Oke, nu moet ik blijkbaar wat recht gaan zetten..
AVG 8.0 is sinds de "update" naar 0.138 echt geen veilige oplossing meer.. (ook nu dus nog niet..)
Meerdere Trojan's gehad die er gewoon langs zeilde sinds de linkscanner op "zo goed als" in-actief staat.
Ik heb/had 'n 3-pc versie van internet security en met de Linkscanner functionaliteit kon me viruteel niets gebeuren, ik bezocht zonder problemen malware & hacksite's (tuurlijk kon/kan er iets doorheen komen..)
Maar totdat versie 0.138 werdt uitgebracht pakte avg 8.0
alles. (tijdens surfen of naderhand)
Sinds de linkscanner op "in actief" staat kun je net zo goed je eigen malware server beginnen (nu overdrijf ik ietsjes, maargoed..)
De database die "dagelijks" wordt opgewaardeerd volgens AVG Technolgies; wordt eerder 2-wekelijks van 'n minieme update voorzien.. ( in de periode dat de free edition opkwam had men site backlog's die hard opweg waren naar de 2MiB; nu zal dat ergens onde de 1,1Mib hangen???)
Ook de av-detections van AVG hebben nl.
merkbaar te leiden gehad van Linkscanners' de-activatie..
Je MOET nú nl. 'n stel
malware site's (vrijwillig) bezoeken, voordat zij aan de gang gaan met het doorzoeken van zulke site's.. (met de linkscanner aan, werden die dingen automatisch geraporteerd & dus kon je sneller & betere definities verwachten.)
Zo zie je maar: webmasters met 'n onveilige site hebben (na 'n hoop gezeur) meer te zeggen over het web dan alle klanten die er juist op bezig waren..
Natuurlijk zaten er ook onschuldige site's & beheerders tussen, maar malware op site's als Trendmicro ontdek ik liever
voordat ik m'n "nieuwe" AV-scanner ga updaten/aanschaffen.
enfin: ik zit inmiddels weer ergens anders op..
kan iemand mij van uitgebreide info omtrent Kaspersky's 9.0 IS pakket voorzien hoe cpu-usage & RAM usage op 'lichte' pc's staat met dat pakket? Pc's op 'n northwood core bijvoorbeeld; slechter mag ook
Ohja, voordat mensen denken: hier loopt 'n 'AVG basher'; ik heb 3 gratis licenties verworven voor 3 pc's door het uitgebreide test & rapporteer gedrag.
Komt er dus op neer, dat ik AVG 8.0 vrij goed ken.
Maar helaas voldoet AVG voorlopig voor mij niet meer..
gebruik liever 'n combi als: Gratis scanner+ S&D distributed tester (vindbaar op safernetworking forum)+windhoos defender & iets anders gratis.. (maar natuurlijk wel goed & betrouwbaar)
& vergeet af-en-toe niet 'n online scan te doen, dat levert nog ietsjes meer zekerheid..
Mijn current blacklist: Mcafee, Symantec consu-zooi, Trendmicro is app. what heavy, avg 8.0 [zeker tot de volgende grote update], Ad-aware 2007, en nog wat zooi, maar m'n geheugen hapert weer gezzellie