TweakDSL *new and/or improved* deel 17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.491 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Verwijderd schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:39:
[...]

Ben ik helemaal met je eens. Maar dit probleem ligt niet alleen bij Tweak. Bijna alle adsl providers werken helaas op deze manier. Hetzelfde geldt voor de telcom aanbieders. Nieuwe klanten hebben veel meer voordeel dan bestaande klanten
Het had TweakDSL gesierd als ze wel op die manier hadden gewerkt, of niet?
Jammer van TweakDSL dat ze mij in de afgelopen maanden wel het gevoel hebben gegeven een "speciale aanbieding" voor bestaande klanten te gaan doen. Want de huidige upgrade aanbieding vind ik helemaal niet zo "speciaal"
Zo hoef ik bijvoorbeeld de "speciale ADSL2 modem" niet.

Ik ben gewoon erg teleurgesteld.
Ik had niet verwacht dat TweakDSL zo met z'n trouwe klanten omgaat.
That's all. :|

[ Voor 8% gewijzigd door Zondagskindje op 27-12-2005 00:09 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bjck schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:50:
Mag ik in mijzelf 'lachen' als blijkt dat van de ongeduldige iemand met ADSL2+ techniek niet veel meer snelheid uit de koperlijn krijgt dan 8/1 nu?

Dan zit je je druk te maken om niets namelijk.
Is het ook niet zo dat ADSL1 een ratio heeft van 25:1 en ADSL2 een ratio van 40:1? Dan zit je in principe met een 8/1 ADSL1 verbinding beter omdat je dit met 25 man deelt en met 10/1 ADSL2 deel je dit met 40 man. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

net maar weer de helpdesk gebveld, want mijn modems werken nog steeds niet.
ze hebben de waardes genoteerd die ze uit het modem ontvangen en het gaat naar de 2e lijn nu.
Ik hoop ten zeerste dat het nu eindelijk eens vandaag wordt opgelost, want anderhalve week prutsen met modems heb ik ook geen zin meer in :|

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
BounceMeister schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 08:37:
[...]

Is het ook niet zo dat ADSL1 een ratio heeft van 25:1 en ADSL2 een ratio van 40:1? Dan zit je in principe met een 8/1 ADSL1 verbinding beter omdat je dit met 25 man deelt en met 10/1 ADSL2 deel je dit met 40 man. Of begrijp ik het nu verkeerd?
Ik heb eens ergens gezien dat BBned inderdaad voor ADSL2+ maximaal 1:40 aanhield en voor ADSL1 is het maximaal 1:25 wat ze aanbieden inderdaad. Het is maar net ook wat de ISP afneemt, want bij BBned kan ook 1:1 geleverd worden (niet wide-open in verleden in iedergeval met 1:1). De prijs is alleen 'ietsjes' anders.

Het is dus niet zo dat ADSL2+ automatisch overal aan 1:40 overboeking is gekoppeld. Hoe KPN-DSL, Wanadoo, Versatel & Tiscali overboeken is niet bekend. Is ook niet interessant, zolang zij het risico maar op zich nemen en niet bij jou neerleggen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb een B10 aangevraagd en zit momenteel bij Demon (BBNed). Ik heb alleen nog maar mijn inloggegevens ontvangen. Even de helpdesk gemaild over de vraag wanneer de verbinding wordt opgeleverd. Eerst wordt gezegd dat ze bezig zijn om de verbinding in orde te maken, en later een mailtje dat de verbinding pas in het eerste kwartaal (!) van 2006 kan worden opgeleverd omdat BBNed de verbinding dan pas kan immigreren.

Hebben andere mensen de overstap van BBNed ADSL1 --> BBNed ADSL 2 gemaakt? En hadden ze dezelfde "problemen"?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Zondagskindje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:07:
[...]

Het had TweakDSL gesierd als ze wel op die manier hadden gewerkt, of niet?
Jammer van TweakDSL dat ze mij in de afgelopen maanden wel het gevoel hebben gegeven een "speciale aanbieding" voor bestaande klanten te gaan doen. Want de huidige upgrade aanbieding vind ik helemaal niet zo "speciaal"
Zo hoef ik bijvoorbeeld de "speciale ADSL2 modem" niet.

Ik ben gewoon erg teleurgesteld.
Ik had niet verwacht dat TweakDSL zo met z'n trouwe klanten omgaat.
That's all. :|
Mee eens. De communicatie kan veel beter op dit gebied.
Er wordt nu gesuggereerd dat er iets moois aan komt en dat blijkt later niet zo te zijn of toch tegen te vallen. Verwachtingen worden verkeerd gezet en dat is jammer en ook onnodig.

Nee, het "speciale" ADSL 2 modem hoef ik ook niet als het een gewone 816-2P is waar alleen maar nieuwe firmware in zit. Dat kan ik er zelf ook wel in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-07 11:04
The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:02:
Ik heb een B10 aangevraagd en zit momenteel bij Demon (BBNed). Ik heb alleen nog maar mijn inloggegevens ontvangen. Even de helpdesk gemaild over de vraag wanneer de verbinding wordt opgeleverd. Eerst wordt gezegd dat ze bezig zijn om de verbinding in orde te maken, en later een mailtje dat de verbinding pas in het eerste kwartaal (!) van 2006 kan worden opgeleverd omdat BBNed de verbinding dan pas kan immigreren.

Hebben andere mensen de overstap van BBNed ADSL1 --> BBNed ADSL 2 gemaakt? En hadden ze dezelfde "problemen"?
Als het bij jouw niet kan zal het bij anderen natuurlijk ook niet kunnen.

Ik heb tijdje terug B10 aangevraagd. (Zit nu ook via Demon BBned). Heb nog niks gehoord , alleen natuurlijk wel de tweakdsl inlog gegevens. Onze situatie is vergelijkbaar met die van bestaande tweakdsl klanten.

Zal nog wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kid_E schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:19:
[...]

Als het bij jouw niet kan zal het bij anderen natuurlijk ook niet kunnen.

Ik heb tijdje terug B10 aangevraagd. (Zit nu ook via Demon BBned). Heb nog niks gehoord , alleen natuurlijk wel de tweakdsl inlog gegevens. Onze situatie is vergelijkbaar met die van bestaande tweakdsl klanten.

Zal nog wel even gaan duren.
Jammer... Bij een telco-telco had het zeker wel gekund. Helaas is hier geen TisADSL 2+ mogelijk. Wanneer heb je het aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:28:
[...]

Jammer... Bij een telco-telco had het zeker wel gekund. Helaas is hier geen TisADSL 2+ mogelijk. Wanneer heb je het aangevraagd?
Een week of 3 geleden.

BBned schijnt geen verbindingen van ADSL1 naar ADSL2 te kunnen doen. Vandaar dat je niet gemigreerd kan worden. Ze gaan nu hun centrales aanpassen zodat dat wel kan.

Maar zoals je al te horen kreeg hebben ze het over het eerste kwartaal 2006. Als je pech heb heb je dus in maart nog steeds geen verbinding via tweakdsl :) .

Ik hoop alleen voor de mensen die een isp-isp hop aangevraagd hebben dat ze zo slim zijn geweest hun huidige isp niet op te zeggen :+

Het zal allemaal wel. Het enige jammere eraan vind ik dat ik over deze kwestie gemailed heb naar tweakdsl voor mijn aanvraag. Het is zoals het is maar ik had het fijn gevonden als ze mij gewoon hadden verteld wat de procedure is. Ze hadden best kunenn zeggen dat dit geen gewone isp-isp migratie is en dat het dus een hele tijd zo kunnen gaan duren. Maarja een nieuwe klant is een nieuwe klant en die wil je niet afschrikken. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kid_E schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:36:
[...]

Een week of 3 geleden.

BBned schijnt geen verbindingen van ADSL1 naar ADSL2 te kunnen doen. Vandaar dat je niet gemigreerd kan worden. Ze gaan nu hun centrales aanpassen zodat dat wel kan.

Maar zoals je al te horen kreeg hebben ze het over het eerste kwartaal 2006. Als je pech heb heb je dus in maart nog steeds geen verbinding via tweakdsl :) .

Ik hoop alleen voor de mensen die een isp-isp hop aangevraagd hebben dat ze zo slim zijn geweest hun huidige isp niet op te zeggen :+

Het zal allemaal wel. Het enige jammere eraan vind ik dat ik over deze kwestie gemailed heb naar tweakdsl voor mijn aanvraag. Het is zoals het is maar ik had het fijn gevonden als ze mij gewoon hadden verteld wat de procedure is. Ze hadden best kunenn zeggen dat dit geen gewone isp-isp migratie is en dat het dus een hele tijd zo kunnen gaan duren. Maarja een nieuwe klant is een nieuwe klant en die wil je niet afschrikken. B)
Ja precies, als ze het hadden verteld had ik hem nog niet aangevraagd en volgend jaar wel een keer gekeken. Gelukkig dat de Demon abbo nog niet opgezegd is :)

Maar ik snap iets niet, KPN heeft hun ADSL1 banken vervangen door ADSL2 banken. BBned heeft ze naast de ADSL1 gezet? En nu gaan ze de ADSL1 banken vervangen door de 2 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
Zo heb ik het begrepen ja. Het ziet er allemaal een beetje knullig uit.

Nu maar hopen dat ze een beetje opschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Kid_E schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:31:
Zo heb ik het begrepen ja. Het ziet er allemaal een beetje knullig uit.

Nu maar hopen dat ze een beetje opschieten :)
Ik wil best een handje helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:02:

Centrales

BBned gaat op 295 locaties alle ADSL1 kaarten vervangen voor ADSL2+ kaarten. Gezien het grote aantal locaties is hiervoor een speciaal service window gecreëerd, dagelijks van 05.00 - 07.00 uur.

Alle PSTN en ISDN kaarten zullen worden vervangen voor een DSL2+ variant. De SHDSL kaarten worden NIET vervangen en zullen derhalve GEEN outage ondervinden.

De planning voor de omzetting is van 10-01-2006 t/m 11-02-2006. Nadat de betreffende centrale omgebouwd is zullen de klanten die een upgrade naar ADSL2+ aangevraagd hebben worden omgezet.
Een overzicht van de data wanneer een lokatie wordt omgebouwd wordt online gezet zodra deze beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
kamphuis schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 13:49:
[...]

Centrales

BBned gaat op 295 locaties alle ADSL1 kaarten vervangen voor ADSL2+ kaarten. Gezien het grote aantal locaties is hiervoor een speciaal service window gecreëerd, dagelijks van 05.00 - 07.00 uur.

Alle PSTN en ISDN kaarten zullen worden vervangen voor een DSL2+ variant. De SHDSL kaarten worden NIET vervangen en zullen derhalve GEEN outage ondervinden.

De planning voor de omzetting is van 10-01-2006 t/m 11-02-2006. Nadat de betreffende centrale omgebouwd is zullen de klanten die een upgrade naar ADSL2+ aangevraagd hebben worden omgezet.
Een overzicht van de data wanneer een lokatie wordt omgebouwd wordt online gezet zodra deze beschikbaar is.
Waar heb je deze info vandaan?? Erg nuttige info trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:00:
[...]

Waar heb je deze info vandaan?? Erg nuttige info trouwens :).
Mijn provider (speedxs) heeft deze informatie doorgekregen van bbned

[ Voor 4% gewijzigd door kamphuis op 27-12-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
kamphuis schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:12:
[...]

Mijn provider (speedxs) heeft deze informatie doorgekregen van bbned
Ik lees het op de http://www.speedxs.nl/index/support/maintenance site, thanx.

Hoe zou je kunnen controleren of de modembanken vervangen zijn? welke gegevens wijzigen in de modem? G.DMT wordt ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wou even laten weten dat het overzetten vandaag van Demon(BabyXL) naar TweakDSL(BBNed) volledig pijnloos is verlopen. Toen ik net thuis kwam was mijn Demon verbinding al gesloopt. Nadat ik mijn ADSL2+ modem had aangesloten deed alles het meteen. Ik weet dus niet hoelang ik offline ben geweest. Maar dat kan alles bij elkaar maximaal een paar uur zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:23:
[...]

Hoe zou je kunnen controleren of de modembanken vervangen zijn? welke gegevens wijzigen in de modem? G.DMT wordt ...?
G.992.5 (g.adslplus). geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaringen van een kennis deel II

Op de eerste rekening na geen enkele specificatie van hoe de bedragen zijn opgebouwd.
Ik neem aan dat ze centen willen zien voor het niet geleverde modem maar wie het weet mag het zeggen.

Nu onlangs doodleuk een inkassobureau.
Die gasten maken d'r net zo'n zooitje van als Tweakdsl.
Nix van tweakdsl terug te vinden op hun factuur, alleen maar de naam Cambrium B.V.
Hoe de rekening is samengesteld weet ook geen hond.

Uiteindelijk vrees ik zal het erop uit draaien dat ze het volledige jaarabbo willen beuren.
Immers zie ik geen enkele reden om alleen de kosten voor het niet geleverde modem op te eisen.

Telefonisch is de boel geannuleerd maar zie dat maar es te bewijzen.
Enige stok achter de deur kwa fysiek bewijs die hij heeft is een brief met het verzoek een kopie identiteitsbewijs op te sturen omdat ze anders de boel niet af konden ronden.
Reageren op een fax of e-mail doen ze blijkbaar ook niet en telefonisch weet men blijkbaar ook niets af van eerdere afspraken.
Naja, eerst de specificatie van het inkassobureau maar es afwachten en vervolgens xxxxxdsl maar weer eens op bellen in de hoop dat.

Overwoog zelf Tweakdsl te nemen maar daar ben ik inmiddels wel op terug gekomen.
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal af gaat lopen :X
Hoe een naam misleidend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
"Telefonisch is de boel geannuleerd maar zie dat maar es te bewijzen."...dat gaat niet zo makkelijk. Als jij tekend voor een dienst van een jaar, valt dat niet zomaar te cancelen. Dat kan nergens, tenzij er echt aantoonbaar een reden is (Bijvoorbeeld technisch oplevering niet mogelijk).

Maargoed, volgensmij is je verhaal verder ook redelijk incompleet. Echt een duidelijk verloop van gebeurtenissen is er niet uit op te maken iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

\o/

ik heb verbinding.
Ik was nog niet teruggebeld door tweak, dus heb zelf maar WEER contact gezocht.
Ze hadden antwoord van de 2e lijn ontvangen (waarom IK dan nog niet dacht ik nog)

anyway.
volgens hun had ik een annex A modem e moest de firmware op annex b staan. Ik wist hun te vertellen dat het echt op annex B stond ingesteld.
Wat gaan ze nou doen?
nou waarschijnlijk na half zes krijg ik een mail met een nieuwe firmware :|

daar ga ik echt niet op wachten natuurlijk na EEN WEEK!

ik heb zelf van de allied data server de laatst bekende ADSL2 firmware gedownload, ingeladen en PLOP... de lijn werkt

:|

:{

ik vind dit toch wel erg slordig van tweakdsl dat ik daar dan zelf achteraan moet EN moet achterkomen...

anyway :)
volgens de speedtest gheb ik een downstream van ruim 13 mbps
op een 16 mb WO lijn.

is de rest 'verlies' van centrale naar mijn huis :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Hmmm, ik heb packetloss op alle gameservers die ik heb geprobeerd. En de ping naar de gameserver die ik eerder in dit draadje gaf is ook een stuk hoger dan ik bij Demon had. Wel vreemd sinds TweakDSL gebruikt maakt van peering, en Demon van transit via level3 naar die server. Ben benieuwd of die problemen nog gefixed kunnen worden, anders ben ik erg ongelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:51:
Hmmm, ik heb packetloss op alle gameservers die ik heb geprobeerd. En de ping naar de gameserver die ik eerder in dit draadje gaf is ook een stuk hoger dan ik bij Demon had. Wel vreemd sinds TweakDSL gebruikt maakt van peering, en Demon van transit via level3 naar die server. Ben benieuwd of die problemen nog gefixed kunnen worden, anders ben ik erg ongelukkig.
Richting welke game servers ondervind jij packetloss? Graag wat IP's enzo XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Tracing route to ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 7 ms 7 ms 84.245.2.1
2 9 ms 8 ms 8 ms extreme-vlan211.tc1.cambrium.net [82.197.223.25]

3 9 ms 8 ms 8 ms core3-eth1.tc1.cambrium.net [217.19.16.3]
4 9 ms 9 ms 9 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

5 35 ms 35 ms 34 ms lipex1.th.newnet.co.uk [193.109.219.42]
6 37 ms 36 ms 37 ms sov2.rb.newnet.co.uk [81.3.81.92]
7 51 ms 46 ms 47 ms ge0-2.newnet.lon.rapidswitch.com [81.3.70.14]
8 * * * Request timed out.
9 46 ms 46 ms 46 ms ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69]

Pinging ares.bytebiz.co.uk [213.228.232.69] with 32 bytes of data:

Reply from 213.228.232.69: bytes=32 time=51ms TTL=55
Reply from 213.228.232.69: bytes=32 time=46ms TTL=55
Reply from 213.228.232.69: bytes=32 time=51ms TTL=55
Reply from 213.228.232.69: bytes=32 time=47ms TTL=55

Ping statistics for 213.228.232.69:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 46ms, Maximum = 51ms, Average = 48ms
Een aantal mensen hebben deze server al eens eerder voor mij gepingt, maar die zaten toen veel lager. Chutney, jij had toen een ping van 20 gemiddeld. En ik had trouwens op alle gameservers packetloss, ook die in Nederland.

Heb net Tweak even opgebeld, en die zeiden dat het ook kan komen omdat er nog 1 handeling door hun verricht moet worden voordat mijn lijn helemaal opgeleverd is. Ik zou het volgens hun dus nog even een dagje moeten aanzien. Wat me overigens sterk lijkt.

[ Voor 13% gewijzigd door El Cid op 27-12-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Uit jou post kan ik niet op maken/zien dat je packetloss hebt hoor.

Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Nog een keer met 100 pingetjes dan:
Ping statistics for 213.228.232.69:
Packets: Sent = 100, Received = 97, Lost = 3 (3% loss),
Minimum = 45ms, Maximum = 100ms, Average = 55ms
Mag ik vragen of jouw ping op dit moment ook zo hoog is Chutney? Een tijdje terug had je een gemiddelde van 20 naar die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:35:
Nog een keer met 100 pingetjes dan:

[...]

Mag ik vragen of jouw ping op dit moment ook zo hoog is Chutney? Een tijdje terug had je een gemiddelde van 20 naar die server.
Packetloss ontstaat op de destination server..in het Tweak netwerk 0,0 richting die UK gameserver.

Ik heb zelf een ping van rond de 60ms daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Op deze Nederlandse gameserver heb ik zelfs nog meer packetloss. En deze wordt nog wel in het True netwerk gehost. :'(

code:
1
2
3
4
Ping statistics for 213.239.188.35:
    Packets: Sent = 100, Received = 94, Lost = 6 (6% loss),
    Minimum = 8ms, Maximum =  173ms, Average =  14ms

[ Voor 9% gewijzigd door El Cid op 27-12-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Hier nog wat lijnwaarden van mijn copperjet 816 zonder splitter of wat dan ook ertussen:

Local SNR Margin: 16.5 dB
Local Line Attn: 23.5 dB
Remote Line Attn: 8.0 dB
Remote SNR Margin: 2.0 dB

Kan iemand deze waarden voor mij duiden aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 18:19:
Hier nog wat lijnwaarden van mijn copperjet 816 zonder splitter of wat dan ook ertussen:

Wil het zelf eigenlijk ook wel weten, dit zijn mijn waardes:

Upstream:

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 5 db

Downstream:

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 11 db

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:42:
Op deze Nederlandse gameserver heb ik zelfs nog meer packetloss. En deze wordt nog wel in het True netwerk gehost. :'(
Het lijkt erop dat mijn copperjet 816 brak is ofzo. Nadat ik m'n oude zyxel had aangesloten, had ik een ping van 8ms strak naar die server, en geen packetloss.

Kan ik nu het beste die copperjet omruilen, of iets meer betalen voor een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:25:
[...]

Upstream:

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 12 db
attenuation upstream: 5 db

Downstream:

Voor een stabiele verbinding moet de noise margin hoger zijn dan 6 dB.
Hoe lager de attenuation, des te langer de koperdraad van de centrale naar je modem. Dit is een redelijke constante, en betrouwbaarder dan een postcode lengte check.

Dus met de bovenstaande waarden zit je ongever op je max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:18
Ik heb nog nóóit zo'n slechte service en behandeling bij een bedrijf meegemaakt :(

Eind september is het abonnement BBned ADSL2+ (16~24/1mbit) bij mij opgeleverd. De snelheid was verre van wat het zou moeten zijn. Ondanks het feit dat het modem op 18~19mbit verbond, bleef de snelheid op 700~750kB/s steken. Deze klacht heb ik direct gemeld na de oplevering en zou in behandeling genomen worden.

Uiteindelijk na zo'n zes weken regelmatig naar de helpdesk bellen werd er een monteur van BBned gestuurd. De monteur is ruim een uur bezig geweest en heeft de verbinding toen op 16mbit gelimiteerd. De snelheid werd toen wel behaald, maar de monteur was nog niet weg of het modem verloor zijn sync (DSL lampje staat uit) en dus de verbinding. Sindsdien is de sync regelmatig weg.

Na weer eindeloos de helpdesk bellen en nooit teruggebeld worden zoals afgesproken, zit ik nu op een gelimiteerde snelheid van 10mbit en ben ik drie modems verder. Ondanks al deze pogingen verliest het modem nog steeds regelmatig zijn sync.

Een ruime maand geleden heb ik TweakDSL schriftelijk in gebreke gesteld en 14 dagen de tijd gegeven om de problemen alsnog op te lossen. Hierop ontving ik een brief die inhoudelijk niet op mijn vragen en problemen in ging. Er werd simpelweg gesteld de overeenkomst niet ontbonden kon worden en dat ik uit coulance naar een andere abonnementvorm gezet kon worden. Dit zou het abonnement B12 zijn, wat nergens op de website terug te vinden is.

Ruim twee weken geleden heb ik schriftelijk de overeenkomst ontbonden, vanwege het uitblijven van oplossingen. Hierop kwam als antwoord een annuleringsbevestiging, met als beëindigingsdatum eind september 2006. Weer werd er niet inhoudelijk op de problemen ingegaan.
Ook volgden er twee aanmaningen. De reeds tweemaal gefaxte gegevens voor de automatische afschrijving waren blijkbaar weer zoekgeraakt.

Vorige week maandag heb ik de helpdesk weer gebeld en kreeg ene Jan aan de lijn. Deze was verbaasd dat de problemen nog niet opgelost waren, aangezien hij mij in november ook al aan de telefoon had gesproken. Hij gaf mij gelijk dat het in mijn geval om een technisch onmogelijke verbinding ging. Na een kort overleg met zijn supervisor zei hij toe dat ik per direct van mijn overeenkomst af kon, na het voldoen van de facturen van de maanden oktober, november en december.

Vorige week vrijdag volgde er een brief. Hierin stond wéér dat de overeenkomst niet ontbonden werd. Na bellen van de helpdesk werd duidelijk dat de beslissing van Jan door een ander intern was teruggedraaid. Aangezien een mondelinge toezegging ook rechtsgeldig is zie ik mijn abonnement nog steeds als beëindigd. De helpdeskmedewerker was het hier mee eens en adviseerde mij om andere stappen te nemen. Het was niet mogelijk om Jan aan de telefoon te krijgen. Ik vermoed dat hij van hogerhand is teruggefloten, waar ik de dupe van ben. Het vreemde is dat Jan zelf aangaf dat het goed was dat ik hem aan de telefoon kreeg, omdat hij wat aan de situatie kon doen.

Blijkbaar zijn de medewerkers van TweakDSL het zelfs niet met elkaar eens, maar om hier de klant steeds weer de dupe van te laten worden is zéér onprofessioneel en bovenal erg vervelend. TweakDSL hult zich in anonimiteit, omdat brieven nooit persoonlijk worden ondertekend. De medewerkers blijven naar elkaar verwijzen, maar niemand komt tot een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:11:
\o/

ik heb verbinding.
Ik was nog niet teruggebeld door tweak, dus heb zelf maar WEER contact gezocht.
Ze hadden antwoord van de 2e lijn ontvangen (waarom IK dan nog niet dacht ik nog)

anyway.
volgens hun had ik een annex A modem e moest de firmware op annex b staan. Ik wist hun te vertellen dat het echt op annex B stond ingesteld.
Wat gaan ze nou doen?
nou waarschijnlijk na half zes krijg ik een mail met een nieuwe firmware :|

daar ga ik echt niet op wachten natuurlijk na EEN WEEK!

ik heb zelf van de allied data server de laatst bekende ADSL2 firmware gedownload, ingeladen en PLOP... de lijn werkt

:|

:{

ik vind dit toch wel erg slordig van tweakdsl dat ik daar dan zelf achteraan moet EN moet achterkomen...

op een 16 mb WO lijn.

Da's een raar verhaal!
Je hebt dus blijkbaar een ISDN modem ontvangen (816-2P) waarin dus firmware zat voor de PSTN versie? Het modem kan wel PSTN en ISDN maar het verschil zit em dus in de firmware.
Als op de doos staat dat het ISDN (=Annex B) is mag je ook verwachten dat de firmware voor ISDN geschikt is.
Blijkbaar heeft er dan iemand zitten te slapen .....

Is je snelheid nog steeds aan de krappe kant?
Hoe ver zit je van de centrale volgens de postcode check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:08:
Ik heb nog nóóit zo'n slechte service en behandeling bij een bedrijf meegemaakt :(

Eind september is het abonnement BBned ADSL2+ (16~24/1mbit) bij mij opgeleverd. De snelheid was verre van wat het zou moeten zijn. Ondanks het feit dat het modem op 18~19mbit verbond, bleef de snelheid op 700~750kB/s steken. Deze klacht heb ik direct gemeld na de oplevering en zou in behandeling genomen worden.

Uiteindelijk na zo'n zes weken regelmatig naar de helpdesk bellen werd er een monteur van BBned gestuurd. De monteur is ruim een uur bezig geweest en heeft de verbinding toen op 16mbit gelimiteerd. De snelheid werd toen wel behaald, maar de monteur was nog niet weg of het modem verloor zijn sync (DSL lampje staat uit) en dus de verbinding. Sindsdien is de sync regelmatig weg.

Na weer eindeloos de helpdesk bellen en nooit teruggebeld worden zoals afgesproken, zit ik nu op een gelimiteerde snelheid van 10mbit en ben ik drie modems verder. Ondanks al deze pogingen verliest het modem nog steeds regelmatig zijn sync.

Een ruime maand geleden heb ik TweakDSL schriftelijk in gebreke gesteld en 14 dagen de tijd gegeven om de problemen alsnog op te lossen. Hierop ontving ik een brief die inhoudelijk niet op mijn vragen en problemen in ging. Er werd simpelweg gesteld de overeenkomst niet ontbonden kon worden en dat ik uit coulance naar een andere abonnementvorm gezet kon worden. Dit zou het abonnement B12 zijn, wat nergens op de website terug te vinden is.

Ruim twee weken geleden heb ik schriftelijk de overeenkomst ontbonden, vanwege het uitblijven van oplossingen. Hierop kwam als antwoord een annuleringsbevestiging, met als beëindigingsdatum eind september 2006. Weer werd er niet inhoudelijk op de problemen ingegaan.
Ook volgden er twee aanmaningen. De reeds tweemaal gefaxte gegevens voor de automatische afschrijving waren blijkbaar weer zoekgeraakt.

Vorige week maandag heb ik de helpdesk weer gebeld en kreeg ene Jan aan de lijn. Deze was verbaasd dat de problemen nog niet opgelost waren, aangezien hij mij in november ook al aan de telefoon had gesproken. Hij gaf mij gelijk dat het in mijn geval om een technisch onmogelijke verbinding ging. Na een kort overleg met zijn supervisor zei hij toe dat ik per direct van mijn overeenkomst af kon, na het voldoen van de facturen van de maanden oktober, november en december.

Vorige week vrijdag volgde er een brief. Hierin stond wéér dat de overeenkomst niet ontbonden werd. Na bellen van de helpdesk werd duidelijk dat de beslissing van Jan door een ander intern was teruggedraaid. Aangezien een mondelinge toezegging ook rechtsgeldig is zie ik mijn abonnement nog steeds als beëindigd. De helpdeskmedewerker was het hier mee eens en adviseerde mij om andere stappen te nemen. Het was niet mogelijk om Jan aan de telefoon te krijgen. Ik vermoed dat hij van hogerhand is teruggefloten, waar ik de dupe van ben. Het vreemde is dat Jan zelf aangaf dat het goed was dat ik hem aan de telefoon kreeg, omdat hij wat aan de situatie kon doen.

Blijkbaar zijn de medewerkers van TweakDSL het zelfs niet met elkaar eens, maar om hier de klant steeds weer de dupe van te laten worden is zéér onprofessioneel en bovenal erg vervelend. TweakDSL hult zich in anonimiteit, omdat brieven nooit persoonlijk worden ondertekend. De medewerkers blijven naar elkaar verwijzen, maar niemand komt tot een oplossing.
Klonk dit maar als iets nieuws in mijn oren, maar helaas.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:23:
[...]

kamphuis schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:39:
[...]

G.992.5 (g.adslplus). geloof ik
Dat kan maar hoeft niet. Wie zegt dat ze de profielen voor 8/1 en 2/1 etc ook op G.992.5 omzetten? Kan mij heel goed voorstellen dat die gewoon op G.DMT blijfven staan eigenlijk. Zou enig voordeel kunnen hebben om die op G.992.5 of G.992.3 (ADSL2+ of ADSL2) te zetten, maar hoeft niet.

Heb je ook nog ergens de errors van je modem? Zowel local als remote en FEC & CRC?

Als deze als een idioot oplopen of af en toe in 'bursts' schrikbarend oplopen is daar je reden van packetloss. Met 2dB Margin krijg je gewoon fouten op je lijn en dus packetloss.

Volgensmij is remote in een CJT de upstream. En als je daar zo'n lage margin op hebt is wel verwonderlijk eigenlijk. Zit er niet iets tussen ISRA en splitter nog aangesloten? Of alleen een loze / ongebruikte aftakking naar een aansluitpunt bijvoorbeeld? Iets wat je signaal enorm kan verstoren na het intrainen van je modem.

Of komt hij gelijk met 2dB als je modem net verbinding heeft opgebouwd (even lijn eruit halen en er weer in).

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 22:02
Duck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 20:08:
Een ruime maand geleden heb ik TweakDSL schriftelijk in gebreke gesteld en 14 dagen de tijd gegeven om de problemen alsnog op te lossen. Hierop ontving ik een brief die inhoudelijk niet op mijn vragen en problemen in ging. Er werd simpelweg gesteld de overeenkomst niet ontbonden kon worden en dat ik uit coulance naar een andere abonnementvorm gezet kon worden.
Dan toch maar een verklaring voor recht gaan vorderen...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaxje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Avond allemaal,

Ik had een vraagje over TweakDSL B10 (het 10Mbit/1024Kbit pakket),
enkele weken geleden is het hier bij ons aangesloten en het werkte vanaf het begin al niet goed; het internet viel elke 5-10 minuten even een tijdje uit (zo'n minuut lang). Uiteraard meteen achteraan gegaan en na wat onderzoek van een monteur bleek het te gaan om een defect modem.

Enfin, nieuw modem gekregen: ja hoor, zelfde probleem. Werkelijk alles is nagecheckt. De potsplitter is juist aangesloten, de kabel heeft geen problemen en de settings van het modem zijn meerdere malen nagekeken en zijn volgens de handleiding van TweakDSL helemaal correct.

Enig idee wat hier mis kan zijn, aangezien het een zeer vervelend probleem is.

*Edit*
Even ter informatie: het modem is de Zyxel Prestige 2002 Series (of de 2602, maar hij is iig niet wireless).

[ Voor 9% gewijzigd door Blaxje op 27-12-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Vreemd, m'n modem geeft nu hele andere lijnwaarden:

code:
1
2
3
4
5
6
Local Line Attn: 24.0 dB
Local Tx Power: 12.3 dB

Remote SNR Margin: 9.5 dB

Kwa errors heb ik dit kunnen vinden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Status: rfc1483-0 - RFC1483

Bridged interface

ATM connection:

Port name   dsl     Active  TRUE
Rx VPI  0   Tx VPI  0
Rx VCI  35  Tx VCI  35
Rx packets  282836  Tx packets  202311
Rx bad packets  12  Tx bad packets  0

RFC 1483 parameters:

Encapsulation   LlcBridged

Bridged interface

Physical port:

Port name   ethernet    Active  TRUE 
Connected   true    Link speed (x 100bps)   1000000 
Rx packets  202662      Tx packets  283359 
Rx bad packets  1   Tx bad packets  0 
Rx CRC errors   1   Tx Collisions   0 
Rx over-long packets    0   Tx excessive collisions     0 
Rx short packets    0

Kan hier eventueel nog iets aan gedaan worden? Ik weet dat ik met m'n oude Demon lijntje niet de volle upload kon halen vanwege disconnects. Daarom trainde ik de modem op een lagere snelheid in. Hierdoor had ik een stabiele verbinding en zeker geen packetloss. Weet iemand of zoiets ook met de copperjet 816 mogelijk is?

@BJCK

Nee, de modem is rechtstreeks aangesloten, zelfs zonder splitter ertussen.

[ Voor 5% gewijzigd door El Cid op 27-12-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 15:11:
op een 16 mb WO lijn.

Kun je de lijngegevens uit je modem eens posten? SNR margin, intrain-waardes ed?
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 17:42:
Mijn resultaten voor die host:
Ping statistics for 213.239.188.35:
Packets: Sent = 175, Received = 174, Lost = 1 (0% loss),
Minimum = 24ms, Maximum = 208ms, Average = 27ms
Ik ben geen expert, maar die Remote SNR lijkt vreselijk laag. Lager dan zou mogen, denk ik. Traint je upstream erg laag toevallig?
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:25:
Jou lijn lijkt op het maximale te zitten qua snelheid. Het aanwezige signaal wordt tot op het maximale benut in ieder geval.
Vervelende situatie, maar ik kan niet zeggen dat mijn ervaringen hetzelfde zijn. Maar het feit dat je drie modems hebt gekregen en een monteur zegt voor mij toch wel dat ze in ieder geval werken aan een oplossing. Dat het nu nog niet werkt is rot, maar niet direct zomaar als 'hun schuld' aan te wijzen. Het is namelijk jou telefoonlijn die blijkbaar kwalitatief erg slecht is...zoiets valt niet van te voren te voorzien.
Maargoed, afhandeling lijkt in jou geval niet echt lekker te gaan idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:04:
Vreemd, m'n modem geeft nu hele andere lijnwaarden:

code:
1
2
3
4
5
6
Local Line Attn: 24.0 dB
Local Tx Power: 12.3 dB

Remote SNR Margin: 9.5 dB

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

Bridged interface

ATM connection:

Rx VPI  0   Tx VPI  0
Rx VCI  35  Tx VCI  35

RFC 1483 parameters:

Kan hier eventueel nog iets aan gedaan worden? Ik weet dat ik met m'n oude Demon lijntje niet de volle upload kon halen vanwege disconnects. Daarom trainde ik de modem op een lagere snelheid in. Hierdoor had ik een stabiele verbinding en zeker geen packetloss. Weet iemand of zoiets ook met de copperjet 816 mogelijk is?

@BJCK

Nee, de modem is rechtstreeks aangesloten, zelfs zonder splitter ertussen.
Komen deze gegevens uit een 816-2P? Waar haal je dat staatje met error raportage dan vandaan?

En weet je zeker dat je modem op de hoofdaansluiting is aangesloten? En dat er niet (bijvoorbeeld eerder in de muur al) een aftakking is gemaakt? Vaak met ISRA's in de muur (zo'n PTT dekplaatje vlak) zit er nog een draadje tussen B & EB gezet (beldraad of EB-lus). Deze kan helemaal los, net als bijgeschroefde aftakkingen.

Welk ISRA heb je?

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/koffiemok/GoT/stekkerdoos.jpg

Met deze waarde (Margin nu wel goed) zal je weinig errors zien inderdaad. Enige errors mogen er wel zijn, maar vooral CRC mag niet hard oplopen in korte tijd. Je zal ook nu geen packetloss meer zien bijvoorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:28:
[...]

Komen deze gegevens uit een 816-2P? Waar haal je dat staatje met error raportage dan vandaan?
Yep, deze komen uit een 816-2p. Wist zo gauw niet waar ik moest zoeken. Maar bovenstaande raportage kwam ik tegen nadat ik met m'n browser op het modem inlogde.

Voor de gegevens in de eerste quote: Status/DSL/View advanced attributes...
Voor de gegevens in de tweede quote: Status/(RFC1483)Show Statistics... en Status/(Ethernet)Show Statistics...

Het zal vast nog wel via telnet kunnen, maar ik weet niet hoe want ik heb de modem pas een paar uur uit de doos. ;)
En weet je zeker dat je modem op de hoofdaansluiting is aangesloten? En dat er niet (bijvoorbeeld eerder in de muur al) een aftakking is gemaakt? Vaak met ISRA's in de muur (zo'n PTT dekplaatje vlak) zit er nog een draadje tussen B & EB gezet (beldraad of EB-lus). Deze kan helemaal los, net als bijgeschroefde aftakkingen.

Welk ISRA heb je?

[afbeelding]
Ik heb de onderste van nr. 3. Denk niet dat er verder nog aftakkingen zijn. Zit in een flat van de woningbouwvereniging. En in al die tijd dat ik er in woon, heb ik verder geen aansluitingen gezien. Hoe kan ik het eventueel zeker weten?
Met deze waarde (Margin nu wel goed) zal je weinig errors zien inderdaad. Enige errors mogen er wel zijn, maar vooral CRC mag niet hard oplopen in korte tijd. Je zal ook nu geen packetloss meer zien bijvoorbeeld.
Helaas heb ik nog steeds packetloss. Alhoewel het minder erg lijkt dan vanmiddag. M'n verbinding is nog steeds heel erg 'schokkerig'. Als ik m'n upload/download test lijkt het wel of ie soms kort blijft hangen. Ook haal ik de 10/1mbit van mijn abbo bij lange na niet, ook niet als ie zonder haperingen werkt. M'n linesync is echter wel stabiel. Wanneer ik bijvoorbeeld een stream beluister via internetradio, dan blijft ie wel goed doorlopen zonder disconnects. Maar zoals gezegd nog wel packetloss ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:12:
[...]

[...]

Ik heb de onderste van nr. 3. Denk niet dat er verder nog aftakkingen zijn. Zit in een flat van de woningbouwvereniging. En in al die tijd dat ik er in woon, heb ik verder geen aansluitingen gezien. Hoe kan ik het eventueel zeker weten?
Schroef hem gewoon open en visueel inspecteren met logica. Er moet een lijn uit een pijpje komen die zegmaar vanaf de straat afkomstig is. Hier moeten 2 adertjes netjes (zonder aanslag) goed aan A & B vast zitten. Meestal zijn dit rood & blauw.

Alle overige aders kunnen los compleet van de 'varkensneus' stekkerdoos. En ook een klein draadje dat E met EB verbindt (meestal blauw draadje) kan los. Soms zit er een aftakking naar (ooit ergens) extra aansluitpunt bijgeschroeft. Dan zitten er dus onder zelfde schroefje 2 draadjes verbonden. Deze moet dus los en kan alleen maar de boel verstoren.

Het is dus eigenlijk heel simpel hoe het moet zitten:

• Komen 2 aders (1 lijn) binnen en die moeten direct/netjes aan A & B zitten.

Kijk ook even of je stekker netjes contact kan maken. Kras desnoods even met schroevedraaier de pootjes van de stekkerdoos (stekker is altijd wel schoon) schoon.

Geen grote hifi speakers in de buurt? Geen TL balken of andere storings bronnen in de buurt? Geen meters lang plat snoer gebruikt voor ISRA --> modem?
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 21:04:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15

Bridged interface

ATM connection:

Rx VPI  0   Tx VPI  0
Rx VCI  35  Tx VCI  35

RFC 1483 parameters:

Dit stukje was voor je DSL gedeelte. Daar is meer informatie over in eerste scherm (gaat puur en alleen over je DSL gedeelte) waar je andere info vandaan haalde.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bridged interface

Physical port:

Port name   ethernet    Active  TRUE 
Connected   true    Link speed (x 100bps)   1000000 
Rx packets  202662      Tx packets  283359 
Rx bad packets  1   Tx bad packets  0 
Rx CRC errors   1   Tx Collisions   0 
Rx over-long packets    0   Tx excessive collisions     0 
Rx short packets    0
Dit is je ethernet kant, daar zal je problemen wel niet hebben (maar kan ook natuurlijk).

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, zojuist voor het eerst de statistieken van m'n TweakDSL webspace bekeken. Was wel ff schrikken... in november is er 2 gigabyte dataverkeer geweest... wow!

Bij wat voor getallen gaat TweakDSL protesteren? Handig om een leidraad te hebben waar ik rekening mee kan houden...

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 27-12-2005 22:22 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:18:
[...]

Schroef hem gewoon open en visueel inspecteren met logica. Er moet een lijn uit een pijpje komen die zegmaar vanaf de straat afkomstig is. Hier moeten 2 adertjes netjes (zonder aanslag) goed aan A & B vast zitten. Meestal zijn dit rood & blauw.

Alle overige aders kunnen los compleet van de 'varkensneus' stekkerdoos. En ook een klein draadje dat E met EB verbindt (meestal blauw draadje) kan los. Soms zit er een aftakking naar (ooit ergens) extra aansluitpunt bijgeschroeft. Dan zitten er dus onder zelfde schroefje 2 draadjes verbonden. Deze moet dus los en kan alleen maar de boel verstoren.

Het is dus eigenlijk heel simpel hoe het moet zitten:

• Komen 2 aders (1 lijn) binnen en die moeten direct/netjes aan A & B zitten.
Toen ik mijn flat introk, bleek mijn net aangevraagde telefoonaansluiting niet te werken. De monteur kwam erachter dat het verkeerde aderpaar was aangesloten. Bij mij komt er een dikke kabel achter het plaatje de muur uit, met daarin meerdere koperparen. Er zijn maar 2 draadjes(niet rood en blauw) verbonden met de contactdoos, en verder niets. Dus geen aftakking(zover je dat daar kan zien), en geen draadje tussen E en EB. Het is 2 jaar geleden dat ik dit zag, dus ik zal morgen voor de zekerheid alles nog even controleren.
Kijk ook even of je stekker netjes contact kan maken. Kras desnoods even met schroevedraaier de pootjes van de stekkerdoos (stekker is altijd wel schoon) schoon.

Geen grote hifi speakers in de buurt? Geen TL balken of andere storings bronnen in de buurt? Geen meters lang plat snoer gebruikt voor ISRA --> modem?
Zal morgen ook de boel meteen schoon maken, en een andere kabel regelen voor ISRA > Modem. Die is namelijk met z'n 3 meter aan de lange kant, want m'n modem hangt vrijwel recht onder het ISRA punt. Het is ook nog eens elcheapo platte telefoonkabel. Nog tips wat kwalitatief het beste is? Hier en daar hoor ik netwerkkabel?

Afijn, zou het echt daaraan kunnen liggen zonder dat je het ziet aan een wegvallende linesync en slechte noise margins?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Yes!! per 1-6 heb ik TweakDSL :)

Iemand idee of het Asus modem ook kan routen ondanks de enkele poort; of moet ik een routertje aanschaffen of heeft iemand een RFC-template voor een ST510? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Wildfire schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:22:
Hmmm, zojuist voor het eerst de statistieken van m'n TweakDSL webspace bekeken. Was wel ff schrikken... in november is er 2 gigabyte dataverkeer geweest... wow!

Bij wat voor getallen gaat TweakDSL protesteren? Handig om een leidraad te hebben waar ik rekening mee kan houden...
Op de website staat 10Gigabyte..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Yapser schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:43:

Iemand idee of het Asus modem ook kan routen ondanks de enkele poort; of moet ik een routertje aanschaffen of heeft iemand een RFC-template voor een ST510? :)
Per 1-6 en daar ben je blij om?? :?
Dat is pas op 1 juni he?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik zie dat sommigen alle hierogliefen uit de modem settings kunnen ontcijferen B)
Ik heb (eindelijk dan) mijn ISDN BBned B16 ~ 24 lijn actief, maar de drempelwaarde van 16 mb haal ik niet.

Ik kom niet verder dan 1700 KB = ( x 8 ) 13.600, laten we zeggen 14 mbps
moet ik nu 'niet zeiken' en het accepteren?
Maar van de andere kant denk ik... wacht even... minimaal 16 mb, en alles wat meer is is welkom :)

aan de telfoon zei een dame dat ze zag dat mijn modem op ruim 16 mb intrainde...

de cijfers die ik uit mijn dsl report krijg getoverd (de zaken die er imo toe doen)
Name Value
Driver Version 1.61
API Version GS_API_441
Firmware Version E.11.2.6
Dsp Version Turbo v1.0 A0 (0x40)
Connected true
Operational Mode G.Dmt.BisPlus
State Showtime
Operation Progress 0x00000000
Tx Bit Rate 1237000
Rx Bit Rate 16318000
Rx Attn DR 16835000
Tx Cell Rate 2917
Rx Cell Rate 38485
INP Up 0.0
INP Down 0.0
Data Boost Disable

Local SNR Margin 5.5 dB
Local Line Attn 21.0 dB
Local Tx Power 12.4 dB

Remote Line Attn 12.5 dB
Remote SNR Margin 8.5 dB

Code Type ADSL2
Max Down Rate 131040000
Retrain Enable
Detect Noise Disable
Capability Disable
Fast retrain Disable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Zondagskindje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:47:
[...]

Per 1-6 en daar ben je blij om?? :?
Dat is pas op 1 juni he?
Andersom dan, 6 Januari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 22:50
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:52:
Ik zie dat sommigen alle hierogliefen uit de modem settings kunnen ontcijferen B)
Ik heb (eindelijk dan) mijn ISDN BBned B16 ~ 24 lijn actief, maar de drempelwaarde van 16 mb haal ik niet.

Maar van de andere kant denk ik... wacht even... minimaal 16 mb, en alles wat meer is is welkom :)

aan de telfoon zei een dame dat ze zag dat mijn modem op ruim 16 mb intrainde...
[...]
Volgens mij een nette score hoor. Zoiezo wel netjes voor ISDN.
Hoever zit je van de centrale? En denk je nog aan de overhead? Delen door 10 dus ipv 8 :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 27-12-2005 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:18:Dit stukje was voor je DSL gedeelte. Daar is meer informatie over in eerste scherm (gaat puur en alleen over je DSL gedeelte) waar je andere info vandaan haalde.
Hier is de volledige output, mischien kun je d'r iets mee. ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
Advanced Port Attributes
Name    Value
Driver Version  1.57 
API Version     GS_API_419 
Firmware Version    D.79.2.19  
Dsp Version     Turbo v1.0 A0 (0x40) 
Connected   true 
Operational Mode    G.Dmt.BisPlus 
State   Showtime 
Watchdog    0x00000053 
Operation Progress  0x00000000 
Last Failed     0x00000000 
Tx Bit Rate     1021200 
Rx Bit Rate     10237300 
Rx Attn DR  17797200 
Tx Cell Rate    2408 
Rx Cell Rate    24144 
Phy TX Cell Count   195555 
Phy RX Cell Count   2209905 
Phy Cell Drop Count     1 
Overall Failure     0 
INP Up  0.0 
INP Down    0.0 
PM Mode     
PM Status   L0 
Cabinet Mode    
Auto SRA    
Auto SRA Max Time CRC   
Auto SRA Max Time FEC   
Auto SRA Up Shift Period    
Auto SRA Dn Shift Period    
Data Boost  Disable 
Local ITU Country Code  0x0000b5ff 
Local SEF   1 
Local End LOS   0 
Local SNR Margin    17.0 dB 
Local Line Attn     24.0 dB  
Local Tx Power  12.3 dB  
Local Fast Channel Rx Rate  0 
Local Fast Channel Tx Rate  0 
Local Fast Channel FEC  0 
Local Fast Channel CRC  0 
Local Fast Channel HEC  0 
Local Fast Channel NCD  0 
Local Fast Channel OCD  0 
Local Interleaved Channel Rx Rate   0 
Local Interleaved Channel Tx Rate   0 
Local Interleaved Channel FEC   0 
Local Interleaved Channel CRC   0 
Local Interleaved Channel HEC   0 
Local Interleaved Channel NCD   0 
Local Interleaved Channel OCD   0 
Remote SEF  0 
Remote LOS  0 
Remote Line Attn    8.0 dB  
Remote SNR Margin   11.0 dB 
Remote Fast Channel FEC     0 
Remote Fast Channel CRC     0 
Remote Fast Channel HEC     0 
Remote Fast Channel NCD     0 
Remote Interleaved Channel FEC  0 
Remote Interleaved Channel CRC  0 
Remote Interleaved Channel HEC  0 
Remote Interleaved Channel NCD  0 
Local Mgmt FEC0     0 
Local Mgmt CRC0     16 
Local Mgmt FEC Errored Sec  0 
Local Mgmt Errored Sec  16 
Local Mgmt Severely Errored Sec     0 
Local Mgmt LOS Errored Sec  0 
Local Mgmt Unavail Errored Sec  0 
Local Mgmt HEC0     17 
Remote Mgmt FEC0    0 
Remote Mgmt CRC0    0 
Remote Mgmt FEC Errored Sec     0 
Remote Mgmt Errored Sec     0 
Remote Mgmt Severely Errored Sec    0 
Remote Mgmt LOS Errored Sec     0 
Remote Mgmt Unavail Errored Sec     0 
Remote Mgmt HEC0    0 
Local TPSTC Cell0   146539751 
Local TPSTC Cell0 Upper Layer   2209905 
Local TPSTC Bit Error   0 
Remote TPSTC Cell0  0 
Remote TPSTC Cell0 Upper Layer  0 
Remote TPSTC Bit Error  0 
PSD Mask    
Host Control    Enable 
Auto Start  
Failsafe    false 
Whip    
Whip Active     Inactive 
Action  
Standard    
Ec Fdm Mode     
Max Bits Per Bin    
Tx Start Bin    
Tx End Bin  
Rx Start Bin    
Rx End Bin  
Rx Auto Bin Adjust  
Tx Attenuation  
Bit Swap    
Bit Swap Up     
NTR Mode    Disable 
Annex Type  
Max Down Rate   
Physical Port   0 
Retrain     
Detect Noise    
Capability  
Coding Gain     
Cut Back    
Framer Type     
Fast Retrain    
Dying Gasp  Disable 
Defaults    
Activate Line   
Reset Defaults  
Port Snmp If Index  1 
Port Snmp If Type   37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:38:
[...]

Het is 2 jaar geleden dat ik dit zag, dus ik zal morgen voor de zekerheid alles nog even controleren.
Kan nooit kwaad natuurlijk.
[...]

Zal morgen ook de boel meteen schoon maken, en een andere kabel regelen voor ISRA > Modem. Die is namelijk met z'n 3 meter aan de lange kant, want m'n modem hangt vrijwel recht onder het ISRA punt. Het is ook nog eens elcheapo platte telefoonkabel. Nog tips wat kwalitatief het beste is? Hier en daar hoor ik netwerkkabel?
Je hoeft voor een stuk van 1 meter geen CAT5 te gaan halen/verknippen en RJ11 erop zetten. Dat maakt bijzonder weinig (nihil tot niets) verschil.
Afijn, zou het echt daaraan kunnen liggen zonder dat je het ziet aan een wegvallende linesync en slechte noise margins?
Als dat snoer niet al te best is of een stekkertje er niet lekker op zit of je stekker niet lekker contact maakt in de stekkerdoos/muurcontact tja.
Yapser schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:43:

Iemand idee of het Asus modem ook kan routen ondanks de enkele poort;
Ja kan, wachtwoord staat hier:

[rml]slomnoel in "[ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveil..."[/rml]

Zou op TisDSL liever de ST aansluiten persoonlijk.
of moet ik een routertje aanschaffen of heeft iemand een RFC-template voor een ST510? :)
http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

Routed Ethernet pakken en even kijken welke firmware je draait en de bijbehorende pakken.
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:52:

[...]
Tx Bit Rate 1237000
Rx Bit Rate 16318000

Je lijn haalt de 16Mbps dus (net aan niet eigenlijk, zou 16x1024=16384Kbps moeten zijn). Effectief is dit (zit nog overhead in van 10 a 15%) zo'n 1700KByte/s inderdaad. Die andere waarde niet op letten in je modem, doet hij niets mee verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 08:39
De waaardes die El Cid heeft zijn niet zo raar:

Tx Bit Rate 1145200
Rx Bit Rate 14194100
Rx Attn DR 14964600

Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 30.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB

Remote Line Attn 11.0 dB
Remote SNR Margin 2.5 dB

Dit zijn de waardes die ik uit een Copperjet 816-2p haal. Deze loopt redelijk stabiel. Een Speedtouch 715v5WL klapt er tussen 1700 en 0700uur regelmatig uit (raar wan overdag is die stabiel)

Ik heb eeb TweakB16WO abonnement.

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

@ Jimster en bjck...
netjes is het ook wel ja :)
tis voor mij ook een hele verbetering (kom van een brakke speedlinq verbinding :| )
maar 16 minimaal, maximaal 24.... tja...

ik zit volgens die centrale dinges tjekker 590 meter hemels breed van de lijn, over de weg 1120 meter (maar ik woon in een doodlopend stuk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:03:
@ Jimster en bjck...
netjes is het ook wel ja :)
tis voor mij ook een hele verbetering (kom van een brakke speedlinq verbinding :| )
maar 16 minimaal, maximaal 24.... tja...

ik zit volgens die centrale dinges tjekker 590 meter hemels breed van de lijn, over de weg 1120 meter (maar ik woon in een doodlopend stuk :+ )
Maar wel annexB linesharing, dat is altijd minder dan annexA.

En hangt je modem direct op je ISRA zo optimaal mogelijk met splitter? NT1 niet van type A* of S1, S2 of S3?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Hmmm, zie het nu pas, maar regel 66 en 68 van mijn output baren me wel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:59:

Ja kan, wachtwoord staat hier:

[rml]slomnoel in "[ TweakDsl] ASUS 6000EV ADSL modem beveil..."[/rml]

Zou op TisDSL liever de ST aansluiten persoonlijk.
Why? De asus heeft een Telindus chip en zou hoog moeten trainen :)
http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510
Routed Ethernet pakken en even kijken welke firmware je draait en de bijbehorende pakken.
Dank. had ik eerder moeten zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

Okee dan, dat ziet er beter uit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Zondagskindje schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:16:
[...]

Okee dan, dat ziet er beter uit. :D
Zondermeer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Iemand een idee waar ik bij Asus non-modified firmware voor dat ding kan krijgen? Kan ik iig zelf kutten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:07:
Hmmm, zie het nu pas, maar regel 66 en 68 van mijn output baren me wel zorgen.
Wat CRC's moet je je niet druk om maken. Als het in rap tempo oploopt wel. Met 2dB margin zal hij (samen met FEC) wel oplopen vermoed ik hard.

Een wide-open lijn is alleen direct op de centrale aangesloten misschien bijna errorvrij immers ;)

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:38:
Toen ik mijn flat introk, bleek mijn net aangevraagde telefoonaansluiting niet te werken. De monteur kwam erachter dat het verkeerde aderpaar was aangesloten. Bij mij komt er een dikke kabel achter het plaatje de muur uit, met daarin meerdere koperparen. Er zijn maar 2 draadjes(niet rood en blauw) verbonden met de contactdoos, en verder niets.
Flat uit eind jaren 50 of begin jaren 60? STAP58. (En als dat klopt: roept iedere keer dat je er iemand over spreekt dat het STAP58 is. Standaard Telefoon Aansluit Punt 1958 was een standaard kabelsysteem, zoals je wel kunt raden ingevoerd in 1958. In flats zit het anders, vooral waar het het aansluiten van draadomroep betreft. De meeste STAP58-aansluitingen in flats verkeren in bedroevende staat. Het hoeft geen punt te zijn, als men maar weet dat je op STAP58 zit. Dus? Flat uit eind jaren 50 of begin jaren 60? Zorg dat tweakdsl het weet en doorgeeft bij storingen..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:37:
[...]

Flat uit eind jaren 50 of begin jaren 60? STAP58. (En als dat klopt: roept iedere keer dat je er iemand over spreekt dat het STAP58 is. Standaard Telefoon Aansluit Punt 1958 was een standaard kabelsysteem, zoals je wel kunt raden ingevoerd in 1958. In flats zit het anders, vooral waar het het aansluiten van draadomroep betreft. De meeste STAP58-aansluitingen in flats verkeren in bedroevende staat. Het hoeft geen punt te zijn, als men maar weet dat je op STAP58 zit. Dus? Flat uit eind jaren 50 of begin jaren 60? Zorg dat tweakdsl het weet en doorgeeft bij storingen..)
Dat is een bron van storingen inderdaad.

Maar de invoer in de woning met rood/blauw en wit/oranje hoort daar niet bij toch bij STAP58? Je kan STAP58 ook herkennen aan de driehoekkige kastjes aan elk huizenblok toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:07:
[...]

Maar wel annexB linesharing, dat is altijd minder dan annexA.

En hangt je modem direct op je ISRA zo optimaal mogelijk met splitter? NT1 niet van type A* of S1, S2 of S3?
splitter gebruik ik niet.
de lijn wordt gesplitst door een belkin stekkerdoos
Ik heb een S6 NT1 kastje aan het andere eind hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:44:
[...]

splitter gebruik ik niet.
de lijn wordt gesplitst door een belkin stekkerdoos
Ik heb een S6 NT1 kastje aan het andere eind hangen.
Weet je zeker dat daar een DSL splitter in zit en ook nog eens voor annexB ?? Als het al een (goede) DSL splitter is en perongeluk annexA verklaart het heel veel.

Heb je type nummer of URL van dat ding? Is het deze/zo-iets:

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F5C206ns4-TEL3/FUL1_F5C206ns4-TEL3.jpg

En sluit eens gewoon via je normale annexB splitter aan zonder dat ding ertussen. Mogelijk verstoort dat heel je upstream steeds.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

nu hangt het modem aan de kale ISDN lijn.
geen slplitters, geen NT1, niks...
beginpunt muur, eindpunt modem :)

zelfde waardes

Your current bandwidth reading is: 13.39 Mbps which means you can download at 1.67 MB/sec. from our servers

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 27-12-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
paQ schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:50:
nu hangt het modem aan de kale ISDN lijn.
geen slplitters, geen NT1, niks...
beginpunt muur, eindpunt modem :)

zelfde waardes

Your current bandwidth reading is: 13.39 Mbps which means you can download at 1.67 MB/sec. from our servers
Had je geen instabiliteits probleem?

En altijd in je modem kijken naar lijnsnelheid, nooit de 'behaalde snelheid' van een test.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 27-12-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

die waarde was gelijk

ik heb deze surgemaster:
Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F9S620du2M/FUL1_F9S620du2M.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
http://catalog.belkin.com...nt_Id=&Product_Id=162287#

Is het wel de annexB/ISDN versie? En zit er nu een splitter in dus?

Wat ik er van zie is het zonder splitter gebouwd en gewoon 2 'phone' aansluitingen. Misschien niet eens bedoeld/geschikt voor annexB ook.

Als er geen splitter in zit en niet specifiek voor ISDN is:
Dan zou je er nog beter aan doen om na dat apparaat gewoon je splitter aan te sluiten en tweede poortje ongemoeid laten.

[ Voor 88% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
bjck schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:36:
[...]

Wat CRC's moet je je niet druk om maken. Als het in rap tempo oploopt wel. Met 2dB margin zal hij (samen met FEC) wel oplopen vermoed ik hard.

Een wide-open lijn is alleen direct op de centrale aangesloten misschien bijna errorvrij immers ;)
Wat is rap? Heb net nog ff gekeken, en het is opgelopen van 16 naar 25 sinds de output hierboven. Margin staat nog wel op 11dB.

Overigens heb ik geen wide-open lijntje, maar een B10-abbo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:31:
[...]

Wat is rap? Heb net nog ff gekeken, en het is opgelopen van 16 naar 25 sinds de output hierboven. Margin staat nog wel op 11dB.

Overigens heb ik geen wide-open lijntje, maar een B10-abbo. ;)
Upstream is wide-open ;)

16 naar 25 in die tijd is niet rap, verre van. Echt dat je tientallen per seconde gaat zien is het foute boel of in groepjes af en toe met tientallen oplopen.

Dat die margin net 2dB was is raar. Als dat vanzelf weer 2dB wordt moet je eens gaan nadenken wat er opeens misschien veranderd/aangezet is in huis bijvoorbeeld.

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

The Wizard schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 19:43:
[...]

Voor een stabiele verbinding moet de noise margin hoger zijn dan 6 dB.
Hoe lager de attenuation, des te langer de koperdraad van de centrale naar je modem. Dit is een redelijke constante, en betrouwbaarder dan een postcode lengte check.

Dus met de bovenstaande waarden zit je ongever op je max.
Ik zit op 705 meter van de centrale volgens de postcode check van BBNed, ik verwachte dan ook een hogere snelheid van 15Mbit down/1.2Mbit up te hebben (In ieder geval richting de 20Mbit down). Ligt dit nu aan mijn aansluiting thuis of de centrale die misschien nog een update moet krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:33:
[...]

Upstream is wide-open ;)

16 naar 25 in die tijd is niet rap, verre van. Echt dat je tientallen per seconde gaat zien is het foute boel of in groepjes af en toe met tientallen oplopen.

Dat die margin net 2dB was is raar. Als dat vanzelf weer 2dB wordt moet je eens gaan nadenken wat er opeens misschien veranderd/aangezet is in huis bijvoorbeeld.
Upstream wide-open? Dacht dat ADSL2+ een maximum upload van 3mbit had?

Volgens mij is die sprong van 2dB naar 11 dB wel te verklaren door de brakke kabel tussen ISRA<>modem. Vanmiddag heb ik nog wel zitten rommelen met die kabel. Maar sinds ik 'm netjes heb weggestopt en ik er niet meer aan heb gezeten, staat de margin stabiel op 11dB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:34:
[...]

Ik zit op 705 meter van de centrale volgens de postcode check van BBNed, ik verwachte dan ook een hogere snelheid van 15Mbit down/1.2Mbit up te hebben (In ieder geval richting de 20Mbit down). Ligt dit nu aan mijn aansluiting thuis of de centrale die misschien nog een update moet krijgen?
Je kan best op 705 meter van de centrale zitten, maar de werkelijke kabellengte kan ook 1500 meter zijn. En je houdt geen rekening met het feit dat de kabel waarschijnlijk ook niet in tip-top conditie (meer) is en er nog meer DSL signaal door die bundel gaat.

Bij 705 meter zou je een downstream attenuation van ongeveer 10 a 12dB moeten hebben.
El Cid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:54:
[...]

Upstream wide-open? Dacht dat ADSL2+ een maximum upload van 3mbit had?
Niet standaard. Is een variant van ADSL2+ (annexM) en ongebruikt in NL (momenteel?).
Volgens mij is die sprong van 2dB naar 11 dB wel te verklaren door de brakke kabel tussen ISRA<>modem. Vanmiddag heb ik nog wel zitten rommelen met die kabel. Maar sinds ik 'm netjes heb weggestopt en ik er niet meer aan heb gezeten, staat de margin stabiel op 11dB.
Zo iets kan gekomen zijn inderdaad door het rommelen er aan. Er kan ok ergens een slecht stukje zijn met draadbreuk bijna dat nu precies goed ligt. Niet meer aanzitten en bij problemen vervangen die handel.

Upstream is maximaal 1280Kbps voor ADSL2+. Maar voor ADSL1 was diet 1024Kbps en haalde iederen zo'n 832Kbps gemiddeld. ADSL2+ zelfde verhaal en zal je wellicht 1024Kbps als gemiddelde zien (of ietsjes hoger).

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
Ik vind het wel apart dat mijn upload al een tijdje stabiel op strak 1050kbps gaat. En dat het juist m'n download is die loopt te stotteren en te erroren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
El Cid schreef op woensdag 28 december 2005 @ 01:00:
Ik vind het wel apart dat mijn upload al een tijdje stabiel op strak 1050kbps gaat. En dat het juist m'n download is die loopt te stotteren en te erroren.
Dat is wel apart. Lijn ziet er prima uit met deze margins en zelfs attainable downstream van 17Mbps op die koperlijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 00:56:
[...]

Je kan best op 705 meter van de centrale zitten, maar de werkelijke kabellengte kan ook 1500 meter zijn. En je houdt geen rekening met het feit dat de kabel waarschijnlijk ook niet in tip-top conditie (meer) is en er nog meer DSL signaal door die bundel gaat.

Bij 705 meter zou je een downstream attenuation van ongeveer 10 a 12dB moeten hebben.
Ik heb juist 11 db, dus dan zit ik toch redelijk dicht bij die afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Yups, lijn kan niet langer zijn dan 1000m eigenlijk. Maar zegt nog niet dat je ook 20Mbps moet kunnen halen op die koperlijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Ik heb een raar probleem, ik heb een tweetal modems een copperjet 816-2p en een Speedtouch 716v5WL.
De Speedtouch wil ik het liefste gebruiken i.v.m. wlan en vooral VoIP.
Echter de Speedtouch is alleen overdag stabiel, grofweg tussen 0700 en 1700uur. Tussen 1700 en 0100 (later game ik meestal niet) disconnect hij erg vaak (soms na 10min soms na een uur).
De disconnects zijn kort, zo tussen de 30 en 45 sec. Het modem trained dan met een iets andere up/download in (slechts enkele Kb/s hoger of lager).
De Speedtouch is inmiddels vervangen, heeft niet geholpen.
De splitter zit op ca 1 meter van het israpunt, modem 1 meter van splitter en draadloze tel ook ca 1 meter van splitter, verder zitten er geen kabels aan. Alle kabels zijn al vervangen en ook zonder de telefoonkabel eraan disconnect hij.
Met de Copperjet heb ik maar heel zelden een disconnect (maar die heeft weer geen wlan en VoIP).

Ik heb dit alles gisteren (samen met een log van de disconnects) ingeschoten bij Tweakdsl, maar nog geen antwoord ontvangen.

Het meest vreemde vind ik het patroon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 09:47:
Yups, lijn kan niet langer zijn dan 1000m eigenlijk. Maar zegt nog niet dat je ook 20Mbps moet kunnen halen op die koperlijn natuurlijk.
Had hier dan ook al met TweakDSL over gebeld, ze gaven aan dat BBNed nog het een en ander aan onderhoud moest doen waarna het waarschijnlijk beter zou zijn... Weet niet hoe/wat ze precies gaan doen, zou ik niet mijn lijn moeten laten doormeten ofzo? (Of ze in de centrale laten kijken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Is het al 6 Januari? eindelijk van de BBned-Highping Cisco naar een normale BabyXL dslam :)

Iemand toevallig een linkje naar firmwares voor het geleverde modem? Kan zelf niet echt veel vinden. Wil uiteraard wel een modem wat ook echt doet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het al bekent waneer tis adsl2 gaat draaien.
alle centrales zullen nu toch wel gereed zijn.
of moeten we nog maanden wachten voordat we iets horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 11-09 22:11
Gisteren is er bij mij flink gerommeld (door een kennis die het wel even aan zou sluiten) met mijn Speedtouch 716v5 en Linksys WRT54G. Het correct aansluiten (als 'doorgeefluik') van de Linksys is helaas niet gelukt, maar dat is niet het grootste probleem. Nu werkt het internet via de Speedtouch niet meer... Het PPP lampje wil maar niet gaan branden.

Vóór deze acties werkte het internet wél gewoon.

Verschillende resetpogingen hebben niets opgeleverd. Ook heb ik via de webinterface al verschillende keren de configuratie tool geprobeerd.

Hierbij heb ik VPI/VCI op 0/34 gezet(TISDSL2+ verbinding) en gebruik gemaakt van de logingegevens die ook voor het customer menu (TweakDSL/Cambrium) gelden. Ook heb ik meerdere malen na een configuratie ipconfig /release en /renew gedaan.

Aangezien TweakDSL hier geen support op biedt (ze hebben geen enkele FAQ over de instellingen van Tiscali lijnen op de site!) zal ik contact moeten opnemen met Speedtouch à 70 eurocent/minuut.

Ik heb een kaalkoper verbinding overigens. Op dit moment is alleen de Speedtouch 716v5 aangesloten.

Misschien kan iemand me hier helpen... Wat heb ik fout gedaan? (VPI/VCI = 0/34, instellingen volgens customer login) Wat zijn de instellingen waar ik zelf voor kan zorgen via de webinterface (speedtouch.lan)?

[ Voor 6% gewijzigd door Tackleberry op 28-12-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

draai de cd rom nog eens...

wel vaag dat het niet lukt met die linksys.
tis een kwestie van de gateway invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Die heb ik ook al meerdere malen gebruikt, vergeten te melden... Maar of ik nu de CD-ROM of de webinterface gebruik, volgens mij doe je gewoon hetzeflde...
wel vaag dat het niet lukt met die linksys.
tis een kwestie van de gateway invullen.
Daar kijk ik later nog wel naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Maakt het overigens uit of ik de Speedtouch in Bridged of Router mode zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Yapser schreef op woensdag 28 december 2005 @ 11:52:
Is het al 6 Januari? eindelijk van de BBned-Highping Cisco naar een normale BabyXL dslam :)

Iemand toevallig een linkje naar firmwares voor het geleverde modem? Kan zelf niet echt veel vinden. Wil uiteraard wel een modem wat ook echt doet wat ik wil.
Wat noem je een highping?
Ik heb ingame een ping van 20-40 ms, naar mijn weten is dit meer dan voldoende om leuk te kunnen gamen..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
Tackleberry schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:46:
Maakt het overigens uit of ik de Speedtouch in Bridged of Router mode zet?
Ja doe dat niet via de webinterface, die is erg slecht (als ik mijn bbned lijn via de webinterface instel haal ik maar 200KB/s, terwijl hij 1,5MB/s haalt als ik het via het tooltje doe).
Het tooltje kun je downloaden van de Speedtouchsite: http://www.speedtouch.nl/drivers.html bij de Speedtouch 715V5 de derde file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Niet online
El Cid schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 22:38:Zal morgen ook de boel meteen schoon maken, en een andere kabel regelen voor ISRA > Modem.
Zojuist werkzaamheden voltooid, maar m'n lijnwaarden zijn nu zelfs slechter dan gisteren. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Dimmu schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:56:
[...]

Wat noem je een highping?
Ik heb ingame een ping van 20-40 ms, naar mijn weten is dit meer dan voldoende om leuk te kunnen gamen..
Als ik game en vrienden hebben een ping van 15 en ik een ping van 40....
ja, patserigheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tackleberry schreef op woensdag 28 december 2005 @ 12:30:
Gisteren is er bij mij flink gerommeld (door een kennis die het wel even aan zou sluiten) met mijn Speedtouch 716v5 en Linksys WRT54G. Het correct aansluiten (als 'doorgeefluik') van de Linksys is helaas niet gelukt, maar dat is niet het grootste probleem. Nu werkt het internet via de Speedtouch niet meer... Het PPP lampje wil maar niet gaan branden.

Vóór deze acties werkte het internet wél gewoon.

Verschillende resetpogingen hebben niets opgeleverd. Ook heb ik via de webinterface al verschillende keren de configuratie tool geprobeerd.

Hierbij heb ik VPI/VCI op 0/34 gezet(TISDSL2+ verbinding) en gebruik gemaakt van de logingegevens die ook voor het customer menu (TweakDSL/Cambrium) gelden. Ook heb ik meerdere malen na een configuratie ipconfig /release en /renew gedaan.

Aangezien TweakDSL hier geen support op biedt (ze hebben geen enkele FAQ over de instellingen van Tiscali lijnen op de site!) zal ik contact moeten opnemen met Speedtouch à 70 eurocent/minuut.

Ik heb een kaalkoper verbinding overigens. Op dit moment is alleen de Speedtouch 716v5 aangesloten.

Misschien kan iemand me hier helpen... Wat heb ik fout gedaan? (VPI/VCI = 0/34, instellingen volgens customer login) Wat zijn de instellingen waar ik zelf voor kan zorgen via de webinterface (speedtouch.lan)?
Je zit met de wizard in je modem te klooien en met PPPoE/A dingen. Dat werkt niet omdat het niet de juiste settings zijn. Misschien kan je modem wel als bridge instellen via die wizard voor TisDSL zodat je de Linksys WRT erachter kan aansluiten.

Als je de ST als router wilt hebben op TisDSL moet je de configuratie tool draaien (is sowieso makkelijker) en je ST even direct aan je PC hangen.

http://www.speedtouch.nl/...T585_R53_config_nl_v4.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 13:25:
Je zit met de wizard in je modem te klooien en met PPPoE/A dingen. Dat werkt niet omdat het niet de juiste settings zijn. Misschien kan je modem wel als bridge instellen via die wizard voor TisDSL zodat je de Linksys WRT erachter kan aansluiten.

Als je de ST als router wilt hebben op TisDSL moet je de configuratie tool draaien (is sowieso makkelijker) en je ST even direct aan je PC hangen.

http://www.speedtouch.nl/...T585_R53_config_nl_v4.exe
Uiteindelijk zal ik de ST als bridge instellen, omdat de Linksys er achter komt te hangen (draadloos verbinden met pc en laptop). Tot op heden heb ik telkens de laptop met kabel rechtstreeks aan de ST gehangen.

Is het mogelijk om mijn laptop in bridge mode aan de ST te hangen? Aangezien de Linksys er toch aan komt te hangen, zou het handig zijn als die bridge mode nu al een optie zou zijn.

Anders ga ik vanavond dat tooltje draaien. (die had ik eerder vandaag alvast binnengehaald van de ST website)

[ Voor 7% gewijzigd door Tackleberry op 28-12-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

Dat is raar. Ze leveren hem zelf! :?

Je weet wel dat de VoIP poorten niets doen als je hem als Bridge instelt? VoIP werkt vrij lastig zonder IP immers op het apparaat.

Verder gewoon laptop d'r aan hangen (modem hoeft ook niet aan de lijn dus kan op je bureau gewoon) en tootlje draaien. Krijg hij geen contact even je netwerk kaart vast zetten op 192.168.1.10/255.255.255.0 of 10.0.0.150/255.255.255.0 (rest boeit niet) en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:19:

Dat is raar. Ze leveren hem zelf! :?
Volgens de helpdesk bieden ze geen support op het instellen van het modem zélf, omdat hij helemaal 'voorgeconfigureerd' wordt geleverd.
Je weet wel dat de VoIP poorten niets doen als je hem als Bridge instelt? VoIP werkt vrij lastig zonder IP immers op het apparaat.
Ik gebruik geen VoIP, dus daar zal ik geen problemen mee krijgen.
Verder gewoon laptop d'r aan hangen (modem hoeft ook niet aan de lijn dus kan op je bureau gewoon) en tootlje draaien. Krijg hij geen contact even je netwerk kaart vast zetten op 192.168.1.10/255.255.255.0 of 10.0.0.150/255.255.255.0 (rest boeit niet) en nog eens proberen.
Gaan we ook proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tackleberry schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:32:
[...]

Volgens de helpdesk bieden ze geen support op het instellen van het modem zélf, omdat hij helemaal 'voorgeconfigureerd' wordt geleverd.
Is ook wel iets voor te zeggen opzich. Default geleverd als router met juiste instellingen. Wil je wat anders kan je bij Speedtouch terecht of online grasduinen inderdaad.

Zitten zo onwijs veel mogelijkheden in die huidige modem/router/voice producten dat je niet alles kan ondersteunen ;)

Als je hem als bridge hebt omgezet (best handigste om laptop vast ip te geven, dan kan je er nog in op dat moment!) en je hangt ook je Linksys d'r aan op 'automatisch IP' zou die na een herstart een IP van TweakDSL moeten krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 28-12-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
bjck schreef op woensdag 28 december 2005 @ 14:35:
Is ook wel iets voor te zeggen opzich. Default geleverd als router met juiste instellingen. Wil je wat anders kan je bij Speedtouch terecht of online grasduinen inderdaad.

Zitten zo onwijs veel mogelijkheden in die huidige modem/router/voice producten dat je niet alles kan ondersteunen ;)
Moet wel zeggen dat het een tekortkoming van TweakDSL is dat ze die gegevens niet zélf beschikbaar hebben. Die zouden ze toch wel in-house beschikbaar moeten hebben lijkt me. Ze weten (mag ik hopen) hoe ze die modems afleveren bij de klant...
Voor de ADSL(1) verbindingen zijn er al aardig wat configuratie-'handleidingen' online beschikbaar...
Als je hem als bridge hebt omgezet (best handigste om laptop vast ip te geven, dan kan je er nog in op dat moment!) en je hangt ook je Linksys d'r aan op 'automatisch IP' zou die na een herstart een IP van TweakDSL moeten krijgen.
Je bedoelt dat ik vanuit de ST de laptop een vast ip geef neem ik aan. Dit ip wordt dan alleen 'opgedragen' aan de laptop zodra deze aan de ST hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen, wet iemand al een datum waarop adsl2 geactiveerd wordt?
Had iets gelezen dat de helpdesk had gezegd: volgende week meer nieuws. Maar dat was een paar weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tackleberry schreef op woensdag 28 december 2005 @ 15:13:
[...]

Moet wel zeggen dat het een tekortkoming van TweakDSL is dat ze die gegevens niet zélf beschikbaar hebben. Die zouden ze toch wel in-house beschikbaar moeten hebben lijkt me. Ze weten (mag ik hopen) hoe ze die modems afleveren bij de klant...
Voor de ADSL(1) verbindingen zijn er al aardig wat configuratie-'handleidingen' online beschikbaar...
Modem stel je in voor een dsl-netwerk. ADSL1 of ADSL2+ maakt niets uit.
[...]

Je bedoelt dat ik vanuit de ST de laptop een vast ip geef neem ik aan. Dit ip wordt dan alleen 'opgedragen' aan de laptop zodra deze aan de ST hangt.
Ik bedoel dat je op je laptop even een vast IP zet in je TCP/IP. Als je modem namelijk als bridge zet krijg je geen IP meer van je ST maar van TweakDSL en kan je dus niet meer bij je ST op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Nu online

Zondagskindje

HoppyF schreef op maandag 26 december 2005 @ 16:04:
[...]Ik ga morgen maar eens bellen met de Helpdesk en kijken wat nu precies nog de haken en ogen zijn van de migratie die ons voorgesteld is. Aan de hand daarvan zal ik een besluit gaan nemen wat ik met mijn huidige abo ga doen. Langer wachten heeft geen zin meer denk ik.
Hoewel? De huidige aanbiedingen lopen per 31 december af. Maar goed dat is vaker gebeurd en de acties worden meestal verlengd.
Ik ben benieuwd of je al iets wijzer bent geworden. Ik ben zo bijdehand geweest of wijzigingen aan te brengen op het upgradeformulier (dat ik die modem niet wil)
Ik kreeg daarover een telefoontje met het verhaal dat het contract dan niet geldig is.
Ik heb maar een mailtje gestuurd met de vraag "hoe nu verder?"
49,95 vind ik een hoop geld voor iets wat ik niet nodig heb.
Als ik toch 89,95 moet betalen voor de upgrade, denk ik er over om dan weg te gaan bij TweakDSL.
Dat zou ik erg jammer vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 28-12-2005 15:42 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.