Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 26 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.432 views sinds 30-01-2008

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
Phuncz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:06:
[...]

Daarom dat ik dus wat moeite had dat te geloven :) Maar ok, 36A op 1.2V is al wat anders ;)
Maar nog veel. Die XT zal wel iets van 60-80 watt voor de gpu alleen opnemen. Dat is net zo veel als je CPU :P ( als je een venice hebt dan. Anders zit je bij de 80+ )

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Anoniem: 79835

Anoniem: 149755 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:47:
Ik bedoel er wordt wel 36 ampere afgenomen door die gpu. Dus je moet wel behoorlijk wat vermogen in je voeding hebben.

Door de GPU wordt 36A met ongeveer 1,2Volt afgenomen. dus ongeveer 44 Watt De spanningsregelaar zorgt ervoor dat de energie uit de voeding met een hoog rendement kan worden afgenomen. laten we zeggen 90%. Dan is de stroom uit de voeding (44watt + 10watt (geheugen))/90%*100 = 60 Watt. Er word dus ongeveer 60 watt van de voeding afgenomen. dit is gelijk aan 60watt/12V= 5A.

Het nut van de spanningsregelaar is dus niet alleen om de juiste spanning te geven maar ook een hoog rendement te bahalen op de afgenomen energie.

De opmerking "36A bij 12V" kan natuurlijk niet, dit zou betekenen dat de kaart 12x36= 440 Watt opneemt. Dat is een halve broodrooster :|
zwaar overclokte kaarten halen amper 15A. Wat een gigantische 12V rail moet je wel niet hebben als enkel je kaart al 36A trekt. En wat als je er 2 gebruikt in SLi/CF?

• Astennu
Anoniem: 79835 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:21:
[...]

zwaar overclokte kaarten halen amper 15A. Wat een gigantische 12V rail moet je wel niet hebben als enkel je kaart al 36A trekt. En wat als je er 2 gebruikt in SLi/CF?
ik heb zlef 2x een 12 ampere 12v rail. Mischien toch maar eens voor een andere psu gaan. Ik zit nu max tegen de 300 watt van me voeding aan dus er zit nog genoeg rek in. Ik gebruik ook veel door me geheugen dat op 3.5 volt loopt. Dat gaat er ook uit en het nieuwe loopt maar op 2.8v dus gaat ook nog wel 30 watt schelen. Ik denk dat 450 net genoeg zou zijn voor SLI of Crossfire. Maar dan ga je tegen zijn max aan tikken. 450 is wel continu piek kunnen ze meestal wel 50-100 watt meer hebben maar dat kun je dan niet al te lang doen. (ik heb het hier dan wel over A merk voedingen dus niet van die goedkope prut dingen van 30 a 50 euro die zullen met hun 450 watt denk ik 450 watt piek hebben Want die goedkope dingen die ik eerst wel eens had hielden er snel mee op terwijl een 100 watt lichtere Enermax er zo door heen ging alsof het niets was. )

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08-2022
astennu, hoe kom je aan die ampèremeting van het verbruik van de core?

• Anoniem: 131051
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Stel: ik wil een nieuwe kaart uit de X1x00 serie van ATI

X1800XT is buiten budget. Dus de keuze gaat tussen de X1800XL en de X1600XT (gaat niet per se over mezelf, gewoon algemene interesse)

Welke raden jullie dan aan.
zie overzicht hier (beetje scrollen)

Jullie kennen allemaal wel de specs, maar zijn hogere gpu/mem speeds te verkiezen boven meer rendering pipelines? of omgekeerd.

Dus vertex/shader pipelines tegen hogere gpu/mem speeds.
(8/16 -500/1000 vs 5/12 -- 590/1380)

Verder dient wel opgemerkt dat ze eindelijk terug een gemakkelijke en logische line up hebben van hun aanbod. 1300 - 1600 - 1800. Elk met twee versies. Beetje jammer weer van het pro/XL - XT
(ipv gewoon 1600XL - 1600XT - 1800XL - 1800XT heb je nu 1600Pro - ...) Maar toch heel wat overzichtelijker dan het soepje van de 800 serie (op het eerste zicht toch, na wat bijlezen lukt het wel, maar voor de first timer is deze nieuwe line up toch een stuk logischer) Spijtig van de voorlopige prestaties van de 1600pro.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 04-11-2005 15:24]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Volgens mij valt de X1600 serie zwaar in het niks vergleken met de X1800 serie.
Kun je beter op zoek naar een X800XT

• Astennu
oeLangOetan schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:30:
astennu, hoe kom je aan die ampèremeting van het verbruik van de core?
ATi Tool 0.25 Beta 9 :). Mag em jammer genoeg niet weg geven.
Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:23:
Stel: ik wil een nieuwe kaart uit de X1x00 serie van ATI

X1800XT is buiten budget. Dus de keuze gaat tussen de X1800XL en de X1600XT (gaat niet per se over mezelf, gewoon algemene interesse)

Welke raden jullie dan aan.
zie overzicht hier (beetje scrollen)

Jullie kennen allemaal wel de specs, maar zijn hogere gpu/mem speeds te verkiezen boven meer rendering pipelines? of omgekeerd.

Dus vertex/shader pipelines tegen hogere gpu/mem speeds.
(8/16 -500/1000 vs 5/12 -- 590/1380)

Verder dient wel opgemerkt dat ze eindelijk terug een gemakkelijke en logische line up hebben van hun aanbod. 1300 - 1600 - 1800. Elk met twee versies. Beetje jammer weer van het pro/XL - XT
(ipv gewoon 1600XL - 1600XT - 1800XL - 1800XT heb je nu 1600Pro - ...) Maar toch heel wat overzichtelijker dan het soepje van de 800 serie (op het eerste zicht toch, na wat bijlezen lukt het wel, maar voor de first timer is deze nieuwe line up toch een stuk logischer) Spijtig van de voorlopige prestaties van de 1600pro.
Ik zou of voor een X800/X850 XT gaan of idd voor de X1800 XL. Zelf verkoop ik mijn XL volgende week en ga ik een XT 512 MB halen. Dat doe ik omdat de R580 er voor de komende 5 maanden nog niet zal zijn. Want Cebit is volgens mij in maart en dan zou i er nog niet zijn dus dat duurt mij te lang. Ik kan em betalen en ik wil gewoon zware grafische prower hebben. Dus ik denk dat ik er volgende week maar eens een ga regelen dan zouden ze toch wel redelijk op voorraad moeten zijn.

Nieuw topic komt er zo aan. :Y)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09-2022
Wat haalt een x1800xt nou stock? 8600 3dmark05 ~?, meende zoiets op xtremesystems te hebben gezien.

[Voor 5% gewijzigd door keldererik op 04-11-2005 19:18]

Nieuw topic staat hier: [rml][ Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 27[/rml]

Gelieve de TOPIC REGELS en ook de 2de post goed door te lezen over de doelstellingen van het topic. Het afgelopen topic heeft genoeg modbreaks gehad en dit kan prima voorkomen worden als men zich aan de topicregels houdt.

Deze kan dus dicht. :Y)

[Voor 5% gewijzigd door CJ op 04-11-2005 19:33]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee