"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
En dat zal iets zijn als '[Rosetta@home] hitparade van 16 november'?Pim. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:54:
[...]
3. Een extra table op de bronpagina (niet in de GoT code) voor de topictitle.
Danke schönVerder![]()
(Hoofdletter H)
Verder goed
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Punteje 1 komt morgen weer aan de beurd hoor...
Juist geen hoofdletter hPim. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:14:
[Rosetta@Home] hitparade van 16 november
(Hoofdletter H)
Verder goed
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
daar niet nee, maar in heel /5 staat @Home met een hoofdletter, dus wel consequent blijvenMarkB schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:28:
[...]
Juist geen hoofdletter h
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Tja laten we het consequent fout blijven doenBasieP schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:38:
[...]
daar niet nee, maar in heel /5 staat @Home met een hoofdletter, dus wel consequent blijven
De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Team_Gäöl heeft ook al versterking gekregen, maar grote kans dat we pas vanaf het volgend jaar echt actief zullen zijn op R@H

Computing...
(ik laat hierbij ook meteen ff weten dat ik me heb aangemeld voor dit project
Verwijderd
YUPTheadalus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:55:
Hmm, wordt het niet eens tijd voor een Stampede?
YO Schaapies
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 00:07 ]
(en ze is nog teamloos ook
Hubba hubba!MarcyDarcy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:16:
Het bewijs dat Rosetta een project is met niet alleen ballen. User van de dag is een engelse chick
(en ze is nog teamloos ook)
Wurk foar Lytse Pier!
[ Voor 6% gewijzigd door Theadalus op 17-11-2005 00:24 ]
Computing...
Ach één lousy celly 2.0-tje, maar wie weet stijgt ze eenmaal ingelijfd bij DPC tot ongekende hoogteMarcyDarcy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:16:
Het bewijs dat Rosetta een project is met niet alleen ballen. User van de dag is een engelse chick
(en ze is nog teamloos ook)
ROFL, een wilde stampede op een nog niet officieel erkend projectTheadalus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:55:
Hmm, wordt het niet eens tijd voor een Stampede?

Is dat eigenlijk niet what stampede is all about ?
Wel eerst nog effe voor het weekend de top 10 in hè mensen..
[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 17-11-2005 00:31 ]
Zowel de stats van de teams als de dailies kloppen. OK, er zit misschien wel eens ergens een foutje, maar de logica erachter klopt wel.squeez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:32:
Hmm, dit wordt 'n ingewikkelde zaak.![]()
Coldrain is nu echt weg, dus hij is ook helemaal verdwenen uit de subteamstats (beetje raar). Nou ben ik bang dat als hij weer terug komt, dat hij wel het volledig aantal gecrunchde punten behoud. Met andere woorden: wat hij nu bij dat andere team scoort, krijgt hij straks ook vermeld bij de subteamstats.Het vervelende is dat hij niet in de DPC stats blijft staan, dan was 't probleem zo opgelost.
Ik kan zo 1 2 3 niet een waterdichte constructie verzinnen waarbij dit probleem opgelost wordt. Dus, gewoon niet teamhoppen jullie!
Trouwens, de statistieken van de teams kloppen wel gewoon, die worden apart binnengehaald.
Door Boinc heb je 2 compleet niet-gerelateerde soorten stats:
- team stats die weergeven wat een team presteert
- user stats die weergeven wat X of Y doen, en die je per team in een daily kan zetten
Anders dan in veel andere DC projecten, zijn bij Boinc de users credit-gewijs losgekoppeld van de team credits. Dit vooral om "jullie doen wat ik zeg of ik ben weg met m'n punten" team-hopping te bestrijden. En dat werkt
Heeft dit gevolgen voor de DPC stats? Ja uiteraard. De manier waarop DPC al jaren tegen stats aankijkt, is dat er een rechtsreeks verband is tussen wat de members doen, en "dus" wat het team doet: sum(points of members) = points of team. Dat is bij geen enkel Boinc project het geval. Dus zullen we met z'n allen die "kronkel" ff moeten verwerken.
Meneer Q verlaat DPC en een week later joined mevrouw R
Dat zal die teamloze Celly dan wel zijn

Mr Q neemt z'n credits mee, want die zijn individueel en geven aan wat Q tot dan gedaan heeft. Wat Q daarvan voor DPC gedaan heeft blijft bij het teamtotaal van DPC. Uiteraard verdwijnt Q uit de dailies en uit de team overall, wat wil je, hij is weg, toch? Zo is het bij andere DC projecten toch ook? Erger, daar gaat het team-totaal door het vertrek van Q omlaag. Niet bij Boinc
Ms R ziet het niet meer zitten tussen de macho's van team weetikveel, en joined DPC met 38.000 credits. Kuuke is er in de dagelijkse DPCH (whishfull thinking) als de kippen
Dus waar zit het probleem? --> pebkac
Bekijk je 't op de Boinc manier, dan is er gewoon geen probleem. Er hoeft qua DPCH stats ook helemaal geen "oplossing" gezocht te worden.
Iets van storm en water in een glas
[ Voor 9% gewijzigd door ColdRain op 17-11-2005 00:45 ]
Verwijderd
Nou misschien dat die nog moeten komen de meeste draaien nog FAD en bij FAH zijn er nu 11 active FOKschaapjes... hier bij RAH slechts 2 maar het gaat niet onaardig moet ik zeggen....Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:05:
[...]
YUP
YO Schaapies, er is een nieuwe helling met vers gras
, GAAN
Vandaag wel een kleine tegenslag 2 jobs kregen een error, heeft me 47 punten gekost)
Jahaa, dat zeg jij, want jij gaat straks in de subteam overall stats met punten aan de haal die jij helemaal niet voor DPC verdient hebt.ColdRain schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
Bekijk je 't op de Boinc manier, dan is er gewoon geen probleem. Er hoeft qua DPCH stats ook helemaal geen "oplossing" gezocht te worden.
alle users die vanaf 0 beginnen.
->standaard.
User met punten verhuisd naar ander team.
-> Bevries puntenaantal in stats, houd naam en/of punten bij DPC. Users(punten) verdwijnen eigenlijk niet bij een team.
User komt terug met meer punten
-> Trek vorige totaal voor DPC af van nieuwe totaal voor DPC, deze som is niet voor DPC.
Deze waarde opslaan als 'correctie' en standaard aftrekken van totaal userscore.
Gaat een user meerdere keren weg/terug, deze waarde ophogen.
Nieuwe user met veel meer dan de normale aanloopwaarde punten:
(User begonnen bij ander team) Is de account history te zien?
-> Stel binnenkomst score als 'correctie'. Deze som is niet voor DPC en word van totaal DPC userscore afgehaald. Deze stap voor de MF bepaling uitvoeren.
[ Voor 18% gewijzigd door D2DM op 17-11-2005 10:45 ]
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Ik ben het met je eens als je slechts naar de stats voor DPC kijkt. Voor subteamstats wordt het ietsje ingewikkelder omdat per subteam alleen te bepalen is wat de totaalscore is door de punten van alle users bij elkaar op te tellen.ColdRain schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
Voorbeeld: Meneer X van Team Y komt naar DPC en wil Cureseekers joinen. Meneer X heeft bij team Y al zeg 100K punten verdiend. Nadat meneer X zich bij Cureseekers voegt staat Cureseekers ineens bovenaan de DPC hitlijsten met een gigantische voorsprong terwijl de score voor 95% bestaat uit punten die niet eens meetellen voor DPC.
Er zal vast wel via een ingewikkelde manier iets te verzinnen zijn om scores te freezen en bij te houden wie wanneer vertrok/erbij kwam etc om dit probleem op te lossen. Een mooie uitdaging voor de geinteresseerde om hier een algoritme en databaseontwerp bij te verzinnen.
Strix (Skullflame)
Nope, bij D.net gaat het anders en naar mijn mening beter.ColdRain schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
[...]
Mr Q neemt z'n credits mee, want die zijn individueel en geven aan wat Q tot dan gedaan heeft. Wat Q daarvan voor DPC gedaan heeft blijft bij het teamtotaal van DPC. Uiteraard verdwijnt Q uit de dailies en uit de team overall, wat wil je, hij is weg, toch? Zo is het bij andere DC projecten toch ook? Erger, daar gaat het team-totaal door het vertrek van Q omlaag. Niet bij Boinc
Q gaat weg bij DPC, zijn punten blijven in de team en userstats staan maar hij produceert niets meer. Dit is ook logischer anders krijg je dus het verschil.
DPC als team heeft 100.000, maar tel je alle users op kom je maar op 50.000
Ms R heeft 0 credits voor DPC ingeleverd maar komt in de user stats wel bovenaan, ook dat is niet logisch (of eerlijk)Ms R ziet het niet meer zitten tussen de macho's van team weetikveel, en joined DPC met 38.000 credits. Kuuke is er in de dagelijkse DPCH (whishfull thinking) als de kippenbij om R welkom te heten, wat had je anders gedacht. Hebben de 38000 credits van Mrs R invloed op de team stats van DPC? Bijlange niet. Enkel wat R bijdraagt aan DPC komt bij dat totaal. Tuurlijk verschijnt R die ene dag in de DPC dailies, en wellicht ergens bovenaan. Maar da's krek hetzelfde bij andere DC projecten.
Bekijk je het logisch dan is het vreemd, jij zit niet meer bij DPC, ik neem aan dat je het nieuwe team ook niet zomaar weer in de steek laat dus crunched wat jaren daar en bouwt een mooi punten totaal op. Mischien denk je over een paar jaar terug te gaan naar DPC of te stoppen (voorbeeld) en je denkt DPC nog even een aandenken te geven dus parkeert je account weer bij DPC. Hierdoor sta je bovenaan in de team stats zonder een unit ingeleverd te hebben.Bekijk je 't op de Boinc manier, dan is er gewoon geen probleem. Er hoeft qua DPCH stats ook helemaal geen "oplossing" gezocht te worden.
Stel je voor dat de topcrunchers van S@nl dat zou doen om ons even te pesten (doen ze gelukkig niet) dan is de hele top 10 verneukt
gaat al best hard zo
TnxVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:08:
[...]
Welcome!
We zijn ondertussen al lekker over de 100 R@H'ers
Ik heb al een tijdje niet meer meegedaan aan DPC projecten (zomer, 't werd een beetje erg warm op mijn kamer
Ik ben eigenlijk wel benieuwd geworden naar dit project, misschien ook maar eens gaan draaien
Vuur(Vliegende)Vogel
ben benieuwd of ik er 2x zoveel performance uit kan krijgen als de standaard client
[ Voor 36% gewijzigd door SandStar op 17-11-2005 19:25 ]
Performance winst = 0SandStar schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:24:
nieuwe (unstable) gcc versie proberen... kijken of het daarmee nog sneller kan
ben benieuwd of ik er 2x zoveel performance uit kan krijgen als de standaard client
Credits daarentegen ....
Strix (Skullflame)
Dat is zeker apart, vooral omdat (zal es 'n wilde gok doen) boinc.exe nog niet eens één procent van het werk verzet. Weet je wel heel zeker dat het niet ergens anders door komt?mcB schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:27:
Best wel apart want sinds de geoptimaliseerde client wordt m'n cpu 6 tot 7 graden warmer.
Grapjas.
[ Voor 4% gewijzigd door squeez op 17-11-2005 21:05 ]
Verwijderd
Het gaat goed, maar om die FDCers te pakken zullen we toch tandje moeten bijschakelen
Zien of ik nog een koetje kan assimileren

Verwijderd
Volgens mij draaien de meeste van hen al iets langer en stijgt hun RAC niet zoveel meer.archetta schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:45:
nogal een groot tandje, als we met 100users maar 1/4e doen van hun daily moeten we nog meer dan 300users erbij krijgen voor dat we ze kunnen inhalen
Wij daarentegen draaien en iets korter en krijgen nog steeds meer koetjes erbij.
Althans : Dat is een theorie welke, hoop ik, nog bewezen zal worden
We zien wel. Meer dan ons best kunnen we niet doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 12:50 ]
Ik riep misschien iets te hard dat het door geoptimaliseerde core zou komen,.. het kan ook gewoon aan Boinc liggen. Al ruim een jaar draait mijn pc stabiel op 52 graden onder 100% load van eerst TSC en later FaD. Sinds Boinc (met geoptimailseerde core dus) is de temperatur stabiel 59 graden. De pc is niet verhuisd, er draaien geen andere apps op, en er zijn geen andere ongewone veranderingen geweest.squeez schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:29:
[...]
Dat is zeker apart, vooral omdat (zal es 'n wilde gok doen) boinc.exe nog niet eens één procent van het werk verzet. Weet je wel heel zeker dat het niet ergens anders door komt?
Grapjas.
Misschien ben ik wel de enige die de temperatuurverhoging constateert. Ik wil overstappers naar Boinc toch eens vragen om eens op hun cpu temperatuur te letten.
Strix (Skullflame)
Verwijderd

Verwijderd
Mag ik iedereen de raad geven om zijn pc regelmatig eens uit te stoffen?
* De fans even uitblazen (best in open ruimte anders gaat moeder/partner niet tevreden zijn)
* Koelblokken: tussen die smalle vinnen, kruipt zeer gemakkelijk wat stof
* intake/outtake fans: Daar zijn meestal fingerguards of 'netjes' voor, waar dus ook veel stof tegen blijft hangen
Ik heb het hier zonet nog eens gedaan, en mijn P4 draait nu maar liefst 8° koeler..
Dus het helpt echt wel!
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Mijn temp was altijd 37 graden (ja, beetje vaag moederbordmcB schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:07:
[...]
Ik riep misschien iets te hard dat het door geoptimaliseerde core zou komen,.. het kan ook gewoon aan Boinc liggen. Al ruim een jaar draait mijn pc stabiel op 52 graden onder 100% load van eerst TSC en later FaD. Sinds Boinc (met geoptimailseerde core dus) is de temperatur stabiel 59 graden. De pc is niet verhuisd, er draaien geen andere apps op, en er zijn geen andere ongewone veranderingen geweest.
Misschien ben ik wel de enige die de temperatuurverhoging constateert. Ik wil overstappers naar Boinc toch eens vragen om eens op hun cpu temperatuur te letten.

Verwijderd
Daar komt ook nog bij dat velen nog niet volledig over zijn op R@H en tot het einde van fad dus nog een (groot) deel van de machines op fad hebben draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:50:
[...]
Volgens mij draaien de meeste van hen al iets langer en stijgt hun RAC niet zoveel meer.
Wij daarentegen draaien en iets korter en krijgen nog steeds meer koetjes erbij.
Althans : Dat is een theorie welke, hoop ik, nog bewezen zal worden
We zien wel. Meer dan ons best kunnen we niet doen.
ik hoop toch niet dat er alleen Fadders naar Rosetta gaan
Ik ben hier ook aan het testen met een AMD Athlon 1800+ColdRain schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:18:
[...]
Al "iets" meer idee intussenNadeel is wel dat ik intussen scheel kijk van het C-code uitvlooien
Whetstone (floats, fpops) en Dhrystone (integers, iops) tellen voor exact evenveel mee in het bepalen
van de benchmark. 't Is te zeggen, het gemiddelde van die 2 is bepalend.
Voor de liefhebbers(COBBLESTONE_FACTOR = 100)
code:
1 2 3 4 5 static void compute_credit_rating(HOST& host) { host.credit_per_cpu_sec = (fabs(host.p_fpops)/1e9 + fabs(host.p_iops)/1e9) * COBBLESTONE_FACTOR / (2 * SECONDS_PER_DAY); }
Volgens de officiele Boinc info is:
claimed credit = CPU time x the CPU benchmarks
Dus zou je je benchmark moeten kunnen afleiden uit de credit die je krijgt voor het aantal sekonden.
Klopt dat met de C code hierboven ?
Een van mijn machientjes heeft volgende benchmarks (zie je client_state.xml file):
fpops = 1659377474
iops = 2984513284
(fpops/1e9 + iops/1e9) * 100 / (2 * 86400) = 0,002687
Een van de resultaten van dezelfde pc is 12.32 credits in 4582.84 sekonden:
12.32 / 4,582.84 = 0.0026887
De rekening klopt
Als ik de originele client gebruik, heb ik:
Whetstone: 1404
Dhrystone: 2914
Met de optimized heb ik:
Whetstone: 1146
Dhrystone: 3945
Met andere woorden, de ene is minder, de andere meer.
Begrijp ik het goed dat ze beide voor evenveel meetellen, dus dat je de som van beide moet vergelijken:
origineel = 4318 en optimized is 5091
dus ik haal wel iets voordeel?
[ Voor 2% gewijzigd door Kristof op 18-11-2005 19:39 . Reden: Merci MAB: aangepast nu ]
"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone
Verwijderd
Moet de 3914 misschien 2914 zijn ?Kristof schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:02:
[...]
Ik ben hier ook aan het testen met een AMD Athlon 1800+
Als ik de originele client gebruik, heb ik:
Whetstone: 1404
Dhrystone: 3914
Met de optimized heb ik:
Whetstone: 1146
Dhrystone: 3945
Met andere woorden, de ene is minder, de andere meer.
Begrijp ik het goed dat ze beide voor evenveel meetellen, dus dat je de som van beide moet vergelijken:
Anders ga je er op achteruit.
Yep, zo is het. Ofwel neem je de som, ofwel het gemiddelde, komt op 't zelfde neerKristof schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:02:
AMD draait op dit project blijkbaar "out of the box" al beter dan Intel (heb ik gelezen, heb zelf geen AMD's). Op Intel platformen is de winst meestal groter. En onder linux nog veel meer.
Verwijderd
Als alle op dit moment nog voor DPC flushende FADders overgaan op R@H, krijgt dit projekt, en uiteraard DPC, een enorme boostarchetta schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:10:
DPC is groter dan alleen Fad he
Zou wel leuk zijn om te zien
Uiteraard zijn ook deelnemers van andere projekten zéér welkom
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:37 ]
Verwijderd
Je hoeft 'm toch pas na 30 dagen proberen weer in te leverenVerwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:56:
Heb de 1k mijlpaal te pakken
helaas had ik die dual xeon maar 1 dagje beschikbaar

I know : Even in 1 post
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:41 ]
Gefeliciteerd met je eerste mijlpaal!Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:56:
Heb de 1k mijlpaal te pakken
helaas had ik die dual xeon maar 1 dagje beschikbaar
Die mijlpaal hoop ik binnen een paar dagen ook te hebben. Duurt alleen zo lang met maar 1 koe net als ik
Je draait die service best als een lid van de groep administrators (of als administrator zelf)Megaflix schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:17:
... ik kom er alleen niet hoe ik dat als service moet installeren, want dan zegt ie dat ik geen rechten daarvoor heb, terwijl ik gewoon als hoofdgebruiker ingelogd ben. (iemand hier misschien een oplossing?)
Ik kom van d2ol, dus niet alleen maar Fadders.archetta schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:10:
DPC is groter dan alleen Fad he
Na een tijdjes draaien vindt ik d2ol vrij saai, ik ga alleen maar niet actieve leden voorbij.
De top 30 is daar vrij stabiel (als deze al uit 30 leden bestaat).
ikzelf kom ook van D2ol hoorlangzaam schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:19:
[...]
Ik kom van d2ol, dus niet alleen maar Fadders.
Na een tijdjes draaien vindt ik d2ol vrij saai, ik ga alleen maar niet actieve leden voorbij.
De top 30 is daar vrij stabiel (als deze al uit 30 leden bestaat).
als je het dan als service installeerd, werkt het dan onder alle gebruikers? want bij mij wil het nog niet echt lukken als serviceColdRain schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:12:
[...]
Je draait die service best als een lid van de groep administrators (of als administrator zelf)
Een score van +800 daily vind ik (op dit moment) anders wel strak, en helemaal niet wat je nick zou doen vermoeden
Een oude bekendearchetta schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:32:
[...]
ikzelf kom ook van D2ol hoor
[...]
als je het dan als service installeerd, werkt het dan onder alle gebruikers? want bij mij wil het nog niet echt lukken als service
[ Voor 7% gewijzigd door vuurvliegje op 19-11-2005 20:44 ]
Vuur(Vliegende)Vogel
De rechten van de gebruiker waaronder de service draait bepalen of de service altijd zal draaien of niet. Daarom laat ik de service draaien als adminsitrator (of gelijkwaardig). Ik heb een dual P-III die zo draait, de user waarinder die service draait is niet administrator maar zit wel in die groep. Onder welke user de service draait kan je nagaan in het services window.archetta schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:32:
als je het dan als service installeerd, werkt het dan onder alle gebruikers? want bij mij wil het nog niet echt lukken als service
Verwijderd
Een kleine, simpele rekensom heeft als uitkomst dat we per dag ruim 18.000 credits inlopen
Er vanuitgaand dat meerdere deelnemers DPC hier nog joinen of meer koetjes overzetten op R@H, betekent dat we binnen 5 à 6 dagen de nr. 8 positie hebben bereikt, waarna Team Anandtech aan de beurt is
Dan nog even snel die AMD Users onder de voet lopen en dan duurt het wel wat langer voordat we het volgende team te pakken kunnen nemen
UPDATE : Over 24 uur gerekend is het ruim 12.500 credits, dus het zal iets langer gaan duren
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 10:48 ]
Als ik zie wat anderen elders kunnen scoren, vooral toen ik nog bij ud-grid draaide met een duron 800. Toen voelde ik me echt langzaamColdRain schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 20:38:
@langzaam:
Een score van +800 daily vind ik (op dit moment) anders wel strak, en helemaal niet wat je nick zou doen vermoeden
Verwijderd
Ik ben ook eens gaan kijken uit nieuwsgierigheid en heb dan maar rechtstreeks met die url zitten spelen in plaats van steeds "Next 20" te doen. Ging veel sneller om te zoeken hoe ver ik kon gaan. En het blijkt dat dit de laatste machines zijn. Dus als die 'offset' in de url echt een aanduiding is van het aantal machines, heeft meneer David A. Cox niet minder dan 20.711 machines draaien. En zowat allemaal P4 > 3 GHz. Dat kan bijna niet waar zijnlangzaam schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 23:42:
Zeker als ik zie dat de lijst van http://boinc.bakerlab.org/rosetta/hosts_user.php?userid=21. Hij is member nummer 1 volgens r@h. Hij is dat nu al en nog maar 10% van de aangemelde computers heeft gecrunched. Ik ben maar bij computer 5000 gestopt.

Zou het niet zo zijn dat elke dag zijn clients opnieuw worden geinstalleerd?Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 01:08:
[...]
Ik ben ook eens gaan kijken uit nieuwsgierigheid en heb dan maar rechtstreeks met die url zitten spelen in plaats van steeds "Next 20" te doen. Ging veel sneller om te zoeken hoe ver ik kon gaan. En het blijkt dat dit de laatste machines zijn. Dus als die 'offset' in de url echt een aanduiding is van het aantal machines, heeft meneer David A. Cox niet minder dan 20.711 machines draaien. En zowat allemaal P4 > 3 GHz. Dat kan bijna niet waar zijn
Computing...
Verwijderd
Kortom ik heb zo'n idee dat deze david dezelfde david is als david bakker? die op het forum van rosetta regelmatig reageert vanuit het project team?
Ken nog wel een paar namen van users met een kudde van meer dan tienduizend pc's
Verwijderd
Verschil met FDC kon wel eens groter worden
De grote jongens moeten de optimized client nog installeren

Nou ja, we doen ons best en time will tell
Verwijderd

Iemand een ideetje waar het probleem kan liggen?
Nu ligt mijn productie niet stil, mijn andere computer is gewoon op het gemakje aan het crunchen, maar dan off-line (ivm werken aan verslagen en internet die samen niet de meest productieve werkomgeving geven, ken jezelf
Ik ben begonnen met RC5-64 en Seti, maar ik ben pas verslaafd geraakt door het leukste project dat ik ooit gedaan heb: Distributed Folding. Rosetta lijkt hier nog het meeste op
Heb ook F@h gedraaid als Spare-rib, maar hier vond ik het competitiegevoel toch wat minder.
Is er al bekend wanneer DPC "officieel" instapt? Ik kan niet wachten op de Hitparades
Met behulp van een Stampede (elk half jaar ofzo toch?) moet dit project direct een grote impuls kunnen krijgen!
Verder vraag ik mij af of de "groten" van DF, MrMr en rwillemen, nog actief zijn binnen DPC. Die konden samen altijd die gasten van FDC aardig bijhouden
Zijn er hier nog oud-DF-ers?
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Doe dan eens vanuit je boinc folder:Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:15:
Na twee dagen ben ik even buiten raad: er staan hier 10 jobs klaar om gerapporteerd te worden, maar hoeveel ik ook forceer (door project bijwerken te hitten als een zot) om ze geacrediteerd te krijgen, ik blijf hetzelfde irritante zinnetje krijgen: Scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi failed: system fopen. Het vreemde aan de zaak vind ik, is dat alle jobs al geupload zijn naar de servers.
1
| boinccmd.exe --project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ update |
De aanzet van squeez: http://stats.wilc0.com/
Dat is de 64k€ vraagSe7enth_son schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:56:
Is er al bekend wanneer DPC "officieel" instapt?
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 20-11-2005 10:57 ]
Knap werk, en daarom hoop ik dat het overgenomen wordt door de crew...
Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs
Verwijderd
Het doet helemaal nietsColdRain schreef op zondag 20 november 2005 @ 10:29:
[...]
Doe dan eens vanuit je boinc folder:
code:
1 boinccmd.exe --project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ update
Toch bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 12:01 ]
Verwijderd
Heb het zelf ook wel eens gehad en toen bij Instellingen (boincmanager) "probeer opnieuw te verbinden" aangeklikt.Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:15:
Na twee dagen ben ik even buiten raad: er staan hier 10 jobs klaar om gerapporteerd te worden, maar hoeveel ik ook forceer (door project bijwerken te hitten als een zot) om ze geacrediteerd te krijgen, ik blijf hetzelfde irritante zinnetje krijgen: Scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi failed: system fopen. Het vreemde aan de zaak vind ik, is dat alle jobs al geupload zijn naar de servers.
Nu ligt mijn productie niet stil, mijn andere computer is gewoon op het gemakje aan het crunchen, maar dan off-line (ivm werken aan verslagen en internet die samen niet de meest productieve werkomgeving geven, ken jezelf), vanavond of morgen wordt alles lekker geflusht
Tot nog toe nog steeds alles verzonden.
Zie ondertitel
Maareuhm ... als je nu zo'n optimized truxoft boinc client neemt, en dan in je boinc folder een bestandje zet met als naam remote_hosts.cfg en als inhoud:
1
| # return_results_immediately |
dan moet je niet meer update klikken
Verwijderd
Uit de Boinc wiki: "The file is "open" and in use by another process, or write access to the file cannot be obtained."Verwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 09:15:
*knip*
Boinc Manager afsluiten en herstarten vanuit cmd met
1
| c:/program files/boinc/boinc.exe -update_prefs http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ |
Dit zou moeten werken... en anders toch maar even je pc rebooten.
Verwijderd
Verwijderd
Nope, dat zijn niet de juiste, die jobs zijn van mijn laptop die ik juist even op de kabel aangesloten heb (door onze kapotte router kan nu nog maar 1 computer tergelijkertijd op internet...). Ik wilde even iets checken, straks een niuewe poging op de andere computer...ColdRain schreef op zondag 20 november 2005 @ 15:10:
Blijkbaar is het je geluktMaar ondertussen ben ik jou toch voorbij
(het zijn deze jobs)
Flush je nu plots onder woit? of snap ik er helemaal niets meer van?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2005 16:25 ]
YepVerwijderd schreef op zondag 20 november 2005 @ 16:24:
Flush je nu plots onder woit?
Ander account is geparkeerd tot er een oplossing is waardoor de stats niet vernaggeld worden. Leek me wel zo eerlijk.
Verwijderd
Als dit geen DPC waardig project meer is, dan weet ik het niet meer
Binnen 14 dagen op plaatsje 5
http://www.boincsynergy.c...e.php?project=rah&team=78
Zoals op die pagina: Dutch Power Cows will not be overtaken by anyone!
gaat mijn koetjes ook laten test draaien op R@h, eens kijken hoe snel hun kunnen Boincen
Verwijderd
Net voordat ik thuis vertrok, heb ik het nog rap eens geprobeerd te forceren en toen kreeg ik error code -155, uit de boinc wiki:
ERR_AUTHENTICATOR -155 authentication error scheduler request host ID doesn't match authenticator
Allemaal goed en wel, maar nu de logische vraag: hoe o hoe los ik dit op?

Ik kan het maar vrijdag ten vroegste proberen aangezien ik dan maar terug aan die computer kan, maar als het antwoord nu al komt ben ik super tevreden
In het geval van een nieuwe installatie met een andere computernaam krijg je volgens mij een nieuw ID (voor die machine) toegewezen.
Succes!
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Nemesis op 21-11-2005 13:26 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
Verwijderd
Verwijderd
Btw Squeez mocht je nog eens kijken naar je "When do we get them..." stukje, daar is de sortering momenteel een beetje vreemd (5, 8, 7, 78, 326 en 244 dagen
Verder: keep up the good work!
Ja, die 'when do we get them...'-stats worden gesorteerd op de afstand van hun positie tegenover onze positie. Wanneer er een flink snelheidsverschil in de teams zit kan het gebeuren dat je iemand die hoger staat eerder inhaalt dan iemand die wat lager staat. Maar nu ik er zo over nadenk: misschien is het wel wat logischer om ze te sorteren op het aantal dagen.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:35:
Zie net dat Squeez z'n stats ook heeft uitgebreid met "New members"hiervoor (nu nog het totaal aantal member en hoeveel er hiervan flushen
).
Btw Squeez mocht je nog eens kijken naar je "When do we get them..." stukje, daar is de sortering momenteel een beetje vreemd (5, 8, 7, 78, 326 en 244 dagen).
Verder: keep up the good work!
Hoe is het trouwens met die crew-meet afgelopen? Wanneer kunnen we de eerste DPCH van rosetta verwachten?
[ Voor 9% gewijzigd door squeez op 21-11-2005 17:36 ]
Verwijderd
Goed werk die stats, nu ziek mij zelf ook als nieuw lid
Maaruh klopt dat wel, volgens http://boinc.bakerlab.org/rosetta/top_teams.php staan we daily 5e
en bij jouw stats staat DPC 3e
Verwijderd
Stats bij BOINC zijn gebaseerd op recent average credit... en dus niet op de daily credit.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:40:
Maaruh klopt dat wel, volgens http://boinc.bakerlab.org/rosetta/top_teams.php staan we daily 5e
en bij jouw stats staat DPC 3ewil natuurlijk jouw stats al te graag geloven, maar......
Ben idd ook benieuwd wanneer de eerste DPCH van Rosetta wordt gepost
Die is simpel: in Nederland begint de nieuwe dag op een ander tijdstip.Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 18:40:
en bij jouw stats staat DPC 3ewil natuurlijk jouw stats al te graag geloven, maar......
Er is mooi te zien wanneer de move richting Rosetta begonnen is
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Verwijderd
Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)?
De andere 4 pc's op mn account doen het prima, waarvan nog 1 op dezelfde internet verbinding.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 21:19 . Reden: wat spelling verbeterd ]
Onder welke preferences draaien die PC's (home, work, school) ?Verwijderd schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:17:
Ik zit hier met een probleem op 2 pc's waar ik Rosetta als service heb geïnstalleerd. Ze connecten niet naar internet om jobs die klaar zijn te uploaden en nieuwe te downloaden. Ik heb al aangevinkt "voer altijd uit", en "Gebruik mijn LAN verbinding". Maar nog steeds moet ik het handmatig doen. Erg lastig, want de PC's zijn vrij onbereikbaar voor me.
Iemand die dit probleem ook heeft (gehad)?
De andere 4 pc's op mn account doen het prima, waarvan nog 1 op dezelfde internet verbinding.
Wat staat er in je preferences (webpagina) bij "Connect to network about every" ?
Ik heb al gemerkt dat Boinc de neiging heeft dat getal (aantal dagen) aan te houden om de credits terug te sturen.
Dat updaten was ik ook beu, en heb toen op alle windows machines die optimized client gezet. Die stuurt de credits zelf mits dat bestandje (zie wat posts hoger) in de boinc dir staat.
Verwijderd
Ik heb em op 6 dagen staan nu, heb ik gedaan doordat het dus niet werkte. Die computers moeten natuurlijk niet zonder werk komen te zittenColdRain schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:24:
[...]
Onder welke preferences draaien die PC's (home, work, school) ?
Wat staat er in je preferences (webpagina) bij "Connect to network about every" ?
Ik heb al gemerkt dat Boinc de neiging heeft dat getal (aantal dagen) aan te houden om de credits terug te sturen.
Dat updaten was ik ook beu, en heb toen op alle windows machines die optimized client gezet. Die stuurt de credits zelf mits dat bestandje (zie wat posts hoger) in de boinc dir staat.
Alle computers draaien op "home".
heb net dat bestandje aangemaakt, we zullen morgenvroeg eens kijken of het gewerkt heeft
Alvast bedankt iig!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2005 21:30 ]
Ik mag deze overview nog een stuk meerXaverius schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:07:
Geweldig grafiekje is DIT (wel wat omlaag scrollen)
Er is mooi te zien wanneer de move richting Rosetta begonnen is
http://www.boincstats.com...ats.php?pr=bo&st=0&to=100
of nog beter:
http://www.boincstats.com...eam_graph.php?pr=bo&id=38
Hier valt te zien hoe en wat we boinc overal doen
[ Voor 16% gewijzigd door Z!oN op 21-11-2005 21:37 ]

Maar we hebben nog 'n heel eind te gaan, willen we kunnen meespelen met de grote jongens
Juist, we zoeken naar de beste methode om het vouwen van proteinen te kunnen voorspellen.

En ... hoe doen we 't daar dan ?

Doen we niet slecht, wel?
Uitleg over al dat moois. Die hierboven heb ik even lokaal gezet want het duurt soms tergend lang voor ze er op staan (ze worden berekend terwijl je ze opvraagt). Je kan ook plots laten maken voor je eigen account! Log in bij Rosetta, en klik op de home page onder "Returning participants" op Results.
Persoonlijk vind ik de stijgen in mijn linkje wat leuker maar de combined stats kende ik natuurlijk al. Ik zit de afgelopen week vaak even op boincstats te neuzen hoe we het doen. Als je ziet wat S@NL bijvoorbeeld in BOINC-combined doet dan moet er voor ons nog wel iets iets leuks in het verschiet liggen wanneer we met R@H en misschien later nog meer (Predictor misschien...???) op het BOINC-platform betreden.Z!oN schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:35:
[...]
Ik mag deze overview nog een stuk meer
http://www.boincstats.com...ats.php?pr=bo&st=0&to=100
of nog beter:
http://www.boincstats.com...eam_graph.php?pr=bo&id=38
Hier valt te zien hoe en wat we boinc overal doen
Eigenlijk is dit een mooi platform voor wat al jaren met regelmaat boven komt drijven.
Hoe doet een team het over een x-aantal projecten overall.
Door de credit-methode is een mooi vergelijk mogelijk ipv een eigenhandige omrekenmethode van RC5, OGR, SoB, TSC ed...
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Verwijderd
Verwijderd
het enige probleem is: bij mezelf zie ik het blauwe kruisje niet staanColdRain schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:31:
Credits, credits, credits .... allemaal goed en welmaar wààr doen we 't nu eigenlijk weeral voor?
Juist, we zoeken naar de beste methode om het vouwen van proteinen te kunnen voorspellen.![]()
En ... hoe doen we 't daar dan ?
[afbeelding]
Doen we niet slecht, wel?![]()
Uitleg over al dat moois. Die hierboven heb ik even lokaal gezet want het duurt soms tergend lang voor ze er op staan (ze worden berekend terwijl je ze opvraagt). Je kan ook plots laten maken voor je eigen account! Log in bij Rosetta, en klik op de home page onder "Returning participants" op Results.
btw: lekker bezig! 3000+ eruit vlammen op 1 dag is niet mis!! Hoeveel bakjes heb je op dit project staan? want boinc wil die niet tonen...
Blijven gaan koetjes!

Nu tijdelijk 12. Maar er zitten er trage bij, bv een P3-1000 en 4 Celly's. Bovendien draait het overgrote deel (8 vd 12) onder een of andere linux en zelfs optimized performen die nog altijd een stuk minder dan op gelijke hardware draaiende windows clients (ook optimized).Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:20:
btw: lekker bezig! 3000+ eruit vlammen op 1 dag is niet mis!! Hoeveel bakjes heb je op dit project staan? want boinc wil die niet tonen...