Rosetta@Home

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.093 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Even de forums aan de doorspitten van Rosetta.

David Baker [de projectdeveloper van Rosetta] heeft aangegeven dat de sourcecode voor Rosetta nog niet is vrijgegeven.

Derhalve kan er nog geen geoptimaliseerde client application zijn!

Misschien dit draadje in de gaten houden??

Mooooooeeeee......

• Black Piet
  • Niet online
DPCquatar schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:12:
[...]

ps. zijn er al boinc clients voor de AS/400 :P
ik heb namelijk nog een S20 en een 720 in de aanbieding
Ongeacht of het traag of snel gaat, staat hier niks voor jou?

Mooooooeeeee......

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 21:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

@Piet: Daar staan ook alleen maar seti clients, geen rosetta clients

• Black Piet
  • Niet online
Bud_s schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:47:
@Piet: Daar staan ook alleen maar seti clients, geen rosetta clients
Ik dacht ff dat ie doelde op core clients ipv science applications... :)

Mooooooeeeee......

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 21:16

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Je gebruikt in ieder geval betere termen dan ik (met mijn boinc client en setixxx client)

Die houden we er in ! core clients en science apps !

BTW Piet : Draai jij ook rosetta ?

• Black Piet
  • Niet online
Bud_s schreef op donderdag 10 november 2005 @ 01:01:
Je gebruikt in ieder geval betere termen dan ik (met mijn boinc client en setixxx client)

Die houden we er in ! core clients en science apps !

BTW Piet : Draai jij ook rosetta ?
Nee...maar mocht SETI eruit liggen, dan kan ik altijd overschakelen op iets meer nuttigs

En het is ook "Boinc client" en "science application". Dus zover zat je er niet naast ;)

Mooooooeeeee......

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ok misschien post ik dit wel in het verkeerde topic maar ik wil ook meedoen...

alleen snap ik die team verbanden niet helemaal

Competitie
Competitie vind plaats op vele niveaus, maar 2 daarvan zijn het meest belangrijk en bij elk project aanwezig.

Competitie op teamniveau
Verschillende teams concurreren met elkaar om zo hoog mogelijk in de statistieken van het project te komen. Het belangrijkste onderdeel hiervan is het totaal wat elk team heeft bijgedragen aan rekenkracht, en direct hierna draait het om welk team het best heeft gescoord over de afgelopen dag.

Competitie op individueel niveau
Binnen een team is de onderlinge concurrentie meestal duidelijk aanwezig hoewel dit nauw verbonden is aan de de positie van het team. Als het goed gaat met het team en ze weinig te duchten lijken te hebben van overige teams draait de onderlinge competitie binnen het team op volle toeren. Om deze reden ontstaan er meestal kleine, zogenoemde, subteams die meerdere personen uit één team herbergen en de strijd aangaan met andere subteams of personen die some een hele vloot aan computers onder hun beheer hebben. Deze strijd draait net als de teamstrijd om de algemene ('overall') plek in het totaalklassement en om de dagelijkse ('daily') plek.

er zijn dus binnen DPC weer verschillende projecten waar ik aan mee kan doen en Rosetta is er 1 van? en ieder project gebruikt zijn eigen client programma?

en in ieder project b.v. Rosetta zitten weer verschillende teams die onderling met elkaar strijden?

mag ik bv ook de computers op school gebruiken om die voor mij te laten werken???

• Black Piet
  • Niet online
offtopic:
Goh...wat is het eigenlijk laat hier

Als ik jou was, zou ik toch even het FAQ doorlezen.

Maar om kort te antwoorden
Er zijn diverse projecten [SETI@Home Classic, FaD, Folding etc]
Per project participeren [internationale] teams [SETI@NL, Macn, DPC etc] en individuen

Het kan dus gewoon zijn dat DPC in meer projecten meedoet. Daardoor ontstaat er dus
1 Competitie tussen de [internationale] teams en
2 Competitie in de afzonderlijke teams [Dus binnen bijvoorbeeld DPC; te zien in de daily stats]

Hopelijk is zo een en ander duidelijk

En ja, je kan uiteraard computers van school inzetten, mits je hier toestemming voor hebt natuurlijk >:) Dat is het doel van Distrib. comput. [staat mooi in het FAQ]

[ Voor 9% gewijzigd door Black Piet op 10-11-2005 01:39 . Reden: nog duidelijker zo? ;) ]

Mooooooeeeee......

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Black Piet schreef op donderdag 10 november 2005 @ 01:35:
offtopic:
Goh...wat is het eigenlijk laat hier

Als ik jou was, zou ik toch even het FAQ doorlezen.
ogja wat is laat :+

ik snap het wel ongeveer (verbazing wekkend hoeveel FAQ's er over een onderwerp geschreven kunnen worden, waar alles nogsteeds niet duidenlijk in overkomt)
- waar aanmelden
- waar client downloaden
- hoe instellen...

maarja ik kijk er morgen wel even naar
toch bedankt :)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
@koekoek2003nl:

Hier is ook veel te lezen over de diverse projecten:
Dutchpowercows.org }:O

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
Bud_s schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:29:
Moet die config file in de rosetta subdir ? (dus onder Boinc/projects/rosetta)
Nope, gewoon in de Boinc dir.

Verwijderd

Nieuws over resultaten behaald via Rosetta, toch leuk dat ze je daar op de hoogt houden :)

http://boinc.bakerlab.org...id=340&sort=timestamp_asc

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 08:48 ]

Verwijderd

koekoek2003nl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 02:12:
[...]

ogja wat is laat :+

ik snap het wel ongeveer (verbazing wekkend hoeveel FAQ's er over een onderwerp geschreven kunnen worden, waar alles nogsteeds niet duidenlijk in overkomt)
- waar aanmelden
- waar client downloaden
- hoe instellen...

maarja ik kijk er morgen wel even naar
toch bedankt :)
Als je mee wil doen met Rosetta@home kan je je hier aanmelden en de client downloaden.
Rosetta stuurt je een mailtje met de aanmeldgegevens. Dan installeer je de Boinc client en kies je Rosetta als project.

Daarna kan je bij Rosetta@home DPC joinen :)

Verwijderd

mijn eerste ongeldige WU is ook een feit, ondanks het feit dat de computer niet OC'ed is krijg ik toch een error :'(

2005-11-10 12:12:19 [---] Suspending computation and network activity - running CPU benchmarks
2005-11-10 12:12:19 [rosetta@home] Pausing result 1n0u__abrelaxmode_random_gauss_bab_fix_bb_jitter03_79158_0 (removed from memory)
2005-11-10 12:12:20 [rosetta@home] Unrecoverable error for result 1n0u__abrelaxmode_random_gauss_bab_fix_bb_jitter03_79158_0 ( - exit code -1073741819 (0xc0000005))
2005-11-10 12:12:20 [---] request_reschedule_cpus: process exited

http://boinc.bakerlab.org...sult.php?resultid=1701313

hopelijk is de volgende wel geldig... :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 12:38 ]

Verwijderd

Lukt het vandaag nog om plaats 29 te bezetten >:)

http://boinc.bakerlab.org...by=total_credit&offset=20

We moeten nog wel vaart maken om die beer te pakken B)

http://www.boincstats.com...ms&id%5B%5D=5&id%5B%5D=78

Een 45 ° curve omhoog zou wel zo mooi staan, en dan elke week/dag een (paar) minuutje(s) erbij >:)

Voor tweede geldt uiteraard het omgekeerde 8)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 18:53 ]

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Teamstats zijn stoer! 8)
Ik zal ze zaterdag (als ik weer voldoende tijd heb) in mijn versie van de stats proberen te zetten. :)

Maar jongens, wat gebeurt er nou? Na Los Alcoholicos gaan ook de Cureseekers helemaal los bij R@H! >:) Het aandeel van ColdRain (mijn reverentie over hoe de rest van 't team presteert) blijft maar dalen! Paar dagen terug was 't nog 40%, nu nog maar 26%. Ik heb maar een paar leden van mijn subteam naar R@H laten overvliegen, omdat we anders het plekje in de top 30 kwijt raken. _/-\o_

Maar even terug naar de stats. Archetta bijvoorbeeld vroeg naar het script om voor z'n eigen subteam stats op hun homepage te maken. Nou probeer ik mijn stats-script wel zo volledig te maken dat subteams daar helemaal aan hun trekken kunnen komen, toch kan ik me voorstellen dat ze op hun eigen website ook stats van hun subteam willen. Nou zat ik te denken: ik kan heel makkelijk een pagina maken waar subteamstats vanaf geript kunnen worden. Dan kunnen eigenaren van subteams zelf een script schrijven om de stats op hun website te laten zien. Wat dan nog mooier zou zijn: als een paar mensen samen een standaard script gingen schrijven dat eigenaren van subteams kunnen downloaden en alleen nog maar hoeven te installeren en eventueel kunnen aanpassen aan hun wensen. En het dan best uitgebreid maken met cijfertjes, grafiekjes, alles wat een subteamsite zich maar kan wensen. :) Ik denk daar best veel animo voor is (ikzelf zou 't ook altijd maken voor mijn subteam, maar 't is er eigenlijk nooit zo van gekomen). We zouden daar mee kunnen beginnen bij R@H, en misschien kunnen we de statsbouwers van andere projecten dan wel overhalen om dat script dan ook te gaan ondersteunen.
Het is maar een idee... Wat vinden jullie er van? En zijn er vrijwilligers voor? Ikzelf heb er namelijk voorlopig geen tijd voor, want ik moet eerst mijn eigen stats-pagina voor Rosetta afmaken. ;)

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:29
Dat klinkt erg goed!!! :) Zou dit dan zo ver gaan zodat je ook kunt selecteren op je computer ID? Of puur op nickname?

• squeez
Gijsh schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:48:
[...]

Dat klinkt erg goed!!! :) Zou dit dan zo ver gaan zodat je ook kunt selecteren op je computer ID? Of puur op nickname?
Tja, de stats die ik doorkrijg (dus die in de .gz bestanden) houden bij de nickname op, ze gaan niet tot de computer nouwkeurig. Het zou wel kunnen, maar dan moeten we het van de html pagina's rippen (net als bij TSC 8)7 ). Dat vind ik voorlopig wat te veel werk, dan steek ik mijn tijd liever in het perfectioneren van de algemene stats-pagina. :)

Edit: Nee wacht, er is ook 'n hosts.gz bestand! :) Maar dat is wel een dikke pil zeg, 2.5MB... Maargoed, ik blijf er bij: ik focus me voorlopig op andere zaken. ;) Trouwens, ik zie nu pas dat er ook een tabels.xml bestand is waar in staat wanneer de laatste update was. Dat betekent dat ik m'n stats pagina zo kan aanpassen dat hij direct (en ook alleen maar) update als er bij R@H een update van de stats uit komt! _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door squeez op 10-11-2005 20:17 ]

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
kun je misschiens toch je stats beschikbaar stellen, dat is namelijk al een mooi begin voor subteam stats te schrijven.

• ColdRain
squeez schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:18:
Maar jongens, wat gebeurt er nou? Na Los Alcoholicos gaan ook de Cureseekers helemaal los bij R@H! >:) Het aandeel van ColdRain (mijn reverentie over hoe de rest van 't team presteert) blijft maar dalen! Paar dagen terug was 't nog 40%, nu nog maar 26% ...
Het voelt als "de haas op de 10.000 m" :+
als ik nu stiekem nog wat harder ga, zouden "zij" dan nog meer moeite doen? ... >:)

• Gijsh
Goed bezig squeez, op het moment heb ik toch geen subteam dus 'nodig' heb ik het op het moment niet. :)
Trouwens je stats zien er wel goed uit!! Simpel, maar dat maakt het er in mijn ogen alleen maar fijner op! _/-\o_

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39

mcB

squeez schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:08:
... Maar dat is wel een dikke pil zeg, 2.5MB... ...
Eeehm,.. das nog niet veel hoor. Rosetta is nog erg nieuw en daarom zijn deze bestanden nog erg klein. Het hosts bestand voor predictor is al 10M en die van Seti al 73M. En dat terwijl ze ook nog ingepakt zijn. Je hebt een redelijke configuratie/internetverbinding nodig om dat uit te pakken, te parsen en daar stats van te bakken.

Desalniettemin,.. klasse bezig sqeez _/-\o_
ColdRain schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:56:
[...]

Het voelt als "de haas op de 10.000 m" :+
als ik nu stiekem nog wat harder ga, zouden "zij" dan nog meer moeite doen? ... >:)
try us :)

[ Voor 26% gewijzigd door mcB op 10-11-2005 21:14 ]

Strix (Skullflame)

• squeez
archetta schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:52:
kun je misschiens toch je stats beschikbaar stellen, dat is namelijk al een mooi begin voor subteam stats te schrijven.
Jazeker, jazeker... Als ze af zijn. :) (nouwjah, wil ze je nu ook wel sturen, maar geloof niet dat je d'r zoveel aan hebt :P )
mcB schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:12:
Eeehm,.. das nog niet veel hoor. Rosetta is nog erg nieuw en daarom zijn deze bestanden nog erg klein. Het hosts bestand voor predictor is al 10M en die van Seti al 73M. En dat terwijl ze ook nog ingepakt zijn. Je hebt een redelijke configuratie/internetverbinding nodig om dat uit te pakken, te parsen en daar stats van te bakken.
Huh? Redelijke configruatie/internetverbing? Ik heb gewoon voor 'n paar luttige euri in de maand 'n server in VS. Ze kieken daar maar hoe ze de boel in de lucht houden. :P

Verwijderd

squeez schreef op donderdag 10 november 2005 @ 20:08:
[...]

Tja, de stats die ik doorkrijg (dus die in de .gz bestanden) houden bij de nickname op, ze gaan niet tot de computer nouwkeurig. Het zou wel kunnen, maar dan moeten we het van de html pagina's rippen (net als bij TSC 8)7 ). Dat vind ik voorlopig wat te veel werk, dan steek ik mijn tijd liever in het perfectioneren van de algemene stats-pagina. :)

Edit: Nee wacht, er is ook 'n hosts.gz bestand! :) Maar dat is wel een dikke pil zeg, 2.5MB... Maargoed, ik blijf er bij: ik focus me voorlopig op andere zaken. ;) Trouwens, ik zie nu pas dat er ook een tabels.xml bestand is waar in staat wanneer de laatste update was. Dat betekent dat ik m'n stats pagina zo kan aanpassen dat hij direct (en ook alleen maar) update als er bij R@H een update van de stats uit komt! _/-\o_
Kun je ze ook hier http://boinc.bakerlab.org...=total_credit&offset=1860 vandaan halen ?
Deze worden direkt na uploaden van jobs bijgewerkt B)

UPDATE : De laatste 24 uur al ruim 16.500 credits bij elkaar gegraasd _/-\o_

Nog niet een voldoende dagelijkse portie, maar het begint erop te lijken 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2005 22:33 ]

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 13-09 21:17
jetsers nu al complete Rosetta stats en met de stats van squeez erbij zijn er gelijk backup stats :)

D.m.v. welke tags worden subteams gegenereerd in de stats van [eNeRGy]?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een mooie dag? Als we eenzelfde score halen als gisteren zullen we Seti@Netherlands vandaag voorbij gaan in de overall stats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

das zeker nice :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/forum_thread.php?id=351

Ben ik niet zo van gecharmeerd :( :( :(

Dacht dat ik gelezen had dat ze bij FDC wilden dat we naar BOINC-projekten overstapten ivm cheaten :?

UPDATE :

http://www.free-dc.org/fo...5&highlight=&pagenumber=6

em99010pepe
Free-DC Gauntleteers

Registered: Apr 2004
When DPC is going to attack the BOINC projects and not run projects where it is possible to cheat like D2OL and TSC?

DPC BOINC vs Free-DC BOINC

Regards,

Carlos

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Hé, dat is goed nieuws. :) Alleen jammer dat de subteams (nog) niet werken.

Nouja, nu moet ik extra mijn best doen om iedereen naar mijn stats-pagina te lokken. >:) Laten we het gezonde concurrentie noemen. :Y)

Maar mensen: wat gaan we hard bij Rosetta! Er komen steeds meer mensen mee grazen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 00:01:
[...]

super, bedankt!!!

P-M 760: vroeger:
1715 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
3588 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

nu:
1722 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
5449 integer MIPS (Dhrystone) per CPU
M'n XP2800+ (Barton) @ 2360MHz had eerst :

Measured floating point speed 2187.6 million ops/sec
Measured integer speed 3685.84 million ops/sec

Na installeren van optimized client het volgende :

Measured floating point speed 1742.19 million ops/sec
Measured integer speed 6455.25 million ops/sec

Welke van de twee speeds is nu belangrijker ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ik heb alweer een paar verbeteringetjes aan de stats gemaakt. :)
Zo doen de pijltjes als je in een team kijkt het nu goed. Verder doen de pijltjes het nu ook goed als je stats van een bepaalde datum anders dan vandaag bekijkt.
Ook heb ik heb hem zo gemaakt dat hij voor het updaten eerst controleerd of de stats wel veranderd zijn, en ze pas update als er ook echt nieuwe stats zijn. Zo is dat 'last update' onderaan de pagina ook ergens goed voor. ;) Ik draai het eerst ff op m'n eigen pc, om te kijken of 't wel goed werkt, later upload ik 't wel.

Bij DPCH staat er altijd eerst de positie, dan de score van de daily, dan de naam en daar achter de overall score. Daar staat tussen haakjes altijd achter wat de positie in de overall is. Die heb ik er niet bij staan, omdat ik dat zelf niet zo boeiend vind. Ik kan het er echter wel gewoon bij zetten, geen enkel probleem. Wat vinden jullie? Wel of niet? :)

[ Voor 4% gewijzigd door squeez op 11-11-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
squeez schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:33:
Bij DPCH staat er altijd eerst de positie, dan de score van de daily, dan de naam en daar achter de overall score. Daar staat tussen haakjes altijd achter wat de positie in de overall is. Die heb ik er niet bij staan, omdat ik dat zelf niet zo boeiend vind. Ik kan het er echter wel gewoon bij zetten, geen enkel probleem. Wat vinden jullie? Wel of niet? :)
Ik vind het persoonlijk wel mooi erbij. Als je dit toevoegt zijn je stats wel gelijk DPCH geschikt, mocht dit een ondersteund project worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:56:
Welke van de twee speeds in nu belangrijker ?
Geen idee. Je kan de code eens doorspitten in Visual Studio .Net :P
Maar als je denkt dat je benchmark te laag is (kan als er nog vanalles anders draaide) dan kan je de benchmark gewoon opnieuw runnen. Ofwel vanuit de manager, ofwel boinc afsluiten (+ alle andere resource vreters) en vanop de command-line: boinc.exe -run_cpu_benchmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 20:49

Pyrus

Hardknock life

Ik heb alweer een paar verbeteringetjes aan de stats gemaakt. :)
Zo doen [url=http://localhost/rosetta/teams.php?name=%20Cureseekers&date=2005-11-11]de pijltjes[/url] als je in een team kijkt het nu goed. Verder doen de pijltjes het nu ook goed als je stats van een bepaalde datum anders dan vandaag bekijkt.
Ook heb ik heb hem zo gemaakt dat hij voor het updaten eerst controleerd of de stats wel veranderd zijn, en ze pas update als er ook echt nieuwe stats zijn. Zo is dat 'last update' onderaan de pagina ook ergens goed voor. ;) Ik draai het eerst ff op m'n eigen pc, om te kijken of 't wel goed werkt, later upload ik 't wel.

Psst naar localhost linken is niet zo handig, dan krijg ik een 404 van m'n eigen server :+
deze link werkt beter ;)

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Pyrus schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:42:
[...]

Psst naar localhost linken is niet zo handig, dan krijg ik een 404 van m'n eigen server :+
deze link werkt beter ;)
Had ik ook al gezien. Een beetje dom ja. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, anders gebruikt die client van rosetta ff 64mb geheugen, opzich vrij veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 23:08
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 16:17:
hmmm, anders gebruikt die client van rosetta ff 64mb geheugen, opzich vrij veel!
DPAD gebruikt soms bijna 2x zoveel :') dus valt opzich nog best wel mee die 64MB

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39

mcB

...

WEL :)

Voor de mensen/teams die in de overall top 30 staan maakt het waarschijnlijk niet heel veel uit. Voor de personen die buiten die groep vallen is het wel erg leuk en handig om te zien waar ze staan. Dat scheelt weer een hoop zoekwerk om te kijken wat het effect van zijn/hun mooie flush was.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ok, toegevoegd! :)
Nou zit ik nog met een kwestie: nu staat bij de daily het percentage van de daily achter de overall score. Is dit niet enigsinds verwarrend? :? Of zijn jullie allemaal slim genoeg om je te realiseren dat dat bij de daily hoort? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De optimized client voor m'n XP2800+@2360MHz levert ECHT veel meer credits op :Y) >:)

Voorheen : 3,693.19 seconden met als resultaat 12.55 credits is 12.23/uur.

Daarna : 2,672.91 seconden met als rsultaat 12.68 credits is 17.08/uur !!!!!!!!!!!!!!!

Betekent een verbetering van ruim 39% })

Zijn er meer koetjes welke een dergelijke verbetering vertonen :?

Zal nog een paar jobs checken om zeker te zijn, maar als het klopt even meer besmetten met die optimized >:)

UPDATE :

De volgende job leverde ook 17.08/uur op dus neem aan dat het juist is :*)

Leuk om te weten 8)

EDIT 2 : M'n Cellie800@992 levert 11% meer ;(

Toch mooi meegenomen B)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow, nette start hier zeg o_O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:38:
mijn eerste ongeldige WU is ook een feit, ondanks het feit dat de computer niet OC'ed is krijg ik toch een error :'(

2005-11-10 12:12:19 [---] Suspending computation and network activity - running CPU benchmarks
2005-11-10 12:12:19 [rosetta@home] Pausing result 1n0u__abrelaxmode_random_gauss_bab_fix_bb_jitter03_79158_0 (removed from memory)
2005-11-10 12:12:20 [rosetta@home] Unrecoverable error for result 1n0u__abrelaxmode_random_gauss_bab_fix_bb_jitter03_79158_0 ( - exit code -1073741819 (0xc0000005))
2005-11-10 12:12:20 [---] request_reschedule_cpus: process exited

http://boinc.bakerlab.org...sult.php?resultid=1701313

hopelijk is de volgende wel geldig... :/
Hier hetzelfde:
11-11-2005 15:37:49|rosetta@home|Unrecoverable error for result 1hz7A_abrelaxmode_random_gauss_fix_bb_jitter03_84248_0 ( - exit code -1073741819 (0xc0000005))
Ik denk eerder een bug in de client, geen hardware issue.

Go DPC@Rosetta, go }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 18:15:
[...]

Hier hetzelfde:

[...]

Ik denk eerder een bug in de client, geen hardware issue.

Go DPC@Rosetta, go }:O
Misschien heb je iets aan dit draadje http://boinc.bakerlab.org/rosetta/forum_thread.php?id=347 ;)

Het weekend de top 20 in :? })

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe nu voor de helft hier mee onder het team fokschaap :*)
En voor de helft bij f@h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nog wat(andere) error's gehad(voor de geinteresseerden: check mijn WU's), maar ik denk dat het eerder ligt aan de windows installatie die wat verneukt is(te pas en te onpas blauwe schermen zelfs als de computer idle is) :X 8)7
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:03:
De optimized client voor m'n XP2800+@2360MHz levert ECHT veel meer credits op :Y) >:)

Voorheen : 3,693.19 seconden met als resultaat 12.55 credits is 12.23/uur.

Daarna : 2,672.91 seconden met als rsultaat 12.68 credits is 17.08/uur !!!!!!!!!!!!!!!

Betekent een verbetering van ruim 39% })

Zal nog een paar jobs checken om zeker te zijn, maar als het klopt even meer besmetten met die optimized >:)

UPDATE :

De volgende job leverde ook 17.08/uur op dus neem aan dat het juist is :*)

Leuk om te weten 8)
Enorm leuk! })

Op de ene computer(P4-2.6) ging ik van 9.11/uur naar 14.19/uur (+56%) terwijl de som van Whetstone en drystone 68% steeg(van 4054 naar 6812)

Op de andere computer(P-M 760) stegen mijn credits van 11.03/uur naar 14.90/uur (+35%), de som van floating point speed en integer speed gingen van 5303 naar 7171 (+35%)

Lang leve de stats ;)

Iemand enig idee hoe ze aan die credits/uur komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:06:
Ik doe nu voor de helft hier mee onder het team fokschaap :*)
En voor de helft bij f@h
Komen de andere schaapjes ook hierheen? O-) O+
Toon eens wat beestjes met een wollige vacht tegen een beestje met een lekker zacht wild velletje kunnen doen!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:14:
[...]

Komen de andere schaapjes ook hierheen? O-) O+
Toon eens wat beestjes met een wollige vacht tegen een beestje met een lekker zacht wild velletje kunnen doen!!! })
Tot nu toe zijn we pas met 2 schaapjes (als ik me niet vergis). Een derde is op komst, en de rest is allemaal naar de f@h weide gesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 17:03:
Bij mij allemaal .... ;)
Onder linux is het verschil nog een heel pak meer dan 39%, eerder iets van 70 à 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:12:
Iemand enig idee hoe ze aan die credits/uur komen?
Ik heb daar een high tech tooltje voor, 't heet Excel ofzoiets :+ Via "your account" naar "view computers" en dan per koe klikken op het getal achter "results". Daarna moeizaam per 20 scrollen naar de recentste die werd ingeleverd. En dan de magie :)
code:
1
granted credit x 3600 / CPU time (sec) = credit/hour

Er wel rekening mee houden dat je het resultaat voor een HT maal 2 doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:56:
[...]

Ik heb daar een high tech tooltje voor, 't heet Excel ofzoiets :+ Via "your account" naar "view computers" en dan per koe klikken op het getal achter "results". Daarna moeizaam per 20 scrollen naar de recentste die werd ingeleverd. En dan de magie :)
code:
1
granted credit x 3600 / CPU time (sec) = credit/hour

Er wel rekening mee houden dat je het resultaat voor een HT maal 2 doet.
Had ik ook al door ;) (zo heb ik mijn 14.19/u uitgerekend)
Ik bedoelde eigenlijk op basis van de benchmarks die gedraaid worden bij het starten...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 00:28

Tootoo

Folding extremist

Zonde dat we alweer bijna de knights hebben ingehaald :P

Folding@home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Ja jammer he, zo valt er weer niks te taunten

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dan zou ik het doen nu het nog kan :P

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:56:
Measured floating point speed 1742.19 million ops/sec
Measured integer speed 6455.25 million ops/sec

Welke van de twee speeds is nu belangrijker ?
Al "iets" meer idee intussen ;) Nadeel is wel dat ik intussen scheel kijk van het C-code uitvlooien :|

Whetstone (floats, fpops) en Dhrystone (integers, iops) tellen voor exact evenveel mee in het bepalen
van de benchmark. 't Is te zeggen, het gemiddelde van die 2 is bepalend.
Voor de liefhebbers :) (COBBLESTONE_FACTOR = 100)
code:
1
2
3
4
5
static void compute_credit_rating(HOST& host) {
    host.credit_per_cpu_sec =
        (fabs(host.p_fpops)/1e9 + fabs(host.p_iops)/1e9)
        * COBBLESTONE_FACTOR / (2 * SECONDS_PER_DAY);
}

Volgens de officiele Boinc info is:
claimed credit = CPU time x the CPU benchmarks
Dus zou je je benchmark moeten kunnen afleiden uit de credit die je krijgt voor het aantal sekonden.
Klopt dat met de C code hierboven ?

Een van mijn machientjes heeft volgende benchmarks (zie je client_state.xml file):
fpops = 1659377474
iops = 2984513284
(fpops/1e9 + iops/1e9) * 100 / (2 * 86400) = 0,002687

Een van de resultaten van dezelfde pc is 12.32 credits in 4582.84 sekonden:
12.32 / 4,582.84 = 0.0026887

De rekening klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:48:
[...]

Bij mij allemaal .... ;)
Onder linux is het verschil nog een heel pak meer dan 39%, eerder iets van 70 à 80%.
Maar wat is dan het aantal credits/uur onder Linux op een vergelijkbare pc (XP2800+)?
Dan weet ik of het de moeite loont om Linux of BSD te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 01:10:
Maar wat is dan het aantal credits/uur onder Linux op een vergelijkbare pc (XP2800+)?
Dan weet ik of het de moeite loont om Linux of BSD te installen.
Dual-boot en proberen?
Voor zover ik het ervaar (enkel Intels) is er weinig verschil tussen windows en linux op voorwaarde dat je een geoptimaliseerde boinc client draait. Optimalisatie is op linux iets makkelijker wegens doorgaans compiler aanwezig. Op windows heb je al een visual studio of iets dergelijks nodig. Of je vertrouwt op voorgebakken clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De scores zien er goed uit _/-\o_

Nu vandaag eerst maar eens die klepels (?) en die belgische boerderij voorbij en ons in de top 20 nestelen })

Daarna zien of we in de slipstream van XPC de top 3 binnen kunnen schuiven >:)

EDIT : De eerste 80.000 zijn binnen _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
bron: boincstats
datumposdailytotaal
2005-11-12 (bakerlab)2223,14987,729
2005-11-122216,03680,616
2005-11-112917,46164,580
2005-11-103215,45347,119
2005-11-094110,61631,666
2005-11-08537,10621,049
2005-11-07635,01813,943
2005-11-06842,4238,925
2005-11-051021,5706,502
2005-11-041161,0254,932
2005-11-031284133,908
2005-11-021313393,495
2005-11-011342443,155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Jongens, de Sint is vandaag niet de enige die kadootjes komt brengen, ik heb ook 'n leuke verrassing voor jullie :) :

Afbeeldingslocatie: http://img373.imageshack.us/img373/1052/teamstats6oz.th.gif
Let ook even op DPC in de overall

Het enige nadeel is omdat er zoveel teams zijn, de tijd die nodig is om alles te parsen behoorlijk is toegenomen. Hij heeft er nu op mijn pc ongeveer 1 minuut en 15 seconden voor nodig (ik maak het er zelf ook wel een beetje naar met dat procenten uitrekenen 8)7 ). Dat kan beter, dus ik zal me er vanmiddag nog even op toeleggen om het script wat efficienter te maken.

Hebben jullie trouwens al gezien dat hij nu alleen update als de stats ook echt veranderd zijn en dat de subteams nu helemaal werken? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door squeez op 12-11-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

squeez schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:54:
Jongens, de Sint is vandaag niet de enige die kadootjes komt brengen, ik heb ook 'n leuke verrassing voor jullie :) :

[afbeelding]
Let ook even op DPC in de overall

Het enige nadeel is omdat er zoveel teams zijn, de tijd die nodig is om alles te parsen behoorlijk is toegenomen. Hij heeft er nu op mijn pc ongeveer 1 minuut en 15 seconden voor nodig (ik maak het er zelf ook wel een beetje naar met dat procenten uitrekenen 8)7 ). Dat kan beter, dus ik zal me er vanmiddag nog even op toeleggen om het script wat efficienter te maken.

Hebben jullie trouwens al gezien dat hij nu alleen update als de stats ook echt veranderd zijn en dat de subteams nu helemaal werken? ;)
Yes, net gemerkt dat de site eerder was geupdate dan ik had verwacht :*)
Mooi werk _/-\o_
Als je zo doorgaat kan deze gebruikt worden voor DPCH >:) >:) >:)

Staat nu bij mij bovenaan :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
squeez schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:54:
Het enige nadeel is omdat er zoveel teams zijn, de tijd die nodig is om alles te parsen behoorlijk is toegenomen. Hij heeft er nu op mijn pc ongeveer 1 minuut en 15 seconden voor nodig (ik maak het er zelf ook wel een beetje naar met dat procenten uitrekenen 8)7 ).
Knap ! ;)
Ik vermoed dat je eerst alle teams parst en daarna hun percentage van het totaal berekent?
Hint: haal het totaal uit de tables.xml, dat rekent een stuk makkelijker en sneller :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
ColdRain schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:18:
[...]

Knap ! ;)
Ik vermoed dat je eerst alle teams parst en daarna hun percentage van het totaal berekent?
Hint: haal het totaal uit de tables.xml, dat rekent een stuk makkelijker en sneller :P
Ja klopt, maar 't meeste verschil zit in 't optimaliseren van de database. Ik was vandaag ook al even bezig geweest met de andere tabellen, dat scheelde ook al 20% opslagruimte. :)

Edit: OMG, ik was vergeten indexen toe te voegen aan de nieuwe tabel! |:( Nu parst hij de hele reutemeteut in 14 seconden! :P
Ik zal 'm direct ff uploaden. ;)

Edit2: Klaar! Op naar de 'When do we get them' stats! :)

[ Voor 23% gewijzigd door squeez op 12-11-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Nieuwtje van Kel, een mod bij RaH:

I don't know if it is a secret or not but I'll tell you that we've only recently found out that our group, as part of a large collaborative effort, recieved funding for a multi-year research effort on HIV by the Gates Foundation. Our group will be doing large scale studies, designing and testing things, prior to the experimentalist hitting the lab bench. You'll have to ask DB and/or the scientists for more details on this or the other questions...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
squeez schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:31:
Klaar! Op naar de 'When do we get them' stats! :)
Knappe stats _/-\o_
Hey squeez, hoog tijd om die link aan je sig toe te voegen, zodat mensen 'em kunnen vinden ;)
Goh, zal ik 'em hier nog eens spammen? >:)
http://stats.wilc0.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

squeez schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:31:
[...]

Ja klopt, maar 't meeste verschil zit in 't optimaliseren van de database. Ik was vandaag ook al even bezig geweest met de andere tabellen, dat scheelde ook al 20% opslagruimte. :)

Edit: OMG, ik was vergeten indexen toe te voegen aan de nieuwe tabel! |:( Nu parst hij de hele reutemeteut in 14 seconden! :P
Ik zal 'm direct ff uploaden. ;)

Edit2: Klaar! Op naar de 'When do we get them' stats! :)
Mooie stats hoor!

Misschien een tip, kweet niet of het makkelijk te realiseren is maar ik persoonlijk vind het volgende wel fijn; puntjes in de duizendtallen, en komma's na de tienden/honderdsten, dat maakt het imho net wat overzichtelijker.

Maar echt goed bezig met die stats, vind ze echt geweldig! :D _/-\o_

en DPC natuurlijk 4 plaatsen gestegen vandaag, das altijd goed! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 09:07
Mooie stats squeez _/-\o_
DPC stijgt vandaag lekker bij dit project . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 16:55:
[...]Misschien een tip, kweet niet of het makkelijk te realiseren is maar ik persoonlijk vind het volgende wel fijn; puntjes in de duizendtallen, en komma's na de tienden/honderdsten, dat maakt het imho net wat overzichtelijker.
Done. :)
Nouwja, alleen de frontpage dan. Rest komt later nog wel een keer aan de beurt.

[ Voor 13% gewijzigd door squeez op 12-11-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@squeez... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
En na de teamstats kon dit natuurlijk niet uitblijven: When do we get them stats! >:)

Ja, natuurlijk heb ik ook When do they get us stats, maar er is in geen velden of wegen een team te bekennen dat ons achterna zit, dus die is helemaal leeg! >:)
Let wel op: Deze stats zijn gebasseerd op één dag. Gemiddeldes worden genomen over een periode van 7 dagen, dus hoe langer we wachten, des te betrouwbaarder ze worden. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door squeez op 12-11-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
squeez schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:16:
En na de teamstats kon dit natuurlijk niet uitblijven: When do we get them stats! >:)

Ja, natuurlijk heb ik ook When do they get us stats, maar er in velden of wegen geen team te bekennen dat ons achterna zit, dus die is helemaal leeg! >:)
Let wel op: Deze stats zijn gebasseerd op één dag. Gemiddeldes worden genomen over een periode van 7 dagen, dus hoe langer we wachten, des te acurater ze worden. ;)
Ik moet nu toch wel zeggen: _/-\o_ Hulde voor Squeez _/-\o_ Je stampt die stats echt zo uit de grond, heel mooi werk! Zien er ook leuk uit, met die procenten enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Nu jullie toch allemaal zo tevreden over mij zijn moeten we het ook maar eens over een vergoeding hebben. :P

Hint: ik heb nog €15,- nodig om draaitafels te kopen en m'n loon komt pas volgende maand. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
squeez schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:32:
Nu jullie toch allemaal zo tevreden over mij zijn moeten we het ook maar eens over een vergoeding hebben. :P
Nah ... officieel ben ik ook statsbakker ... brengt nix op man ....je doet 't voor de eer, of je doet 't niet :P
... k'vin wél dat je nu dringend je 'badge' als DPC stats-bakker moet krijgen ... crew ??? ... mocht er een quotum gelden dan mag je de mijne hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Hulde aan alle Rosettakoetjes hier, we zijn met DPC de top 20 binnengestormd ! _/-\o_
Enorme prestatie, in een week tijd meer dan 60 plekken in de overall gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
ColdRain schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:32:
Nah ... officieel ben ik ook statsbakker ... brengt nix op man ....
Verdorie, ben ik er weer in getrapt. :P
je doet 't voor de eer, of je doet 't niet :P
... k'vin wél dat je nu dringend je 'badge' als DPC stats-bakker moet krijgen ... crew ??? ... mocht er een quotum gelden dan mag je de mijne hebben ;)
Je hebt gelijk, we doen 't voor de eer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondor
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:48
Henk007 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:35:
Enorme prestatie, in een week tijd meer dan 60 plekken in de overall gestegen.
Lijkt mij leuk om te zien:
http://www.boincsynergy.c...php?project=rah&teamid=78
Afbeeldingslocatie: http://www.boincsynergy.com/stats/graph-teams.php?project=rah&teamid=78

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuke stats squeez, maar volgens mij kloppen die inhaalstats voor geen meter. Op een of twee dagen gebaseerd maakt niks uit, want veel vreemds is er toen niet gebeurd. Maar als we op heel veel teams met 20k/dag inlopen, geloof ik niet dat het zo langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 00:15:
leuke stats squeez, maar volgens mij kloppen die inhaalstats voor geen meter. Op een of twee dagen gebaseerd maakt niks uit, want veel vreemds is er toen niet gebeurd. Maar als we op heel veel teams met 20k/dag inlopen, geloof ik niet dat het zo langzaam gaat.
Gemiddelde over 7 dagen, gebaseerd op 1 dag. Dus we hebben geen verleden. Dwz. 20k:7=2,9k
Dat is bij de anderen natuurlijk ook, maar het verschil in productie is daardoor factor 7 te klein. Maar morgen gaat het alweer een stuk sneller :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Precies zoals La Muis het zegt. Kijk maar: gister zou het nog 14358 dagen duren om Housing and Food Services in te halen, vandaag is dat aantal nog maar 7347. :)
Hij had trouwens gisteren wel goed voorspel dat het nog maar één dag zou duren voordat we Belgian MoOo Farm in zouden halen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 01:48:
[...]

Gemiddelde over 7 dagen, gebaseerd op 1 dag. Dus we hebben geen verleden. Dwz. 20k:7=2,9k
Dat is bij de anderen natuurlijk ook, maar het verschil in productie is daardoor factor 7 te klein. Maar morgen gaat het alweer een stuk sneller :)
ah zo snap ik het, ik had niet door dat hij ook bij 1 dag de scores door 7 zou delen. excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Rosetta is bij ook gestart en meteen heb ik al een foutmelding te pakken. Volgens Boincview is het deze : error 164 - (0xFFFFFF5C) en ik heb het volgende gegoogled. De laatst gegeven mogelijkheid gaat iig bij mij niet op ;)
quote: Paul D. Buck
BOINC » BOINC Messages
***UNHANDLED EXCEPTION**** Reason: Access Violation (0xc0000005) at address "{address}" read attempt to address "{address}"

Message Type: Error

Actually, we geeks call this a "Fatal Error", this means that the whole world comes to an end …

This error can be the result of a programming error in the code for:

1. The BOINC Manager
2. The Science Applications
3. Any other program running on the computer
4. The Operating System

On the other hand, it could be because it is Tuesday.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 13:53:
[...]

ah zo snap ik het, ik had niet door dat hij ook bij 1 dag de scores door 7 zou delen. excuus.
Ik heb 'm nu maar zo aangepast dat hij deelt door het aantal dagen waar hij informatie van heeft. Want anders hebben we dat gedoe iedere keer als er een subteam bij komt, want ik heb nu ook when do you get them's bij de subteams. :)
Enneh, wat is dat nou? Een megaflush lijstje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-08 09:07
Bij mij draait Rosetta zonder problemen op meerdere PC's, onder 2000 en XP.

Welk Operating System gebruik je ? Zijn er geen andere programma's actief die conflicten geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
squeez schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:07:
[...]

Ik heb 'm nu maar zo aangepast dat hij deelt door het aantal dagen waar hij informatie van heeft. Want anders hebben we dat gedoe iedere keer als er een subteam bij komt, want ik heb nu ook when do you get them's bij de subteams. :)
Enneh, wat is dat nou? Een megaflush lijstje? ;)
Als je wilt dat jouw stats op GoT gepost gaan worden dan moet je de code aanpassen. Kijk maar eens bij de andere statsbakkers hoe hun code eruit ziet. Volgens mij gaat het met die van jou op deze manier niet lukken succes :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Net even de stats getest op GoT en de broncode is op dit moment niet postbaar, er mogen bijv. geen newlines in zitten

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarkB schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:09:[...]
Als je wilt dat jouw stats op GoT gepost gaan worden dan moet je de code aanpassen. Kijk maar eens bij de andere statsbakkers hoe hun code eruit ziet. Volgens mij gaat het met die van jou op deze manier niet lukken succes :)
inderdaad... volgens mij krijg je op deze manier straks een lijst waarin 20 keer hetzelfde team bovenaan staat (van alle teams alleen de hoogste daily score erin zetten dus). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
MarkB schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:09:
[...]

Wie zijn er iets over op GoT posten dan? Laten we eerst maar even afwachten of Rosetta@Home een officieel DPC project wordt (dat werd de 20ste toch besproken?), dan kan ik altijd nog wel een GoT versie maken. Zo veel werk is dat nou ook weer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Pim. schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:17:
Net even de stats getest op GoT en de broncode is op dit moment niet postbaar, er mogen bijv. geen newlines in zitten
Djeez ... wat zijn we behulpzaam |:(
Je kan squeez misschien uitnodigen naar / toegang geven tot forum 5 op FDO. :/
squeez schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:19:
Wie zijn er iets over op GoT posten dan? Laten we eerst maar even afwachten of Rosetta@Home een officieel DPC project wordt (dat werd de 20ste toch besproken?), dan kan ik altijd nog wel een GoT versie maken. Zo veel werk is dat nou ook weer niet. :)
Klopt, echt veel werk is dat niet.
Een voorbeeld van "postbare" stats vindt je op http://seti.keyserver.org/seti_dpch.html onderaan ;)
Je kan het style blok gewoon overnemen, die werd een hele tijd geleden zo afgesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

m_p_g schreef op zondag 13 november 2005 @ 15:10:
Bij mij draait Rosetta zonder problemen op meerdere PC's, onder 2000 en XP.
Welk Operating System gebruik je ? Zijn er geen andere programma's actief die conflicten geven ?
Het was geen probleem waar ik zelf niet uitkom maar ik verwacht niet dat ik de enige ben. Vandaar dat ik het even mededeel.

Het is de eerste en enige tot nu toe, maar ik draai nog maar een dag ;)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien licht offtopic, maar..
Dit is dus een leerboekvoorbeeld van overgecoordineerd. Een van de redenen dat DPC niet echt actief te noemen is wat betreft informatie en ontwikkelingen. Het is voornamelijk een computer die wat staat te stampen. Overduidelijk heeft niemand er problemen mee dat rosetta een project van dpc wordt, waarom dan nog geen stats in /5? Er wordt om geschreeuwd, de crew heeft te kennen gegeven dat het project okay was, maar er moet persee op de crewmeet gewacht worden? Het lijkt de upc wel. (zie SG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
DPC staat intussen al op plaats 18 wereldwijd }:O
Straks of morgen springen we ook over boinc.be en dan staan we 't hoogst van de benelux :9
Een weekje later duiken we de top-10 binnen als grootste Europees team })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

ColdRain schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:14:
[...]

Djeez ... wat zijn we behulpzaam |:(
Ik hier alleen ff test op verzoek dus het mag zonder de icoontjes
Je kan squeez misschien uitnodigen naar / toegang geven tot forum 5 op FDO. :/
Ik heb daar niets te vertellen maar de crew kan/zal dat vast wel doen als hij dat vraagt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:25:
Misschien licht offtopic, maar..
Dit is dus een leerboekvoorbeeld van overgecoordineerd. Een van de redenen dat DPC niet echt actief te noemen is wat betreft informatie en ontwikkelingen. Het is voornamelijk een computer die wat staat te stampen. Overduidelijk heeft niemand er problemen mee dat rosetta een project van dpc wordt, waarom dan nog geen stats in /5? Er wordt om geschreeuwd, de crew heeft te kennen gegeven dat het project okay was, maar er moet persee op de crewmeet gewacht worden? Het lijkt de upc wel. (zie SG)
Met andere woorden, ik moet 'n GoT-compitible versie van mijn frontpage maken. Nou was er eigenlijk nog een andere reden dat ik het daar wat vroeg voor vond: zoals de titel nogsteeds aangeeft, hij is gewoon nog niet af.
Maargoed, als de frontpage zoals hij nu is voldoende is maak een pagina voor de statsposters. Ik heb even gekeken naar de GoT versie van de Rosetta stats op WDO, en volgens mij zijn dit de blangrijkste veranderingen:
  • Er moeten norm-tags omheen
  • Als stylesheet code wordt gebruikt:
    code:
    1

<script type="text/javascript">var ln = document.createElement('link'); ln.setAttribute('type', 'text/css'); ln.setAttribute('href', 'http://www.dutchpowercows.org/~dpch/dpch.css'); ln.setAttribute('rel', 'stylesheet'); document.getElementsByTagName('head').item(0).appendChild(ln);</script>
  • Alle enters moeten foetsie
En natuurlijk nog wat practische dingen zoals geen troep (titel, todo) er omheen, url's en links naar plaatjes volledig maken, datum vermelden in de titels en natuurlijk standaard de pagina van gisteren pakken.
Heb ik het zo bij het juiste eind?
Pim. schreef op zondag 13 november 2005 @ 19:11:
Ik heb daar niets te vertellen maar de crew kan/zal dat vast wel doen als hij dat vraagt :|
En waar moet ik dan naar vragen? Het is mij niet duidelijk hoor. :?

[ Voor 4% gewijzigd door squeez op 13-11-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-11-2022

Str1ngS

Boe!

* Str1ngS meld zich aan onder Grutte Pier (wa oars :p)
khoop dak een beetje met jullie bij kan benen, tis namelijk me 1e deelname aan een DC project :o
(zal wel moeten lukken met 4 pc's :o)

TnI 4 Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Str1ngS schreef op zondag 13 november 2005 @ 22:59:
/me meld zich aan onder Grutte Pier (wa oars :p)
khoop dak een beetje met jullie bij kan benen, tis namelijk me 1e deelname aan een DC project :o
(zal wel moeten lukken met 4 pc's :o)
Sjips, weer een die me straks voorbij gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Mensen die wat berichten missen kunnen ze makkelijk vinden, die staan in [rml][ Discussie] Functioneren van de DPC-crew[/rml]

Dan kan hier weer over Rosetta gesproken worden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Pim. op 14-11-2005 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Pim. schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:11:
Mensen die wat berichten missen kunnen ze makkelijk vinden, die staan in [rml][ Discussie] Functioneren van de DPC-crew[/rml]
Ik protesteer MET KLEM tegen deze ongehoorde mod ingreep. De discussie die aan de gang was had enkel te maken met het recente fenomeen Rosetta@Home en de manier waarop de DPC crew daarmee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

@mab op dit topic "schoon" te houden verwijs ik naar mijn laatste post is dat andere discussie topic

[ Voor 8% gewijzigd door DPCquatar op 14-11-2005 00:45 ]

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Wederom zijn twee posts naar de draad: [rml][ Discussie] Functioneren van de DPC-crew[/rml] gegaan, simpelweg omdat daar de sicussie thuis hoort.
Het is een discussie over een besluit wat de DPC crew heeft genomen (het overleggen van Rosetta op een meet), de discussie gaat niet over Rosetta inhoudelijk.
ColdRain schreef op maandag 14 november 2005 @ 00:19:
[...]

Ik protesteer MET KLEM tegen deze ongehoorde mod ingreep. De discussie die aan de gang was had enkel te maken met het recente fenomeen Rosetta@Home en de manier waarop de DPC crew daarmee omgaat.
Om nog eensmaal duidelijk te zijn:

Zoals een paar posts hierboven ben ik geen DPC crew maar GoT crew, niet te verwarren. Ik heb hierboven uitgelegd waarom ik de posts verplaatst heb, mocht je dat een probleem vinden dan kan je met je klacht bij het doktersteam terecht, met als note dat dit team alleen problemen oppakt waarbij in onderling overleg getracht is de verschillen in mening op te lossen.

Verdere discussie is voor iedereen mogelijk via icq/msn/irc/mail/rookwolken/telepatisch.
Gaan we hier weer over een project praten wat volgens mij best LEUK is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Op een P3 540Mhz
Standaard linux client
[---] 272 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
[---] 476 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Home-compiled linux client
[---] 364 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
[---] 733 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Home-compiled linux client met nog agressievere flags
[---] 487 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
[---] 738 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Getting there... straks even de wat minder stabiele versies van GCC proberen om te kijken of we nog verder kunnen :D
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste