Ik heb nog nóóit zo'n slechte service en behandeling bij een bedrijf meegemaakt
Eind september is het abonnement BBned ADSL2+ (16~24/1mbit) bij mij opgeleverd. De snelheid was verre van wat het zou moeten zijn. Ondanks het feit dat het modem op 18~19mbit verbond, bleef de snelheid op 700~750kB/s steken. Deze klacht heb ik direct gemeld na de oplevering en zou in behandeling genomen worden.
Uiteindelijk na zo'n zes weken regelmatig naar de helpdesk bellen werd er een monteur van BBned gestuurd. De monteur is ruim een uur bezig geweest en heeft de verbinding toen op 16mbit gelimiteerd. De snelheid werd toen wel behaald, maar de monteur was nog niet weg of het modem verloor zijn sync (DSL lampje staat uit) en dus de verbinding. Sindsdien is de sync regelmatig weg.
Na weer eindeloos de helpdesk bellen en nooit teruggebeld worden zoals afgesproken, zit ik nu op een gelimiteerde snelheid van 10mbit en ben ik drie modems verder. Ondanks al deze pogingen verliest het modem nog steeds regelmatig zijn sync.
Een ruime maand geleden heb ik TweakDSL schriftelijk in gebreke gesteld en 14 dagen de tijd gegeven om de problemen alsnog op te lossen. Hierop ontving ik een brief die inhoudelijk niet op mijn vragen en problemen in ging. Er werd simpelweg gesteld de overeenkomst niet ontbonden kon worden en dat ik uit coulance naar een andere abonnementvorm gezet kon worden. Dit zou het abonnement B12 zijn, wat nergens op de website terug te vinden is.
Ruim twee weken geleden heb ik schriftelijk de overeenkomst ontbonden, vanwege het uitblijven van oplossingen. Hierop kwam als antwoord een annuleringsbevestiging, met als beëindigingsdatum eind september 2006. Weer werd er niet inhoudelijk op de problemen ingegaan.
Ook volgden er twee aanmaningen. De reeds tweemaal gefaxte gegevens voor de automatische afschrijving waren blijkbaar weer zoekgeraakt.
Vorige week maandag heb ik de helpdesk weer gebeld en kreeg ene Jan aan de lijn. Deze was verbaasd dat de problemen nog niet opgelost waren, aangezien hij mij in november ook al aan de telefoon had gesproken. Hij gaf mij gelijk dat het in mijn geval om een technisch onmogelijke verbinding ging. Na een kort overleg met zijn supervisor zei hij toe dat ik per direct van mijn overeenkomst af kon, na het voldoen van de facturen van de maanden oktober, november en december.
Vorige week vrijdag volgde er een brief. Hierin stond wéér dat de overeenkomst niet ontbonden werd. Na bellen van de helpdesk werd duidelijk dat de beslissing van Jan door een ander intern was teruggedraaid. Aangezien een mondelinge toezegging ook rechtsgeldig is zie ik mijn abonnement nog steeds als beëindigd. De helpdeskmedewerker was het hier mee eens en adviseerde mij om andere stappen te nemen. Het was niet mogelijk om Jan aan de telefoon te krijgen. Ik vermoed dat hij van hogerhand is teruggefloten, waar ik de dupe van ben. Het vreemde is dat Jan zelf aangaf dat het goed was dat ik hem aan de telefoon kreeg, omdat hij wat aan de situatie kon doen.
Blijkbaar zijn de medewerkers van TweakDSL het zelfs niet met elkaar eens, maar om hier de klant steeds weer de dupe van te laten worden is zéér onprofessioneel en bovenal erg vervelend. TweakDSL hult zich in anonimiteit, omdat brieven nooit persoonlijk worden ondertekend. De medewerkers blijven naar elkaar verwijzen, maar niemand komt tot een oplossing.