP meer heb.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Eergisteren en gisteren kon ik met m'n TweakDSL VoDSL lijn niet naar buiten bellen, maar wel gebeld worden. Ik kon wel naar de helpdesk bellen en daar kreeg ik een bandje te horen waarop melding werd gemaakt van een storing sinds eergisterochtend. Sinds vandaag is er zelfs geen kiestoon meer en kan ik ook niet meer gebeld worden! Alleen adsl doet het nog. En het modem resetten hielp niet. En er staat niets op de nieuwspagina. Zeker negatieve reclame.
Slechte informatie en service hoor. En dat is nog zacht uitgedrukt.

19.00 uur: hij doet het weer!!

[ Voor 9% gewijzigd door Crest op 18-01-2006 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
bjck schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 22:52:
Zo issie goed :P

IP op 'automatic' zetten nog d'r onder even.

Default staat hij op 'multimode' (auto) voor DSL en pakt dus ook G.DMT als dat wel mag en 2+ niet op je lijn. Je kan dit aanpassen in CLI (telnet interface) 24.8 met:

wan adsl opencmd multimode
wan adsl opencmd gdmt
thanks! :)

ik zit dus nog niet op adsl2 jammer genoeg, maargoed de modem is er iig al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

StevenK schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 17:35:
[...]

Nee.

[...]

Hang dan een switch achter je speedtouch. Of koop een ander modem.
Mmm, switch gaat niet, heb draadloos nodig omdat er geen mogelijkheid is om op een mooie manier kabels te trekken naar achterkant huis....of zijkant, het is hoe je het bekijkt.. O-)

Nieuwe modem kopen weiger ik! deze heeft me al 90euro gekost, en vind dat ik al teveel heb betaald aan ADSL/TweakDSL (klachtenbrief is nog in behandeling bij TweakDSL)

Ik kijk het wel aan...

mocht lijn weer dood vallen dan weer splitter ertussen uit.. (tel even nodig dus splitter is er weer tussen)
daarna weer via oude manier ook al ben ik niet overtuigd van de switch mogelijkheid van me router..

ook alleen op de speedtouch met een voorgeknepte kabel geeft dode lijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Crest schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:54:
Eergisteren en gisteren kon ik met m'n TweakDSL VoDSL lijn niet naar buiten bellen, maar wel gebeld worden. Ik kon wel naar de helpdesk bellen en daar kreeg ik een bandje te horen waarop melding werd gemaakt van een storing sinds eergisterochtend. Sinds vandaag is er zelfs geen kiestoon meer en kan ik ook niet meer gebeld worden! Alleen adsl doet het nog. En het modem resetten hielp niet. En er staat niets op de nieuwspagina. Zeker negatieve reclame.
Slechte informatie en service hoor. En dat is nog zacht uitgedrukt.

19.00 uur: hij doet het weer!!
Al ruim voor deze post schreef ik dat de telefoonstoring volgens TweakDSL opgelost was; ik had er misschien ook bij moeten schrijven dat ze zeiden dat een modem-reset misschien nodig was.

Overigens ben ik het met je eens dat het belachelijk is dat zo'n belangrijke storing niet op de nieuws-pagina staat/stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:16:
[...]

Mmm, switch gaat niet, heb draadloos nodig omdat er geen mogelijkheid is om op een mooie manier kabels te trekken naar achterkant huis....of zijkant, het is hoe je het bekijkt.. O-)

Nieuwe modem kopen weiger ik! deze heeft me al 90euro gekost, en vind dat ik al teveel heb betaald aan ADSL/TweakDSL (klachtenbrief is nog in behandeling bij TweakDSL)

Ik kijk het wel aan...

mocht lijn weer dood vallen dan weer splitter ertussen uit.. (tel even nodig dus splitter is er weer tussen)
daarna weer via oude manier ook al ben ik niet overtuigd van de switch mogelijkheid van me router..

ook alleen op de speedtouch met een voorgeknepte kabel geeft dode lijnen...
Je hebt eigenlijk twee opties hier. Of je zal je SMC zonder de router (ook wel NAT router genoemd) gebruiken door deze als AP te configureren. Soms kan dit niet, maar dan is er een truuk door de DHCP-server uit te zetten en de wan/cable/internet poort niet te gebruiken. Bij veel apparaten werkt wireless ook als je internet dan via een lan poort aansluit.

Of je zet de ST in bridge + SMC router er achter. SMC ontvangt dan het publieke internet IP op z'n WAN kant (internet/dsl/cable poort). Dan zet je alleen de VoIP mogelijkheid en alles in je modem compleet buitenspel natuurlijk.

Wat betreft je splitter en snelheid is vreemd. Evenals dat het vreemd is dat meerdere PC's direct aan je ST niet goed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik weet het ook niet meer wat er aan de hand is... ik weet niet hoe betrouwbaar DU meter is, maar meter gaat met de uur meer aangeven.. zit nu ineens aan 960kB download :?

Je eerste mogelijkheid heb ik in begin gehad... werkte inderdaad.. en na een 8min wachten krijg ik van de speedtouch ook een ip op mijn wireless.... (wist niet dat NAT dan uit was.. thx!)
Alleen ik ben weer gaan kloten ermee, omdat ik dan hele lage speeds haal als ik van pc naar pc kopieer rond 20%. Als ik het bouw zoals nu dan haal ik 80%a90% vandaar dat ik het zo gezet heb.. dit heeft ook dagen gedraaid (24op24) en zaterdag kreeg ik ineens last van dit verschijnsel...

Mmm ja kan altijd de speedtouch in bridge zetten maar dan moet ik zeker op nieuw die config file draaien? en anders instellen?

maarja gratis bellen is ook wel lkr. niet dat het nu werkt :P

edit: dit kon ik gisteren trouwens niet doen.. mijn lijn belasten en dan gaan internetten... misschien probs over dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Quakie op 18-01-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Hmmmm... Nou volgens de correspondentie zou vandaag mijn ADSL opgeleverd moeten worden. Ik heb dus alle zooi aangesloten volgens de handleiding (heb zo'n T3 abo met een Standaar Asus modem). Echter nu blijft het status lampje maar knipperen en ook krijgt de PC geen verbinding.

Als ik ipconfig intype krijg ik een statisch ip-adres 169.254.nog wat. Heeft iemand een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Heb je in het verleden als eens internet gehad?
Hangt je modem direct een het ISRA-punt?

[ Voor 1% gewijzigd door Heineken op 18-01-2006 21:21 . Reden: Stomme spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Nee in het verleden geen i-net gehad. De lijn is gloedje nieuw. Als ik goed begrijp wat een ISRA is (een klein rechthoekig doosje 4x12 cm met PTT erop in de gang), zit de splitter direct op de lijn die daaruit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Wat is het 'status' lampje? En wat voor lampjes zitten er nog meer op? En wat brandt wel en wat brandt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Power brandt continu, PC brandt continu, Test brandt niet, Status knippert aan-uit De modem is een Asus AAM 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En je hebt wel een kiestoon op die lijn met juiste nummer (mits je linesharing hebt)?

Als je dat wel hebt je modem alleen (zonder iets anders ergens in huis) op je lijn aansluiten zonder splitter.

Als je dat niet hebt, KPN bellen dat je geen kiestoon hebt.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 18-01-2006 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4726

Hoera, onze VoDSL doet het weer.

Ik had eigenlijk al niet eens meer de moeite genomen om naar Tweakdsl te bellen.. je kan beter gewoon afwachten.

Het is natuurlijk belachelijk dat men hierover niet "iets" op de site zet.
Erg jammer en een hele slechte beurt avn tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er is nieuwe (nu officieel) firmware voor de Speedtouch 716v5(WL) modems.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

AJ1815 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 22:33:
Power brandt continu, PC brandt continu, Test brandt niet, Status knippert aan-uit De modem is een Asus AAM 6000
Kan ook zijn dat je modem niet voor het goede netwerk is geconfigged. Stuur ze ff een mailtje daarover en vermeld wat voor modem je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40613

Gisteravond toch een paar keer weer de vodsl eruit, waarschijnlijk nog niet helemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:42
Rond 00.05u knalde mijn verbinding verbinding eruit. Mijn router (Linksys WRT54G) kreeg van mijn modem (ST516) een 192.168.1.64-ip met 192.168.1.254 als gateway (modem staat op bridged ingesteld). Ik heb dus de router en het modem even gereboot, maar er veranderde niks. Ik dacht "er zal weer onderhoud zijn". Ik zie op customer.tweakdsl.nl nu inderdaad "19-01-2006 00:01:00 Wederom onderhoud tiscali netwerk" staan.

Echter, mijn router kan nog steeds geen verbinding maken. Ik heb voor de grap even mijn laptop direct aangesloten op het modem >>> voila, een ip-adres van TweakDSL en ik kan gewoon internetten.

Ik ga zometeen even het MAC-adres van mijn router aanpassen, misschien ligt het daar aan...

/edit: ja, daar ligt het dus aan... :/ Het lijkt erop dat het uitdelen van de 'vaste IP-adressen' niet goed gaat...

Ik ga hier zometeen maar eens een belletje aan wagen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mawlana op 19-01-2006 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-05 18:48
hallo .... zijn er ook nog die de juiste instellingen (sip etc )hadden voor budgetphone met de zyxel 2602.
Ik had het een paar maanden goed werken alleen modem gereset en instellingen kwijt :-))))
Hoor het graag alvast bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:33:
Er is nieuwe (nu officieel) firmware voor de Speedtouch 716v5(WL) modems.

http://www.speedtouch.nl/drivers.html#716
Is het verstandig om te updaten? Moet ik alles opnieuw configuren? aangezien dat toen ook niet echt lekker ging om half 3 s nachts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
digiben schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:28:
hallo .... zijn er ook nog die de juiste instellingen (sip etc )hadden voor budgetphone met de zyxel 2602.
Ik had het een paar maanden goed werken alleen modem gereset en instellingen kwijt :-))))
Hoor het graag alvast bedankt ;-)
heb even gezocht en iets te snel geweest oplossing al gevonden ;-)
TweakDSL *new and/or improved* deel 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 09:59
Even mijn hart luchten en misschien heeft iemand nog een idee wat ik kan doen...
(of misschien leest iemand van Tweakdsl dit en lost het gewoon even op _/-\o_ )

Op 14 november zou mijn ADSL verbinding bij Xs4all (voorheen Cistron _/-\o_ ) worden opgeheven.
Begin december kon ik nog steeds internetten, dus heb ze maar eens gebeld om het toch eens af te sluiten. Affijn, dat was zo geregeld en inderdaad rond 10 december had ik geen internet meer.

Daarna heb ik nog even gewacht en op 21 december jl. werd mijn aanvraag bij Tweakdsl geaccepteerd. Het aansluiten zou naar verwachting 10 tot 15 (werk)dagen duren (12 januari zou ik dus wel moeten kunnen internetten).

Omdat mijn status tijdens de aanvraag niet veranderde heb ik de eerste week van januari maar eens contact op genomen met Tweakdsl. De medewerker aan de telefoon gaf een "mooie" reactie toen hij mijn status op vroeg "He, dat is vreemd.". Toen hij dat zij verwachte ik al dat het lang ging duren.
Wat bleek nou, er stond nog signaal op de lijn van Xs4all. Heel fijn dat Tweakdsl dat dan ook niet even terug meld zodat ik er wat aan kan doen!!

Maar goed, ik ben de beroerdste niet, dus ik ben toen gaan bellen naar Xs4all (op aanraden van Tweakdsl) om ervoor te zorgen dat het signaal per direct beeïndigd moest worden.
Bij Xs4all gaven ze mij inderdaad de bevestiging dat het signaal niet helemaal weg was.
Xs4all gaf vervolgens de tip om dan maar een migratie uit te voeren --> dat gaat immers sneller.

Dus ik naar Tweakdsl gebeld om er een migratie van te maken. Geen probleem, maar dan moeten wel het Service-ID van je vorige provider hebben.
Dus maar weer gebeld naar Xs4all en het Service-ID opgevraagd. Nadat ik dit toch maar gekregen had (krijg je normaal niet, moet nl. voor betaald worden hoorde ik later), heb ik dit doorgegeven aan Tweakdsl. Een dag later kreeg ik een mailtje dat het Service-ID niet goed was, maar dat ze zelf het juiste Service-ID hadden geregeld (kunnen ze blijkbaar toch nog iets ;) ).

Op 12 januari maar weer eens gebeld naar Tweakdsl dat mijn lijn nog niet was opgeleverd en dat er ook niks in mijn status is gewijzigd. De medewerker ging het voor me uitzoeken.
Dezelfde dag nog kreeg ik bericht dat de migratie inmiddels was gestart en dat het 'normaal gesproken' in een dag geregeld is. Lees vooral : normaal gesproken!
De volgende dag om 17.00u dus geen internet. Vol goede moed heb ik het weekend afgewacht en maandag 16 januari 's middags nog maar eens gebeld hoe het er mee stond.
Tweakdsl: "Ja meneer, wij kunnen u niet aansluiten want er staat nog signaal op de lijn."
Mijn reactie :"CENSUUR!! :X "

Dit hoor ik nu dus al vanaf begin dit jaar elke keer opnieuw. Tweakdsl lijkt er verder niks meer aan te doen, dan alleen maar rustig afwachten. Dat hebben ze mij immers ook gewoon verteld.
Mailen, bellen niks lijkt meer te werken.
Het enige waar ze wel snel mee waren, was met het afschrijven van de kosten van het modem 8)7.

Gisteren heb ik maar een bericht aan BBNED gestuurd, wie weet helpt dat wel.

Zijn er mensen die nog meer opties weten, die ik kan proberen, want het begint erop te lijken dat ik de komende 2 maanden ook nog wel zonder internet zit...
Een andere provider kiezen wordt ook lastig denk ik, omdat er nog signaal ergens hangt.

Mijn huidige status bij Tweakdsl is:
DSL lijn Entry Nummer Postcode / huisnr VCI/VPI Opmerking
.....0...........23043......................../
522292.......23042...........5281WE......35.....1125/16

Weet iemand wat dit overigens betekend ?
Heb ik nu 2 dsl lijnen ofzo ?
Voor alle eventuele tips en hints alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Sepiroth op 19-01-2006 11:26 . Reden: tabel gewijzigd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156261

Hallo,

Toen ik wou overstappen van Planet naar Demon had ik hetzelfde probleem.
Demon kon de aangevraagde verbinding niet realiseren doordat er nog een ADSL signaal op m'n lijn zat.
Planet had inmiddels alles al stopgezet en kende mij in eerste instantie ook niet meer als klant.
Ik moest nog even naar KPN bellen, want die moet de lijn nog "slopen" (dan wordt dat signaal van je lijn gehaald).
Na veel bellen naar KPN en Planet (KPN zegt je moet bij Planet zijn, Planet zegt je moet bij KPN zijn) ben ik nog niet veel wijzer geworden.
Na 2,5 maand was ik het echt helemaal zat en ben toen bij TweakDSL terecht gekomen.
Ik heb daar mijn probleem voorgelegd en hun hadden gezegd dat ik op het 2e aderpaar een kaalkoper verbinding kan aanvragen.
Dat heb ik gedaan en nu heb ik naast mijn ISDN verbinding van KPN een TweakGekte ADSL abbo van TweakDSL. 8)
Ik kan nu ook zonder problemen m'n ISDN opzeggen zonder mijn ADSL kwijt te raken.
Als je je telefoonlijn op zou zeggen dan wordt het ADSL signaal wat nu problemen geeft automatisch ook mee verwijderd.
Toen d'r tijd zag ik dat als enige uitweg, helaas...

Mij werd toen trouwens wel zowel door KPN en Planet toegezegd dat er ook geen geld meer voor dat ADSL signaal afgeschreven zou worden (wat ook niet is gebeurd).
Dat is misschien wel even handig om te checken voor je zoiets doet... ;)

Ieder huis schijnt 2 aderparen te hebben en er wordt er door je telefoonlijn maar 1 gebruikt dus je zou op het 2e ader paar een ADSL verbinding aan kunnen vragen.

Ik weet niet of dit de beste optie is, maar in iedergeval kan ik weer internetten :)
Over een tijdje ga ik maar eens voip uitproberen en als dat dan lekker werkt dan kan mijn ISDN ook lekker opgezegd worden...

Ik hoop dat dit misschien een optie voor je is.
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 156261 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:08:

Na 2,5 maand was ik het echt helemaal zat en ben toen bij TweakDSL terecht gekomen.
Heb je het nog lang volgehouden zeg :?

Ik zou na 1 en zeker na 2 weken datums willen weten wanneer ik geleverd ga krijgen.
Ik kan nu ook zonder problemen m'n ISDN opzeggen zonder mijn ADSL kwijt te raken.
Als je je telefoonlijn op zou zeggen dan wordt het ADSL signaal wat nu problemen geeft automatisch ook mee verwijderd.
Dat is alleen bij KPN-DSL het geval. Daar is het onlosmakelijk (nog) met elkaar verbonden. Dus als je telefonie opzegd zou je geen DSL kunnen behouden. Bij alle andere DSL netwerken zoals BBned, Tiscali, Versatel en Wanadoo blijft DSL dan gewoon alleen achter.

Grote bijkomende voordeel wat je nu ook nog hebt is dat je een annexA (analoge) DSL verbinding hebt. Standaard wordt een annexA poort gekozen bij zowel BBned als Tiscali als je een 'dsl-only' (ofwel: dedicated of 'kaal-koper') aansluiting laat aanleggen.

Als je eerst ISDN linesharing hebt, heb je dus een annexB modem/lijn, en ISDN opzegd blijft je lijn annexB qua DSL/modem.
Ieder huis schijnt 2 aderparen te hebben en er wordt er door je telefoonlijn maar 1 gebruikt dus je zou op het 2e ader paar een ADSL verbinding aan kunnen vragen.
Niet elke woning/aansluitadres heeft de beschikkig over een tweede aderpaar.

Als de lijn bezet is door KPN-DSL en ze zeggen zelf van niet had TweakDSL of Demon misschien ook een telco-telco migratie kunnen proberen. Als er nogsteeds geen sloop opdracht bekend zou zijn op je DSL verbinding zou dit moeten gaan.
Kort gezegd komt het neer op:

Nieuwe/gewenste siuatie: TweakDSL via BBned.
Huidige/oude situatie: XS4all als ISP. DSL via BBned (ex Cistron klant).

XS4all stopt abonnement, maar zegt de lijn niet op bij BBned. Hierdoor kan TweakDSL niet leveren op een teleloonlijn/nummer (linesharing) omdat er nog signaal/dsl op de lijn zit.

XS4all geeft dan terecht (mits ze nogsteeds geen sloop opdracht naar BBned hebben gestuurd) aan dat migratie mogelijk is en sneller.

TweakDSL geeft informatie door elkaar heen en lijkt alsof ze nogsteeds niet de overstap in gang hebben gezet (ISP-ISP migratie) bij BBned. Nu kan dit verkeerde informatie zijn, of er gaat werkelijk iets niet goed. Communiceren met BBned kan niet omdat zij geen partij zijn voor je hier.

Je zal iemand bij TweakDSL moeten vinden die dit oppakt en oplost voor je. Communiceren heen en weer veelvuldig is wel van belang om duidelijkheid te houden.

Of je besluit XS4all de lijn vrij te laten maken van DSL en dan kan TweakDSL weer leveren zonder overstap. Maar dat duurt inderdaad langer als overstap (ISP-ISP migratie).

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 19-01-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:15:
/edit: ja, daar ligt het dus aan... :/ Het lijkt erop dat het uitdelen van de 'vaste IP-adressen' niet goed gaat...

Ik ga hier zometeen maar eens een belletje aan wagen.
Ik heb net gebeld. De medewerker zei meteen dat het aan m'n router zou liggen, had ik verwacht (ik werk zelf immers ook op een helpdesk, ik zie m'n collega's dat vaak zeggen :P ). Ik heb die medewerker er gelukkig van kunnen overtuigen dat mijn router *niet* het probleem vormt: wanneer ik het MAC-adres op m'n router wijzig, krijg ik namelijk wél een IP-adres. Deze medewerker heeft het MAC-adres voor mijn fixed ip ook even gewijzigd, nu krijg ik m'n oude ip-adres weer.

Ik ben nog niet geheel tevreden, ik werk namelijk niet graag met gekloonde/gewijzigde MAC-adressen. De medewerker heeft het doorgezet naar de tweede lijn, en ik heb er ook nog een mailtje aan gewaagd om er zeker van te zijn dat het in behandeling wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156261

bjck schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:14:

Heb je het nog lang volgehouden zeg :?

Ik zou na 1 en zeker na 2 weken datums willen weten wanneer ik geleverd ga krijgen.
Ja, in eerste instantie kreeg ik ook van Planet en KPN een datum dat de lijn vrij zou zijn.
Maarja, die datum konden ze niet waarmaken.
Doordat die lijn niet ADSL vrij was werd bij Demon mijn order automatisch geannuleerd.
Na wat bellen met de helpdesk kwam ik meer te weten.
Dit heb ik zo een paar keer herhaald doordat ik van Planet telkens een nieuwe datum kreeg dat het echt geregeld zou zijn. Ik was telkens vol goede moed dat het nu wel zou lukken...
Laatste keer dat ik belde naar KPN kwamen ze tot de ontdekking dat Planet mijn annulering geannuleerd had waardoor de lijn niet gesloopt kon worden omdat Planet de enige was die in mijn geval die opdracht mocht/kon geven volgens KPN.
Planet wist hier natuurlijk niets vanaf en dat was het moment dat ik er schoon genoeg van had.

[...]

Dat is alleen bij KPN-DSL het geval. Daar is het onlosmakelijk (nog) met elkaar verbonden. Dus als je telefonie opzegd zou je geen DSL kunnen behouden. Bij alle andere DSL netwerken zoals BBned, Tiscali, Versatel en Wanadoo blijft DSL dan gewoon alleen achter.
Ja, je hebt gelijk.
Ik was iets te kort door de bocht doordat ik uit ging van Planet en Xs4all die bij mijn weten alleen KPN verbindingen leveren, toch?

Grote bijkomende voordeel wat je nu ook nog hebt is dat je een annexA (analoge) DSL verbinding hebt. Standaard wordt een annexA poort gekozen bij zowel BBned als Tiscali als je een 'dsl-only' (ofwel: dedicated of 'kaal-koper') aansluiting laat aanleggen.

Als je eerst ISDN linesharing hebt, heb je dus een annexB modem/lijn, en ISDN opzegd blijft je lijn annexB qua DSL/modem.
Yep, ik heb nu idd annexA en dan zit ik ook nog 90 meter van de wijkcentrale af. 8)

[...]

Niet elke woning/aansluitadres heeft de beschikkig over een tweede aderpaar.

Als de lijn bezet is door KPN-DSL en ze zeggen zelf van niet had TweakDSL of Demon misschien ook een telco-telco migratie kunnen proberen. Als er nogsteeds geen sloop opdracht bekend zou zijn op je DSL verbinding zou dit moeten gaan.
Weer wat geleerd, vandaag. :)
Telco-telco had waarschijnlijk sneller geweest al moet ik zeggen dat ik precies 1,5 week heb moeten wachten op TweakDSL dus is het nog snel gegaan via TweakDSL :+
Ik had trouwens geen van de partijen over telco-telco gehoord... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
grrr@xs4all
Zat ook te wachten op overzetten, blijkt dat XS4All erg veel moeite heeft om de lijn vrij te geven.
XS4All en service? roflmao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
...
...
Kort gezegd komt het neer op:

Nieuwe/gewenste siuatie: TweakDSL via BBned.
Huidige/oude situatie: XS4all als ISP. DSL via BBned (ex Cistron klant).

XS4all stopt abonnement, maar zegt de lijn niet op bij BBned. Hierdoor kan TweakDSL niet leveren op een teleloonlijn/nummer (linesharing) omdat er nog signaal/dsl op de lijn zit.

XS4all geeft dan terecht (mits ze nogsteeds geen sloop opdracht naar BBned hebben gestuurd) aan dat migratie mogelijk is en sneller.

TweakDSL geeft informatie door elkaar heen en lijkt alsof ze nogsteeds niet de overstap in gang hebben gezet (ISP-ISP migratie) bij BBned. Nu kan dit verkeerde informatie zijn, of er gaat werkelijk iets niet goed. Communiceren met BBned kan niet omdat zij geen partij zijn voor je hier.

Je zal iemand bij TweakDSL moeten vinden die dit oppakt en oplost voor je. Communiceren heen en weer veelvuldig is wel van belang om duidelijkheid te houden.

Of je besluit XS4all de lijn vrij te laten maken van DSL en dan kan TweakDSL weer leveren zonder overstap. Maar dat duurt inderdaad langer als overstap (ISP-ISP migratie).
Jij snapt het helemaal, jij werkt zeker niet bij Tweakdsl zodat je het "even" kan regelen ;).
Bij Tweakdsl heb ik volgens mij al een stuk of 6 verschillende mensen aan de lijn gehad, maar ik ga het vanmiddag denk ik nogmaals proberen.
BBNED was gewoon het proberen waard, daar verwacht ik verder ook niks van.
Denk dat het de optie wordt om al het signaal te slopen en maar opnieuw te beginnen.
Voorlopig heb ik gelukkig het draadloos netwerkje van de buren (onbeveiligd door hun :) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

paQ

Ik wil even melden dat ik met de linksys modem de lijn nog niet op onderbrekingen heb kunnen betrappen.
Daarbij geeft het met dik 300 KB meer downstream per seconde :)

zijn de copperjet modems gewoon brak?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Nou mooie boel daar op de helpdesk :D. Ze zijn daar blijkbaar nieuwe mensen aan het inwerken, waardoor nog niet iedereen evenveel af weet van het gebruikte computersysteem. Dat blijkt wel uit het volgende.

17 januari zou er ADSL opgeleverd moeten worden op mijn gloedje nieuwe telefoonlijn. Echter het bleek allemaal niet te werken ook al had ik de manual netjes gevolgd. Drie dagen verder, 4 nieuwe kabelaansluitingen, alles gewisseld en alles geprobeerd en een stuk of 10 telefoontjes verder, zegt vanmorgen een van de medewerkers doodleuk dat er simpelweg geen ADSL signaal op mijn lijn is gezet door KPN. Als ze dat nou drie dagen eerder hadden gezegd, dan had het me veel frustraties, klus en zoekwerk bespaard... Maar goed!

Nu is het maar afwachten. Vreemd is wel dat als ik KPN opbel en vraag of daar een aanvraag voor een ADSL signaal op mijn lijn ligt, zij gewoon antwoorden: NEE HOOR. Lekker dus. Nu vraag ik me af wat TweakDSL heeft gedaan en vooral hoe lang het nog gaat duren voordat ik weer internet heb. Zij hebben het overduidelijk erg druk, want op emails krijg je nou niet bepaald snel antwoord (volgens de auto-replyer VIJF DAGEN, das toch VEELS te VEEL!!!), das toch wel jammer, ik had ze zo hoog in het vaandel staan!!!

Nou nu maar hopen dat ze snel reageren, anders wordt het maar weer bellen geblazen!!!

[ Voor 3% gewijzigd door AJ1815 op 19-01-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
AJ1815 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:44:
Nu is het maar afwachten. Vreemd is wel dat als ik KPN opbel en vraag of daar een aanvraag voor een ADSL signaal op mijn lijn ligt, zij gewoon antwoorden: NEE HOOR. Lekker dus. Nu vraag ik me af wat TweakDSL heeft gedaan en vooral hoe lang het nog gaat duren voordat ik weer internet heb. Zij hebben het overduidelijk erg druk, want op emails krijg je nou niet bepaald snel antwoord (volgens de auto-replyer VIJF DAGEN, das toch VEELS te VEEL!!!), das toch wel jammer, ik had ze zo hoog in het vaandel staan!!!

Nou nu maar hopen dat ze snel reageren, anders wordt het maar weer bellen geblazen!!!
Bij sommige e-mails krijg ik niet een een auto-reply...
Als ik een auto-reply krijg, dan krijg ik vaak eerst een seconde daarvoor het antwoord 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Sepiroth op 19-01-2006 14:08 . Reden: Leesfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:38:
Ik wil even melden dat ik met de linksys modem de lijn nog niet op onderbrekingen heb kunnen betrappen.
Daarbij geeft het met dik 300 KB meer downstream per seconde :)

zijn de copperjet modems gewoon brak?
Ik zit ook te overwegen om een adsl-modem-router-wireless combi te kopen (wag54gs), over welk linksys modem heb jij het? (en adsl1 of adsl2)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Vind het vooral raar dat KPN niets afweet van een eventuele aanvraag. Dan is er toch gewoon iets fout gegaan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

De oplever datum is 27-1 bij mijn..
en ik heb al login voor customer menu e.d.

bij de dsl lijn is de status nog leeg,
heeft het al zin om het modem dan aan te gaan sluiten?

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Tuumke schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:33:

Volgens mij niet, maar ja... aansluiten kan natuurlijk nooit geen kwaad.
Ben je in ieder geval op tijd klaar :)
Je account gegevens krijg je van te voren als "extra service".
Echter heb ik deze al een maand en kan ik nog steeds niet internetten... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Sepiroth op 19-01-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:57

paQ

Anoniem: 14032 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:27:
[...]

Ik zit ook te overwegen om een adsl-modem-router-wireless combi te kopen (wag54gs), over welk linksys modem heb jij het? (en adsl1 of adsl2)?
WAG54GS voor ADSL2, Annex B

modem traint in op 21465 kbps (16 WO lijn)
dit resulteert in een download snelheid (op de bbned testserver) van tussen de 1,95 en 2,1 MB/sec :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sepiroth schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 11:14:
Voor alle eventuele tips en hints alvast bedankt
Okee.

Normaal gesproken zou het moeten zijn:

1: bel xs4all en laat ze een cancel-opdracht geven.
2: bel xs4all een paar dagen later, en laat ze kijken of er een datum is voor de cancel (dat duurt 5-10 werkdagen)
3: bel een dag na die cancelopdracht Tweakdsl, en zeg dat je lijn vrij is, en dat ze je aanvraag nogmaals moeten proberen. Dat duurt weer 5-10 werkdagen.

Maar volgens KANVAS is je lijn op dit moment vrij:
Requested phonenumber			041XXXXX29
Main phonenumber			041XXXXX29
Broadband provider			
Current telephonetype			POTS

Als je nog internet zou hebben zou bij 'Broadband provider' BBNT gestaan hebben. (De eerste en laatste twee cijfers van je nummer kloppen ook?) Tweakdsl kan dus gewoon je order 'retryen' en die zou dan in 5-10 dagen geleverd moeten worden. Blijkbaar heeft Xs4all toch de cancel gegeven en is 'ie al uitgevoerd ook. Dat verklaart waarom een ISP/ISP niet lukt.

Dus wordt het advies:

1: Bel Tweakdsl. Laat de helpdesker doorgeven aan de orderadministratie dat "order 522292 in de alerts staat, en dat 'ie een retry moet krijgen omdat de lijn nu vrij is". Laat het hem/haar opschrijven en teruglezen, zodat je zeker weet dat de boodschap doorkomt. :>

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 19-01-2006 17:02 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
Burne schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:02:
[...]

Okee.

Normaal gesproken zou het moeten zijn:

1: bel xs4all en laat ze een cancel-opdracht geven.
2: bel xs4all een paar dagen later, en laat ze kijken of er een datum is voor de cancel (dat duurt 5-10 werkdagen)
3: bel een dag na die cancelopdracht Tweakdsl, en zeg dat je lijn vrij is, en dat ze je aanvraag nogmaals moeten proberen. Dat duurt weer 5-10 werkdagen.

Maar volgens KANVAS is je lijn op dit moment vrij:
Requested phonenumber			041XXXXX29
Main phonenumber			041XXXXX29
Broadband provider			
Current telephonetype			POTS

Als je nog internet zou hebben zou bij 'Broadband provider' BBNT gestaan hebben. (De eerste en laatste twee cijfers van je nummer kloppen ook?) Tweakdsl kan dus gewoon je order 'retryen' en die zou dan in 5-10 dagen geleverd moeten worden. Blijkbaar heeft Xs4all toch de cancel gegeven en is 'ie al uitgevoerd ook. Dat verklaart waarom een ISP/ISP niet lukt.

Dus wordt het advies:

1: Bel Tweakdsl. Laat de helpdesker doorgeven aan de orderadministratie dat "order 522292 in de alerts staat, en dat 'ie een retry moet krijgen omdat de lijn nu vrij is". Laat het hem/haar opschrijven en teruglezen, zodat je zeker weet dat de boodschap doorkomt. :>
_/-\o_ Kun je dit ergens zelf checken of werk je bij KPN ?

Had voor dat ik dit las TweakDSL aan de lijn en die vertelden mij nu dus eindelijk het juiste.
Dus wat jij ook zei. Xs4all bellen en lijn compleet laten slopen.
Xs4all even gebelt. Zij zeggen dus ook dat BBNED EINDELIJK mijn lijn heeft beeïndigd.
Hadden ze dat bij Tweakdsl ook niet even GOED kunnen nakijken |:( ??

Maar goed, sta nu dus weer in de wachtrij bij TweakDSL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepiroth
JAHAAAAAAAAAA, eindelijk lijkt het te gaan werken.
Burne, bedankt voor de info _/-\o_
Bij TweakDSL zagen ze nu dus eindelijk dat het signaal weg was.
Dat was het rond 17.00u volgens mij ook al, maar goed.
Nu nog even een dag of 2 wachten en dan zou het toch echt moeten werken >:)
Als ze nou dat modem alvast hadden opgestuurd, wat ik al lang gevraagd eind december.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

(Had ook al wat in het vorige TweakDSL topic hierover vermeld)

Mijn BBNed 16WO verbinding thuis haalt op iets van 705 meter vanaf de centrale de volgende waardes:

WAN:
Line Status: Up
Upstream Speed: 1223 kbps
Downstream Speed: 14977 kbp+

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 5 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db

Lijkt allemaal goed, maar ik haal "maar" 15Mbit met mijn Zyxel 2602HW-61c modem :( Mijn modem staat boven en word beneden in de woonkamer gesplit, dat is natuurlijk niet optimaal en daarom heb ik hem nu in de meterkast staan --> Hetzelfde resultaat, niet eens een verschil in de db waardes :(

Waar kan het nu aan liggen? Firmware is up to date (ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005 DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00 Standard:ADSL2+ Mode ) en aan de kabel kan het niet liggen (30 cm en dan nog bovenstaane waardes)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Volgens een postcodecheck? Die kan alle mogelijke afwijkingen hebben. Afwijkingen van 200 of 300% komen voor. Je kan best op 1500 of 2000 'echte' meters blijken te zitten en dan zijn je waardes nog niet eens zo vreemd.

[ Voor 10% gewijzigd door burne op 19-01-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Burne schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:08:
[...]

Volgens een postcodecheck? Die kan alle mogelijke afwijkingen hebben. Afwijkingen van 200 of 300% komen voor. Je kan best op 1500 of 2000 'echte' meters blijken te zitten en dan zijn je waardes nog niet eens zo vreemd.
Ik weet waar de centrale zit en 705 meter lijkt me zelf dan ook wel hemelsbreed, in echte kilometers langs de weg is het misschien net richting de 1300 meter ofzo... Mijn db waardes lijken me wel aan te geven, voor zover ik ze snap en terug kan lezen op internet, dat ik op iets meer dan een kilometer van de centrale zit.

Had, zie vorige topic, een link gehad van 17Mbit maar nadat ik mijn modem uit/aan had gezet was die weer terug naar 15Mbit gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

paQ schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:27:
WAG54GS voor ADSL2, Annex B

modem traint in op 21465 kbps (16 WO lijn)
dit resulteert in een download snelheid (op de bbned testserver) van tussen de 1,95 en 2,1 MB/sec :)
Ik ben ook een beetje naar deze modem aan het kijken. Ik wil een modem/router combi en Linksys bevalt me (zonder echte reden overignes :P). Ik wil overigens voor B10 gaan (en dan heb ik in principe geen ADSL2+ modem nodig maar dat is 'voor de groei').

Mijn vraag is, kun je het wireless gedeelte ook 'uit' zetten? Ik heb op het moment (nog) geen wireless maar dat komt er ooit wel. Maar ik hou er wel van om zaken die overbodig zijn ook geen conflicten op te laten lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
Nou volgens de Helpdesk had KPN de kabels nog niet gecrossed en doet mijn ADSL het daarom niet. En hoewel KPN niets van een ADSL aanvraag op mijn lijn lijkt af te weten, heb ik ze beloofd tot maandag af te wachten...

Maar als het dan niet geregeld is, leg ik de telefoon niet neer, voordat het werkt en gaat er een crediteringsbrief richting TweakDSL voor onterecht abokosten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10034

bjck schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:55:
Wel de laatste MV.4 firmware in je modem? Daar zijn ook nog aantal dingen opgelost met betrekking tot NAT en 2048 maximale simultane connecties. Die connecties van Unreal zijn niet te gelijk, maar na elkaar en zouden afgesloten moeten zijn weer immers.

ftp://ftp.zyxel.com/P-260...3.40(MV.4)C0_Standard.zip
Ik heb zelf deze P-2602R-61_V3.40(RE.2)C0_Standard.zip in mn 2602R61 en krijg als reactie
"The range of NAT session per host is from 1 to 1024" Maar heb eerlijk gezegd ook geen problemen

Wel nog even dit, als je je upload vol open zet blokkeer je idd/wel je download, omdat download ook upload genereerd en als die die niet kan genereren is er geen download (ik zeg t wat amateuristisch)
Vaak genoeg meegemaakt hier in huis met de upload op 90-95% vol en zelfs surfen was dan onmogelijk. Misschien ook omdat er een verschil is in pakketten en hun grootte ?(web (veel kleintjes) versus ftp (1 groot) bestand)
Dat opgelost door in
Media Bandwidth Management > Summary
Wan active, uploadspeed invullen (768 bij ons), fairness based, max bandwith usage aan
in te stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 10034 op 19-01-2006 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AJ1815 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:44:
Nou mooie boel daar op de helpdesk :D. Ze zijn daar blijkbaar nieuwe mensen aan het inwerken, waardoor nog niet iedereen evenveel af weet van het gebruikte computersysteem. Dat blijkt wel uit het volgende.

17 januari zou er ADSL opgeleverd moeten worden op mijn gloedje nieuwe telefoonlijn. Echter het bleek allemaal niet te werken ook al had ik de manual netjes gevolgd. Drie dagen verder, 4 nieuwe kabelaansluitingen, alles gewisseld en alles geprobeerd en een stuk of 10 telefoontjes verder, zegt vanmorgen een van de medewerkers doodleuk dat er simpelweg geen ADSL signaal op mijn lijn is gezet door KPN. Als ze dat nou drie dagen eerder hadden gezegd, dan had het me veel frustraties, klus en zoekwerk bespaard... Maar goed!

Lijn is wel opgeleverd waarschijnlijk. Maar ergens in de keten is iemand iets vergeten of niet juist gedaan. Als KPN zich afmeld dat de koppeling tussen de telefoonlijn in de centrale is aangelegd en dit in werkelijkheid niet zo is of niet goed is werkt het niet inderdaad.

Ook kan er ergens anders nog een fout zitten natuurlijk.

Heb je wel kiestoon op die nieuwe lijn met juiste nummer !?

En heb je die kiestoon op de plek waar je modem ook aansluit? En gaat er een lampje uit op je modem als je de telefoonlijn eruit haalt? (dat zou namelijk duiden dat je toch DSL signaal hebt maar een modem instelling onjuist is).
AJ1815 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:49:
Nou volgens de Helpdesk had KPN de kabels nog niet gecrossed en doet mijn ADSL het daarom niet. En hoewel KPN niets van een ADSL aanvraag op mijn lijn lijkt af te weten, heb ik ze beloofd tot maandag af te wachten...

Maar als het dan niet geregeld is, leg ik de telefoon niet neer, voordat het werkt en gaat er een crediteringsbrief richting TweakDSL voor onterecht abokosten!!!
KPN ziet wat ze willen zien. Hangt beetje af waar ze kijken ook. Als ze in kanvas kijken (netwerk/lijn adminsitratie) zien ze dat er linesharing op zit van Tiscali (BaByXL). Ze kijken alleen in het standaard systeem en daar staat wel KPN-DSL in bij je telefoonnummer als dienst, maar niet als er een dienst van andere partij op de lijn zit. Immers geen KPN dienst ook.
Tuumke schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 15:33:

Aansluiten, altijd direct als je hem binnen hebt! KPN wil soms aanleg opdrachten wel eens eerder uitvoeren dan de plandatum.

En als het ook gaat om een net nieuwe telefoonlijn controleer dan ook of je nummer klopt en je kiestoon hebt (dus kan bellen en gebeld worden). Als die aanleg al niet goed is gegaan komt DSL signaal ook niet bij je aan natuurlijk ;)
Sepiroth schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 17:22:
[...]

_/-\o_ Kun je dit ergens zelf checken of werk je bij KPN ?

Had voor dat ik dit las TweakDSL aan de lijn en die vertelden mij nu dus eindelijk het juiste.
Dus wat jij ook zei. Xs4all bellen en lijn compleet laten slopen.
Xs4all even gebelt. Zij zeggen dus ook dat BBNED EINDELIJK mijn lijn heeft beeïndigd.
Hadden ze dat bij Tweakdsl ook niet even GOED kunnen nakijken |:( ??

Maar goed, sta nu dus weer in de wachtrij bij TweakDSL...
TweakDSL kan dit wellicht niet zien. Dit is telco informatie en geen ISP informatie. Daarom vraagt een ISP ook aan jouw bij de aanvraag wat je nu hebt en hoe ze je kunnen aansluiten als je klant wilt worden immers.

TweakDSL ziet ook die lijn niet van XS4all bij BBned natuurlijk. Deze is van XS4all en niet van TweakDSL.

Je lijn is nu in iedergeval DSL vrij en TweakDSL kan je nu DSL gaan leveren (aanleg opstarten weer).
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 19:50:
(Had ook al wat in het vorige TweakDSL topic hierover vermeld)

Mijn BBNed 16WO verbinding thuis haalt op iets van 705 meter vanaf de centrale de volgende waardes:

WAN:
Line Status: Up
Upstream Speed: 1223 kbps
Downstream Speed: 14977 kbp+

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 5 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db

Lijkt allemaal goed, maar ik haal "maar" 15Mbit met mijn Zyxel 2602HW-61c modem :( Mijn modem staat boven en word beneden in de woonkamer gesplit, dat is natuurlijk niet optimaal en daarom heb ik hem nu in de meterkast staan --> Hetzelfde resultaat, niet eens een verschil in de db waardes :(

Waar kan het nu aan liggen? Firmware is up to date (ZyNOS F/W Version: V3.40(MV.4) | 10/06/2005 DSL FW Version:TI AR7 04.00.01.00 Standard:ADSL2+ Mode ) en aan de kabel kan het niet liggen (30 cm en dan nog bovenstaane waardes)
Lijnlengte is niet de enige die meespeelt. Ook ruis en verstoring kunnen een ADSL2+ verbinding ondanks redelijk korte lijnlengtes heel snel laten zakken in snelheid.

Verleng kabels laten lijnen ook eerder zakken in snelheid, maar als je dit juist doet valt het wel mee. Wel kunnen verlengkabels in huis (tussen hoofdaansluiting/ISRA en modem) meer storing oppakken door omliggende apparatuur in huis.

Wat ook (helaas!) vaak voorkomt is dat mensen wel modem netjes bij het ISRA punt hebben aangesloten met de splitter. Maar dat er toch nog een ongebruikte aftakking is aangesloten tussen ISRA en de splitter in. Vooral als je hoofdaansluiting (ISRA dus) in de muur zit met zo'n PTT afdekplaat. Hier zit in de muur vaak al een extra kabel (aftakking) bijgeschroeft naar een aansluitpunt op de slaapkamer.

Ook al is deze ongebruikt, losgooien!

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 19-01-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AJ1815 schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 21:49:
En hoewel KPN niets van een ADSL aanvraag op mijn lijn lijkt af te weten, heb ik ze beloofd tot maandag af te wachten...
Als je daarmee de KPN ADSL helldesk bedoelt, die hebben strikt gesproken niets te maken met niet-KPN DSL lijnen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 20:13:
[...]

Ik weet waar de centrale zit en 705 meter lijkt me zelf dan ook wel hemelsbreed, in echte kilometers langs de weg is het misschien net richting de 1300 meter ofzo... Mijn db waardes lijken me wel aan te geven, voor zover ik ze snap en terug kan lezen op internet, dat ik op iets meer dan een kilometer van de centrale zit.

Had, zie vorige topic, een link gehad van 17Mbit maar nadat ik mijn modem uit/aan had gezet was die weer terug naar 15Mbit gegaan :(
Wat wel raar is dat als ik een oude firmware erop zet, 340mv0c0.bin bijvoorbeeld, ik tot wel 18.8Mbit aan snelheid heb. Download ik vervolgens vanaf de newsserver van TweakDSL, waar ik eerst tot iets van 1.6MB haalde, zakt de snelheid ineens in tot 1.1Mb ?!?! Verschillende firmwares geprobeerd tot de MV4 versie en allemaal hetzelfde, hogere linespeed en lagere downloadsnelheid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:47:
[...]

Wat wel raar is dat als ik een oude firmware erop zet, 340mv0c0.bin bijvoorbeeld, ik tot wel 18.8Mbit aan snelheid heb. Download ik vervolgens vanaf de newsserver van TweakDSL, waar ik eerst tot iets van 1.6MB haalde, zakt de snelheid ineens in tot 1.1Mb ?!?! Verschillende firmwares geprobeerd tot de MV4 versie en allemaal hetzelfde, hogere linespeed en lagere downloadsnelheid :(
Komt binnenkort een nieuwe aan wat ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 11-05 11:01
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:47:
[...]

Volgens de Zyxel website zou deze versie:
P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip
een betere ADSL2+ snelheid moeten geven.

This firmware enhance the ADSL 2+ throughput performance by 20 percent.

http://www.zyxel.com/support/download.php?dt=1&lid=4481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114812

Hallo,

Ik wil graag de poorten 6881-6899 van mijn Zyxel P-2602HW gaan mappen, alleen ik zou niet weten hoe dit moet. Kan iemand dit uitleggen?

Groeten,
Danieltjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:30:
[...]

Komt binnenkort een nieuwe aan wat ik begreep.
Zoiets las ik ook al op een paar andere sites, hoop dat die dit probleem oplost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

HoppyF schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 01:18:
[...]

Volgens de Zyxel website zou deze versie:
P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip
een betere ADSL2+ snelheid moeten geven.

This firmware enhance the ADSL 2+ throughput performance by 20 percent.

http://www.zyxel.com/support/download.php?dt=1&lid=4481
Deze gebruik ik dus nu, 15Mbit linesync en 1.6Mb download snelheid... Met de oudere firmware heb ik een hogere linesync en een lagere download snelheid ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
In het grote TweakDSL 17 topic werd een linkje gepost waar je perfect kon zien welke adsl netwerken mogelijk zijn op jouw telefoon centrale.

Je kon ook zien of ADSL2+ leverbaar is etc.

Ik kan echter de link niet meer vinden. Kan iemand de link nogmaal posten?
Misschien ook slim om die in de start post te zetten, of zelfs in de faq.

(ik bedoel niet: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
bjck schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:06:
[...]
Lijn is wel opgeleverd waarschijnlijk. Maar ergens in de keten is iemand iets vergeten of niet juist gedaan. Als KPN zich afmeld dat de koppeling tussen de telefoonlijn in de centrale is aangelegd en dit in werkelijkheid niet zo is of niet goed is werkt het niet inderdaad.
Lijn is misschien wel opgeleverd, maar hij doet het gewoon niet en waar het probleem zit is gewoon nog niet duidelijk! TweakDSL was nu meer van: wacht maar even af, ipv: wij gaan er achteraan. En dat vind ik toch wel jammer. Ik hoopte gewoon allang internet te hebben. Een belletje van hen naar KPN moet toch niet zo heel veel moeite zijn?
Ook kan er ergens anders nog een fout zitten natuurlijk.

Heb je wel kiestoon op die nieuwe lijn met juiste nummer !?

En heb je die kiestoon op de plek waar je modem ook aansluit? En gaat er een lampje uit op je modem als je de telefoonlijn eruit haalt? (dat zou namelijk duiden dat je toch DSL signaal hebt maar een modem instelling onjuist is).
Ja overal is gewoon een kiestoon ja...
[...]
KPN ziet wat ze willen zien. Hangt beetje af waar ze kijken ook. Als ze in kanvas kijken (netwerk/lijn adminsitratie) zien ze dat er linesharing op zit van Tiscali (BaByXL). Ze kijken alleen in het standaard systeem en daar staat wel KPN-DSL in bij je telefoonnummer als dienst, maar niet als er een dienst van andere partij op de lijn zit. Immers geen KPN dienst ook.
Dus ik moet even vragen of ze nog in het KANVAS systeem willen kijken, of kan de helpdesk dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

jhead22 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 09:27:
In het grote TweakDSL 17 topic werd een linkje gepost waar je perfect kon zien welke adsl netwerken mogelijk zijn op jouw telefoon centrale.
Deze http://adsl.hunen.net/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 12:22:
[...]

Ik heb net gebeld. De medewerker zei meteen dat het aan m'n router zou liggen, had ik verwacht (ik werk zelf immers ook op een helpdesk, ik zie m'n collega's dat vaak zeggen :P ). Ik heb die medewerker er gelukkig van kunnen overtuigen dat mijn router *niet* het probleem vormt: wanneer ik het MAC-adres op m'n router wijzig, krijg ik namelijk wél een IP-adres. Deze medewerker heeft het MAC-adres voor mijn fixed ip ook even gewijzigd, nu krijg ik m'n oude ip-adres weer.

Ik ben nog niet geheel tevreden, ik werk namelijk niet graag met gekloonde/gewijzigde MAC-adressen. De medewerker heeft het doorgezet naar de tweede lijn, en ik heb er ook nog een mailtje aan gewaagd om er zeker van te zijn dat het in behandeling wordt genomen.
En het verhaal gaat verder...

Gisteravond rond 6 uur is er naar huis gebeld, m'n broer (n00b) nam op: hem is verteld dat m'n ST 516 op bridged zou staan, en dat ik het op router moest instellen. Dan zou ik weer mijn fixed ip moeten krijgen. |:(

Ik heb net weer gebeld: ik leg alles uit, en daarna vraagt de medewerker of ik even een ogenblik geduld heb en zet mij vervolgens 4 minuten in de wacht. Hij zegt: "Uw modem is gewoon up. Er is verbinding." 8)7

Ik heb 'm nogmaals duidelijk gemaakt dat ik met het MAC-adres voor m'n fixed ip géén ip-adres krijg van de DHCP-server. Zodra ik m'n MAC-adres wijzig (00:12:17:DD:54:3D --> 00:12:17:DD:54:3A bijv), dan krijg ik wél een IP-adres. Er is dus iets goed mis op de DHCP-server wat betreft dat MAC-adres. Volgens die medewerker staat 00:12:17:DD:54:3D ook ingesteld als static op de DHCP-server. Hij heeft het ook doorgegeven.

Vervolgens vroeg hij hoe ik mijn router heb ingesteld (Static of Dynamic IP), ik zeg: Dynamic IP. "Kunt u het even statisch instellen?" Ik ...ehh.. vond het vreemd. De DHCP-leases zijn bij TweakDSL (net zoals bij Demon) toch van groot belang voor de routering? Nou ja, ik heb het iig statisch ingesteld, en ik heb verbinding. Echter, voor hoelang (vanwege de routering)?

Ik heb de medewerker maar vriendelijk bedankt voor de medewerking. Ik zie in de loop van de dag wel wat er met m'n verbinding gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Deze geeft idd al wat meer info, maar het is niet de gene die ik bedoel.
Je kan daar zoeken op je postcode, en zag dan heel mooi welke netwerken beschikbaar zijn, of ze adsl2+ leveren of niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

jhead22 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:43:
Je kan daar zoeken op je postcode, en zag dan heel mooi welke netwerken beschikbaar zijn, of ze adsl2+ leveren of niet, etc.
Je bedoelt misschien http://spike.oli.tudelft.nl/adsl maar die is hopeloos achter geraakt. Die gaat uit van informatie uit 2003 ofzo.

edit:
Niet, dus.

Ik weet van twee sites die los staan van providers. Dat zijn spike en Roger's site (Hünen). De rest zijn postcodechecks van providers, en zijn dus niet onafhankelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door burne op 20-01-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Wildfire schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 18:40:
[...]

En vandaag weer een paar keer. Zo te zien hou ik wel m'n ADSL sync, maar knalt de IP-laag er een korte tijd uit waardoor ik geen IP meer heb.
En wederom... drie keer eruit gelegen deze ochtend (vanaf 08:45 uur, toen stond ik op en vannacht waren er geen disconnects geweest). ADSL-Sync blijft behouden, maar volgens m'n ZyXEL gaat op de WAN-laag ENET-1 eruit...

Dit allemaal sinds het onderhoud een paar nachten terug. (ik zit in Tilburg btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 11:32
Ja kan kloppen, ik heb er vanochtend ook een poos uitgelegen, en 10minuten terug kon ik ook niet inloggen op de newsserver terwijl ik wel weer verbinding had. Dus een aantal storinkjes lijkt me :) Kan gebeuren...

EDIT: werkt nog steeds niet, de newsserver...

[ Voor 11% gewijzigd door TakutoRadiance op 20-01-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
sylvesterrr schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:40:
[...]

En het verhaal gaat verder...

Gisteravond rond 6 uur is er naar huis gebeld, m'n broer (n00b) nam op: hem is verteld dat m'n ST 516 op bridged zou staan, en dat ik het op router moest instellen. Dan zou ik weer mijn fixed ip moeten krijgen. |:(

Ik heb net weer gebeld: ik leg alles uit, en daarna vraagt de medewerker of ik even een ogenblik geduld heb en zet mij vervolgens 4 minuten in de wacht. Hij zegt: "Uw modem is gewoon up. Er is verbinding." 8)7

Ik heb 'm nogmaals duidelijk gemaakt dat ik met het MAC-adres voor m'n fixed ip géén ip-adres krijg van de DHCP-server. Zodra ik m'n MAC-adres wijzig (00:12:17:DD:54:3D --> 00:12:17:DD:54:3A bijv), dan krijg ik wél een IP-adres. Er is dus iets goed mis op de DHCP-server wat betreft dat MAC-adres. Volgens die medewerker staat 00:12:17:DD:54:3D ook ingesteld als static op de DHCP-server. Hij heeft het ook doorgegeven.

Vervolgens vroeg hij hoe ik mijn router heb ingesteld (Static of Dynamic IP), ik zeg: Dynamic IP. "Kunt u het even statisch instellen?" Ik ...ehh.. vond het vreemd. De DHCP-leases zijn bij TweakDSL (net zoals bij Demon) toch van groot belang voor de routering? Nou ja, ik heb het iig statisch ingesteld, en ik heb verbinding. Echter, voor hoelang (vanwege de routering)?

Ik heb de medewerker maar vriendelijk bedankt voor de medewerking. Ik zie in de loop van de dag wel wat er met m'n verbinding gaat gebeuren.
Hoe kom je erachter wat het MAC adres is en hoe kan je dit aanpassen? Jouw verhaal komt namelijk grotendeels overeen met mijn probleem (DCHP geeft me geen ip-adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AJ1815 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:19:
[...]

Lijn is misschien wel opgeleverd, maar hij doet het gewoon niet en waar het probleem zit is gewoon nog niet duidelijk! TweakDSL was nu meer van: wacht maar even af, ipv: wij gaan er achteraan. En dat vind ik toch wel jammer. Ik hoopte gewoon allang internet te hebben. Een belletje van hen naar KPN moet toch niet zo heel veel moeite zijn?
TweakDSL heeft geen binding met KPN. TweakDSL bestelt een DSL lijn bij een telco (BBned of Tiscali) en die communiceren met KPN voor de koppeling tussen lijnen/adressen en hun apparatuur.
[...]

Ja overal is gewoon een kiestoon ja...
Juiste nummer ook?
Met splitter aangesloten?
Splitter niet verkeerd om?
Zonder splitter met alleen modem op de lijn ook niets? (bedoel of je modem signaal ziet, dus een extra lampje laat branden/knipperen op dat moment. Niet of je internet hebt, dat is een stap verder.)
[...]

Dus ik moet even vragen of ze nog in het KANVAS systeem willen kijken, of kan de helpdesk dat niet?
Als je lijn geleverd is staat er bij KPN in de netwerk administratie dat er linesharing is van een andere telco. (dus BBned of Tiscali). Hier hoef je je niet druk om te maken, nu moet je met TweakDSL communiceren totdat het werkt.

En misschien is je modem gewoon simpelweg zo uit de doos niet in orde...

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-01-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 10-04 16:28
sylvesterrr schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 10:40:
Bedenk wel dat het niet werkt om je router hetzelfde mac adres te geven als je modem die in bridge staat. Ik heb dit ook geprobeerd. Dit leek mij handig omdat ik dan zowel via modem in bridge als in router configuratie hetzelfde mac zou hebben en dus hetzelfde ip. Maar dan krijg van de dhcp server geen ip, mac adres veranderen in iets anders dan die van je modem en gelijk wel een ip. Ik heb niet heel je verhaal gevolgd dus misschien dat mijn antwoord niet van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
Wildfire schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:07:
[...]

En wederom... drie keer eruit gelegen deze ochtend (vanaf 08:45 uur, toen stond ik op en vannacht waren er geen disconnects geweest). ADSL-Sync blijft behouden, maar volgens m'n ZyXEL gaat op de WAN-laag ENET-1 eruit...

Dit allemaal sinds het onderhoud een paar nachten terug. (ik zit in Tilburg btw)
Hoi Dat heb ik ook al een paar keer ondervonden(hellevoetsluis) :-(((
Of het in de zyxel zit !! dit omdat ik een aantal poorten open heb staan en of is het eigenlijks sinds die onderhoud begonnen O-)
Iedergeval net vanmorgen ook een keer en verleden week was het meer een knipperlicht ...al waren ze er mee bezig zoals het op de site staat.
Maar hopen dat het niet te vaak gebeurd en anders eens kijken naar een ander modem als die zyxel dat zou het dan nog kunnen zijn !!
Dan maar de hamer er op hehehehehe....wat heb ik spijt dat ik me draytek weg heb gedaan :*)

ps al werkt het nu allemaal weer goed en hopen dat het zo blijft........ _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door digiben op 20-01-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
digiben schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 13:51:
[...]

Hoi Dat heb ik ook al een paar keer ondervonden(hellevoetsluis) :-(((
Of het in de zyxel zit !! dit omdat ik een aantal poorten open heb staan en of is het eigenlijks sinds die onderhoud begonnen O-)
Iedergeval net vanmorgen ook een keer en verleden week was het meer een knipperlicht ...al waren ze er mee bezig zoals het op de site staat.
Maar hopen dat het niet te vaak gebeurd en anders eens kijken naar een ander modem als die zyxel dat zou het dan nog kunnen zijn !!
Dan maar de hamer er op hehehehehe....wat heb ik spijt dat ik me draytek weg heb gedaan :*)

ps al werkt het nu allemaal weer goed en hopen dat het zo blijft........ _/-\o_
Onderhoud Tiscali was dat. Zowel Hlv als Tb-Reit als Tb-Reh vandaag even 2x vlak achter elkaar plat.

Altijd even bij andere ISP's kijken ook (helaas): http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4133

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 20-01-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

I am lost!!!

pc op modem.. dode lijn..
pc op modem plus router zonder splitter dode lijn
pc op modem plus router dode lijn
pc op modem plus router als bridge dode lijn

etc, etc,

Waar kan het nog meer aanliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 21:56

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Ik heb een probleem, en ik wil graag weten of het aan mij ligt.

Ik heb een Tisadsl2+ lijn aangevraagd via tweak bij tiscali.
De lijn is nog niet opgeleverd, dus ik heb die tijdelijke 8 mbit variant.

Ik heb nu mn oude Speedtouch 510 modem, die werkt naar behoren.
Ik heb ook een Speedtouch 716g.

Als ik de 716g aan mn telefoonlijn hang, en ik gebruik het programma van Tweakdsl, samen met die template files. Dan lukt het me niet om online te komen. Ik selecteer de bridged tiscali versie van de templates.
Ook als ik de phone versie van de template gebruik kom ik niet online.
(bijzonder detail, als ik klaar ben met het programma, krijg ik als ip 169.......wat dus niet correct is.)

Ik wilde een poging wagen om zelf de instellingen te doen, maar dan is dsl wel connected, maar krijg in geen geval een verbinding.

Voor zover ik wist is de 716g backwards compatible met adsl.(de 8 mbit variant zou moeten werken)

Misschien ben ik info vergeten te geven, laat dat dan even weten. maar enige hulp is zeer gewenst.

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
bjck schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:11:
[...]

Onderhoud Tiscali was dat. Zowel Hlv als Tb-Reit als Tb-Reh vandaag even 2x vlak achter elkaar plat.

Altijd even bij andere ISP's kijken ook (helaas): http://www.tiscali.nl/helpdesk/handleiding.asp?id=4133
Hoi Bjck,
Ok kijk eens aan ...even niet aan gedacht ;)
Iedergeval jammer dat ze zoiets niet zelf op de site kunnen en of willen plaatsen met deze storingen en of werkzaamheden.
Maar maakt niet uit werkt allemaal weer goed en heb gelijk even die pagina maar opgeslagen,bedankt er voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik wacht op het moment tot m'n lijn opgeleverd word, maar kan ik dit misschien ook zien aan het customer menu oid? Misschien dat er ergens een datum ofzo bij komt te staan :?

Dit heb ik nu in het customer menu:

Entry nr staat ingevuld, evenals postcode/huisnr.

Eronder staat nog een tabelletje met een entry nr 1 cijfer hoger als ervoor.
Kan ik hier nog nuttige gegevens tov m'n oplevering uithalen of is het gewoon afwachten?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
mca2 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:49:
[...]

Bedenk wel dat het niet werkt om je router hetzelfde mac adres te geven als je modem die in bridge staat. Ik heb dit ook geprobeerd. Dit leek mij handig omdat ik dan zowel via modem in bridge als in router configuratie hetzelfde mac zou hebben en dus hetzelfde ip. Maar dan krijg van de dhcp server geen ip, mac adres veranderen in iets anders dan die van je modem en gelijk wel een ip. Ik heb niet heel je verhaal gevolgd dus misschien dat mijn antwoord niet van toepassing is.
Ik heb destijds aan TweakDSL het MAC-adres doorgegeven zoals dat staat onder op m'n router. Het MAC-adres van m'n modem heb ik NOOIT doorgegeven.

Zodra ik een IP-adres probeer te krijgen met het MAC-adres waarmee ik een fixed ip zou moeten krijgen, krijg ik géén ip, dat is het probleem.

Ik kreeg vanmiddag ook netjes en uitgebreid een reactie op mijn mail van TweakDSL (van de technische dienst): zij snappen het gelukkig wel.

ISRA -> ST 516 (Bridged) -> Linksys WRT54G (Router) -> Clients
Linksys WRT54G heeft van oorsprong 00:12:17:DD:54:3D als MAC-adres op de WAN-port. Dit MAC-adres heb ik doorgegeven aan TweakDSL. Met dat MAC-adres krijgt mijn router geen ip. Wanneer ik dat IP-adres wijzig, krijg ik wel een ip.

Duidelijk genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Quakie schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:24:
I am lost!!!

pc op modem.. dode lijn..
pc op modem plus router zonder splitter dode lijn
pc op modem plus router dode lijn
pc op modem plus router als bridge dode lijn

etc, etc,

Waar kan het nog meer aanliggen?
Als je modem een DSL lampje stabiel laat branden heeft splitter wegnemen weinig zin.

Als je modem als router staat moet je met de PC (mits direct gekoppeld) altijd in je modem kunnen komen. Lukt dat al niet heb je gewoon een rotte ethernet kabel of rotte netwerkkaart/poort.
Lange_Slurf schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 14:55:
Ik heb een probleem, en ik wil graag weten of het aan mij ligt.

Ik heb een Tisadsl2+ lijn aangevraagd via tweak bij tiscali.
De lijn is nog niet opgeleverd, dus ik heb die tijdelijke 8 mbit variant.

Ik heb nu mn oude Speedtouch 510 modem, die werkt naar behoren.
Ik heb ook een Speedtouch 716g.

Als ik de 716g aan mn telefoonlijn hang, en ik gebruik het programma van Tweakdsl, samen met die template files. Dan lukt het me niet om online te komen. Ik selecteer de bridged tiscali versie van de templates.
Ook als ik de phone versie van de template gebruik kom ik niet online.
(bijzonder detail, als ik klaar ben met het programma, krijg ik als ip 169.......wat dus niet correct is.)

Ik wilde een poging wagen om zelf de instellingen te doen, maar dan is dsl wel connected, maar krijg in geen geval een verbinding.

Voor zover ik wist is de 716g backwards compatible met adsl.(de 8 mbit variant zou moeten werken)

Misschien ben ik info vergeten te geven, laat dat dan even weten. maar enige hulp is zeer gewenst.
Ik heb 't ergens getikt hoe het werkt in een 716G om deze te configureren.... Staat ergens in een voorgaand deel, maar kan ook 3 delen terug zijn.

Beetje zoeken :)

bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Hmm vanmiddag de nieuwste firmware gedownload voor de ZyXel en hem geupgrade... maar nu heb ik alleen maar problemen met het internet.

Zeer regelmatig zijn internetpagina's niet op te vragen voor een seconde of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:01:
Hmm vanmiddag de nieuwste firmware gedownload voor de ZyXel en hem geupgrade... maar nu heb ik alleen maar problemen met het internet.

Zeer regelmatig zijn internetpagina's niet op te vragen voor een seconde of 3.
De MV4 voor de ZyXEL 2602? Zit er bij mij sinds afgelopen nacht, vandaag geen problemen tegengekomen bij het surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Laatst online: 11-05 09:33
Per 30 januari gaat als het goed is onze TweakDSL T3 abo het doen. Nou komt daarbij alleen een modem (de gratis asus, zonder routerfunctionaliteit). Op dit moment gebruiken we een nogal gedateerde Arescom Netdsl 1000 (die dus ook als router functioneerd) met daarachter een switchje om de verbinding te delen, er moet dus een router komen.

Nou heb ik gepoogd me wat erop te orienteren, de productpagina's bekeken en wat gezocht op reviews of ervaringen hier op GoT, maar over de modellen die mijn belangstelling hadden (en normale routers in het algemeen) is weinig (recents) over te vinden. (Behalve dat die sweex misschien soms toch niet zo heel best zou zijn?) Het gaat om een modelletje van sweex (de LB000021, grofweg 25 euro), sitecom (DC-202 ongeveer 40 euro), en een linksys (BEFSR41, 55 euro). De specs lijken nogal hetzelfde.

Het gebruik zijn normaliter 3 pc's hier thuis, niet heel veel bijzonders. Wat internetten, emailen, downloaden (bittorrent). Poortje open voor een ssh, http of ftp servertje. Ik wil wel gewoon een stabiele verbinding, niet een router die je om de haverklap aan en uit moet zetten, daar heb ik wel wat voor over, tenzij dat niet nodig is. Is er iemand die van wat advies kan dienen?

offtopic:
Mocht dit hier iets te offtopic zijn, misschien mag die dan afgesplitst worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 20-01-2006 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-05 17:01
spokje schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:08:
Ik wacht op het moment tot m'n lijn opgeleverd word, maar kan ik dit misschien ook zien aan het customer menu oid? Misschien dat er ergens een datum ofzo bij komt te staan :?

Dit heb ik nu in het customer menu:

Entry nr staat ingevuld, evenals postcode/huisnr.

Eronder staat nog een tabelletje met een entry nr 1 cijfer hoger als ervoor.
Kan ik hier nog nuttige gegevens tov m'n oplevering uithalen of is het gewoon afwachten?

:)
Wanneer je een DSL lijnnummer ziet staan kun je ervanuit gaan dat je die dag/nacht wordt omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 13:42
Kan ik ook nu inschrijven, en aangeven dat het abonnement 1 maart moet ingaan? Dan kan ik alles naadloos in elkaar laten overgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Ik heb het een en ander geprobeerd.

Ik krijg hem werkend in router mode als in bridge.
Alleen wil ik graag het wireless gedeelte uit hebben voorlopig.

Als ik hem op bridge heb staan, dan heb ik een wan ip adres, en daarom kan ik niet inloggen op 192.168.1.254. Om op deze manier het wireless gedeelte uit te zetten.

Kan iemand mij vertellen of het wifi aan of uit staat in bridge, en hoe ik dat eventueel aan kan passen.

Als hij in router staan, lukt het mij niet om wifi opties en firewall opties te bewerken.

Nog een vraag: Als ik op mijn customer menu kijk bij tweak, zie ik bij dsl lijnen, 2 entry's staan
bij de een heb ik VCI/VPI 7950/2
en bij de andere VCI/VPI 0/0

Hoe weet ik nu welke lijn adsl2+ is en wanneer hij actief word/is.

[ Voor 20% gewijzigd door Lange_Slurf op 20-01-2006 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Probeer het gewoon :? Pak een pc met Wlan kaartje en je ziet het snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

Yapser schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:46:
Probeer het gewoon :? Pak een pc met Wlan kaartje en je ziet het snel genoeg.
Als ik die zou hebben, had ik het natuurlijk zeker geprobeerd.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.