Rosetta@Home

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:06
ColdRain schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:02:
[...]
DPC staat nu met +- 4.5k op plaats 118 en we stijgen snel :9
ColdRain schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:20:
[...]
Mee dankzij versterking van La Muis, Team_Kwakende_kip0Quatar en Nagy heeft DPC nu 6,694.83 credits en is daarmee de Rosetta@Home Top 100 ingedoken !! }) }:O
DPC staat inmiddels al op plaats 84 ! >:)
Veel kans dat we vandaag nog door de 10K schieten :)

Volgens de boinc.dk stats is er zelfs geen enkel team dat ons dreigt in te halen :z :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Gaat zeker de goeie kant op :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Sta me toe om even wat meer uitleg te geven.
Rosetta is een DC project (uiteraard O-) ) dat medische berekeningen maakt tegen allerlei ziektes.

Het spijtige van dit ptoject is dat het niet zo heel gemakkelijk uit te leggen is hoe het juist werkt.
Rosetta en Predictor (werken beide via het BOINC platform) zijn 2 projecten die zeer dicht bij elkaar liggen.
Echter IMHO is Rosetta net ietsje beter. (performanter, meer kans op daadwerkelijke resultaten, ...)
Ook de support van de verantwoordelijke op diverse fora is op het moment zeer goed te noemen (ook support en communicatie is IMHO belangrijk)

Voor diegene die wat leesvoer willen hierover:
Homepage: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/
Recente artikels: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/rah_articles.php
Uitleg over het project: http://www.hhmi.org/research/investigators/bakerd.html
Vergelijking tussen Predictor & Rosetta: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/forum_thread.php?id=7.#526 (andere posts in deze thread zijn ook interessant; David Baker is de verantwoordelijke)

[ Voor 1% gewijzigd door Kristof op 06-11-2005 14:11 . Reden: tnx coldrain! Was idd een zetfoutje :) ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Dit doet me goed een Rosetta topic, wordt dit een beetje een vast topic om met elkaar bij te kunnen praten of is daar een ander forum voor? Coldrain?

btw mooie stijgende lijn in die stats!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Ik heb ook wat meer vertrouwen in het wetenschappelijk nut van P@h dan R@h, maar dat komt met name, omdat de organisatie van R@h nog niet veel meegedeeld heeft over wie of wat ze zijn, en wat er met de resultaten gedaan wordt.
Ergens is dat ook wel logisch, want het project loopt nog geen 2 maanden.

Het is dus een mooi moment om te starten, aangezien de verschillen tussen de teams nog niet zo groot zijn (en dat verklaart meteen de snelle stijging van DPC).

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
-- knip -- Kristof weet waarom :)
De support bij R@H is uitstekend.
Bovendien is een groot aantal van de "die-hard" FaDders al over naar Rosetta, inclusief een FaD forum moderator (Vester).

[ Voor 75% gewijzigd door ColdRain op 06-11-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Dit topic gelezen hebbende wil ik ook weer eens wat gaan DC-en. Boinc client gedownload, account aangemaakt bij Rosetta, DPC gejoined }:O , client gestart, krijg ik geen job toegestuurd, omdat ik te weinig diskruimte vrij zou hebben. Ik heb NB 17 GB vrij op de schijf waar de client staat.
2005-11-06 14:06:50 [rosetta@home] Sending scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi
2005-11-06 14:06:50 [rosetta@home] Reason: To fetch work
2005-11-06 14:06:50 [rosetta@home] Requesting 8640 seconds of new work
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Scheduler request to http://boinc.bakerlab.org/rosetta_cgi/cgi succeeded
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Message from server: No work sent
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Message from server: (there was work but you don't have enough disk space allocated)
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Message from server: Not enough disk space (only 100.0 MB free for BOINC). Review preferences for minimum disk free space allowed.
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] No work from project
2005-11-06 14:07:00 [rosetta@home] Deferring communication with project for 23 hours, 59 minutes, and 55 seconds
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Message from server: No work sent
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Message from server: (there was work but you don't have enough disk space allocated)
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] Message from server: Not enough disk space (only 100.0 MB free for BOINC). Review preferences for minimum disk free space allowed.
2005-11-06 14:06:55 [rosetta@home] No work from project
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Henk007 op 06-11-2005 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Henk007 schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:13:
Dit topic gelezen hebbende wil ik ook weer eens wat gaan DC-en. Boinc client gedownload, account aangemaakt bij Rosetta, DPC gejoined }:O , client gestart, krijg ik geen job toegestuurd, omdat ik te weinig diskruimte vrij zou hebben. Ik heb NB 17 GB vrij op de schijf waar de client staat.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Kijk eens hier:
Rosetta troubles...
Lijkt me hetzelfde probleem :)

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-08 08:24

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~crack/Zooi/Rosetta.jpg

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rosetta loopt idd heel lekker, ondertussen zijn we de top-80 al binnen geschoten!

Maar ik heb wel nog een vraagje: hoe zorg je ervoor dat er meer dan 1 WU in de wacht staat? kan handig zijn als ik plots zonder internet val...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
ik heb me ook aangemeld om Rosetta 'ns te testen, ik ben er vanuit gegaan dat ik met Team_Gaol~archetta straks bij eventuele stats wel in het goede subteam geplaatst word.

ik lijk alleen nog geen Werk te krijgen, bij de project status staat: Communicatie uitgesteld 23:59:15
iemand een idee?

ah het lijkt op hetzelfde als hier al eerder gezegd is, eerst dat maar 'ns lezen dan :)

ok het lijkt nu te werken :)

[ Voor 21% gewijzigd door archetta op 06-11-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe meer zielen, hoe meer vreugd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:52:
Maar ik heb wel nog een vraagje: hoe zorg je ervoor dat er meer dan 1 WU in de wacht staat? kan handig zijn als ik plots zonder internet val...
Op de preferences webpagina onder "Network usage":
Afbeeldingslocatie: http://www.workingonit.org/rah/rah01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:52:
*knip* Maar ik heb wel nog een vraagje: hoe zorg je ervoor dat er meer dan 1 WU in de wacht staat? kan handig zijn als ik plots zonder internet val...
Bij de General preferences (Your account op Rosetta@home bij de optie: 'Connect to network about every' een langere periode invullen (max 10 dagen). Dan krijg je wu's voor die periode. Let wel op de houdbaarheid van de wu's! :)

Edit: Wat zijn we weer snel _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 16:27 . Reden: te traag met antwoorden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Maar als ik het goed heb, gaat hij pas flushen als alle WUs berekend zijn, niet?
Dus als je voor 10 dagen inlaadt, gaat hij ze pas verzenden nadat de laatste completed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't loopt als een trein ... (maar gelukkig geen NS) :)
Nu alleen nog een statsvirtuoos die mooie en snelle DPC (en subteam)stats wil bakken...

@Kristof... Nee, hij blijft gewoon doorflushen.

Misschien dat er iemand al weet hoe je zou kunnen sparen (afgezien van het wreed losrukken van je utpkabel) en dat hier kan posten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hier draait hij inmiddels ook lekker op één van mijn machines.
Een leuk, nuttig en stabiel project, voorzover ik kan beoordelen tot nu toe. Met enkele tientallen deelnemers erbij kan DPC hier goede zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit FOKschaapje heeft momenteel F@H draaien en als FAD echt afgelopen is denk ik dat ik Rosetta ook eens ga uitproberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 12:22
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:33:
Nu alleen nog een statsvirtuoos die mooie en snelle DPC (en subteam)stats wil bakken...
Rosetta ziet er wel leuk uit. Ons subteam heeft toch 'n nieuw project nodig, sinds FaD er mee op gaat houden. :/

Ik wil opzich wel 'n mooi stats-script schrijven, maar heb 't er de komende weken ff iets te druk voor. Misschien is er iemand anders die het wat sneller zou kunnen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door squeez op 06-11-2005 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Kristof schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:28:
Maar als ik het goed heb, gaat hij pas flushen als alle WUs berekend zijn, niet?
Dus als je voor 10 dagen inlaadt, gaat hij ze pas verzenden nadat de laatste completed is.
Zoals eerder al aangehaald gaat het flushen gewoon door, maar het rapporteren van je credits loopt wel vertraging op. Nu kan je wel manueel rapporteren:
Onder Windows, op de tab "Projecten" Rosetta selecteren (als je meerdere projecten draait), en klikken op "Project bijwerken", of via de command line vanuit de folder waar de client draait:
boinccmd --project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ update
Onder Linux, vanuit de folder waar alles draait:
./boinc_cmd --project http://boinc.bakerlab.org/rosetta/ update
Uiteraard weet een handige tweaker dit in een handomdraai te automatiseren O-)

[ Voor 11% gewijzigd door ColdRain op 06-11-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.free-dc.org/fo...416315ff92&threadid=10166

Wel een uitdaging in het verschiet B)
En misschien iets meer tijd daarvoor O-)
Mocht blijken dat het medisch meer oplevert dan F@H misschien toch een optie :? :7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
DPC al op nummer 51, gaat echt hard ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

archetta schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:29:
DPC al op nummer 51, gaat echt hard ineens
Dat is daily? totaal staan we nog ff op 80/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
die 51e is Daily ja, beetje verkeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 07:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:33:
....
Misschien dat er iemand al weet hoe je zou kunnen sparen (afgezien van het wreed losrukken van je utpkabel) en dat hier kan posten?
Voor spaar advies: alles staat daar ==> BOINC client vragen/antwoorden

Let er wel even op dat de houdbaarheid van de WU's bij diverse projecten verschillend is. Bij Seti is dat 14 dagen, ik dacht dat het bij Einstein 7 of 10 dagen waren. Het kan zijn dat Rosetta weer een andere houdbaarheids-limiet heeft. Let daar dus even op, voordat je een getal insteld.

[ Voor 16% gewijzigd door APClll op 06-11-2005 19:12 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:24:
Mocht blijken dat het medisch meer oplevert dan F@H misschien toch een optie :? :7
Kwil niet bot zijn maar dat gebeurd de komende maanden zeker niet. Folding@home is vrij productief met resultaten en kan op een cpu cappaciteit rekenen waarbij Rosetta een minuscuul atoompje is. Tevens loopt Folding@home al jaren en komt Rosetta net kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb BOINC geïnstalleerd op mn Mac, ben benieuwd of ik het wat ga vinden. Misschien dat het op den duur m'n OGR-verslaving kan vervangen. Tot nu toe ben ik redelijk onder de indruk van BOINC. Vooral de CLI-mogelijkheden vind ik een groot voordeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SandStar schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:13:
[...]

Kwil niet bot zijn maar dat gebeurd de komende maanden zeker niet. Folding@home is vrij productief met resultaten en kan op een cpu cappaciteit rekenen waarbij Rosetta een minuscuul atoompje is. Tevens loopt Folding@home al jaren en komt Rosetta net kijken.
Heb niet het gevoel dat het bot overkomt of je moet zelf onbewust dat gevoel hebben 8)

Het is niet persé de bedoeling dat dat medisch nut nu direkt is, hoewel de looptijd van een projekt mi niets zegt over het nut van een dergelijk projekt, wat al enige tijd loopt, in vergelijking met een ander projekt wat net is begonnen.
Het gaat er bij mij om dat het direkte medisch nut belangrijker is dan het competitie-element en dat men de medische resultaten zsm kan gebruiken om ziekten te bestrijden.
Een aanloop is uiteraard vanzelfsprekend, maar als men nog moet uitzoeken wat men eventueel met de resultaten gaat doen vind ik het nuttiger om ergens anders, waar men weet wat te doen hiermee, te gaan grazen.
Dus nog maar even afwachten wat nu eigenlijk de conclusie wordt betreffende het "nut" van Rosetta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Om nog even terug te komen op mijn voorstel om een DPC stats-site te maken: Ik heb ooit es een ERG BASIC statspagina voor m'n team gemaakt. Omdat ze bij rosetta alles zo netjes in 'n xml .gz bestand hebben gestopt is 't heel makkelijk om het 'stats-rip-script' om te bouwen naar rosetta. Dan hebben we dus 'n DPC stats site voor R@H. Subteam funcionaliteit moet dan ook niet zo moeilijk toe te voegen zijn. Later kan ik of iemand anders er dan nog wel 'n luxe stats-site van bouwen.
Zien jullie hier wat in of kijken jullie net zo lief op een van de andere talloze stats-sites?

Trouwens: is er niet 'n ander DPC-BOINC-stats-script dat we ff heel makkelijk kunnen ombouwen naar Rosetta@home? Zou 'n hoop tijd schelen... ;)

EDIT: Goh, wat zie ik nou. DPC heeft al 'n hele rits statspagina's voor BOINC programma's. Rosetta toevoegen moet toch niet zoveel moeite zijn? :)

Ik heb vanmiddag R@H uit zitten proberen en ik moet zeggen: de client bevalt me wel! :)

[ Voor 15% gewijzigd door squeez op 06-11-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 07:13

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Je bedoelt de lijstjes als de bekende Boincstats, of Boincsynergy?

[edit] te laat...

[ Voor 9% gewijzigd door APClll op 06-11-2005 20:27 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
DPC is door de 10K ! }:O

Even wat misvattingen wegwerken (of een poging daartoe) :)

Geen enkel DC project is er al in geslaagd een cure te vinden voor eender welke ziekte of plaag. Er is de voorbije jaren wel enorm veel vooruitgang geboekt in het onderzoek hoe computers en software modellen kunnen helpen. Hoe meer projecten in die zin, hoe sneller dat onderzoek vordert.

Elk medisch getint DC project heeft zo z'n eigen insteek, en da's maar goed ook. Die diversiteit is de beste garantie op vooruitgang.

Wat is nu Rosetta@Home, hoe past dit project in dat plaatje, wie zit erachter, wat zoeken ze, ... en vooral: waarom zou DPC hier aan meedoen ?

Heel simplistisch gezegd: Rosetta is de naam van een methode om proteinen te vouwen. Die methode wordt ondermeer gebruikt in het Boinc project Rosetta@Home voor 2 gelijktijdige doelen:
- het verbeteren van de methode (het algoritme zeg maar)
- het zoeken naar de laagste energie structuur van synthetische proteinen

Rosetta (de methode) bestaat al vrij lang, Rosetta@Home (de boinc toepassing) is er nog maar recent. Rosetta heeft z'n deugdelijkheid (en superioriteit tov andere vouw methodes) al uitvoerig bewezen. Dat neemt niet weg dat die andere methodes evenzo een bestaansreden hebben, er is immers niet slechts 1 manier om de "500-dimensionele" proteine puzzel te doorgronden.

Rosetta wordt overigens ook gebruikt als de basis software voor Robetta. Robetta is een publiek toegangkelijke server infrastructuur waarop wetenschappers en academici proteine structuren kunnen laten uitrekenen en voorspellen. Het is evident dat verbeteringen aan de Rosetta methode en software, een immense impact hebben op het onderzoek dat academici uitvoeren via de Robetta infrastructuur.

Op dit ogenblik is er nog geen directe (computer) link tussen onderzoek dat gebeurt op de Robetta infrastructuur, en het Rosetta@Home project, maar er zijn wel plannen in die richting:
If there are enough Rosetta@home participants, we also plan to use Rosetta@home to provide computational resources that will reduce the long wait period for structure predictions on the Robetta server and will enable us to add more functionality, such as design and docking, that we currently cannot provide because of limited computing resources. By integrating Robetta and Rosetta@home, volunteers, like you, will not only help our efforts, but will directly help the efforts of scientists from around the world doing critical research on biomedical issues such as cancer, SARS, HIV/AIDS, malaria, and much more.
De redenen waarom ik ben overgestapt op R@H zijn:
  • Find-a-Drug stopt ermee omdat ze hun doel ruimschoots gehaald hebben. Waarom dan nog langer daar crunchen?
  • het project hangt af van een universiteit (UW) en de vooruitgang is vrij beschikbaar voor alle onderzoekers
  • R@H is gebaseerd op een methode die al langer bestaat, die bewezen heeft erg goede resultaten neer te zetten en die bovendien dmv het project voortdurend geperfectioneerd wordt
  • het is een startend project, ik heb een zwak voor underdogs ;à
  • de anderen (F@H, P@H, ...) hebben al een immense user-base, ik wil mijn cpu-cycles spenderen aan het verhogen van de diversiteit :)
edit: hoofdreden vergeten te vermelden ...

[ Voor 3% gewijzigd door ColdRain op 06-11-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
squeez schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:20:
EDIT: Goh, wat zie ik nou. DPC heeft al 'n hele rits statspagina's voor BOINC programma's. Rosetta toevoegen moet toch niet zoveel moeite zijn? :)
Hou ook even rekening met de statsposters :) It's ahellufajob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Om nog even terug te komen op mijn voorstel om een DPC stats-site te maken: Ik heb ooit es een ERG BASIC statspagina voor m'n team gemaakt. Omdat ze bij rosetta alles zo netjes in 'n xml .gz bestand hebben gestopt is 't heel makkelijk om het 'stats-rip-script' om te bouwen naar rosetta. Dan hebben we dus 'n DPC stats site voor R@H. Subteam funcionaliteit moet dan ook niet zo moeilijk toe te voegen zijn. Later kan ik of iemand anders er dan nog wel 'n luxe stats-site van bouwen.
Zien jullie hier wat in of kijken jullie net zo lief op een van de andere talloze stats-sites?

Trouwens: is er niet 'n ander DPC-BOINC-stats-script dat we ff heel makkelijk kunnen ombouwen naar Rosetta@home? Zou 'n hoop tijd schelen... ;)

Ik heb vanmiddag R@H uit zitten proberen en ik moet zeggen: de client bevalt me wel! :)
is deze code misschiens te krijgen, kijken als ik subteamstats kan maken. hoe vaak worden de stats eigenlijk ge-update op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Ik lees wel is wat over geoptimaliseerde clients, is er ook 1 voor rosetta?

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
DPCquatar schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:28:
Ik lees wel is wat over geoptimaliseerde clients, is er ook 1 voor rosetta?
Niet voor Rosetta, wel voor Boinc. En dan specifiek voor linux (of andere ux flavors).
In een geoptimaliseerde setup is de toekenning van credits rechtvaardiger, nu krijgt een linux gebaseerde setup nog altijd veel minder credits dan een op hardware niveau identieke windows setup. Maar Boinc is open source, dus kan je de client zondermeer compileren en dus optimaliseren. Ik ben dit aan 't onderzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen FAD en R@H naast elkaar draaien ?
Dwz, wordt de tijd verdeeld tussen de beide projekten ?
Ik zie FAD wel doorlopen, maar R@H staat stil op het moment dat je even surft oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Twee totaal verschillende DC projecten naast elkaar lijkt me nogal straf :) Ze draaien als het goed is allebei aan dezelfde prioriteit, dus wie gaat het halen?
Twee boinc projecten verdelen de tijd ook niet constant, maar switchen van project om de zoveel tijd en afhankelijk van de resources die je ervoor over hebt.
Dat R@H zou stoppen als je je pc gebruikt heb ik nog niet gemerkt. Het taskmgr icoontje staat altijd in m'n trayicon ruimte, en is eeuwig helgroen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
dat kun je instellen bij je general preferences, daar staat als het moet draaien als je actief bent of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Voor wie zelf de linux boinc client wil optimaliseren, staat in deze draad van de concullegas :) alvast een goeie leiddraad.
Eigen tests op 2 systemen geven een fenomenale verbetering te zien. De benchmarks komen nu plots 1-op-1 gelijk met die van gelijkaardige windows machines })

[ Voor 17% gewijzigd door ColdRain op 06-11-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ColdRain schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:21:
Twee totaal verschillende DC projecten naast elkaar lijkt me nogal straf :) Ze draaien als het goed is allebei aan dezelfde prioriteit, dus wie gaat het halen?
Twee boinc projecten verdelen de tijd ook niet constant, maar switchen van project om de zoveel tijd en afhankelijk van de resources die je ervoor over hebt.
Dat R@H zou stoppen als je je pc gebruikt heb ik nog niet gemerkt. Het taskmgr icoontje staat altijd in m'n trayicon ruimte, en is eeuwig helgroen :)
In de manager blijft de processortijd en de voortgang onveranderd.
archetta schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:21:
dat kun je instellen bij je general preferences, daar staat als het moet draaien als je actief bent of niet
Do work while computer is in use? yes

Helpt niet.

Och, we zien wel en laten de handel maar even doordraaien.

EDIT : Opnieuw installed en nu werkt het goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:40

SandStar

DPC-Crew

Zandster

ColdRain schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:25:
Voor wie zelf de linux boinc client wil optimaliseren, staat in deze draad van de concullegas :) alvast een goeie leiddraad.
Eigen tests op 2 systemen geven een fenomenale verbetering te zien. De benchmarks komen nu plots 1-op-1 gelijk met die van gelijkaardige windows machines })
Ik draai voornamelijk Gentoo wat standaard al zn software zelf compiled. Een lichtelijk agressieve compiler leverde dit op:

Op een P3 540Mhz
Standaard linux client
[---] 272 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
[---] 476 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Home-compiled linux client
[---] 364 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
[---] 733 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij draait de client sneller op een AMD dan op een P4.

CPU type GenuineIntel
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz
Number of CPUs 2

Measured floating point speed 1440.44 million ops/sec
Measured integer speed 1325.29 million ops/sec

CPU type AuthenticAMD
AMD Athlon(tm) XP2800+@2360MHz
Number of CPUs 1

Measured floating point speed 2200 million ops/sec
Measured integer speed 3692.21 million ops/sec

Of zie ik dat verkeerd :?
Is de AMD beter geschikt voor de client ?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 19:59
Hier een 2800xp @ stock
Processor: 1 AuthenticAMD AMD Athlon(tm) XP 2800+
Number of CPUs: 1
1954 double precision MIPS (Whetstone) per CPU
3320 integer MIPS (Dhrystone) per CPU

Dus die waardes van jou, MAB, kloppen wel voor de AMD. Heb hier geen intel meer staan.

Verder ga ik mij hier ook maar eens mee bezig houden, althans, dit pc'tje.
Jaren lang seti gedaan. Nu maar eens op deze wijze iets voor de maatschappij doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al 33 deelnemers aan R@H :*)
Wordt tijd voor stats >:)
Wie kan en neemt de handschoen op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook maar is ff 2 pc's aan geslingerd op dit project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

lekker raver, hier vanaf woensdag als het goed is ook 1 pc op Rosetta, kan toch niet achterblijven als het halve team loopt te testen en crunchen en alles ;)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JustMe_ schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:25:
lekker raver, hier vanaf woensdag als het goed is ook 1 pc op Rosetta, kan toch niet achterblijven als het halve team loopt te testen en crunchen en alles ;)
Zo mag ik het horen Justme! je snapt eindelijk de hint van je halve team :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Plaats 61 intussen, gaat erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Sorry,

Maar de waardes van Boinc.exe zijn door goede Boinc optimized core clients te verhogen. Een Intel of AMD maakt dan niet zoveel uit. Het gaat met name om het feit dat je de goede optimized client en optimized application vindt die bij de processor past

Ff wat voorbeelden van mijn Boinc core clients [Ik draai bij SETI&Home Boinc]

+++++++++++++++++
Owner [DPC]Team_Grazzie~Black_Piet
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz
Number of CPUs 2
Operating System Microsoft Windows XP
Professional Edition, Service Pack 2, (05.01.2600.00)
Memory 1022.73 MB
Cache 976.56 KB
Measured floating point speed 1638.48 million ops/sec
Measured integer speed 6418.71 million ops/sec

+++++++++++++++++
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Number of CPUs 1
Memory 767.53 MB
Cache 976.56 KB
Measured floating point speed 1317.07 million ops/sec
Measured integer speed 5123.07 million ops/sec

+++++++++++++++++
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz
Number of CPUs 2
Memory 1022.73 MB
Cache 976.56 KB
Measured floating point speed 1550 million ops/sec
Measured integer speed 5216.81 million ops/sec

Zoals je ziet draai ik bizarre waarden...en dat met Windowsclients!

Bij SETI@Home Boinc draaien veel mensen al optimized clients [ook heel veel Linux mensen!]. Een en ander hebben we reeds uiteengezet in een algemeen topic met links en installatietips. M.i. ook te gebruiken voor Rosetta. Succes met crunchen!

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
DPCquatar schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:46:
Plaats 61 intussen, gaat erg lekker
het gaat wel lekker ja, als er stats van gebakken kunnen worden lijkt het me een mooi DPC project.
'ns kijken als ik alvast wat koeien kan overzetten naar R@H >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

[eNeRGy] heeft stats geschreven die met wat moeite ook dit project wel zouden kunnen bedienen ;)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Ik snap niet helemaal waarom ik nu niet meer tussen de stats sta? Vanmiddag stond ik er nog wel gewoon bij met mijn makayama.com...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

three2five schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:47:
Ik snap niet helemaal waarom ik nu niet meer tussen de stats sta? Vanmiddag stond ik er nog wel gewoon bij met mijn makayama.com...
http://boinc.bakerlab.org...y=expavg_credit&offset=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ok, omdat ik eigelijk wel stats wou hebben mèt team-ondersteuning ben ik vanmiddag zelf maar even gaan pielen. En ik heb 't aan de praat gekregen! :)
Ik hoef nu eigelijk alleen nog maar 'n user-interface te maken en nog wat aanpassingkjes aan mijn server en klaar is Squeez. Ik ben vanavond en morgenochtend vrij, dus met 'n beetje mazzel is 't morgenavond wel af. ;) En als ik dan toch bezig ben: zijn er nog feature-requests?

Er zijn toch geen mensen die er problemen mee hebben als ik 't design en de plaatjes van de dpch jat hè? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
squeez schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:17:
Ok, omdat ik eigelijk wel stats wou hebben mèt team-ondersteuning ben ik vanmiddag zelf maar even gaan pielen. En ik heb 't aan de praat gekregen! :)
Ik hoef nu eigelijk alleen nog maar 'n user-interface te maken en nog wat aanpassingkjes aan mijn server en klaar is Squeez. Ik ben vanavond en morgenochtend vrij, dus met 'n beetje mazzel is 't morgenavond wel af. ;) En als ik dan toch bezig ben: zijn er nog feature-requests?

Er zijn toch geen mensen die er problemen mee hebben als ik 't design en de plaatjes van de dpch jat hè? :X
heb je hier misschiens ook broncode van, zou ik wel in geinteresseerd zijn :)
die stats vind ik ook nogal vreemd, bij:
http://boinc.bakerlab.org..._by=total_credit&offset=0
sta ik op de 15e plaats, en klik ik op next sta ik 24e maar heb ik wel meer punten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:34:
heb je hier misschiens ook broncode van, zou ik wel in geinteresseerd zijn :)
Jawel, als 't af is. Maar pas op: ik heb nooit netjes leren programmeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
geen probleem, ik zou het ook niet vragen als ik zelf een programmeer genie zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

three2five schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:47:
Misschien eerst hierheen http://boinc.bakerlab.org/rosetta/, zorgen dat je ingelogd bent en dan naar your account.
Naar je team, misschien even F5 om de pagina te verversen en dan zou het goed kunnen zijn.
Suck6 ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Pim. schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:06:
[eNeRGy] heeft stats geschreven die met wat moeite ook dit project wel zouden kunnen bedienen ;)
Ik heb gezien dat er stats zijn voor predictor en andere boinc-projecten.
Als ik het goed heb, zijn de boinc-projecten allemaal gelijkaardig wat stats betreft (is zelfde core).
Dus om de bruto-stats (zonder subteams) te genereren, zou je enkel de naam van het project, en de url moeten wijzigen.
(verbeter me als het niet zo is)

Dus met andere woorden: Als er een statbouwer is, die stats heeft voor bepaalde boinc projecten, zou die dan zo vriendelijk willen zijn om eens te kijken naar de stats voor rosetta?
Uiteraard krijgt die er eeuwige roem, respect, een dank-u-wel van mijnertwege, en een dikke kus van onze miss voor in de plaats. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben me ook maar aan het aanmelden voor dit project :)

nu fad gestopt is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Indien aanpassing worden doorgevoerd; misschien is het dan ook mogelijk om een uniforme wijze aan te geven hoe subteams geformeerd kunnen worden voor alle stats?

Bij SETI hebben mijn teammate en ik nu de format "[DPC]Teamnaam~gebruikersnaam". Maar ik heb een flauw vermoeden dat de subteamsfeature niet gelijk is voor alle DPC stats en dat ie bij SETI@Home Boinc niet is geimplementeerd... |:(

offtopic:
[quote]Kristof schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:57:
[...]
Uiteraard krijgt die er eeuwige roem, respect, een dank-u-wel van mijnertwege, en een dikke kus van onze miss voor in de plaats. :D[/quote]

Sorry, als ik kon programmeren had ik ook wel stats gemaakt....Miss Belgie is een waanzinnig lekker ding! En kus van haar zou altijd leuk zijn :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Black Piet op 08-11-2005 00:18 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

All talk and no action again i see :)

Don't take us on it will only result in your humiliation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Black Piet schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:14:
[...]
Indien aanpassing worden doorgevoerd; misschien is het dan ook mogelijk om een uniforme wijze aan te geven hoe subteams geformeerd kunnen worden voor alle stats?

Bij SETI hebben mijn teammate en ik nu de format "[DPC]Teamnaam~gebruikersnaam". Maar ik heb een flauw vermoeden dat de subteamsfeature niet gelijk is voor alle DPC stats en dat ie bij SETI@Home Boinc niet is geimplementeerd... |:(
Tja, de manier waarop subteams worden ingedeeld verschilt gewoon per project. Bij TSC is het zelfs zo dat een team één user is bij TSC, en dat ieder member van dat team z'n eigen node-nummers op moet zoeken om z'n persoonlijke stats te krijgen. :r
Het verschilt gewoon per project, ik zit ook niet in de DPC crew dus ik kan er weinig aan doen. Moet er trouwens ook niet aan denken dat ze dat gaan veranderen...
In mijn versie van de Rosetta@Home stats (die nu al werk :) ) gaat het gewoon op de "Teamnaam~gebruikersnaam" manier, zoals de meesten ook al gedaan hebben.
Black Piet schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:14:
offtopic:
Sorry, als ik kon programmeren had ik ook wel stats gemaakt....Miss Belgie is een waanzinnig lekker ding! En kus van haar zou altijd leuk zijn :Y)
Hehe, die eer komt mij nu toe. Uhm, hoe gaan we dat regelen, Kristof? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakers.not
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-09 19:59
Leuk programma, BOINC. :| 5.2.6, winXP.
Zit ik achter de pc, zie ik opeens rechtsonderin popups omhoogkomen.
Wisselen elkaar af van connecting to the internet tot het succesvol versturen van de gedane pakketten. Prima denk ik.

Echter, wat schept mijn verbazing. Ik zie opeens ook het icoontje van mijn ISDN verbinding, dat deze connected is met 64kbs. Terwijl ik gewoon 24/7 op internet zit met 8 mbit adsl. Gelijk gekeken of adsl werkt en dat functioneerd allemaal prima. Dus ondanks een werkende internetverbinding gaat BOINC gewoon uitbellen met ISDN.
IE staat op 'Nooit een verbinding kiezen.' dus daar ligt het ook niet aan.
Om nu ook de ISDN kabel er uit te trekken vind ik te drastisch.

Iemand dit al opgemerkt, dat BOINC gewoon gaat dial uppen zonder reden? Kon zo niets in de help vinden op de berkeleysite of op got.

Rosetta is best lief en aardig, maar niet gaan dial uppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

squeez schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:15:
In mijn versie van de Rosetta@Home stats (die nu al werk :) ) gaat het gewoon op de "Teamnaam~gebruikersnaam" manier, zoals de meesten ook al gedaan hebben.
Dat is heel mooi, echter wanneer je niet de mogelijkheid hebt om je gebruikersnaam te veranderen, kun je in een later stadium dus geen subteam joinen. Dit fenomeen heb ik ook al ervaren bij F@H! :'(
De mooiste (en waarschijnlijk de moeilijkste) manier is dat per gebruiker kan worden aangegeven in welk subteam deze thuishoort, dus naast een team id (= DPC id) heeft een gebruiker dus ook een subteam id.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tweakers.not schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:18:*knip*

Iemand dit al opgemerkt, dat BOINC gewoon gaat dial uppen zonder reden? Kon zo niets in de help vinden op de berkeleysite of op got.

Rosetta is best lief en aardig, maar niet gaan dial uppen!
Bij de BOINC Manager onder instellingen 'Netwerkverbindig altijd beschikbaar' kiezen :?
Of anders bij Your account je preferenties op de Rosetta website anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ok, ik heb de eerste versie van mijn statssite online staan! :)

[url]http://stats.wilc0.com/[/url]

Helaas werkt nog niet alles (jouwjah, gelukkig werkt er iets kan je ook zeggen), maar ik zal hem beetje bij beetje afbouwen als ik tijd heb. :)

Wat in ieder geval wel werkt is subteamondersteuning! Subteam joinen is heel makkelijk, vervander je nick bij R@H gewoon naar "teamnaam~nickname", en je wordt gewoon in het juiste team gezet. Helaas kan je in deze versie van de stats nog niet kijken binnen een subteam, maar dit is realtief makkelijk toe te voegen.

Wat ik ook nieuw heb, en waarvan ik niet begrijp dat we ze nooit in de DPCH's tegenkomen zijn procenten. Helaas werkt 't nog niet bij de daily's en binnen subteams.

Verder staat er onderaan nog een todo-lijstje. Mochten jullie nog suggesties hebben... Schroomt u niet dames en heren, roept u maar!

Verder zou het fijn zijn als jullie nog even zouden controlleren of er geen ernstige bugs in zitten. Misschien kunnen jullie het een en ander even narekenen. Misschien heb ik wel ergens een foutje gemaakt en sta ik zelf straks elke dag zooomaar op nummer één. :P

Verder vroeg ik me nog af hoevaak ze bij R@H de stats updaten. Als zij dat twee keer per dag doen is het natuurlijk onzin dat mijn script ieder kwartier gaat updaten. Weet iemand dit misschien? Het is wel iedere keer ff 'n halfe MB die hij binnen moet halen. :o Hij staat momenteel op om het uur updaten.

Ik zou zeggen, enjoy, en ik maar graag horen wat jullie er van vinden. :)

[ Voor 5% gewijzigd door squeez op 08-11-2005 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:18

Lord_Nemesis

Wa oars?

squeez schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 13:54:

...
HELD!

Ben net een paar uur terug begonnen met R@H, en nu al (deels) werkende stats waar ik in sta!

_/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Nemesis op 08-11-2005 14:17 . Reden: Stuuupid ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LordNemesis schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:03:
[...]

HELD!

Ben net een paar uur terug begonnen met R@H, en nu al (deels) werkende stats waar ik in sta!

Hoe vaak en hoelaat worden de stats geupdate?

_/-\o_
het stond iets verder in sqeez' post ;)
[...]
Verder vroeg ik me nog af hoevaak ze bij R@H de stats updaten. Als zij dat twee keer per dag doen is het natuurlijk onzin dat mijn script ieder kwartier gaat updaten. Weet iemand dit misschien? Het is wel iedere keer ff 'n halfe MB die hij binnen moet halen. :o Hij staat momenteel op om het uur updaten.

Ik geniet er volop van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*

Bookmarked _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaaf die stats.... _/-\o_

Misschien kun je ergens het totaal van de daily stats van DPC erbij zetten (neem aan dat je die toch al gebruikt heb om het percentage te berekenen). Maaruh begin is er!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:13:
[...]

het stond iets verder in sqeez' post ;)
Je kunt de stats wel elke minuut laten updaten, maar als de data niet verandert heeft dat natuurlijk weinig nut ;)
Nemesis zal dan waarschijnlijk ook bedoelen hoe vaak de stats/data door Boinc wordt ge'update.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:21:
Gaaf die stats.... _/-\o_

Misschien kun je ergens het totaal van de daily stats van DPC erbij zetten (neem aan dat je die toch al gebruikt heb om het percentage te berekenen). Maaruh begin is er!
Dat komt gewoon bij de teamstats, onder de userstats, zoals we gewend zijn van alle DPCH's. :)
Theadalus schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:21:
[...]

Je kunt de stats wel elke minuut laten updaten, maar als de data niet verandert heeft dat natuurlijk weinig nut ;)
Nemesis zal dan waarschijnlijk ook bedoelen hoe vaak de stats/data door Boinc wordt ge'update.
Daarom vroeg ik er ook naar. ;)

En hé, zie ik daar het percentage bij de daily's werken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Nu er stats zijn wil ik d-r-i-n-g-e-n-d concurrentie 8) :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:33:
Nu er stats zijn wil ik d-r-i-n-g-e-n-d concurrentie 8) :O
Weet je dat zeker :? :P

* Elteor gaat ook maar eens wat testen om te kijken of dit project wat is ....

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
waarom sta ik niet in de stats? ik draai al zo'n 3 dagen Rosetta maar sta er niet bij? :X
wel mooie stats, hopelijk kun je als het af is de broncode nog 'ns vrijgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:43:
waarom sta ik niet in de stats? ik draai al zo'n 3 dagen Rosetta maar sta er niet bij? :X
wel mooie stats, hopelijk kun je als het af is de broncode nog 'ns vrijgeven
Hmm, bijzonder... jij staat er wel in, maar Team_Gaol is sinds vandaag verdwenen. Op de statspagina laat hij alleen maar (eenmans) teams zien, dus jij bent niet te zien. Dat gaan we eens ff uitzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
geen wonder dat ColdRain geen concurrentie krijgt.. alle teams worden eruit gelaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
archetta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:53:
geen wonder dat ColdRain geen concurrentie krijgt.. alle teams worden eruit gelaten :P
Nee hoor, ik sta er gewoon in met m'n team. Maareh, ik heb 't probleem gevonden. Stay tuned...

Edit: gefixt! :)

[ Voor 6% gewijzigd door squeez op 08-11-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Team_Gaol staat erin _/-\o_
bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 10:16:
All talk and no action again i see :)

Don't take us on it will only result in your humiliation.
Zien of we de "recent average credit" op kunnen krikken naar zo'n 90,000.00 B)
Moet dit keer toch lukken om die beer af te schieten :Y) :7

Edit : XPC heeft ook serieuze plannen :X

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het klinkt misschien raar, maar ik denk dat ze constant geupdate worden, ik heb juist een WU geupload en een minuutje later waren mijn punten al bijgewerkt in de stats...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
dan heb je volgens mij net geluk gehad, want normaal duurt het wel wat langer.
ik zal 'ns in de gaten houden hoe snel het gaat

hmm je zou toch wel 'ns gelijk kunnen hebben, hier ook meteen een update van mijn punten.
misschiens beginnen de stats via http://boinc.bakerlab.org..._by=total_credit&offset=0 toch al te kloppen (nog niet helemaal)

[ Voor 52% gewijzigd door archetta op 08-11-2005 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Lijkt me vrij bijzonder, omdat ze de stats inpakken in 'n .gz bestand. Ze updaten waarschijnlijk gewoon met een hele kleine interval. :)
Maargoed, om de twee uur de stats updaten lijkt me prima aantal, wat jullie? Om precies te zijn, hij update nu 4 minuten over elk even uur. :P

Eens rekenen: 0.5MB * 12 keer per dag * 30 dagen in de maand = zo'n 180MB aan stats ophalen alleen. :o
Daar gaat m'n bandbreette. :/

Edit: grappig trouwens, je zie 't aandeel van ColdRain gewoon dalen. Gister zat hij nog boven de 40%.

[ Voor 14% gewijzigd door squeez op 08-11-2005 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 08:13
Mocht je nog een host nodig hebben, ik heb nog 60 gb bandbreedte vrij per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus

Theadalus

Nostalgist

Effe navraag gedaan, als je gebruik maakt van de .gz bestanden in http://boinc.bakerlab.org/rosetta/stats/ dan is dat dus om de 6 uur.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Theadalus schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:06:
[...]

Effe navraag gedaan, als je gebruik maakt van de .gz bestanden in http://boinc.bakerlab.org/rosetta/stats/ dan is dat dus om de 6 uur.
Ah, kijk, dat soort info scheelt 'n hoop bandbreette. Als je ook nog ff wil uitzoeken hoelaat dat gebeurd maak je me helemaal blij. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste update was Tue 08 Nov 12:00:21 GMT (4.36 hours ago) denk ik ;) van deze teminste:
http://www.boincsynergy.com/stats/
http://www.boincsynergy.c...s.php?project=rah&team=78

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Ok, nog even een paar kleine updatejes gedaan:
- De 'More...' knopjes onder de top30 werken
- History werkt: je kan door de datum in de adresbalk aan te passen de stats van een bepaade dag zien (bij de standaardpagina is dat dus bijvoorbeeld http://stats.wilc0.com/index.php?date=2005-11-08). Niet dat je daar nu veel aan hebt, want de history gaat maar terug tot... vandaag. :P
Het maakt het in ieder geval wel mogelijk om in te toekomst mooie grafiekjes te tekenen. :Y)

Ohjah, nog bedankt voor het zoekwerk jongens. :)

En wie is die [BSD] Wilko trouwens? Niemand mag zomaar een parodie op mijn voornaam maken! :P

[ Voor 15% gewijzigd door squeez op 08-11-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
squeez schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:12:
grappig trouwens, je zie 't aandeel van ColdRain gewoon dalen. Gister zat hij nog boven de 40%.
Geloof het of niet, ik vind dat reuzegoed _/-\o_
Zowel dat dalen als die stats (knap werk!).
Vers statsbloed doet altijd goed :)

[ Voor 15% gewijzigd door ColdRain op 08-11-2005 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
ColdRain schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:58:
[...]

Geloof het of niet, ik vind dat reuzegoed _/-\o_
Zowel dat dalen als die stats (knap werk!).
Vers statsbloed doet altijd goed :)
Het brengt je positie nou niet bepaald in gevaar, je loopt alleen maar verder uit op de rest.

Is het trouwens geen idee dat iemand een Rosetta@Home FAQ gaat maken? Straks moeten we een deel van de FaD mensen opvangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 09:56

samo

yo/wassup

toch maar even zwaaien, ik heb niet veel rekenkracht te bieden, maar doe toch mee. Vind t wel een leuk initiatief...

Heb vroeger ooit meegedaan met seti, maar bij een reinstall is het er gek genoeg niet meer van gekomen... Nu dus maar weer! :D

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
hoeveel verschilt Rosetta van andere Boinc projecten? anders is het misschiens handig als de Boinc SETI PV (Vinge) te vragen als hij ook Rosetta wil vertegenwoordigen. dan zou hij ook een FAQ kunnen opstellen met behulp van users natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

squeez schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:02:
[...]Het brengt je positie nou niet bepaald in gevaar, je loopt alleen maar verder uit op de rest.

Is het trouwens geen idee dat iemand een Rosetta@Home FAQ gaat maken? Straks moeten we een deel van de FaD mensen opvangen. ;)
Goed idee! Dit schaapje is het trouwens gelukt.... 8) in begin deed ie niks, totdat ik zag dat je meer dan 100mb moest toewijzen. Rosetta troubles...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

archetta schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:02:
dan heb je volgens mij net geluk gehad, want normaal duurt het wel wat langer.
ik zal 'ns in de gaten houden hoe snel het gaat

hmm je zou toch wel 'ns gelijk kunnen hebben, hier ook meteen een update van mijn punten.
misschiens beginnen de stats via http://boinc.bakerlab.org..._by=total_credit&offset=0 toch al te kloppen (nog niet helemaal)
Rosetta werkt (nog?) niet met het beruchte pending credits systeem, Ik vermoed dat de stats daarom behoorlijk realtime zijn.

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/pending.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squeez
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:30:
[...]
Goed idee! Dit schaapje is het trouwens gelukt.... 8) in begin deed ie niks, totdat ik zag dat je meer dan 100mb moest toewijzen. Rosetta troubles...
Dat bedoel ik. Ik heb zelf ook 'n hele tijd zitten klooien voordat ik de client draaiende had. Nieuwkomers moeten dat ook weten, dus daarom pleit ik voor een FAQ waar stap voor stap in staat beschreven hoe je de client moet installeren. Anders lopen ze heel snel weer weg. En dat moet niet. :)

Ik heb de teamfunctie van de stats ff uitgebreid. Als je nu op een echt team klikt, zoals Radiation_lan, dan zie je welke users er allemaal in dat team zitten. In dit geval dus Squeez. :P
Of 't helemaal werkt weet ik niet, simpelweg omdat er nog geen teams zijn met meerdere users er in. Wie gaat er eens even een bestaand team joinen? :)

Edit: ik zie nu twee keer Team_ColdFusion staan. Dat ding is dus hoofdlettergevoelig. ;)

En we zitten alweer op de 40 leden (met punten) als mijn script zich niet vergist! :)

[ Voor 12% gewijzigd door squeez op 08-11-2005 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Ik heb geen team (tenzij DPC natuurlijk :))

Members (with AND without Credit): 49

[ Voor 102% gewijzigd door ColdRain op 08-11-2005 20:12 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste