Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 26 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.168 views sinds 30-01-2008

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02-09 00:22

edward2

Schieten op de beesten

Die XL knalt er aardig doorheen zeg:

http://forums.overclocker...ead.php?t=17488261&page=4

Niet op voorraad.

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:22
Tyranium schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:30:
[...]

Nee, ik denk dat eigenlijk elke X800XT wel PE speeds haalt.
En een PE klokt weer verder dan een XT....

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:22
Nee toch wachten voor de XT met 512mb, had de XL al in me winkelmandje maar toch er weer uit gemikt hehe :) vooral met HL2 lost coast merk ik dat me x850xt pe verleden tijd is in 1600x1200 met alles max.

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:47

SG

SG surft naar info hardewaren

CJ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:13:
Nieuwsflash: Havok schaart zich achter GPU Physics

Nu Ageia zo in de belangstelling staat vanwege hun PPU, kon het niet uitblijven dat de heerser op physicsgebied van dit moment, Havok, met een antwoord zou komen. Havok president Jeff Yates heeft nu aangegeven dat ze zich scharen in het kamp voor physics op de GPU.
Tja this wel onder de gordel van ATI. elders in demarkt aan brood roof te doen.
Het kan wel maar dacht dat het eerst een studie is. Voor havok is het gewoon ze hebben de bus gemist. Ik denk dat havok niet anders kan. Als Aegia de PPU pushed met hun novodex API dan blijft Havok achter zonder hardware aceleratie ondersteuning en zouden voor te concureren met hun eigen PPU incarnatie komen wat niet in de planing staat dus aanzienlijke achter stand. Dus voor de hand liggende tactische zet is om mee te surfen op ATI initatief.
Daarnaast lijkt mij dat 'n PPU de CPU ontlast en extra veel Physics power toevoegd aan een systeem.. Bij Havok ontlast je de CPU ook maar belast je iets wat al tot het uiterste word gedreven met nog meer last. wat eigenlijk ook ontlast moet worden.
Ten eerste zullen games óf Havok óf novodex óf iets anders ondersteunen. dus voor alle nieuwe games die het mo'Physic tijdperk inluiden optimaal te kunne spelen moet je 'n extra krachtige GPU kopen én een PPU voor novodex games ook aan te kunnen.
nVidia heeft zich tot nu toe afzijdig gehouden over commentaar op GPU physics, maar ATi aan de andere kant heeft duidelijk laten merken dat physics ook op GPUs berekent kunnen worden. De werkende physics demo op een ATi CrossFire systeem is daarvan het resultaat. Maar nVidia zal waarschijnlijk zeer blij zijn dat Havok gebruik gaat maken van Shader Model 3 kaarten, want ook zij profiteren daarvan mee.
Zo ze gaan er dus werk van maken.
De nieuwe Havok FX engine maakt gebruik van Shader Model 3 en zal ook gebruik kunnen maken van dual GPU opstellingen als SLi en CrossFire. Wel wordt een snelle SM3.0 kaart aangeraden voor het gebruik.
Maakt niet uit wat het wordt het zal altijd extra geld kosten. ten eerste zul je in GPU hardware moeten investeren om voldoende GFX power en GPU power voor Physics te krijgen. Dit is geen voordeel eerder lasten verplaatsen.
Met je budged en midrange G-kaartje ben je dus beperkt in GFX Physics power

PPU ontlast en is puur voor physics.

Doet me denken aan Vhs betamax. aangezien je niet weet wat de standaard word en game 'n kamp kiezen door voor havok of novodex te kiezen moet je dus dubbel voor physics investeren om havok en novedex games optimaal te kunnen ondersteunen.
Havok wordt op dit moment in veel games gebruikt als Halo2, F.E.A.R, Splinter Cell: Chaos Theory, Brothers In Arms, Half Life 2, Age of Empires III en Painkiller. Ageia zal dus met iets heel goeds moeten komen om hier mee te concurreren. Havok FX vereist geen aparte PPU kaart en daarnaast kan Havok teren op een jarenlange ervaring en lijst van games met Havok physics.

Bron: http://www.havok.com/content/view/187/77/
Interview met Jeff Yates van Havok: http://www.gamespot.com/news/6136639.html
Probleem van die oude havok games is die hebben niet zo de noodzaak om Physic's ontlast te worden omdat hun Physics belasting gericht is op 5 á 15% Cpu cycles reservering.

Havok on GPU en novodex op PPU zorgen juist voor 'n mogelijk heid tot veel grotere Physic power voorhanden. Het is dus wachten op games die Havok of novodex ondersteunen die ook die power gaan gebruiken. door Physics belasting te ver tien voudigen of meer wat zo'n PPU of SLI/CF kaart aan kunnen. En optie voor physics te down schalen als die hardware niet of onvoldoende krachtig aanwezig is.

Die games benchen wordt dan ook raar. Unreal 3 games draaien dan optimaal met 'n PPU terwijl Havok games juist 'n extra G-kaart of High-end G-kaart nodig hebben om de GFX performance niet te veel in de weg te zitten.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

SuperG schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:28:
[...]
Maakt niet uit wat het wordt het zal altijd extra geld kosten. ten eerste zul je in GPU hardware moeten investeren om voldoende GFX power en GPU power voor Physics te krijgen. Dit is geen voordeel eerder lasten verplaatsen.
Met je budged en midrange G-kaartje ben je dus beperkt in GFX Physics power

PPU ontlast en is puur voor physics.
Als ik het goed heb dan zit een high end SM3.0 kaart soms uit z'n neus te vreten. Die kan dus in dit geval z'n krachten beter verdelen. Daarnaast is een CrossFire setup natuurlijk ook ideaal, waarbij 1 kaart de graphics doet en een ander de physics. Als het dan zelfs mogelijk zou zijn om een met een X1800XT de graphics te laten berekenen terwijl een X1300Pro puur en alleen de physics doet, dan lijkt me dit goedkoper dan een X1800XT en een Ageia PPU van $299.

Havok heeft aangegeven dat wanneer een GPU zowel graphics als physics moet berekenen, een high end SM3.0 kaart nodig is. Maar in multi-GPU opstellingen zou het dus theoretisch gezien mogelijk moeten zijn om een low end kaartje in te zetten voor de physics, omdat-ie toch dan nergens anders mee bezig is.
Doet me denken aan Vhs betamax. aangezien je niet weet wat de standaard word en game 'n kamp kiezen door voor havok of novodex te kiezen moet je dus dubbel voor physics investeren om havok en novedex games optimaal te kunnen ondersteunen.

[...]
Ik denk dat MS hier snel een eind aan zal maken door "Direct Physics". Microsoft is al een tijdje bezig om developers in te huren die zich willen richten op de "next generation Direct Physics API". Zie ook HIER. En als ik het goed heb begrepen dan neigt MS richting ATi en Havok, maar het kan heel erg goed zijn dat straks zowel Havok als Ageia standaard door Direct Physics ondersteunt worden en dat developers dus heel weinig moeite hoeven te doen om het op beide manieren te doen laten werken (wat dus ook het doel is van een API).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• K
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 28-10-2012

K

I (L) ATI

Aaargh hoe kan dit? Mijn monitor ondersteunt geen DVI en nou herkent de monitor de kaart niet, omdat de kaart alleen 2 DVI ingangen heeft :( Zie ik nou iets verschrikkelijk over het hoofd of ben ik goed genaaid?

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
euh, zijn ze niet beiden dvi+analog (met zoon verloop stukje)
(btw, het is hier nieuwsdiscussie, niet een problementopic)

• K

K

I (L) ATI

Ja sorry, maar ik heb er een beetje de pest in. Er zitten 2 DVI uitgangen op de X1800XL en mijn monitor heeft geen DVI uitgang, alleen VGA. Nu kan ik die wel in een DVI verloopstekker pleuren, maar krijg ik nog te zien, no video input :(

Het is btw een TFT monitor.

[Voor 7% gewijzigd door K op 28-10-2005 23:50]

• Brainless-NL
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-07 08:44
dan gebruik je een dvi naar vga converter (zon vierkant plugding, die bij elke fatsoenlijke videokaart zit) en gebruik je de kabel die je ook bij een crt gebruikt. No problemo.

[Voor 9% gewijzigd door Brainless-NL op 28-10-2005 23:54]

• K

K

I (L) ATI

Brainless-NL schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:54:
dan gebruik je een dvi naar vga converter (zon vierkant plugding, die bij elke fatsoenlijke videokaart zit) en gebruik je de kabel die je ook bij een crt gebruikt. No problemo.
Ja dat werkt dus niet. Ik heb dus aan de VGA kabel een verloopstekkertje zitten die van het vga signaal een dvi signaal maakt en dus wel aan te sluiten is op mijn kaart, maar mijn tft ondersteunt geen dvi.

• pookieguy
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08-04-2007
piept het mobo, start de pc wel op? zo jah, koop een goede kabel, zo nee, kaart kapot

• Oet
  • Laatst online: 15-09 06:56

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYB

Nja, probeer ook ff de andere DVI-aansluiting, het kan zijn dat je de secundaire hebt en volgens mij werkt die pas als je hem via de drivers enabled.... ff op die andere aansluiten en proberen dus :)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Ter herinnering:

TOPIC REGELS
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic.

En om dan maar meteen het goede voorbeeld te geven... Ik heb gehoord dat de X1800XT wel in volume beschikbaar zal zijn vanaf volgende week (NL waarschijnlijk weer als laatste in Europa) en dat nV dus inderdaad met een 512MB tegenaanval komt (eventueel met iets hogere kloksnelheden). Maar daar staat tegenover dat mij ook een gerucht (nadruk op gerucht) ter ore is gekomen dat ATi een XT PE in de wacht heeft staan (zo'n 50-75Mhz hoger geklokt) en dat deze ook in volume beschikbaar zou zijn... maar dit laatste zou geheel afhangen van de resultaten van de nieuwe nV kaart.

[Voor 26% gewijzigd door CJ op 29-10-2005 03:07]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• shuogg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:44:
Ter herinnering:

TOPIC REGELS
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Gebruik dan eerst de search-functie van het forum. Bestaat er nog geen onderwerp over... Open dan een nieuw topic!!!!!

Natuurlijk is het normaal dat er vergeleken wordt met de concurrenten, maar doe dat dan zonder geflame en probeer ontopic te blijven om te voorkomen dat dit topic gesloten wordt. De nieuws- en discussiewaarde is het belangrijkste in dit topic.

En om dan maar meteen het goede voorbeeld te geven... Ik heb gehoord dat de X1800XT wel in volume beschikbaar zal zijn vanaf volgende week (NL waarschijnlijk weer als laatste in Europa) en dat nV dus inderdaad met een 512MB tegenaanval komt (eventueel met iets hogere kloksnelheden). Maar daar staat tegenover dat mij ook een gerucht (nadruk op gerucht) ter ore is gekomen dat ATi een XT PE in de wacht heeft staan (zo'n 50-75Mhz hoger geklokt) en dat deze ook in volume beschikbaar zou zijn... maar dit laatste zou geheel afhangen van de resultaten van de nieuwe nV kaart.
50-75Mhz hoger geklokt, laaaaaaaaaaaaaat maar zitten :D.
X1800XT 512MB klinkt mij dan veel beter in de oren, ws. meer OCing headroom naar verhouding en ongetwijfeld stukken goedkoper.

specs desktop | specs laptop

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 14:26
Ff een update. Ik heb me kaart nu op 627--756 Lopen op 1.25 en 2.0 volt.

Heb nu omega 5.10a driver er op staan + de 6.70 van nvidia. Geen nieuwe install. Nature 01 is nu 265.6 FPS zonder tweaker aan de drivers !! dus MAX IQ.

Iemand op XS had de zalman op de X1800 XL gezet maar die was maar 3 graden kouder dan de stock cooler @ 100% dus ik ga meteen voor iets beters. Dit bevestigt echter mijn vermoeden dat de X1800 XT stock cooler beter zou zijn dan de VF700 CU en of een Silencer. Dus er zal een nieuwe generatie VGA coolers moeten komen om die te overtreffen. Ik denk dat als je de fan van de XL cooler af haald en er een 70 mm of 80mm cooler direct op het blok hangt + nieuwe pasta tussen de core en het blok je lagere temps kunt halen dan met de Zalman VF700 CU.

Ik ga nu ff een 05 run doen kijken of ik in de buurd van die 9k kom.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
en dat nV dus inderdaad met een 512MB tegenaanval komt (eventueel met iets hogere kloksnelheden).
Zou dit het huidige gebrek aan de "Top/Extreme" kaarten kunnen verklaren? (de 7800GTX cores die ~490 draaien)
De fabrikanten houden die cores even vast om ze op de nieuwe 512Mb kaarten kwijt te kunnen. ;)

[Voor 7% gewijzigd door Apple|IA op 29-10-2005 12:42]

• Apple|IA
Astennu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:18:
Gefeliciteerd, XT speeds dus. :P Speel jij toevallig BF2? zo ja dan wil ik iets weten

[Voor 71% gewijzigd door Apple|IA op 29-10-2005 10:22]

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-09 18:15

Krizzie

Progressive Music \o/

Is dit nog met de stock koeler? :D

De zalman zal wel stiller zijn geweest neem ik aan ;)

Geluidswolk

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

http://www.thermalright.com/a_page/main_product_v1.htm

In combinatie met 2 stevige 80mm fans, lijkt me wel dat ie wat beter presteert dan de standaard koeling. En anders waterkoeling ofcourse. Bv. deze erop modden:

http://www.coolermaster-e...20Mini%20R80%20%2F%20R120

• Astennu
Dit is idd nog de stock cooler. Ik heb BF 2 er wel op staan maar volgens mij V 1.0. Niet pached.

Ik zal idd eens snel naar andere cooling gaan kijken.

Wat ik wel raar vind ik mijn score:

Boven is de X1800 XL de onderste is mijn oude X850 XT PE

3DMark Score
(3DMarks)
8648

7519
CPU Score
(CPUMarks)
6515
6100

Detailed Test Results

Game Tests
GT1 - Return To Proxycon
(fps)
36.4
33.5

GT2 - Firefly Forest
(fps)
26.1
22.7

GT3 - Canyon Flight
(fps)
43.5
35.9

CPU Tests
CPU Test 1
(fps)
2.9
3.0

CPU Test 2
(fps)
6.5
5.5

De X1800 XL draaide op een X2 2600 MHz en de X850 op een Venice 2.833 dus die heeft wel voordeel qua cpu speed want 05 support volgens mij geen dual core. De X850 draaide 625-610. De X1800 XL draaide 627-756. Ik ga eens 3d mark scores op inet zoeken want volgens mij haalde een XT al in de 9k. Dus er gaat hier iets niet goed. Mischien is de boel toch te veel vervuild of zijn de omega's totaal niet geschikt voor 05

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Xadeon
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Astennu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:18:

Heb nu omega 5.10a driver er op staan + de 6.70 van nvidia. Geen nieuwe install. Nature 01 is nu 265.6 FPS zonder tweaker aan de drivers !! dus MAX IQ.

Iemand op XS had de zalman op de X1800 XL gezet maar die was maar 3 graden kouder dan de stock cooler @ 100% dus ik ga meteen voor iets beters. Dit bevestigt echter mijn vermoeden dat de X1800 XT stock cooler beter zou zijn dan de VF700 CU en of een Silencer. Dus er zal een nieuwe generatie VGA coolers moeten komen om die te overtreffen. Ik denk dat als je de fan van de XL cooler af haald en er een 70 mm of 80mm cooler direct op het blok hangt + nieuwe pasta tussen de core en het blok je lagere temps kunt halen dan met de Zalman VF700 CU.

Ik ga nu ff een 05 run doen kijken of ik in de buurd van die 9k kom.
Lol leer is lezen :/ Er staat toch echt; "Idle temp has gone down 7-8 deg, and load temp (running RTHDRBL) down 13 deg, even clocking it to 575/550 temps didnt exceed 60 .. they hit 70 @ stock with the same test. And obviously nice and quiet now"

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / Sapphire Nitro+ RX 5700XT

• Astennu
Ik weet niet of het over dezelfde post gaat. Ik heb een andere gezien waar die gast maar 3c verschil had met bijde coolers @ 100% speed. Maar ik zal het eens gaan lezen:

Sapphire X1800 XL @ Stock cooling
-Core: 627 MHz @ 1.25V
-Mem: 801 MHz @ 2.0V

Main Test Results
3DMark Score 8862 3DMarks
CPU Score 6317 CPUMarks

Detailed Test Results

Game Tests
GT1 - Return To Proxycon 37.3 fps
GT2 - Firefly Forest 26.7 fps
GT3 - Canyon Flight 44.7 fps

CPU Tests
CPU Test 1 2.7 fps
CPU Test 2 6.5 fps

Weer wat verbetering. Maar 800 Mhz is nu me max omdat de temps nu gewoon te hoog aan het worden zijn. 810 doet i denk ik nog wel maar bij 820 ging het fout.

• Astennu
Phuncz schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 10:29:
http://www.thermalright.com/a_page/main_product_v1.htm

In combinatie met 2 stevige 80mm fans, lijkt me wel dat ie wat beter presteert dan de standaard koeling. En anders waterkoeling ofcourse. Bv. deze erop modden:

http://www.coolermaster-e...20Mini%20R80%20%2F%20R120
Die coolermaster zou goed kunnen zijn maar die thermalright lijkt me wat klein. Zoek eigenlijk iets als de X1800 XT stock cooler :D

Ik had deze post gezien:
well hard to say what it did temp wise. i switched to zalman after about 5 mins of fan going up to 100% every few minutes and doing my head in. temps in the ccc said 80-90c, didn't try the newer drivers before i removed it that supposedly show proper temps(who says they are accurate, who knows). with the zalman, tbh, i think it only dropped about 2-3c compared to stock sink, and thats with as3 compared to thicker pad that the stock sink used. its not a bad sink, just a terrible terrible idea to use a tiny tiny fan that you have to use at full speed to get any kind of airflow. i don't think the zalman is that much better, when you compare weights they aren't vastly diff, both mainly copper, zally does have a bit more airflow but personally i think the design is a bit poor.

hard to say if its stable or not so far though. its crashing in a certain sequel to call of duty that may or may not be out yet ¬_¬ . but all 3 3dmarks passed fine as has quake 4 and some other stuff for last few days. think its driver/game issue rather than anything else.

when are thermalright gonna come out with an xp120 that fits on a gfx card.

not everyone has pci cards to worry about i could fit an xp120 in there. , i'd say most people have lots of space for a heatsink that was ofset to the side of the card(so that it didn't go directly down and leave pci space clear. theres gotta be loads of people though that don't really use pci slots at all.
Welke had jij dan gelezen waar het idle al 8c was ? lees ik die ook nog door want dan is het wel leuk voor het testen. Mischien haal ik dan meer op me mem en core.

[Voor 57% gewijzigd door Astennu op 29-10-2005 11:13]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Goede overklok zeg, maar toch zou je verwachten dat je over de 9000 zou moeten gaan.
Heb je toevallig FEAR erop, desnoods de demo?

Niet op voorraad.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Aha ok sorry d8 dat je dezelfde post had gelezen, maar goed ik heb dus deze gelezen. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / Sapphire Nitro+ RX 5700XT

• markjuh
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-07 16:49
Ok, dit is pas echt lullig. Bouw ik zojuist m'n 1800XL in, zit er in de doos niet zo'n stroomplug om extra power naar je vga te sturen. En die van X800Pro doet ie het niet mee. Nu kan ik er dus niets mee en moet ik sowieso wachten tot maandag.

• shuogg
Markjuh schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:34:
Ok, dit is pas echt lullig. Bouw ik zojuist m'n 1800XL in, zit er in de doos niet zo'n stroomplug om extra power naar je vga te sturen. En die van X800Pro doet ie het niet mee. Nu kan ik er dus niets mee en moet ik sowieso wachten tot maandag.
Huh, zit die er niet bij? O.o

• markjuh
shuogg schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:37:
[...]

Huh, zit die er niet bij? O.o
nope. Gewoon domweg niet in de doos verpakt. Zwaar kut natuurlijk dit. Die van m'n X800pro doet ie het niet mee. Daarvan zijn maar 2 stroomlijnen (zwart en geel) van aangesloten. Verder niets. NU heb ik dus geen werkende kaart.

• shuogg
Markjuh schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:39:
[...]

nope. Gewoon domweg niet in de doos verpakt. Zwaar kut natuurlijk dit. Die van m'n X800pro doet ie het niet mee. Daarvan zijn maar 2 stroomlijnen (zwart en geel) van aangesloten. Verder niets. NU heb ik dus geen werkende kaart.
Mmmh ik vind dat echt gek, heb nog geen PCI-E kaart gezien waar zo'n ding niet bij zat.

Ik heb te horen gekregen dat zowel de A14 als A15 cores even overklokbaar zouden moeten zijn. Dat is dus goed nieuws voor de overklokkers die voor een XL gaan.

Beide cores bevatten zoals ik hier al postte geen softground issue. Dit zat alleen in de cores ervoor (A11-A13). A15 zal dus vooral in de XTs gebruikt worden en A14 zal je op dit moment veel op XLs vinden. Eens kijken of ik er achter kan komen wat precies het verschil is tussen A14 en A15 aangezien ze beide goed te overklokken zijn.

• markjuh
shuogg schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:40:
[...]

Mmmh ik vind dat echt gek, heb nog geen PCI-E kaart gezien waar zo'n ding niet bij zat.
Het is toch echt zo. Dos zat helemaal dicht in het plastic, haal hem los, niets. Kon me het eerst niet voorstellen maar helaas.....

• shuogg
Als ze even goed klokken dan is een X1800XL wel aantrekkelijk, geheugen gaat misschien wat minder ver en je hebt maar 256MB maar je betaalt ook een stuk minder en de core gaat dus wel ongeveer zo hoog als een X1800XT als ik het goed lees :).

• Apple|IA
shuogg schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:46:
Als ze even goed klokken dan is een X1800XL wel aantrekkelijk, geheugen gaat misschien wat minder ver en je hebt maar 256MB maar je betaalt ook een stuk minder en de core gaat dus wel ongeveer zo hoog als een X1800XT als ik het goed lees :).
De XT heeft wel weer een hele mooie koeler, en natuurlijk het extra mem. En als nu blijkt dat de XT's óók van die goede overklokkers zijn dan vind ik het prijsverschil met een XL het wel waard (als de doorsnee XT echter slecht blijkt over te klokken dan is de XL wel de beste koop imo).

[Voor 3% gewijzigd door Apple|IA op 29-10-2005 14:42]

• markjuh
Weet iemand of je de extra power connector kunt omzeilen op de 1800xl? Met een jumper of weet ik veel wat. MIjn pci-e slot krijgt aal extra voeding middels een extra connector op mijn mobo zelf. Of anders een layout of foto van welke draden waar op moeten worden aangesloten? Dan maak ik zelf wel zolang een connector. Misschien kan Astennu ff een foto van zijn power kabel op zijn kaart maken?

[Voor 13% gewijzigd door markjuh op 29-10-2005 14:53]

• shuogg
Apple schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:41:
[...]

De XT heeft wel weer een hele mooie koeler, en natuurlijk het extra mem. En als nu blijkt dat de XT's óók van die goede overklokkers zijn dan vind ik het prijsverschil met een XL het wel waard (als de doorsnee XT echter slecht blijkt over te klokken dan is de XL wel de beste koop imo).
De mooie koeler wordt door de ECHTE OC'ers sowieso vervangen :+
Het extra mem is idd wel een voordeel en blijkt procentueel gezien de XT even goed te clocken als de XL dan is het zeker de beste koop. Als beide cores echter tot ongeveer hetzelfde niveau clocken dan neig ik toch echt naar de X1800XL als de meest aantrekkelijke. Zou best eens de 6800GT van deze generatie kunnen worden nog.

• Astennu
shuogg schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:54:
[...]

De mooie koeler wordt door de ECHTE OC'ers sowieso vervangen :+
Het extra mem is idd wel een voordeel en blijkt procentueel gezien de XT even goed te clocken als de XL dan is het zeker de beste koop. Als beide cores echter tot ongeveer hetzelfde niveau clocken dan neig ik toch echt naar de X1800XL als de meest aantrekkelijke. Zou best eens de 6800GT van deze generatie kunnen worden nog.
Jah okeey die toen er PC of op WC. Maar ik wil gewoon AIR en tot nu toe is dat de beste VGA cooler die er is. Me max is nu 665-800 Verder niet getest. Hiermee ben ik wel de 9k over. Andere mensen op XS gaan ook net de 9k over met gelijke clocks dus waar dat aan licht weet ik nog niet., Maar het valt me zekers niet tegen :D

Over die PCI plugg. Die kun je maken van een oude 20 pins ATX power connector heb ik eerst ook gedaan toen i niet bij me X850 Pro zat. Bij met Sapphire XL zat i er netjes bij en bij alle XT en XT PE kaarten ook. Gewoon ff kijken of dit forum of google hoe je die PCI - E kabels moet maken.

• CHeeCH
  • Niet online
Net de X1800XL binnengekregen (van Sapphire).

De 3dmark05 resultaten (Omega 5.10a drivers):

Op default settings 500/500 scoort ie hier 7269 puntjes. Na overclock naar 550/600 haalt ie 7912

GPU op 600 (1.150v) en geheugen op 700 (default voltage):
8568

En de laatste test: 640 (1.2v) en 760 (2.0v)
9012 8)

Geheugen geeft boven de 765Mhz kleine artifacts. De GPU lijkt nog wel hoger te gaan maar ik wacht nog op betere koeling, dan gaan we verder testen :) . Temps zijn op 600/700 (waar ik 'm nu op laat lopen ongeveer 61C idle en 76 stressed. De Athlon64 draait momenteel op 2420Mhz (11x220)

Heeeeeeeel erg tevreden met deze kaart in ieder geval _/-\o_

[Voor 3% gewijzigd door CHeeCH op 29-10-2005 15:17. Reden: driver info toegevoegd]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CHeeCH schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:15:

De 3dmark05 resultaten:

Op default settings 500/500 scoort ie hier 7269 puntjes. Na overclock naar 550/600 haalt ie 7912

8568

9012 8)

Geheugen geeft boven de 765Mhz kleine artifacts. De GPU lijkt nog wel hoger te gaan maar ik wacht nog op betere koeling, dan gaan we verder testen :) . Temps zijn op 600/700 (waar ik 'm nu op laat lopen ongeveer 61C idle en 76 stressed. De Athlon64 draait momenteel op 2420Mhz (11x220)

Wow man, die XL heeft zich geheel gerevancheerd, op deze manier is het een concurrent van de GTX7800 ipv de GT .

Niet op voorraad.

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04:30
Misschien tijd om een X1xxx overklok topic te maken? :)

CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:44:
Ter herinnering:

TOPIC REGELS

Mooie OC's trouwens.

;)

[Voor 97% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 15:42]

Idle @ 23.6C, load @ 4850MHz -all core- 58C

shuogg schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 14:54:
[...]Zou best eens de 6800GT van deze generatie kunnen worden nog.
Dat is dus wat ik al een tijdje terug probeerde te zeggen. :)

ATi volgt nu de nVidia strategie terwijl nVidia de ATi strategie van vroeger volgde.

X1800XL = X1800XT op lagere kloksnelheden, net zoals de GF6800GT een GF6800u was op lagere kloks.
GF7800GT = gecastreerde GF7800GTX, net zoals de X800Pro een gecastreerde X800XT was

Door er verder 256MB op te zetten en gebruik te maken van langzamer geheugen zal de X1800XL volgens mij veel goedkoper te fabriceren zijn dan een XT 512MB. Tel daarbij op dat ik het vermoeden heb dat ATi de XL expres zo laag heeft geklokt om op die manier bekend te komen te staan dat het om een overklokmonster gaat, zodat het sneeuwbaleffect in werking kan treden (zie de explosie aan berichten op verschillende fora dat de XL heel goed overklokt)... en je hebt een succesnummer.\

In Amerika is de prijs van de X1800XL inmiddels aan het zakken en het zal dan ook niet lang duren voordat deze trend zich ook in Europa door zet.

• Astennu
CHeeCH schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:15:

De 3dmark05 resultaten (Omega 5.10a drivers):

8568

9012 8)

Probeer je VGPU eens op 1.250 te zetten en je fan speed op 100% dan kun je de 800 mem mischien wel halen. Die Vgpu help ook mee voor de memcontroller.

• Apple|IA
Mijn god, die XL is echt een OC droom. :9

Wat ik graag wil weten van de XL eigenaren die BF2 spelen; is BF2 goed speelbaar @ 1280x1024/4xAA+AAA/16xHQAF. (uiteraard op XT speeds ;) )
En 1280x1024/6xAA+AAA+16xHQAF? Deze laatste zal wel erg veel gevraagd zijn (en hier zal mogelijk de 512Mb van de XT van pas kunnen komen) maar je weet maar nooit. :) Ik zal er iig een harde plasser van krijgen als die setting goed speelbaar blijkt te zijn. :)

Met "goed speelbaar" bedoel ik geen dips onder de 30fps.

(btw, beste is om AA in-game aan te zetten, dus AA op appl. contr. in het Ati CP, enkel Adaptive AA daar aanvinken)

[Voor 45% gewijzigd door Apple|IA op 29-10-2005 15:50]

• Format-C
Reken er maar niet op dat de XT heel ver doorklokt.

Maar dat is mijn vermoeden.
CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:41:
[...]

ATi volgt nu de nVidia strategie terwijl nVidia de ATi strategie van vroeger volgde.

X1800XL = X1800XT op lagere kloksnelheden, net zoals de GF6800GT een GF6800u was op lagere kloks.
GF7800GT = gecastreerde GF7800GTX, net zoals de X800Pro een gecastreerde X800XT was

Door er verder 256MB op te zetten en gebruik te maken van langzamer geheugen zal de X1800XL volgens mij veel goedkoper te fabriceren zijn dan een XT 512MB. Tel daarbij op dat ik het vermoeden heb dat ATi de XL expres zo laag heeft geklokt om op die manier bekend te komen te staan dat het om een overklokmonster gaat, zodat het sneeuwbaleffect in werking kan treden (zie de explosie aan berichten op verschillende fora dat de XL heel goed overklokt)... en je hebt een succesnummer.\

In Amerika is de prijs van de X1800XL inmiddels aan het zakken en het zal dan ook niet lang duren voordat deze trend zich ook in Europa door zet.
Dat geloof je toch zeker zelf niet? 8)7 Als ze gegarandeerd weten dat ALLE XL's hoog klokken, hadden ze die kaarten heus wel een wat hogere kloksnelheid gegeven. Denk je dat iedereen met voltages van zijn DURE kaart gaat klooien? Ik dacht het niet. De meeste weten niet eens hoe dat moet.

Sorry hoor, maar dit vind ik erg ver gezocht. Expres lager klokken om te overklokken... :X Dan doet AMD dat ook zeker.

Nee, dit kan ik me echt niet voorstellen.

[Voor 97% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 15:58]

• Apple|IA
RappieRappie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:43:
Denk je dat iedereen met voltages van zijn DURE kaart gaat klooien? Ik dacht het niet. De meeste weten niet eens hoe dat moet.
Die tijden zijn voorbij dankzij het softmod tooltje. Als je kan overklokken kan je ook voltmodden, dat was vroeger wel anders natuurlijk. Het lijkt ook een volstrekt veilige methode te zijn, een kwestie van de XL voltages op dat van XT niveau brengen en voila.

[Voor 4% gewijzigd door Apple|IA op 29-10-2005 16:15]

• Format-C
Ja ja.... Ik zie de rookpluimen en huilende overklokkers al voor me. :P

Aardig riskant tooltje vind ik het. Ikzelf zou dat nooit doen iig. B)

Overigens zullen deze nieuwe kaarten over een jaar, 2e hands, ook wel niets meer opbrengen zo; wie wil nou een 2e handskaart die gevoltmod geweest kan zijn?

[Voor 54% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 16:27]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Lol rappie, Neptweaker ! :P Een echte tweaker klokt zulke vga-kaarten gewoon over. @stockspeed is toch zo saai. :O :P

• Apple|IA
RappieRappie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:17:

Het leuke is dat het tooltje afkomstig is van Ati zelf, dat zegt wel iets volgens mij. ;) Als je er niet té gek mee doet (kan dat trouwens?), dus gewoon de voltages van de XL op dat van de XT brengen dan sloop je heus je kaart er niet mee.

• Format-C
Xadeon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:25:
Lol rappie, Neptweaker ! :P Een echte tweaker klokt zulke vga-kaarten gewoon over. @stockspeed is toch zo saai. :O :P
Haha, leuke post! >:)

Nee, ff serieus: ik klok alles over in mijn PC, maar voltmod mijn graka van 550 euro niet. Durf ik nie. :+

En @ Apple; en hoe zit het met die XL cooling dan op hogere voltages? En zijn er al alternatieve coolers op de markt? En helpen die?

[Voor 27% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 16:31]

• Astennu
Apple schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:42:

Wat ik graag wil weten van de XL eigenaren die BF2 spelen; is BF2 goed speelbaar @ 1280x1024/4xAA+AAA/16xHQAF. (uiteraard op XT speeds ;) )
En 1280x1024/6xAA+AAA+16xHQAF? Deze laatste zal wel erg veel gevraagd zijn (en hier zal mogelijk de 512Mb van de XT van pas kunnen komen) maar je weet maar nooit. :) Ik zal er iig een harde plasser van krijgen als die setting goed speelbaar blijkt te zijn. :)

(btw, beste is om AA in-game aan te zetten, dus AA op appl. contr. in het Ati CP, enkel Adaptive AA daar aanvinken)
Ik zal wel ff snel voor je kijken :)

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Rappie, stoute tweaker. Klok jij ook je geluidskaart over? :+ :P Tjah dat is de keuze van ieder apart natuurlijk, maar als ik meer potentie zou zien in het voltmodden dan zou ik dat zeker doen. De graka's gaan tegenwoordig gelukkig niet zo snel meer stuk, dan kun je (gerust) een risicootje nemen. B)

• Format-C
Mja, OK. Wat Apple aangeeft is natuurlijk wel een beetje zo, ATi heeft het tooltje zelf uitgebracht zegt hij.

Maar de MEESTE mensen draaien die kaarten toch @ default. En dat is een feit. Op "wat" snelheidsduivels na natuurlijk. :9

EN: als je voor een kaart die 75 euro goedkoper is dan een GTX ook- zeg maar gemiddeld- 8200 marks haalt, is de XL toch wel een goeie koop want dan is ie gelijk aan de (stock) GTX..

Ow ja, mijn Audigy 2 draait op X-Fi snelheden. ;)

[Voor 18% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 16:43]

• Astennu
Apple schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:42:

Ik heb het voor je getest:

1600-1200 32 Bit. Allex Max. 6X AAA en 16X HQ AF Dus alles echt max.

En jaja :D soepel als wat !!! 55-80 FPS. En meestal niet lager dan 60 :P Dit op 650-800 MHz. :D Tevreden met de resultaten ? :D Ik was best wel verbaast :P Het was wel versie 1.0 van de game. En een of andere map met water er in dat je met amfibi voertuigen door het water heen kon.

Edit: Het zag er ook wel heel erg gelickt uit :P

[Voor 3% gewijzigd door Astennu op 29-10-2005 16:47]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:44:
[...]

Ik heb het voor je getest:

1600-1200 32 Bit. Allex Max. 6X AAA en 16X HQ AF Dus alles echt max.

En jaja :D soepel als wat !!! 55-80 FPS. En meestal niet lager dan 60 :P Dit op 650-800 MHz. :D Tevreden met de resultaten ? :D Ik was best wel verbaast :P Het was wel versie 1.0 van de game. En een of andere map met water er in dat je met amfibi voertuigen door het water heen kon.
Zo, dat is heel goed, heb je toevallig de FEAR mp demo? Daar zit een benchmark in. Heb je niet meer game resultaten bv lost coast? Daar is tie voor hoor :D

Niet op voorraad.

• Astennu
edward2 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:48:
[...]

Zo, dat is heel goed, heb je toevallig de FEAR mp demo? Daar zit een benchmark in. Heb je niet meer game resultaten bv lost coast? Daar is tie voor hoor :D
Ik heb FEAR wel maar ik vind er niets aan dus niet echt zin om het te intalleren en dan uit te zoeken welke updates ik nodig heb voor HDR enz. Ga ik nu downloaden. Owh en de 9k is binnen @ 660-800

[Voor 4% gewijzigd door Astennu op 29-10-2005 16:52]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Weet iemand wanneer of hoe snel de crossfire-kaarten uitkomen? Heb namelijk even gegoogled maar kon geen info hierover vinden. :/

RappieRappie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:43:
Reken er maar niet op dat de XT heel ver doorklokt.

Maar dat is mijn vermoeden.
Dan vermoeden wij beide twee verschillende dingen. ;)

Wat Apple al zei, het tooltje is van ATi zelf afkomstig en zal straks gewoon in de CCC te vinden zijn. De meeste mensen die op 'default' draaien zullen geen X1800XL/XT kopen. Die gaan doorgaans voor goedkopere kaarten aangezien daar AA/AF aanzetten toch een te grote performance dip geeft.

Mensen die een X1800XT/XL kopen zullen doorgaans niet te beroerd zijn om in de CCC te duiken aangezien ze daar toch al moeten zijn om AA en AF aan te zetten in de meeste games die dit niet ingame ondersteunen. En als je toch eenmaal in het CCC zit, dan zit je ook zo bij de voltmod, net zoals je ook gemakkelijk bij Overdrive kan komen.

Xadeon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:57:
Weet iemand wanneer of hoe snel de crossfire-kaarten uitkomen? Heb namelijk even gegoogled maar kon geen info hierover vinden. :/
Van de X8x0 serie beginnen ze nu langzaam binnen te druppelen. Voor de X1K reeks stonden ze voor het eind van het jaar gepland. Ben benieuwd of de RD580 chipset geen aparte Compositing Chip meer vereist. In die situatie zou je dan bv gewoon elke willekeurige kaart op een RD580 mobo kunnen plaatsen, terwijl je voor bv een Intel, ULI, SiS of nVidia chipset wel een speciale CF edition nodig hebt.

• Format-C
CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:07:

Dan vermoeden wij beide twee verschillende dingen. ;)
Mocht hij wel VER doorklokken, dan haal ik me er ook 1. Zo niet, dan niet. :Y)

Dan wacht ik op de R580.

[Voor 52% gewijzigd door Format-C op 29-10-2005 17:32]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Dat klinkt idd erg aantrekkelijk, maar is de crossfire-kaart afhankelijk van een 2e kaart of kan je m ook in singlemode gebruiken?

• shuogg
CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 15:41:
[...]

Heb je idd een goed punt, als de 7800GTX niet maanden eerder uitgekomen was zou ik spijt hebben van m'n aankoop :). X1800XL is iig een monster :9

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Xadeon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:27:
Dat klinkt idd erg aantrekkelijk, maar is de crossfire-kaart afhankelijk van een 2e kaart of kan je m ook in singlemode gebruiken?
Heb het antwoord al gevonden. :)

• markjuh
Pfew, heb een eigen voedingsconnector gemaakt voor mijn xl. Werkt als een trein. Net even heel snel FEAR gebenched met xl op staandaard speeds:

Alles, echt alles op maximum, 4x AA, 8x AF, soft shadows OFF en op 1280x1024 (TFT):

gem. 40 fps, met een dipje naar 25 fps en een uitschieter naar 74 fps.

Op deze settings ziet FEAR er echt superstrak uit. Echt helemaal top

mijn pc specs:
P4 640 3,2Ghz 2048 MB DDR-2 Ram

edit: oh ja, dit alles met Ati Cat 5.10a

[Voor 5% gewijzigd door markjuh op 29-10-2005 18:30]

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Astennu waarom probeer je die Zalman niet gewoon even? :?

De koeler die standaard op de X1800 XL zit lijkt erg veel op mijn stock koeler van me X800XL. Toen ik daar de Zalman op had gepoot toen zakte de idle temp naar case temp en stressed niet boven de 50c (was ervoor 45 idle en 65 stressed)

Zalman @ 100%, stock koeler %50 anders was het net een stofzuiger (scheelde 2c met 100%)
Markjuh schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:28:
Pfew, heb een eigen voedingsconnector gemaakt voor mijn xl. Werkt als een trein. Net even heel snel FEAR gebenched met xl op staandaard speeds:

Alles, echt alles op maximum, 4x AA, 8x AF, soft shadows OFF en op 1280x1024 (TFT):

mijn pc specs:

Werkt Mohaa toevallig weer met 5.10a ? :?

offtopic:
[quote]Xadeon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:34:
Rappie, stoute tweaker. Klok jij ook je geluidskaart over? :+ :P Tjah dat is de keuze van ieder apart natuurlijk, maar als ik meer potentie zou zien in het voltmodden dan zou ik dat zeker doen. De graka's gaan tegenwoordig gelukkig niet zo snel meer stuk, dan kun je (gerust) een risicootje nemen. B)[/quote]

Krizzie heeft 2 9800Pro's gesloopt door er een Zalman koeler op te zetten 8)7
3e Keer was op me X800XL en die leeft gelukkig nog :P

[Voor 26% gewijzigd door Krizzie op 29-10-2005 18:54]

Geluidswolk

• Bever!
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:57

Bever!

Ondertitel

stock cooler op de x1800xl is een stuk langer dan op een x800xl.

en mohaa doet het weer met 5.10a geloof ik

Signature

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:52:
[...]

Ik heb FEAR wel maar ik vind er niets aan dus niet echt zin om het te intalleren en dan uit te zoeken welke updates ik nodig heb voor HDR enz. Ga ik nu downloaden. Owh en de 9k is binnen @ 660-800
Voor FEAR heb je helemaal geen HDR updates :o . Volgensmij bedoel je Lost Coast. ;)

Maarrruh ik zou FEAR zeker een kans geven. Ik vind het echt een waanzinnig mooi spel. Met jouw X1800XL kaart kun je FEAR spelen zoals het bedoeld is met alle effecten aan!!
IMO is FEAR echt een spel waar de grafische pracht de gameplay enorm versterkt!
Eigenlijk komt dit spel gewoon pas tot leven met minimaal een X1800XL(XT) of 7800GT(X).

Dus: niet zo verwend want je mag je gelukkig prijzen dat je de spullen hebt om dit spel met alles high te kunnen spelen... ;)

[Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 29-10-2005 19:03]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Astennu
Help!!!! schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:02:
[...]

Voor FEAR heb je helemaal geen HDR updates :o . Volgensmij bedoel je Lost Coast. ;)

Maarrruh ik zou FEAR zeker een kans geven. Ik vind het echt een waanzinnig mooi spel. Met jouw X1800XL kaart kun je FEAR spelen zoals het bedoeld is met alle effecten aan!!
IMO is FEAR echt een spel waar de grafische pracht de gameplay enorm versterkt!
Owh sorry bedoelde Far Cry :D Maar lost Coast is op 91% dus dat ga ik strax proberen. Maar nu maar eens over een goede cooling na denken.

• Astennu
Krizzie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:51:
Astennu waarom probeer je die Zalman niet gewoon even? :?

De koeler die standaard op de X1800 XL zit lijkt erg veel op mijn stock koeler van me X800XL. Toen ik daar de Zalman op had gepoot toen zakte de idle temp naar case temp en stressed niet boven de 50c (was ervoor 45 idle en 65 stressed)

Zalman @ 100%, stock koeler %50 anders was het net een stofzuiger (scheelde 2c met 100%)

[...]

Werkt Mohaa toevallig weer met 5.10a ? :?

offtopic:
[quote]Xadeon schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:34:
Rappie, stoute tweaker. Klok jij ook je geluidskaart over? :+ :P Tjah dat is de keuze van ieder apart natuurlijk, maar als ik meer potentie zou zien in het voltmodden dan zou ik dat zeker doen. De graka's gaan tegenwoordig gelukkig niet zo snel meer stuk, dan kun je (gerust) een risicootje nemen. B)[/quote]

Krizzie heeft 2 9800Pro's gesloopt door er een Zalman koeler op te zetten 8)7
3e Keer was op me X800XL en die leeft gelukkig nog :P
Die lijkt er niet op hoor :D Het blok is helemaal van koper. Het is ook groter. En er zitten heatpipes onder. En er zitten meer vinnetjes in. Dus het oppervlakte is aanzienlijk groter.

Maar ik wil de zalman idd wel proberen. Alleen ik heb niet echt veel tijd gehad om dat ding er op te zetten. Het lukt me vandaar net om af en toe wat testjes te draaien onder tussen andere dingen te doen en ze dan hier te posten. Maar ik ga vanaaf me best doen om die zalman er op te krijgen. En dan hoop ik dat me OCZ copper heatsinks niet te hoog zijn zodat die er ook op kunnen.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:03:
[...]

Owh sorry bedoelde Far Cry :D Maar lost Coast is op 91% dus dat ga ik strax proberen. Maar nu maar eens over een goede cooling na denken.
Far Cry vond ik de beste shooter allertijden, wat kunnen smaken verschillen zeg ;)

BTW heb je de nieuwste cat. (uit die post van b3d) al gevonden? Ik weet niet of die al publieke toegankelijk is btw.

Niet op voorraad.

• Motionknight
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-08-2009
Markjuh schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:28:

mijn pc specs:

Waarom gebruik je de 5.10 omega drivers niet? Ik durf te wedden dat het er nog mooier gaat uitzien en meer fps geeft. Wil je ze voor mij ff testen :) ?

• Astennu
edward2 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:07:
[...]

Far Cry vond ik de beste shooter allertijden, wat kunnen smaken verschillen zeg ;)

BTW heb je de nieuwste cat. (uit die post van b3d) al gevonden? Ik weet niet of die al publieke toegankelijk is btw.
Tja hij was wel mooi dat zekers maar ik weet niet was er best snel op uit gekeken.

Zalman cooler zit er op samen met OCZ copper BGA sinkjes. Eens kijken wat het beestje nu kan :D

Kheb altijd de Omega's gehad voor het gamen. In 3dmark willen ze wel eens slomer zijn maar in games zijn ze igg super en het beeld ook.

[Voor 13% gewijzigd door Astennu op 29-10-2005 19:44]

Nieuwsflash: R499 opgedoken in ATi Hotfix drivers

De laatste Cat 5.10a drivers bevatten een verwijzing naar de R499 in de inf-file:
"R499" = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724A
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724C
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724B
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724E
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724F
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_7248
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_7249
"R499 " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_724D
"R499 Secondary" = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_726A
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_726F
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_7268
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_7269
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_726C
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_726D
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_726B
"R499 Secondary " = ati2mtag_R499, PCI\VEN_1002&DEV_726E
De verwachting is dat dit drivercode is om Xenos (R500) aan te sturen via de pc en dat dit slechts tijdelijk in de drivers voor komt. Waarschijnlijk gaat het hier om een bepaalde debugmode voor Xenos wanneer men dit aansluit op een PC. Duidelijk is dat het in ieder geval om een SM3.0 kaart ging. Of zou ATi dan toch verder zijn met de ontwikkeling van een unified architecture op de desktop? ;)

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Nou wil ik toch even weten of iemand weet of Mohaa nou weer werkt met de 5.10a drivers? :)

Astennu score's en temps posten jij! :9

Geluidswolk

• Astennu
Krizzie schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:27:
Nou wil ik toch even weten of iemand weet of Mohaa nou weer werkt met de 5.10a drivers? :)

Astennu score's en temps posten jij! :9
Jah als CCC de temps nu eens goed weer wil geven :@ Ik heb het idee wat het slechter is geworden. Het geheugen kan nu wel 820 halen. Maar de Core blijft vast lopen. Ook op 600 :? Dus daar moet ik morgen maar eens naar kijken. Temps zie ik dus niet want CCC zegt 20 en blijft daar op staan. Soms zegt i ook 0 en de andere keer geeft i de temps wel aan.

Ik denk dat Die oc tool of ATi Tools zitten te storen met het CCC.

Edit:

De OC tool verstoord het dus. Igg @ stock speeds en voltages wordt de core 53C stressed met ATi Tool. Een slechte prestatie vind ik zelf dus ik ga de cooler er morgen toch even af halen.

[Voor 22% gewijzigd door Astennu op 29-10-2005 22:29]

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 14:32

TommyGun

Stik er maar in!

Ik ben ook voor een nieuwe VGA aan het kijken (pa betaald O+ :> ) en had al wat vergeleken met benchmarks e.d maar kom er nog niet echt in uit. Ik zoek 'gewoon' een AGP kaart aangezien ik geen PCI-E heb en ook geen nieuw mobo aan wil schaffen.

Nou viel mijn oog op de Asus AX850XT/HTVD maar ook zag ik de Sapphire Radeon X850XT-PE. Is die meerprijs hem wel waard qua prestaties tegenover dee Asus Platinum Edition of is het qua verhouding slimmer om die Extreme Edition aan te schaffen?

Ik neem aan dat alles hierboven PCI-E is. Ik ben tegenwoordig niet meer zo up 2 date met al die nummeringen en extra toevoegingen van hier tot ginder. Ik heb momenteel een Sapphire ATi Radeon 9800 en daar was ik al erg tevreden over. En nee, ik ga niet overclocken.

B.v.d

[Voor 130% gewijzigd door TommyGun op 30-10-2005 02:18]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• shuogg
CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:22:

De laatste Cat 5.10a drivers bevatten een verwijzing naar de R499 in de inf-file:

[...]

De verwachting is dat dit drivercode is om Xenos (R500) aan te sturen via de pc en dat dit slechts tijdelijk in de drivers voor komt. Waarschijnlijk gaat het hier om een bepaalde debugmode voor Xenos wanneer men dit aansluit op een PC. Duidelijk is dat het in ieder geval om een SM3.0 kaart ging. Of zou ATi dan toch verder zijn met de ontwikkeling van een unified architecture op de desktop? ;)
Ik gok idd dat het dat eerste is, maar dat kunnen we snel genoeg zien, als het in de 5.12's verdwenen is weet je haast wel zeker dat het dat is.

• Astennu
TommyGun schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:54:
Ik ben ook voor een nieuwe VGA aan het kijken (pa betaald O+ :> ) en had al wat vergeleken met benchmarks e.d maar kom er nog niet echt in uit. Ik zoek 'gewoon' een AGP kaart aangezien ik geen PCI-E heb en ook geen nieuw mobo aan wil schaffen.

Nou viel mijn oog op de Asus AX850XT/HTVD maar ook zag ik de Sapphire Radeon X850XT-PE. Is die meerprijs hem wel waard qua prestaties tegenover dee Asus Platinum Edition of is het qua verhouding slimmer om die Extreme Edition aan te schaffen?

Ik neem aan dat alles hierboven PCI-E is. Ik ben tegenwoordig niet meer zo up 2 date met al die nummeringen en extra toevoegingen van hier tot ginder. Ik heb momenteel een Sapphire ATi Radeon 9800 en daar was ik al erg tevreden over. En nee, ik ga niet overclocken.

B.v.d
Er zit niet veel verschil in. Volgens mij 20 MHz core en 40 MHz op het geheugen. Maar als je Oc'er bent is het wel de moeite waard. Die dingen gaan meestal veel harder. Waar veel XT's niet verder gaan dan 540 MHz gaan die XT PE's wel verder naar 600. En ik weet ook niet wat het prijs verschil is. Maar als het bv 20 euro is natuurlijk gewoon doen.

Ik heb trouwens een nieuw probleem gevonden. Als ik het core voltage verhoog, krijg ik arties in ATi tool en Lost Coast. In warcraft 3 en 3dmark 01 en 05 zijn ze me niet opgevallen. En als ik dan weer terrug ga naar de stock 1.1 volt zijn ze weer weg. Beetje vaag.

• Format-C

Je hebt toch niet TE ver geklokt he? Astennu?

[Voor 9% gewijzigd door Format-C op 30-10-2005 08:32]

• Astennu
RappieRappie schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:32:
[...]

Je hebt toch niet TE ver geklokt he? Astennu?
Nope de XT gebruikt zelfs 1.33 Volt. En 650 mhz is niet te hoog. En BTW als ik de speds stock houd en alleen voltages verhoog krijg ik er al last van. Dus Ik vind het heel raar. Ik mag gewoon niets boven stock gaan.

Er lijkt nu meer niet goed te zijn :( Ik denk dat ik die reinstall maar snel moet gaan doen mischien heb ik dan meteen geen last meer.

Edit:

Net Win 2k Geprobeert en dat gaat ook niet goed. Standaart al artifacts dus er is iets goed fout. Hebben al meer mensen hier een X1800 XL ?? want het boot logo van mijn DFI ultra D is vanaf de eerste dag dat ik deze kaart heb in andere kleuren. Ik gok dat dat door AVIVO komt maar dat weet ik dus niet zeker.

Edit 2: Op XS hebben mensen ook het probleem dat ATi Tool standaart Artifacts geeft. En heb net HL LC gedaan met 1.2 volt en dat lijkt wel goed te gaan. Maar ik moet het nog wel veel beter en vooral langer testen.

offtopic:
@ CJ heb je toevallig een link waar een guide staat hoe je een mooie first post maakt ? Zoals jij nu hebt ? Ik heb al heel lang geen topic meer gemaakt en in die tijd is deze " Nieuwe" Standaart gekomen. Alleen ik weet niet presies hoe ik dat moet maken. Kan wel code gaan kopieren uit wat start post's om de tabellen te maken maar dan weet ik niet welke kleur voor welde code staat. Kun je me daar mischien mee helpen ?

[Voor 71% gewijzigd door Astennu op 30-10-2005 10:56]

• Astennu
Nou na wat testen heb ik een nieuwe conclussie. Me max is nu 590-780 :( Dat alleen doordat ik niet meer kan instellen dan 1.2 volt. Want ik heb voor 800 MHz op het geheugen meer core voltage nodig. ( 1.250V ).

Dit is erg vervelend. Ik heb ook de meetpunten gevonden. En als je 1.2 volt insteld staat er 1.167volt op de core. Bij het geheugen is 2.0 volt 1.970volt. Als ik 1.225 instal voor de core krijg je 1.976 of zo maar daar krijg ik al problemen.

Mischien wat leuke weetjes voor de mensen hier :)

Edit:

650-800

Met 1.250v en 2.0v geeft in CS S geen problemen. Erg vraag. En dan start je HL LC en dan loopt i vrij snel vast. Mischien dat dat HDR zwaarder is of zo ? Mja dan zou i niet moeten vastlopen omdat je een hoger voltage gebruikt.

Hopelijk komen er snel 256 MB X1800 XT kaartjes. Kan ik daar een bios van pakken. Mischien dat dat beter werkt.

[Voor 45% gewijzigd door Astennu op 30-10-2005 12:02]

• Phuncz
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

CJ schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:22:
Ik dacht dat enkel de R600 unified was/wordt ?

• Astennu
Phuncz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:09:
[...]

Ik dacht dat enkel de R600 unified was/wordt ?
De Xenos is dat ook. Maar wat ik uit het verhaaltje begrijp is dat ze die Xeno's getest hebben op de pc of zo. Waarvoor ze die drivers nodig hadden. Kan ATi die Xenos niet op een PCB gooien en dan uitgeven :P Hebben we nu al unified :P

• Tyranium
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Astennu schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:35:
[...]
Nope de XT gebruikt zelfs 1.33 Volt. En 650 mhz is niet te hoog. En BTW als ik de speds stock houd en alleen voltages verhoog krijg ik er al last van. Dus Ik vind het heel raar. Ik mag gewoon niets boven stock gaan.
Je moet natuurlijk niet vergeten dat jij een XL hebt en geen XT, misschien is die van jouw juist afgekeurd omdat hij niet hoger kan dan 1.2V.

• Astennu
Tyranium schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:25:
[...]

Je moet natuurlijk niet vergeten dat jij een XL hebt en geen XT, misschien is die van jouw juist afgekeurd omdat hij niet hoger kan dan 1.2V.
Ja dat idee kwam dus ook al in me op. Maar ik moet zeggen dat van alle kaarten die ik ooit heb gehad. Deze het slechtste tegen voltage kan. Ik bedoel 0.1 volt omhoog is natuurlijk niets. Me X850 XT PE kon ook zo 0.4 omhoog. Die pro's ook dat maakte niet veel uit. Mja mischien helpt een bios hier nog bij.

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 14:32

TommyGun

Stik er maar in!

Astennu schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:16:
[...]

Er zit niet veel verschil in. Volgens mij 20 MHz core en 40 MHz op het geheugen. Maar als je Oc'er bent is het wel de moeite waard. Die dingen gaan meestal veel harder. Waar veel XT's niet verder gaan dan 540 MHz gaan die XT PE's wel verder naar 600. En ik weet ook niet wat het prijs verschil is. Maar als het bv 20 euro is natuurlijk gewoon doen.
Nou het prijs verschil is wel wat groter. € 349,- kost de Asus AX850XT/HTVD en € 539,- de Sapphire Radeon X850XT-PE.

De core van die Asus draait op 520 MHz. Die van de Sapphire op 540 MHz. Geheugen van de Asus draait op 1080 MHz en die van de Sapphire op 1180 MHz. Idd niet zo'n groot verschil en aangezien ik niet ga overclocken word het wss de Asus.

Bedankt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Deze is interessant...
Even as we speak, overclockers are already putting the new Radeon X1000 cards to their limits. Two Finnish overclockers have created a minor sensation by breaking the 1GHz speed barrier with the Radeon X1800 XT. Their custom, liquid nitrogen cooled setup kept the GPU at 80 degrees below zero and enabled the card to reach speeds of 1.003GHz for the core and 1.881GHz DDR for the memory, albeit only in 2D mode so far.
Bron: Conclusie HardwareZone

Eeehhh... not expected? Dit vind ik maar een raar verhaal, zou die X800XT op 1003/1881 dan niet artifactsfree of crashproof zijn in 3D? :?

[Voor 10% gewijzigd door Jejking op 30-10-2005 16:40]

• Astennu
Jejking schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:39:
Deze is interessant...
[...]

Bron: Conclusie HardwareZone

Eeehhh... not expected? Dit vind ik maar een raar verhaal, zou die X800XT op 1003/1881 dan niet artifactsfree of crashproof zijn in 3D? :?
Nja ik merk het nu ook al. BV CS S werkt wel goed en HL Lost Coast met HDR efecten loopt in binnen 5 min vast. Dus daar geld hetzelfde ovor 3D zal je wel iets van 120 mhz omlaag moeten.

• CHeeCH
  • Niet online
Zojuist een Zalman VF700-Cu op m'n Sapphire x1800 gezet.
Van 61C idle naar 49C gegaan (625/700). Stressed van 76 naar 66 :)

Geheugen klokt iets hoger nu; van maximaal 765 naar 785
GPU gaat nu naar 650 (van 640). Alles boven 650Mhz en 1.2v geeft helaas een lock-up in 3dmark.
Q4 en FEAR lopen vreemd genoeg nog stabiel op 670/785.

3dmark05 is naar 9086 gegaan.

Ik laat hem nu lekker op 625/750 lopen voor dagelijks gebruik.
Temps blijven laag en alles loopt soepeltjes. Erg fijne kaart is dit :)

• Apple|IA
CHeeCH schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:29:
Dat begrijp ik, netjes op XT speeds. :) Met AA/AF @ hi-res heb je nu zo'n beetje de snelste kaart van NL. :)

@Astennu; nog bedankt voor je BF2 test, 6xAA + AAA + 16xHQAF @1600x1200 en goede framerates :9 _/-\o_

[Voor 10% gewijzigd door Apple|IA op 30-10-2005 17:49]

• The Mystic
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-11-2019
Ik wil eigenlijk wel eens weten goe snel de snelste nvidia 7800 is (3d mark 05)

in vergelijking tot de

x 1800 xt (3d mark 05)

Dus gewoon stock in eerste instantie. De meeste mensen zullen nu wel aan het twijfelen zijn tussen het kopen van een ati of nvidia (super) kaart.

[Voor 3% gewijzigd door The Mystic op 30-10-2005 18:14]

• Apple|IA
The Mystic schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:53:
Ik wil eigenlijk wel eens weten goe snel de snelste nvidia 7800 is (3d mark 05)

in vergelijking tot de

x 1800 xt (3d mark 05)

Dus gewoon stock in eerste instantie. De meeste mensen zullen nu wel aan het twijfelen zijn tussen het kopen van een ati of nvidia (super) kaart.
De standaard 1024x768 setting die meestal gebruikt wordt in 3DM05 zegt eigenlijk weinig
meer tegenwoordig, naar mijn mening wordt het tijd om bijv 1280x1024 of 1600x1200 4xAA/8xAF als default te gaan gebruiken. Dit geeft een veel betere weerspiegeling want op deze settings wil je graag spelen.

Maar om even een antwoord te geven op je vraag, dit is één van de weinige grafieken waar álle
huidige topkaarten op weergegeven worden (afkomstig van Xbitlabs);

http://www.xbitlabs.com/images/video/asus-en7800gtx/5dm_total.gif

[Voor 31% gewijzigd door Apple|IA op 30-10-2005 19:20]

• Astennu
CHeeCH schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:29:
Zojuist een Zalman VF700-Cu op m'n Sapphire x1800 gezet.
Van 61C idle naar 49C gegaan (625/700). Stressed van 76 naar 66 :)

Geheugen klokt iets hoger nu; van maximaal 765 naar 785
GPU gaat nu naar 650 (van 640). Alles boven 650Mhz en 1.2v geeft helaas een lock-up in 3dmark.
Q4 en FEAR lopen vreemd genoeg nog stabiel op 670/785.

3dmark05 is naar 9086 gegaan.

Ik krijg em lang niet zo hoog. Maar ook hier is alles boven de 1.2 volt een ramp. Dat werkt ook niet. En mijn startup Logo van me DFI heeft hele andere kleuren sinds deze kaart. Hebben meer mensen hier last van ?

• Cheetah
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 15-04-2020

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Apple schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:00:
De standaard 1024x768 setting die meestal gebruikt wordt in 3DM05 zegt eigenlijk weinig
meer tegenwoordig, naar mijn mening wordt het tijd om bijv 1280x1024 of 1600x1200 4xAA/8xAF als default te gaan gebruiken. Dit geeft een veel betere weerspiegeling want op deze settings wil je graag spelen.
Inderdaad!
Maar om even een antwoord te geven op je vraag, dit is één van de weinige grafieken waar álle huidige topkaarten op weergegeven worden (afkomstig van Xbitlabs);
[afbeelding]
Dus geef dan niet alleen het grafiekje op 1024x768, maar die met alle resoluties, incl. de hogere:

http://www.xbitlabs.com/images/video/asus-en7800gtx/5dm1_candy.gif

http://www.xbitlabs.com/images/video/asus-en7800gtx/5dm2_candy.gif

http://www.xbitlabs.com/images/video/asus-en7800gtx/5dm3_candy.gif

Incl. de volledige link naar de test, plus de conclusie van Xbit-labs:
As you have seen, the lower 3DMark05 score of the ASUS Extreme N7800GTX TOP comes from this card being slower than the RADEON X1800 XT in low resolutions for some reason. In higher resolutions, however, these two graphics cards have similar performance, even when full-screen antialiasing is enabled.
Dat schetst weer een iets ander beeld dan 1 zo'n plaatje op 1024 ;)

[Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 31-10-2005 09:18]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Cheetah

Cheetah

Voor mij zeer verrassende overclocks op die XL's trouwens jongens! Gefeliciteerd! :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

• Astennu
FirefoxAG schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:19:
Voor mij zeer verrassende overclocks op die XL's trouwens jongens! Gefeliciteerd! :)
Tja die van mij valt een beetje tegen. Maar mischien lciht dat voltage probleem aan sapphire. Aangezien de mensen op XS wel 1.3 volt kunnen. En die hebben andere kaarten. Dus mischien met een andere bios meer geluk.

• K

K

I (L) ATI

Astennu schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:35:
[...]

Er lijkt nu meer niet goed te zijn :( Ik denk dat ik die reinstall maar snel moet gaan doen mischien heb ik dan meteen geen last meer.

Edit:

Net Win 2k Geprobeert en dat gaat ook niet goed. Standaart al artifacts dus er is iets goed fout. Hebben al meer mensen hier een X1800 XL ?? want het boot logo van mijn DFI ultra D is vanaf de eerste dag dat ik deze kaart heb in andere kleuren. Ik gok dat dat door AVIVO komt maar dat weet ik dus niet zeker.

Edit 2: Op XS hebben mensen ook het probleem dat ATi Tool standaart Artifacts geeft. En heb net HL LC gedaan met 1.2 volt en dat lijkt wel goed te gaan. Maar ik moet het nog wel veel beter en vooral langer testen.

offtopic:
@ CJ heb je toevallig een link waar een guide staat hoe je een mooie first post maakt ? Zoals jij nu hebt ? Ik heb al heel lang geen topic meer gemaakt en in die tijd is deze " Nieuwe" Standaart gekomen. Alleen ik weet niet presies hoe ik dat moet maken. Kan wel code gaan kopieren uit wat start post's om de tabellen te maken maar dan weet ik niet welke kleur voor welde code staat. Kun je me daar mischien mee helpen ?
Ja mijn DFI logo op het begint heeft ook allemaal rare kleuren. Lijken wel 8 bit kleuren. Ik denk dat het komt doordat je geen DVI hebt.

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-07 18:46
FirefoxAG schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 09:14:
[...]
Inderdaad!

[...]
Dus geef dan niet alleen het grafiekje op 1024x768, maar die met alle resoluties, incl. de hogere:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Incl. de volledige link naar de test, plus de conclusie van Xbit-labs:
[...]
Dat schetst weer een iets ander beeld dan 1 zo'n plaatje op 1024 ;)
het beeld blijft hetzelfde, je kunt de TOP kaart niet algemeeen gaan vergelijken met de xt, er zullen een hoop meer xt's worden verkocht dan die onverclock onder garantie "top" kaarten
bovendien is het overclock potentiaal van de xt een stuk hoger, laten we dus de standaart xt met de standaard gtx vergelijken
(mn xt werd belooft voor de 3de week van november :D)

• markjuh
Nog niet geprobeerd over te klokken, maar in CCC geeft hij weer dat mijn 1800xl idle 63c is. Wat heb jij dan Astennu?

• K

K

I (L) ATI

Bij mij is de X1800XL 58 graden IDLE.

• Astennu
Markjuh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:45:
Nog niet geprobeerd over te klokken, maar in CCC geeft hij weer dat mijn 1800xl idle 63c is. Wat heb jij dan Astennu?
Ík had gister 52 idle met me Zalman. Kweet alleen even niet meer of dat met OC was dus hogere voltages enz. Dat ga ik vanmiddag nog bekijken. ook ff win reinstall.

• Cheetah

Cheetah

Als je dat vind, dan moet je echt grafieken leren lezen...
je kunt de TOP kaart niet algemeeen gaan vergelijken met de xt, er zullen een hoop meer xt's worden verkocht dan die onverclock onder garantie "top" kaarten
Hij wilde weten hoe de snelste GTX presteert ten opzichte van de X1800XT in 3DMark05... en de snelste GTX is de GTX TOP. Wat dat verder te maken heeft met de toekomstige verkopen van de X1800XT ontgaat me volkomen.
bovendien is het overclock potentiaal van de xt een stuk hoger, laten we dus de standaart xt met de standaard gtx vergelijken
Dat zal nog moeten blijken wanneer die kaarten eindelijk beschikbaar komen... samen met die nieuwe revisie GTX (of Ultra).

Nog ~1 weekje wachten als het goed is :9

[Voor 6% gewijzigd door Cheetah op 31-10-2005 11:34]

Full Specz

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee