BOINC client vragen/antwoorden

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Door onder ander het verlopen van FaD, zijn er een heel deel mensen op zoek naar een nieuw project. BOINC heeft blijkbaar heel wat potentieel.
Er is echter nog niet heel veel documentatie over te vinden.
Daarom zou ik dit topic willen voorstellen om hint/tips/vragen ivm de client.

1/ Als je al ervaring hebtr met de BOINC client, en er waren in je begindagen problemen waartegen je opbokste en die je na veel moeite hebt kunnen oplossen, deel ze met de rest...
2/ Vragen en uiteraard de anwtoorden erop zijn welkom.

3/ Voor de overzichtelijkheid: Gelieve hier enkel BOINC client gerelateerde vragen en anwtoorden te plaatsen. Vragen over de verschillende projecten, of over nuttigheid van de projecten of over subteams etc kunnen in andere threads komen.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Ik heb het een tijdje terug gedraaid, toen het nog in de begin fase was. Mijn probleem was toen dat meer dan de helft van mijn Wu's niet gevalideerd werden en ik er dus geen punten voor kreeg.
Maar dit lijkt verholpen te zijn!

Verder geen problemen tot nu toe (draai het pas 3 dagen weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Om gelijk af te trappen:
Ik heb de client geïnstalleerd maar krijg het niet naar mijn zin. Hetgeen ik zou willen verkrijgen:

* De client moet onzichtbaar draaien. Dus als service, en geen iconen in de taskbar, geen popups van tijd tot tijd etc
* Jobs moeten automatisch geupload worden en nieuwe downloaden, zonder user input
* Eventueel wel een manier om toch aan de client te geraken (apart programma) om te monitoren, sparen, ...

Iemand die dit al voor elkaar gekregen heeft?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kristof schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:46:
Om gelijk af te trappen:
Ik heb de client geïnstalleerd maar krijg het niet naar mijn zin. Hetgeen ik zou willen verkrijgen:

* De client moet onzichtbaar draaien. Dus als service, en geen iconen in de taskbar, geen popups van tijd tot tijd etc
* Jobs moeten automatisch geupload worden en nieuwe downloaden, zonder user input
* Eventueel wel een manier om toch aan de client te geraken (apart programma) om te monitoren, sparen, ...

Iemand die dit al voor elkaar gekregen heeft?
Zoals ik ook al in de DPCH zei, ik heb dit gedaan op 2 pc's, en wel op de volgende manier:

1) BOINC 5.2.6 geinstalleerd, en gekozen voor Service installatie
2) Na de installatie mn gegevens (e-mail en pw) ingevoerd bij de BOINC manager
3) BOINC helemaal afgesloten
4) Geoptimaliseerde clients geïnstalleerd
5) Gereboot, en de client haalde werk binnen en verwerkte het ook zonder dat ik ook maar iets hoefde te doen of een tray icoon had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ik heb het gisteren geïnstalleerd, dus ook die versie.
Tweede stap ook gedaan, project (Predictor) toegevoegd
pc geherstart, en nog steeds zie ik in taskbar het icoon van de manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik misschien anders heb gedaan, is de service geinstalleerd dat ie zich met het systeem identificeert als Administrator, dus niet de lokale gebruiker die ook admin rechten heeft, maar echt als Administrator.
Heb je niet toevallig de BOINC manager bij startup/opstarten staan? Vast niet...
Wat gebeurd er als je bij het icoontje afsluiten kiest? Geen 100% cpu usage meer? Als dat gebeurd is er denk ik iets mis gegaan met de installatie van de service..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Ik denk dat ik het weet...
Als je bij de installatie kiest voor "installeren als service", dan vraagt hij of je de manager wil opstarten. Dit moet je uitvinken
en dan loopt het wel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kristof schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:14:
Ik denk dat ik het weet...
Als je bij de installatie kiest voor "installeren als service", dan vraagt hij of je de manager wil opstarten. Dit moet je uitvinken
en dan loopt het wel mooi :)
klinkt heel logisch opzich jah :D
Kon me dat niet eens meer herinneren dat ik dat uitgevinkt heb... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 19:09

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Even een oude post van mezelf herhalen... Dat is misschien handig voor de Boinc-nieuwkomers. En ik heb meteen wat andere BOINC-info verzameld, wat inmiddels aardig verstopt is geraakt in de Seti@Boinc topics. Daarom heb ik bewust alles ge-[quote]...
APClll schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 12:18:
Ik denk dat we het sparen nog een beetje moeten leren. Het kan wel, maar je moet met een aantal dingen rekening houden

Sparen is wel mogelijk, maar een WU heeft een uiterste vervaldatum van 14 dagen. Verder moet je aan het begin van de spaar-periode opgeven voor hoeveel dagen werk je wilt hebben.

Aangezien de meesten met de geoptimaliseerde clients werken, moet je voor 10 dagen werk vragen (dat is het maximum wat je kan instellen) en ben je gelukkig als dat dan 6 dagen blijken te zijn. Er is echter wel een mogelijkheid om boven de 10 dagen uit te komen, maar dat kregen we pas te horen toen al het werk al 'aangevraagd' was .

Het grootste probleem is dat je geen nieuw werk kan aanvragen, zonder je resultaten terug te sturen.

Het grootste struikelblok is dat je pas punten krijgt toegekend, als dezelfde WU ook door minstens twee andere computers is ingeleverd.

Ik weet niet hoe de anderen het hebben aangepakt, maar mijn strategie was:
  1. Vergelijken hoe lang ik gemidded over een WU doe, in vergelijking met de verwachtte tijd die wordt aangeven.
  2. In mijn geval was dat ongeveer 50% sneller => maximale voorraad is 10 dagen, dat is dus effectief ca 5 dagen.
  3. Vijf dagen voor inlever-dag connect-time instellen op 10 dagen
  4. Werk binnenhalen, en "verbreek de BOINC netwerkverbinding" aanklikken.
  5. Hopen dat er genoeg werk is opgehaald, om die vijf dagen vooruit te kunnen. (in mijn geval was de voorraad te vroeg op)
  6. Aan het begin van de flushdag de connect time instellen op twee dagen
  7. "geen nieuw werk vragen" aanklikken
  8. Netwerkverbinding weer toestaan
  9. De gespaarde WU's worden automatisch verzonden, en er wordt nieuw werk binnengehaald. (Als je dus vergeten bent om "geen nieuw werk vragen" aan te klikken, heb je weer een stapel werk van vijf dagen liggen)
  10. De BOINC instellingen updaten
  11. Nieuw werk toestaan
  12. De rest van de dag gewoon BOINC z'n gang laten gaan. (omdat de voorraad relatief vroeg in de dag is opgehaald, is de kans groot dat je voor het einde van die dag toch je punten krijgt toegekend)
Of is er iemand die inmiddels een betere manier weet? Deel het met ons (mij)...

Ik heb hier wel de mogelijkheid om de voorraad op "ongelimiteerd" te zetten, door in BOINC zelf de instellingen te wijzigen. Helaas kwam ik daar pas achter, toen ik mijn voorraad al had binnengehaald. :(

[knip&plak quote]
quote: http://bbugs.axpr.net/bug.php?op=show&bugid=360

Exit the core client, edit global_prefx.xml.

change <work_buf_min_days>xx</work_buf_min_days> to whatever you want. I set 14 now. Then launch the core client and select project, hit "update." Then on the project's homepage, cache is set to your preference.
En als ik dan toch in dat topic [BOINC SETI@Home hitparade van 11 oktober] bezig ben, dan...
Anoniem: 68982 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:53:

[...]

Ik moest natuurlijk eerst even kijken of het functioneerde.

Ik heb het volgende gedaan:
  1. stop de boinc-client(s) (bij mij zijn dat er nogal wat 8) )
  2. wijzig/verhoog <work_buf_min_days>xx</work_buf_min_days> in het bestand global_prefs.xml. Houdt daarbij rekening max. houdbaarheid van een WU bij SETI.
  3. start de boinc-client(s) en laat ze hun workbuffer aanvullen (ik heb ze een dag de tijd gegeven).
  4. stop de boinc-client(s) en wijzig <user_network_request>1</user_network_request> in client_state.xml in de waarde 3, zodat het netwerk op disabled staat en er dus geen uploads/updates plaats kunnen vinden.
  5. start de boinc-client(s) en laat ze xx dagen met rust.
  6. stop de boinc-client(s) op de dag voor flushday zo vroeg mogelijk en maak de wijzigingen uit stap 2 & 4 weer ongedaan .(ik heb 03:00 GMT+1aangehouden i.v.m. de universal-time waarop berkely/SETI werkt).
  7. start de boinc-client(s) en geniet van een snelstijgend dagtotaal. :)
Update 28-11-2006
Het is gebleken dat het niet noodzakelijk is om na het aanpassen van de xml-file op "bijwerken" te klikken.

Ben je juist teruggekomen van vakantie, en haalt je computer niet genoeg werk binnen? Ook dat is aan te passen! Zie hieronder.
APClll schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 19:20:
Het beste daarvoor is het welbekende :? Boincy-sitten (afgeleid van babysitten)...

Zo veel mogelijk handmatig WU's binnenhalen, en versturen. Doel hiervan is je gemiddelde zo snel mogelijk omhoog krikken.

Al heb ik ook ergens gelezen dat dat getal in een van de XML-files op je computer staat. Dacht ik...

Edit:Gevonden op het seti-forum

http://setiathome.berkele...hread.php?id=30777#305236
You could try to manually adjust that value in the client_state.xml file, located in \program files\boinc.

If you want to take the risk of messing with the boinc system files and maybe messing something up, here's the steps to take:

- shut down BOINC. (alltogether, check your task manager to be sure)
- backup your BOINC folder
- edit the client_state.xml file, located in your BOINC folder
- look for the line <active_frac>0.046481</active_frac> (your value could be different)
- change this value in something higher like 0.746481 (make sure to keep below 1, and use same number of digits)
- save the changes
- restart BOINC

EDIT:

Omdat een aantal keer naar deze post wordt gelinkt nog even een uitbreiding.

Melchior schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 22:06:
(...)
Nog even ter aanvulling: in de client_state.xml file staat inderdaad de key <active_frac>, deze stond alleen bij mij al op 0,99973, maar vlak daarboven staat de key <on_frac> en deze stond op 0,252969 waarvan ik nu 0,992969 gemaakt heb en na het opnieuw opstarten van mijn Boinc client werden er meteen een kleine 15 nieuwe job opgehaald :D.
(...)
En dit heeft er ook veel mee te maken:
Black Piet schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:01:
Dank Sleepie, maar ik zie jou binnenkort wel verschijnen! Je zit vlak achter me!

Even een samenvatting dan van alle informatie [misschien leuk voor in een FAQ?]:

------------------------------------------------------------------------

Algemeen: Wat is SETI@Home Boinc?

Het SETI@Home BOINC project is een onderzoeksprogramma dat gebruikt maakt van de resterende CPU kracht van bedrijven en individuele gebruikers. Deze kracht wordt gebundeld [zogn. distributing computing] en wordt gebruikt om grote hoeveelheden potentiële ruimtesignalen te analyseren die worden verzameld door een radio telescoop Arecibo, Puerto Rico en andere, kleinere locaties.

Boinc is de applicatie [Boinc core client] die geschreven is door de Universiteit van Berkeley en distributed computing mogelijk maakt. Deze applicatie wordt nu ook gebruikt voor de projecten Climateprediction.net, Einstein@Home, LHC@Home, Predictor@Home en Rosetta@Home

Meedoen?
Ga naar de pagina http://setiathome.berkeley.edu en volg daar de aanwijzingen op.

Systeemvereisten
- Algemeen
Tot op heden kan je iedere computer die je hebt "besmetten" met een Boinc core client [Dus ook een Macintosh]. Het is uiteraard wel zo dat hoe sneller een computer is, hoe sneller deze een WU's kan verwerken.

- Besturingssysteem
Voor veel besturingssystemen is een Boinc core client geschreven. Zoek voor de officiële versies even hier: http://boinc.berkeley.edu/download.php

- Invloed van hoeveelheid RAM-geheugen
Er bestond [ook deels bij de schrijver] enige onduidelijkheid over de hoeveelheid RAM en de invloed op het verwerken van een WU. Voor het draaien van een science application [wordt verderop in tekst uitgelegd] is volgens Boinc Wiki ongeveer 16-50 MB aan ram benodigd. Ook wordt aangegeven dat de hoeveelheid RAM niet bepalend is voor de snelheid van het verwerken.

Persoonlijke ben ik van mening dat, omdat de priority van de service van de science application op "low" staat, meer fysiek RAM-geheugen toch wenselijk is.
Mocht je dan een multimedia applicatie draaien die veel RAM gebruikt [vb video bewerken], dan loopt deze Boinc niet in de weg.
Ook bij het simultaan draaien van meerdere science applications [Climateprediction.net, Einstein@Home, etc] is meer RAM gewenst.
Tot slot wordt verder nog het volgende vermeldt voor de optimale instellingen van Boinc

[...]

- Overclocken, etc
Altijd leuk, maar het kan vervolgens wel degelijk invloed hebben op de validatie van een retourgezonden WU! Let er dus mee op! [Jullie weten wie ik bedoel...]

- Meer tips om je systeem te verbeteren:

[...]

Volledige informatie overzicht
Boinc-wiki

Geoptimaliseerde Boinc Core clients en Boinc science applications

Naast de standaard Berkeley client zijn er ook geoptimaliseerde core clients en science applications clients.

- "Optimized core client" [of "Boinc client"]

Een geoptimaliseerde versie van Boinc.exe die gebaseerd is op de officiële versie van Berkeley. Deze zijn geschreven om de credit calculatie door het gebruik van geoptimaliseerde science applications te corrigeren. Door gebruik van aangepaste benchmarktesten, worden de whetstone/dhrystone scores beter berekend. Hierdoor "claim" je dus meer punten dan een core client die voor alle processoren is geschreven.

- "Optimized Science application client" [of "science application"]

Een geoptimaliseerde versie van de science applicatie die daadwerkelijke de WU's verwerkt. Ook deze is gebaseerde op de officiële versie van Berkeley.

De standaard versie van Berkeley is voor alle processoren geschreven. De geoptimaliseerde versies zijn geschreven om de extra instructies te benutten die een CPU mogelijk bezit. Zo zijn er diverse versies die meer gericht zijn op de SSE, SSE2 een SSE3 instructies. Door gebruik te maken van deze additionele instructies kan de science client sneller een WU verwerken!

Downloadlocaties
De bekendste zijn geschreven door Tetsuji Maverick Rai. Uiteraard zijn er meerdere die geoptimaliseerde applications en core clients hebben geschreven.

Voor Windows:
- http://www.marisan.nl/seti

Voor Linux
- http://boinc.us.tt/

Voor Windows en Linux
- http://www.pperry.f2s.com/
- http://boinc.truxoft.com/ [LET OP: Deze zijn gebaseerd op de originele client V4.68, een beta versie die mogelijk nog fouten bevat].

Het gebruik van bovenstaande applicaties is uiteraard voor eigen risico [mbt crashes etc]. Maar vele gebruikers kunnen reeds hun ervaringen met je delen bij eventuele vragen.

Voor diegene die op dit moment een 64-bit machine hebben. Tot op heden is er nog geen Windows-Core client of application die specifiek geschreven is voor 64-bit machines en besturingssystemen. Voor Linux, zie de algemene downloadpagina [http://boinc.berkeley.edu/download.php].

Gebruik legaal
Voor zover ik heb gelezen zijn er tot op heden nog geen bezwaren vernomen van Berkeley. De ingestuurde resultaten van de meer bekende geoptimaliseerde clients worden als "valid" gewaardeerd, derhalve kan je gerust deze clients gebruiken.
Wel zijn er in het algemene BIONC-SETI forum bezwaren gerezen ten aanzien van de waardering, aangezien het wel impact heeft op het creditsysteem.

Voor verdere vragen, stel ze in het forum!

Bronnen:
- http://www.boincsynergy.com
- http://boinc-doc.net/boinc-wiki/index.php

[ Voor 24% gewijzigd door APClll op 28-11-2006 20:14 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

_/-\o_ Zie ik hier een faq geboren worden ?? _/-\o_

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
lijkt er wel op!

Misschien ter aanvulling nog iets [ja, heb het zelf eerdere gepost, maar toch wel makkelijk denk ik]
Black Piet schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 14:41:
.....

Wat misschien nog wel belangrijk is om te melden is het volgende:

Persoonlijk ben ik van mening dat je eerste je applicatie moet vervangen en daarna je core client..
Waarom? Als je eerste je core client gaat vervangen en je gaat dan een tijdsmeting doen, wordt het stukje voordeel van een geoptimaliseerde applicatie niet meegenomen [das namelijk nooit volledig]. Indien je het andersom doet gebeurt dat dus wel.

Dus mijn persoonlijke stappenplan is altijd [als ik aan het testen ben van core client en applicatie].

1 In Boinc Manager No new work selecteren
2 Vervangen van de application
Let wel op:
- Sluit Boinc manager volledig af [dus ook als service!!]
- Zoek een applicatie die compatible is met je huidige voorraad WU's [haal anders het XML bestand bij marisan.nl op....]
- Een applicatie die aansluit op de eventuele extra instructies van je computer [te achterhalen met CPU-Z]

Doe je dat laatste niet, dan kan je complete voorraad in nog geen vijf minuten tijd ongeldig zijn [heb persoonlijke ervaringen ermee] :(

3 Dan twee WU's laten verwerken door de nieuwe client [zodat er een betere berekening heeft plaatsgevonden]
4 Nieuwe coreclient installeren [Wordt automatisch een benchmark uitgevoerd]
5 En draaien maar voor een dag....

Werkt het goed, dan de XML aanpassen per computer en wijzigen naar 15 [!} dagen [>15 gaat niet werken]. Zodoende kan je sparen :9 [Als je echt een goede Boinc client en PC hebt, kan je per PC een voorraad tot 100 WU's genereren... :P ]. Ik ben met mijn P4 3Ghz Prescott tot 60 WU's voorraad gekomen op 1 computer!

Voor mensen met een AMD Athlon 64 en die linux draaien... In tegenstelling tot wat ik eerder schreef is er dus wel een 64-bits client aanwezig. Kijk anders hier even. Er wordt overigens wel aangegeven dat het 32-bits compiles zijn, en geen echte 64-bits:

The Athlon64 SETI client is a 32-bit client so will run on both 32-bit (x86) and 64-bit (X86-64) Linux installations. 64-bit compiles for Athlon64 are actually significantly slower.

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Alvast een _/-\o_ voor APClll en Black Piet voor de uitleg.

Ondertussen heb ik nog 2 vragen:
1/ In het menu zie ik een functie 'Connect', en als ik daarop klik, krijg ik een box om een andere pc op te geven. Dus het lijkt erop dat je met 1 hoofdpc met de manager op, meerder pc's kan controleren. Echter: dit lukt me niet. Enig idee hoe/wat/...?

2/ Is er een mogelijkheid om BOINC op een offline pc te installeren en jobs via usb-stick over te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
1] Er blijkt een programma te zijn genaamd Boincview.... Ik weet alleen niet waar je het programma kan vinden

2] Voor zover ik weet niet mogelijk . WU's zijn gekoppeld aan de computer waar ze op gedownload zijn

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 15:47

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Voor de *nix-ers onder ons:
eigenlijk werkt het redelijk hetzelfde ... Het is alleen wat lastiger met het installeren van optimized clients ivm het ontbreken van een goede GUI (als je tenminste zónder X draait :))

Dus ook de *nix-ers onder ons kunnen hiermee aan de slag. Ik zelf mag met ervaring zeggen dat de volgende OS-en prima werken:
- Windows (2K/XP)
- Linux (ik heb het op een RedHat én Debian machine getest)
- MacOS X (Tiger)

Dus voor ieder wat wils..

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
_Gekkie_ schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:38:
Voor de *nix-ers onder ons:
eigenlijk werkt het redelijk hetzelfde ... Het is alleen wat lastiger met het installeren van optimized clients ivm het ontbreken van een goede GUI (als je tenminste zónder X draait :))

Dus ook de *nix-ers onder ons kunnen hiermee aan de slag. Ik zelf mag met ervaring zeggen dat de volgende OS-en prima werken:
- Windows (2K/XP)
- Linux (ik heb het op een RedHat én Debian machine getest)
- MacOS X (Tiger)

Dus voor ieder wat wils..
Bij het optimalizeren van 'n boinc client met Intel CC op een Xeon 2.4ghz krijg ik langzamere binaries :') lol!
Op m'n nieuwe Pentium D830, gaan de binaries WEL aanzienlijk harder.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 19:09

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Even wat nieuws (antwoorden) uit een ander draadje toevoegen, zodat het later gemakkelijk is terug te vinden.
Kristof schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:34:
Een update.
Bij de nieuwste versie van de BOINC client is er een nieuwe feature ingevoerd.
Je kan aangeven hoeveel geheugen maximaal gebruikt mag worden. Dit in 3 instellingen:
* Max swap space
* Max memory when computer is in use
* Max memory when computer is idle
Daarnaast kan je ook aangeven hoeveel % van de processor maximaal benut mag worden. Wil je niet dat 100% van je idle cycles gebruikt worden, maar bijvoorbeeld slecht 95%, kan je dat instellen. Laatste optie kan misschien een extra stimulans zijn om een laptop mee in te schakelen die onder langdurige 100% belasting wat te warm zou worden. Dus nu heb je helemaal geen uitvluchten meer om niet te grazen :D

Hoe doe je dat allemaal? en wat heb je ervoor nodig?
1/ Je hebt de laatste nieuwe versie van de BOINC client nodig. Deze is te vinden op http://boinc.berkeley.edu/download.php
2/ Het project waarvoor je graast, moet de nieuwe features ook ondersteunen. Bij Rosetta@home is dit al het geval. Je surft naar je instellingen pagina ( http://boinc.bakerlab.org/rosetta/prefs.php?subset=global ), waar je deze kan ingeven.

Edit 11-02-2010
Tijdens het toevoegen/aanmaken van de verschillende tags, ingevoerd op 10-02-2010 kwam ik het volgende tegen:

Vraag:
anonimoes schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:37:
Omdat er in het vorige topic geen reactie meer kwam hier maar een schaamteloze dubbelpost:

Eh, kan iemand mij misschien op weg helpen met de commandline linux BOINC? Ik heb het programma inmiddels geinstalleerd en kan het ook starten via /path/boinc. Ik krijg dan de output op het scherm en hij gaat gewoon bezig. Dit wil ik natuurlijk niet en ik zou dan ook graag willen starten via
code:
1
nohup ./boinc -return_results_immediately>>boinc.log 2>>error.log &

Dit werkt echter niet, hij lijkt te starten en ik krijg ook een pid:
code:
1
2
Archimedes:/home/simon/programs/BOINC # nohup ./boinc -return_results_immediately>>boinc.log 2>>error.log &
[1] 32087

maar als ik vervolgens een
code:
1
 ps -ef | grep boinc

doe krijg ik een exitwaarschuwing voor het net gestartte programma:
code:
1
2
3
 Archimedes:/home/simon/programs/BOINC # cd programs/BOINC/
bash: cd: programs/BOINC/: No such file or directory
[1]+  Exit 1                  nohup ./boinc -return_results_immediately >>boinc.log 2>>error.log

en daarna helemaal niks meer. Via "top" is boinc ook niet te traceren...

Dat is probleem 1, probleem 2 is dat ik nergens kan vinden hoe ik deze client aan mijn boinc account kan koppelen zodat de geproduceerde output bij mijn stats wordt opgeteld... Weet iemand hoe ik dit instel?

Owwja: ik draai op een opensuse 10.2 systeem. (Met VIA C7 op 1500Mhz, ben benieuwd hoeveel output dat gaat geven maar alles is meegenomen zullen we maar zeggen ;) Hij staat wel 24/7 aan dus dat scheelt al iets.)
Antwoord (uitgebreid) zie:
Anoniem: 222991 in "[World Community Grid] hitparade van 18 ..."
en de posts daaronder.

Verder kan deze nog handig zijn: http://wiki.debian.org/BOINC/Troubleshooting

Edit 31-05-2011

Even een toevoeging over het (ongewenst/te vlug) overschakelen van boinc naar een ander project als je meer dan één project draait.
iconized schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:09:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/36133039#36133039"]EektheMan schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:36[/url]:
@ongekend 41, Thanx, dat is mooi, dan ga ik die upgraden. Hoop dat deze fix iets voor mij kan betekenen:
* Fix: Numerous CPU/GPU scheduling fixes. Bij mij wisselt BOINC vaak van taak, waardoor er soms 6 actieve taken bezig zijn. Maar vooral MUONs met looptijden van 16 uur, komen dan gewoon niet voor de deadline gereed.

Als je meerdere projecten actief hebt dan switched de brave en stupide boinc-scheduler tussen wu's vanwege de share ratio. Iemand heeft me de volgende tip gegeven, zet "switch between applications every" op 9999999.99 minuten. Dan wordt elke wu eerst afgemaakt voordat er een wu van het andere project wordt opgestart. Dit werkt echter niet voor het enorm vervelende "high priority" switchen van wu's.
boinc-instellingen

[ Voor 58% gewijzigd door APClll op 31-05-2011 21:55 ]

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Pagina: 1