Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.673 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 17

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verder niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:
    AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TisDSL Lite512/256 kbit € 19,95  
    T3 3Mbit/1Mbit € 19,95 31-12-2005
    TisDSL Pro 2Mbit/1Mbit€ 39,95  
    TisDSL Square 2~4Mbit/1Mbit € 49,95  
    TweakGekte 4~8Mbit/1Mbit* € 34,95 31-10-2005
    TisADSL2 tot 24Mbit/1Mbit*
    € 39,95 31-10-2005

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

AbonnementSnelheid Prijs Actie T/M
    TweakEL 256/256 kbit € 19,95  
    B512 512/256 kbit € 14,95 31-12-2005
    SurfDSL 1Mbit/512 kbit€ 39,95  
    ProDSL 2Mbit/1Mbit € 49,95  
    SquareDSL 2-4Mbit/1Mbit € 59,95  
    UltraDSL 4-8Mbit/1Mbit* € 69,95  
    B10 10Mbit/1Mbit* € 19,95**
    31-12-2005
    B16WO 16~24Mbit/1Mbit* € 49.95
    31-12-2005

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.
    ** = De eerste 6 maanden, daarna 34.95.
    Ook kan er geleverd worden als er geen KPN aansluiting actief is (geen telefonie abonnement van KPN). Dit kost eenmalig € 75,00 (kosten voor kaal-koper bedragen maandelijk €9.40)

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (25-30 dagen retentie)
  • Geen download limiet

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 34,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.25 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.
    Wil je een extra kanaal dan kan dit ook; dit kost 2,25 euro per maand.

Let op: VoDSL wordt op dit moment niet meer geleverd bij nieuwe aansluitingen. Binnenkort wordt er waarschijnlijk wel een VoIP dienst gelanceerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned of Tiscali, in combinatie met KPN.

Het verschilt overigens wel of de lijn wordt opgeleverd op "Kaal koper" of met Linesharing. Linesharing is over het algemeen sneller, dit kan soms al binnen een week zijn.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 tot 15 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee tot drie weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het vaak al. Zeker direct aansluiten als je deze ontvangt of al hebt.

Overigens kan je nu gebruik maken van een zogenaamde Telco - Telco of ISP - ISP migratie. Hierdoor bedraagd de downtime voor een migratie niet meer enkele weken maar is vaak beperkt tot een kwartiertje downtime. (in sommige gevallen kan dit langer duren)

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Overzicht gegevens, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail Menu:
    Het aanmaken en bewerken van mailboxen:
    http://mail.tweakdsl.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl
    poort: 119
    threads: 8
    uid/upw: niet nodig

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Bereiken Copperjet 816-2P
    Ipadres modem: 172.19.3.1
    Subnetmask: 255.255.0.0
    Een handleiding is te vinden via deze link

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. je moet binnen het dekkingsgebied van BBned of Tiscali vallen. Dit houdt in dat in de telefooncentrale waarop jou telefoonlijn is aangesloten apparatuur van de DSL-netwerk leverancier moet staan.

Voor de allersnelste abonnementen is een kortere lijn wenselijk. Zo wordt de snelheid van 8Mbps vaak tot ~2km nog vaak gehaald. BBned hanteert wel dat als de postcodecheck aangeeft dat de lengte >3000meter het hoogst aangeboden product 512/256 is. Tiscali kent deze beperking niet, maar garanties kunnen niet worden gegeven.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL, de postcodecheck kan je uitvoeren op de Tweakdsl website

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• Storingen?
    Check bij een storing ook eens de storing en onderhoudpagina van de website;
    storingen en onderhoud

[Voor 102% gewijzigd door Xandrios op 18-12-2005 14:27]

• Mister I
    • Registratie: Juni 2003
    • Niet online

Mister I

-=EV6=-

nog maar een keer mijn vraag dan :)

Ik hebb hier een ISDN verbinding liggen en een ADSL verbinding via MyADSL.
    Dat gaat allemaal prima, alleen wil ik naar TweakDSL adsl 2+ toe icm VOIP.
    Ik wil ook van de ISDN verbinding af, maar wel 3 van de 4 telefonnummers die ik heb behouden.
    Die 3 nummers wil ik met VOIP gaan gebruiken. Naar mijn inziens is dit gewoon mogelijk. Ik heb alleen
    geen idee welke handelingen ik moet gaan treffen.

Mijn vragen zijn dus ook:

1. Is het uberhaubt mogelijk om met TweakDSL 3 telefoonnummers te hebben via VOIP en zo ja hoe gaat dat dan in zijn werk?

2. Moet ik mijn ISDN laten omzetten naar belbudget voor dat ik TweakDSL aanvraag?

3. Is het mogelijk dat KPN de nummers gewoon overzet naar TweakDSL?

Kortom ik weet het niet echt meer, en ik had het een tijdje geleden ook al aan TweakDSL gevraagd, maar die konden daar ook geen helder antwoord op geven.

Iemand een soortgelijke ervaring of iemand die een idee heeft?

[Voor 10% gewijzigd door Mister I op 17-12-2005 15:05]

• Aalard99
    • Registratie: November 2005
    • Laatst online: 17:08
    Ik ben van de week overgegaan van Demon/BBned naar Tweakdsl/TIS maar ik moet zeggen dat de verbinding een stuk slechter is geworden dan ik altijd had. Soms loopt het gewoon goed maar met online gamen is het merkbaar slechter. Happeringen op de verbinding komt erg vaak voor.

De dsl lijn is gewoon op en de linesync gaat niet onderuit dus dat lijkt goed maar ik merk gewoon hapering op de verbinding met het spelen van Wow of Medal of Honor.

De maximale snelheid is op dit moment ook rond de 400Kb/sec terwijl ik soms ook 800Kb/sec haal dus het lijkt erop dat het op drukkere tijden gewoon moeilijker gaat. Het modem is ingetrained op 8064/800 dus dat is niet echt verkeerd.

Zijn er meer mensen die dezelfde ervaring hebben? Traces/pings lijken gewoon goed te gaan als ik testen uitvoer dus ik heb geen idee waar het aan ligt, ik zit met twee computers achter de verbinding en beide computers vertonen dezelfde problemen.

Ook downloads binnen nederland zijn soms 800Kb/sec en soms minder als de helft.

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    Als je een nieuw/ander modem bent gaan gebruiken kan je ook even testen met je 'oude' apparatuur. Je moet alleen in je 'oude' modem even de VPI/VCI van 0/35 (BBned) naar 0/34 (Tiscali) zetten.

Wordt stap voor stap uitsluiten waar het zou kunnen liggen. Wildfire had volgensmij een zelfde soort klacht, ook met betrekking tot WoW. Misschien even samen.

Drukke tijden dat het 'minder gaat' lijkt mij heel sterk. Wel vraag ik mij af waar je iets download dat je soms 400KB/s haalt?

[Voor 34% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 15:57]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Kid_E
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 17-05 20:08
    Zojuist login gegevens ontvangen.

Gelijk op de costumer pagina ingelogd natuurlijk. Wanneer ik bij dsl lijnen kijk staan er 2 entrys. Bij 1 staat postcode + huisnummer vermeld maar verder niks en bij de andere staat helemaal niks. Het zijn wel 2 opeenvolgende ordernummers.

Staat er zo weinig omdat er alleen een ordernummer is aangemaakt en er verder niks bekend is??

Kan iig al wel de email en de homepage gebruiken :) .

We wacheten wel af op de rest :)

• Wildfire
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:54:

[..]

Wordt stap voor stap uitsluiten waar het zou kunnen liggen. Wildfire had volgensmij een zelfde soort klacht, ook met betrekking tot WoW. Misschien even samen.
    Zal niet gaan, ik speel geen WoW... :)

Ik merkte de problemen op in Generals: Zero Hour. Vooraf had ik Demon/BBNed en geen enkel probleem, sinds de overstap heb ik erg veel kleine haperinkjes in de game. En in CoD2 zie ik in de lag-o-meter veel kleine lagspikes.

Ik heb daarentegen geen problemen met de downloadsnelheid.

Oh ja, pings en traceroutes gaan gewoon goed voor zover ik kan zien. En m'n lijn synct ook netjes op 8064/800.

BTW, met m'n oude ZyXEL 650R-31 had ik de problemen ook gewoon. (huidig modem is de ZyXEL 2602 met draadjes :))

[Voor 40% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 17:47]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Aalard99
    bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 15:54:
    Als je een nieuw/ander modem bent gaan gebruiken kan je ook even testen met je 'oude' apparatuur. Je moet alleen in je 'oude' modem even de VPI/VCI van 0/35 (BBned) naar 0/34 (Tiscali) zetten.

Drukke tijden dat het 'minder gaat' lijkt mij heel sterk. Wel vraag ik mij af waar je iets download dat je soms 400KB/s haalt?
    Ik ga inderdaag eens mijn oude modem weer aansluiten is een zyxel 650, het de testen die ik deed waren b.v van speedtest.quicknet.nl waar ik voorheen altijd de volledige bandbreedte haalde maar nu niet hoger kom dan 500Kb en zeer wisselende snelheden.( 350-800 )

Lijkt net alsof de connecties over AMS-IX niet helemaal soepel lopen als mordax wel 800Kb/sec aangeeft maar speedtest.nl en speedtest.quicknet.nl niet en die laatste twee gaan over AMS-IX.

• bjck
    Als het alleen lager is (en testen met zelfde protocol zoals FTP en zelfde pc) wanneer verkeer via een AMS-IX peering loopt (let op dat route heen en terug anders kan zijn) is wel apart.

Dan zou je dus verschil zien tussen deze en deze? Hier zou als het zo is de tweede dus beduidend langzamer zijn?

[Voor 18% gewijzigd door bjck op 17-12-2005 17:58]

• Epitome
    • Laatst online: 30-03 13:02
    Ik heb nog net gebruik weten te maken van de HCC-aanbieding van TweakDSL.

Ik heb het TweakDSLB8HCC VoDSL gekozen, oftewel, 8Mbit ADSL via BBned met VoDSL.

Begrijp ik het goed, dat je met VoDSL extra lijnen krijgt naast je huidige KPN lijnen en je deze later kan laten porteren?

Nu heb ik 3Mbit ADSL via Tiscali zonder Voice van Speedlinq, zal de overgang daardoor moeilijker zijn?

Gisteren heb ik alle info van TweakDSL al ontvangen, inclusief toegang tot mail en webserver.
    Dat terwijl ik aangegeven heb pas 1 maart 2006 het abonnement in wil laten gaan.
    Eerder kan ik namelijk niet van Speedlinq af, helaas. Maar vreemd dat ik nu al mail en webspace krijg...

Daarnaast zit er ook een retourenvelop bij de brief van TweakDSL, maar daar staat niets over in de brief. Waar dient die envelop met antwoordnummer voor?

• Kid_E
    • Registratie: Mei 2002
    • Laatst online: 17-05 20:08
    Epitome schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:10:

Daarnaast zit er ook een retourenvelop bij de brief van TweakDSL, maar daar staat niets over in de brief. Waar dient die envelop met antwoordnummer voor?
    Ja die had ik ook. Vond dat ook al raar. Kan me niet herrineneren dat ik ze nog iets op moest sturen B)

Anoniem: 159374

uhh volgens mij staat b16 er niet bij?? :o

• Aalard99
    bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:55:
    Als het alleen lager is (en testen met zelfde protocol zoals FTP en zelfde pc) wanneer verkeer via een AMS-IX peering loopt (let op dat route heen en terug anders kan zijn) is wel apart.

Dan zou je dus verschil zien tussen deze en deze? Hier zou als het zo is de tweede dus beduidend langzamer zijn?
    Ik heb inderdaad een duidelijk verschil tussen beide downloads, de eerste loopt op dik 800Kb/sec en de tweede 'slechts' op 255Kb/sec beide getest via IE. Lijkt toch dat er iets aan de hand is dan?

• toonstra
    • Registratie: December 2005
    • Laatst online: 13:42
    Aalard99 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:02:
    [...]

Ik heb inderdaad een duidelijk verschil tussen beide downloads, de eerste loopt op dik 800Kb/sec en de tweede 'slechts' op 255Kb/sec beide getest via IE. Lijkt toch dat er iets aan de hand is dan?
    Ik heb met mijn Speedtouch 716v5 exact dezelfde downloads op de links van bjck als jij weet niet of je daar iets mee kunt...

• Xandrios
    Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar kijk eens goed naar deze en deze grafiek? :)

Op piekuren is duidelijk zichtbaar dat de ams-ix grafiek "vlak" is. Ook in de maandelijkse grafiek zie je dat hij stop met oplopen. Met andere woorden: De ams-ix begint tegen z'n maximum te komen :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 17:55:

Argh... allebei belabberd hier in Tilburg met Tis-DSL... link 1, gemiddeld 560 kilobyte/sec met flinke fluctuaties in de downloadsnelheid. Link 2, gemiddeld 375 kilobyte/sec, ook met flinke fluctuaties in de downloadsnelheid.

En speedtest.cistron.nl is helemaal erg, daar haal gemiddeld ampers de 300 kilobyte/sec op mijn 8mbit lijntje...

Of zijn er nu weer capaciteitsprobleempjes op de AMS-IX ofzo?

-- Edit: zal zometeen ff Tweaknews testen.

-- Update: Hmmm... een tijdje ruim 800 kilobyte/sec met headers, dan zo traag als stroop, dan weer ff snel, dan zakt het weer flink in. Etc, ad infinitum.

[Voor 29% gewijzigd door Wildfire op 17-12-2005 20:24]

• Centauriprime
    • Registratie: Februari 2002
    • Nu online
    Die van leaseweb gaat behoorlijk onstabiel, die van quicknet trouwens ook. Die van trueserver gaat stabiel op max.

15x330 SW38

Anoniem: 14032

Ik ga binnenkort (9 jan.) over van xs4all/kpn/adsl nu (6mb/768kb) basic --> naar tweakdsl/bbned/adsl (8mb/1mb) vandaar dat ik ook nu deze topic volg. Even de 2 linkjes getest, eerste link 70kb, tweede link 200kb. Dus via xs4all is link twee sneller. (ben nu ook flink aan het uploaden, vandaar de 'lage' waardes.

weet trouwens iemand of een linksys adsl2 modem/router (type WAG54GS, link: http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=813 )ook geschikt is voor adsl 1 (bbned)? Zie het verder niet in de specs staan....

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 14032 op 18-12-2005 00:38]

• Aalard99
    Nu net even getest en nu loopt alles goed, het is nu ook laat in de avond ( 0:35 ). Bij linken heb ik ruim 800Kb/sec.

Op de newsserver heb ik altijd goede waarden, zo ver ik kan zien gewoon de maximale download.

• bjck
    Anoniem: 14032 schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:37:
    Ik ga binnenkort (9 jan.) over van xs4all/kpn/adsl nu (6mb/768kb) basic --> naar tweakdsl/bbned/adsl (8mb/1mb) vandaar dat ik ook nu deze topic volg. Even de 2 linkjes getest, eerste link 70kb, tweede link 200kb. Dus via xs4all is link twee sneller. (ben nu ook flink aan het uploaden, vandaar de 'lage' waardes.

weet trouwens iemand of een linksys adsl2 modem/router (type WAG54GS, link: http://www1.linksys.com/i...duct.asp?coid=28&ipid=813 )ook geschikt is voor adsl 1 (bbned)? Zie het verder niet in de specs staan....
    Die WAG54G moet wel werken met de juiste BBned instellingen.

• Viper®
    • Niet online
    ^^

WAG54G werkt goed met 8mbit adsl1, ook een half jaar op gedraaid. Toen ging ie kaduk en nu heb ik een WAG354G, en die doet het dus vrolijk niet.

Bij Demon is de newsserver wel leuk, 2 draadjes max op 60 kb/s max ofzo, echt gaar zit je dan met je dikke snelle verbinding

-update- WoeI

vandaag post van Tweak, inlognaam pw en ik kan al inloggen bij het customer menu, voor de status enzo. Ken niet wachten tot ik me 8 mbit weer heb, en straks 24 mbit :P

• Tags NL
    • Registratie: December 1999
    • Laatst online: 02-06 21:08

Tags NL

Harmful or Harmless?

(Nog maar een keer i.v.m het nieuwe Grote TweakDSL Deel 17 topic)

Heb nu eindelijk mijn aansluiting opgeleverd gekregen, TweakDSL BBNED ADSL2+. Mijn Zyxel 2602HW modem traint op 15Mbit down/1.25Mbit Up, best laag voor 705 meter van de centrale :(

Maar goed, dat is op zich nog niet eens zo erg. Wat ik nu veel heb is dat ik mijn verbinding verlies en dat beide lampjes (DSL en Internet) uit gaan, knipperen en weer aan gaan en ik kan weer internetten.

Heeft iemand dit ook (gehad) en wat kun je eraan doen?

https://powershellisfun.com

• bjck
    Welke firmware draait er in je ZyXEL? MV.4?

En gebeurt het ook als je PC's uit staan? (even kijken na de nacht/slaap of hij nog up is)

[Voor 53% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 03:23]

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heeft een speciale reden dat "TweakDSL B16WO 16~24Mbit/1Mbit € 49,95 t/m 31-12-2005" (voor nieuwe klanten :( ) niet in de Startpost staat? :?

Dit is het abbo waarin ik interesse heb, maar die ik helaas nog niet kan nemen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 03:23:
    Welke firmware draait er in je ZyXEL? MV.4?

En gebeurt het ook als je PC's uit staan? (even kijken na de nacht/slaap of hij nog up is)
    Draai firmware versie "V3.40(MV.4) | 10/06/2005" met als DSL firmware "TI AR7 04.00.01.00". Mijn verbinding was, voordat ik wakker werd en dit bericht tikte, weer down...

Zie wel dat als mijn link down gaat, er in het log iets zoals dit staat:

"board 0 line 0 channel 0, call 1026, C02 Call Terminated"

[Voor 18% gewijzigd door Tags NL op 18-12-2005 11:27]

• The Wizard
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 06:35

The Wizard

Moderator Mobile
    Kid_E schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 16:13:
    Zojuist login gegevens ontvangen.

Gelijk op de costumer pagina ingelogd natuurlijk. Wanneer ik bij dsl lijnen kijk staan er 2 entrys. Bij 1 staat postcode + huisnummer vermeld maar verder niks en bij de andere staat helemaal niks. Het zijn wel 2 opeenvolgende ordernummers.

Staat er zo weinig omdat er alleen een ordernummer is aangemaakt en er verder niks bekend is??
    Dat vraag ik mij ook al af.... Iemand die het weet???

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• bjck
    -={Fred_Perry}=- schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:19:
    [...]

Draai firmware versie "V3.40(MV.4) | 10/06/2005" met als DSL firmware "TI AR7 04.00.01.00". Mijn verbinding was, voordat ik wakker werd en dit bericht tikte, weer down...

Zie wel dat als mijn link down gaat, er in het log iets zoals dit staat:

"board 0 line 0 channel 0, call 1026, C02 Call Terminated"
    Ken die error niet eigenlijk. Maar heb je hem zelf naar MV.4 geupdate of kreeg je hem zo? Je zou eens kunnen resetten naar de babrieksinstellingen en alleen je WAN goed zetten zodat je online kan. Kijken of het dan nog voorkomt/gebeurt.

• Xandrios
    Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:18:
    Heeft een speciale reden dat "TweakDSL B16WO 16~24Mbit/1Mbit € 49,95 t/m 31-12-2005" (voor nieuwe klanten :( ) niet in de Startpost staat? :?

Dit is het abbo waarin ik interesse heb, maar die ik helaas nog niet kan nemen.
    Toegevoegd.

• Aalard99
    Aalard99 schreef op zondag 18 december 2005 @ 00:39:
    Nu net even getest en nu loopt alles goed, het is nu ook laat in de avond ( 0:35 ). Bij linken heb ik ruim 800Kb/sec.

Op de newsserver heb ik altijd goede waarden, zo ver ik kan zien gewoon de maximale download.
    Nu merk ik weer verschil in beide downloads, bjck is dit iets waarmee je wat kan? Het lijkt erop dat AMS-IX toch de bottelneck is, ook lopen testen met mtr via een linux box en over AMS-IX heb ik ongeveer 5% packetloss naar bijna alle sites. Alles wat niet over AMS-IX gaat loopt prima op de volle snelheid.

Lijkt erop dat de link naar AMS-IX vol zit of errors heeft, zie verder niets in de AMS-IX mailing staan dat daar problemen zijn.

• bjck
    Mail ze je resultaten. Wel goed omschreven en paste ook alles wat je hebt met uitleg d'r in. Hier posten gebeurt er niets met de informatie waarschijnlijk.

• Aalard99
    bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:59:
    Mail ze je resultaten. Wel goed omschreven en paste ook alles wat je hebt met uitleg d'r in. Hier posten gebeurt er niets met de informatie waarschijnlijk.
    Ok dank je, ik zal een mailtje opstellen naar de helpdesk.

Bedankt.

Anoniem: 103333

Frontpage is aangepast van www.tweakdsl.nl met "Upgrade naar ADSL2
    voor bestaande klanten!" bericht.

• paQ
    • Registratie: Augustus 2001
    • Nu online
    en wat voor een brakke banner is dat zeg die groene :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Helemaal fantastisch, geweldig als je, als bestaand klant, het 10Mb abbo wilt.
    Maar wat nu als je de 16Mb wilt, dus het B16WO 16~24Mbit/1Mbit variant, heb je dan pech?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Anoniem: 100320

newsserver hickup??

Krijg alleen maar errors als ik iets probeer te downloaden...of is mijn newsbin van slag?

vreemd...paar keer herstarten van newsbin etc.. en hij werkt weer...dacht al dat probleem ergens bij mij moest zitten..newsserver gaat als sinds mensenheugenis als een speer. Laatste hik daarvan is al zo lang geleden dat ik het niet meer weet... _/-\o_

[Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 100320 op 18-12-2005 16:39]

• Chutney
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 27-11-2022
    Anoniem: 100320 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:19:
    newsserver hickup??

Krijg alleen maar errors als ik iets probeer te downloaden...of is mijn newsbin van slag?
    Gaat prima hier... restart je newsbin eens ;P.. misschien te veel connecties open staan

Anoniem: 143269

Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.

Ik moet nog wachten tot maart voor mijn 12 maanden erop zitten. Maar wat is beter?

Vodsl of Voip?

Laatste tijd met de telefoon nogal irritante dingen gehad,geen verbinding pieptoon enzz.( Vodsl) :'(

Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt

• bjck
    Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:12:
    Helemaal fantastisch, geweldig als je, als bestaand klant, het 10Mb abbo wilt.
    Maar wat als je de 16Mb wilt, dus het B16WO 16~24Mbit/1Mbit variant, heb je dan pech?
    Die zal wellicht ook wel kunnen vermoed ik. Alleen dan voor €49.95 natuurlijk.

Mail ze zou ik zeggen, deze vraag kunnen ze van denk ik 50% van de huidige 8/1 klanten verwachten ;)
    Anoniem: 143269 schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:22:
    Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.

Ik moet nog wachten tot maart voor mijn 12 maanden erop zitten. Maar wat is beter?

Vodsl of Voip?

Laatste tijd met de telefoon nogal irritante dingen gehad,geen verbinding pieptoon enzz.( Vodsl) :'(

Wie heeft hier ervaring mee?
    In technisch opzicht heeft VoDSL een voordeel door de bandbreedte die gereserveerd is.

In praktijk is VoIP veel flexibeler. Zo kan je ook je eigen nummer gebruiken op je werk of desnoods op vakantie als je daar een breedband verbinding hebt bijvoorbeeld. En je bent voor VoIP ook niet eens afhankelijk van je ISP! Je zou ook bij Tele2 een VOiP abonnement kunnen hebben en een TweakDSL breedband/internet (dus IP) verbinding bijvoorbeeld ;)

Verder zijn beide zo goed of slecht als de dienst aanbieder het heeft opgezet. Als het VoDSL platform steeds onderuit gaat heb je er weinig aan en aan de voordelen die het technisch kan hebben.

[Voor 56% gewijzigd door bjck op 18-12-2005 16:36]

• goodfella
    • Registratie: Januari 2000
    • Laatst online: 21:11
    Upgrade naar ADSL2
    voor bestaande klanten!
    Na uitgebreide tests bouwt bbned zijn netwerk op dit moment om naar ADSL2. In het eerste kwartaal van 2006 kunnen we de eerste lijnen opleveren.

Speciaal voor onze bestaande klanten, die langer dan 12 maanden lid zijn, hebben we een aantrekkelijk aanbod. Wij bieden je een supersnelle 10Mb (de TweakDSLB10) aan voor maar € 34,95 per maand. Je betaald eenmalig € 89,95 voor de migratie en je speciale ADSL2 modem.

Vanaf aankomende week kun je intekenen zodat je straks als een van de eersten ADSL2 hebt.
    Is dit de enige aanbieding voor bestaande klanten? Ik had meer verwacht van TWEAKDSL

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 14:22:
    [...]

Ken die error niet eigenlijk. Maar heb je hem zelf naar MV.4 geupdate of kreeg je hem zo? Je zou eens kunnen resetten naar de babrieksinstellingen en alleen je WAN goed zetten zodat je online kan. Kijken of het dan nog voorkomt/gebeurt.
    Kan de error ook niet echt terugvinden op internet. Heb nu net wel een nieuwe stekker op mijn aansluiting geknipt, was mijn kamer opnieuw aan het inrichten met een mooi bureau waarna ik ineens helemaal geen verbinding meer kreeg... De zelf geknipte stekker zag er niet echt goed meer uit en heb er dus maar een nieuwe op gezet. Eens kijken wat dat doet, mijn linesync is er helaas niet beter door geworden :(

• Kixtart
    • Registratie: Mei 2004
    • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Epitome schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 18:10:
    Ik heb nog net gebruik weten te maken van de HCC-aanbieding van TweakDSL.

Ik heb het TweakDSLB8HCC VoDSL gekozen, oftewel, 8Mbit ADSL via BBned met VoDSL.

Begrijp ik het goed, dat je met VoDSL extra lijnen krijgt naast je huidige KPN lijnen en je deze later kan laten porteren?

Nu heb ik 3Mbit ADSL via Tiscali zonder Voice van Speedlinq, zal de overgang daardoor moeilijker zijn?

Gisteren heb ik alle info van TweakDSL al ontvangen, inclusief toegang tot mail en webserver.
    Dat terwijl ik aangegeven heb pas 1 maart 2006 het abonnement in wil laten gaan.
    Eerder kan ik namelijk niet van Speedlinq af, helaas. Maar vreemd dat ik nu al mail en webspace krijg...

Ik heb de VOIP versie van de 8mbit genomen, reden staat onder de 2e quote.
    M'n abonnement wilde ik op 9 januari laten ingaan in verband met Demon, maar deze maand op 13 december zat ik al opeens op tweakdsl zonder dat m'n modem was opgestuurd of reactie had over de aansluitdatum. Het enige wat ik ontvangen had was inloggegevens van de email.
    bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:33:
    [...]

Die zal wellicht ook wel kunnen vermoed ik. Alleen dan voor €49.95 natuurlijk.

Mail ze zou ik zeggen, deze vraag kunnen ze van denk ik 50% van de huidige 8/1 klanten verwachten ;)

[...]

In technisch opzicht heeft VoDSL een voordeel door de bandbreedte die gereserveerd is.

In praktijk is VoIP veel flexibeler. Zo kan je ook je eigen nummer gebruiken op je werk of desnoods op vakantie als je daar een breedband verbinding hebt bijvoorbeeld. En je bent voor VoIP ook niet eens afhankelijk van je ISP! Je zou ook bij Tele2 een VOiP abonnement kunnen hebben en een TweakDSL breedband/internet (dus IP) verbinding bijvoorbeeld ;)

Verder zijn beide zo goed of slecht als de dienst aanbieder het heeft opgezet. Als het VoDSL platform steeds onderuit gaat heb je er weinig aan en aan de voordelen die het technisch kan hebben.
    Dit staat op de website over het verschil van VOIP en VoDSL:
    Wanneer je gebruik maakt van je ADSL-verbinding en je maakt terwijl gebruik van je VoDSL, dan krijgt je VoDSL de bandbreedte die op dat moment nog vrij is. Ben je dus druk aan het downloaden en surf je terwijl wat rond, dan kan de VoDSL soms in de knoei komen.
    VoIP maakt ook bebruik van de bandbreedte van je ADSL verbinding. Zodra je echter je VoIP gaat gebruiken, wordt er een bepaald deel van je bandbreedte gereserveerd voor je telefonie. Ben je terwijl aan het downloaden en/of surfen, dan moeten deze zich aanpassen aan je telefonie. Zodra je de Voice verbinding verbreekt komt de bandbreedte weer beschikbaar voor ander gebruik.

☻/
    /▌
    / \

• BHQ
    • Laatst online: 19:42
    Ben benieuwd. Ik had iemand m'n contract laten faxen en wat later het KPN / ID gevallus. Kreeg hier een mailtje over. Ben benieuwd..

• bjck
    -={Fred_Perry}=- schreef op zondag 18 december 2005 @ 19:16:
    [...]

Kan de error ook niet echt terugvinden op internet. Heb nu net wel een nieuwe stekker op mijn aansluiting geknipt, was mijn kamer opnieuw aan het inrichten met een mooi bureau waarna ik ineens helemaal geen verbinding meer kreeg... De zelf geknipte stekker zag er niet echt goed meer uit en heb er dus maar een nieuwe op gezet. Eens kijken wat dat doet, mijn linesync is er helaas niet beter door geworden :(
    Blijkbaar is er dan meer aan de hand met die kabel ook, zeker als je linesync beroerder is geworden (of margin omlaag of attenuation omhoog bij dezelfde lijnsnelheid). Hele kabeltje beroerd? Draadbreukje?
    Kixtart schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:12:
    [...]

Ik heb de VOIP versie van de 8mbit genomen, reden staat onder de 2e quote.
    M'n abonnement wilde ik op 9 januari laten ingaan in verband met Demon, maar deze maand op 13 december zat ik al opeens op tweakdsl zonder dat m'n modem was opgestuurd of reactie had over de aansluitdatum. Het enige wat ik ontvangen had was inloggegevens van de email.
    Demon is soms vrij schappelijk met opzegtermijn van 1 maand. Als je aangeeft dat je reeds gemigreerd bent willen ze nog wel eens vanaf die datum de facturatie/abonnement stoppen en het teveel betaalde crediteren.

Anders zou je je tot TweakDSL kunnen wenden. Het is niet eens in de buurt van 9 januari immers. Een paar dagen eerder okee, maar dit is bijna een maand eerder.

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:31:
    [...]

Blijkbaar is er dan meer aan de hand met die kabel ook, zeker als je linesync beroerder is geworden (of margin omlaag of attenuation omhoog bij dezelfde lijnsnelheid). Hele kabeltje beroerd? Draadbreukje?
    Miijn Diagnostics:

noise margin upstream: 5 db
    output power downstream: 12 db
    attenuation upstream: 5 db

noise margin downstream: 6 db
    output power upstream: 12 db
    attenuation downstream: 11 db

Zijn deze waardes ok?

• Backpacker
    • Registratie: December 2004
    • Niet online
    Ik heb ook nog even een vraagje tussendoor. Ik probeer nu een aantal rarbestanden met foto's van vrienden op een gala te uploaden naar mijn webspace bij Tweakdsl. Dit doe ik allemaal via een ftpprogramma. Nou kan ik maar 94,9 mb kwijt, wat dus veel minder is dan de 250 mb die beloofd was. Ik weet dat dit inclusief mail is maar ik gebruik mijn emailadres van tweakdsl vooralsnog niet.

Nou zie ik als ik naar ftp://ivovanwilligen.tweakdsl.nl ga via internet explorer in eerste instantie twee mappen: test en updates. Hebben die er misschien nog iets mee te maken? Volgens mij kan ik ze niet eens verwijderen.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• Kixtart

Kixtart

bjck schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:31:
    ...knip...

Demon is soms vrij schappelijk met opzegtermijn van 1 maand. Als je aangeeft dat je reeds gemigreerd bent willen ze nog wel eens vanaf die datum de facturatie/abonnement stoppen en het teveel betaalde crediteren.

Anders zou je je tot TweakDSL kunnen wenden. Het is niet eens in de buurt van 9 januari immers. Een paar dagen eerder okee, maar dit is bijna een maand eerder.
    Ik had al met Demon gebeld erover en ze wilde deze maand wel terugstorten, maar dan moesten ze wel een schiftelijke bevestiging hebben van TweakDsl dat de lijn was overgenomen. Daarna Tweakdsl gemaild of ze op de bevestiging de goede datum wilden zetten, want deze heb ik nog niet ontvangen. Ze vertelden dat dit niet werd gedaan. Ik wacht wel even af wat er nu gebeurd, want we willen natuurlijk niet deze maand dubbel betalen :)

☻/
    /▌
    / \

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Kixtart schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:54:
    [...]

Ik had al met Demon gebeld erover en ze wilde deze maand wel terugstorten, maar dan moesten ze wel een schiftelijke bevestiging hebben van TweakDsl dat de lijn was overgenomen. Daarna Tweakdsl gemaild of ze op de bevestiging de goede datum wilden zetten, want deze heb ik nog niet ontvangen. Ze vertelden dat dit niet werd gedaan. Ik wacht wel even af wat er nu gebeurd, want we willen natuurlijk niet deze maand dubbel betalen :)
    Gewoon je oplevermailtje van TweakDSL doormailen, heb ik ook gedaan. Daarna kreeg ik gewoon netjes een creditnota.

Anoniem: 107119

-=edit=-

[Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 107119 op 18-12-2005 21:15]

• Kixtart

Kixtart

Wildfire schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:58:
    [...]

Gewoon je oplevermailtje van TweakDSL doormailen, heb ik ook gedaan. Daarna kreeg ik gewoon netjes een creditnota.
    Moet ik wel eerst een oplevermailtje hebben om dat te doen he :)
    Wacht wel eerst af of we deze maand moeten betalen

☻/
    /▌
    / \

• Zondagskindje

Zondagskindje

Anoniem: 107119 schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:00:
    Nou, met deze spetterende aanbieding zijn ze me dan eindelijk na 2 1/2 jaar kwijt als klant.
    Het is zelfs nog goedkoper om weer KPN te nemen en een sneller ADSL2 abbo elders te pakken.
    Het valt me dan ook erg zwaar tegen dat ze bestaande users zo in de kou laten staan, ik had veel beter verwacht.
    Ik geef ze nog een kans.
    Ik kan/wil niet geloven dat dit alles is.
    TweakDSL laat z'n trouwe klanten toch niet in de kou staan? *hint, hint*

• HoppyF
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 04-06 22:54
    Upgrade naar ADSL2
    voor bestaande klanten!
    Na uitgebreide tests bouwt bbned zijn netwerk op dit moment om naar ADSL2. In het eerste kwartaal van 2006 kunnen we de eerste lijnen opleveren.

Speciaal voor onze bestaande klanten, die langer dan 12 maanden lid zijn, hebben we een aantrekkelijk aanbod. Wij bieden je een supersnelle 10Mb (de TweakDSLB10) aan voor maar € 34,95 per maand. Je betaald eenmalig € 89,95 voor de migratie en je speciale ADSL2 modem.

Vanaf aankomende week kun je intekenen zodat je straks als een van de eersten (dus niet, nieuwe klanten zijn eerder!) ADSL2 hebt.
    He, he! Eindelijk ... tis toch nog gelukt deze week...
    Nou ja toch een redelijke aanbieding lijkt me omdat het modem erbij zit plus de migratie kosten.
    Ik neem aan dat het om een Copperjet 1616-2P gaat omdat je een modem moet hebben dat zowel geschikt moet zijn voor VoDSL als VoIP.
    Staat er niet bij maar dat lijkt me logisch.

Minpuntje:
    Eerst kwartaal staat er, dus niet per direct of binnen 2-3 weken.
    Dat begrijp ik dus niet want BBned levert al ADSL2+ aan nieuwe klanten dus waarom dan ook niet meteen aan bestaande klanten? De centrales zijn er dus al gereed voor.
    Beetje raar dat een centrale voor een nieuwe klant wel gereed zou zijn en voor een bestaande klant niet. Of krijgen we te maken met het beruchte ombouw verhaal dat ik in het Topic deel 16 genoemd heb?

Het liefst zou ik dus a-la-minute omgaan naar B10 met de prijs van € 34,95 erbij, dan mogen ze me een paar weken later wel op de B10 snelheid zetten. De TIS-methode dus.
    TweakDSL blij (want ze houden een tevreden klant) en ik ook blij want ik betaal minder + BBned blij want die kunnen rustig de technische aanpassingen doen.

Eens kijken of dat gaat lukken ....
    Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:10:
    [...]

Ik geef ze nog een kans.
    He Zondagskindje ... zaten we weer gelijk te krassen????
    Ik geef ze ook een kans, maar ik hoop wel dat ze behalve B10 ook B16 leveren.
    Niet dat ik het wil maar gewoon omdat daar toch behoefte aan is.

[Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2005 21:17]

Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:10:
    [...]

Ik geef ze nog een kans.
    Dat was mijn 1e reactie, op zich is er met 10 Mbit niks mis.
    Maar vergeleken met de aanbiedingen voor nieuwe users is dit gewoon kruimelwerk.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Om heel eerlijk te zijn vind ik dit geen mooie aanbieding.
    Waarom in hemelsnaam EUR 89,95 upgrade kosten betalen?
    Voor het Tiscalinetwerk kost het EUR 75,- :(
    Waarom moet het bij BBned EUR 4,95 meer kosten?
    Ik vind het sowieso belachelijk dat er voor betaald moet worden na zoveel maanden aan het lijntje te zijn gehouden. Wiens schuld dat is, laat ik in het midden.

• Epitome
    • Laatst online: 30-03 13:02
    Kixtart schreef op zondag 18 december 2005 @ 20:12:
    Dit staat op de website over het verschil van VOIP en VoDSL:
    Wanneer je gebruik maakt van je ADSL-verbinding en je maakt terwijl gebruik van je VoDSL, dan krijgt je VoDSL de bandbreedte die op dat moment nog vrij is. Ben je dus druk aan het downloaden en surf je terwijl wat rond, dan kan de VoDSL soms in de knoei komen.
    VoIP maakt ook bebruik van de bandbreedte van je ADSL verbinding. Zodra je echter je VoIP gaat gebruiken, wordt er een bepaald deel van je bandbreedte gereserveerd voor je telefonie. Ben je terwijl aan het downloaden en/of surfen, dan moeten deze zich aanpassen aan je telefonie. Zodra je de Voice verbinding verbreekt komt de bandbreedte weer beschikbaar voor ander gebruik.
    Ik weet dat dit zo staat op TweakDSL.nl, maar volgens mij is het precies andersom:
    Het verschil tussen VOIP en VoDSL is 'quality of service'. VoDSL heeft wel quality of service, wat betekent dat er voor een gesprek een bepaalde bandbreedte wordt gereserveerd (vaak 80kbit), zodat de kwaliteit van het gesprek gegarandeerd is. VOIP maakt hier geen gebruik van, wat betekent dat - wanneer er ergens op Internet een (tijdelijke) bottleneck ontstaat - de kwaliteit van geluid niet gegarandeerd is, waardoor storing of vertraging kan optreden.
    Bron: Bellen-via-adsl.nl

• Aalard99
    Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:23:
    Ik vind het sowieso belachelijk dat er voor betaald moet worden na zoveel maanden aan het lijntje te zijn gehouden. Wiens schuld dat is, laat ik in het midden.
    Ik zie er bij staan dat je voor dat geld ook een adsl2+ modem erbij krijgt. Zo slecht is die aanbieding dan niet aangezien je alleen het modem hoeft te betalen en de upgrade is dan eigenlijk gratis, of zie ik iets over het hoofd?

• HoppyF
    Zondagskindje schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:23:
    De ADSL2 modem zit erbij, volgens mij de VoDSL/VoIP modem (Copperjet 1616).

Die kost bij de andere aanbiedingen € 49,95 extra, dus de upgrade kost in feite dan € 40.
    Dat geld heb ik dus snel terugverdiend want ik betaal nu € 59,95 en straks € 34,95.

Ook als je voor het duurdere B16 alternatief zou (kunnen/mogen) kiezen is het nog de moeite waard denk ik. Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat TweakDSL gratis een upgrade zou gaan doen ondanks het feit dat we er lang op hebben moeten wachten.
    Dat is op zich wel zo maar dit ligt contractueel vast en kun je niet aanvechten.
    Ik denk dat ik deze aanbieding toch maar pak want veel alternatieven zijn er niet (ik kan hier geen TIS krijgen) en ik wil ook geen (of nauwelijks) downtime.

Ik hoop wel dat de ingangsdatum snel kan plaatsvinden, dus niet dat het pas over enkele weken in kan gaan. Het modem zouden ze ook al kunnen leveren want die werkt volgens mij ook prima op het gewone ADSL netwerk.
    Nadeel is misschien wel als je VoDSL gebruikt, dan weet ik niet of je makkelijk kunt overschakelen omdat TweakDSL dat ook specifiek noemt. Ik heb daar geen last van want ik gebruik geen VoDSL hoewel de lijn wel actief is. Ik heb ook geen nummerportatie laten doen, dus dat mogen ze laten zitten.

[Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 18-12-2005 22:59]

HoppyF schreef op zondag 18 december 2005 @ 22:55:
    [...]
    Nadeel is misschien wel als je VoDSL gebruikt, dan weet ik niet of je makkelijk kunt overschakelen omdat TweakDSL dat ook specifiek noemt. Ik heb daar geen last van want ik gebruik geen VoDSL hoewel de lijn wel actief is. Ik heb ook geen nummerportatie laten doen, dus dat mogen ze laten zitten.
    Mhoagh, ze zouden net als bij TIS gewoon alvast de speed op 8 Mbit kunnen zetten met VoDSL net als nu.
    Dan komt die 2 Mbit extra over een aantal weken wel.

• Zondagskindje

Zondagskindje

Oeps, mijn excuses. Ik heb niet gelezen dat er een modem bij inbegrepen is. :z
    Ik hoop niet dat het een verplichting is om die modem te kopen, want ik heb ben niet dol op een copperjet (lees: vind het moeilijker om in te stellen dan bijv. een Draytek)
    Verder maakt het mij niet zo heel veel uit wanneer ik de volle 16 Mb snelheid zou hebben als het maandbedrag alvast maar naar beneden kan zoals bij de TIS-abbo's :)

Anoniem: 81359

Epitome schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:36:
    [...]

Ik weet dat dit zo staat op TweakDSL.nl, maar volgens mij is het precies andersom:

[...]
    Bron: Bellen-via-adsl.nl
    De bandbreedte voor VoIP kan je weer aangeven in je modem, althans in de Zyxel is dat het geval.

• bjck
    Anoniem: 81359 schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:31:
    [...]

De bandbreedte voor VoIP kan je weer aangeven in je modem, althans in de Zyxel is dat het geval.
    Maar de andere kant op niet, hij kan niet je downstream vrijmaken. Echter is daar altijd wel wat ruimte en drukt vanzelf andere verkeer iets weg eigenlijk in de praktijk.

Anoniem: 81359

bjck schreef op maandag 19 december 2005 @ 00:36:
    [...]

Maar de andere kant op niet, hij kan niet je downstream vrijmaken. Echter is daar altijd wel wat ruimte en drukt vanzelf andere verkeer iets weg eigenlijk in de praktijk.
    Als ik die ruimte vrij hou voor VoIP dan is het toch up en down vrij... of zie ik dit verkeerd?

• bjck
    Anoniem: 81359 schreef op maandag 19 december 2005 @ 02:16:
    [...]

Als ik die ruimte vrij hou voor VoIP dan is het toch up en down vrij... of zie ik dit verkeerd?
    Als je zelf niet je complete downstream tot het nokkie vol trekt natuurlijk niet inderdaad.

• REDFISH
    • Laatst online: 22-10-2021

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Heerlen die kritische tweakers toch :) haha.

Kan iemand op de tweakdsl site nog effe de d in een t veranderen. Staat anders zo stom.

Je betaald eenmalig € 89,95 voor de migratie en je speciale ADSL2 modem.

Hoe vroeg moet je eigenlijk zijn met het opzeggen van je abonnement bij tweak na het eerste jaar?

En waarom zeggen de mensen niet gewoon hun verbinding op, en maken ze weer gebruik van de actie voor nieuwe gebruikers.

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar weer tweak pak, tenzij er ergens een nog betere aanbieding is. Kijk snelheid is leuk, maar vrijheid ook, en die heb je bij tweak zeker. Maar misschien bij andere providers ook in dezelfde mate.

En bij de VODSL varianten moet je toch nog gewoon kaal koper betalen, ook al heb je geen kpn meer? Zoveel scheelt dat ook weer niet.

[Voor 10% gewijzigd door REDFISH op 19-12-2005 10:33]

• bjck
    REDFISH schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:32:

Ik denk trouwens dat ik volgend jaar weer tweak pak, tenzij er ergens een nog betere aanbieding is. Kijk snelheid is leuk, maar vrijheid ook, en die heb je bij tweak zeker. Maar misschien bij andere providers ook in dezelfde mate.
    Zijn er niet veel meer waar je na het jaar per maand kan opzeggen en waar alles kan en mag. En al helemaal weinig met een payserver dienst waar je gratis gebruik van mag maken ;)
    En bij de VODSL varianten moet je toch nog gewoon kaal koper betalen, ook al heb je geen kpn meer? Zoveel scheelt dat ook weer niet.
    Je betaalt vaak kaal-koper toeslag (dat tientje) als je geen linesharing hebt bij ISP's. Je kan ook VoDSL hebben met een extra nummer wellicht en je KPN behouden en zo linesharing behouden vermoed ik bijvoorbeeld.

• AirtjE
    • Registratie: November 2000
    • Laatst online: 03-06 15:35
    quote: Algemene Voorwaarden
    Elk van de partijen heeft het recht de overeenkomst tijdens de minimumduur schriftelijk op te zeggen na verloop van de minimale periode, zulks met inachtneming van een opzegtermijn van tenminste een(1) kalendermaand.
    Je opzegtermijn is dus minimaal 1 maand van te voren, houdt wel rekening mee dat je eerst je contractsperiode "uit moet zitten".

-

Opzeggen en gelijk gebruik maken van een aanbieding voor nieuwe aanbieding gaat niet op. Voor de meeste producten geldt namelijk dat je echt een nieuwe klant moet zijn, d.w.z. dat je afgelopen 6 maanden geen abonnement mag hebben gehad bij TweakDSL. Uitzondering hierop zijn de TIS-ADSL abonnementen van TweakDSL.

-

Zolang er nog een datakanaal loopt over je lijn waar voorheen line-sharing op zat, kun je voor zover ik weet gewoon je lijn laten migreren naar een andere telco of ISP. Informeer bij de helpdesk hierover voor details en eventuele kosten.

Je kunt natuurlijk altijd een nls-lijntje nemen, maar je betaalt er dan wel 9,40 voor uit me hoofd.

• Zondagskindje

Zondagskindje

REDFISH schreef op maandag 19 december 2005 @ 10:32:
    En waarom zeggen de mensen niet gewoon hun verbinding op, en maken ze weer gebruik van de actie voor nieuwe gebruikers.
    Omdat je dan wat meer geld er aan kwijt bent en een lange(re) downtime hebt.

Anoniem: 123510

Ik zit te twijfelen of ik moet overstappen naar tweakdsl.

Momenteel heb ik van versatel (voorheen zonnet) een adsl lite abbo. Maar de nieuwsserver van versatel is nogal brak en de snelheid kan gewoon hoger voor hetzelfde geld.

Nu dacht ik dus aan tweakdsl en dan het 10mbit abbo. Ik kan de volgende voordelen bedenken:

Sneller, altijd fijn met een broer en broertje.
    Goede nieuwsserver

Maar ik heb toch nog een paar vragen:

Hoe goed is die nieuwsserver nou, kun je gewoon alles er met 10mbit vanaf halen of wordt je gecapped?

Het gaat via BBned. Moet ik dan naast die 35 euro ook nog aan kpn betalen. (we hebben thuis KPN belbudget)?

• paQ
    • Nu online
    13 dec aangevraagd, migratie van Speedlinq BabyXL, naar tweakdsl BBned
    opleverdatum: 21 december

6 werkdagen

_/-\o_

• AirtjE
    • Laatst online: 03-06 15:35
    Anoniem: 123510 schreef op maandag 19 december 2005 @ 13:00:
    Hoe goed is die nieuwsserver nou, kun je gewoon alles er met 10mbit vanaf halen of wordt je gecapped?

Het gaat via BBned. Moet ik dan naast die 35 euro ook nog aan kpn betalen. (we hebben thuis KPN belbudget)?
    De newsserver is prima ervaar ik zelf. Retentie is tot 30 dagen, wat natuurlijk super is.
    Snelheid is wel gecapped, maar tot 8-10MBit abo's merk je er niets van, want dan kun je gewoon met full-speed downloaden (ik zelf gebruik 2-3 threads). Pas als je een ADSL2+ 20MBit abo neemt, merk je dat hij capped is, en zul je tegen een meerprijs uncapped kunnen downloaden.

Je kunt gewoon line-sharing aanvragen. Je betaalt niets extra's voor een KPN-deel. Wel is het zo dat je, voor zover je je KPN-telefonie niet opzegt, je maandelijkse telefoonabo aan KPN betaalt. Als de ADSL nu van KPN is, dan zul je misschien een down-time meekrijgen.

Anoniem: 123510

Dus mijn kosten zijn dan gewoon 35 voor adsl en 10 euro voor belbudget. En daar komt dan niks extras meer bij?.

• defiant
    • Registratie: Juli 2000
    • Laatst online: 20:50

defiant

Moderator General Chat
    Mijn eerste stappen richting in een tweakdsl abonnement zijn gezet, ik heb ter overgang een planet internet adsl "standard" abonnement genomen, met opzeg mogelijkheid binnen 3 maand. Reden hiervoor is toch dat ik nu snel van @home af moet vanwege de proeftijd daar, en ik kan aan de hand van de modemwaarden kijken hoe de kwaliteit is van de lijn. Daarnaast zijn de bbned aanbiedingen alleen beschikbaar als er daadwerkelijk overgeschakelt is naar adsl2+, waardoor ik nu alleen voor tis kan kiezen.

Ben alleen benieuwd wat voor een modem ik krijg bij planet, zou opzich wel goed uitkomen in combinatie met een eventueel tis abbo, want daar worden geen gratis modems geleverd.

Daarnaast is het natuurlijk afwachten wat er in 2006 nog gebeurd, aangezien alle aanbiedingen per 31-12 aflopen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

• Tuumke
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 03-09-2022

Tuumke

Shingaling?

Defiant schreef op maandag 19 december 2005 @ 14:22:
    Mijn eerste stappen richting in een tweakdsl abonnement zijn gezet, ik heb ter overgang een planet internet adsl "standard" abonnement genomen, met opzeg mogelijkheid binnen 3 maand. Reden hiervoor is toch dat ik nu snel van @home af moet vanwege de proeftijd daar, en ik kan aan de hand van de modemwaarden kijken hoe de kwaliteit is van de lijn. Daarnaast zijn de bbned aanbiedingen alleen beschikbaar als er daadwerkelijk overgeschakelt is naar adsl2+, waardoor ik nu alleen voor tis kan kiezen.

Ben alleen benieuwd wat voor een modem ik krijg bij planet, zou opzich wel goed uitkomen in combinatie met een eventueel tis abbo, want daar worden geen gratis modems geleverd.

Daarnaast is het natuurlijk afwachten wat er in 2006 nog gebeurd, aangezien alle aanbiedingen per 31-12 aflopen.
    ik heb oko de 1e stappen ondernomen..
    chello opgezegt.
    we wachten nog op een bevestiging e.d. en als we dan weten wanneer dat stopt, dan mooi TweakDSL aanvragen

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    Tuumke schreef op maandag 19 december 2005 @ 15:46:
    [...]

ik heb oko de 1e stappen ondernomen..
    chello opgezegt.
    we wachten nog op een bevestiging e.d. en als we dan weten wanneer dat stopt, dan mooi TweakDSL aanvragen
    Ik zou juist gelijk TweakDSL aanvragen, misschien een weekje dubbele verbinding, maar dan heb je geen downtime..

http://specs.tweak.to/5253

• Tuumke
    • Registratie: Januari 2002
    • Laatst online: 03-09-2022

Tuumke

Shingaling?

Dimmu schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:10:
    [...]

Ik zou juist gelijk TweakDSL aanvragen, misschien een weekje dubbele verbinding, maar dan heb je geen downtime..
    das waar :)
    maar dan mot ik wel ff me pa overhalen :P

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• j_bos
    • Laatst online: 10:46
    Ik ga de verbinding bij m'n ouders omzetten naar www.surfsneladsl.nl
    Had ze graag bij Tweak gehouden maar m'n pa vind 69 euro voor 8 Mbit te duur en heeft denk ik weinig zin om een nieuw modem en overstapkosten te betalen.
    12 maanden zijn al lang voorbij dus kan gewoon opzeggen. Modem krijg ik bij surfsnel gratis en er zijn ook geen aansluitkosten. 10 Mbit voor 27,95 tegenover 34,95 bij Tweak.

Gelukkig heb ik hier in mijn studentenunit met 5 personen Tiscali via Tweak :) Dat kan helaas niet bij m'n ouders. Geen Tiscali netwerk en dan word Tweak toch minder interessant.

Verder hardstikke tevreden over Tweak en vind het dan ook jammer dat ik mijn ouders moet overzetten.

• Viper®
    • Niet online
    ^

Je kan toch overstappen naar Adsl2 van Tweak over BBned of ben ik nou scheel

• burne
    • Registratie: Maart 2000
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

j_bos schreef op maandag 19 december 2005 @ 16:40:
    Ik ga de verbinding bij m'n ouders omzetten naar www.surfsneladsl.nl
    Je weet dat dat niet mag? ("SurfSnel ADSL is exclusief beschikbaar voor alle studenten en medewerkers van op SURFnet aangesloten instellingen.") Je weet dat het een rottige manier van subsidiefraude is als je het toch doet?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• j_bos
    klopt maar dat kost eenmalig 89 euri en dan 34,95 per maand terwijl ik gratis modem krijg en aansluiting bij Surfsnel.
    En Surfsnel is per maand 7 euro goedkoper en dan heb ik ook 10 Mbit.

• j_bos
    Burne schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:02:
    [...]

Je weet dat dat niet mag? ("SurfSnel ADSL is exclusief beschikbaar voor alle studenten en medewerkers van op SURFnet aangesloten instellingen.") Je weet dat het een rottige manier van subsidiefraude is als je het toch doet?
    Dat mag ik wel, want ik ben student en als ik thuis (bij mijn ouders) mijn verbinding op surfsnel wil is dat mijn keuze. Ik kan niet voor niks bij het aanmeldformulier een ander opleveradres invullen als mijn eigen adres ;)

[Voor 3% gewijzigd door j_bos op 19-12-2005 17:10]

• Phoenix-X
    • Registratie: December 2004
    • Niet online
    Heb nu nog UltraDSL via zo'n oude E-tech modem/router met 4 poorts switch en wil overstappen naar het B10 abbo.
    Ik gebruik alle 4 de LAN poorten en wat ik zie zijn er nu dan 2 modem mogelijkheden om er 4 te behouden echter beschikken de Zyxell P-2602HW en de Speedtouch 716WL allebei over een WLAN en deze heb ik niet nodig.
    Heb gekeken op de websites of het mogelijk is om de WLAN uit te schakelen, maar kan hierover niks vinden.
    Kan iemand mij vertellen of die mogelijkheid er is of raden jullie een ander modem aan dat geen WLAN heeft maar wel met 4 poort switch (dus dan niet via Tweak, omdat hun die niet leveren?)

• AmdJunk
    • Registratie: Juli 2003
    • Laatst online: 01-04-2022
    net deze mail verstuurd, heel benieuwd wat daar op terug komt

Hoi

ik zie net op de site jullie aanbod voor ADSL2 voor bestaande klanten, alleen zijn daar kosten aan verbonden voor omzetten en een modem. Ik heb bij de vorige aanbieding al een modem van jullie gehad waar ik achteraf niets mee kon omdat Tis niet leverbaar was. Ik heb dat modem toch gehouden omdat jullie met een mooie aanbieding zouden komen rond november. Het is inmiddels allemaal wat later en dat zij zo, maar wat is nu jullie aanbod voor mij, het modem heb ik al (goed betaald overigens meer dan € 100,-)

bijgevoegd even de mail van jullie op mijn vraag toen.

mvg*******

LS

We hadden u graag gemeld dat u naar TIS-DSL over zou kunnen, maar
    het blijkt niet te kunnen op uw locatie.

Gelukkig gaan we wel een mooi aanbod doen voor bestaande BBned klanten
    en dat zal binnen 3 weken op onze website staan.

Nu is u al een ander modem geleverd, en we kunnen ons voorstellen dat
    dat niet helemaal de bedoeling is. Aan de andere kant heeft u dan wel
    nu een modem wat voor DSL2 geschikt is, en VoIP. En ook voor dat laatste
    zullen we binnen enkele weken ( target rond 1 november ) interessante
    aanbiedingen/diensten gaan introduceren.

--
    TweakDSL informatie <info@tweakdsl.nl>

• Mesh
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 04-05 22:01

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Blijkbaar leveren ze ook voor bestande klanten het B16WO abbonement, mits je postcode en de afstand tot de centrale hiervoor geschikt. Prijs/maand is dan Euro 49,95.

Kan alleen nergens anders op de website terugvinden wat het normaal kost, of wat het na december gaat kosten of voor hoelang dit geldt?

Vindt het alleen jammer dat je dus verplicht de modem moet aanschaffen. Had gehoopt om of via jullie router/modem combi te kunnen aanschaffen of zelf iets te kopen hiervoor.

Verder heb ik maar antwoord gehad op de helft van me vragen, zal dus nog maar een keertje moeten mailen...

Signature?

• paQ
    • Nu online
    ik heb het verleden week als nieuwe klant aangevraagd
    B16 WO over ISDN 49,95, met gratis modem

• E-jey
    • Registratie: Juni 2001
    • Niet online
    Vandaag zijn wel overgezet naar TisDSL2+. Voorheen zaten we bij HCCnet/xs4all. De overgang is vlekkeloos verlopen. Alles aansluiten ging heel makkelijk en de beschrijving was goed. Nu is het wachten op de 24mbit, niet dat het veel haast heeft. Acht mbit is snel zat.

De verbinding is stabiel en me download snelheid is 845k/sec op 1,5 km. Netjes toch?

• HoppyF
    paQ schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:04:
    ik heb het verleden week als nieuwe klant aangevraagd
    B16 WO over ISDN 49,95, met gratis modem
    Een nieuwe klant op het ADSL2+ BBned netwerk dus??
    Wel ISDN dus dat is misschien (?) afwijkend t.o.v. analoog.

Dus de volgende bewering van TweakDSL is dan onzin?
    Anders zouden er toch geen nieuwe klanten opgeleverd kunnen worden als de centrales nog niet omgebouwd zijn?
    Upgrade naar ADSL2
    voor bestaande klanten!
    Heeft er iemand al iets gehoord van een mogelijke ingangsdatum van de gemigreerde abo's?
    Als er namelijk nu lijnen daadwerkelijk opgeleverd worden kunnen de migraties toch ook meteen starten?
    Er staat nog geen verdere info op de site van TweakDSL.

[Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 19-12-2005 20:40]

• BHQ
    • Laatst online: 19:42
    Vandaag op verzoek de hcc-aanvraag op de post gedaan... ben benieuwd.

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

j_bos schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:09:
    Dat mag ik wel, want ik ben student en als ik thuis
    Alleen als je thuiswoont, en ik begrijp dat je dat nou net niet doet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• paQ
    • Nu online
    HoppyF schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:39:
    [...]

Een nieuwe klant op het ADSL2+ BBned netwerk dus??
    Wel ISDN dus dat is misschien (?) afwijkend t.o.v. analoog.
    ISDN is net de reden dat het op tiscvali nog niet zou gaan.

Toen ik belde voor mijn ISDN issue, gaf de website namelijk wel ISDN mogelijkheid aan op het BBned. Degene die ik destijds aan de lijn had kreeg ook in d'r oor gefluisterd dat het inmiddels mogelijk zou moeten zijn. Misschien was ik daarmee dan ook een van de eersten, anders had ze het vast wel geweten lijkt em zo :)

als het goed is wordt de lijn vandaag of morgen opgeleverd :)

(moet wel de TPG snel met die modem hier zijn :{ )

• digiben
    • Registratie: April 2004
    • Laatst online: 05-03 10:39
    Geplaatst op zondag 11 december 2005 01:32

quote:
    bjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:07:
    Als ze nu maar niet je TisDSL verbinding naar B10 migreren ;)
    _________________________________________________________________________________
    Dan word ik gillend gek Bjck.,,,,,want daar is nog zo omgevraagd met de mail en dus uitgelegd hoe dat zat ...ook door hun O-)
    Iedergeval we zien wel maar als dat gebeurt weet ik al weer genoeg hoe het dan zit 8)7
    _________________________________________________________________________________

Nou wat we dachten met de tweede lijn lijkt toch werkelijkheid te worden !!! 8)7
    Sinds een half uurtje lijn (eerste goede Tisadsl2)zo dood als een pier en dus geen adsl er meer op....ik dacht even ook me tweede lijntje hier bij tweak neer te laten zetten.
    Dus wat we dachten hoop ik dan toch niet Bjck |:(

TweakDSL *new and/or improved* deel 16

[Voor 4% gewijzigd door digiben op 20-12-2005 12:25]

• Sjowhan
    • Registratie: Oktober 2001
    • Laatst online: 15:26
    digiben schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:23:
    Geplaatst op zondag 11 december 2005 01:32

quote:
    bjck schreef op zondag 11 december 2005 @ 01:07:
    Als ze nu maar niet je TisDSL verbinding naar B10 migreren ;)
    Dan word ik gillend gek Bjck.,,,,,want daar is nog zo omgevraagd met de mail en dus uitgelegd hoe dat zat ...ook door hun O-)
    Iedergeval we zien wel maar als dat gebeurt weet ik al weer genoeg hoe het dan zit 8)7

Nou wat we dachten met de tweede lijn lijkt toch werkelijkheid te worden !!! 8)7
    Sinds een half uurtje lijn (eerste goede Tisadsl2)zo dood als een pier en dus geen adsl er meer op....ik dacht even ook me tweede lijntje hier bij tweak neer te laten zetten.

Omfg :X
    Hoe bedoel je pech hebben.. gelijk Tweak gecontact?

http://specs.tweak.to/5253

• Xandrios
    digiben schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:23:

Als dat echt het geval is, dan zou je dus nu BBned op die lijn moeten hebben? Dat valt te testen door het modem op 0/35 (VPI/VCI) in te stellen, in plaats van de 0/34. Maar ik moet zeggen dat het me erg sterk lijkt, tweakdsl zou dan namelijk een van hun eigen (nieuwe) TisDSL2 lijnen wegmigreren. Behalve dat dat een flinke kostenpost is, is dat contractueel ook niet echt zomaar mogelijk met Tiscali....

[Voor 24% gewijzigd door Xandrios op 20-12-2005 13:21]

• BlackB1rd
    • Laatst online: 18-05 10:00
    Ben ik de enige die de aanbieding voor bestaande klanten niet wereldschokkend vind? We zijn de laatste maanden toch wel als melkkoe gebruikt met onze peperdure verbinding. Nu blijkt de zgn. aanbieding, voor zover ik het begrijp, niets meer te zijn dan hetzelfde bedrag wat nieuwe leden na 6 maanden gaan betalen. Deze hebben dus zelfs nog flink meer voordeel. Het is best begrijpelijk dat werving van nieuwe leden prioriteit heeft, maar om "ons" op zo'n ondankbare manier te benadelen... Sorry maar ik vind het een vreemde gang van zaken.

edit: na even de wat oudere reacties beter doorgelezen te hebben, kom ik erachter dat ik toch niet de enige ben ;)

[Voor 12% gewijzigd door BlackB1rd op 20-12-2005 13:53]

Een hele zooooi

• digiben
    @dimmu ja ja heb gelijk gebeld en alleen ja zeggen ze lijkt me sterk en wisten verders van niks :'(
    Dus even maar afwachten zal wel lang gaan duren nu met deze feestdagen hahaha.

@Xandrios...nee ik heb(nog)geen bbnet alles is er af zo dood als een pier dus geen adsl lampje meer op de lijn.
    Alles al geprobeerd ander modem splitter etc maar niks mocht helpen,dus gebeld en ook zeggen geen adsl op de lijn vreemd zijden ze net bij de helpdesk.
    Zij al zal toch niet zo zijn dat ze me goede afsluiten....nee zij die dat lijkt me sterk maaaaar hij wist het niet zeker O-)
    Dus eens afwachten wat het word,worden lange dagen heb ik zo,n gevoel met even twee aansluitingen over zetten pffffffff

• R2
    • Registratie: Juli 1999
    • Laatst online: 14-02-2022

R2

@BlackB1rd:
    Niet wereldschokkend nee, maar ik ben al blij dat ik binnenkort mijn 69,95 euro abo om kan zetten naar een 34,95 euro abo, die dan ook nog eens ietsje sneller is. Scheelt op jaarbasis toch zo'n 420 euro.
    Uiteraard mogen ze van mij best met een beter aanbod komen, ik zit sinds januari 2003 bij TweakDSL en zou het wel leuk vinden om nu ook eens van een superaanbieding gebruik te kunnen maken..

[Voor 3% gewijzigd door R2 op 20-12-2005 13:37]

• digiben
    OOh toch niet wat ik dacht met me eerst lijn :*) ...wat het geweest is weet ik niet maar na bellen met helpdesk waarom me adsl van me lijn(tisadsl2) was is het nu gelukkig weer verholpen .(toch netjes en snel via de helpdesk )
    Wat het geweest is wisten ze niet te vertellen ..maar me tweede lijn via bbnet (b10 abo)kon die me niet vertellen wanneer die gereed zou zijn!.
    Iedergeval we wachten weer rustig af wanneer me tweede lijn richting tweak gaat van bbnet (xsdsl adsl1)naar tweakdsl (adsl2 b10 )
    Dus iets te snel overspannen geweest aan deze kant _/-\o_

• bjck
    Dat is weer even opgelucht ademhalen :P

Leuke situatie om weer op te lossen ook opzich voor een doorbijter bij een ISP. (afgezien van de kosten voor een ISP)

• BobDay
    • Registratie: December 2001
    • Laatst online: 29-05 10:34
    BlackB1rd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:29:
    Ben ik de enige die de aanbieding voor bestaande klanten niet wereldschokkend vind? We zijn de laatste maanden toch wel als melkkoe gebruikt met onze peperdure verbinding. Nu blijkt de zgn. aanbieding, voor zover ik het begrijp, niets meer te zijn dan hetzelfde bedrag wat nieuwe leden na 6 maanden gaan betalen. Deze hebben dus zelfs nog flink meer voordeel. Het is best begrijpelijk dat werving van nieuwe leden prioriteit heeft, maar om "ons" op zo'n ondankbare manier te benadelen... Sorry maar ik vind het een vreemde gang van zaken.

edit: na even de wat oudere reacties beter doorgelezen te hebben, kom ik erachter dat ik toch niet de enige ben ;)
    Na mijn mening mag je het helemaal geen aanbieding noemen, het lijkt mij niet meer dan logisch dat bestaande klanten ook de overstap kunnen maken naar adsl2.

43% of all statistics are worthless

• Cyberpope
    • Registratie: April 2000
    • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, de aanbieding is niet wereld schokkend. Maar ik heb me toch al neergelegd dat voor goedkoper internet je elke keer moet gaan hoppen van provider.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• IceStorm
    • Registratie: Februari 2000
    • Laatst online: 21:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik loop ondertussen al een week of 2 met de gedachte om na 7-8 jaar weg te gaan bij @Home en over te stappen op iets anders (dus ADSL :)). Aangezien ik wel ongeveer dezelfde snelheden wil houden (6000 kbit/700 kbit) als dat ik nu heb ben ik bij TweakDSL uitgekomen op TweakDSL B10 voor 34,95 per maand (ipv 47,95 bij @home).

Nou ben ik bezig om me in te lezen maar ik snap niet goed waar het verschil in snelheid tussen TisADSL2 en B10 vandaan komt (terwijl dit niet in de prijs tot uiting komt). Ik heb namelijk aan 10 mbit meer dan genoeg maar voor 5 euro meer meer dan het dubbele krijgen is natuurlijk wel interessant.

Damn, het is wel lastig hoor om een beetje inzicht te krijgen in alle mogelijkheden :D

[edit]Hmm ok, volgens de postcode check kan ik geen TisADSL krijgen maar alleen B10. Weer een keuze minder dan :P

[Voor 15% gewijzigd door IceStorm op 20-12-2005 19:19]

• Aalard99
    Even een reply op de snelheidsproblemen die ik had in de avond met verkeer wat over AMS-IX gaat. Ik had een mailtje gestuurd naar de helpdesk en kreeg vandaag antwoord terug dat er inderdaad iets gevonden was wat niet helemaal goed ging qua routering.

Net even getest en ik heb nu de maximale snelheid met downloaden over ams-ix ( 850Kb/sec van test.leaseweb.nl )

Dus ben erg tevreden hoe dit is opgelost, petje af.

• Badger
    • Laatst online: 10-05 17:17
    Hier nog iemand die bijna over gaat stappen naar TweakDSL.

Is er al iets bekend wanneer TisADSL2 via ISDN beschikbaar komt?
    Gaat er iets veranderen aan de prijs/snelheid van het B10 abbo in de nabije toekomst om deze meer op 1 lijn te krijgen met TisADSL2?
    (eigenlijk dezelfde vragen als IceStorm)

Is er een spamfilter-optie aanwezig op de mail?
    What about reverse-DNS?

Huh? Was dit? TweakDSLB10MC Zag dat ineens bij mijn postcode staan.

[Voor 9% gewijzigd door Badger op 20-12-2005 21:42]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee