Nee, de een (Symantec) is speciaal gericht op bedrijven, en de ander (Norton) is gericht op thuisgebruikers. Het zijn inderdaad verschillende producten, of dat ook qua engine geldt weet ik niet. Overigens is Norton sinds versie 2007 wel sterk verbeterd, en ook de aankomende Norton 360 2.0 schijnt nog lichter te zijn dan NOD32 3.0.Techneut schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:47:
[...]
Wat is het verschil? Symantec is al sinds jaar en dag eigenaar van Norton. Heb zelf nog eentje liggen van 2004 genaamd Symantec-Norton. Na aankoop nieuwe PC niet opnieuw geïnstalleerd.
Levert Symantec dan nu twee verschilllende producten, één enkel onder eigen naam zonder merknaam Norton en één met de oude naam Norton, en dan tevens met zo'n gigantisch groot verschil in kwaliteit?
Avira.pm1 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:33:
korte vraag misschien een poll over houden:
Avast ?
AVG ?
AVIRA ?
3 gratis virusscanner welke is de beste en waarom ?
wie gebruikt welke en is er tevreden van ?
Betrouwbaar, updates, geen gezeur.
Nee, AVG, ook betrouwbaar, gratis, om de 3 dagen updates, nog nooit problemen mee gehad
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Verwijderd
Weet iemand of het mogelijk is om AVG als 'on-demand' scanner te gebruiken - dus niet dat er live gescanned word op de achtergrond ('active protection')?
AntiVir tweede en AVG vijfde bij virustest AV-Comparatives
Geplaatst door redactie op 11 Maart 2008 - 10:10
http://www.gratissoftware...virustest+AV+Comparatives
Het Duitse bedrijf AV-Comparatives test verscheidene keren per jaar de prestaties van anti-virus software. De vrij onbekende Tsjechische anti-virus oplossing AEC Trustport komt ditmaal als beste uit de test. AntiVir is tweede en AVG vijfde. Voor bijvoorbeeld gevestigde namen als Symantec en McAfee.
Er zijn tientallen anti-virus programma's op de markt maar welke is nu het beste? Het Duitse AV-Comparatives test vier keer per jaar de prestaties van de virusscanners. De uitslagen van de test van februari zijn inmiddels bekend. Hierin een verrassing: het Tsjechische AEC Trustport komt als beste uit de bus, nadat de laatste keren G Data's AVK had gewonnen. AntiVir doet het wederom goed met een tweede plek. Een lijstje met de scores (100% is de volmaakte score):
1. AEC Trustport 99,8%
2. Avira AntiVir Premium 99,6%
3. G Data AVK 99,5%
4. Kaspersky 98,3%
5. AVG Anti-Malware 98,1%
6. NOD32 & Symantec Norton Anti-Virus 97,7%
8. Alwil avast! Professional 97,6%
9. Microworld eScan & F-Secure 97,5%
11. Sophos 96,6%
12. BitDefender 96,5%
13. McAfee 94,9%
14. Norman 94,2%
15. Microsoft OneCare 93,9%
16. VirusBlokAda 87,7%
Bron: AV-Comparatives
Omdat alle scores vrij dicht bij elkaar liggen heeft AV-Comparatives categorieën opgesteld. De beste is Advanced+ met een score van boven de 97%. Advanced is tussen de 93% en 97% en Standard is tussen de 87% en 93%. Hieruit blijkt dus dat de eerste negen van de lijst uitstekend te noemen zijn (Advanced+), maar ook de nummers 11 tot en met 15 zijn gewoon goed (Advanced). U hoeft dus niet gelijk van virusscanner te wisselen als uw anti-virus programma iets minder presteert deze keer.
Opvallend is wederom dat de gratis software het zo goed doet. Weliswaar heeft AV-Comparatives de betaalde varianten van AntiVir, AVG en avast! (de drie bedrijven die gratis anti-virus software aan consumenten leveren) getest, maar deze gebruiken dezelfde scan-engine als de gratis versies. Wel hebben ze vaak nog een extra anti-malware component in de betaalde versie ingebouwd, die de prestaties wat verhoogt. AVG biedt echter zijn anti-spyware oplossing (die geïntegreerd is in de betaalde versie) ook als losse download gratis aan: AVG Anti-Spyware Free is zo een mooie aanvulling op AVG Anti-Virus Free. De gratis spywareverwijderaar van AVG geeft alleen geen realtime bescherming (u moet dus handmatig scannen). De gratis virusscanner van AVG natuurlijk wel.
Geplaatst door redactie op 11 Maart 2008 - 10:10
http://www.gratissoftware...virustest+AV+Comparatives
Het Duitse bedrijf AV-Comparatives test verscheidene keren per jaar de prestaties van anti-virus software. De vrij onbekende Tsjechische anti-virus oplossing AEC Trustport komt ditmaal als beste uit de test. AntiVir is tweede en AVG vijfde. Voor bijvoorbeeld gevestigde namen als Symantec en McAfee.
Er zijn tientallen anti-virus programma's op de markt maar welke is nu het beste? Het Duitse AV-Comparatives test vier keer per jaar de prestaties van de virusscanners. De uitslagen van de test van februari zijn inmiddels bekend. Hierin een verrassing: het Tsjechische AEC Trustport komt als beste uit de bus, nadat de laatste keren G Data's AVK had gewonnen. AntiVir doet het wederom goed met een tweede plek. Een lijstje met de scores (100% is de volmaakte score):
1. AEC Trustport 99,8%
2. Avira AntiVir Premium 99,6%
3. G Data AVK 99,5%
4. Kaspersky 98,3%
5. AVG Anti-Malware 98,1%
6. NOD32 & Symantec Norton Anti-Virus 97,7%
8. Alwil avast! Professional 97,6%
9. Microworld eScan & F-Secure 97,5%
11. Sophos 96,6%
12. BitDefender 96,5%
13. McAfee 94,9%
14. Norman 94,2%
15. Microsoft OneCare 93,9%
16. VirusBlokAda 87,7%
Bron: AV-Comparatives
Omdat alle scores vrij dicht bij elkaar liggen heeft AV-Comparatives categorieën opgesteld. De beste is Advanced+ met een score van boven de 97%. Advanced is tussen de 93% en 97% en Standard is tussen de 87% en 93%. Hieruit blijkt dus dat de eerste negen van de lijst uitstekend te noemen zijn (Advanced+), maar ook de nummers 11 tot en met 15 zijn gewoon goed (Advanced). U hoeft dus niet gelijk van virusscanner te wisselen als uw anti-virus programma iets minder presteert deze keer.
Opvallend is wederom dat de gratis software het zo goed doet. Weliswaar heeft AV-Comparatives de betaalde varianten van AntiVir, AVG en avast! (de drie bedrijven die gratis anti-virus software aan consumenten leveren) getest, maar deze gebruiken dezelfde scan-engine als de gratis versies. Wel hebben ze vaak nog een extra anti-malware component in de betaalde versie ingebouwd, die de prestaties wat verhoogt. AVG biedt echter zijn anti-spyware oplossing (die geïntegreerd is in de betaalde versie) ook als losse download gratis aan: AVG Anti-Spyware Free is zo een mooie aanvulling op AVG Anti-Virus Free. De gratis spywareverwijderaar van AVG geeft alleen geen realtime bescherming (u moet dus handmatig scannen). De gratis virusscanner van AVG natuurlijk wel.
ik blijf toch nog bij NOD32, hij is gewoon zo lekker licht op je pc. + hij scant heeeel goed
Verwijderd
http://www.av-comparatives.org/Haaglander schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 13:17:
AntiVir tweede en AVG vijfde bij virustest AV-Comparatives
hebben toch iets heeeeeel anders te melden
Verwijderd
Heb een trial gebruikt van norton protection center en ik was daar super content van!!! Prachtige interface, ... Alleen lijkt het mij redelijk nutteloos om hier 70 euro voor te betalen (licentie van 2 jaar) als je zonder moeite aan een versie van nod32 antivirus 3.0 kan geraken ...
Trouwens welk is het beste om op je pc te hebben? NOD32 antivirus of smart security
of de combinatie daarvan?
Trouwens welk is het beste om op je pc te hebben? NOD32 antivirus of smart security
of de combinatie daarvan?
Verwijderd
Wie doet dat dan? 
Lees nog is wat ie schrijft.. zo ingewikkeld is dat vlaams niet.
Lees nog is wat ie schrijft.. zo ingewikkeld is dat vlaams niet.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 16:23 ]
AV-Test.org beoordeelt virusscanners: AntiVir presteert weer uitstekend
gratissoftware.nl, 17 Maart 2008 - 14:18
Net als AV-Comparatives test het eveneens Duitse AV-Test.org een paar keer per jaar anti-virus software op hun accuratesse en enkele andere kenmerken. Meerdere virusscanners komen goed uit de bus.
AV-Test.org beoordeelt de anti-virus software op een aantal aspecten. De herkenning van malware en spyware zijn natuurlijk de belangrijkste, maar ook de belasting van het systeem, de responstijd voor het uitbrengen van updates, proactieve detectie van nieuwe virussen, aantal vals positieven, detectie van rootkits en het verwijderen van malware worden meegenomen in de test. Security.nl zet de resultaten op een rijtje.
Wij geven uit elke categorie de belangrijkste uitslagen weer. Wij vermelden sowieso de resultaten van AVG, AntiVir en avast! (waarvan hier de betaalde - iets uitgebreidere - varianten getest werden en niet de gratis scanners) en Norton en McAfee (die nog altijd door heel veel mensen gebruikt worden). Verder per categorie de top vijf of alle producten die met ++ (uitstekend) beoordeeld werden.
Zie: http://www.gratissoftware...presteert+weer+uitstekend
De detectie van met name AntiVir is weer uitmuntend. Het Duitse anti-virusprogramma doet het ook in bijna alle andere categorieën goed. Norton heeft een iets mindere detectiegraad, maar scoort wat beter op het verwijderen van malware en heeft minder vals positieven. De opsporing van AVG en avast! is goed te noemen, maar beide virusscanners zijn minder goed in het detecteren van nieuwe, onbekende virussen en het verwijderen van malware. McAfee is een vrij gemiddeld anti-virus product, zo blijkt uit de meeste tests.
Net als AV-Comparatives test het eveneens Duitse AV-Test.org een paar keer per jaar anti-virus software op hun accuratesse en enkele andere kenmerken. Meerdere virusscanners komen goed uit de bus.
AV-Test.org beoordeelt de anti-virus software op een aantal aspecten. De herkenning van malware en spyware zijn natuurlijk de belangrijkste, maar ook de belasting van het systeem, de responstijd voor het uitbrengen van updates, proactieve detectie van nieuwe virussen, aantal vals positieven, detectie van rootkits en het verwijderen van malware worden meegenomen in de test. Security.nl zet de resultaten op een rijtje.
Wij geven uit elke categorie de belangrijkste uitslagen weer. Wij vermelden sowieso de resultaten van AVG, AntiVir en avast! (waarvan hier de betaalde - iets uitgebreidere - varianten getest werden en niet de gratis scanners) en Norton en McAfee (die nog altijd door heel veel mensen gebruikt worden). Verder per categorie de top vijf of alle producten die met ++ (uitstekend) beoordeeld werden.
De detectie van met name AntiVir is weer uitmuntend. Het Duitse anti-virusprogramma doet het ook in bijna alle andere categorieën goed. Norton heeft een iets mindere detectiegraad, maar scoort wat beter op het verwijderen van malware en heeft minder vals positieven. De opsporing van AVG en avast! is goed te noemen, maar beide virusscanners zijn minder goed in het detecteren van nieuwe, onbekende virussen en het verwijderen van malware. McAfee is een vrij gemiddeld anti-virus product, zo blijkt uit de meeste tests.
Verwijderd
Ik snap niet dat AV-Comparatives en av test.org norton hoog scoort terwijl ik vaak lees en hoor dat norton erg slecht is.
Ik kan nergens op de site van av test.org vinden welke versies van de producten die gebruikt zijn. Weet iemand waar ik die kan vinden?
Ik kan nergens op de site van av test.org vinden welke versies van de producten die gebruikt zijn. Weet iemand waar ik die kan vinden?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2008 13:25 ]
Nee, maar ik heb eigenlijk nog NOOIT een goed werkende versie van Norton gezien...Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:16:
Ik snap niet dat AV-Comparatives en av test.org norton hoog scoort terwijl ik vaak lees en hoor dat norton erg slecht is.
Vaak zijn er verschillende problemen, ofwel wordt de PC enorm vertraagd, ofwel zitten er toch nog veel virussen op het systeem, ofwel blokkeert het veel te veel, zodat je niet meer kan surfen, ofwel valt het niet meer te verwijderen van je systeem...
En dan de vele Mac gebruikers met Norton, waar het pakket ook meer om zeep helpt dan dat het goed doet.
Ik zou dit pakket nooit op mijn systeem willen hebben...
PS: Misschien dat er met de laatste versie verbeteringen zijn, maar zoals ik al zei, ik heb het niet op m'n systeem, dus wie ben ik om daar eigenlijk veel over te zeggen...
Verwijderd
Ik heb altijd een norton pakket gehad. Vorig jaar heb ik het antivirus/firewall pakket van kaspersky geprobeerd. Wat ik ook deed ik kreeg met dat pakket steam spellen niet aan de praat. Elke keer werd het geblokkeerd. Met norton heb ik nooit problemen gehad.
Aangezien mijn norton abonnement binnenkort verkoopt ben ik op zoek naar een goed pakket.
Aangezien mijn norton abonnement binnenkort verkoopt ben ik op zoek naar een goed pakket.
Dan verzuim je ongetwijfeld iets in de firewall m.b.t. het toegang verlenen via de firewall.
Kaspersky is gewoon een goed pakket.
Kaspersky is gewoon een goed pakket.
Verwijderd
Ik heb serieus elke mogelijkheid geprobeerd. Ik heb op dit forum alsmede op vele andere fora mijn vraag gesteld. Niemand wist het antwoord.
Geweldig om te lezenHaaglander schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 07:15:
AV-Test.org beoordeelt virusscanners: AntiVir presteert weer uitstekend
Op Ebay.de:
Norton Internet Security 2008 1 User UpG + Antibot 1.1 Preis: EUR 23,50 inkl. MwSt.
De Keysleutel is niet taal gebonden.
Op mijn computer NIS08-NL+Antibot-Duits.
In Nederland hebben ze geen 1 User, waarom niet???????
Norton Internet Security 2008 1 User UpG + Antibot 1.1 Preis: EUR 23,50 inkl. MwSt.
De Keysleutel is niet taal gebonden.
Op mijn computer NIS08-NL+Antibot-Duits.
In Nederland hebben ze geen 1 User, waarom niet???????
(iig) in Nederland mag je tegenwoordig je Norton-aanschaf op 3 pc's installeren, voor het zelfde bedrag als wat je vorig jaar voor een 1-user-licentie betaalde. De licentie gaat wel in op het moment dat je de boel op de eerste pc installeert, uiteraard.
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
ik gebruikte vroeger BullGuard ben daar zeer tevreden over update zeker 4 maal per dag gemiddelt
alleen de support is niet in het nederlands
nu ja het is tijd voor veranderig ben nu Kaspersky Internet Security 7.0 aan het testen veel mogelijk heden. me vraag is, kan er mij iemand een reden geven om dit programma niet te kopen
gelieve niet te vergelijken met de free scanners
alleen de support is niet in het nederlands
nu ja het is tijd voor veranderig ben nu Kaspersky Internet Security 7.0 aan het testen veel mogelijk heden. me vraag is, kan er mij iemand een reden geven om dit programma niet te kopen
gelieve niet te vergelijken met de free scanners
Verwijderd
Tenzij het de bedoeling is: G DATA gebruikt 2 scanners tegelijk, maar die zijn door de developers perfect in 1 geheel geïntegtreerd (gelukkig zonder dubbele systeembelasting!) Daarom scoort G DATA ook elke keer zo hoog qua malware detectie en response tijd.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:57:
Twee pakketten naast elkaar draaien is vragen om problemen.
Zoiets als G DATA (of F-Secure, etc.) valt dan ook niet onder de noemer "twee pakketten"
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Verwijderd
Ik heb even Avira geïnstalleerd en nu een paar dagen geprobeerd, maar eh...

Dit vraagt ie dus na elke update (iedere dag). Wat is dit voor onzin? Is dit normaal bij Avira, want als dat zo is dat is het imo maar een knap waardeloze virusscanner en gaat ie er per direct weer af.

Dit vraagt ie dus na elke update (iedere dag). Wat is dit voor onzin? Is dit normaal bij Avira, want als dat zo is dat is het imo maar een knap waardeloze virusscanner en gaat ie er per direct weer af.
Nee dit is zeker niet normaal hoor. Ik gebruik Avira al jarenlang en deze melding kun je hooguit 1 keer tegenkomen, maar is zeker niet gebruikelijk.
Even een vraagje. Ik werk altijd zonder virusscanner. (surf op veilige sites en krijg geen mailspams)
1x in de 3-4 maanden installeer ik een scanner om te controlleren of ik nog steeds virusvrij ben.
Wat voor scanner is dan het meest ideaalst? Moet er dan 1 hebben die zeer goed scant en die bij verwijdering geen software- en registertroep achterlaat. De snelheid van de scanner maakt dan niks uit en het geheugengebruik ook niet. Gebruik xp en xp 64bit.
1x in de 3-4 maanden installeer ik een scanner om te controlleren of ik nog steeds virusvrij ben.
Wat voor scanner is dan het meest ideaalst? Moet er dan 1 hebben die zeer goed scant en die bij verwijdering geen software- en registertroep achterlaat. De snelheid van de scanner maakt dan niks uit en het geheugengebruik ook niet. Gebruik xp en xp 64bit.
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 17:17
Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod
01000010 01101111 01110010
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Waarom laat je de scanner niet gewoon staan en enable je alleen de on demand scanner? Dan hoef je bij jouw aanpak niet elke keer opnieuw te installeren en zat je toch altijd een up 2 date scanner paraat hebben voor het moment dat jij bepaalt te willen scannen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Ik krijg ondertussen geen meldingen meer, maar dat is ook niet zo vreemd:objectief2 schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 21:15:
Nee dit is zeker niet normaal hoor. Ik gebruik Avira al jarenlang en deze melding kun je hooguit 1 keer tegenkomen, maar is zeker niet gebruikelijk.
Due to the large number of people upgrading to version 8, the update servers are very busy, so some delays are expected.
The best time for updating is late at night/early morning German time, when the servers are less busy.
Cheers,
Steve

Er komen dus in het geheel geen updates meer binnen hier...
Zelfde hier, update servers van avira zijn al dagen onbereikbaar.
edit : toevallig na deze post begint het boeltje weer te lopen
edit : toevallig na deze post begint het boeltje weer te lopen
[ Voor 35% gewijzigd door KaMiKaZe op 16-04-2008 17:08 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Verwijderd
Vandaag de update voor AVG binnen gehaald. Prepare for AVG 8.
Ben benieuwd wat voor nieuwigheid die met zich mee brengt.
Ben benieuwd wat voor nieuwigheid die met zich mee brengt.
Ik hoor van iedereen dat NOD32 zo lekker licht draait, maar bij mij niet hoor
. Ik heb dat de scanner de hele tijd automatisch scant en daardoor 100% cpu zuigt. Enige idee wat ik verkeerd doe? (specs in sig)
Verwijderd
Ik heb precies dezelfde laptop als jij Aloys en hier heb ik nul CPU voor NOD32 terwijl ik dit bericht tik...
Ik krijg mijn cpu alleen op 0% wanneer ik de realtime scan uitzet, maar eigenlijk wil ik die juist wel aan.
Ik wil graag dat alleen nieuwe bestanden en aangepaste bestanden worden gecheckt. Dat moet kunnen volgens vele mensen op internet (alleen bij een nieuwe update gaat nod32 weer alles opnieuw scannen). Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ik wil graag dat alleen nieuwe bestanden en aangepaste bestanden worden gecheckt. Dat moet kunnen volgens vele mensen op internet (alleen bij een nieuwe update gaat nod32 weer alles opnieuw scannen). Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Gebruik al jaren AVAST FREE EDITION, dit omdat hij gratis is ( Duh ) en omdat hij niet zo zwaar is en er best goed uitziet. Vind AVG zo kleurtjes achtig...niet mijn ding. Verder best vaak updates, soms wel twee keer per dag. Doet eigenlijk vanalles automatisch, dat bevalt me wel. Draait op de achtergrond en je merkt het nooit. Totdat er een virus komt dan krijg je melding en alles is weer opgelost.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Verwijderd
Ik heb realtime scannen gewoon aanstaan. Dat opnieuw scannen herken ik niet...Aloys schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 14:55:
Ik krijg mijn cpu alleen op 0% wanneer ik de realtime scan uitzet, maar eigenlijk wil ik die juist wel aan.
Ik gebruik zelf McAfee (via Xs4All), maar zie dat het beter kan met bijv. de gratis AntiVir. Is het mogelijk om AntiVir erbij te installeren en af en toe te laten scannen en McAfee gewoon standaard te laten draaien? Is dit aan te raden? ... of krijg je vervelende conflicten oid?
Ik heb meer dan eens van professionals te horen gekregen dat twee virusscanners (welke dan ook) op één systeem afgeraden wordt. Inderdaad zou dit tot conflicten kunnen leiden. Gewoon zorgen dat je één goede hebt, dat is gecombineerd met verstand gebruiken ruim voldoende.
Doorgaans gelden die conflicten niet voor meerdere antispywareprogramma's naast elkaar.
Doorgaans gelden die conflicten niet voor meerdere antispywareprogramma's naast elkaar.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb net een nieuwe laptop, en zoek nog een goede antivirus.
Zelf ben ik altijd heel erg fan geweest van kaspersky, duidelijke interface, scant goed, je kan weer verder scannen ookal is de pc uitgeweest enzovoort.
Het enige nadeel van kaspersky is dat hij redelijk zwaar is en de download snelheid behoorlijk vertraagt. hij heeft er zelfs een keer voor gezorgd dat bittorrenten firefox helemaal geen internet meer kregen!
dat doen we dus niet meer
Nou zoek ik eigenlijk een virusscanner met een duidelijke en goede virusscanner, geen firewall, het downloaden zeker niet vertraagt, en een beetje ligt is.
Geld speelt geen rol...
Kunnen jullie mij plz helpen?
Ik heb net een nieuwe laptop, en zoek nog een goede antivirus.
Zelf ben ik altijd heel erg fan geweest van kaspersky, duidelijke interface, scant goed, je kan weer verder scannen ookal is de pc uitgeweest enzovoort.
Het enige nadeel van kaspersky is dat hij redelijk zwaar is en de download snelheid behoorlijk vertraagt. hij heeft er zelfs een keer voor gezorgd dat bittorrenten firefox helemaal geen internet meer kregen!
Nou zoek ik eigenlijk een virusscanner met een duidelijke en goede virusscanner, geen firewall, het downloaden zeker niet vertraagt, en een beetje ligt is.
Geld speelt geen rol...
Kunnen jullie mij plz helpen?
Lees mijn post, 5 berichtjes terug eens.
Misschien wel leuk om voor dit topic een nieuwe POLL te maken zodat we kunnen zien welk virusprogramma het meest gebruikt wordt.
Ikzelf: Avast, gratis en goed.
Misschien wel leuk om voor dit topic een nieuwe POLL te maken zodat we kunnen zien welk virusprogramma het meest gebruikt wordt.
Ikzelf: Avast, gratis en goed.
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
@Jardjee: Ik ben helemaal weg van G DATA's virusscanner. Heeft twee engines: kaspersky (100% zeker) en avg dacht ik. Vrij goedkoop, snel en komt als één van de beste (zo niet als beste) uit de tests. Vertraagd mijn systeem niet. Ik heb enkel de antivirus, dus niet die firewall suite.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Hoebedoelje? Geef je wensen dan aan de mensen van Kaspersky, geef ze een paar miljoen en laat ze een versie maken die precies op jouw wensen aansluit. Of goedkoper: zet wat dedicated hardware op verschillende plaatsen in je netwerk. Maar dat bedoel je vast niet, anders speelt geld wel een rolVerwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:22:
Geld speelt geen rol...
Er is in dit topic en in de rest van Beveiliging & Virussen al een heleboel over geroepen. Welke overweeg je (en waarom wel/niet)?Kunnen jullie mij plz helpen?
[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2008 09:42 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Wie gaat er nou een miljoen betalen voor een virusscanner! ookal had ik het geld was het nog het laatste wat ik zou doen:P.( een van de laatste danF_J_K schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:19:
[...]
Hoebedoelje? Geef je wensen dan aan de mensen van Kaspersky, geef ze een paar miljoen en laat ze een versie maken die precies op jouw wensen aansluit. Of goedkoper: zet wat dedicated hardware op verschillende plaatsen in je netwerk. Maar dat bedoel je vast niet, anders speelt geld wel een rol
[...]

maar eigenlijk betaal ik nooit voor een virusscanner, meestal leef ik eerst van de trial en anders van een key....
Verwijderd
Hmm, ik heb gdata dus geinstalleerd maar vista wou niet meer( normaal) opstarten.Crusader schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 23:29:
@Jardjee: Ik ben helemaal weg van G DATA's virusscanner. Heeft twee engines: kaspersky (100% zeker) en avg dacht ik. Vrij goedkoop, snel en komt als één van de beste (zo niet als beste) uit de tests. Vertraagd mijn systeem niet. Ik heb enkel de antivirus, dus niet die firewall suite.
Ik kon alleen nog in veilige modus.
Ik had dus bijna overwegen om maar een herinstal te doen tot ik me bedacht dat het misschien wel aan die nieuwe virusscanner lag. die kon ik nog verwidjeren uit veilige modus en gelukkig doet alles het nu.
Wel raar verhaal
Verwijderd
Hallo,
ik heb een vraag over McAfee VirusScan Enterprise 8.5. Het systray icoontje is soms rood gekleurd rondom het schildje. Weet iemand waar dit voor dient?
ik heb een vraag over McAfee VirusScan Enterprise 8.5. Het systray icoontje is soms rood gekleurd rondom het schildje. Weet iemand waar dit voor dient?

heb hem ook net 3 dagen geinstalleerd maar volgens mij is dat als er een "Registeractie geblokkeerd" word.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:35:
Hallo,
[afbeelding]
Ben net om snelheidsredenen omgeschakeld van F-Secure naar Antivir. De gratis editie daarvan heeft geen POP3/IMAP ondersteuning. Voor mijn mail gebruik ik een Exchange server.
Mijn vraag is wat de toegevoegde waarde is van een aparte email-scanner? Zodra ik een bestand open dat als attachment egens bijzit, dan wordt dat bestand toch ook gewoon gescand? Iemand die hier verheldering kan brengen?
Mijn vraag is wat de toegevoegde waarde is van een aparte email-scanner? Zodra ik een bestand open dat als attachment egens bijzit, dan wordt dat bestand toch ook gewoon gescand? Iemand die hier verheldering kan brengen?
Net AVG 8 geprobeerd,maar deze vertraagt het systeem duidelijk heel erg.
Veel erger dan de vorige AVG die ik gebruikte.
Ik ben nu over op Avast.
Hiervoor had ik de betaalde mcAfee maar er zit een hoop in dat pakket dat ik gewoon niet gebruik en bij alles wat ik installeerde blokkeerde er wel iets.
Het gaat mij niet zo om het gratis zijn.. maar mcafee was me echt te groot geworden.
AVG beviel goed maar versie 8 dus niet.
Natuurlijk beveiliging is belangrijk,maar de laatste tijd betaal je steeds meer voor de ellende die een ander ( de virusmaker) veroorzaakt.
Ik hoop dat mijn keuze juist was.. ik kan mezelf moeilijk besmetten.
Bestaat er geen site net nep virussen waar wel de signature in zit zodat je kan zien of je antivirus proggie "aanslaat" ?
Voor mij moet een antivirus programma gewoon licht zijn,er hoeven geen onnodige toeters en bellen,firewalls en noem maar op in te zitten.
Wat vind de kenner beter,free antivir of avast ?
Veel erger dan de vorige AVG die ik gebruikte.
Ik ben nu over op Avast.
Hiervoor had ik de betaalde mcAfee maar er zit een hoop in dat pakket dat ik gewoon niet gebruik en bij alles wat ik installeerde blokkeerde er wel iets.
Het gaat mij niet zo om het gratis zijn.. maar mcafee was me echt te groot geworden.
AVG beviel goed maar versie 8 dus niet.
Natuurlijk beveiliging is belangrijk,maar de laatste tijd betaal je steeds meer voor de ellende die een ander ( de virusmaker) veroorzaakt.
Ik hoop dat mijn keuze juist was.. ik kan mezelf moeilijk besmetten.
Bestaat er geen site net nep virussen waar wel de signature in zit zodat je kan zien of je antivirus proggie "aanslaat" ?
Voor mij moet een antivirus programma gewoon licht zijn,er hoeven geen onnodige toeters en bellen,firewalls en noem maar op in te zitten.
Wat vind de kenner beter,free antivir of avast ?
Dat is bij meestal als er een programma opstart uit de Temp-directory, uit een ingepakt archief. Soort van unauthorised access of zo, niet echt iets om je zorgen over te maken.Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:35:
Hallo,
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 25-05-2008 15:37 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Verwijderd
Nick, je kan de oude versie van AVG nog een paar maanden gebruiken. AVG 8 is idd veel zwaarder en scannen duurt ook veel langer.
Verwijderd
Ik wil op zich wel NOD32 online aanschaffen, kan dit ook buiten nederland zodat ik er minder voor betaal?
Verwijderd
De oude AVG (ik geloof 7.5) kun je inderdaad nog een paar maanden gebruiken, maar nergens is te vinden hoelang.
Het nadeel is dat AVG nooit een melding geeft wanneer je gebruik afloopt. (Heb ik het verleden meerdere malen ineens geen toegang meer gehad tot de updates).
Als ik je een tip mag geven zou ik al direct opzoek gaan naar een andere.
AntiVir (de gratis versie) is een aanrader. Hij heeft alleen geen mail scanner mocht je via outlook werken. (Thans de optie heb ik nog niet kunnen vinden)
Het nadeel is dat AVG nooit een melding geeft wanneer je gebruik afloopt. (Heb ik het verleden meerdere malen ineens geen toegang meer gehad tot de updates).
Als ik je een tip mag geven zou ik al direct opzoek gaan naar een andere.
AntiVir (de gratis versie) is een aanrader. Hij heeft alleen geen mail scanner mocht je via outlook werken. (Thans de optie heb ik nog niet kunnen vinden)
Verwijderd
De AVG 8 versie draait hier soepel, wel de toolbar niet geinstalleerd.
Systeem: XP Pro, core duo 6750 op GB GA-P35C-DS3R mobo met 2GB RAM.
De nodige tips over de- en installeren.... bij de buren...
http://forum.computertota...opic.php?t=188823&start=0
Systeem: XP Pro, core duo 6750 op GB GA-P35C-DS3R mobo met 2GB RAM.
De nodige tips over de- en installeren.... bij de buren...
http://forum.computertota...opic.php?t=188823&start=0
Erg fijn, die nieuwe AVG 8.0.

Fijn dat hij virussen volledig automatisch delete zonder het te vragen, vooral omdat die optie kennelijk automatisch aanstaat (bij zijn voorgangers niet). Helemaal fijn dat hij ook volledig goede files delete. Nog mooier dat hij ze ook niet backupt, en om het helemaal af te maken ook ff undeleten onmogelijk maakt.
Gelukkig dat hij niet bij m'n backup-DVDs kan komen. Al heb ik zo het vermoeden dat AVG 9.0 deze weleens volledig automatisch zou kunnen vernietigen met een laserstraal vanuit de ruimte

Fijn dat hij virussen volledig automatisch delete zonder het te vragen, vooral omdat die optie kennelijk automatisch aanstaat (bij zijn voorgangers niet). Helemaal fijn dat hij ook volledig goede files delete. Nog mooier dat hij ze ook niet backupt, en om het helemaal af te maken ook ff undeleten onmogelijk maakt.
Gelukkig dat hij niet bij m'n backup-DVDs kan komen. Al heb ik zo het vermoeden dat AVG 9.0 deze weleens volledig automatisch zou kunnen vernietigen met een laserstraal vanuit de ruimte
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
o dam
dan ga ik maar even een andere virusscanner op deze pc installeren
hopelijk is anti-vir ook zo een scanner dat niet zo zwaar is als avast
hopelijk is anti-vir ook zo een scanner dat niet zo zwaar is als avast
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Jah ik heb Bit Defender ook lange tijd gebruikt zeer tevreden over! Norman Anti virus valt tegen, laat teveel door.
Trouwens zijn er hier ook Mac gebruikers met ervaringen met een dergelijke virus scanner ???
Trouwens zijn er hier ook Mac gebruikers met ervaringen met een dergelijke virus scanner ???
Enjoy the joy
AVG 8 lijkt ook veel zwaarder dan 7.5..klopt dat? En wat is een goed (gratis) alternatief?
Klopt, maar je kan met de commandline de AVG8 setup starten met minder onderdelen.Leolinedance schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:23:
AVG 8 lijkt ook veel zwaarder dan 7.5..klopt dat? En wat is een goed (gratis) alternatief?
Bv. je kan de AVG setup starten zonder LinkScanner & SafeSearch, die groene vinkjes in je browser.
Wij gebruiken op het werk (VMBO school) Symantec Antivirus Coörporate edition 9, maar omdat dit zo'n ongelofelijk zwaar pakket is, Realtime Scan gebruikt 60 mb ram
en dit de boel ontzettend vertraagd met opstarten van de pc. (met virusscanner 3 minuten met opstarten, zonder virusscanner 30 seconden)
Willen wij kijken naar een nieuwer/ander pakket, en ik zoek ervaringen van:
Norton/Symantec
McAffee
Norman
van allen de nieuwste versies.
graag zou ik horen van jullie hoeveel het geheugen gebruik is, de snelheid bij opstarten en evt. andere wetenswaardigheden.
Het waarom van deze 3, wij hebben een licentie voor Norton/Symantec, en onze fusieschool heeft voor beide anderen een licentie.
Willen wij kijken naar een nieuwer/ander pakket, en ik zoek ervaringen van:
Norton/Symantec
McAffee
Norman
van allen de nieuwste versies.
graag zou ik horen van jullie hoeveel het geheugen gebruik is, de snelheid bij opstarten en evt. andere wetenswaardigheden.
Het waarom van deze 3, wij hebben een licentie voor Norton/Symantec, en onze fusieschool heeft voor beide anderen een licentie.
[ Voor 10% gewijzigd door 2bmws op 19-06-2008 09:58 ]
Time is an illusion, Lunchtime doubly so
Wij hebben hier McAffee VirusScan en AntiSpyWare Enterprise. Verbruikt 37 MB ram verder goed pakket. Geen omkijken naar en goed centraal te regelen...
Ik heb ooit (week of 3 geleden) een online test gezien van virusscanners, maar ik kan deze nergens terug vinden
wie o wie, weet een link naar een virusscanner test.
Op Google kan ik wel wat vinden maar niet zo duidelijk!
En vooral tests van jaren geleden, 2003, 2004
daar heb ik dus geen fluit aan.

Op Google kan ik wel wat vinden maar niet zo duidelijk!
En vooral tests van jaren geleden, 2003, 2004
[ Voor 15% gewijzigd door 2bmws op 20-06-2008 13:22 ]
Verwijderd
Ik heb hier om even te testen een bestand die geïnfecteerd is met de Ardamax Keylogger, op mijn computer gedownload, en NOD32 geeft gewoon aan dat het bestand veilig is. Ik begin nu echt te twijfelen over de kwaliteit van Nod32, iemand misschien een een beter alternatief.?
Ik ben tevreden met AVG (7).Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:27:
Ik heb hier om even te testen een bestand die geïnfecteerd is met de Ardamax Keylogger, op mijn computer gedownload, en NOD32 geeft gewoon aan dat het bestand veilig is. Ik begin nu echt te twijfelen over de kwaliteit van Nod32, iemand misschien een een beter alternatief.?
- Bor
Mijn ervaring is dat de detectie van NOD32 beter is dan die van AVG. Ik zie dikwijls bij mensen dat AVG malware niet kan vinden die NOD32 of bv Bitdefender er wel uit halen. Maar goed, resultaten kunnen per malware verschillen natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 22-06-2008 19:27 ]
Die had ik al gevonden, maar ik kan daar te weinig test gegevens bij vinden plus een fatsoenlijke conclusie.StyleWarz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:41:
@2bmws
Misschien is dit wat je zoekt: http://www.av-comparatives.org/
heb er wel een gevonden van de consumenten gids, maar ja, heb je weinig aan als het jou om enterprise edities gaat.

@2bmws
Een echte goede test geeft dan ook geen conclusie. De detectie van een product is namelijk maar een van de vele factoren die meespelen bij de keuze van een product. De kosten, interface, snelheid, stabiliteit zijn minstens zo belangrijk. Ga op onderzoek uit zou ik zeggen, daarnaast is de detectie van enterprise versies (meestal) gelijk aan die van de versies voor thuisgebruik.
Een echte goede test geeft dan ook geen conclusie. De detectie van een product is namelijk maar een van de vele factoren die meespelen bij de keuze van een product. De kosten, interface, snelheid, stabiliteit zijn minstens zo belangrijk. Ga op onderzoek uit zou ik zeggen, daarnaast is de detectie van enterprise versies (meestal) gelijk aan die van de versies voor thuisgebruik.
Heb nu net AVG 8.0 geïnstalleerd op me PC en ik zie dat deze ook cookies en dailers terug komen in een scan. Blijkt dat er ook een Anti spyware functie in AVG 8.0 zit.
Is deze goed genoeg om alleen te gebruiken voor spyware of is het nogsteeds nodig om een progamma als adaware erbij te blijven gebruiken?
Is deze goed genoeg om alleen te gebruiken voor spyware of is het nogsteeds nodig om een progamma als adaware erbij te blijven gebruiken?
[ Voor 5% gewijzigd door altasia op 24-06-2008 15:17 ]
Ik draai nu sinds een paar weken Kaspersky Antivirus versie 8 en kom er net achter dat hij mijn internetverbinding enorm vertraagd. Ik merk het vooral in Newsleecher: het gaat allemaal ontzettend schokkerig en mijn CPU wordt veel zwaarder belast. Als ik KAV uitzet loopt het allemaal weer lekker soepel. Wat zijn jullie ervaringen met KAV 8?
Edit: toch maar even gezocht, en toen kwam ik dit oude topic tegen: Kaspersky > maakt Newsleecher sloom
Instellen dat hij de NNTP-server niet meer checkt helpt. Vreem dat ik hiervoor er geen last van had.
Edit: toch maar even gezocht, en toen kwam ik dit oude topic tegen: Kaspersky > maakt Newsleecher sloom
Instellen dat hij de NNTP-server niet meer checkt helpt. Vreem dat ik hiervoor er geen last van had.
[ Voor 25% gewijzigd door posttoast op 05-07-2008 21:45 ]
Ik wil iedereen even wijzen op het testje in de consumentenbond. Daar is een degelijke test uitgevoerd (+/- 1500 bekende malware) en hiervan is GData als Beste Koop geselecteerd. Zelf geen persoonlijke ervaringen ermee. Ik vind het alsnog vreemd dat deze niet in de lijst is opgenomen in de eerste post.
http://www.gdata.de/portal/NL
Uit deze test is ook voortgekomen dat AntiVir en Avast matig/redelijk zijn in malwarebescherming.
http://www.gdata.de/portal/NL
Uit deze test is ook voortgekomen dat AntiVir en Avast matig/redelijk zijn in malwarebescherming.
- Bor
Sorry maar hier ben ik gestopt met lezen. De consumentenbond heeft nu al vaker laten zien totaal geen verstand van computers en aanverwante verschijnselen te hebben. Op basis waarvan mogen we deze keer aannemen dat het een degelijke test is? Maw, wat zijn de testmethoden geweest?Sedative schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:39:
Ik wil iedereen even wijzen op het testje in de consumentenbond. Daar is een degelijke test uitgevoerd (+/- 1500 bekende malware) en hiervan is GData als Beste Koop geselecteerd.
Ik gebruik Windows Server 2008 Entreprise als OS en merkte op dat mijn avast anti-virus home edition weigerde te werken. Ik kwam terecht bij de Microsoft TechNet-forums, die gaven Kaspersky Anti-Virus for Windows Server Enterprise Edition 6.0 & TrendMicro Web Security Suite 3.1 als mogelijke oplossing aan voor mijn anti-virus noden. Helaas ben ik slechts een student en kijk ik liever voor een gratis oplossing. In een vorig topic had ik het erover dat ik van Kaspersky voor server een shareware versie gevonden had bij softpedia, terwijl op de site van Kaspersky zelf, ik enkel trialware vond.
Ik vroeg me af of dit wel te vertrouwen is? Dan had er nog iemand over hoe ik gratis anti-virus software kon gebruiken als ik mijn os louter zou gebruiken als een workstation, maar het topic was gesloten voor er meer daarover verteld kon worden. Aangezien dit toch de thread is van beveiliging, dacht ik mijn vraag hier eens te stellen. Zou ik deze versie van Kaspersky vertrouwen en/of ken men andere gratis anti-virus voor mijn os? Het is niet dat ik niet gezocht heb, maar hier vraag ik vooral om feedback. Bij voorbaat dank!
Ik vroeg me af of dit wel te vertrouwen is? Dan had er nog iemand over hoe ik gratis anti-virus software kon gebruiken als ik mijn os louter zou gebruiken als een workstation, maar het topic was gesloten voor er meer daarover verteld kon worden. Aangezien dit toch de thread is van beveiliging, dacht ik mijn vraag hier eens te stellen. Zou ik deze versie van Kaspersky vertrouwen en/of ken men andere gratis anti-virus voor mijn os? Het is niet dat ik niet gezocht heb, maar hier vraag ik vooral om feedback. Bij voorbaat dank!
Iemand die Norton 2009 Beta's getest ?
http://www.symantec.com/norton-beta/welcome.html
The 2009 releases of Norton Internet Security and Norton AntiVirus were engineered to be fast, and light on system resources.
New in 2009:
* Innovative new architecture dramatically reduces the boot time impact, the scan time, the memory usage as well as the system footprint and the install time.
* Smart Idle Time Scheduler runs quietly in the background to let you work and play without disruption.
* Silent Mode ensures your games and movies are never interrupted by alerts and security updates.
* Enhanced Browser Protection blocks browser exploits and protects against infected websites (now supports Firefox).
* Expanded SONAR Protection offers real-time protection against new and unknown threats without requiring the user to make confusing security decisions.
* Enhanced Identity Safe now includes an interactive tutorial to get users up and running, cloning of your cards importing your data from Internet Explorer and more!
* Improved Home Network Security Networked devices report their health and status through a visual map.
http://www.symantec.com/norton-beta/welcome.html
The 2009 releases of Norton Internet Security and Norton AntiVirus were engineered to be fast, and light on system resources.
New in 2009:
* Innovative new architecture dramatically reduces the boot time impact, the scan time, the memory usage as well as the system footprint and the install time.
* Smart Idle Time Scheduler runs quietly in the background to let you work and play without disruption.
* Silent Mode ensures your games and movies are never interrupted by alerts and security updates.
* Enhanced Browser Protection blocks browser exploits and protects against infected websites (now supports Firefox).
* Expanded SONAR Protection offers real-time protection against new and unknown threats without requiring the user to make confusing security decisions.
* Enhanced Identity Safe now includes an interactive tutorial to get users up and running, cloning of your cards importing your data from Internet Explorer and more!
* Improved Home Network Security Networked devices report their health and status through a visual map.
[ Voor 150% gewijzigd door nFo op 19-07-2008 19:22 ]
Even een ervaring die ik net heb gehad met een variant van het Vundo virus.
Ik gebruik Nod32 en gaf een tijdje geleden aan dat er een aantal bestanden met dat virus op schijf werden geschreven en heeft een aantal keurig in quarantaine gezet. Echter bleef ik steeds in mijn started programs referenties krijgen naar een vage dll met een naam bestaande uit alleen letters en cijfers. Ook kreeg ik Windows Update niet meer aan de praat.
Van alles geprobeerd om die dll weg te krijgen (in system32). Ook bij elke actie (bv starten van explorer) kreeg ik wel keurig een melding van Nod32 dat een proces de Vundo dll wilde benaderen.
Nod32 kreeg 'm echter niet verwijderd of verplaatst.
Ergens hier op het forum heeft iemand een gratis versie van SuperAntiSpy gebruikt om het ellendige ding de nek om te draaien. En inderdaad, dit programma vond naast de dll ook registry entries en kon deze alleen verwijderen bij een reboot.
Wel vreemd dat Nod32 wel aangeeft dat er een virus is maar het niet kan elimineren. Een reboot is dus wel nodig om de files te unlocken en blijkbaar heeft Nod32 die optie niet (of ik kan 'm niet vinden).
Ik laat nu naast Nod32 als realtime scanner ook SuperAntiSpy op mijn systeem staan om zo nu en dan het systeem te laten controleren.
Ik gebruik Nod32 en gaf een tijdje geleden aan dat er een aantal bestanden met dat virus op schijf werden geschreven en heeft een aantal keurig in quarantaine gezet. Echter bleef ik steeds in mijn started programs referenties krijgen naar een vage dll met een naam bestaande uit alleen letters en cijfers. Ook kreeg ik Windows Update niet meer aan de praat.
Van alles geprobeerd om die dll weg te krijgen (in system32). Ook bij elke actie (bv starten van explorer) kreeg ik wel keurig een melding van Nod32 dat een proces de Vundo dll wilde benaderen.
Nod32 kreeg 'm echter niet verwijderd of verplaatst.
Ergens hier op het forum heeft iemand een gratis versie van SuperAntiSpy gebruikt om het ellendige ding de nek om te draaien. En inderdaad, dit programma vond naast de dll ook registry entries en kon deze alleen verwijderen bij een reboot.
Wel vreemd dat Nod32 wel aangeeft dat er een virus is maar het niet kan elimineren. Een reboot is dus wel nodig om de files te unlocken en blijkbaar heeft Nod32 die optie niet (of ik kan 'm niet vinden).
Ik laat nu naast Nod32 als realtime scanner ook SuperAntiSpy op mijn systeem staan om zo nu en dan het systeem te laten controleren.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Heb NOD32 v3 er afgegooid, had het zelfde probleem met vundo. Heb even gratis avg8 gedraaid, en die vond 4 trojans, terwijl nod helemaal niets vond. Viel me erg tegen van nod.
Volgens mij was versie 2 stukken beter. Deze lijst ben ik tegengekomen met test resultaten en ook daar presteerde nod slechter dan ik had verwacht.
http://www.av-comparative.../seiten/comparatives.html
Ah je mag niet direct linken naar het rapport
Volgens mij was versie 2 stukken beter. Deze lijst ben ik tegengekomen met test resultaten en ook daar presteerde nod slechter dan ik had verwacht.
http://www.av-comparative.../seiten/comparatives.html
Ah je mag niet direct linken naar het rapport
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2008 19:32 ]
- Bor
Die link werkt niet helaas.Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:06:
Heb NOD32 v3 er afgegooid, had het zelfde probleem met vundo. Heb even gratis avg8 gedraaid, en die vond 4 trojans, terwijl nod helemaal niets vond. Viel me erg tegen van nod.
http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2008_05.php
Kaspersky Internet Security 2009 (KIS2009) v8.0.0.357 Engels is inmiddels gereleased, de Trial is hier te downloaden:
http://www.kaspersky.com/internet_security_trial
Heb m al geinstalleerd, ziet er mooi uit, detecteerd ook software-vulnerabilities: bv. je gebruikt een oude versie van de Flashplayer-plugin waarin een security-bug zit > oplossing: update naar een nieuwere versie Flashplayer-plugin
update:
Multi-Threading werkt ook, avp.exe heeft bij een Scan een max. CPU piek-gebruik van 95% op een Core2Quad met 4 threads.
(normaal avp.exe CPU gebruik tijdens Scan is 10-25%)
update2:
M'n huidige licentie voor KIS versie 7 is gewoon geldig in deze nieuwe versie 8, geweldig
Tevens komt er ws binnen 7 dagen een Nederlands-talige versie 8 uit, zie www.kaspersky.nl
Heb m al geinstalleerd, ziet er mooi uit, detecteerd ook software-vulnerabilities: bv. je gebruikt een oude versie van de Flashplayer-plugin waarin een security-bug zit > oplossing: update naar een nieuwere versie Flashplayer-plugin
update:
Multi-Threading werkt ook, avp.exe heeft bij een Scan een max. CPU piek-gebruik van 95% op een Core2Quad met 4 threads.
update2:
M'n huidige licentie voor KIS versie 7 is gewoon geldig in deze nieuwe versie 8, geweldig
Tevens komt er ws binnen 7 dagen een Nederlands-talige versie 8 uit, zie www.kaspersky.nl
Kaspersky Internet Security 2009 & Anti-Virus 2009 brengen een compleet nieuwe interface, met meer eyecandy, en een nieuwe antivirusengine waarin iChecker en iSwift verbeterd zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
| Kaspersky Internet Security 2009 (KIS2009) v8.0.0.357 Essential Protection * Protects from viruses, Trojans and worms * Blocks spyware and adware * Scans files in real time (on access) and on demand * Scans email messages (regardless of email client) * Scans Internet traffic (regardless of browser) * Protects instant messengers (ICQ, MSN) * Provides proactive protection from unknown threats * Scans Java and Visual Basic scripts Extended Protection * Two-way personal firewall * Safe Wi-Fi and VPN connections * Intrusion prevention system * Intelligent application management and control o automatically configured application rules o security rating is assigned to unknown applications o access to the user’s resources and data is restricted for unknown applications Preventive Protection * Scans operating system and installed applications for vulnerabilities * Analyzes and closes Internet Explorer vulnerabilities * Disables links to malware sites * Detects viruses based on the packers used to compress code * Global threat monitoring (Kaspersky Security Network) Advanced Protection & Recovery * The program can be installed on infected computers * Self-protection from being disabled or stopped * Restores correct system settings after removing malicious software * Tools for creating a rescue disk Data & Identity Theft Protection * Disables links to fake (phishing) websites * Blocks all types of keyloggers * Virtual keyboard is provided for safely entering logins and passwords * Prevents the theft of data exchanged via secure connections (HTTPS / SSL) * Blocks unauthorized dial-up connections * Cleans up any traces of user activity (deletes temporary files, cookies etc.) Content Filtering * Parental control * Improved antispam protection (plugins for Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, The Bat!, Thunderbird) * Blocks banners on web pages Usability * Automatic configuration during installation * Wizards for common tasks * Visual reports with charts and diagrams * Alerts provide all the information necessary for informed user decisions * Automatic or interactive mode * Round-the-clock technical support * Automatic database updates System Requirements: Operating Systems Requirements * Microsoft Windows XP Home Edition (Service Pack 2) * Microsoft Windows XP Professional (Service Pack 2) * Microsoft Windows XP Professional x64 Edition * Intel Pentium 300 MHz or higher (or equivalent) * 256 MB available RAM * Microsoft Windows Vista Home Basic (32/64 Bit) * Microsoft Windows Vista Home Premium (32/64 Bit) * Microsoft Windows Vista Business (32/64 Bit) * Microsoft Windows Vista Enterprise (32/64 Bit) * Microsoft Windows Vista Ultimate (32/64 Bit) * Intel Pentium 800 MHz 32 bit (x86) / 64 bit (x64) or higher (or equivalent) * 512 MB available RAM Required for all installations * 50 MB free space on the hard drive * CD-ROM (for installation of the program from CD) * computer mouse * Internet connection (for product activation) * Microsoft Internet Explorer 5.5 or higher (for downloading updates) * Microsoft Windows Installer 2.0 |
[ Voor 102% gewijzigd door bitshape op 01-08-2008 19:57 ]
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Tsja, dan kan je blijven deinstalleren en nieuwe producten proberen...Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:06:
Heb NOD32 v3 er afgegooid, had het zelfde probleem met vundo.
Geen enkele VS heeft 100% beveiliging. De ene pakt bepaalde virussen goed aan de andere weer niet en dus ook andersom.
Wat Nod32 betreft heb ik alleen met vundo een probleem (zover bekend). Een andere VS zal wellicht dit beter oplossen maar heeft wellicht weer issues met andere virussen die Nod32 weer beter aanpakt.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Ik heb net de gratis 30 dagen trial (versie 2.70.39 NL) van NOD32 geprobeerd.
Het programma wilde de virusdefinitie van mei 2007 niet bijwerken
, sterker nog, het gaf de melding dat er geen update nodig was!
Helpdesk gaf als reden dat de servers overbelast waren en dat herhaaldelijk op de updateknop drukken de oplossing moest zijn. Ik voelde me nou niet bepaald veilig met een méér dan een jaar oude virusdatabase.
Maar hoe meer ik mijn ongerustheid kenbaar maakte, hoe vervelender de helpdesk mij vond.
Na drie dagen heen en weer mailen kwam de helpdesk niet verder dan "drukt U nog maar twintig keer op de update knop".
De engelse trial van Smart Security dan maar gedownload, en ja hoor, virusdefinitie werd wèl meteen geupdate!
Meteen de helpdesk gevraagd hoe dat kon. "Overbelaste servers meneer, vervelend hoe U ons benadert".
Toen ik boos werd heeft men mijn vraag gewist en mijn emailadres geblokkeerd.
Ik
wordt geen klant van Spicylemon / ESET / NOD32, hoe goed het programma ook moge zijn!
Het programma wilde de virusdefinitie van mei 2007 niet bijwerken
Helpdesk gaf als reden dat de servers overbelast waren en dat herhaaldelijk op de updateknop drukken de oplossing moest zijn. Ik voelde me nou niet bepaald veilig met een méér dan een jaar oude virusdatabase.
Na drie dagen heen en weer mailen kwam de helpdesk niet verder dan "drukt U nog maar twintig keer op de update knop".

De engelse trial van Smart Security dan maar gedownload, en ja hoor, virusdefinitie werd wèl meteen geupdate!

Ik
Verwijderd
Omdat geen enkele VS 100% dekking geft heb ik AVG en Bitdefender naast elkaar gezet; ze bijten elkaar niet en vullen elkaar dus mooi aan.
System: Gigabyte p35c-ds3r, CPU core duo E6750, MSI RX3850-T2D256E-OC ATI Radeon 256mb DDR3, 2 GB RAM met XP SP3
System: Gigabyte p35c-ds3r, CPU core duo E6750, MSI RX3850-T2D256E-OC ATI Radeon 256mb DDR3, 2 GB RAM met XP SP3
HahaVerwijderd schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 08:03:
Ik heb net de gratis 30 dagen trial (versie 2.70.39 NL) van NOD32 geprobeerd.![]()
Het programma wilde de virusdefinitie van mei 2007 niet bijwerken, sterker nog, het gaf de melding dat er geen update nodig was!
Helpdesk gaf als reden dat de servers overbelast waren en dat herhaaldelijk op de updateknop drukken de oplossing moest zijn. Ik voelde me nou niet bepaald veilig met een méér dan een jaar oude virusdatabase.Maar hoe meer ik mijn ongerustheid kenbaar maakte, hoe vervelender de helpdesk mij vond.
Na drie dagen heen en weer mailen kwam de helpdesk niet verder dan "drukt U nog maar twintig keer op de update knop".![]()
De engelse trial van Smart Security dan maar gedownload, en ja hoor, virusdefinitie werd wèl meteen geupdate!Meteen de helpdesk gevraagd hoe dat kon. "Overbelaste servers meneer, vervelend hoe U ons benadert".
Toen ik boos werd heeft men mijn vraag gewist en mijn emailadres geblokkeerd.
Ikwordt geen klant van Spicylemon / ESET / NOD32, hoe goed het programma ook moge zijn!
Sorry, maar ik lach mij echt een breuk als ik je post lees...
Ik gebruik al tijden de gratis versie van AVG.
Tot de allerniewste versie nooit irritaties ofzo gehad door support of het programma zelf, tot ik AVG 8.0 Free installeerde. Dat installatieprogramma installeert LinkScanner en SafeSearch mee !
Dat zijn programma's die links in Google checken of ze veilig zijn, maar het werkt echt slecht.
Er is gelukkig een manier om de AVG setup zonder die programma's te installeren.
Dit gaat via de command line, weliswaar...
[ Voor 15% gewijzigd door Petervanakelyen op 02-08-2008 13:15 ]
Verwijderd
Kaspersky Internet Security 2009 is inmiddels van een update voorzien. De meest recente build is nu 454 en te downloaden vanaf de engelse site. De nederlandse versie komt binnen enkele dagen.
Werkt perfect. Ik merk geen enkele vertraging. On demand scan is ook snel.
Hij geeft wel een melding van een Fraudtool.Win32.Syskontroller in Nokia PC Suite versie 7. Ik vermoed dat dit een false positive is.
Werkt perfect. Ik merk geen enkele vertraging. On demand scan is ook snel.
Hij geeft wel een melding van een Fraudtool.Win32.Syskontroller in Nokia PC Suite versie 7. Ik vermoed dat dit een false positive is.
Verwijderd
wij lachen ons ook een breuk dat je zo moeilijk doet,Petervanakelyen schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:12:
[...]
Haha
Sorry, maar ik lach mij echt een breuk als ik je post lees...
Ik gebruik al tijden de gratis versie van AVG.
Tot de allerniewste versie nooit irritaties ofzo gehad door support of het programma zelf, tot ik AVG 8.0 Free installeerde. Dat installatieprogramma installeert LinkScanner en SafeSearch mee !
Dat zijn programma's die links in Google checken of ze veilig zijn, maar het werkt echt slecht.
Er is gelukkig een manier om de AVG setup zonder die programma's te installeren.
Dit gaat via de command line, weliswaar...
In de Helpfile van AVG......
en....LinkScanner settings
Getting here: Main Screen -> Main Menu Tools -> Advanced settings -> branch LinkScanner
Enable AVG Search-Shield
Uncheck the box to switch off the Search-Shield feature (evaluating Internet links generated by the most commonly used search engines).
Learn more about AVG Search-Shield
Please note that enabling or disabling the Search-Shield will only take effect after the web browser is restarted!
http://www.apheus.com/articles/avg-safe-search-firefox.htm
How to Disable AVG Safe Search in Firefox
1. Open a Firebox browser window by double-clicking the Firefox icon on your desktop or by selecting Firefox from the Windows Start Menu:
Start > Programs > Mozilla Firefox > Mozilla Firefox
2. Find the "Tools" menu at the top of the browser window and select "Add-ons".
3. Click on the "Extensions" icon to make sure you're in the correct option menu.
4. Locate "AVG Safe Search" and click on the containing line to highlight and select the add-on.
5. Click the "Disable" button and close the Add-ons window.
6. Close down any Firefox windows you may have open
[ Voor 6% gewijzigd door pasta op 04-08-2008 23:21 ]
Verwijderd
de modbreak neemt net zoveel ruimte in[modbreak]Hier stond een berg smileys van hier tot Tokyo, maar nu niet meer.
*O*[/]
Zal het nooit meer doen...
Ik zet hier altijd een beetje mijn vragen bij =>bitshape schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:47:- Kaspersky knip -
- Proactive Defense is supper irritant en zet ik altijd uit.
- Ook dat Start Objecten gedoe zet ik uit.
- Tijdens het updaten wil KAV6 weleens 100% CPU pakken / 50% op een Dual Core/enz...
Nu worden meerdere Core's ondersteund : Hoe gaat het nu bij het updaten ?? Alle Cores op 100%
Al met al : KAV5 FTW!!! Beste versie ooit als je naar de resources kijkt en allerlei overbodig gezeur
Dat Flash en dergelijke checken vind ik trouwens wel wat voor mij : Die wil ik weleens vergeten bij het updaten

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik lach me (geen) breuk (meer) dat je het zo 'unclean' doet.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:54:
[...]
wij lachen ons ook een breuk dat je zo moeilijk doet,
In de Helpfile van AVG......
[...]
en....
http://www.apheus.com/articles/avg-safe-search-firefox.htm
[...]
[modbreak]Hier stond een berg smileys van hier tot Tokyo, maar nu niet meer.
*O*[/]
Als je namelijk de SafeSearch feature in AVG uitzet, beginnen zowel AVG als Windows Beveiligingscentrum te klagen dat deze functie uitstaat.
Natuurlijk kan je dat oplossen, maar daar kruipt dan ook weer wat tijd in
En natuurlijk kan je de extensie enablen en disablen in FF en IE, maar dan is deze niet echt weg.
Trouwens, als je dan meer profielen hebt in Windows, moet je dat voor elk profiel gaan regelen.
Doe je het echter op mijn manier, via een simpele commandline regel, dan moet je je niet met verschillende gebruikersprofielen gaan bezig houden, krijg je geen irritante waarschuwingen, moet je er waarschijnlijk veel minder tijd insteken, en is het veel netter.
Wie doet er hier moeilijk ?
Aha, dat dacht ik ook. Tijd voor mij om een berg smilies te gaan posten
Verwijderd
je had het simpel bij die tip kunnen laten .... that's the message....Petervanakelyen schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:36:
[...]............ via een simpele commandline regel, dan moet je je niet met verschillende gebruikersprofielen gaan bezig houden, krijg je geen irritante waarschuwingen, moet je er waarschijnlijk veel minder tijd insteken, en is het veel netter.
Op zich is het een prima tip... alleen "die breuk"......
Ah, OK...Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 19:48:
[...]
je had het simpel bij die tip kunnen laten .... that's the message....
Op zich is het een prima tip... alleen "die breuk"......
Hier is de commandline regel:
code:
1
2
3
4
| Start --> Uitvoeren --> CMD cd Bureaublad Naam_AVG_Setup.exe /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSurf /REMOVE_FEATURE fea_AVG_SafeSearch |
Verwijderd
command line?
vzv ik me kan herinneren kon je die linkscanner tijdens de installatie gewoon uitvinken.
safesearch zegt me nix, geen last van dus zal me een zorg zijn of ik het überhaupt ergens heb.
vzv ik me kan herinneren kon je die linkscanner tijdens de installatie gewoon uitvinken.
safesearch zegt me nix, geen last van dus zal me een zorg zijn of ik het überhaupt ergens heb.
Verwijderd
Dan loop je een beetje achter, deze is al een lange tijd uit. Ik heb hem geloof ik al sinds april/mei op mijn pc staan en ja versie: 8.0.0.357.bitshape schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:47:
Kaspersky Internet Security 2009 (KIS2009) v8.0.0.357 Engels is inmiddels gereleased, de Trial is hier te downloaden:
Verder werkt het inderdaad perfect en volgens de medewerkers van het Kaspersky forum kan je niet met de licentie van 7 naar 8, maar ook mij is dat gelukt.
@Hipocrates en dat klinkt nog beter
Inderdaad, de oude build van kav2009 & kis2009 was al veel eerder uit, je hebt gelijkVerwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 02:45:
[...]
Dan loop je een beetje achter, deze is al een lange tijd uit. Ik heb hem geloof ik al sinds april/mei op mijn pc staan en ja versie: 8.0.0.357.
Verder werkt het inderdaad perfect en volgens de medewerkers van het Kaspersky forum kan je niet met de licentie van 7 naar 8, maar ook mij is dat gelukt.
De nieuwe build v8.0.0.454 van Kaspersky Internet Security (kis2009) is nu alleen in het Engels uit, alhoewel er een manier is om de Nederlandse vertaling erop te krijgen! Je kan dan met Shift+F5 en Shift+F12 wisselen van taal.
Zie in dit Topic de howto: http://www.kaspersky.nl/f....php?showtopic=1162&st=40
Je dient wel nog de NL. taalbestanden van de Nederlandse kis2009 te downloaden.
Voor mensen die ...454 willen gebruiken.
Schakel de zelfbescherming uit.
Kopieer de map nl naar:
C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 2009\Skin\loc\
en wijzig deze sleutel van 'en' naar 'nl'
[32bit] HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\KasperskyLab\protected\AVP8\environment\localization
[64bit] HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\KasperskyLab\protected\AVP8\environment\localization
Schakel de zelfbescherming weer in en herstart Kaspersky.
--
http://www.kaspersky.nl/f....php?showtopic=1162&st=40
--
bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD
Heb sinds kort Avira Antivir Premium Suite draaien. Ik ben hier erg tevreden over is een lekkere lichte virusscanner en komt erg goed uit verschillende testen die ik gelezen heb. Ze hebben ook een gratis variant. Ik vond na een complete scan nog 10 bestandjes die niet helemaal veilig waren. Heb hiervoor NOD32 gebruikt en die heeft niets ontdekt.
Idem hier voor de pc van m'n broer. Draait nu Avira Antivir Premium Suite, hiervoor ook NOD32 gehad.Xiquena schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:50:
Heb sinds kort Avira Antivir Premium Suite draaien. Ik ben hier erg tevreden over is een lekkere lichte virusscanner en komt erg goed uit verschillende testen die ik gelezen heb. Ze hebben ook een gratis variant. Ik vond na een complete scan nog 10 bestandjes die niet helemaal veilig waren. Heb hiervoor NOD32 gebruikt en die heeft niets ontdekt.
Zelf gebruik ik nog steeds Eset smart security. Heb er verder geen problemen mee. Laat hem eens in de zoveel tijd gewoon een complete scan doen, en eigenlijk wordt er nooit iets gevonden.
Maar zoals vaker gezegd wordt, geen enkele VS vind alle virussen e.d. De gevaarlijkste worden vrijwel door elke scanner gepakt.
is de standaard firewall van vista veilig genoeg? ik heb nod32 met alleen de virusscanner. ik zit te twijfelen of ik nog een extra firefall erbij wil.
verder vraag ik me af of ik voor m'n laptop beter voor nod 32 suite danwel normale scanner kan gaan, of toch de kaspercy 9.0 suite kan kopen.
wat raden jullie aan?
verder vraag ik me af of ik voor m'n laptop beter voor nod 32 suite danwel normale scanner kan gaan, of toch de kaspercy 9.0 suite kan kopen.
wat raden jullie aan?
Gebruik Outpost Firewall Pro 2009 er is ook een 64 bit versie(http://www.matousec.com/p...all-challenge/results.php) met KAV 2009, gaat uitstekend, vind KIS 2009 te automatisch.
Normaal kost het € 40,- als je een upgrade of verlengen doet kost het maar € 20,- + € 4,- BTW).
Je moet de Amerikaanse versie upgrade is de zelfde prijs dan in dollars.
Je kan betalen met Ideal.
Ik had alleen een trail van 30 dagen.
Uw creditcard (Visa) is gedebiteerd voor een bedrag van USD 23.74.
De website heet niet Outpost maar: http://www.agnitum.com/, de eigelijke naam is Agnitum Outpost Firewall.
Outpost is niet in Nederlands,
Beschikbaar in de volgende talen: English / Deutsch / Francaise / Spanish / Russian
Normaal kost het € 40,- als je een upgrade of verlengen doet kost het maar € 20,- + € 4,- BTW).
Je moet de Amerikaanse versie upgrade is de zelfde prijs dan in dollars.
Je kan betalen met Ideal.
Ik had alleen een trail van 30 dagen.
Uw creditcard (Visa) is gedebiteerd voor een bedrag van USD 23.74.
De website heet niet Outpost maar: http://www.agnitum.com/, de eigelijke naam is Agnitum Outpost Firewall.
Outpost is niet in Nederlands,
Beschikbaar in de volgende talen: English / Deutsch / Francaise / Spanish / Russian
[ Voor 6% gewijzigd door brommer1 op 15-08-2008 18:30 ]
okee, ik heb normaal niet zoveel last van malware (browsen met Firefox, mailen met Thunderbird, AVG + Spybot), maar op de één of andere manier heeft een malware-progsel zich er doorheen weten te worstelen.
Antivirus XP 2008 deed zich voor als virusscanner maar ik had 'm gauw in de gaten -- vooral ook sinds ik absoluut niks aangeklikt heb om programmatuur te installeren, en er ineens een nieuwe Start Menu groep tevoorschijn kwam.
De hele boel was redelijk vlot verwijderd (ondanks rapporten dat het een hardnekkig progsel zou zijn), maar ik vraag me meer af hoe een en ander op mijn systeem is beland. Ik zit achter een firewall, ben voorzien van up-to-date malware protection en ben nooit zo dom om op pop-ups of links in scam e-mails te klikken.
Weet iemand meer over de infectiemethode van "Antivirus XP 2008"? Dat kan nog van pas komen als ik anderen ook voor dit geïrritteer wil behoeden. Als ik op de naam Google dan kom ik alleen maar omslachtige methodes tegen om de hele troep op te ruimen.
Antivirus XP 2008 deed zich voor als virusscanner maar ik had 'm gauw in de gaten -- vooral ook sinds ik absoluut niks aangeklikt heb om programmatuur te installeren, en er ineens een nieuwe Start Menu groep tevoorschijn kwam.
De hele boel was redelijk vlot verwijderd (ondanks rapporten dat het een hardnekkig progsel zou zijn), maar ik vraag me meer af hoe een en ander op mijn systeem is beland. Ik zit achter een firewall, ben voorzien van up-to-date malware protection en ben nooit zo dom om op pop-ups of links in scam e-mails te klikken.
Weet iemand meer over de infectiemethode van "Antivirus XP 2008"? Dat kan nog van pas komen als ik anderen ook voor dit geïrritteer wil behoeden. Als ik op de naam Google dan kom ik alleen maar omslachtige methodes tegen om de hele troep op te ruimen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Heel verontrustende post...
Je bent niet de enige, zie bijvoorbeeld hier
Daar beweert iemand hetzelfde als jij hebt meegemaakt. Blijkbaar wordt er gebruik gemaakt van een of andere zero day exploit.
Ik denk dat ik voorlopig even overstap op Opera.
edit:
Het moet niet gekker worden, iemand rapporteert zelfs een infectie in Linux.
Je bent niet de enige, zie bijvoorbeeld hier
Daar beweert iemand hetzelfde als jij hebt meegemaakt. Blijkbaar wordt er gebruik gemaakt van een of andere zero day exploit.
edit:
Het moet niet gekker worden, iemand rapporteert zelfs een infectie in Linux.
[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 15-08-2008 23:05 ]
De infectie was in 5 minuten met wat permissie-trucs redelijk vlot opgelost hoor. Voor de geïnteresseerden: Deny permissies instellen op de verdachte bestanden, processen killen, bestanden verwijderen, en tot slot even opruimen met Spybot.Henk007 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:01:
De vraag die ik me nou stel is door welk beveiligingsgat dit stukje software bij mij binnen is gekomen. Zoals ik al stelde, ik blader via Firefox, zit helemaal gefirewalled, en heb een redelijk effectief spamfilter (waarbij de doorvallers redelijk duidelijk in mijn inbox eruit springen).
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dit topic is gesloten.