Welke voeding heb ik nodig? Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 15.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

icecoolsniper schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:21:
Ik heb sinds kort een geforce 6800gt van asus met 2 molex connectors. Met mijn enhance 400 watt voeding krijg ik artifacts in windows en tijdens games. Met een q-tec 450watt dual krijg ik heel zelden artifacts, vooral tijdens het opstarten.
Ik weet dus bijna zeker dat het aan de voeding ligt. Wat denken jullie hierover??

Ik had zelf een antec true blue 480watt op het oog. Gaat deze het volgende trekken:

p4 2.8c
epox 4pca3+
1gb ram
asus geforce 6800gt
tv kaart pinnacle
netwerkkaart
3 maxtor harddisks 7200rpm
cdrom en dvd rom drive
sunbeam fancontroller met 7 casefans erop aangesloten
floppydrive
ttake aquarius 2 pompje en radiator fan
sweex sata raid kaart

Weet iemand eventueel nog een andere goede voeding voor rond de 50 euro? Het liefst ook een stille.
Kijk eens naar Sirtec xtreme silencer 410W, stil en bijvoorbeeld bij salland automatisering voor 51 eutjes!!!
Aangeraden door Hardware.info van afgelopen zomer...

Zou je die voedingen megatest niet ergens vandaan kunnen plukken? zou erg handig zijn voor mensen die op zoek zijn!!!

btw: die antec trekt dat ook wel, maar is wel ietje duurder... yor tsois ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
weet iemand een goede voeding van minimaal 550 watt zo rond de 120 euro die goed stabiel is en niet teveel alwaai maakt.

had er zelf al 2 gevonden maar de een zegt die is goed de ander roept wat een kut ding.

coolermaster realpower 550 watt
aerocool turbine power 550 watt.

of weet iemand een betere??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind nergens hoeveel mijn grafische kaart verbruikt (watt), als iemand een link heeft ofzo waar deze info opstaat, of met dezelfde kaart zit, en het gewoon weet, of erachter kan komen..

kaart: asus ax 800 pro

mailen naar matthiasdesuter@hotmail.com is een optie, pmen, of posten :p

zeer veel dank..

Matthias De Sutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:14
Mijn systeem:

Athlon XP3000+
2x Kingston 512 MB DDR
Ati Radeon 9800 Pro
Hauppauge WIN-PVR 250 (tv-kaart dus)
CD/RW
DVD
WD 36G Raptor (10K toeren)
Maxtor DiamondMax Plus 250G

Ik heb nu een no-name 350W Norrod voeding. Dat wil zeggen, dat is mijn 2e al, de eerste is opgeblazen (na een week) waarschijnlijk omdat ik de Maxtor erbij zette en toen Civilization IV ging spelen. De verkoper van de Norrod zei dat het makkelijk zou moeten kunnen, zijn jullie het daar mee eens of moet ik een iets betrouwbare voeding kopen?

Daarnaast suggereerde de verkoper ook dat het moederbord een rol kan spelen bij het falen van de voeding. Heeft hij daar gelijk in, want het leek mij een beetje vaag?

En is er een min of meer betrouwbare manier om het huidige energie verbruik te testen met een stukje software of moet ik daar gewoon zo een stekker met een display voor hebben?

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrY A.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-08 16:19

BarrY A.

Two strokes never die...

zoepercavia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:29:
Mijn systeem:

Athlon XP3000+
2x Kingston 512 MB DDR
Ati Radeon 9800 Pro
Hauppauge WIN-PVR 250 (tv-kaart dus)
CD/RW
DVD
WD 36G Raptor (10K toeren)
Maxtor DiamondMax Plus 250G

Ik heb nu een no-name 350W Norrod voeding. Dat wil zeggen, dat is mijn 2e al, de eerste is opgeblazen (na een week) waarschijnlijk omdat ik de Maxtor erbij zette en toen Civilization IV ging spelen. De verkoper van de Norrod zei dat het makkelijk zou moeten kunnen, zijn jullie het daar mee eens of moet ik een iets betrouwbare voeding kopen?

Daarnaast suggereerde de verkoper ook dat het moederbord een rol kan spelen bij het falen van de voeding. Heeft hij daar gelijk in, want het leek mij een beetje vaag?

En is er een min of meer betrouwbare manier om het huidige energie verbruik te testen met een stukje software of moet ik daar gewoon zo een stekker met een display voor hebben?
Ik ben het iig egt niet met die verkoper eens, no-name voedingen zijn gewoon troep!!!
Kijk eens naar de noisetakers van Enermax. Kheb zelf bijna net zo'n systeem, all1 geen tv-kaart en een HD minder, en mijn 380 noisetaker trekt dat makkelijk en ze zijn nog stil ook!!!

dat ut moederbord kan meespelen heb ik nog nooit van gehoord, tenzij je overklokt. Maar ben jij een overklokker??

Als je je efficiëntie wilt meten van je voeding moet je idd gewoon zo'n stekker met display hebben. dat werkt het beste want volgens mij heb je daar geen software voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoepercavia schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 20:29:
Waardat hij dat vandaan haalt, daar heb ik toch geen flauw idee van hoor.

Overigens: wat verkopers mij zeggen, daar heb ik nooit oor naar (of toch heel sceptisch). Het is en blijft een feit dat een verkoper wilt verkopen, wat er daarna mee gebeurt trekt hij zich geen snars aan. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, maar dan nog informeer ik mij liever zelf.

Was de eerste voeding die je had dezelfde als je nu hebt? Want als die het begeeft, zou ik toch al zeker niet hetzelfde model kopen voor hetzelfde systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de TS staat:
Rendement = ( netto vermogen / totaal vermogen X 100 )%
Dit zou ik aanpassen naar:
Rendement = ( netto vermogen / totaal vermogen ) X 100%
Of gewoon:
Rendement = ( netto vermogen / totaal vermogen )
waarbij het rendement tussen 0 en 1 ligt.

Is net iets netter, want zo is het meteen duidelijk dat je gewoon met 1 vermenigvuldigt als je naar procenten omrekent. :)

Natuurlijk heb ik ook een vraag. In een ander topic heb ik het al gevraagd vandaag. Is het rendement van de 220 Watt voeding van de Antec Lifestyle Minuet II hoog genoeg om een modern A64-systeem stabiel te laten draaien? Het moederbord wordt een Asus A8N-VM CSM (video, audio, lan) waar geen aparte videokaart op hoeft te draaien. Verder alleen een harde schijf, een dvd-brander en een fan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
Ik kan nu een Levicom Visible Power 550 Watt voor zes tientjes 2ehands overnemen.
spex:
+3,3 V: 28A
+5,0 V: 30A
+12,0 V: 34A
-5 V: 0,3 A
-12 V: 0,8 A
+5Vsb: 2,0A

Een redelijke voeding lijkt mij zo, gelet op de 34A op de 12V lijn. Het merk zegt me eerlijk gezegt echter niet zo heel erg veel. En door alle blauwe led fans en andere kermis meuk, krijg ik het gevoel dat het een niet al te serieuze voeding is. Heeft iemand ervaring met deze voeding?
En kan ik problemen verwachten vanwege de plexi-glazen kap (ontbreken van kooi van Faraday) ?

Afbeeldingslocatie: http://www.caseking.de/shop/catalog/images/NELE_008_1k.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:55:
Natuurlijk heb ik ook een vraag. In een ander topic heb ik het al gevraagd vandaag. Is het rendement van de 220 Watt voeding van de Antec Lifestyle Minuet II hoog genoeg om een modern A64-systeem stabiel te laten draaien? Het moederbord wordt een Asus A8N-VM CSM (video, audio, lan) waar geen aparte videokaart op hoeft te draaien. Verder alleen een harde schijf, een dvd-brander en een fan.
Dat moet makkelijk lukken :)

Ter vergelijking: een Athlon 64 3500+ met een 6800GT verbruikt onder load zo'n 125W (link). 220W is voor jouw beoogde systeem dus echt méér dan voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door NNF op 18-01-2006 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 21:43

icecoolsniper

never run from a sniper!

Na nog wat gezoek kom ik lc voedingen tegen. Ze zijn best aantrekkelijk geprijsd en in een aantal reviews komen ze er goed af. Weet iemand misschien of dit wel goede voedingen zijn??

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb de volgende specificaties pc:
Intel P4 2,4 ghz mobo
2x 512 MB ram kingston pc 3200 400hmz
1x 256 merk en type x
Dvd speler
Dvd brander
Asus V9999 GE 256MB videokaart
19 inch Philips monitor
Zalman 300W voeding
80 GB hardeschijf, weet geen verdere specificaties ervan..
Bij speedvan krijg ik de volgende voltages:

+2,5V: 1,46V
Vcore: 1,35V
+3,3V: 3,33V
+5V: 5,03V
+12V: 11,81V
+3,3cc: 3,30V
+2,0V: 1,91V
+2,5V: 2,83V
Vcore: 1,48V

Dit zegt mij verder helemaal niets, maar mijn vraag is nu: is het verstandig om deze voeding in te ruilen voor een coolmaster 380W voeding? of is deze voeding goed genoeg? Want mijn videokaart vraagt volgens mij nogal veel verbruik...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Iemand ervaring met de XION SLi 600W ATX 12V V2.0?
De naam zegt me helemaal niks.
De specificaties liegen er echter niet om!
Deze psu heeft 2 12V lijnen van elk 22A !
http://cgi.ebay.com/XION-...44949QQrdZ1QQcmdZViewItem

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/skuimages/large/A406-1034-main.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door arnoman op 18-01-2006 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:12:
Hallo,
Ik heb de volgende specificaties pc:
Intel P4 2,4 ghz mobo
2x 512 MB ram kingston pc 3200 400hmz
1x 256 merk en type x
Dvd speler
Dvd brander
Asus V9999 GE 256MB videokaart
19 inch Philips monitor
Zalman 300W voeding

Bij speedvan krijg ik de volgende voltages:

+2,5V: 1,46V
Vcore: 1,35V
+3,3V: 3,33V
+5V: 5,03V
+12V: 11,81V
+3,3cc: 3,30V
+2,0V: 1,91V
+2,5V: 2,83V
Vcore: 1,48V

Dit zegt mij verder helemaal niets, maar mijn vraag is nu: is het verstandig om deze voeding in te ruilen voor een coolmaster 380W voeding? of is deze voeding goed genoeg? Want mijn videokaart vraagt volgens mij nogal veel verbruik...
Op je bovenste 2,5 na zijn je voltages wel aardig. Staat ook in de TS (lees die voor de grap eens door ;) )Als je nog geen problemen ondervind met je voeding (zoals plotselinge resets, onderclock van je videokaart e.d.) zou ik geen voeding kopen. Pas als je er last van hebt, koop dan een nieuwe voeding. En doe het dan ook meteen goed, niet een 380W, maar meteen 450W ofzo, dan heb je er in de toekomst ook nog wat aan ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nog even een beetere uitleg, hehe
Ik had vanmorgen nog een maxpower pl-300W voeding erin zitten, die was erg instabiel
vooral bij bij het spelen van games zoals call of duty 2
Dus vandaag naar computerwinkel geweest en advies gevraagd, ze zeiden dat zelfde voltage 300W en een A merk genoeg zou zijn, maar een Coolmaster 380W is zelfde prijs
Is het niet beter om die te nemen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een goede indicatie vind ik te kijken naar de combined power. Als je kijkt naar wat alle lijnen kunnen leveren:
3.3V : 35A
5V : 53A
12V1: 22A
12V2: 22A

Als je dit allemaal zo een beetje optelt kom je aan een dikke 900W. Combined power is echter maar 600W. Dat is al een verschil van 300W -> verlies.
Ik ben ervan overtuigd dat de 5V lijn nooit 53 A gaat kunnen leveren bij normaal gebruik (wel als de 5V lijn de enige lijn is die belast wordt, en dan nog...). Verder wordt er ook geen woord gerept over de combined power van de 2 12V lijnen. Deze gaan ook nooit elk 22A tegelijk kunnen leveren. Ik vind het dus al verdacht dat er zo vaag gebleven wordt over de combined power waardes. Heb zelf het vermoeden dat ze de piekwaardes vermelden ipv de constant leverbare waardes.

Ik zou zeggen: zoek wat specs op bij de officiele site van de fabrikant en probeer wat reviews te vinden. Voortgaan op gegevens die verstrekt zijn door een verkoper op ebay zou ik niet zomaar ongenuanceerd doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Pff...ik weet het echt niet meer. Heb nu echt een hele zooi tests gelezen en specs naast elkaar gezet, maar als ik moet kiezen tussen de volgende drie voedingen kom ik er toch niet echt uit:

Antec Truepower II 480 W
Enermax Liberty 500W
Tagan TG480-U15

Die laatste twee zijn modulair, de Enermax heeft maar 1 jaar garantie en de Antec is het goedkoopste. Het moederbord wordt een ASUS P5WDG2-WS (workstation plank). Alledrie de voedingen zullen geschikt zijn, maar is er iemand die uit ervaring mee kan helpen om een knoopje door te hakken?

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:46:
[...]

Dat moet makkelijk lukken :)

Ter vergelijking: een Athlon 64 3500+ met een 6800GT verbruikt onder load zo'n 125W (link). 220W is voor jouw beoogde systeem dus echt méér dan voldoende.
Maar het rendement is natuurlijk nooit 100%. De vraag is dus eigenlijk: wat levert de Antecvoeding maximaal? Als dat bijv 200 Watt is dan kan het, 150 Watt wordt erg lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:32:
[...]

Ik zou zeggen: zoek wat specs op bij de officiele site van de fabrikant en probeer wat reviews te vinden. Voortgaan op gegevens die verstrekt zijn door een verkoper op ebay zou ik niet zomaar ongenuanceerd doen.
Site van de fabrikant zegt hetzelfde:
http://www.xionusa.com/product-powersupply_600W_2.0.html

Ahja laat ook maar, ik vind het doel waarvoor ik hem gebruik iets te afhankelijk. Dus ga uiteindelijk toch maar voor een gerenommeerd merk.
Ik heb een 2e voeding nog liggen met een 12V 22A (meen ik), deze kan leuk dan wat extra schijven gaan aansturen.

Nu dus nog enkel een stabiele voeding voor mijn xeon moederbord. Ik ga wel wat revieuws lezen :)
Of zijn er suggesties voor een > €100 psu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Dexter schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:36:
Pff...ik weet het echt niet meer. Heb nu echt een hele zooi tests gelezen en specs naast elkaar gezet, maar als ik moet kiezen tussen de volgende drie voedingen kom ik er toch niet echt uit:

Antec Truepower II 480 W
Enermax Liberty 500W
Tagan TG480-U15

Die laatste twee zijn modulair, de Enermax heeft maar 1 jaar garantie en de Antec is het goedkoopste. Het moederbord wordt een ASUS P5WDG2-WS (workstation plank). Alledrie de voedingen zullen geschikt zijn, maar is er iemand die uit ervaring mee kan helpen om een knoopje door te hakken?
Je zal je sowiso geen buil vallen met welk van die voedingen ook. Als je de knoop wil doorhakken help dit misschien:
Stukje van de website van Tagan:
TAGAN´s strongest foundation - The best international professionals
• The best power supply thermal-cooling and low-noise professional from Germany
• The best power supply design professional from Japan
• The best system-level power supply technical advisor from Silicon Valley (USA)
• The best power supply manufactures from Taiwan and China
Kweenie waar ze nog meer voedingen maken, maar als ze van al die plekken 'de beste mensen' hebben, hebben ze er denk ik best wel wat verstand van. Misschien wel het meeste van welk bedrijf dan ook.

Plus dat ik natuurlijk graag aan mensen laat weten dat ik nog steeds heel blij ben met m'n eigen aankoop :Y)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb inmiddels de Asus Atlas gekocht. Werkt goed, vrij stil vergeleken met mijn oudere Chieftec en niet duur. 54 euro in totaal voor een degelijke en erg zware voeding.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik beter een Zalman 300W voeding hebben of een Coolermaster 380W hebben? (ik heb aleen keuze uit die 2) Het betreft een v9999 GE videokaart die vraagt om 350W voeding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dexter schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 23:36:
de Enermax heeft maar 1 jaar garantie
Maar 1 jaar? Ben je daar zeker van? Ik zou denken 3 jaar. De mijne heeft 3 jaar, is wel een Noisetaker, maar vallen binnen hetzelfde garantiesegment denk ik.

• The best system-level power supply technical advisor from Silicon Valley (USA)

:) Dat gaat elke fabrikant over zijn eigen voedingen zeggen...
Best nog eens gewoon op alle vlakken de 3 voedingen met elkaar vergelijken, en dan zien waarin ze van elkaar verschillen. Dan zien welk verschil(len) doorslaggevend is, en daarop uw keuze baseren.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
zelf heb ik altijd een levicom 550watt voeding in mijn kast gehad.

Volgens test een zeer stabiele voeding die maximaal een afwijking heeft van 5%. De voeding beschikt over 2*80mm fans blue led. De voeding is half van plexiglas dus ook nog eens leuk voor de casemodder. Overgens de fans zijn zowe temperatuur gestuurd als met een draaiknop op de achterkant

Al met al vind ik dat een zeer goede voeding die lekker stabiel werkt en (met de fans op minimaal) helemaal niet te horen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:41:
[...]

Maar 1 jaar? Ben je daar zeker van? Ik zou denken 3 jaar. De mijne heeft 3 jaar, is wel een Noisetaker, maar vallen binnen hetzelfde garantiesegment denk ik.

Best nog eens gewoon op alle vlakken de 3 voedingen met elkaar vergelijken, en dan zien waarin ze van elkaar verschillen. Dan zien welk verschil(len) doorslaggevend is, en daarop uw keuze baseren.
Klopt inderdaad...het is een fabrieksgarantie van 3 jaar. Ik was echter afgegaan op de gegevens bij de leveranciers en daar stond (bij Salland bijvoorbeeld) dat er 12 maanden garantie op zit. Vandaar mijn onjuiste conclusie.

3 jaar leek mij ook logisch. Denk dat het dan toch gewoon die Enermax wordt. Men is over het algemeen wel enthousiast over dat merk en dat wil ik nu zelf wel eens aan den lijve ondervinden.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 10-09 17:46
arnoman schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 16:16:
Ik kan nu een Levicom Visible Power 550 Watt voor zes tientjes 2ehands overnemen.
spex:
+3,3 V: 28A
+5,0 V: 30A
+12,0 V: 34A
-5 V: 0,3 A
-12 V: 0,8 A
+5Vsb: 2,0A

text.........text...
Zoals je weet heb ik zelf die voeding...op verschillende sites heb ik rond gezocht of ik ergens een review van de desbetreffende voeding kon vinden maar helaas alleen van de 500watt versie. Deze test is zeer positief over de voeding en bemerkt ook dat deze uiterst stabiel is.

hier staat de desbetreffende test;
http://www.casejunkies.co...php?upn=010001&hl_id=1570

zal nog eens goed kijken of ik ook niet de 500watt versie heb van die voeding. maar naar mijn weten is het gewoon de 550watt versie! Anders toch maar ff verkooptopic aanpassen.

hieronder staan de testresultaten, heb zelf niet zo veel verstand van voedingen maar ziet er toch wel netjes uit al zeg ik het zelf! laten we het oordel van de mensen die verstand van hebben maar geloven zoals op de site staat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_3441.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Jarnoootje op 19-01-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 13:35:
kan ik beter een Zalman 300W voeding hebben of een Coolermaster 380W hebben? (ik heb aleen keuze uit die 2) Het betreft een v9999 GE videokaart die vraagt om 350W voeding..
Als je in de TS kijkt zie je dat Coolermaster prima voedingen maakt, net als Zalman. En dan is 380W dus beter dan 300.
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 14:41:
Haha ja dit is natuurlijk wel zo. Je moet het natuurlijk altijd met een korrel zout nemen. Maar voor zover ik weet zijn zij de enige die zich echt specialiseren in voedingen. Daarom vind ik het best geloofwaardig. Nouja.. het voelt gewoon te kloppen :P

[ Voor 44% gewijzigd door Pkunk op 19-01-2006 16:35 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deslaw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik zit te twijfelen tussen de Tagan U15 480 W en de Liberty 500 W van Enermax. Heb uiteindelijk gekozen voor de Tagan, alleen om de looks. De Tagan is netter met de sleeving van de kabels dan Enermax, dat het een beetje slordig heeft afgerond naar mijn mening. Ga hem morgen bestellen! Voeg me anders toe op msn (smirnmeister@hotmail.com) (i know..) dan kunnen we erover praten! Erg handig.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi ik heb een standaard 340 medion voeding in mijn computer.
het is een :
pentium 3.06
160 gig HD
512 geheugen
Geforce 6800 128MB AGP ( v9999/td)
Tvkaart
Draadloos internet kaart
een rode neon balkje erin
4 Fans
BenQ 1620DW dvd brander
en nog een dvd speler

nu heb ik echter al vanaf dat ik die 6800 erin heb geprikt het probleem dat ie niet lekker opstart. hij start elke keer opnieuw op vorrdat hij Asus Smartdocter heeft geopent. als hij deze eenmaal heeft geopend bliijft ie gewoon aanstaan. ik vind het ook gek dat als ik de stekker uit het stopcontact doe en ik zet hem aan dat ik dan nog de rode lamp een halfe seconden zie aangaan :S. heb ik nu een brakke voeding of denken jullie dat die 6800 brak is. ik heb de drivers van ati al een keer volledig opnieuw eraf getieft op een schone installatie en toen vervolgens die Asus erop gezet.

alvast bedankt,
Arie den Heijer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07 22:40
ik heb de drivers van ati al een keer volledig opnieuw eraf getieft op een schone installatie en toen vervolgens die Asus erop gezet.

Ati drivers :P, lol :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha tuurlijk heb ik er geen ati drivers opgezet maar er zat eerst een 9200SE in :+. toen asus gemailt die zei dat het drivers probs konden zijn dus pc image er opnieuw op gezet en toen meteen ATI drivers eraf gehaald toen asus drivers erop en zelfde probleem

ik heb trouwens ook altjd vreemde artifacts gehad bij nfs:MW maar dat kon komen omdat SWIM die mischien gedownload had

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 03:14:
[...]

Maar het rendement is natuurlijk nooit 100%. De vraag is dus eigenlijk: wat levert de Antecvoeding maximaal? Als dat bijv 200 Watt is dan kan het, 150 Watt wordt erg lastig...
Nee, het rendement moet je anders zien.

Die Antec-voeding zal gewoon 220W kunnen leveren (als de kwaliteit tenminste hetzelfde als als die van de SmartPower/TruePower voedingen). Stel dat het rendement dan 70% is (ik noem maar wat), dan haalt hij wel (220/70)*100 = ~314W uit het stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Ik heb maar besloten om voor de coolermaster extrme power 430 watt te gaan(de zilveren editie met 120mm fan). Specs zien er redelijk uit en de voeding is betaalbaar.

edit:

linkje naar het product

http://www.coolermaster.c...0-PMAR%2FPeXtreme%20Power

[ Voor 36% gewijzigd door icecoolsniper op 19-01-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment werkt alles goed bij mij eerst had ik wat last van bleu screens maar die zijn er nu niet meer.

Specs:
- Asus A8N-SLI Deluxe
- AMD Athlon 64 3000+
- Club3D GeForce 6600 GT 128MB
- 2x 512 DDR 400mhz Take MS
- 2x Maxtor DM 10 200Gb SATA
- 2x Seagate 120 GB S-ATA
- NEC 16x DVDR brander
- Lite-On 16x DVD speler
- Floppy Drive :-)
- 4 casefans op 7 of 12 volt

op usb:

printer
scanner
webcam
usbstick
mce afstandbediening
Logitech Bleutooth oplader TB en (muis)MX 900

eerst zat er nog bij:
1x Maxtor 160 GB IDE
1x pinnacle dc 10 +
1x terratec fun 5.1

en draai windows mce

en dat alles op een chieftec 360 watt 24pin voeding >:)

http://www.chieftec.com/products/psu/atx_psu.htm

wat denken jullie dat is goed te doen of krap?

het rare is, ik het een sweex usb uitbreidings poort van 1 naar 4 zonder power.
en als ik dat alleen mijn usb stick er in stop kingston dan zegt die dat die te veel stroom trekt??
en er zit verder niets in dat hub je.....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NNF schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 18:54:
Nee, het rendement moet je anders zien.

Die Antec-voeding zal gewoon 220W kunnen leveren (als de kwaliteit tenminste hetzelfde als als die van de SmartPower/TruePower voedingen). Stel dat het rendement dan 70% is (ik noem maar wat), dan haalt hij wel (220/70)*100 = ~314W uit het stopcontact.
Aha! Dan heb ik het vermogen van voedingen altijd verkeerd geïnterpreteerd. :) Geldt dit alleen voor A-merk voedingen of is het een 'wetmatigheid' die in alle gevallen geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 23:24:
[...]

Aha! Dan heb ik het vermogen van voedingen altijd verkeerd geïnterpreteerd. :) Geldt dit alleen voor A-merk voedingen of is het een 'wetmatigheid' die in alle gevallen geldt?
Het is eerder een wetmatigheid. Het netto output vermogen dat constant aangehouden kan worden, wordt weergegeven. Sommige merken geven echter ook het netto output piekvermogen...

Uit topicstart:
De belangrijkste indicatie om 'het kunnen' van een voeding, aan te weerspiegelen, is het vermogen van de voeding. Dit wordt uitgedrukt in een hoeveelheid Watt. Er zijn verschillende soorten vermogens waar je mee kan rekenen:
1) Het totale vermogen dat een voeding verbruikt, of m.a.w hoeveel vermogen de voeding van het stroomnet nodig heeft.
2) Het netto vermogen van een voeding. Het netto vermogen van een voeding is een gedeelte van het totale vermogen, met name het gedeelte dat wordt geleverd als elektrische energie, en waar de computer dus nuttig gebruik van kan maken.
3) Het gedissipeerde vermogen. Dit is het gedeelte van het totale vermogen dat wordt omgezet in warmte-energie en waarvan geen gebruik gemaakt kan worden. Dit is dan ook een ongewenst neveneffect van een voeding wat we zoveel mogelijk proberen in te perken.

Totale vermogen (elektrisch) = netto vermogen (elektrisch) + gedissipeerd vermogen (warmte)

Elke voeding krijgt een quotering van hoeveel Watt deze kan produceren. Het betreft dan het netto vermogen dat de voeding maximaal kan leveren als hij voor 100% belast wordt. Dit is ook met enige nuance, zie verder.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2006 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Hmz, de zilveren versie van de coolermaster extreme power was niet mee te krijgen. Ik heb nu maar de zwarte editie besteld(kost wel iets meer).

Hoop dat deze voeding ok is en dat ik er mijn 6800gt mee kan oc'en

edit: de 430 watt versie

[ Voor 8% gewijzigd door icecoolsniper op 20-01-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
heb net me systeem geupgrade:

nu heb ik
asus a8v
amd 3500 venice
4 512 mb pc 3200
1x 80 gig wd
1x 200 gig wd
dvd speler
dvd brander nec 3520
6800 gt @ ultra + zalman v700 cu
floppy
2x case fan
tv kaart
terratec 5.1 fun
cardreader

heb nu een zalman 300 watt hij draait op zicht stabiel qua voltage, of is het aan te raden om een zwaarder voeding te halen?

[ Voor 3% gewijzigd door remcio op 20-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist een nieuw systeem besteld en voeding ontbreekt nog.
Zat te denken aan een Ultra X-connect 500W. maar weet niet of hij het trekt...graag jullie input.

Setup:

Epox 9NPA+SLI mobo
X2 4400+
2 x WD 320GB. Sata
2 x Asus 7800GT
2048 Gskill CL2 DDR400
Philips DVD fikker

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 11:57
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 23:06:
Heb zojuist een nieuw systeem besteld en voeding ontbreekt nog.
Zat te denken aan een Ultra X-connect 500W. maar weet niet of hij het trekt...graag jullie input.

Setup:

Epox 9NPA+SLI mobo
X2 4400+
2 x WD 320GB. Sata
2 x Asus 7800GT
2048 Gskill CL2 DDR400
Philips DVD fikker

:?
Voor dat systeem zou ik iig een voeding aanraden met 2 apparte 12V lijnen. Een Seasonic S12-600W is een hele mooie voeding (http://www.matbe.com/articles/lire/260/page36.php , kijk maar naar het 3e grafiekje, de 12V lijnen blijven gewoon hetzelfde. http://www.matbe.com/articles/lire/260/page2.php , daar zijn de specs waar ie mee getest is.)
Bovendien is die Seasonic voeding ook nog eens de 1 na meest efficiënte voeding, en 1 na stilste voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien is het slim om in de volgende startpost een apart kopje bovenaan te maken met het verschil tussen een A-merk voeding van 400 watt en een sweex/qtec 400 watt voeding. (bijvoorbeeld)
Aangezien veel mensen met voedingsvragen naar dit topic gestuurd worden.
De startpost moet dus iets simpeler voor de wat minder computer begaafden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:10
Hallo,

Is mijn voeding nog wel helemaal up-to-date met mijn pc specs??
Ik heb een 250 Watt Bestec voeding.

Ik heb zelf draaien:

AMD Athlon XP 3000+ Barton
Asus A7N8X-E Deluxe
2*256mb en 1*512mb PC3200 geheugen
1*Maxtor 120GB ata hd
1*WD 160GB sata hd
Audigy 2 ZS
Pinnacle TV-Kaart
XFX GeForce 6600GT 128mb DDR3

Aan de usb hangt:

Bluetooth dongle
SonyEricsson K750i
LaCie 50gb hd (usb powered)
Logitech Cordless Mouseman Optical
IPod mini
Sony Clié organizer

Mijn pc draait 24/7 en erg stabiel. Maar ik wou laatst 2 neon lampjes er bij doen en toen ik die aangingen chrashde mijn pc tegen de wereld. Lampjes uit = pc start weer op. |:(
Het is nou niet dat ik die neon dingen nodig heb hoor, ik had ze toch maar liggen...

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me goed voorstellen dat die voeding het moeilijk krijgt als je er nog wat bijhangt (like Neon/andere hardware) 't Sowieso bijzonder dat 'ie het nog trekt, maar al doet hij goed.... Waarom niet he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al heel wat rondgekeken naar wat voorn voeding ik moet hebben bij dit systeem dat ik heb samengesteld, en ik zat te denken aan ongeveer 450 Watt
Specs

Athlon 3500+
Asus A8N-E
Corsair 1gb (2x512MB) CL2,5 + PC3200
Hitachy 250 gb
XFX 6800GS
SB Audigy 4
Nec 4551
Diskettestation
Arctic Freezer 64
Arctic Silencer 5
Thermaltake Swing

Ik ga met dit systeem vanalles doen, gamen, films kijken, msnen, etc etc... en ook wil ik een beetje overclocken. In de toekomst wil ik nog een TV Kaart aanschaffen en er komt nog een Logitech 5.1 boxers aan. ook gebruik ik nog van mn mp3speler via mn USB kabel
Ik zat te denken aan Tagan 480W, maar weet niet of dat wel goed is. Graag wil ik eigenlijk een goedkopere voeding alleen weet ik niet welke wel betrouwbaar is. Kan iemand mij helpen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 23:26

Paladin

Play Ball!

Ok ik ben toe aan een nieuw systeem, maar zie door alle wattages en voedingen enz door de bomen het bos niet meer. Wat heb ik nodig en wat zal genoeg zijn :)

Systeem zal er als volgt uit gaan zien:

Athlon x2 4400+
Asus/Epox mobo (hoop met nieuwe ati crossfire chip)
OZC 2x1024mb (CL2 + PC3200)
2x Wd Raptor 74Gb
2x Wd Caviar 320Gb
Ati Radeon x1900xt (mogelijk later tijdstip 2de voor CF opstelling)
Sb Audigy
Dvd brander
Dvd speler
zalman V9500
nog wat case coolers

dit wordt het systeem, ik ben van plan er iets mee te gaan overclocken, maar dit zal niet tot in het extreme gaan, en zal voornamelijk de proc en vidkaart zijn. Het systeem zal voor vanalles gebruikt worden, dus gamen, photoshop, enz enz.

Had eerst de termaltake PurePower 500W uitgezocht, deze heeft kabel management enz, alleen las ik dat je voor een systeem als dit (dus eventuele Crossfire setup) meer watt nodig gaat hebben als er een 2de vidkaart inkomt. Nu is mijn vraag of dit zo zal zijn, en ten tweede wat zijn goede 550 a 600 wat voedingen, liefst een beetje stil.

Heb zelf al de Antec NeoHe 550 gezien, maar daar schijnen compatibiliteits problemen mee te zijn. is dit nog steeds zo?

[ Voor 2% gewijzigd door Paladin op 23-01-2006 11:02 . Reden: typo's ]

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Meer dan 500W zul je echt niet nodig hebben hoor (maar, toegegeven, jouw systeem is met 4 schijven en een X1900XT behoorlijk zwaar). Maar om nou voor een Thermaltake te gaan...

Misschien is de Enermax Liberty 500W wat voor jou? Komt zeer goed uit de bus in deze review, modulaire kabels en 2 PCIe-connectors. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem van te weinig vermogen van de Antec-kast heb ik inmiddels opgelost door een andere kast te nemen :). Het wordt zeer waarschijnlijk de zilveren uitvoering van de Aspire X-QPACK met 420 Watt voeding:

Afbeeldingslocatie: http://aspireusa.net/images/products/X-QPACK-NW-AL-0_250.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06

FutureCow

(C) FutureCow

ik heb een mATX kast met daarin:

ASUS A8N-Deluxe
Athlon 2600+
2x 512 MB RAM
Geforce 6200 256MB
1 HD 200 GB
1 DVD-Brander

maar ik kan nergens een stille mATX voeding vinden. Waar zijn deze te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb de volgende spec.

CPU:Pentium 4 2.8 GHz (Northwood 533 FSB)
GPU:Connect Radeon X850pro 256MB
RAM: 2X512=1024 MB DDR (PC2700)
HDD: 2 x 80 GB 7200 RPM
DVD: NEC DVD 5700A 12 speed
DVD/RW: NEC DVD RW ND-3520AW 16 speed
Geluidskaart: Sound Blaster Audigy 2
NIC:100 MB/s Linksys
2x 80mm case fans

draait nu op een Aopen 300 watt voeding maar heb het idee dat het net niet genoeg had laast last van vastloper in doom 3 op willekeurige momenten. Voor heen zat er een 9700 pro kaartje in waar ik zonder problemen doom 3 kon spelen dus vandaar dat ik denk dat mijn voeding niet voldoet.

Hoe denken jullie er over? nodig om een andere voeding aan te schaffen of niet?

Als het nodig is zit ik te denken aan een voeding van minimaal 350 a 400 van deze heb ik zelf alvast in gedachten Tagan TG380-U1 380 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 20:59:
Oke ik heb de volgende spec.

CPU:Pentium 4 2.8 GHz (Northwood 533 FSB)
GPU:Connect Radeon X850pro 256MB
RAM: 2X512=1024 MB DDR (PC2700)
HDD: 2 x 80 GB 7200 RPM
DVD: NEC DVD 5700A 12 speed
DVD/RW: NEC DVD RW ND-3520AW 16 speed
Geluidskaart: Sound Blaster Audigy 2
NIC:100 MB/s Linksys
2x 80mm case fans

draait nu op een Aopen 300 watt voeding maar heb het idee dat het net niet genoeg had laast last van vastloper in doom 3 op willekeurige momenten. Voor heen zat er een 9700 pro kaartje in waar ik zonder problemen doom 3 kon spelen dus vandaar dat ik denk dat mijn voeding niet voldoet.

Hoe denken jullie er over? nodig om een andere voeding aan te schaffen of niet?

Als het nodig is zit ik te denken aan een voeding van minimaal 350 a 400 van deze heb ik zelf alvast in gedachten Tagan TG380-U1 380 watt.
Gewoon eens nameten en je weet direct of je voeding meekan of niet ;) Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 13"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
Allereerst mijn specs:

AMD Athlon 3500+ Venice-Zalman CNPS 7000B-CU
Asus A8N-SLI Premium
2x1GB Kinston Valueram PC3200 400MHZ CAS 3.0
XFX Force 6600GT 128MB PCI-E GDDRIII
2xPAPST 80MM Fans
Aopen 400W voeding
2x160GB SATA 7200RPM

Ik ga over een maandje een XFX Force 7800GT 256MB kopen... >:)
Ik wil graag weten of mijn voeding het dan nog trekt of dat ik een andere moet aanschaffen. :?
_/-\o_ Alvast Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik ga binnekort upgraden

iig eerst ff mijn specs atm:

Aopen (constante voeding) 300watt
A7N8X Deluxe 2.0 @ AMD 2700+
2x 512 400mhz ram dual channeld
160gb samsung (7200)
80gb seagate (7200_
Aopen dvd lezer @16x
Liteon dvd brander 8/16x
Audigy LS geluid
Leadtek Geforce 6800 GT (ja die met die uberkoeler)

En het gaat worden:

een MSI Neo 2 Platinum (Nforce 3 ultra) met een Amd 64 3200 + (venice)
2x 512 400mhz ram dual channeld
160gb samsung (7200)
80gb seagate (7200_
Aopen dvd lezer @16x
Liteon dvd brander 8/16x
Audigy LS geluid
Leadtek Geforce 6800 GT (ja die met die uberkoeler)

Nu is mijn vraag dus zal mijn arme koeling van 300 watt dat nou nog trekken?:P kheb er namelijk ook nog wat losse usb dingetjes aan hangen (ipod, kaartlezer, webcam etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:06
Ik heb een vraagje.. gaat dit systeem het trekken met een Enermax Liverty 500 Watt ?

AMD X2 4400+ (90 watt??)
8 hdds (8x15watt =120)
2x dvd/cd (30 watt)
tvkaart (15 watt)
raid controller (15 watt)
soundcard (15 watt)
stuk of 6 casefans (30watt?)
x1800/x1900 (80 watt?)
2x 1gb (30watt)
---+
dan nog wat overclocken erbij.. en dan moet ie ook nog stressed zijn, maar hij zal zo toch wel stabiel blijven?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Laatst online: 11:39
Fileservertje:

- Pentium-M 1400 +/- 22W max.
- Mobo +/- 20W
- Geheugen +/- 15W
- Raidkaartje +/- 25W
- 10x HDD +/- 120W
--------------- +
202W ongeveer

Gaat mij dus niet om de power, elke voeding kan voldoen. De vraag is alleen welke is de beste keuze als efficiency meeteld? Voor de airflow is een voeding met een 120mm ventilator gewenst. Server staat naast mijn bed, moet stil blijven. Doel is een heuse server te draaien welke de minste vaste lasten met zich mee brengt (energie rekening). Voeding mag best wat kosten.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hardware Junk schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 14:42:
Fileservertje:

- Pentium-M 1400 +/- 22W max.
- Mobo +/- 20W
- Geheugen +/- 15W
- Raidkaartje +/- 25W
- 10x HDD +/- 120W
--------------- +
202W ongeveer

Gaat mij dus niet om de power, elke voeding kan voldoen. De vraag is alleen welke is de beste keuze als efficiency meeteld? Voor de airflow is een voeding met een 120mm ventilator gewenst. Server staat naast mijn bed, moet stil blijven. Doel is een heuse server te draaien welke de minste vaste lasten met zich mee brengt (energie rekening). Voeding mag best wat kosten.
http://www.80plus.org/suppliers.html

Ik zou zeggen de Seasonic SS-400HT met 80Plus (op de site staat "optioneel").
Gegarandeerd over bijna gans de range een efficientie van minstens 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ik ben uiteindelijk gegaan voor de Enermax EG851AX-VH.
Drie 12V lijnen, 2x18A en 1x15A :)
Hoop dat deze mijn Xeon en al mijn schijven een beetje stabiel aan kan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan maar niet vinden wat ik wil.

Ik heb momenteel een Hiper HPU-4k580-MU die ik niet stil vind. Ik heb deze review gelezen over stille voedingen maar die zijn niet modulair.

Welke stille modulair voeding raden jullie me aan ? Check mijn specs dan zie je wat ik ongeveer nodig heb aan power.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Laatst online: 12:03
ATX Systeem:

Amd Athlon 64 3000+ @ 2.4Ghz ("Newcastle", koeler: Artic Freezer 64 Pro)
Asus K8N
2048MB PC3200 Kingston
Ati Radeon 9800XT 128Mb (zit op 4pins connector aangesloten)
Western Digital 80GB/ 7200rpm / 8MB cache
2x DVD en 1x Floppy

USB: MX518

Wat voor voeding heb ik hier voor nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door nMad op 28-01-2006 23:23 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik heb gisteren mijn Enermax Liberty 500Watt binnengekregen. Da's echt een feestje om die doos uit te mogen pakken. Je betaalt een flinke prijs voor de voeding (€ 92,-), maar het ziet er allemaal erg degelijk en verzorgd uit. Omdat mobo, proc etc.nog niet binnen zijn (krijg je als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben) kan ik hem nog niet aan het werk zetten, maar ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 14-09 23:38
Paladin schreef op maandag 23 januari 2006 @ 08:31:
Heb zelf al de Antec NeoHe 550 gezien, maar daar schijnen compatibiliteits problemen mee te zijn. is dit nog steeds zo?
Heb in dit topic ook al wat gepost over problemen die er met verscheidene moederborden (kunnen) zijn. Ik persoonlijk zou deze afraden, gewoon omdat het toch wat te gek voor worden is dat alle Asus moederborden vrijwel niet werken en ook andere merken soms het niet doen. Vrij veel reviews geven aan dat het een geweldig PSU'tje is, maar kijk maar is op de links die in het andere topic staan..

Zelf ben ik een upgrade aan het plannen waar eerst de Antec 550 HE voor zou gaan dienen, maar deze toch maar ga ruilen voor een andere, dus naast zwaar genoeg, moet ie ook nog eens bij PC-Zaak te leveren zijn. Zelf dacht ik aan een Tagan TG-480-U15 480 Watt "Easycon Series" voor het systeem:

Asus A8N32-SLI Deluxe
AMD Athlon X2 3800+
Asus 7800 GT 256 Mb
GeIl 2x 512 Mb DDR 3200
1x Maxtor Diamondmax 10 250 GB SATA II
Nec ND 4550 Dvd fikker
Sony DVD lezer

(gewenste) upgrades, na het ontvangen van een nieuw loonstrookje
2x WD raptor 37 GB
Creative Audigi 4
een 2e Asus 7800GT

Dus:

Gaat dit allemaal werken op een Tagan TG-480-U15 480 Watt "Easycon Series"?

Als het niet gaat lukken, zou een Tagan TG-530-U22 530 Watt het wel trekken?

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

een vraagje over een wat ouder systeem:

is nu:

PIII 1Ghz
384 DDR
8x CD brander
32x CDrom
2x Maxtor 10GB HDD 5400rpm
GF4 TI4200 128DDR
op USB: Scanner en muis

De voeding die er nu in zit is een welbekende 235watt van Aopen. De voltages zijn prima. Nu ga ik dit systeem upgraden en de oude onderdelen gebruiken voor een ander systeempje en ik vroeg me af of ik deze voeding kan gebruiken omdat de nieuwe een AMD wordt, dus kan dit:

AMD Duron 1,2Ghz
512 DDR 2100
48x CD brander
16x DVDrom
2x Maxtor 10GB HDD 5400rpm
GF2mx400 64mb

met de aopen van 235watt of kan ik beter een 350watt Qtec halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
een vriend van me heeft nog een zwaarder systeem op 230watt voeding, dus moet wel lukken met huidige voeding lijkt me.

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de aopen van 235watt of kan ik beter een 350watt Qtec halen?
Misschien is t handig om te weten dat die Aopen die je nu hebt hoogstwaarschijnlijk beter is dan de Qtec waardoor je em wil vervangen... :X
Ik weet bijna zeker dat je huidige voeding dat wel trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Asus K8N
2048MB PC3200 Kingston
2x DVD en 1x Floppy

Hoeveel watt voeding heb ik hier minimaal voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nMad schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:05:
Asus K8N
2048MB PC3200 Kingston
2x DVD en 1x Floppy

Hoeveel watt voeding heb ik hier minimaal voor nodig?
Een A merk 300 of 350W moet meer dan voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Voor mijn download/rar/par-bakkie:

AMD Athlon 64 3200+ socket 754 @ stock under Arctic Freezer
Asus K8V-M
2 x 512 MB PC3200
2 x 160 GB Seagate
1 x 120 GB Hitachi
1 x 36,7 GB Raptor
Ati 9600 (Non-Pro/XT)
1 x DVD-brander Nec

Het werkt nu op een FSP Group 280 wattert, wil deze vervangen door een Zalman, maar een 300 of een 400 Watt?

@ hieronder:

Hmz, dan toch maar een Tagan gaan scoren..., ik heb een Zalman 300 Watt in een servertje zitten, en die is zo lekker stil, vandaar dat ik weer een Zalman wilde. Maar goed, naar wat ik hoor zijn de Tagans ook niet te versmaden.

[ Voor 27% gewijzigd door FirePuma142 op 30-01-2006 00:16 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 21:38
FirePuma142 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:53:

Asus K8V-M
2 x 512 MB PC3200
2 x 160 GB Seagate
1 x 120 GB Hitachi
1 x 36,7 GB Raptor
Ati 9600 (Non-Pro/XT)
1 x DVD-brander Nec

Het werkt nu op een FSP Group 280 wattert, wil deze vervangen door een Zalman, maar een 300 of een 400 Watt?
Ik zou voor 400watt gaan, 4 hdd's kunnen nogal veel van de 12v lijn trekken en die niet de zo heel erg sterk op zalman voedingen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 23:53:

Asus K8V-M
2 x 512 MB PC3200
2 x 160 GB Seagate
1 x 120 GB Hitachi
1 x 36,7 GB Raptor
Ati 9600 (Non-Pro/XT)
1 x DVD-brander Nec

@ hieronder:

Hmz, dan toch maar een Tagan gaan scoren..., ik heb een Zalman 300 Watt in een servertje zitten, en die is zo lekker stil, vandaar dat ik weer een Zalman wilde. Maar goed, naar wat ik hoor zijn de Tagans ook niet te versmaden.
Als je twijfelt over welke het meest herrie maakt; beide komen niet boven je 4 schijven, Raptor
vooral ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 23:26

mjl

Ugh

Sluuut schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 22:01:
Ik heb een vraagje.. gaat dit systeem het trekken met een Enermax Liverty 500 Watt ?

AMD X2 4400+ (90 watt??)
8 hdds (8x15watt =120)
2x dvd/cd (30 watt)
tvkaart (15 watt)
raid controller (15 watt)
soundcard (15 watt)
stuk of 6 casefans (30watt?)
x1800/x1900 (80 watt?)
2x 1gb (30watt)
---+
dan nog wat overclocken erbij.. en dan moet ie ook nog stressed zijn, maar hij zal zo toch wel stabiel blijven?
Zou moeten kunnen heb een vergelijkbaar beest staan met dezelfde voeding (zie eerdere post van mij ...). Tot nog toe een zeer stabiele oplossing, jammer alleen dat er zo weinig kabels bijgeleverd worden ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net in een verkeerd forum gepost, dus nogmaals (neen, geen dubbelpost dus)

Ik heb me suf gezocht, maar kom er (ook op Tweakers) gewoon niet uit en ik word er gek van 8)7

Had laatst artifacts en lijnen met mijn graka, maar daar ben ik nu gelukkig vanaf door wat biossettings te veranderen (stond standaard op flink overclocken :D )

Nu heb ik weer een nieuw probleem; mijn peecee slaat uit na ongeveer een kwartier ingame te zijn. Als ie dan is uitgeslagen, moet ik eerst de stekker uit de kast trekken en alle stroom uit het mobo laten lopen eer hij weer wil opstarten. Ik denk dat het de voeding is (Chieftec 360 watt), want het eventlog geeft geen enkele melding van het voorval.

Mijn vraag is simpel: hoeveel watt heb ik -minimaal- nodig voor mijn config?

Specs:

Asus p5gd2-x mobo
PIV 3.2 640 Prescott
1024MB dual channel ram
Asus geforce N6800GT PCI-e
Maxtor 250 gieg sata
M-audio delta66 geluidskaart
Sony dru-810 dvdbrandert
flop
2 casefans (normale grootte (standaard Chieftec gevallen))
wat usb zooi zoals webcam en muis

Ik zit nu naar een Zalmann 430 watt voeding te lonken :> maar weet niet zeker of dat wel voldoende is...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2006 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste manier om uitsluitsel te krijgen is voeding doormeten met een multimeter. Meten bij een overgang van idle naat load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is mijn voeding gaar?

Systeem:
AMD XP 2000+ met arctic copper silent cooler
Asus AV333
XFX TI4200 128mb, passief gekoelt
512 MB
60 gig Maxtor 6l060J3
160 gig Samsung SP1614N
Creative SB Audigy
dvd speler
cd brander
2 casefans
webcam, muis, toetsenbord, usb cardreader

Voeding:
ADT 350 watt (zal wel no-name zijn)

Voltages (met speedfan):
Vcore 1,79
+3.3V 3,12
+5V 4.95
+12V 12,71
-12V -11,01
-5v -5,03

Op dit moment doet mijn systeem het nog prima, het loopt dus allemaal wel stabiel, de lucht die uit de voeding komt is echter heel erg warm.
Ik vraag me dus af of deze voeding nog wel voldoet, ook kijkend naar de 12 volt lijn. Daar zit wel een erg grote afwijking geloof ik. Is het raadzaam deze te vervangen? in verband met schade aan andere componenten.

Zelf kwam ik een AOpen PSU ATX, 350W (bulk) voor €29,95 tegen, zal deze voldoen, of kan ik beter een andere voeding kiezen. Het is nogal een oud systeempje dus heel veel geld moet het niet kosten daarom leek me dit een redelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 11:50:
Is mijn voeding gaar?

Voltages (met speedfan):
Vcore 1,79
+3.3V 3,12
+5V 4.95
+12V 12,71
-12V -11,01
-5v -5,03

Op dit moment doet mijn systeem het nog prima, het loopt dus allemaal wel stabiel, de lucht die uit de voeding komt is echter heel erg warm.
Ik vraag me dus af of deze voeding nog wel voldoet, ook kijkend naar de 12 volt lijn. Daar zit wel een erg grote afwijking geloof ik. Is het raadzaam deze te vervangen? in verband met schade aan andere componenten.
Verwijderd in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 13"
BELANGRIJK:
Als je je zorgen maakt over de uitleeswaardes van de voltages in Speedfan (en dergelijken), gelieve dan eerst eens zelf te redeneren ipv ze in dit topic te dumpen en vragen of het kwaad kan ! Hou rekening met de volgende zaken, en je kan zelf al een antwoord op je vraag vinden:
- Speedfan leest niet altijd correct uit !
- Lichte schommelingen kunnen geen kwaad.
- Zolang je geen hinder ondervindt in praktijk en alles goed lijkt te werken is er geen reden tot zorgen!
- Als je zeker wilt zijn: controleer dan met een multimeter ! Kijk hierbij dan of je een verschil ziet tussen idle en load (met eventuele oc).

Veel gevraagde zaken kan je ook zo in de startpost vinden.

Gelieve met deze zaken rekening te houden en zo hoef je niet onnodig te posten in dit topic. Gebruik vooral je gezond verstand, dat is nog een van de nuttigste zaken in de Tweaker-wereld !
Als je met een multimeter een afwijking van meer dan 5% waarneemt kan je je zorgen gaan maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@disco stu

Bedankt voor je reactie, heb de multimeter er dus maar bij gepakt en kan me nu officieel zorgen gaan maken. ;) , Er zat inderdaad wel iets verschil met de speedfan resultaten, maar hij zit toch wel constant boven de 12,6v bij load. Die eerder genoemde speedfan resultaten waren bij idle, load kwam er nog een mep bij.

Aangezien me de geur ook al begon tegen te staan de laatste tijd is het misschien toch raadzaam hem te vervangen. Toegegeven, daar was inderdaad het gezonde verstand genoeg geweest.

Nu blijf ik alleen toch met de vraag of dan die Aopen voeding van 350w voldoet, of dat ik dan dezelfde problemen krijg. Nu staat er in de topicstart al een review van een 350 w Aopen voeding, echter die is een flink stuk duurder bovendien zit daar een ledfan in en in degene die ik heb gezien niet. Vandaar mijn twijfel. Zij alle Aopen voedingen van FSP (zoals ik had begrepen) en dus wel betrouwbaar of zit er ook wel eens een zwart schaap van een andere leverancier bij.

edit: linkje naar de voeding:
[url]http://http://www.mnm-computers.nl/product_info.php?cPath=123&products_id=2757[/url]

en inderdaad, bij load, steeg het voltage nog met 0.2 ongeveer. Toen ik er over nadacht vond ik dat ook al raar :) , dus bedankt voor de uitleg.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus bij load gaf hij met de multimeter meer dan 12.6V, bij idle was het iets minder?
Normaal gezien zou bij een zwaardere belasting, indien de voeding het niet kan trekken, het voltage moeten dalen bij load. Jou voeding gaat deze daling willen compenseren door het voltage bij te regelen en er een mep bij te geven. Echter werkt de regeling niet zo heel goed, mits hij er té veel bij geeft en hij dus buiten de 5% afwijking gaat.
Dan ga je inderdaad best een nieuwe voeding zoeken. M.b.t. tot de aopen voedingen moet je goed uitkijken of je een atx 1.3 of een atx 2.0 voeding neemt. Daar zit namelijk nogal wat verschil tussen (ook in prijs ;) ), en dat is misschien het verschil dat jij gezien hebt.

Linkje naar de voeding die jij had gezien?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danny boot
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09-2024
Wat zou dit systeem voor PSU nodig hebben?

AMD 3500+ (venice core)
Asus A8N32-SLI
2x XFX 6800 Ultra 256MB DDR3
2x Samsung 160GB SP serie (oudere)
2x Samsung 160GB HD serie (nieuwere)
NEC DVD fikkertje
Liteon DVD Readertje
2x 256MB DDR400 (Twinmos :P)
2x 512MB DDR400 (Kingston)

Met 1 VGA doet hij het nu prima op een Tagan 480 U1 moet ik een andere PSU kopen als ik de 2e er in prak?

[ Voor 1% gewijzigd door danny boot op 01-02-2006 15:29 . Reden: typo(s) gefixed ]

AMD Athlon64 3500+ (Venice), A8N-E 1,5GB PC3200, XFX GeForce 6800Ultra 256MB DDR3, 2x SP1614C+1xHD160JJ van Samsung (rest is niet boeiend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 09:36
Ik had van het weekeinde de schoonouders aan de lijn want hun pc deed een beetje raar. Na wat telefonisch troubleshooten zeg ik, komen jullie van de week nog in de stad? Dan kun je hem even langs brengen, dat kijkt toch een stuk makkelijker. Zo gezegt zo gedaan en gisteren is de pc bezorgd.
Sluit de pc aan, windows boot 30-40 sec en ineens hoor ik het moederbord piepen en zie ik het bios voor voorbij vliegen. Hmm dan maar even een knoppix CD erin, HD losgekoppeld en alle andere onzinnige dingen. Knoppix boot gewoon, met uitzondering van de GUI, waarschijnlijk te maken met die *piep* monitor die de resolutie/refreshrate niet aan kan. De commandline deed het prima.
Dan maar even opstarten met een memtest boot CD erin. Die bleef eerst ook 20-30 minuten lopen tot ik weer de bekende piep hoorde.
Na nog wat troubleshooten besloot ik een andere voeding van de plank te pakken en die eens aan te sluiten. Dus ik trek de ATX stekker uit het moederbord, wil niet, hmm dan maar wat meer kracht zetten. Ok, hij was los, *snif, snif* een plastic brand luchtje.

Zie hier een paar fototjes:

Afbeeldingslocatie: http://diederik.lascaris.nl/got/voedingkapot_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://diederik.lascaris.nl/got/voedingkapot_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://diederik.lascaris.nl/got/voedingkapot_3.jpg

Wel verbazingwekkend dat zoiets nog uberhaupt stroom kan leveren :)

Wat kan dit hebben veroorzaakt? Stof? Ik las in de TS dat stof inderdaad contact kan maken tussen 2 punten. De kast was wel erg stoffig, heeft veel aangestaan en is pak weg 1,5 jaar geleden nog door mij onder handen genomen en toen ookal aardig wat stof weggezogen.
En wat hadden de gevolgen kunnen zijn? Als er brand uitbreekt binnen in de kast, slaat zoiets dan ook over naar buiten de kast of brand het gewoon dood? Of zijn er echt hele huizen door dit soort dingen letterlijk in rook opgegaan?

Goed, dan nu nog even weer on-topic want die voeding is dood (goh echt?) en ik zal toch een nieuwe moeten aanschaffen.
Het moederbord gooi ik ook de deur uit al kan ik er misschien wel een nieuwe ATX plug op solderen maar dat is eigenlijk teveel moeite.

De hardware bestaat uit het volgende:
AMD 2000+ (palomino core)
moederbord nog onbekend
1x 256 MB PC2700
Gforce4 MX440
40 GB Seagate HD (st340016a)
BenQ CD-RW
netwerkkaart

Opzich allemaal oud spul dus, een zware voeding lijkt mij totaal overbodig. En ik even een lijstje gemaakt met mijn candidaten, gebaseerd op beschikbaarheid bij mijn favo webshop, betaalbare prijs en merken weggelaten waar ik niets van moet hebben (sweex etc).

Thermaltake W003 300 Watt
Zalman ZM300B-APS 300 Watt ActivePFC, Zwart, 20-pins
Nexus Technology NX-3000 Real Silent Power Supply 300 Wat
Enermax EG335AX-VHB(G)SFMA CoolerGiant 330 Watt ActivePFC, Gold
Cooler Master Extreme Power 380 Watt ActivePFC, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
AOpen AO300-12APN 300 Watt

Wat is de best voeding voor mijn situatie?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lijken mij allemaal ok. Kijk vooral naar welke voeding de beste aansluiting heeft, een 20+4pins connector, het meest stroom kan leveren op alle lijnen, de prijs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 14:25
Ik ben in het bezit van het volgende systeem:

Antec Performance P180 kast
Asus A8N-Sli moederbord
AMD Athlon X2 3800+
2* 512 MB DDR RAM
1* Maxtor 300 GB SATA HDD
1* Maxtor 160 GB ATA HDD
1* NEC DVD brander
Floppy Drive
Asus GeForce 7800 GT

Nu heb ik daar een van de eerste Antec NeoHE 500 voedingen inzitten die, zoals bekend, nogal wat stabiliteitsproblemen heeft.

Nu heb ik 2 opties:
* Ik kan de voeding direct via Antec omruilen voor een nieuw model, wat waarschijnlijk de problemen oplost
* Ik kan via de zaak waar ik de PC gekocht heb een andere, willekeurige voeding krijgen, maar zij kunnen geen nieuw model NeoHE garanderen (ze kunnen wel een nieuwe leveren, maar geen garantie geven of het een nieuwe revisie is.

Het probleem is: ik kan geen voeding gebruiken met een fan bovenop, vanwege de opbouw van de kast (PSU onderin, ingesloten). Het moet dus een voeding zijn met een fan aan de achterkant en evt aan de voorkant.

De vraag is, wat is wijsheid? Omruilen bij Antec, of voor een andere voeding gaan?

Wat betreft een alternatief: ik heb de Tagan 2force TGS530-U22 als alternatief gezien, maar of deze echt voldoet aan de eisen weet ik niet zeker.

Ik ben een beetje de weg kwijt binnen alle specificaties.

De voeding moet voldoen voor het bovenstaande systeem, met de mogelijkheid tot uitbreiden met RAM, extra videokaart (dus 2x PCI-E) en SATA hdd.

Welk advies, en / of ervaringen met de bovenstaande voedingen (vooral verschil tussen oude / nieuwe NeoHE) kunnen jullie me geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar je zeker naar moet kijken is:

De tagan:
+3.3V-----28A
+5V-------48A
+12V1----20A
+12V2----20A
12V combined 32A (= 384W)

De Antec:
+3.3V-----23A
+5V-------17A
+12V1----17A
+12V2----17A
+12V3----17A
12V combined 456W (= 38A)

Bij de Tagan ligt de nadruk heel fel op de 5V lijn. Bij de Antec ligt de nadruk vooral op de 12V lijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2006 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb nu de volgende videokaart:
Asus VGA Extreme N6800GT 256 MB (EN6800GT/2DT/256)

En de volgende voeding:
CoolerMaster Real Power 450 Watt , EPS12V (RS-450-ACLY)

Nu wil ik er een 2e videokaart (Asus VGA Extreme N6800GT 256 MB (EN6800GT/2DT/256)) bij kopen maar weet niet of die voeding hiervoor goed genoeg is?

Overige specs zijn: 2x 300 SATA hardenschijf, 2x IDE 120 GB, 3800 X2, A8N-SLI Deluxe, 2 DVD branders en diskettedrive.

Alvast bedankt voor de reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 12:53:
Waar je zeker naar moet kijken is:

De tagan:
+3.3V-----28A
+5V-------48A
+12V1----20A
+12V2----20A
12V combined 32A (= 384W)

De Antec:
+3.3V-----23A
+5V-------17A
+12V1----17A
+12V2----17A
+12V3----17A
12V combined 456W (= 38A)

Bij de Tagan ligt de nadruk heel fel op de 5V lijn. Bij de Antec ligt de nadruk vooral op de 12V lijn.
Nu ben ik een elektrotechnicus, dus ik zou hieraan een conclusie moeten kunnen verbinden.... :P

Het is btw wel zo dat de Antec nog een 3e +12V lijn heeft, vandaar die gecombineerde 38A...

Ik kan alleen zo 123 niet opratelen wat het belangrijkste is binnen een PC, 12 of 5V.

Mijn logisch verstand zegt me dat het 12V is, maar kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
12V ;)
Tenzij je er een ganse verzameling van hd's wilt gaan inbouwen, dan kan misschien die 17A voor de 5V wat weinig gaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtbiter
Als ik de PSU calculator op zijn aller-minst-gunstig zet, dan kom ik op 430 Watt uit, maar dat is dus al met dubbele videokaart etc...

Beiden zouden dus voldoen, als we alleen naar het wattage kijken.

Het probleem is dat ik er niet zeker van ben dat die Antec zonder problemen zal functioneren, maar dat ben ik van die Tagan ook niet....

Daarom ben ik benieuwd naar mensen die problemen hebben gehad met een NeoHE en een nieuwe hebben gekregen, of het dan over is....

Ik denk dat het toch een kwestie van smaak wordt, en op dit moment wijst alles naar de Antec, omdat die ook nog eens modulair is, wat de Tagan niet is...

Ik weet het niet. 8)7 Zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF5
  • Laatst online: 05-08 19:01
Jullie zitten nu allemaal wel te praten over wat is de zwaarste voeding :P
Maar ik heb ff een tegenovergesteld vraagje.

Ik zoek naar een lichte voeding voor mn linux server die nu een PII 233 is. Die heeft niet zoveel nodig. Ik mag van mijn pa alleen een servertje 24/7 draaien als ik uitreken hoeveel het kost kwa enerie.

Hij was laaiend toen ie de energierekening omhoog zag gaan nadat ik mijn pc dan maar 24/7 aan liet :P

Dus ik zoek naar een heel zuinige voeding... :S Enige aanknooppunten waar ik kan beginnen met zoeken?

Mvg,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ook hier eens zien:
http://www.80plus.org/suppliers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb eeb vraag over mijn voeding;

Bestec

Model: ATX-300-12Z Rev.: BC

Input: 100-127v~7A , 200-240~4.A 50/60mhz

Output: +12v /19A -12v /0.8A
+5v /30A +5.v /2A
+3.3v /28A

+5v & +3.3v 180w max.
+5v & +12v 288w max

Mijn vraag is nu, trekt deze voeding een 6800 GS/GT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penetreerbeer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-07 22:10
Zal dit bij elkaar passen?

Systeem:
Athlon 64 3500+ venice
Asrock 939dual-sata2
XFX Geforce 7800GT Extreme Lite 512MB
OCZ Value memory 2*512MB pc3200
2*250GB harde schijven (1*maxtor + 1*WD)
BenQ DW1650
Wireless Lan pci kaart
2*120mm fan + 2*ccfl

Voeding:
Cooler Master Extreme Power 380 Watt ActivePFC, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins
Hij zegt op de site dat hij 10A+15A op de 12v lijn kan geven.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik heb hier een Enermax EG465AX-VE(G)(FMA), 433watt vermogen, deze heeft een 20 pins ATX connector en een losse 4pins 12V stekker. (ATX 2.03 standaard)
Nu wil ik op korte termijn mijn pc gaan upgraden naar een AMD Athlon64 x2 3800 (@2400 als het meezit), Radeon x1900XT, 1 a 2 gig ram, 2xHDD (van mijn oude pc), 1xdvd-rw.
Komt misschien nog een DVB-T kaartje bij (kpn digitale tv) en zo goed als zeker een Creative X-Fi.

De kans dat er een hdd bij komt is zeer klein, ik ga zeer waarschijnlijk beide schijven vervangen door 1 schijf.

Nou verwacht ik niet zozeer dat deze voeding het niet trekt, maar meer of hij wel het moederbord kan voeden. Het probleem zit hem in de 24pins connector, welke deze voeding dus niet heeft.
Is dit een probleem? Of is dit op te lossen?
Het scheelt nogal of ik wel of niet een voeding moet kopen (90 euro..)
PS. Er zit een AUX connector op, misschien kan ik hier iets mee?

edit:
Volgens mij heb ik het gevonden: 20 > 24 pins converter + molex naar pci-e converter (samen 7 euro)
http://www.sirtec.com/products.php#accessory en daar onderin staan ze.
Er werd opgemerkt dat er genoeg vermogen over de +12volts lijn moet kunnen, maar volgens mij is dat geen probleem:
+12V 33A
+5V 44A
+3.3 38A
Met een max van 220watt over 3.3v en 5V samen.

[ Voor 22% gewijzigd door nhimf op 04-02-2006 20:39 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik heb een Tagan 480watt, die ik nu een jaar gebruik. En ineens wil mijn pc hier niet meer mee opstarten. Maximale dat ik eruit krijg is 10.8V op de 12V lijn. De 5V is wel goed, die is 5.4V. Wat is hier mee aan de hand?

* ephymerous vraagt zich af als dit de oorzaak is van het feit dat de pc niet meer start?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Haranaka schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:06:
[....]
Wat is de best voeding voor mijn situatie?
een zware voeding is idd overbodig (neem 350watt oid), ga vooral voor een betrouwbare, dus de betere merken.
dan zit je voor zo'n systeem altijd wel goed.

bijvoorbeeld:
-Cooler Master RS-350-AMSP Real Power, 350W (ATX)

deze prefereer ik boven de Extreme Power serie, realpower is gewoon een duurzamere serie.

[ Voor 15% gewijzigd door duncanvdlinden op 05-02-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nhimf schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 17:49:
edit:
Volgens mij heb ik het gevonden: 20 > 24 pins converter + molex naar pci-e converter (samen 7 euro)
http://www.sirtec.com/products.php#accessory en daar onderin staan ze.
Er werd opgemerkt dat er genoeg vermogen over de +12volts lijn moet kunnen, maar volgens mij is dat geen probleem:
+12V 33A
+5V 44A
+3.3 38A
Met een max van 220watt over 3.3v en 5V samen.
Verloopstukjes zijn inderdaad een goedkope oplossing. Voeding lijkt me verder nog wel toereikend.
ephymerous schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:37:
Ik heb een Tagan 480watt, die ik nu een jaar gebruik. En ineens wil mijn pc hier niet meer mee opstarten. Maximale dat ik eruit krijg is 10.8V op de 12V lijn. De 5V is wel goed, die is 5.4V. Wat is hier mee aan de hand?

* ephymerous vraagt zich af als dit de oorzaak is van het feit dat de pc niet meer start?
Het te lage voltage op de 12V lijn misschien? Nagemeten met multimeter. Indien dit niet is door een overbelasting, kan je dan toch stellen dat er iets mis is met de voeding, en kan je eventueel RMA-en.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Ik ben opzoek naar een nieuwe voeding en hoop dat iemand mij via deze thread opweg kan helpen.
De eisen waar de voeding aan moet voldoen is :
  • Stil zijn (belangrijk punt)
  • Genoeg wattage kunnen leveren
  • Moet mee kunnen met de toekomst
  • Energie besparend
  • Fan moet aan de achterkant zitten, dus lucht uit de kast blazen.
Ik heb op het moment zo'n standaard dell voeding maar begint steeds meer kabaal te maken. De eigenschappen van de huidige voeding is 20+4 pins stekker en heeft volgens mij een wattage van 275/350.
  • P4 processor 2800Mhz @ 533FSB
  • Ati 9700
  • 2x HD 120 / 250
  • 1x USB adapter (soms meer)
Ik zelf dacht aan een coolmaster 380W omdat ik redelijk goede berichten hierover hoor, maar echt meer verstand hierover heb ik niet. Qtek is geloof ik een afradertje wil ik kunnen slapen :9~ dus die valt direct dan af.

Prijs wil ik onder de 40 euro houden.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment heb ik:
P4 3,2ht
1 Gb aan intern geheugen,
2 * 160 GB wd hd (geen SATA),
ND 2510 DVD brander,
Lg 16* DVD speler.
Geforce FX 5700ve 256 mb
Gigabyte mobo. (Het is een fujitsu siemens scaleo)
En een 300 WATT (Geen idee welk merk) voeding.

Ik heb een asus v9999 td gekocht (6800 128 mb ddr) Maar ik ben een beetje bang Dat mijn voeding het niet meer trekt.

Ik kan nergens op internet vinden hoeveel stroom mijn vid.kaart verbruikt (Ik krijg hem morgen)
http://www.asus.com/produ...3=3&model=257&modelmenu=1
Maar ik zag een paar voedingen van rond de 400 watt, dat zou toch wel genoeg moeten zijn?
Ik zag een chieftec, een asus en een coolermaster.
Zijn dit alledrie goeie merken??

Waarom is het verschil in prijs zo groot tussen de extreme power en de active van coolermaster??
http://www.paradigit.nl/pdf/10009213v.htm
http://www.paradigit.nl/pdf/10009214v.htm

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 09:46

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Hoogst waarschijnlijk heb ik een nieuwe voeding nodig, weet het niet zeker, ik heb een kleine upgrade uitgevoerd op mijn pc.

- Asus Mobo A7V8X -E deluxe
- Amd Athlon XP2800
- Geheugen is: 2x 512 wordt ==> + 1x 1GB ddr pc3200 (extra)
- Video is: ATI Radeon9800 wordt ==> GForce 6800GT 128MB (heeft molex nodig)
- dvd / dvd Rw
- 2 IDE HD
- 1 S-ATA HD
- Soundblaster Audigy 4
- Raid pci kaart
- 4 case fan's.

Momenteel draait alles op een enermax 350watt...

[ Voor 7% gewijzigd door Super_Grover op 06-02-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-08 10:48
Een vraagje van onze Martijn:

Ik wilde een koffermod gaan doen en ik zit heel erg op eeen budget. Ik heb geen geld voor nieuwe voedingen, etc, ik kan alleen moederbord/processor/geheugen aanschaffen. Dat is verder geen probleem, maar de oude voeding die ik wilde gebruiken heeft geen 4pin stroomadapter voor de nieuwe moederborden. Werkt het ook zonder?

Ik wilde niet meer dan een Sempron 2600, 256MB Ram en onboard video gebruiken. Verder zit er dan ook alleen maar 1 harddisk en een draadloos kaart aan. Geen cd, floppy, etc.

Mijn voeding heeft de volgende ampères:

3.3V --> 16A
5V --> 25A
12V --> 13A

Kan 'ie het trekken zonder 4pin-aansluiting? Is het genoeg voor een Sempron 2600? Adapters zijn hier niet te vinden in de winkels, en ik heb ook geen zin om er zelf eentje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 01:08
Ik wil binnenkort mijn systeem upgraden naar het volgende:

Processor: AMD Athlon 64 3700+ San Diego (S939, 2,2GHz, 1MB)
Mobo:Asrock 939Dual-SATA2
HDD: WD 60GB ATA (later waarschijnlijk nog een 100-200GB erbij/in de plaats)
Videokaart: GeForce 6800GS (eventueel iets soortgelijks, maar deze keuze staat redelijk vast)
CD/DVD-devices: 1x LG DVD +/- R(W), 1x AOpen CD brander/lezer
Geheugen: 2x256MB ram PC???? (sorry, maar dit weet ik niet precies, als dat een groot probleem is zal ik dat opzoeken)

Op het moment heb ik een voeding die dit systeem niet zal trekken, dus moet ik een nieuwe kopen. Bij de MyCom zag ik de volgende voeding: Cooler Master eXtreme Power ATX, 430W voor 39,95 euro. Is dit een goede keus of raden jullie me dit af? Heb ik dingen over het hoofd gezien of dom gedaan, vertel het me...

EDIT: Ik wil nog wel wat ruimte overhouden om m'n geheugen te upgraden (naar 2x512) en dus misschien een tweede HDD erin te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door Brasher op 06-02-2006 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Laatst online: 07-09 12:43
kent iemand deze voeding??

Hiper HPU-4K580, 580W (ATX 2.2/BTX)

is dit een goede en stille voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xe0n
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 23:38

Xe0n

^ Me

ik zit net sensors te bekijken op mijn debian bak (zonder gui)

en hij geeft me dit terug

Debian:~# sensors
it8712-isa-0290
Adapter: ISA adapter
VCore 1: +1.39 V (min = +1.42 V, max = +1.57 V) ALARM
VCore 2: +0.00 V (min = +2.40 V, max = +2.61 V) ALARM
+3.3V: +6.62 V (min = +3.14 V, max = +3.46 V) ALARM
+5V: +4.97 V (min = +4.76 V, max = +5.24 V)
+12V: +11.65 V (min = +11.39 V, max = +12.61 V)
-12V: -4.41 V (min = -12.63 V, max = -11.41 V) ALARM
-5V: -13.64 V (min = -5.26 V, max = -4.77 V) ALARM
Stdby: +4.95 V (min = +4.76 V, max = +5.24 V)
VBat: +3.02 V
fan1: 2250 RPM (min = 0 RPM, div = 8)
fan2: 2033 RPM (min = 664 RPM, div = 8)
fan3: 4821 RPM (min = 664 RPM, div = 8)
M/B Temp: +23°C (low = +15°C, high = +40°C) sensor = thermistor
CPU Temp: +30°C (low = +15°C, high = +45°C) sensor = thermistor
Temp3: +51°C (low = +15°C, high = +45°C) sensor = thermistor ALARM

Er staat wel een hoop ALARM he, nu weet ik dat Temp3 niet klopt want die gaat van -3 naar +51.
Maar om de rest doet ik me wel een beetje zorgen maken of maak ik me zorgen om niets? Ik heb een socket 754 moederboord met nforce 4, sempron 64 2500, en 4 hardeschijven. Dit alles is aangesloten op een 380 wat voeding van Coolermaster.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 22:19
MIjn server begint een beetje instabiel te worden (hij loopt vast en reageert nergens meer op) en ik verdenk mijn voeding ervan.. Volgens mij mag deze sowieso wel eens een update krijgen.
Er zit een Chieftec 350W voeding in, 7 harddisks (Seagate 2x120GB, 2x160GGB, 200GB, 300GB en Hitachi 80GB voor zover het uitmaakt), Asus a7n8x mobo, amd athlon xp 1800, 512 mb geheugen, prutsvideokaartje.
Wat voor een voeding (vooral met hoeveel vermogen) is aan te raden voor deze bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coktatli
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-08 16:45
Ik heb de laatste paar weken problemen met me pc, want hij start steeds opnieuw op (ik denk problemen met me voeding maar weet niet zeker).

Specs PC:
- AMD Athlon Barton 2600+
- Asus moederbord a7v8x -x
- Lite-on 16x DVD writer
- DVD speler
- Maxtor 250gb ATA hardeschijf
- 2x 512mb pc2700 intern geheugen
- Winfast ti4800se videokaart (zalman v700 koeling erop)
- Qtec voeding ATX-350

Speedfan gegevens:
http://img148.imageshack.us/img148/6710/13no.jpg

Moet ik een nieuwe voeding halen of zit me probleem ergens anders?

Alvast bedankt voor jullie reacties :)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.