TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.493 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:27:
Ik bedoel dat je op je laptop even een vast IP zet in je TCP/IP. Als je modem namelijk als bridge zet krijg je geen IP meer van je ST maar van TweakDSL en kan je dus niet meer bij je ST op dat moment.
Oke, duidelijk.

De enige optie om zometeen de Linksys te gebruiken is de ST in bridge mode zetten? Daar kan de router mode niet voor gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
Zondagskindje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:41:
[...]

"paar regels"..

49,95 vind ik een hoop geld voor iets wat ik niet nodig heb.
Als ik toch 89,95 moet betalen voor de upgrade, denk ik er over om dan weg te gaan bij TweakDSL.
Dat zou ik erg jammer vinden.
Ben ik wel met je eens. Je zou ook ervoor kunnen kiezen om even te wachten tot BBned hun zaken op orde heeft en dan overstappen naar een andere ISP. Prijzen zijn wel zon beetje gelijk maar als nieuwe klant krijg je bij nieuwe isp natuurlijk wel een gratis modem EN gratis aansluitkosten.

Wanneer je "contractvrij" bent bij tweakdsl en dus geen afsluitkosten hebt is dat zeker een optie om over na te denken. Wanneer BBned zijn zaakjes op orde heeft kun je gewoon hoppen zonder veel moeite lijkt mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Zondagskindje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:41:
[...]

Ik ben benieuwd of je al iets wijzer bent geworden. Ik ben zo bijdehand geweest of wijzigingen aan te brengen op het upgradeformulier (dat ik die modem niet wil)
Ik kreeg daarover een telefoontje met het verhaal dat het contract dan niet geldig is.
Ik heb maar een mailtje gestuurd met de vraag "hoe nu verder?"
49,95 vind ik een hoop geld voor iets wat ik niet nodig heb.
Als ik toch 89,95 moet betalen voor de upgrade, denk ik er over om dan weg te gaan bij TweakDSL.
Dat zou ik erg jammer vinden.
Je hebt kans dat TweakDSL de actie van BBned ook aangerijkt krijgt met deze kosten + modem gratis. En dat je het niet zomaar los kan zien van elkaar. Afwachten zal dat worden ;)
Tackleberry schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:42:
[...]

Oke, duidelijk.

De enige optie om zometeen de Linksys te gebruiken is de ST in bridge mode zetten? Daar kan de router mode niet voor gebruikt worden?
Beide als router achter elkaar zou ik niet doen, kan goed werken. Geeft nogal eens wat problemen dubbele NAT router achter elkaar.

Je kan het ook andersom doen, mits je Linksys dat ondersteunt. Als je Linksys ook als AccessPoint kan draaien (dus niet wirelessrouter, maar puur alleen als AP + switch) kan je de ST als modem/router zetten en de Linksys als AP er achter. Kan je ook alle ethernet poorten op beide apparaten gewoon gebruiken.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
El Cid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:08:
[...]

Zojuist werkzaamheden voltooid, maar m'n lijnwaarden zijn nu zelfs slechter dan gisteren. :'(
Hmmm, ik was het eindelijk helemaal zat geworden, en wou de boel de boel laten. Maar nu ik m'n 5 jaar oude alcatel splitter ertussen heb zitten, zijn alle problemen vrijwel verdwenen.

Asjemenou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zojuist op de TweakDSL site:
Upgrade naar ADSL2 voor bestaande klanten.
Na uitgebreide test bouwt bbned zijn netwerk op dit moment om naar ADSL2. In het eerste kwartaal van 2006 kunnen we de eerste lijnen opleveren.

Speciaal voor onze bestaande klanten, die langer dan 12 maanden lid zijn, hebben we een aantrekkelijk aanbod.
Wij bieden je een 10Mb (de TweakDSLB10) voor € 34,95 per maand, of een 16Mb (TweakDSLB16WO) voor € 49,95 per maand aan.
Je betaalt eenmalig € 89,95 voor de upgrade, verzendkosten en je speciale ADSL2 modem, maar je kan ook kiezen voor een upgrade, verzendkosten en een ZyXEL2602HW voor € 149,- wanneer je liever een modem met WLAN hebt.
Vanaf februari gaan we er ook weer telefonie, zowel VoDSL als VoIP, op aanbieden.

Lees hieronder de spelregels van deze upgrade en door in te loggen op het Customer menu kan je intekenen. Ben je eenmaal ingelogd en kom je in aanmerking voor ons aanbod, klik dan op "upgrade" en geef aan welke upgrade je wilt.

de upgraderegels
- de genoemde prijzen zijn gebaseerd op linesharing.
- op locaties waar door technische beperkingen (bijv. afstand tot de wijkcentrale) niet de snelheid gehaald kan worden die is aangevraagd, zal een lagere snelheid worden geleverd tegen hetzelfde tarief.
- de eenmalige kosten bestaan uit een vast totaalpakket bestaand uit: ADSL2 bbned-modem (geschikt voor telefonie), verzendkosten, upgradekosten.
Dus je kan wel kiezen uit 2 verschillende modems, maar je hebt niet de mogelijkheid om te kiezen voor geen modem.
Of lees ik dat verkeerd :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Zondagskindje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:36:

[...]

Dus je kan wel kiezen uit 2 verschillende modems, maar je hebt niet de mogelijkheid om te kiezen voor geen modem.
Inderdaad dat lees je helemaal goed. Je bent dus in het goedkoopste geval 89,- kwijt. Ook al heb je een modem deze zit er altijd bij.

Zoals ik al zei als je "contractvrij" bent dan wacht je gewoon even tot BBned adsl1 --> adsl2 migraties kan uitvoeren. Wanneer dat kan ga je lekker naar een andere ISP. Geen kosten en minieme downtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:12:
Beide als router achter elkaar zou ik niet doen, kan goed werken. Geeft nogal eens wat problemen dubbele NAT router achter elkaar.

Je kan het ook andersom doen, mits je Linksys dat ondersteunt. Als je Linksys ook als AccessPoint kan draaien (dus niet wirelessrouter, maar puur alleen als AP + switch) kan je de ST als modem/router zetten en de Linksys als AP er achter. Kan je ook alle ethernet poorten op beide apparaten gewoon gebruiken.
Met de configuratie wizard van de Speedtouch website is het gelukt, ik heb nu (mét draad) weer internetverbinding via de ST. Nu nog de Linksys WRT54G goed configureren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Dit begrijp ik niet helemaal:
Dit contract duurt minimaal 1 jaar en de opzegkosten bedragen € 75,-. Na het eerste jaar kan je per maand opzeggen en na 2 jaar vervallen zelfs de opzegkosten.
Als ik een contract afsluit met Tweak dan is dat voor 1 jaar maar als ik na dat ene jaar wil opzeggen dan moet alsnog 75 euri betalen?
Je zou toch denken dat je je contract na een jaar kostenloos op kan zeggen.
Je sluit per slot van rekening een contract af voor minimaal 1 jaar.
Als je nu eerder wil opzeggen kan ik me voorstellen dat je moet betalen, nu lijkt een beetje of je een tweejarig contract afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

daar komt het wel op neer ja :)
je betaald immers ook geen aansluitkosten :P

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Zondagskindje schreef op woensdag 28 december 2005 @ 16:36:

[...]

Ik lees het ook net.
Je hebt het goed, een keus uit 2 modems en niet de keus "geen modem" (met een mogelijke korting op de € 89,95).

Ik vraag me wel af wat een "DSL gecertificeerde splitter" dan wel mag zijn :?

Afgezien van de prijs en de keuze mogelijkheden vind ik de uitspraak dat men niet weet 'wanneer de omzetting zal plaatsvinden' wel wat vaag. Dat kan dus ook zomer 2006 zijn.
Moet je dan nog steeds je huidige abo betalen of betaal je vanaf aanmelding al de (lagere) ADSL2+ prijs van € 34.95 per maand?

Hier de antwoorden van de TDSL Helpdesk:
Bij de upgrade voor bestaande klanten hoort het volgende :

Nieuw modem / Modem pakket

Dit is opgenomen in de prijs van de upgrade en is dus gratis.

De reden dat dit als voorwaarde in de actie word meegenomen
is de volgende. Oudere apparatuur is specifiek niet geschikt
voor DSL2+. Het modem wat word meegeleverd is de 8162p die
voorzien is van nieuwe firm/hardware. Mocht u nu al een
8162p in gebruik hebben dan kan deze niet middels een patch
worden aangepast.

Deze is al voorbereid op VoDSL

Bij dit modem word het zgn. modempakket bijgeleverd.
Ook als u nu al apparatuur in huis heeft, stellen wij dit
als voorwaarde. Reden is dat hier oa een voor DSL2+ geschikte
splitter in is opgenomen.

* Waarom doen we dit zo expliciet?

Reden is dat een groot aantal klanten nog met 'verouderde'
apparatuur werkt, en wij zeker willen zijn van technisch
verantwoorde en type goedgekeurde apparatuur aan klant zijde.
Ook kortere bedradingen en nieuwe splitters zijn wat dat
aangaat een grote aanbeveling.

* Maar ik heb al een DSL2+ geschikt modem.

Wij hebben moeten besluiten om hier geen actie op te ondernemen.
De upgrade actie is expliciet op deze basis opgesteld.
Ook is het zo dat als de klant een niet door de carrier
goedgekeurd modem wordt gebruikt wij geen directe ondersteuning
kunnen/mogen claimen. Zij vereisen een door hun gecertificeerd
modem.

* Ik wil een ander modem.

Ook hiervoor geldt expliciet dat we dit niet zullen doen.
De hele upgrade actie marketingtechnisch specifiek gericht
op een combinatiepakket Copperjet 816-2p DSL2 met het
modempakket waarin dus nieuwe bekabeling en een DSL2
gecertificeerde splitter.

* Als ik nu bestel, word dan ook VoDSL overgezet ?

VoDSL omzettingen zullen pas vanaf medio Februari 2006 kunnen worden
gedaan. Dus als u nu van DSL1 naar DSL2 wilt, dan zal er een
terugportering naar KPN gaan geschieden.

* Ik ben al geporteerd, en heb nu geen kaalkoperkosten.

Alle omzettingen naar DSL2 vanaf Februari 2006 zullen gaan
inhouden dat u aangerekend zal worden voor kaalkoperkosten.
Dit word door ons doorberekend aan u ( 9 euro 40 inc BTW )
en door ons aan de betrokken partijen worden vergoed.

* Wanneer zullen de omzettingen gaan plaatsvinden.

We weten niet exact wanneer de omzettingen gaan gebeuren.
U zult een melding gaan krijgen via dan wel de email dan wel
via het customermenu wanneer de exacte datum zal zijn van
die omzetting. Dit zal volkomen automatisch geschieden.
Navragen aan ons via email of telefoon is niet aan te raden
omdat wij dezelfde informatie als u zullen hebben.

De downtime echter zal niet meer dan 4 uur maximaal mogen
zijn zoals onze informatie op dit moment verluidt.

[ Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2005 18:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@Coenen & paQ

Het is een éénjarig contract/abonnement (minimum) en daarna kan je dus opzeggen.

Apart daarvan is er een clausule die je afspreekt/akkoord gaat dat je bij opzeggen binnen 2 jaar €75 verschuldigd bent. Dit zal temaken hebben met een stukje kosten die de ISP voor haar rekening neemt en jou geen aansluitkosten (of lagere of modem tegen gereduceerd bedrag) factureert.

Je kan het ook zo zien dat ze dit hadden kunnen factureren vooraf, maar nu als optie geven dat je het achteraf betaalt (denk aan rente) en het zelfs niet hoeft te betalen als je langer dan 2 jaar abonnee blijft. Keuze is aan jezelf, contract is 1 jaar.
HoppyF schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:39:
[...]

Ik lees het ook net.
Je hebt het goed, een keus uit 2 modems en niet de keus "geen modem" (met een mogelijke korting op de € 89,95).
Zal wel een vaste deal zijn. Dus alles of niets.
Ik vraag me wel af wat een "DSL gecertificeerde splitter" dan wel mag zijn :?
Tast hier ook in het duister moet ik zeggen. Een "Door partij X gecertificeerde" kan ik mij voorstellen, maar een techniek kan niet certificeren. Voor een techniek kan je wel geschikt zijn gemaakt als stuk hardware.
* Ik ben al geporteerd, en heb nu geen kaalkoperkosten.

Alle omzettingen naar DSL2 vanaf Februari 2006 zullen gaan
inhouden dat u aangerekend zal worden voor kaalkoperkosten.
Dit word door ons doorberekend aan u ( 9 euro 40 inc BTW )
en door ons aan de betrokken partijen worden vergoed.
Deze lees ik net 4x door maar kan alle kanten op :?

Gaat om de huidige situatie dat je wel een dedicated DSL verbinding hebt (dus geen linesharing: dsl-only, kaalkoper etc), maar niet de kosten daarvoor hoeft te betalen (die €9.90 ongeveer).

Je stapt over (upgrade naar ADSL2+ snelheid/abonnement) en ga je dat dan vanaf dat moment nou juist wel of nogsteeds niet betalen als je er nu ook niet voor hoeft te betalen?

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:13:
@Coenen & paQ

Het is een éénjarig contract/abonnement (minimum) en daarna kan je dus opzeggen.

Apart daarvan is er een clausule die je afspreekt/akkoord gaat dat je bij opzeggen binnen 2 jaar €75 verschuldigd bent. Dit zal temaken hebben met een stukje kosten die de ISP voor haar rekening neemt en jou geen aansluitkosten (of lagere of modem tegen gereduceerd bedrag) factureert.

Je kan het ook zo zien dat ze dit hadden kunnen factureren vooraf, maar nu als optie geven dat je het achteraf betaalt (denk aan rente) en het zelfs niet hoeft te betalen als je langer dan 2 jaar abonnee blijft. Keuze is aan jezelf, contract is 1 jaar.
[...]
Zal wel een vaste deal zijn. Dus alles of niets.
[...]
Tast hier ook in het duister moet ik zeggen. Een "Door partij X gecertificeerde" kan ik mij voorstellen, maar een techniek kan niet certificeren. Voor een techniek kan je wel geschikt zijn gemaakt als stuk hardware.
[...]
Deze lees ik net 4x door maar kan alle kanten op :?

Gaat om de huidige situatie dat je wel een dedicated DSL verbinding hebt (dus geen linesharing: dsl-only, kaalkoper etc), maar niet de kosten daarvoor hoeft te betalen (die €9.90 ongeveer).

Je stapt over (upgrade naar ADSL2+ snelheid/abonnement) en ga je dat dan vanaf dat moment nou juist wel of nogsteeds niet betalen als je er nu ook niet voor hoeft te betalen?
Da's wel grappig met de afsluitkosten van € 75.
Als bestaande klant was dit altijd al in de maandprijs meegerekend. Als ik dus nu ga migreren naar een B10 of B16 moet ik straks wel € 75 afsluitkosten betalen als ik na een jaar besluit om te stoppen. Kortom: je betaalt het dan dubbel!

Het is nog erger: de meeste mensen zijn langer dan 1 jaar aangesloten geweest en hebben dus in feite extra betaald. Als je nu overgaat naar B10/B16 en na een jaar opzegt ben je echt BBned aan het subsidieeren. Of heb ik het mis???
Misschien kunnen we bij de migratie vragen om de afsluitkosten te verrekenen?

Nee hoor, hoor ik TweakDSL./BBned al zeggen, dat zie je verkeerd. Migratie is eigenlijk afsluiten en dan een nieuwe aansluiting nemen. Je betaalt dus eerst de afsluitkosten (zat al in de maandprijs) en daarboven op nog eens de migratie kosten (kosten van de nieuwe aansluiting).
Maar misschien zie ik het verkeerd en is een migratie gewoon een verlenging van het bestaande contract, in dat geval vervalt het gedoe rond de aansluitkosten.

Nog iets raars. Nieuwe klanten mogen wel kiezen voor de optie "geen modem" maar bestaande klanten dus niet. Nieuwe klanten zijn dus te vertrouwen want die hebben al goede ADSL2+ apparatuur, kabels, splitters e.d. en verstand van ADSL maar bestaande klanten niet.
Vandaar de gecertificeerde splitter :P

Leuk hoor, een splitter is een passief ding, er zitten geen actieve componenten in. De kans dat er met een splitter was mis is is zeer gering. Er kan hooguit iets met een slecht contact in de bekabeling zijn.
Doe mij maar een gecertificeerde splitter, met KEMA/consumentenbond/ANWB keurmerk graag.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2005 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:32:
[...]

Da's wel grappig met de afsluitkosten van € 75.
Als bestaande klant was dit altijd al in de maandprijs meegerekend. Als ik dus nu ga migreren naar een B10 of B16 moet ik straks wel € 75 afsluitkosten betalen als ik na een jaar besluit om te stoppen. Kortom: je betaalt het dan dubbel!

Het is nog erger: de meeste mensen zijn langer dan 1 jaar aangesloten geweest en hebben dus in feite extra betaald. Als je nu overgaat naar B10/B16 en na een jaar opzegt ben je echt BBned aan het subsidieeren. Of heb ik het mis???
Misschien kunnen we bij de migratie vragen om de afsluitkosten te verrekenen?
Ik denk dat je het los van elkaar moet zien.

De eerste keer (huidige abonnement/contract) heeft TweakDSL het wellicht niet in de maandprijs gestopt (zo uitgelegd misschien) maar heeft BBned het nooit in rekening gebracht bijvoorbeeld als actie.

Nu stap je over (de mogelijkheid is er straks) naar ander abonnement met hogere snelheid (toevallig ADSL2+ techniek, even los zien) en stap je als bestaande klant naar een abonnement met lager maandbedrag dan voorheen. Andere voorwaarden afspraken, de befaamde *-tjes, gaan dan blijkbaar gelden voor die aanbieding.

Afsluitkosten is ook heel slim natuurlijk. Als je het vooraf factureert neemt niemand je product waarschijnlijk. Doe je het achteraf hebben vele minder bezwaren. En als je dan toch langer blijft (>2 jaar) dan de minumum van 1 jaar wordt het zelfs kwijtgescholden.

Waarom heeft iedereen altijd andere wensen dan je wordt aangeboden? Er ligt nu een concreet aanbod met zelfs keuzes, maar nog zijn er altijd weer mensen die het net iets anders willen hebben dan het liggende aanbod. Heel simpel, dan neem je het niet toch?

Bedrijf biedt product aan. Bedrijf maakt de productspecificaties en ben je het daar niet met eens neem je het niet. Het is niet zo dat klanten het product gaan samenstellen, hooguit feedback geven kan je doen. Wil je zelf je product samenstellen moet je naar de Jamin toe.

Eerst ligt er geen duidelijk en concreet aanbod en is dat het probleem. Als een ISP vooraf niets zou laten doorschemeren over mogelijkheden (zie Demon bijvoorbeeld) is het ook niet goed. Dan ligt er een concreet voorstel is dat ook weer niet goed.

Wat wordt het volgende punt van discussie?

En nee Zoetermeer, niet die discussie blijven doorzagen hier.

Doe mij maar een gecertificeerde splitter, met KEMA/consumentenbond/ANWB keurmerk graag.

Zal eens een ANWB logo uit printen en d'r opplakken, is dat voldoende? Leuk gevonden 8)

[ Voor 41% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Ik had voor de gein de helpdesk gemaild hoe het met de status van mijn aanvraag stond. (ik ben dus een Demon BBned-er die naar B10 wil migreren).

Kreeg als antwoord (heel snel en dat is opzich positief):

Uw aanvraag loopt voorspoedig. Vooralsnog zijn we niet op problemen gestuit. Het ziet er dus naar uit dat uw verbinding binnen de gestelde 15 werkdagen opgeleverd zal worden. Vandaar ook dat u alle gegevens alvast heeft ontvangen.

Toch jammer zon antwoord. Ze weten dus blijkbaar zelf niet echt wat er speelt. Of ze willen gewoon een positief antwoord terugsturen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Kid_E schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:04:
Ik had voor de gein de helpdesk gemaild hoe het met de status van mijn aanvraag stond. (ik ben dus een Demon BBned-er die naar B10 wil migreren).

Uw aanvraag loopt voorspoedig. Vooralsnog zijn we niet op problemen gestuit. Het ziet er dus naar uit dat uw verbinding binnen de gestelde 15 werkdagen opgeleverd zal worden. Vandaar ook dat u alle gegevens alvast heeft ontvangen.

Toch jammer zon antwoord. Ze weten dus blijkbaar zelf niet echt wat er speelt. Of ze willen gewoon een positief antwoord terugsturen. :9
heb je wel een aanvraag ingediend?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_E schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:04:

Is toch een positief antwoord? binnen 15 werkdagen kan je dan adsl2 hebben via migratie van BBned ADSL1.. Ik zag dat mijn status vandaag een DSL Lijn nummer heeft gekregen en mijn modem is al onderweg.. (ook bbned adsl > B10 migratie hier) Weet niet wat het DSL Lijn Nummer inhoud verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 19:42:
[...]
Ik denk dat je het los van elkaar moet zien.

De eerste keer (huidige abonnement/contract) heeft TweakDSL het wellicht niet in de maandprijs gestopt (zo uitgelegd misschien) maar heeft BBned het nooit in rekening gebracht bijvoorbeeld als actie.

Nu stap je over (de mogelijkheid is er straks) naar ander abonnement met hogere snelheid (toevallig ADSL2+ techniek, even los zien) en stap je als bestaande klant naar een abonnement met lager maandbedrag dan voorheen. Andere voorwaarden afspraken, de befaamde *-tjes, gaan dan blijkbaar gelden voor die aanbieding.

Afsluitkosten is ook heel slim natuurlijk. Als je het vooraf factureert neemt niemand je product waarschijnlijk. Doe je het achteraf hebben vele minder bezwaren. En als je dan toch langer blijft (>2 jaar) dan de minumum van 1 jaar wordt het zelfs kwijtgescholden.

Waarom heeft iedereen altijd andere wensen dan je wordt aangeboden? Er ligt nu een concreet aanbod met zelfs keuzes, maar nog zijn er altijd weer mensen die het net iets anders willen hebben dan het liggende aanbod. Heel simpel, dan neem je het niet toch?

Bedrijf biedt product aan. Bedrijf maakt de productspecificaties en ben je het daar niet met eens neem je het niet. Het is niet zo dat klanten het product gaan samenstellen, hooguit feedback geven kan je doen. Wil je zelf je product samenstellen moet je naar de Jamin toe.
Ik heb geen bezwaar tegen het in rekening brengen van de afsluitkosten, vooraf of achteraf dat maakt mij niet uit. Ik vind het wel bezwaarlijk als men teveel zou gaan rekenen, zoals ik in mijn voorbeeld aangaf. Dat is niet eerlijk.

Het is wel degelijk zo dat BBned de afsluitkosten in de "oude" prijzen heeft meegerekend. Ze zijn sinterklaas niet. De prijs was daar ook op afgestemd. Niet erg want niemand zag het en iedere ISP berekende dat mee. Bij veranderingen van de (ADSL2+) abo prijzen valt het echter op en zou het dus naar mijn idee voor migrerende klanten niet moeten gelden. Dat is alles.

Een concreet aanbod van TweakDSL is goed maar de keuze toch te beperkt. Ik vergelijk het met de keuze die een nieuwe klant heeft en die is verschillend. Zonder dat daar overigens een goede reden voor is.
Dat stel ik hier aan de orde.
Natuurlijk hoef ik het niet te nemen, ik mag ook gewoon € 59.95 (of meer) blijven betalen, maar dat is ook niet voor de hand liggend of wel soms?
Ik verwacht geen maatwerk dat zou te ver gaan, maar gewoon een zelfde keuze mogelijkheid als bij de rest van de abo's.

BTW: de migratieprijs van € 149 inclusief Zyxel 2602HW modem vind ik wel aantrekkelijk t.o.v. de 816-2P.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:14:
[...]

Is toch een positief antwoord? binnen 15 werkdagen kan je dan adsl2 hebben via migratie van BBned ADSL1.. Ik zag dat mijn status vandaag een DSL Lijn nummer heeft gekregen en mijn modem is al onderweg.. (ook bbned adsl > B10 migratie hier) Weet niet wat het DSL Lijn Nummer inhoud verder..
Het is zeker positief. Alleen zover ik weet kan BBned dat op het moment helemaal niet. Zover ik weet kan BBned geen adsl1--> adsl2 migratie automatisch uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid_E schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:27:
[...]

Het is zeker positief. Alleen zover ik weet kan BBned dat op het moment helemaal niet. Zover ik weet kan BBned geen adsl1--> adsl2 migratie automatisch uitvoeren.
Mischien bepaalde gebieden die het kunnen? Zit zelf in Rosmalen...Ik weet het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:47:
[...]
Mischien bepaalde gebieden die het kunnen? Zit zelf in Rosmalen...Ik weet het anders niet.
Binnenkort kan het wel want BBned is daar juist mee bezig. In januari start men met het omzetten.
Zie ook eerdere posts over de aankondiging van de aanpassingen in de centrales.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 28-12-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Op het moment ben ik even aan het spelen met de nieuwsserver van tweakdsl. Maar ligt het aan mij, of voert ie bepaalde groepen niet? Zo kan ik alt.binaries.movies.divx niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

El Cid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:02:
Op het moment ben ik even aan het spelen met de nieuwsserver van tweakdsl. Maar ligt het aan mij, of voert ie bepaalde groepen niet? Zo kan ik alt.binaries.movies.divx niet vinden.
Even gekeken voor je...zit er gewoon bij...is de groep met de meeste headers in divx.

Nieuwsserver heeft ALLE groepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
El Cid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:02:
Even de grouplist opnieuw ophalen denk ik?
Kan zijn dat 't wat corrupt is geraakt op jouw pc..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:10:
[...]

Even gekeken voor je...zit er gewoon bij...is de groep met de meeste headers in divx.

Nieuwsserver heeft ALLE groepen.
Bedankt! Heb voor de zekerheid mijn lijst met groepen opnieuw opgehaald. En om onverklaarbare redenenen, staat ie er nu wel tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 20:14:
[...]

Dat is gunstig voor jou, misschien hebben ze daar een testlocatie. Maar BBned gaat pas per 10 januari die banken vervangen, dus het zit??? Hou ons op de hoogte.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• tbird22
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-07 16:11
Ik heb een irritant probleem, eens per week moet ik m'n modem resetten met de configtool van Speedtouch (716v5), anders dan kan ik geen pagina's meer openen in de browser. Na het opnieuw instellen van de gegevens (Tis adsl2+ abo, modem als router ingesteld) en het herstarten van het modem werkt alles weer... Maar dat lijkt me toch niet de bedoeling, heeft iemand misschien een oplossing?

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Als je nu overgaat naar B10/B16 en na een jaar opzegt ben je echt BBned aan het subsidieeren. Of heb ik het mis???
Je hebt het mis. Afhankelijk van het product wat je afneemt (ASL, ATL of NLS) verdwijnt er tussen de € 55.31 en € 71.68 in de zakken van KPN. Die afsluitkosten worden echt gemaakt. Dat je er nu niet maandelijks een paar euro meer voor betaald, maar alles in 1 keer achteraf maakt niet uit. Het bedrag en de bestemming zijn niet anders dan eerst. Het is enkel een stuk zichtbaarder.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

The Wizard schreef op woensdag 28 december 2005 @ 22:20:
[...]

Dat is gunstig voor jou, misschien hebben ze daar een testlocatie. Maar BBned gaat pas per 10 januari die banken vervangen, dus het zit??? Hou ons op de hoogte.
Vanacht om 0:30 overgegaan naar Tweak (nog geen 5 minuutjes down), kan alleen nog niet zien of het ADSL2 is omdat ik de nieuwe modem nog niet binnen heb.. Heb nu nog mijn oude Prestige 650R erop zitten..Tracert gaat via extreme.vlan211.tc1.cambrium.net..

Verwijderd

Zo te lezen ben ik niet de enige met problemen graag zou ik die van mij met jullie mede tweakdsl en hopelijk ook TWEAK personeel delen !

Mijn probleem met tweakdsl is dat ik al sinds ongeveer September bezig ben met een ander/goedkoper abonoment te regelen ( ff ter verduidelijking ik ben al een geruime tijd lid en ben niet meer gebonden aan 1 jaar lid te zijn).

Het abonoment dat ik heb is Tweakdsl Ultra dit kost mij 69,95€ de maand.

Nu heeft tweakdsl alleen ADSL2 gelanceerd een geruime tijd geleden voor 39,59€ per maand , dus :
Sneller en goedkoper.

Dit sprak mij dus wel aan en ben toen ongeveer in september gaan bellen om dit te bestellen.
De 1e keer dat ik belde kreeg ik een vriendelijke meneer aan de lijn die bevestigde dat tweakdsl ADSL 2 inderdaad sneller en goedkoper zou zijn en dat het op mijn adres leverbaar was.
Nou dat sprak mij dus wel aan (wie niet?) dus ik vroeg deze man om mij een formulier op te sturen om het te kunnen bestellen( via de telefoon kon niet, begrijpelijk natuurlijk), de afspraak was dat deze meneer dat zou doen.
Na een tijdje niks ontvangen te hebben heb ik 2 mails mails gestuurd om te vragen om een formulier toe gestuurd te krijgen. Ook hier heb ik nooit antwoord op gehad.
Dus heb ik wederom telefonisch contact met tweakdsl opgenomen over dit formulier, nu kreeg ik een iets minder vriendelijke dame aan de lijn die melde dat ik het zelf moest downloaden en uitprinten, toen ik haar vertelde dat het opgestuurd zou worden werdt daar geen gehoor aan gegeven. Tevens heb ik gevraagd of het toch niet opgestuurd kon worden want ik nog mijn familie is in het bezit van een printer. De dame melde mij hierop dat als ik graag iets wou ik er maar moeite voor moest doen, ze gaf als voorbeeld dat ik het kon downloaden en uit kon printen in een internetcafe en dan kon opsturen.

Na dit gesprek heb ik een tijdje geen contact meer genomen met tweakdsl tot ongeveer midden November(ik hoefde het allemaal niet meer als het zo moest gaan), toen besloot ik toch dat ik het belachelijk vond om 30€ meer te betalen voor iets wat zelfs slechter is. Ik heb toen weer contact opgenomen met tweakdsl om te vragen welk formulier ik moest downloaden ( er was een geruime keuze met namen die mij niks zeiden). Na telefonisch geholpen te zijn heb ik het betreffende formulier uit laten printen door een collega en heb ik het ingevuld en opgestuurd.

Na een tijdje geen ontvangst bevestiging of ook maar iets gehoord te hebben heb ik weer contact opgenomen met Tweakdsl en het bleek dat ze het formulier nooit ontvangen hebben.
Na even sputteren besloot ik om het nog maar eens te gaan downloaden en weer op te sturen nadat het weer geprint moest worden, toen ik aan de dame die ik op dat moment vroeg welk formulier wij moesten downloaden ( wij zagen het oude formulier niet meer in de lijst staan). melde de mevrouw dat ADSL2 op ons adres niet leverbaar was, na mijn ongenoegen geuit te hebben over dit alles heb ik het gesprek beeindigd. Even later werdt ik teruggebeld door de heer Rida die mijn verhaal heeft gehoord en mij een special aanbieding wou aanbieden aangezien het zo'n vervelden situatie was geworden.
Wat bleek nu degene die de centrale zou klaar maken voor ADSL2 had besloten dat mijn wijk toch maar uitgesteld moest worden tot een datum die nog onbekend is ( waarschijnlijk ook de reden dat ik nooit antwoord kreeg).

Maar de aanbieding: De heer Rida had een prachtige aanbieding voor ons, waar ik alleen wel een vreemd gevoel bij kreeg. Wij kregen een URL adres waar wij heen konden gaan (tweakdsl/hcc en dan nog iets) en dan konden we met een gekregen code daar ADSL1 voor MAAR 24,95€ per maand krijgen. Dit was een aanbieding voor alle bezoekers van de HCC die tweakdsl daar bezochten.
Nu is dit wel een beetje vreem in mijn ogen dat leden die al een geruime tijd lid zijn (meer dan 2 jaar) 70 euro moeten betalen en nieuwe leden maar 25 euro. Dit is per maand 45euro !!!
per jaar : 540 euro !!! verschil.
Maar goed ik dacht laat ik het niet voor me zelf verpesten en blij zijn dat ik dan wel niet sneller ga wel goedkoper uit ben per maand ( wat ik ook in eerste instantie wou).

Op de vraag of we het telefonish of via internet konden bestellen weten we al het antwoord al, ook deze keer : uitprinten en opsturen.
Om onzelf dit keer in te dekken vroegen we of we het ook konden faxxen, dat was gelukkig mogenlijk dus hebben we het ingevulde forumlier 2 x gefaxt MET een begeleidend schrijven wat aangaf dat de heer Rida ons deze aanbieding ter uitzondering aanbood.

Nu denk je eind goed al goed niet dus ! deze mail ontving ik op 6-12-2005
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Goedendag,

We zijn druk aan het proberen om ADSL bij u te leveren.
Echter het volgende. Er is een blokkering door een vorige provider.

Weet u wanneer deze gaat vrijgeven ?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wederom dus weer contact opgenomen weer alles uitgelegd en na een tijdje begreep iedereen elkaar en zou alles opgelost worden.

2 dagen later heb ik een voicemail bericht met de melding dat de aanbieding niet voor mij geldt en dat ik die niet kan krijgen en dat ik maar een tijdje moet wachten tot de aanbiedingen voor de bestaande klanten komen (dus alle nieuwe klanten krijgen al een geruime tijd 45 euro !! korting per maand terwijl de bestaande klanten kunnen wachten).

Na terugegebeld te hebben beloofde mevrouw Eleanora ( ik twijfel of ik het goed spel) diezelfde dag nog (Donderdag de 8e) terug te bellen. Ik ben Donderdag nog Vrijdag niet gebeld. Op Maandag besloot ik uit mijn Nachtdienst eens wakker te blijven en alles op die dag recht te gaan zetten, na lang wachten kreeg ik weer mevr. Eleanora aan de lijn die mij helemaal vergeten was , ze beloofde me die dag absoluut voor 5 uur te bellen ( ze kon geen chef bereiken). Om 16.45 heb ik deze mevr gebeld voor het geval ik weer vergeten was, de mevrouw melde mij die dag dat ALLES geregeld zou worden en ik inderdaad als uitzondering de goedkope HCC korting zou krijgen , niet in snelheid achteruit zou gaan en geen veranderingen/downtime zou ondervinden ( zoals al veel vaker eerder beloofd is). Nu is het 28-12-2005 en wederom krijg ik de mooie rekening van :
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
subtotaal: 58.78
B.T.W.: 11.17
____________+
Totaal: 69.95

Het bedrag van deze factuur zal middels automatische incasso van uw rekening worden afgeschreven.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tevens ontvang ik :
Doe-Het-Zelf 0.00

Gratis setupkosten 0.00

____________+
subtotaal: 0.00
B.T.W.: 0.00
____________+
Totaal: 0.00

Dit alles zonder enige duidelijkheid of beschrijving waarom ik nog steeds 45euro meer betaal en al sinds September aan het lijntje gehouden wordt.

Nog even dit :
Alle keren dat ik gebeld heb heb ik gevraagd om een chef , alle keren was dit niet mogelijk en kon ik alles opnieuw uitleggen.

Wat ik met deze post probeer te bereiken is : Uit te vinden of meer mensen zo door tweakdsl behandeld worden en mischien dat net als lang geleden tweakdsl personeel mijn topic bezoekt en mij dan hier kan antwoorden.

ps: Toen ik lid werdt bij tweakdsl was ik uiterst tevreden over de service/product , tegenwoordig is het allebij erg verslechterd.

MVG,
Johan Vogel.

• paQ

paQ

tjah... dat is ook iets wat ik ondervonden heb in mijn week klant zijn.
je moet overal zelf achteraan en ondanks dat ik met sommigen UREN aan de lijn heb gezeten, weet een persoon daarna daar blijkbaar niets van... er wordt dus niet eens een aantekening oid gemaakt :?

• HoppyF
Burne schreef op donderdag 29 december 2005 @ 02:38:
[...]
Je hebt het mis. Afhankelijk van het product wat je afneemt (ASL, ATL of NLS) verdwijnt er tussen de € 55.31 en € 71.68 in de zakken van KPN. Die afsluitkosten worden echt gemaakt. Dat je er nu niet maandelijks een paar euro meer voor betaald, maar alles in 1 keer achteraf maakt niet uit. Het bedrag en de bestemming zijn niet anders dan eerst. Het is enkel een stuk zichtbaarder.
Ik geloof best dat BBned kosten moet maken om de lijn door KPN af te laten sluiten. Dat ze hiervoor € 75 rekenen is ook prima. Bij de oude abo's zat dit gewoon bij de prijs in. Dat bedrag zag je dus niet apart gespecificeerd omdat het ook niet achteraf berekend werd. Dit is nu veranderd en dus beter zichtbaar.
Ik probeerde duidelijk te maken dat je als bestaande klant (> 12 maanden) de afsluitkosten al hebt betaald middels je maandelijkse bijdrage. Dat bedrag staat dus gereserveerd voor het geval je opstapt. Wat nu als je gaat migreren naar ADSL2+?
Hiervoor gelden upgrade kosten. Dus het migreren van een lijn wordt ook doorberekend maar staat los van de afsluitkosten. Je zou dus kunnen zeggen dat de afsluitkosten geservereerd blijven staan als je gaat migreren.
Echt duidelijk staat dit niet beschreven.

Bij de nieuwe voorwaarden voor de Upgrade (migratie) staat echter niets over afsluitkosten dus ik ga er vanuit dat dit niet achteraf berekend zal worden en dat men hiervoor het gereserveerde bedrag zal gebruiken indien je na een jaar wilt opzeggen.
http://www.tweakdsl.nl/bestaandadsl2.html

Nieuwe klanten moet wel gewoon € 75 afsluitkosten betalen omdat er immers dan niets gereserveerd staat.

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 04:24:
Zo te lezen ben ik niet de enige met problemen graag zou ik die van mij met jullie mede tweakdsl en hopelijk ook TWEAK personeel delen !

Knip

MVG,
Johan Vogel.
Helaas heb ik een soortgelijke ervaring gehad bij het aanvragen van een nieuw abonnement (heeft geduurd van medio aug de aanvraag tot eind nov de aansluiting. Ook heel veel gebeld, en ook werden een hele boel toezeggingen niet nagekomen.

Echter werd mij ook een goedmaker aangeboden en daar ben ik dan ook erg blij mee.
Het heeft enige tijd niet zo lekker gelopen bij Tweakdsl verkoop en verdere behandeling van aanvragen.

Do as I say, don't do as I do.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Van TweakDSL moet je geen enkele vorm van service verwachten. Daar zijn ze volgens mij gewoon niet voor getraind, althans, daar lijkt het op.

Gelukkig is mijn aanvraag eind augustus binnen twee dagen verwerkt (ISP-hop), en heb ik de hulp van TweakDSL niet nodig gehad. Ik heb ze maar één keer gebeld, ivm de storing (bbned & babyxl) hier in Nijmegen. Ik ben toen wonder boven wonder netjes te woord gestaan. :)

Werkt je internetverbinding? Dan mag je van geluk spreken, want dan heb je een kwalitatieve lijn voor een lage prijs (ik wel iig, de zomeractie:) ).

Werkt je internetverbinding niet (naar behoren), of is je aanvraag niet verwerkt? Veel succes.

[ Voor 24% gewijzigd door Mawlana op 29-12-2005 10:35 ]

• paQ

paQ

sylvesterrr schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:33:
Van TweakDSL moet je geen enkele vorm van service verwachten. Daar zijn ze volgens mij gewoon niet voor getraind, althans, daar lijkt het op.
Nou het vreemde is dat sommigen op de helpdesk prima hun best voor je doen, professioneel zijn , aardig en daadwerkelijk oplossing bieden, terwijl andere niet weten wat ze moeten zeggen, niet meer informatie hebben dat de info die je zelf ook kan vinden, soms een tikkie kortaf zijn en uiteindelijk zeggen: "tja... nog maar even wachten dan... "

:?

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
sylvesterrr schreef op donderdag 29 december 2005 @ 10:33:
Wat een onzin dit zijn echt niet mijn ervaringen. Ok ze zeggen geen U en meneer maar daar zit ik met mijn 25 jaar ook niet zo op te wachten wat ze wel zeggen is wat er aan de hand is. Als ze zelf of bij een partner een fout maken dan hoor je dat gewoon.
Ok soms vergeten ze een keer terug te bellen maar dat uren bellen is niet mijn ervaring.

• schiffeb
Leuk hoor, een splitter is een passief ding, er zitten geen actieve componenten in. De kans dat er met een splitter was mis is is zeer gering. Er kan hooguit iets met een slecht contact in de bekabeling zijn.
En toch gaan splitters stuk ik heb dit meer dan eens zien voorkomen. En misschien is het goed is te stoppen met buggen op kleine details.
Bedrijf biedt een product aan wil je dat bestel het wil je dat niet dan niet. Ook als bieden ze het aan voor 1000 euro per maand je hoeft het niet te bestellen.

• Kid_E
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 03:55:
[...]

Vanacht om 0:30 overgegaan naar Tweak (nog geen 5 minuutjes down), kan alleen nog niet zien of het ADSL2 is omdat ik de nieuwe modem nog niet binnen heb.. Heb nu nog mijn oude Prestige 650R erop zitten..Tracert gaat via extreme.vlan211.tc1.cambrium.net..
Das heel mooi :)

En jij bent overgegaan van BBned adsl1 naar BBned adsl 2 middels een ISP hop dus? Mag ik vragen wanneer jij B10 hebt aangevraagd?

Is dat modem van jouw trouwens geen ADSL1 modem? Hoe kun je dan ADSL2 hebben of mis ik iets.

[ Voor 9% gewijzigd door Kid_E op 29-12-2005 11:46 ]

• Tackleberry
Tackleberry schreef op woensdag 28 december 2005 @ 17:19:
[...]

Met de configuratie wizard van de Speedtouch website is het gelukt, ik heb nu (mét draad) weer internetverbinding via de ST. Nu nog de Linksys WRT54G goed configureren... :)
Gisteren heb ik mijn Linksys aan de ST gehangen en het werkte gewoon meteen! Ik heb alleen de wireless beveiliging (alleen genoemde MAC adressen hebben toegang) nog in moeten stellen. Eindelijk werkt alles zoals het hoort! :)

Iedereen hier bedankt voor de hulp en tips :)

De snelheden die ik wireless haal vallen me overigens niet tegen. Op de pc zit ik duidelijk boven de 800kb/s (precieze snelheid weet ik niet meer) en op de laptop zit ik (na 25% van de 100mb.bin) op 644kb/s. :)

Johanvo; het lijkt me niet echt wenselijk dat je de namen van helpdeskmedewerkers hier zomaar publiekelijk noemt...

[ Voor 14% gewijzigd door Tackleberry op 29-12-2005 11:29 ]

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Kid_E schreef op donderdag 29 december 2005 @ 11:09:
[...]

Das heel mooi :)

En jij bent overgegaan van BBned adsl1 naar BBned adsl 2 middels een ISP hop dus? Mag ik vragen wanneer jij B10 hebt aangevraagd?

Is dat modem van jouw trouwens geen ADSL1 modem? Hoe kun je dan ADSL2 hebben of mis ik iets.
..knip..
kan alleen nog niet zien of het ADSL2 is omdat ik de nieuwe modem nog niet binnen heb.
Hij heeft dus een ip bij tweak iig, maar kan nog niet zien of het zeker ADSL2 is

☻/
/▌
/ \

• schiffeb
Tweakdsl peoples is er iets van een update aangaande dat adsl2 verhaal bij Tiscali?

Geen gezeik verder just interested.

Verwijderd

OMG,Ik las ergens op internet,in een of ander schermpje dat TisAdsl2 pas gaat draaien ergens in de zomer 2006????????. PLS laat dit niet waar zijn!!!!!!!!! :( :(

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

Geachte TweakDSL abonnee,

Afgelopen dinsdag hebben wij van onze leverancier Tiscali de definitieve
planning gekregen van lokaties waar ADSL2 vanaf februari a.s. geleverd gaat
worden. Helaas valt jouw postcode hier nog niet onder, maar zal naar de
verwachting van Tiscali in de loop van 2006 geupgrade worden. De planning
hiervan is nog niet bekend.
Omdat je voorlopig nog geen gebruik kunt maken van ADSL2 willen we je het
volgende aanbod doen: je huidige lijn (8 Mb) voortzetten voor 29,95 per
maand. Het aanbod gaat in per de factuur van februari a.s.

We gaan ervan uit dat dit aanbod interessant genoeg voor je is, maar mocht je
anders beslissen dan zien we graag je schriftelijke reactie tegemoet.

--
Met vriendelijke groet,

TweakDSL
Shit, shit, shit
Maar hun aanbod maakt veel goed 8)

ps.
Er moet mij toch iets van het hart, kreeg 28-12 een mail met de factuur, dus het aanbod kan ook in januari starten.

[ Voor 14% gewijzigd door hdpaddy op 29-12-2005 17:17 ]

Just frame, wheels and engine

• schiffeb
Keurig aanbod wel vervelend maar goed.

Vraag me wel af wat de migratieplannen verder zijn maar ik gok op dat dat onbekend is.

Maar Tweakdsl hoe zit dat dan met de migratiekosten?

[ Voor 33% gewijzigd door schiffeb op 29-12-2005 17:17 ]

• E-Bastard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 22:11
Geachte TweakDSL abonnee,

Rond de Kerst hebben wij van onze leverancier Tiscali een verheugend bericht
gekregen, nl. dat ze ADSL2 gaan leveren op de daarvoor geschikte lokaties en
wel vanaf 1 februari a.s.
Jouw postcode valt hier ook onder en we zullen je dan ook gaan upgraden naar
ADSL2 zodra het mogelijk is. Omdat dit tot onze spijt toch een maandje later
is dan oorspronkelijk verwacht zullen we je over de maand januari een korting
op je abonnement geven van 50%.

Hopelijk kun je nog even wachten om daarna gebruik te gaan maken van ADSL2.

--
Met vriendelijke groet,

TweakDSL
Eindelijk bericht!
Tis nog ver weg, maarja het komt er aan...

Ook erg netjes van de korting.

:)

[ Voor 3% gewijzigd door E-Bastard op 29-12-2005 17:12 ]

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
/me baalt van de 1jarige contract die hij uit moet zitten.
Zit verdorie nog steeds voor een lompe 70 euro op adsl1. Gratis Upgrades zoals bij kpn krijg je niet, en in aanmerking te komen moet je alsnog minimaal een jaar lid zijn. ;(

http://specs.tweak.to/5253

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

E-Bastard schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:11:
[...]

Eindelijk bericht!

Een korting van 50% over januari. Waarom niet voor mensen waar adsl2 niet leverbaar is en pas in februari een korting krijgen? Ik kreeg ook zo'n mail over een aanbod voor 29,95. Zoals ik al eerder vreesde is mijn vrees dus bewaarheid geworden.

Ik vind dit niet netjes. Dit betekend dus dat ik een abbo heb afgesloten waarop voorlopig (hoelang???) nog geen adsl2 te leveren is. Terwijl ik hier wel voor betaal en ik perse een adsl2 wil hebben (anders had ik wel een andere leverancier genomen). Ik vind dit klanten werven onder verkeerde voorwaarden.

Ik ben dus kwijt voor dit abbo:
Een duurder modem voor adsl2 (had gewoon mijn adsl1 modem kunne houden).
Afsluitkosten die ik moet betalen als ik opzeg (want ik wil adsl2).
6 maanden teveel betaalt heb voor iets dat niet geleverd is.

Niet als flame bedoelt maar ik voel me nu toch echt genomen.

To boldly go where no man has gone before...

• schiffeb
fjs schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:28:
[...]

Een korting van 50% over januari. Waarom niet voor mensen waar adsl2 niet leverbaar is en pas in februari een korting krijgen? Ik kreeg ook zo'n mail over een aanbod voor 29,95. Zoals ik al eerder vreesde is mijn vrees dus bewaarheid geworden.

Ik vind dit niet netjes. Dit betekend dus dat ik een abbo heb afgesloten waarop voorlopig nog geen adsl2 te leveren is. Terwijl ik hier wel voor betaal en ik perse een adsl2 wil hebben (anders had ik wel een andere leverancier genomen). Ik vind dit klanten werven onder verkeerde voorwaarden.

Ach ja iedereen voelt zich wel is genomen. Dit is echt de enige provider die zo makkelijk met kortingen strooit 30 euro voor een 8 mbit is TE goedkoop.

• E-Bastard
fjs schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:28:
[...]

Ik vind dit niet netjes. Dit betekend dus dat ik een abbo heb afgesloten waarop voorlopig (hoelang???) nog geen adsl2 te leveren is. Terwijl ik hier wel voor betaal en ik perse een adsl2 wil hebben (anders had ik wel een andere leverancier genomen). Ik vind dit klanten werven onder verkeerde voorwaarden.

Volgens mij wist je van te voren dat de datum voor levering van ADSL2 nog niet bekend was.
Daarbij kost het 'tijdelijk' 8MBit abbo ook niet echt veel. De gemiddelde prijs voor die abbo's over ADSL1 is bij andere providers bijna 60 Euri.

Daarnaast is het mijn inziens niet de schuld van Tweak dat dit zo lang heeft moeten duren.
De leveranciers (Tiscali & BBNed) hebben er gewoon te lang over gedaan om de dienst op te leveren.

Ik vind het ook wel erg jammer dat het zo lang heeft moeten duren, maarja niets aan te doen.....

[ Voor 10% gewijzigd door E-Bastard op 29-12-2005 17:39 ]

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

nou, nou.
Tweak krijgt ook alleen maar prijzen van Tis, ikzelf vind 29,95 voor 8/1 op het tiscali netwerk (dezelfde kabeltjes en iStructuur als waar ik bij Cistron/XS4ALL zat) zeer schappelijk.
Sinds augustus 2000 heb ik adsl op een en dezelfde lijn, inmiddels al via 3 aanbieders en ik heb welgeteld een aantal storingen gehad die op 1 hand te tellen zijn en waarvan enkele nooit langer dan een halve dag hebben geduurd.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
E-Bastard schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:36:
[...]
Volgens mij wist je van te voren dat de datum voor levering van ADSL2 nog niet bekend was.
Niet helemaal waar. Een aantal mensen krijgen nu inderdaad adsl2+ over een maandje, omdat dan de centrales softwarematig om gaan. Maar in zijn geval is het hardwarematig nog niet in orde; en zal het dus nog een (stuk?) langer duren.

Alhoewel die aanbieding best wel heel erg netjes is, is het inderdaad wel wat jammer. Maar aan de andere kant, is er bij fjs wel een andere provider die ADSL2+ aanbied/gaat aanbieden en waar hij wel klant zou willen zijn? :)

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

E-Bastard schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:11:
[...]

Eindelijk bericht!

Is er ook een site met online overzicht? Van wanneer welke postcode word geupdate?

Ik heb nog nooit mail ontvangen van TweakDSL ( heb dat email account ook nog nooit gebruikt, dat zal wel de reden zijn :D )

Ik weet niet eens wat me inlognaam is, laat staan me wachtwoord... :X

[ Voor 8% gewijzigd door LuCarD op 29-12-2005 17:47 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• E-Bastard
Xandrios schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:43:
[...]

Niet helemaal waar. Een aantal mensen krijgen nu inderdaad adsl2+ over een maandje, omdat dan de centrales softwarematig om gaan. Maar in zijn geval is het hardwarematig nog niet in orde; en zal het dus nog een (stuk?) langer duren.

Alhoewel die aanbieding best wel heel erg netjes is, is het inderdaad wel wat jammer. Maar aan de andere kant, is er bij fjs wel een andere provider die ADSL2+ aanbied/gaat aanbieden en waar hij wel klant zou willen zijn? :)
Ik bedoelde dus dat Tweak nooit officieel een streefdatum heeft gegeven wanneer de ADSL2 snelheden geactiveerd zouden worden. Daarbij ook nog eens dat € 40 voor een 'tijdelijk' 8Mbit abbo spotgoedkoop is. Dan moeten de mensen ook niet gaat zeuren dat ze genaaid zijn nu het zo lang duurt.

Verwijderd

Vandaag weer telfonisch contact gehad, en alles zou geregeld worden :S (het lag bij de directie).

Wat ik nou alleen nog niet snap is waarom moeten "nieuwe leden" maar 24,95€ per maand betalen , en bestaande leden nog steeds 70€ per maand. En als je dan wil opzeggen om dan opnieuw lid te worden voor die korting krijg je te horen dat je dan al een jaar niet lid geweest moet zijn geweest om in aanmerking te komen voor die actie.
(het gaat hier alleen over ADSL1 Ultra DSL).

Zou dit uberhaubt mogen of is dit een te grote afzetterij ?
45€ per maand verschil is toch niet niks lijkt mij zo voor een verschil tussen :
Nieuwe leden > bestaande leden

Wie zou maar hier antwoord op kunnen geven ?

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

E-Bastard schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:50:
[...]

Ik bedoelde dus dat Tweak nooit officieel een streefdatum heeft gegeven wanneer de ADSL2 snelheden geactiveerd zouden worden. Daarbij ook nog eens dat € 40 voor een 'tijdelijk' 8Mbit abbo spotgoedkoop is. Dan moeten de mensen ook niet gaat zeuren dat ze genaaid zijn nu het zo lang duurt.
Ik weet niet wat je bedoelt. Maar mij was belooft dat dit jaar 2005 adsl2 geleverd zou worden. En inderdaad is 40 euro voor een 8/1 verbinding niet duur,.....een jaar geleden!!!

Kijk maar eens bij versatel of speedxs.

Maare @Xandrios
Die andere provider zou dus versatel moeten zijn of een via bbned. Maar hoe zit dat nu met opzeggen van mijn tisdsl2 abbo. Zou ik onder deze omstandigheden ook afsluitosten moeten betalen. En kan ik nu van dit abbo af?

To boldly go where no man has gone before...

• trankilo
  • Laatst online: 13-08 16:15
Het heeft heel duidelijk op hun site gestaan dat je eerst 8 en laten meer kon krijgen voor 39 Euries. En 8Mb plus een pay-newsserver voor E39,- p/m is echt wel goedkoop!

En ik heb al genoeg mee gemaakt op A-DSL gebied dat ik een goed werkende 8Mbit lijn zeer weet te waarderen. Ik ben dan ook blij dat ze pas over gaan op het moment dat ook echte alles op de rit zit. Niks is zo erg als helemaal zonder of kwakkelende lijn te zitten.

Jammer dat die paar extra Mb's nog even op zich laten wachten maar ben blij dat mijn huidige 8Mb nog nooit down is geweest en ik met volle vaart van TweakNews kan zuigen :)
(En in feb met 15Mb) })

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:01:
OMG,Ik las ergens op internet,in een of ander schermpje dat TisAdsl2 pas gaat draaien ergens in de zomer 2006????????. PLS laat dit niet waar zijn!!!!!!!!! :( :(
Ben te vlot geweest met dit bericht.
TisAdsl2 komt eindelijk 1 Februari,net een mailtje gehad.JoepiEEeeeee :D

• hdpaddy

hdpaddy

Born to Ride

Deze draad gaat wel over Tweakdsl, maar ik kan soms door de bomen het bos niet meer zien.
I s het niet handig om een aparte draad te starten specifiek over TisDSL en eentje over BBned.
Al is het alleen maar om orde te scheppen in de chaos, Modjes, wat denken jullie?

• Xandrios
fjs schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:58:
Maare @Xandrios
Die andere provider zou dus versatel moeten zijn of een via bbned. Maar hoe zit dat nu met opzeggen van mijn tisdsl2 abbo. Zou ik onder deze omstandigheden ook afsluitosten moeten betalen. En kan ik nu van dit abbo af?
Als je in je eerste contractsjaar nog adsl2+ krijgt, dan heb je eigenlijk geen poot om op te staan; ze hebben dan aan hun contract voldaan. Maargoed, dat zou de minst ideale situatie zijn.

Wat je zou kunnen doen is even een nette brief schrijven waarin je het uitlegt. Leg daarbij nadruk op het feit dat de postcodecheck nu op je postcode aangeeft dat ADSL2+ niet leverbaar is, ze hadden al vanaf het begin de aanmelding hebben moeten weigeren.

Ik *verwacht* dat ze wel coulant zullen zijn, aangezien dit een bijzonder geval is. Geef zelf anders ook enkele opties die voor jou 'redelijk' zouden zijn. Bijvoorbeeld: Het jaar uitzitten met de huidige voorwaarden, maar als aan het eind van het jaar nog geen adsl2+ beschikbaar is het verschil tussen 8Mbit en 24Mbit abonnement terugkrijgen. Of vragen of je over mag op de HCC actie, 19 euro per maand (8Mbit). Of mischien iets anders, er is vast wel iets mogelijk :)

• HoppyF
Het is inderdaad jammer voor de groep TIS ADSL2 mensen die nog even moeten wachten maar troost je, met BBned ben je niet beter af.
Beide partijen schieten gewoon maar niet op met ADSL2+.
Nu mag je je nog gelukkig prijzen dat je een relatief laag bedrag betaalt voor je 8 Mbps. Dat is kwa prijs/prestatie toch niet slecht te noemen.

De vraag is natuurlijk hoeveel mensen treft dit uitstel van ADSL2+ nu eigenlijk?
Het gaat misschien maar om een kleine groep, en oke dat is niet prettig maar daar is wel overheen te komen.

Ik zal nu ook gaan migreren naar ADSL2+ (BBned) want daar loop ik al lang over te zeuren ( :P )....
Dat kost me ook wel wat maar aan de andere kant levert het ook weer wat op. Hogere snelheid en (op termijn) ook lagere kosten.

Er is geen Versatel/KPN die dit voorlopig nadoet.
Zeker niet kwa stabiliteit, newsserver e.d.

Verwijderd

schiffeb schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:29:
[...]

Ach ja iedereen voelt zich wel is genomen. Dit is echt de enige provider die zo makkelijk met kortingen strooit 30 euro voor een 8 mbit is TE goedkoop.
Je hebt de korting nog niet!!
Toezeggingen van Tweak zijn helaas niet veel waard.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Nog ff over die newsserver, hoe zit het nu?
Er heeft niet zo lang geleden op de site gestaan dat er 9,95 per maand extra kost als je met de volle snelheid (16-24 Mbit) er van gebruik wil maken. Maar ik zie het nu niet meer staan, is het nu weer van de baan of? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• StevenK
  • Laatst online: 23:56
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:51:
Ook hier geldt dat dit veroorzaakt wordt door de regels van BBNed/Tiscali: ze geven aan t.dsl korting voor *nieuwe* klanten, niet voor bestaande.

En zolang de opta hier niet ingrijpt, zal dit zo blijven.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Wat ik alleen niet begrijp... (mijn centrale is in feb. nog niet omgebouwd)

Waarom krijgen de klanten die in februari aangesloten zijn op ADSL2+ over de maand januari 50% korting en andere klanten die in februari nog gewoon op 8Mbit blijven geen korting over januari en wel 10 euro korting op de maanden daarop.. totdat natuurlijk je centrale omgebouwd is.

Waarom krijgen deze klanten dan ook niet 50% korting en ook op de maanden daarop...

Er stond in mailtjes van andere dat ze die 50% korting kregen omdat het een maand langer gaat duren... dit geld ook voor de mensen die dan nog op 8Mbit zitten !!

• Tackleberry
Ik heb ook die tijdelijke 'overbruggingsaanbieding' ontvangen en ik vind dat erg netjes. :) Natuurlijk erg jammer dat we nu langer moeten wachten, maar dit vind ik een mooie tegemoetkoming in de 'hinder'.

Ik ben overigens @Home Breedband gewend, dus dit is voor mij al een hele vooruitgang! :)

Verwijderd

Helaas...Mijn vooruitziende blik van september jl. dat het nog wel even ging duren voor het adsl2+ (zei toen al op zijn vroegst december) Tiscali verhaal gaat in mijn geval dubbel op. Heb toen al gezegd dat ik pas een modem ging kopen als adsl2+ draaide.

Ook mijn centrale is voorlopig niet geschikt (ben overigens wel blij verrast en content met de extra, onverplichte korting van 10,00).

Denk dat het voor ons inderdaad wel summer 2006 zal worden voordat de centrales worden omgebouwd... (nooit begrepen trouwens mijn centrale is pas eind augustus opgeleverd..dat ze daar toen nog die oude apparatuur hebben geplaatst)

Hoop dat Zoetermeer wel bij de gelukkigen hoort???

Overstap naar BBNED overweeg ik niet...heb daarmee vanaf april jl. een hakkelende lijn gehad tot okotber jl. toen ik heb overgestapt naar Tiscali netwerk...nu synct ie na de storing van 16 december jl. in mijn centrale zelfs nog wat lager...7488, maar strak en stabiel en snelheid down is rond de 810.

Mij voorlopig snel genoeg...

• bjck
fjs schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:58:
[...]

Ik weet niet wat je bedoelt. Maar mij was belooft dat dit jaar 2005 adsl2 geleverd zou worden. En inderdaad is 40 euro voor een 8/1 verbinding niet duur,.....een jaar geleden!!!

Kijk maar eens bij versatel of speedxs.

Maare @Xandrios
Als Versatel daar dekking heeft?
Als Wanadoo daar dekking heeft?

En KPN-DSL is ook nog ~70% ADSL2+ geschikt gemaakt en moet je grote beurs voor hebben per maand voor 12/1 of 20/1.

En BBned daar al ADSL2+ geschikt is? Ze gaan nu alle kaarten vervangen begin 2006 op de Alcatel locaties, maar er zijn ook voor BBned nog locaties met Cisco DSLAMs. Of ze die nu ook nog gaan ombouwen voor einde 2006 heb ik nog niet gelezen en je zal het treffen daar.

Eerst goed informeren met zekerheid, anders kan je wegstappen naar niets wellicht als je persé ADSL2+ wilt. En straks komt er niet meer dan 8500Kbps uit die koperlijn, dat zou ook jammer zijn voor alle moeite wellicht.
trankilo schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:00:
Het heeft heel duidelijk op hun site gestaan dat je eerst 8 en laten meer kon krijgen voor 39 Euries. En 8Mb plus een pay-newsserver voor E39,- p/m is echt wel goedkoop!
Er zijn 'goedkopere' aanbiedingen of waar prijs gelijk is met meer snelheid geboden. (met een * tot maximaal ... natuurlijk) opzich 8)

Alleen als je daar usenet weer bij op moet tellen los, tja.
En ik heb al genoeg mee gemaakt op A-DSL gebied dat ik een goed werkende 8Mbit lijn zeer weet te waarderen. Ik ben dan ook blij dat ze pas over gaan op het moment dat ook echte alles op de rit zit. Niks is zo erg als helemaal zonder of kwakkelende lijn te zitten.
Dat verliezen vele denk ik uit het oog. Als het gelijk opgeleverd zou worden en 50% zou een klapperende verbinding hebben. Dan zaten we nu bij deel 28 ofzo hier op GoT met dit topic :?
Jammer dat die paar extra Mb's nog even op zich laten wachten maar ben blij dat mijn huidige 8Mb nog nooit down is geweest en ik met volle vaart van TweakNews kan zuigen :)
(En in feb met 15Mb) })
De wie het hoogst van de toren blaast zal wellicht straks indimmen als blijkt dat er maximaal 10Mbps uit de lijn komt ;)

• Jesse
  • Laatst online: 12-09 07:51
Ik heb een paar vraagjes over de TweakDSL T3 aanbieding.
-Als ik het goed begrijp is het tarief daarvan blijvend? Dus niet na een half of heel jaar meer per maand betalen?
-In de actievoorwaarden staat dat die alleen geld voor 'nieuw bestelde ADSL aansluitingen'. Wat word daar precies mee bedoelt? We hebben hier nu Versatel Family (ex Zonnet). Kan ik nu geen gebruik maken van die aanbieding of word er met ADSL aansluitingen aansluitingen bij TweakDSL bedoelt?
-Wat voor modem is hierbij nodig. We hebben hier nu een Arescom netdsl 1000 oid, maar die is redelijk prehistorisch. Wat voor modem is die asus 1 poorts pstn precies?
-Wat komt er nou nog bij aan setup (75 euro?) en modempakket (25 euro?) kosten e.d.?

Bij voorbaat dank, degene die mij hierover uitsluitsel kan geven.

• bjck
Jesse schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:56:
Ik heb een paar vraagjes over de TweakDSL T3 aanbieding.
-Als ik het goed begrijp is het tarief daarvan blijvend? Dus niet na een half of heel jaar meer per maand betalen?
Correct, blijft zelfde bedrag.
-In de actievoorwaarden staat dat die alleen geld voor 'nieuw bestelde ADSL aansluitingen'. Wat word daar precies mee bedoelt? We hebben hier nu Versatel Family (ex Zonnet). Kan ik nu geen gebruik maken van die aanbieding of word er met ADSL aansluitingen aansluitingen bij TweakDSL bedoelt?
Jij bent nieuwe klant, dus nieuwe aansluiting voor TweakDSL dus geldt de actie.

(of een nieuwe aansluiting letterlijk nieuw is of komt via een telco-telco migratie/overstap maakt niets uit)
-Wat voor modem is hierbij nodig. We hebben hier nu een Arescom netdsl 1000 oid, maar die is redelijk prehistorisch. Wat voor modem is die asus 1 poorts pstn precies?
Je zou hem kunnen gebruiken als je erin kan om instellingen aan te passen. Maar of het een verstandige beslissing is...
-Wat komt er nou nog bij aan setup (75 euro?) en modempakket (25 euro?) kosten e.d.?
Je betaalt geen aansluitkosten, deze zijn €0. Je betaalt alleen €75 achteraf als je na een jaar opzegt. Deze vervallen overigens als je 2 jaar abonnee bent geweest en daarna opzegt/overstapt.

Vermoed dat je wel kunt upgraden gewoon op elk moment dat je wenst. En na 1 jaar ook gewoon kan downgraden (kost altijd wel iets) zonder dat je dan die €75 betaalt, je blijft immers nogsteeds klant.

Al zou je het voor jezelf kunnen incalculeren als 'aansluitkosten' die €75, maar gefactureerd krijg je ze niet (nog).
Bij voorbaat dank, degene die mij hierover uitsluitsel kan geven.
Uitsluitsel geeft het bedrijf zelf alleen eigenlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 29-12-2005 20:10 ]

• Coenen
  • Laatst online: 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik wil mijn oude KPN Speedtouch510 gaan gebruiken voor de T3 verbinding.
Een X aantal posts is dit ook al voorbij gekomen, maar ik wil toch even checken of ik het goed heb.

1) Je moet de speedtouch setup wizard draaien (dat is het beste)
2) Dan reconfigure speedtouch.
3) Provider: Tiscali en Service: Basic RFC1483,NAT,DHCP.
4) 2 keer next.
5) Username en pass invullen en klaar?

Als het zo makkelijk is hoef ik dat gratis modem ook niet.
Scheelt toch weer 25 euri verzendkosten.

Verwijderd

Problemen met Tweakdsl.

Ik sinds jaar en dag (letterlijk) ADSL Ultra van Tweakdsl.
Onlangs hebben ze een probleem geconstateerd met mijn lijn (Datum 07-12-2005)
Naar meerdere malen bellen en pressie uit voeren ben ik weer terug bij af...
heb geen internet.
Helpdesk blijft maar bleren dat ik m'n modem moet resetten.

Heb zelfs m'n oude Alcatel Speedtouch modem weer uit de kast gehaald om de lijn te testen...
zelfde probleem (zie wel lijn maar krijg geen IP adres).

Kortom, ik heb vanaf 07-12-2005 geen internet meer, maar ik betaal er wel voor....

Kan iemand mij soms helpen om dit geschil voor eens en voor altijd uit de lucht te helpen.

PS. mijn huidige modem is E-Tech ADTR03; heeft altijd goed gewerkt. mijn oude modem is een Alcatel Speedtouch Home.

• Jesse
  • Laatst online: 12-09 07:51
Nog een laatste vraagje: lopen we risico dat de lijn geporteerd word voordat de modem bezorgd is en we daardoor zonder internet komen te zitten? (Bij een switch van Versatel Family naar TweakDSL T3)

Me pa kent de TweakDSL niet dus hij vraagt zich af of het wel een degelijk bedrijf is. :X

Edit: Inmiddels nog juist op tijd de tweakdsl T3 aanbieding bestelt en het oude adsl abonnement opgezegt. Ik ben benieuwd. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Jesse op 30-12-2005 14:10 ]

• bjck
Coenen schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:40:
Ik wil mijn oude KPN Speedtouch510 gaan gebruiken voor de T3 verbinding.
Een X aantal posts is dit ook al voorbij gekomen, maar ik wil toch even checken of ik het goed heb.

1) Je moet de speedtouch setup wizard draaien (dat is het beste)
2) Dan reconfigure speedtouch.
3) Provider: Tiscali en Service: Basic RFC1483,NAT,DHCP.
4) 2 keer next.
5) Username en pass invullen en klaar?

Als het zo makkelijk is hoef ik dat gratis modem ook niet.
Scheelt toch weer 25 euri verzendkosten.
Volgorde qua keren 'next' weet ik niet ;) Maar moet lukken zo inderdaad en 510 werkt gewoon dan.
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:49:
Problemen met Tweakdsl.

Ik sinds jaar en dag (letterlijk) ADSL Ultra van Tweakdsl.
Onlangs hebben ze een probleem geconstateerd met mijn lijn (Datum 07-12-2005)
Naar meerdere malen bellen en pressie uit voeren ben ik weer terug bij af...
heb geen internet.
Helpdesk blijft maar bleren dat ik m'n modem moet resetten.

Heb zelfs m'n oude Alcatel Speedtouch modem weer uit de kast gehaald om de lijn te testen...
zelfde probleem (zie wel lijn maar krijg geen IP adres).

Kortom, ik heb vanaf 07-12-2005 geen internet meer, maar ik betaal er wel voor....

Kan iemand mij soms helpen om dit geschil voor eens en voor altijd uit de lucht te helpen.

PS. mijn huidige modem is E-Tech ADTR03; heeft altijd goed gewerkt. mijn oude modem is een Alcatel Speedtouch Home.
Welke versie software zit er in je E-tech? Dit moet vermoed ik 3.40 of 3.46 zijn om een IP te krijgen. Dit kan je zien bij ADSL status.

Ik vermoed dat je wel linesync hebt, maar geen IP krijgt?
Jesse schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:50:
Nog een laatste vraagje: lopen we risico dat de lijn geporteerd word voordat de modem bezorgd is en we daardoor zonder internet komen te zitten? (Bij een switch van Versatel Family naar TweakDSL T3)

Me pa kent de TweakDSL niet dus hij vraagt zich af of het wel een degelijk bedrijf is. :X
Dat risico is er altijd, maar je bent er zelf ook nog bij toch?

Je geeft een datum op voor de overstap (ivm opzegtermijn bij huidige ISP). Je krijgt overstap bevestigd met definitieve datum (vanaf dan kan je veilig opzeggen pas bij huidige ISP!). Als je dan modem een week voor die datum nog niet hebt kan je gaan bellen of desnoods andere (tijdelijke) oplossing vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 29-12-2005 20:53 ]

Verwijderd

Is er een mogelijkheid om te zien of ik op een ADSL2 aansluiting zit nu? De lijn is afgelopen nacht opgeleverd (zou een Demon BBned ADSL > Tweak B10 migratie moeten zijn) alleen zijn ze vergeten de Copperjet 816-P2 modem te sturen :o) en zit nu met een Prestige 560R (geen ADSL2 modem) op de het net..

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:03:
Is er een mogelijkheid om te zien of ik op een ADSL2 aansluiting zit nu? De lijn is afgelopen nacht opgeleverd (zou een Demon BBned ADSL > Tweak B10 migratie moeten zijn) alleen zijn ze vergeten de Copperjet 816-P2 modem te sturen :o) en zit nu met een Prestige 560R (geen ADSL2 modem) op de het net..
Dan is er geen mogelijkheid om het te zien.

• Jimster
  • Laatst online: 22:50
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 17:51:
Wat ik nou alleen nog niet snap is waarom moeten "nieuwe leden" maar 24,95€ per maand betalen , en bestaande leden nog steeds 70€ per maand. En als je dan wil opzeggen om dan opnieuw lid te worden voor die korting krijg je te horen dat je dan al een jaar niet lid geweest moet zijn geweest om in aanmerking te komen voor die actie.
(het gaat hier alleen over ADSL1 Ultra DSL).

45€ per maand verschil is toch niet niks lijkt mij zo voor een verschil tussen :
Nieuwe leden > bestaande leden

Wie zou maar hier antwoord op kunnen geven ?
Je doet alsof dit totaal nieuw is voor je, maar het gebeurt overal.
Al die mobiele telefoons.. gratis voor nieuwe abonnees, bestaande klanten kunnen wel iets krijgen als je je contract verlengd. En bij tijdschriften dan? Nieuwe abonnees krijgen weet ik veel wat allemaal kado, bestaande klanten? Niks geloof ik. En bij kranten? Word abonnee en ontvang de krant de eerste maanden voor slechts x euro. En de bestaande klanten blijven de volle mep betalen. En volgens mij zijn er nog legio voorbeelden op te noemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 29-12-2005 22:18 ]

• bjck
Het is het verschil tussen bestaand product portfolio en nieuwe tijdelijke aanbiedingen voor nieuwe aansluitingen/klanten. Als van 'portfolio producten' de prijzen zouden veranderen geldt dat vaak wel voor iedereen omdat het 'de prijs van het product' is geworden en geen 'tijdelijke aanbieding'. Dit zie je dan per direct voor iedereen gelden dan, of direct na je eerste jaar ingaan.

Je ziet in de ISP markt nu wel langzaam opkomen dat na een contractperiode je opnieuw kan kiezen voor de dan geldende producten/prijzen, met opnieuw weer een termijn van een jaar bijvoorbeeld. Zo kan je nu (was belemerd door techniek, niet door ISP) naar een sneller abonnement(aanbieding) upgraden tegen wat kosten.

Dat portfolio niet aangepast wordt komt door alle mooie aanbiedingen die elkaar in rap tempo opvolgen momenteel. Wat nu een 'vette deal' is is dat over 4 maanden niet meer, maar dat effect zie je al jaren in meer markten zoals de auto, fiets, computer hardware etc etc.

ISP als Demon heeft een vrij vast portfolio met weinig veranderingen. De 'kabelaars' doen eenzelfde strategie al jaar en dag. Wel soms wat aanbiedingen met eerste maanden lager tarief of modem tegen gereduceerd bedraag.

ISP als speedlinq loopt op het randje van de laagste prijs constant en kan je zelf overstappen na elk jaar als je dat aangeeft (aangeeft dat je op wenst te zeggen). ISP als Tiscali kan je ook zelf na je contractsperiode elk abonnement kiezen wat dan gangbaar is. Maar op moment van kiezen/abonneren blijf je wel voor een jaar dat bedrag betalen voor die snelheid. Ook als het een week later wordt verlaagd bijvoorbeeld.

Het is maar net welke insteek een bedrijf/ISP kiest van omgaan met 'producten'.

KPN-DSL (via meeste ISP/merknamen van KPN) geeft gratis een nieuw modem aan bestaande klanten als ze aangeven nog een jaar te blijven nu.

Upgraden mag altijd overal bij iedereen. Lees upgraden wel als "meer betalen per maand", want meer snelheid voor lagere prijs is echt downgraden.

[ Voor 60% gewijzigd door bjck op 29-12-2005 22:30 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Jimster schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:17:
Al die mobiele telefoons.. gratis voor nieuwe abonnees, bestaande klanten kunnen wel iets krijgen als je je contract verlengd. En bij tijdschriften dan? Nieuwe abonnees krijgen weet ik veel wat allemaal kado, bestaande klanten? Niks geloof ik. En bij kranten? Word abonnee en ontvang de krant de eerste maanden voor slechts x euro. En de bestaande klanten blijven de volle mep betalen. En volgens mij zijn er nog legio voorbeelden op te noemen.
Zit echter 1 groot verschil bij. Zowel bij de kranten en tijdschriften (en deels ook mobiele telefonie) gaat de nieuwe klant uiteindelijk net zo veel betalen als de oude klant als de introductie is afgelopen. Echter bij de diverse providers blijft de oude klant op het hoge niveau en de nieuw klant op het lage nivo. En dat wringt. Niet de introductie aanbieding: 1/2 jaar voor de 1/2 prijs. Of zelfs een 1/2 jaar gratis. Dat is te overzien. Nee de nieuwe klant is BLIJVEND zo goedkoop uit. En dat is niet te verkopen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• bjck
Dat is het verschil waar ik op doel tussen aanbiedingen & vast portfolio. Met vast portfolio kan je kiezen om aanbiedingen te doen door lager geprijst modem te geven tijdelijk of beter/duurder modem voor zelfde kosten. Of inderdaad een aantal maanden (of zelfs 1ste jaar) lager tarief, maar wel tijdelijk.

Blijvende lagere tarieven zijn tijdelijke producten die dan bestelbaar zijn. Maken dus geen deel uit eigenlijk van het normale product portfolio.

• Mawlana
  • Laatst online: 00:24
Ik heb dat mailtje van TweakDSL ook gekregen (het GOEDE nieuws welteverstaan). _/-\o_

• HoppyF
bjck schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:20:
knip...............

Het is maar net welke insteek een bedrijf/ISP kiest van omgaan met 'producten'.

KPN-DSL (via meeste ISP/merknamen van KPN) geeft gratis een nieuw modem aan bestaande klanten als ze aangeven nog een jaar te blijven nu.

Upgraden mag altijd overal bij iedereen. Lees upgraden wel als "meer betalen per maand", want meer snelheid voor lagere prijs is echt downgraden.
Wat is de insteek van TweakDSL dan wel?

Upgraden mag wel als je het maar zelf betaalt!
Bij mij is een upgrade een verbetering van hetgeen je al had.
Dat is dus niet hetzelfde als "meer betalen".
Meer snelheid voor een lagere prijs is dus een upgrade en een lagere snelheid een downgrade.

ADSL2+ valt dus onder een upgrade want de snelheid is hoger. De techniek is ietsje anders maar dat doet er niet toe.

• bjck
Het is maar net hoe je 'upgrade' verstaat.

Je kan er niet klakkeloos vanuit gaan dat het betrekking heeft op snelheid of de prijs/snelheids verhouding. Het kan ook betrekking hebben op het betaalde maandbedrag voor de geleverde dienst wat het verschil tussen 'upgrade' en 'downgrade' maakt.

ISP's hebben het ook niet over 'upgraden' of 'downgraden', maar over 'overstappen' of 'abonnements verandering' of 'abonnements aanpassing' etc. Dat up- en downgraden als terminologie zit een beetje ingeburgerd alleen bij de consumenten.

Een product met meer snelheid maar lagere prijs dan huidige kan ook een 'downgrade' zijn. ISP heeft minder omzet en wellicht ook minder verdiensten op het product bijvoorbeeld. En dan is het helemaal niet raar dat de gemaakte kosten voor de abonnements aanpassing doorberekend worden als je die keuze wenst.

En ook hier weer, bedrijf/dienstverlener biedt je de mogelijkheid om van abonnement te veranderen. Die bepaalt dan ook wat een 'upgrade' en wat een 'downgrade' is, niet de consument. Die kan/mag alleen beslissen en kiezen uit hetgeen aangeboden.

En ja, je mag natuurlijk uiten dat je het 'raar' vindt, het graag anders had gezien of het zelfs 'belachelijk' vindt.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 29-12-2005 23:13 ]

• HoppyF
bjck schreef op donderdag 29 december 2005 @ 23:09:
Het is maar net hoe je 'upgrade' verstaat.

Je kan er niet klakkeloos vanuit gaan dat het betrekking heeft op snelheid of de prijs/snelheids verhouding. Het kan ook betrekking hebben op het betaalde maandbedrag voor de geleverde dienst wat het verschil tussen 'upgrade' en 'downgrade' maakt.

ISP's hebben het ook niet over 'upgraden' of 'downgraden', maar over 'overstappen' of 'abonnements verandering' of 'abonnements aanpassing' etc. Dat up- en downgraden als terminologie zit een beetje ingeburgerd alleen bij de consumenten.

Een product met meer snelheid maar lagere prijs dan huidige kan ook een 'downgrade' zijn. ISP heeft minder omzet en wellicht ook minder verdiensten op het product bijvoorbeeld. En dan is het helemaal niet raar dat de gemaakte kosten voor de abonnements aanpassing doorberekend worden als je die keuze wenst.

En ook hier weer, bedrijf/dienstverlener biedt je de mogelijkheid om van abonnement te veranderen. Die bepaalt dan ook wat een 'upgrade' en wat een 'downgrade' is, niet de consument. Die kan/mag alleen beslissen en kiezen uit hetgeen aangeboden.

En ja, je mag natuurlijk uiten dat je het 'raar' vindt, het graag anders had gezien of het zelfs 'belachelijk' vindt.
Het gaat in dit topic over TweakDSL en deze ISP verstaat onder een upgrade wel een upgrade zoals ik het zie (als consument). Letterlijk staat er:
Upgrade naar ADSL2 voor bestaande klanten!
Lees meer over de spelregels van deze overstap op onze speciale pagina.

Door in te loggen op het Customer menu kan je hierop intekenen. Klik op "upgrade" en kies welke upgrade jij wilt.
De kosten zijn dus lager en de snelheid hoger. Precies zoals ik zei.
Voor TweakDSL is het ook goedkoper om mij dit abo te leveren, zij kopen immers dataverkeer/diensten in tegen een lagere prijs dan bij mijn oude abonnement. TweakDSL wordt er dus niet slechter van omdat de prijs van ADSL2+ nu toevallig lager is.
Als je het bewijs hiervan wilt weten kan ik je wel een PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bewijs is niet nodig. En ze noemen het zelf ook een 'upgrade' inderdaad. Ondanks dat bieden ze deze faciliteit om over te stappen naar een sneller abonnement met een maandbedrag dat wellicht tijdelijk is voor de 'nu bestellers' nog. En de kosten die gemaakt worden (blijkbaar) daarvoor weerleggen ze misschien gewoon 1 op 1 door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Ik heb een raar probleem, ik heb een tweetal modems een copperjet 816-2p en een Speedtouch 716v5WL.
De Speedtouch wil ik het liefste gebruiken i.v.m. wlan en vooral VoIP.
Echter de Speedtouch is alleen overdag stabiel, grofweg tussen 0700 en 1700uur. Tussen 1700 en 0100 (later game ik meestal niet) disconnect hij erg vaak (soms na 10min soms na een uur).

De disconnects zijn kort, zo tussen de 30 en 45 sec. Het modem trained dan met een iets andere up/download in (slechts enkele Kb/s hoger of lager).
De Speedtouch is inmiddels vervangen, heeft niet geholpen.

De splitter zit op ca 1 meter van het israpunt, modem 1 meter van splitter en draadloze tel ook ca 1 meter van splitter, verder zitten er geen kabels aan. Alle kabels zijn al vervangen en ook zonder de telefoonkabel eraan disconnect hij.

Het leek dus of alleen de Speedtouch last van de disconnects heeft MAAR: op 29 dec ging ron 20:00 de speedtouch in 20 minuten tijd 3x plat. Ik had er toen genoeg van en heb de Copperjet maar weer aangesloten. De Copperjet ging vervolgens in een uur tijd 2x onderuit en liep daarna 4,5 uur stabiel.
Op 30 dec 0200 uur de Speedtouch weer aangesloten en deze heeft op 0725 uur zijn laatste disconnect gehad (wat er tussen 0200 en 0725 is gebeurd weet ik niet)

Waar het dus op lijkt is dat de ADSL2+ lijn s'avonds instabieler wordt en de Speedtouch daar veel meer last van heeft dan de Copperjet.

Op een ander forum las ik dat er meer mensen zijn met een ADSL2+ verbinding via BBned die hetzelfde probleem hebben.

Ik heb zowel een ticket bij Tweakdsl ingeschoten als bij Speedtouch.

Zoals het er nu voorstaat kan ik de combinatie ADSL2+ via BBned en de Speedtouch 716v5WL sterk afraden voor mensen die s'avonds graag online gamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart-01 op 30-12-2005 11:13 ]

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 18:39:
[...]

Je hebt de korting nog niet!!
Toezeggingen van Tweak zijn helaas niet veel waard.
complete onzin dit is een schriftelijke aanbieding en is dus gewoon rechtsgeldig mocht er een probleem komen. Maar geloof me dat probleem komt er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Verwijderd schreef op donderdag 29 december 2005 @ 21:03:
Werkt dat dan? Mocht er een ADSL2 signaal op staan , kun je dan verbinding krijgen via een ADSL1 modem? (blijkbaar wel dus. Nooit geweten dat dat zo werkte).

En waar trained je modem op in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kid_E schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:29:
[...]

Werkt dat dan? Mocht er een ADSL2 signaal op staan , kun je dan verbinding krijgen via een ADSL1 modem? (blijkbaar wel dus. Nooit geweten dat dat zo werkte).
Dat kan gewoon, tenzij de telco dat expliciet niet toelaat in de configuratie. Maar verzin eens één goed argument om dat te zoen. Ik kan ze niet bedenken verder :?

Een ADSL2+ geschikt modem op 'auto' (multimode) zal ook altijd eerst proberen ADSL2+, ADSL2 en dan G.DMT (ADSL1) als het allemaal niet lukt.

Sluit je een alleen ADSL1 geschikt modem aan pakt die gelijk gewoon G.DMT op maximaal 8/1 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
bjck schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:37:
[...]

Dat kan gewoon, tenzij de telco dat expliciet niet toelaat in de configuratie. Maar verzin eens één goed argument om dat te zoen. Ik kan ze niet bedenken verder :?

Een ADSL2+ geschikt modem op 'auto' (multimode) zal ook altijd eerst proberen ADSL2+, ADSL2 en dan G.DMT (ADSL1) als het allemaal niet lukt.

Sluit je een alleen ADSL1 geschikt modem aan pakt die gelijk gewoon G.DMT op maximaal 8/1 natuurlijk.
Tnx wist ik niet ;)

Wel mooi opzich. Als je modem ermee ophoud en je hebt nog een oude ADSL1 modem liggen heb je iig nog verbinding. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ybox
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-03 16:30
bjck schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 11:37:
[...]

Aha betekend dat dan ook als mensen verder van de centrale af wonen misschien beter adsl1 kunnen forceren omdat dat beter over lange afstanden presteerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ik heb m'n TisDSL modem binnengehad en bemerk meteen dat de pootjes van de adapter loszitten. Wie heeft hier ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Yapser schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:29:
Ik heb m'n TisDSL modem binnengehad en bemerk meteen dat de pootjes van de adapter loszitten. Wie heeft hier ook last van gehad?
Is dat die zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ybox schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:01:
[...]

Aha betekend dat dan ook als mensen verder van de centrale af wonen misschien beter adsl1 kunnen forceren omdat dat beter over lange afstanden presteerd ?
Dat kan, alhoewel je dan beter afbent met ADSL2. (niet +!). ADSL2 gebruikt namelijk dezelfde frequenties als ADSL1, en kan daarmee op dezelfde afstanden werken. Voordeel van ADSL2 is dat er effectiever wordt omgegaan met de beschikbare frequenties, waardoor de snelheid zo'n 50% hoger ligt dan bij ADSL1.

Dus bijvoorbeeld: Op 5KM afstand haalt iemand met ADSL1 nog 2Mbit. Met ADSL2 zal dat vrijwel gegarandeerd 50% meer zijn: 3Mbit. Terwijl ADSL2+ die lijn waarschijnlijk alleen maar instabiel zou maken op die afstand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Asus. Maar ik had al gemailed, binnen een kwartier antwoord dat ik een nieuwe adapter krijg. netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ybox schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 12:01:
[...]

Soms kan dat helpen inderdaad voor stabiliteit of soms zelfs meer snelheid.
Xandrios schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 13:19:
[...]

Dat kan, alhoewel je dan beter afbent met ADSL2. (niet +!). ADSL2 gebruikt namelijk dezelfde frequenties als ADSL1, en kan daarmee op dezelfde afstanden werken. Voordeel van ADSL2 is dat er effectiever wordt omgegaan met de beschikbare frequenties, waardoor de snelheid zo'n 50% hoger ligt dan bij ADSL1.

Dus bijvoorbeeld: Op 5KM afstand haalt iemand met ADSL1 nog 2Mbit. Met ADSL2 zal dat vrijwel gegarandeerd 50% meer zijn: 3Mbit. Terwijl ADSL2+ die lijn waarschijnlijk alleen maar instabiel zou maken op die afstand :)
Of je gegarandeerd ook 50% meer haalt uit dezelfde lijn met ADSL2 boven ADSL1 is niet helemaal zeker. Zeker op langere lijnen kan het wel eens minimaal zijn.

ADSL2 en ADSL2+ hebben wel wat modernere regelmechanismen om de lijn in de lucht te houden met optimale waardes opzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
Volgens mij is in alle stilte mij Tis/Tweak-DSL lijntje van 1 naar 2+ gegaan.
Ik krijg nu ineens een TCP doorvoer van +/- 10Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Jimster schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:17:
[...]

vind ik toch niet heelemaal hetzelfde hoor.
bestaande klanten (als in langer dan een jaar dus contractperiode, lid) betalen vaak 2 keer zoveel dan nieuwe klanten.
En opzeggen en opnieuw aanslutien doen ze ook niet.

nou dan is de klant zo gevlogen...
domme instelling vind ik dat altijd.

ook gehad zo bij chello.
verhuiskosten was 45 euro.
Ik heb opgezegd, en een gratis abo van 2 maanden gepakt op mijn ineuwe adres en toen opgezegd.

dus geen 45 euro verhuiskosten
geen 2 x 40 euro abo.
EN een klant armer...

zo blijven klanten ieder jaar weer hoppen van de een naar de ander.
tis gewoon kortzichtig

[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 30-12-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trankilo
paQ schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:35:
[...]

vind ik toch niet heelemaal hetzelfde hoor.
bestaande klanten (als in langer dan een jaar dus contractperiode, lid) betalen vaak 2 keer zoveel dan nieuwe klanten.
En opzeggen en opnieuw aanslutien doen ze ook niet.

nou dan is de klant zo gevlogen...
domme instelling vind ik dat altijd.

[snip]

zo blijven klanten ieder jaar weer hoppen van de een naar de ander.
tis gewoon kortzichtig
Ben het met je eens. Ik ben ook zo'n "hopper".

Helaas blijven de meeste klanten zitten waar ze zitten omdat ze bang zijn voor verandering. Onze stem blijft daarom ongehoord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
trankilo schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:45:
[...]
Ben het met je eens. Ik ben ook zo'n "hopper".

Helaas blijven de meeste klanten zitten waar ze zitten omdat ze bang zijn voor verandering. Onze stem blijft daarom ongehoord :/
Tjsa, "hoppers" worden gecreeerd door het gedrag van de aanbieders.
Onnodig maar het gebeurt wel.

Het gaat er niet om dat mensen bang zijn voor verandering maar gewoon om het feit dat de overgang naar iets anders zo moeizaam verloopt of soms zelfs onmogelijk is.
Je moet eens kijken hoe lang het duurt eerdat er een fatsoenlijke regeling is gekomen om je GSM nummer te kunnen porteren. Dit zijn zaken die men al lang van te voren had kunnen zien aankomen maar waaraan gewoon geen fluit gedaan is.
Later wordt het weliswaar toch geregeld maar wel onder druk (Opta). En zo gaat het met alles.
Zo ook met de migratie ADSL -> ADSL2.

Ik kan soms best kritisch zijn en misschien ook wel zeuren maar ik ben nog steeds tevreden over TweakDSL en wil dus ook blijven Dat doe ik ook. Ik migreer nu naar ADSL2+ de bestelling is gedaan. Niet omdat het de allergoedkoopste en fraaiste oplossing is maar wel omdat het continuiteit biedt en ook kwaliteit. Ik zit niet te wachten op Versatel/Chello achtige toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag in de mail geahad :

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Beste heer Vogel,

Naar aanleiding van uw verzoek of u mee mag doen met de hcc-actie die recent heeft plaatsgevonden sturen wij u deze mail. Zoals eerder is aangegeven heeft de directie zich hier over gebogen en hier is uitgekomen dat wij dit niet aan u toe mogen zeggen.

Wel is in acht genomen dat dit al wel eerder met u besproken is en om deze reden willen wij u wel graag tegemoet komen. Wij willen u graag een aanbod doen voor een 8mbit lijn, zoals u nu ook heeft, voor 49.95 euro p.m. ipv de 69 euro die u nu betaald. Dit levert u alsnog een besparing op van 20 euro per maand.

Graag horen wij hierover nog van u. Dan zullen wij de wijziging doorvoeren.

Wij hopen u hierbij voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

De helpdesk van TweakDSl
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tuurlijk is dit weer een stuk mooier maar er is me inmiddels al wel 2x beloofd dat ik voor de HCC korting ( waas alle nieuwe leden van proviteren) ook gebruik van kon maken.

Dus ik ga hier zeker over bellen want de heer Rida en mevr Leannora hebben telfonisch togezegd dat ik van deze korting gebruik kon maken.
Immers de heer Rida had na overleg met zijn chef mij een special URL en code gegeven om een HCC formulier te downloaden , kunnen ze nadat ik dat 2x gefaxt heb en daarna weer een telefonische toezegging gehad heb mij dan toch weer dit weigeren ?

wordt vervolgd.

***Edit***
Er staat in de mail dat ik er om verocht heb , maar dit was mij aangeboden als compensatie (tot 2 maal toe en alles zou al geregeld zijn).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Ik snap alle frustraties van bestaande klanten, dat heb ik met @Home (na deze maand eindelijk van ze verlost) ook al heel vaak meegemaakt. Allerlei mooie acties komen er voorbij, maar als bestaande klant heb je pech...

Alleen is het simpelweg zo dat je een contract hebt afgesloten met je provider, waarin staat dat je voor bedrag x product y krijgt geleverd. Dat er mettertijd allerlei wijzigingen komen betekent niet dat ze dit aan jou als abonnee moeten aanbieden. Natuurlijk is het erg mooi als een provider dat wél doet, maar je contract is natuurlijk bindend. Hoe onbegrepen je je dan ook kunt voelen als abonnee.

Met de ADSL markt is het allemaal zo gigantisch snel gegaan met dalende prijzen en stijgende snelheden, dat het nu allemaal extra opvalt. Wat je nu voor een product betaalt is over een jaar bij wijze van spreken al 'belachelijk duur'. Deze markt verandert gewoon zo gruwelijk snel...

Het blijft jammer, maar ik denk dat je wel even moet relativeren... :)

Overigens, Johanvo, lijkt het me wederom niet wenselijk dat je persoonsgegevens van anderen op internet plaatst. Wat je over jezelf prijsgeeft moet je natuurlijk zelf weten. :)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.