TweakDSL *new and/or improved* deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
De Zyxel ( Prestige 2602HW-61C ) werkt niet echt fijn met portmappen ( ben draytek gewend )....
Heb azureus op de poort 45401 draaien , dit zoals onderstaand ingesteld, maar nee hoor ,...
geen inkomende connecties..

Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.nl/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.nl/2.JPG

Ik heb de pc waarop azureus draait een fixed ip gegeven ( mac-adres gebonden )

Maar nee hoor..
Zie onderstaande meldingen van azureus.

Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.nl/3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.666angel.nl/4.JPG

Ik heb trouwens UPNP volledig geactiveerd.
Verder nog niks ingesteld..

Emule heb ik hetzelfde, nou ja zelfde, een Low-id.

Is er iets wat ik vergeet?
Ik heb het ook zonder port-forwarden geprobeerd,
want ik neem aan de upnp-compt. applicaties eigenlijk alles makkelijk zelf moeten kunnen op een upnp geschikte router/modem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

666AnGeL schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:33:
want ik neem aan de upnp-compt. applicaties eigenlijk alles makkelijk zelf moeten kunnen op een upnp geschikte router/modem???
Dat zou zo precies moeten gaan ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planetlithium
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:53
Is er iets wat ik vergeet?
Heb je de poort ook open staan in de firewall van de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
yep, en nog die foutmelding... :(
Planetlithium schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 19:43:
[...]

Heb je de poort ook open staan in de firewall van de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Zet de Firewall uit.. dan weet je of het daar aan ligt

Firewall -> Default Policy -> Enable Firewall (vinkje weg halen)

Als dat het is en je zou de firewall aan willen laten, dan kan je bij ''Rule Summary'' verschillende rules aangeven zodat de poorten van buiten af (wan) naar binnen toe (lan) te bereiken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
Chutney schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 21:06:
[...]

Zet de Firewall uit.. dan weet je of het daar aan ligt

Firewall -> Default Policy -> Enable Firewall (vinkje weg halen)

Als dat het is en je zou de firewall aan willen laten, dan kan je bij ''Rule Summary'' verschillende rules aangeven zodat de poorten van buiten af (wan) naar binnen toe (lan) te bereiken zijn.
Staat er iets in de logs?
http://10.0.0.138/ViewLog.html (of 10.0.0.138 vervangen door je eigen modem adres ....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
heb net in de logs gekeken en het word nog steeds geblocked, dus ga ff opnieuw instellen.
Zal wel (hopelijk) aan mij liggen :)

bedankt voor de hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 00:29
Ik zit nu met een Wanadoo abonnement die februari afloopt, 1 maart wil ik TweakDSL hebben, kan ik nu al inschrijven en dan aangeven dat het abo 1 maart in moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als het niet misgaat zou het moeten kunnen.
Dan moet wanadoo wel een beetje meewerken.

[ Voor 180% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:12

Quakie

quakelen

bjck schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 16:37:
[...]

Als je modem een DSL lampje stabiel laat branden heeft splitter wegnemen weinig zin.

Als je modem als router staat moet je met de PC (mits direct gekoppeld) altijd in je modem kunnen komen. Lukt dat al niet heb je gewoon een rotte ethernet kabel of rotte netwerkkaart/poort.
Dat is het hem! Ik kan gewoon alles.. ik kom in mijn router en die geeft geen gekke dingen, ik kan gewoon in speedtouch, deze geeft internet connected aan, ook als ik de internet test doe slaagt ie.. alleen pagina s laten zien in browers ho maar! of iets downloaden via newsleecher... .

maar, ik ben (bijna) altijd positief ingesteld.... en hoop dat je post net boven mijn eerdere post mijn probleem van vandaag was... ik had ongeveer 5min geen internet en ga er vanuit dat die Hiv rtex ding wat er uit geklapt is de oorzaak was aangezien mijn centrale er ook bij staat.

we gaan verder testen!

euh wel even hdd's schonen.. allemaal vol! door de lijntesten deze week.. wat een vakantie! :9
:>

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ben ik aangesloten op TweakDSL via Tiscali.
De modem ontvangen gaf wat problemen maar dat is allemaal gelukt.

Ik heb TweakDSL T16WO gekozen die voorlopig wide open ADSL 1 is.
Hiermee haal ik ruim 900/80 waar ik wel tevreden mee ben :)

Man wat gaat downloaden van Usenet ineens hard vergeleken met dat lamme Casema met al die beperkingingen die ze ineens bedacht hebben.

Er konden 3 adapters uit het stopcontact (Casema modem, switchje, wifi router)
En daarvoor in de plaats is alleen de Zxxel gekomen... Zal toch schelen op de energie rekening.

Ik heb twee vraagjes over m'n Zyxel 2602HW
- Is de wifi signaalsterkte ergens in te stellen ?
- Hoe maak ik een backup van de config ?

Volgens de PDF maintenance > config (dat heb ik ik niet eens)
Of inloggen via FTP (geen idee welke username/password)
De Zyxel ( Prestige 2602HW-61C ) werkt niet echt fijn met portmappen ( ben draytek gewend )....
Heb azureus op de poort 45401 draaien , dit zoals onderstaand ingesteld, maar nee hoor ,...
geen inkomende connecties..
Je moet naast NAT ook de firewal instellen voor P2P applicaties
Hier staat een handige PDF met het firewall deel van pagina 95

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
plakbandrol schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:38:
Kan ik ook nu inschrijven, en aangeven dat het abonnement 1 maart moet ingaan? Dan kan ik alles naadloos in elkaar laten overgaan
Je kan een wensdatum opgeven dacht ik inderdaad als je een overstap aanvraagt (als je nu al DSL hebt dus). Of het ook bij een gewone aanvraag kan geen idee (zou je wanadoo cable hebben bijvoorbeeld).
Lange_Slurf schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 17:42:
Ik heb het een en ander geprobeerd.

Ik krijg hem werkend in router mode als in bridge.
Alleen wil ik graag het wireless gedeelte uit hebben voorlopig.

Als ik hem op bridge heb staan, dan heb ik een wan ip adres, en daarom kan ik niet inloggen op 192.168.1.254. Om op deze manier het wireless gedeelte uit te zetten.

Kan iemand mij vertellen of het wifi aan of uit staat in bridge, en hoe ik dat eventueel aan kan passen.

Als hij in router staan, lukt het mij niet om wifi opties en firewall opties te bewerken.
Als je modem in bridge staat (internet IP van TweakDSL op je netwerk kaart inderdaad) kan je niet in je modem komen omdat deze in een andere IP range zit. Als je even je netwerk kaart vast zet op een IP in de range van je modem kan je er wel in (geen internet alleen).

Veel PC's hebben tegenwoordig twee netwerk kaarten, hiermee kan je ook wel wat verzinnen dan.
Nog een vraag: Als ik op mijn customer menu kijk bij tweak, zie ik bij dsl lijnen, 2 entry's staan
bij de een heb ik VCI/VPI 7950/2
en bij de andere VCI/VPI 0/0

Hoe weet ik nu welke lijn adsl2+ is en wanneer hij actief word/is.
Als je in je modem ziet staan dat hij op ADSL2+ verbonden is? (ADSL2+ = G.992.5)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 20-01-2006 22:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:52
paQ schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 16:27:
[...]
WAG54GS voor ADSL2, Annex B

modem traint in op 21465 kbps (16 WO lijn)
dit resulteert in een download snelheid (op de bbned testserver) van tussen de 1,95 en 2,1 MB/sec :)
Erg goede score voor een ISDN lijntje! Als ik t goed begreep trainde je vorige modem ongeveer op 18000kbps? Welke was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
Even een vraag... ik zit nu bij wanadoo, en wil overstappen op tweakdsl, welke vaste kosten komen er dan? Het gaat om een TweakDSLB10MC abonnement..

Moet ik verhuiskosten betalen? Of alleen setupkosten?
Ik heb nu een speedtouch 510 modem, moet ik een nieuwe modem aanschaffen of voldoet deze ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

niks
althans niet aan de kant van tweakdsl

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
paQ schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:47:
niks
althans niet aan de kant van tweakdsl
er zijn helemaal geen vaste kosten aan verbonden? waarop zijn die bedragen op hun site dan van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
plakbandrol schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:32:
Even een vraag... ik zit nu bij wanadoo, en wil overstappen op tweakdsl, welke vaste kosten komen er dan? Het gaat om een TweakDSLB10MC abonnement..

Moet ik verhuiskosten betalen? Of alleen setupkosten?
Ik heb nu een speedtouch 510 modem, moet ik een nieuwe modem aanschaffen of voldoet deze ook...
Verhuiskosten is als je verhuist, dat doe je niet.
Migratie kosten betaal je ook niet, want je wordt nieuwe klant van TweakDSL (middels een overstap).

Je Speedtouch 510 modem werkt wel (met juiste/andere instellingen), maar is alleen ADSL1 geschikt. Meer dan 8Mbit zal je er niet mee halen. Je hebt een ADSL2+ geschikt modem nodig om naar de 10Mbps te gaan.

Gewoon je ST510 gebruiken kan dus wel, je kan later beslissen om nog eens een ADSL2+ modem aan te schaffen immers.
plakbandrol schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:50:
[...]
er zijn helemaal geen vaste kosten aan verbonden? waarop zijn die bedragen op hun site dan van toepassing?
Dat zijn prijzen voor acties als je al bestaande klant bent, niet voor nieuwe abonnees die zich willen aan laten sluiten.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 21-01-2006 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakbandrol
ah das beter, en als ik dat modempakket van 25 euro bestel heb ik wel een adsl2 modem?

maargoed 8mbit of 10mbit download maakt waarschijnlijk niet veel uit, je haalt in de praktijk toch geen 10mbit met adsl, en anders zou je het toch zelden gebruiken

[ Voor 55% gewijzigd door plakbandrol op 21-01-2006 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

plakbandrol schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:54:
ah das beter, en als ik dat modempakket van 25 euro bestel heb ik wel een adsl2 modem?

maargoed 8mbit of 10mbit download maakt waarschijnlijk niet veel uit, je haalt in de praktijk toch geen 10mbit met adsl, en anders zou je het toch zelden gebruiken
8Mb is de top van ADSL 1
Terwijl 10Mb een gecapte 24Mb ADSL2 verbinding is
Maakt dus wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:39
Zijn hier meerdere Tweakdsl`ers die sinds de Vodsl storing eindelijk
Nummer weergave heeft....

bij mij werkt het iig eindelijk op dtmf (als ik het zo goed schrijf) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vannacht vlekkeloos over gegaan van Compuserve naar Tweak, super :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een kleine 2 weken dan eindelijk de overzetting van TisAdsl1------->TisAdsl2.
Totaal ruim 5 maanden op gewacht,maar nooit geklaagt over deze 8/1.
Hoop dat ik 100Mbit ga halen,LOL het zal wel rond de 1600Kb/Sec worden! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
plakbandrol schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 00:54:
*knip*
bestaat uit: splitter, bekabeling, handleiding en verzendkosten
Dat is dus nog niet een modem zelf, maar alleen toebehoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff hij doet het dus nog niet. Heb een mail gestuurd naar ZyXEL met de vraag waar het aan kan liggen, kreeg hetvolgende als antwoord:
Geachte,

ik zit eerder te denken dat het spel UT overlappende poorten gebruikt als de "RTP range-instelling" in de ZyxEL modem.

1. Log in de modem via de webmenu http://192.168.1.254 - inloggen - ga naar >> Voice >> SIP settings >> Settings

RTP Port Range

From 16384
To 32767

Indien deze poorten overlappen met UT, wijzig deze poort instelling en zorg dat deze poorten elkander niet overlappen.

Een ander oorzaak, zal zijn dat de modem allemaal ping aanvragen ontvangt en denkt dat het een DoS attack is van buitenaf.
2. Via het hoofdmenu ga naar >> Firewall >> Treshold
wijzig hier de "TCP Maximum incomplete" 10 naar >>>> 100

Sla de gegevens op, desnoods zet de modem uit en weer aan en kijk of het is opgelost en anders stuur ons de schermafdrukken van de Firewall-, NAT-instellingen en ip-gegevens van de computer(s) achter de ZyXEL modem.
En dat mocht dus allemaal niet helpen.
Vroeg me ook al af wat het te doen zou hebben met het Voice gedeelte aangezien ik dat helemaal niet gebruik. Heb dat dus compleet gedisabled inclusief de firewall, en dat mag dus niet baten. Hopen op een snelle firmware update dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 12:35
The_Cook schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:10:
:)
Hoe lang heeft het bij jou geduurt in totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Vermoed dat het werkelijke omzetten zo'n 2 minuten heeft geduurd. Je modem moet even opnieuw verbinden alleen op de nieuwe snelheid en even nieuw/ander IP opvragen.
The_Cook schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 10:10:
Gezien Compuserve gebruik maakt van Tiscali netwerk en je 's nachts bent omgezet zal het een ISP-ISP migratie zijn geweest. Dan heb je nu een TweakDSL verbinding via Tiscali netwerk gekozen.

Ergens rond de klok van 01.00 klapt je verbinding dan om automatisch inderdaad.
Slowmotion schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 09:52:
Zijn hier meerdere Tweakdsl`ers die sinds de Vodsl storing eindelijk
Nummer weergave heeft....

bij mij werkt het iig eindelijk op dtmf (als ik het zo goed schrijf) :D
DTMF nummer weergave nu eindelijk voor VoDSL dus.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 11:01:
Nog een kleine 2 weken dan eindelijk de overzetting van TisAdsl1------->TisAdsl2.
Totaal ruim 5 maanden op gewacht,maar nooit geklaagt over deze 8/1.
Hoop dat ik 100Mbit ga halen,LOL het zal wel rond de 1600Kb/Sec worden! 8)7
Ik denk dat de uiteindelijke downloadsnelheid voor vele nog een verrassing wordt.

[ Voor 81% gewijzigd door bjck op 21-01-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ik bedoel eigenlijk van aanvraag tot omzetting :)

Is het trouwens bij tweak ook mogelijk om de aliasen op verschillende accounts (pop box, op 2 verschillende computers bijv.) aan te laten komen? Zodat ik de mail van m'n ouders niet ga krijgen.

Dus dat oi1@hostname.tweakdsl.nl je ergens anders aan kan laten komen dan oi2@hostname.tweakdsl.nl ? :)

[ Voor 85% gewijzigd door spokje op 21-01-2006 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
spokje schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:08:
Ik bedoel eigenlijk van aanvraag tot omzetting :)
'k Vermoed dat hij een wensdatum heeft opgegeven bij de aanvraag voor de overstap.

Voor een ISP-ISP migratie is eigenlijk geen minimale levertijd. Er is geen fysieke handeling nodig in de centrale verder. Eigenlijk als de administratieve verwerking van zo'n aanvraag bij een ISP heel vlot verloopt zou je dezelfde dag nog over kunnen stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guys,

Ik heb ADSL+VoDSL i.c.m. ISDN. Nu vraag ik me af of het inmiddels weer mogelijk is om een nummer door te schakelen. Achter mijn Copperjet hangt een KPN Quattrovox III. Nu gaat het instellen m.b.v. *21 goed, ik krijg een bevestigingstoon. Maar het doorschakelen werkt niet...
Iemand enig idee?

En is het mogelijk om nummers te blokkeren als de beller zijn nummer heeft afgeschermd? Wordt een beetje gek van die verkopers 's avonds...

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

*21 is een dienst van KPN
dus ik kan me zomaar voorstellen dat dat niet meer functioneert nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Correct, was isp-isp, heb gewoon 2 maanden geleden bij Compuserve aangegeven dat ik na einde looptijd over wilde naar Tweakdsl, heb bij Tweak de afloopdatum aangegeven en dat was het :)
bjck schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 13:23:
[...]

'k Vermoed dat hij een wensdatum heeft opgegeven bij de aanvraag voor de overstap.

Voor een ISP-ISP migratie is eigenlijk geen minimale levertijd. Er is geen fysieke handeling nodig in de centrale verder. Eigenlijk als de administratieve verwerking van zo'n aanvraag bij een ISP heel vlot verloopt zou je dezelfde dag nog over kunnen stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Vandaag de modem binnengekregen voor de te upgraden ADSL1 UltraDSL -> ADSL2+ BWO16 lijn van BBned. Er stond al ADSL2+ signaal op, alleen de lijnprofiel moet nog omgaan, dat zal een dezer dagen/week gebeuren. Dus ik dacht, ach laat ik 'm alvast plaatsen en instellen.

Oude situatie:
Copperjet 816-2P modem bridge mode met DHCP serv -> WiFi router/accesspoint -> Switch/PC's

Nieuwe situatie:
Zyxel P2602HW-61C modem bridge mode met DHCP/WiFi -> Switch/PC's

Instellingen gemaakt in nieuwe modem:
- WAN instellingen op standaard ENET ENCAP/LLC met DHCP gelaten
- Aanpassing VPI/VCI van 8/35 naar 0/35
- NAT op SUA en enkele poorten geforward naar server (21, 80, 443)
- LAN en WiFi op gewenste manier ingesteld
- Ingebouwde firewall aangelaten
- VoIP ingesteld voor TweakPhone
- Media Bandwidth Mgm ingesteld voor VoIP

Het leek allemaal aardig te werken, maar later op dag kreeg ik er eigenlijk maar steeds meer problemen mee. Ik kamp met twee problemen namelijk:

- De verbinding lijkt zich gewoon te verbreken om de zoveel tijd (geen vaste lengte). Soms duurt het even en komt de verbinding weer terug. Ander moment moet ik de modem een reset geven. Vreselijk irritant. Met de oude Copperjet heb ik er nooit last van gehad afgelopen jaren.

- Ik krijg geen DHCP lease van de ingebouwde DHCP server in de modem/router als ik verbonden ben via WiFi. Als ik een kabeltje in de pc doe en daar een lease aanvraag doet hij het prima. M'n Nintendo DS kan de WiFi accesspoint zelfs helemaal niet meer zien :s

Mijn vraag is heeft iemand hier meer ervaring mee? En hoe dit op te lossen is? Zonee, misschien iemand in ieder geval z'n instellingen voor bridged mode waarmee het goed werkt, dan kan ik dat eens proberen.

Gebruik hier Firmware V3.40(MV.4) | 10/06/2005

EDIT: Ik zie dat wanneer ik bijv. game, maar vooral wanneer ik gewoon full-speed download @825kB/s, CPU usage van modem zelf op 65% zit. Is dat normaal?

[ Voor 8% gewijzigd door AirtjE op 21-01-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Laatst online: 11-08 21:02
zeer grootte kans dat het verbreken ligt aan de ingebouwde firewall die je aan hebt gelaten...hoe is het na uitzetten?

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Ik ben nog steeds bezig. De firewall had ik al eens uitgezet, maar heeft niet geholpen, ben nu echt elke instelling afzonderlijk aan het afgaan, pfffff... :(

Zit nu bij Media Bandwidth Management, die is nu uitgezet, eens kijken hoe dat gaat. Hopelijk verbreekt me verbinding nu niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
AirtjE schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:13:
Vandaag de modem binnengekregen voor de te upgraden ADSL1 UltraDSL -> ADSL2+ BWO16 lijn van BBned. Er stond al ADSL2+ signaal op, alleen de lijnprofiel moet nog omgaan, dat zal een dezer dagen/week gebeuren. Dus ik dacht, ach laat ik 'm alvast plaatsen en instellen.

Oude situatie:
Copperjet 816-2P modem bridge mode met DHCP serv -> WiFi router/accesspoint -> Switch/PC's

Nieuwe situatie:

Het leek allemaal aardig te werken, maar later op dag kreeg ik er eigenlijk maar steeds meer problemen mee. Ik kamp met twee problemen namelijk:

- De verbinding lijkt zich gewoon te verbreken om de zoveel tijd (geen vaste lengte). Soms duurt het even en komt de verbinding weer terug. Ander moment moet ik de modem een reset geven. Vreselijk irritant. Met de oude Copperjet heb ik er nooit last van gehad afgelopen jaren.

- Ik krijg geen DHCP lease van de ingebouwde DHCP server in de modem/router als ik verbonden ben via WiFi. Als ik een kabeltje in de pc doe en daar een lease aanvraag doet hij het prima. M'n Nintendo DS kan de WiFi accesspoint zelfs helemaal niet meer zien :s

Mijn vraag is heeft iemand hier meer ervaring mee? En hoe dit op te lossen is? Zonee, misschien iemand in ieder geval z'n instellingen voor bridged mode waarmee het goed werkt, dan kan ik dat eens proberen.

EDIT: Ik zie dat wanneer ik bijv. game, maar vooral wanneer ik gewoon full-speed download @825kB/s, CPU usage van modem zelf op 65% zit. Is dat normaal?
Zo te lezen heb je last van de zyxel bug waar al wat meer mensen last van hebben.
Kijk eens of je modem steeds opnieuw gaat trainen?

Je kan het probleem oplossen door je modem op G.DMT (ADSL1) te zetten.
Je modem traint dan op een iets lagere snelheid, maar je verbinding is dan super stabiel.

Meld dit probleem ook bij tweakdsl.
Er zijn meerdere mensen met dit probleem, en hoe meer mensen het melden, hoe sneller ze het oplossen.

Je kan je modem op de volgende mannier op G.DMT (ADSL1) zetten:

Open een telnet sessie naar je router. (telnet 192.168.1.1)
Ga naar menu 24.8

Voer het volgende commando uit: "wan adsl opencmd gdmt"

Je modem staat nu op G.DMT (ADSL1)
Test nu maar of je verbinding wel stabiel is.

Waarschijnlijk is het probleem hiermee opgelost. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
AirtjE schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 19:13:

Oude situatie:

Nieuwe situatie:

wie zegt dat jij binnen een week word omgezet op het juiste profiel?

volgens mij duurt dit minimaal nog een maand (bbned test/debug fase)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
jhead22 schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:06:
Zo te lezen heb je last van de zyxel bug waar al wat meer mensen last van hebben.

[...]

Waarschijnlijk is het probleem hiermee opgelost. }:O
Ik heb alles al geprobeerd zonder succes, dus ga nu dit proberen. Hopelijk is het in ieder geval tijdelijk stabiel en komt er dan een oplossing in de nabije toekomst. Zo niet, dan maar gefoceerd terug naar de Copperjet, die wel stabiel blijft.
kamphuis schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 20:58:
wie zegt dat jij binnen een week word omgezet op het juiste profiel?
volgens mij duurt dit minimaal nog een maand (bbned test/debug fase)
BBned is idd bezig begreep ik, maar het laatste wat ik gehoord heb is dat ze uiterlijk tussen 31 jan en 2 feb met de eerste batch starten van lijnprofielen overzetten. But I might be wrong of course :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 23:23
AirtjE schreef op zaterdag 21 januari 2006 @ 22:15:
[...]

Ik heb alles al geprobeerd zonder succes, dus ga nu dit proberen. Hopelijk is het in ieder geval tijdelijk stabiel en komt er dan een oplossing in de nabije toekomst. Zo niet, dan maar gefoceerd terug naar de Copperjet, die wel stabiel blijft.

[...]

BBned is idd bezig begreep ik, maar het laatste wat ik gehoord heb is dat ze uiterlijk tussen 31 jan en 2 feb met de eerste batch starten van lijnprofielen overzetten. But I might be wrong of course :)
Ik zit ook te wachten tot mijn profiel omgezet wordt naar ADSL2+.....
Volgens de lijst is mijn centrale al aangepast (vorige week).

Ik heb geen problemen met de Zyxel 2602HW. Zelfde firmware als jij hebt. Hij staat hier wel in Router modem, dat is een verschil.
Ik heb ook VoIP geconfigureerd staan. Daar heb ik wel af en toe een probleem mee. Als ik een nummer draai dan hoor ik de lijn overgaan, de andere kant pakt op en .... REBOOT van de modem!!
Dat is me al een paar keer gebeurd. Het gebeurt niet altijd overigens.

Na de reboot komt de VoIP ook weer terug en kan ik het opnieuw proberen. Het gaat dan weer goed en het gesprek kan volledig worden afgemaakt.
Het probleem doet zich onregelmatig voor met VoIP. Met internet heb ik geen problemen daar lijkt te verbinding stabiel. (behalve als er een reboot is natuurlijk vanwege het VoIP probleem).

De Copperjet staat hier uit, in afwachting hoe het verder loopt.

BTW:
Het is misschien al eerder gemeld maar er staat een lijst bij onze vrienden/collega's/concurrent SpeedXS over de planning van de centrales en of ze gereed zijn.
Dit lijkt me aardig te kloppen, doe er je voordeel mee! ;)

Zie: Planning ADSL2+ migratie centrales

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 22-01-2006 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgensmij heeft AirtjE z'n ZyXEL als router staan en er nog eens een losse router achter geplaatst of heb ik het nu mis?

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 22-01-2006 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Nee je hebt 't mis ;-) Twas nooit zo geweest:

Oude situatie
Copperjet (router mode) ---> Switch met WiFi accesspoint in meterkast ---> Switch/PC's woonkamer

Nieuwe situatie
Zyxel (router mode) met WiFi ---> Switch/PC's in woonkamer

Door de modem nu op D.GMT mode te forceren heb ik inderdaad minder last van resets, maar ze zijn er nog steeds -> werd net alsnog uit me game gekicked. Modem was ff onbereikbaar, en daarna weer up.

VoIP werkt hier daarentegen wel weer goed, naja goed, soms zend hij zn nummer niet mee. Probleem met WiFi die geen DHCP lease krijgt is vreemd genoeg opgelost door paar keer factory reset uit te voeren.

[ Voor 22% gewijzigd door AirtjE op 22-01-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AirtjE schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:35:

Door de modem nu op D.GMT mode te forceren heb ik inderdaad minder last van resets, maar ze zijn er nog steeds -> werd net alsnog uit me game gekicked. Modem was ff onbereikbaar, en daarna weer up.
Dit zijn twee afzonderlijke dingen. Het verliezen van linesync is #1 en het onbereikbaar zijn vanaf je PC is #2. Dat komt omdat je een applicatie (peer-2-peer of een game) hebt gestart die alle 2048 nat connecties tegelijk bezet. En blijkbaar worden ze niet weer vrijgegeven totdat elke individuele connectie een time-out krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Ik zat ook te kijken naar een ADSL abbo. Ik heb nu @home en vond het net een beetje te duur worden vergeleken met sommige adsl abbo's.

Mijn oog viel op het ADSL2 TweakDSLB10 abbonnement en als je op bestel klikt krijg je op een gegeven moment een hele lijst modems. Welke kan ik nu het beste kiezen? En kunnen ze allemaal met dat VoIP en VoDSL gebruikt worden? Ik vind de informatie per modem een beetje karig namelijk :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je gaat bestellen krijg je keuze tussen modems, daar staat redelijk duidelijk welke wat kan.

Maak nu een keuze uit de onderstaande hardware. Houdt er rekening mee dat wij € 25,- extra
rekenen voor verpakking, splitter, handleiding en verzending van het modem.
	Naam	prijs	
	Zyxell P-2602HW    (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)   	€ 139,00
	Zyxell P-2602R    (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet)   	€ 79,00
	Speedtouch 716    (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet)   	€ 89,00
	Speedtouch 716WL    (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)   	€ 139,00
	Copperjet 814    (Copperjet 814 Annex A 2 x ISDN-2)   	€ 199,00
	Copperjet 816 Annex-A    (Copperjet 816 Annex-A)   	€ 199,00
	Gratis Copperjet 816-2P PSTN    (Copperjet 816-2P Analoog PSTN VoDSL ADSL2)   	€ 0,00
	CopperJet 1616 ADSL2 PSTN    (CopperJet ADSL2+ PSTN met VoIP en VoDSL)   	€ 49,00

Toch?

Ik snap alleen niet wat nou 't voordeel is aan die 814 en 816 Copperjets. Deze zijn prijzig en kunnen minder als de 816-2P en de 1616.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-01-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
bjck schreef op zondag 22 januari 2006 @ 01:49:
[...]

Dit zijn twee afzonderlijke dingen. Het verliezen van linesync is #1 en het onbereikbaar zijn vanaf je PC is #2. Dat komt omdat je een applicatie (peer-2-peer of een game) hebt gestart die alle 2048 nat connecties tegelijk bezet. En blijkbaar worden ze niet weer vrijgegeven totdat elke individuele connectie een time-out krijgt.
Best knap. De verbinding ligt er al uit als ik niets doe, enkel 1 ftp sessie open heb staan @800kB/s en MSN die on-line is en ik niet op chat. Lijkt me best sterk dat daardoor alle 2048 sessies gebruikt gaan worden en openblijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
AirtjE schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:25:
[...]

Best knap. De verbinding ligt er al uit als ik niets doe, enkel 1 ftp sessie open heb staan @800kB/s en MSN die on-line is en ik niet op chat. Lijkt me best sterk dat daardoor alle 2048 sessies gebruikt gaan worden en openblijven :P
offtopic:
dfu airwalker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange_Slurf
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08 14:57

Lange_Slurf

Doe Bij Die Ba

bjck schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 22:49:
[...]
Als je modem in bridge staat (internet IP van TweakDSL op je netwerk kaart inderdaad) kan je niet in je modem komen omdat deze in een andere IP range zit. Als je even je netwerk kaart vast zet op een IP in de range van je modem kan je er wel in (geen internet alleen).

Veel PC's hebben tegenwoordig twee netwerk kaarten, hiermee kan je ook wel wat verzinnen dan.

[...]

Als je in je modem ziet staan dat hij op ADSL2+ verbonden is? (ADSL2+ = G.992.5)
ik heb hem nu als VOIP router staan, en het werkt nu naar behoren, dus bedankt voor de tips.

Wat dat ADSL2+ betreft, ik wist niet dat het modem aangeeft welk soort verbinding er actief is, dacht eigenlijk dat je dit in het customer menu moest zoeken.

Want als ik nu al op adsl2+ zou zitten, moet ik (neem ik aan) instellingen veranderen in het modem.
Ik zou trouwens niet weten welke instellingen dat zouden moeten worden.

edit: gevonden, Modulation: G.992.1 Annex A

Nog even over het bellen via VOIP.
Het is natuurlijk logisch dat alles via Tweak loopt, maar ik heb bij de kosten gekeken, en ik ben van mening dat de prijzen die Tweak per minuut rekent, best hoog zijn. Nu geld dit wel voor VoDSL, maar toch, de VOIP kosten zullen daar dan niet ver naast liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Lange_Slurf op 22-01-2006 10:36 ]

30 dagen EvE online trial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
AirtjE schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:25:
[...]

Dus linesync verbreekt. DSL gaat dus uit en begint weer met knipperen en ook internet gaat uit dan even.
Lange_Slurf schreef op zondag 22 januari 2006 @ 10:21:
[...]

ik heb hem nu als VOIP router staan, en het werkt nu naar behoren, dus bedankt voor de tips.

Wat dat ADSL2+ betreft, ik wist niet dat het modem aangeeft welk soort verbinding er actief is, dacht eigenlijk dat je dit in het customer menu moest zoeken.

Want als ik nu al op adsl2+ zou zitten, moet ik (neem ik aan) instellingen veranderen in het modem.
Ik zou trouwens niet weten welke instellingen dat zouden moeten worden.
ADSL1 of 2+ is een verbindings techniek. Instellingen staan hier los van voor het gemak.
edit: gevonden, Modulation: G.992.1 Annex A
ADSL1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:09:
Ik snap alleen niet wat nou 't voordeel is aan die 814 en 816 Copperjets. Deze zijn prijzig en kunnen minder als de 816-2P en de 1616.
814/815 hebben 2x ISDN2 uit, dus maximaal 4 lijnen, en 816/817 hebben 4 keer analoog uit, dus ook 4 lijnen. Nog een stapje hoger zitten wat verilink-beesten met 4 x ISDN2 maar dan zit je al boven de 500 euro.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
bjck schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:09:
Als je gaat bestellen krijg je keuze tussen modems, daar staat redelijk duidelijk welke wat kan.

Maak nu een keuze uit de onderstaande hardware. Houdt er rekening mee dat wij € 25,- extra
rekenen voor verpakking, splitter, handleiding en verzending van het modem.
	Naam	prijs	
	Zyxell P-2602HW    (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)   	€ 139,00
	Zyxell P-2602R    (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet)   	€ 79,00
	Speedtouch 716    (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet)   	€ 89,00
	Speedtouch 716WL    (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN)   	€ 139,00
	Copperjet 814    (Copperjet 814 Annex A 2 x ISDN-2)   	€ 199,00
	Copperjet 816 Annex-A    (Copperjet 816 Annex-A)   	€ 199,00
	Gratis Copperjet 816-2P PSTN    (Copperjet 816-2P Analoog PSTN VoDSL ADSL2)   	€ 0,00
	CopperJet 1616 ADSL2 PSTN    (CopperJet ADSL2+ PSTN met VoIP en VoDSL)

Toch?

Misschien wat verkeerd uitgelegd, ik doelde meer op in welke situatie je welke modem het beste kunt gebruiken. Wij hebben hier nog steeds analoog, dus die gratis modem zou denk ik voldoende moeten zijn. Is dat ook zo als je ook gaat bellen over adsl? Hij kan alleen VoDSL zo te zien?

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je iets flexibeler wilt zijn kan je ook de 1616 nemen. Deze is bijna hetzelfde, maar kan naast VoDSL ook VoIP. VoIP kan je ook bij andere aanbieders gebruiken zoals Tele2 voor telefonie. Dan ben je onafhankelijk verder van je ISP qua telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel wikken en wegen.. Ben ik toch gaan twijfelen om over te stappen naar adsl2 (nu @home breedband)
Nu heb ik nagekeken dat mijn kabellengte 2415 meter is, ik zat te denken aan het TweakDSL B10 Pakket, (of als ik toch hoger zou kunnen komen een nog sneller pakket).
Zijn er mensen met de zelfde verbindingen en ongeveer de zelfde kabellengte zodat ik een globaal beeld kan krijgen over de hopelijk te halen snelheid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 13:58
Ik heb het al eerder zien staan, en ben kennelijk niet de enige. Ben net aangesloten sinds verleden week dinsdag op een B10 aansluiting. Alleen heb mijn modem nog steeds niet ontvangen, maar een vriend had nog een e-tech adsl2 modem staan. Die aangesloten, en dat werkt, alleen heb ik ook disconnects op onregelmatige momenten. Soms kan het 5 minuten duren voordat ik een disconnect krijg, soms een half uur, maar soms ook na 2 minuten. Ik weet dat e-tech niet bepaald de beste modems zijn, en hoop ook dat het daar aan ligt, en niet aan de lijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Supersymmetry op 23-01-2006 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Langdurige disconnects niet toevallig tegelijk als iemand een telefoongesprek voert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
bjck schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:53:
Langdurige disconnects niet toevallig tegelijk als iemand een telefoongesprek voert?
Ik weet niet of het voor mij bedoeld was, maar de disconnects duren maar een paar seconden, dan gaat het lampje weer knipperen, en gaat het weer online. En nee, dan is er niemand aan het bellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
Ook ik weet niet of het voor mij bedoeld is, maar ook hier is het maar paar seconden en dan is de verbinding weer terug. Enig verschil hierin is dat het met ADSL2+ instelling voor de modem dit vaker gebeurt dan wanneer het op ADSL1 (G.DMT) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik vind het maar raar hoeveel mensen ik hier zie klagen over steeds wegvallende verbindingen.
En als je dan de helpdesk belt komt het over alsof je echt de enige bent...

Ik weet in ieder geval 1 ding:
sinds ik een andere modem heb gekocht heb ik er nog niet zichtbaar last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AirtjE schreef op maandag 23 januari 2006 @ 01:09:
Ook ik weet niet of het voor mij bedoeld is, maar ook hier is het maar paar seconden en dan is de verbinding weer terug. Enig verschil hierin is dat het met ADSL2+ instelling voor de modem dit vaker gebeurt dan wanneer het op ADSL1 (G.DMT) staat.
Hoe oud is de splitter die je gebruikt ? De ADSL2+ modulatie stelt wat hogere eisen aan de splitter dus dit kan het probleem enigzins verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Volgensmij is het een BBned lijn die helemaal nog niet op ADSL2+ staat. Modem kan dus ook niet op ADSL2+ verbinden en zal ook in 'multimode' gewoon G.DMT doen.

wan adsl chandata

Dit geeft uitsluitsel in CLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
spokje schreef op zondag 22 januari 2006 @ 03:23:
[...]
offtopic:
dfu airwalker? :o
offtopic:
Jup, [DFU] AirWalker, AirtjE, of [DFU] AirDevil in World of Warcraft (bloodscalp)
Hoezo, wie ben jij? {TLM} - Spokje ofzo? of cat of, welke was het ook alweer? :)
Add me maar op msn airtje@tweakdsl.nl, blaten we daar wel verder :p
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 10:39:
[...]
Hoe oud is de splitter die je gebruikt ? De ADSL2+ modulatie stelt wat hogere eisen aan de splitter dus dit kan het probleem enigzins verklaren.
Nee. Ik heb geen KPN Telefonie meer dus sindsdien gewoon telefoonstekker vanaf ISRA punt rechtstreeks me modem in. Ook met de nieuw-geleverde splitter geprobeerd, maakt niets uit. Het signaal verslechterd dan zelfs (meer ruis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
paQ schreef op maandag 23 januari 2006 @ 09:16:
Ik vind het maar raar hoeveel mensen ik hier zie klagen over steeds wegvallende verbindingen.
En als je dan de helpdesk belt komt het over alsof je echt de enige bent...

Ik weet in ieder geval 1 ding:
sinds ik een andere modem heb gekocht heb ik er nog niet zichtbaar last van gehad.
Welk modem heb je gekocht ? (ook ik heb nog steeds last van disconnects, en ook tegen mij werd verteld dat het probleem niuw voor ze was..... ik gebruik een Speedtouch 716v5WL )

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Een Linksys WAG54GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Sorry PaQ zag dat je hierboven je tweak account had neergezet Dus dit werkt wel ? Helpdesk heeft tegen mij gezegd dat het nooit zal gaan werken en dat ik via mijn subdomein moest mailen.
heb nu dus X @ X.tweakdsl.nl als email adres wat ik niet echt netjes vind staan..

Dus het kan dus wel via @ tweakdsl.nl mailen?

:?

[ Voor 99% gewijzigd door Quakie op 23-01-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

m'n tweak account? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
bjck schreef op zondag 22 januari 2006 @ 17:48:
Als je iets flexibeler wilt zijn kan je ook de 1616 nemen. Deze is bijna hetzelfde, maar kan naast VoDSL ook VoIP. VoIP kan je ook bij andere aanbieders gebruiken zoals Tele2 voor telefonie. Dan ben je onafhankelijk verder van je ISP qua telefonie.
We maken nu al gebruik van tele2. Als ik nu een tweakdsl abbo neem + VoIP, stopt mijn kpn abbonement. Ik betaal dus geen maandelijkse kosten voor een telefoon abbo begrijp ik. Maar ik kan dus nog wel via Tele2 bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbird22
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-07 16:11
Aan de hand van de werkzaamheden op de Tis-pagina en deze announce op de xs4all pagina nieuws kun je zien dat adsl2+ voor Tis abo's eraan komt:

BaByXL/Tiscali is bezig haar landelijke netwerk te upgraden naar
ADSL2+. De werkzaamheden zullen tussen woensdag 23 januari en dinsdag
31 januari uitgevoerd worden. Tijdens de werkzaamheden kan het zijn
dat uw verbinding tussen 09.00 uur en 16.00 uur maximaal enkele
minuten onderbroken wordt. Vanaf 1 februari zullen alle BaByXL klanten
met een analoge verbinding geupgrade zijn naar ADSL 2+. Voor ISDN zal
ADSL2+ naar verwachting in de loop van de 2e helft van het jaar
beschikbaar komen.

Ik weet het, het was aangekondigd via o.a. mail van Tweak, maar nu weet ik het zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Crashman schreef op maandag 23 januari 2006 @ 17:50:
[...]

We maken nu al gebruik van tele2. Als ik nu een tweakdsl abbo neem + VoIP, stopt mijn kpn abbonement. Ik betaal dus geen maandelijkse kosten voor een telefoon abbo begrijp ik. Maar ik kan dus nog wel via Tele2 bellen?
Tele2 kan je op twee manieren hebben. Of je hebt een VoIP abbonnement bij ze, of je belt via CPS (CarrierPreSelect) dat over je KPN abonnement heen loopt.

Als je dus KPN opzegt (op welke manier dan ook) kan Tele2 je niet meer van dienst zijn.

Je zou wel bij Tele2 een VoIP abonnement kunnen nemen, maar let op! Je nummer zit nu bij KPN. Deze kunnen sommige partijen voor je overnemen/meenemen (nummer portering). Tele2 is nu voor jouw in deze situatie niets meer dan een partij via wie je uitgaande gesprekken hebt. Inkomend (en dus je nummer) is onder gebracht bij KPN die je de onderliggende technische dienst biedt.

Als je dus een breedband verbinding (ADSL) via TweakDSL hebt kun je telefonie ook bij TweakDSL afnemen. Maar in geval van VoIP ook bij Tele2 bijvoorbeeld. CPS is echt een dienst dat werkt met een aanbieder over een vaste KPN telefoonlijn/abonnement. CPS over VoDSL of VoIP zou heel raar zijn en wordt niet aangeboden.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 23-01-2006 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Vanaf 1 februari zullen alle BaByXL klanten
met een analoge verbinding geupgrade zijn naar ADSL 2+.
Alle BabyXL Klanten???? :( Nee Dus! Of Toch :?

[ Voor 4% gewijzigd door fjs op 23-01-2006 20:49 ]

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:49:
[...]

Alle aangesloten op reeds omgebouwde centrales geschikt voor ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

bjck schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:01:
[...]

Alle aangesloten op reeds omgebouwde centrales geschikt voor ADSL2+.
Oke, maar dat staat er niet. En hoop doet leven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:20:
[...]

Oke, maar dat staat er niet. En hoop doet leven toch?
Kan ook tot frustratie leiden.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

bjck schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:22:
[...]

Kan ook tot frustratie leiden.... 8)
Frustratie.... wat is dat 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

je tweak email account
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
bjck schreef op maandag 23 januari 2006 @ 19:17:
[...]

Tele2 kan je op twee manieren hebben. Of je hebt een VoIP abbonnement bij ze, of je belt via CPS (CarrierPreSelect) dat over je KPN abonnement heen loopt.

Als je dus KPN opzegt (op welke manier dan ook) kan Tele2 je niet meer van dienst zijn.

Je zou wel bij Tele2 een VoIP abonnement kunnen nemen, maar let op! Je nummer zit nu bij KPN. Deze kunnen sommige partijen voor je overnemen/meenemen (nummer portering). Tele2 is nu voor jouw in deze situatie niets meer dan een partij via wie je uitgaande gesprekken hebt. Inkomend (en dus je nummer) is onder gebracht bij KPN die je de onderliggende technische dienst biedt.

Als je dus een breedband verbinding (ADSL) via TweakDSL hebt kun je telefonie ook bij TweakDSL afnemen. Maar in geval van VoIP ook bij Tele2 bijvoorbeeld. CPS is echt een dienst dat werkt met een aanbieder over een vaste KPN telefoonlijn/abonnement. CPS over VoDSL of VoIP zou heel raar zijn en wordt niet aangeboden.
Aha nu wordt het me wel een beetje duidelijk. Alleen ik zie bij tele2.nl niks over VoIP (wel bij tele2.com maar dat lijkt me meer voor de UK enzo). hè...Al die vragen, ik ben maar lastig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bij tweakdsl een 10mbit abbo aanvraag.
Krijg ik dan ADSL2 of ADSL2+ ?
Dit kan ik namelijk niet duidelijk op hun site vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:06:
Als ik bij tweakdsl een 10mbit abbo aanvraag.
Krijg ik dan ADSL2 of ADSL2+ ?
Dit kan ik namelijk niet duidelijk op hun site vinden
http://www.tweakdsl.nl/produkten.html

Hier vind je duidelijk 3 tabbelen,

Tabel 1, vind je alle ADSL2+ producten
Tabel 2, vind je alle ADSL1 diensten via het BBned netwerk
Tabel 3, vind je alle ADSL1 diensten via het Tiscali netwerk.

Om welke DSL variant het gaat, staat er met grote letters boven. Het gaat dus om DSL2+.

[ Voor 3% gewijzigd door Chutney op 23-01-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg mijn modem (1616) niet snelle dan 600KB/s op een 20Mbit ADSL2 lijn.
Kan het ergens een instelling zijn?

Mijn gegevens zijn als volgt:

1088000
Rx Bit Rate 6080000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2566
Rx Cell Rate 14339
Phy TX Cell Count 62700
Phy RX Cell Count 3972595718

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 13.0 dB
Local Tx Power 11.3 dB
Local Fast Channel Rx Rate 6080000
Local Fast Channel Tx Rate 1088000

Remote Line Attn 8.5 dB
Remote SNR Margin 6 dB

Iemand een idee? Helpdesk tweak heeft me tot dusver niet echt verder kunnen helpen. En als ik mijn moden rechtstreeks op de lijn aansluit (dus zonder splitter) kan ik helemaal geen linesync krijgen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fjs schreef op maandag 23 januari 2006 @ 20:49:
[...]

Inderdaad...beetje misleidend..of zouden alle cistron klanten alleen maar op omgebouwde centrales zitten??...

Ach ja...voorlopig ben ik nog dik tevreden met mijn 8 mbit tiscali lijn en zullen o.a. jij en ik nog een tijd geduld moeten hebben.

Spaart me voorlopig ook de aanschaf van een adsl 2+ modem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien er naar mijn mening nogal verschil in zit.. ADSL2 of ADSL2+
Die plus zou het hem dan moeten doen. :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ljgarends/internode-adsl2-distance.jpg

Want ik zit 2415 meter van de centrale af.. dan zou ik 10 mbit met een adsl2+ lijn het wel hopelijk kunnen redden, en met een ADSL2 net niet, volgens dit plaatje

Correct me if i''m wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ja :)
maar dan begrijp ik nog steeds niet wat je nou bedoelde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

lol, sry bedoel of je mailt met je @tweakdsl.nl account ipv je subdomein....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Rusty schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:11:
Ik heb al van alles geprobeerd maar ik krijg mijn modem (1616) niet snelle dan 600KB/s op een 20Mbit ADSL2 lijn.

1088000
Rx Bit Rate 6080000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2566
Rx Cell Rate 14339
Phy TX Cell Count 62700

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 13.0 dB
Local Tx Power 11.3 dB

Remote Line Attn 8.5 dB
Remote SNR Margin 6 dB

Iemand een idee? Helpdesk tweak heeft me tot dusver niet echt verder kunnen helpen. En als ik mijn moden rechtstreeks op de lijn aansluit (dus zonder splitter) kan ik helemaal geen linesync krijgen.
Wat is je afstand naar de centrale? Je SNR Margin ligt nl. op 6.0 dB, wat ongeveer het laagste is om een stabiele verbinding te houden. Je modem traint daarom ook in op 6 Mbit.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 15:08

1088000
Rx Bit Rate 6080000
Rx Attn DR 0
Tx Cell Rate 2566
Rx Cell Rate 14339
Phy TX Cell Count 62700

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 13.0 dB
Local Tx Power 11.3 dB

Remote Line Attn 8.5 dB
Remote SNR Margin 6 dB

Je hebt teveel storingen op je lijn om een hogere snelheid dan 6Mbit te halen. Je zult je modem toch moeten aansluiten zonder splitter om goed te kunen testen. Als dat al niet werkt, is er echt iets mis ;) Controleer in dat geval alle kabels tot aan je splitter goed. Er mogen geen aftakkingen naar telefoons zijn daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Iedere VoDSL-ISP heeft een CPS-partij gekozen voor de afhandeling van belminuten en facturering. Al die CPS-partijen zijn ook al 'reguliere' CPS vanaf je KPN-aansluiting te kiezen. Er komen hier regelmatig mensen langs die problemen hebben met 'off-net' bellen. Die staan dan wel in de voice-switch geconfigged, maar ontbreken (nog) bij de CPS-partij, en kunnen dus geen belkosten maken.

Maar de keuze voor een CPS-partij is dus gemaakt door de ISP, en is niet alsnog aan te passen door de klant. Technisch gezien zou het kunnen, maar de ISP moet dan afspraken maken over facturering met meerdere partijen, en in de praktijk heeft geen van de ISP's daar voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Het plaatje is bijna onvoorstelbaar rooskleurig, en gaat waarschijnlijk uit van theoretische waardes op brandschone lijnen, zonder overspraak van andere gebruikers. De wrede praktijk kun je zien op http://adsl.xandrios.net/ en hou dan wel in je achterhoofd dat mensen vaak de uitslag van een postcode-check opgeven, en dat die meneer op 3061 meter met 14Mbit dus waarschijnlijk veel dichter bij z'n centrale zit dan de postcodecheck aangeeft.

[ Voor 21% gewijzigd door burne op 23-01-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Is je modem verder wel op de ADSL2+ standaard verbonden?

Modem firmware al eens opnieuw geflashed? Modem daarna naar 'vendor defaults' herstart en opnieuw ingesteld (quickmenu)?

Modem netjes/optimaal aangesloten bij je hoofdaansluiting (ISRA)? Geen aftakkingen voor je modem op de lijn toch ergens? Soms zitten ze behoorlijk verstopt/weggewerkt al.

Direct op je ISRA punt geen DSL-sync? Dat gaat nergens over en dan moet er ergens een foutief of los contact zijn. Daar moet je minstends een DSL signaal krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 23-01-2006 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-07 20:40
Supersymmetry schreef op zondag 22 januari 2006 @ 23:37:
Ik heb het al eerder zien staan, en ben kennelijk niet de enige. Ben net aangesloten sinds verleden week dinsdag op een B10 aansluiting. Alleen heb mijn modem nog steeds niet ontvangen, maar een vriend had nog een e-tech adsl2 modem staan. Die aangesloten, en dat werkt, alleen heb ik ook disconnects op onregelmatige momenten. Soms kan het 5 minuten duren voordat ik een disconnect krijg, soms een half uur, maar soms ook na 2 minuten. Ik weet dat e-tech niet bepaald de beste modems zijn, en hoop ook dat het daar aan ligt, en niet aan de lijn...
Ben deze topic even aan het doorworstelen en kan me hier volledig bij aansluiten, ben eind december bij tweakdsl gekomen met een 10Mbit lijn via bbned, ik kom van 8mbit demon, overgang ging prima, paar minuten off line, nieuwe DHCP request en ik zat bij tweak met oude modem , want nieuw modem had ik nog niet.

Eerste weken 1 dag gehad met regelmatige discons, voor de rest ok. Enkel afgelopen week was het echt een drama, tot 10 disconnects in 1uur .... soms lagspikes (500ms en time out soms naar xs4all ping- reeks) en soms ook echt heel de verbinding weg.

Ik ga binnenkort die 1616 aansluiten, ik hoop dat dat het is, maar aangezien het in begin wel prima werktte en nu ineens nie meer denk ik toch dat het hun netwerk is, zit nu nog met zyxel modem die demon ooit geleverd heeft, maar die heeft het altijd perfect gedaan. Hoop dat het iets met splitter enzo idd te maken heeft. Van de week meer hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Bedankt voor alle tips. Ik ga er mee aan de gang.
Xandrios schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:55:
[...]

Je hebt teveel storingen op je lijn om een hogere snelheid dan 6Mbit te halen. Je zult je modem toch moeten aansluiten zonder splitter om goed te kunen testen. Als dat al niet werkt, is er echt iets mis ;) Controleer in dat geval alle kabels tot aan je splitter goed. Er mogen geen aftakkingen naar telefoons zijn daar.
bjck schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:24:
[...]

Is je modem verder wel op de ADSL2+ standaard verbonden?

Modem firmware al eens opnieuw geflashed? Modem daarna naar 'vendor defaults' herstart en opnieuw ingesteld (quickmenu)?

Modem netjes/optimaal aangesloten bij je hoofdaansluiting (ISRA)? Geen aftakkingen voor je modem op de lijn toch ergens? Soms zitten ze behoorlijk verstopt/weggewerkt al.

Direct op je ISRA punt geen DSL-sync? Dat gaat nergens over en dan moet er ergens een foutief of los contact zijn. Daar moet je minstends een DSL signaal krijgen.
Ik zal mijn ISRA punt nog een checken, er komen 2 analogen lijnen binnen op dat punt. Wellicht dat daar iets vreemds mee zit qua contacten. Ik heb alleen niet zo veel verstand van telefoon aansluitingen dus ik heb ook geen idee hoe het zou moeten zitten.

Het vreemde is dat ik met mijn copperjet 1616 rechtstreeks zonder splitter op ISRA geen linesync krijg en met mijn oude ADSL1 modem (hometouch) wel en meteen de volle snelheid die dat modem aankan haal (850KB/s)

De afstand tot mijn centrale is ongeveer 900 meter dus dat zou het niet kunnen zijn. Woon wel in een appartementen complex wat niet meer de allernieuwste is, misschien dat daar nog heel wat meters koper ligt wat van mindere kwaliteit is. Vreemde is dat ik op mijn oude ADSL1 lijn wel de volle snelheid haal.

Firmware al geupdate, maar nog niet gereset naar standaard waarden. Dat zal ik vanavond nog eens proberen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rusty schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:56:
Bedankt voor alle tips. Ik ga er mee aan de gang.

[...]

[...]

Ik zal mijn ISRA punt nog een checken, er komen 2 analogen lijnen binnen op dat punt. Wellicht dat daar iets vreemds mee zit qua contacten. Ik heb alleen niet zo veel verstand van telefoon aansluitingen dus ik heb ook geen idee hoe het zou moeten zitten.
Gewoon simpel nadenken doet de truuk. Het zijn 2 lijntjes die doorverbonden moeten worden naar de splitter zo netjes en zo optimaal mogelijk.
Het vreemde is dat ik met mijn copperjet 1616 rechtstreeks zonder splitter op ISRA geen linesync krijg en met mijn oude ADSL1 modem (hometouch) wel en meteen de volle snelheid die dat modem aankan haal (850KB/s)

De afstand tot mijn centrale is ongeveer 900 meter dus dat zou het niet kunnen zijn. Woon wel in een appartementen complex wat niet meer de allernieuwste is, misschien dat daar nog heel wat meters koper ligt wat van mindere kwaliteit is. Vreemde is dat ik op mijn oude ADSL1 lijn wel de volle snelheid haal.
Dat geeft aan dat je misschien wel eens richting je modem moet gaan denken als de rest gecontroleerd is.
Firmware al geupdate, maar nog niet gereset naar standaard waarden. Dat zal ik vanavond nog eens proberen.
Dat zou het truukje wel eens kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersymmetry
nimrah schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:19:
[...]

Ben deze topic even aan het doorworstelen en kan me hier volledig bij aansluiten, ben eind december bij tweakdsl gekomen met een 10Mbit lijn via bbned, ik kom van 8mbit demon, overgang ging prima, paar minuten off line, nieuwe DHCP request en ik zat bij tweak met oude modem , want nieuw modem had ik nog niet.

Eerste weken 1 dag gehad met regelmatige discons, voor de rest ok. Enkel afgelopen week was het echt een drama, tot 10 disconnects in 1uur .... soms lagspikes (500ms en time out soms naar xs4all ping- reeks) en soms ook echt heel de verbinding weg.

Ik ga binnenkort die 1616 aansluiten, ik hoop dat dat het is, maar aangezien het in begin wel prima werktte en nu ineens nie meer denk ik toch dat het hun netwerk is, zit nu nog met zyxel modem die demon ooit geleverd heeft, maar die heeft het altijd perfect gedaan. Hoop dat het iets met splitter enzo idd te maken heeft. Van de week meer hierover.
Bij mij ook nog steeds disconnects, en ik heb het ook al geprobeerd zonder de splitter rechtstreeks, maakt niet uit bij mij, het blijft disconnecten, dus het ligt hier niet aan de splitter. Zometeen maar weer eens bellen (o.a. nog steeds de modem niet ontvangen, waar die blijft) of er meer problemen zijn, een vriend van mij verderop in de stad blijkt sinds de afgelopen week ook behoorlijk last van disconnects te hebben, dus misschien is er meer aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

newsserver ligt plat geen connects hiero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

$ telnet news.tweakdsl.nl 119
Trying 82.197.196.34...
Connected to news.tweakdsl.nl (82.197.196.34).
Escape character is '^]'.
200 news.tweakdsl.nl NNRP Service Ready - info@tweakdsl.nl (posting ok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 11:00:
newsserver ligt plat geen connects hiero
Doet het gewoon hoor - al moet ik wel zeggen dat in tegenstelling tot normaal de snelheid nogal fluctueert.

Normaal gesproken heb ik bij het downloaden een strakke lijn van zo'n 850 kilobyte/sec in DUMeter, echter nu is het een grafiek vol pieken en dalen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag,hoe stabiel behoort een connectie te zijn als je bv een 8 mbit verbinding hebt en je download van de tweakdsl nieuwsserver,hoort de snelheid dan bv een uur of langer 800kb te zijn of wisselt het steeds bv dan weer 700 en dan weer 730 780 enz enz,dit probeem heb ik zelf namelijk altijd al gehad...als dit niet juist is wat kan ik dan doen om te verhelpen?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht
gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
wel vanaf 1 februari a.s.
Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar
ADSL2 zodra het mogelijk is.

Houd dat ook gelijk in als ik adsl2+ krijg begin februari dat ook gelijk me nieuws groepen op 20mbit, gaan heb een abbo van 20mbit van €9,95 er gelijk bij genomen toen ik me tweakdsl abbo om heb laten zetten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm.... na m'n virusscanner (Avast) te hebben disabled en daarna weer enabled, gaat het downloaden vanaf Tweaknews opeens wel goed... Maf, nog nooit eerder meegemaakt dat de virusscanner zoiets veroorzaakte.

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/dumeter.png

Die pieken-en-dalen grafiek is voorheen, en na de korte onderbreking omdat ik de virusscanner uit- en aanzette zie je duidelijk dat ik weer een strakke download heb.

-- Edit: kijk, na een tijdje downloaden met een strakke download ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.wildfire.tweakdsl.nl/GoT/dumeter2.png

Dat is dus een lekker strakke download, hooguit heel af en toe eens een uitschietertje.

[ Voor 48% gewijzigd door Wildfire op 24-01-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
No offence, als ik het goed begrijp heb je een 20mbit tweak verbinding genomen waarmee je standaard tot 8/10 mbit op de nieuwsgroepen zit, en je hebt voor 10 euro per maand meer dit geupgrade naar 20mbit. Ik download veel, veel via nieuwsgroepen maar met 800 kb/s trek je zoveel dvd's en spul binnen dat ik nog niet eens kans zie het allemaal te parren, unrarren burnen spelen etc.

Ik vind 10 euro in de maand veel geld voor een in mijn ogen wat nutteloze upgrade.
Just my 2 cents

Ik las net een paar reacties en ik moet zeggen dat ik de laatste tijd tijdens battle.net vaak lag heb, ik heb tisadsl2 maar op dit moment de 8mbit. Eerste 2/3 weken trekken als een gek, no problemo
afgelopen week veel online gewoon lag en hangen, tijden war3 bijvoorbeeld gewoon dat je ventje ineens ergens anders staat of hij blijft even hangen. Nieuwserver ook niet helemaal lekkertjes.

Merk dus dat meer dit hebben, volgens mij staat dit los van je modem/abo maar ligt het gewoon even aan het netwerk.

-update-

Hoor net van de buurjongen dat sinds gister/vandaag me internet niet werkt. Misschien dat ik omgezet ben naar adsl2 (1 februari) maar dan zou me adsl1 modem toch nog gewoon moeten werken.

vanavond even checken. Keep you updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:03:
Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht
gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
wel vanaf 1 februari a.s.
Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar
ADSL2 zodra het mogelijk is.

Houd dat ook gelijk in als ik adsl2+ krijg begin februari dat ook gelijk me nieuws groepen op 20mbit, gaan heb een abbo van 20mbit van €9,95 er gelijk bij genomen toen ik me tweakdsl abbo om heb laten zetten. :?
Jap.. waarschijnlijk wel ja. Gewoon gassen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Wildfire schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 12:43:
[...]

Doet het gewoon hoor - al moet ik wel zeggen dat in tegenstelling tot normaal de snelheid nogal fluctueert.
Nou,.... het lijkt wel of hij niet meer wil updaten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Mister_T schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:56:
[...]

Nou,.... het lijkt wel of hij niet meer wil updaten. :/
Werkt nog gewoon, ik heb zojuist nog nieuwe headers opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Wildfire schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:00:
[...]

Werkt nog gewoon, ik heb zojuist nog nieuwe headers opgehaald.
En als je het daarna nog een keer probeert in dezelfde groep is het hier over ....

@ news.tweakdsl.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_T op 24-01-2006 17:26 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.