Toekomst na FaD? Nieuw project?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Zoals al aangekondigd is, stopt FaD er binnenkort mee. Verschillende teams en individuele mensen, zullen dus opzoek moeten gaan naar een nieuw project.
Je kan natuurlijk overstappen naar een ander project binnen DPC.
Maar er zijn natuurlijk nog andere projecten waar DPC nog niet (officieel) aan meedoet.
Is er een kans dat er een vervangend project gaat bijkomen?

Misschien een reactie van de DPCcrew?
Hoe gaat dit in zijn werk?
Kunnen er projecten voorgesteld worden door de leden, waarop dan daarna gestemd kan worden, of...?

Even een toevoeging, daar er blijkbaar wel animo is:
Als je een ander (niet officieel DPC) project voorstelt, graag wat meer uitleg dan enkel de naam!
Bijvoorbeeld:
Naam project,
naar wat wordt er gezocht,
hoe/wat met resultaten, hoe is de support en briefing naar de gebruikers,
is er al een DPC team opgericht,
hoe met de stats (hoe vaak update, subteams mogelijk, ...),
kan het draaien als service,
etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door Kristof op 01-11-2005 13:50 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Er zijn in het verleden voorwaarden gesteld waaraan een project moet voldoen om hier op /5 vermeld te worden (niet commercieel, voldoende flushers, etc.).

Op het moment dat FaD definitief van het toneel verdwijnt (hetgeen ik persoonlijk uitermate betreur) dan zal de crew zeker kijken naar een vervangend project.

Voorstellen daartoe zijn uiteraard altijd welkom.

De Dutch Power Cows doen aan veel meer projecten mee dan degene waarvan we momenteel stats posten. Neem als voorbeeld het BOINC-platform. We posten momenteel alleen de stats van SETI maar op het BOINC-platform draaien inmiddels verschillende andere projecten waaraan leden van de DPC deelnemen.

Als FaD verdwijnt dan zal er zeker gekeken worden naar een vervangend project waarvan we stats zouden kunnen plaatsen. Jullie mening daarover is uiteraard altijd van harte welkom.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150661

Gezien de eerdere discussies die op fokschaap zijn gevoerd, denk ik dat wij iig iets willen dat een bepaald (medisch) nut heeft, dus niet iets als het tigste cijfer achter de komma van pi berekenen. (Hoewel ik dat zelf best interessant zou vinden ;) ) Dus bv. iets vergelijkbaars als Fad. Wij hopen hiermee het grootste deel van ons schaap bij elkaar te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Anoniem: 150661 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:28:
Gezien de eerdere discussies die op fokschaap zijn gevoerd, denk ik dat wij iig iets willen dat een bepaald (medisch) nut heeft
Dat vind ik ook prettig. Ik vind dat de vervanger van FaD een vergelijkbare achtergrond moet hebben. Maar daar komen we vast nog wel op terug.

Het zou iig mooi zijn als Fokschaap door blijft gaan. Jullie zijn een verrijking voor DPC. :)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Er zijn natuurlijk een aantal opties:
Gaan we gewoon individueel over, naar diverse andere projecten. Dan moet iedereen het gewoon voor zich weten.
Ook kunnen er per project nieuwe subteams gemaakt worden waar idereen van FAD zich in een soort subteamknalt.
We kunnen ook nog met z'n allen naar een nieuw project.

Ik hoop iniedergeval dat de mensen die lid zijn mee gaan naar een ander project, en niet stoppen met DPC. Zeker nu er een grote groep mensen van het FOKschaap is bijgekomen. Het zou ook leuk zijn als het FOKschaap door gaat als groep van FOK binnen de DPC vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:10

Nakebod

Nope.

Zoals ik net ook in de DPCH heb gepost, ga ik dan waarschijnlijk terug naar UD. Gezien mijn vrij lange geschiedenis daar.
Moet wel een heel goed vervangend project voor FaD komen, met hetzelfde doel als UD/FaD en F@H wil ik naar dat nieuwe project overstappen.
Maar ik kan mij enigzins niet voorstellen dat het onderzoek voor FaD klaar is, het lijkt mij dat er meer dan genoeg te onderzoeken is. Ik denk stiekem eerder aan een financiele reden. (Misschien dat daarom de site laatst paar dagen down was? Was ook met betaling)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Altijd jammer wanneer er goeie projecten van het toneel verdwijnen. Hopelijk voor DPC vind ook iedere FAD koe zijn weg naar een ander (gerelateerd) project. Wel jammer dat DPC nu (weer) niet de oren van FreeDC heeft kunnen wassen. Ten tweede male ontglippen ze hun lot weer }:O

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Het is jammer dat FaD er mee gaat stoppen, ik zal het vinden van een vervanger van dit project op de agenda van de crewmeet stoppen. Wanneer men ideeën heeft voor andere projecten, en die aan de voorwaarden voldoen uit de FAQ, mogen deze altijd gemaild worden op gepost op /5.

offtopic:
Gelukkig dat ik mijn 1 miljoen punten nog heb gehaald :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

Misschien een goed idee om de positie op een aantal wankele DPC projecten te verstevigen.
Zoals S@H, Boinc of F@H.

Op het moment doet DPC officieel 11 projecten inclusief FaD. 10 projecten vindt ik persoonlijk meer dan genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Laatst online: 12-03 14:08

Kristof

is een Belgisch product

Topicstarter
Er zijn mensen die liever niet meedoen aan 'nutteloze' projecten.
Op dit moment, blijven dan enkel F@H, UD, TSC en D2Ol over.

TSC/D2OL zijn bijna fubar (weinig actieve mensen, brakke stats en geen support of resultaten)
UD vind ik te commercieel
F@H heeft voor velen het nadeel dat het moeilijk is om er nu in te stappen. (kwestie van toch eens in een DPCH te verschijnen)

[ Voor 3% gewijzigd door Kristof op 01-11-2005 17:03 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 16:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik had al eens geneusd op het BOINC-platform, je kan daar ook aan rosetta mee doen. Dat is misschien een goede FaD vervanger.
Over de vele projecten... SETI-classic zit nu toch eindelijk op het einde waardoor BOINC-SETI alleen door zal gaan. Scheelt er alweer één ;)

Ik heb het niet gevolgd maar hoe zit het nou bij D2OL en het leger wat daar misschien in participeerde (of herinner ik me nu het helemaal verkeerd 8)7 )

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121521

Het is te hopen dat er een project gestart gaat worden (een nieuwe), soortgelijk als FaD, waar daadwerkelijk andere teams (en dus niet teams binnenin DPC maar onderling) eenzelfder score beginnen als wij; met 0.

Op die manier hoeven we niet 320.230.489.201 punten in te lopen...

Maar dat is alleen maar wishfull thinking ben ik bang... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Of een project nutteloos is of niet is een vraag die alleen iemand zelf kan beantwoorden. Ik doe mee aan RC5 en hoewel dat een "nutteloos project" lijkt is het doel van het project niet mijn streven. Ik wil gewoon in een leuke club zitten ( I'R cow) die meer doet als alleen DC en waar een hoop sociaal gebeuren achter weg komt.
Zo kan iedereen zijn reden hebben

Als er een project is wat in jou ogen wel nuttig is dan moet je dat gewoon aandragen daar wordt dan vast wel naar gekeken (niet door mij maar door de DPC crew)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138731

Wat een tragedie ;( maar de andere projecten zullen er wel blij mee zijn, ook jammer voor Duke die zich al die tijd voor de stats heeft ingezet. echt super lekkere client.....zonde!
maarja mijn koe heeft nog steeds honger, en dat blijft ie ook :)

is Rosetta@Boinc niet wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Kristof schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:03:
Er zijn mensen die liever niet meedoen aan 'nutteloze' projecten.
Op dit moment, blijven dan enkel F@H, UD, TSC en D2Ol over.

TSC/D2OL zijn bijna fubar (weinig actieve mensen, brakke stats en geen support of resultaten)
UD vind ik te commercieel
F@H heeft voor velen het nadeel dat het moeilijk is om er nu in te stappen. (kwestie van toch eens in een DPCH te verschijnen)
Met F@H kom je vrij makkelijk in de dpch hoor... de onderste in de dpch hebben vaak maar met 1 pc wat ingeleverd. En met 2 a 3 pc's ben je zowieso verzekerd van een dpch plek....

Maar een nieuw boinc project lijkt me ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
Rosetta@Boinc lijkt me wel wat. Kijk, wie staan daar op 1? Free-DC :P
Andere bekende teams: TA (6), Rechenkraft (9), Phoenix Rising (14à ...
2 Belgische teams in de top-20, en geen enkele Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109360

ColdRain schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:49:
Rosetta@Boinc lijkt me wel wat. Kijk, wie staan daar op 1? Free-DC :P
Medisch, niet commercieel e.d. ?

In dat geval is het, naast F@H, een optie.

Misschien zinvol om de kontinuïteit van het projekt eens te checken

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 109360 op 01-11-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • van de website: "Our goal is to develop methods that accurately predict and design protein structures and complexes, an endeavor that may ultimately help researchers develop cures for human diseases (See the Human Proteome Folding Project, a collaborative effort to apply our software on the human genome)."
  • is niet commercieel, de resultaten zijn vrijelijk beschikbaar voor andere uni's, zie hier en hier.
  • de resultaten worden gepubliceerd (oa in Science).
  • er zijn clients voor windows, linux, osx
  • boinc is een goeiend platform, de tooltjes die voor andere boinc toepassingen werden ontwikkeld zijn doorgaans bruikbaar in elke boinc toepassing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20

mcB

Rosetta heb ik ook eens naar gekeken. Ik kwam echter het volgende bericht tegen; http://www.worldcommunity...cg/viewthread?thread=3921
Dit verhaal stemde mij persoonlijk niet erg positief. Deze info wil ik de mogelijke overstappers naar Rosetta niet onthouden.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Het is dus zelf helemaal geen medisch project, hmmm.. Niet echt een vervanging voor FaD dan in mijn ogen. Dan komt Predictor@Home daar veel dichter bij.
Van de site:
Our goal is to utilize these approaches together with the immense computer power that can be harnessed through the internet and volunteers all over the world (you!) to address critical biomedical questions of protein-related diseases. Predictor@home is a pilot project of the Berkeley Open Infrastructure for Network Computing (BOINC)
Verder dus hetzelfde, ook BOINC. En DPC is daar al een stuk groter dan bij Rosetta (40 ipv 6 leden).
Lijkt mij een mooi project

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Distributed Projecten evolueren. Een bericht uit 2004 lijkt me nog maar weinig relevant voor waar een project eind 2005 staat. In marketing noemt zoiets FUD. :7
De post waar McB naar verwijst gaf al een aanwijzing van die evolutie:
... one using Rosetta and one improving Rosetta (D Baker is involved in both projects)
Goed, David Baker werkt(e) ook aan een verbetering van de client. Tja, hoe dat slecht nieuws kan zijn voor wie op zoek is naar een medisch getint DC project is mij een raadsel :?
Rosetta publiceert ook resultaten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145925

Weet niet of het gewenst is hier in dit topic, maar misschien toch wel handig? Ik heb na de verjaardagsflush het één en ander uittgezoch over andere projecten die vergelijkbaar zijn met FaD.
Hier een klein overzichtje, als er geen nieuwe projecten bij komen is het voor mij de keuze uit deze projecten.

D2OL (Drug Design Optimization Lab):
Dit project heeft als doel medicijnen te vinden voor de ziektes ebola, miltvuur (anthrax), pokken (smallpox), SARS en malaria. De 5 meest besmettelijke ziektes op aarde. D2OL doet dit volgens het sleutelgat/sleutel principe, het "past" moleculen van mogelijke medicijnen in moleculen van de ziektes. De beste kandidaat-medicijnen (volgens de computerberekeningen) worden dan in het laboratorium van TRI (The Rothberg Institute) getest door wetenschappers. Dit instituut is een non-profit instituut, dus je hoeft niet bang te zijn dat ze bakken met geld willen verdienen met jouw computerkracht.

Nummer 1 positie overall in DPC
Recommended: 256 Mb, PIII 700, Windows 2000/XP ,minder dan 192 MB geheugen en je merkt dat de client draait
Linux mogelijk
Vast aantal punten per ‘pakketje’ , trage pc is dus minder punten

Folding@home:
Het doel van het F@H project is meer te weten komen over eiwitten. Met name over wat ze doen en hoe ze vouwen (folden). Eiwitten zijn de werkpaarden van het lichaam, maar voordat ze kunnen werken moeten ze zich op een bepaalde manier rangschikken, het zogenaamde ordenen of: folden. Dit folden is fundamenteel voor alle biologische wezens, maar voor de mens eigenlijk bijna een compleet mysterie. Dit folden gebeurt constant in het lichaam, maar het gebeurt wel eens dat dit misgaat, het zogenaamde misfolden. Soms is er niks aan de hand als dat gebeurt maar het kan ook gebeuren dat het grote gevolgen heeft. Een aantal ziektes zijn gerelateerd aan dit misfolden, bijvoorbeeld alzheimer, BSE (gekke koeien ziekte), CJD (Creuzfeld Jacobs Disease), ALS en parkinson.

Nummer 19 positie overall in DPC
Linux mogelijk
De minimale systeemeisen voor een pc die gemiddeld 10 uur per dag aanstaat is een Intel Pentium 2 500Mhz (of vergelijkbaar) met 64mb ram. Zo'n pc zou net alle deadlines moeten kunnen halen. Aangeraden wordt wel om langzame pc's op de zogenaamde "timeless units" projecten te zetten.
Puntentelling aan de hand van tijd en andere factoren..

TSC (Tuberous Sclerosis Complex):
Bij dit project wordt gezocht naar een medicijn tegen Tubereuze Sclerosis Complex (ziekte van Bourneville-Pringle). Dit is een ernstige kinderziekte. Het is een erfelijke afwijking die kan lijden tot tumors in meerdere organen zoals de hersenen, nieren, hart, ogen, longen en andere organen. Het project is begonnen om efficiënter en tegen lagere kosten naar potentiële medicijnen te kunnen zoeken. Men test met computerberekeningen moleculen tegen verschillende ziektes door gebruik te maken van de TSC client. Moleculen die positief uit de test komen worden aan wetenschappers doorgegeven, die ze dan in het echt kunnen testen tegen de ziekte.

Nummer 1 positie overall in DPC
Subteams mogelijk
Trage PC is minder punten, vaststaand punten namelijk voor afgerond ‘pakketje’ , 400 Mhz wordt als niet voldoende beschouwd, neemt ongeveer 90 MB geheugen in beslag

Sorry als er foute / onvolledige info bij staat, tis mensenwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Overigens, van de Predictor website:
Our work is aimed at testing and evaluating new algorithms and methods of protein structure prediction.
Met andere woorden: Predictor test methodes en algoritmes. Dat staat vandaag op hun website, en niet in een artikel uit 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 27-06 17:41
Na DF nu ook FaD weg ... het is wel wat met die lievelingsprojecten van me ;(

Nu weer opzoek naar een volgend lievelingsproject :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
JustMe_ schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 18:55:
Dan komt Predictor@Home daar veel dichter bij.
Dat klinkt als een zwangerschapstest voor thuis :P ... is een vrouwenproject :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

ColdRain schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:33:
Overigens, van de Predictor website:

[...]

Met andere woorden: Predictor test methodes en algoritmes. Dat staat vandaag op hun website, en niet in een artikel uit 2004.
Dat die onderzoeker op 3 december 2004 zich heeft geregistreerd op het forum wil niet zeggen dat het ook op die dag gepost is :P

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcB schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:45:
[...]

Dat die onderzoeker op 3 december 2004 zich heeft geregistreerd op het forum wil niet zeggen dat het ook op die dag gepost is :P
Edit 2 times, last edit by rbonneau at Sep 21, 2005 9:34:25 PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143153

Mark83 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:43:
[...]

Dat klinkt als een zwangerschapstest voor thuis :P ... is een vrouwenproject :+
LOL! :D

Mijn voorkeur gaat uit naar F@H zal, morgen of donderdag eens de client testen, als het mij aanstaat verander ik dan al, nadat mijn nog te crunchen pakketjes af zijn. Anders is het op zoek naar een ander project :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Stampede 1 - Ecc2-109 - gestopt
Stampede 2 - Distributed folding - gestopt
Stampede 3 - TSC - loopt nog
Stampede 4 - FaD - gaat stoppen.

Wie weet de tijdsduur tussen de stampedes en het beëindigen van het project?

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• je_oen
  • Laatst online: 26-11-2021

je_oen

Tijd voor Cowfee

Ecc2 was sowieso al een eindig project. Encryptie code was gekraakt, dus dat is niet zo gek dat die gestopt is.

Kalfjes wijsheid: Als je je koplampen laat branden, heb je ze niet uitgezet.
LPC wie is er niet groot mee geworden?
La Petite Cows | Get Firefox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Ecc2-109 was niet gestopt, maar gewoon klaar :) Weet verder niet wat voor verbanden je zoekt ;)

-edit-
Doe mij 's niet voor zijn :P

[ Voor 18% gewijzigd door ColdFusion op 01-11-2005 21:42 ]

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
ColdFusion schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 21:41:
Weet verder niet wat voor verbanden je zoekt ;)
Stampedes lijden tot vervroeging einde project (het zij door door behalen doel van het project het zij projectleidingsbesluiten).

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 04-07 08:31
joh14vers6 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:48:
[...]

Stampedes lijden tot vervroeging einde project (het zij door door behalen doel van het project het zij projectleidingsbesluiten).
Dan stem ik voor een stampede op rc5 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
We hebben het hier niet over waar devolgende stampede enzo op moet. Graag over de vervanger van FaD. Predictor en/of Rosetta lijken op het eerste gezicht wel wat :)
Wat info over wat het project precies inhoud zou ik wel op prijs stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jammer dat FaD er mee stopt, maar er zijn natuurlijk projecten genoeg om aan mee te doen. Natuurlijk sta ik open voor nieuwe ideeën, maar ik denk dat ik eerst maar eens terug ga naar Folding en daarna eens rondkijk wat er verder evt aan nieuwe projecten bij komt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
iisschots schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:05:
We hebben het hier niet over waar devolgende stampede enzo op moet. Graag over de vervanger van FaD. Predictor en/of Rosetta lijken op het eerste gezicht wel wat :)
Bij switch loopt nu ook een draadje wat ons backup project gaat worden, er komen dan vast nog wel meer van dit soort projecten voorbij :) we'll keep you informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcB

mcB

iisschots schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 23:05:
Het is best lastig om te doorgronden wat de projecten precies doen. Uit de lappen medische engelse tekst heb ik kunnen opmaken dat de projecten hetzelfde doel nastreven, maar deze op een andere manier proberen te bereiken.
Dit werd me helemaal pas duidelijk in dit topic: http://boinc.bakerlab.org/rosetta/forum_thread.php?id=7
Een verhelderend draadje volgens mij.

Strix (Skullflame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:59
Weet iemand of er een project is wat, zoals FaD, geïnstalleerd kan worden op 1 systeem, wat vervolgens als server draait en de internetverbinding en toewijzing van jobs verzorgt?

Zodat je op een boel clients met 1 enkel commando, zonder install e.d., het project kan draaien via de server m.b.v. een netwerk share?

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
David Kim is the Project Scientist working for Dr. David Baker who posts most on their message board. He says that they are currently running Work Units that make 10 low-resolution protein structure predictions and 2 high-resolution structure predictions. This contrasts with our own Work Units which might make hundreds of low-resolution predictions. [Each protein is folded about 10,000 different times, with some parameters varying.] They are supposedly fiddling with the high-resolution folding algorithm, trying to improve it. Unlike Folding@home, which tries to simulate the entire folding process atom-by-atom, Rosetta starts with a folded protein produced by the low-resolution method and tries to refine it using a high-resolution, atom-by-atom method in an attempt to derive the configuration with the lowest energy state.

Dr. Bonneau posted that he has heard that the current intention is to use the computer cluster to run some proteins for the Robetta server whenever they are not checking out algorithmic variations. The Rosetta server is a server that the University of Washington maintains on the Internet that allows academic researchers to fold proteins that they submit using Rosetta. So this new project is most like Predictor@home, an attempt to develop better software for folding proteins, but it also is expected to help some researchers around the world by folding proteins that they submit to Rosetta.
Als samenvatting van volgende postings/thread: http://www.worldcommunity...wthread?thread=3882#31064

Verder lijkt WCG me ook wel een degelijk nieuw project voor DPC-normen, er staan ook een aantal projecten op stapel. (maar dan tekent * Blue_man wellicht zijn doodsvonnis bij UD-Grid :S ).

Het lijkt me wel dat wanneer er een nieuw project gekozen wordt dat niet enkel de projectlozen horen te beslissen * Blue_man stopt met vooruitdenken en laat de rest aan de crewmeet over :P

Tevens als aanvulling op Anoniem: 145925 in "Toekomst na FaD? Nieuw project?" nog deze link: http://www.dutchpowercows.org/project.php?id=5 . Is aangenaam voor mijn ego als ook dit project vermeld is :)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146390

F@H lijkt wel interessant omdat we daar nog wel een hoop plekjes kunnen stijgen, altijd leuk voor het competitie gevoel. Bij UD ziet dat er wat minder hoopvol uit, de eerste twee hebben nogal een lompe voorsprong. Maar ja, lompe voorsprongen kan je natuurlijk wegstampeden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

Pim. schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:19:
Of een project nutteloos is of niet is een vraag die alleen iemand zelf kan beantwoorden. Ik doe mee aan RC5 en hoewel dat een "nutteloos project" lijkt is het doel van het project niet mijn streven. Ik wil gewoon in een leuke club zitten ( I'R cow) die meer doet als alleen DC en waar een hoop sociaal gebeuren achter weg komt.

Als er een project is wat in jou ogen wel nuttig is dan moet je dat gewoon aandragen daar wordt dan vast wel naar gekeken (niet door mij maar door de DPC crew)
Alle dingen die je noemt die niet met DC zelf te maken hebben die verschillen toch niet per project dat je draait? Dus áls er een nieuw project komt dan kun je daar toch beter een medisch mogelijk nuttig project van maken?

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Criteria om aan DC deel te nemen :

Lichte client
Liefst ook nog voor Linux (wil toch eens switchen van W2K → Linux/BSD
Medisch nut (belangrijker dan onderlinge kompetitie)
Nieuws betreffende resultaten
Niet commercieel
Continuiteit

En zo zullen er nog wel een paar zijn.
Als er geen geschikt projekt is misschien eens even een pauze inlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:07

Adm.Spock

Duik-Aap

Pim. schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 17:19:

Hear! Hear! :P

Iedereen heeft voor zichzelf een motivatie om met DPC mee te doen, al dan niet bij een sub-team (,in mijn geval Team Elteor Borislavj). Het bij een leuke club horen is voor mij, net als voor Pim en vele anderen, de grootste motiverende factor om aan DC te doen, bij DPC.
En of een bepaald project al dan niet als "nuttig" of "zinvol" te bestempelen valt, is volkomen triviaal als je bij een leuke, sociale (nouja, voor zover dat lukt bij computernerds :+) club hoort.

PS: Dat paintballen mag wat mij betreft volgend jaar weer :) 't was geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollerjooster
  • Laatst online: 25-06-2023

Rollerjooster

OhNoNotHim

Adm.Spock schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:26:
[...]
En of een bepaald project al dan niet als "nuttig" of "zinvol" te bestempelen valt, is volkomen triviaal als je bij een leuke, sociale (nouja, voor zover dat lukt bij computernerds :+) club hoort.
Zoals JustMe_ al zei: als het voor sommigen dan tóch triviaal is, en het dus kennelijk alleen om het clubgevoel gaat, laat het project dan bepalen door mensen die het wél wat kan schelen. Dan is iedereen namelijk blij :)

Forza Mucca!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Mijn criteria om aan een project mee te doen zijn:

1. lichte en stabiele client
2. subteamstats (a la ppstats)

natuurlijk geheel persoonlijk. En dat ik het communitie gebeuren belangrijker vind wil niet zeggen dat een medisch project niet nuttig is in mijn ogen hoor :)
het is alleen geen reden omRC5 de deur uit te trappen :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Pim. schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:02:
Mijn criteria om aan een project mee te doen zijn:

1. lichte en stabiele client
2. subteamstats (a la ppstats)

natuurlijk geheel persoonlijk. En dat ik het communitie gebeuren belangrijker vind wil niet zeggen dat een medisch project niet nuttig is in mijn ogen hoor :)
het is alleen geen reden omRC5 de deur uit te trappen :)
succes met dnet... volgens mij is er geen enkel project naast dnet wat aan criteria #2 kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

och projecten als F@H en SoB hebben ook subteamstats, maar dan net op een andere manier.
alleen zijn er in mijn ogen geen projecten meer naast Dnet met een lichte client a la ecc2 / Dnet

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

gewoon gaan boincen en dan kan je zelf beslissen welk project je wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
Anoniem: 63996 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 07:21:
gewoon gaan boincen en dan kan je zelf beslissen welk project je wil gaan doen.
Boinc code kan je zelf compileren, waarschijnlijk ook op SGI. Dus wat let je ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
niet bedoeld als reclame, wel als info:
Message boards : Cafe Rosetta : Find-a-Drug Refugees
Dear FAD participants,
...
My research group at the University of Washington is trying to solve the protein structure prediction problem. We have recently made a lot of progress and shown that the problem can very likely be solved given sufficient computing power, and we are extremely excited about the possibility of being able so solve the problem using distributed computing. We also work on designing new molecules, for example now we are hard at work trying to design an HIV vaccine. You can learn more about what we do by looking at the news articles at

http://boinc.bakerlab.org/rosetta/rah_articles.php

Because progress with this research is so limited by computing power, it would be fabulous if many of you would join our project. We give frequent feedback about the progress of the research, and try to involve participants as much as possible in the research, and we already have gotten a number of interesting ideas and suggestions back from participants. We will shortly be releasing the source code for people to explore on their own.

We've had our first server problems in the two months we've been on line in the last day or two, but these should be cleared up if not now then by tomorrow. Please join on!

Since I probably won't be checking these boards frequently, please post any questions on the rosetta@home message boards.

thank you,

David Baker
DPC staat nu met +- 4.5k op plaats 118 en we stijgen snel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27862

Anoniem: 109360 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:18:
Criteria om aan DC deel te nemen :

Lichte client
Liefst ook nog voor Linux (wil toch eens switchen van W2K → Linux/BSD
Medisch nut (belangrijker dan onderlinge kompetitie)
Nieuws betreffende resultaten
Niet commercieel
Continuiteit

En zo zullen er nog wel een paar zijn.
Als er geen geschikt projekt is misschien eens even een pauze inlassen.
Hier sluit ik me bij aan, behalve dat Linux bij mij geen vereiste is. Het belangrijkste vind ik echter de lichte client. Ik heb nl. F@H, D2OL en TSC ook gedaan in het verleden, maar dat waren wat mij betreft niet echt "lichte clients". Mijn persoonlijke favorieten waren dan toch RC5, OGR, Eccp en FaD.
Gezien het belang dat ik hecht aan medisch nut valt D.net af (en Seti ook), dus wat past wel bij deze eisen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Anoniem: 27862 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:20:
[...]

Hier sluit ik me bij aan, behalve dat Linux bij mij geen vereiste is. Het belangrijkste vind ik echter de lichte client. Ik heb nl. F@H, D2OL en TSC ook gedaan in het verleden, maar dat waren wat mij betreft niet echt "lichte clients". Mijn persoonlijke favorieten waren dan toch RC5, OGR, Eccp en FaD.
Gezien het belang dat ik hecht aan medisch nut valt D.net af (en Seti ook), dus wat past wel bij deze eisen??
Sorry, maar dit open doel kan ik niet laten liggen ;).
Gizmooh: binnen DPC is er het UD project, met een lichte client en met een medische achtergrond.

Waarom wordt UD hier trouwens zovaak 'vergeten'?

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:35:
[...]

Sorry, maar dit open doel kan ik niet laten liggen ;).
Gizmooh: binnen DPC is er het UD project, met een lichte client en met een medische achtergrond.

Waarom wordt UD hier trouwens zovaak 'vergeten'?
Ok, ik ben niet bekend met de client, dus als die licht is, is dat zeker een goed project. Wat mij echter in het verleden heeft tegengehouden om daaraan mee te doen is het feit dat de continuiteit in tijd er wel was, maar de continuiteit in toekenning van "punten" niet. Als ik het me goed herinner kreeg je op een gegeven moment veel meer "punten" voor een zelfde hoeveelheid CPU-tijd.
Dat doet natuurlijk niks af aan het medisch nut, maar een beetje (eerlijke) competitie is ook leuk }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
Anoniem: 27862 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:41:
Ok, ik ben niet bekend met de client, dus als die licht is, is dat zeker een goed project. Wat mij echter in het verleden heeft tegengehouden om daaraan mee te doen is het feit dat de continuiteit in tijd er wel was, maar de continuiteit in toekenning van "punten" niet. Als ik het me goed herinner kreeg je op een gegeven moment veel meer "punten" voor een zelfde hoeveelheid CPU-tijd.
Dat doet natuurlijk niks af aan het medisch nut, maar een beetje (eerlijke) competitie is ook leuk }:O
De continuïteit in de toekenning van punten?
Je kan een aantal tweaks doen, maar om nu te zeggen dat er een significant verschil is in toekenning van punten, dat heb ik nog nooit gehoord :) .

le·vens·moe (bn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blue_man schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:49:
[...]

De continuïteit in de toekenning van punten?
Je kan een aantal tweaks doen, maar om nu te zeggen dat er een significant verschil is in toekenning van punten, dat heb ik nog nooit gehoord :) .
Ik heb het over een omslag in puntentoekenning, die waarschijnlijk in de zomer van 2002 heeft plaatsgevonden, bij de overgang naar de 2e fase van het project.

* Anoniem: 27862 heeft de FAQ gelezen en ik moet eerlijk zeggen dat er toch wel een redelijk aantal tweaks inzitten, oa. de hoeveelheid RAM, de grootte van je schijf, je uploadtijd. Dat heeft toch niks van doen met je rekentijd???

Ik denk er nog eens over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

ColdRain schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 07:58:
[...]

Boinc code kan je zelf compileren, waarschijnlijk ook op SGI. Dus wat let je ? :P
nee ik doe met 1 sgi F@H en dat vind ik meer dan genoeg. tijd om iets af te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150661

Zoals het er nu uitziet gaat fokschaap door op f@h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Laatst online: 04-07 08:31
Anoniem: 150661 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:12:
Zoals het er nu uitziet gaat fokschaap door op f@h.
Dat is goed nieuws in ieder geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138731

Zit echt te dubben tussen Rosetta of F@h........ nu de schaapies over het hek springen bij f@h is dat eigenlijk al voldoende motivatie, maar k wil toch eens stoeien met het boinc platform :)
weet je wat, k slaap er nog een nachtje over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 21:20
Ola allemaal,

Jammer dat FAD er mee stopt en heeft er in geresulteerd dat ik mijn clients inmiddels maar gestopt heb (blijft er voor jullie nog wat meer werk over tot het echte eind :P).
Inmiddels langzaam aan weer een paar masjientjes op mijn oer project (RC5) gezet. Wellicht niet zo zinnig als FAD enzo is, maar het biedt iig nog voldoende continuiteit en daar snap ik de behaalde scores tenminste van ;)
In ieder geval jullie allen bedankt voor de gezelligheid hier en wellicht komen we elkaar nog eens tegen op een volgend project (of bij een stampede :9 )

Latursssssss,

idef1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
ColdRain schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:02:
[...]
DPC staat nu met +- 4.5k op plaats 118 en we stijgen snel :9
Mee dankzij versterking van La Muis, Team_Kwakende_kip0Quatar en Nagy heeft DPC nu 6,694.83 credits en is daarmee de Rosetta@Home Top 100 ingedoken !! }) }:O

[ Voor 14% gewijzigd door ColdRain op 05-11-2005 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Een update vanuit de crew over een nieuw project.
De komende twee weken gaan wij als crew zo veel mogelijk informatie verzamelen over de verschillende voorgestelde projecten. Gaan we bepalen of ze voldoen aan de voorwaarden waar een project moet voldoen wil het ondersteuning krijgen vanuit de DPC.

Op de Crewmeet (20 november) gaan we het er dan over hebben en gaan we bepalen welk(e) project(en) we gaan ondersteunen. Dat is ruim voor het einde van FaD, waardoor iedereen genoeg tijd heeft om de keuze te maken voor wel project hij/zij gaat.

Pagina: 1