squeez schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:32:
Hmm, dit wordt 'n ingewikkelde zaak.
Coldrain is nu echt weg, dus hij is ook helemaal verdwenen uit de subteamstats (beetje raar). Nou ben ik bang dat als hij weer terug komt, dat hij wel het volledig aantal gecrunchde punten behoud. Met andere woorden: wat hij nu bij dat andere team scoort, krijgt hij straks ook vermeld bij de subteamstats.

Het vervelende is dat hij niet in de DPC stats blijft staan, dan was 't probleem zo opgelost.
Ik kan zo 1 2 3 niet een waterdichte constructie verzinnen waarbij dit probleem opgelost wordt. Dus, gewoon niet teamhoppen jullie!
Trouwens, de statistieken van de teams kloppen wel gewoon, die worden apart binnengehaald.

Zowel de stats van de teams als de dailies kloppen. OK, er zit misschien wel eens ergens een foutje, maar de logica erachter klopt wel.
Door Boinc heb je 2 compleet niet-gerelateerde soorten stats:
- team stats die weergeven wat een team presteert
- user stats die weergeven wat X of Y doen, en die je per team in een daily kan zetten
Anders dan in veel andere DC projecten, zijn bij Boinc de users credit-gewijs
losgekoppeld van de team credits. Dit vooral om "jullie doen wat ik zeg of ik ben weg met m'n punten" team-hopping te bestrijden. En dat werkt

Het idee erachter is dat wat je voor team X doet, ook bij team X moet blijven, ongeacht of je daarna voor team Y gaat crunchen.
Heeft dit gevolgen voor de DPC stats? Ja uiteraard. De manier waarop DPC al jaren tegen stats aankijkt, is dat er een rechtsreeks verband is tussen wat de members doen, en "dus" wat het team doet: sum(points of members) = points of team. Dat is bij geen enkel Boinc project het geval. Dus zullen we met z'n allen die "kronkel" ff moeten verwerken.
Meneer Q verlaat DPC en een week later joined mevrouw R

Dat zal die teamloze Celly dan wel zijn
Mr Q neemt z'n credits mee, want die zijn individueel en geven aan wat Q tot dan gedaan heeft. Wat Q daarvan voor DPC gedaan heeft blijft bij het teamtotaal van DPC. Uiteraard verdwijnt Q uit de dailies en uit de team overall, wat wil je, hij is weg, toch? Zo is het bij andere DC projecten toch ook? Erger, daar gaat het team-totaal door het vertrek van Q omlaag. Niet bij Boinc
Ms R ziet het niet meer zitten tussen de macho's van team weetikveel, en joined DPC met 38.000 credits. Kuuke is er in de dagelijkse DPCH (whishfull thinking) als de kippen

bij om R welkom te heten, wat had je anders gedacht. Hebben de 38000 credits van Mrs R invloed op de team stats van DPC? Bijlange niet. Enkel wat R bijdraagt aan DPC komt bij dat totaal. Tuurlijk verschijnt R die ene dag in de DPC dailies, en wellicht ergens bovenaan. Maar da's krek hetzelfde bij andere DC projecten.
Dus waar zit het probleem? --> pebkac
Bekijk je 't op de Boinc manier, dan is er gewoon geen probleem. Er hoeft qua DPCH stats ook helemaal geen "oplossing" gezocht te worden.
Iets van storm en water in een glas
[
Voor 9% gewijzigd door
ColdRain op 17-11-2005 00:45
]