TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.426 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:49
Hmm.. great. Mijn oom heeft onlangs de HCC aanbieding van Tweak besteld. Netjes ingevuld te willen overstappen en een datum aangegeven. Belt hij vanmiddag op dat zijn internet eruit ligt. Na een reset van het modem blijkt hij te zijn omgezet naar Tweak, maar dan wel even 3 maanden te vroeg :? Bovendien is de snelheid ook om te janken, maar dat kan eventueel aan het modem liggen. Daar deze in bridge staat, kan ik de intrain waardes niet uitlezen vanaf hier.. Het nieuwe modem is ook nog niet binnen.
Nu keek ik net op het contract dat naar Tweak gestuurd is, daar staat wel wie de huidige provider is waarvandaan gemigreerd moet worden, maar niet op welke datum. Ik neem aan dat ze dat bij Tweak wel in het systeem hebben staan, of had dat ook op het contract moeten staan?
Eén dezer dagen maar even telefonisch contact opnemen, kunnen we meteen ervaren hoe het met de service gesteld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:30
Anoniem: 149860 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:25: in deel 16
Sinds gisteren op beide analoge lijnen (VoDSL) als ik buiten het BBNED bel en de andere kant neemt op dan hoor ik eerst een Piep (zoals de pieptoon van menig voicemail, spreek een bericht in na de piep) en dan kan ik gewoon spreken, de andere kant hoort deze piep niet.
/mamoman
Vreemd genoeg vind ik over dit onderwerp zeer weinig terug... :'(
Ik lees vanalles over firmware-updates en niet'standaard gratis'modems ... ik begrijp iedere tweaker heel erg goed als ie meteen gaat stoeien met firmwares en andere hardware.... had ik zelf normaal ook altijd gedaan, alleen is het nu mijn enige telefoonverbinding (vanzelfsprekend toch dat KPN dumpt zodra je een alternatief hebt.) Is er nou al iemand die het probleem heeft opgelost, ik vind het gewoon jammer dat ik geen mailtje krijg zo van "Beste klant, We weten dat het modem zuigt... flikker het gauw in de container we sturen je morgen een ander model. Snelheid gaat dan omhoog en je piepjes zijn verleden tijd." Maar helaas... dat blijft nog even uit.

Kan ik uit de nieuwe aanbiedingen opmaken dat pas in februari het ei van Columbus wordt gelegd. Dat de nieuwe Voip/Vodsl aansluitingen miraculeus beter zijn... Helaas is er op de site van Tweakdsl nooit een berichtje verschenen omtrend het probleem. Dit zou ze sieren. Ik wacht geduldig af...

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:04
Sir_Floppy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:48:

Is er al iets bekend wanneer TisADSL2 via ISDN beschikbaar komt?
Komt bij mijn weten in de toekomst wel. Maar geen enkele indicatie of het over 4 maanden of 20 maanden is. ISDN linesharing heeft nog wel enige nadelen ten opzichte van PSTN linesharing of een dedicated lijn (is ook annexA). Zeker als je lijn >1500m is ga je snelheid missen ten opzichte van PSTN of dedicated.

Waarom leg je er niet een lijn naast? Je betaalt dan wel €9.95 toeslag extra. Of je legt een analoge lijn aan via KPN extra (eenmalig €47.50 tov anders €75 aansluitkosten voor NewLineService) en daarop DSL.
Gaat er iets veranderen aan de prijs/snelheid van het B10 abbo in de nabije toekomst om deze meer op 1 lijn te krijgen met TisADSL2?
(eigenlijk dezelfde vragen als IceStorm)
Iemand een glazenbol te leen voor deze users?
JJapie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:47:
Hmm.. great. Mijn oom heeft onlangs de HCC aanbieding van Tweak besteld. Netjes ingevuld te willen overstappen en een datum aangegeven. Belt hij vanmiddag op dat zijn internet eruit ligt. Na een reset van het modem blijkt hij te zijn omgezet naar Tweak, maar dan wel even 3 maanden te vroeg :? Bovendien is de snelheid ook om te janken, maar dat kan eventueel aan het modem liggen. Daar deze in bridge staat, kan ik de intrain waardes niet uitlezen vanaf hier.. Het nieuwe modem is ook nog niet binnen.
Nu keek ik net op het contract dat naar Tweak gestuurd is, daar staat wel wie de huidige provider is waarvandaan gemigreerd moet worden, maar niet op welke datum. Ik neem aan dat ze dat bij Tweak wel in het systeem hebben staan, of had dat ook op het contract moeten staan?
Eén dezer dagen maar even telefonisch contact opnemen, kunnen we meteen ervaren hoe het met de service gesteld is..
Dit zijn altijd de interessante situaties inderdaad. En zal een discussie worden heel lang of heel kort.

Ik heb geen idee of dat ook op het contract zou moetenstaan. Nu is het de vraag inderdaad wat ze kunnen en wat ze gaan doen in deze situatie. 'even terugzetten' Is niet mogelijk, die kan je als optie wegstrepen. Mogelijk ter compensatie facturatie later starten ofzo. (mits je aantoonbaar gelijk hebt)

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 20-12-2005 22:24 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143269

Inderdaad, die pieptoon heb ik ook, al zeker een week of vier.
Zeer irritant want vaak hoor je niet wie er belt als ze hun naam noemen. :|

Tweak wist ervan en zouden het samen met de leverancier gaan oplossen.

Goedemorgen,

[b]Ja helaas is dit waar, dit probleem is bij ons bekend en we zijn
samen met onze leverancier ook bezig het probleem op te lossen.
[/b]

Vriendelijke groet,

TweakDSL *sLr*

Tevens kan ik ook niet meer mijn gesprekken zien op budgetphone op de link.
Dit al sinds 8 november.

Ben benieuwd wanneer dit is opgelost.
Nog ff wachten met een ander abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
bjck schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:21:
Dit zijn altijd de interessante situaties inderdaad. En zal een discussie worden heel lang of heel kort.

Ik heb geen idee of dat ook op het contract zou moetenstaan. Nu is het de vraag inderdaad wat ze kunnen en wat ze gaan doen in deze situatie. 'even terugzetten' Is niet mogelijk, die kan je als optie wegstrepen. Mogelijk ter compensatie facturatie later starten ofzo. (mits je aantoonbaar gelijk hebt)
Dat 'even terugzetten' niet mogelijk is begrijp ik. Ik hoop dat Tweak e.e.a. terug kan vinden in hun systeem, dat lijkt me haast wel. Maar de vraag is dan natuurlijk, willen ze de fout ook toegeven. Ik geloof niet dat mijn oom de laatste pagina van het aanvraagproces heeft uitgeprint waarop de migratiedatum vermeld staat. Dit kan nog een hoop gezeur opleveren ;(, maar voorlopig vertrouw ik op de goede wil van Tweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150297

Tijdje geleden hier langsgewandeld...Is er al nieuws wanneer de TisAdsl2 lijnen open gaan?
8/1 stabiel,maar vlotter is altijd leuker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-06 22:02
Cyberpope schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:55:
Nee, de aanbieding is niet wereld schokkend. Maar ik heb me toch al neergelegd dat voor goedkoper internet je elke keer moet gaan hoppen van provider.
Tjsa, en dat hoppen willen we nu juist voorkomen.
Ze zou haast de indruk krijgen dat het de ISP's geen bal interesseerd of je nu weg gaat of niet. Dat valt me wel tegen. Iets meer inzet voor bestaande klanten zou wel op zijn plaats zijn.
Hoppen heeft een groot nadeel en dat is downtime!, dat is precies de reden dat veel mensen dat niet willen doen. Een paar weken zonder internet zitten is ook niet alles.
Als de OPTA nu eens duidelijk richtlijnen vaststeld hoe je van ISP en netwerk kunt veranderen zonder downtime zou dat welkom zijn.
Uiteindelijk zal het allemaal wel komen maar zoals zoveel dingen is dat in het begin niet goed geregeld.

Kortom, we moeten het doen met de aanbieding die er nu ligt en als dit goed en snel uitgevoerd wordt heb ik daar ook niet zo'n moeite mee. Het wachten kan dan toch de moeite lonen en ik zie de migratie kosten dan maar als een investering voor de toekomst.

De ISP is geen filantropische instelling en zal dus de gemaakte kosten voor migratie wel door moeten berekenen, dat begrijp ik wel.

Dus TweakDSL, zet de formulieren maar online dat kunnen we van start gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik ben al zo vrij geweest om de reeds aanwezige aanvraagformulier te gebruiken en heb bij de opmerkingen gezet dat het een upgrade betreft.
Verder heb ik de nodige kopiëen er bijgevoegd en alles gefaxt :Y)
Als ik het niet goed heb gedaan, zal ik dat vast wel horen van ze

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

HoppyF schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:58:
Ze zou haast de indruk krijgen dat het de ISP's geen bal interesseerd of je nu weg gaat of niet. Dat valt me wel tegen. Iets meer inzet voor bestaande klanten zou wel op zijn plaats zijn.
Tja.. Maar bijna alle bedrijven hebben die instelling. Omdat van de zittende klant meestal 95% gewoon blijft zitten en dat schijnbaar goedkoper is dan die 5% die dan gaat vertrekken.
Hoppen heeft een groot nadeel en dat is downtime!, dat is precies de reden dat veel mensen dat niet willen doen. Een paar weken zonder internet zitten is ook niet alles.
Als de OPTA nu eens duidelijk richtlijnen vaststeld hoe je van ISP en netwerk kunt veranderen zonder downtime zou dat welkom zijn.
Welcome in 2005.. Volgens mij is dit al gebeurd en kun je bijna zonder enige downtime over van provider. Ik heb bij mijn overstap in augustus 5 minuten down geweest, meer niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zondagskindje schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:06:
Ik ben al zo vrij geweest om de reeds aanwezige aanvraagformulier te gebruiken en heb bij de opmerkingen gezet dat het een upgrade betreft.
Verder heb ik de nodige kopiëen er bijgevoegd en alles gefaxt :Y)
Als ik het niet goed heb gedaan, zal ik dat vast wel horen van ze
Oei! als dat maar goed gaat :P
Ik ben benieuwd. In feite is de migratie toch ook een nieuwe aansluiting zou je haast denken dus de formulieren zullen niet erg afwijkend zijn.
Identificatie e.d. is niet nodig want je bent al klant. Het zou dus hooguit om een nieuw ondertekend contract kunnen gaan wat men nodig heeft.
Cyberpope schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:12:
[...]
Tja.. Maar bijna alle bedrijven hebben die instelling. Omdat van de zittende klant meestal 95% gewoon blijft zitten en dat schijnbaar goedkoper is dan die 5% die dan gaat vertrekken.
[...]
Helaas ja...
Welcome in 2005.. Volgens mij is dit al gebeurd en kun je bijna zonder enige downtime over van provider. Ik heb bij mijn overstap in augustus 5 minuten down geweest, meer niet.
Da's netjes!
Ja het KAN wel goed gaan maar er zijn ook gevallen bekend dat het niet zo soepel loopt.
Dat heeft denk ik ook te maken met de manier hoe je je huidige contract opzegt en een nieuwe aanvraag doet.

En ik heb eigenlijk geen behoefte om hoppen omdat ik tevreden ben over mijn ISP. Het is alleen het prijsverschil wat de drijfveer is om actie te nemen.
ISP's zouden dit vrij simpel kunnen oplossen door klanten die buiten hun initiele 12 maanden contract zitten gewoon dezelfde prijs aan te bieden dan de nieuwe klanten op dat moment.
Overstappen binnen de 12 maanden zou ook mogelijk moeten zijn maar dan tegen hogere kosten.
Maar goed daar hebben we het al vaker over gehad ....

[ Voor 47% gewijzigd door HoppyF op 20-12-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103333

JJapie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:47:
Heb je ze wel gesproken of het wel mogelijk was om een aanbieding pas 3 maanden later te laten ingaan? Vind het namelijk raar dat zoiets mogelijk is, zo kan je een jaar eerder al van een aanbieding gebruikmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
[...]

Kosten baten afweging waarschijnlijk.

Dat je mag/kan overstappen nu (tegen eenmalige vergoeding) naar een sneller abonnement met lager maandbedrag (wat eigenlijk een actie is voor nieuwe abonnees!) is al een hele stap vind ik.
Hoppen heeft een groot nadeel en dat is downtime!
Juiste procedures volgen en een nieuwe ISP die je goed ondersteunt kan het zonder downtime. Meeste downtime ontstaat door fouten in de te volgen procedure/stappen en weinig tot geen controle van de ISP (als klant moet je er altijd zelf achteraan).
Uiteindelijk zal het allemaal wel komen maar zoals zoveel dingen is dat in het begin niet goed geregeld.
Zie boven. Dat is er al dat dit mogelijk gemaakt moest worden. Daarom is de telco-telco migratie er momenteel om van netwerk te kunnen veranderen zonder downtime (dus minimale downtime en in 1x over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

Zandweter schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:02:
[...]

Vreemd genoeg vind ik over dit onderwerp zeer weinig terug... :'(
Ik lees vanalles over firmware-updates en niet'standaard gratis'modems ... ik begrijp iedere tweaker heel erg goed als ie meteen gaat stoeien met firmwares en andere hardware.... had ik zelf normaal ook altijd gedaan, alleen is het nu mijn enige telefoonverbinding (vanzelfsprekend toch dat KPN dumpt zodra je een alternatief hebt.) Is er nou al iemand die het probleem heeft opgelost, ik vind het gewoon jammer dat ik geen mailtje krijg zo van "Beste klant, We weten dat het modem zuigt... flikker het gauw in de container we sturen je morgen een ander model. Snelheid gaat dan omhoog en je piepjes zijn verleden tijd." Maar helaas... dat blijft nog even uit.

Kan ik uit de nieuwe aanbiedingen opmaken dat pas in februari het ei van Columbus wordt gelegd. Dat de nieuwe Voip/Vodsl aansluitingen miraculeus beter zijn... Helaas is er op de site van Tweakdsl nooit een berichtje verschenen omtrend het probleem. Dit zou ze sieren. Ik wacht geduldig af...
Ik heb die PIEP ook sinds een tijdje (daarvoor nooit) en dat is idd erg hinderlijk want da's meestal het moment dat degene zegt wie ie is.
Ik zal er eens een emailtje tegenaan gooien richting helpdesk want ik ben eigenlijk wel benieuwd wie of wat deze piep veroorzaakt.

Voor VoDSL users die gebruik willen maken van de aanbieding voor bestaande users, je zult nog ff geduld moeten hebben tot ze VoDSL weer aanbieden, eerder kun je niet over op B10 tenzij je geen VoDSL wilt tot die tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 107119 op 20-12-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Laatst online: 12:27

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

HoppyF schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:17:
[...]

Oei! als dat maar goed gaat :P
Ik ben benieuwd. In feite is de migratie toch ook een nieuwe aansluiting zou je haast denken dus de formulieren zullen niet erg afwijkend zijn.
Identificatie e.d. is niet nodig want je bent al klant. Het zou dus hooguit om een nieuw ondertekend contract kunnen gaan wat men nodig heeft.
Ik heb gewoon alles doorgefaxt. Zekerheid voor alles :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Anoniem: 103333 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:19:
[...]

Heb je ze wel gesproken of het wel mogelijk was om een aanbieding pas 3 maanden later te laten ingaan? Vind het namelijk raar dat zoiets mogelijk is, zo kan je een jaar eerder al van een aanbieding gebruikmaken :)
Jup, heb ik op de beurs met een medewerkster besproken :) Er zat wel een max. aan, de lijn moest opgeleverd kunnen worden voor eind februari dacht ik..

[ Voor 11% gewijzigd door JJapie op 20-12-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151146

.....
Kortom, we moeten het doen met de aanbieding die er nu ligt en als dit goed en snel uitgevoerd wordt heb ik daar ook niet zo'n moeite mee. Het wachten kan dan toch de moeite lonen en ik zie de migratie kosten dan maar als een investering voor de toekomst.

De ISP is geen filantropische instelling en zal dus de gemaakte kosten voor migratie wel door moeten berekenen, dat begrijp ik wel.

Dus TweakDSL, zet de formulieren maar online dat kunnen we van start gaan!
volg dit topic al een tijdje ivm de aankomende upgrade voor tweakdsl klanten. Inderdaad jammer dat de aanbieding niet scherper is, maar kan me wel vinden in het verhaal van HoppyF.

Edit: Zit met smart te wachten om m'n huidige abbo om te zetten naar adsl2, 0,5mbit is niet echt de meest wenselijke snelheid. En de lokale kabelboer ben ik niet van plan te spekken.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 151146 op 21-12-2005 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik heb even lopen vergelijken bij de concurrenten en wat ik me afvroeg is hoeveel invloed de afstand tussen ons huis en de tweakdsl server heeft.

Volgens Wanadoo haal ik met hun abbonement zo'n 4~8mbit met hun 20mbit abbonement. Erg zonde als je het mij vraagt.

Heb het even nagechecked, de afstand via http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm.

Resultaten staan hieronder:
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1934 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1152 meter hemelsbreed.
Hoeveel invloed zal dit hebben op de B10 of B16 WO abbo?

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 151146 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:54:
[...]

volg dit topic al een tijdje ivm de aankomende upgrade voor tweakdsl klanten. Inderdaad jammer dat de aanbieding niet scherper is, maar kan me wel vinden in het verhaal van HoppyF.

Edit: Zit met smart te wachten om m'n huidige abbo om te zetten naar adsl2, 0,5mbit is niet echt de meest wenselijke snelheid. En de lokale kabelboer ben ik niet van plan te spekken.
Als je nu 512Kbps krijgt door afstand >3000m via BBned zal je ook geen ADSL2+ 10Mbps kunnen krijgen lijkt mij. Dan is het hele punt van de 3000m grens pleite immers.
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1992 meter.
Routeplanner zegt:
Afstand 2,9 km.
Beetje in 't midden gaan zitten als route redelijk rechtstreeks is.

En komt ~15Mbps uit hier. Wanadoo geeft ook ongeveer dat aan hier. Als je je postcode kunt posten kunnen mensen er wat zinnigers over zeggen. Wat zegt routeplanner van die pagina bijvoorbeeld?

Als de werkelijke kabellengte niet veel afwijkt van die schatting & routeplanner komt het hier op neer.

[ Voor 71% gewijzigd door bjck op 21-12-2005 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103333

JJapie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:27:
[...]

Jup, heb ik op de beurs met een medewerkster besproken :) Er zat wel een max. aan, de lijn moest opgeleverd kunnen worden voor eind februari dacht ik..
Ik hoop dat het allemaal goed komt dan, blijft altijd lastig als dingen niet op papier staan :/ Maargoed, hij kan iniedergeval nog internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 00:54:
[...]

Als je nu 512Kbps krijgt door afstand >3000m via BBned zal je ook geen ADSL2+ 10Mbps kunnen krijgen lijkt mij. Dan is het hele punt van de 3000m grens pleite immers.

[...]

Routeplanner zegt:

[...]

Beetje in 't midden gaan zitten als route redelijk rechtstreeks is.

En komt ~15Mbps uit hier. Wanadoo geeft ook ongeveer dat aan hier. Als je je postcode kunt posten kunnen mensen er wat zinnigers over zeggen. Wat zegt routeplanner van die pagina bijvoorbeeld?

Als de werkelijke kabellengte niet veel afwijkt van die schatting & routeplanner komt het hier op neer.
volgens de postcodecheck op tweakdsl is TweakDSLB10 leverbaar. Ik zit net op die 3000 meter grens. (postcode 9205 CP).
Wat ik begrepen heb is dat adsl2 juist ook +3000 hogere snelheden kan halen.
Ik verwacht trouwens niet dat ik hier m'n voledige 10mbit er uit ga halen.Maar ik hoop toch stiekum dat tot 2mbit geen probleem zal vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Linkje niet gezien in m'n post?

De enige (niet onbelangrijke) variabelen die je nog hebt zijn:

- Hoe is werkelijke lijnlengte (is immers maar schatting/benadering)
- Hoe is kwaliteit van de kabel

Als beide (gewoon) meezitten dan zou je nog wel eens dicht bij die 10Mbps kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-04 15:15

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Anoniem: 107119 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:26:
[...]

Voor VoDSL users die gebruik willen maken van de aanbieding voor bestaande users, je zult nog ff geduld moeten hebben tot ze VoDSL weer aanbieden, eerder kun je niet over op B10 tenzij je geen VoDSL wilt tot die tijd.
Ik heb gisteren anders een ander antwoord gekregen van de helpdesk.
Dit was het antwoord van tweak:

De bedoeling is juist om bestaande klanten met VoDSL zo ook over te nemen.
De melding dat vanaf februari we weer VoDSL en VoIP gaan doen geldt meer
voor nieuwere klanten.

Dus mijn vraag waar jij die info vandaan heb?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
Anoniem: 103333 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:09:
[...]

Ik hoop dat het allemaal goed komt dan, blijft altijd lastig als dingen niet op papier staan :/ Maargoed, hij kan iniedergeval nog internetten :)
Das waar..
Om de feestvreugde even te vergroten, mijn ouders blijken gisteren ook al te zijn omgezet, 1 (of eigenlijk 2) maanden te vroeg 8)7 Ik weet 1000000% zeker dat ik op de website heb ingevuld per eind januari te willen overstappen. Ik heb er zelfs nog per e-mail met de helpdesk over gecorrespondeerd :? Goed bezig daar hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

bjck schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:21:Iemand een glazenbol te leen voor deze users?
Het gaat mij er niet zo zeer om of dit verschil recht getrokken wordt of niet, ik snap gewoon niet waar het vandaan komt. Is het gewoon een aparte prijsstelling om maar veel mensen op een snel ADSL2 abo te krijgen of is er iets anders aan de hand?

Iig gisteren maar besloten in overleg met mijn ouders om ergens in januari de overstap naar ADSL te gaan maken. En aangezien ik na jaren @home gewoon weer eens nieuwsservers wil ben ik ernstig van plan om het B10 abbo te nemen. Scheelt toch gauw 150 euro ten opzichte van @home en ik krijg er meer snelheid voor terug.
En met een afstand van 200 meter tot de centrale moet ik de snelheid wel halen lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
JJapie schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:19:
[...]

Das waar..
Om de feestvreugde even te vergroten, mijn ouders blijken gisteren ook al te zijn omgezet, 1 (of eigenlijk 2) maanden te vroeg 8)7 Ik weet 1000000% zeker dat ik op de website heb ingevuld per eind januari te willen overstappen. Ik heb er zelfs nog per e-mail met de helpdesk over gecorrespondeerd :? Goed bezig daar hoor..
Ik heb net gebeld, wordt nog teruggebeld/krijg een mail van een tweede lijns. Ik houd jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 01:46:
Linkje niet gezien in m'n post?

De enige (niet onbelangrijke) variabelen die je nog hebt zijn:

- Hoe is werkelijke lijnlengte (is immers maar schatting/benadering)
- Hoe is kwaliteit van de kabel

Als beide (gewoon) meezitten dan zou je nog wel eens dicht bij die 10Mbps kunnen komen.
bedankt voor je reactie. het linkje idd even over het hoofd gezien.
afstand volgens de routeplanner is 5km. Maar tis maar net hoe ze lijn gelegd hebben, deze wijk heeft maar 1 hoofdontsluiting voor verkeer. (die rijden eerst om de wijk heen als het ware).
Kwaliteit durf ik ook geen uitspraken over te doen, behalve dat ik de max. snelheid nu altijd met gemak haal.
De toekomst zal het uitwijzen welke snelheid haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Wat ik me trouwens ook afvraag, is hoe het zit met de snelheid tov. adsl 1? Dan bedoel ik dat mijn lijn al 2 jaar intrained op slechts 6 / 6,5mbit. Sowieso wil ik upgraden naar adsl2+, aangezien het enorm scheelt in de kosten, maar ik vraag me af of je modem dan wel een hogere snelheid intrained? Het blijft trouwens zeer merkwaardig mijn lage snelheid, ik zit rond de 600m van de centrale af. Maar daar heb ik me een tijdje geleden al bij neergelegd ;)

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BlackB1rd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:25:
Wat ik me trouwens ook afvraag, is hoe het zit met de snelheid tov. adsl 1? Dan bedoel ik dat mijn lijn al 2 jaar intrained op slechts 6 / 6,5mbit. Sowieso wil ik upgraden naar adsl2+, aangezien het enorm scheelt in de kosten, maar ik vraag me af of je modem dan wel een hogere snelheid intrained? Het blijft trouwens zeer merkwaardig mijn lage snelheid, ik zit rond de 600m van de centrale af. Maar daar heb ik me een tijdje geleden al bij neergelegd ;)
ISDN linesharing met een CJT816?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
TweakDSL heeft gisteren mijn modem verstuurd, en de 27e gaan ze mijn verbinding overzetten.

En nu maar hopen dat alles goed gaat... :)

[ Voor 8% gewijzigd door El Cid op 21-12-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

Ik zie dat mensen nog steeds die HCC aanbieding aanvragen.
Kan ik dat ook nog doen of ben ik nu echt te laat

Als ik te laat ben voor HCC kies ik T-IS ADSL2
Voor de modem gaat mijn voorkeur uit naar de Zyxel P-2602
Is dat een goede keus of kan ik tegenwoordig beter Speedtouch overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Volgensmij was die HCC actie rond de 15e al afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
De site met de HCCAanbiedingen is vreemd genoeg nog wel bereikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 15:52

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Smooth2K schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:59:
Ik zie dat mensen nog steeds die HCC aanbieding aanvragen.
Kan ik dat ook nog doen of ben ik nu echt te laat

Als ik te laat ben voor HCC kies ik T-IS ADSL2
Voor de modem gaat mijn voorkeur uit naar de Zyxel P-2602
Is dat een goede keus of kan ik tegenwoordig beter Speedtouch overwegen?
wie niet probeert ..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 14:12

BHQ

Ik ben benieuwd. Ik heb op de 19e het hele zwikkie nogmaals per post verstuurd op verzoek (Faxen was een zooitje geworden). Hoe hebben jullie de confirmatie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
JJapie schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:48:
[...]

Ik heb net gebeld, wordt nog teruggebeld/krijg een mail van een tweede lijns. Ik houd jullie op de hoogte :)
Goed, ik ben nog niet teruggebeld, maar m'n oom heeft net gebeld over zijn aansluiting. Ze hadden er nogal lol om bij Tweak geloof ik, maar ze gaan in ieder geval de facturatie uitstellen tot de oorspronkelijke opleverdatum, zodat er niet dubbel betaald wordt (voor Tweak en de huidige provider die de huidige provider dus niet meer is :P). Het modem wordt ook vast opgestuurd. Ik neem aan dat ik ook nog spoedig van ze mag horen.
Voorlopig lijkt het allemaal netjes opgelost, petje af voor Tweak :)

edit:
@meneer hieronder, mail me maar, er was afgesproken dit niet meer via het forum te doen

[ Voor 8% gewijzigd door JJapie op 21-12-2005 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

JJapie schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:32:
De site met de HCCAanbiedingen is vreemd genoeg nog wel bereikbaar :)
Linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:30
Anoniem: 107119 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:26:
[...]
Ik zal er eens een emailtje tegenaan gooien richting helpdesk want ik ben eigenlijk wel benieuwd wie of wat deze piep veroorzaakt.
[...]
Dat mailtje had ik inmiddels ook verstuurd... de reactie:
*MK* schrijft:
Goedemiddag,

Helaas voor ons en voor u zit het probleem heel wat dieper, waren het maar de modems. Waarschijnlijk zit het probleem in een van de switches bij BBned. Zij zijn dan ook bezig dit probleem voor u op te lossen, wij hebben op dit moment nog geen terugkoppeling gehad over het betreffende
probleem. Vandaar dat er zo weinig over gecommuniceerd is.
TweakDSL
persoonlijk vind ik het enigzins sumier met name omdat het al langer dan een maand aanhoud, zou het niet netter zijn om in ieder geval op de tweakdsl-website hierover te berichten. Het probleem mag dan wel bij bbned liggen ... hun kan ik helaas niet bellen.

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:26
* om3ega heeft het probleem met de piep ook al een tijdje.

Gelijktijdig hieraan is de techniek dat mijn nummer niet meegezonden wordt (en dat wilde ik ook specifiek zo) ook om-zeep en ziet de afzender mijn nummer (geheim) ook netjes in zijn nummermelder staan. Ik kan hier niet zo heel erg wakker van liggen , maar het is wel iets waar mensen rekening mee moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02

paQ

wat een dag :|

vandaag werd mijn tweakdsl opgeleverd.
zo rond 1 uur ineens verbinding weg (speedlinq)
Mijn NT1 kastje ging ook uit.

OK :)
nu gaat het gebeuren dacht ik :)

minuut of 5 later nt1 weer aan, ondertussen had ik de modems al omgeplugd (Speedtouch 510 voor de copperjet)
Lampjes begonnen te knipperen en bleven aan.
Ik heb maximaal 10 minuten internet gehad totdat het modem eruit klapte en nog 1000 keer geprobeerd on line te krijgen maar niks lukte :|
hij pikte geen ADSL signaal meer op en 45 minuten met de helpdesk bracht me nergens. Ik moest maar gewoon afwachten en het zou wel eens morgen kunnen worden.

nou nee hoor :(

om 4 uur terug gebeld, en NU pas heb ik weer verbinding... op mijn oude modem... :|
de speedtouch opnieuw geconfigureerd voor BBned netwerk en nu werkt de lijn iig weer.
het andere modem reageert simpelweg niet op adsl signaal what so ever.
modem defect duus waarschijnlijk.
naja

nieuwe maar versturen dan en afwachten...

mijn eerste ervaring is dus niet meteen heel erg goed.
het is nu wel opgelost, maar zonder modem doe je dus niks.
de lijn oplevering ging dus wel goed, maar daarna sta je daar...
het is dus dat ik nog een andere modem had liggen. anders heb je pech.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ligt eraan welk modem je nieuwe is. Als het een AlliedData CJT is wil het resetten via menu naar 'vendor defaults' nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik zal het straks eens proberen.
In het copperjet panel gaf ie ook aan DSL line status: X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stalker schreef op woensdag 21 december 2005 @ 07:38:
[...]

Ik heb gisteren anders een ander antwoord gekregen van de helpdesk.
Dit was het antwoord van tweak:

De bedoeling is juist om bestaande klanten met VoDSL zo ook over te nemen.
De melding dat vanaf februari we weer VoDSL en VoIP gaan doen geldt meer
voor nieuwere klanten.

Dus mijn vraag waar jij die info vandaan heb?
Ik heb 1 dag VOOR jou de helpdesk gebeld, vandaar mijn info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om3ega schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:52:
* om3ega heeft het probleem met de piep ook al een tijdje.

Gelijktijdig hieraan is de techniek dat mijn nummer niet meegezonden wordt (en dat wilde ik ook specifiek zo) ook om-zeep en ziet de afzender mijn nummer (geheim) ook netjes in zijn nummermelder staan. Ik kan hier niet zo heel erg wakker van liggen , maar het is wel iets waar mensen rekening mee moeten houden.
Ook dat probleem zou BBned al in 2005 oplossen, maar mijn Siemens Chicago's geven nog steeds geen naam.
Nu een extra PIEP erbij, ik vind dat hele Vodsl steeds minder worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Laatst online: 12-09-2024
bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 11:56:
[...]

ISDN linesharing met een CJT816?
Nee, analoog met VoDSL.

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ISDN komt met de CJT altijd ietsjes lager uit (al snel thans als lengte van lijn langer wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bjck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:32:
Ligt eraan welk modem je nieuwe is. Als het een AlliedData CJT is wil het resetten via menu naar 'vendor defaults' nog wel eens helpen.
het doet wel iets ja :)

nu na het resetten gaat de adsl link led knipperen, blijft branden en gaat weer uit.

dat blijft ie herhalen helaas :|

op mijn status scherm zie ik dat de line status niet verderkomt dan handshake.

;(

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 107119 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:55:
Ook dat probleem zou BBned al in 2005 oplossen, maar mijn Siemens Chicago's geven nog steeds geen naam.
Je kunt toch nauwelijks volhouden dat daar niets over gezegd of geschreven is.

Het probleem is dat de hele wereld één systeem gebruikt, op precies één aanbieder na. Die aanbieder heet KPN. Alle andere telco's in de hele wereld gebruiken FSK. Siemens is degene die je zou kunnen helpen. Die hebben je een telefoon verkocht die met één telecom-aanbieder werkt, en niet met al die duizenden anderen en daar hebben ze je niet voor gewaarschuwd. Ik zou dat wel een verborgen gebrek durven noemen. En 'vendor lock-in' is het ook wel een beetje.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:17
paQ schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:25:
[...]

het doet wel iets ja :)

nu na het resetten gaat de adsl link led knipperen, blijft branden en gaat weer uit.

dat blijft ie herhalen helaas :|

op mijn status scherm zie ik dat de line status niet verderkomt dan handshake.

;(
Dat deed ie bij mij ook na oplevering per 17-12 van mijn nieuwe B10 ADSL2 verbinding (10/1 mbit). Ik heb de firmware geupgrade - heb je dat al gedaan? - vanaf ftp://ftp.tweakdsl.nl en na een melding aan Tweakdsl dat dat geen oplossing bood werkte gisterenavond de verbinding ineens wel (mogelijk door actie Tweakdsl).

Heb ik uiteraard als eerste de snelheid van mijn nieuwe verbinding getest en helaas :'( : 450kb/s down / 85kb/s up was zo'n beetje het maximum (3,5mbit/0,7mbit), waarbij de verbinding dus duidelijk VER onder de beloofde snelheid bleef. Uit eerder contact met Tweakdsl bleek dat ik op slechts 800meter van de centrale zit, dus daarmee zou ik toch minimaal wel een 1Mb/s mogen verwachten??

Nu zat ik wel op een PII laptop met XP en een 10mbit netwerkkaart, dus dat is misschien nog een bottleneck, maar ik neem aan dat als dit zo blijft dat ik het niet hoef te accepteren? Uiteraard zal ik nog even afwachten maar het begin is i.i.g. niet best
Anders had ik net zo goed het T3 abo (3/1mbit) voor de heflt van het geld kunnen nemen.

• HoppyF
Weet iemand wat een TweakDSLB10MC abonnement is?

Dit zie ik als ik de postcode check doe op de TweakDSL website.
Er staat overigens ook het TweakDSLB10 abonnement bij dus er zal wel een verschil zijn ....

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:38
HoppyF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:31:

Er staat overigens ook het TweakDSLB10 abonnement bij dus er zal wel een verschil zijn ....
Misschien voor bestaande klanten :+

MC als in Migratie Contract B)

Heb geen idee viel mij ook al op. Ben ook wel benieuwd.

Anoniem: 114284

HoppyF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:31:

Abonnement van de Kerstactie?
http://www.tweakdsl.nl/kerst05.html

• robhof
  • Laatst online: 13:18

robhof

Lembongan view

MC als in inclusief Buffalo Link Theater. Zie: http://www.tweakdsl.nl/kerst05.html

edit:
Kobus was me voor... ;)

[ Voor 20% gewijzigd door robhof op 22-12-2005 11:56 ]

Anoniem: 98900

Hmm ik ga het TisDSL2+ abo bestellen, maar ik ben er nog steeds niet uit welke modem beter is... de Zyxell P-2602HW of de Speedtouch 716WL.

edit:
Of zou de Linksys WAG354G interessanter zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 98900 op 22-12-2005 12:17 ]

• HoppyF
Ja die is het! (en daar heb ik helaas niets aan ...)

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 11:47

fjs

PSN: ftltc

Wie zei nog maar dat eind december TISdsl2 overgezet zou worden? Iemand al iets gehoord? :+

To boldly go where no man has gone before...

• Viper®
  • Niet online
Email van TweakDsl:

datum: 2005/12/22 do AM 09:55:07 CET

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode ###
is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier
ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: ###.
De gemiddelde doorlooptijd is 10-15 werkdagen. Zodra we meer informatie hebben
over het verloop van het orderproces van onze leverancier, waaronder de
geschatte
opleverdatum voor je DSLverbinding zullen we je hiervan op de hoogte stellen via
een e-mail.

nog een mailtje:

datum: 2005/12/22 do AM 09:55:08 CET

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL
orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer ### voor de
TweakDSL-verbinding op postcode #### zal naar verwachting op
2005-12-22 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Zo, die 10 - 15 werkdagen gaan snel })
vanavond even kijken wat me snelheid is O-)

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 01:58
Viper_74 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:53:
Dan doe ik toch iets verkeerd. Ik heb op 15-12 bevestiging van de bestelling gekregen maar daarna doodse stilte...

• Aalard99
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-06 08:21
mca2 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:23:
[...]

Dan doe ik toch iets verkeerd. Ik heb op 15-12 bevestiging van de bestelling gekregen maar daarna doodse stilte...
BBned of TisDSL? Ik heb mijn order na 5 weken geannuleerd via BBned en TisDSL aangevraagd via Tweak en mijn verbinding was na twee weken op. Via BBned schoot het helemaal niet op.

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-06 10:38
Vorige week heeft mijn zus tweak aangevraagd. BBned abbo en wordt morgen opgeleverd.

Toen ik 2 jaar geleden Demon aanvroeg heeft het 2 maanden geduurt voordat ik eindelijk was opgeleverd. Kan dus heel snel gaan maar het kan ook wat langer duren.

• mca2
  • Laatst online: 14-06 01:58
Aalard99 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:50:
BBned of TisDSL? Ik heb mijn order na 5 weken geannuleerd via BBned en TisDSL aangevraagd via Tweak en mijn verbinding was na twee weken op. Via BBned schoot het helemaal niet op.
Het gaat om een TisADSL2+ aansluiting. Maar misschien heeft het me niet geholpen dat ik erbij gezegd heb dat mijn KPN lijn pas 16-12 opgeleverd is. Ook als ik inlog via het customer menu zie ik dat mijn dsl menu angstvallig leeg is, bij telefoonnummer staat bijvoorbeeld ook nog niets.

Maar we wachten nog maar even af, dan maar een goed boek tijdens de kerstvakantie.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 17:33
Hmm ik zit een beetje met de modem keuze in de maag.
Copperjet 815, 817 of 1616.
De 1616 is de 1616-2p right?

Ik zag dat de 1616-2p uitgebreider is dan de 817 en de 815 en voor 49 euro niet duur.

Misschien handig om informatie over de aangeboden modems + firmware updates op te nemen in de startpost.

• HoppyF
Sir_Floppy schreef op donderdag 22 december 2005 @ 18:05:
Hmm ik zit een beetje met de modem keuze in de maag.
Copperjet 815, 817 of 1616.
De 1616 is de 1616-2p right?

Ik zag dat de 1616-2p uitgebreider is dan de 817 en de 815 en voor 49 euro niet duur.

Misschien handig om informatie over de aangeboden modems + firmware updates op te nemen in de startpost.
Zie de website van de fabrikant:
http://www.allieddata.nl/...?menu=products&brandid=14
De 8xx Serie is volgens mij niet meer leverbaar en hiervoor in de plaats kun je de 16xx gebruiken.
De 1616-2P is een modem met 2x POTS (2x analoge telefoonaansluitingen dus).

En hij kan behalve ADSL ook ADSL2+, ISDN en analoog en verder nog VoDSL + VoIP.
Wat wil je nog meer???

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 09:28

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik vind zo'n T3 Abbo eigenijk wel goed genoeg voor mezelf.
3MB down 1 MB up voor 19,95 euro, best nette prijs.
Snel genoeg om te downen en een lekkere ruime up.

Als ik dit neem is het toch niet voor een half jaar oid?
Ik heb niks erover gezien dat het een soort tijdelijk aanbieding zou zijn.

Ik vraag me nog wel af wat voor modem ik erbij moet nemen, ik heb opzich nog een Speedtouch 510 liggen van m'n vorige Planet abbo, dus volgens mij heb er geen een nodig. Klopt dat?

Verder vroeg ik me af of ik ook via een ander IP adres gebruik kan maken van de nieuwsserver?
Zou me wel goed uit komen. :)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Coenen schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:31:Ik vraag me nog wel af wat voor modem ik erbij moet nemen, ik heb opzich nog een Speedtouch 510 liggen van m'n vorige Planet abbo, dus volgens mij heb er geen een nodig. Klopt dat?
Dat klopt helemaal. :) Even goed configureren en je kan meteen aan de slag. Je krijgt op dit moment ook een gratis modem bij Tweak. Altijd handig als reserve..
Verder vroeg ik me af of ik ook via een ander IP adres gebruik kan maken van de nieuwsserver?
Zou me wel goed uit komen. :)
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Je kan alleen gebruik maken van de nieuwsserver vanaf een Cambrium ip-adres of met een account van TweakNews.

• HoppyF
........Vanaf aankomende week kun je intekenen zodat je straks als een van de eersten ADSL2 hebt.
Zouden we het nog gaan redden deze week??? :?

Want:
22 dec 2005 Aangepaste openingstijden

Vanwege de feestdagen zijn we op vrijdag 23 en 30 december tot 14:00 uur telefonisch bereikbaar.
Wel maken we meteen van de gelegenheid gebruik om iedereen hele fijne kerstdagen toe te wensen en een voorspoedig nieuwjaar.

• bjck
Viper_74 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:53:
Email van TweakDsl:

datum: 2005/12/22 do AM 09:55:07 CET

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode ###
is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier
ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: ###.
De gemiddelde doorlooptijd is 10-15 werkdagen. Zodra we meer informatie hebben
over het verloop van het orderproces van onze leverancier, waaronder de
geschatte
opleverdatum voor je DSLverbinding zullen we je hiervan op de hoogte stellen via
een e-mail.

nog een mailtje:

datum: 2005/12/22 do AM 09:55:08 CET

Dit is een automatisch gegenereerd bericht van het TweakDSL
orderverwerkingsproces
voor DSL verbindingen. Je aanvraag met ordernummer ### voor de
TweakDSL-verbinding op postcode #### zal naar verwachting op
2005-12-22 worden opgeleverd. Mocht je vragen hebben over deze e-mail of
andere diensten van TweakDSL, dan kan je het beste telefonisch contact opnemen
met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer: 0900-8932543.

Dan was je huidige verbinding ook al op het Tiscali/BaByXL DSL netwerk. Dat kan niet anders :+

ISP-ISP migratie is natuurlijk maar seconde werk ook technisch gezien. Administratieve handelingen duren dan nog het langste eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 22-12-2005 21:18 ]

Anoniem: 111186

En komt het al (deze zomer 2006 ).

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 23-12-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
nee, we wachten nog op het grote nieuws van vorige week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123510

Ik wil het 10 mbit abbo aanvragen maar ik twijfel over de modemkeuze. Momenteel ben ik aangesloten(adsl1) via een sweex ethernet modem/router waaraan 4 zijn gekoppeld maar nu twijfel ik over welk modem ik nu moet kiezen en ik schrok ook een beetje van de prijzen. Zoals ik het zie is het gratis modem niet geschikt om al de pc's op aan te sluiten. Maar alleen de modems van 140 euro hebben 4 ethernet aansluiting. Dus wat is wijsheid.

Zyxell P-2602HW (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00
Zyxell P-2602R (Zyxel ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 79,00
Speedtouch 716 (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 89,00
Speedtouch 716WL (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip 4 x ethernet en WLAN) € 139,00
Copperjet 814 (Copperjet 814 Annex A 2 x ISDN-2) € 199,00
Copperjet 816 Annex-A (Copperjet 816 Annex-A) € 199,00
Gratis Copperjet 816-2P PSTN (Copperjet 816-2P Analoog PSTN VoDSL ADSL2) € 0,00
CopperJet 1616 ADSL2 PSTN (CopperJet ADSL2+ PSTN met VoIP en VoDSL) € 49,00
niet nodig: geschikt modem al aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
HoppyF schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:14:
[...]

Zie de website van de fabrikant:
http://www.allieddata.nl/...?menu=products&brandid=14
De 8xx Serie is volgens mij niet meer leverbaar en hiervoor in de plaats kun je de 16xx gebruiken.
De 1616-2P is een modem met 2x POTS (2x analoge telefoonaansluitingen dus).

En hij kan behalve ADSL ook ADSL2+, ISDN en analoog en verder nog VoDSL + VoIP.
Wat wil je nog meer???
ehhh draadloos en lifeline/fallback/FXO voor VoIP ?
Vooral dat laatste is erg prettig.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Anoniem: 123510 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:51:
Ik wil het 10 mbit abbo aanvragen maar ik twijfel over de modemkeuze. Momenteel ben ik aangesloten(adsl1) via een sweex ethernet modem/router waaraan 4 zijn gekoppeld maar nu twijfel ik over welk modem ik nu moet kiezen en ik schrok ook een beetje van de prijzen. Zoals ik het zie is het gratis modem niet geschikt om al de pc's op aan te sluiten. Maar alleen de modems van 140 euro hebben 4 ethernet aansluiting. Dus wat is wijsheid.

Het gratis modem beschikt ook over routermogelijkheden. Hij heeft echter slechts 1 aansluiting. Als je daar een goedkope switch ( voor minder dan 15 € http://tweakers.net/pricewatch/cat/312 ) achter hangt ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59125

Anoniem: 123510 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:51:

De Speedtouch 716 (Speedtouch ADSL2+ met 2 x Voip en 1 x ethernet) € 89,00 heeft ook 4 ethernet poorten. Ik heb dit nagevraagd bij Tweakdsl. Dit is een fout in het bestel systeem.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn vraag aan Tweakdsl:

Mijn vraag is of de Speedtouch 716 van €89,00 geen 4 lan poorten heeft (4 poorts switch) i.p.v. 1 poort zoals in jullie bestel systeem staat?
Ik kan niets op internet vinden dat er een 716 bestaat met 1 lan poort. De info van Thomson is zeer onduidelijk wat dat betreft.

Antwoord van Tweakdsl:

De "normale" B10 heeft inderdaad een Speedtouch 4-poorts modem en dit staat inderdaad niet correct op het formulier vermeld.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb die nu besteld. Ik mijn B10 lijn aangevraagd met als opleverdatum 15-02-2006. Gisteren al inlog gegevens ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Dan hoop ik at die het beter doet dan de mijne: is één dag online geweest - met ongeveer 30% snelheid - en verder niks :(

Een vervangend modem (Copperjet 816 ADSL2+) is verstuurd, maar helaas (hoe kan het ook anders) ondanks diverse contacten/faxen etc over mijn verhuizing is deze naar mijn oude adres verstuurd. |:(
Dat gaat dus nog een week of 1-2 duren voor ik deze op het postkantoor kan ophalen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 14:12

BHQ

Bart-01 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:04:
Het gratis modem beschikt ook over routermogelijkheden. Hij heeft echter slechts 1 aansluiting. Als je daar een goedkope switch ( voor minder dan 15 € http://tweakers.net/pricewatch/cat/312 ) achter hangt ben je klaar.
De Asus kan routen? tell me more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Asus? Copperjet 816-2p bedoelt u?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 23-12-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

stefijn schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:38:
Dan hoop ik at die het beter doet dan de mijne: is één dag online geweest - met ongeveer 30% snelheid - en verder niks :(

Een vervangend modem (Copperjet 816 ADSL2+) is verstuurd, maar helaas (hoe kan het ook anders) ondanks diverse contacten/faxen etc over mijn verhuizing is deze naar mijn oude adres verstuurd. |:(
Dat gaat dus nog een week of 1-2 duren voor ik deze op het postkantoor kan ophalen... :(
is die copperjet dan zo gaar?

ik heb hem 10 minuten kunnen gebruiken, met inderdaad niet meer dan 30 a 40% van de beloofde snelheid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Gisteren begin avond was ie nog online (woensdagavond geinternet), daarna niet meer. Ik schat dus dat het modem van woensdagoverdag tot donderdag +/- 19u online is geweest.
Gisteren of woensdag was door Tweakdsl een call bij BBNed uitgezet m.b.t. de lage snelheid. Vanmorgen meldde de helpdesk dat zij konden zie dat ie op dat moment 9,3mbit aangaf, maar het modem was wel offline

(??)

Anyway, misschien dat BBNed gisteren bezig was en dat ie daarom gisteren offline was en vanmorgen een hogere snelheid aangaf.

Hopen maar dat ie vanaf nu wel een online wil zijn, want de komende 2 weken heb ik geen internet anders (gezien de verkeerde adressering van het nieuwe modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159374

Hee even een vraagje, vandaag zou de verbinding opgeleverd worden.. hoe laat zou dat zijn? en ik vind het best wel vreemd dat nu ineens de helpdesk is gesloten.. want ik neem aan dat de verbinding er allang zou moeten zijn.. De speedtouch 716 is al geinstalleerd en draait nog steeds op de oude verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix-X
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Via het customer menu is het nu mogelijk voor bestaande klanten te upgraden, echter werkt de link voor de nieuwe voorwaarden niet en blijkbaar is het ook niet mogelijk om een ander modem erbij te bestellen dan de standaard :(
Had namelijk graag de Zyxel 2602HW gewild, toch nog maar eens de helpdesk over mailen want ik begreep dat het namelijk wel mogelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151141

sinds 2 dagen nu Tweakdsl. B10 pakket met gratis modem. Ben er zeer tevreden over. Eindelijk geen lag meer en altijd goeie usenetserver en snelheid :D. @home is al opgezegd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Anoniem: 159374 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:45:
Hee even een vraagje, vandaag zou de verbinding opgeleverd worden.. hoe laat zou dat zijn? en ik vind het best wel vreemd dat nu ineens de helpdesk is gesloten.. want ik neem aan dat de verbinding er allang zou moeten zijn.. De speedtouch 716 is al geinstalleerd en draait nog steeds op de oude verbinding
bij mij was het rond een uur of 13:00

het kan tot 9 uur zeiden ze tegen me trouwens.
stefijn schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 14:38:
Gisteren begin avond was ie nog online (woensdagavond geinternet), daarna niet meer. Ik schat dus dat het modem van woensdagoverdag tot donderdag +/- 19u online is geweest.
Gisteren of woensdag was door Tweakdsl een call bij BBNed uitgezet m.b.t. de lage snelheid. Vanmorgen meldde de helpdesk dat zij konden zie dat ie op dat moment 9,3mbit aangaf, maar het modem was wel offline

(??)

Anyway, misschien dat BBNed gisteren bezig was en dat ie daarom gisteren offline was en vanmorgen een hogere snelheid aangaf.

Hopen maar dat ie vanaf nu wel een online wil zijn, want de komende 2 weken heb ik geen internet anders (gezien de verkeerde adressering van het nieuwe modem)
voor mij is er ook een nieuwe modem onderweg.
tot die tijd surf ik op mijn oude Speedlinq modem. (wat volgens speedlinq kapot was... wat een idioten 8)7 )

[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 23-12-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik wil ook 10Mbit BBned ADSL2 van TweakDSL gaan aanvragen. Daarbij viel mijn keuze op de:

Ik zie echter twee van deze modems op internet, de 716g en de 716WL.
Via de nederlandse speedtouch.nl site kom je bij deze link, waar alleen de 716g staat:
http://www.speedtouch.com/prod716.htm

maar via de engelse site kom je op deze link waar ze allebei staan:
http://www.speedtouch.co.uk/broadband.asp?menuCurrPos=2.

Kan iemand mij vertellen welk modem door TweakDSL geleverd wordt en wat uberhaupt de verschillen zijn tussen de twee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
:)

Internet, netjes 8 mbit hierzo, haal 800 kb/s

maaruh, kom niet op de newsserver (news.tweakdsl.nl) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Phoenix-X schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:01:
Via het customer menu is het nu mogelijk voor bestaande klanten te upgraden, echter werkt de link voor de nieuwe voorwaarden niet en blijkbaar is het ook niet mogelijk om een ander modem erbij te bestellen dan de standaard :(
Had namelijk graag de Zyxel 2602HW gewild, toch nog maar eens de helpdesk over mailen want ik begreep dat het namelijk wel mogelijk zou moeten zijn.
Ik heb vandaag ook de Helpdesk gevraagd hoe dat nu zit met de migratie.
Ik was in de veronderstelling dat je hiervoor een formulier kon invullen en dat dit via de site beschikbaar zou komen. Niet dus!
Antwoord Helpdesk: Bestel je B10 migratie gewoon via de standaard bestel formulier op de site.

Ik lees nu (op dit forum) dat het ook via Customer menu kan.
En inderdaad daar zie ik een formulier. Lekker handig dat ze dat niet even zeggen.
EDIT
De website is bijgewerkt (vandaag) er staat nu: "Door in te loggen op het Customer menu kan je hierop intekenen. Klik op "upgrade" en kies welk abonnement je wilt."

Dan het volgende probleem. De modem.
Welke modem wordt er nu geleverd? Er staat op bij de aanbieding "speciaal ADSL2 modem".
Antwoord Helpdesk: Het is een Copperjet 816-2P
He? ... die heb ik al !!
Antwoord Helpdesk: ja dat is het oude type, de nieuwe zijn geschikt voor ADSL2 (ze bedoelen waarschijnlijk dat er andere firmware inzit!!)
Ik kan dus mijn bestaande modem zelf wel gereed maken voor ADSL2+ ......
Maar ja hoe zit het dan met de prijs van € 89,95?
Daar zit immers het modem bij en als ik die niet nodig heb of een andere modem wil wat gaat dat dan kosten? Daar heb ik dus nog geen antwoord op.
Ik zou verwachten dat ik (tegen meerprijs van € 49 wellicht) een Copperjet 1616-2P kan bestellen want dan ben ik meteen klaar voor VoIP.
Dat kan namelijk niet met een 816-2P ook niet als deze met nieuwe firmware geupgrade is.
Bron: Cambrium klanten site

DSL upgrade menu
In dit menu kunt u kiezen voor een upgrade van uw bestaande TweakDSL product. Wanneer u besluit over te stappen naar een nieuw product, dient u onderstaande gegevens te verifieren, en het gewenste nieuwe product te kiezen. Hieraan zijn echter voorwaarden verbonden, welke hier te vinden zijn. Met de ondertekening van het formulier, gaat u akkoord met deze voorwaarden.

U kunt deze keuze slechts eenmaal maken. Nadat u deze keuze hebt gemaakt, zal dit menu onbereikbaar zijn.

Bestaande gegevens
Uw gegevens zijn als volgt: Naam: Dhr.X. xxxxxx
Adres: xxxxxxxxxx
Postcode: xxxxxx
Email: xxxxxxxxxxxxxxx
Klant ID: CBxxxxxxxxxxxx
Lijn nummer: xxxxxxxxxxx

Nieuw product
U heeft de keuze uit 2 nieuwe producten:

o TweakDSLB10 (ADSL2 10Mb/1Mb) € 34,95 per maand
o TweakDSLB16WO (ADSL2 16-24Mb/1Mb) € 49,95 per maand

Bij de upgrade naar een nieuw product gelden eenmalige migratiekosten van
€ 89.95.
(dit zijn kosten voor migratie, verzending en het ADSL2 modem)
En inderdaad, de link naar de nieuwe "voorwaarden" zijn niet te vinden.
Wie weet waar ze staan mag het zeggen. Zonder dat ik de voorwaarden gelezen heb ga ik geen aanvraag doen.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 23-12-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Anoniem: 151141 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 16:14:
sinds 2 dagen nu Tweakdsl. B10 pakket met gratis modem. Ben er zeer tevreden over. Eindelijk geen lag meer en altijd goeie usenetserver en snelheid :D. @home is al opgezegd :D
Ik kom dus niet op de usenet server (news.tweakdsl.nl). Misschien omdat mijn verbinding pas vandaag in werking is ? Dan nog zou het eigenlijk niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164002

Ik heb sinds gisteren mijn adsl2+ (die 16 tot 24 mb bij bbned).
Toch geeft mijn modem (Zyxel 2602HW) aan dat ik maar 8mb heb.
Bij de helpdesk zeggen ze dat bbned nog niet overal adsl2 heeft doorgevoerd.
Het staat mij bij dat de adsl2+ overstap bij bbned toch volledig was (ik woon in hilversum).
Heeft nog iemand dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

HoppyF schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 18:20:
[...]

Ik heb vandaag ook de Helpdesk gevraagd hoe dat nu zit met de migratie.
Ik was in de veronderstelling dat je hiervoor een formulier kon invullen en dat dit via de site beschikbaar zou komen. Niet dus!
Antwoord Helpdesk: Bestel je B10 migratie gewoon via de standaard bestel formulier op de site.

Ik lees nu (op dit forum) dat het ook via Customer menu kan.
En inderdaad daar zie ik een formulier. Lekker handig dat ze dat niet even zeggen.
EDIT
De website is bijgewerkt (vandaag) er staat nu: "Door in te loggen op het Customer menu kan je hierop intekenen. Klik op "upgrade" en kies welk abonnement je wilt."

Dan het volgende probleem. De modem.
Welke modem wordt er nu geleverd? Er staat op bij de aanbieding "speciaal ADSL2 modem".
Antwoord Helpdesk: Het is een Copperjet 816-2P
He? ... die heb ik al !!
Antwoord Helpdesk: ja dat is het oude type, de nieuwe zijn geschikt voor ADSL2 (ze bedoelen waarschijnlijk dat er andere firmware inzit!!)
Ik kan dus mijn bestaande modem zelf wel gereed maken voor ADSL2+ ......
Maar ja hoe zit het dan met de prijs van € 89,95?
Daar zit immers het modem bij en als ik die niet nodig heb of een andere modem wil wat gaat dat dan kosten? Daar heb ik dus nog geen antwoord op.
Ik zou verwachten dat ik (tegen meerprijs van € 49 wellicht) een Copperjet 1616-2P kan bestellen want dan ben ik meteen klaar voor VoIP.
Dat kan namelijk niet met een 816-2P ook niet als deze met nieuwe firmware geupgrade is.

[...]

En inderdaad, de link naar de nieuwe "voorwaarden" zijn niet te vinden.
Wie weet waar ze staan mag het zeggen. Zonder dat ik de voorwaarden gelezen heb ga ik geen aanvraag doen.
hopje; tekenen en niet zo zoebassen. die aV stellen niks voor.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 164002 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 19:10:
Het staat mij bij dat de adsl2+ overstap bij bbned toch volledig was (ik woon in hilversum).
Stipt 8064Kbit/s downstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat zegt de bbned zoekfuncite?
http://www.bbned.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hm.. ik snap alleen een paar dingen niet:
- Ik zit nu om 20:38 nog steeds op oude verbinding, nieuwe zou nu moeten komen
- Ik heb geen inloggegevens voor de newsserver|
- Ik heb geen inloggegevens voor de verbinding (mss niet nodig omdat ik al op bbned zit) maarja.. ik vind het allemaal maar erg vreemd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:47

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 159374 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:40:

[..]

- Ik heb geen inloggegevens voor de newsserver
Als je op een TweakDSL verbinding zit, heb je voor de newsserver geen login nodig.
- Ik heb geen inloggegevens voor de verbinding (mss niet nodig omdat ik al op bbned zit)
Voor de TweakDSL verbinding zelf heb je geen inloggegevens nodig. Enkel voor je customermenu en je e-mail.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dankje:)
Maar dan de laatste vraag: komt de verbinding vandaag nog? hij zou vandaag komen.. en moet ik iets veranderen als die er is? Of niet? ik heb nu momenteel 1 server als bridge ingesteld.. Alvast bedankt:) ik kan niet wachten op die nieuwe verbinding:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nijl schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 20:04:
[...]
hopje; tekenen en niet zo zoebassen. die aV stellen niks voor.
Ok, die Algemene Voorwaarden zijn misschien niet zo bijzonder en zul je toch wel moeten accepteren. De vraag blijft dus hoe je een modem kan kiezen.
Anders krijg je dus een 816-2P die wel geschikt is voor ADSL2+ maar daar kan ik dus niks mee want dan heb ik twee van die oranje kastjes, ik heb al een 816-2P.

Ik zou er wel een email achteraan kunnen sturen met de vraag een ander modem te leveren maar daarmee creeer je meteen weer een uitzondering en vergroot te kans op fouten in de levering.
Dat wil ik nu juist voorkomen.

Heeft er al iemand de Upgrade aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Laatst online: 14-01-2023
Yapser schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:17:
Ben benieuwd. Ik had iemand m'n contract laten faxen en wat later het KPN / ID gevallus. Kreeg hier een mailtje over. Ben benieuwd..
Waarom wordt het service ID (lijnkenmerk) niet meteen bekend gemaakt bij je contract.
Nu moet je bedelen om het te krijgen. B.v bij HCC!net krijg je geen eens antwoord op je e-mail of faxen. (Dat je geen antwoord krijgt bij HCC dat is een bekend verschijnsel en derhalve normaal).
Ik begrijp niet waarom er zo moeilijk over wordt gedaan, het is uiteindelijk een uniek nummer die je lijn in de centrale identificeerd.

[ Voor 28% gewijzigd door donnervogel op 23-12-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Hoe hoog trained het modem in ?
Als het modem een stuk hoger intrained dan 8064Kb/s maar je download is maar max 800KB/s betekend dit dat de centrale al wel ADSL2+ is maar dat de instellingen van BBned niet goed staan. Gwoon de helpdesk van Tweakdsl bellen. Dit was ook bij mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Yapser schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:42:
[...]

De Asus kan routen? tell me more?
Sorry nee de Copperjet 816-2p kan routen (en die krijg je dus gratis bij een BBned ADSL 2+ abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Bart-01 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:26:
[...]

Hoe hoog trained het modem in ?
Als het modem een stuk hoger intrained dan 8064Kb/s maar je download is maar max 800KB/s betekend dit dat de centrale al wel ADSL2+ is maar dat de instellingen van BBned niet goed staan. Gwoon de helpdesk van Tweakdsl bellen. Dit was ook bij mij zo.
wat is dat intrainen precies en hoe kun je dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Bart-01 schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:28:
[...]

Sorry nee de Copperjet 816-2p kan routen (en die krijg je dus gratis bij een BBned ADSL 2+ abonnement)
je kan je ASUS (dsl1 modem) gewoon bewerken met de setup hoor.. niks moeilijks aan ..

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik overweeg over te stappen van demon 4 Mbit op Tweakdsl, heb er nu al Tweaknews van, dus is zonde om niet via hun te internetten en de newskosten te besparen. Nu snap ik echter niet zo goed wat nu interessanter is. Tisadsl2 voor 39,95 per maand met "tot 24Mbit" of B16WO wat staat voor "vanaf 16Mbit". Nu zijn ze allebij snel, maar als ik dan toch overstap, wel op de goede. Of zou de ping bij de een beter zijn dan de andere? Enig advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
paQ schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:39:
[...]

wat is dat intrainen precies en hoe kun je dat zien?
Welke lijnsnelheid je modem mee verbonden is momenteel.

ZyXEL: Login via browser. Klik op "System Status" en dan zit onderaan knop met "Show Statistics". Dan krijg je een popup en staat een kopje: "WAN Port Statistics". Wat staan daar voor snelheden?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.