Kaspersky > maakt Newsleecher sloom

Pagina: 1
Acties:
  • 1.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van Tweakers,

Ik heb het volgende probleem. Sinds eergister ben ik van avast antivirus overgestapt naar Kaspersky Antivirus. Dit omdat Kaspersky beiden bied zowel antivirus als firewall. Maar nu merk ik dat mijn downloads die via usenet/newsleecher stukken langzamer gaan. Daar waar ik zonder Kaspersky 1700kb/s haalde haal ik nu net 3a 400 kb/s. Dit probleem had ik ook in het begin bij Avast antivirus. Hierbij moest ik een van de treats disablen en hij deed het. Welke weet ik helaas niet meer. Hebben jullie er mischien raad/ervaringen mee, want ik kom er echt niet uit.

Ik werk met:
Pentium 4 (PC is 2 jar oud)
Windows Home Edition
Kaspersky Internet Security 6.0
Versatel 20 MB abonnement.

Ik hoor het graag.

Gr.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

virusscan uitzetten :D

Denk dat je het beste weer terug kan naar avast..of je moet een snellere pc kopen die het gescan wel aan kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pentium 4 computer van 2 jaar oud.
Dus daar zal het niet aan liggen.
Als ik Kaspersky uitschakel, dan doet mijn verbinding met newsleecher het helemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 13:48

Bergie

Lekker belangrijk...

Mr_gadget schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:56:
virusscan uitzetten :D

Denk dat je het beste weer terug kan naar avast..of je moet een snellere pc kopen die het gescan wel aan kan..
Of een zinvolle post maken; gaat zijn download niet sneller door maar scheelt weer wat bytes in de database hier ;)

ontopic:

Wellicht helpt het als je je downloadfolder (en/of een eventuele temp folder waar newsleecher in de eerste instantie naar toe schrijft) exclude in Kaspersky. Of je dat echt wilt is natuurlijk een ander verhaal maar het is het proberen waard natuurlijk.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:59

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe is het processor gebruik tijdens NL? Ik heb zelf AVG als antivirus en Outpost als Firewall en dat draait zonder problemen op mijn jaar oude computer. Nou heb ik wel dat als ik met mijn volle snelheid download, ongeveer 2 MB/s, dat mijn processor gebruik soms wel eens boven de 50% komt. Dit vooral vanwege het decoden van de parts die hij download, maar ook een deel van de anitvirus.

Misschien ergens in de opties van Kaspersky zetten dat zijn scans op low priority of zelfs idle moet draaien. Het is namelijk mogelijk dat kaspersky zoveel processor vraagt dat NL geen meer overheeft om met die snelheid de parts te decoden waardoor hij gedwongen wordt om langzamer te downloaden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:06:
Ik heb een pentium 4 computer van 2 jaar oud.
Dus daar zal het niet aan liggen.
Als ik Kaspersky uitschakel, dan doet mijn verbinding met newsleecher het helemaal perfect.
toch simpel dan: on file-access scannen uitschakelen ;-)

doe ik ook,

mijn av blijft van de files af terwijl ze binnen komen, maar scant achteraf wel de map waarin ze terecht komen voordat ik er mee verder doe.

dus eigenlijk geen "file-create" laten scannen, maar wel file moves enzo ....
bij de meeste kan je dat wel instellen

oftewel aparte pc gebruiken voor downloaden en na download maar voor verhuis naar jusite locatie de file's scannen (kan ev. ook in een virtuele pc mbv vmware-achtige dingen) download pc corrupt: herinstall (echt of virtueel en voila ge zijt zo verder ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KAV scant de inkomende datastroom.

Settings/Service/Network Settings

Port settings en dan General NNTP - Port 119 uitvinken.
De snelheid zou dan weer normaal moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
nee, ik heb dit probleem ook gehad.

oplossing: newsleecher in de "trusted zone" van kaspersky zetten. Dan blijft kaspersky alles scannen behalve de bestanden die via newleecher gaan.

dubbel klik kaspersky icoon in taakbalk,ga naar setting, protection, thrusted zone, thrusted appliocations en klik op add.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Iets zegt me dat Schouw hierboven gelijk heeft :P (Alleen al omdat het bij mij de oplossing was).

Tijdens het leechen van warez (of ueberhaupt als je een internetverbinding hebt) wil je niet je hele virusscanner uitschakelen. Maar niet NNTP scannen lijkt me geen veiligheidsprobleem, aangezien de downloads zelf altijd nog worden gescanned, bij opslaan en bij uitpakken.

Dit heeft niets te maken met Netwerken, ik verplaats het naar Beveiliging & Virussen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schouw heeft idd gelijk, het scannen van inkomende datastromen voordat ze op de schijf terecht komen heeft eigenlijks ook geen enkel nut, op het feit na dat virussen vanuit je newsleecher/browser ed gestart kunnen worden. Tenminste, daar valt over te discusseren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 23:41:
Schouw heeft idd gelijk, het scannen van inkomende datastromen voordat ze op de schijf terecht komen heeft eigenlijks ook geen enkel nut
Als de inkomende data(stroom) eerst in het geheugen wordt geladen voordat die op de harde schijf terecht komt, als die daar al terecht komt, kan exploitatie plaatsvinden alvorens die gedetecteerd kan worden. Dus het scannen van inkomende datastromen heeft welzeker nut, alleen heeft het scannen van NNTP binaries niet zo heel veel nut over het algemeen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt, ik ga de besproken oplossingen vanavond thuis proberen.
En natuurlijk laat ik jullie het ook weten of het gelukt is.

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bergie schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:22:
[...]

Of een zinvolle post maken; gaat zijn download niet sneller door maar scheelt weer wat bytes in de database hier ;)

ontopic:

Wellicht helpt het als je je downloadfolder (en/of een eventuele temp folder waar newsleecher in de eerste instantie naar toe schrijft) exclude in Kaspersky. Of je dat echt wilt is natuurlijk een ander verhaal maar het is het proberen waard natuurlijk.
Was toch een redelijk zinvolle post maar er was sowieso te weinig informatie. En een trage computer kan ook de oorzaak zijn..
Ik zie overigens bijzelf (F-secure) af en toe een bijna rechtlijnig verband tussen de processor belasting en download, zeker bij hogere snelheden, ondanks dat de processor best snel is..bij Norton heb ik de ervaring dat het zelfs te traag wordt..Welke scanners belasten je systeem echt minimaal eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:50
Ik heb precies dezelfde ervaring met Avast (een simpele en voor consumenten gratis virus scanner)

bij newsleecher moet je de Avast uitzetten anders kwam mijn speed maar op 5% uit.
(Pentium !!! 1200 @ 800 Mhz, 66 MHz FSB )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toppie !!!!

Ik heb de Port settings van port 119 uitgevinkt bij de optie Anti-spam, en haal weer de maximale snelheid met newsleecher. Ik hoop dat dit de veiligste manier is....

Ik wil alle mensen bedanken voor het mee denken.

("trusted zone"taakbalk,ga naar setting, protection, thrusted zone, thrusted appliocations en klik op add.) Kan ik niet vinden, mischien bevat Kaspersky antivirus dat maar niet de Kaspersky Internet Security 6.0.
Pagina: 1