Hier had uw reclame kunnen staan.
Werkt je ISDN nu weer naar behoren constant?
En heb je de Tx startbin weer terug gezet?
Wat is je linesync snelheid (up/down) nu zonder die Belkindoos er tussen? (dus niet behaalde snelheid).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Maar weer de Copperjet aangesloten (dan maar even geen VoIP).
Do as I say, don't do as I do.
ADSL2
Abonnement Snelheid Prijs Actie
TweakDSL T16WO tot 24Mbit/1Mbit € 49,95
TweakDSL B10 10Mbit/1Mbit € 34,95
TweakDSL B16WO 16~24Mbit/1Mbit € 49,95
Verwijderd
Klopt, nog geen modem binnen, bedrag was de 27e wel afgeschreven..Kid_E schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:29:
[...]
Jij hebt je modem toch ook nog niet? Volgens mij had Whordijk ook nog geen modem. En WiNlUx heeft ook nog niks.
Kan ook zijn dat BBned ons gewoon migreerd naar TweakDSL op ADSL1 en dat na de werkzaamheden we een keer worden geupgrade naar ADSL2. (soort van Tis2+ optie)
Er is geen mogelijkheid om te zien of je uberhaupt op ADSL2 zit zonder een ADSL2 modem
-Walter
Valt me ook op dat de 8-1 Adsl1 van 69,95 naar 59,95 is gegaan.HoppyF schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:10:
Het is me opgevallen dat de "actie" prijzen van ADSL2+ verdwenen zijn en dat de prijzen dus nu normale prijzen zijn geworden.
ADSL2
Abonnement Snelheid Prijs Actie
TweakDSL T16WO tot 24Mbit/1Mbit € 49,95
TweakDSL B10 10Mbit/1Mbit € 34,95
TweakDSL B16WO 16~24Mbit/1Mbit € 49,95
Hoop dat die verlaging ook voor mij geld. Geen inkomen hebben (aanvraag uvw loopt, sollicitatiegesprekken lopen ook, gelukkig dat ik 'wat' rood kan staan) en dan zien dat de prijzen naar beneden zijn gegaan, doet best wel auw.
http://specs.tweak.to/5253
Om welk type modem gaat het?Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:12:
[...]
Klopt, nog geen modem binnen, bedrag was de 27e wel afgeschreven..
-Walter
Ik ben benieuwd wie er nog meer de "Upgrade" aanvraag hebben gedaan om van BBned ADSL naar ADSL2+ te gaan.
Hierbij horen ook modems, een CJT 816-2P (geschikt gemaakt voor ADSL2+) of een Zyxel 2602HW (+ draadloos + 2x VoIP).
Ik vraag me ook af of TweakDSL deze bestelde modem alvast gaat uitleveren vooruitlopend op de werkelijke migratie. Je kunt het modem immers al inzetten op je huidige lijn en gebruik maken van een VoIP aanbieder als je daar behoefte aan hebt.
Mijn aanvraag is er pas vorige week uitgegaan dus ik verwacht niet dat er morgen al een modem op de stoep ligt.
Ik kreeg vanmiddag monteur aan de lijn voor afspraak en hij zegt doodgewoon .. euh mag niet boren en gaan we over de plintjes geen probleem...
Nu is dit wel een probleem, want me meterkast is buiten. en om dan een utp kabel door heel me huis te hebben zie ik niet zo zitten. Ik ging er wel vanuit dat ze met een trekveer de kabel naast de telefoonlijn zouden trekken of denk ik verkeerd?
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
Hey,WiNlUx schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:52:
Zojuist is mijn verbinding ook gemigreerd! Helaas heb ik mijn ADSL2 modem nog niet binnen, dus ik zit met mijn oude modem nog tegen de 8mbit te hikken.
Verder vind ik wel dat als er geupload wordt (bijv. 10 KB/s), dat ze snelheid snel inkakt. Is dit normaal?
Als er 10 KB wordt geupload haal ik bijv. een snelheid van 500 KB/s en als er niets wordt geupload, dan haal ik wel iets van 780 of 830 KB/s
ik ben net ook overgezet van demon BBned naar TweakB10, zit nu dus ook met mijn oude modem (zyxel 650) en ik heb hetzelfde probleem als jij hebt, ook al upload ik maar met 5 kb/s (netlimiter) dan zakt de download al een aardig stuk in. Misschien is dit verholpen met het adsl2 modem? laten we het hopen
Maar om antwoord te geven op je vraag, dit is niet normaal, met demon kon ik met 40 kb/s uploaden zonder problemen te hebben met mijn download.
Volgens mij zijn ze niet zo snel met modems voor de hoppers. In dit topic zijn er al een paar omgezet en hebben allen het modem nog niet ontvangen.HoppyF schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:43:
[...]
Om welk type modem gaat het?
Ik ben benieuwd wie er nog meer de "Upgrade" aanvraag hebben gedaan om van BBned ADSL naar ADSL2+ te gaan.
Hierbij horen ook modems, een CJT 816-2P (geschikt gemaakt voor ADSL2+) of een Zyxel 2602HW (+ draadloos + 2x VoIP).
Ik vraag me ook af of TweakDSL deze bestelde modem alvast gaat uitleveren vooruitlopend op de werkelijke migratie. Je kunt het modem immers al inzetten op je huidige lijn en gebruik maken van een VoIP aanbieder als je daar behoefte aan hebt.
Mijn aanvraag is er pas vorige week uitgegaan dus ik verwacht niet dat er morgen al een modem op de stoep ligt.
Een maat van mij heeft pas ook B10 aangevraagd op een lijn zonder ADSL. Die heeft zijn modem (ook de 816-2P) al sinds vorige week binnen. Hij wordt pas 09-01 opgeleverd.
Verwijderd
Ja dat denk je verkeerd. Wellicht krijg je een monteur die versnelde cursus heeft gehad om zo snel mogelijk eeen adsl verbinding werkend te krijgen. Alle gekheid op een stokje. Het hangt er vanaf wat voor bedrijf men inschakelt om jou verbinding thuis werkend te krijgen. Toen ik een aantal jaren geleden mxstream krijg, kwam er geen monteur van kpn maar van een ander bedrijf. ZIj waren tevens bekwaam in het aanlgeggen van kabels en dergelijke. Hangt er dus vanaf hoe de contracten zijn gerelegeld. Staat vaak in de voorwaarden.Quakie schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:50:
Iemand enig idee wat er wordt gedacht aan "volledige installatie"?
Ik kreeg vanmiddag monteur aan de lijn voor afspraak en hij zegt doodgewoon .. euh mag niet boren en gaan we over de plintjes geen probleem...
Nu is dit wel een probleem, want me meterkast is buiten. en om dan een utp kabel door heel me huis te hebben zie ik niet zo zitten. Ik ging er wel vanuit dat ze met een trekveer de kabel naast de telefoonlijn zouden trekken of denk ik verkeerd?
Ja heb niks zwart op wit. Ik heb toen contact opgenomen met de helpdesk en die zeiden dat ik moet zorgen voor stroom in de meterkast en dat de monteur van een extern bedrijf alles installeert en pas weggaat als het werkt. Nu kan ik ook zelf wel kabels trekken via me plintjes en ging het mij erom dat het via de juiste buis ging die er al ligt.
Ik begrijp best dat ie niet overal in de meterkast mag boren maarja.. vind het maar raar .. een monteur die niet mag boren
Er zal ook wel verschil zitten tussen mensen die van buiten TweakDSL komen, dus bv Demon (ook BBned). Geheel nieuwe aansluitingen zijn ook weer verschillend maar gelukkig levert men dan een modem voordat de lijn opgeleverd wordt. Da's ook wel zo handig.Kid_E schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:03:
[...]
Volgens mij zijn ze niet zo snel met modems voor de hoppers. In dit topic zijn er al een paar omgezet en hebben allen het modem nog niet ontvangen.
Een maat van mij heeft pas ook B10 aangevraagd op een lijn zonder ADSL. Die heeft zijn modem (ook de 816-2P) al sinds vorige week binnen. Hij wordt pas 09-01 opgeleverd.
Ik dacht eerst dat er helemaal geen 816-2P's meer geleverd werden maar dat is onjuist. Zowel bij nieuwe installaties als migraties kunnen er 816's geleverd worden.
Bezint eer ge begint.Eiríkr schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:48:
okidoo![]()
morgen brief naar @home, aanvraag naar tweakdsl
woehoe
Door de "helpdesk" wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Hoop maar dat je ze nooit nodig hebt.
Deze is nog triester als die van @slome.
Nee zodra mijn abbo afloopt ben ik weg.
Ze beloven van alles maar er gebeurt gewoon NIKS.
En ze spreken elkaar nog tegen ook.
Prutsers eerste klas. Het is nooit de schuld van Tweak
als je dat durt te zeggen gaan ze over de rooie en kun je het helemaal shaken.
Nee het ligt altijd aan BBned en nooit aan tweak die hebben alles perfect voor mekaar....
NOT.
Zal mij benieuwen hoelang deze club nog kan bestaan.
sterkte ermee.
Geef eens wat concrete argumenten waarom je dit zo meldt. Nu zijn het maar wat loze kreten die blijkbaar nergens op gebaseerd zijn.Ron555 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 22:57:
[...]
Bezint eer ge begint.
Door de "helpdesk" wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Hoop maar dat je ze nooit nodig hebt.
Deze is nog triester als die van @slome.
Nee zodra mijn abbo afloopt ben ik weg.
Ze beloven van alles maar er gebeurt gewoon NIKS.![]()
En ze spreken elkaar nog tegen ook.
Prutsers eerste klas. Het is nooit de schuld van Tweak
als je dat durt te zeggen gaan ze over de rooie en kun je het helemaal shaken.
Nee het ligt altijd aan BBned en nooit aan tweak die hebben alles perfect voor mekaar....
NOT.
Zal mij benieuwen hoelang deze club nog kan bestaan.
sterkte ermee.
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Trouwens, mijn geschiedenis met @Home klinkt net zo erg. Zeker de laatste maanden.
[ Voor 74% gewijzigd door ericafterdark op 02-01-2006 23:03 ]
Verwijderd
Het gaat om de CJT 816-2P, maar ze zullen ook geen magazijn vol hebben liggen met die dingen denk ik
Whoei, gelukkig ben jij ook niet de enige. Wat mij wel opvalt: Mijn buurvrouw heeft ook ADSL op bbned, nog via demon, maar een 2 jaar later aangevraagd dan ik. Zij heeft een Ping van ongeveer 10 ms. Ik had op Demon altijd een ping van rond de 18 á 20 ms. Nu zit ik op TwekDSL, en had verwacht dat mijn ping omlaag zou gaan! Heeft dit te maken dat ik in de telefooncentrale op een andere routerkaart zit aangesloten dan mijn buurvrouw?Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2006 @ 21:58:
[...]
Hey,
ik ben net ook overgezet van demon BBned naar TweakB10, zit nu dus ook met mijn oude modem (zyxel 650) en ik heb hetzelfde probleem als jij hebt, ook al upload ik maar met 5 kb/s (netlimiter) dan zakt de download al een aardig stuk in. Misschien is dit verholpen met het adsl2 modem? laten we het hopen![]()
Maar om antwoord te geven op je vraag, dit is niet normaal, met demon kon ik met 40 kb/s uploaden zonder problemen te hebben met mijn download.
zonder belkin doos ertussen valt ie nog regelmatig uit,.bjck schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:52:
@ paQ
Werkt je ISDN nu weer naar behoren constant?
En heb je de Tx startbin weer terug gezet?
Wat is je linesync snelheid (up/down) nu zonder die Belkindoos er tussen? (dus niet behaalde snelheid).
ik kan me idd voorstellen voor mensen die veel gamen dit funest is...
intrainen blijft ongeveer evenhoog, maar via mijn router kom ik MAXIMAAL op de 1,4 MB
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Verwijderd
mij werd verteld op de hcc-dagen (door drie verschillende personen en op drie verschillende dagen) dat ik verplicht een modem/splitter pakket moest afnemen tegen 29,95 euro en 25 euro verzendkosten.....maar na drie betalingen dat ik die 29,95 weer terug gestort kreeg. dus ik kon niet verder kiezen...paQ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:02:
je krijgt een gratis CPJ16-20 als je daar om vraagt
maar je betaald wel voor het 'modem-pakket'
splitter e.d., tenzij je aangeeft dat je die al hebt (en toen kreeg ik ze alsnog)
Heb ergens 't vermoeden dat de WAN poort op je router 'maar' 10Mbps is of dat de combinatie van de CJT en die router de ethernet verbinding 'maar' 10Mbps loopt. Dat kan komen door een slechte ethernet kabel tussen beide natuurlijk. Of je router trekt het gewoon niet om hogere snelheden te behalenpaQ schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:30:
[...]
zonder belkin doos ertussen valt ie nog regelmatig uit,.
ik kan me idd voorstellen voor mensen die veel gamen dit funest is...
intrainen blijft ongeveer evenhoog, maar via mijn router kom ik MAXIMAAL op de 1,4 MB
Ik heb een klein probleempje. Sinds dat ik bij tweakdsl zit (nieuwe modem st 716v5wl) word ik constant aangevallen. Ik heb een virus scanner firewall en spyware. Nu merk ik dat mijn ip nummer gewoon te pingen is vroeger kon je dat niet (st 510). Hoe kan ik hem op deze modem uitzetten. Ik heb al met de helpdesk van st gesproken maar die verwijzen me naar de handleiding daar staat het niet.
Alvast bedankt
BabyXL levert zijn diensten nog niet in Oisterwijk. Alleen KPN een BBNED...bjck schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:28:
Buurvrouw misschien via BaByXL/Tiscali en jij via BBned bij Demon. Als BBned daar dan nog Cisco DSLAMs heeft staan heb jij 20ms en zij 10ms.
Ik kreeg nog een mailtje mbt een vast ip adres, en het modem dat ik nog moet krijgen. Verder ook nog wat info over de centrale enzo...
Dus even afwachtenGoedenavond,
Allereerst een heel voorspoedig nieuw jaar gewenst namens TweakDSL.
Uw vraag voor een vast ip is aan de juiste afdeling doorgegeven en zal waarschijnlijk morgen vastgezet worden. Als het goed is ontvangt u hiervan nog even bevestiging.
Wat betreft het modem; u heeft een Copperjet 816-2P uitgeleverd gekregen, welke ook geschikt is voor ADSL2. Dat u deze snelheid (nog) niet haalt betekent niet dat het modem ongeschikt is, maar dat de centrale waarop u bent aangesloten nog niet gereed, cq omgezet, is naar deze snelheid.
Zodra bbned de centrale aanpast en de ADSL2 actief wordt, zult u de snelheid van uw verbinding ook zien stijgen naar de 10Mb.
Met vriendelijke groet,
de Helpdesk/JZ

Ik heb een Tisadsl2 aangevraagd en deze wordt begin februari opgeleverd. Nou heb ik al een linksys adsl2 ready modem maar ik weet niet of deze 100% goed is. Kreeg je bij tisadsl2 nou een gratis adsl2 modem? Zo ja kun je die via customer menu bestellen bij tweakdsl.nl en welk type is dat.
dat is ook zoiets.bjck schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:36:
[...]
Heb ergens 't vermoeden dat de WAN poort op je router 'maar' 10Mbps is of dat de combinatie van de CJT en die router de ethernet verbinding 'maar' 10Mbps loopt. Dat kan komen door een slechte ethernet kabel tussen beide natuurlijk. Of je router trekt het gewoon niet om hogere snelheden te behalen
volgens tweak moet de crosscable tussen modem en router/PC
ik heb dan een 1 op 1 van router naar PC
Verwijderd
Ik heb een jaar geleden DSL met VoDSL bij tweak genomen en kreeg een CJT 816-2P modem.
Nu zou ik over kunnen naar TweakDSL B10, maar zou dan een nieuw modem moeten hebben.
Kan ik mijn huidige modem geschikt maken voor ADSL2+ met een update?
Michel.
/dev/null
Gewoon bellen en vragen waar je modem blijft. De afgelopen twee weken is ook niet het meest optimaal om pakketjes te versturengakkethijs schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:46:
ik kreeg bijna tot mijn schrik vanochtend een mailtje dat mijn lijn was op geleverd. levertijd 1 week. bijna eng zo snel maar nu heb ik ook een modem bestelt maar die heb ik nog niet gehad of ook maar iets over gehoord. hoe gaat dat of moet ik via dat menu dat ding bestellen.
Volgens mij is er maar 1 versie van de CJT816-2P gewoon. Later zijn ze wel gestopt met sissen inderdaad, maar of dat dan ook een ander type modem is met meer kunnen. Volgensmij is dat niet het geval.
[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 03-01-2006 10:46 ]
Verwijderd
Nu alleen nog af zien te komen van mn oude provider
xs4all krijgt het maar niet voor elkaar om de oude lijn te slopen.
Vandaag maar weer eens gebeld...
Tweak heeft vandaag pas doorgeven dat zijn de lijn overgenomen hebben...
nu kunnen ze pas de sloopdoorzetten.
Ik krijg wel al het teveel betaalde gecrediteerd.. dat is dan weer wel goed nieuws
even afwachten dus
Trouwens... die update die op de site staat bij Tweakdsl voor de Speedtouch 716(g) werkt bij mij niet echt super http://www.tweakdsl.nl/DOWNLOADS/patch.html
mijn download vanaf de bekende speed test sites dropped naar 200kb/s (16-24Mbit abo)
Ik heb de software van Speedtouch.nl terug gezet. En nu haal ik weer de 1,7Mb /s
geen idee waar het verschil in zit...
Om te beginnen zou ik een gratis modem krijgen maar tijdens de aanvraag kon ik alleen kiezen uit modems met een prijskaartje erachter. Ik heb de optie geen modem maar aangevinkt. Nu ben ik bij de stap waar ik moet opgeven of de houder van de telefoonlijn dezelfde is als de aanvrager van DSL. Nou in mijn geval is een bedrijf de houder dus dat probeer ik in te vullen maar een bedrijfsnaam kent geen voorletters en achternaam. Ik kom niet verder zo. Probeer ik ze te bellen, wordt de verbinding gewoon verbroken omdat het schijnbaar te druk is.
-edit-
Eindelijk in de wachtrij telefonisch
[ Voor 5% gewijzigd door ericafterdark op 03-01-2006 11:27 ]
die van mij sist anders behoorlijkbjck schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:45:
[...]
Volgens mij is er maar 1 versie van de CJT816-2P gewoon. Later zijn ze wel gestopt met sissen inderdaad, maar of dat dan ook een ander type modem is met meer kunnen. Volgensmij is dat niet het geval.
Tja het zal best zo overkomenpven schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:01:
[...]
Geef eens wat concrete argumenten waarom je dit zo meldt. Nu zijn het maar wat loze kreten die blijkbaar nergens op gebaseerd zijn.
Ik heb al enige tijd problemen met de verbinding
Het ligt niet aan mij, dus nu krijgt bbned de schuld
vreemd want de buurman zit ook bij bbned (andere ips)
en heeft geen probleem.
Ik heb niet echt het idee dat tweakdsl bezig is het probleem op te lossen.
Tevens vind ik de aanbieding van tweak om naar adsl over te stappen een beetje vaag
medio feb/medio eerste kwartaal....
remeber de deze zomer beschikbaar kreet en je weet genoeg.
Als bestaande klant wordt je aan het lijntje gehouden
maargoed daar is door anderen al genoeg over geklaagd.
In april kan ik opzeggen en dat ga ik ook doen.
Ik heb ook het idee dat tweakdsl geen vuist kan of wil maken als er problemen zijn.
En dus wordt je aan het lijntje gehouden (leuke woordspeling...

Ik zal blij zijn als ik er in april vanaf kan.
Ik heb me er intussen maar bij neergelegd en heb intussen maar een
tijdelijk abbo-tje van @slome genomen die werkt gelukkig wel
Beetje tegen mijn principes gezien datgene wat @slome in het verleden gepresteerd heeft.
maar ik moet zeggen het werkt nu wel PRIMA
(zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt, maarja das overal hetzelfde helaas)
Ga je telefonie afnemen bij TweakDSL?Eiríkr schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:22:
Fijn is dit. Ik ben TweakDSL aan het aanvragen nu en loop vast.
Om te beginnen zou ik een gratis modem krijgen maar tijdens de aanvraag kon ik alleen kiezen uit modems met een prijskaartje erachter. Ik heb de optie geen modem maar aangevinkt. Nu ben ik bij de stap waar ik moet opgeven of de houder van de telefoonlijn dezelfde is als de aanvrager van DSL. Nou in mijn geval is een bedrijf de houder dus dat probeer ik in te vullen maar een bedrijfsnaam kent geen voorletters en achternaam. Ik kom niet verder zo. Probeer ik ze te bellen, wordt de verbinding gewoon verbroken omdat het schijnbaar te druk is.
-edit-
Eindelijk in de wachtrij telefonisch
Ik vraag mij af waarom ze dat vragen eigenlijk. Opzich is die informatie alleen interessant als je een nummerportering gaat doen naar een andere telefonie aanbieder.
Verder is mij gisteren per mail door TweakDSL gezegd dat ik een gratis modem erbij krijg maar bij de aanvraag kon ik alleen kiezen voor modems waarvoor ik moest betalen. Heb dus maar geen modem aangevinkt en op het notitieblad erbij geschreven dat ze mij per mail toch echt hadden gezegd dat ik een gratis modem kreeg. Ook het referentienummer erbij gedaan als bewijs.
Verwijderd
Heb intussen op de site gezien dat er een 6.02 update is waarmee hij ADSL2 aankan.bjck schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 10:45:
Router zou ook beter werken, heb inderdaad wel problemen met de router mode...
Zal vanavond eens updaten en zien wat ie doet.
Mijn modem sist ook een beetje, zal wel de DC converter zijn.
Michel.
ze konden nu niks zien (nee dat kan kloppen
heb wel gezegd dat ik het super vervelend vind en ze gaan kijken en ik kan wachten op feedback
... ben benieuwd
Het is heel simpel. BBned verzorgt de verbinding van jou thuis tot aan het TweakDSL netwerk in Amsterdam. TweakDSL zorgt voor internet toegang, vanaf het overnamepunt van BBned.Ron555 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:05:
[...]
Tja het zal best zo overkomen
en heeft geen probleem.
Als jij connectie of modemproblemen hebt, zit dat in het eerste stuk netwerk, en dat is puur BBned. TweakDSL geeft wel helpdesk-hulp erop, maar als er echt iets mis is in het netwerk, dan is dat toch een BBned probleem. En hoe graag Tweak dat ook zou willen, ze kunnen dat waarschijnlijk niet fixen, aangezien het niet hun netwerk betreft. Wel kan het worden doorgegeven aan BBned natuurlijk
Overigens is iets als dit totaal buurman-onafhankelijk. Dat zegt absoluut helemaal niets dat je buurman $probleem wel/niet heeft
[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 03-01-2006 14:40 ]
Je geeft zelf aan dat je het vermoeden hebt dat het aan de verbinding ligt via BBned.Ron555 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:05:
[...]
Tja het zal best zo overkomen
en heeft geen probleem.
Tevens vind ik de aanbieding van tweak om naar adsl over te stappen een beetje vaag
medio feb/medio eerste kwartaal....
remeber de deze zomer beschikbaar kreet en je weet genoeg.
Als bestaande klant wordt je aan het lijntje gehouden
maargoed daar is door anderen al genoeg over geklaagd.
In april kan ik opzeggen en dat ga ik ook doen.
Ik heb ook het idee dat tweakdsl geen vuist kan of wil maken als er problemen zijn.
En dus wordt je aan het lijntje gehouden (leuke woordspeling...)
Ik zal blij zijn als ik er in april vanaf kan.
Ik heb me er intussen maar bij neergelegd en heb intussen maar een
tijdelijk abbo-tje van @slome genomen die werkt gelukkig wel
Beetje tegen mijn principes gezien datgene wat @slome in het verleden gepresteerd heeft.
maar ik moet zeggen het werkt nu wel PRIMA![]()
(zolang je de helpdesk maar niet nodig hebt, maarja das overal hetzelfde helaas)
De buurman heeft geen problemen met BBned, dus de kans dat het "iets" aan jouw kant is is aanwezig. Om dat uit te sluiten zou je een deal met de buurman kunnen sluiten en onderling even de modems/kabeltjes e.d. kunnen verwisselen.
Je kunt dan ook aantonen dat je het nodige hebt ondernomen om achter de problemen te komen.
Als het blijkt dat het probleem niet aan jouw kant zit zal TweakDSL best wel actie ondernemen om bij BBned een call te laten loggen.
Als je niets of weinig doet en het van de helpdesk laat afhangen zal de kans op een goede oplossing er niet inzitten. Dat probleem ligt dan niet alleen bij TweakDSL maar kun je overal krijgen, ook bij @Home.
Ik denk ADSL1. Voor ADSL2 hebben ze standaard die copperjets 816-2P.Viper_74 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:14:
3467 Asus 1 poorts modem aktie pstn 0.00
Is dit een adsl1 of adsl2 modem ?
Wat kost die, en kan je die via cambrium/customer menu bestellen. Hier de gegevens niet liggen dus kan het niet controleren.
Heb ff voor je gekeken maar:Viper_74 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:19:
Thanks
Wat kost die, en kan je die via cambrium/customer menu bestellen. Hier de gegevens niet liggen dus kan het niet controleren.
Tijdelijk niet beschikbaar
Helaas is het bestellen van hardware tijdelijk niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak.
Geloof me ik heb hier alles geprobeerd/vervangen/gecontroleerdHoppyF schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:45:
[...]
Je geeft zelf aan dat je het vermoeden hebt dat het aan de verbinding ligt via BBned.
De buurman heeft geen problemen met BBned, dus de kans dat het "iets" aan jouw kant is is aanwezig. Om dat uit te sluiten zou je een deal met de buurman kunnen sluiten en onderling even de modems/kabeltjes e.d. kunnen verwisselen.
Je kunt dan ook aantonen dat je het nodige hebt ondernomen om achter de problemen te komen.
Als het blijkt dat het probleem niet aan jouw kant zit zal TweakDSL best wel actie ondernemen om bij BBned een call te laten loggen.
Als je niets of weinig doet en het van de helpdesk laat afhangen zal de kans op een goede oplossing er niet inzitten. Dat probleem ligt dan niet alleen bij TweakDSL maar kun je overal krijgen, ook bij @Home.
(hoewel er eerst NIETS was gewijzigd toen het probleem optrad)
Ik KAN hier niets meer doen alles is gecontroleerd (ook door derden) het ligt bij bbned/tweak
en ik heb het idee dat tweak nu op zijn kont blijft zitten en maar afwacht of er wat gebeurt.
Ik hoor nu ook niets meer terugbellen is er al helemaal niet bij.
waardeloos gewoon.
Heb jij ook die gateway van Linksys met wireless 54mbit? Die heb ik wel thuis en ben sinds gister als het goed is over naar 24 Mbit, maar ik krijg het er helaas nog niet uitgetrokken.Viper_74 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:35:
Domme vraag misschien maaruh.
Ik heb een Tisadsl2 aangevraagd en deze wordt begin februari opgeleverd. Nou heb ik al een linksys adsl2 ready modem maar ik weet niet of deze 100% goed is. Kreeg je bij tisadsl2 nou een gratis adsl2 modem? Zo ja kun je die via customer menu bestellen bij tweakdsl.nl en welk type is dat.
Heb alleen de VCI waarde veranderd, maar de DSL-status in het modem blijft staan op 8 Mbit??
Is er iemand met Linksys+TISDSL 24mbit ervaring?
Ik heb al een Copperjet 816-2p die geschikt kan worden gemaakt voor adsl2.
Ik kan beter een tweede analoge KPN lijn aanvragen €47,50 eenmalig (geen €75 zoals TweakDSL berekend eenmalig voor kaal koper), met belbudget €9,67 per maand, en daarop een nieuw ADSL2+ abbonnement.
Dit is € 42,45 goedkoper dan rechtstreeks via TweakDSL een upgrade regelen.
Of heb ik voor ADSL2+ een andere splitter nodig dan ik nu gebruik voor mijn analoge lijn? Dan komt er nog €25,00 bij voor verzendkosten nieuw splitter. Ben ik nog €17,45 goedkoper uit.
Enige probleem kan zijn dat je een nieuw ip-adres krijgt.
Wordt ik hier als bestaande gebruiker nu een poot uitgedraaid? Enige wat ik in de aanbieding niet kan vinden is wat de voorwaarden zijn. Moet je nu weer twee jaar lid blijven. Wat zijn de opzegkosten (€75,00).
Tevens is het geen erg goedkoop abbonnement 10MB €34,95 + €9,67 (voor koper draadje) = € 44,62 per maand.
Verwijderd
op te vragen op je VoDSL nummer?
Je wordt idd een poot uitgedraaid. Ik heb net nog in een aanbieding in december voor €40/mnd een andere aansluiting en "slechts" €75 afsluitkosten. Maargoed, die was ik toch al kwijt.
Verder heb ik het afgelopen jaar te weinig problemen met Tweakdsl gehad om over te stappen naar Wanadoo of Versatel, dan mn poot er maar uit....
Je bent toch niet verplicht om een nieuw modem aan te schaffen? Nieuw IP krijg je trouwens sowieso als je al een Tweak abonnement had. (en ook de afsluitkosten moet je alsnog moet betalen.)
Als ik jouw was zou ik gewoon even wachten op een nieuwe aanbieding.
[ Voor 5% gewijzigd door eerdepeer op 03-01-2006 16:31 ]
Ik was niet helemaal gerust dus monteur opgebeld. kreeg een andere te pakken en ik begon mijn verhaal uit te leggen dat mijn meterkast buiten is en dat ik het niet zo zie zitten dat hij 15meter kabel door me huis gaat laten lopen. Zegt deze monteur .. heeft u telefoonaansluiting? ja die heb ik nou mooi sluiten we het daar mooi op. Zware onzin dat het in meterkast moet.. gewoon splitter ertussen en gaan. Hij weigert kabels te trekken aangezien er dan kosten gemaakt worden die niet vallen onder de 150eur zie voorwaarden. (geen idee waar te vinden) Hij zegt zo staat het ook in handleiding van je speedtouch (heb geen handleiding ?)
Hij bleef volhouden dat het niet erg was voor je signaal als het via je telefoon lijn gaat.
Ik lees overal dat modem zo dicht mogelijk bij isra punt moet en hij wilt het doodgewoon 15meter ervanaf me modem gaan iaansluiten? ja dan had ik het ook wel kunne doen.
moet ik dit accepteren?
is het slecht voor je signaal?
heb tis2 24Mbit lijn aangevraagd.
sorry maar wordt er droevig ervan.. bedoel 150eur is een aardig bedrag en TweakDSL zegt A en monteur zegt B. En dadelijk zit ik met een brakke lijn die me 265eur gekost heeft
[ Voor 11% gewijzigd door Quakie op 03-01-2006 16:43 ]
Een vriend van me met Versatel zit ook ongeveer een 15 meter (2 hoog door heel het pand verspreid halfgare telefooncontactdozen) van zijn ISRA punt en hij haalt dik 2 MB/s, das pas praat
Mag ik vragen wanneer jij je aanvraag hebt gedaan ?gakkethijs schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 08:46:
ik kreeg bijna tot mijn schrik vanochtend een mailtje dat mijn lijn was op geleverd. levertijd 1 week. bijna eng zo snel maar nu heb ik ook een modem bestelt maar die heb ik nog niet gehad of ook maar iets over gehoord. hoe gaat dat of moet ik via dat menu dat ding bestellen.
Mijn aanvraag is 21 december geaccepteerd en ik wacht nog steeds... beetje ongeduldig.
Bij Cistron was het tenminste binnen 5 werkdagen geregeld
ja standaard rj11 kabeltje zo te zien van meterkast naar aansluitpunt woonkamer...denk door installateur van de aannemer gedaan (woning 15jaar oud)eerdepeer schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:59:
Als je goed kwaliteit kabel gebruikt maakt het dus echt geen zak uit of je 1 meter of 15 meter van je ISRA punt zit.
Een vriend van me met Versatel zit ook ongeveer een 15 meter (2 hoog door heel het pand verspreid halfgare telefooncontactdozen) van zijn ISRA punt en hij haalt dik 2 MB/s, das pas praat
dus ik kan do met een gerust hart hem laten splitsen in de woonkamer?
man, hoe bedoel je 150eur weggooien? Bedoel splitter tussen een kabel zetten, dat lukt me nog wel. Heel me hal verziekt, omdat ik via me hal gaten geboord heb zodat ik stroom in me meterkast kreeg..
Zelfs een mooi plankje gemaakt zodat modem rechtstaat...
Pff en staat 2uur voor installatie! Jeetje.
Als je even wat terug kijkt in dit topic kun je het antwoord vinden.tweakmiv schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:14:
Waarom is de upgrade, ADSL1 naar ADSL2, voor bestaande gebruikers zo duur € 89,95.
Ik heb al een Copperjet 816-2p die geschikt kan worden gemaakt voor adsl2.
Ik kan beter een tweede analoge KPN lijn aanvragen €47,50 eenmalig (geen €75 zoals TweakDSL berekend eenmalig voor kaal koper), met belbudget €9,67 per maand, en daarop een nieuw ADSL2+ abbonnement.
Dit is € 42,45 goedkoper dan rechtstreeks via TweakDSL een upgrade regelen.
Of heb ik voor ADSL2+ een andere splitter nodig dan ik nu gebruik voor mijn analoge lijn? Dan komt er nog €25,00 bij voor verzendkosten nieuw splitter. Ben ik nog €17,45 goedkoper uit.
Enige probleem kan zijn dat je een nieuw ip-adres krijgt.
Wordt ik hier als bestaande gebruiker nu een poot uitgedraaid? Enige wat ik in de aanbieding niet kan vinden is wat de voorwaarden zijn. Moet je nu weer twee jaar lid blijven. Wat zijn de opzegkosten (€75,00).
Tevens is het geen erg goedkoop abbonnement 10MB €34,95 + €9,67 (voor koper draadje) = € 44,62 per maand.
Ik heb hier ook al e.e.a. over gezegd, ook dat ik al een 816-2P heb. Volgens TweakDSL is het niet mogelijk "oude" Copperjets en splitters te gebruiken.
Vandaar dat je een keus moet maken tussen twee modems met toebehoren.
Aangezien ik die Copperjet niet wil heb ik gekozen voor de Zyxel omdat daar tenmiste nog 2 x VoIP op zit en draadloos. Daar heb ik dan nog wat aan.
Oke, kost ook meer dat wel maar die extra functionaliteit is me dat wel waard.
Een tweede analoge lijn aanvragen zou kunnen maar dan zit je weer met overlap. Het zou wel toevallig zijn als je je nieuwe lijn op datum X in de lucht hebt en dat dat dan gelijk valt met de opzegtermijn van je oude lijn.
Met dat soort zaken moet je wel rekening houden. Bovendien moet je toch 1 jaar met een nieuwe analoge lijn doen want dat is de minimale termijn.
Ja dat is wel jammer als je zelf al het mogelijke hebt gedaan en dan geen oplossing krijgt aangeboden. Geeft de helpdesk niet aan waarom ze het niet op kunnen lossen of leggen ze het probleem direct neer bij BBned?Ron555 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 15:29:
[...]
Geloof me ik heb hier alles geprobeerd/vervangen/gecontroleerd
(hoewel er eerst NIETS was gewijzigd toen het probleem optrad)
Ik KAN hier niets meer doen alles is gecontroleerd (ook door derden) het ligt bij bbned/tweak
en ik heb het idee dat tweak nu op zijn kont blijft zitten en maar afwacht of er wat gebeurt.
Ik hoor nu ook niets meer terugbellen is er al helemaal niet bij.
waardeloos gewoon.
Ook al is het een BBned probleem dan is de helpdesk nog steeds het aanspreekpunt voor jou. Je hebt immers geen contract met BBned maar met TweakDSL. BBned wil ook niets te maken hebben met eindgebruikers dus wat dat betreft moet het toch via de helpdesk lopen.
Als ik in de meterkast kijk, zie ik eerst een duimdikke gekleurde kabel die naar een "wit" langwerpig kastje gaat waar KPN op staat. Van hieruit komen aan de bovenkant twee keer over een rood en een blauw draadje.
Waar moet ik mijn splitter op aansluiten?
Moet dit persé met een stekker, of kan ik de klemmentjes aan de bovenkant gebruiken?
Zo ja, welke kleur moet waar?
Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl
Nav uw contact met onze helpdesk kan ik u meedelen dat wij metingen hebben verricht over u internetverbinding. Hier is uitgekomenpaQ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 14:26:
kheb zojuist tweak gebeld dat mijn modem een paar keer per dag opnieuw synced.
ze konden nu niks zien (nee dat kan kloppen)
heb wel gezegd dat ik het super vervelend vind en ze gaan kijken en ik kan wachten op feedback
... ben benieuwd
dat uw verbinding goed is. Mocht u verbinding vaker eruit vallen, verzoeken wij u de kabel in te korten en na te kijken.
Van het israpunt naar uw modem mag maximaal 1meter lang zijn.
ik blijf dit dus een discutabel iets vinden...
wat maakt het nou uit of ik mijn isra punt
X hier zet
of
................................................... X hier
Verwijderd
Vanaf ISRA naar Splitter liefst <1m en vanaf Splitter naar modem liefst <7m
Daarboven kan geen optimale verbinding meer worden gegarandeerd.
Als je de splitter verder van isra plaatst komt er ruis op de lijn, dan wordt het voor de splitter moeilijker om te 'splitten' hij weet dan niet meer precies waar het DSL signaal begint en het telefoonsignaal ophoudt.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 18:54 ]
mijn lijn komt met een kabel door pijpen plop zo mijn muur uit.
normaal zitten daar twee standaard telefoonaansluitingen, maar in plaats daarvan, zijn die weggehaald, en loopt mijn ISRA verder naar de boven verdieping, met een meter of 12 aan goede kwaliteit UTP.
nog steeds exact 96V aan spanning
ik vraag me werkelijk af wat het nou uitmaakt of je ISRA bijvoorbeeld aan de voorkant of aan de achterkant van het huis zit (want daar komt het uiteindelijk dus op neer)
Dat is het punt waar de KPN-kabel je huis binnenkomt en alles daarachter is jouw verantwoordelijkheid. De splitter moet zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt omdat elk beetje kabel de kans op storingen vergroot... en je splitter moet echt het allereerst apparaat zijn op jouw telefoonlijn, als er maar één telefoon voorzit kan het al fout gaan.paQ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:33:
maar wat is dan "ISRA" en wat maakt zo belangrijk dat dat precies aldaar gebeurd
maar er zit niks tussen mijn zelf gemaakte ISRA en mijn splitter
telefoonlijn (ISDN) is dermate complex dat alles wat ook achteraan de lijn hangt, storing kan veroorzaken, zoals ik al ben gewaarschuwd met oudere types NT1 (die heb ik niet)
dus het ENIGE wat er is gebeurd vanaf het originele ISRA, is dat ie nu boven zit ipv beneden
met zelfs de stekkerblokken er tussen vandaan.
Gewoon netjes verlengt, alsof het nooit anders is geweest.
daarbij... wat zit er vanaf een ISRA verder de bodem in?
vanwaar komt dat draadje nou precies je huis in?
en waarom maakt het niet uit dat die kabel wel een paar meter langer of korter is dan?
De afstand maakt alleen uit in signaal sterkte. Hoe groter de afstand hoe zwakker je signaal wordt. Afzwakking van signalen kan ook komen door koppelingen. Dus hoe korter de afstand en hoe minder koppelingen des te beter het signaal. Als ze ADSL2 op 15MB over 1500 meter kunnen leveren dan kan daar best nog 15 meter in huis bij, mits je de goede bekabeling gebruikt.
Een splitter is niets anders dan 1 ingang met binnen in een splitter naar twee uitgangen. Op iedere uitgang zit een filter. Filter 1 geeft alleen dat deel door van het frequentie bereik waar je analoge of isdn telefoon signaal in zit (isdn is breder) en filter twee de rest.
Aangezien er tussen bereik 1 en 2 meestal wat ruimte zit zullen deze in de praktijk nooit overlappen anders krijg je namelijk dat het adsl signaal het telefoon signaal gaat verstoren.
Resume: lengte van je koper kabel bepaald kwaliteit adsl singaal. Echter 10 of 20 meter vanaf isra punt maakt niet uit.
Waar je splitter zit maakt ook niet echt veel uit. Signalen gaan niet zomaar door elkaar lopen.
Analoog of ISDN maakt wel uit aangezien het punt van splitten, in frequentie bereik, dan belangrijk wordt.
In mijn opinie is het gezeur over afstand tot ISRA punt dus onbelangrijk aangezien slechte koppelingen en slecht draad meer fout doen dan afstand.
het is volgens mij puur dat de ISP zich kan indekken wanneer jij wat veranderd hebt daarin...
maar ik geloof er geen fluit van dat dat er iets mee te maken heeft.
mijn modem is in het verleden nog nooit uitgevallen, maar sinds ik ADSL2 heb, met een copperjet, gebeurd het meerdere malen per dag...
soms een paar keer achter elkaar, soms uren niet...
en ik ben niet de enige zoals in deze en andere draadjes te lezen valt...
dus een beetje een non argument waar tweak mee terug komt.
Mogelijk is het verbeterd qua functionaliteit, maar vermoed dat niet alles opgelost is.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 13:48:
[...]
Router zou ook beter werken, heb inderdaad wel problemen met de router mode...
Als je een CJT in router mode aanzet en de linesync duurt (te) lang duurt het een eeuwigheid voordat hij eens een IP gaat aanvragen bijvoorbeeld. Zelfde effect als je hem eerst aanzet en na een paar minuten de lijn er pas insteekt.
Nogmaals: Geen enkele TisDSL2 verbinding is op dit moment ADSL2+ nog. Die staan nu allemaal nog op 8/1 (ADSL1) gewoon en worden 1 februari op ADSL2+ 24/1 gezet.eerdepeer schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 16:07:
[...]
Heb jij ook die gateway van Linksys met wireless 54mbit? Die heb ik wel thuis en ben sinds gister als het goed is over naar 24 Mbit, maar ik krijg het er helaas nog niet uitgetrokken.
Heb alleen de VCI waarde veranderd, maar de DSL-status in het modem blijft staan op 8 Mbit??![]()
Is er iemand met Linksys+TISDSL 24mbit ervaring?
Dat is je ISRA punt dat langwerpige doosje. Hier moet je dus op A1 & A2 (vermoed dat die nu in gebruik zijn en is je eerste lijn) je splitter aansluiten. De huidige draadjes die er nu inzitten kan je aan 'phone' van je splitter koppelen.Peewee_Herman schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:16:
Ik heb net mijn modem ontvangen, heb tot nu toe altijd kabel gehad.
Als ik in de meterkast kijk, zie ik eerst een duimdikke gekleurde kabel die naar een "wit" langwerpig kastje gaat waar KPN op staat. Van hieruit komen aan de bovenkant twee keer over een rood en een blauw draadje.
Waar moet ik mijn splitter op aansluiten?
Moet dit persé met een stekker, of kan ik de klemmentjes aan de bovenkant gebruiken?
Zo ja, welke kleur moet waar?
Hier zie jus dat er vanaf je ISRA naar twee verschillende aansluitpunten een draad loopt (2 rode + 2 blauwe = 2 lijnen/aansluitpunten). Als je nu splitter ergens anders plaatst gaat het mis omdat er dan voor je splitter een aftakking zit naar een ander aansluitpunt.
Daarnaast nog: zie hieronder.
Langer of korter maakt niet heel veel uit, mits:paQ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:47:
dat begrijp ik...
maar er zit niks tussen mijn zelf gemaakte ISRA en mijn splitter
telefoonlijn (ISDN) is dermate complex dat alles wat ook achteraan de lijn hangt, storing kan veroorzaken, zoals ik al ben gewaarschuwd met oudere types NT1 (die heb ik niet)
dus het ENIGE wat er is gebeurd vanaf het originele ISRA, is dat ie nu boven zit ipv beneden
met zelfs de stekkerblokken er tussen vandaan.
Gewoon netjes verlengt, alsof het nooit anders is geweest.
daarbij... wat zit er vanaf een ISRA verder de bodem in?
vanwaar komt dat draadje nou precies je huis in?
en waarom maakt het niet uit dat die kabel wel een paar meter langer of korter is dan?
• Kwalitatief goede kabel gebruikt. (twisted pair + masieve kern)
• Kabel gelegd, niet getrokken (dan trek je ze soms kapot).
• Aderpaar gebruikt (dus telefonie kabel rood + blauw (zitten om elkaar heen) en bij CAT5/UTP blauw + blauwwit (zitten om elkaar heen).
• Koppelstuk zo optimaal mogelijk, dus geen kroonsteentjes of om elkaar gedraaid met tape.
De redenen dat het bij ISRA moet worden aangesloten zijn voornamelijk:
• Om (loze) aftakkingen voor de splitter te voorkomen
• Om beroerde (bestaande) interne bekabeling te voorkomen
Direct en netjes op je / bij je ISRA aansluiten met splitter & modem is meest optimaal. Minste kans op signaalverlies en minste kans op fouten. Onder de grond liggen ook (veel) minder storingsbronnen die je in huis wel tegenkomt waar de kabel wellicht langs loopt. Een telefoonkabel met DSL signaal naar de splitter toe die langs een kabel ligt met 380V voor het fornuis bijvoorbeeld. Of een niet afgeschermde hifi speaker of TL verlichting in de buurt zijn dingen die je niet snel vindt langs de kabels in de grond.
Het is allemaal heel simpel verder ook. Heb je lijninstabiliteit? Modem direct bij ISRA zetten zoals het hoort. Een helpdesk kan en zal je ook niet helpen en dit als eerste stap noemen. Ook al heeft het 'altijd prima gewerkt' en/of 'heb je niets veranderd' op dat moment.
Met ADSL2+ kan je met foutieve aansluiting of verleningen zo een instabiele lijn krijgen (hoeft dus niet persé) of een dikke 2Mbps missen op je downstream wat er wel in zit in die lijn als je modem direct op je ISRA aansluit.
ISRA is niets meer of minder dan hoofdaansluit punt. Ook bij kabel internet krijg je een filter + modem dat direct daar aangesloten moet worden. Het is echt niet voor niets
Soms heeft een vorige bewoner/eigenaar al eens lopen knutselen/verleggen van kabels. Bij ernstige twijfel en lijn problemen loont het om het eens logisch na te lopen gewoon. Een aftakking naar een ander aansluitpunt heb je zo gevonden ook. Maak je splitter helemaal los en probeer met een toestel elk aansluitpunt die in huis aanwezig is of er nog kiestoon/signaal op staat. (bij ISDN gaat aansluiten minder vaak fout, maar kan je het met de NT1 checken).
Zelfs een aftakking (al is hij afgeknipt) ergens heen voor je splitter (dus tussen ISRA en splitter) kan een DSL verbinding al ernstig verstoren.
ADSL2+ heeft veel meer last van 'niet optimaal' aangesloten zijn dan ADSL1.

Als je het 3de ISRA hebt loont het ook om hem even open te maken. Wat je vaak ziet is dat er een kabeltje tussen B & EB is gemonteerd (is maar een paar cm lang) en die kan gelijk weg. Tevens kan je kijken of er niet bij A & B nog een extra kabel is bijgeschroeft die dus naar een ander aansluitpunt gaat al. Die moet namelijk los natuurlijk dan.
Basis princiepe
Een telefoonlijn / aderpaar bestaat uit 2 adertjes (koperdraadjes). Deze wil je zo kort, optimaal, direct, netjes mogelijk in je splitter aansluiten. En de verbinding van splitter naar modem exact hetzelfde.
Ga je dus zo kort mogelijk aanpassen/verlengen, doe dit dan zo optimaal en netjes mogelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 03-01-2006 20:56 ]
alternatief is om beneden het modem aan de lijn te hange, erbij gaan zitten en net zolang wachten totdat het modem uitvalt
kan lang zijn trouwens

ik vind het een beetje te toevallig, dat ook Bart-01 en nog anderen er OOK last van hebben op een BBned lijn...
kheb idd het derde type (had)
dat is helemaal weg, en de kabel is 1 op 1 doorverbonven met mijn verlengkabel.
met koperen kern
[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 03-01-2006 20:55 ]
Een instabiel DSL signaal (dus klapperende lijn) is de meest voorkomende klacht bij DSL. Opzich is het niet schokkend dat er meerdere hetzelfde hebben. ADSL2+ is ook nog redelijk nieuw en is veel ernstiger beinvloed door beroerd aansluiten ook dan ADSL.paQ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:54:
ik heb maar 1 aansluitpunt, en dat is waar ie nu zit (duh)
alternatief is om beneden het modem aan de lijn te hange, erbij gaan zitten en net zolang wachten totdat het modem uitvalt
kan lang zijn trouwens
ik vind het een beetje te toevallig, dat ook Bart-01 en nog anderen er OOK last van hebben op een BBned lijn...
# Toegang tot onze eigen nieuwsserver *
* snelheid is afhankelijk van het soort abonnement.
ik neem aan dat ze bedoelen dat je snelheid afhankelijk is van de snelheid van je abo?
Is de nieuwsserver ook te benaderen vanaf een andere ISP?(mijn werk 8mbit) en is dit toegestaan?
(kan nergens voorwaarden vinden)
Dan krijg je gewoon een login+pasword en ben je gelimitieerd aan aantal threads met 2.5Mbps per thread inderdaad.sander815 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:45:
wel als je een apart newsserver abo afsluit?
Het is precies zoals BJCK en anderen hier al zeggen. De ISP voelt zich niet (snel) verantwoordelijk voor storingen die kunnen optreden. Het is dan gemakkelijk om de bal bij de gebruiker neer te leggen. Nu komt het natuurlijk ook voor dat er slechte bekabeling en connecties zijn maar dat wil niet zeggen dat het bij iedere gebruiker mis is.Wildfire schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:38:
[...]
Dat is het punt waar de KPN-kabel je huis binnenkomt en alles daarachter is jouw verantwoordelijkheid. De splitter moet zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt omdat elk beetje kabel de kans op storingen vergroot... en je splitter moet echt het allereerst apparaat zijn op jouw telefoonlijn, als er maar één telefoon voorzit kan het al fout gaan.
Ik denk dat het daarom niet vaak genoeg gezegd kan worden HOE e.e.a. aangelegd moet worden en met welke materialen. Als dit goed gebeurt is er niets aan de hand en is de lengte van de kabels ook niet kritisch.
Dat er in huis nog meer kabels lopen is juist maar wat denk je dat er door de straat loopt????
Die telefoonkabel die bij je huis binnenkomt loopt echt niet keurig in een pijpje direct naar de centrale zonder ook maar parallel te liggen met een 380V kabel.
Dat is gewoon onzin.
Bovendien liggen die kabel vaak al jaren in de (natte) grond zonder dat er iemand onderhoud aan doet.
Er zou eigenlijk een soort testkastje moeten bestaan die je bij het ISRA punt kunt aansluiten en die alle mogelijk achterliggende zooi kan uitsluiten.
Een soort testmodem zeg maar.
De mensen van KPN/BBned zullen wel zoiets hebben maar een simpele gebruiker zoals ons zouden daar ook wel behoefte aan hebben.
Dit was (een deel) van mijn mailtje:paQ schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 18:43:
[...]
Nav uw contact met onze helpdesk kan ik u meedelen dat wij metingen hebben verricht over u internetverbinding. Hier is uitgekomen
dat uw verbinding goed is. Mocht u verbinding vaker eruit vallen, verzoeken wij u de kabel in te korten en na te kijken.
Van het israpunt naar uw modem mag maximaal 1meter lang zijn.
ik blijf dit dus een discutabel iets vinden...
wat maakt het nou uit of ik mijn isra punt
X hier zet
of
................................................... X hier
wat ik hier weggelaten heb is de lijst met disconnectsOn Tue, 27 Dec 2005 10:10:01 +0100, ******@tweakdsl.nl wrote:
> Ik heb het B16WO abonnement. Dit gebruik ik met een Speedtouch
> 716v5WL. Ik heb echter veel disconnects op een dag. Er zit echter wel
> een patroon in de disconnects en dat is dat de meeste disconnects
> liggen tussen 1700 en 0700 uur.
>
> Het modem is ondertussen al geruild, dat heeft echter niet mogen
> baten.
>
> De splitter zit op nog geen meter van het isra punt, het modem op nog
> geen meter van de splitter. De dect telefoon zit aan een kabel van ca
> 1 meter, verder zit er niets aangesloten.
>
>
>
> De splitter is ook al een keer verwisseld evenals alle kabels, echter
> geen resultaat.
>
> Het modem trained met 14500Kb/s up en 1180Kb/s down in.
>
> Met het BBned modem heb ik ook al een aantal disconnects gehad.
>
> Op dit moment heb ik nog een tweede adsl lijn van BBned (8/1Mb/s) en
> daar heb ik geen enkele disconnect op.
>
Dit zijn de antwoorden die ik kreeg:
en nadat ik op het mailtje gereageerd had:Geachte heer,
ADSL2+ is vanzelfsprekend wat kritischer dan ADSL1, gezien de hogere
ADSL2+ frequenties.
Probeert U svp de telefoonkabel tussen ISRA en splitter en tussen splitter en modem tot het absolute minimum te beperken. Het gaat namelijk om de totale lengte en die mag, zeker bij een wide-open verbinding, absoluut niet langer zijn dan 1 meter.
Beste wensen//TweakDSL 2nd Line Support
tsja, ik ben inieder geval niet meer de enige melder....Goedendag,
Het is geen standaard antwoord. En we hadden het inderdaad gelezen. Voor ons bent u echter de eerste melder.
We zullen de diverse forums even doorlezen, en bij de 2e/3e lijns van oa BBned informeren of zij dit fenomeen ook kennen.
Op deze site staan nog wat ervaringen (loopt ook via BBned): http://www.fiberworldgebruikers.com/
[ Voor 32% gewijzigd door Bart-01 op 03-01-2006 22:22 ]
Ik ben nu sinds vorige maand in het bezit van het ADSL2 B10 abbo TweakDSL. Als het werkt werkt het echt perfect alleen heb ik een redelijk bizar probleem waar ik en de helpdesk van Tweak niet echt direct een antwoord op weten. Volgens mij ben ik binnen de TweakDSL topics niet echt iemand tegengekomen met hetzelfde probleem ... so here goes.
Ik heb een pc met daarop de pro versie van windows xp en een analoog zyxel 2600 series modem (4 poorts met wlan). In de pc bevindt zich 1 realtek RTL8139/810x netwerkkaart welke standaard mee is geinstalleerd met windows. Deze krijgt automatisch een ip / dns toegewezen. Het modem heeft de volgende instellingen:
Mode: Routing
Encapsulation: Enet Encap
Multiplex: LLC
VPI: 0
VCI: 35
Het probleem is als volgt. Als ik na het aanzetten van mijn modem en het aanzetten van mijn pc welgeteld 27 verschillende websites bezoek heb ik bij het bezoeken van nummer 28 geen verbinding meer met het internet en kan ik middels het ip adres van mijn modem deze ook niet meer benaderen. Als ik vervolgens in een dosbox mijn ip adres probeer te renewen (ipconfig /renew) zal dit niet lukken. Pas als ik mijn modem uit en aanzet of mijn pc herstart werkt alles weer totdat ik bij website / connectie 28 ben aangekomen. Als ik b.v. mijn mail check of msn aanzet kan ik nog 26 verschillende websites bezoeken.
Het lijkt erop dat ik na verse opstart van modem en pc ik 27 verschillende connecties kan maken voordat de verbinding weg is.
Op verzoek van de tweak helpdesk heb ik mijn pc opnieuw geformateerd en windows erop gezet, maar dat mocht niet baten. Daarnaast heb ik middels een cd versie van knoppix en ubuntu gekeken of het probleem zich daar ook voor doet, maar dan heb ik helemaal geen verbinding met internet modem. Als ik de logfile van mijn modem bekijk zie ik dat voor de verbinding tussen mijn pc en het modem steeds een ander poortnummer wordt gebruikt welke oplopen. Of dat normaal is weet ik niet.
Onderstaand een stukje logfile:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 1 12/20/2005 19:31:03 www.have.nl 192.168.0.1:1115 212.61.15.132:80 WEB FORWARD 2 12/20/2005 19:31:03 nl.nedstatpro.net 192.168.0.1:1117 212.72.38.200:80 WEB FORWARD 3 12/20/2005 19:31:04 cms.have.nl 192.168.0.1:1118 212.61.97.13:80 WEB FORWARD 4 12/20/2005 19:31:05 www.hetstormt.com 192.168.0.1:1126 212.203.14.70:80 WEB FORWARD 5 12/20/2005 19:31:05 www.hetstormtrotterdam.nl 192.168.0.1:1125 212.203.14.120:80 WEB FORWARD 6 12/20/2005 19:31:05 www.have.nl 192.168.0.1:1115 212.61.15.132:80 WEB FORWARD 7 12/20/2005 19:31:07 www.icure.nl 192.168.0.1:1131 62.216.11.226:80 WEB FORWARD 8 12/20/2005 19:31:09 www.imedia.nl 192.168.0.1:1132 82.204.37.100:80 WEB FORWARD 9 12/20/2005 19:31:11 www.impulsant.nl 192.168.0.1:1133 213.193.215.76:80 WEB FORWARD |
Volgens TweakDSL ligt dit aan mijn instellingen maar volgens mij staat mijn systeem erg standaard ingesteld. Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt,
re.
none
Zal ik morgen eens naar kijken, ik heb nu de Copperjet aangesloten.bjck schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:29:
Jij ziet in je ST ook geen FEC errors oplopen, die blijft 0/0 staan? (CRC errors lopen wel op)
Waar het voor mij als leek op lijkt is dat de Copperjet bij een kleine hikkup snel retrained zonder een merkbare discoonect en dat de Speedtouch de verbinding dan tussen de 30-45 sec kwijt is (en dat leverd in een game een disconnected from server op)
In de Copperjet staan de FEC errors in iedergeval op 0
[ Voor 6% gewijzigd door Bart-01 op 03-01-2006 22:52 ]
Op een schone pc kan ik malware al uitsluiten lijkt me... ik heb niet direct een andere pc in de buurt maar kan dit misschien wel ff regelen ergens. Goed idom3ega schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:46:
Heb je een andere PC waarmee je dit kan testen. Het lijkt er meer op dat een eventueel malware achtig iets je internet plezier vergriept. Sluit een andere PC aan en je sluit systeeminstellingen al uit
Thanks
none
Stap #1
Gooi de firewall eens uit in de ZyXEL. Kijk dan eens of je het nog hebt.
Stap #2
Zet bij 'remote management' telnet op 'lan_only' met 0.0.0.0 en loguit uit via webinterface.
telnet nu naar je modem en ga naar 24
Wat geeft hij?
Volgens mij stond mij Firewall de hele tijd al uit.bjck schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:23:
@ re.run
Stap #1
Gooi de firewall eens uit in de ZyXEL. Kijk dan eens of je het nog hebt.
Stap #2
Zet bij 'remote management' telnet op 'lan_only' met 0.0.0.0 en loguit uit via webinterface.
telnet nu naar je modem en ga naar 24<enter>8<enter> (menu 24.8). Tik dan: ip nat session<enter>
Wat geeft hij?
Enable Firewall is uitgevinkt
Allow Asymmetrical Route staat aangevinkt
Verder staat er het volgende:
LAN to LAN / Router: Forward
LAN to WAN: Forward
WAN to LAN: Block
WAN to WAN / Router: Block
Voor de laatste 3 staat logging aan.
Met lan_only op port 23 en Secured Client IP op 0.0.0.0 krijg ik:
1
| NAT session number per host: 2048 |
Ik vermoed ook dat mijn modem voorgeinstalleerd was voor het tiscali netwerk aangezien de VCI na een harde reset (+/- 10 sec de resetknop ingedrukt houden) weer terugspringt naar 34 i.p.v de 35 die het hoort te zijn.
Ik hoop dat je er iets mee kan
Thanks
re.
none
'k Zou je firewall vermoeden (als het al je modem is die het doet). Qua nat sessions per host staat het gewoon op maximaal (2048 totaal tegelijk is maximaal) per host toegestaan.
[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 04-01-2006 01:23 ]
Sunrise telecom MTT. Koopje: 22.500 euro, met alle modules en licenties die je voor DSL nodig hebt. KPN loopt rond met een goedkope uitvoering (die ondermeer geen ADSL2+ en G.SHDSL doet) en die is maar 4.995 euro. Omdat KPN z'n personeel niet goed getrained heeft roept KPN regelmatig dat het de schuld van de andere telco is, terwijl in werkelijkheid de monteur van KPN niet weet wat de beperkingen van z'n materiaal is. En weet je ook gelijk waarom niet al het personeel met zo'n ding rondloopt. Zo'n ding kost in de orde-grootte van een jaarsalaris van een monteur.HoppyF schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 21:53:
De mensen van KPN/BBned zullen wel zoiets hebben maar een simpele gebruiker zoals ons zouden daar ook wel behoefte aan hebben.
I don't like facts. They have a liberal bias.
10 of 20 meter plat 4 aderig telefoonsnoer zorgt er voor dat jij je ADSL2+ wel kunt vergeten. Voor ADSL zijn drie dingen van belang. De Ohmse weerstand moet normaal zijn. De kabel moet redelijke HF-eigenschappen hebben. En het moet een hoge CMMR hebben. 'Gewoon' kabel van de gamma voldoet op twee van de drie punten niet, en veel zelf aangelegde bedrading voldoet op drie van de drie punten niet.tweakmiv schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 19:50:
Resume: lengte van je koper kabel bepaald kwaliteit adsl singaal. Echter 10 of 20 meter vanaf isra punt maakt niet uit.
Waar je splitter zit maakt ook niet echt veel uit. Signalen gaan niet zomaar door elkaar lopen.
Analoog of ISDN maakt wel uit aangezien het punt van splitten, in frequentie bereik, dan belangrijk wordt.
In mijn opinie is het gezeur over afstand tot ISRA punt dus onbelangrijk aangezien slechte koppelingen en slecht draad meer fout doen dan afstand.
De manier om discussies over de kwaliteit van bekabeling uit de weg te gaan is zeggen dat een meter het maximale is. Ook dat kan al invloed hebben, maar als mensen de meegeleverde korte kabeltjes gebruiken valt het allemaal mee. Overigens kan je een en ander niet nameten met de eerder genoemde MTT. Je kunt het afleiden uit de lage snelheid of de lage SNR van je DSL, maar voor het echt meten moet je met andere, nog specialistischer apparatuur aan komen zetten.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
Daar had ik niet zo heel veel last van, maar het is nog steeds niet goed...bjck schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:46:
[...]
Mogelijk is het verbeterd qua functionaliteit, maar vermoed dat niet alles opgelost is.
Als je een CJT in router mode aanzet en de linesync duurt (te) lang duurt het een eeuwigheid voordat hij eens een IP gaat aanvragen bijvoorbeeld. Zelfde effect als je hem eerst aanzet en na een paar minuten de lijn er pas insteekt.
Als ik naar http://www.funpic.hu/en.gallery.php?id=-1&s=dd&p=1 ga,
dan krijg ik geen response meer van die host na wat plaatjes bekeken
te hebben. Als ik het modem reset werkt het weer.
Met de nieuwe firmware kan ik de DSL lijn op ADSL2 zetten, moest hem
zelf terugzetten op AnnexA om de DSL lijn weer up te krijgen.
Zou dan geen nieuw modem nodig hebben, enige voordeel is dan dat je
een reserve modem hebt liggen...
Michel.
Verwijderd
oke.. xs4all heeft het eindelijk voorelkaar... alles is beeindigd... nu nog even zien of het geld terug gestort wordtVerwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:15:
ik zit nu bijna al 6 weken bij Tweak en dat bevalt me goed.
Nu alleen nog af zien te komen van mn oude provider
xs4all krijgt het maar niet voor elkaar om de oude lijn te slopen.
Vandaag maar weer eens gebeld...
Tweak heeft vandaag pas doorgeven dat zijn de lijn overgenomen hebben...
nu kunnen ze pas de sloopdoorzetten.
Ik krijg wel al het teveel betaalde gecrediteerd.. dat is dan weer wel goed nieuws
even afwachten dus
Trouwens... die update die op de site staat bij Tweakdsl voor de Speedtouch 716(g) werkt bij mij niet echt super http://www.tweakdsl.nl/DOWNLOADS/patch.html
mijn download vanaf de bekende speed test sites dropped naar 200kb/s (16-24Mbit abo)
Ik heb de software van Speedtouch.nl terug gezet. En nu haal ik weer de 1,7Mb /s
geen idee waar het verschil in zit...
Burne schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 08:55:
[...]
Sunrise telecom MTT. Koopje: 22.500 euro, met alle modules en licenties die je voor DSL nodig hebt. KPN loopt rond met een goedkope uitvoering (die ondermeer geen ADSL2+ en G.SHDSL doet) en die is maar 4.995 euro. Omdat KPN z'n personeel niet goed getrained heeft roept KPN regelmatig dat het de schuld van de andere telco is, terwijl in werkelijkheid de monteur van KPN niet weet wat de beperkingen van z'n materiaal is. En weet je ook gelijk waarom niet al het personeel met zo'n ding rondloopt. Zo'n ding kost in de orde-grootte van een jaarsalaris van een monteur.
Verwijderd
Mijn bovenbuurman kreeg ook zo'n trafo bij zn asus modem, hebben t gewoon even vastgelijmd, werkt primaYapser schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 12:58:
Ik heb vandaag m'n nieuwe adaptor gehad. Deze werkt prima en heeft niet inschietende voetjes. Tot dusver prima
Je bedoelt vast niet transparant maar 'verborgen' of 'troebel' of 'onbekend' of 'veel dure/geavanceerde spullen' of 'meer dan je denkt' hier? Transparant geef je juist aan dat het duidelijk/doorzichtig is dat tussenstuk tussen je modem en ISP netwerk.om3ega schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:37:
[...]
offtopic:.. Heerlijk altijd die reacties van jou. Je kan het gebruikers niet kwalijk nemen dat ze nogal kortzichtig zijn (nofi) maar het is gewoon gebrek aan overzicht van het gehele process.
... Er zit een heel groot transparant deel tussen het adsl modem en de provider en daar zal ongetwijfeld geen goedkope apparatuur staan
.. Jou reacties zetten (hoop ik) de meeste mensen weer even met 2 benen op de grond
.. ga zo door ....
Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:45:
[...]
Mijn bovenbuurman kreeg ook zo'n trafo bij zn asus modem, hebben t gewoon even vastgelijmd, werkt prima
Als je eens in de Asus wilt kijken naar je lijngegevens: [rml]slomnoel in "[ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveil..."[/rml] . Niets zomaar veranderen en wel even je PC een vast IP geven natuurlijk en direct aan modem hangen. PC geef je 192.168.1.10/255.255.255.0 ofzo en modem luistert naar: http://192.168.1.1/
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 04-01-2006 12:53 ]
uhm de vrijdag voor kerst 24 dec d8 ik dus. mischien heb je pech gehad met de kerst kaart drukte en ik net geluk. ik heb iedergeval gebelt met helpdesk. hij kon zien dat ik betaalt had voor de modem enz hij ging regelen dat ik hem van de week zou krijgen, hopen dat hij het waar maakt.Sepiroth schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 17:00:
[...]
Mag ik vragen wanneer jij je aanvraag hebt gedaan ?
Mijn aanvraag is 21 december geaccepteerd en ik wacht nog steeds... beetje ongeduldig.
Bij Cistron was het tenminste binnen 5 werkdagen geregeld
offtopic:
help deskmederweker bij demon was vandaag niet erg vrolijk(understatement).
Ik bedoelde eigenlijk transparant in de zin van : voor de gebruiker niet zichtbaar. .. maar jou omschrijving is nog duidelijkerbjck schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 12:52:
Je bedoelt vast niet transparant maar 'verborgen' of 'troebel' of 'onbekend' of 'veel dure/geavanceerde spullen' of 'meer dan je denkt' hier? Transparant geef je juist aan dat het duidelijk/doorzichtig is dat tussenstuk tussen je modem en ISP netwerk.
[ Voor 9% gewijzigd door om3ega op 04-01-2006 13:50 ]
de aanbiedingen staan op de customerpagina of op de tweakdsl-websitejvdb1975 schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 13:57:
Het wordt tijd voor weer wat interessante aanbiedingen. Ben alweer bijna een jaar lid
http://specs.tweak.to/5253
Daarnaast hebben we voor zover ik heb begrepen (De asus modem heeft geen routerfunctionaliteit ?) ook een routertje nodig. Wat is een goedkope maar niet onverstandige keuze?
Edit: Typisch dat er dan adsl 1 abbo's verkocht worden met de specificatie dat ze meer dan de officiele maximum haalbare snelheid zouden kunnen halen. Maar et zij zo.
[ Voor 20% gewijzigd door Jesse op 04-01-2006 16:02 ]
Niet van wakker liggen verder zou ik zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door The Wizard op 04-01-2006 15:46 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Maar ik ben er nog niet uit of ik Tiscalli of BBNed ga nemen (het 24/1 abbonement)
want ik lees erg veel verdeelde meningen.
Als ik het zo een beetje snel opsom, zijn er meer goede reacties over Tiscalli dan over BBNed.
Wat zouden jullie aanraden?
Ik ben van de week ook overgezet maar ik zit nu op 8mbit.(ik had 4mbit bij demon)The Wizard schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:45:
Ik heb vanaf heden ook TweakDSL, (BBned --> BBned), maar hij heeft nog steeds het oude profiel van de Demon verbinding (2/1). Hoor ik nu niet 8/1 te krijgen totdat de centrale omgezet is naar ADSL2+? Ik bedoel de vervanging van de 1 naar 2+ DSLAM's. De centrale is al 2+ geschikt....
Ik heb er al een mailtje tegen aan gegooid, blijkbaar zijn ze vergeten het profiel te wijzigen...Kid_E schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 15:50:
[...]
Ik ben van de week ook overgezet maar ik zit nu op 8mbit.(ik had 4mbit bij demon)
De modem stond uit, ben net thuis, dus resetten heeft ook geen zin.
Mailtje teruggekregen:
Jammer dus...Goedendag,
Vermoedelijk doet BBned dat nog niet. Ze hebben aangekonding om bij ISP/ISP migratie de lijn 1 op 1 over te nemen en dan later inderdaad de profielen aan te passen met de omzetting naar DSL2
Had overigens inderdaad leuker geweest om die tussenstap even te mogen meemaken. Vermoedelijk was dat nu weer net even te ingrijpend om daar 'iets' voor te bouwen
[ Voor 37% gewijzigd door The Wizard op 04-01-2006 16:06 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Tiscali als het beschikbaar is.
@ The Wizard
Profiel zal wellicht niet goed gezet zijn inderdaad of staat wel goed maar lijn is niet vanzelf onderuit gegaan en weer op gekomen.
Overigens kan een centrale best al ADSL2+ poorten hebben bij BBned, maar dat zegt niet dat alle poorten daar ook al ADSL2+ zijn.
Dit topic is gesloten.