Ik heb een raar probleem, ik heb een tweetal modems een copperjet 816-2p en een Speedtouch 716v5WL.
De Speedtouch wil ik het liefste gebruiken i.v.m. wlan en vooral VoIP.
Echter de Speedtouch is alleen overdag stabiel, grofweg tussen 0700 en 1700uur. Tussen 1700 en 0100 (later game ik meestal niet) disconnect hij erg vaak (soms na 10min soms na een uur).
De disconnects zijn kort, zo tussen de 30 en 45 sec. Het modem trained dan met een iets andere up/download in (slechts enkele Kb/s hoger of lager).
De Speedtouch is inmiddels vervangen, heeft niet geholpen.
De splitter zit op ca 1 meter van het israpunt, modem 1 meter van splitter en draadloze tel ook ca 1 meter van splitter, verder zitten er geen kabels aan. Alle kabels zijn al vervangen en ook zonder de telefoonkabel eraan disconnect hij.
Het leek dus of alleen de Speedtouch last van de disconnects heeft MAAR: op 29 dec ging ron 20:00 de speedtouch in 20 minuten tijd 3x plat. Ik had er toen genoeg van en heb de Copperjet maar weer aangesloten. De Copperjet ging vervolgens in een uur tijd 2x onderuit en liep daarna 4,5 uur stabiel.
Op 30 dec 0200 uur de Speedtouch weer aangesloten en deze heeft op 0725 uur zijn laatste disconnect gehad (wat er tussen 0200 en 0725 is gebeurd weet ik niet)
Waar het dus op lijkt is dat de ADSL2+ lijn s'avonds instabieler wordt en de Speedtouch daar veel meer last van heeft dan de Copperjet.
Op een ander forum las ik dat er meer mensen zijn met een ADSL2+ verbinding via BBned die hetzelfde probleem hebben.
Ik heb zowel een ticket bij Tweakdsl ingeschoten als bij Speedtouch.
Zoals het er nu voorstaat kan ik de combinatie ADSL2+ via BBned en de Speedtouch 716v5WL sterk afraden voor mensen die s'avonds graag online gamen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Bart-01 op 30-12-2005 11:13
]
Do as I say, don't do as I do.