Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 10:12:
Natuurlijk zegt het geheugengebruik niet direct iets over de traagheid van een pakket...
Helemaal correct, maar niet veel mensen lijken zich dat te realiseren.
maar ik vraag mij dus nu sterk af hoe traag bepaalde pakketten dan wel of niet zijn. Want dit kan ik niet goed uit hun test halen.
Enige manier is zelf testen. Het verschilt echt per machine.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:03:
Ik gebruik naar volle tevredenheid op mn XP installatie Active Virus Shield (Kaspersky) en op mn Vista installatie Avast (bij gebrek aan AVS Vista compatibiliteit).
De zeer recent gereleaste update van AVS is wel Vista compatible.(KAV MP2)
Bor de Wollef schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 12:13:
Vooral met zaken als RAR-en (packen en extracten etc), parren etc erg duidelijk.
Tja, NOD32 scant die archives niet. Geen wonder dat het sneller is.
Met een exclusion bij KAV bereik je hetzelfde(en eigenlijk meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.eset.com/jooml...age=articles&articleid=89

Deze link verklaart iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor heeft het over realtime, niet on-demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-08 10:22
je kunt het wel inschakelen dat die archives scant en dan merk ik eerlijk gezegd ook niet veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:33
Weet iemand hoe ik msn moet configureren dat binnenkomende bestanden gescand worden door NOD32 ?

Of hoef ik dit niet expliciet in te stellen omdat de "file system monitor" toch draait en alle bestanden die je opent scant..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanNL schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 11:33:
Weet iemand hoe ik msn moet configureren dat binnenkomende bestanden gescand worden door NOD32 ?

Of hoef ik dit niet expliciet in te stellen omdat de "file system monitor" toch draait en alle bestanden die je opent scant..?
"C:\Program Files\Eset\nod32.exe" /selfcheck+ /list+ /scroll+ /quit+ /pattern+ /heur+ /scanfile+ /scanboot- /scanmbr- /scanmem- /arch+ /sfx+ /pack+ /mailbox- /adware /unsafe /ah /prompt /all

De bestanden worden dan door de on-demand scanner gecheckt. Zonder deze settings worden de
bestanden door Imon en Amon gescand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 19:52:
[...]

"C:\Program Files\Eset\nod32.exe" /selfcheck+ /list+ /scroll+ /quit+ /pattern+ /heur+ /scanfile+ /scanboot- /scanmbr- /scanmem- /arch+ /sfx+ /pack+ /mailbox- /adware /unsafe /ah /prompt /all

De bestanden worden dan door de on-demand scanner gecheckt. Zonder deze settings worden de
bestanden door Imon en Amon gescand.
Oke bedankt !!! Maar begrijp uit je antwoord dus dat het gebruik van de on-demand scanner bij msn eigenlijk overbodig/dubbelop is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Zijn er eigenlijk meer OneCare gebruikers die ook zo balen van de minimale instelmogelijkheden bij de Optimalisatie? Opzich is het wel handig, maar bij het scannen zou ik toch wel graag wat invloed hebben op wat hij scant, want nu gaat-ie ook al m'n vrij grote ISO's (behoeft geen uitleg) scannen, wat letterlijk uren duurt.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
wat is nou een goede gratis virus scanner? Ik neig naar AVG, deze moet wel redelijk goed zijn voor persoonlijk gebruik?

[ Voor 47% gewijzigd door MuSeLive op 06-06-2007 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

MuSeLive schreef op woensdag 06 juni 2007 @ 03:46:
wat is nou een goede gratis virus scanner? Ik neig naar AVG, deze moet wel redelijk goed zijn voor persoonlijk gebruik?
Als het goed is is die vraag al behoorlijk vaak voorbij gekomen, met een beetje zoekwerk zou je dus al wat info moeten kunnen vinden. De detectie van AVG valt overigens tegen weet ik uit eigen ervaring.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanNL schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:33:
[...]
Oke bedankt !!! Maar begrijp uit je antwoord dus dat het gebruik van de on-demand scanner bij msn eigenlijk overbodig/dubbelop is ?
Nee. Amon scant namelijk niet in archives. Daarom is aan te bevelen om een on-demand scan te doen als iemand je iets stuurt per MSN. Doe je dit niet, zal Amon er bovenop springen bij het uitpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit er tussen hoort maar weet iemand een goed tooltje te koop ( of in een winkel) om je hele oude PC ff goed op te schonen? Oude PC als in AMD Athlon 1,1 GHZ (jaartje of 5 oud) van Packard Bell. Hij is retetraag en van zelf doen heb ik de ballen verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
iemand suggesties hoe je het backdoor.bifrose kan deleten?

heb iets op symantec gevonden, maar werkt niet eg, daar suggereren ze dat het een system.exe is...

bij mij vond symantec antivirus 10 corporate geen virus en de net geinstalleerde antivir vond em in

c:\users\michael\roaming\taskmgr.exe

zie verder niets verdachts in \run van registery staan..

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 20:07:
Ik weet niet of dit er tussen hoort maar weet iemand een goed tooltje te koop ( of in een winkel) om je hele oude PC ff goed op te schonen? Oude PC als in AMD Athlon 1,1 GHZ (jaartje of 5 oud) van Packard Bell. Hij is retetraag en van zelf doen heb ik de ballen verstand.
Advanced System Optimizer doet het bij mij heel goed

edit: heb nog een vraagje...

mijn Kaspersky Anti-Virus was verlopen en nu heb ik BitDefender AntiVirus Plus v10
Als ik op *knip*, een warez site ging met Kaspersky kreeg ik altijd een melding over een Trojan Downloader, met BitDefender krijg ik die niet. Was deze melding van Kaspersky onterecht of is BitDefender gewoon veel minder goed?

[ Voor 29% gewijzigd door F_J_K op 09-07-2007 18:06 . Reden: ajb geen warez sites linken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
objectief2 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:49:
[...]nXXt: Ik zoek een virusscanner (eventueel incl. firewall) voor iemand anders die niet veel van computers afweet.[...]

Ik zou gewoon simpelweg Avira Antivir Personal nemen. Gratis en daarnaast gewoon erg goed. 1 keer je updater instellen dat hij (invisible) update bij elke keer inloggen en klaar ben je.
Ik zit hier met hetzelfde "probleem". M'n grootouders gaan beginnen met internetten. Ik zou ze een virusscanner willen adviseren die goede bescherming biedt, zonder dat dit al te zichtbaar is. Het moet dus enorm simpel in gebruik zijn.

Vroeger veel met Norton gewerkt: eenvoudig in gebruik maar verder vond ik het toch maar niets. Symantec corporate vind ik prima, alleen simpel in gebruik kun je het niet noemen. Zouden anderen dit Avira pakket in dit geval ook aanraden? (al dan niet de betaal versie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Rhodos schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:56:
[...]

Ik zit hier met hetzelfde "probleem". M'n grootouders gaan beginnen met internetten. Ik zou ze een virusscanner willen adviseren die goede bescherming biedt, zonder dat dit al te zichtbaar is. Het moet dus enorm simpel in gebruik zijn.

Vroeger veel met Norton gewerkt: eenvoudig in gebruik maar verder vond ik het toch maar niets. Symantec corporate vind ik prima, alleen simpel in gebruik kun je het niet noemen. Zouden anderen dit Avira pakket in dit geval ook aanraden? (al dan niet de betaal versie)?
Ik heb dit jaar een laptop aangeschaf waar ik 3 maanden Norton Internet Security kon uit proberen, eerlijk vond ik Norton nooit wat, vroeger wel eens gebruikt, maar ik vond het niks. Aanvankelijk wilde ik Norton na 3 maanden eraf gooien, maar tot mijn verbazing loopt het gewoon goed op mijn laptop. Nu heb ik Norton Internet Security 2007 en moet zeggen dat het beter loopt dan de versie die erop stond (2006). Voor je grootouders zou ik voor Norton 2007 gaan, simpel, ontzichtbaar en de update doet hij op de achtergrond zonder dat je het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
MaxPoweR schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 22:03:
[...]

Voor je grootouders zou ik voor Norton 2007 gaan, simpel, ontzichtbaar en de update doet hij op de achtergrond zonder dat je het merk.
Was ook m'n eerste gedachte, totdat ik weer terugdacht aan die wrange nasmaak die ik zelf altijd met dat pakket had (moeilijkheden met jaarlijks updaten, uninstall zwaar lastig). Is het pakket inmiddels volgens jou zoveel verbeterd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Na mijn mening is het verbeterd, maar dan praat ik over een tijd van jaren (3-4) terug dat ik Norton voor het laatst heb gebruikt. De Uninstall van 2006 verliep probleemloos. Ik heb wel een Duo2Core laptop met Vista erop en hierop draait Norton 2007 probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:11

Crusader

Arc Nature

Norton 2007 is, naar mijn bescheiden mening, nog steeds hopeloos zwaar, vertragend en erg irritant zo nu en dan.

Enige pakket waar ik erg over te spreken ben, blijft McAfee Enterprise Edition v8.x.
Maar dat is voor een heel andere doelgroep.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodos
Crusader schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:06:
Norton 2007 is, naar mijn bescheiden mening, nog steeds hopeloos zwaar, vertragend en erg irritant zo nu en dan.

Enige pakket waar ik erg over te spreken ben, blijft McAfee Enterprise Edition v8.x.
Maar dat is voor een heel andere doelgroep.
En wat zou jij dan adviseren zodat mijn beginnende grootouders iets van 'onzichtbare' bescherming kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Rhodos schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:45:
[...]

En wat zou jij dan adviseren zodat mijn beginnende grootouders iets van 'onzichtbare' bescherming kunnen bieden?
Enige pakket dat ik ken dat ook echt onzichtbaar is, is dat McAfee Enterprise. Daarnaast heb ik enkel nog ervaring met de suites van McAfee, Symantec/Norton en GDATA. Die laatste schijnt echt goed te zijn, volgens onderzoeken, alleen heb ik er slechte ervaring mee in de zin van BSOD's. Anderen hebben echter weer geen problemen met GDATA.
Op basis van de pakketten die ik ken, zou ik je GDATA adviseren, is ook niet duur, maar komt ook regelmatig met die irritante popups als er weer eens een programma toegang moet hebben tot internet etc.

Omdat mijn ervaring dus erg beperkt is tot bovengenoemde software, adviseer ik je ook eens te kijken naar de andere pakketten die in dit topic besproken worden. De gratis software van AVG laat nog wel eens wat virussen door heb ik van diverse kanten gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000

lordsnow

I know nothing

Voor diegene die geintresseerd zijn: je kunt nu de beta downloaden van McAfee Internet Security 2008. Het uiterlijk (GUI) is voor 95% gelijk aan de huidige versie, er zijn geen nieuwe features toegevoegd, maar het geheel is wel 'onder de motorkap' verder geoptimaliseerd. Download link: http://beta.mcafee.com.

Ik probeer 'm nu ook, en het geheel draait inderdaad soepeler dan de huidige (2007) versie.

[ Voor 15% gewijzigd door lordsnow op 14-07-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
had naar aanleiding van dit topic nod32 maar eens geinstalleerd.. ben er niet tevreden over. de laatste definities van 23 juli waren geinstalleerd, maar binnen 3 uur was de computer, waar ik nod32 voor een kennis op een vers geinstalleerde windows machine had gezet, geinfecteerd... een een of ander shield.exe worm die allerlei programma's tegenwerkte en via de registry verschillende virusscanners had geblokkeerd waaronder nod zodat die hun werk niet meer konden doen. Nod had hem dus gewoon laten lopen...

Meteen het oude vertrouwde Symantec Corporate erop gezet en hoppa.. virus weg. En naderhand handmatig alle register entries gedelete... maar dat heeft me wel een aantal nachtelijke uurtjes gekost.. Dag Nod. :O Echt geen aanrader dat proggie. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Paquito op 24-07-2007 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik vind het opvallend (maar logisch) dat de "corporate" versies van antivirussoftware veel beter omspringt met resources en de gebruiker niet lastig valt met hinderlijke popups, balloons en weet ik wat allemaal.
Waarom moeten de thuis-varianten van de antivirussoftware zo gigantisch zwaar zijn met al die control panels, security centers en dat soort ongein. Kan er echt geen no-nonsense en kwalitatief goed product meer neergezet worden voor de thuisgebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Crusader schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 11:17:
Ik vind het opvallend (maar logisch) dat de "corporate" versies van antivirussoftware veel beter omspringt met resources en de gebruiker niet lastig valt met hinderlijke popups, balloons en weet ik wat allemaal.
Waarom moeten de thuis-varianten van de antivirussoftware zo gigantisch zwaar zijn met al die control panels, security centers en dat soort ongein. Kan er echt geen no-nonsense en kwalitatief goed product meer neergezet worden voor de thuisgebruikers?
Dat kan wel, je hebt ook enkele pakketten die en "silent" functie hebben. Het punt is echter dat de gemiddelde thuisgebruiker geen tweaker is, maar een "leek" als het gaat om zaken die iets verder gaan dan het standaard gebruik van internet & word.

Teminste, ik denk dat daar de oorzaak ligt. Het geeft een veilig gevoel als je virusscanner een paar keer per week laat weten dat ie weer wat gescant heeft en dat alles in orde was. Zelfde verhaal met de virus updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, kan iemand mij misschien advies geven over een te gebruiken virusscanner. Gister had in norton 360 aangeschaft, maar ik ben totaal niet tevreden. Mn pc is stukken langzamer, lijkt wel alsof norton mn pc wil domineren....erg irritant. Nu mijn vraag, kan iemand me misschien een goedwerkend en simpel virus/firewall programma aanraden die niet zoveel ram slurpt als norton?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

@ BoegieWoegie: wat zijn je systeemspecs? Je kan de beta proberen van McAfee 2008 (zie link hier boven) (en je hoeft niet alle onderdelen te installeren, bv alleen VirusScan en Firewall), die komt ook uit in 2 a 3 weken. NOD32 schijnt licht te zijn. Een ander pakket wat veel wordt aangeraden is Kaspersky. Gewoon proberen eigenlijk, en kijken wat bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtinction
  • Laatst online: 19-08 13:42

Xtinction

el cheapo gamer

Iemand ervaring met PC-cillin op een Vista Business pc? Ik krijg telkens een error van "unable to install due to a fatal error in your operating system" en de rend micro site zegt dat het alleen volledige support heeft onder home, premium en ultimate (het doosje zegt echter ook business).

Ook in safe mode installen werkt niet. Kreeg een vage error over het niet kunnen installeren van een kernel. (sorry voor de wazige instructie maar reproduceren kost zoveel tijd doordat ik MSI moet gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 08:34
weten jullie een manier waarmee ik kaspersky volledig kan verwijderen? als ik met rechtermuisknop op bestand klik dan staat het er nog steeds in (wel licht en niet bruikbaar).

via software en dan programma verwijderen krijg ik een foutmelding en het enige wat er nog in de map staat is een dll (die in gebruik is).
Google gaf mede als antwoord een Startup Control Panel 2.8, weet alleen niet of dit een goed programma is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
TimmieVelthuis schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 23:35:
weten jullie een manier waarmee ik kaspersky volledig kan verwijderen? als ik met rechtermuisknop op bestand klik dan staat het er nog steeds in (wel licht en niet bruikbaar).

via software en dan programma verwijderen krijg ik een foutmelding en het enige wat er nog in de map staat is een dll (die in gebruik is).
Google gaf mede als antwoord een Startup Control Panel 2.8, weet alleen niet of dit een goed programma is.
Ik neem aan dat het nog om V6.xx gaat dan kan je hem hiermee weghalen:

http://support.kaspersky....ds/kis6/kiskav6remove.zip

wel doen in de veilige modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieVelthuis
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 08:34
Bart1983 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 00:37:
[...]

Ik neem aan dat het nog om V6.xx gaat dan kan je hem hiermee weghalen:

http://support.kaspersky....ds/kis6/kiskav6remove.zip

wel doen in de veilige modus!
hmm, ik heb het geprobeerd met de zipfile en met het programma op de kaspersky-site, maar het werkt nog steeds niet... krijg in de balk, wanneer hij het wil verwijderen, te zien dat hij een heleboel dll niet kan vinden. logisch want alleen de shellex.dll staat er nog op.

het gaat om versie 299 aan 't eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

TimmieVelthuis schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:03:
[...]

hmm, ik heb het geprobeerd met de zipfile en met het programma op de kaspersky-site, maar het werkt nog steeds niet... krijg in de balk, wanneer hij het wil verwijderen, te zien dat hij een heleboel dll niet kan vinden. logisch want alleen de shellex.dll staat er nog op.

het gaat om versie 299 aan 't eind.
De hele kaspersky even opnieuw installeren, en daarna verwijderen met dat tooltje werkt ook niet?

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iHallo, k heb panda 2008 geinstallerd en krijg melding na opatarten en vaker dat hij de communicatie bibliotheek lsp wil herinstaleren. Dat lukt goed maar naar verloop van tijd en bij herstart krijg ik weer die melding. Ogenschijnlijkk draait alles goed iemad een idee hoe ik dit oplos en of waardoor dat veroorzaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

gooi heel je panda er nog eens af en herinstalleer de boel (vergeet de map in program files niet te verwijderen na uninstall ;) )
mss lost dit het wel op

effe over dit hele topic het lijkt alsof hier gewoonweg geen EINDE aan komt :D

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:12
Zijn er nog meer mensen hier die van mening zijn dat Symantec Antivirus Corporate 10 Windows Vista enorm vertraagd?
En dan doel ik met name op het opstarten en afsluiten, ik heb hem net eens gedeïnstalleerd en hij start nu veel sneller op, ook het openen van programma's gaat nu veel sneller.

Ik ben nu toch wel aan het twijfelen welke antivirus ik er nu op zal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik vind Norton over het algemeen brol. Mijn neefs computer heeft het gedraaid en de PC zat nog steeds vol virussen. Ook de uninstall was moeilijk. Natuurlijk kan het zijn dat alles een hoop verbeterd is sinds de laatste versie, maar ik heb het gehouden bij Avast!, waar ik in feite heel tevreden over ben. En anders linux gebruiken :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het nieuwe Norton Anti Bot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Norton... Heb geen ervaring met dat programma maar de naam van de maker zegt mij al genoeg...

Zeer tevreden NOD32 gebruiker :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar aan het experimenteren gegaan met nieuwe virusscanners. Norton IS 2007 nam me gewoon teveel resources in, nu is Vista al wat trager dan XP op mijn systeem, maar Norton was de klap op de spreekwoordelijke vuurpijl.

Ik zoek het liefst een compleet pakket, vandaar dat ik nu Kaspersky IS versie 7 probeer. Bevalt tot nu toe goed, heb hem echter niet té strak staan. Wat me wel opviel is dat de scan 3 (!) uur duurde, dit vind ik eigenlijk wat lang, iemand ervaring mee? Ook met opstarten lijkt Kaspersky nog wat te vertragen, weet iemand optimale instellingen, want het programma is nieuw. Als ik bij taakbeheer kijk lijkt hij maar 3 mb te gebruiken, maar dit lijkt me wel erg weinig :S?

Hierna ga ik NOD32 nog even testen om daarna een beslissing te nemen :). Helaas moet ik dan wel een andere firewall zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring is iedere full scan met Kaspersky sneller, de eerste keer duurde bij mij ook heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:21:
Mijn ervaring is iedere full scan met Kaspersky sneller, de eerste keer duurde bij mij ook heel lang.
Dat is idd ook mijn ervaring. Voor de rest ben ik tevreden, al vind ik het wel jammer dat ik er zelf achter moest komen dat er een nieuwe versie is. Van een programma dat ieder uur kijkt of er nieuwe updates zijn verwacht ik dat ie dat zelf aangeeft. Of me anders een mailtje stuurt, ik ben een geregistreerde gebruiker.

Toen viel me trouwens nog iets anders op: in april heb ik de trial van KIS 6 geprobeerd en na een tijdje een key voor twee jaar gekocht, via Kaspersky's site. Dat is ook wat het programma aangeeft: 1 commercial key for 1 computer. Maar als je tegenwoordig een key via dezelfde site wilt kopen, dan kom je uiteindelijk op een pagina waarop staat dat je de key op twee computers mag installeren. Weet iemand hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Ik blijk een viruscollectie te hebben opgebouwd op mijn pc (:() en zat eens wat (trial)verwijder tools te installeren. Nu vond nod 32 het een en ander, maar ik heb ook een trial van spysweeper met virusscannerb geinstalleerd. Deze leek toch nog het eea te vinden...maar mn pc liep er wel van vast. Wellicht is het door het virus, en was het virus er nooit opgekomen als ik spysweeper met geintegreerde virusscanner al geinstalleerd had en was er dus ook geen sprake van vastloper. Moeilijke keus...nod32 of spysweeper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand meer het probleem ICM vista en Norton IS 2007? Bij mij gaat hij dan Informatie verzamelen en dan doet hij helemala niets meer? Heeft iemand hierop een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:41
Fraggler schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:59:
Zijn er nog meer mensen hier die van mening zijn dat Symantec Antivirus Corporate 10 Windows Vista enorm vertraagd?
En dan doel ik met name op het opstarten en afsluiten, ik heb hem net eens gedeïnstalleerd en hij start nu veel sneller op, ook het openen van programma's gaat nu veel sneller.

Ik ben nu toch wel aan het twijfelen welke antivirus ik er nu op zal zetten.
heb je wel de versie 10.x die ook echt vista ondersteund :? (dat is pas vanaf een bepaalde release...)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Hier een bericht dat avk weer nummer 1 is van de virusscanners

http://www.security.nl/ar..._weer_nummer_%E9%E9n.html

• Bor

Bor

Zoveel verschillende tests, zoveel verschillende uitkomsten. Ik hecht er nog nauwlijks waarde aan behalve om te zien wie ongeveer in de top 10 staat. Andere uitkomsten zie je bv bij av comperatives (zoals hier: http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2007_05.php).

Wat mij opvalt is dat bv in de test bij AV-test.org NOD32 pas op de 13 plaatst komt terwijl hij vaak bij andere tests minimaal in de top 3 staat.

Verder over de exacte test die je aanhaalt:
Door Anoniem op dinsdag 21 augustus 2007 15:52

Ach, Andreas Marx - als opdrachtgever geef je de gewenste
uitkomsten aan en ze worden je op een presenteerblaadje
geleverd. Als voorbeeld hoe onbetrouwbaar al dit is: in de
test komt "ewido" voor. Op de eerste plaats is dat geen
antivirus (nooit geweest) en op de tweede plaats is die club
al tijden overgenomen door AVG, die er "AVG-antispyware"
van heeft gemaakt. Ergo: niet-meer-bestaande appel met peren
vergeleken. Dat doet op z'n minst de wenkbrouwen fronsen...

Betaalde en onbetrouwbare rommel, deze test.
Ofwel 0% waarde.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 23-08-2007 21:41 ]

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 21:38:
Verder over de exacte test die je aanhaalt:

[...]

Ofwel 0% waarde.
Ja, want alles wat op internet staat is waar.
Er zijn misschien vijf mensen in Nederland die daar een realistische inschatting over kunnen doen.

Ik denk dat die vijf mensen wel wat beters te doen hebben dan anoniem op security.nl te reageren.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:07:
[...]

Ja, want alles wat op internet staat is waar.
Er zijn misschien vijf mensen in Nederland die daar een realistische inschatting over kunnen doen.

Ik denk dat die vijf mensen wel wat beters te doen hebben dan anoniem op security.nl te reageren.
Waarschijnlijk wel maar voor zover ik kan controleren kloppen de gemaakte "uitspraken" wel. Als jij ze kunt weerleggen hoor ik dat natuurlijk graag. Dit soort tests zijn helaas vaker voor opgezet of in ieder geval bijgestuurd in mijn ogen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 23-08-2007 22:10 ]

Verwijderd

Wel raar dat nod32 op de 13e plaats staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de tests van de Consumentenbond en PCM (waarbij ook telkens G DATA de winnaar was) heb ik G DATA uitgeprobeerd en ik ben er alvast heel tevreden over. Al bij de installatie vond-ie 2 besmette bestanden (hoewel ik daarvoor toch een bekende scanner op m'n systeem had staan en die goed up to date hield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zie ik nou goed dat Anti Virus Shield niet meer gedownload kan worden van de AOL site? Gelukkig heb ik mn eigen key en installer nog, maar wilde m dus ook bij mn ouders neerplanten....

Weet jij daar wellicht meer over te vertellen, Schouw?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:09:
[...]
Waarschijnlijk wel maar voor zover ik kan controleren kloppen de gemaakte "uitspraken" wel. Als jij ze kunt weerleggen hoor ik dat natuurlijk graag. Dit soort tests zijn helaas vaker voor opgezet of in ieder geval bijgestuurd in mijn ogen.
Aangezien jij niet kan controleren of de uitspraken kloppen moet je niet hier beweren dat je dat gedaan hebt. En mocht je wel over bewijzen beschikken, dan dien je die te tonen, de bewijslast ligt bij jou, niet bij een ander.

Je kunt niet zomaar iets roepen en publique in Nederland, er zijn regels. Voor laster kun je worden vervolgd: maximaal 2 jaar gevangenisstraf of 16750 euro boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:02
Wat ik nu weer heb :?

Ik heb Norton Antivirus 2007 na het een tijdje "gebruikt" te hebben gekocht. Hierbij heb ik een nieuwe serial gekregen. Echter kan ik nergens meer een serial invoeren (de eerste keer moest dat aan het begin van de installatie)

Ik heb Norton Removal Tool al gedraait maar hij vraagt gewoon niet meer om een serial...

Iemand enig idee waar ik dit kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

mrmrmr schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 02:29:
[...]

Aangezien jij niet kan controleren of de uitspraken kloppen moet je niet hier beweren dat je dat gedaan hebt. En mocht je wel over bewijzen beschikken, dan dien je die te tonen, de bewijslast ligt bij jou, niet bij een ander.

Je kunt niet zomaar iets roepen en publique in Nederland, er zijn regels. Voor laster kun je worden vervolgd: maximaal 2 jaar gevangenisstraf of 16750 euro boete.
:O Ten eerste roep ik niets maar quote ik gewoon iemand en ten tweede kloppen de zaken die er staat voor zover ik ze heb kunnen controleren . Ik ben op geen enkele manier verplicht de zaken uit de quote te bewijzen in mijn ogen daar het niet direct mijn eigen uitspraken zijn. Punt blijft dat als jij denkt / weet dat de zaken niet kloppen je altijd met bewijs kunt komen om het ongelijk aan te tonen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 26-08-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 14:11:
Ten eerste roep ik niets maar quote ik gewoon iemand en ten tweede kloppen de zaken die er staat voor zover ik ze heb kunnen controleren . Ik ben op geen enkele manier verplicht de zaken uit de quote te bewijzen in mijn ogen daar het niet direct mijn eigen uitspraken zijn.
Nogmaals: je kunt het niet controleren en je moet niet doen alsof je dat wel gedaan hebt. Door te zeggen dat het klopt sta je achter deze lasterlijke uitspraken, waarvoor je dus ten volle verantwoording verschuldigd bent. Gebruik je verstand en haal die onzin gewoon weg.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Deze mag wel in de startposting: http://www.av-comparatives.org/

• Harrie21
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Vraagje, Ik heb voor mijn laptop McAfee Virusscan plus 2007 gekocht (kost 17,50 met een abbonement voor een jaar). Het probleem is alleen dat ik hem maar niet geinstalleerd krijg omdat hij een fout melding geeft dat CA eTrust Antivirus nog op de laptop staat. Ik ben gister de hele dag bezig geweest maar ik krijg het er maar niet vanaf (onderandere in register alles met een mogelijke link gewist etc, ook in safemodus). Een oudere versie van McAfee (2005) kan ik wel gewoon installeren omdat deze zelf aanbied de bestanden te verwijderen. Als ik dat doe en deze installeer dan werkt die gewoon prima, nergens last van, maar als ik deze dan wis om 2007 te installeren dan is eTrust weer terug. Om gek van te worden.

Aangezien ik niet inzie hoe ik hier verder mee kom heb ik maar besloten om de McAfee 2007 voor de vaste pc te gebruiken. nu moet ik alleen nog een andere virusscanner hebben voor de laptop en mijn vraag is dan ook welke virusscanner, net zoals de versie van 2005, aanbiedt om eTrust zelf te verwijderen.

Het liefst één die ik gewoon in de computerwinkel kan kopen (ben gek op cd-roms ;))

Alvast bedankt!

Sup

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Harrie,

Zie de volgende FAQ:
http://ts.mcafeehulp.com/?siteID=15

De in de FAQ getoonde voorbeeld sleutel voor CA eTrust ( {30C10EE3-EFB3-4B7A-9CDC-50790C2B5200} ) is ook vaak diegene die je moet verwijderen uit het Register.

Mischien het proberen waard?

• Harrie21
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

lordsnow schreef op donderdag 06 september 2007 @ 14:03:
Harrie,

Zie de volgende FAQ:
http://ts.mcafeehulp.com/?siteID=15

De in de FAQ getoonde voorbeeld sleutel voor CA eTrust ( {30C10EE3-EFB3-4B7A-9CDC-50790C2B5200} ) is ook vaak diegene die je moet verwijderen uit het Register.

Mischien het proberen waard?
Eindelijk is het gelukt :D Bedankt, heb al zoveel gewist uit het register (hopelijk geen belangrijke dingen) maar dit was de oplossing (heb specifiek naar die sleutel gezocht en daar een stuk of zes van gewist)!!

Nogmaals bedankt!

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met Bitdefender onder Vista is niet goed. Veel foutmeldingen naar updates, loopt vast, Bitdefender werkt niet meer e.d. Baal er erg van, want ik had 2 licenties aangeschaft. Onder XP geen enkel probleem, super pakket, maar Vista helaas niet. Nu NOD32 erop gezet en op de ander Kaspersky. Moet eerlijk zeggen dat NOD dan nog het best voor mij uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, na Kaspersky 7 nu Nod32 testen voor een maandje. Eerste indruk is dat het een stuk sneller werkt en dat is natuurlijk positief. Nadeel is dat er geen firewall inzit. Ik gebruik nu de Windows firewall en Nod32 als virusscanner. Verder staat Windows Defender aan, ik dacht dat die voor Spyware was, klopt dit?

Iemand anders nog suggesties voor een betere beveiliging (eventueel firewall/spyware) i.s.m. Nod32? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -flip-
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12-2020
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:41:
Zo, na Kaspersky 7 nu Nod32 testen voor een maandje. Eerste indruk is dat het een stuk sneller werkt en dat is natuurlijk positief. Nadeel is dat er geen firewall inzit. Ik gebruik nu de Windows firewall en Nod32 als virusscanner. Verder staat Windows Defender aan, ik dacht dat die voor Spyware was, klopt dit?

Iemand anders nog suggesties voor een betere beveiliging (eventueel firewall/spyware) i.s.m. Nod32? :)
Ik gebruik NOD32 i.c.m. Outpost Pro (firewall) & Defender (Spyware) & dit alles i.c.m. SpywareBlaster :)
Naar mijn mening niet al te zware opstelling, mn P4 ondervind allessinds geen last van te hoge systeemeisen.

Windows Defender is dus inderdaad voor Spyware, maar Ad-Aware zo af en toe laten lopen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 01:58
Vandaag Panda Antivirus+Firewall 2008 geinstalleerd op twee systemen, beide Windows XP. Het viel me direct op dat na Panda zichzelf geupdate had, beide systemen erg instabiel raakten. Bij iets simpels als Outlook openen slaat alles al vast, op beide systemen! Een systeem had net een verse install, de andere had eerst NAV2006 (netjes verwijderd). Iemand hier al ervaring met 2008? Zo is er niet mee te werken, maar zonder virusscanner in principe ook niet...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Verwijderd

Ik heb een trail geinstalleerd van Panda 2008, maar kan ik ook instellen dat hij elke week automatisch een volledige systeem scan doet?

Verwijderd

Even een standaard-vraagje tussendoor:

Wat is op dit moment nou de virusscanner die het minst van je virtueel geheugen gebruikt, en dus ook geen gekke dingen gaat doen terwijl je daar niet om vraagt?

Al die tests gaan wel om wie het best filtert enzo, maar ik ben ook de beste douanier niet als ik op het vliegveld iedereen zn kleren laat uittrekken. Dus snelheid is voor mij belangrijker.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:08:
Even een standaard-vraagje tussendoor:

Wat is op dit moment nou de virusscanner die het minst van je virtueel geheugen gebruikt, en dus ook geen gekke dingen gaat doen terwijl je daar niet om vraagt?
"En dus" zou ik niet stelllen. Dat is geen relatie namelijk.
Al die tests gaan wel om wie het best filtert enzo, maar ik ben ook de beste douanier niet als ik op het vliegveld iedereen zn kleren laat uittrekken. Dus snelheid is voor mij belangrijker.
De snelste is doorgaans ook de slechtste. Redelijk snel is overigens AVG ook die toch redelijke resultaten neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

ESET Smart Security en ESET NOD32 v3.0 RC1 is gereleased.

ESET Smart Security RC1 (32-bit) http://download1.eset.com/special/essrc1/ess_nt32_ENU.msi
ESET Smart Security RC1 (64-bit) http://download1.eset.com/special/essrc1/ess_nt64_ENU.msi

ESET NOD32 Antivirus RC1 (32-bit) http://download1.eset.com/special/essrc1/ea_nt32_ENU.msi
ESET NOD32 Antivirus RC1 (64-bit) http://download1.eset.com/special/essrc1/ea_nt64_ENU.msi

Changelogs http://www.eset.eu/suppor...-eset-smart-security-beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier zelden, maar nu wil ik mijn ongenoegen over Panda even uiten.

Ik heb sinds gisteren Panda 2008 Virus + Firewall gekocht

Was €30, en aangezien je deze op 3 pc's kan installeren leek mij dit wel makkelijk

Maar de ellende begon al met mijn desktop. Hij liep al half vast bij het installeren. Vervolgens kan ik Panda toch opstarten, maar het werkt voor geen ene meter.

Echter toen ik Panda op mijn laptop wou installeren werd het alleen maar erger. Bij de vorige editie ondersteunde Panda geen Vista, want als ik dan toch Panda installeerde kwam ik Windows niet meer in. Dat is ook de reden waarom ik deze nieuwe versie heb gekocht. Dus ik installeer Panda op mijn laptop. Installatie gaat goed, updaten ook, vervolgens geeft Panda aan dat ik mijn laptop opnieuw moet opstarten, dus ik doe dat. En WEER kom ik niet meer in windows....waardoor ik verplicht ben om een systeemherstel te doen.

Eventjes naar Panda bellen zit er ook niet bij. Ik vind € 0,80 per minuut al helemaal van de zotte, maar als ze dan ook nog eens NIET opnemen, vind ik dit best zielig.

Zow...dat moest er ff uit...

EDIT: Heb inmiddels gebeld...en ze namen op. Nu krijg ik een mailtje van hun, en moet ik panda op een andere manier installeren..ben benieuwd...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Laatst online: 01:58
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:54:
Ik post hier zelden, maar nu wil ik mijn ongenoegen over Panda even uiten.

[...]
Zie mijn post hierboven, ik heb er ook nog steeds ellende mee. Beide pc's weer een keer opnieuw geformateerd en geïnstalleerd, en toen draaide het redelijk. Echter, na een dag begonnen de vastlopers weer. De support van Panda is dan inderdaad om je huilen. Inmiddels heb ik het er maar helemaal afgegooid, wat dus 30 euro weggegooid geld is. Nu een trail van LiveOneCare geïnstalleerd, dat is tenminste stabiel.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Heb inmiddels een key voor de Live One Care Perpetual Beta (tnx FFWD). Iemand anders hier al ervaring mee?

1e wat me opvalt, heb een full scan aangeklikt right at the beginning, na 2 uur scannen pas op 32%, en dat terwijl er slechts 350GB HD ruimte beschreven is.... Klinkt als: vrij traag.... maar goed, we testen m gewoon een tijdje verder.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb op m'n pc KAV 6.0 draaien. Als er iets gedetecteerd wordt zijn er drietalverschillende keuzes:
• neutraliseren
• verwijderen
• aan vertrouwde zone toevoegen

De laatste keuze is mij duidelijk, maar wat is nu echt het verschil tussen de eerste twee. Wordt er met verwijderen bedoelt dat het desbetreffende bestand uit de viruslist van KAV verwijdert wordt of dat het uit het systeem gegooid wordt?

Bij voorbaat dank,

Verwijderd

Tom Paris schreef op maandag 24 september 2007 @ 20:18:
[...]

Zie mijn post hierboven, ik heb er ook nog steeds ellende mee. Beide pc's weer een keer opnieuw geformateerd en geïnstalleerd, en toen draaide het redelijk. Echter, na een dag begonnen de vastlopers weer. De support van Panda is dan inderdaad om je huilen. Inmiddels heb ik het er maar helemaal afgegooid, wat dus 30 euro weggegooid geld is. Nu een trail van LiveOneCare geïnstalleerd, dat is tenminste stabiel.
Ik heb echter geen problemen met Panda, draait lekker stabiel, ook op een al ouder systeem met 512MB geheugen en AMD Ahtlon 2400+ processor.

• Bart1983
  • Nu online
Mini Poeper schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:46:
Ik heb op m'n pc KAV 6.0 draaien. Als er iets gedetecteerd wordt zijn er drietalverschillende keuzes:
• neutraliseren
• verwijderen
• aan vertrouwde zone toevoegen

De laatste keuze is mij duidelijk, maar wat is nu echt het verschil tussen de eerste twee. Wordt er met verwijderen bedoelt dat het desbetreffende bestand uit de viruslist van KAV verwijdert wordt of dat het uit het systeem gegooid wordt?

Bij voorbaat dank,
Neutraliseren is volgens mij zoiets als schoonmaken. Vaak lukt dit niet en krijg je als nog de optie verwijderen voor je neus ;)

• de echte flush
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 09:41
ik had eerst MC8 nu gebruik ik AVG omdat MC te veel geheugen zou innemen.

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:41:

Zelf draai ik NOD32 in combinatie met Comodo Firewall en Windows Defender, nooit problemen en perfect qua snelheid en stabiliteit!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Bor

Bor

SanderF1 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 12:00:
[...]

Zelf draai ik NOD32 in combinatie met Comodo Firewall en Windows Defender, nooit problemen en perfect qua snelheid en stabiliteit!
Ook ik draai NOD32 en Comodo samen maar ben nog op zoek naar een andere firewall, maar goed: dat is weer een ander topic. Mijn ervaring is dat NOD32 zich prima laat combineren met de meeste andere producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ik ga zelf denk ik Outpost even proberen. Ik heb echter vernomen dat Eset de RC1 van NOD32 uit heeft gebracht en tevens een internet security gaat uitbrengen. Mensen al ervaringen mee :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:14:
Ah, ik ga zelf denk ik Outpost even proberen. Ik heb echter vernomen dat Eset de RC1 van NOD32 uit heeft gebracht en tevens een internet security gaat uitbrengen. Mensen al ervaringen mee :)?
Ik nog niet. Ik installeer geen beta / RC producten op mijn normale PC en heb nog geen tijd gehad een goede testomgeving in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

korte vraag misschien een poll over houden:

Avast ?
AVG ?
AVIRA ?

3 gratis virusscanner welke is de beste en waarom ?

wie gebruikt welke en is er tevreden van ?

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat heeft een poll te maken met de vraag welke de beste is? Dan krijg je hooguit te weten wat degenen die de vraag zien en nog de moeite nemen om te reageren ook, vinden dat het de beste is.

Het enige dat relevant is is het waarom. Dus veel interessanter: wat zijn (gegeven de discussies en specs hier en elders) jouw meningen hierover? En hoe definieer je eigenlijk 'beste'? (En hoe belangrijk is gratis, op welk punt ga je voor 'beter' ipv. gratis?) :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 16:11
pm1 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:33:
korte vraag misschien een poll over houden:

Avast ?
AVG ?
AVIRA ?

3 gratis virusscanner welke is de beste en waarom ?

wie gebruikt welke en is er tevreden van ?
Avira is de beste, daarna Avg en daarna Avast.
Dat blijkt uit deze test die ik zojuist tegenkwam.
Omdat je moet inloggen in de reslutaten te zien:
SSupdater.com is proud to announce the 2nd strike of our AV test. There´s no confidence about the results, since it proceeds in same way as the previous test board.

All softwares were tested using full capabilities settings, including heuristic behaviour and riskware defense. WE DON’T cult any software and WE DON’T receive funds in order to rate a product “high”. Our test is based on impartiality and equal conditions to every application tested.

The tests were conducted under VMWare virtual environment and Windows XP SP2 fully updated. We used a malware sample package containing 274.254 items, including almost all of the malware categories such as: Worms, Trojans, Backdoors, DOS Viruses, Boot Viruses, Constructor Tools, Exploits, Macro Viruses, Polymorphic Viruses, Hack Tools (riskware), AV & Firewall Killers, Flooders, Nukers, Sniffers, Spoofers, Droppers, Spam Tools, Adwares, Rootkits, Malicious Scripts and Miscellaneous Unwanted Tools / Applications, on top of all that we used about 1100 unknown malwares.

The applications chosen to be part of this test may not please everyone, since each user has it´s own favorite program, however the chosen applications reflects the opinion of SSUpdater.com staff about which are the best AV options avaliable today.

The test is dedicated to all SSUpdater.com members, and we will appreciate any feedback or suggestions related.

1. G Data AntiVirusKit(17.0.6353)- 99.21%
2. Kaspersky Antivirus(7.0.0.125)- 99.12%
3. TrustPort Antivirus(1.4.2.428)- 98.95%
4. Avira Premium Security(7.06.00.166)- 98.61%
5. BitDefender Antivirus 2008(11.0.9)- 97.31%
6. Nod32 Antivirus System(3.0.414 RC1)- 95.46%
7. Ashampoo Antivirus(1.50)- 95.27%
8. Sophos Antivirus(6.5.9)- 93.83%
9. McAfee VirusScan Plus 2008(11.2.121)- 92.63%
10. F-Prot Antivirus(6.0.7.1)- 90.98%
11. Panda Antivirus 2008(3.00.88)- 89.95%
12. Avg Antivirus Professional Edition(7.5.488 Build 1157)- 89.06%
13. Avast!Professional Edition(4.7.1043)- 88.57%
14. Norman Virus Control(5.91)- 88.28%
15. Trend Micro PC-Cillin Internet Security 2008(16.0 Build 1412)- 86.23%
16. CA Antivirus 2007(8.3.0.3)- 85.76%
17. PC Tools Antivirus(3.6.0.34)- 77.50%
18. Norton Antivirus 2008(15.0.0.58)- 76.08%
19. Comodo Antivirus(2.0.17.58 Beta)- 68.74%
20. ClamWin Free Antivirus(0.91.2)- 68.62%
* Note- As you can see we tested Nod32 and Comodo Antivirus which are not final yet, and we did that because no big difference is expected in the final versions, and if there is we will update the results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

McAfee VirusScan v11.2 is de 2007 versie. De 2008 versie wordt v12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lordsnow schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:22:

McAfee VirusScan v11.2 is de 2007 versie. De 2008 versie wordt v12.
Dat doet er in een on-demand test niet toe, de scan engine is het enige wat dan telt en die is gelijk voor de verschillende versies.

De resultaten van deze test zullen uiteraard met een korrel zout genomen moeten worden.
Dit zijn geen professionele antivirus testers en is de kans op grote hoeveelheden corrupte of non-malware samples aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

F_J_K schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:49:
Wat heeft een poll te maken met de vraag welke de beste is? Dan krijg je hooguit te weten wat degenen die de vraag zien en nog de moeite nemen om te reageren ook, vinden dat het de beste is.

Het enige dat relevant is is het waarom. Dus veel interessanter: wat zijn (gegeven de discussies en specs hier en elders) jouw meningen hierover? En hoe definieer je eigenlijk 'beste'? (En hoe belangrijk is gratis, op welk punt ga je voor 'beter' ipv. gratis?) :)
ok filosofisch intermetzo blijkbaar
ik moet je gelijk geven ik zal een beetje toelichten.

gratis : sommige mensen gaan niet zomaar ineens een kost van 50 euro doen voor een beetje software dat beweert dat het je computer beschermt tegen schadelijke software.

sinds ikzelf deze gratis virusscanners ontdekt heb ben ik afgestapt van m'n jarenlange norton bescherming (dat sinds kort maar op 3 pc's meer werkt) (ook omdat de andere ineens toch virussen vonden).

maar nu wou ik even weten of er iemand ervaringen heeft met deze virusscanners zodat ik eindelijk eens een definitieve op m'n pc kan zetten.

ikzelf heb al gehoord dat avast je internet explorer vertraagt bij het opstarten en (bij mij althans hij soms eens durft vastlopen met ashwebsrv kan ook komen omdat ik hem combineer met avira)

avira is irritant omdat je bij iedere update zo'n stom scherm krijgt met reclame

nog opmerkingen post maar ... :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelburg
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-02 11:51
Mcfee kun je tegenwoordig ook gratis krijgen via AOL: http://safety.aol.com/isc/index.adp?
Je moet je dan wel registreren: https://new.aol.com/sscwe...CreateScreenNameAction.do
en een amerikaans adres invullen: is op internet zo gevonden.
Vreemd dat de Nederlandse AOL dit niet aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

pm1 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:49:gratis : sommige mensen gaan niet zomaar ineens een kost van 50 euro doen voor een beetje software dat beweert dat het je computer beschermt tegen schadelijke software.

WTF ?? 50 € :? Ik heb laatst nog Kaspersky gekocht voor 18 € :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren specialisten,

Tot nog toe draai ik als 'allesomvattend' pakket Mcafee internetsecurity 2007, maar dit is niet legaal.
Dit is echter niet stabiel, en ik zou graag van jullie weten wat een beter product is.
(instabiliteit zou wellicht kunnen komen door de illegaliteit...)

Op internet kan ik niet een betrouwbare test-vergelijking vinden. Wel tref ik overal opmerkingen aan dat gratis producten net zo goed/ beter zijn.

Ik ben best bereid te betalen voor software, maar kom bijvoorbeeld over Panda 2008 nogal negatieve recensies tegen. (Gooi geld liever weg in de kroeg ;) )

Welk product raden jullie me af/aan?
ik draai winxp media center xp2, 2 gb intern, 300 gb HD, welke ik zo nu en dan volplemp met torrents en emule-meuk.

graag hoor ik van jullie!

HAMPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

we zijn aan het afwijken he :D ervaringen met avast, avira en AVG

@ nero355 ik kan in m'n internet abonnement ook kaspersky laten verrekenen en dan komt het ook zeer goedkoop uit maar nu draai ik op een een gratis virusscanner en ik wil de ervaringern erover weten :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eeeuhm. hampo er staat hier een heel topic vol met discussie over virusscanners. Vorm eerst eens een eigen mening ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe kan het dat een virusscanner (AVG) pas na meer dan een jaar een bestand aan gaat merken als een virus? Ik heb een hele tijd geleden (nog voor mijn nieuwe harde schijven) wat gedownload (een .zip), en nooit aan toegekomen om het uit te pakken.

Dat bestand heeft dus heel lang op mijn computer gestaan, bijna dagelijks gaat AVG er met een full scan overheen, en pas sinds eergisteren was het bestand opeens geïnfecteerd met win32/small volgens AVG.
Is AVG nou zo slecht, of zou het een false-positive geweest zijn?
Ik heb het bestand gedelete (shift-delete), stom van mij, ik had het eigenlijk een second opinion moeten geven bij een online file scanner.

Nu nog maar even Kaspersky Online scanner over mijn computer gooien, dit soort dingen zitten mij toch niet helemaal lekker.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

zoek effe op het internet en je hebt direct een undelete tooltje dan kan je het online eens laten scannen. ik heb m'n computer jaar en dag met norton beschremd licentie verlopen ->> tijd voor een nieuwe (gratis) virusscanner, die scant 1 maal m'n hele systeem en vind direct een stuk of 4 virussen en malware terwijl norton al jaren beweerde dat er nooit iets op die pc zat.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het viel mij op dat de prijs van G Data's Antivirus 2008 op de Duitse pagina voor 3 licenties 35,95 is en dat dezelfde bundel op de Nederlandstalige pagina 59,95 is. Nu heb ik G Data gemailt met de vraag: welke taal wordt geleverd wanneer ik het op de Duitse site bestel? Hun antwoord is 'natuurlijk' Duits, dus voor nl moet ik het op de Nederlanfstalige site bestellen en voor Engels (wat ik wil) op de UK site. Dit vind ik zelf nogal vreemd eigenlijk... kan iemand bevestigen welke taal G Data levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-05 20:51

DMDude

Enjoy the silence....

pm1 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:49:
[...]

maar nu wou ik even weten of er iemand ervaringen heeft met deze virusscanners zodat ik eindelijk eens een definitieve op m'n pc kan zetten.

ikzelf heb al gehoord dat avast je internet explorer vertraagt bij het opstarten en (bij mij althans hij soms eens durft vastlopen met ashwebsrv kan ook komen omdat ik hem combineer met avira)

avira is irritant omdat je bij iedere update zo'n stom scherm krijgt met reclame

Ik gebruik nu alweer een tijdje Avast! en ik moet zeggen dat ie best wel goed bevalt.
Automatische updates gaan prima. De mail-checker reageert op mailtjes met attachments en links erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:07:
Het viel mij op dat de prijs van G Data's Antivirus 2008 op de Duitse pagina voor 3 licenties 35,95 is en dat dezelfde bundel op de Nederlandstalige pagina 59,95 is. Nu heb ik G Data gemailt met de vraag: welke taal wordt geleverd wanneer ik het op de Duitse site bestel? Hun antwoord is 'natuurlijk' Duits, dus voor nl moet ik het op de Nederlanfstalige site bestellen en voor Engels (wat ik wil) op de UK site. Dit vind ik zelf nogal vreemd eigenlijk... kan iemand bevestigen welke taal G Data levert?
Standaard is Duits, de vertalingen kosten allemaal 59,95 (1pc licentie). Wel een dure aangelegenheid dan, 20 euro per stuk extra. In Zwitserland kun je beter de Duitse dan de Franse of Italiaanse versie nemen 8)7

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik las over Threatfire in de PCM. Hij is gratis en neemt op mijn systeem maar 2mb in beslag en kan naast andere scanners geinstalleerd worden. Volgens PCM beschouwd als een van de beste Freeware van 2007.

Vreemde is dat niemand op GOT er iets over te melden heeft gehad.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

Tranzy schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 11:28:
Ik las over Threatfire in de PCM. Hij is gratis en neemt op mijn systeem maar 2mb in beslag en kan naast andere scanners geinstalleerd worden. Volgens PCM beschouwd als een van de beste Freeware van 2007.

Vreemde is dat niemand op GOT er iets over te melden heeft gehad.
never heard of it maar 2 mb is dat geen online scanner want voor alles van virusdefinities en scanner daarin te omvatten is maar klein hoor.
volgens mij is dat een viruscleaner :)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:55:
[...]

WTF ?? 50 € :? Ik heb laatst nog Kaspersky gekocht voor 18 € :P
Mag ik je vragen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Laatst online: 17-07 20:07
ik gebruik kaspersky 7.0.0.125. Alleen heb ik hier een issue met de proactieve bescherming. Ik snap dat dit een functie heeft, alleen ik word momenteel helemaal gek van alle meldingen over processen die veranderd zijn oid waar ik moet aangeven wat ik wil. Ik heb geen flauw idee wat ik daar moet doen. Ik wil graag die proactieve bescherming, alleen dan niet dat ik overal toestemming voor moet geven. Als ik klik op blokkeren kan ik niet meer internetten. Ik overweeg nu zelfs om kaspersky 6 er maar op te zetten. Die had geen proactieve bescherming.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?? ik krijg bijvoorbeeld ook de volgende melding:
Keylogger gedetecteerd. Het stuurprogramma is mogelijk \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\EABFiltr.sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.sallandautomatisering.nl/ Versie 7 is ook al voor weinig te koop :)
Zag ik zelfs laatst bij een of andere normale winkel zeg maar voor 26 € wat ook geen gekke Deal is !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.