TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.496 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20

mjl

Ugh

Wat me nou nergens duidelijk beschreven staat is welke modems bij welke abbonementen geeverd worden. Ik heb nu Demon 2/1 met een zyxel, die kan echter het brute poortgebruik van bittorrent clients niet aan en knalt er dus geregeld uit dus een modem die wat krachter is is wel een noodzaak bij een overstap.

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
mjl schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 16:26:
Wat me nou nergens duidelijk beschreven staat is welke modems bij welke abbonementen geeverd worden. Ik heb nu Demon 2/1 met een zyxel, die kan echter het brute poortgebruik van bittorrent clients niet aan en knalt er dus geregeld uit dus een modem die wat krachter is is wel een noodzaak bij een overstap.
Dan heb je hem zeker in router mode staan. In bridge mode en intensief p2p gebruik (emule/bittorrent) en een half jaar niet uitgezet heeft de modem hier nog nooit doen struikelen.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
Ik heb inmiddels VoIP aan de praat op de Copperjet 1616-2P.
Op mijn Sipura-1001 is het mogelijk om dialplans in te stellen, maar ik vraag me af of de Copperjet ook een dergelijke functie kent? Via telnet is in ieder geval een digitmap in te stellen, maar daar kan je niet hetzelfde mee bereiken als met een dialplan volgens mij, of wel? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, omdat ik niet al te snugger ben op het gebied van adsl en dit hele topic erover gaat, heb ik 2 vraagjes mbt het doe-het-zelf-pakket van tweakdsl.

1: moet ik mijn splitter nou in de meterkast ergens aansluiten bij waar de hoofdlijn mijn huis inkomt of kan ik het gewoon bij de telefoon uitgang beneden bij mijn huistelefoon aansluiten?

2: ik hebmaar 1 zo'n rj-11 kabeltje gehad en volgens de tekening heb ik er een nodig die van de splitter naar de modem gaat en een van de splitter naar de telefoon, klopt dit? (naaistreek wel van hun)

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ff tussenvraagje:hoe zet ik mn zyxel in bridged mode want ik van precies hetzelfde last als mjl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Deathscythehell schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:39:
ff tussenvraagje:hoe zet ik mn zyxel in bridged mode want ik van precies hetzelfde last als mjl...
Standaard staat ie in Bridge mode. Router mode gebruik je alleen maar als je er een switch achter hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:03
Deathscythehell schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:39:
Volgens mij staat ie daar standaard op... Dus als je niks veranderd hebt, ook nu niet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:37:
Beste mensen, omdat ik niet al te snugger ben op het gebied van adsl en dit hele topic erover gaat, heb ik 2 vraagjes mbt het doe-het-zelf-pakket van tweakdsl.

1: moet ik mijn splitter nou in de meterkast ergens aansluiten bij waar de hoofdlijn mijn huis inkomt of kan ik het gewoon bij de telefoon uitgang beneden bij mijn huistelefoon aansluiten?
Als je een snellere ADSL verbinding hebt besteld is dit wel aan te raden om het hier te plaatsen. Je kan het proberen op het aansluitpunt waar nu het toestel zit, maar is dat het enige toestel/aansluitpunt dan in huis? Want er mag niets aangesloten zijn tussen de hoofdaansluiting en de splitter.
2: ik hebmaar 1 zo'n rj-11 kabeltje gehad en volgens de tekening heb ik er een nodig die van de splitter naar de modem gaat en een van de splitter naar de telefoon, klopt dit? (naaistreek wel van hun)
Zo'n standaard kabeltje met 2x RJ11? Die kosten geen drol, lijkt mij geen besparing maar een 'missertje' met inpakken. Even bellen krijg je er vast zo 1-tje thuis gestuurd nog (als je hem al nodig hebt).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Ik heb sinds vandaag dus ook tweak dsl, en wat ik nog graag wou weten is hoe ik mijn webspace moet gebruiken...

bij @home zette ik iets in de dir en als ik dan naar de webadres ga, kan ik het allemaal zien en downloaden

ik heb het hier geprobeerd en kreeg forbidden acces.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik had in dit topic aangegeven dat ik problemen had met mijn linesync, haalde "maar" 15Mbit op 705 meter van de centrale... Van alles geprobeerd en toch maar eens maar modem gereset naar default (Had al een keer een firmware update gedaan) en alles opnieuw ingesteld...

En...

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1227 kbps
Downstream Speed: 17774 kbps

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 6 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 10 db

:) :) :)

Haal nu een strakke 1700 Kb/s van de nieuwsserver, dit is waarschijnlijk het maximale wat ik uit mijn lijn kan halen en ik ben blij ;)

:(

Zet ik mijn modem uit/aan en weer terug op 15Mbit, mijn db waardes zijn ook ineens minder ?!?

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 6 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 11 db

Zucht...

[ Voor 30% gewijzigd door Tags NL op 04-01-2006 20:25 ]

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Op het moment dat je modem verbindt bepaalt hij de downstream (andere kant doet upstream). Als er een ligte verstoring/ruis is op moment van 'intrainen' zie je 15Mbps wellicht en als die er toevallig dan niet is 17Mbps. Nu zou de verbinding als hij op 17Mbps is verbonden en die verstoring/ruis komt weer langs toch errors gaan geven en onderuit gaan daardoor waarschijnlijk.

Vroeger ging het met 32 of 64Kbps blokjes, nu kan het met hele Mbits gaan de verschillen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:32:
Op het moment dat je modem verbindt bepaalt hij de downstream (andere kant doet upstream). Als er een ligte verstoring/ruis is op moment van 'intrainen' zie je 15Mbps wellicht en als die er toevallig dan niet is 17Mbps. Nu zou de verbinding als hij op 17Mbps is verbonden en die verstoring/ruis komt weer langs toch errors gaan geven en onderuit gaan daardoor waarschijnlijk.

Vroeger ging het met 32 of 64Kbps blokjes, nu kan het met hele Mbits gaan de verschillen ;)
Mmm, da's wel minder :( Maar snap niet wat die ruis op mijn lijn is? (Of op de lijn naar de centrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:22
Zitten er binnenkort nog snelheidsverhogingen/prijsverlaging in te komen voor de adsl1 lijnen?
adsl2 is waarschijnlijk voorlopig nog niet leverbaar hier vermoed ik.. maar in vergelijking met de adsl2 lijnen begin ik nu wel heel duur uit te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:34:
[...]

Mmm, da's wel minder :( Maar snap niet wat die ruis op mijn lijn is? (Of op de lijn naar de centrale)
Die SNR geeft verhouding weer tussen ruis en signaal zegmaar. Bij 0dB is het even hard en kan modem dus niets opmaken uit de lijn. Bij 3dB is signaal 2x zo hard als de ruis en met 6dB dus twee keer zo hard.

Nu is ruis een beetje variabel, wordt veroorzaakt door storingen van buitenaf en andere naastgelegen lijnen, en dat kan soms schelen. Als je modem precies naar de lijn kijkt om te verbinden op een goed moment pakt de snelheid hoger op. Alleen kan je dan je SNR soms (te)veel zien zakken op de 'mindere' momenten. Resulteert in errors en uiteindelijk mogelijk zelfs in wegvallen/herverbinden van de lijn. Het constant dan weer herstarten van je modem kom je in een circel terecht ;)

Wat opvalt is trouwens dat de andere kant bij 17Mbps 2x zoveel vermogen over je lijn zendt voor je downstream dan bij 15Mbps, waarom dit zoveel verschilt is een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:23
Het valt mij op dat verkeer uit het buitenland, vooral de vs erg traag gaat. Met demon ging het een stuk vlotter allemaal.

Cambrium heeft toch wel een beetje lijnen naar buiten mag ik hopen...?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Cambrium heeft voor internationaal verkeer True als partner. De route die verkeer neemt bepaalt de andere kant natuurlijk naar jou toe en niet Cambrium.

http://noc.trueserver.nl/

Voldoende denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• re.run
  • Laatst online: 04-09 15:56
bjck schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 01:21:
'k Zit nog te denken wat jij hebt aanstaan waardoor je al die websites in je logs voorbij ziet komen eigenlijk. Enig idee?
...
Ik heb echt geen id... volgens mij is dat de standaard instelling van mijn modem. Ik zal het morgen eens met een andere pc proberen. Kijken of dat wat uitmaakt.

Thanks iig
re.

Zou het trouwens iets te maken kunnen hebben met de link speed / duplex mode? Deze staat nu op Auto Negotiation

[ Voor 13% gewijzigd door re.run op 04-01-2006 21:39 ]

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Nou die speedtest van ze gaat waardeloos, schommelt tussen de 60 en 650 kbyte de waardes die ik op het modem zie.

Volgens mij heb men het hier eerder een keer over gehad.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
re.run schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:37:
[...]

Ik heb echt geen id... volgens mij is dat de standaard instelling van mijn modem. Ik zal het morgen eens met een andere pc proberen. Kijken of dat wat uitmaakt.

Thanks iig
re.

Zou het trouwens iets te maken kunnen hebben met de link speed / duplex mode? Deze staat nu op Auto Negotiation
Gewoon proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:04:
Ik had in dit topic aangegeven dat ik problemen had met mijn linesync, haalde "maar" 15Mbit op 705 meter van de centrale... Van alles geprobeerd en toch maar eens maar modem gereset naar default (Had al een keer een firmware update gedaan) en alles opnieuw ingesteld...

En...

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1227 kbps
Downstream Speed: 17774 kbps

Zucht...
Wat was jouw upload snelheid in KB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

WiNlUx schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 21:59:
[...]

Wat was jouw upload snelheid in KB/s?
Iets van 127 Kb/s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 20:58:
[...]

Die SNR geeft verhouding weer tussen ruis en signaal zegmaar. Bij 0dB is het even hard en kan modem dus niets opmaken uit de lijn. Bij 3dB is signaal 2x zo hard als de ruis en met 6dB dus twee keer zo hard.

Nu is ruis een beetje variabel, wordt veroorzaakt door storingen van buitenaf en andere naastgelegen lijnen, en dat kan soms schelen. Als je modem precies naar de lijn kijkt om te verbinden op een goed moment pakt de snelheid hoger op. Alleen kan je dan je SNR soms (te)veel zien zakken op de 'mindere' momenten. Resulteert in errors en uiteindelijk mogelijk zelfs in wegvallen/herverbinden van de lijn. Het constant dan weer herstarten van je modem kom je in een circel terecht ;)

Wat opvalt is trouwens dat de andere kant bij 17Mbps 2x zoveel vermogen over je lijn zendt voor je downstream dan bij 15Mbps, waarom dit zoveel verschilt is een raadsel.
Ja, het verschilde nogal inderdaad en kan het ook niet verklaren... Zal nog eens mijn stekkers controleren en eventueel opnieuw maken (Morgen) Raar gedoe dat ADSL2+, met mijn BBNed ADSL1 8Mbit had ik nooit dit soort "glitches" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Opzich is dat dan weer beter dan ADSL1! Maar komt dat door de nieuwe techniek, doordat ie sneller gaat? Ik haal hier namelijk maar iets van 89 KB/s op ADSL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

ik heb enkele vragen over TweakDSL

zit er aan te denken om dit te gaan nemen en dan in de vorm van ADSL2

heb niet het hele topic doorgelezen omdat me dat toch iets te veel is

ik wil graag het 16~24Mbit abbo ik zie op de tweakDSL site nergens iets staan over wat voor een modem je krijgt en of je daar voor moet betalen. daarnaast kan ik mijn oude Splitter gebuiken of is dat anders met ADSL2?

mijn afstand tot de HVD is:

Lengte vanaf HVD in meters 2260 m is het dan wel verstandig om ADSL2 te nemen??

ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 13-09 18:12
Hmm, het lijkt toch allemaal wel positief bij TweakDSL :) denk dat ik morgen ook maar ga overstappen van demon naar tweak.

Alleen die kostenpagina daar zijn nog een paar dingetjes me niet helemaal duidelijk:

- Setupkosten van 75€, zijn dat de kosten als je een abbo aanvraagt? (dus ook bij migratie) En zal ik deze dus ook moeten betalen?
- Extra PSTN - Dit is een voicekanaal 3,50€. Dit is voor voDSL ofzo?
- En dan nog het modempakket van 25€, zijn dit verplichte kosten ook als je een gratis modem aanvraagt?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Twix schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 23:13:

ik wil graag het 16~24Mbit abbo ik zie op de tweakDSL site nergens iets staan over wat voor een modem je krijgt en of je daar voor moet betalen. daarnaast kan ik mijn oude Splitter gebuiken of is dat anders met ADSL2?
Modem keuze (en kosten) zie je als je gaat bestellen het duidelijkst. Als je gewoon je postcode ingeeft en dan product kiest en 'bestel' klinkt in de popup zie ergens modems voorbij komen. Je kan niet perongeluk bestellen als je daar niet voorbij gaat verder natuurlijk.
Lengte vanaf HVD in meters 2260 m is het dan wel verstandig om ADSL2 te nemen??

ik hoop dat iemand hier antwoord op kan geven?
Of je dan 16Mbps gaat halen is wel de vraag. De ene lijn van 2260meter misschien nog net, de andere niet bijvoorbeeld. Je weet het toch niet en meer zit er niet in dan maximaal in die lijn immers ook. Al zou er 13Mbps uit te halen zijn, nogsteeds mooi toch? Andere ISP / DSL leverancier haalt dan ook niet veel meer immers.

Kijk anders hier eens naar deze grafiek.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 04-01-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het btw van het moment van opsturen van het contract tot de daadwerkelijk aansluiting/ontvangst van modem ongeveer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:40:
Hoe lang duurt het btw van het moment van opsturen van het contract tot de daadwerkelijk aansluiting/ontvangst van modem ongeveer??
Ik heb gisteren via de site aangemeld + alle papieren gefax-ed.
Vandaag kreeg ik per mail bevestiging dat alles in orde is en de boel is aangevraagd. Verwacht: 10-15 werkdagen.

-edit-

En ik kreeg vandaag ook per post login gegevens voor customer menu en e-mail. Werkt allemaal al netjes. Gaat dus vlot!

ps.: Dit is wel een nieuwe ADSL verbinding, ik heb namelijk nooit ADSL gehad.

[ Voor 63% gewijzigd door ericafterdark op 05-01-2006 01:20 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar adsl2 (zit al bij tweakdsl) maar wat is in vergelijking met adsl 1 (op het prijsverschil na) nu werkelijk het nut van 10+ Mbit als online video met 4 Mbit momenteel al vloeiend loopt en het downloaden van nieuwsgroepen standaard ook niet sneller is? Wat prijs betreft wil ik best overstappen maar heb niet zo'n behoefte aan onvoorziene opstartproblemen (lees downtime) vaN adsl2 of loopt alles al probleemloos?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen een aantal dagen komen ze een nieuwe Zyxel modem brengen ivm een defect VoIP port.

Weet iemand toevallig of ik dan ook gelijk de oude mee moet geven of moet ik deze later terugsturen naar Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 03:17:
Binnen een aantal dagen komen ze een nieuwe Zyxel modem brengen ivm een defect VoIP port.

Weet iemand toevallig of ik dan ook gelijk de oude mee moet geven of moet ik deze later terugsturen naar Tweak?
Je moet een oude modem binnen 10dagen na ontvangst van de nieuwe modem op eigen kosten terugsturen naar Tweak. Doe je het niet, dan brengen ze hem keihard in rekening.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Hoi, was er ook nog.

Ik wil effe weten of meer mensen de ervaring delen dat buitenlandse sites echt merkbaar te langzaam binnen komen. Ook downloads van de grote amerikaanse sites komen bijna niet boven de 100 kbyte ze hangen er meestal nog ver onder.

Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Centauriprime schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 08:52:
Hoi, was er ook nog.

Ik wil effe weten of meer mensen de ervaring delen dat buitenlandse sites echt merkbaar te langzaam binnen komen. Ook downloads van de grote amerikaanse sites komen bijna niet boven de 100 kbyte ze hangen er meestal nog ver onder.

Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben.
Heb je een linkje? Lijkt me handiger om te vergelijken om allemaal van dezelfde site te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Download.com bijvoorbeeld, lees nergens dat ze gecapte lijnen hebben of bandbreedte problemen. Op dir moment komt de snelheid niet hoger dan 150kbyte.

Heb willekeurig deze gepakt.
http://www.download.com/T...10441791.html?tag=sptlt_g

Ook bijv. de spedtest van true gaat langzaam en onstabiel.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik zit hier nog met 2/1, maar wel tweak, en ik haal via noc.trueserver.nl wel de gewenst snelheid, 218 KB/s constant. Van download.com begint het wat langzamer, maar klimt wel naar de 200 KB/s toe...

[ Voor 23% gewijzigd door The Wizard op 05-01-2006 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Je moet eens tracen naar die website.
Waarschijnlijk gaat 't via above.net, wat een van de drukste routes is naar Amerika en terug..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dimmu schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:31:
Je moet eens tracen naar die website.
Waarschijnlijk gaat 't via above.net, wat een van de drukste routes is naar Amerika en terug..
Ja, je hebt gelijk, de ping schiet omhoog zo gauw je in Amerika beland.
1 13 ms 13 ms 13 ms 84.245.2.1
2 14 ms 14 ms 14 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

3 15 ms 14 ms 14 ms core3-eth1.tc1.cambrium.net [217.19.16.3]
4 15 ms 16 ms 14 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

5 15 ms 14 ms 14 ms ge-5-3-0.705.mpr3.ams1.nl.above.net [82.98.253.1
69]
6 101 ms 119 ms 101 ms so-3-0-0.cr1.lga1.us.above.net [64.125.27.185]
7 122 ms 121 ms 258 ms so-3-0-0.cr1.ord2.us.above.net [64.125.27.169]
8 175 ms 173 ms 172 ms so-4-0-0.mpr3.sjc2.us.above.net [64.125.30.213]

9 173 ms 173 ms 173 ms so-4-0-0.mpr1.sfo3.us.above.net [64.125.31.122]

10 169 ms 169 ms 169 ms 64.124.44.37.available.above.net [64.124.44.37]

11 171 ms 170 ms 170 ms vlan700.365-sfo1-6506-1.cnet.com [216.239.127.41
]
12 170 ms 170 ms 170 ms ge5-2.xch-sfo1-6506-1.cnet.com [216.239.127.22]

13 * * * Time-out bij opdracht.
14 177 ms 176 ms 176 ms ge5-2.att-sql1-6506-2.cnet.com [216.239.127.25]

15 174 ms 174 ms 173 ms c10-gdl-xw-lb.cnet.com [216.239.115.131]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Dit viel mij ook op idd, zo'n beetje al het verkeer gaat via above. Ook azie, wat echt tergend langzaam gaat.

Die 2000mbit richting new york zal die vollopen?

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 01:06:
[...]

Ik heb gisteren via de site aangemeld + alle papieren gefax-ed.
Vandaag kreeg ik per mail bevestiging dat alles in orde is en de boel is aangevraagd. Verwacht: 10-15 werkdagen.

-edit-

En ik kreeg vandaag ook per post login gegevens voor customer menu en e-mail. Werkt allemaal al netjes. Gaat dus vlot!

ps.: Dit is wel een nieuwe ADSL verbinding, ik heb namelijk nooit ADSL gehad.
Dank je voor de snelle reactie!
Heb zelf ook op het nieuwe adres nog geen ADSL gehad, moest wachten op de KPN gegevens daarom duurde het iets langer voordat de brief daadwerkelijk op de bus kon naar TweakDSL.
Ben echter wel vergeten het KPN contract toe te sturen, weet niet of dit een probleem is? Of dat dit gedurende het aansluiten ook nog opgestuurd kan worden, zonder dat de boel stop komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ben sinds deze week verhuisd naar m'n nieuwe flat, heb een bbned 10mbit aansluiting. Modem is een 816-2p, aangesloten, dsl lampje + ethernet branden. Maar krijg geen ip nummer onder WAN info.

Zit er trouwens een cdrom bij deze modem? Kan die op dit moment niet vinden :(

Heb trouwens ook geen mogelijkheid om een username/wachtwoord in te vullen a la KPN dsl (Speedtouch 510), klopt dat?

Heb tweakdsl al gebeld en er is een ticket aangemaakt, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg :o

edit: heb de standaard preconfig gedaan: rfc 1483 bridged. Maar ik snap niet helemaal hoe de pc dan het internet ip nummer zou moeten krijgen, heb netwerkkaart daar een fixed adres in dezelfde range gegeven. :? VPI en VCI staan goed.

Vond de speedtouch 510 installatie toch wel iets duidelijker.

[ Voor 25% gewijzigd door Quantor op 05-01-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
bbned maakt gebruik van rfc 1483, dus je hoeft geen username wachtwoord in te vullen.

Controleer eerst wie eventueel een ip moet krijgen, het modem of je nic in je computer. Routed of bridge stand op het modem.

oja en voor bbned gebruik je vpi=0 vci=35
heb netwerkkaart daar een fixed adres in dezelfde range gegeven
Die moet op dhcp

[ Voor 27% gewijzigd door Centauriprime op 05-01-2006 12:53 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk kijk ik er totaal overheen, ik zit nu te denken om van demon over te stappen naar tweakdsl B10, maar op welke snelheid zijn de lijnen van de usenet servers van tweakdsl gecapped. Bij demon heb je per thread max 50Kb/s en heb je er 3, dus max 150 kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:43:
Waarschijnlijk kijk ik er totaal overheen, ik zit nu te denken om van demon over te stappen naar tweakdsl B10, maar op welke snelheid zijn de lijnen van de usenet servers van tweakdsl gecapped. Bij demon heb je per thread max 50Kb/s en heb je er 3, dus max 150 kb/s.
volgens mij zijn die niet capped? (of heel hoog :P )
ik had volgens mij al gelezen dat iemand 1700kb/s haalde..
weet alleen niet of dit van de usenet server van tweaknet is..
lijkt me wel :)

zo ff me pa bellen dat ie het moet gaan aanvragen...

[ Voor 5% gewijzigd door Tuumke op 05-01-2006 10:56 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:51
The Wizard schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:34:
[...]

[...]
Komt dat niet gewoon omdat je onder de grote plas doorgaat en helemaal naar de westkust? Ik haal (met een versatel adsl abo) naar de westkust ook dergelijke pings, naar de oostkust ongeveer de helft ervan.

Ow en over de modem, die hadden we hier binnen een week na het opsturen van het contract binnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Jesse op 05-01-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Tuumke schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:55:
[...]

volgens mij zijn die niet capped? (of heel hoog :P )
ik had volgens mij al gelezen dat iemand 1700kb/s haalde..
weet alleen niet of dit van de usenet server van tweaknet is..
lijkt me wel :)

zo ff me pa bellen dat ie het moet gaan aanvragen...
Ik had gehoord dat 't 10Mbit max is voor alle abonnementen, en bij extra bijbetaling krijg je 10 meer..
Maar of dit nog steeds geldt weet ik niet ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:40
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 03:17:

Ik heb eeen zyxel 2602 maar ik krijg dus die voippoorten ook niet aan het werk. Blijven een continue ingesprektoon geven wat ik ook wijzig. Wat waren jou klachten en hoe ben je erachter gekomen dat de voippoort defect was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:52:
offtopic:
Als je eens in de Asus wilt kijken naar je lijngegevens: [rml]slomnoel in "[ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveil..."[/rml] . Niets zomaar veranderen en wel even je PC een vast IP geven natuurlijk en direct aan modem hangen. PC geef je 192.168.1.10/255.255.255.0 ofzo en modem luistert naar: http://192.168.1.1/
Lijn wordt pas de 7e opgeleverd, nog even wachten dus. En gaat zeker iets wijzigen want nu in bridge modus >:)
En dat inloggen is al gelukt idd

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:19
Ik heb nu nog internet via Wanadoo, maar wil graag overstappen op Tweakdsl. mijn contract loopt nog tot 30 mei 2006. Wat is de snelste manier om over te stappen als 30 mei mijn contract afloopt? wanneer kan ik me dan het beste bij TweakDSL aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Quantor schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 10:03:
Ben sinds deze week verhuisd naar m'n nieuwe flat, heb een bbned 10mbit aansluiting. Modem is een 816-2p, aangesloten, dsl lampje + ethernet branden. Maar krijg geen ip nummer onder WAN info.

Zit er trouwens een cdrom bij deze modem? Kan die op dit moment niet vinden :(

Heb trouwens ook geen mogelijkheid om een username/wachtwoord in te vullen a la KPN dsl (Speedtouch 510), klopt dat?

Heb tweakdsl al gebeld en er is een ticket aangemaakt, maar misschien was ik niet duidelijk genoeg :o

edit: heb de standaard preconfig gedaan: rfc 1483 bridged. Maar ik snap niet helemaal hoe de pc dan het internet ip nummer zou moeten krijgen, heb netwerkkaart daar een fixed adres in dezelfde range gegeven. :? VPI en VCI staan goed.

Vond de speedtouch 510 installatie toch wel iets duidelijker.
Ik had eigenlijk dezelfde vraag maar dan in combinatie met een T3 abbo van Tweak.
Dit gaat volgens mij via Tiscali, dus ik heb mijn modem op Tiscali ingesteld en dan hoef ik ook geen username en pass op te geven, ik was daar eigenlijk wel verbaasd over.
Maar het klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Als ik het goed begrijp betaal je als je wilt overstappen dus gewoon 100 euro!

75 euro setupkosten
25 euro modempakketkosten

Naja, dan wacht ik nog wel effe, gaat echt nergens over die prijzen 7(8)7 :|

Edit: Ik krijg net antwoord terug van de tweakdsl helpdesk:
Nee, geen setup kosten. Normaliter.
Of doet u die heeeeel speciale aanbieding. Er is een waar dat wel inzit.
Maar regulier, geen migratie en geen setupkosten voor nieuwe klanten.

On Thu, 5 Jan 2006 12:40:48 +0100, winout@*********.demon.nl wrote:
> > Ok bedankt.
> >
> > Alleen de setupkosten van 75 euro. Die worden ook in rekening gebracht?
> > Totaal komt dus op 100 euro als ik het goed heb?
> >
> > m. vr. gr.
> > Winout Blaauw
Kan iemand dit bevestigen? Voor welk abbo gelden dan wel setupkosten :?

:)

[ Voor 60% gewijzigd door spokje op 05-01-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Coenen schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 11:57:
[...]

Ik had eigenlijk dezelfde vraag maar dan in combinatie met een T3 abbo van Tweak.
Dit gaat volgens mij via Tiscali, dus ik heb mijn modem op Tiscali ingesteld en dan hoef ik ook geen username en pass op te geven, ik was daar eigenlijk wel verbaasd over.
Maar het klopt?
Je hoeft inderdaad geen username/pass op te geven, tenminste dat begreep ik uit haar verhaal.
Ik heb net de handleiding van de copperjet gedownload en daar staat in dat nadat je de modem in bridge mode hebt geconfigged, je de netwerkkaart van de pc moet instellen op dhcp zodat die het ip van de provider krijgt, dat wist ik niet (heb ik niet op de brieven/formulieren die ik nu heb gezien). Dus dat ga ik vanavond eerst maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Ik zit ook te denken om per einde contract huidige provider (pas in juni '06) over te stappen naar TweakDSL. Nu heb ik gemaild naar hen en ze weten nog niet per wanneer ik kan beschikken over ADSL2 van bbned (terwijl de postcode check van bbned wel aangeeft dat het al beschikbaar is).

Ik heb nog wat vragen over de eventueel te behalen snelheid met adsl2(+). BBned geeft aan dat ik 2170 meter van de centrale zit. De 'gewone' routeplanner geeft zelfs 2900 meter aan!.
Nu wil ik graag weten of ik a.d.h.v. mijn huidige (adsl1) modem settings al iets kan voorspellen over de te behalen snelheid straks met adsl2.

Mijn huidige abbo is bij versatel up / down : 768 / 6144
Hier zijn nog wat modemwaardes van mijn alcatel speedtouch 510:

Output Power (dBm) up/down = 12 / 20
Attenuation (dB) up/down = 17 / 33
Noise Margin (dB) up/down = 15 / 12

Ik heb al enkele modjes dingen horen uitleggen over hoe je met deze waardes ongeveer de afstand kan voorspellen tot de centrale. Is het ook mogelijk om gewoon KPN oid te bellen voor een exacte lijnmeting? Ik ben nu namelijk erg tevreden met mijn +/- 650 kb/s download. En het hele overstapgeneuzel zou ik toch alleen doen als ik een verdubbeling ga halen, dus 1.2-1.3 mb/s
Modjes buigt u zich hierover en mijn dank zou aan het oneindige grenzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
spokje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:10:
Als ik het goed begrijp betaal je als je wilt overstappen dus gewoon 100 euro!

75 euro setupkosten
25 euro modempakketkosten

Naja, dan wacht ik nog wel effe, gaat echt nergens over die prijzen 7(8)7 :|
Die 25 euro klopt idd. Dat betaal je voor de splitter, kabels en verzending.

Er zijn geen setupkosten alleen afsluitkosten. Je hebt een 1 jarig contract welke na dat jaar per maand opzegbaar is. Als je binnen 2 jaar besluit weg te gaan wordt 75 euro afsluitkosten in rekening gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Probeer toch nog weer wat aan mijn verbindingsprobleem te doen, wou eigenlijk eerst maar eens updaten naar de hoogste firmware... (Heb een Zyxel 2602HW-61C)

Voor zover ik kan zien is 340MS5D0.bin de nieuwste versie die ik kan downloaden, deze word ook aangeraden in de Tiscali forums. Ik probeer deze te flashen, duurt even en dan krijg ik een error dat deze .bin file niet door het modem word geaccepteerd?

Heeft iemand al zijn 2602HW-61C ge-update en met welke file/versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:48:
Probeer toch nog weer wat aan mijn verbindingsprobleem te doen, wou eigenlijk eerst maar eens updaten naar de hoogste firmware... (Heb een Zyxel 2602HW-61C)

Voor zover ik kan zien is 340MS5D0.bin de nieuwste versie die ik kan downloaden, deze word ook aangeraden in de Tiscali forums. Ik probeer deze te flashen, duurt even en dan krijg ik een error dat deze .bin file niet door het modem word geaccepteerd?

Heeft iemand al zijn 2602HW-61C ge-update en met welke file/versie?
De Tiscali modems draaien op een apart ontwikkelde firmware. De modems van TweakDSL niet, vandaar dat het flashen met een Tisacli/ZyXEL firmware niet mogelijk is.

Voor onze TweakDSL/ZyXEL 2602HW-61C modems kan je hier de firmware halen:

ftp://ftp.europe.zyxel.com/P-2602HWL-61C/firmware/

Versie: P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip is de nieuwste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Hmm, voor de zekerheid net nog even de helpdesk gebeld, die gast wist niet echt waar ie het over had kreeg ik het idee.
Hij zei dat ik geen setupkosten hoef te betalen maar wel migratiekosten omdat ik van provider wissel :? die zijn ook 75 euro..

Edit: @Kid_E, jij had toch nog binnen de actieperiode aangevraagt, zou dat niet verschillen qua extra kosten die gemaakt worden?

[ Voor 22% gewijzigd door spokje op 05-01-2006 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Chutney schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:53:
[...]

De Tiscali modems draaien op een apart ontwikkelde firmware. De modems van TweakDSL niet, vandaar dat het flashen met een Tisacli/ZyXEL firmware niet mogelijk is.

Voor onze TweakDSL/ZyXEL 2602HW-61C modems kan je hier de firmware halen:

ftp://ftp.europe.zyxel.com/P-2602HWL-61C/firmware/

Versie: P-2602HWL-61C_V3.40(MV.4)C0_Standard.zip is de nieuwste
Ah, dat verklaart een hoop ;) Heb hem gedownload en zal het vanavond eens proberen... Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
spokje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:55:
Hmm, voor de zekerheid net nog even de helpdesk gebeld, die gast wist niet echt waar ie het over had kreeg ik het idee.
Hij zei dat ik geen setupkosten hoef te betalen maar wel migratiekosten omdat ik van provider wissel :? die zijn ook 75 euro..

Edit: @Kid_E, jij had toch nog binnen de actieperiode aangevraagt, zou dat niet verschillen qua extra kosten die gemaakt worden?
Ja ik was idd nog binnen de actieperiode. Maar dat was alleen dat de eerste 6 maanden 20 euro zouden zijn voor B10. Volgens mij waren de andere voorwaarden gelijk als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ok bedankt! :)

Edit: Inmiddels aangevraagt en idd setupkosten zijn gratis :).

[ Voor 73% gewijzigd door spokje op 05-01-2006 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Wizard schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:34:
[...]

so-4-0-0.mpr3.sjc2.us.above.net

sjc = San José

Is helemaal niet zo heel raar hoor naar de westkust van USA dit soort latencies. Oostkust is meestal ongeveer 80 en westkust zo'n 160ms. Hier komt de latency van je DSL verbinding nog bij natuurlijk van 10 a 20ms.
Centauriprime schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 09:57:
Dit viel mij ook op idd, zo'n beetje al het verkeer gaat via above. Ook azie, wat echt tergend langzaam gaat.

Die 2000mbit richting new york zal die vollopen?
Ik denk dat above.net wel wat meer heeft liggen tussen USA en Europa ;) En ook nog eens diverse bovenlangs en onderlangs. Kijk je bijvoorbeeld bij Level3 zie je 3 afzonderlijke routes/fibers van 3x OC192 gaan transatlantisch. Dat is 3x apart 3x10Gbps wat wel regelijk wat is toch? En waar nodig prikken ze er zo meer bij natuurlijk ;)

En jullie zitten nu naar de route vanaf hier naar daar te turen. Vergeet niet dat de route terug anders kan zijn!

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
Dit is wat ze hebben zeggen ze.

Afbeeldingslocatie: http://www.above.net/images/worldip0505.jpg

Geloof best wel dat above meer dan genoeg heb liggen, maar die peer afspraak tussen true en above is die nog voldoende.

Maak jezelf gebruik van Internet via tweak/cambrium, zoja merk jij het dan niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Centauriprime op 05-01-2006 18:36 ]

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Ze hebben ook nog 3 Gbit via Level3 (en 3 via Flag), dus je zou denken dat die verbindingen naar de VS wel goed zitten. Pings naar websites in de VS via het Level3 netwerk leveren bij mij ook grofweg dezelfde waardes op als die via Above.

Is er nou inderdaad een meetbaar probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 05-01-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Morgen ben ik de gelukkige(?) met TweakDSL, heb al een WL-500G Deluxe aangeschaft. Ben benieuwd hoe laat ik overgezet word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als verbindingen vol zitten bij above.net, true.nl of cambrium krijg je packetloss bijna direct. Dat komt nauwelijks voor dat lijnen werkelijk vol zitten immers. Als je als ISP bandbreedte inkoopt heb je altijd een vette overcapaciteit op de fysieke koppeling ook. Je betaalt immers naar gebruik (vaste hoeveelheid afgesproken + 95-percetiel regel voor alles daarboven).

Vaak neemt een ISP bijvoorbeeld 100Mbps af en is de koppeling bijvoorbeeld wel 1000Mbps (gigabit) gewoon. Mocht het dan nodig zijn om een keer 150Mbps te gebruiken (door groei of regenachtige zondag opeens) kan dat gewoon.

Wel zou een partij als above.net een keer een routerings probleem kunnen hebben waardoor er meer verkeer dan normaal door 1 van de 3 transatlantische links moet. Of een router die het behoorlijk druk heeft waardoor hij niet de maximale lijncapaciteit kan routeren ergens op een knooppunt.

Je moet er niet vanuit gaan dat je overal vanaf de werkeld altijd maximale snelheid kan en moet kunnen halen natuurlijk. Dat is technisch bijna onmogelijk met de hoeveelheid diverse netwerken tussen de computers/netwerken. Dat kan alleen als je een directe eigen link ertussen zou huren ergens.

Maar wie zegt dat de route vanaf de machine waarvandaan je download gelijk is aan de route vanaf jou naar die machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is hoeveel traffic cambrium/tweakdsl nou zou gebruiken. Van de totale data die ik gebruik komt 80% intern van Het cambrium netwerk (de top newsserver en de gameservers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die mijn posts gevolgd hebben komt er nog een klein vervolg :

Na wederom nooit teruggebeld te zijn en nog steeds geen stap verder te zijn heb ik deze mail verzonden naar Tweakdsl (hierin staat ook het vervolg op de andere posts vermeld):

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aan de Directie van Tweakdsl.

Geachte heer, mevrouw,

Via deze weg wil ik bij u de navolgende klacht indienen:

Gelieve uw aandacht voor onderstaand verhaal waar U hoogstwaarschijnlijk al van op de hoogte bent (check anders even mijn onderstaande postcode in uw systeem).

Een samenvatting van ons contact het afgelopen jaar:
Ongeveer midden september telefonisch contact gehad i.v.m. ADSL2, afspraak was dat ik een formulier thuis gestuurd zou krijgen waarmee ik me kon aanmelden.

Na niks ontvangen te hebben 2 mails gestuurd (blijkbaar sta ik nog steeds in jullie spam list) en nooit bericht terug gehad.

Wederom telefonisch contact gezocht , een dame meldde me dat we alleen het formulier kunnen downloaden en ze kan het ons niet opsturen, haar mening is als wij geen printer hebben en iets
graag willen moeten we er maar een beetje moeite voor doen en naar een internet cafe gaan.

November weer contact opgenomen, met hulp van een telefoniste een formulier gedownload en door een collega laten printen (familie heeft geen printer), hierna het formulier opgestuurd.

Na een tijd helemaal niks gehoord te hebben wederom contact opgenomen om te vragen hoe het er mee staat, Tweakdsl beweerde niks binnen gekregen te hebben van ons.
Poging 2 om het formulier te downloaden lukt niet aangezien het opeens niet mee bestaat voor onze postcode (tweakdsl is niet meer leverbaar).

De heer Rida belt ons op om een tegemoetkoming aan te bieden (hcc abo € 29,95 p.m), we krijgen een speciale code + url en faxen tot 2 maal toe het gedownloadde en wederom geprinte formulier
inclusief een begeleidend schrijven waarin vermeld staat dat wij deze afspraak hebben (Dit is besproken door de heer Rida met zijn chef en die gaf goedkeuring voor deze aanbieding).

Op 6-12-2005 ontvangen we een mail waar in gevraagd wordt wanneer de ADSL lijn vrij komt omdat ze geen ADSL kunnen aanvragen, uitgelegd dat zij de provider zijn en verteld van de aanbieding van de heer Rida.

Op 8-12-2005 heb ik een voicemailbericht ontvagen dat wij niet mee konden doen aan deze actie en dat wij moesten wachten op actie's voor bestaande leden. Wederom contact opgenomen en alles uitgelegd, de mevrouw die ik aan de lijn had zou mij dezelfde dag nog terugbellen na overleg met haar chef. Die dag nog de dag daarna een telefoontje ontvangen.

Op 12-12-2005 (na het weekend) Wederom contact opgenomen en kreeg dezelfde dame aan de lijn (Mevr. Eleanora) ze was het allemaal vergeten en zou mij voor 17.00 uur die dag terugbellen, Om 16.50 zelf contact opgenomen en te horen gekregen dat mevr. toestemming had om mij inderdaad de 8mbit lijn voor de HCC prijs aan te bieden. Alles zou snel geregeld worden.

Op 28-12-2005 ontvang ik 2 rekeningen in de mail, 1 met de oude € 69,95 en 1 rekening met € 0.

29-12-2005 Om meer duidelijkheid te krijgen weer telefonisch contact opgenomen en gevraagd wanneer ik nu minder ga betalen, alles zou goed komen het lag bij de directie, en de helpdesk kon mij niet verder helpen.

30-12-2005 Een mail gehad van Tweakdsl dat zij mijn "VERZOEK" (was toch echt een aanbieding van de kant van Tweakdsl naar mij) tot de hcc korting niet accepteren en er wordt een andere korting aangeboden waar ik in principe al recht op had nadat ik het aanvraag formulier voor ADSL2 opgestuurd had (€ 49,95 is de prijs die je zou gaan betalen na je aanvraag voor ADSL2).

02-01-2005 Wederom contact opgenomen en kreeg de heer Jan aan de lijn, deze meneer was uiterst vriendelijk begreep mijn situatie volkomen en vond het zelf ook belachelijk, de heer Jan meldde mij ook dat het inderdaad waar was dat deze afspraken gemaakt waren met mij, de helpdesk en een supervisor alleen op het einde van de rit de directie de gemaakte afspraken afkeurde. Na een lang gesprek beloofde hij mij alles uit te zoeken en voor het einde van de volgende dag contact op te nemen.

05-12-2005 Wederom contact opgenomen aangezien ik niks vernomen had van Tweakdsl, gevraagd of ik de heer Jan kon spreken maar die was in gesprek, de dame (als ik het goed herinner Naomi) zou Jan mij laten terugbellen over ongeveer een half uurtje of anders zou ze zelf bellen.
Ik heb inderdaad een telefoontje van deze dame ontvangen na een klein uurtje later, hierin melde zij dat Jan er vandaag persoonlijk naar gaat kijken en dat ik in de avond teruggebeld zou worden (in het "terugbeluurtje") , ik kon een belletje ontvangen tussen 18.00 en 19.00.

05-12-2005 20.00 uur Nog niks venomen van TweakDSL en kan al sinds 17.30 uur geen contact meer met hun opnemen(dan sluit hun helpdesk).

Na al deze beloftes, een hoop telefoon kosten, een hoop geregel zonder uitkomst, geprint zonder enig resultaat, gemail zonder response, nooit antwoord op gestuurde post, en faxen met afspraken die

gewoon genegeerd worden heb ik besloten om dit de laatste brief aan Tweakdsl te laten zijn. Als deze laatste brief niet snel genoeg een degelijk resultaat boekt zal ik me beroepen op rechtshulp

en eventueel andere middelen aangrijpen die Tweakdsl kan dwingen zich aan hun gemaakte afspraken te houden. Graag wil ik u er aan herinneren dat de afspraken op de manier hoe deze gemaakt zijn rechtsgeldig zijn.

Helaas dat ik op deze manier ons contact moet voortzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
bjck schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 20:02:*knip*

Vaak neemt een ISP bijvoorbeeld 100Mbps af en is de koppeling bijvoorbeeld wel 1000Mbps (gigabit) gewoon. Mocht het dan nodig zijn om een keer 150Mbps te gebruiken (door groei of regenachtige zondag opeens) kan dat gewoon.

*knip*
Het lijkt me dat ze wel met de snelheid van de daadwerkelijke koppeling adverteren, maar ze zouden wel grof zijn als ze die idd continu voltrekken.

Hier is dat (van True) te zien. Een gebruik van grofweg een zesde van de maximale capaciteit zou dat zijn. (9 van 56 Gigabit)

Met de specs van de pagina noc.trueserver.nl kom ik btw maar tot 32,2 Gigabit, dus hoe ze dat precies doen :? Alle peerings zitten toch bij die AMS-IX (en de andere exchanges) links in?

[ Voor 22% gewijzigd door Jesse op 05-01-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die pagina noc.trueserver.nl is denk ik ook nog oudere inforamtie gezien die vermoed ik niet meer online had moeten zijn ook na de naamswijziging (trueserver --> true) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx voor de reply!

@ bjck: ik heb zo'n b10 adsl van 10mit besteld en heb het doe het zelf pakket nu thuis en zit tot 1 februari nog aan chello. Ik heb overigens twee huistelefoons 1 beneden (hoofdtelefoon) en 1 boven in de kamer van mn ouders. Hoe ga ik nu te werk met het aansluiten van de splitter want ik heb alleen zo'n quick reference plaatje gehad van hun en geen goeie handleiding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, wat is precies intrainen van een modem/router? en is dan ook van belang bij adsl1? bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:01:
ff een vraagje, wat is precies intrainen van een modem/router? en is dan ook van belang bij adsl1? bedankt!
Het intrainen is niet meer dan afspreken met de dslam wat de up/down snelheid kan zijn en wat gebruikt wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 23:22
Burne schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:55:
[...]

Sunrise telecom MTT. Koopje: 22.500 euro, met alle modules en licenties die je voor DSL nodig hebt. KPN loopt rond met een goedkope uitvoering (die ondermeer geen ADSL2+ en G.SHDSL doet) en die is maar 4.995 euro. Omdat KPN z'n personeel niet goed getrained heeft roept KPN regelmatig dat het de schuld van de andere telco is, terwijl in werkelijkheid de monteur van KPN niet weet wat de beperkingen van z'n materiaal is. En weet je ook gelijk waarom niet al het personeel met zo'n ding rondloopt. Zo'n ding kost in de orde-grootte van een jaarsalaris van een monteur.
Ja Burne, ik was al bang voor zo'n antwoord. Als er een simpel tooltje zou bestaan met een rood LEDje voor "fout" en een groen LEDje voor "goed" was het voor een paar Euro geregeld. Dat is helaas niet het geval.
Voor veel van ons zal het tussen het ISRA punt en "ergens" bij de ISP dus een groot zwart gat zijn waarvan je niet weet wat er gebeurt en waar je dus ook geen invloed op hebt.

Maar goed dat is iets waar we het mee moeten doen al kan het wel een punt van discussie opleveren met de helpdesk als je een storing hebt. Een kort kabeltje tussen het ISRA punt en je modem is dan het enige alternatief. Vandaar die max. 1 meter kabel.

Dit probleem doet zich echter ook voor buiten het ADSL gebied. Neem bv je kabel televisie. De kwaliteit daarvan is ook niet gegarandeerd en je hebt soms ruis en soms niet. Dit is ook moeilijk meetbaar. Behalve dan als je (dure) meetapparatuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:50:
thx voor de reply!

@ bjck: ik heb zo'n b10 adsl van 10mit besteld en heb het doe het zelf pakket nu thuis en zit tot 1 februari nog aan chello. Ik heb overigens twee huistelefoons 1 beneden (hoofdtelefoon) en 1 boven in de kamer van mn ouders. Hoe ga ik nu te werk met het aansluiten van de splitter want ik heb alleen zo'n quick reference plaatje gehad van hun en geen goeie handleiding :(
Je splitter moet als eerste op de binnenkomst van je telefoonlijn zitten. Dus als je het aangesloten hebt en je splitter het stekkertje bij 'phone/telefoon' losmaakt mag er geen enkel toestel meer een kiestoon hebben. Deze zijn dan immers losgekoppeld van de buitenlijn omdat jij het stekkertje los maakt.

Om nu alle storingen te voorkomen verder nog is het aan te raden om je splitter te plaatsen helemaal op het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt. Dit wordt ook wel je ISRA punt genoemd. Hier aansluiten voorkomt signaal verlies door verlengkabels, incorrecte aansluitingen en storingsbronnen langs de kabel. Tevens is dit het punt waar je in huis met 1 binnenkomende lijn begint voordat deze wordt afgesplitst naar meerdere toestellen toe ook.

Meest optimaal is dan ook om je modem daar zo dicht mogelijk bij te plaatsen. Liever een lange netwerk kabel daar naartoe dan een lange telefoonkabel gebruiken naar je modem toe.
Verwijderd schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:01:
Met 'intrainen' wordt niet meer bedoeld dan het moment van verbinden van je DSL aansluiting. Dat moment dat het lampje knippert en met de andere kant in overleg is over de lijn en de te gebruiken snelheid aan het bepalen is.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Je splitter moet als eerste op de binnenkomst van je telefoonlijn zitten. Dus als je het aangesloten hebt en je splitter het stekkertje bij 'phone/telefoon' losmaakt mag er geen enkel toestel meer een kiestoon hebben. Deze zijn dan immers losgekoppeld van de buitenlijn omdat jij het stekkertje los maakt.

Om nu alle storingen te voorkomen verder nog is het aan te raden om je splitter te plaatsen helemaal op het punt waar de telefoonlijn je huis binnenkomt. Dit wordt ook wel je ISRA punt genoemd. Hier aansluiten voorkomt signaal verlies door verlengkabels, incorrecte aansluitingen en storingsbronnen langs de kabel. Tevens is dit het punt waar je in huis met 1 binnenkomende lijn begint voordat deze wordt afgesplitst naar meerdere toestellen toe ook.

Meest optimaal is dan ook om je modem daar zo dicht mogelijk bij te plaatsen. Liever een lange netwerk kabel daar naartoe dan een lange telefoonkabel gebruiken naar je modem toe.
Helaas blijken vele een andere kijk te hebben op de ISRA punt. Helpdesk zegt jouw verhaal. Monteur zegt nee hoor woonkamer bij je telefoonpunt.

Nu heeft monteur vandaag diverse keren contact gehad met T en ineens was het akkoord dat deze in woonkamer aangesloten wordt. Ãl diverse keren met Tweak gebeld en moest in meterkast ook al was het buiten, maar nu kon het niet wegens vocht in meterkast. Zo gezegd zo gedaan. monteur begint met zijn "volledige installatie ala 150eur en we gaan pas weg als het werkt" :( aansluiting klik, kabeltje klik op splitter kabeltje klik modem kabeltje klik.
10meter utp klik ... modem instellen... nou meneer het is gedaan. helaas werkt u lijn niet maar ik kan niks meer doen :( . Dit heeft 2 1/2 uur geduurd en nu blijkt ineens Tweak wat verkeerd ingesteld te hebben.... ze zouden terugbellen maar na 1.5 uur dacht ik laat ik maar weer eens bellen want 1000x refresh wordt je ook gestoord van. ja meneer helaas Tiscali heeft wat fout gedaan.... geen internet .. dit kan dagen tot weken duren meneer...

maar wel meer dan 350eur afschrijven van me rekening....

ik heb nu dus een 10meter UTP kabel van 150eur!

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Het hoeft dus niet persé in de meterkast, zeker als deze buiten is zou ik dat niet doen zelf. Wat wel heel belangrijk is dan is dat het stuk telefoonkabel van de juiste kwaliteit is, op de juiste manier gelegd is en op de juiste manier aangesloten is naar je splitter toe.

Het stuk wat er ligt vanaf je ISRA (buiten) naar het aansluitpunt in de woonkamer kan prima voldoen en de monteur kan hier gelijk hebben.

Alleen wat gewoon heel vaak (te vaak) voorkomt is dat er dan toch al een (ongebruikte) aftakking zit ergens in dat aansluitpunt of ergens halverwege al. Soms bijvoorbeeld naar een aansluitpunt dat ooit ergens heeft gezeten maar tijdens een verbouwing is afgeknipt en in de muur of vloer terecht is gekomen. Dit loze, maar aangesloten, stuk kabel kan enorme vervelende dingen veroorzaken dan.

'k Moet toegeven dat €150 een hoop geld is voor een stukje UTP als je het zo steldt. Maar opzich is het voor mensen die er helemaal niets van snappen een riëel bedrag dat ze er graag voor over hebben om het te laten aansluiten. En als een monteur toch 1 a 2 uur bezig is zijn dit wel gewoon de kosten voor een installatie/aansluiting van DSL of kabel.

• Zit er dus nu een rechtstreekse lijn tussen ISRA en splitter?
• Als je 'phone' of 'telefoon' losmaakt uit je splitter heeft geen enkel telefonie apparaat (toestel, nummer melder, alarm installatie! etc) dan geen kiestoon meer?
• Splitter niet perongeluk door monteur verkeerd om aangesloten (komt echt voor)? DSL -> modem, line/lijn -> ISRA en phone/telefoon -> toestel(len)?
• Modem kaal en alleen op de lijn (zonder iets, zonder splitter) ook geen DSL signaal?
• Heeft monteur ander modem geprobeerd (modem direct uit de doos kan ook defect zijn)?

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

( getikt op me oude kabel abo... thank god kon ik niet eerder opzeggen dan eind feb)

Mmm, enige tips hoe ik dit zou kunnen controleren?

Monteur zei dat gezien het geen oud huis is (net geen 15jaar) dat er geen probleem mocht ontstaan.

Misschien helpt dit?

vanuit meterkast gaat kabel een aparte gele buis in met die ribbels (sry weet nam niet van) en komt hopelijk in een keer in mijn woonkamer uit. Ik schat dat afstand mocht ie gelijk lopen met huis ongeveer 12 a 15 meter is naar mijn telefoonaansluiting. Daar zit nu een gewone telefoonaansluiting met een 11 snoertje naar splitter en vervolgens naar modem toe. Daaraan zit nu 10 a 14meter UTP naar pc.

output power down 10.5dBm up 12dBm
line attenuation down 9dB up 4dB
SNR down 36dB up 28dB
op lage profile down 1120Kbit up 128Kbit
Tis 2 abo 24Mbit moet het zijn.

Nu zegt dit mij niks.

Enige idee wat te doen want geen lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Uhm, je lijn doet het gewoon!

Tiscali opleveringen (op ISP-ISP overstap na) staan altijd op 1180/288 standaard. Je komt dan op een pagina terecht om je gegevens te controleren (naam + adres) en op 'activeer mijn verbinding' te drukken. Daarna zet Tiscali je verbinding goed op de juiste snelheid en krijg je van je ISP een IP adres etc netjes.

TisDSL2 verbindingen zijn nog 8/1 eerst, omzetting naar 24/1 volgt nog.

Heb je op je PC de DNS servers vast staan of in je router van @home? Heb je instellingen in je modem niet juist staan dat je geen IP krijgt op je DSL verbinding zelfs?

Je zou een IP in 1.253.*.* moeten krijgen. Evenals een gateway en DNS in die reeks.

Je zou ook 1.254.254.253 moeten kunnen pingen dan en surfen naar http://1.254.254.253/ (activatie pagina). Als je DNS vast hebt staan van je huidige ISP in je PC of router kom je nooit op die pagina, maar wel direct zo met dit IP ;)

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 05-01-2006 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

'k Moet toegeven dat €150 een hoop geld is voor een stukje UTP als je het zo steldt. Maar opzich is het voor mensen die er helemaal niets van snappen een riëel bedrag dat ze er graag voor over hebben om het te laten aansluiten. En als een monteur toch 1 a 2 uur bezig is zijn dit wel gewoon de kosten voor een installatie/aansluiting van DSL of kabel.

• Zit er dus nu een rechtstreekse lijn tussen ISRA en splitter?
• Als je 'phone' of 'telefoon' losmaakt uit je splitter heeft geen enkel telefonie apparaat (toestel, nummer melder, alarm installatie! etc) dan geen kiestoon meer?
• Splitter niet perongeluk door monteur verkeerd om aangesloten (komt echt voor)? DSL -> modem, line/lijn -> ISRA en phone/telefoon -> toestel(len)?
• Modem kaal en alleen op de lijn (zonder iets, zonder splitter) ook geen DSL signaal?
• Heeft monteur ander modem geprobeerd (modem direct uit de doos kan ook defect zijn)?
hehe beetje je bericht wijzigen! :)
Oke misschien is het een riële bedrag om te vragen.. blijkt dat hun het voor 75eur doen. TweakDSL pakt ook 75eur ervan maar dat terzijde. Ik neem aan dat je niet zomaar bij TweakDSL terecht komt en dat je dus iets weet van pc's,kabels enzo. Als van te voren gemeldt was dat hij dit zou doen had ik het dus zelf gedaan.
Antwoorden op vragen:
Van ISRA naar splitter zit geen rechtstreekse lijn. Er zit hier nog een gewoon contactdoos plus zo varkenssnuit aansluiting. Hier zit een 20cm 11 kabel naar splitter en vervolgens verder met 1meter naar modem. Zover ik weet is tel enige wat er op werkt. Bel heeft hier aparte lijnen. rest heb ik niet.
Splitter zit goed en zelfs heb ik de kortere kabels omgewisseld.
MMM< is niet gecheckt ga ik zo doen>
nee geen andere geprobeerd alleen deze>> kom door de test heen maar krijg niks ontvangen>

shit te lang shift ingedrukt>> waar is mijn punt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:32
JJapie schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 17:31:
Ik heb inmiddels VoIP aan de praat op de Copperjet 1616-2P.
Op mijn Sipura-1001 is het mogelijk om dialplans in te stellen, maar ik vraag me af of de Copperjet ook een dergelijke functie kent? Via telnet is in ieder geval een digitmap in te stellen, maar daar kan je niet hetzelfde mee bereiken als met een dialplan volgens mij, of wel? Iemand enig idee?
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bel heeft hier aparte lijnen.

Aparte bel aan je telefoonlijn hangen? Als dat zo is moet deze ook achter je splitter gekoppeld zijn. Als je 'phone' losmaakt uit je splitter en je belt je KPN nummer vanaf een mobiele telefoon mag er niets meer rinkelen. (want er mag immers niets meer aangesloten zijn).

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 06-01-2006 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Me caiway modem plus router is er tussen uitgehaald.
Ik kom gewoon op de speedtouch pagina.

Hij geeft akkoord bij

DSL
A nogwat
Ethernet

ik krijg een router ip van de speedtouch geen tweakdsl ip.

ik verzend ietsjes naar buiten maar krijg niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

sry bel heeft twee lijnen naar deurbel voor en naar beneden voor buiten zodat euh kan aanbellen.

gedaan.. gaat over voor rest gaat er niks af of gebeurd er niks.

alles ertussen uit en modem alleen aangesloten op varkenssnuit..

even testen maar moet ik even me kabel weer wegdoen

brb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gaat om een ST716v5?

Heb je dit tooltje gedraaid en gekozen voor Router+Tiscali?

En lees even je mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ohh nee niet geprobeerd zal downloaden.

zeg echt raar.

ik haal hier utp van me router en doe die van speedtouch erin zonder wat ertussen
hopaa een ip van TweakDSL

u moet activeren
daarna 15sec modem uit

ik doe dat en ik krijg weer een 169 nr van modem en weer dode lijn:S

heb je mail beantwoord

Link Information

Uptime: 0 days, 0:04:04 

Modulation: G.992.1 Annex A 
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 7.776 
Data Transferred (Sent/Received) [KB/KB]: 17,00 / 0,00 
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 13,5 
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 9,0 
SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 12,0 
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN 
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0 
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0 
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0 
Loss of Link (Remote): 0 
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0 
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

edit:
Even netjes gemaakt

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 06-01-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

bjck schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 00:13:
Gaat om een ST716v5?

Heb je dit tooltje gedraaid en gekozen voor Router+Tiscali?

En lees even je mail.
zeer raar!!

ik kreeg net een 1 253 nr uit me hoofd.. zoiets

nu een 84 nr?

ook vind die tool de speedtouch niet

begrijp er niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zie je mail. Tool ziet Speedtouch niet omdat je PC nu een extern IP krijgt van TweakDSL. Je ST staat bridged nu. Je PC even tijdelijk een 192.168.1.10/255.255.255.0 IP geven handmatig en tool kan je draaien.

Of je moet je huidige router (als je die hebt dan) aan je ST willen hangen persé, dan kan je die nu in prikken en krijgt die een 84.245.*.* IP van TweakDSL.

(Dat 1.253.*.* IP is van Tiscali voor activatie van je lijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

het is 2.33 s nachts... en me TweakDSL lijn doet het dankzij BcjK.

Thx !!! :) dat je blijf en me wegwees in de wereld van Ips subs speedtouch tools etc etc etc.

Mag ook wel eens gezegd worden vind ik... ;)

haal een strakke 817Kb van ftp van tweak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuumke
  • Laatst online: 25-12-2024

Tuumke

Shingaling?

Vandaag faxen we de aanvraag :D
yeay! over 10~15 dagen ook via TweakDSL T16WO

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Quakie schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 23:19:
Helaas blijken vele een andere kijk te hebben op de ISRA punt. Helpdesk zegt jouw verhaal. Monteur zegt nee hoor woonkamer bij je telefoonpunt.
IS/RA staat voor Infrastructuur/Randapparatuur. De '/' geeft de scheiding aan. Het IS-deel is van KPN en mag enkel door KPN geopend worden (en is tegenwoordig meestal voorzien van een verzegeling), en op het RA-deel mag jij of een monteur je randapparatuur aansluiten.

Over wat het IS/RA is bestaat geen enkele twijfel. En een monteur die daar anders over denkt kan wat mij betreft terug naar het stekkertjes schroeven aan schemerlampjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ben benieuwd hoe laat ik omgezet word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 22:39:
Als er een simpel tooltje zou bestaan met een rood LEDje voor "fout" en een groen LEDje voor "goed" was het voor een paar Euro geregeld.
Er is een heel eenvoudige, goedkope test. Dat is doen wat je ISP je zegt. Het aansluiten van 1 kabeltje op 1 IS/RA en daar 1 modem aanhangen is geen rocket-science. Monteurs hebben een opleiding op LBO-niveau, dus iedereen met LBO of meer moet dat ook kunnen. Je modem vertelt je vervolgens of je lijn goed is.

Als ik zie wat voor stunts mensen uithalen met die simpele opdracht begrijp ik niet hoe die mensen andere, even complexe handelingen *wel* kunnen verrichten. Je modem aansluiting is grofweg vergelijkbaar met het verwisselen van een lampje in je auto, of het controleren en bijvullen van olie. Als je dat kunt, kun je ook een DSL-lijn normaal aansluiten.

Als je ondanks de duidelijke instructies er toch in slaagt vier meter tweelingsnoer en drie kroonsteentjes (waarvan 1 met de schroefjes niet aangedraait) nodig te hebben vraag ik me af hoe de eerste keer olie bijvullen gelukt is. Waarschijnlijk met benzine in het koelwater en olie in je benzinetank.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

m'n modem connect niet, een ST die op RFC is ingesteld wel. eens mailen dan maar..

[ Voor 116% gewijzigd door BHQ op 06-01-2006 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 12:46:
m'n modem connect niet, een ST die op RFC is ingesteld wel. eens mailen dan maar..
PC op een vast IP zetten (192.168.1.10 + 255.255.255.0) en dat eerder gelinkte configuratie tooltje draaien. Dan Tiscali of BBned + router kiezen en rest van instellingen beetje door klikken. Dan als je klaar bent PC weer op 'automatisch IP' zetten en klaar met ST als router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Ik wilde de Asus gebruiken ivm. 1 mbit upload en het ziet er uit dat ik een nieuw modempakketje krijg, hulde _O_

Totnogtoe alleen goede ervaringen (alleen dat ik -weer- op 7616 zit terwijl ik 950 meter van de dslam woon volgens bbned), snelle nieuwsserver, lage(re) latencies, lagere maandlasten. In ieder geval compleet het tegenovergestelde van wat andere mensen hier beleven.

TweakDSL (of iig, de 'goede' medewerkers voelen zich aangesproken): ga zo door.

-edit- toch minder, m'n pa werd gebeld door een vrouwelijke medewerker die eea. vroeg voor het rekeningnummer (dit was al via mail gevraagd en de brief had ik al opgesteld om dit te bevestigen), nogal bot gesprek hoorde ik, ik bemoei me er maar niet mee maarja euhm toch.. inmiddels over gemaild.

[ Voor 27% gewijzigd door BHQ op 06-01-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yapser schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 18:55:
Ik wilde de Asus gebruiken ivm. 1 mbit upload en het ziet er uit dat ik een nieuw modempakketje krijg, hulde _O_

Totnogtoe alleen goede ervaringen (alleen dat ik -weer- op 7616 zit terwijl ik 950 meter van de dslam woon volgens bbned), snelle nieuwsserver, lage(re) latencies, lagere maandlasten. In ieder geval compleet het tegenovergestelde van wat andere mensen hier beleven.
7616 of 8064Kbps maakt effectief niet heel veel uit. 7616Kbps is redelijk veel voorkomend gewoon en je niet druk om maken.

Wat voor abonnement/lijn had je en wat heb je nu dan?
TweakDSL (of iig, de 'goede' medewerkers voelen zich aangesproken): ga zo door.

-edit- toch minder, m'n pa werd gebeld door een vrouwelijke medewerker die eea. vroeg voor het rekeningnummer (dit was al via mail gevraagd en de brief had ik al opgesteld om dit te bevestigen), nogal bot gesprek hoorde ik, ik bemoei me er maar niet mee maarja euhm toch.. inmiddels over gemaild.
Als het om geld gaat is het altijd wat anders ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 06-01-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Heb tot nu toe positieve ervaring met m'n 10mbit bbned lijntje, download met 880KB/s van tweaknews. Moet nog kijken hoe het met ping/packetloss is ingame, maar ik heb vertrouwen erin dat het wel goed zit.

Moet trouwens nog wel de 816-2p naar router omtoveren, want nu is er zelfs geen bescherming van een NAT router.

Verder valt me op dat die copperjet wel erg heet wordt, hopelijk wordt dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantor schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:43:
Heb tot nu toe positieve ervaring met m'n 10mbit bbned lijntje, download met 880KB/s van tweaknews. Moet nog kijken hoe het met ping/packetloss is ingame, maar ik heb vertrouwen erin dat het wel goed zit.

Moet trouwens nog wel de 816-2p naar router omtoveren, want nu is er zelfs geen bescherming van een NAT router.

Verder valt me op dat die copperjet wel erg heet wordt, hopelijk wordt dat geen probleem.
Ik ben blij dat je tevreden bent met je 10mbit. Je haalt 880kbs met usenet. Je zou 1024kbs moeten halen en/of meer. Ik haal met 8mbit tussen 780 /836 kbs. Zit 2600 meter van centrale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Ik ben blij dat je tevreden bent met je 10mbit. Je haalt 880kbs met usenet. Je zou 1024kbs moeten halen en/of meer. Ik haal met 8mbit tussen 780 /836 kbs. Zit 2600 meter van centrale
Denk niet dat je 1024KB/s haal met een 10mbit, d'r zit ook nog ip overhead ed. en 880KB/s is een gemiddelde, dus ik ben tevreden idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:32:
[...]

7616 of 8064Kbps maakt effectief niet heel veel uit. 7616Kbps is redelijk veel voorkomend gewoon en je niet druk om maken.

Wat voor abonnement/lijn had je en wat heb je nu dan?
Tiscali 8 mbit (hcc).
Als het om geld gaat is het altijd wat anders ;)
Vind het toch vrij bot en een slechte 1e indruk voor m'n pa, wat nietecht fijn is..

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 06-01-2006 21:21 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 19:49:
[...]

Adsl heeft toch 13% overhead :? (Zo'n getal zag ik ergens, zal wel voor alles bij elkaar wezen.)

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 06-01-2006 20:04 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.