TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.494 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tackleberry schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:48:
IOverigens, Johanvo, lijkt het me wederom niet wenselijk dat je persoonsgegevens van anderen op internet plaatst. Wat je over jezelf prijsgeeft moet je natuurlijk zelf weten. :)
Waar heb je het over ?

edit:

Ik heb even terugegelezen , maar de naam met wie ik gebeld heb (gekregen nadat ik er om vroeg)noem ik nou niet echt "persoonsgegevens" !
We kunnen natuurlijk ook gaan overdrijven ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Trouwens: wat is dat TisDSL modem echt enorm klein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 17:35:
Dus ik ga hier zeker over bellen want de heer R en mevr L hebben telfonisch togezegd dat ik van deze korting gebruik kon maken.
Hier mag je zeker over bellen. Want ze geven in hun mail alweer toe dat ze het toegezegd hebben. Dat jant/pietje/klaasje het officieel niet toe mag zeggen heb jij nies mee te maken. Dan neemt de directie maar actie tegen jantje/pietje of klaasje. Een bedrijf is gehouden aan de toezeggingen die zijn werknemers doen, tenzij het heel duidelijk is dat die persoon dat niet mag doen. (ergo de koop van een winkelpand, laat je niet doen door de jongste bediende). Maar jij mocht er zeker vanuit gaan dat de persoon die je sprak deze bevoegheid had.

Tweakdsl moet zijn toezeggingen dus nakomen. Maar ja, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Cyberpope schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 19:32:
[...]

Hier mag je zeker over bellen. Want ze geven in hun mail alweer toe dat ze het toegezegd hebben. Dat jant/pietje/klaasje het officieel niet toe mag zeggen heb jij nies mee te maken. Dan neemt de directie maar actie tegen jantje/pietje of klaasje. Een bedrijf is gehouden aan de toezeggingen die zijn werknemers doen, tenzij het heel duidelijk is dat die persoon dat niet mag doen. (ergo de koop van een winkelpand, laat je niet doen door de jongste bediende). Maar jij mocht er zeker vanuit gaan dat de persoon die je sprak deze bevoegheid had.

Tweakdsl moet zijn toezeggingen dus nakomen. Maar ja, recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen....
Kan best zijn dat er toezeggingen zijn gedaan maar het heeft weinig zin dit in detail met naam en toenaam in dit forum te gaan plaatsen. We kunnen daar gewoon niets mee als tweakers.
Het beste is en blijft om direct met TweakDSL hierover te communiceren.
Als je dan toch een toezegging verwacht probeer dit dan per fax of op papier te krijgen. Daar heb je meer aan dan alleen maar een mondelinge toezegging. Hoewel misschien rechtsgeldig is het moeilijk achteraf aan te tonen. Een brief/fax is wat dat betreft beter.

Positief in dit verhaal is dat je toch een tegemoetkoming krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

HoppyF schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:10:
[...]

Kan best zijn dat er toezeggingen zijn gedaan maar het heeft weinig zin dit in detail met naam en toenaam in dit forum te gaan plaatsen. We kunnen daar gewoon niets mee als tweakers.
Het beste is en blijft om direct met TweakDSL hierover te communiceren.
Als je dan toch een toezegging verwacht probeer dit dan per fax of op papier te krijgen. Daar heb je meer aan dan alleen maar een mondelinge toezegging. Hoewel misschien rechtsgeldig is het moeilijk achteraf aan te tonen. Een brief/fax is wat dat betreft beter.

Positief in dit verhaal is dat je toch een tegemoetkoming krijgt.
Hoewel ik het met het eerste niet helemaal eens ben, op jou verzoek aangepast, want mij maakt het weinig of niets uit.
offtopic:
Op het moment dat jij handelt namens een bedrijf of instelling is je naam publiek bekend. Ik zie daar het probleem niet van in. Ik wordt ook vaak in mijn werk genoemd. Tot zelfs de plaatselijke krant toe, terwijl het nog niet eens een journalist was waar ik mee sprak. Is wellicht lullig, but goes with the Job. (en nee ik ben geen voorlichter) Lijkt me raar dat als je een publieke funktie hebt (en helpdeskmedewerker en verkoper zijn dergelijke publieke funkties) je plots niet bij naam genoemd zou mogen worden.

Echter ik vind een tegemoetkoming zoals je stelt niet positief. Dus als ik zeg dat jij iets mag hebben voor 100 euro (kost normaal 200 euro) echter dan kom ik je tegemoet door op het moment dat jij wil gaan afrekenen er maar 175 voor te vragen.. Dat noem ik geen tegemoet komen hoor. Als jij dat wel vind, wil ik graag me je zaken doen.. Levert goed op op die manier.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyberpope op 30-12-2005 22:07 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

mmm, vind wel dat tweak wat aan zijn communicatie mag doen...

krijg brief met andere settings voor je mail dan op site staan.
ook moest ik een @tweakdsl.nl naam opgeven en kreeg te horen dat deze niet gebruikt wordt.

zit dus nu met een subdomein mailaccount met zelfde naam voor @ als erna...

klopt dit?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Cyberpope schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:59:
[...]

Hoewel ik het met het eerste niet helemaal eens ben, op jou verzoek aangepast, want mij maakt het weinig of niets uit.
.....
Echter ik vind een tegemoetkoming zoals je stelt niet positief. Dus als ik zeg dat jij iets mag hebben voor 100 euro (kost normaal 200 euro) echter dan kom ik je tegemoet door op het moment dat jij wil gaan afrekenen er maar 175 voor te vragen.. Dat noem ik geen tegemoet komen hoor. Als jij dat wel vind, wil ik graag me je zaken doen.. Levert goed op op die manier.
"Echte" namen van personen horen niet in dit forum, zeker niet als het een zakelijk en/of persoonlijk conflict betreft tussen twee partijen. We hebben hier als tweakers lezers niets aan omdat we geen partij in het conflict zijn. Dat je een eigen mening hierover kan hebben is wat anders, maar dan zijn de namen van personen niet relevant en mogen dus rustig weggelaten worden.

Over het algemeen geven personen bij Helpdesks hun naam niet, of noemen alleen hun voornaam. Emails e.d. worden vaak ook ondertekend met "de Helpdesk" dus je weet dan helemaal niet met wie je nu contact hebt gehad.
Dat kan soms wel wat onpersoonlijk overkomen. Ik ben daar ook geen voorstander van.

Een tegemoetkoming is zoals het woord zegt een tegemoetkoming en geen volledige compensatie.
Dus als je normaal 200 euro moet betalen en als tegemoetkoming 100 euro krijgt is dat niet zo gek.
Wil je meer dan zul je dus om het gehele bedrag moeten vragen of moeten opeisen.
Dat geldt dan voor Johanvo want het is zijn topic.

[ Voor 16% gewijzigd door HoppyF op 30-12-2005 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
HoppyF schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:08:
[...]

"Echte" namen van personen horen niet in dit forum, zeker niet als het een zakelijk en/of persoonlijk conflict betreft tussen twee partijen. We hebben hier als tweakers lezers niets aan omdat we geen partij in het conflict zijn. Dat je een eigen mening hierover kan hebben is wat anders, maar dan zijn de namen van personen niet relevant en mogen dus rustig weggelaten worden.

Over het algemeen geven personen bij Helpdesks hun naam niet, of noemen alleen hun voornaam. Emails e.d. worden vaak ook ondertekend met "de Helpdesk" dus je weet dan helemaal niet met wie je nu contact hebt gehad.
Dat kan soms wel wat onpersoonlijk overkomen. Ik ben daar ook geen voorstander van.
Het hoort hier niet echt thuis en is niet echt 'netjes' inderdaad. Maar als elk ander die helpdesk belt kan diegene ook namen gaan verzamelen, dus echt 'niet mogen' is het ook niet.

Netjes is het niet om een conflict uit te schrijven met de namen van de medewerkers erbij. Vervang ze dan door 'medewerker A', 'medewerker B' etc. Je hebt immers ook niets tegen die persoon verder waar je de naam van noemt, die handelt ook naar het bedrijf dus laat het gewoon weg.

En wie zegt dat het geen verzonnen namen zijn? Een helpdesk medewerker kan ook onder een verzonnen naam werken immers.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

HoppyF schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:08:
Persoonlijk vind ik, je staat voor je werk of je staat er niet voor. Ik geef (oke geen helpdesker) altijd mijn naam en ze mogen altijd weten wie met ze gesproken heeft. Ook mogen ze altijd overal schrijven wat ik gezegd heb. Ik sta namelijk achter mijn werk en anders zeg ik het niet. En als ik een fout heb gemaak.. so be it. Jou verhalen ken ik ook en die personen/bedrijven die zo handelen allemaal gewoon lafbekken, niets meer en niets minder. Maar dat is een ander verhaal.
Een tegemoetkoming is zoals het woord zegt een tegemoetkoming en geen volledige compensatie.
Dus als je normaal 200 euro moet betalen en als tegemoetkoming 100 euro krijgt is dat niet zo gek.
Wil je meer dan zul je dus om het gehele bedrag moeten vragen of moeten opeisen.
Dat geldt dan voor Johanvo want het is zijn topic.
Een tegemoetkoming is in mijn optiek iets waarop je eigenlijk geen recht hebt. Zo heb je eigenlijk geen recht op garantie meer (wettelijk ook niet) en het bedrijf geeft je dan toch een korting. Dat is tegemoetkoming. Je hebt 2 dagen geen ADSL (en vergoeding krijg je pas na 5 dagen) en je hoeft dan een maand niets te betalen.. ect, ect. Dus iets waarop je eigenlijk geen recht hebt de ander toch uit coullance doet.

Als je iets aanneemt terwijl je recht op meer hebt en daarmee overeenkomt tot een oplossing, noem ik dat een schikking/deal of afspraak meer geen tegemoetkoming. In mijn optiek een fundementeel verschil.

Dus als tweak bij de rechter gelijk zou krijgen... EN DAN bieden ze dit aan, dan noem ik het een tegemoet koming. Immers dan MOET hij zoals in jou vergelijk 200 euro betalen en zegt de tegenpartij.. Dat hoeft niet. Maar als je aangeboden wordt om 100 euro te betalen en ze maken er later als "tegemoetkoming" 150 euro van, noem ik dat geen tegemoetkoming, hoe ik het ook draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

bjck schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:24:
En wie zegt dat het geen verzonnen namen zijn? Een helpdesk medewerker kan ook onder een verzonnen naam werken immers.
Waarom zou je dat in godsnaam doen?? Behalve als je wilt dat je later niet aan je uitspraken gehouden wordt? Of als je je onder zaken wilt uitdraaien? Of niet voor je fouten verantwoordelijk wilt zijn? Dus een klant mag niet zeggen: Ik heb cyberpope gesproken en die vertelde:<insert verhaal>. Zijn die personen dan zo incompetent, dat ze niet aan hun uitspraken gehouden willen worden??
I
Ik snap daar echt niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat zou je willen doen omdat je het aanspreekpunt bent van een bedrijf waar voornamelijk toch mensen bellen die een probleem hebben en zakelijk en privé niet altijd uit elkaar willen of kunnen houden. Dan lijkt het soms een persoonlijke véte te worden.

Opzich heeft je echte naam niets met het bedrijf noch je werk te maken als bedrijf/klant relatie. Een voornaam zou al voldoende moeten zijn immers.

Je ziet zelfs dat sommige ISP's mail met 'de helpdesk' afsluiten en telefonisch alleen voornamen gebruiken standaard.

Maar dit is behoorlijk offtopic eigenlijk, dus zullen we dit laten rusten verder.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 30-12-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

ja weer ontopic :P

mijn modem (CJP 816-2P) gaat een keer of wat per dag opnieuw lijn syncen :{
keer of 8 zie / merk ik het, maar kan me niet voorstellen dat ie dat alleen doet als ik achter de PC zit ...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
paQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:26:
ja weer ontopic :P

mijn modem (CJP 816-2P) gaat een keer of wat per dag opnieuw lijn syncen :{
keer of 8 zie / merk ik het, maar kan me niet voorstellen dat ie dat alleen doet als ik achter de PC zit ...
Kijk maar eens naar mijn posts, ik heb hetzelfde probleem. Het is met een Speedtouch 716v5WL nog erger dan met een Copperjet 816-2P.
Het meest vreemde is dat het eigenlijk alleen maar gebeurd tussen ca 1700 en 0700uur. Overdag is de lijn zeer stabiel.

Misschien moeten we hiervoor een apart topic openen (ik las op een ander forum dat er meer mensen met een BBned ADSL2+ verbinding last van hebben)

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@ paQ &Bart-01

Kan je eens een screenshot maken van de uitgebreide dslport instellingen/statistieken pagina en die hier neerzetten?

@ Bart-01

Tussen die tijden komen meer DSL verbindingen online (mensen met USB modems en mensen die modem uitzetten samen met PC) en kan invloed hebben. Voor de hand liggender is dat je vanaf dat moment iemand thuis hebt die een toestel voor je splitter gebruikt? (slaapkamer, studeerkamer?) Of een PC aanzet die nog een analoog modem heeft en op de telefoonlijn is aangesloten voor de splitter bijvoorbeeld.

Het kan net de 'druppel' zijn die het signaal verstoort wat je modem laat klappen op dat moment. (sowieso met iets voor je splitter aangesloten is het onhoudbaar voor je modem).

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
bjck schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:37:
@ paQ &Bart-01

Kan je eens een screenshot maken van de uitgebreide dslport instellingen/statistieken pagina en die hier neerzetten?

@ Bart-01

Tussen die tijden komen meer DSL verbindingen online (mensen met USB modems en mensen die modem uitzetten samen met PC) en kan invloed hebben. Voor de hand liggender is dat je vanaf dat moment iemand thuis hebt die een toestel voor je splitter gebruikt? (slaapkamer, studeerkamer?) Of een PC aanzet die nog een analoog modem heeft en op de telefoonlijn is aangesloten voor de splitter bijvoorbeeld.

Het kan net de 'druppel' zijn die het signaal verstoort wat je modem laat klappen op dat moment. (sowieso met iets voor je splitter aangesloten is het onhoudbaar voor je modem).
Ik heb inmiddels een apart topic hierover aangemaakt omdat ik ook op een ander forum over een andere provider (wel via BBned) dezelfde klachten lees.

Je theorie dat er meer mensen hun verbinding gaan gebruiken klinkt aannemelijk, echter vind ik het tijdstip van 0700 van disconnects wat raar (ik zal morgen mijn log van de laatste 2 weken posten)

Mijn aansluiting in huis is als volgt:
ISRApunt - 1mkabel - spitter - 1m kabel - modem
- 1 m kabel - draadloos dect telefoonbasisstation

Verder zitten er geen kabels aan mijn telefoonlijn
Alle kabels zijn inmiddels al eens vervangen en de aansluiting op het ISRApunt schoongemaakt, de splitter is ook al geruild.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart-01 op 31-12-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Uit de ST is helaas niet veel te halen qua informatie waarom het gebeurt. Maar de CJT geeft je wel aardig wat mogelijkheden om iets te kunnen bepalen en in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
bjck schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:02:
Uit de ST is helaas niet veel te halen qua informatie waarom het gebeurt. Maar de CJT geeft je wel aardig wat mogelijkheden om iets te kunnen bepalen en in te stellen.
De CJT heeft dan ook minder last van disconnects, maar heeft ze wel. Wat jammer is dat de CJT niet laat zien holang de verbing al "staat", bij de ST geeft hij dat wel aan (vandaar dat ik overdag kan zien dat er rond 0700uur de laatste disconnect was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

@ paQ &Bart-01

bedoel je deze?
klik
Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/pics/got/dsl.gif

en ik heb deze nog
Afbeeldingslocatie: http://www.garagetest.nl/pics/got/dsl2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
@ paQ &Bart-01

DSL Connection

Link Information

Uptime: 0 days, 14:30:19

Modulation: G.992.5 Annex A

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.177 / 14.486

Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 47,34 / 792,66

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 19,0

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 11,5 / 24,5

SN Margin (Up/Down) [dB]: 6,5 / 6,5

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 39.827 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 235.735 / 4.677

HEC Errors (Up/Down): 87.609 / 3.133

Bedoel je deze gegevens ?
(BTW de eerste keer dat ik geen disconnect heb rond 0700uur)

[ Voor 4% gewijzigd door Bart-01 op 31-12-2005 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

waar is onze helpdesk nou? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik heb wel een Copperjet maar dan ADSL1 geen ADSL2.
Echt goed vergelijken gaat dus niet.
Ik zie wel een groot verschil in de volgende waarde, bij mij is dit:
Local SNR Margin 23.5 dB

Is misschien appels en peren vergelijken maar het viel me op ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 03:55:
[...]

Vanacht om 0:30 overgegaan naar Tweak (nog geen 5 minuutjes down), kan alleen nog niet zien of het ADSL2 is omdat ik de nieuwe modem nog niet binnen heb.. Heb nu nog mijn oude Prestige 650R erop zitten..Tracert gaat via extreme.vlan211.tc1.cambrium.net..
Ik zie ook dat ik nu een DSLlijn nummer heb gekregen, en op mijn subdomein zit nu ook een ip adres gekoppeld :). Alleen zit ik niet thuis, en dat duurt ook nog 1,5 week, dus kan niet controleren :(

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
The Wizard schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:12:
[...]

Ik zie ook dat ik nu een DSLlijn nummer heb gekregen, en op mijn subdomein zit nu ook een ip adres gekoppeld :). Alleen zit ik niet thuis, en dat duurt ook nog 1,5 week, dus kan niet controleren :(
je subdomein = naar de webserver van tweakdsl, niet je thuisadres

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

HoppyF schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:59:
[...]

Local SNR Margin 23.5 dB

Ik heb een ISDN lijn.
wellicht dat daar nog best wat verschil in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
Paq, probeer eens het volgende?

- Tx end bin: 63
- Rx start bin: 66

-Rx auto bin ajust
Kun je proberen, zou enige verbetering kunnen brengen.

- Fast retrain
Scheelt flink wat wachttijd bij retrainen ;)

- Activate line: true, en "apply". (Dan gaat ie direct her-trainen)

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 31-12-2005 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Dimmu schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:06:
[...]

je subdomein = naar de webserver van tweakdsl, niet je thuisadres
Oh, dus niet zoals demon.... Ok...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Xandrios schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:18:
Paq, probeer eens het volgende?

2 days, 16:21:35 webserver:Invalid argument:Failed to set TxEndBin to 66

error dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
paQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:40:
[...]

error dus
ehh... je moet de tx op 63 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
paQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:40:
[...]

error dus
Xandrios schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:18:
Die 66 moet een veldje lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ok
nu ingevoerd

ben benieuwd
up van 86 K
down 1,56 MB (begint soms wel hoger, maar loopt terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat er nu eigenlijk gebeurd is dat er een klein 'gat' of 'ongebruikte frequentie' tussen de upstream en downstream frequentieband zit. Dit voorkomt storingen, en geeft dus meer stabiliteit :)

Gezien je screenshot is de upstream flink omhoog gegaan overigens? (Van ~55KB/sec naar 86KB/sec?)

Downstream kan inderdaad kloppen, dat verschijnsel ga je krijgen bij zulke hoge snelheden. Om de downstream goed te testen kun je het beste 2 downloads tegelijk starten, even een minuut laten lopen, en de snelheid van beide downloads bij elkaar optellen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Xandrios op 31-12-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

als ik allemaal interessante verhalen van de newsserver afhaal ( O-) ) dan haal ik ook zo'n snelheid

tussen de 1550K en 1670K per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:59:
[...]

Local SNR Margin 23.5 dB

Dat is wellicht omdat je geen wide-open verbinding hebt? Je verbinding is qua snelheid gelimiteerd op een maximum dat ligt onder het maximale wat er door die lijn zou kunnen. Dan gebruik je minder van de nodige bandbreedte (en dus freqenties etc) waardoor je margin ruimer (veel ruimer) is.

@ paQ & Bart-01

Xandrios is meer thuis in de CJT dan ik ;)

Wat opvalt aan de errors met die ST716 is dat er behoorlijk wat CRC's zijn eigen, maar dat FEC op 0 blijft staan. Alsof er geen gecorrigeerde pakketten zijn op je DSL verbinding.

Wat voor pingtijden (latency) halen jullie op die BBned lijnen?

code:
1
ping www.tweakdsl.nl -n 100

en

code:
1
ping ping.xs4all.nl -n 100

@ paQ

Heb je toevallig een monsterlijk oude NT1? Welk type staat er op A-iets of S1, S2 of S3?

Geeft het dezelfde upstream als je modem alleen direct op de binnenkomende lijn aansluit? Dus zonder splitter en dus de NT1 even losgekoppeld voor ISDN?

(dit ivm je toch 'lage' upstream op je DSL lijn)

[ Voor 34% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik heb een S6 kastje..
laatst al eens naar gekeken, maar als ik ALLES afkoppel behalve de modem, haal ik dezelfde waardes.
bij de eerste ping
7 en 8 ms, TTL=61, met af en toe een uitvaller naar 26 of 80 ms

bij de tweede
8 ms, TTL=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou eens kunnen kijken of het hoger wordt als je de upstream start bin verlaagt. Ik weet niet precies uit m'n hoofd welke de eerste is (mag zijn) bij ISDN linesharing. Maar je splitter zorgt er wel voor dat je niet gebruikt wat door ISDN gebruikt wordt als het goed is.

Je zou deze dus stapje voor stapje 1-tje eerder kunnen laten starten wellicht nog om upstream omhoog te krijgen.

Maar je lijnwaarde zijn nu al anders geworden gezien de hogere upload die je haalt? Waar synced modem nu op qua upstream en downstream?

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x00000000
Last Failed 0x00000018
Tx Bit Rate 1241200
Rx Bit Rate 16561800
Rx Attn DR 17109400
Tx Cell Rate 2927
Rx Cell Rate 39060
Phy TX Cell Count 81810
Phy RX Cell Count 898777

Local SNR Margin 5.5 dB
Local Line Attn 20.5 dB
Local Tx Power 12.4 dB

Remote Line Attn 13.0 dB
Remote SNR Margin 8.5 dB

heb nu de upstream bin verlaagd naar 30 (ná het copy pasten van bovenstaande gegevens..)

download is momenteel 1,65 MB
of ik dat nou in 1 down doe, of in twee seperate.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 31-12-2005 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tx Bit Rate 1241200
Rx Bit Rate 16561800
Kijk, lijkt mij niet meer dan optimaal zo de upstream snelheid. Nu kijken of het ook stabiel is geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Xandrios schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:30:
Ik denk niet dat de CPJ het toestaat om die start-bin te verlagen, aangezien je dan waarschijnlijk vrij snel in het ISDN-frequentiegebied zit :)
heb hem op 30 gezet, en heeft niks van zich laten horen :)

die upload ik heb overigens van speedtest.nl

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 31-12-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Cool :) Dan heb je nu eigenlijk je upstream "Overklokt" :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zodra ik de modem reset, zijn alle overige instellingen trouwens weer weg ...
zoals fast retrain etc.

maar moet ik de modem rebooten nadat ik zulke wijzigingen doorvoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je moet wel 'save all' ofzo doen in menu. Dan zou hij 't moeten onthouden ook na een herstart.

Je hoeft niet modem te herstarten, hij hersynced je lijn als het goed is wel om met nieuwe instellingen te verbinden.

Upstream kan je beter testen door lekker een bestand van 10MB naar je homepage te uploaden ofzo.

En het veranderen van die Tx startbin is niet heel handig wellicht hoor. Ergens kom je in ISDN frequenties terecht en als je splitter dat niet afvangt/tegenhoudt gaat je ISDN lijn je DSL verstoren en andersom ;)

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik weet niet wat het allemaal precies is die instellingen, maar hij start een download direct op 1,65, en daar blijft ie ook gewoon staan (kan toeval zijn zo in de avond wellicht...)

maaruh... dat "Wide Open" ... hoe kom ik daar? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Instellingen doen, "apply" om te gebruiken. Dan "Configuration" --> "Save Config" --> "Save" :)
Alleen op die manier blijft het na een reboot ook behouden inderdaad :)

Overigens, door bij de instellingen "Activate line: true" te doen, zal hij direct de nieuwe settings gaan gebruiken (Oftewel: gaan retrainen). Dan hoef je 'm niet te restarten opzich :)

[ Voor 37% gewijzigd door Xandrios op 31-12-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
paQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:42:
ik weet niet wat het allemaal precies is die instellingen, maar hij start een download direct op 1,65, en daar blijft ie ook gewoon staan (kan toeval zijn zo in de avond wellicht...)

maaruh... dat "Wide Open" ... hoe kom ik daar? O-)
Heb je een B16 abonnement of heb je B16WO?

Je lijn gaat niet harder als dit gezien je margin nu op ~6dB staat in iedergeval. Dus als je B16WO hebt is dit het maximale wat in die lijn zit (in combinatie met ISDN linesharing dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik heb een WO
maar linesharing?
uh...

beetje ni de war nou
wat heb ik dan aan een WO als een 16 in weze hetzelfde is? (niet dat er een 16 abo is maar toch ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
DE ping naar Tweakdsl is ongeveer 9ms, echter met 3x een peak van 150ms, gemiddeld wordt hij dan 15ms :(

De ping naar xs4all zit tussen de 9 en 10ms met 1 peak van 175ms maakt gemiddeld 11ms

Beiden hadden geen packetloss

[ Voor 37% gewijzigd door Bart-01 op 31-12-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik krijg er dit uitgeperst:
Tx Bit Rate 1233000
Rx Bit Rate 16890800
Rx Attn DR 17518600
Tx Cell Rate 2908
Rx Cell Rate 39836

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bart-01 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:29:
DE ping naar Tweakdsl is ongeveer 9ms, echter met 3x een peak van 150ms, gemiddeld wordt hij dan 15ms :(

De ping naar xs4all zit tussen de 9 en 10ms met 1 peak van 175ms maakt gemiddeld 11ms

Beiden hadden geen packetloss
Niet op letten op die uitschieters. Als je een UDP ping (ipv ICMP) zou doen zijn ze er niet. En verders is er geen enkele critische toepassing die icmp gebruikt immers.
paQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:37:
ik krijg er dit uitgeperst:
Tx Bit Rate 1233000
Rx Bit Rate 16890800
Eigenlijk zijn alleen deze van belang. Samen met de Local en Remote SNR (margin) en Local and Remote Attenuation. En errors kunnen een rol spelen in verbrekende DSL verbindingen.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

dus die 24 mbps kan ik gewoon shaken
het houdt gewoon op bij mij met 17 mpbs (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
paQ schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:07:
dus die 24 mbps kan ik gewoon shaken
het houdt gewoon op bij mij met 17 mpbs (?)
Helemaal correct 8)

Overigens zal je straks zien (je ziet het in het Wanadoo topic al een beetje) dat 15 tot 20Mbps z'n beetje heel normaal is voor de meeste lijnen die op wide-open (dus 24Mbps) zijn ingesteld. Bij Wanadoo of Versatel zie je het niet >20 omdat ze daarop maximum hebben. Maar je zal zien dat bij TweakDSL via BBned of Tiscali de mensen met >20Mbps schaars zullen zijn.

Is een hele behoorlijke score deze 17Mbps overigens. Zeker gezien de 24dB attenuation wat toch zo'n 1500 a 2000 meter koperlijn is.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:51:
[...]

Dat is wellicht omdat je geen wide-open verbinding hebt? Je verbinding is qua snelheid gelimiteerd op een maximum dat ligt onder het maximale wat er door die lijn zou kunnen. Dan gebruik je minder van de nodige bandbreedte (en dus freqenties etc) waardoor je margin ruimer (veel ruimer) is.

................
Ik heb inderdaad geen wide-open maar een 4/1 Mbps.
Vandaar dat mijn waarde waarschijnlijk zo verschillend is t.o.v. ADSL2. Bovendien is het analoog en geen ISDN zoals Paq al zei.
Ik ben wel benieuwd wat mijn ADSL2 snelheid zal zijn na de migratie.
Dat zal ik jullie later zeker laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 20:50:
[...]

Zeker gezien de 24dB attenuation wat toch zo'n 1500 a 2000 meter koperlijn is.
Allereest.... Beste wensen allemaal :)

Ik heb zelf: attenuation downstream: 31 db

noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 31 db

Is dit dan beter dan 24dB of juist slechter?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Attenuation van 0dB is er geen demping van signaal op een dsl verbinding. Bij 65dB is het zo'n beetje afgelopen en komt er niets meer doorheen.

Je kan niet zeggen: "Ik heb 30dB, dus zal wel 12Mbps gaan halen". Zo werkt het niet alleen. Er zijn veel meer factoren ;)

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 01-01-2006 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

thanks voor de uitleg.
Ben 20 minuten op, maar de lijn heeft er al weer 5 keer uitgelegen :|

:(

wat kan dat nou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Mijn verbinding is net zijn record aan het zetten : 1 dag en 14 uur zonder disconnect (met de Speedtouch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ok

nu wordt mijn verhaal een beetje raar :?

na alle instellingen gisteren, was alles als volgt aangesloten:
code:
1
2
3
4
5
6
                                                         ----NT1, model S6
                        ---belkin surgemaster splitter---|
                       |
ISRA ---ADSL splitter--|
                       |
                        ---- CPJ modem

de belkin gebruik ik voor bliksem veiligheid (hoop ik) althans het is verzekerd mocht er via die weg iets misgaan...
Zónder splitter, haal ik maar 70 - 80% van mijn upload, en traint het modem niet hoger in dan een 10 tot 12 mbps.

een uur geleden line syncs ana de lopende band :(, en ALS ik een verbinding kreeg, kwam ik niet boven de 10 mb uit.
Ineens belt mijn vader me op mijn GSM: hij probeerde al een paar keer te bellen op de vaste lijn, maar kreeg een storings melding... :?
ik alle kabels nagelopen, maar alles ok.
Ook de NT1 stond op groen, maar via de centrale kreeg ik inderdaad een storing op de lijn.

ik heb nu de belkin ertussen vandaan gehaald en haal weer dezelfde snelheden als gisteravond.

hoe kan het nou dat het ineens géén problemen opleverde, en letterlijk van de een op de andere dag wel? zo erg dat heel de lijn storingen geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

paQ schreef op zondag 01 januari 2006 @ 13:30:
ok

nu wordt mijn verhaal een beetje raar :?
je moet ook gewoon

code:
1
2
3
4
5
[ISRA] 
    |
[SPLITTER]----
   |         |
[foon]      [adsl]

doen en niet anders.. das vragen om problemen.

[ Voor 81% gewijzigd door Nijl op 01-01-2006 14:14 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
The Wizard schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:12:
[...]

Das goed nieuws :)

Jij had toch ook Demon BBned naar Tweakdsl B10? Heb/had jij ook 2 entrys bij dsllijnen in customer menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Nog 5 dagen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kid_E schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:16:
[...]

Das goed nieuws :)

Jij had toch ook Demon BBned naar Tweakdsl B10? Heb/had jij ook 2 entrys bij dsllijnen in customer menu?
Yep, maar die twee entry's stonden eral, maar nu staat er bij eentje een DSL nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nijl schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:11:
[...]

je moet ook gewoon

code:
1
2
3
4
5
[ISRA] 
    |
[SPLITTER]----
   |         |
[foon]      [adsl]

doen en niet anders.. das vragen om problemen.
dan is het toch een beetje vaag dat het gisteren gewoon prima werkte :?

hoe kan het trouwens dat mijn downstrema wordt afgeknepen tot 10 mbps, als ik mijn modem aan mijn belkin 54G router hang? zowel draadloos als wired, blijf ik zitten met een flink lagere snelheid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sluit het gewoon aan zonder die belkin. Geen idee of die nog iets met de lijn doet of verstoort immers. Tevens is het weer een extra schakel in de lijn sowieso al.

Het disconnecten van je lijn zou ik echt die stekkerdoos er tussenuit halen. En zet ook de startbin van de Tx weer terug op wat het was oorspronkelijk omdat dit dus mogelijk dat ISDN probleem kan veroorzaken inderdaad.

En heb je het nu over 'behaalde snelheid' van 10Mbps of over lijnsync snelheid? Haal die twee niet door elkaar en verduidelijk waar je het over hebt. Anders tast iedereen in het duister.

Als je het over behaalde snelheid haalt met een Belkin 54G router kan het zijn dat de ethernet verbinding tussen CJT en Belkin 'maar' op 10Mbps loopt bijvoorbeeld. Of je test met wireless en dat haalt sowieso maar zo'n 600 a 1200KByte/s. Ook al is het 54Mbps op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik wil na jaren @Home Breedband overstappen op ADSL2 en TweakDSL leek mij wel interessant maar ik ben ook eens gaan Googlen en lees zeer, zeer veel nare reacties. Zelfs bij Tros Radar.

Is dit toeval?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Eiríkr schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:51:
Ik wil na jaren @Home Breedband overstappen op ADSL2 en TweakDSL leek mij wel interessant maar ik ben ook eens gaan Googlen en lees zeer, zeer veel nare reacties. Zelfs bij Tros Radar.

Is dit toeval?
Wat voor een nare reacties?
Zelfs bij Tros Radar? Ik kan me niet voorstellen dat er onder de Tros familie tweakers zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

HoppyF schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:53:
[...]

Zelfs bij Tros Radar? Ik kan me niet voorstellen dat er onder de Tros familie tweakers zitten :P
Excuse me? Negatieve dingen over TweakDSL bij Tros Radar? :? :? :?

Vind ik inderdaad ook erg raar.

Kijk, elke provider heeft zo links en rechts wel klanten met problemen, TweakDSL dus ook. Lijkt me echter niet meer of minder dan gemiddeld.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bij elke ISP zijn er gruwel verhalen van mensen. Dat zijn de verhalen die je leest bij Trosradar & Kassa! en niet de goede verhalen. En dan staat er in die verhalen ook niet of het nu achteraf toch bijna helemaal aan de consument zelf heeft gelegen natuurlijk. Het is een verhaal van maar één kant natuurlijk.

Als PlanetInternet 400.000 klanten heeft zijn er altijd een heleboel die negatief schrijven omdat ze het ergens niet met eens zijn of ergens niet tevreden over zijn. Maakt 100 schrijvende (als ze al gelijk hebben met een éénzijdig verhaal) Planet een slechte ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=31391

http://www.adslgebruikers.nl/article41.html

http://internet.startkabel.nl/forum/?id=36009

Maar jullie hebben gelijk, als je gaat zoeken vind je alleen de slechte dingen.

[ Voor 56% gewijzigd door ericafterdark op 01-01-2006 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

bjck schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:33:

En heb je het nu over 'behaalde snelheid' van 10Mbps of over lijnsync snelheid? Haal die twee niet door elkaar en verduidelijk waar je het over hebt. Anders tast iedereen in het duister.

Als je het over behaalde snelheid haalt met een Belkin 54G router kan het zijn dat de ethernet verbinding tussen CJT en Belkin 'maar' op 10Mbps loopt bijvoorbeeld. Of je test met wireless en dat haalt sowieso maar zo'n 600 a 1200KByte/s. Ook al is het 54Mbps op de doos.
behaalde snelheid idd wat ik aan download overhoud op een speedtest bijv.

Ook als ik dus de wifi adapter van mijn pc uitschakel en DUS over het kabeltje uit de router werk, dan kom ik niet verder dan die 10...

net gecontroleerd en nog eens geprobeerd.
Als ik 10 tests uitvoer op de bbned speedtest, schraap ik tegen de 11 mbps aan, maar komt ook vaak niet hoger dan 8 of 9 mbps.
de wireless adapter van de pc uitgeschakeld.
ik zit dus alleen nog wired via een uitgang van de router aangesloten.

waarom dan wifi???
omdat ik beneden mijn pc graag wireless verbonden had ;)

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 02-01-2006 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Houd je wel rekening met de afwijking van al die mooie speedtest pagina's? De hoeveelheid data die ze verplaatsen is nogal weinig voor een verbinding van >10Mbps om goed te kunnen meten. Vaak ook als je je virusscanner uitschakelt gaat het al veel vlotter. Virusscanners houden ook je browser tegen tegenwoordig bijvoorbeeld.

Trek gewoon 100MB of 1000MB testbestanden via een dowload naar binnen en kijk wat je haalt.

Had je nu al:

• Belkin stekkerdoos tussen je lijn vandaan gehaald?
• Splitter juist aangesloten?
• Tx start bin terug gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ik haal nu niet meer dan 1,32 MB
toch een verschil van ,3
splitte ris juist aangesloten, belkin eruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Eiríkr schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:51:
Is dit toeval?
Ik zit in precies dezelfde situatie. Ik vind het aantal klachten alleen wel meevallen. Tuurlijk, het zijn wel allemaal forse klachten maar die zijn er ook van @home geweest (waar ik zelf dan weer jaren meer dan behoorlijk tevreden over ben geweest).
Dus ik denk dat ik het toch wel aandurf :P

Nu alleen nog even de nieuwe aanbiedingen afwachten (die er vast wel gaan komen ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
* pven vraagt zich af wat de acties voor dit jaar gaan worden

Iemand al een idee?

(Ik ben vooral geïnteresseerd uin VoIP en de bijhorende hardware)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ( net ) een zeer vriendelijk en positief gesprek gehad met een medewerker van Tweakdsl (de heer J.),de man zijn stem kwam mij vreemd genoeg bekend voor als de behulpzame helpdeskmedewerker die mij ongeveer 1,5 jaar geleden hielp met een router configuratie.

Conclusie uit het gesprek is dat wel degelijk mij de HCC aanbieding aangeboden is en inderdaad door de 2 eerder genoemde mensen, het blijkt zelfs dat die personen bij een "supervisor" hebben nagevraagd of zij dit mochten aanbieden en dat bleek in orde te zijn !

Alleen nu blijkt dat van de week de directie zelf mij deze aanbieding heeft ontboden en mij voor een mindere korting wil schikken en dit alles bij wijze van grote uitzondering !!!

Ter opheldering:
Betaal nu : 69,95 afspraak zou zijn : 24,95(hcc korting) wordt nu : 49,59

Maar het ironische is dat als alles was gegaan zo als het hoorde te gaan ik al vanaf September 49,59€ zou gaan betalen en wanneer ADSL 2 uit zou komen ik dan automatisch geupgrade zou worden.
EN.......omdat dat niet mogelijk was en ik zo belachelijk behandeld was en ik nooit eens enig response kreeg , mocht ik dus bij wijze van uitzondering
gebruik maken van de HCC korting (24,95€).

Dus eigenlijk krijg ik nu dus in Januari 2006 waar ik in September 2005 omgevraagd heb maar met aftrek van de ADSL II.

Na een lang vriendelijk en begripvol gesprek heeft de heer J. diverse aantekeningen gemaakt ( tot mijn vebazing wist deze meneer wel al alles van mijn situatie af ), en zou hij persoonlijk gaan kijken wat hij nog kon veranderen.

Morgen kon ik een mailtje of een belletje verwachten dus ik begin het nieuwe jaar goed en blijf met een gezonde positieve instelling wachten O-)

wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hmmm ok. Dat is iig goed nieuws!

Ik sta op het punt @Home op te zeggen en TweakDSL aan te vragen. ff wachten tot ze de site updaten want er staan nu nog acties op die aflopen op 31-12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Eiríkr schreef op maandag 02 januari 2006 @ 10:28:
Ik sta op het punt @Home op te zeggen en TweakDSL aan te vragen. ff wachten tot ze de site updaten want er staan nu nog acties op die aflopen op 31-12.
Ik ben ook een ex-@Home klant en ik heb tot op heden absoluut geen spijt van mijn overstap! :) (TISDSL2+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ja ik denk aan TweakDSL B16WO (tiscali is hier niet leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Zojuist is mijn verbinding ook gemigreerd! Helaas heb ik mijn ADSL2 modem nog niet binnen, dus ik zit met mijn oude modem nog tegen de 8mbit te hikken.

Verder vind ik wel dat als er geupload wordt (bijv. 10 KB/s), dat ze snelheid snel inkakt. Is dit normaal?

Als er 10 KB wordt geupload haal ik bijv. een snelheid van 500 KB/s en als er niets wordt geupload, dan haal ik wel iets van 780 of 830 KB/s :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:53:
Modbreak:Goedendag zeg. Hebben we een beetje respect voor uwen medemens?

[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 02-01-2006 20:43 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

niet heel kort door de bocht? :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de helpdesk van Tweakdsl gesproken over de status van mijn telco-telco migratie (nu: Xs4all-kpn, basic --> toekomst: Tweakdsl-BBNed (2-8mb/1mb). Netjes aangemeld eind november bij tweakdsl en opgezegd bij xs4all. Nog tussendoor faxen gestuurd van bv de opzegingsbrief die ik van kpn gekregen heb. Maar ik hoor net dat de datum dat xs4all/kpn afgesloten wordt (9 januari) misschien wel niet gehaald wordt door tweakdsl/bbned omdat de isp-isp migratie niet gaat lukken. watttt???? ("door een onbekende technische oorzaak (bbned), die overigens niemand weet op te lossen bij tweakdsl")...

De helpdesk beweerd dat ik nu ook bij bbned zit en dus ga migreren naar bbned (isp-isp migratie) dus....het maakte niets uit wat ik ook zei over mijn inmiddels 5 jaar oude lijn met xs4all, ik zat bij bbned en niet mxstream....(punt uit) 5 jaar geleden bestond volgens mij noggeens bbned....ze zei dat er problemen waren met adsl2. Maar dat vraag ik ook niet aan....ze was een beetje aangebrand dat ik toch volhield dat ik niet bij bbned zat en ze zei dat ze wel een ticket zou aanmaken...einde gesprek. :|

Ik zie dit dus lekker fout lopen dadelijk, tweakdsl/bbned wachten op een probleem wat helemaal geen probleem is, en 5 weken voor een telco-telco-migratie moet volgens mij wel genoeg tijd zijn...

Wie heeft hier mee ook te maken gehad? (telco-telco migratie, of overstappen naar een andere combi) en heeft nog tips die ik kan doen naar tweakdsl helpdesk....?? Ik ga wel een mailtje sturen naar de helpdesk wat nu eigenlijk het hele probleem is....Heb nu eigenlijk al spijt dat ik overstap....(wanbeelden dat ik maanden zonder internet zit enzo..) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
Hmm... sinds het nieuwe jaar last van mijn snelheid, ik heb NOG een tweak ultradsl 8mbit/1mbit. Maar ik ga maar met de nieuwgroepen gemiddeld 388 KB. De 100 MB test file op de ftp.tweakdsl.nl kan ik maar met 300 KB downloaden. Er staan geen p2p's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Als je bovenstaande post gedaan zou hebben met je eigen internetverbinding had ik wel even aan de hand van je IP kunnen kijken of je op KPN of BBned zit. Als je al 5 jaar de lijn hebt kan het bijna geen BBned zijn (Dat begon ~3 jaar geleden bij xs4all?), maar wie weet.
Goodfella schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:19:
Hmm... sinds het nieuwe jaar last van mijn snelheid, ik heb NOG een tweak ultradsl 8mbit/1mbit. Maar ik ga maar met de nieuwgroepen gemiddeld 388 KB. De 100 MB test file op de ftp.tweakdsl.nl kan ik maar met 300 KB downloaden. Er staan geen p2p's aan.
Welk modem? Als je inlogged op je modem, welke lijnsnelheid geeft hij dan aan? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Xandrios op 02-01-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
-Update-

Ik kreeg het volgende mailtje:

"Geachte TweakDSL abonnee, Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en wel vanaf 1 februari a.s. Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar ADSL2 zodra het mogelijk is. Omdat dit tot onze spijt toch een maandje later is dan oorspronkelijk verwacht zullen we je over de maand januari een korting op je abonnement geven van 50%. Deze ? 19,95 zullen op de factuur van februari verrekend worden. Hopelijk kun je nog even wachten om daarna gebruik te gaan maken van ADSL2."

Sinds 22 december al Tweak, overgestapt van Demon, binnen een paar seconde was de migratie klaar, tussen aanvraag en oplevering zat nog geen 5 werkdagen. Ik kwam 's avonds thuis en me modem was al ingetrained op 76xx kps.
Zit nu al 2 weken nagenoeg non-stop te leechen van de nieuwsgroepen met 740 ~ 800 kbps (eerste 2 dagen werkte nieuwsgroepen niet).
Net dus bericht dat ik in januari maar 19,95 betaal en begin februari op me 24 mbit adsl2 zit :+

:Y) ga zo door TweakDsl, niks te klagen hierzo. (afstand tot de centrale is ongeveer 806 mtr, hoop dat ik tegen de 20mbit zit)

Keep you updated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
WiNlUx schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:52:
Zojuist is mijn verbinding ook gemigreerd! Helaas heb ik mijn ADSL2 modem nog niet binnen, dus ik zit met mijn oude modem nog tegen de 8mbit te hikken.

Verder vind ik wel dat als er geupload wordt (bijv. 10 KB/s), dat ze snelheid snel inkakt. Is dit normaal?

Als er 10 KB wordt geupload haal ik bijv. een snelheid van 500 KB/s en als er niets wordt geupload, dan haal ik wel iets van 780 of 830 KB/s :?
Wat voor een verbinding had je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:
Nog maar eens opgebeld en uiteindelijk doorgekomen.
Inkasso unie gaat nog een specificatie sturen maar de helpdesk van Tweakdsl had na een minuutje zoeken door dat het modem idd niet was geleverd en de adsl lijn idd was geannuleerd.

Mits een en ander nu wel goed gaat is de tramelant binnenkort voorbij.
De modemfactuur was er "doorheen" geslopen.

Hopelijk een eind goed al goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
WiNlUx schreef op maandag 02 januari 2006 @ 13:52:

Wat is de snelheid die je in je modem ziet? Als je upstream maar 10kByte/s is en je gooit die vol zal je downstream weinig meer halen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
Ik ben als het goed is vandaag gemigreerd van 8Mbit naar 24 Mbit TISDSL (beide via Tweakdsl), maar nu haal ik wel een ietsiepietsie snellere download met usenet (Giganews waarbij ik op *kuch* school 100Mbit trek, dus daar ligt het niet aan) maar piekjes van 1 MB/s, normale snelheid is nu ongeveer 840 ipv 820kb/s. Tweakdsl nieuwsgroepen kom ik niet eens op met de instellingen: news.tweakdsl.nl, port 119 en max 8 threads?? Is dat normaal?

Het enige wat er is veranderd is de VCI waarde (van 35 naar 34) in mn Linksys adsl2+ modem/router.
Zie ik een instelling over het hoofd? Ik zie niet wat er niet goed gaat :X , ik zou toch gemakkelijk 2 MB/s down moeten hebben? (ik zit ong. 650 metertjes van de wijkkast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nergens meegekregen (zie je ook in je modem/router) dat je lijn nog ADSL1 is op 8/1? Wordt nog omgezet naar 24/1 ADSL2+ voor TisDSL2.

En of je 'gemakkelijk' 2MB/s gaat halen is maar de vraag. Je weet niet wat er voor snelheid maximaal te behalen valt nog op die koperlijn ondanks de lengte meevalt inderdaad.

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 02-01-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:23
God wat een gezeik af en toe over Tweak :r

Opvallend is dat bijna iedereen die klaagt bij radar etc is aangesloten bij BBNed.... Jippie, dat is daar zo'n verdomde puinhoop dat Demon op een gegeven moment alles op Tiscali zette. BBNed was niet meer leverbaar.

Goed, ik zat dus voor 29.95 bij Demon op 1Mbit van Tiscali. Overgestapt naar Tweak en na een paar keer bellen (met Demon) wist ik precies wat te doen. Tweak wilde Demon opgezegd hebben en dan erin springen, Demon gaf aan voor een overname te kiezen. Done that en 's ochtends was ineens mijn server uit de lucht. Thuisgekomen zat ik aan de 8MBit. ADSL2+ was nog niet leverbaar.

Vorige week mail van Tweak dat per 1-2-2006 ik op 24MBit zou zitten. Omdat men 1-1-2006 in de planning had staan werd tegemoet gekomen door over februari maar 19.95 te incasseren ipv 39.95. KLASSE!

De newsserver draait nu op 4 draadjes en trekt met gemak tot 800KB/s. Ik heb een Speedtouch 716. Een kennis deed hetzelfde met een Zyxell maar die kan eigenlijk niet harder dan 764, daarna crasht het ding.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Sja, ik heb hier geen Tiscali dekking, alleen BBNed. Laten we hopen op het beste, ik zal mijn aanvraag en het verloop netjes bijhouden voor mezelf in case er iets misgaat. Ook daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
The Wizard schreef op maandag 02 januari 2006 @ 16:35:
[...]

Wat voor een verbinding had je?
Demon 2 MBIT. Maar ik heb nog het oude modem, misschien ligt het daaraan. Ik heb namelijk die Zyxell Prestige 650 oid, die ze vroeger leverden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Ik zie zojuist dat ook ik een dsllijn nummer heb gekregen. Verwacht dus ook snel op Tweakdsl te zitten.

Valt me wel op dat ze met het verzenden van modems niet zo snel zijn voor ISP-hoppers. Lees hier al zon 4 mensen die al zijn gemigreerd maar nog geen modem hebben ontvangen. :) Maarja 8Mbit is ook al lekker, dat modem komt wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Blijft vreemd, ze blijven zeggen dat ze nog niet over kunnen zetten, maar toch gebeurd het... :?

Maar modems zijn dus nog niet verstuurd? Dat wordt zeker lastig, maar ja, zoals je zegt, 8 Mbit is ook fijn :) Heb momenteel ook 2048, had eerst 8096, maar werd me toch te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
The Wizard schreef op maandag 02 januari 2006 @ 19:23:
Blijft vreemd, ze blijven zeggen dat ze nog niet over kunnen zetten, maar toch gebeurd het... :?

Maar modems zijn dus nog niet verstuurd? Dat wordt zeker lastig, maar ja, zoals je zegt, 8 Mbit is ook fijn :) Heb momenteel ook 2048, had eerst 8096, maar werd me toch te duur...
Jij hebt je modem toch ook nog niet? Volgens mij had Whordijk ook nog geen modem. En WiNlUx heeft ook nog niks.

Kan ook zijn dat BBned ons gewoon migreerd naar TweakDSL op ADSL1 en dat na de werkzaamheden we een keer worden geupgrade naar ADSL2. (soort van Tis2+ optie)

Er is geen mogelijkheid om te zien of je uberhaupt op ADSL2 zit zonder een ADSL2 modem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Jongens even een vraagje, ik heb nu kabel internet maar wil dus TweakDSL B16WO nemen. Probleem is dat de afstand tussen mijn router+pc en binnenkomst telefoonlijn in huis groot is. Er ligt wel al een UTP kabel van binnenkomst telefoonlijn naar mijn router aangezien mijn kabelinternet modem daar nu ook staat (kabel komt op dezelfde plek binnen als telefoon). Werkt het bij ADSL hetzelfde? Dus UTP kabel van modem naar router/pc of moet ik mijn bekabeling gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
yep werkt hetzelfde! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Ok, ik vind namelijk nergens op de TweakDSL site info over de modems. Krijg je die er gratis bij of moet je die kopen bij B16WO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

je krijgt een gratis CPJ16-20 als je daar om vraagt
maar je betaald wel voor het 'modem-pakket'

splitter e.d., tenzij je aangeeft dat je die al hebt (en toen kreeg ik ze alsnog :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Hmmm ok, is dat een goeie dan die CPJ16-20 of hebben jullie zoiets van echt niet doen he.
het modem komt toch aan mijn router te hangen dus veel opties heb ik er niet op nodig lijkt me? alhoewel mooie stats altijd leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Eiríkr schreef op maandag 02 januari 2006 @ 20:07:
Hmmm ok, is dat een goeie dan die CPJ16-20 of hebben jullie zoiets van echt niet doen he.
het modem komt toch aan mijn router te hangen dus veel opties heb ik er niet op nodig lijkt me? alhoewel mooie stats altijd leuk zijn
Is een CJT816-2P die je gratis krijgt en is gewoon bridge inderdaad. Dus kan perfect juist op je huidige router gewoon.

Stats kan je uitlezen als je even PC direct aan je modem hangt en vast IP geeft hoor ;) Je kijkt 1x naar je lijnsnelheid en later als het niet instabiel is kijk je er nooit meer naar.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 02-01-2006 20:44 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.