Rosetta@Home

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
ik zie net dat je je username nog kan veranderen (met behoud van punten als ik het goed zie), als we dan namen zoals Team_Gaol~archetta aanhouden kun je altijd nog een subteam joinen of leaven.

ik zie bijvoorbeeld dan La Muis bij Los Alcoholicos is gegaan, als ik het goed heb tenminste

ik bedenk me net dat daar misschiens ook rekening mee gehouden moet worden bij het maken van stats, het is maar even dat je eraan denkt.

[ Voor 20% gewijzigd door archetta op 08-11-2005 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Dan zijn er vast nog 9 mensen die de client niet aan de praat krijgen. :P

Edit: ohnee, er 40 teams met flushende members |:(

[ Voor 8% gewijzigd door squeez op 08-11-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
Eerder vandaag heb ik (met hulp van Witlof) de teamfounder gevraagd de verwijzing naar dutchpowercows.nl te wijzigen in dutchpowercows.org en die heeft dat prompt gedaan :) hulde aan "[DPC]verbunro" _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:11:
ik zie net dat je je username nog kan veranderen (met behoud van punten als ik het goed zie), als we dan namen zoals Team_Gaol~archetta aanhouden kun je altijd nog een subteam joinen of leaven.

ik zie bijvoorbeeld dan La Muis bij Los Alcoholicos is gegaan, als ik het goed heb tenminste

ik bedenk me net dat daar misschiens ook rekening mee gehouden moet worden bij het maken van stats, het is maar even dat je eraan denkt.
Dat heb je helemaal goed, je naam kan je altijd naderhand nog wijzigen , zie LA in de stats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:11:

Inderdaad, Los Alcoholicos heeft al 3 members. Er zit alleen een bugje bij de daily score, voor de rest werkt 't. :)

Opzich hoeft het script geen rekening te houden met het switchen van subteams/veranderen van je naam. Wanneer je van subteam switcht neem je je punten gewoon mee. Je raakt alleen je history kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:01:
Zien of we de "recent average credit" op kunnen krikken naar zo'n 90,000.00 B)
Moet dit keer toch lukken om die beer af te schieten :Y) :7
Je zegt daar zoiets ...
Ik had bij FaD met hetzelfde park een gemiddelde output van pakweg 40k (iets meer ma goed). Hier heb ik zo'n 2k (dat stijgt nog want ik heb m'n 7 linux clients pas 2 dagen geleden recompiled). DPC deed bij FaD gemakkelijk dik 2 mio per dag, nu nog zo'n 1.8 mio.
Is dan 90k credits per dag haalbaar of slechts een natte droom? Het verband tussen RAC en daily output snap ik nog altijd niet zo goed ... :?

[ Voor 5% gewijzigd door ColdRain op 08-11-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:27:
[...]

Je zegt daar zoiets ...
Ik had bij FaD met hetzelfde park een gemiddelde output van pakweg 40k (iets meer ma goed). Hier heb ik zo'n 2k (dat stijgt nog want ik heb m'n 7 linux clients pas 2 dagen geleden recompiled). DPC deed bij FaD gemakkelijk dik 2 mio per dag, nu nog zo'n 1.8 mio.
Is dan 90k credits per dag haalbaar of slechts een natte droom? Het verband tussen RAC en daily output snap ik nog altijd niet zo goed ... :?
Ter indicatie : M'n XP 2800+@2360MHz graast zo'n 12.25 credits per uur bij elkaar :7
Is een kleine 300 credits per dag en dus hebben we zo'n 300+ koetjes nodig om die FDC beer af te schieten :7 :Y) })

UPDATE : Zit er misschien nog een top 40 notering (nu 50 met 6.000 credits achterstand) in vandaag _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

We gaan als een speer en er komen nog steeds nieuwe koetjes bij >:) >:) >:) })

En anders wordt het gewoon morgen >:)
Daarna gaat het iets minder snel, of er moeten plotseling veel FADders overstappen naar R@H O-)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Afbeeldingslocatie: http://www.workingonit.org/rah/rah02.jpg

Hey, dàt vind ik nu eens hoopgevend zie ;-)
Mijn 'natuurlijke' positie binnen een normaal DPC project is ergens tussen 10 en 15, dus: werk voor de boeg >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:34:
.... en dus hebben we zo'n 300+ koetjes nodig om die FDC beer af te schieten :7 :Y) })
bearhunt :D
De kop van Fozzie op een grote zilveren schotel voor de nieuwjaarsreceptie van DPC ? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:52:
[...]

bearhunt :D
De kop van Fozzie op een grote zilveren schotel voor de nieuwjaarsreceptie van DPC ? }:O
Ooh, als dat zou kunnen :Y) :Y) :Y) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Maakt de decepties bij DF en FAD weer helemaal goed >:) >:) })

PS : Z'n velletje is voor mij hè. De winter komt eraan en dan is zo'n zacht en warm jasje heerlijk :*)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 18:40
squeez schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:45:

En wie is die [BSD] Wilko trouwens? Niemand mag zomaar een parodie op mijn voornaam maken! :P
Dat zal waarschijnlijk wilko2 zijn van Team BSD, dus het is geen parodie op jou naam ;).

[ Voor 7% gewijzigd door Jaap-Jan op 08-11-2005 21:00 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:56:
Z'n velletje is voor mij hè. De winter komt eraan en dan is zo'n zacht en warm jasje heerlijk :*)
Sorry, rechtmatige eigendom van DPC dan :P
Maar elke organisatie heeft natuurlijk wel gemotiveerde schatbewaarders nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:34:
[...]
We gaan als een speer en er komen nog steeds nieuwe koetjes bij >:) >:) >:) })
Een goede statspagina doet 't 'm hè? :P

Ik weet dat we geen reclame mogen maken in de DPCH van FaD... Hou je in... Hou je in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:13:
[...]

Sorry, rechtmatige eigendom van DPC dan :P
Maar elke organisatie heeft natuurlijk wel gemotiveerde schatbewaarders nodig :+
Ik zal er heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed op passen :Y) :Y) :Y)
squeez schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:14:
[...]

Een goede statspagina doet 't 'm hè? :P
Zekers, mooi werk _/-\o_

Bij de weg : Boincstats worden elk half uur ververst 8)
Ik weet dat we geen reclame mogen maken in de DPCH van FaD... Hou je in... Hou je in...
Komt wel goed B) Als we met de kerst maar kunnen aan- en omleggen }) }) })

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
ik denk dat Rosetta veel mensen kan aantrekken als het een "officieel" DPC project wordt. dus snel die statspagina afmaken, iemand voor PV strikken, Faqje maken en laat de mensen maar komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:47:
[afbeelding]

Hey, dàt vind ik nu eens hoopgevend zie ;-)
Mijn 'natuurlijke' positie binnen een normaal DPC project is ergens tussen 10 en 15, dus: werk voor de boeg >:)
Ik sta op dit moment 9e en sta in FAD net in de top-100 *hint hint* ;)

Op de stats-pagina van FDC kun je mooi de daily top-10 van de teams zien (nu die nog niet in de stats van squeez staan). DPC staat met 50 members op dit moment 7e daily, wie weet hoeveel we kunnen scoren met 1000 man? >:)

Nog een vraagje:
Ik heb geprobeerd de geoptimaliseerde client 5.2.4 van http://marisan.nl/seti/ voor P-M te gebruiken met Boinc manager 5.2.6 en dat loopt niet bepaald lekker. De client kan geen contact leggen met de servers van BOINC en vraagt constant of ik de proxy-gegevens wil invullen. Dus ofwel heb ik het mis aan boord gelegd (wat niet onwaarschijnlijk is hoewel ik alle raadgevingen van Black Piet _/-\o_ opgevolgd heb).
Heeft er nog iemand die problemen of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Als je de normale Boinc installeert en je projecten connect en daarna afsluit en dan de geoptimaliseerde client installeert zou het moeten werken

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
archetta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:21:
ik denk dat Rosetta veel mensen kan aantrekken als het een "officieel" DPC project wordt. dus snel die statspagina afmaken, iemand voor PV strikken, Faqje maken en laat de mensen maar komen :P
Of het een officieel DPC project wordt is een crew beslissing gepland voor 20 november als ik me niet vergis. We kunnen wel lobbyen natuurlijk :z
PV volgt uit de crew beslissing, lastig voor zo'n PV als het geen officieel project is 8)7
De stats komen wel goed heb ik de indruk, ze zijn nu eigenlijk al steengoed op 1 dag _/-\o_
Een FAQ mag wel stilaan beginnen groeien / broeien ja. Maar de meesten hier zijn nog vrij nieuw op dit project, zelf ontdek ik nog dagelijks vanalles. Moet nog wat rijpen denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
20 november is de crewmeet ja, ik las niets in het [rml][ DPC] Crew meet[/rml] topic.
maar als het al is voorgelegt is dat mooi.

stats zijn inderdaad wel een _/-\o_ waard, zeer mooi werk in korte tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Het zal zeker op de komende crew-meet beproken worden, notulen en conclusies zien jullie vanzelf verschijnen.

[ Voor 3% gewijzigd door DPCquatar op 08-11-2005 22:13 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29
Oe een vervolg van de Fozzie-jacht >:)
Als oud BearHunter lijkt me dat wel wat :)
Ik ga morgen eens kijken wat dit project allemaal is, en er eens een pctje opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Een quote van wat ik gezegt heb in het toekomst naar FaD topic
iisschots schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:06:
Een update vanuit de crew over een nieuw project.
De komende twee weken gaan wij als crew zo veel mogelijk informatie verzamelen over de verschillende voorgestelde projecten. Gaan we bepalen of ze voldoen aan de voorwaarden waar een project moet voldoen wil het ondersteuning krijgen vanuit de DPC.

Op de Crewmeet (20 november) gaan we het er dan over hebben en gaan we bepalen welk(e) project(en) we gaan ondersteunen. Dat is ruim voor het einde van FaD, waardoor iedereen genoeg tijd heeft om de keuze te maken voor wel project hij/zij gaat.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsh schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:24:
Oe een vervolg van de Fozzie-jacht >:)
Als oud BearHunter lijkt me dat wel wat :)
Ik ga morgen eens kijken wat dit project allemaal is, en er eens een pctje opzetten.
Morgen :(
Moet je weg of zo B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
DPCquatar schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:10:
Het zal zeker op de komende crew-meet beproken worden ...
Op welk adres kunnen we lobbyen? slijmen@dutchpowercows.org ? ;)
Zijn er mss bepaalde attributen waarmee we een beslissing in de enige echte juiste richting kunnen sturen? Een haarpluk van Fozzie misschien (sorry MAB). Een BBQ met berenvleesch? Of moeten we het eerder esoterisch aanpakken (ik denk aan Pim, die is gewoon te slim, ergo niet te vangen met eenmalige en vergangkelijke natura).
Misschien moeten we de crew gewoon gijzelen, en er gedurende die 3 weken (!!) zo op inpraten dat ze vanzelf gaan lijden aan het Stockholm syndroom. Heeft er iemand een wat afgelegen boothuis of caravan? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
Slapen, morgenvroeg tentamen :(

[ Voor 72% gewijzigd door Gijsh op 08-11-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gijsh schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:30:
[...]

Slapen, morgenvroeg tentamen :(
Suck6 8)
ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:30:
[...]

Zijn er mss bepaalde attributen waarmee we een beslissing in de enige echte juiste richting kunnen sturen? Een haarpluk van Fozzie misschien (sorry MAB). Een BBQ met berenvleesch? Of moeten we het eerder esoterisch aanpakken (ik denk aan Pim, die is gewoon te slim, ergo niet te vangen met eenmalige en vergangkelijke natura).
Misschien moeten we de crew gewoon gijzelen, en er gedurende die 3 weken (!!) zo op inpraten dat ze vanzelf gaan lijden aan het Stockholm syndroom. Heeft er iemand een wat afgelegen boothuis of caravan? })
Een gierkelder, is dat wat >:)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

[...]

Voor een slagroom taart of een jip en janneketaart heb je mijn stem al te pakken hoor :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Ik zou er eerst maar eens voor zorgen dat er gegronde argumenten komen dat dit het project is wat ondersteund moet worden. De plaatsstijgingen van nu zeggen niks want dat hadden we op elk ander project gerealiseerd. Dat er nu al "stats" zijn zegt ook niks aangezien er altijd wel iemand is die stats wil maken voor een project. Als we dit topic bekijken staan daar enkele criteria in waaraan een project moet voldoen. Voldoet Rosetta@home daaraan? Daarnaast zijn er nog diverse andere projecten, ondermeer onder de Boinc-vlag, waaraan DPC mee kan doen. Waarom Rosetta boven deze. Maak het de crew "makkelijk" en zet alle voordelen van Rosetta af tegen overige projecten waaraan DPC mee kan doen, zodoende weet je bijna zeker dat het een officieel project wordt ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Pim. schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:00:
[...]

Voor een slagroom taart of een jip en janneketaart heb je mijn stem al te pakken hoor :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hema.nl/site/upload/productcatalog/cake/taarten/slagroomtaart_12p.jpg
smakelijk!

aan de criteria voldoet Rosetta@Home wel, voor de echte voordelen van Rosetta tenopzichte van andere projecten moet ik nog 'ns bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:27:
[...]

*knip*

Nog een vraagje:
Ik heb geprobeerd de geoptimaliseerde client 5.2.4 van http://marisan.nl/seti/ voor P-M te gebruiken met Boinc manager 5.2.6 en dat loopt niet bepaald lekker. De client kan geen contact leggen met de servers van BOINC en vraagt constant of ik de proxy-gegevens wil invullen. Dus ofwel heb ik het mis aan boord gelegd (wat niet onwaarschijnlijk is hoewel ik alle raadgevingen van Black Piet _/-\o_ opgevolgd heb).
Heeft er nog iemand die problemen of een oplossing?
Boinc v5.3.1 downloaden van Trux , in je Boinc dir kopiëren en het loopt als een zonnetje.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
P4 3Ghz ht

standaard
float: 1390 per cpu
int:   1436 per cpu

met v5.3.1 SSE2
float: 1446 per cpu
int:   3253 per cpu
:) n.a.v. dit draadje

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

MarkB schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:03:
[...]

Ik zou er eerst maar eens voor zorgen dat er gegronde argumenten komen dat dit het project is wat ondersteund moet worden. De plaatsstijgingen van nu zeggen niks want dat hadden we op elk ander project gerealiseerd. Dat er nu al "stats" zijn zegt ook niks aangezien er altijd wel iemand is die stats wil maken voor een project. Als we dit topic bekijken staan daar enkele criteria in waaraan een project moet voldoen. Voldoet Rosetta@home daaraan? Daarnaast zijn er nog diverse andere projecten, ondermeer onder de Boinc-vlag, waaraan DPC mee kan doen. Waarom Rosetta boven deze. Maak het de crew "makkelijk" en zet alle voordelen van Rosetta af tegen overige projecten waaraan DPC mee kan doen, zodoende weet je bijna zeker dat het een officieel project wordt ;)
De crew beslist toch niet welk project wel en welke niet een officieel project wordt? Als ik dit zo zie dan is er een hoop animo voor een nieuw project, zeker als fad straks is afgelopen. Dat moet je in mijn ogen dan aanmoedigen als crew zijnde en hierin meegaan, anders verlies je eventueel leden. De crew moet dan kijken of een project aan de DPC criteria voldoet en dan kunnen de leden op de projecten die aangedragen zijn én hier aan voldoen stemmen om te kijken wat het nieuwe project wordt. Eventueel kun je ook een stemming houden of er uberhaupt een nieuw project moet komen, maar in de zin van iedereen moet zelf kunnen kiezen lijkt dit me wel wenselijk. Dan kun je nog gaan stemmen of er 1, 2 of weet ik veel 5 nieuwe projecten moeten komen, maar ik denk dat je met 1, misschien 2 wel aan de max zit, anders wordt het weer het verdeel en win nergens verhaal.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
MarkB schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:03:
MarkB, nuchter (en daardoor intellectueel eerlijk en dus confronterend voor sommigen) als doorgaans :)
Je analyse is volkomen terecht, al geeft de draad waar je naar refereert niet echt een leiddraad. De DPC FAQ is wat dat betreft duidelijker, of toch minder voor interpretatie vatbaar. Er is daarnaast ook geen enkel ander project waar DPC kans maakt op een top-10 of #1 notering in redelijke termijnen, alle huidige FaD power ten spijt (da's impele wiskunde waar zelfs ik bijkan ;)). Maar goed, dat terzijde, ik erken je theoretische analyse wat betreft makkelijke "winst", en het feit dat de crew op basis van meetbare of klaarblijkelijke argumenten moet kunnen oordelen. Het succes van en animo rond Rosetta@Home kan bij wijze van spreken volgende week afgelopen zijn, tenzij er dieper liggende redenen zijn waarom DPC een project als dit in overwegeing zou kunnen nemen.

Dus mensen, ideeen welkom. Maar laten we eea niet overhaasten. Geen burn-outs please :) Het zotte idee om Rosetta@Home te poneren als een mogelijks nieuw project van DPC is al bij al nog maar enkele dagen oud. Als we dit project op langere termijn willen laten overleven (en waarom steken er anders intussen al zo veel mensen tijd en moeite in?), dan moet we het ook de tijd geven om te groeien. Rome en Keulen .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54

SandStar

DPC-Crew

Zandster

JustMe_ schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:28:
[...]

De crew beslist toch niet welk project wel en welke niet een officieel project wordt? Als ik dit zo zie dan is er een hoop animo voor een nieuw project, zeker als fad straks is afgelopen. Dat moet je in mijn ogen dan aanmoedigen als crew zijnde en hierin meegaan, anders verlies je eventueel leden. De crew moet dan kijken of een project aan de DPC criteria voldoet en dan kunnen de leden op de projecten die aangedragen zijn én hier aan voldoen stemmen om te kijken wat het nieuwe project wordt. Eventueel kun je ook een stemming houden of er uberhaupt een nieuw project moet komen, maar in de zin van iedereen moet zelf kunnen kiezen lijkt dit me wel wenselijk. Dan kun je nog gaan stemmen of er 1, 2 of weet ik veel 5 nieuwe projecten moeten komen, maar ik denk dat je met 1, misschien 2 wel aan de max zit, anders wordt het weer het verdeel en win nergens verhaal.
Uiteindelijke beslissing blijft bij de crew. Deze is voor zover mogelijk idd een reflectie van wat de meerderheid uit de community wil... Maar het eindoordeel blijft bij crew.
Klinkt misschien wat bot maar zo is het al tijden geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
SandStar schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:33:
Uiteindelijke beslissing blijft bij de crew. Deze is voor zover mogelijk idd een reflectie van wat de meerderheid uit de community wil... Maar het eindoordeel blijft bij crew.
Klopt voor 100%.
Inclusief het argument "wat de community wil".
Ik zie in dat verband geen enkele andere draad dan de Rosetta@Home draad.
Uiteraard blijft het eindoordeel bij de crew. Maar dus niet omdat dat nu eenmaal botweg de prerogative van de crew is, wel omdat de crew verondersteld wordt "de community" te vertegenwoordigen. En dat niet enkel op het moment dat de crew werd samengesteld (verkozen) maar ook daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:29:
[...]
Dus mensen, ideeen welkom. Maar laten we eea niet overhaasten. Geen burn-outs please :) Het zotte idee om Rosetta@Home te poneren als een mogelijks nieuw project van DPC is al bij al nog maar enkele dagen oud. Als we dit project op langere termijn willen laten overleven (en waarom steken er anders intussen al zo veel mensen tijd en moeite in?), dan moet we het ook de tijd geven om te groeien. Rome en Keulen .... ;)
Duidelijk en eerlijk..............

Rosetta is een (nog) vrij klein project dus met nu bijna 50 leden is het logisch dat we hard stijgen.
Dit maakt het alleen niet meteen een DPC waardig project.

Ik kan alleen maar zeggen, probeer zoveel mogelijk informatie over dit project te verzamelen waarom het een officieel DPC project moet worden en mail dit voor de vergadering naar crew@dutchpowercows.org of open er een topic voor @ WDO.

Ik denk dat de crew (ik als crew in iedergeval wel) nog volledig open staat voor R@H, maak er dus gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh, tjee, ach... moet het dan echt weer een competentie strijd worden 8)7

't lijkt wel de grote mensen wereld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:50:
Goh, tjee, ach... moet het dan echt weer een competentie strijd worden 8)7

't lijkt wel de grote mensen wereld...
Het was positief bedoeld....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:18:
[...]

Boinc v5.3.1 downloaden van Trux , in je Boinc dir kopiëren en het loopt als een zonnetje.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
P4 3Ghz ht

standaard
float: 1390 per cpu
int:   1436 per cpu

met v5.3.1 SSE2
float: 1446 per cpu
int:   3253 per cpu
:) n.a.v. dit draadje
super, bedankt!!!

P-M 760: vroeger:
1715 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
3588 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

nu:
1722 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
5449 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Woeiiii, keurig mensen: database server ligt nou al plat! :+

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't stond al de hele dag keurig aangekondigd op Rosetta@home

November 8, 2005
Outage Notice: The project will be down again starting at 3pm PST for around 2 hours or less to improve the performance of our database server.

Meer en beter hardware ivm de grote toestroom.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Begint al goed :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Dat ligt aan de DC-wet #1 van Spheroid: De stabiliteit van de stats is omgekeerd evenredig met de kwaliteit van het project.

Ofzoiets :P

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 21:19
ik wil ook wel een pctje inzetten op R@H ... ga vanavond de client installen!!!

hoe loopt dit eigenlijk op een DUAL Xeon 3.2 GHz @ 3.7 GHz ?? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Kristof

is een Belgisch product

offtopic:
[quote]Rollerjooster schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:36:
Dat ligt aan de DC-wet #1 van Spheroid: De stabiliteit van de stats is omgekeerd evenredig met de kwaliteit van het project.
Ofzoiets :P[/quote]
Dan zou dus TSC wel héél kwalitatief zijn.. :D

Nog een berichtje van de verantwoordelijke bij Rosetta:
http://www.find-a-drug.or...topic.php?t=5677&start=53
This was me. We got a lot of useful advice today from David Anderson at Seti@home on both the hardware and software side so things should be running even more smoothly soon.

The BOINC results have led to a real breakthrough in the past few days (see the rosetta@home science boards) as well as a paper that was submitted only one month after the project started!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Altijd weer die Anderson. Pummel :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iedereen die een nieuw project voor wil stellen nu eens even hier laat horen wat hij/zij denkt en waarom dat project geaccepteerd moet worden dan krijgt de crew ook een beetje een idee welke projecten er naast R@H nog meer leven. Nu is het voornamelijk nog ophemelen en afschieten van R@H maar als de mensen die R@H afschieten dan even hun eigen voorkeur aangeven misschien komen we dan tot een nog beter project (of niet :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

SandStar schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:33:
[...]

hmmm, ik dacht dat dpc een directe democratie was, maar niet dus. wel jammer ihmo, maar goed das een andere discussie.

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ik zou het wel leuk vinden als R@H een officieel DPC project zou worden, maar het is niet noodzakelijk. DPC'ers blijven we, of 't nou een officieel project is of niet. Verder is dit het enige project waarbij ik met één computer, die niet eens 24/7 draait, toch in de top30 kan komen. Waar krijg je dat nou nog meer? :P De opkomst voor een project hoeft niet groot te zijn om het gezellig te maken.

Edoch: er ligt bij R@H toch een hele mooie kans om onze aartsvijand Free-DC te pakken. })

Trouwens: Afbeeldingslocatie: http://stats.wilc0.com/new.gif plaatjes aan de stats toegevoegd! :) Lijkt me wel interresant in deze tijden.

Dat van die top 30 met één pc denk ik trouwens niet lang vol te gaan houden met deze stromloop. >:)

Edit: @ColdRaind: Is dit zo concurrentie genoeg? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door squeez op 09-11-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
als we Free-DC willen inhalen ga je het zeker niet redden met 1 pc :P

wist je trouwens al dat bij de teamstats elke member dezelfde daily heeft?

[ Voor 37% gewijzigd door archetta op 09-11-2005 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:11:
wist je trouwens al dat bij de teamstats elke member dezelfde daily heeft?
Ja, wist ik, en er is nog wel meer dat 't niet perfect doet, maar ik heb op 't moment even niet zoveel tijd om alles aan te passen. Ik vond 't zo al heel wat. :) 't Weekend ga ik weer verder!

Edit: wat zijn trouwens die enorme dalen in mijn CPU-grafiekje als hij aan 'n nieuwe job begint? :? Ik kan in de tussentijd nog 'n compleet ander DC project draaien!

Afbeeldingslocatie: http://img235.imageshack.us/img235/7112/rah9bu.gif

En trouwens, om nog ff terug te komen op het 'Waarom Rosetta@Home?': Ik vond de post van ColdRain erg verhelderend.

[ Voor 51% gewijzigd door squeez op 09-11-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
ik weet niet als iederen het DPC forum volgt, maar daar is nu ook een verzamel topic om potentiele projecten te vertegenwoordigen. ik heb hiervoor een aantal pluspunten op papier gezet ook met behulp van dit topic. iedereen is vrij om dingen aan te vullen of verbeteren

Directe link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

Weet iemand hier wie henk007 is?

Hij draait namelijk ook met een 3500+

Die van mij: Measured integer speed 4317.46 million ops/sec
Die van henk007: Measured integer speed 7948.66 million ops/sec

Beide draaien onder winxp sp2.

Ik weet niet niet hoe hard die van henk007 loopt, maar die van mij staat al op 2,5 GHz, dus dat is het waarschijnlijk ook niet.

Waar komt dat verschil in snelheid dan vandaan?

Kan henk007 (of iemand anders) mij zij geheim verklappen? }:O

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
LordNemesis schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:53:
Weet iemand hier wie henk007 is?

Hij draait namelijk ook met een 3500+

Die van mij: Measured integer speed 4317.46 million ops/sec
Die van henk007: Measured integer speed 7948.66 million ops/sec

Beide draaien onder winxp sp2.

Ik weet niet niet hoe hard die van henk007 loopt, maar die van mij staat al op 2,5 GHz, dus dat is het waarschijnlijk ook niet.

Waar komt dat verschil in snelheid dan vandaan?

Kan henk007 (of iemand anders) mij zij geheim verklappen? }:O
Een goede geoptimaliseerde Boinc core client >:) Ik draai ook rond zijn waarden met een P4 3Ghz terwijl ik met een standaard client maar 2800 haal.... })

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:26:
ik weet niet als iederen het DPC forum volgt, maar daar is nu ook een verzamel topic om potentiele projecten te vertegenwoordigen. ik heb hiervoor een aantal pluspunten op papier gezet ook met behulp van dit topic. iedereen is vrij om dingen aan te vullen of verbeteren

Directe link
Niets aan toe te voegen _/-\o_
Black Piet schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:05:
[...]
Een goede geoptimaliseerde Boinc core client >:) Ik draai ook rond zijn waarden met een P4 3Ghz terwijl ik met een standaard client maar 2800 haal.... })
Is er ook 1 voor een XP 2800+ en zo ja, waar kan ik die downloaden.

BVD :*)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
archetta schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:26:

Directe link
Ziet er goed uit!
[...]

Dit is mij nog niet geheel duidelijk. Is de Boinc client zelf te optimaliseren ofzo? Waar zijn deze optimalisaties te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
wat ik heb begrepen zijn dat gewoon speciale BOINC installaties of bestanden die je moet toevoegen. ik heb wel een aantal verschillende gezien en veel weet ik er ook nog niet vanaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier http://www.marisan.nl/seti/ staan enkele SETI-clients voor diverse platforms.
Iemand enig idee of deze ook te gebruiken zijn voor R@H :?

Hier http://boinc.truxoft.com/ ook nog enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
squeez schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:05:
Ik zou het wel leuk vinden als R@H een officieel DPC project zou worden, maar het is niet noodzakelijk. DPC'ers blijven we, of 't nou een officieel project is of niet.
Sluit ik me 100% bij aan :)
Officieel of niet, 't blijft van 'ons', en crew is een deeltje van 'ons' :P
@ColdRain: Is dit zo concurrentie genoeg? ;)
Bijlange niet :O 8)7 }) :P
Maar intussen heb ik wél al m'n clients geoptimaliseerd B) Voor DPC eh, enkel voor DPC :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:23:
Hier http://www.marisan.nl/seti/ staan enkele SETI-clients voor diverse platforms.
Iemand enig idee of deze ook te gebruiken zijn voor R@H :?

Hier http://boinc.truxoft.com/ ook nog enkele.
Die eerste heb ik geprobeerd, maar het was een verspilling van mijn tijd gezien de makkelijke installatie van de geoptimaliseerde clients op de truxoft website(gewoon bionc eventjes afsluiten, de geoptimaliseerde bionc.exe in je boinc map zetten en je credits schieten omhoog!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:25:
Die eerste heb ik geprobeerd, maar het was een verspilling van mijn tijd gezien de makkelijke installatie van de geoptimaliseerde clients op de truxoft website(gewoon bionc eventjes afsluiten, de geoptimaliseerde bionc.exe in je boinc map zetten en je credits schieten omhoog!!)
Moet je zeker ook die
code:
1
# return_results_immediately

in een (eventueel nieuwe) file remote_hosts.cfg zetten. Zo ben je zeker dat ook met een buffer van 1 dag of meer je resultaten (en credits) meteen gerapporteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

[...]

Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb ondertussen begrepen dat er meerdere geoptimaliseerde clients zijn. Waar vind ik de juiste (ik heb een AMD64, een XP-M, een sempr0n en een XP) en hoe gebruik ik die????

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Aangezien er zoveel onduidelijkheid is omtrent geoptimaliseerde clients, verwijs ik gewoon aan het miniforum wat SETI@Home Boinc gangers hebben uitgezocht. Bij SETI zetten we iedereen aan tot het gebruik van geoptimaliseerde clients [en op dit moment draaien we 2x zoveel als onze huidige tegenstanders >:) ]

Voor rosettagangers is dan ook gelijk het verschil duidelijk wat te doen en waar goede geoptimaliseerde Boince core clients te downloaden voor een Mac, Windows, Linux...etc

Kijk dus eerst hier, leer wat een geoptimaliseerde client is en ga naar de gegeven links..

Mocht je dan nog vragen hebben....

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordNemesis schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:43:
[...]

Dit is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb ondertussen begrepen dat er meerdere geoptimaliseerde clients zijn. Waar vind ik de juiste (ik heb een AMD64, een XP-M, een sempr0n en een XP) en hoe gebruik ik die????
Download cpu-z en kijk welke SSE door de betreffende processor ondersteund wordt.
Download dan de passende geoptimaliseerde client van truxoft
Sluit boinc even af (en maak een backup van de boinc dir, voor de zekerheid)
Vervang boinc.exe in je boinc dir door de geoptimaliseerde client.
Start boinc opnieuw op en klaar is Nemesis..

Gooi de backup in je prullenbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Even wat getalletjes :)
Ons cosy DPC teampje heeft nu 64 leden _/-\o_
We staan met een RAC van ruim 2800 momenteel in de top-20 op #18. In die RAC top-20 zijn we met onze 36k credits een wat vreemde eend in de bijt tussen al die grote kleppers met bijna allemaal meer dan 100k. Dat geeft vind ik een erg goed beeld van ons potentieel op dit moment :9 Bedenk dat we nog maar een week ofzo bezig zijn :7
Qua totaal aantal punten (credits) staan we nu op #38. Je mag er vanuit gaan dat alle teams boven ons met een lagere RAC vroeg of laat een vogel voor de DPC kat zijn >:) tenminste als we die RAC en dus daily output kunnen aanhouden.
* ColdRain fout, fout ColdRain, niet aanhouden, maar verhogen ;)
Omdat Free-DC nog zo ver staat, is Seti@Netherlands misschien wel een lekker 1ste doel :9 Zij staan met 62k op #27. Eigenlijk .... whisper mode ... lijkt me dit het moment om de R@H leden van S@NL te overtuigen om voor DPC te crunchen, niet als ze Seti doen, wel de cpu-cycles die ze voor Rosetta doen. Heeft iemand daar contacten ? DPC Crew ??? Of valt dit ook onder de noemer van "zolang het geen officieel project is ..." 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door ColdRain op 09-11-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
volgens mij is er bijj SETI als 'ns geprobeerd S@NL members over te halen naar DPC, maar ze blijven toch liever in hun eigen team. (S@NL staat in SETI dan wel een stuk hoger dan DPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
archetta schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:24:
volgens mij is er bijj SETI als 'ns geprobeerd S@NL members over te halen naar DPC, maar ze blijven toch liever in hun eigen team. (S@NL staat in SETI dan wel een stuk hoger dan DPC)
Bij Seti wel, kan ik weten, ik heb zelf erg lang seti gedraaid voor DPC (nog altijd #14 daar hehe), en de seti classic (dpch) stats rollen nog elke nacht van een van m'n servers :P
Maar Rosetta heeft nix vandoen met Seti, tenzij dat de nieuwe op 'n zelfde platform draait (boinc dus). Dus is de Seti concurrentie (die er is/was) niet echt nog een reden. Denk ik dan, naief als ik doorgaans ben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CowArt
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2023

CowArt

DPC Team Switch Pensionado

Als hier iemand komt vragen of de DPC'erTs niet liever een subteam van S@NL willen worden, wordt deze persoon waarschijnlijk bedekt met pek en veren de terug straat op gejaagd. :P

Omgekeerd zal het wel niet veel anders zijn denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Door het gebruik van een geoptimaliseerde application client en core client stijgt je RAC ook....Daarom draaien wij zo lekker op dit moment bij SETI [Kijk effe naar de inhaalstats]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
ook nog even terugkomen op een faq, ik zag net dat BOINC SETI@HOME ook nog geen faq heeft geschreven door DPC(de link verwijst door naar http://boinc-doc.net/boinc-wiki/index.php?title=Main_Page)

ik weet niet precies in hoeverre deze projecten van elkaar verschillen, maar aangezien het beide met BOINC werkt is het misschiens interessanter een algemene BOINC faq te maken. op deze manier dek je namelijk veel meer projecten die toch erg op elkaar lijken.

misschiens later als ik wat meer tijd heb... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
CowArt schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:32:
Als hier iemand komt vragen of de DPC'erTs niet liever een subteam van S@NL willen worden, wordt deze persoon waarschijnlijk bedekt met pek en veren de terug straat op gejaagd. :P

Omgekeerd zal het wel niet veel anders zijn denk ik. :)
Waarom zouden Rosetta crunchers van de Dutch Power Cows samengaan met Seti@NL ??
Omgekeerd lijkt me dat R@H crunchers van Seti@NL misschien wel geinteresseerd zouden kunnen zijn om puur voor Rosetta samen te spannen met de Dutch Power Cows.

You get my drift ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
archetta schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:38:
ook nog even terugkomen op een faq, ik zag net dat BOINC SETI@HOME ook nog geen faq heeft geschreven door DPC(de link verwijst door naar http://boinc-doc.net/boinc-wiki/index.php?title=Main_Page)

ik weet niet precies in hoeverre deze projecten van elkaar verschillen, maar aangezien het beide met BOINC werkt is het misschiens interessanter een algemene BOINC faq te maken. op deze manier dek je namelijk veel meer projecten die toch erg op elkaar lijken.

misschiens later als ik wat meer tijd heb... :z
Vinge is PV [projectvertegenwoordiger] voor SETI Classic en Boinc. Hij is voldoende op de hoogte wat wij reeds hebben uitgezocht en opgeschreven [zie eerdere link over Boinc]. Probleem is echter wel dat als je een FAQ gaat maken, je nooit vollediger kan zijn dan de Boinc Wiki pagina.

Wij hebben het met zn allen alleen wat begrijpelijker opgeschreven zodat iedereen optimized clients kan gebruiken [want dat is toch het belangrijkst].

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 21:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:33:
Nu er stats zijn wil ik d-r-i-n-g-e-n-d concurrentie 8) :O
@ ColdRain : Hoeveel moet er per dag gedaan worden om te concureren met je ??
8) 8) 8)

Ik heb ook ff een paar machientjes omgezet ... voor de time-being :-)

Stonden toch al op BOINC (seti)

En een nieuwe die ff moet warmdraaien :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Bud_s op 09-11-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Black Piet schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:49:
[...]

Vinge is PV [projectvertegenwoordiger] voor SETI Classic en Boinc. Hij is voldoende op de hoogte wat wij reeds hebben uitgezocht en opgeschreven [zie eerdere link over Boinc]. Probleem is echter wel dat als je een FAQ gaat maken, je nooit vollediger kan zijn dan de Boinc Wiki pagina.

Wij hebben het met zn allen alleen wat begrijpelijker opgeschreven zodat iedereen optimized clients kan gebruiken [want dat is toch het belangrijkst].
Is er ook een optimized client voor R@H ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Bud_s schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:24:
[...]

Is er ook een optimized client voor R@H ?
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:07:
[...]

Download cpu-z en kijk welke SSE door de betreffende processor ondersteund wordt.
Download dan de passende geoptimaliseerde client van truxoft
Sluit boinc even af (en maak een backup van de boinc dir, voor de zekerheid)
Vervang boinc.exe in je boinc dir door de geoptimaliseerde client.
Start boinc opnieuw op en klaar is Nemesis..

Gooi de backup in je prullenbak
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 21:17
Volgens de stats van FreeDC heeft DPC tijdens de laatste statsrun daar reeds een 6e plaats daily in handen :D

[ Voor 3% gewijzigd door MarcyDarcy op 09-11-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Bud_s schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:22:
@ ColdRain : Hoeveel moet er per dag gedaan worden om te concureren met je ??
8) 8) 8)
Volgens onze superdeluxe stats toch minstens 2300 daily :P
Maar pas op ! :) Boinc lijkt wel gemaakt te zijn speciaal voor tweakers, je kan nogal wel wat beinvloeden credits-gewijs als je weet wat-waar-hoe. Uiteraard delen we die kennis intern tot de max, maar jij moet het individueel als tweaker wel waarmaken. :P
Nah, ik plaag maar wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Dat is alleen de boinc application, maar niet een apparte R@H client

Ik Boinc ook voor Seti, en daar heb je dus een een optimized boinc-manager, maar ook een optimized client (die de daadwerkelijke berekeningen doet) Juist die client maakt het grote verschil. (ik haalde dubbele punten met dat optimized ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
MarcyDarcy schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:52:
Volgens de stats van FreeDC heeft DPC tijdens de laatste statsrun daar reeds een 6e plaats daily in handen :D
Whoeeehaaa ... Fozzie krijgt het vast fris niettegenstaande z'n warme berenpels })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Wat ik van die geoptimaliseerde clients begrepen heb, moet je de boinc.exe vervangen, echter kijk ik in mijn processen-lijst dan staat boinc.exe daar wel bij maar doet helemaal niks (het echte werk wordt door rosetta_4.78_windows_intelx86.exe gedaan)!
Dus m.a.w. hoe kan een vervanging van de boinc.exe nou voor een verhoogde output zorgen? :?

Computing...

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

ColdRain schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:53:
[...]

Volgens onze superdeluxe stats toch minstens 2300 daily :P
Maar pas op ! :) Boinc lijkt wel gemaakt te zijn speciaal voor tweakers, je kan nogal wel wat beinvloeden credits-gewijs als je weet wat-waar-hoe. Uiteraard delen we die kennis intern tot de max, maar jij moet het individueel als tweaker wel waarmaken. :P
Nah, ik plaag maar wat :)
Kijk maar ff naar mijn voorlopige Parkje.
Misschien dat ik een paar blokjes er door heen kan persen :)
Ik haal het niet bij jouw ColdRain maar denk wel aardig mee te kunnen doen in daily #10 8)

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Die zorgt voor een veel hogere benchmark = punten.
Voor het project veranderd er dus niets.

standaard boinc.exe
3041,48 sec. is 8,07 punten = 9,55 per uur
geoptimaliseerde boinc.exe
2608.89 sec. is 11,89 punten = 16,40 per uur

[ Voor 45% gewijzigd door DPCquatar op 10-11-2005 00:05 ]

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Theadalus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:57:
Wat ik van die geoptimaliseerde clients begrepen heb, moet je de boinc.exe vervangen, echter kijk ik in mijn processen-lijst dan staat boinc.exe daar wel bij maar doet helemaal niks (het echte werk wordt door rosetta_4.78_windows_intelx86.exe gedaan)!
Dus m.a.w. hoe kan een vervanging van de boinc.exe nou voor een verhoogde output zorgen? :?
Boinc.exe is de manager, die andere is inderdaad de client die het echte werk doet.

chickn refereert dan ook aan een optimized manager , en ben op zoek naar een optimized client (zoals die ook voor seti bestaat)

Ik hoop dat het zo duidelijker is ?

• ColdRain
Bud_s schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:54:
Dat is alleen de boinc application, maar niet een apparte R@H client

Ik Boinc ook voor Seti, en daar heb je dus een een optimized boinc-manager, maar ook een optimized client (die de daadwerkelijke berekeningen doet) Juist die client maakt het grote verschil. (ik haalde dubbele punten met dat optimized ding)
De seti boinc client is intussen open source, dus vrij te compileren. Er is op de Rosetta fora sprake van een open source versie van de Rosetta client. Die zou je dan uiteraard kunnen optimaliseren op basis van het platform waar je op draait.

Mij is het alvast nog te onduidelijk of dit dan ook invloed zou hebben op je credits. Ik zou denken van niet. Voor zover ik het begrijp is boinc verantwoordelijk voor de credits, en heeft het project dat op boinc draait daar weinig uitstaans mee. Het boinc platform heeft overigens ook enkele nogal verschillende vormen om credits toe te kennen. Bij de meeste worden credits pas 'echt' nadat meerdere crunchers dezelfde wu hebben ingeleverd, en de toegekende credit is afhankelijk van wat die andere crunchers hebben gepresteerd. Bij Rosetta is dat niet het geval, je krijgt er onmiddelijk credit. Dus of een geoptimaliseerde Rosetta client credits-gewijs veel zou uitmaken? No idea :)

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Waarschijnlijk zal dit dus niet uitmaken, maar het heeft natuurlijk wel nut voor het project zelf.

Verwijderd

Theadalus schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:57:
Het zorgt een betere waardering van je cpu tijd
Important Note about BOINC Credits
The optimized BOINC client will not speed up the calculation of any project! The BOINC client does not perform any calculation. It only manages projects and the client-server communication. The optimization has practically impact only on the benchmarks that are important for the calculation of the claimed credit. I am releasing the optimized client, because recently there are many optimized SETI @ Home applications available, and due to better optimizing of the project application, it caused incorrectly low credits for units they calculate. While at the users with the optimized software, the lost credit is partially compensated by higher number of completed units, the global average credit per unit for everybody permanently declines as the number of optimized clients grows. It means that also users with the official client are getting lower and lower credits, and the accuracy of the crediting system suffers.
>meer

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Hij word er sowieso sneller van door gebruik te maken van de beschikbare instructie set.
De vraag blijft inderdaad hoe de credits berekend worden. Maar sneller is beter toch ? is het niet voor de credits, dan is het wel voor het onderzoek !

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

@Muisje: je praat hier ook over de boinc manager niet over de daadwerkelijke client (zoals setixx_xx_.exe en rosetta_xx_xx.exe)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

wat is dit?
ik heb de eerste 3 pagina's doorgelezen maar las nergens wat die bedoeling is van Rosetta
wat het is, wat het doet, en waarom

misschien handig om een vansoenlijke startpost te maken.... mischien krijg je dan wel meer mensen ik vind het ook wel interesant namenlijk...

als ik het goed begrijp installeer je een client die moeilijke berekeningen op mijn computer maakt???

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Bud_s schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:09:
Hij word er sowieso sneller van door gebruik te maken van de beschikbare instructie set.
De vraag blijft inderdaad hoe de credits berekend worden. Maar sneller is beter toch ? is het niet voor de credits, dan is het wel voor het onderzoek !
pcies...... en daar gaat het ook om.

ps. zijn er al boinc clients voor de AS/400 :P
ik heb namelijk nog een S20 en een 720 in de aanbieding

[ Voor 8% gewijzigd door DPCquatar op 10-11-2005 00:15 ]

Verwijderd

ColdRain schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:04:
[...]

*knip*

Dus of een geoptimaliseerde Rosetta client credits-gewijs veel zou uitmaken? No idea :)
Bij een geoptimaliseerde project client maak de code, als het goed is, gebruikt van de specifieke mogelijkheden van de processor... dus snellere berekeningen... is meer credits.

• ColdRain
DPCquatar schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:07:
Waarschijnlijk zal dit dus niet uitmaken, maar het heeft natuurlijk wel nut voor het project zelf.
Uiteraard, en dat zou uiteindelijk ook de reden zijn om het open source te maken. Dus het maakt zeker wel wat uit. Ik kan niet 1 huidige DPC Rosetta adept aanduiden die hier ff komt crunchen omdat het easy credits zouden kunnen zijn in een team dat nog maar net op poten lijkt te komen. We zijn hier omdat het project ons interesseert (uiteraard weet jij dat ook wel, maar er lezen er meer mee ;)). Daarnaast is het een DC project. En jah .. da's toch wel de core business van DPC eh :P Dus 1 er moet vooraf interesse zijn in zulk een initiatief, en 2 als we dan meedoen, dan willen we echt wel het onderste uit het vat :P

Verwijderd

Bud_s schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:11:
@Muisje: je praat hier ook over de boinc manager niet over de daadwerkelijke client (zoals setixx_xx_.exe en rosetta_xx_xx.exe)
Yup...

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

@DPCquatar: Ik denk dat jij net zo goed als ik 3 dingen weet :

1) AS/400 heet tegenwoordig IBM iSeries :)
2) Een iSeries is een echt "databeest" , super in databases
3) Een iSeries is niet echt een rekenwonder

en misschien weet je ook :

4) Als je CVE te lang op 100% staat, gaat er een taakstraf lopen die helaas er voor zorgt dat je niet echt geweldige resultaten krijgt.

Ik heb zelf op "mijn" 820 geprobeerd seti classic aan het draaien te krijgen. Dat wilde ook wel lukken, maar het resultaat was bedroevend. Dit was overigens de linux variant, en had ergens op het grote boze internet een howto gevonden om dit in een appart "linux" subsysteempje te laten lopen.

Hoogst waarschijnlijk is een command line linux variant wel op een iSeries aan de praat te krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bud_s op 10-11-2005 00:22 ]

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Ik wist dat je het geprobeerd had, niet dat het resultaat bedroevend was.
Tis jammer, dan moeten ze maar stoffig blijven worden...........

punt 4 wist ik overigens niet, maar probeer met normaal werk die beesten maar is op 100% te krijgen.

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:11:
wat is dit?
ik heb de eerste 3 pagina's doorgelezen maar las nergens wat die bedoeling is van Rosetta
wat het is, wat het doet, en waarom

*knip*
Dan heb je ColdRain op pagina 2 overgeslagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 00:27 ]

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

DPCquatar schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:23:
Ik wist dat je het geprobeerd had, niet dat het resultaat bedroevend was.
Tis jammer, dan moeten ze maar stoffig blijven worden...........

punt 4 wist ik overigens niet, maar probeer met normaal werk die beesten maar is op 100% te krijgen.
Dit heb ik van een echte guru, IBM wil namelijk dat als je meer CVE nodig hebt, je maar naar een hoger modeltje overstapt. Een hoger modelletje heeft niet perse een snellere processor, vandaar de introductie van die taakstraf :)

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Bud_s schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:25:
Dit heb ik van een echte guru, IBM wil namelijk dat als je meer CVE nodig hebt, je maar naar een hoger modeltje overstapt. Een hoger modelletje heeft niet perse een snellere processor, vandaar de introductie van die taakstraf :)
nee, maar wel een boel (en dan ook echt een boel) euries meer

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:11:
als ik het goed begrijp installeer je een client die moeilijke berekeningen op mijn computer maakt???
Als ik dit zo lees, vermoed ik dat je nieuw bent in het hele Distributed Computing gebeuren. Daarom raad ik aan de FAQ eens grondig te lezen.

Kort samengevat: het idee achter DC is het gebruiken van de idle-time van zoveel mogelijk processors en zo grote berekeningen in een "korte" tijd uit te voeren. Zo beschikken de meeste projecten over meer computerkracht dan de grootste supercomputer die je op deze aardkloot kan vinden.
Dus je hebt er idd wel iets van begrepen.

In de startpost van deze thread moest geen uitleg meer komen over het hele DC gebeuren, vermits iedereen dat FAD gedaan had reeds wist wat dit inhield

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

ColdRain schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:31:
[...]

Moet je zeker ook die
code:
1
# return_results_immediately

in een (eventueel nieuwe) file remote_hosts.cfg zetten. Zo ben je zeker dat ook met een buffer van 1 dag of meer je resultaten (en credits) meteen gerapporteerd worden.
Moet die config file in de rosetta subdir ? (dus onder Boinc/projects/rosetta)

Mijn s@h stuurt namelijk de resultaten wel gelijk omhoog (dit waarschijnlijk ivm de manier waarop het credit toeken systeem werkt)

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ow sorry
ik snap het al...

[ Voor 43% gewijzigd door kaasaanfiets op 10-11-2005 00:34 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste