Rosetta@Home

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.094 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Ik heb even heel snel een code gemaakt waarvan ik vermoed dat hij op got gepost kan worden. Kan iemand dit even voor mij controleren? Maar nu ik zo eens even naar de css kijk, lijkt het me dat er niet veel gaat overblijven van de layout. :/

Edit: Hé, alweer 300ste reactie in dit topic! _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door squeez op 14-11-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:49

Pyrus

Hardknock life

Het is nog niet helemaal wat het zijn moet.... (screenie komt eraan is er :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.charleygielkens.nl/screenie_small.jpg
klik voor grote versie enzo

[ Voor 55% gewijzigd door Pyrus op 14-11-2005 17:55 ]

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Tja, een extra rij kolom (procentjes) en van die lange dikgedrukte namen laten natuurlijk niet veel ruimte over. Ik vrees dat ik de lange namen dan maar moet gaan afkappen. Even wat beter op de css letten is trouwens ook wel een idee. :P

Of pleit er iemand voor het weglaten van de procenten?

In ieder geval bedankt voor de screenie. :)

[ Voor 13% gewijzigd door squeez op 14-11-2005 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Persoonlijk heb ik liever de procenten weg. Ik vind dat niet zo interessant, en als je namen zelf in gaat korten... :X
Bovendien wordt volgens mij geen enkele DPCH met procenten erbij gepost ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Xaverius op 14-11-2005 18:14 . Reden: @Theadalus: Ik was lekker eerderderderderrederer ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

squeez schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:01:
Of pleit er iemand voor het weglaten van de procenten?
Jep, vind ik iig niet zo interessant. ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

Als ik zo naar die screenie kijken, en zie welke naam er het meest zou worden ingekort, doe dan de procenten maar weg }:O

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Met namen inkorten bedoelde ik eigenlijk '[DPC]Anticimex & Lock Metaaldetectie' inkorten, want dat is de enige naam die die kolom zo belachelijk breed maakt. Overigens scheelt 't ook al 'n stuk als we de namen niet vet drukken.
Goh, dat jullie die procenten niet boeit... Het is toch geweldig om te weten dat we er met z'n allen 5,8% van de hele wereld flushen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Je kan ook die kolom een vaste breedte geven, scheelt je ook wat in problemen en wordt de regel met de lange naam 2 regels hoog? :)

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
zow, ik ben terug van een lanparty en 'ns tijd om m'n puntjes te flushen O-)
het lijkt er alleen op dat hij ze niet allemaal tegelijkertijd wil wegflushen? maargoed ze gaan wel wel.

de stats zijn weer een stuk verbeterd sinds ik vertrok, goed bezig squeez _/-\o_
ik zou alleen nog 'ns kijken naar de Megaflush top100, want zo maken we nooit een kans erin te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Heeft er iemand problemen mee als ik de tabel gewoon iets breder maak dan 450 pixels. Zoals in dit voorbeeld te zien is, is er ruimte zat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de weg.
Iemand ergens al iets gelezen over hidden tray icon?

Of installen als service?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:55:
de stats zijn weer een stuk verbeterd sinds ik vertrok, goed bezig squeez _/-\o_
ik zou alleen nog 'ns kijken naar de Megaflush top100, want zo maken we nooit een kans erin te komen :)
Dank je, maar wat is er mis met de megaflush hitlijst (behalfe de pijltjes die vandaag nog wat in de war zijn)? Zolang niemand een abnormaal hoge daily neerzet zal hij gewoon gevuld worden met de hoogste daily's van de grote teams. Of zie ik nu iets over 't hoofd? :X
Poep er eens meer dan 6K op een dag uit en je staat direct bovenaan. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik denk dat R@H wel een goede kans maakt om een "officieel" dpc-project te worden. Ook enkele andere proteïne-vouwers gebruiken het Rosetta-programma om aan hun data te komen.

Deze tekst staat op de site van World Community Grid (ook een Boinc project)
The name of the computer program is Rosetta. It computes a "Rosetta score" that tells how properly folded a protein is as the program tries different foldings. To compute this score, the program considers the packing of amino acids within the protein according to many scoring rules. The lower (more toward the negative) the scores are, the better the folding.
R@H zendt nu ook her en der workunits uit met de beta-versie van hun screensaver. Op het messageboard van hun website staan enkele screenshots. Die zien er goed uit. De developers en scientists van R@H doen op hun message board ook actief mee. Ik denk dat dit een levensvatbaar project gedraaid door actieve mensen. Nu er binnenkort andere wegvallen, zoals FaD en seti classic lijkt me dit een van de beste projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:24:
Bij de weg.
Iemand ergens al iets gelezen over hidden tray icon?

Of installen als service?
Wat is daar mis mee dan? Werkt hier als een vrouwelijk aanhangsel! :P

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

squeez, ik denk dat er bedoeld wordt dat je van een subteam gewoon best de hoogste score kan noteren (van de megaflushes) zoals hier met eventueel een optie tot een non-folded view zoals hier.
Verder zijn dit hele mooie stats, keep up the good work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theadalus schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:14:
[...]

Wat is daar mis mee dan? Werkt hier als een vrouwelijk aanhangsel! :P
Hier http://boinc.berkeley.edu/service.php staat dat je de service-client niet kunt downloaden en hier http://boinc.bakerlab.org/rosetta/forum_thread.php?id=307 staat alleen een wishlist.
Kon zo snel verder nog niet daarover vinden.

Als het tray-icon maar verdwijnt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

tijdens install service-install aanvinken (1 van de 3, de onderste)
en dan kan je die trayicon van boincmngr gwn weg laten }:O cq afsluiten

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
ScSi_009 schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:22:
squeez, ik denk dat er bedoeld wordt dat je van een subteam gewoon best de hoogste score kan noteren (van de megaflushes) zoals hier met eventueel een optie tot een non-folded view zoals hier.
Verder zijn dit hele mooie stats, keep up the good work.
Oooooooooooowh! :)
Ja inderdaad, is waar ook. Zo kan 't ook! :P
Zal er aan werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Str1ngS schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:28:
tijdens install service-install aanvinken (1 van de 3, de onderste)
en dan kan je die trayicon van boincmngr gwn weg laten }:O cq afsluiten
Was eerst de bedoeling, maar kreeg irritante meldingen en toen maar single-user aangevinkt.

Of iets over het hoofd gezien?

EDIT : Uninstall en, met behoud van preferences, nieuwe install een mogelijkheid ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

ik kreeg ook irri meldingen
dat ie service niet kon starten
toen naar "services" gegaan tijdens install, en aanmelden met locale systeemaccount aangevinkt voor boinc, toen melding geaccepteerd, en daarna geen problemen meer geahd ^^

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
squeez schreef op maandag 14 november 2005 @ 19:29:
[...]

Dank je, maar wat is er mis met de megaflush hitlijst (behalfe de pijltjes die vandaag nog wat in de war zijn)? Zolang niemand een abnormaal hoge daily neerzet zal hij gewoon gevuld worden met de hoogste daily's van de grote teams. Of zie ik nu iets over 't hoofd? :X
Poep er eens meer dan 6K op een dag uit en je staat direct bovenaan. >:)
gewoon een SELECT DISTINCT gebruiken moet werken :)
anders maken kleinere teams geen kans tussen het grote flushgeweld.

ok, al m'n punten zijn eruit en als het goed is sta ik morgen gewoon weer in de top30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:40
Zow, met even paar dagen 24uur draaien ben ik in de overall top30 gekomen en de 1k paal gehaald :)
Het is hiermee goed te zien dat het een nieuwe project is.
Nu ga ik veel langzamer, en kijken hoelang ik in de overall top30 blijf hangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Gondor op 15-11-2005 00:01 ]

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik onder Windows BOINC opnieuw compileren zodat mn machine's het beter doen? Zou iemand me een beetje op weg kunnen helpen? :) Programmeren kan ik nauwelijks, dus indien het erg ingewikkeld is, dan hoor ik 't wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:31:
Hoe kan ik onder Windows BOINC opnieuw compileren zodat mn machine's het beter doen? Zou iemand me een beetje op weg kunnen helpen? :) Programmeren kan ik nauwelijks, dus indien het erg ingewikkeld is, dan hoor ik 't wel :D
Dan heb je vast geen compiler :p Je hebt al gauw iets nodig als Visual Studio .NET. Heb je dat? Ik vermoed van niet, en zelfs indien wel geef je zelf al aan dat je daar 'euhm) iets te weinig ervaring mee hebt :p
Dan moet je vertrouwen op de compile kunsten van anderen, bv die van truXoft. Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:37:
[...]

Dan heb je vast geen compiler :p Je hebt al gauw iets nodig als Visual Studio .NET. Heb je dat? Ik vermoed van niet, en zelfs indien wel geef je zelf al aan dat je daar 'euhm) iets te weinig ervaring mee hebt :p
Dan moet je vertrouwen op de compile kunsten van anderen, bv die van truXoft. Suc6 :)
hehe, inderdaad, goed ingeschat, ik heb geen compiler :D

De geoptimaliseerde clients van truxoft heb ik al geinstalleerd, heb alleen het gevoel dat het beter/meer kan, vooral bij mn X2 :) Vandaar dus mijn vraag. Maargoed, ik zou dus echt niet weten waar ik beginnen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
* ColdRain RaH't (minstens tijdelijk) voor een ander team: FadBeens.

Ik ben zelf een "FadBeen", en hier bij DPC is men met het dynamisme van een gedrogeerde koe :P nog altijd aan 't nadenken (...) terwijl DPC straks al in de top-10 worldwide staat. Boinc-gewijs blijven de credits die ik hier gesprokkeld heb bij DPC, en gaat FadBeens enkel met m'n nieuwe cobblestones aan de haal. Team opstart-hulp dus :)

[ Voor 6% gewijzigd door ColdRain op 15-11-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg jammer... maar ook erg veel succes Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lu.di/bye.gif
Je hebt met al je fanatisme voor dit project bij DPC voor een waanzinnige start gezorgd _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Weet er iemand waarom rosetta op linux altijd 3 processen start? er is er altijd maar eentje aan het draaien, maar ze verbruiken alle 3 behoorlijk wat geheugen (nu 8.4%, meestal is het 11%)
2 * 11% van 512mb = 113mb geheugen dat voor niets gebruikt wordt, vind ik een behoorlijke verspilling.
Hebben andere mensen ook dit probleem en weet er iemand een oplossing voor?
code:
1
2
3
4
 PID  USER      PR  NI  VIRT  RES  SHR S %CPU %MEM    TIME+  COMMAND
 7204 tom       39  19  144m  42m 4072 R 95.5  8.4  68:22.13 rosetta_4.79_i6
 7205 tom       34  19  144m  42m 4072 S  0.0  8.4   0:00.00 rosetta_4.79_i6
 7206 tom       34  19  144m  42m 4072 S  0.0  8.4   0:00.05 rosetta_4.79_i6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
ColdRain schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:46:

Ik ben zelf een "FadBeen", en hier bij DPC is men met het dynamisme van een gedrogeerde koe :P nog altijd aan 't nadenken (...) terwijl DPC straks al in de top-10 worldwide staat. Boinc-gewijs blijven de credits die ik hier gesprokkeld heb bij DPC, en gaat FadBeens enkel met m'n nieuwe cobblestones aan de haal. Team opstart-hulp dus :)
Jammer om te zien dat je weggaat. Inderdaad wel gelijk dat een team wat hard op weg is naar de top-10 nog steeds bezig om te kijken of ze dat wel officieel gaan doen. Heeft wel wat weg als Marco van Basten nu zou zeggen: we zijn gekwalificeerd, we horen bij de beste van de wereld, maar ik kijk nog of we wel echt naar het WK gaan. :+ ik ga in ieder geval voorlopig nog gewoon door met het crunchen op rosetta-wu's voor dpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Megaflix schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:34:
Jammer om te zien dat je weggaat.
Ik ga helemaal niet weg :P
Laat 't me anders stellen: ik ga evenveel "weg" als Soulmaster ook altijd "weggaat" :+
M.a.w. ik crunch een tijdje voor een ander team, dat
1. van geen kanten een bedreiging vormt voor DPC
2. die extra start-up cobblestones wel kan gebruiken
3. m'n sympathie heeft owv waarvandaan ze komen (FaD die-hards)

En onder Boinc kan dat dus perfect: wat ik hier gecruncht heb blijft in het teamtotaal ook terwijl ik "weg" ben. Wat ik "dààr" crunch is voor team FadBeens. Intussen gaan jullie maar wat trager >:) en kom je misschien in de top-10 terwijl het een officieel DPC project is (who knows).

Niet dat ik het wil promoten, maar teamhoppen heeft wel een compleet andere dimensie onder Boinc. Je kan zondermeer even een ander team steunen, zonder dat je daardoor je thuisteam permanente schade toebrengt. Knap toch ? Noem het ontwikkelingswerk :o Dus doen jullie maar braafjes verder terwijl ik even een ander team op weg help ... nah dat klinkt echt niet :)

[ Voor 13% gewijzigd door ColdRain op 16-11-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
mouse256 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:21:
Weet er iemand waarom rosetta op linux altijd 3 processen start? er is er altijd maar eentje aan het draaien, maar ze verbruiken alle 3 behoorlijk wat geheugen (nu 8.4%, meestal is het 11%)
2 * 11% van 512mb = 113mb geheugen dat voor niets gebruikt wordt, vind ik een behoorlijke verspilling.
Geen idee waarom die aparte processen. Meestal 3, op sommige systemen heb ik er al meer dan 3 gezien. 'k Weet wel dat het in feite geforkte processen zijn, en ze dus niet echt apart memory gebruiken. De memoryspace is dezelfde als het "moeder" proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch erg jammer... en ja, zonder jou komen we ook wel in de Top-10, zelfs #1 :9 (Fozzie beware), maar met is denk ik toch leuker ;( (en sneller)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Elk nieuw team kan wel een opstapje gebruiken. Als ze jouw output krijgen voor een paar weken dan moet dat vast lukken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
ColdRain schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:15:
[...]

Geen idee waarom die aparte processen. Meestal 3, op sommige systemen heb ik er al meer dan 3 gezien. 'k Weet wel dat het in feite geforkte processen zijn, en ze dus niet echt apart memory gebruiken. De memoryspace is dezelfde als het "moeder" proces.
Aha, in dat geval kan het me eigenlijk niet echt schelen dat er 3 van die processen rondlopen :Y)
(al blijft het geheugengebruik van rosetta vrij hoog, maar zolang we niet gaan swappen kan het geen kwaad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:46:

Weet je dat zeker? Check de laatste stats update eens.
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/team_display.php?teamid=78
Coldrain is foetsie! :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 11:25 . Reden: stats link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Volgens mij is Coldrain inclusief zijn rugzakje met credits gewoon ordinair gehopt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:04

Kristof

is een Belgisch product

Als user wordt hij niet meer gelist binnen DPC, maar wel binnen fadbeens.
Echter als je naar de punten kijkt van het team, klopt het wel wat hij zegt.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar :
http://boinc.bakerlab.org...am_display.php?teamid=629
De punten van dat team zijn: 14,652.88
terwijl de punten van Coldrain: 25,716.87
Dus zijn punten worden niet bij de score van dat team gezet.

Is dus ook iets waar de statsbakkers rekening mee moeten houden:
Punten van het team =/= de som van de punten van de teammembers.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:25:
Volgens mij is Coldrain inclusief zijn rugzakje met credits gewoon oridinair gehopt ja.
Ik denk dat de gecrunchte credits nog bij DPC gerekend worden, op de Boinc homepage staat DPC met 191,569.56 credits, terwijl we op de statspagina van squeez met 174958,53 staan (alle score's opgeteld van iedereen). Nu is er gisteren The Madman gejoined. Hij had al 10293 credits gekregen bij AMD users .
Als je uitgaat van de veronderstelling dat gecrunchte credits bij het team blijven doe ik het volgende;Trek je nu die 10293 af van de 174958 en tel je er de 25658 credits die coldrain voor DPC crunchte bij, dan kom je op: 190323 wat al meer trekt op de 191596 credits die op de boinc pagina staan.

Nu heb ik waarschijnlijk ergens een rekenfout gemaakt, maar ik hoop dat je inziet wat ik bedoel.

@Coldrain: veel succes daar! Hopelijk sta je binnen een paar weken terug op de (officiele ;) ) DPC weide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handig is anders...... Als er credits van Coldrain bij DPC achterblijven, is dat een vermelding
in de stats waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 09:07
@ColdRain
Hope to see you back soon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39

mcB

Ik vraag me af of de stats rekening kunnen houden met teamhoppers en de punten die zij achterlaten. Van ColdRain bijvoorbeeld is voor zover ik weet nergens te achterhalen hoeveel punten hij bij DPC heeft staan.
Dus voor zover ik het nu kan zien wordt het maken van correcte stats wel heel erg moeilijk.

[ Voor 24% gewijzigd door mcB op 16-11-2005 13:21 ]

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcB schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:19:
Ik vraag me af of de stats rekening kunnen houden met teamhoppers en de punten die zij achterlaten. Van ColdRain bijvoorbeeld is voor zover ik weet nergens te achterhalen hoeveel punten hij bij DPC heeft staan.
Dus voor zover ik het nu kan zien wordt het maken van correcte stats wel heel erg moeilijk.
De stats worden uitgegeven door boinc in een of ander bestand, ik denk dat daar dan ook de aparte team-scores in staan. In ieder geval zijn de stats van squeez nog altijd juist zelfs met 2 hops (bv vandaag is de teamscore 14k terwijl je al aan dat getal komt door de scores van LA en CS op te tellen. Maar de 10k die The Madman bij AMDusers verdiend heeft worden niet bij de DPC totaal score gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Ik weet wel waar alle data vandaan komt. Ik haal er ook al een paar maanden de gegevens zo op en bak er daarna stats van. De teamtotaal scores van de stats van sqeez kloppen wel, maar de dagscores weer niet. Cureseekers heeft officieel helemaal geen 10K geflusht namelijk. Als de punten die meetellen voor AMDUsers eraf worden gerekend staat CS zelfs onder Los Alcoholicos vandaag.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Hmm, dit wordt 'n ingewikkelde zaak. :(

Coldrain is nu echt weg, dus hij is ook helemaal verdwenen uit de subteamstats (beetje raar). Nou ben ik bang dat als hij weer terug komt, dat hij wel het volledig aantal gecrunchde punten behoud. Met andere woorden: wat hij nu bij dat andere team scoort, krijgt hij straks ook vermeld bij de subteamstats. :/ Het vervelende is dat hij niet in de DPC stats blijft staan, dan was 't probleem zo opgelost.
Ik kan zo 1 2 3 niet een waterdichte constructie verzinnen waarbij dit probleem opgelost wordt. Dus, gewoon niet teamhoppen jullie! })

Trouwens, de statistieken van de teams kloppen wel gewoon, die worden apart binnengehaald. :)

[ Voor 9% gewijzigd door squeez op 16-11-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

Hmm ik had een topicje geopend over dit probleem en zelfs DE statsbouwer van Free-DC heeft geen antwoord op deze kwestie.
De oplossing ligt volgens mij bij Boinc zelf (niet de projectexploitanten). Toch wel frustrerend; bieden ze goede raw stats data, nemen ze de goede beslissing om de punten bij het team te houden waar ze voor gecrunchd zijn, maar trekken ze die beslissing niet door naar de stats xml 8)7

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Bij dnet is het zo al jaren?! Ik zie het probleem niet...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ok, ik heb de DPCH-versie aangepast en volgens mij moet hij het zo doen! :)
Zou iemand dit even voor mij kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Als je op irc kan, zou je het even in #statsposters kunnen vragen (op sorcery.net).
Voorlopig bedankt voor je inzet trouwens _o_

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

squeez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:48:
Ok, ik heb de DPCH-versie aangepast en volgens mij moet hij het zo doen! :)
Zou iemand dit even voor mij kunnen checken?
gechecked en ziet er goed uit :) , met 3 opmerkingn (was je vast nog niet aan toegekomen :P )

1. De "when do we get them"staat gecentreerd
2. Een voorbeeld op de bronpagina (anders zien we niet wat er gepost wordt :p
3. Een extra table op de bronpagina (niet in de GoT code) voor de topictitle.

Verder _/-\o_ _/-\o_

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Pim. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:54:
[...]
3. Een extra table op de bronpagina (niet in de GoT code) voor de topictitle.
En dat zal iets zijn als '[Rosetta@home] hitparade van 16 november'?
Verder _/-\o_ _/-\o_
Danke schön :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

[Rosetta@Home] hitparade van 16 november
(Hoofdletter H)

Verder goed

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Done. :)
Punteje 1 komt morgen weer aan de beurd hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pim. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:14:
[Rosetta@Home] hitparade van 16 november
(Hoofdletter H)

Verder goed
Juist geen hoofdletter h :)
http://boinc.bakerlab.org/rosetta/

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
daar niet nee, maar in heel /5 staat @Home met een hoofdletter, dus wel consequent blijven ;)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
BasieP schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:38:
[...]

daar niet nee, maar in heel /5 staat @Home met een hoofdletter, dus wel consequent blijven ;)
Tja laten we het consequent fout blijven doen :+

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
als jij gewoon even terug komt en even meehelpt O-)
Team_Gäöl heeft ook al versterking gekregen, maar grote kans dat we pas vanaf het volgend jaar echt actief zullen zijn op R@H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Hmm, wordt het niet eens tijd voor een Stampede? 8)7

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Als ik naar het "When do we get them..." lijstje kijk kunnen we het zonder ook handig af :9

(ik laat hierbij ook meteen ff weten dat ik me heb aangemeld voor dit project >:) )

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Verwijderd

Theadalus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:55:
YUP >:)

YO Schaapies _/-\o_ , er is een nieuwe helling met vers gras 8) , GAAN :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 00:07 ]

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 13-09 21:17
Het bewijs dat Rosetta een project is met niet alleen ballen. User van de dag is een engelse chick :+
(en ze is nog teamloos ook ;))

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

MarcyDarcy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:16:
Het bewijs dat Rosetta een project is met niet alleen ballen. User van de dag is een engelse chick :+
Hubba hubba! >:)

Wurk foar Lytse Pier! :P ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Theadalus op 17-11-2005 00:24 ]

Computing...

• Henk007
MarcyDarcy schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:16:
Ach één lousy celly 2.0-tje, maar wie weet stijgt ze eenmaal ingelijfd bij DPC tot ongekende hoogte 8)

• Henk007
Theadalus schreef op woensdag 16 november 2005 @ 22:55:
ROFL, een wilde stampede op een nog niet officieel erkend project O-)
Is dat eigenlijk niet what stampede is all about ?
Wel eerst nog effe voor het weekend de top 10 in hè mensen..

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 17-11-2005 00:31 ]

Verwijderd

Theadalus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:19:
[...]

Hubba hubba! >:)

Wurk foar Lytse Pier! :P ;)
Kalm kalm, straks wurdt Lytse Pier net goed en moat er ek noch spuie :o :+

• ColdRain
squeez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:32:
Hmm, dit wordt 'n ingewikkelde zaak. :(

Coldrain is nu echt weg, dus hij is ook helemaal verdwenen uit de subteamstats (beetje raar). Nou ben ik bang dat als hij weer terug komt, dat hij wel het volledig aantal gecrunchde punten behoud. Met andere woorden: wat hij nu bij dat andere team scoort, krijgt hij straks ook vermeld bij de subteamstats. :/ Het vervelende is dat hij niet in de DPC stats blijft staan, dan was 't probleem zo opgelost.
Ik kan zo 1 2 3 niet een waterdichte constructie verzinnen waarbij dit probleem opgelost wordt. Dus, gewoon niet teamhoppen jullie! })

Trouwens, de statistieken van de teams kloppen wel gewoon, die worden apart binnengehaald. :)
Zowel de stats van de teams als de dailies kloppen. OK, er zit misschien wel eens ergens een foutje, maar de logica erachter klopt wel.

Door Boinc heb je 2 compleet niet-gerelateerde soorten stats:
- team stats die weergeven wat een team presteert
- user stats die weergeven wat X of Y doen, en die je per team in een daily kan zetten

Anders dan in veel andere DC projecten, zijn bij Boinc de users credit-gewijs losgekoppeld van de team credits. Dit vooral om "jullie doen wat ik zeg of ik ben weg met m'n punten" team-hopping te bestrijden. En dat werkt :) Het idee erachter is dat wat je voor team X doet, ook bij team X moet blijven, ongeacht of je daarna voor team Y gaat crunchen.

Heeft dit gevolgen voor de DPC stats? Ja uiteraard. De manier waarop DPC al jaren tegen stats aankijkt, is dat er een rechtsreeks verband is tussen wat de members doen, en "dus" wat het team doet: sum(points of members) = points of team. Dat is bij geen enkel Boinc project het geval. Dus zullen we met z'n allen die "kronkel" ff moeten verwerken. :P

Meneer Q verlaat DPC en een week later joined mevrouw R :)
Dat zal die teamloze Celly dan wel zijn 8)7

Mr Q neemt z'n credits mee, want die zijn individueel en geven aan wat Q tot dan gedaan heeft. Wat Q daarvan voor DPC gedaan heeft blijft bij het teamtotaal van DPC. Uiteraard verdwijnt Q uit de dailies en uit de team overall, wat wil je, hij is weg, toch? Zo is het bij andere DC projecten toch ook? Erger, daar gaat het team-totaal door het vertrek van Q omlaag. Niet bij Boinc 8)

Ms R ziet het niet meer zitten tussen de macho's van team weetikveel, en joined DPC met 38.000 credits. Kuuke is er in de dagelijkse DPCH (whishfull thinking) als de kippen :) bij om R welkom te heten, wat had je anders gedacht. Hebben de 38000 credits van Mrs R invloed op de team stats van DPC? Bijlange niet. Enkel wat R bijdraagt aan DPC komt bij dat totaal. Tuurlijk verschijnt R die ene dag in de DPC dailies, en wellicht ergens bovenaan. Maar da's krek hetzelfde bij andere DC projecten.

Dus waar zit het probleem? --> pebkac >:)

Bekijk je 't op de Boinc manier, dan is er gewoon geen probleem. Er hoeft qua DPCH stats ook helemaal geen "oplossing" gezocht te worden.
Iets van storm en water in een glas :P

[ Voor 9% gewijzigd door ColdRain op 17-11-2005 00:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:05:
[...]

YUP >:)
YO Schaapies _/-\o_ , er is een nieuwe helling met vers gras 8) , GAAN :*)
Nou misschien dat die nog moeten komen de meeste draaien nog FAD en bij FAH zijn er nu 11 active FOKschaapjes... hier bij RAH slechts 2 maar het gaat niet onaardig moet ik zeggen....
Vandaag wel een kleine tegenslag 2 jobs kregen een error, heeft me 47 punten gekost)

• squeez
ColdRain schreef op donderdag 17 november 2005 @ 00:40:
Bekijk je 't op de Boinc manier, dan is er gewoon geen probleem. Er hoeft qua DPCH stats ook helemaal geen "oplossing" gezocht te worden.
Jahaa, dat zeg jij, want jij gaat straks in de subteam overall stats met punten aan de haal die jij helemaal niet voor DPC verdient hebt. :+

• D2DM
  • Laatst online: 12:55
.. misschien een extra DB kolom voor een puntcorrectie.

alle users die vanaf 0 beginnen.
->standaard.

User met punten verhuisd naar ander team.
-> Bevries puntenaantal in stats, houd naam en/of punten bij DPC. Users(punten) verdwijnen eigenlijk niet bij een team.

User komt terug met meer punten
-> Trek vorige totaal voor DPC af van nieuwe totaal voor DPC, deze som is niet voor DPC.
Deze waarde opslaan als 'correctie' en standaard aftrekken van totaal userscore.
Gaat een user meerdere keren weg/terug, deze waarde ophogen.

Nieuwe user met veel meer dan de normale aanloopwaarde punten:
(User begonnen bij ander team) Is de account history te zien?
-> Stel binnenkomst score als 'correctie'. Deze som is niet voor DPC en word van totaal DPC userscore afgehaald. Deze stap voor de MF bepaling uitvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door D2DM op 17-11-2005 10:45 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

• mcB

mcB

Ik ben het met je eens als je slechts naar de stats voor DPC kijkt. Voor subteamstats wordt het ietsje ingewikkelder omdat per subteam alleen te bepalen is wat de totaalscore is door de punten van alle users bij elkaar op te tellen.
Voorbeeld: Meneer X van Team Y komt naar DPC en wil Cureseekers joinen. Meneer X heeft bij team Y al zeg 100K punten verdiend. Nadat meneer X zich bij Cureseekers voegt staat Cureseekers ineens bovenaan de DPC hitlijsten met een gigantische voorsprong terwijl de score voor 95% bestaat uit punten die niet eens meetellen voor DPC.

Er zal vast wel via een ingewikkelde manier iets te verzinnen zijn om scores te freezen en bij te houden wie wanneer vertrok/erbij kwam etc om dit probleem op te lossen. Een mooie uitdaging voor de geinteresseerde om hier een algoritme en databaseontwerp bij te verzinnen.

Strix (Skullflame)

• Pim.

Pim.

[...]

Mr Q neemt z'n credits mee, want die zijn individueel en geven aan wat Q tot dan gedaan heeft. Wat Q daarvan voor DPC gedaan heeft blijft bij het teamtotaal van DPC. Uiteraard verdwijnt Q uit de dailies en uit de team overall, wat wil je, hij is weg, toch? Zo is het bij andere DC projecten toch ook? Erger, daar gaat het team-totaal door het vertrek van Q omlaag. Niet bij Boinc 8)
Nope, bij D.net gaat het anders en naar mijn mening beter.

Q gaat weg bij DPC, zijn punten blijven in de team en userstats staan maar hij produceert niets meer. Dit is ook logischer anders krijg je dus het verschil.
DPC als team heeft 100.000, maar tel je alle users op kom je maar op 50.000 :? Lijkt me niet logisch
Ms R ziet het niet meer zitten tussen de macho's van team weetikveel, en joined DPC met 38.000 credits. Kuuke is er in de dagelijkse DPCH (whishfull thinking) als de kippen :) bij om R welkom te heten, wat had je anders gedacht. Hebben de 38000 credits van Mrs R invloed op de team stats van DPC? Bijlange niet. Enkel wat R bijdraagt aan DPC komt bij dat totaal. Tuurlijk verschijnt R die ene dag in de DPC dailies, en wellicht ergens bovenaan. Maar da's krek hetzelfde bij andere DC projecten.
Ms R heeft 0 credits voor DPC ingeleverd maar komt in de user stats wel bovenaan, ook dat is niet logisch (of eerlijk)
Bekijk je het logisch dan is het vreemd, jij zit niet meer bij DPC, ik neem aan dat je het nieuwe team ook niet zomaar weer in de steek laat dus crunched wat jaren daar en bouwt een mooi punten totaal op. Mischien denk je over een paar jaar terug te gaan naar DPC of te stoppen (voorbeeld) en je denkt DPC nog even een aandenken te geven dus parkeert je account weer bij DPC. Hierdoor sta je bovenaan in de team stats zonder een unit ingeleverd te hebben. :?

Stel je voor dat de topcrunchers van S@nl dat zou doen om ons even te pesten (doen ze gelukkig niet) dan is de hele top 10 verneukt

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 19:05
X2 4400+ reporting for duty! :9

[Systeem]

Verwijderd

Welcome!
We zijn ondertussen al lekker over de 100 R@H'ers >:)

• archetta
DPC ook al mooi op de 3e plaats daily, en al 12e overall :)
gaat al best hard zo

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 19:05
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:08:
[...]

Welcome!
We zijn ondertussen al lekker over de 100 R@H'ers >:)
Tnx :)
Ik heb al een tijdje niet meer meegedaan aan DPC projecten (zomer, 't werd een beetje erg warm op mijn kamer :+), dus nu maar weer ff een frisse start maken.

[Systeem]

• chickn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Ah, eindelijk weer andere reacties dan geblaat over meneer Q en mevrouw R :+

Ik ben eigenlijk wel benieuwd geworden naar dit project, misschien ook maar eens gaan draaien :9 Go with the flow ;)

• vuurvliegje
  • Laatst online: 10-07 09:17
Ben dit nu ook al 2 dagen aan het draaien en het gaat best :9

Vuur(Vliegende)Vogel

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:54

SandStar

DPC-Crew

Zandster

nieuwe (unstable) gcc versie proberen... kijken of het daarmee nog sneller kan :)
ben benieuwd of ik er 2x zoveel performance uit kan krijgen als de standaard client :D

[ Voor 36% gewijzigd door SandStar op 17-11-2005 19:25 ]

• ColdRain
SandStar schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:24:
nieuwe (unstable) gcc versie proberen... kijken of het daarmee nog sneller kan :)
ben benieuwd of ik er 2x zoveel performance uit kan krijgen als de standaard client :D
Performance winst = 0 :P
Credits daarentegen .... ;)

• mcB

mcB

Best wel apart want sinds de geoptimaliseerde client wordt m'n cpu 6 tot 7 graden warmer.

Strix (Skullflame)

• squeez
mcB schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:27:
Best wel apart want sinds de geoptimaliseerde client wordt m'n cpu 6 tot 7 graden warmer.
Dat is zeker apart, vooral omdat (zal es 'n wilde gok doen) boinc.exe nog niet eens één procent van het werk verzet. Weet je wel heel zeker dat het niet ergens anders door komt? :P
Grapjas. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door squeez op 17-11-2005 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag die Antwoord-Apen en dan een weekje uittrekken voor die US-Verdeling :*)

Het gaat goed, maar om die FDCers te pakken zullen we toch tandje moeten bijschakelen B)
Zien of ik nog een koetje kan assimileren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
nogal een groot tandje, als we met 100users maar 1/4e doen van hun daily moeten we nog meer dan 300users erbij krijgen voor dat we ze kunnen inhalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:45:
nogal een groot tandje, als we met 100users maar 1/4e doen van hun daily moeten we nog meer dan 300users erbij krijgen voor dat we ze kunnen inhalen :X
Volgens mij draaien de meeste van hen al iets langer en stijgt hun RAC niet zoveel meer.
Wij daarentegen draaien en iets korter en krijgen nog steeds meer koetjes erbij.
Althans : Dat is een theorie welke, hoop ik, nog bewezen zal worden :+

We zien wel. Meer dan ons best kunnen we niet doen. _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

squeez schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:29:
[...]

Dat is zeker apart, vooral omdat (zal es 'n wilde gok doen) boinc.exe nog niet eens één procent van het werk verzet. Weet je wel heel zeker dat het niet ergens anders door komt? :P
Grapjas. ;)
Ik riep misschien iets te hard dat het door geoptimaliseerde core zou komen,.. het kan ook gewoon aan Boinc liggen. Al ruim een jaar draait mijn pc stabiel op 52 graden onder 100% load van eerst TSC en later FaD. Sinds Boinc (met geoptimailseerde core dus) is de temperatur stabiel 59 graden. De pc is niet verhuisd, er draaien geen andere apps op, en er zijn geen andere ongewone veranderingen geweest.
Misschien ben ik wel de enige die de temperatuurverhoging constateert. Ik wil overstappers naar Boinc toch eens vragen om eens op hun cpu temperatuur te letten.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fan van mijn laptop draait sedert ik overgeschakeld ben op R@H regelmatig een tandje hoger terwijl hij dit vroeger met Fad niet deed, jammer genoeg zit er geen deftige temperatuursensor op mijn laptop, dus kan ik geen temperaturen geven. Wat er wel duidelijk veranderd is, is het geheugengebruik van de client, de rosetta 4.79 core schaamt zich er niet om om zomaar eventjes 80 Mb van mijn geliefde Ram-geheugen op te slorpen :r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan in ieder geval melden dat de temperatuur van alle pc's hier niet veranderd is. Heb een tijd lang (2 jaar) seti classic gedraaid, wat FaD, BOINC seti, en bij alle projecten is de load temp nagenoeg hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

I.v.m. temperaturen:
Mag ik iedereen de raad geven om zijn pc regelmatig eens uit te stoffen?
* De fans even uitblazen (best in open ruimte anders gaat moeder/partner niet tevreden zijn)
* Koelblokken: tussen die smalle vinnen, kruipt zeer gemakkelijk wat stof
* intake/outtake fans: Daar zijn meestal fingerguards of 'netjes' voor, waar dus ook veel stof tegen blijft hangen

Ik heb het hier zonet nog eens gedaan, en mijn P4 draait nu maar liefst 8° koeler..
Dus het helpt echt wel!

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
mcB schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:07:
[...]

Ik riep misschien iets te hard dat het door geoptimaliseerde core zou komen,.. het kan ook gewoon aan Boinc liggen. Al ruim een jaar draait mijn pc stabiel op 52 graden onder 100% load van eerst TSC en later FaD. Sinds Boinc (met geoptimailseerde core dus) is de temperatur stabiel 59 graden. De pc is niet verhuisd, er draaien geen andere apps op, en er zijn geen andere ongewone veranderingen geweest.
Misschien ben ik wel de enige die de temperatuurverhoging constateert. Ik wil overstappers naar Boinc toch eens vragen om eens op hun cpu temperatuur te letten.
Mijn temp was altijd 37 graden (ja, beetje vaag moederbord 8)7 ) maar nu is hij zelfs 34 graden! Ik moet dan ook wel vertellen dat ik hem net heb aangesloten en het hier IJSKOUD is. Het huis wordt verbouwd en ik zit hier in 'n klein hoekje tussen de troep. Ik kan me niet eens normaal uitrekken. :r Maar nou raak ik een beetje offtopic. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:50:
[...]

Volgens mij draaien de meeste van hen al iets langer en stijgt hun RAC niet zoveel meer.
Wij daarentegen draaien en iets korter en krijgen nog steeds meer koetjes erbij.
Althans : Dat is een theorie welke, hoop ik, nog bewezen zal worden :+

We zien wel. Meer dan ons best kunnen we niet doen. _/-\o_
Daar komt ook nog bij dat velen nog niet volledig over zijn op R@H en tot het einde van fad dus nog een (groot) deel van de machines op fad hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
DPC is groter dan alleen Fad he :)
ik hoop toch niet dat er alleen Fadders naar Rosetta gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

ColdRain schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 00:18:
[...]

Al "iets" meer idee intussen ;) Nadeel is wel dat ik intussen scheel kijk van het C-code uitvlooien :|

Whetstone (floats, fpops) en Dhrystone (integers, iops) tellen voor exact evenveel mee in het bepalen
van de benchmark. 't Is te zeggen, het gemiddelde van die 2 is bepalend.
Voor de liefhebbers :) (COBBLESTONE_FACTOR = 100)
code:
1
2
3
4
5
static void compute_credit_rating(HOST& host) {
    host.credit_per_cpu_sec =
        (fabs(host.p_fpops)/1e9 + fabs(host.p_iops)/1e9)
        * COBBLESTONE_FACTOR / (2 * SECONDS_PER_DAY);
}

Volgens de officiele Boinc info is:
claimed credit = CPU time x the CPU benchmarks
Dus zou je je benchmark moeten kunnen afleiden uit de credit die je krijgt voor het aantal sekonden.
Klopt dat met de C code hierboven ?

Een van mijn machientjes heeft volgende benchmarks (zie je client_state.xml file):
fpops = 1659377474
iops = 2984513284
(fpops/1e9 + iops/1e9) * 100 / (2 * 86400) = 0,002687

Een van de resultaten van dezelfde pc is 12.32 credits in 4582.84 sekonden:
12.32 / 4,582.84 = 0.0026887

De rekening klopt :)
Ik ben hier ook aan het testen met een AMD Athlon 1800+
Als ik de originele client gebruik, heb ik:
Whetstone: 1404
Dhrystone: 2914

Met de optimized heb ik:
Whetstone: 1146
Dhrystone: 3945

Met andere woorden, de ene is minder, de andere meer.
Begrijp ik het goed dat ze beide voor evenveel meetellen, dus dat je de som van beide moet vergelijken:
origineel = 4318 en optimized is 5091
dus ik haal wel iets voordeel?

[ Voor 2% gewijzigd door Kristof op 18-11-2005 19:39 . Reden: Merci MAB: aangepast nu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kristof schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:02:
[...]

Ik ben hier ook aan het testen met een AMD Athlon 1800+
Als ik de originele client gebruik, heb ik:
Whetstone: 1404
Dhrystone: 3914

Met de optimized heb ik:
Whetstone: 1146
Dhrystone: 3945

Met andere woorden, de ene is minder, de andere meer.
Begrijp ik het goed dat ze beide voor evenveel meetellen, dus dat je de som van beide moet vergelijken:
Moet de 3914 misschien 2914 zijn ?
Anders ga je er op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Kristof schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 19:02:
Yep, zo is het. Ofwel neem je de som, ofwel het gemiddelde, komt op 't zelfde neer :)

AMD draait op dit project blijkbaar "out of the box" al beter dan Intel (heb ik gelezen, heb zelf geen AMD's). Op Intel platformen is de winst meestal groter. En onder linux nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de 1k mijlpaal te pakken :D

helaas had ik die dual xeon maar 1 dagje beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:10:
Als alle op dit moment nog voor DPC flushende FADders overgaan op R@H, krijgt dit projekt, en uiteraard DPC, een enorme boost >:)
Zou wel leuk zijn om te zien 8)

Uiteraard zijn ook deelnemers van andere projekten zéér welkom _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:56:

Je hoeft 'm toch pas na 30 dagen proberen weer in te leveren O-)

I know : Even in 1 post :o :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2005 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 10:56:

Gefeliciteerd met je eerste mijlpaal! :D

Die mijlpaal hoop ik binnen een paar dagen ook te hebben. Duurt alleen zo lang met maar 1 koe net als ik :) ach ja, elke koe is er toch weer eentje. Binnenkort hoop ik een tweede koe te zetten, die van m'n ouders. Dat mag van ze, als ze er maar geen last van hebben, ik kom er alleen niet hoe ik dat als service moet installeren, want dan zegt ie dat ik geen rechten daarvoor heb, terwijl ik gewoon als hoofdgebruiker ingelogd ben. (iemand hier misschien een oplossing?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Megaflix schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:17:
... ik kom er alleen niet hoe ik dat als service moet installeren, want dan zegt ie dat ik geen rechten daarvoor heb, terwijl ik gewoon als hoofdgebruiker ingelogd ben. (iemand hier misschien een oplossing?)
Je draait die service best als een lid van de groep administrators (of als administrator zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langzaam
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 23:14
archetta schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:10:
Ik kom van d2ol, dus niet alleen maar Fadders.
Na een tijdjes draaien vindt ik d2ol vrij saai, ik ga alleen maar niet actieve leden voorbij.
De top 30 is daar vrij stabiel (als deze al uit 30 leden bestaat).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste