Bij oc.uk is de datum ook verschoven naar naar 28 nov. dit gaat weer niet goed.....Anoniem: 79835 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:44:
http://www.theinquirer.net/?article=27225
nog meer vertraging voor de XT?
[...]
Niet op voorraad.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij oc.uk is de datum ook verschoven naar naar 28 nov. dit gaat weer niet goed.....Anoniem: 79835 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:44:
http://www.theinquirer.net/?article=27225
nog meer vertraging voor de XT?
[...]
Niet op voorraad.
Die 80K kan je wel shaken, die zal je alleen halen in je dromenAight! schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 00:01:
Wat scoort zo een X1800XT eigenlijk die hard overgelocked met natuurlijk een FX-57 OC en strakke timings van geheugen in 3dmark01?
Daar word ook niet veel meer over gezegd, en toch vind ik die test leuker dan 03.
Zou 80k al in de pocket kunnen zitten?
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ebay.com price gouging here we comeedward2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:33:
[...]
Bij oc.uk is de datum ook verschoven naar naar 28 nov. dit gaat weer niet goed.....
50 k is geloof ik het hoogste, zag ik op de futuremark forums. Met een 7800GTX in SLI.Jejking schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 12:41:
[...]
Die 80K kan je wel shaken, die zal je alleen halen in je dromen
Ik kan me wel herinneren dat Charlie van XtremeSystems.org met een opgestookte X800XL en een idem opgestookte Intel P4 iets van 42k in 3DMark2001 haalde. Ik kan me vergissen, maar dat was geloof ik zijn record voordat zijn X800XL bezweek onder de hoge spanning en naar de GPU-hemelen vertrok
[ Voor 10% gewijzigd door Aight! op 26-10-2005 14:01 . Reden: Linkje erbij ]
Anoniem: 79835
Je kan de hoogste score gewoon opvragen in de ORB. Deze is dus net geen 50kAight! schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:01:
[...]
50 k is geloof ik het hoogste, zag ik op de futuremark forums. Met een 7800GTX in SLI.
Wel jammer, ben benieuwd wat die X1800XT en X1800XL gaan doen in 3dmark01.
http://discuss.futuremark...ollapsed&sb=5&o=0&fpart=1
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik kan 01 morgen wel even testen. Alleen die zal niet hoog zijn aangezien ik nu een dual core 2.6 GHz heb. Met me 2.8 venice had ik maa rnet 30k8.Aight! schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:01:
[...]
50 k is geloof ik het hoogste, zag ik op de futuremark forums. Met een 7800GTX in SLI.
Wel jammer, ben benieuwd wat die X1800XT en X1800XL gaan doen in 3dmark01.
http://discuss.futuremark...ollapsed&sb=5&o=0&fpart=1
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
2001 test gewoon je hele systeem waarbij geheugen en mem de grootste rol spelen, ik vind die benchmark altijd wel leukAnoniem: 79835 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 14:09:
[...]
Je kan de hoogste score gewoon opvragen in de ORB. Deze is dus net geen 50k
Score: 49777 k|ngp|n SLI
User: thechosenwon@comcast.net
Res: 1024x768 32bit
Date: 2005-10-15
CPU: Unknown 3815 MHz
GPU: NVIDIA GeForce 7800 GTX
3dmark 2001 is pure cpu benchmark dus totaal niet representatief voor de hedendaagse kaarten
[ Voor 6% gewijzigd door edward2 op 26-10-2005 18:18 ]
Niet op voorraad.
Gewoon opclocken die hapCHeeCH schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:22:
Ben het wachten op de XT helemaal beu en heb net een Sapphire x1800XL besteld (www.hardwaretotaal.nl). Heb momenteel een x800GTO maar die trekt de native res van 1920*1200 toch niet helemaal lekker. Ik verwacht geen wonderen van de XL maar hopelijk gaan we er iets op vooruit. Ik ga sowieso voor de r580 zodra beschikbaar
Als kaart binnen is post ik wel wat benchmarks
Alle voorraadindicaties voor eind nov zijn oplichterij waarschijnlijk.Clocks are determined on the first test boat for production silicon, but these are only based on a "guess" from that sample - final silicon can go one way or another, and change over time. What I hear about R520 is that the clocks on the final silicon are actually conservative and are yielding high on the final silicon - we shall have to wait and see. Availability now cannot be detemined because final silicon is only coming out of the ramp process now and its just going through the board manufacturing process.
Niet op voorraad.
I hate to say I told you so . . . . but I told you soedward2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:00:
Dit verklaard alles, de chips zijn net vanuit de wafer en worden nu pas op het pcb gebouwd:
[...]
Alle voorraadindicaties voor eind nov zijn oplichterij waarschijnlijk.
http://www.beyond3d.com/f...06468&posted=1#post606468
Humm en die chips die nu op de XL zitten ? dat zijn toch ook final silicon's ? Of wordt ik nu gek? en wil dit zeggen dat de kaarten die over 2 maanden in de winkel liggen dus nog harder gaan dan 700 stock ? Zou wel leuk zijn danedward2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:00:
Dit verklaard alles, de chips zijn net vanuit de wafer en worden nu pas op het pcb gebouwd:
[...]
Alle voorraadindicaties voor eind nov zijn oplichterij waarschijnlijk.
http://www.beyond3d.com/f...06468&posted=1#post606468
Samsung heeft vandaag de eerste GDDR4-geheugenchip aangekondigd. De kloksnelheid van deze nieuwe standaard begint niet bepaald bescheiden; de eerste chip draait al op 1,25GHz, wat hem een effectieve datasnelheid van maar liefst 2,5GHz oplevert. Dit is direct ruim de helft meer dan de snelheid van 1,6GHz die de allerbeste GDDR3-geheugens van dit moment aankunnen. De chip heeft een capaciteit van 256Mb (32MB) en een 32 bits brede interface. Een theoretische GDDR4-videokaart met 256 bits brede bus zou dus acht exemplaren nodig hebben, wat hem 256MB videogeheugen en een maximale bandbreedte van 80GB/s op zou leveren. Om dit soort hoge snelheden te kunnen bereiken zijn er een aantal nieuwe trucs in de standaard verwerkt, waaronder 'data bus inversion' en 'multi-preamble'.
Samsung GDDR4-chips Samsung zegt de chips vanaf het tweede kwartaal van volgend jaar te gaan produceren, maar heeft nog niets gezegd over wie hem gaat kopen. De twee meest voor voor de hand liggende kandidaten zijn echter natuurlijk ATi en nVidia. Eerstgenoemde heeft al laten weten dat bij het ontwerp van de geheugencontroller van de nieuwe Radeon X1800 XT al rekening is gehouden met GDDR4. Van nVidia is nog geen concrete uitspraak bekend, maar aangezien de GDDR-standaarden mede in overleg met de grafische industrie worden verzonnen is men daar ongetwijfeld ook al geruime tijd bekend met deze ontwikkeling.
Anoniem: 38733
De Gecube XL is na al die schijnbewegingen inmiddels wel op voorraad bij Alternate.nl.edward2 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 16:16:
Net Alternate aan de lijn gehad, maar volgens mij kunnen we de XI800XT gewoon helemaal uit ons hoofd zetten dit jaar. Ik weet niet wat voor vreemde schijnbeweging ze eerst maakten op de site, maar de verkoper (en de importeur) hebben geen flauw idee waneer de XT's binnenkomen.
Het geeft weer zo'n fijn ouderwets ATI-gevoel....
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 26-10-2005 23:22 ]
Komplett heeft al een tijdje XL kaarten. En iComputers heeft ook al de eerste levering sapphire kaarten. Ik ben benieuwd hoe laat ik die van mij morgen hebAnoniem: 38733 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 23:20:
[...]
De Gecube XL is na al die schijnbewegingen inmiddels wel op voorraad bij Alternate.nl.
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAXG40&
[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Detonator op 27-10-2005 03:34 ]
Ik ben ook érg benieuwd hoe de "Europese" XL's het doen.Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 00:21:
[...]
Komplett heeft al een tijdje XL kaarten. En iComputers heeft ook al de eerste levering sapphire kaarten. Ik ben benieuwd hoe laat ik die van mij morgen hebmeteen ff testen
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-10-2005 07:04 ]
[ Voor 47% gewijzigd door epo op 27-10-2005 08:38 ]
Ja, dat is ook wat mij weerhoudt. Jammer dat we nog geen XT 256 vs 512Mb resultaten hebben gezien, misschien scheelt het niets of nauwelijks. Maar daarnaast wil ik eigenlijk ook wel eens een dubbelslotkoeler, warme lucht de kast uit doet meer goed dan kwaad. Bij een XL moet je die weer apart aanschaffen.epo schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:37:
JA en nee, ik wil nu 512mb op me kaartje.!
Jah dat had ik dus ook. Die stock cooler is heel erg mooi. Ik denk nog steeds dat me zalman daar niet tegen op kan. Dus ik ga kijken of ik er een andere A64 boxed cooler of zo op kan maken.Anoniem: 38733 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 09:32:
[...]
Ja, dat is ook wat mij weerhoudt. Jammer dat we nog geen XT 256 vs 512Mb resultaten hebben gezien, misschien scheelt het niets of nauwelijks. Maar daarnaast wil ik eigenlijk ook wel eens een dubbelslotkoeler, warme lucht de kast uit doet meer goed dan kwaad. Bij een XL moet je die weer apart aanschaffen.
[ Voor 15% gewijzigd door Astennu op 27-10-2005 10:09 ]
Anoniem: 56369
Met die OC'de X800XT PE kun je toch nog wel toe tot de R580 of R600?Anoniem: 56369 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:58:
Kan iemand mij enige redenen geven om van een X800 XT PE (570-570) over te stappen naar een Saphire X1800XL 256MB? Ik wilde de kaart bestellen, maar na weer wat benchmarks gezien te hebben twijfel ik toch heel erg, want zoveel sneller is de X1800 niet.
Misschien wel. Maar het is wel zo dat ik toch moet overstappen naar PCI-Expres en nu is mijn kaart nog ~200euro waard. Daarom wil ik overstappen naar PCI-Expres met daarbij de X1800XL. Maar of dat de moeite waard is..shuogg schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:03:
[...]
Met die OC'de X800XT PE kun je toch nog wel toe tot de R580 of R600?
Als je echt wil overstappen dan is de X1800XL zeker geen verkeerde keus.Anoniem: 56369 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:13:
[...]
Misschien wel. Maar het is wel zo dat ik toch moet overstappen naar PCI-Expres en nu is mijn kaart nog ~200euro waard. Daarom wil ik overstappen naar PCI-Expres met daarbij de X1800XL. Maar of dat de moeite waard is..
Ik was in eerste instantie ook niet enthousiast over de XL, maar het schijnt dus echt een beest van een overklokker te zijn, Ati lijkt nogal conservatief te zijn met de default kloks (tenminste, op de tot dusverre geziene resultaten). Met een beetje geluk is de kaart dus 20/25% sneller als een standaard XL.Anoniem: 56369 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:58:
Kan iemand mij enige redenen geven om van een X800 XT PE (570-570) over te stappen naar een Saphire X1800XL 256MB? Ik wilde de kaart bestellen, maar na weer wat benchmarks gezien te hebben twijfel ik toch heel erg, want zoveel sneller is de X1800 niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-10-2005 11:22 ]
Het gaat mij ook vooral om de spellen Css en Fear en ja die draaien al goed op 1280x1024 met AA en AF. Verder weet ik niet welke spellen er binnenkort uitkomen die de X800XT te kort doen, maar de X1800 serie niet.Anoniem: 38733 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:17:
[...]
Ik was in eerste instantie ook niet enthousiast over de XL, maar het schijnt dus echt een beest van een overklokker te zijn, Ati lijkt nogal conservatief te zijn met de default kloks (tenminste, op de tot dusverre geziene resultaten). Met een beetje geluk is de kaart dus 20/25% sneller als een standaard XL.
Daarnaast schijnt het inschakelen van 6xAA een veel kleinere performancehit te hebben dan op de oude generatie, en je hebt bovendien de nieuwe HQ AF functie er bij. Als toetje kun je nog eens FP HDR + AA bewonderen in de komende Farcry patch, dat kunnen zelfs mensen met een 7800GTX Sli rig niet.
En btw, vergeeet niet dat de Opengl hotfix enkel op de X1K kaarten werkt. Zelfs een standaard XL veegt volledig de vloer aan met een X800XTPE in bijv. Quake IV.
Niet op voorraad.
[ Voor 18% gewijzigd door Syntagma op 27-10-2005 14:37 ]
Als games het ondersteunen dan gebruik ik het ook ziet er echt beter uitSpankmasterC schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:50:
Weet je wat ik vaag vind? In geen enkele review is meer een woord gerept over Temporal AA, terwijl dit toch echt een grooooot voordeel is voor ati.... de nieuwe serie kaarten is snel genoeg om in wel elke game tot nu toe 2x AA aan te zetten, met een fps boven de 60 (nou niet komen mierenneuken als dit dan toevallig in fear niet kan ofzo).... Heb je dat, en zet je TAA aan, dan heb je gewoon 4x aa....
bestwel stom dat hier nooit over wordt gesproken, het lijkt mij juist een groot argument om voor ati te gaan
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Alle XT's doen tot nu toe die max van 575-550 van het CCC Dus eigelijk een beetje dom van ATi dat ze dat niet standaart hebben gedaanCJ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:52:
Als je ziet hoe hard de meeste X1800XLs gaan, dan zou je haast gaan denken dat ATi met opzet de clocks zo conservatief heeft neergezet.![]()
De X1800XL zal waarschijnlijk het meeste geld in het laatje brengen van alle R520 varianten en is voor ATi wat de GF6800GT was voor nVidia. Het sneeuwbal effect doet wonderen.
[ Voor 19% gewijzigd door Astennu op 27-10-2005 15:58 ]
Anoniem: 109887
Maar heb je al eens 3Dmark gedraaid ? , En haal die XL ook 575-550 in CCC . En wat is je eerste indruk van de kaart in games ?Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:55:
[...]
Alle XT's doen tot nu toe die max van 575-550 van het CCC Dus eigelijk een beetje dom van ATi dat ze dat niet standaart hebben gedaan
Nou mensen Trixx werkt niet als je de sapphire drivers niet gebruikt !!!olle
want ik heb ATi driver en dan zegt i Trixx only works on sapphire cards. Doe dan een bios controle of zo
ik ga niet met oude drivers draaien voor een oc tooltje
Ja precies, smoothfactor in games, de HQ af vertel opAnoniem: 109887 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:16:
[...]
Maar heb je al eens 3Dmark gedraaid ? , En haal die XL ook 575-550 in CCC . En wat is je eerste indruk van de kaart in games ?
Niet op voorraad.
Anoniem: 109887
Maar wat ik me afvraag is komt er ook een ATI X1800XT 512 MB CF Mastercard of alleen een 256MB versie ? .Markjuh schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:25:
Bij overclockers.co.uk staan alle XT's op 28 november. XL gewoon in stock. De XT duidelijk een paperlaunch. Echt waardeloos van Ati. Morgen heb ik iig mijn XL binnen. Maar dit kun je niet maken natuurlijk als je directe concurrent bij release direct alles leverbaar heeft.
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/X1800_Series.html
Dom? Slim eerder... vandaar mijn opmerking dat ATi dit waarschijnlijk met opzet gedaan heeft.Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:55:
[...]
Alle XT's doen tot nu toe die max van 575-550 van het CCC Dus eigelijk een beetje dom van ATi dat ze dat niet standaart hebben gedaan
Als de yields echt zo goed zijn waarom zijn er dan geen kaarten?CJ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:39:
[...]
Maar goed, als de berichten kloppen en de yields van dit moment zijn zo goed dat 625Mhz voor de XT nog conservatief is... dan zou het me niets verbazen als ATi straks de snelheid op het laatste moment nog omhoog gooit of dat er third party fabrikanten zijn die ze standaard overgeklokt leveren. Dit zou dan nog veel leuks kunnen beloven voor de XLs die gebruik maken van de nieuwere cores.
Productie van de XT serie is voor zover ik weet pas na 5 Oktober goed op gang gekomen.Anoniem: 79835 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:51:
[...]
Als de yields echt zo goed zijn waarom zijn er dan geen kaarten?
Dit doet de reputatie van ATi echt geen goed. Zeker een punt om nog aan te werken willen ze marktleider blijven in de stand-alone graphics markt (weet de marktaandelen zo niet uit m'n hoofd dus kan zijn dat nV inmiddels marktleider is maar dat lijkt me sterk)CJ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:57:
[...]
Productie van de XT serie is voor zover ik weet pas na 5 Oktober goed op gang gekomen.
ah...daar was die teller op www.ati.com ook voor nodig zeker ?......start produktieCJ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:57:
[...]
Productie van de XT serie is voor zover ik weet pas na 5 Oktober goed op gang gekomen.
Volgens mij gaat het zo:CJ schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:57:
[...]
De XT heeft toch 750 mhz geheugen en misschien ook lagere latency's? Je hebt de memfix, of de nieuwe drivers incl. memfix?Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:24:
K heb net ff Q4 gedaan met me nieuwe kaart.
Kaart loopt nu op 600-650 MHz met 1.2v GPU en 1.9V voor het geheugen. @ stock cooler. Drivers zijn een beetje gaar die moet ik nog ff goed installeren. K heb ff een 3dmark run gedaan op 625-625 die was iets van 7904 beetje aan de lage kant. Dus ik ga me drivers maar eens goed na kijken. Die X1800 XT haalde stock al 9k dus dit is wel vaag.
[ Voor 12% gewijzigd door edward2 op 27-10-2005 19:21 ]
Niet op voorraad.
Oef ik denk het niet. Maar je merkt wel dat die drivers alles behalve optimaal zijn. Die mem fix was toch voor quake ? want ik heb de 5.10a waarbij quake een boost kreeg. Ik zal morgen wel weer verders gaan testen. Met de nieuwste omega's. Maar ik heb echt een goed oc progje nodig en goede cooling zodat ik XT speeds kan draaien. Het geheugen zal dat denk ik niet redden zoals ik het nu bekijk. Mja de temps zullen wel 80c of zo zijn geweest stressededward2 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:19:
[...]
De XT heeft toch 750 mhz geheugen en misschien ook lagere latency's? Je hebt de memfix, of de nieuwe drivers incl. memfix?
btw 8.183 moet je hebben:
http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=24944
Een VF700 CU of een Cpu cooler er op modden Macci had er een Zalman 7000 CU op zitten.Anoniem: 56369 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:35:
Welke cooling kun je het beste halen voor de X1800 XL als geld geen optie is, maar het wel lucht moet zijn?
Niet op voorraad.
Anoniem: 81502
Een X800XT PE scoort ongeveer 240fps in nature stock, dus er moet toch wel iets mis zijn met je drivers.Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:45:
[...]
Een VF700 CU of een Cpu cooler er op modden Macci had er een Zalman 7000 CU op zitten.
Net ff een 01 run gedaan Cpu @ 2.6 Ghz mem 1:1. Drivers 5.10a ( lopen wel bud ga ik morgen naar kijken ) Score : 28429 Geen tweaks aan de drivers Kaart @ 600-600.
RESULTS
3DMark Score 28429
Game 1 - Car Chase - Low Detail 377.0 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 122.5 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 577.5 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 273.4 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 335.7 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 152.1 fps
Game 4 - Nature 228.5 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 3941.0 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 9356.7 MTexels/s
Echt CPU limmeted. In nature scoort i volgens mij wel aardig.
lol een 7000cu, was dat niet te zwaar? Lijkt me dat je in zo'n geval beter kunt gaan voor een alcu, al kan ik me vergissenAstennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 19:45:
[...]
Een VF700 CU of een Cpu cooler er op modden Macci had er een Zalman 7000 CU op zitten.
Blijkbaar niet want de kaart stond ook nog rechtop mobo lag plat op tafel ik zal een pic zoeken. die andere XP 90 zou heel mischien kunnen maar de 120 is te groot die zou in de weg zitten bij het moederbord.shuogg schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:51:
[...]
lol een 7000cu, was dat niet te zwaar? Lijkt me dat je in zo'n geval beter kunt gaan voor een alcu, al kan ik me vergissen. Zou een XP-90 of XP--120 eigenlijk mogelijk zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Astennu op 27-10-2005 21:00 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 56369 op 27-10-2005 21:05 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
volgens mij is die koeler wel aangepast...er zijn wat van die ribben weggedremeld oid...Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:02:
Ik heb de pic gevonden:
[afbeelding]
Mischien moet ik dit ook maar eens gaan proberen
Jah idd aan een kant is idd een heel stuk weg anders zit i tegen het moederbord aan.Mr. Detonator schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:24:
[...]
volgens mij is die koeler wel aangepast...er zijn wat van die ribben weggedremeld oid...
XP-120 kan misschien net als ik dat zo zie, je moet niet vergeten dat ie niet rond is (of vierkant) maar rechthoekig he?Astennu schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:02:
Ik heb de pic gevonden:
[afbeelding]
Mischien moet ik dit ook maar eens gaan proberen
Niet op voorraad.
[ Voor 9% gewijzigd door Tijs_a op 27-10-2005 22:59 ]
Is dit een vraag voor in het Ati Nieuwsdiscussie topic? Lijkt me niet.Tijs_a schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 22:56:
Ik heb de voor mijn gigabyte x800 pro (Gigabyte GV-R80P256D X800 PRO) de 5.10a drivers geinstalleerd, maar nu geeft apparaatbeheer twee apparaat onbekend meldingen. Als je kijkt naar lokatie zitten ze op de atikaart. Ben ik vergeten bepaalde (onderdelen) drivers te installeren?
Onrealistisch? Helemaal niet. Ik zeg niet dat massaproductie pas op 5 oktober begonnen is. Dat zou inderdaad kort dag zijn. Ik zei alleen maar dat het na 5 oktober pas 'goed' op gang is gekomen.Anoniem: 79835 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 18:08:
[...]
Volgens mij gaat het zo:
R520 core wordt gebakken; speedbinning; die XT speeds aankunnen worden XT's, de andere XL's of lager.
Nu zijn er al XLs op de markt, en geen enkele XT. Yields goed? XL bewust onderklokt? Lijkt me niet.
Stel dat ze pas op 5 oktober begonnen waren met massaproductie, waarom dan een onrealistsche datum van begin november aan de pers meedelen?
Sorry verkeerde topic. Iig dank voor antwoord ipv enkel verwijzenAnoniem: 38733 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 23:37:
[...]
Is dit een vraag voor in het Ati Nieuwsdiscussie topic? Lijkt me niet.![]()
Maar om een antwoord te geven; 5.10a bevat geen WDM drivers, die mis je dus.
[ Voor 12% gewijzigd door Tijs_a op 27-10-2005 23:42 ]
Wat ook nog kan is dat Ati wacht op voldoende aanlevering van het Samsung 1,2ns mem. voor de XT. Ik heb teveel XL's gezien die (zeker als ze de XT cooler zouden hebben) ruimschoots XT speeds op de core aankunnen, sommige zelfs +700 op de XL stock cooler! Daar zie ik het probleem dus niet zo.Nu zijn er al XLs op de markt, en geen enkele XT. Yields goed? XL bewust onderklokt? Lijkt me niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 27-10-2005 23:53 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-10-2005 05:51 ]
The Lost Coast is een Source HDR techdemo, het is een echt speelbaar level met ong. 15 min gameplay, geen benchmark.Astennu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:40:
Is dat een test in HL2 ? ik ken die namelijk niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-10-2005 08:51 ]
Jah die ga ik idd wel proberen maar tot nu toe was i nog niet uitAnoniem: 38733 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:48:
[...]
The Lost Coast is een Source HDR techdemo, het is een echt speelbaar level met ong. 15 min gameplay, geen benchmark.
mischien toch maar een Crossfire mobo kopenPosted by: saaya on Saturday, October 22, 2005 - 11:50 PM
Not only the c51 seems to suffer from a hdd corruption bug, in fact all nforce4 mainboards seem to be affected!
Theinquirer news article
"You copy a file of some GBytes, you compare them e.g. with the "comp" command in a DOS window, and the two files wont be the same. You repeat comparing them: you may see different errors at different file offsets each time. It seems to be a random error."
"It is funny to see that it is always the byte at the offset hexadecimal 0x1d8 (out of the 512 = 0x200 byte long disk sectors) that is altered by 0x10, e.g. 0x2f becomes 0x3f or vice versa."
"If the nForce 4 DMA logic is sufficiently stressed, data corruption will happen."
Thread on nvidias forum
Ik heb idd ook wel ns gemerkt dat een file corrupt was en de nforce 4 ervan verdacht.Astennu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:06:
[...]
Jah die ga ik idd wel proberen maar tot nu toe was i nog niet uit
[...]
mischien toch maar een Crossfire mobo kopenIk heb dus wel eens wat gedonder gehad maar dat viel niet altijd op. Kheb liever een USB bug dan dit. En dan iedereen maar klagen over ATi dat de USB niet goed werkt
.
[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 28-10-2005 09:45 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Hoelang is de nForce 4 nu al uit en hoeveel mensen heb jij al gezien die van bovengenoemd probleem last hebben .....Astennu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:06:
[...]
Jah die ga ik idd wel proberen maar tot nu toe was i nog niet uit
[...]
mischien toch maar een Crossfire mobo kopenIk heb dus wel eens wat gedonder gehad maar dat viel niet altijd op. Kheb liever een USB bug dan dit. En dan iedereen maar klagen over ATi dat de USB niet goed werkt
.
Turn it off and on again.
Dit is allemaal wel wat OT natuurlijk maar ja, zolang t in t voordeel van ATI is zal er vast niet teveel geklaagd wordenSmokeyTheBandit schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:45:
[...]
Hoelang is de nForce 4 nu al uit en hoeveel mensen heb jij al gezien die van bovengenoemd probleem last hebben .....
Ik draai zelf al sinds de 1e dag een nForce 4 icm een NVRaid Raid0 partitie en heb nog nooit vage dingen gezien ..... dus tja wat is wijsheid he .......
PC Specs
Nou de C51 is terrug gehaald om deze + nog een andere fout. Ik zal die nieuwe 6.70 dan meteen proberen ik weet niet of ze het kunnen oplossen omdat het wil in de chipset zit maar mischien kunnen ze het wel omzeilen of verzachten. Want het is alleen bij hoge belasting dus mischien iets in de drivers maken dat je niet volle prestatie gebruikt of zo ik weet het nietHelp!!!! schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:42:
[...]
Ik heb idd ook wel ns gemerkt dat een file corrupt was en de nforce 4 ervan verdacht.Als je opnieuw gaat installen download dan ook ff de nieuwe nforce 6.70 drivers.!
Gister uitgekomen ofzo. Wellicht is de bug daarin opgelost. Tenzij het een designfout is wat niet te hopen is!
Ik ga de ATI chipset goed in de gaten houden. ATI is op dit moment voor mij de grote kanshebber om de leverancier van mijn AMD M2 mobo te worden volgend jaar. Die langzame USB is alsdan zeker opgelost. En tevens is er dan ook wat meer bekend over de betrouwbaarheid.
ps: Je mag je Systemspecs ook wel ns aanpassen
Tijdelijk een Vf700 CU met OCZ BGA CU ram sinks. Daar na ga ik kijken of ik dus een van mijn cpu coolers er op kan zetten. Heb nog een AMD heatpipe cooler en Freezer 64 en zo. K heb macci gemaild over die zalman cooler hoe i dat heeft gedaan. Dus ben benieuwd of i terrug mailt. Maar dit staat geplanned voor dit weekeind.Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:29:
Astennu, welke cooling ga je er precies opzetten en hoe?
Ben benieuwd. Maar is het verschil tussen de VGA zalman 7000 en de CPU cooler zo groot dan?Astennu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:57:
[...]
Tijdelijk een Vf700 CU met OCZ BGA CU ram sinks. Daar na ga ik kijken of ik dus een van mijn cpu coolers er op kan zetten. Heb nog een AMD heatpipe cooler en Freezer 64 en zo. K heb macci gemaild over die zalman cooler hoe i dat heeft gedaan. Dus ben benieuwd of i terrug mailt. Maar dit staat geplanned voor dit weekeind.
Jah joh die VF700 CU is maar heel klein en kan niet veel warmte opnemen en afgeven. Alleen het formaat zegt al iets. Mijn nieuwe 9500 Zalman is ok 9 c cooler dan mijn Freezer 64 en die was al weer 10 c cooler dan de 7700 CU van zalman.Anoniem: 56369 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:00:
[...]
Ben benieuwd. Maar is het verschil tussen de VGA zalman 7000 en de CPU cooler zo groot dan?
Er zijn ook genoeg merken die de ULi M1575 southbridge gebruiken op bepaalde modellen zoals bv MSI, Asus en Abit (op de AT8) waar de USB snelheid hoger ligt dan bij ATi's SB450.Astennu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:06:
[...]
.
wil je aub ff je specs tonenAnoniem: 38733 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 05:49:
Ooit aangeduid als de "Ati levels", dus ik mag 't hier wel plaatsen; Valve's Lost Coast is uit, gratis
voor iedereen die HL2 al heeft.Start je Steam even op.
![]()
Hier 2 screenie's die ik gemaakt heb, speciaal voor de HDR liefhebbers![]()
1280x1024/4xAA/8xAF, klikkerdeklik voor groter
[afbeelding]
[afbeelding]
De nieuwe Havok FX engine maakt gebruik van Shader Model 3 en zal ook gebruik kunnen maken van dual GPU opstellingen als SLi en CrossFire. Wel wordt een snelle SM3.0 kaart aangeraden voor het gebruik.What hardware will Havok FX™ run on?
Havok FX is designed to support all Shader Model 3.0 graphics cards, though we would recommend higher end models for best performance. We have good relationships with both major vendors and have their hardware in-house. We have working prototypes running on the NVIDIA GeForce 7800 GTX.
Op de vraag of er genoeg voorraad zou zijn om aan alle pre-orders te voldoen, is het antwoord:If you want an X1800 XT 512MB we have plenty of Connect3D ones arriving middle of next week
Bron: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17488964Yes!!!
ATI have come trumps up, my constant moaning and bickering is seeing us rewarded with a lot of stock. We shipped some pre-orders already as we had an initial small shipment and have got more stock arriving next week in good numbers.
X800XTPE. X800Pro hardmod@XTPE
"Plenty of X1800XT on the way" volgens OcUK
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 28-10-2005 13:49 ]
Zou mooi zijn. Als dit idd het geval is heeft ATI "zijn leven" verbeterdCJ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:20:
"Plenty of X1800XT on the way" volgens OcUK
Gibbo, de man die hier door sommigen vaak wordt aangehaald wanneer het komt om de slechte availability van de X1K serie, bericht nu dat Overclockers UK halverwege volgende week ruim voldoende X1800XT 512MBs op voorraad krijgt.
[...]
Op de vraag of er genoeg voorraad zou zijn om aan alle pre-orders te voldoen, is het antwoord:
[...]
Bron: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=17488964
Dat is dus goed nieuws lijkt me...
Niet op voorraad.
Nee, ik denk dat eigenlijk elke X800XT wel PE speeds haalt.DarkShadow schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:27:
Ik heb nu bij ati de Connect3D Radeon X800XT besteld (http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=JAGB30&) voor 259 euro
Hij zou daar 4 november binnenkomen, er is echte rook een platinum editie van, ik zag dat alleen de core wat hoger geklokt was. Is er verder nog een reden waarom ik de PE zou verkiezen boven de normale?
De c51 is niet terug geroepen!!! De borden die hierop gebaseerd zijn, zijn nu al gewoon te koop.Astennu schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 11:27:
[...]
Nou de C51 is terrug gehaald om deze + nog een andere fout
[ Voor 51% gewijzigd door Brainless-NL op 28-10-2005 16:20 ]
Ageia aandeelhouders poepen in hun broekCJ schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:13:
Nieuwsflash: Havok schaart zich achter GPU Physics
Nu Ageia zo in de belangstelling staat vanwege hun PPU, kon het niet uitblijven dat de heerser op physicsgebied van dit moment, Havok, met een antwoord zou komen. Havok president Jeff Yates heeft nu aangegeven dat ze zich scharen in het kamp voor physics op de GPU.
nVidia heeft zich tot nu toe afzijdig gehouden over commentaar op GPU physics, maar ATi aan de andere kant heeft duidelijk laten merken dat physics ook op GPUs berekent kunnen worden. De werkende physics demo op een ATi CrossFire systeem is daarvan het resultaat. Maar nVidia zal waarschijnlijk zeer blij zijn dat Havok gebruik gaat maken van Shader Model 3 kaarten, want ook zij profiteren daarvan mee.
[...]
De nieuwe Havok FX engine maakt gebruik van Shader Model 3 en zal ook gebruik kunnen maken van dual GPU opstellingen als SLi en CrossFire. Wel wordt een snelle SM3.0 kaart aangeraden voor het gebruik.
Havok wordt op dit moment in veel games gebruikt als Halo2, F.E.A.R, Splinter Cell: Chaos Theory, Brothers In Arms, Half Life 2, Age of Empires III en Painkiller. Ageia zal dus met iets heel goeds moeten komen om hier mee te concurreren. Havok FX vereist geen aparte PPU kaart en daarnaast kan Havok teren op een jarenlange ervaring en lijst van games met Havok physics.
Bron: http://www.havok.com/content/view/187/77/
Interview met Jeff Yates van Havok: http://www.gamespot.com/news/6136639.html
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq