Compatabiliteitsprobleem PSU: Antec NeoHE series

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:01
Het betreft hier de nieuwste voedingslijn van Antec: de NeoHE series.
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/NeoHE_back.jpg

Deze voeding is leverbaar in verschillende uitvoeringen: 380/430/500/550 Watt

Op de site van antec is er meer uitgebreidere informatie

Op verschillende sites / forums is er te lezen dat deze nieuwe serie een compatabiliteits probleem heeft met verscheidene moederborden, voornamelijk ASUS moederborden. Er zijn verschillende problemen bekend: na een paar uur uitschakelen, na 20 - 30 sec uitschakelen, totaal niets doen behalve de power led laten branden.

Zoals je het mischien al kunt raden:

Ik heb er een gekocht.
(NEOHE 550), (ja stom ik weet het, research doen voor je koopt blablabla). Je doet het 1x niet en je wordt meteen genaaid gaat meteen de fout in.

Ik wilde eerst proberen een Asus moederbordje hieraan te hangen, die de laatste tijd nogal wat problemen geeft nadat er een CRT op was gevallen 8)7. Maar daar hebben we het niet over.

Ik had mezelf voorgenomen om een nieuw Asus bordje (A8N series) te gaan kopen en de voeding dan hiervoor te gaan gebruiken. Echter dit is volgens verscheidene fora NIET verstandig, omdat ~80 % van de gevallen met een dergelijke combinatie NIET of niet goed zal werken. Het plan is nu gewijzigd naar het kopen van een MSI bordje met dezelfde mogelijkheden.

Wat ik nu graag wil weten is of mensen deze voeding ook hebben en of deze ook problemen ondervinden icm met andere moederborden (Met name de MSI K8N SLI-F).

Genoemde "Andere Fora":http://www.ocforums.com/s...referrerid=61021&t=434570
http://www.hardforum.com/...php?t=970367&page=1&pp=20

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

Lees de postscripts in deze SPCR review maar eens van de NeoHE.

http://silentpcreview.com/article273-page5.html

Ik zou niet je mobo keuze laten leiden door een PSU. Antec is over
het algemeen een goed merk maar ze hebben imho de plank volledig
mis geslagen met de NeoHE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Die had ik inderdaad al gezien, maar uiteraard pas nadat ik 'm al gekocht had. Nu ik hem al heb ga ik maar is kijken of ik er niet gewoon een goed mobo bij kan vinden. Bovendien maakt het mij in principe niet zoveel uit welk merk mobo ik heb, zolang 't toch een vrij bekend / A merk is. IMO valt MSI daar wel onder. Vandaar dat ik evt werkende combinaties van mensen zou willen horen.

Ik weet niet precies hoe het zit met terugbrengen van dingen bij PC-Zaak, maar als ik het goed lees op hun site lukt dat niet...

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119772

Ik wil perse de Asus A8N32 sli Deluxe met die heatpipe koeling, dus ik had m'n NeoHE order gecanceled. tKan toch niet zo zijn dat een top mobo moet wijken voor een halfgare psu ?

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 119772 op 28-01-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
Nou, IMO is dat ook niet het geval, ik zou dus een MSI pakken ipv een ASUS. Wat mij betreft is dat niet van goed naar slecht omzetten.

Bovendien is het eigenlijk een halfgare mobo, omdat die zich niet aan de standaarden heeft gehouden, zoals men zegt op hardforum.com forums.

Ik ga zo toch maar even bellen met PC Zaak, vragen of ze hem evt terug willen nemen ( vind het eigenlijk toch ook wel schandalig). Als ze hem gewoon terug willen nemen, dan is er verder voor mij niks meer aan de hand..

EDIT: net geprobeerd te bellen, en ze zijn gesloten zaterdags 8)7.. wordt dus even wachten.. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door --WaaZaa-- op 28-01-2006 14:41 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2038

Fijn dat je achteraf achter dit soort dingen komt!

Ik heb vorige week de Antec P-150 gekocht met daarbij automatisch de NeoHE 430. Ook m'n nieuwe moederbordje Asus A7N8X-XE gekocht en de hele reutemeteut erbij. Niks werkt! De fans spinnen 1 seconde en daarna is het dood. De winkel, www.empc.nl, wil me niet verder helpen naar een werkende oplossing omdat de PSU in principe goed is. Daar koop ik dus ook nooit meer iets! Een beetje klantgerichtheid door een vervangende voeding te fixen is er blijkbaar niet bij!

Ik heb nu Antec een mailtje gestuurd. Kijken wat die zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 21:15
Ik had voor een neef van mij ook een systeem samengesteld met de Antec NeoHE 430 watt.
Het was 1 groot drama in combinatie met de Asus P5LD2. Gelukkig vond ik deze topic op Tweakers en heb de computerzaak kunnen overtuigen dat de voeding niet goed was. Heb ze gewoon een link gedaan van dit topic :P Binnen 10 minuten RMA geaccepteerd. Dus goede tip voor de mensen die ook problemen hebben.

De computer van mijn neef ging op de raarste momenten hangen in Windows en wou soms helemaal niet meer booten. Voeding is nu vervangen door een Tagan TG430-U15 430 Watt en de pc lijkt wel 10x zo snel. Echt je gelooft je ogen niet. Wat een waardeloze voeding die Antec.

Niet kopen dus deze NeoHE serie als je een Asus bord hebt :r

[ Voor 12% gewijzigd door Roger_Rabbit op 20-04-2006 21:23 ]

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

Anoniem: 61820

Anoniem: 2038 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 12:21:
Ik heb nu Antec een mailtje gestuurd. Kijken wat die zeggen...
en nog iets gehoord?
Pagina: 1