Toon posts:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil eerdaags upgraden naar een 7800GS. Echter is mijn PSU een beetje aan de lage kant.
Mijn specs:
-Dell Dimension 8300
-250W voeding
-P4 3.0GHz
-1GB RAM
-radeon 9800pro
-Audigy 2
-200GB harddisk

Nou heb ik begrepen dat het minimum 400W is voor de 7800GS. Ik dacht eerst aan een Q-tec sinds ik niet teveel wil uitgeven, maar de reviews zijn niet echt bepaald geweldig en ik wil wel mijn videocard goed kunnen gebruiken.
Zou dit een goed alternatief zijn: CoolerMaster eXtreme Power 430Watt? (alternatieven graag niet meer dan +/- 50 euro)
Ook wil ik graag weten of het er problemen zijn met voedingen vervangen in een Dell PC qua aansluitingen en het passen in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 10:33
Hallo,

Weet er iemand of deze voeding wat deftig is?

Het gaat over een cooler master extreme power 380w (rs-380-pmap). link
Ik heb hier en daar zeer slecht commentaar over deze voeding gelezen, maar ik geloof dat het dan telkens over de oude versie ervan ging. Deze heeft een 120mm fan erop, en voldoet aan de V2.01 form factor.
Deze voeding geeft aan dat hij 380w zou moeten leveren, maar bij de specificaties zegt hij hetvolgende:
°) +3.3V 22A
+5V 21A => 130W
°) +12V1 10A
+12V2 15A => 300W
°) -12V 0.8A => 9.6W
°) +5Vsb 2.0A => 10W

Dat ziet er toch heel goed uit (denk ik met mijn kennis) voor een 380w voeding?? Of niet? Het is namelijk een goedkope voeding (35euro).
Ik zou hier dus willen een XFX 7800GT + A64 3500+ (misschien wat overgeclockt) aan sluiten. Zal deze het trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-10 21:45
@penetreerbeer: Voor hetzelfde geld heb je dezelfde voeding met 430 watt, bij de mycom zijn beide voedingen 39,95 euro. Dan zou ik mijn keuze snel gemaakt hebben (zie mijn vorige post).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 18:52
Ik zit aan de volgende 2 voedingen te denken, maar kan geen keuze maken 8)7
- Antec Smart Power 2.0 400 Watt ATX12V v2.0
- Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX)

Specs PC:
- AMD Athlon Barton 2600+
- Asus moederbord a7v8x -x
- Lite-on 16x DVD writer
- DVD speler
- Maxtor 250gb ATA hardeschijf
- 2x 512mb pc2700 intern geheugen
- Winfast ti4800se videokaart (Zalman VF700-Cu koeling erop)
- Qtec voeding ATX-350

http://img148.imageshack.us/img148/6710/13no.jpg

Heb ik -5v nodig? Want in bovenstaande plaatje staat er dat ik gebruik van maak? Iemand die weet waar het precies voor nodig is? Onboard sound?? Heb onboard sound, maar die gebruik ik niet ik heb een aparte creative kaart erin...

Please help _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 10:41

Diamon

The Weird One

In mijn server zijn zojuist 2 hd's (waarschijnlijk) gestorven.
De server bestaat uit de volgende hardware:
* 6 hd's + 6 hd coolers
* 2 raid controllers
* 1 dvd speler
* 1 floppydrive
* 1 vid kaart (passieve koeling)
* 2 case coolers
* 1 nic.
Er zit een 300Watt (Silverpower) voeding in, deze wordt niet abnormaal warm ofzo en de hd's ook niet.
Deze configuratie heeft ruim 8 maanden zo gedraait, en geen problemen gehad.
Ik was (ooit) al eens van plan om er een zwaardere voeding in te hangen, maar nu is het definitief (denk een 550Watt van een gerenomeerd merk).

Deze reden dat ik deze posting zit, is omdat ik niet zeker weet wat nu de reden is dat er 2 schijven dood zijn.
Hieronder effe een korte uitleg wat er vooraf gegaan is:

1 schijf was begin van de avond niet meer benaderbaar onder w2k (komt met een rare melding van "parameter is onjuist") Een paar dagen geleden bij het uitpakken van een film, bleef die hangen op een rar file, de gehele pc liep toen op een gegeven moment vast.
Na het verwijderen van de gehele directory waar de files instonden en het opnieuw downloaden van de files, ging het uitpakken wel goed.
Heb vanavond de schijf (van de "parameter is onjuist") er uit gehaald, en bij het opnieuw opstarten kwam in eens een smart failure melding van een andere schijf in beeld, en dat die direct vervangen moet worden.
Heb de laatste dagen regelmatig de pc uit en aan gehad.
Zoals ik reeds zei, de 300Watt voeding wordt niet abnormaal warm ofzo.
Heb geen idee wat er fout gegaan kan zijn, misschien dat de voeding in de stress geschoten is, en die 2 schijven een spanningspiek gegeven heeft.

Morgen op me werk es effe kijken of ik nog data kan redden van de 2 schijven (250Gb en 160Gb).

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van de dode schijven kan zijn (spanningspiek), en welke voeding is aan te raden met de bovenstaande configuratie.
Neem aan dat een 550Watt voeding ruim voldoende is, maar hoeveel power zou er dan nog overblijven ?

Mocht al het bovenstaande beetje onduidelijk zijn, ben nogal pissed (wat niet geheel ondenkbaar is natuurlijk)

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
jorisw86 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 10:29:
kent iemand deze voeding??

Hiper HPU-4K580, 580W (ATX 2.2/BTX)

is dit een goede en stille voeding
iemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:02
Ik ga m'n systeem upgraden:

Moederbord: Asus P4PE-X
Proccesor: Pentium 4HT 2,8 Ghz Northwood
Geheugen: 2x 256 MB SDRAM ---> 1 of 2x 1024MB
Videokaart: Geforce FX 5200 ---> XFX 6800 GS
Voeding: 350W Q-tec

In het upgrade topic werd mij aangeraden om naar mijn voeding te kijken wat ik zojuist gedaan heb. Heb ik na mijn upgrade ook een nieuwe voeding nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat een kwa wattage ongeveer even sterke a-merk voeding het wel moet kunnen trekken. Denk hierbij aan Coolermaster,Asus,Tagan,Antec enZalman voedingen. (zijn er nog wel meer hoor)
Iets sterker is overigens wel zo verstandig in verband met eventuele upgrades. :) Met ongeveer 400 watt zit je denk ik wel goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Ik ben hierna niet meer van plan om nog verder te upgraden. Een Tagan 380 W moet het dan mee lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCHero schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:55:
Ik ben hierna niet meer van plan om nog verder te upgraden. Een Tagan 380 W moet het dan mee lukken?
Jewel maar hoeveel harde schijven en CD/DVD drives heb je ? Als je 2 HDD's en 2 CD/DVD drives hebt zou ik voor 400/450 W (A-Merk) gaan voor zekere stabiliteit van je systeem. Denk bv aan een Zalman ZM400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LCHero schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:55:
Ik ben het eens met Grample een 450 Watt geeft meer mogelijkheden , een Tagan 380W zal echter wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCHero
Ik heb 1 cd writer, 1 dvd speler en 1 hdd. Dan ga ik denk ik voor de 380W Tagan, want meer komt er niet in dit systeem te hangen. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
coktatli schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 21:20:
Ik zit aan de volgende 2 voedingen te denken, maar kan geen keuze maken 8)7
- Antec Smart Power 2.0 400 Watt ATX12V v2.0
- Zalman ZM400B-APS, 400W (ATX)

Specs PC:
- AMD Athlon Barton 2600+
- Asus moederbord a7v8x -x
- Lite-on 16x DVD writer
- DVD speler
- Maxtor 250gb ATA hardeschijf
- 2x 512mb pc2700 intern geheugen
- Winfast ti4800se videokaart (Zalman VF700-Cu koeling erop)
- Qtec voeding ATX-350

http://img148.imageshack.us/img148/6710/13no.jpg

Heb ik -5v nodig? Want in bovenstaande plaatje staat er dat ik gebruik van maak? Iemand die weet waar het precies voor nodig is? Onboard sound?? Heb onboard sound, maar die gebruik ik niet ik heb een aparte creative kaart erin...

Please help _/-\o_
Iemand een tip voor mij? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:55

Distortion

Bottle to Throttle

Weet iemand trouwens of ik een andere voeding kan gooien in mijn chieftec kast? er zit nu een 340 wat chieftec voeding in, maar ivm upgrade kom er een zwaardere in, alleen ik weet niet of dat gaat passen,

iemand tips?

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Ik heb onlangs mijn pc geupgrade met allerlei "stille" producten, zoals zalman koelers op processor, videokaart en nb, en een voeding van be-quiet. wat reviews van gelezen en deze zou toch wel erg stil zijn. Het enige wat ik in m'n pc hoor nu is die be-quiet voeding, die mij niet stil genoeg is.
Dus nu wil ik wel graag een nieuwe voeding hebben, maar weet niet zo zeker welke dat dan zou moeten worden, vooral omdat ik niet weet wat ik nou moet geloven van reviews. Stil is ook maar een relatief begrip natuurlijk, maar als een el-cheapo 350 watt voeding met daarin een nexus-fan stiller is dan en voeding wordt aangeprezen als "superstil" vind ik toch dat ergens iets niet klopt.

Maargoed, welke voeding (< €100,-) is stiller dan deze be-quiet? (Hier in Emmen is makkelijk een Zalman ZM400b-aps te krijgen, is dat b.v. wat?)

Er moet op draaien:

Athlon 64 3500+
Geforce 6800
200+120 gb sata+ata hdds
dvd brander/dvd lezer
Audigy 4

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
de coolermaster realpower zijn heel erg stil mijn zalmans op 5v kwamen erboven uit.

hij maakt niet meer dan 22 db max load

maar dat is op max load en dat heb je haast nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Labman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:38:
Ik heb onlangs mijn pc geupgrade met allerlei "stille" producten, zoals zalman koelers op processor, videokaart en nb, en een voeding van be-quiet. wat reviews van gelezen en deze zou toch wel erg stil zijn. Het enige wat ik in m'n pc hoor nu is die be-quiet voeding, die mij niet stil genoeg is.
Dus nu wil ik wel graag een nieuwe voeding hebben, maar weet niet zo zeker welke dat dan zou moeten worden, vooral omdat ik niet weet wat ik nou moet geloven van reviews. Stil is ook maar een relatief begrip natuurlijk, maar als een el-cheapo 350 watt voeding met daarin een nexus-fan stiller is dan en voeding wordt aangeprezen als "superstil" vind ik toch dat ergens iets niet klopt.

Maargoed, welke voeding (< €100,-) is stiller dan deze be-quiet? (Hier in Emmen is makkelijk een Zalman ZM400b-aps te krijgen, is dat b.v. wat?)

Er moet op draaien:

Athlon 64 3500+
Geforce 6800
200+120 gb sata+ata hdds
dvd brander/dvd lezer
Audigy 4
Zelfde als hierboven in princiepe, alleen heb ik een tagan TGU480 en die hoor ik gewoon niet. Ik heb verder alleen maar papst fans en een zalman koeler op m'n videokaart en cpu.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 18:03:
Ik wil eerdaags upgraden naar een 7800GS. Echter is mijn PSU een beetje aan de lage kant.
Mijn specs:
-Dell Dimension 8300
-250W voeding
-P4 3.0GHz
-1GB RAM
-radeon 9800pro
-Audigy 2
-200GB harddisk

Nou heb ik begrepen dat het minimum 400W is voor de 7800GS. Ik dacht eerst aan een Q-tec sinds ik niet teveel wil uitgeven, maar de reviews zijn niet echt bepaald geweldig en ik wil wel mijn videocard goed kunnen gebruiken.
Zou dit een goed alternatief zijn: CoolerMaster eXtreme Power 430Watt? (alternatieven graag niet meer dan +/- 50 euro)
Ook wil ik graag weten of het er problemen zijn met voedingen vervangen in een Dell PC qua aansluitingen en het passen in de kast.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die Coolermaster zit je wel goed hoor. :) Zijn goede voedingen en voor die prijs zou ik het niet laten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 20:04
Ik heb op dit moment een:
Asus A8n-SLI Premium
Athlon 3700+
2x512 MB DDR Dual Channel
Geforce 6600 GT
1x Samsung Pinpoint 1614N IDE
1x Samsung Pinpoint 2014N IDE
1x CD-Rom
Seasonic 380 W

Weet iemand of deze voeding toereikend is voor de specs, of is het toch verstandig om een upgrade qua voeding te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

Ik heb voor een vestiging van ons 2 pc's geplaatst die ieder 5 monitoren aansturen met verschillende presentaties.

De pc wordt hierdoor behoorlijk belast. Na ongeveer een uur, begint de ventlator van de voeding op vol vermogen te draaien, met de nodige herrie erbij. Dit is niet wenselijk.

Nu heb ik al een extra ventilator geplaatst, maar zonder resultaat.

Ik zoek eigenlijk een goede, stille, niet te dure voeding voor deze taak. eigenlijk 1 die continu stil is en niet harder gaat blazen, of die wel harder gaat blazen maar dan nog steeds stil is.

Iemand suggesties ?

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment de volgende specs:

Asus A8N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3200+
2x512 MB DDR Dual Channel
XFX Geforce 6600 GT
1x NEC 3520 Dvd-brander

Alles met standaard koeling.
En ik heb een 350 Watt voeding, merk onbekend, dat moet ik morgen even bekijken.(komt uit paradigit kast)
Nu wil ik mijn 6600GT vervangen door een XFX 7800GT. Gaat mijn voeding dit trekken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ...

Ik kwam laatst thuis en toen rook ik een brandlucht, het bleek dat mijn voeding zichzelf had gecremeerd :'( Met andere woorden, ik heb dus een nieuwe voeding nodig. Ik wil alleen zeker weten dat ik de goede keuze maak....

De specs van mijn PC:

P4 2,4 GHZ
Geforce 6800 LE
SB Audigy 2 ZS

Verder nog 1 harde schijf, kaartlezer, cd brander en nog een dvd brander.
Dit heb voorheen altijd gedraait op een 300 WATT voeding van AOpen.

Nu heb ik de Asus A-45GA 450 WATT voeding op het oog aangezien de kwaliteit / prijs verhouding hiervan goed zou zijn. Belangrijk is dat deze voeding in de toekomst ook nog goed mee moet kunnen gaan (zonder overclocking) wanneer ik mijn systeem ga upgraden, bijvoorbeeld een snellere processor of een Geforce 7800 gtx kaart of wie weet wat er allemaal nog uit komt :P

Daarnaast heeft mijn huidige mobo een 20 slot connector. Zit bij deze voeding ook een 20 slot connector of heb ik hier een verloopstekkertje voor nodig, en zijn deze stekkers bij de meeste computer zaken verkrijgbaar?

Goede keuze of is een andere voeding (met ook op de toekomst) aan te raden?

Alvast bedankt voor de racties!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Asus zelf kan je deze info terugvinden.

Zo heeft deze voedinge een 20+4pins connector.
Flexible 24-pin main connector with detachable 4-pin section
De voeding is ATX 2.01 compliant en momenteel zit men al aan 2.2. Echter denk ik niet dat dat een probleem gaat zijn. Je kan altijd eens opzoeken wat de vrschillen zijn tussen 2.2 en 2.01.
De rest moet je zelf een beetje uitmaken. Hij heeft 1 PCI-E connector. Hij heeft maar 2 Sata power connectors.
Verder vind ik 14A op de 12V nogal magertjes voor een voeding van 450W.

Edit: ik vermoed dat er een foutje op de site staat. Ik denk dat ze 2 rails van 12V bedoelen met respectievelijk 14A en 15A. Dat is dus in orde.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja volgens mij klopt die -5V niet en is dat ook 12V.

Dat is misschien toch een probleem voor mij met deze voeding waar ik niet op heb gelet. Ik geloof dat mijn mobo een -5V lijn nodig heb omdat die onboard sound heeft. Maar even goed de specs doorspitten als ik thuis ben. Houd dit trouwens in dat de hele mobo niet meer werkt als de voeding hier niet over beschikt of alleen bijv. het onboard sound gedeelte (wat ik toch niet nodig heb). :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed enkel het onboard sound gedeelte. Echter zeker ben ik niet, dus je kan best eerst bevestiging hieromtrent zoeken. Idd specs eens goed uitpluizen en informeren. Als je om deze reden toch nog een andere voeding gaat overwegen, hou er dan rekening mee dat tegenwoordig de meeste voedingen geen -5V meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 15:48:
Ik vermoed enkel het onboard sound gedeelte. Echter zeker ben ik niet, dus je kan best eerst bevestiging hieromtrent zoeken. Idd specs eens goed uitpluizen en informeren. Als je om deze reden toch nog een andere voeding gaat overwegen, hou er dan rekening mee dat tegenwoordig de meeste voedingen geen -5V meer hebben.
Ik heb navraag gedaan bij een aantal pczaken en ze zeggen dat het geen probleem moet zijn (volgens mij gissen ze een beetje).

Ik ga binnenkort Antec smartpower 2.0 400 of 450 watt halen (die hebben geen -5v dus als hij het niet doet dan geef ik jullie wel een waarschuwing).

Trouwens heb gehoord dat de Antec smartpower 2.0 450watt best verkochte voeding is van Antec, maar dat de 450watt versie ondertussen ook een fabricagefout heeft (weet niet wat voor één).
Iemand die dit ook heeft gehoord? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boekje van me moederbord doorgespit en een klein stukje over de voeding gevonden.
Hij geeft aan dat de voeding tenminste 8A op de 12V lijn moet kunnen leveren en 1A op de +5V lijn.

Dan zou die het dus moeten doen, maar meer informatie staat er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Ik heb het hele topic nu doorgespit maar ik kom eigenlijk geen ervaringen tegen van mensen met een mATX psu. Zijn er mensen die in het bezit zijn van een mATX psu en zouden die hun ervaringen willen delen?

Ik heb zelf net een ahanix D.Vign 5 kast gekocht en ben op zoek naar een zeer stille voeding hiervoor.
Op het moment kom ik maar 2 voedingen tegen die me wat lijken, namelijk:

Enermax MicroATX HTPC series 270W a 70 euro
SilenX iXtrema Micro Series PSU 320w <14dBA a 120 euro

Ik vraag me alleen af of de 50 euro meer voor de SilenX het ook waard is in het geluidsniveau.
Of zijn er nog andere alternatieven die ik nog niet ben tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Ik ben op zoek naar een voeding voor :

Opteron 144 (hoop op een flinke oc >:) )
asrock dual sata II
6800Le unlocked en oc'ed
2x 512 mb twinmos ram
1 250 gb hd (samsing spinpoint)
1 cd brander
1 dvd lezer
een stuk of 4 fans

Ik verwacht dat ik aan 400 watt wel genoeg heb (van een goed merk)

Welk merk is nog even een probleempje, ik wil graag voor een duppie op de eerste rang en vraag me dus af welk merk oké is. Zelf zat ik te denken aan een huntkey is dit wat, of kan ik beter iets anders nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Oke.. zoals je hier ziet, bleef ik ondanks vele pogingen problemen met mijn voedingen houden. Cyberpope in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 14"

Ik wil nu ff aangeven dat ik er geen last meer van heb na... vervanging van mijn dvd-brander... :?

[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 12-02-2006 18:28 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

kickje
NO2 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 16:33:
Ik ben op zoek naar een voeding voor :

Opteron 144 (hoop op een flinke oc >:) )
asrock dual sata II
6800Le unlocked en oc'ed
2x 512 mb twinmos ram
1 250 gb hd (samsing spinpoint)
1 cd brander
1 dvd lezer
een stuk of 4 fans

Ik verwacht dat ik aan 400 watt wel genoeg heb (van een goed merk)

Welk merk is nog even een probleempje, ik wil graag voor een duppie op de eerste rang en vraag me dus af welk merk oké is. Zelf zat ik te denken aan een huntkey is dit wat, of kan ik beter iets anders nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Nou de Tagan 480w even uit de kast gehaald. Geen randapparatuur erop aangesloten gaf deze een stabiele waarde van wel 11.4V, de 5V lijn geeft 5,3V. Is dit nog te repareren of kan ik deze voeding in de afval bak deponeren? (Garantie heb ik niet meer, gemeshde draden ed ;))

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ephymerous schreef op zondag 12 februari 2006 @ 21:42:
Nou de Tagan 480w even uit de kast gehaald. Geen randapparatuur erop aangesloten gaf deze een stabiele waarde van wel 11.4V, de 5V lijn geeft 5,3V. Is dit nog te repareren of kan ik deze voeding in de afval bak deponeren? (Garantie heb ik niet meer, gemeshde draden ed ;))
Heb je nu getest zonder enige belasting? Want dit is eigenlijk ook net geen goede manier van testen. Hang gewoon alle aparatuur eraan en meet de voltages idle. Vergelijk deze waardes dan met metingen bij stressed. Als bij idle de voltages al afwijken, scheelt er iets met de voeding. Als idle de voltages goed zijn, maar stressed dippen, betekent dit waarschijnlijk dat de voeding niet kan volgen.

Verder vind ik het nogal zonde om de voeding weg te smijten enkel omwille van mesh ed. Voeding gewoon terug in originele staat brengen: mesh erafhalen. (indien mogelijk natuurlijk)

PS: voor correcte metingen: multimeter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

op dit moment heb ik:

Asus A8V mobo
Athlon 64 3500+
512 mb ram
Ati Radeon 9600
1x 80gb hdd
1x tv-kaart
1x dvd-speler, 1x dvd-writer

op een antec 300W voeding

daar wil ik binnenkort 512 mb ram bijplaatsen, een 250gb hdd, en een nieuwe AGP videokaart

nou zat ik te denken aan de Asus Atlas 45GA 450W
zou dat genoeg zijn om dit te trekken ?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Ik wil een Asus A8N-Sli Premium gaan kopen in combinatie met een 3700+ Cpu, de videokaart die ik er op wil wordt een 7800GT. Deze ga ik wel upgraden in de toekomst naar een Sli setup dus 2x 7800GT. Ik wil graag meteen een goede voeding kopen die dit aan kan.

Ik was nu gewezen op de Nexus NX-5000 die volgens mij goed uit de bus komt, prestatie goed, stil (redelijk belangrijk) en hij ziet er netjes uit en qua prijs rond de 100,- is die betaalbaar. Kan iemand me andere goede alternatieven wijzen die hiermee overeenkomen, goed, stil en betaalbaar.

Ga zelf ook op onderzoek naar andere opties en wat ik tegen kom laat ik terug komen in deze post.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoi

Ik ga mijn bakkie upgraden en heb alle behalve de procs al besteld\liggen.
Sowieso wil ik een goede voeding; zat zelf aan het spul van Zippy te denken.

Wat moet de voeding trekken:

2x opteron 265
1x Tyan K8WE mobo
4x 10k rpm disks op U320
2x 15k idem dito
6x sata\ide disk , 7200rpm
denk 4 reepjes ram, moet nog even kijken (512mb ps).

Verder audigy met breakout en een videokaartje (6600 ofzo, maybe 6800).
Grootte maakt niet uit, in mijn LL pc-v2100 is al genoeg ruimte.

Op zich is redundancy niet boeiend (enkelvoudig is genoeg), het is maar voor mijn internet-pc ( :+ )

specs van het bordje:
http://tyan.com/products/html/thunderk8we_spec.html

Mja helaas helpen de calculatie sheetjes niet bij een beetje een serieuze setup, daarom graag informeer ik hier naar vermogen en goed merk PSU. IK vind zelf HEC trouwens ook wel aardige PSUs maken.

Een paar euros meer of minder voor een goede PSU is ok ,maar >250E wordt toch even twijfelen ;)
Hij moet trouwens wel tegen 24/7 aanstaan kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 13-02-2006 02:58 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

DoD Cerberus schreef op zondag 12 februari 2006 @ 23:05:
op dit moment heb ik:

Asus A8V mobo
Athlon 64 3500+
512 mb ram
Ati Radeon 9600
1x 80gb hdd
1x tv-kaart
1x dvd-speler, 1x dvd-writer

op een antec 300W voeding

daar wil ik binnenkort 512 mb ram bijplaatsen, een 250gb hdd, en een nieuwe AGP videokaart

nou zat ik te denken aan de Asus Atlas 45GA 450W
zou dat genoeg zijn om dit te trekken ?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:02
Labman schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 23:38:

Maargoed, welke voeding (< €100,-) is stiller dan deze be-quiet?
Wellicht is een Nexus NX-4090 400wat is voor je? (is toch nog steeds een van de allerstilsten naar mijn mening)

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

hmm, ben bang dat ik genegeerd wordt :X

Ik ben op zoek naar een goede maar zo goedkoop mogelijke voeding? Sweex en Q-tek is dikke bagger, maar hoe is huntkey? (zelfde prijscategorie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zelfde rotzooi ;)

Mja ik word ook genegeerd ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even slikken. Voor een goede psu kan het inderdaad een prijzig zaakje worden. Daarom zou ik gewoon denken aan een dual psu setup. Zo kan je voor een max van 200 euro, al méér dan genoeg power hebben, zodat je er zelfs nog wat schijfjes kan bij insteken of een andere upgrade doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NO2 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:52:
hmm, ben bang dat ik genegeerd wordt :X

Ik ben op zoek naar een goede maar zo goedkoop mogelijke voeding? Sweex en Q-tek is dikke bagger, maar hoe is huntkey? (zelfde prijscategorie)
Wat ik heb gelezen is dat de meningen over Huntkey voedingen nogal verdeeld zijn. De voedingen schijnen ontzettend stil te zijn in het begin, maar schijnen naar verloop van tijd meer herrie te gaan maken... Ik weet niet hoe het zich verhoudt met belangrijke andere aspecten van de voeding zoals stabiele voltages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2006 @ 22:57:
[...]

Heb je nu getest zonder enige belasting? Want dit is eigenlijk ook net geen goede manier van testen. Hang gewoon alle aparatuur eraan en meet de voltages idle. Vergelijk deze waardes dan met metingen bij stressed. Als bij idle de voltages al afwijken, scheelt er iets met de voeding. Als idle de voltages goed zijn, maar stressed dippen, betekent dit waarschijnlijk dat de voeding niet kan volgen.

Verder vind ik het nogal zonde om de voeding weg te smijten enkel omwille van mesh ed. Voeding gewoon terug in originele staat brengen: mesh erafhalen. (indien mogelijk natuurlijk)

PS: voor correcte metingen: multimeter gebruiken.
De pc wil niet eens opstarten hiermee. Met apparaten eraan meet ik 10,4V. Multimeter gebruik ik altijd. Terugbrengen in originele staat gaat helaas niet meer. Hij is ook al ouder dan een jaar.

Maar d'r is niets wat ik eraan kan doen? Want als ik de voeding onbelast laat lopen, kapje heb ik eraf gehaald, en ik blaas door de voeding springt ie op dat moment tijdelijk naar 11,5 en soms 11,6? 8)7

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En wanneer je test met 1 of 2 harde schijven eraan? (met gesloten voedingskooi)
Ja verder lijkt het erop dat hij inderdaad niet meer goed is. Als de pc er niet mee wil opstarten en je weet dat dit door de voeding veroorzaakt wordt, is het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2006 @ 15:21:
[...]

Even slikken. Voor een goede psu kan het inderdaad een prijzig zaakje worden. Daarom zou ik gewoon denken aan een dual psu setup. Zo kan je voor een max van 200 euro, al méér dan genoeg power hebben, zodat je er zelfs nog wat schijfjes kan bij insteken of een andere upgrade doen.
dus je bedoelt feitelijk: 2 minder zware voedingen (zoals in startpost enzo genoemd) maar dan wel van Zippy\Tagan\HEC ofoz nemen.

Hmm dan zit je wel met een berg meer geluid, en dat vind ik ook niet echt heel fijn.
Sowieso, enig idee wat zo'n setup gaat verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een voeding voor mijn nieuwe low-budget systeem:

Asus A7S8X-MX (onboard LAN, VGA & Sound)
256 MB pc2700 geheugen
DVD-drander
80 GB 8 MB HD

Dit alles wil ik in een eigen nog te maken behuizing gaan bouwen.
Wat belangrijk is voor de voeding is het formaat, hoe kleiner hoe beter.

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar zat jezelf aan te denken?Ga je vooral voor een stille voeding of.... En wat is je budget? Daarbij zal een normale ATX voeding in formaat niet heel erg verschillen t.o.v. een ander broertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op maandag 13 februari 2006 @ 16:38:
dus je bedoelt feitelijk: 2 minder zware voedingen (zoals in startpost enzo genoemd) maar dan wel van Zippy\Tagan\HEC ofoz nemen.

Hmm dan zit je wel met een berg meer geluid, en dat vind ik ook niet echt heel fijn.
Sowieso, enig idee wat zo'n setup gaat verbruiken?
Wel dat is heel moeilijk om in te schatten.
Tel voor elke opteron al 100W.
Voorzie voor graka 70 tot 100W (afhankelijk van type).
Dan is er nog de kwestie van de hd's: 12 stuks en niet van de minste. Indien je ze al hebt kan je het stroomverbruik er misschien al eens op aflezen. Hou er rekening mee dat bij de spin-up, ze gedurende een paar seconden meer stroom trekken. Gebruik je technieken als staggered spin up?
Als je het bij 1 voeding houdt, mag je sowieso al een serieuze klipper voorzien. En de serieuze klippers kosten al veel in verhouding met hetgeen wat ze kunnen leveren. Daarbij is het meestal ook zo, hoe zwaarder de voedingen, hoe luider ze gaan zijn. Bijvoorbeeld een voeding van 600W gaat meer warmte produceren als 1 van 300W. Heeft dus meer koeling nodig en de fans moeten harder draaien. Als je voor dit systeem 1 voeding gebruikt, gaat deze dan ook al relatief dicht tegen zijn limiet zitten. Als je je systeem voedt met 2 exemplaren, gaat elk exemplaar normaal wel wat overschot moeten hebben.
Dat 2 voedingen luider zijn als 1, zou ik zeker niet durven zeggen. Ik denk net dat ze stiller kunnen zijn dan 1 voeding (toch als je goede stille modelletjes uitkiest). Kies daarvoor een silent voeding dewelke zijn fan(s) laat draaien a.d.h van thermisch sturing.
Nog een voordeel van 2 voedingen: 2 voedingen = dubbel zoveel connectoren (molex, sata power, FDD power, ...).

Eventjes kort herhalen dus ;) (nuja is mijn eigen mening maar he, iedereen kan er iets verschillend over zeggen, maar volgens mij zijn de voordelen van 2 voedingen:
- stiller (indien je goede stille modellen kiest)
- veel goedkoper...
-... en toch meer dan genoeg power voorhande
- meer connectoren
- je kan zelf kiezen welke van de onderdelen je op welke van de 2 voedingen aansluit. Je kan dus zelf in beperkte mate ervoor zorgen dat alle belasting gelijkmatig is verdeeld over de 2 voedingen en zelfs over de 2 12Vrails van elke voeding
- 2 voedingen hebben ook dubbel zoveel outtake airflow
- kan zijn dat ik nog iets vergeet

Voordeel van 1 voeding is:
- neemt maar de plaats in van 1 voeding.

Ik wil je zeker niet afraden om voor 1 zware voeding te gaan hoor. Maar ik wil alleen zeggen dat 2 voedingen misschien wel eens het overwegen waard kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mja echt meten is niet te doen; ik heb nu 400 watt in desktop liggen en de echte stroomvretertjes liggen op bureau te wachten (de scsi speeltjes).

Mja ik weet dat je met 2 losse PSUs gemiddeld een hogere efficientie zult kkunnen bereiken.
Nadeel is dan dat je zelf moet gaan denken wat je op welke voeding hangt (ok dat lukt wel).

Je zegt dat een opteron 100w kost, maar wat doet een dualcore? Gemiddeld dan, ik vind nergens echt nette reviews (als in: niet door amd of intel gesponsored).

Ik weet inderdaad dat een spinup redelijk lompe piekstroom zal gaan geven ja.
Nadeel is dat ik op zich niet weinig ruimte heb , maar mijn kast losse delen heeft.

Dit is een review met wat plaatjes:

http://tweakers.net/productsurvey/89300

Hier zie je helemaal achterin de kast (onderin) een vakje waar de voedingen in gaan (en ook in blijven als het aan mij ligt). Op zich werkt dit systeem goed (heb sinds 2 jaar 2 van die kasten), maar ik wil wel dat het hele PSU-gebeuren hierin zit en blijft (ivm warmte).

Even uit de Startpost:
Sommige voedingen hebben een nogal afwijkende Turn-on delay, of sommige moederborden zij hierin nogal kieskeurig en veeleisend. Als je dan net een verkeerde combinatie hebt van moederbord en voeding, kan dit dus leiden tot compatibiliteitsproblemen waardoor je pc niet meer wil opstarten. Dit betekent dus dat er niets mis is met de voeding en niets mis met het moederbord. Ze werken gewoon nu eenmaal niet met elkaar.
Ik heb geen spookverhalen kunnen vinden van Tyan + Zippy. Zippy wordt ook door Tyan aangeraden; weet jij van gekke dingen die ermee optreden?
Zorg er bij een dual CPU setup ervoor dat elke voeding altijd een minimum belasting heeft op elke voltlijn, namelijk de dummy-load.
Even voor de goede orde, ik heb redelijk wat verstand van ET maar zie niet in waarom dit geldt voor een dual CPU setup . Het lijkt mij okay als ik 2x 450 (even random getal maar zoiets wordt het) watt neem en PSU1 aan mobo+procs+graka hang en PSU2 aan de disks+klein spul (eigen fancontrollertje voor de watercooling... met PICje aangestuurd, maar ook geluidskaartje enzo).

Ik zag dit dus ook in de topic-start:
Je kan ook gewoon een tussenstukje kopen in de winkel dat deze doorverbinding standaard al heeft, bijvoorbeeld deze zit bij de Coolermaster Stacker case:
Hoe heet zo'n ding? even op wat zoektermen gezocht maar kan het niet vinden.
Het is trouwens ook niet moeilijk zelf te maken, maar dan moet ik 1 female 20-pins stekker hebben (/me gaat oud mobo zoeken en een desoldeerpomp >:) ).

Dank je btw voor je keurige post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 13 februari 2006 @ 02:56:
Hoi

Ik ga mijn bakkie upgraden en heb alle behalve de procs al besteld\liggen.
Sowieso wil ik een goede voeding; zat zelf aan het spul van Zippy te denken.

Wat moet de voeding trekken:

2x opteron 265
1x Tyan K8WE mobo
4x 10k rpm disks op U320
2x 15k idem dito
6x sata\ide disk , 7200rpm
denk 4 reepjes ram, moet nog even kijken (512mb ps).

Verder audigy met breakout en een videokaartje (6600 ofzo, maybe 6800).
Grootte maakt niet uit, in mijn LL pc-v2100 is al genoeg ruimte.

Op zich is redundancy niet boeiend (enkelvoudig is genoeg), het is maar voor mijn internet-pc ( :+ )

specs van het bordje:
http://tyan.com/products/html/thunderk8we_spec.html

Mja helaas helpen de calculatie sheetjes niet bij een beetje een serieuze setup, daarom graag informeer ik hier naar vermogen en goed merk PSU. IK vind zelf HEC trouwens ook wel aardige PSUs maken.

Een paar euros meer of minder voor een goede PSU is ok ,maar >250E wordt toch even twijfelen ;)
Hij moet trouwens wel tegen 24/7 aanstaan kunnen.
Ik geloof dat de dual core opterons marginaal meer stroom trekken dan de single core varianten.

Ik heb K8WE, 2 opteron 248, 3 scsi schijven, 1 sata schijf, 2gb (4 reepjes), gf 6800, aantal koelers, dvd spelert, scsi kaart, geluidskaart op een tagan 480 watt u22. Zeer stil en werkt prima. (femme heeft hem geloof ik ook voor zijn opteron/k8we)
Misschien dat de 580 watt versie wat is? Wel even narekenen natuurlijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 13-02-2006 18:49 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik heb trouwens net even (http://www.extreme.outervision.com/index.jsp) uit de startpost gedraaid. 843 watt is dan mijn piekvermogen.

Hij zal wss non-stop aardige load hebben (ik compileer nogal fors, en dat is qua totale systeembelasting erger dan een koetje).

Ik neem aan dat die 850 bij spinup is. Om wat overhead te creeren lijkt me 2x 500w genoeg. Eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gladiool schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:48:
[...]

Ik geloof dat de dual core opterons marginaal meer stroom trekken dan de single core varianten.

Ik heb K8WE, 2 opteron 248, 3 scsi schijven, 1 sata schijf, 2gb (4 reepjes), gf 6800, aantal koelers, dvd spelert, scsi kaart, geluidskaart op een tagan 480 watt u22. Zeer stil en werkt prima. (femme heeft hem geloof ik ook voor zijn opteron/k8we)
Misschien dat de 580 watt versie wat is? Wel even narekenen natuurlijk :)
spinnen die allemaal tegelijk op?
als dat zo is, dan zo ik aan 600 watt ook wel genoeg moeten hebben.
Heb nog geen 3d kaart uitgezocht trouwens, maar ik kick niet echt op 3d (hardware accel staat zelfs uit in linux).

Hoe kan ik het beste de zaak indelen met 2 psu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Nu online
lol.... ik kloten met die zooi, was het de oude cdrom speler die er nog aan zat. Dat ding eraf en de waarden zijn netjes 12.3V :)

* ephymerous = blij

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op maandag 13 februari 2006 @ 18:41:
mja echt meten is niet te doen; ik heb nu 400 watt in desktop liggen en de echte stroomvretertjes liggen op bureau te wachten (de scsi speeltjes).
Ik bedoelde niet meten, maar letterlijk "aflezen". Op de meeste hd's staat er toch op vermeld hoeveel stroom ze trekken?
Je zegt dat een opteron 100w kost, maar wat doet een dualcore? Gemiddeld dan, ik vind nergens echt nette reviews (als in: niet door amd of intel gesponsored).
http://www.amdcompare.com/us%2Den/opteron/Default.aspx
Hier kan je het verbruik terugvinden voor de cpu's. Ik ben ervan uitgegaan van een dual core 265. Deze zou 95W verbruiken (heb ik afgerond naar boven toe). Er staat ook een 265 HE bij dewelke maar 55W verbruikt, maar ik ben van de eerste uitgegaan. Ik weet dat de vermeldde vermogens bij AMD de maximale vermogens zijn (dus @ full load). De vermeldde vermogens van Intel zijn gemiddelde vermogens.
http://tweakers.net/productsurvey/89300

Hier zie je helemaal achterin de kast (onderin) een vakje waar de voedingen in gaan (en ook in blijven als het aan mij ligt). Op zich werkt dit systeem goed (heb sinds 2 jaar 2 van die kasten), maar ik wil wel dat het hele PSU-gebeuren hierin zit en blijft (ivm warmte).
Op het eerste zicht lijkt het mij ideaal om een eventuele 2de PSU gewoon boven de 1ste te plaatsen. Lijkt me nog plek genoeg over en er zijn 2 fanholes (wegdremelen zodat de 2de psu komt piepen. Nuja ik heb geen ervaring met de kast, is maar op het eerste zicht...
Even uit de Startpost:
[...]
Ik heb geen spookverhalen kunnen vinden van Tyan + Zippy. Zippy wordt ook door Tyan aangeraden; weet jij van gekke dingen die ermee optreden?
Al een paar keer dit probleem tegengekomen, ik dach bij Coolermaster voedingen. Daarmee dat ik het vermeld had in de TS, maar dit gebeurd maar heel zelden. Normaal gezien moet je je hierover geen zorgen maken. Als je het probleem toch hebt, kon je het allenszins op voorhand niet voorzien...
[...]
Even voor de goede orde, ik heb redelijk wat verstand van ET maar zie niet in waarom dit geldt voor een dual CPU setup .
Dat is normaal dat je dat niet ziet, foutje van mijn kant. "CPU" moest PSU zijn...
Ik zag dit dus ook in de topic-start:
[...]

Hoe heet zo'n ding? even op wat zoektermen gezocht maar kan het niet vinden.
Het is trouwens ook niet moeilijk zelf te maken, maar dan moet ik 1 female 20-pins stekker hebben (/me gaat oud mobo zoeken en een desoldeerpomp >:) ).
Niet direct een naam voor voor zover ik weet. "Dual PSU verloopstukje" of zoiets... Geen idee, ik omschrijf het gewoonlijk of kijk naar de omschrijving. Kan je idd perfect zelf maken, mits je niet terugschrikt van solderen. Je zegt iets van 20 pins stekker. Let wel
EPS12V/SSI 3.51 Workstation (24 + 8) power connectors (Split Plane design recommended)
Je gaat dus normaal een verloopstukje moeten maken met 3 stekkers van telkens 24pins (20pins kan mogelijk ook passen bij de slave voeding). Ik weet nu niet direct hoeveel male en hoeveel female (ben te moe om daar nu nog over na te denken).
Boudewijn schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:25:
Idd, die ervaring van Gladiool is al vergelijkbaar met uw setup (alleen nog meer hd's). Een ervaring is meer waard dan al mijn gelul :+
Je kan proberen met een 600Watter. Moest deze toch niet genoeg zijn kan je altijd nog een 2de psu bijnemen (dewelke naast een 600W voeding, niet meer heel krachtig zal moeten zijn, en dus ook geen heel zware extra kost).
Dit hangt puur af van welke hardware je dan concreet allemaal gaat hebben, welke voeding(en) en hoeveel de voeding(en) op hun respectievelijk 12V rails kunnen leveren. Ook rekening houden met combined power. Voor de 2 cpu's zou een rail die 18A kan leveren al genoeg moeten zijn.
ephymerous schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:29:
lol.... ik kloten met die zooi, was het de oude cdrom speler die er nog aan zat. Dat ding eraf en de waarden zijn netjes 12.3V :)

* ephymerous = blij
Werkt nu alles terug goed? Dan was die cd-rom de boosdoener als ik het goed begrijp? Je ziet dat eens wat uittesten geen kwaad kan he ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2006 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Boudewijn schreef op maandag 13 februari 2006 @ 19:25:
[...]

Heb nog geen 3d kaart uitgezocht trouwens, maar ik kick niet echt op 3d (hardware accel staat zelfs uit in linux).

yup, 1 15k, 2 10k en 1 ata 7200.
Het grote verschil is dus die 6 HD's.

Maar voor zo'n setup zou ik geen risico's nemen, en goed berekenen wat je nodig hebt. Dus hoeveel ampere van welke lijn trekt elk onderdeel, etc etc.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nou ja het probleem is een beetje dat ik elke 2-3 maanden een disk bijhaal.
Ik ben nogal fan van lossless audio, en als ik een disk op moet schonen is dat qua uren gewoon duurder dan een diskje kopen bij de winkel.

Heel simpel; ik ruim niet meer op maar gooi er telkens een diskje bij (past toch wel in die kast),daarom wil ik sowieso redelijk wat extra vermogen. Liever 1x goed dan 2x half iets doen.

Even aangenomen dat we de stekker op het mobo female noemen (het is maar net hoe je het bekijkt ;) ), dan zul je voor zo'n stekker 2x female en 1x male nodig hebben.

Idd 24 pins ipv 20 (te weinig geslapen :+ ).

goede service+uitleg trouwens disco !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/2500/untitled6mk.jpg

Eventjes visualiseren zal duidelijker zijn denk ik. Aangenomen dat de stekker van het mobo zelf female is, is alles wat rood is female, en alles wat blauw is male. Je hebt dan 2 female en 1 male nodig. De female waarmee de slave voeding verbonden wordt, moet niet eens 24pins te zijn. Zolang het maar past, en zolang pin14 en pin 15 contact maken. Er gaat toch geen vermogenstroom door deze stekker. Is alleen voor power on signaal...

Gezien je nog hd's bijsteekt zou ik toch meer neigen naar 2 voedingen. Meer reserve en meer connectoren ter beschikking. 2 voedingen die krachtig zijn, stil, kwalitatief/betrouwbaar, en eventueel modulair (want met 12 hd's kan er al gauw een kabelzooitje ontstaan veronderstel ik, en dan kan modulair een geschenk uit de hemel zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:41
Wat voor voeding zou voor onderstaand systeeem volstaan:

Abit BP6
2x Intel Celeron 500 MHz
2x 256MB SDR-SDRAM
80GB harddisk, 5400RPM
3COM PCI netwerkkaart
Creative Soundblaster 128 PCI kaart
12x Lite-On brandertje
Floppydisk

Ik wil het systeem gebruiken als servertje. Zou een Fortron 250W voeding voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Help :'(

Ik heb zojuist de nieuwe Coolermaster 550Watt in me pc gebouwd, maar ding wil niet opstarten.
Als ik de voeding via de schakelaar aanzet, zie ik even de blauwe ledjes van voeding aangaan (die bij de ventilator). De nic die ik er in heb zitten, ondersteund WOL, en deze brandt wel.
De voeding heb ik aangesloten op een Asus P2B-F moederbord.
De powerstekkers die ik gebruik, zijn alleen dus die van het moederbord (via een verloop) en de voedingsstekkers voor IDE schijven.

Ik snap niet waarom de pc niet wil opstarten. Voor zover ik nu kan zien, zit de powerknop voorop de pc wel goed aangesloten (heeft altijd zo wel gewerkt).

Kan iemand me uitsluitsel geven, dat deze voeding ook werkt met een relatief oud moederbord en niet gebruik maken van alle soorten stekkers ?

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 17:24
mijn nieuwe systeem word binnenkort:

1x 200gb maxtordiamondmax 10
1x sparkle 6800gs
1x asus a8n-sli SE
1x 3500 venice
1x dvd speler
1x geluidskaart

Gaat mijn 400watt noname voeding dit tijdelijk trekken?

heb even geen geld voor een nieuwe voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Diamon schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 18:10:
Help :'(

Ik heb zojuist de nieuwe Coolermaster 550Watt in me pc gebouwd, maar ding wil niet opstarten.
Als ik de voeding via de schakelaar aanzet, zie ik even de blauwe ledjes van voeding aangaan (die bij de ventilator). De nic die ik er in heb zitten, ondersteund WOL, en deze brandt wel.
De voeding heb ik aangesloten op een Asus P2B-F moederbord.
De powerstekkers die ik gebruik, zijn alleen dus die van het moederbord (via een verloop) en de voedingsstekkers voor IDE schijven.

Ik snap niet waarom de pc niet wil opstarten. Voor zover ik nu kan zien, zit de powerknop voorop de pc wel goed aangesloten (heeft altijd zo wel gewerkt).

Kan iemand me uitsluitsel geven, dat deze voeding ook werkt met een relatief oud moederbord en niet gebruik maken van alle soorten stekkers ?
Je hebt toh een ATX kast hoop ik, en niet een oude AT kast? Mja verder ervoor zorgen dat je zeker bent dat alle connectortjes van de power knop van de kast goed ingeplugd zitten op het moederbord (dit kan je testen met een andere voeding, als het met een andere voeding gewoon goed werkt, dan weet je dat de power on knop goed ingeplugd is). Als het dan nog niet werkt, kan er nog altijd iets anders mis zijn, of kan de voeding defect zijn (rma, doa) of je kan ook met een power on delay probleem zitten (zie topic start).

Je kan ook gewoon de voeding eens proberen aan te zetten, door de juiste pins door te verbinden op de atx stekker van de voeding. Dit terwijl je een hd als belasting aan de voeding hangt. Ook pin 14 en 15 dacht ik zoals bij dual PSU setup (zie ook startpost), maar weet het niet zeker uit mij hoofd.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik ben op zoek naar een voeding voor max €45 het liefst iets minder, voor:

Opteron 144 Oc'ed
Asrock Dual Sata
2*512 mb pc3200
6800Le Unlocked en Oc'ed
dvd lezer
cd brander
1 250 gb hd

Ik twijfel tussen

Huntkey LW-6450H V2.0 450W (ATX) € 38,90

Cooler Master RS-430 Extreme Power, 430W (ATX) € 36,72

LC-Power LC6420 - Gold, 420W (ATX12V 2.0) € 36,-

welke zou ik kiezen, of hebben jullie misschien nog beter opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon

Diamon

The Weird One

Ik heb het 1 en ander getest.
Als ik mijn oude voeding weer in me pc/server hang, dan gaat die gewoon aan. Er is dus niets mis met de pc opzich.
Als ik pin 15 en 16 op de 24 pin's connector doorverbind, gaat de voeding netjes aan.
De nieuwe voeding heeft een 24 pin's connector, mijn moederbord heeft er 20.
Er wordt nu netjes een verloopje bij geleverd, maar deze moet ik dus gebruiken anders past het uiteraard niet. En met dit verloopje werkt het geheel dus niet.
Als ik een paperclip tussen pin 14 en 15 zet (dus bij dat verloopje), gaat de voeding gewoon aan.

Denk dat ik dus een voeding heb, die ik niet kan gebruiken.
Ik heb nog een Asus P3B-F liggen, maar betwijfel of dat wel goed gaat werken.

Helaas zal er niet veel info te vinden zijn i.c.m. mijn moederbord en deze Coolermaster.

edit:

Ben net in de Faq wezen neuzen van Coolermaster, en blijkt dat o.a. deze voeding geen -5v meer aanwezig heeft.
Nu ben ik aan het zoeken geslagen naar een manual van een Asus p2b-f of p3b-f, maar kan deze niet vinden (ook niet bij asus).
Es kijken of deze spanning aanwezig moet zijn vanuit de voeding.

[ Voor 18% gewijzigd door Diamon op 14-02-2006 20:48 ]

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-10 12:28
Ricardo87 schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 14:54:
Wat voor voeding zou voor onderstaand systeem volstaan:
Abit BP6
2x Intel Celeron 500 MHz
2x 256MB SDR-SDRAM
80GB harddisk, 5400RPM
3COM PCI netwerkkaart
Creative Soundblaster 128 PCI kaart
12x Lite-On brandertje
Floppydisk

Ik wil het systeem gebruiken als servertje. Zou een Fortron 250W voeding voldoen?
Ik denk het wel.
Had een Fortron 250W in C450a, 3HD's, 2 cd-roms, 1 FD, 3 repen SDRAM, G200 AGP, NIC, SoundBlaster. Deze fortron draait nu in pc van me broer in ongeveer dezelfde setup.

Video kaart niet vermeld? Simpel, zuinig houden. S3 ofzo. Soundblaster kan er misschien ook wel uit voor servertje.

[ Voor 20% gewijzigd door D2DM op 15-02-2006 00:54 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bag
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Bag

hey,
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een ASUS P3B-F moederbord (oud maar doet het) met een 350 Watt voeding. Ik heb laatst een videokaart overgenomen, een Radeon 7200, maar die geeft problemen. Het is namelijk zo dat als de videokaart veel werk moet leveren, de netwerkkaart uitvalt (berichtje rechtsonderaan dat ik geen verbinding heb). Als de videokaart klaar is met zijn zware taak, dan hersteld de internetverbinding zich. Normale lichte taken geven geen problemen. Nu had ik eerst een 250 Watt voeding, en heb die dus nu vergroot, maar het probleem blijft zich voordoen.En ik denk dat het dus aan de voeding ligt, maar ik weet niet hoe het op te lossen.
ik had een
Highlight FSP250-60GTW DC Ouput: 250Watt max en 140 watt max output voor 5V + 3,3V
ik heb nu een
Q-Tec ADT-350 350 Watt max en 180 watt max output voor 5V + 3,3V
voor de rest een pentium III (niet overclocked) vier sdram kaartjes, cd speler, cd-writer, en nog wat dingetjes, maar dat lijkt me niet relevant.
En een andere videokaart (Magnum/Xpert128/X99/Xpert2000) geeft geen problemen, maar dat is ook een kleinere videokaart (slechtere prestaties). Als ik alleen de videokaart + netwerkkaart + 1 hard disk aansluit, ziet hij de harddisk niet meer, en ik denk dat dat komt doordat de videokaart dan alle stroom afpikt, en daardoor de hd te weinig stroom krijgt.
en als ik wel alles aansluit, ziet hij de hd's + drive's dus wel, maar dan loopt de fan van de videokaart heel onregelmatig, dus die krijgt dan niet wat hij hebben wil.
Er werd al gezegd dat ik een goeie voeding kan kopen, maar het lijkt me dat dit systeem moet kunnen draaien. Als niet iemand een oplossing weet met de onderdelen die ik nu heb, dan heb ik gewoon een probleem (mijn portomonee tenminste) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 tip: nameten met een mutimeter ! Dan heb je direct uitlsuitsel of de voeding het trekt of niet.
Nog een mogelijkheid die direct bij mij opkomt: Misschien een confict in de IRQ's van de grafische kaart en netwerkkaart? Probeer eens met de netwerkkaart in een ander slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bag
  • Niet online

Bag

de irq heb ik al uitgesloten, aangezien ik dat al uitgeporbeerd heb. En ik heb mbm (Motherbordmonitor
) waar je ook de voltages kunt nakijken (3,3 V 5V 12V -12V en -5V). De laatste drie zitten nu met de oude videokaart onder wat ze moeten zijn (11,73 -11,50 en -4,86)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 08:12

Archimond

Lopende Helpdesk

Huntkey heeft weinig molex stekkers die uit de voeding komen, dat kan soms voor problemen leveren als je veel apparaten hebt.
LC power heeft een lage efficiency van 60-75%, maar is toch wel aardig.

Jij hebt heel veel amperes op de 12V lijn nodig, kijk welke voeding het meeste amperes levert op de +12V lijn. Van de Huntkey weet ik dat die geruisloos zijn, LC power kan je bij productsurvey bekijken.

Ik zal voor de zekerheid de Huntkey 550watt nemen, die is maar paar euros duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Ik wil mijn Q-Tec 450W Dual Fan Gold met pensioen sturen en de Hiper Type R 580W een baan in mijn huidige systeem geven (MSI KT3 Ultra-mobo), alleen zit ik met 2 kleine vraagjes:

Ik wil straks een nieuw mobo met een AM2-socket aanschaffen, maar kan deze Hyper hier dan ook op worden aangesloten of is er dan een totaal ander type voeding nodig?

Deze voeding mag dan wel SLI-ready zijn, maar hoe zit het met Crossfire? Ik wil zeer waarschijnlijk tegelijkertijd met het nieuwe mobo ook een X1900XT Crossfire aanschaffen. Gaat deze dan ook wel werken of....?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bag schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:46:
de irq heb ik al uitgesloten, aangezien ik dat al uitgeporbeerd heb. En ik heb mbm (Motherbordmonitor
) waar je ook de voltages kunt nakijken (3,3 V 5V 12V -12V en -5V). De laatste drie zitten nu met de oude videokaart onder wat ze moeten zijn (11,73 -11,50 en -4,86)
meten doe je met een multimeter ;)

lees anders de startpost eens over multimeters en onboard metertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bag
  • Niet online

Bag

ik kan inderdaad gaan meten (=weten) maar ik kan me bijna niet voorstellen dat de (of een van de) voedingen dit simpele systeem niet kunnen voorzien van stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bag schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 21:30:
ik kan inderdaad gaan meten (=weten) maar ik kan me bijna niet voorstellen dat de (of een van de) voedingen dit simpele systeem niet kunnen voorzien van stroom.
Mja je weet nooit he. Het is gewoon een kwestie van uitsluitsel te verkrijgen. Als je meet, en er is niets op aan te merken, dan weet je dat je het niet bij de boeding moet gaan zoeken...
Probeer eerst te mten bj weinig belasting zonder dat je ook de omschreven problemen hebt. Kijk dan wat de voltages zijn, of ze stabiel zijn enzovoort. Doe dan de meting met belasting en probeer in de situatie te komen waarin je de problemen verkrijgt. Kijk dan naar de voltages, satbiliteit ervan enzovoort. Dan voltages op zich beschouwen, maar ook van de metingen bij idle, vergelijken met de metingen bij load.
Als je dit hebt gedaan, ga je al een zeer goede conclusie kunnen trekken, van in hoeverre je de problemen moet gaan zoeken bij de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 17:24
MelvinB schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 20:56:
Ik wil mijn Q-Tec 450W Dual Fan Gold met pensioen sturen en de Hiper Type R 580W een baan in mijn huidige systeem geven (MSI KT3 Ultra-mobo), alleen zit ik met 2 kleine vraagjes:

Ik wil straks een nieuw mobo met een AM2-socket aanschaffen, maar kan deze Hyper hier dan ook op worden aangesloten of is er dan een totaal ander type voeding nodig?

Deze voeding mag dan wel SLI-ready zijn, maar hoe zit het met Crossfire? Ik wil zeer waarschijnlijk tegelijkertijd met het nieuwe mobo ook een X1900XT Crossfire aanschaffen. Gaat deze dan ook wel werken of....?
am2 komt pas over anderhalf jaar uit

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik ben op het moment bezig met het zoeken van een nieuwe voeding voor m'n "server". De voeding die er op het moment in zit is nog al luidruchtig en het feit dat de lagers het beginnnen te begeven wil al niet veel helpen. De specs zijn als volgt:

• AOpen AX34 Pro-II
• Intel Pentium Celeron 433 MHz
• 256 + 64 mb ram
• Standaard 10/100 mit 3com NIC
• 3 HD's (gaande van 4GB, via 80 GB naar 200 GB)
• DVD speler
• Matrox Millenium II PCI grafische kaart
• USB 2 PCI uitbreidings kaart

Een niet bijzonder krachtig systeem, dus een niet al te krachtige voeding voldoet. Ik ben wel op zoek naar een erg stille voeding. Het systeem staat in m'n slaapkamer en op het moment moet hij iedere nacht uit, omdat ik anders door de herrie niet kan slapen. Niet ideaal voor een server :P

Zelf zat ik te denken aan een Q-Tec 500W Big Fan Low Noise PFC, die hier gereviewd is: Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3" . Deze voeding is bij de winkel op de campus van Universiteit Twente voor 28 euro te koop en aangezien ik niet al te veel geld wil stoppen in die bak, vroeg ik me af of de die Q-Tec daadwerkelijk stil is, of dat ik beter eventueel een andere kan zoeken.

edit:
Het systeem heeft een bijzonder lage belasting, hij dient vooral als fileserver. Verder draait het een WAMP opstelling en ook nog IIS. Standaard processor belasting is ongeveer 5-10%. Als de voeding bij hogere belastingen meer lawaai maakt, dan maakt dat dus niet echt uit, dat komt zelden voor.

[ Voor 18% gewijzigd door the_shadow op 16-02-2006 09:02 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Hallo tweaker mensen,

Ik heb deze week alle onderdelen binnengekregen voor mn pc upgrade, alleen heb ik totaal geen idee welke voeding ik ga gebruiken. Volgens de handleiding van mn videokaart heb ik minstens 450 Watt nodig. Ik heb echter vernomen dat het aangegeven leverbare Watt dat op de verpakking van een voeding staat niet altijd klopt, zoals de goedkopere 600W voedingen eigenlijk maar 300W leveren, ik zou hier ook wat tips voor willen hebben. De specs van m'n pc:

Processor: AMD 64 4000+
Moederbord: DFI lanparty crossfire
Videokaart: Ati radeon 1900xtx
Geheugen: 2x 1024 ddr
Harddisk: Maxtor 250 gb
Dvd brander:Nec 3550 dual layer
Overige:21'' monitor, muis, keyboard (duh :P), 2 case fans

Ik hoop dat ik genoeg informatie heb gegeven en dat iemand zo aardig is mij te helpen,
alvast bedankt!

Michael.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 14:51

Dutch_guy

WYSIWYG

the_shadow schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:56:
Zelf zat ik te denken aan een Q-Tec 500W Big Fan Low Noise PFC, die hier gereviewd is: Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 3" . Deze voeding is bij de winkel op de campus van Universiteit Twente voor 28 euro te koop en aangezien ik niet al te veel geld wil stoppen in die bak, vroeg ik me af of de die Q-Tec daadwerkelijk stil is, of dat ik beter eventueel een andere kan zoeken.

edit:
Het systeem heeft een bijzonder lage belasting, hij dient vooral als fileserver. Verder draait het een WAMP opstelling en ook nog IIS. Standaard processor belasting is ongeveer 5-10%. Als de voeding bij hogere belastingen meer lawaai maakt, dan maakt dat dus niet echt uit, dat komt zelden voor.
Tip: Koop geen Q-Tec. Zeker niet voor je server. Het is troep, geloof me. Was bij mij binnen korte tijd al stuk. Je kan wel low-budget gaan, maar denk er wel aan dat ie de hele dag staat te draaien. Volgens mij wil je dan gewoon goed spul hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_guy op 16-02-2006 17:35 ]

Pay peanuts get monkeys !

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
the_shadow schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 08:56:
Ik heb zelf eens een q-tec bigfan 400watt gekocht en vond hem absoluut niet stil!
Door het wat slappe trillende blikkerige matriaal en een brommende fan is ie erg rumoerig, verder draaid die voeding nu nog in een a64 pc van mijn broer.

Ik ben ook voorstander van kwaliteitsvoedingen zeker in werkstations, huis tuin en keuken servers maak ik mij er minder druk om, dit omdat mijn athlon 2400+ server met 3 hdd's weken doorloopt op een wrak van een voeding, een safeway 350watt :D wel op linux

Maargoed ga je nu toch een voeding aanschaffen, ga voor een a-merk van degelijke kwaliteit, die zijn uitzichzelf al stil, ze zijn PFC en dikker kwa behuizing, en dat scheelt heel wat DB, dan is een singlefan PFC 80mm al stiller als een bigfan van Qtek.

ik zou zeggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.yastore.de/back/yastore/images/artikel/netzteile/N0001707.jpg
-Cooler Master RS-350-AMSP Real Power, 350W (ATX)

jouw systeem zou hoogstens 120 watt verbruiken dus meer dan voldoende

[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 17-02-2006 14:28 ]

• Albano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 16:03
Ik heb nu een 360 watt chieftec voeding en deze levert stroom voor:
  • msi k8n neo platinum
  • 2x 512mb pc3200
  • amd 64 3200
  • asus 6800 (v9999TD)
  • 3x Harde schijven: Seagate 80GB s-ata; Seagate 300 GB s-ata; WD schijf 120 GB IDE
  • dvd speler; dvd brander
  • zip drive 250mb; floppydrive
  • 3x casefans; cpu cooler artic freezer 64 pro
  • netwerkkaartje
  • en nog wat usb zooi (waaronder een a3 printer en een scanner)
Nu ga ik waarschijnlijk binnenkort upgraden naar 2x 1024mb geheugen en eventueel een geluidskaartje (realtek is toch beduidend minder dan mijn wijlen audigy :'( ) , is het dan nog verstandig om mijn voeding ook te upgraden naar b.v. nexus 400watt of een tagan of meer? (alles draait nu, nog een rare failures gehad enzo)

Alvast bedankt,
Stefan

[ Voor 24% gewijzigd door Albano op 16-02-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albano schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 21:40:
Ik heb nu een 360 watt chieftec voeding en deze levert stroom voor:
  • msi k8n neo platinum
  • 2x 512mb pc3200
  • amd 64 3200
  • asus 6800 (v9999TD)
  • 3x Harde schijven: Seagate 80GB s-ata; Seagate 300 GB s-ata; WD schijf 120 GB IDE
  • dvd speler; dvd brander
  • zip drive 250mb; floppydrive
  • 3x casefans; cpu cooler artic freezer 64 pro
  • netwerkkaartje
  • en nog wat usb zooi (waaronder een a3 printer en een scanner)
Nu ga ik waarschijnlijk binnenkort upgraden naar 2x 1024mb geheugen en eventueel een geluidskaartje (realtek is toch beduidend minder dan mijn wijlen audigy :'( ) , is het dan nog verstandig om mijn voeding ook te upgraden naar b.v. nexus 400watt of een tagan of meer? (alles draait nu, nog een rare failures gehad enzo)

Alvast bedankt,
Stefan
Gigbyte mobo
Ik heb een p4 3,2
2* 512 MB
asus 6800 (v9999TD)
2 * 160 GB WD hd,
1 * 120 GB Freecom externe hd (Hitachi)
DVD speler
DVD brander
2 * Netwerkkaart
1* Soundblaster (Weet ff niet meer welke ;) )
En alles draait op een zalman 300 W
En ook nog wat usb zooi

Dus ik zou ff wachten met een voeding kopen, om te kijken of het lukt, want volgens mij gaat ie het wel trekken als ik de specs vergelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddevil
  • Laatst online: 06-10 14:25
Ik ben echt niet thuis in voedingen, maar ik merk hier dat mensen zeer "positief" reageren op q-tec voedingen en laat ik er nu 1 hebben. Ik wil hem graag vervangen voor een nieuwe goede. Graag wat advies van jullie kant.

Systeem:
Asus A8N-E met amd x2 3800
2x512mb kingston
Sapphire x800 GTO Fireblade
WD 200 GB S-ATA2
1xDVD speler
1xDVD writer
Hier en daar nog wat fans + 2x ccfl

Als er meerdere goede opties zijn, laat ze weten, dan kan ik ze ook op geluidsniveau vergelijken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door reddevil op 17-02-2006 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 16:03
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 08:08:
[...]

Gigbyte mobo
Ik heb een p4 3,2
2* 512 MB
asus 6800 (v9999TD)
2 * 160 GB WD hd,
1 * 120 GB Freecom externe hd (Hitachi)
DVD speler
DVD brander
2 * Netwerkkaart
1* Soundblaster (Weet ff niet meer welke ;) )
En alles draait op een zalman 300 W
En ook nog wat usb zooi

Dus ik zou ff wachten met een voeding kopen, om te kijken of het lukt, want volgens mij gaat ie het wel trekken als ik de specs vergelijk
het is wel vaag: Ik had het via deze link uitgerekend: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ en ik zou het niet moeten trekken (ik kwam uit op 370 Watt), maar ik houd het wel in de gaten,
thnx anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albano schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 13:46:
[...]

het is wel vaag: Ik had het via deze link uitgerekend: http://www.jscustompcs.com/power_supply/ en ik zou het niet moeten trekken (ik kwam uit op 370 Watt), maar ik houd het wel in de gaten,
thnx anyway
Dat linkje is wel heel erg handig, maar ik had ook niet verwacht dat mijn voeding het zou trekken, maar tot nu toe heb ik geen spontane systeemuitval gehad (wat zou kunnen duiden op te krappe voeding).
Ik heb het systeem nu denk ik een week draaien, waarvan denk ik de helft van de tijd aan (wel wat gedownload ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Binnenkort ga ik kopen:

ASRock 939 Dual-SATA2
AMD Athlon 64 3700+ San Diego socket 939

Verder gebruik ik de onderdelen van mijn oude systeem:

ATI Radeon X800 Pro
Twinmos 1 gig DDR PC3200
Kingston 512 MB DDR PC3200
256 MB DDR PC3200 geen merk volgens mij
Sound Blaster Live!
40 gig Maxtor drive
80 gig Western digital drive
Asus DVD/CDROM brander
LiteOn DVD/CDROM speler
5.1 geluidsset (typhoon)
1 netwerkkaart

In mijn oude systeem zit een 300W voeding. Is dit genoeg?

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 12:09
Een vraagje, ik heb het volgende probleem : op willekeurige momenten maar vooral bij het willen draaien van de benchmarks van 3dmark05 wordt mijn beeldscherm zwart en verliest signaal.
M.a.w. lijkt erop dat mijn grafische kaart ajuus zegt.
De rest van de pc lijkt nog gewoon te blijven draaien, kan echter nergens meer bij en moet 'm resetten om weer wat te kunenn doen.

Dit kan natuurlijk een probleem zijn van de videokaart of een gebrek aan power.
Wat denken jullie, ik ben geen techneut dus gaan meten e.d. zegt me helemaal niks en om nou direct een andere voeding te kopen terwijl het misschien de videokaart is lijkt me een beetje zonde.

Specs : http://specs.tweak.to/9748

Vlgs mij heb ik genoeg power, er zit echter maar 1 12V rail in, weet niet of dit het probleem kan zijn?

Bedankt alvast

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ekner schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:15:
Een vraagje, ik heb het volgende probleem : op willekeurige momenten maar vooral bij het willen draaien van de benchmarks van 3dmark05 wordt mijn beeldscherm zwart en verliest signaal.
M.a.w. lijkt erop dat mijn grafische kaart ajuus zegt.
De rest van de pc lijkt nog gewoon te blijven draaien, kan echter nergens meer bij en moet 'm resetten om weer wat te kunenn doen.

Dit kan natuurlijk een probleem zijn van de videokaart of een gebrek aan power.
Wat denken jullie, ik ben geen techneut dus gaan meten e.d. zegt me helemaal niks en om nou direct een andere voeding te kopen terwijl het misschien de videokaart is lijkt me een beetje zonde.

Specs : http://specs.tweak.to/9748

Vlgs mij heb ik genoeg power, er zit echter maar 1 12V rail in, weet niet of dit het probleem kan zijn?

Bedankt alvast
Mja als je niet wilt/kunt meten, kunnen we je ook niet echt verderhelpen. We kunnen wel gissen en veronderstellingen maken, maar zeker kan je niet zijn. 480W moet zéker voldoende zijn voor dat systeem, echter kan er altijd iets mis zijn. Ook alle temps enzovoort al eens nagekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reddevil schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 12:17:
Ik ben echt niet thuis in voedingen, maar ik merk hier dat mensen zeer "positief" reageren op q-tec voedingen en laat ik er nu 1 hebben. Ik wil hem graag vervangen voor een nieuwe goede. Graag wat advies van jullie kant.

Systeem:
Asus A8N-E met amd x2 3800
2x512mb kingston
Sapphire x800 GTO Fireblade
WD 200 GB S-ATA2
1xDVD speler
1xDVD writer
Hier en daar nog wat fans + 2x ccfl

Als er meerdere goede opties zijn, laat ze weten, dan kan ik ze ook op geluidsniveau vergelijken ;)
Als je niet thuis bent in voedingen moet je de FAQ lezen, maar ik zal je de moeite besparen.
Qtec is poep. Koop een A-merk voeding.
Pennywise81 schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 16:22:
Binnenkort ga ik kopen:

ASRock 939 Dual-SATA2
AMD Athlon 64 3700+ San Diego socket 939

Verder gebruik ik de onderdelen van mijn oude systeem:

ATI Radeon X800 Pro
Twinmos 1 gig DDR PC3200
Kingston 512 MB DDR PC3200
256 MB DDR PC3200 geen merk volgens mij
Sound Blaster Live!
40 gig Maxtor drive
80 gig Western digital drive
Asus DVD/CDROM brander
LiteOn DVD/CDROM speler
5.1 geluidsset (typhoon)
1 netwerkkaart

In mijn oude systeem zit een 300W voeding. Is dit genoeg?
Als het een 300 watt A-merk voeding is zou ik zeggen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:30:
[...]
Mja als je niet wilt/kunt meten, kunnen we je ook niet echt verderhelpen. We kunnen wel gissen en veronderstellingen maken, maar zeker kan je niet zijn. 480W moet zéker voldoende zijn voor dat systeem, echter kan er altijd iets mis zijn. Ook alle temps enzovoort al eens nagekeken?
Het is niet, niet willen meten, maar er niet de spullen voor hebben noch er het verstand van hebben, de temperatuur is normaliter keurig al geeft mijn MSI moderbord vlgs mij een te hog temp. aan voor het bord (cpu 33, bord 43 lijkt me stug) harddisks draaien op 28-30.
Heb hier pas last van sinds ik enkele weken geleden heb geupgrade van een Asus A7N8X deluxe met AMD2600 naar de huidige config.
Heb dus af en toe dat het beeld gewoon zwart wordt, maar binnen 10 seconden na het opstarten van 3dmark05 is het consequent fzwart beeld en signaal naar het scherm weg.

Het zou naturrlijk ook nog het moederbord kunnen zijn maar dat klinkt me iets minder logisch

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het kan voeding zijn, het kan mobo zijn, het kan iets anders zijn.
Geen kameraad die je kan helpen te meten? Anders principe van uitsluiting en alle onderdelen 1 voor 1 testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 14-10 21:42

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik heb denk ik ook een probleem dat mijn voeding te laag is. Ik heb last van PC die spontaan uit valt en het daarna weer perfect doet.

Als ik kijk naar mijn voltages zitten die ook iets onder de norm:
VCore 1,39
3,3V Lijn - 3,28V
5V Lijn - 4,99V
12V Lijn - 11,90

Heb ik een andere voeding nodig? Ik draai alles nu op 350W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kan ik met de Hiper Type-R HPU-4B580 580W later eventueel Crossfire draaien?

Aangezien de pros in de reviews o.a aangeven ''SLI-Ready''.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Voeding advies gevraagd, mijn uiteindelijke systeem: Asus A8N-SLI Premium, 2x 7800GT Extreme XFX, 2x 1GB Corsair, 3500+ Venice, 2x Sata Hdd in Raid, DVD Brander, 5x 80mm casefans, 1x Dual Ccfl kit, Vantec Fan controller en mischien in de toekomst een goede geluidskaart.

Wil de voeding gaan bestellen bij Azerty en ben via deze link: http://www.slizone.com/object/slizone2_build.html uitgekomen op onderstaande lijst:

Merk - Type - Soort - Watt - Prijs
Antec NeoHE ATX 500 Watt 99
Antec NeoHE ATX 550 Watt 114
Antec True Power 2.0 ATX 550 Watt 103
Antec True Power 2.0 EPS 12V ATX 550 Watt 103
Antec True Control 2.0 ATX 550 Watt 117
Enermax EG651AX-VH (W) FM  ATX 550 Watt 193
Enermax EG851AX-VH (W) FM  ATX 560 Watt 273
Enermax EG701AX-VE (W) SFMA  ATX 600 Watt 151
Hiper HPU-4B580, Zwart  ATX 580 Watt 96
Nexus NX-5000 ATX 500 Watt 97
OCZ PowerStream OCZ520ADJ  ATX 520 Watt 144
OCZ PowerStream OCZ600ADJ  ATX 600 Watt 202
Seasonic S12-500  ATX 500 Watt 90
Seasonic S12-600  ATX 600 Watt 112

De nexus voeding vond ik niet terug op de Sli link, volgens hun site wel Sli-ready. Mijn budget ligt rond de 100,- Daardoor vallen de Enermax en OCZ voedingen buiten mijn bereik. Buiten het feit dat ze krachtig genoeg moeten zijn vind ik het geluid zeer belangrijk. Ik ga vandaag revieuws zoeken van de opties die in aanmerking komen maar hoop eigenlijk dat iemand of een duidelijke aanrader heeft of kan zeggen waarom ik bepaalde voedingen zoiezo niet moet nemen.

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekner
Heb ik nog 2 leuke voor je waar ik momenteel naar aan het kijken ben :

http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4k580.html
http://www.sunbeamtech.co...-supply/NUUO/nuuo-550.htm

C'est moi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Laatst online: 23:31

XyS

0.o.O

Dutch_guy schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 17:35:
[...]

Tip: Koop geen Q-Tec. Zeker niet voor je server. Het is troep, geloof me. Was bij mij binnen korte tijd al stuk. Je kan wel low-budget gaan, maar denk er wel aan dat ie de hele dag staat te draaien. Volgens mij wil je dan gewoon goed spul hebben.
troep... mijn qtecje doet het nou tog al 2 jaar perfect (hoewel ik miss wel de fans wil vervangen voor stillere.. maar dan moet ik ook me 1000db casefans maaris vervangen:p)

maar je hoort wel veel mensen over qtec dat het slecht is ja..

[ Voor 6% gewijzigd door XyS op 18-02-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snol
  • Niet online

Snol

Als ik het goed begrijp is die hpu-4k580 hetzelfde als de hiper die ik in mijn overzicht heb, alleen de kleur van de voeding is anders. Blauw vs zwart. Die Sunbeam staat niet op de site van Azerty en ik wil denk niet alleen los de voeding ergens apart bestellen. Ga nu zoeken naar reviews. Die hiper btw vond ik wel interessant weet alleen niet of ik een modulaire voeding wil.

edit: voorlopig blijven er 3 van mijn lijstje over:
Antec NeoHE ATX 550 Watt
Seasonic S12-600 ATX 600 Watt
Hiper HPU-4B580, Zwart ATX 580 Watt

Krijg het idee aan de hand van verschillende reviews dat de Antec en de Seasonic iets beter zijn, Seasonic en de Hiper vind ik er beter uit zien. Alleen is de Seasonic niet gesleeved qua kabels, het is ook de enige van de drie die niet modulair is. Wat ik eigenlijk in combinatie met de gesleevde kabels wel makkelijker/mooier in me kast zie gaan.

Antec heeft 1 80mm fan, Seasonic 1 12 mm fan, en de Hiper 1 80mm en een 120mm fan (waarvan de achterste 80mm nog 5 min. doordraait nadat je pc uit is). Qua geluid komen ze in de reviews die ik gelezen heb allemaal wel goed naar voren. Denk dat me eerste keus dan de Antec is, dan de Seasonic en dan pas de Hiper. Lang verhaal ........

[ Voor 38% gewijzigd door Snol op 19-02-2006 02:12 ]

*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen uren wat lopen uitzoeken, en ben op deze website (.DE) gestuit :P :9 .
Er wordt zeer uitvoerig een 12-tal voedingen getest, en tot op de dag van vandaag ook de review bijgehouden met ontwikkelingen B) :

Zie aldus hier : http://www.au-ja.de/review-psu2005b-1.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Snol: kijk bij alle voedingen in je lijstje al eens na, of ze wel degelijk 2 SLI connectoren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

duncanvdlinden schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 20:03:
[...]

ik zou zeggen:
[afbeelding]
-Cooler Master RS-350-AMSP Real Power, 350W (ATX)

jouw systeem zou hoogstens 120 watt verbruiken dus meer dan voldoende
Ik heb m'n oog nu laten vallen op een CoolerMaster eXtreme Power 380W (ala € 34.50). Zo te zien een prima voeding, uit reviews blijkt dat hij best stil is. Ik zit alleen nog met één dingetje: verschillende sites zijn nog al tegenstrijdig wat betreft het aantal pins dat de mobo connector is. De één zegt alleen 24, de ander zegt 20/24. Mijn moederbord is al een oudje en heeft dus 20 nodig. Weet iemand of het zo is dat er twee modellen van deze voeding zijn (de één met 24, de ander met 20/24), of dat het gewoon zo is dat het verkeerd op verschillende sites staat en dat het zo is dat het een voeding is met 24? In het laatste geval moet ik eventjes een verloopstekkertje er bij halen, geen probleem, maar als het niet hoeft, dan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennywise81
  • Laatst online: 03-03-2023

Pennywise81

blaat

Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 19:36:

[...]

Als het een 300 watt A-merk voeding is zou ik zeggen van wel.
Ik heb geen A-merk denk ik, dat zou ik even na kunnen kijken. Maar ik heb dat ding zomaar een keer ergens gekocht, toen mijn oude voeding kassie wijlen was. Dus ik ga er van uit dat het niets bijzonder is.

Maar ik had dus deze op het oog, zou dat wat zijn?

TrueBlue 480 Watt PSU

blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
the_shadow schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:13:
[...]

Ik heb m'n oog nu laten vallen op een CoolerMaster eXtreme Power 380W (ala € 34.50). Zo te zien een prima voeding, uit reviews blijkt dat hij best stil is. Ik zit alleen nog met één dingetje: verschillende sites zijn nog al tegenstrijdig wat betreft het aantal pins dat de mobo connector is. De één zegt alleen 24, de ander zegt 20/24. Mijn moederbord is al een oudje en heeft dus 20 nodig. Weet iemand of het zo is dat er twee modellen van deze voeding zijn (de één met 24, de ander met 20/24), of dat het gewoon zo is dat het verkeerd op verschillende sites staat en dat het zo is dat het een voeding is met 24? In het laatste geval moet ik eventjes een verloopstekkertje er bij halen, geen probleem, maar als het niet hoeft, dan is dat natuurlijk altijd mooi meegenomen :)
ja die ziet er ook wel netjes uit, ik was in de veronderstelling dat de extremepower nog steeds met 80mm fan was, en niet eens een normale fanguard aan de achterkant (in aluminium gezaagde gaten)
dat is dus vernieuwd inmiddels :)
lijkt mij ook wel een goede voeding zeker voor jou server
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.