Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

arjoderoon schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 20:00:
ik gebruik kaspersky 7.0.0.125. Alleen heb ik hier een issue met de proactieve bescherming. Ik snap dat dit een functie heeft, alleen ik word momenteel helemaal gek van alle meldingen over processen die veranderd zijn oid waar ik moet aangeven wat ik wil. Ik heb geen flauw idee wat ik daar moet doen. Ik wil graag die proactieve bescherming, alleen dan niet dat ik overal toestemming voor moet geven. Als ik klik op blokkeren kan ik niet meer internetten. Ik overweeg nu zelfs om kaspersky 6 er maar op te zetten. Die had geen proactieve bescherming.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?? ik krijg bijvoorbeeld ook de volgende melding:
Keylogger gedetecteerd. Het stuurprogramma is mogelijk \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\EABFiltr.sys.
je kan eens proberen om in veilige modus een scan uit te voeren en hem er af te keilen, en als dat niet werkt probeer eens met avast. ik had bij en pc die beschermd werd door E-Trust en hij vond een paar virussen maar als je op verwijderen klikte: => het virus, of malware heeft een andere naam en kan niet verwijdert worden.

avast vertelde mij direct om een opstartscan te doen en ja ineens werden er meer dan 16 virussen gevonden en verwijdert.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik mijn vraag hier mag stellen. Ik heb het weekend Norton antivirus 2008 geinstalleerd. Ik gebruik al zo'n 5 jaar Norton en op zich bevalt het mij goed. Ik heb het geinstalleerd en ook geactiveerd zoals dat bij Norton altijd moet maar nu zie ik elke dag bij een nieuwe opstart van de PC dat hij weer geactiveerd moet worden en dat is allang gebeurd, van het invoeren van de productsleutel totaan een account aanmaken. Ik zie in het control center dat ik dan op herstellen moet klikken en dan is alles weer goed. Staat alles ook op veilig. Nu las ik elders dat iemand bij Symantec heeft geinformeerd en die had advies gegeven om bij uitvoeren service.msc in te voeren en dan bij de Symantec Core LC op automatisch te zetten. Die staat op handmatig. Ik heb dat dus ook maar gedaan, nu afwachten morgen of ik weer moet activeren. Maar ik ben echter geen techneut zoals jullie. Kan iemand mij uitleggen wat je nu met zo'n handeling doet en wat Symantec Core LC eigenlijk is? Wat gebeurd er nu dan automatisch? Ik krijg nu geen andere problemen? Kortom het kan geen kwaad?

bedankt voor evt. reageren
groetjes
Loes

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 21:07

lordsnow

I know nothing

Mijn vader heeft een laptop, waar het abonnement van Norton is afgelopen. Hij zoekt dus een nieuwe AV.

Aangezien NOD32 hier veelal geprezen wordt dacht ik om die eens te proberen.

Nu zie ik dat je NOD32 v2.7 kan kopen voor 42 euro - met de huidige aktie krijg je dan twee jaar licenties.

Op de website van NOD32 zag ik net dat v3.0 gister is uitgekomen, en dat deze begin November beschikbaar is.

Heeft iemand v3.0 al geprobeerd, en weet of het de moeite waard is om daar op te wachten? In het laatste geval kunnen wij nu een 30-day trial voor 2.7 gebruiken, en daarna v3.0 kopen. (Wel iets duurder: 39,90 dollar per stuk ipv 42 euro voor twee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou op de website van NOD32 eerst eens kunnen kijken wat je van de demo vindt.
De 30 dagen Versie.
Ook kan je gewoon NOD32 downloaden bijv. via nieuwsgroepen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOD32 v3 werkt hier perfect.

Ik gebruik nu Eset Smart Security (NOD32 antivirus, Firewall, spamfilter) en dit werkt prima.
Ook het spamfilter werkt perfect tot nu toe.

Je kunt hier eventueel de RC1 versies vinden van NOD32 antivirus v3 en Eset Smart Security.
Die werken niet zo lang meer.... waarschijnlijk tot 5 november, maar dan kun je toch een weekje testen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 17:14 . Reden: fyptoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:19:
Je zou op de website van NOD32 eerst eens kunnen kijken wat je van de demo vindt.
De 30 dagen Versie.
Ook kan je gewoon NOD32 downloaden bijv. via nieuwsgroepen;)
Op de NOD32 site zag ik inderdaad al de trial versie staan van v2.7.

Maar ik vroeg mij dus af of er al gebruikers zijn die ervaring hebben met 2.7 en 3.0, en of daar veel verschil in zit. Oftewel, is 3.0 zoveel beter dat ik beter daar voor kan kiezen, of voor 2.7, gezien de prijs en het feit dat er nu een aktie loopt voor 2.7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

lordsnow schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 19:55:
[...]

Op de NOD32 site zag ik inderdaad al de trial versie staan van v2.7.

Maar ik vroeg mij dus af of er al gebruikers zijn die ervaring hebben met 2.7 en 3.0, en of daar veel verschil in zit. Oftewel, is 3.0 zoveel beter dat ik beter daar voor kan kiezen, of voor 2.7, gezien de prijs en het feit dat er nu een aktie loopt voor 2.7.
Ik heb ze allebei gedraaid maar volgens mij zit er niet echt veel verschil in en is het gewoon een verandering qua interface en waarschijnlijk engine.

Zeer goede scanner dat NOD32, ik draai het al een jaar op andere pc's en het trekt nauwelijks performance weg, alleen het booten duurt 2sec langer ofzo omdat hij NOD32 moet laden; maar dat is logisch en duurt véél langer met andere scanners zoals Norton (:')), McAfee etc. :) Uit tests komen NOD32 en Kaspersky er ook het beste uit; maar persoonlijk vind ik NOD32 makkelijker werken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door MensionXL op 30-10-2007 20:14 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zitten ook flink wat veranderingen onder de motorkap.
Gelukkig is er ook nog de mogelijkheid om erg veel in te stellen naar wens, maar is er nu ook een simpele (standaard) interface voor de simpele gebruikers :-)

Je kunt gratis upgraden naar versie 3 wanneer je een geldige licentie voor versie 2 bezit. Zo is het ook altijd geweest bij NOD32.
Dus is het slim om nu 2 licenties voor versie 2 aan te schaffen en die dan upgraden naar versie 3 wanneer die beschikbaar is in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:25:
Er zitten ook flink wat veranderingen onder de motorkap.
Gelukkig is er ook nog de mogelijkheid om erg veel in te stellen naar wens, maar is er nu ook een simpele (standaard) interface voor de simpele gebruikers :-)

Je kunt gratis upgraden naar versie 3 wanneer je een geldige licentie voor versie 2 bezit. Zo is het ook altijd geweest bij NOD32.
Dus is het slim om nu 2 licenties voor versie 2 aan te schaffen en die dan upgraden naar versie 3 wanneer die beschikbaar is in het Nederlands.
De gratis upgrade is ook geldig voor de boxed versie? In dat geval is het mooi om te horen, en gaanwe gewoon voor 2 licenties van v2.7 voor 42 euro. Wel Engelstalig, als het even kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een licentie voor NOD32 is een gebruikersnaam + wachtwoord die een bepaalde tijd geldig zijn.
Die combinatie is nodig om updates en upgrades te kunnen downloaden.

Lijkt mij dat je 2 losse licenties krijgt bij die aanbieding.
Al zou je slechts 1 licentie voor het gebruik van NOD32 op 2 PC's krijgen dan maakt dat verder ook niets uit.

Zolang je licentie voor NOD32 geldig is kun je dus upgraden naar versie 3.
Of iets betalen voor een upgrade van NOD32 versie 2.7 naar ESS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 09:40
De ''ESET NOD32 Smart Security v3.0.551.0 Final'' is eindelijk uit...

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Menno1234 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:08:
De ''ESET NOD32 Smart Security v3.0.551.0 Final'' is eindelijk uit...
Ik heb hem hier nu draaien en het valt me op dat hij zowel op m'n laptop als op m'n werkstation meer geheugen vreet als de RC, namelijk ca. 26 i.p.v. 20 MB.
Verder is die vernieuwde interface (ten opzichte van v2.7) wel een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ouders hebben sinds kort de pc voor zichzelf sinds mijn broertje en ik onze eigen pc hebben.
Nu moet ik een virusscanner hebben voor hun die makkelijk te gebruiken is.
Normaal stond kaspersky op hun pc, maar zoals hier een paar posts eerder al is aangegeven is dit niet langer een makkelijk programma voor computer layman zoals mijn ouders.
Na kaspersky, Norton geprobeerd, maar ook daarin ondervind ik ook het activatie probleem van een paar posts eerder.
Wat voor virusscanner zouden jullie aan kunnen bevelen dat simpel en overzichtelijk is voor computer layman?
Ze hebben nogal vaak een virus te pakken (hoe vaak je't ook zegt, gewoon die attachments blijven openen --' )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 02:56:
mijn ouders hebben sinds kort de pc voor zichzelf sinds mijn broertje en ik onze eigen pc hebben.
Nu moet ik een virusscanner hebben voor hun die makkelijk te gebruiken is.
Normaal stond kaspersky op hun pc, maar zoals hier een paar posts eerder al is aangegeven is dit niet langer een makkelijk programma voor computer layman zoals mijn ouders.
Na kaspersky, Norton geprobeerd, maar ook daarin ondervind ik ook het activatie probleem van een paar posts eerder.
Wat voor virusscanner zouden jullie aan kunnen bevelen dat simpel en overzichtelijk is voor computer layman?
Ze hebben nogal vaak een virus te pakken (hoe vaak je't ook zegt, gewoon die attachments blijven openen --' )
NOD32, daar zit ook een e-mail scanner bij en je krijgt totaal geen overdreven irritante berichten ofzo. (Kan je uitzetten) Verder vreet NOD32 weinig mem en werkt het snel. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik gebruik McAfee 8.5 voor een jaartje nu.. mijn vraag is ik opende een cd vanaf mijn computer en toen ging de virus scanner uit zijn dak... ( cd gebrand zonder virussen enz er op ).
Ik denk er over om over te stappen op Norman of Panda... kan iemand mij daarmee helpen met dit probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ons mam heeft vandaag een mailtje geopend met de titel: Essa voce precisa VER.

Ik kan morgen dus op mn vrije dag weer gaan uitzoeken hoe ik dit oplos. Ik heb er nog weinig concreets over gelezen. Schijnt een trojan te zijn.

Iemand al meer gelezen over een mogelijke oplossing?

Ik ga eerst lekker slapen en hopen dat ik geen nachtmerrie's krijgt BAH }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:30:
hallo, ik gebruik McAfee 8.5 voor een jaartje nu..
McAfee VirusScan 8.5. Oftewel, de Corporate / Enterprise editie.
ik opende een cd vanaf mijn computer en toen ging de virus scanner uit zijn dak...
En "uit zijn dak" betekent wat precies? De virusscanner gaf een melding dat er een virus aanwezig was? Of een andere foutmelding betreffende de virusscanner? Of de virusscanner werkte (helemaal) niet meer nadat de CD geopend was? Of... ?
Ik denk er over om over te stappen op Norman of Panda... kan iemand mij daarmee helpen met dit probleem
Helpen met over te stappen op Norman / Panda, of helpen met het probleem met McAfee? Indien het laatste: need more info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 00:14:
Ons mam heeft vandaag een mailtje geopend met de titel: Essa voce precisa VER.

Ik kan morgen dus op mn vrije dag weer gaan uitzoeken hoe ik dit oplos. Ik heb er nog weinig concreets over gelezen. Schijnt een trojan te zijn.

Iemand al meer gelezen over een mogelijke oplossing?

Ik ga eerst lekker slapen en hopen dat ik geen nachtmerrie's krijgt BAH }:|
heb je de bijlage nog dan kan je het gratis online laten controleren door een 21 virusscanners
als het malware is zal je het wel merken :-)

http://virusscan.jotti.org/

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:49
Ik had eerst McAfee, toen tijdje AVG geprobeerd. Online scan van Kasp. Ben nu beland bij NOD32. bevalt prima tot zover. Heeft wat dingen gespot en verwijderd. Lekker stil. Snelle updates. Ik vind m aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

heb ik ook al gehoord dat NOD32 zeer goed is maar Kaspersky wordt toch nog altijd aanzien als een van de beste virusscanners die er zijn. btw ik heb er eigenlijk een leuke aanbieding voor :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pm1:

Het had geen bijlagen maar slechts 2 links in het e-mail bestand. Ons mam heeft driftig alles aan zitten klikken. Ik heb zelf overwogen om het zelf ook maar eens te proberen, om te kijken waar de links naar wijzen. Toch heb ik eerst op google gekeken. Er waren niet veel mensen met hetzelfde probleem, laat staan dat er een oplossing voor was. Sommigen zeggen dat het een trojan was, andere zeggen een worm.

Enkele dagen nadat ons mam de e-mail links heeft geklikt hebben we nog nix ondervonden. Een vriendin heeft blijkbaar wel last gehad: ze kreeg ineens last van een beeldscherm dat van kleur veranderde (toeval??).

Als het een trojan is weet ik niet of het gevaarlijk is om hem te laten staan. We hebben er namelijk geen last van.

Bedankt voor de nuttige link. Ik zal snel eens een keer kijken wat dat inhoudt. Zal nu wel niet van toepassing zijn, omdat de e-mail geen attachment bevat.

Trusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
McAfee ... EpO :)
GregoryBE schreef op zondag 27 november 2005 @ 13:09:
Omdat er een nieuw topic geopend werd, post ik mijn vraag even opnieuw :)

Ze hadden mij gevraagd een nieuwe virus scanner te kiezen,
De scanners moesten via centraal beheer gemanaged kunnen worden,
de scanner zou wel niet teveel geheugen en proc kracht mogen opvreten.
Prijs maakt niet uit

op dit momment viel mijn keuze op F-secure, kaspersky of norton.
Bedrijfservaringen?

-Budget: Ongelimiteerd
-aantal: +-100pc's
-Platform: Win XP SP2 (gemiddelde pc 2.4 Ghz, 256 mb ram)
-Managability: Updates auto van server installeren, per client informatie kunnen ophalen...of via managent kunnen instellen

-Servers: voor server niet nodig,
-Ondersteuning: Antivirus en liefst Spyware scanner
-Kennisniveau: Bijleren kan altijd,
-Reporting: Als er een virusgevonden wordt op client, Welke gebruiker en welke PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag.
Ik wil mijn PC heel goed beveiligen tegen virussen/spyware/tracking cookies en dergelijke.
Ik heb nu de volgende programma's op mijn PC, die ik regelmatig uitvoer:

Avast Antivirus (staat altijd aan maar voer regelmatig volledige systeem scan uit)
Ad-Aware
Autoruns
HiJackThis
SpywareBlaster

Mijn beveiligingsniveau staat op 'Normaal' omdat IE anders niet goed functioneert, Privacyinstellingen staan op 'Hoog'. Ik heb popupblokkade ook aanstaan.
Vanzelfsprekend heb ik ook een firewall.

Is mijn PC goed beveiligd?
Welke (gratis) programma's kan ik nog meer installeren/wat kan ik nog meer doen om mijn PC beter te beveiligen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:49:
Ik heb een vraag.
Ik wil mijn PC heel goed beveiligen tegen virussen/spyware/tracking cookies en dergelijke.
Ik heb nu de volgende programma's op mijn PC, die ik regelmatig uitvoer:

Avast Antivirus (staat altijd aan maar voer regelmatig volledige systeem scan uit)
Ad-Aware
Autoruns
HiJackThis
SpywareBlaster

Mijn beveiligingsniveau staat op 'Normaal' omdat IE anders niet goed functioneert, Privacyinstellingen staan op 'Hoog'. Ik heb popupblokkade ook aanstaan.
Vanzelfsprekend heb ik ook een firewall.

Is mijn PC goed beveiligd?
Welke (gratis) programma's kan ik nog meer installeren/wat kan ik nog meer doen om mijn PC beter te beveiligen?
welke firewall je kan zone-alarm gratis downloaden
http://www.zonelabs.com

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm1 schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:00:
[...]

welke firewall je kan zone-alarm gratis downloaden
http://www.zonelabs.com
Ik heb Windows Firewall.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

in principe is je pc nooit goed beveiligd tenzij je op linux draait O-)
but we do our very best to keep it safe

ikzelf heb ook windows firewall maar m'n router heeft ook nog een apparte firewall :) dus als er iemand probeert binnen te breken zal ik het weten :P

ik gebruik windows firewall omdat ik anders problemen heb met een programma dat toegang moet krijgen tot het netwerk om m'n NAS station te kunnen raadplegen

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:38

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

pm1 schreef op maandag 12 november 2007 @ 21:02:
in principe is je pc nooit goed beveiligd tenzij je op linux draait O-)
Que'll bullshit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

explain yourself plz :+ :+ :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Prima: de stelling die je doet slaat nergens op. Geen enkel OS beveiligt de PC 100%. Een PC met 10 firewalls ervoor ook niet. Windows is niet per definitie onveiliger dan Linux. Het hangt allemaal af van configuratie, lekken, randvoorwaarden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de hoeveelheid windows gebruikers groter is dan de kleine groep linux gebruikers, gaan hackers natuurlijk zich focussen op windows gebruikers. Als linux de grootste OS was hoor je van windows gebruikers 'ja maar windows is veiliger'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:14:
[...]

Omdat de hoeveelheid windows gebruikers groter is dan de kleine groep linux gebruikers, gaan hackers natuurlijk zich focussen op windows gebruikers. Als linux de grootste OS was hoor je van windows gebruikers 'ja maar windows is veiliger'
ok ok als je het zo ziet heb je wel gelijk maar niemand gaat me nu toch vertellen dat windows veiliger is dan linux he 8)7

ik wou hem er gewoon op wijzen dat linux ook bestaat en dat het qua veiligheid beter is en stabieler dan windows : :9

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pm1 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:49:
[...]

ik wou hem er gewoon op wijzen dat linux ook bestaat en dat het qua veiligheid beter is en stabieler dan windows : :9
Wat niet zo is per definitie. Maar goed, back ontopic please. De discussie of Linux veiliger of juist onveiliger is dan Windows hoort hier niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ontopic dan, ik heb nu nod32 2.7, is het waard om over te stappen naar 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:45:
Ok ontopic dan, ik heb nu nod32 2.7, is het waard om over te stappen naar 3.0?
Er is toch nog geen final van 3.0 uit gekomen of heb ik het nu mis? Of doel je op de security suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 18:49:
[...]

Er is toch nog geen final van 3.0 uit gekomen of heb ik het nu mis? Of doel je op de security suite?
Van beide is de final al uit, zowel van NOD32 als Security Suite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

DyStiC schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:15:
[...]

Van beide is de final al uit, zowel van NOD32 als Security Suite.
Thanks. Nice to know. Is er een upgrade path voor bestaande gebruikers of moet ik 3.0 "opnieuw" kopen wanneer mijn huidige licentie verloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik zag hier een paar keer het begrip firewall voorbijkomen met daarin genoemd de Windows firewall en de firewall in de router. Allebei op zich wel goed, op één toch wel belangrijk aspect na, ze zijn allebei éénrichtings-firewalls. Dat houdt in dat ze, waar ze voor zijn gemaakt, ongewenste indringers buiten de deur houden. Prima tot zover.
Echter sommige indringers (alle spyware etc.) komt wel eens mee gesmokkeld als onderdeel van een gedownload programma, en dat wordt niet altijd meteen opgemerkt. Het gevolg laat zich raden, het kan alsnog alle onheil aanrichten waarvoor het is gemaakt, want uitgaand verkeer wordt onbelemmerd doorgelaten.

Deze waarschuwing is wellicht al (veel) vaker voorbij gekomen, ik blader niet het hele forum door om dit wel of niet vast te stellen. Wat me er toe bracht om dit dan toch ten overvloede nogmaals aan te roeren is de vermelding van enkele berichten eerder over het toepassen van deze beide firewalls.

Kortom, de router- en de Windows-firewall zijn maar halve veiligheden. Beter is om een complete softwarematige firewall te installeren, en die van Windows uit te schakelen, omdat twee softwarematige "brandmuren" soms conflicten met elkaar kunnen krijgen.
Die in de router kun je uiteraard gewoon aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Techneut schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:59:
Ik zag hier een paar keer het begrip firewall voorbijkomen met daarin genoemd de Windows firewall en de firewall in de router. Allebei op zich wel goed, op één toch wel belangrijk aspect na, ze zijn allebei éénrichtings-firewalls.
Zie voor firewalls 2 andere topics:

Wat is nou de perfecte firewall voor home users?
Personal firewalls: discussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djang
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 21:03
Bor de Wollef schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 19:31:
[...]

Thanks. Nice to know. Is er een upgrade path voor bestaande gebruikers of moet ik 3.0 "opnieuw" kopen wanneer mijn huidige licentie verloopt?
Restreeks van http://www.nod32.nl/support/

Gratis upgrade naar versie 3.0

Huidige ESET NOD32 Antivirus Version 2.7 gebruikers kunnen GRATIS upgraden naar ESET NOD32 Antivirus Version 3.0. Zodra de Nederlandse versie uitgebracht wordt, kunt u hier meer informatie vinden hoe u kunt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Djang schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:06:
[...]

Restreeks van http://www.nod32.nl/support/

Gratis upgrade naar versie 3.0

Huidige ESET NOD32 Antivirus Version 2.7 gebruikers kunnen GRATIS upgraden naar ESET NOD32 Antivirus Version 3.0. Zodra de Nederlandse versie uitgebracht wordt, kunt u hier meer informatie vinden hoe u kunt upgraden.
Nice, binnenkort de upgrade maar eens uitvoeren dan. Hopelijk werkt dit ook met via surfspot gekochte licenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Bor de Wollef schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:30:
[...]

Nice, binnenkort de upgrade maar eens uitvoeren dan. Hopelijk werkt dit ook met via surfspot gekochte licenties.
Werkt gewoon. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techneut: Afhankelijk van je merk router/modem, kun je ook poorten voor pc's naar buiten dicht gooien, dus wanneer je enkel de "gebruikelijke/gebruikte" poorten openhoudt of door enkel bepaalde applicaties laat triggeren of met tijdelijk toe te staan, ben je ook voor rotzooi deels 2-zijdig beveiligd.. Deels, omdat internetten & mailen/c.q spam versturen mogelijk moet blijven 8)7

Jammergenoeg hebben weinig merken hun consu-routers/modems met 'n 2-zijdige spi firewall uitgerust :/

Verder goed, dat je het argument wel post, er zijn helaas genoeg onwetende.. |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Ik gebruik NOD32 en Outlook Express, maar zodra ik een bericht ontvang dan voegt hij zo'n regel toe dat het mailtje gechecked is door NOD32.

EDIT: -> Gevonden, het stond bij de instellingen van IMON en niet bij EMON... Excuses voor de spam

[ Voor 29% gewijzigd door DaWaN op 08-12-2007 13:28 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Hoe zit het ondertussen met de besmetbaarheid van Windows x64? Is deze Windows versie nog steeds stukken veiliger dan Windows XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zie wel een lijst met online scanners, maar waar zijn de offline scanners?
Ik zou graag een rescue CD downloaden waar goede scanners opstaan waarvan ik dan kan booten en die zelfs zouden werken met een read-only HDD.
Bestaat zoiets? Het lijkt mij extreem handig, zonder installatie toch een scan uit kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 18:01:
Ik zie wel een lijst met online scanners, maar waar zijn de offline scanners?
Ik zou graag een rescue CD downloaden waar goede scanners opstaan waarvan ik dan kan booten en die zelfs zouden werken met een read-only HDD.
(...)
Wat bedoel je met read-only HDD? Ik neem aan dat je weet dat je dan alleen kunt detecteren, niet verwijderen.

Kaspersky 6 en 7 hebben een optie om een CD te branden waar je van kunt opstarten. Dit gaat via BartPE en PEBuilder. Zie bijvoorbeeld:
http://www.kaspersky.nl/i...ge=articles&articleid=104

Je kunt bijvoorbeeld een trial van Kaspersky downloaden en installeren, dan de CD bouwen en branden. Hoe lang die CD blijft werken weet ik niet, maar je hebt op dat moment wel een up to date virusscanner vanaf een CD.

Verder: Mijn ervaringen met virusscanners zijn als volgt:
Norton AV /NIS: OK qua beveiliging, maar maakt je PC te traag. De verkenner, internetten etc., is voelbaar trager.
McAfee: zo ongeveer hetzelfde. In de nieuwste versies is o.a. het even uitzetten van de virusscanner erg ver weggestopt, lastig. Verder niet veel op tegen.
Kaspersky: ook niet de snelste (meer) maar behoort tot de beste qua detectie en heeft o.a. de bovenstaande handige optie. Verder tegenwoordig ook erg goedkoop (OEM licenties: 2 voor 17,50).
Wat ik me nog wel afvraag is het volgende: wat gebeurt er na dat jaar? Ik ben zelf niet bereid om dan opeens 35 euro per jaar te gaan betalen. Dus dan toch maar weer een OEM versie erop? Mag niet, maar is wel aantrekkelijk, en ik vind dat de antivirusmakers moeten beseffen dat er nu een prijzenslag plaatsvindt, en dat mensen zó overstappen. Verder vind ik een euro of 10 per jaar nog acceptabel voor thuisgebruikers, en dat is mogelijk, gezien het feit dat er ook gratis versies zijn. Maar misschien is men hier nog niet aan toe.
Norman: volgens allerlei tests wat minder, maar in de praktijk blijken gebruikers hiervan die ik ken geen virussen te krijgen. Toeval? Ik heb hier in ieder geval meer vertrouwen in dan in Avast. Ik ken mensen die ondanks een up to date Avast toch besmet werden. Op dit forum staan ook een paar verhalen. Toeval? Het gaat ook om betaalde versies naast de bekende gratis versie. Maar nog even over Norman: een nadeel is ook de prijs en de slechte verkrijgbaarheid van OEM licenties.
NOD32: zal best OK zijn qua detectie maar qua interface (vooral voor beginners) onduidelijk. Ik wil niet weten of iets imon of emon of hoe dan ook heet, ik wil dat mijn mail- en internetverkeer bewaakt wordt.
AVG: sneller dan Avast, en voor een gratis virusscanner toch behoorlijk OK. Eerst dacht ik dat deze minder was dan Avast qua detectie, maar de laatste tests geven aan dat dit wel eens andersom kan liggen momenteel. Beide vind ik niet goed genoeg om geld aan uit te geven. Ik gebruik AVG nu op mijn thuis-PC's, Avast niet meer (o.a. aangezien deze geen imap met SSL ondersteunt). Voor mijn gevoel moet je bij gebruik van AVG of Avast toch zelf nog erg opletten, en bij Kaspersky en Norman een stuk minder.

[ Voor 57% gewijzigd door pinockio op 11-12-2007 21:59 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

McAfee 2007 is inderdaad merkbaar trager dan de voorgaande versie. Maar McAfee 2008, een verdere optimalisering van de 2007 versie, is weer helemaal niet traag. Ik moet wel bekennen dat ik alleen maar de VirusScan draai.

NOD32 3.0 draait nu op de PC en laptop van mijn ouders, en ik vindt de interface wel redelijk strak. (Mischien is "Spartaans" een goede omscrhijving?). Zolang je de Advanced menu niet aanzet is alles redelijk simpel.

AVG heb ik een tijdje gehad op de PC van mijn ouders, lang geleden. Ik vondt de interface er altijd erg kinderlijk er uit zien. Dat wekt bij mij geen vertrouwen. Van wat je leest moet de detection niet al te goed zijn.

Vele jaren geleden heb ik ooit eens Norton geprobeerd, maar wat een bagger. Ik heb toen gezworen dat het nooit meer op mijn systeem zou komen. Ook nu nog hoor ik nooit 100% positieve verhalen over Norton - zelf al is de detection goed, de performance blijft slecht. Meerdere vrienden en kenissen hebben mij gevraagd of ik Norton eens wou verwijderen van hun systemen en iets anders wil installeren. Ook lees ik allemaal horror verhalen over de nieuwe Norton 360. (Mischien dat dit komt omdat Norton toch veel verkocht wordt, en veel gebruikers = veel meldingen van problemen).

Kaspersky heb ik volgens mij nog nooit geprobeerd, maar ik hoor er wel altijd goede verhalen over.

Vroeger had ik BitDefender - lekker veel instellingen. Nu hoor ik nog maar weinig van BitDefender.

[ Voor 4% gewijzigd door lordsnow op 11-12-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

pinockio schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:45:
[...]
NOD32: zal best OK zijn qua detectie maar qua interface (vooral voor beginners) onduidelijk. Ik wil niet weten of iets imon of emon of hoe dan ook heet, ik wil dat mijn mail- en internetverkeer bewaakt wordt.
Dit is vooral van toepassing op de oude versie. De nieuwe versie is erg dummy gericht valt mij op. De detectie is niet "best OK" maar behoort tot een van de betere. NOD32 kan zich tot nu toe zeker meten met Kaspersky is mijn ervaring wat ook door testen is bevestigd (hoewel een av test een omstreden iets is).

Bitdefender is inderdaad een ondergeschoven kindje terwijl het best een goed product is wat betreft interface, instelmogelijkheden en detectiegraad. Het product lijkt in NL maar weinig voet aan de grond te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 11-12-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pinockio schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 21:45:
Wat bedoel je met read-only HDD? Ik neem aan dat je weet dat je dan alleen kunt detecteren, niet verwijderen.
Uiteraard
Kaspersky 6 en 7 hebben een optie om een CD te branden waar je van kunt opstarten. Dit gaat via BartPE en PEBuilder. Zie bijvoorbeeld:
http://www.kaspersky.nl/i...ge=articles&articleid=104

Je kunt bijvoorbeeld een trial van Kaspersky downloaden en installeren, dan de CD bouwen en branden. Hoe lang die CD blijft werken weet ik niet, maar je hebt op dat moment wel een up to date virusscanner vanaf een CD.
Dat is een goed begin. Het zou nog mooier zijn als je gewoon een prebuild ISO kon downloaden en als de scanner net voor de scan automatisch geupdate kon worden.

Ik ga er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die er waarde aan hechten, Nod32 2.7 kwam dit jaar wederom als "overall beste" uit bus bij av-comparatives.org. (Comparatives -> AV-Comparatives Summary Report 2007)
Als Kaspersky afgelopen mei beter had gedaan in de test, was nog maar de vraag of Nod32 met de eer kon gaan strijken

Ik zelf wacht even met Nod32 versie 3 todat deze vertaalt is in het NL. Tegen die tijd zal er hopelijk een versie zijn waar een aantal bugs vreemde zaken in verwijderd zijn :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Mijn nod32 licentie loopt morgen af, en wil graag nod blijven gebruiken. Maar ik zit met een dilemma: zal ik gewoon een verleng licentie kopen, of zal ik de security suite kopen?

Nu gebruik ik:
Nod32 2.7
Kerio personal firewall (gratis versie)
en ik scan soms op spyware met spybot

Wat is wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor kaspersky gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Lol, een beetje onderbouwing is wel nodig hoor. ;)

@ gelukkie: welke eisen stel je aan bv de firewall? Kan de Security Suite in die eisen voorzien? Maw: wij kunnen die keuze niet zo maar voor je maken.

Volgens mij is er ook een testversie (30 dagen oid) van de security suite te downloaden. Waarom probeer je die niet eerst?

[ Voor 15% gewijzigd door Bor op 23-12-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:27:
[...]

Lol, een beetje onderbouwing is wel nodig hoor. ;)
Dat heeft kaspersky volgens mij niet echt meer nodig maar ok ;)

- Snelle scanner die het systeem niet vertraagt
- Duidelijk voor iedereen
- Goede support indien nodig
- Uitgebreid en simple te houden, net wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
[...]

- Duidelijk voor iedereen
- Goede support indien nodig
- Uitgebreid en simple te houden, net wat je wil.
Ik wil nou niet lullig doen ofzo, maar dat zelfde lijstje kun je ook voor nod32 opdreunen. En aangezien hij momenteel nod32 gebruikt zou ik niet inzien waarom hij niet bij deze virusscanner moet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Nu online
Ik wil zowieso bij nod blijven, maar het gaat er meer om: update van virusscanner €25,- upgrade naar security suite is: €54,-.
Wordt mijn beveiliging veel beter dan mijn huidige beveiliging? (dus nod32 icm. kerio)

Verder maak ik verbinding via de kpn experia box, en hier zit ook een firewall in (deze wordt ook gebruikt als ik via een site de firewall laat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ProGo schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:45:
[...]

Ik wil nou niet lullig doen ofzo, maar dat zelfde lijstje kun je ook voor nod32 opdreunen. En aangezien hij momenteel nod32 gebruikt zou ik niet inzien waarom hij niet bij deze virusscanner moet blijven.
Kwestie van smaak ;)

Kaspersky is alleen wel goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
[...]

Mijn ervaringen zijn anders. Het verschil op dit punt tussen NOD32 en KAV is soms behoorlijk.

Indien je student bent of werkzaam bij een school zou je NOD32 overigens onder surf licentie kunnen aanschaffen voor een bodemprijs. Ik was iets van 9,95 kwijt voor meer dan 2 jaar dacht ik.

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 23-12-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch stoort het me aan NOD32 dat je vaak bij aangetroffen virussen alleen kunt kiezen uit de optie "Geen actie" en moet je dus zelf vanalles gaan doen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 12:40:
Toch stoort het me aan NOD32 dat je vaak bij aangetroffen virussen alleen kunt kiezen uit de optie "Geen actie" en moet je dus zelf vanalles gaan doen :|
Heb je voorbeelden? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 december 2007 @ 15:07:
[...]

Heb je voorbeelden? Ik ben het zelf nog niet tegengekomen.
Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/9595/nod32kr8.jpg

Gebeurt me heel vaak :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Vreemd omdat ie wel aangeeft dat het bestand verwijderd kan worden. Ik ben het gelukkig nog niet tegengekomen. Misschien iets om bij NOD32 support neer te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik gebruik zelf:

NOD32 v3
Comodo Firewall v3
Windows Defender

En dat alles voor €9,95 voor 2 jaar aangezien er alleen voor NOD32 (een beetje) betaald moet worden en Comodo en Defender gratis producten zijn. Het draait allemaal perfect en vertraagt de PC nauwelijks.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 december 2007 @ 17:58:
Vreemd omdat ie wel aangeeft dat het bestand verwijderd kan worden. Ik ben het gelukkig nog niet tegengekomen. Misschien iets om bij NOD32 support neer te leggen?
Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 23:26:
Voor diegene die er waarde aan hechten, Nod32 2.7 kwam dit jaar wederom als "overall beste" uit bus bij av-comparatives.org. (Comparatives -> AV-Comparatives Summary Report 2007)
Als Kaspersky afgelopen mei beter had gedaan in de test, was nog maar de vraag of Nod32 met de eer kon gaan strijken

Ik zelf wacht even met Nod32 versie 3 todat deze vertaalt is in het NL. Tegen die tijd zal er hopelijk een versie zijn waar een aantal bugs vreemde zaken in verwijderd zijn :X
Ik hecht zeker waarde aan AV-Comparitives, maar wat ik niet begrijp is dat het gemakkelijk is om aan Bagle virus varianten te komen die niet door NOD32 gezien worden, maar wel door Kaspersky.
Zie Kan een virus bij roboform passwords?

[ Voor 12% gewijzigd door Cyb op 31-12-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Ik sla NODv3 over en ga over op een andere virusscanner, maar een goed alternatief (e.g. goede virusherkenning en lightweight) is toch lastig :-(

Heb NODv3 een tijdje geprobeerd en in 1 woord: verschrikkelijk. Niet afgewerkt, traag, vol met bugs, geen nieuwe functionaliteit (IMAP bv), geen plugins voor Thunderbird / Opera mbt email en niet meer goed te configureren icm firewalls, adblockers, traffic shapers :-( Enigste verschil met de oude versie is dat deze een nieuwe interface heeft en beter werkt met Vista ten koste van XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:12:
Heb NODv3 een tijdje geprobeerd en in 1 woord: verschrikkelijk. Niet afgewerkt, traag, vol met bugs, geen nieuwe functionaliteit (IMAP bv), geen plugins voor Thunderbird / Opera mbt email en niet meer goed te configureren icm firewalls, adblockers, traffic shapers :-( Enigste verschil met de oude versie is dat deze een nieuwe interface heeft en beter werkt met Vista ten koste van XP.
Welke bugs? Wat is er niet te configureren met een firewall? Wat is er niet afgewerkt? Iets meer onderbouwing zou ik wel interessant vinden eigenlijk. Traag :? Ik merk er echt helemaal niets van tot weinig, zeker niet in vergelijking met bv Kaspersky.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 31-12-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Traag: Opstarten duurt merkbaar langer (5 -10 sec), programma's en browsen voelt trager aan (maar dan heb je het over tiende van seconde), dowloaden van programma's via firefox zorgt voor een vertraging van 30s voordat de download start, ALT-tabben naar de desktop vanuit een game zorgt ervoor dat NOD alle desktop-links opnieuw scant wat voor een vertraging van 20 sec zorgt voordat de desktop bruikbaar is, scrollen in explorer/winscp en andere programma's zorgt voor een vertraging van 5 seconde + (en dat alles met 40-60% CPU gebruik).

Afgewerkt: Compleet zinloze opties in de configuratie-schermen. Bootsector scanning in de web-access module??? Gebruik van Hoofd en kleine letters door elkaar, onduidelijke benamingen en geen logische volgorde, scrollbalken waar ze niet thuis horen, etc. Interface ziet er gelikter uit en zal de gemiddelde gebruiker meer aanspreken, maar hij is niet effecienter (meer kliks/muisbewegingen nodig) / overzichtelijker als v2.

Firewall-problemen: NODv3 werkt met een locale proxy om al het internet-verkeer te scannen. Leuk en aardig, maar voor een firewall ziet het er nu uit alsof alles van ekrn.exe komt. Je kan dus niks meer applicatie-specifiek configgen. Oplossing zou zijn om alles tussen een programma en de localhost te scannen, maar dan kom je in de knoei met andere programma's (los van het feit dat je alles dubbel gaat scannen) en kan je weer niet op remote address filteren.

Bugs: Zoals hierboven, plus dat ze de oude bugs uit 2.7 niet hebben gefixt. NODv3 klaagt nog steeds over de MBR van memory cards, terwijl er geen in de memorycard reader zitten. (Windows weet dit wel, NODv3 om een of andere reden niet). Geeft nog steeds fouten bij bv. de registry hives (dat ie ze niet kan scannen omdat ze gelocked zijn). Leuk en aardig, maar wat moet je met zo'n melding (scan ie de hives dan helemaal niet??? En waarom die melding geven als dat standaard is op een actief OS). Eveneens geeft heeft ie problemen met het verwijderen van threats. Soms verwijderd ie ze volgens het log 8x (???) soms krijg je een dialoog waar je geen opties kan kiezen om de threat te verwijderen danwel met rust te laten.

En dat alles is eigenlijk zonder dat ik op zoek ben gegaan naar issues/bugs, dus wat me zo op het eerste gezicht opviel. Als ik de forums erop na lees, zijn er veel mensen met nog allerlei andere problemen...

Persoonlijk zou ik het liefst switchen naar Kaspersky, maar die is weer een stukje zwaarder. En NOD heeft nog altijd de beste/snelste heuristics.

[ Voor 3% gewijzigd door Klaus_1250 op 31-12-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Klaus_1250 schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:27:
Traag: Opstarten duurt merkbaar langer (5 -10 sec)
Dat klopt, daar heb ik ook last van echter is dit met de meeste AV scanners bij mij zo.
dowloaden van programma's via firefox zorgt voor een vertraging van 30s voordat de download start,
Vreemd, geen last van.
ALT-tabben naar de desktop vanuit een game zorgt ervoor dat NOD alle desktop-links opnieuw scant wat voor een vertraging van 20 sec zorgt voordat de desktop bruikbaar is
Idem, geen last van.
, scrollen in explorer/winscp en andere programma's zorgt voor een vertraging van 5 seconde + (en dat alles met 40-60% CPU gebruik).
Idem, geen last van.

Hwb je V3 op een schoon systeem geïnstalleerd of na de-installatie van de oude versie?

De interface vind ik wat betreft overzichtelijkheid ook een achteruitgang. Het spreekt inderdaad meer aan maar voor de rest is het meer klikwerk zoals je al aangaf en niet intuïtief.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 31-12-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Bor de Wollef schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:35:
Hwb je V3 op een schoon systeem geïnstalleerd of na de-installatie van de oude versie?

De interface vind ik wat betreft overzichtelijkheid ook een achteruitgang. Het spreekt inderdaad meer aan maar voor de rest is het meer klikwerk zoals je al aangaf en niet intuïtief.
Na deinstallatie, restart, cleanup en restart van v2. Schoon systeem vind ik iets te veel werk voor een nieuwe virusscanner, sowieso omdat ik bij XP SP3 dit jaar al van plan ben een reinstall te doen.

Zelf snap ik niet dat ze niet de optie hebben gehouden voor de oude interface. Nieuwe gebruikers, minder ervaren gebruikers en non-power users zullen de nieuwe interface wel fijner vinden, maar voor de wat meer tweakers was de oude interface toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik scan mijn computer met Norton 360, Adaware voor spyware en met spybot. Nadat ik een schone XP instalatie had gedaan en daarna spybot kreeg ik ieder keer een popup van Spybot dat iets in mijn register wilde veranderen. Ik heb dat geweigerd omdat ik het niet vertrouwde. De popups bleven komen en dus heb ik spybot er af gegooid. Wel jammer want ik vond spybot wel goed. Kan ik Spybot gewoon ze gang laten gaan en iets in mijn register laten veranderen of is dat niet verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-09 14:33
@janrad
Persoonlijk zou ik Spybot en AdAware niet in combinatie met met Norton 360 gebruiken. De 'Teatimer' in Spybot S&D staat bekend om het geven van vele meldingen betreffende wijzegingen in het register. De toegevoegde waarde van de Teatimer ontgaat me dan ook volledig.

Spybot S&D wil nog wel eens conflicteren met andere security software, dit ligt niet zo zeer aan het programma zelf, maar wel iets om rekening mee te houden. AdAware bied je geen extra beveiliging bovenop Norton 360, daarnaast slurpt de nieuwe versie van AdAware recources.

Om terug te komen op mijn eerste zin, ik zou je aanraden gewoon met Norton 360 te werken zonder allemaal extra tooltjes. Het programma is al dusdanig compleet (is niet voor niets 360 :+ ) dat extra tooltjes weinig tot geen meerwaarde bieden qua beveiliging. Tevens zullen extra tooltjes slechts leiden tot een hoger recource verbruik en mogelijke conflicten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stylewarz

Ik merk wel dat AdAware veel rommel verwijderd die N360 niet verwijderd, ik vraag me dus af wat dat dan is. Het zelfde geld voor spybot. Als ik N360 gedraaid heb en daarna spybot dan komt er nog van alles naar boven. Is dat dan niet de moeite waard om te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
@janrad
Zou je een keer screenies kunnen posten met wat hij dan precies vindt? Over het algemeen zijn die spyware scanners nogal paranoide op cookies (vooral AdAware heeft hier nogal last van, vooral die zogenoemde CSI detecties }:O ). Als we het hebben over 'echte' spyware/adware zou Norton hier wel raad mee weten.

Naar mijn mening zijn het aantal false-positives bij de verschillende spyware scanners nogal hoog. Vroeger had je zo'n scanner echter hard nodig, omdat antivirus programma's er nog geen raad mee wisten. Tegenwoordig hebben alle 'grote' antivirus programma's prima spyware/adware detectie.

BTW.
Ik zie dat je eerder geinfecteerd bent geweest (je post over browser hijacks). Je zou eventueel Windows opnieuw kunnen installeren, en dan direct Norton 360 erop, dat is het veiligst. Mag ik vragen wat voor beveiliging je voor je huidige pakket gebruikte?

[ Voor 17% gewijzigd door Soyuz op 13-01-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StyleWarz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:07:
@janrad
Persoonlijk zou ik Spybot en AdAware niet in combinatie met met Norton 360 gebruiken. De 'Teatimer' in Spybot S&D staat bekend om het geven van vele meldingen betreffende wijzegingen in het register. De toegevoegde waarde van de Teatimer ontgaat me dan ook volledig.
Ik zou niet meer zonder Teatimer kunnen. Veel programma's willen zich tijdens installatie aan de startup-lijst toevoegen. Dankzij een nogo via Teatimer hoef ik dat achteraf niet meer te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
http://www.mlin.net/StartupMonitor.shtml (StartupMonitor). Heb TeaTimer ook wel eens gebruikt, maar was vooral in het begin te onstabiel. Gebruik nu vooral Comodo PF om dat soort dingen af te vangen

@Stylewarz: Ik zou je niet vergissen in wat de grote AV's wel en niet kunnen. Ik haal regelmatig zooi eraf bij mensen en het maakt bijna niet uit welke AV ze hebben. Norton of McAfee zijn geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:34:
[...]

Ik zou niet meer zonder Teatimer kunnen. Veel programma's willen zich tijdens installatie aan de startup-lijst toevoegen. Dankzij een nogo via Teatimer hoef ik dat achteraf niet meer te verwijderen.
Misschien de moeite om eens naar WinPatrol te kijken, die detecteerd zulke wijzigingen behoorlijk grondig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@stylewarz

Ik had ook net een schone instalatie gedaan en N360 als eerste geinstalleerd. Van de browser hijacks ben ik dan ook af. Ik begrijp ook niet hoe dat gebeurd is aangezien N360 er toen al op zat. Ik weet ondertussen dat spybot het over registerveranderingen heeft van andere programma's en niet van spybot zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
@Klaus_1250
Blindstaren op een product in inderdaad niet verstandig, en geen enkel product bied 100% protectie, ookal roepen ze dit wel allemaal. Houd er echter wel rekening mee dat detectie en cleaning twee totaal verschillende dingen zijn. Tegenwoordig heb je duizend-en-een spyware scanners die van alles detecteren maar van cleaning weinig bakken. Wat dat betreft is Spybot S&B toch nog een van de betere.

Echter ben ik weer benieuwd welke rotzooi je dan nog vindt? Gaat het hier om echte spyware/adware, of praten we hier meer over "grayware" of de welbekende cookies?

@janrad
Alvorens zou ik je toch aanraden AdAware te verwijderen (wist je trouwens dat de free versie bijna 30mb van de RAM opeet zonder dat de on-acces scanner actief is?). 7(8)7
Je zou bijvoorbeeld enkel Spybot S&D kunnen gebruiken, zonder de Teatimer en zonder de Immunize functie. Dan kun je zelf af en toe een scan draaien. In plaats van de Teatimer zou je het bovengenoemde WinPatrol kunnen gebruiken.

Om je computer verder eens grondig door te lichten zou je eens een scan met Dr. Web CureIt kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Ik heb het dan echt over spyware/adware/keylogger/etc. Persoonlijk vind ik cookies niet echt spyware. In dat opzicht zweer ik bij S&D wat betreft spyware/adware/.. voor het verwijderen, heb eigenlijk nog geen enkel pakket gezien dat even goed presteert. Alleen voor het trojans/downloaders/rootkits gedeelte zijn meestal nog wel andere scanners nodig, alhoewel S&D ook nog regelmatig dat soort dingen vind, die commerciële pakketten gewoon missen.

Hmm, wist trouwens niet dat Dr. Web ook geen gratis removal versie had, ga hem meteen even proberen! Ze hebben zelfs een plugin voor Thunderbird en Opera om links te scannen!

[ Voor 6% gewijzigd door Klaus_1250 op 14-01-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teatimer is ook in staat contextmenu wijzigingen en Internet Explorer contextmenu wijzingen te detecteren. Bovengenoemde tools doen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deefdeef
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 23:33
gelukkie schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:36:
Ik wil zowieso bij nod blijven, maar het gaat er meer om: update van virusscanner €25,- upgrade naar security suite is: €54,-.
Wordt mijn beveiliging veel beter dan mijn huidige beveiliging? (dus nod32 icm. kerio)

Verder maak ik verbinding via de kpn experia box, en hier zit ook een firewall in (deze wordt ook gebruikt als ik via een site de firewall laat testen.
Ze hebben bij ESET nu een actie dat je voor 38 euro, NOD32 2.7 kan upgraden naar de Smart Security Suite.
Zie ook deze link: http://www.mijnwinkel.nl/...&_cce=0&_vid=26246&_cid=1

[ Voor 1% gewijzigd door deefdeef op 15-01-2008 12:16 . Reden: ik krijg die stomme url niet als een link :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Of je koopt NOD32v3 voor 10 euro op Surfspot (als je student bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Cyb schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:04:
Of je koopt NOD32v3 voor 10 euro op Surfspot (als je student bent).
of via een student nod32 koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

tennisbal schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:07:
[...]

of via een student nod32 koopt :P
Dan heb je een illegale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ik ben op zoek naar een GOEDE doch licht alles in 1 systeem.

Ik ga het draaien op mijn laptop die niet al te snel is dus een systeemvretend pakket moet ik niet hebben.

Het gaat om het volgende systeem:

Intel Celeron M 410 (1.46 ghz)
2 gb ram
Icm. Windows Vista Home Basic (Dit omdat ik het uiterlijk van Vista wil maar toch een redelijk snel systeem wil behouden.)

Dus wat raden jullie mij aan? Ik zat zelf te denken aan Kaspersky maar ik hoor soms toch verhalen dat dit ook geen licht pakket is.

Alvast bedankt voor suggesties :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Klaus_1250 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 13:24:
Ik heb het dan echt over spyware/adware/keylogger/etc. Persoonlijk vind ik cookies niet echt spyware. In dat opzicht zweer ik bij S&D wat betreft spyware/adware/.. voor het verwijderen, heb eigenlijk nog geen enkel pakket gezien dat even goed presteert. Alleen voor het trojans/downloaders/rootkits gedeelte zijn meestal nog wel andere scanners nodig, alhoewel S&D ook nog regelmatig dat soort dingen vind, die commerciële pakketten gewoon missen.

Hmm, wist trouwens niet dat Dr. Web ook geen gratis removal versie had, ga hem meteen even proberen! Ze hebben zelfs een plugin voor Thunderbird en Opera om links te scannen!
Ik vind ccleaner wel wat beter dan S&D, maar S&D hoort wel tot de top!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik zit nog te twijfelen welke ik zal nemen, de NOD32 of Kaspersky.
Voor NOD32 kan je ook een hele suite nemen, ik heb het alwel gelezen, maar ik ben niet echt thuis in dit soort dingen. Daar zit dan ook een anti-spam bij, en een firewall? Ik moet eigenlijk gewoon een scanner hebben die ook inkomende zooi detecteerd en blokt? Dan kan goed met allebei?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er eigenlijk een freeware (opensource of iets dergelijks) anti-virusprogramma wat gebruikt mag worden op de zakelijke markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt kaspersky internet security ook goed tegen spyware? Ik zoek een alles in 1 pakket namelijk, maar zie de bomen door het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bolletjes: lees even rond, zie welke openource en gratis AV's er zijn, bekijk hun voorwaarden en je bent redelijk op weg naar een antwoord. Dan kan je bij twijfel altijd nog (voor zoiets specifieks in een eigen topic) ons laten meedenken, maar begin vooral met zelf rondkijken :)
(En bedenk je dat 1 uurtje problemen door de eis 'gratis' waarschijnlijk al duurder is dan de hele licentie).

freesix: http://www.kaspersky.nl/virussen-en-spyware.html. Voor mij voldoende (plus nadenken plus firewall).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soyuz
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:06:
Bestaat er eigenlijk een freeware (opensource of iets dergelijks) anti-virusprogramma wat gebruikt mag worden op de zakelijke markt?
Yep, PC Tools AntiVirus mag gratis gebruikt worden op de zakelijke markt. Als open-source heb je eventueel nog Moon Secure Antivirus (CLAM AV engine met on-access scanner).

Beide zijn echter niet van dusdanige kwaliteit dat ik ze zelf in de zakelijke markt zou gebruiken, maar dat is jouw keuze natuurlijk. Als goedkoop alternatief zou je naar F-Prot kunnen kijken, daar mag je een licensie op 5 pc's gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:25:
Ik scan mijn computer met Norton 360, Adaware voor spyware en met spybot. Nadat ik een schone XP instalatie had gedaan en daarna spybot kreeg ik ieder keer een popup van Spybot dat iets in mijn register wilde veranderen. Ik heb dat geweigerd omdat ik het niet vertrouwde. De popups bleven komen ...
Dat is Teatimer, een functie van Spybot. Kan je gewoon uitzetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Ik gebruik geen actieve virus/malware-scanners maar wel mijn gezond verstand.
Reden? Deze programma's veroorzaken dezelfde effecten als virussen e.d.: langzamere opstart PC, algehele traagheid van het systeem en soms een complete uitval van het systeem (omdat er bestanden worden verwijderd die niet verwijderd hadden mogen worden). Kortom, het middel is erger dan de kwaal.

1x per maand scan ik mijn PC mbv online scanners (Kaspersky, TrendMicro/HouseCall) en het met Vista ingebakken Windows Defender (staat standaard uit). Er wordt nooit wat gevonden.

[ Voor 50% gewijzigd door Haaglander op 13-02-2008 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Haaglander schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 08:53:
Ik gebruik geen actieve virus/malware-scanners maar wel mijn gezond verstand.
Reden? Deze programma's veroorzaken dezelfde effecten als virussen e.d.: langzamere opstart PC, algehele traagheid van het systeem en soms een complete uitval van het systeem (omdat er bestanden worden verwijderd die niet verwijderd hadden mogen worden). Kortom, het middel is erger dan de kwaal.

1x per maand scan ik mijn PC mbv online scanners (Kaspersky, TrendMicro/HouseCall) en het met Vista ingebakken Windows Defender (staat standaard uit). Er wordt nooit wat gevonden.
Het volgende topic al doorgelezen: Wel of niet een virusscanner gebruiken? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Nee, ga ik nu doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 09:05
nod32 vind ik de beste virusscanner.

Zo had ik al norton, AVG, MCafee gebruikt, maar deze zijn lang niet zo goed als nod32.
Ik heb vele virusscanners gebruikt, maar ik ben er achter gekomen dat ik nod32 echt de beste vindt. Pluspunten:
De virusscanner scant snel
Neemt weinig ruimte in (vertraagt je pc dus niet)
Vaak updates
Laat geen virussen door, wat ik wel met de andere virusscanners eens had... :S

Minpunten:
... weinig, mss dat die niet gratis is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norton 360 vindt nauwelijks wat, ik moest laatst nep "anti-virus" software aanschaffen, omdat ik zogenaamd "onbeveiligd" zou zijn (wat idd. deels klopte), Norton360 was immers geinstalleerd :P
enfin, ik weet niet meer de excate lijst van Trojans, ad-ware & spyware (heb ook geen screenie), maar Spybot S&D vond & verwijderde op-1 regkey-na ook alles..

Voor het oplossen van het probleem was Sysinternals Process Explorer wel handig btw, ff de *screening spyware* bevroren & alles tegelijk killed, en dat hielp. :9

Ik gebruik zelf (Onder andere):
AVG 8.0, als ik wat vindt dan laat ik er altijd nog wat online scanners op los e.a. dat doe ik sowieso eigenlijk wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:05 . Reden: link nieuwe process explorer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Symantec Antivirus en heb nog NOOIT problemen gehad (géén Norton!!!!!). Enkel wanneer 'k de test deed en verdachte sites bezocht, een mooi pop'upje met de melding dat hij alles tegenhoud en in quarantaine zet of verwijdert. Hij vertraagd de pc ook helemaal niet (zet wel de startup-scan uit).
Ik geloof zelfs dat symantec antivirs een vaak gebruikte bedrijfsoplossing is.

Geniaal program _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:04:
Ik gebruik Symantec Antivirus en heb nog NOOIT problemen gehad (géén Norton!!!!!).......
Wat is het verschil? Symantec is al sinds jaar en dag eigenaar van Norton. Heb zelf nog eentje liggen van 2004 genaamd Symantec-Norton. Na aankoop nieuwe PC niet opnieuw geïnstalleerd.
Levert Symantec dan nu twee verschilllende producten, één enkel onder eigen naam zonder merknaam Norton en één met de oude naam Norton, en dan tevens met zo'n gigantisch groot verschil in kwaliteit?
Pagina: 1 ... 10 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.