[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel IV) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81394

murata schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:46:
beste mensen,

als ik nu praat met wanadoo telefonie dan is het geluid heel zacht
dat had ik voorheen met kpn telefonie niet
heeft iemand dat probleem ook of weet iemand hiervoor een oplossing.
geluid harder zetten? }) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Anoniem: 159742 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 22:25:
Wie kan mij helpen om het ip adres van de LB bv (192.168.5.10) te wijzigen naar 10.0.0.x dit in verband met het inloggen bij ons bedrijf met een VPN verbinding.
Het idee van een VPN is juist dat de VPN software je IP nummer van je PC virtueel wijzigt.
Dus jouw PC krijgt dan een 10.0.0.x nummer erbij, en via de VPN verbinding gaat dan al het verkeer voor het netwerk 10.0.0.x.

Dus je moet niet de LB aanpassen, maar de VPN software installeren.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijsco
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 151023 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:48:
[...]

dat je alleen van *@wanadoo.nl adressen mail mag versturen is niet waar, ik heb ook een paar domeintjes, en met uitgaande mail via smtp.wanadoo.nl (25) kan ik op elk domein mail versturen hoor...
daar heb je helemaal gelijk in. als je smtp.wanadoo.nl als uitgaande mailserver instelt kan je gewoon mailtjes versturen.
de webhost die voor mijn mijndomein.com zorgt heeft ook een mailserver draaien die ik kan benaderen via mail.mijndomein.com en dat lukt dus net niet met wanadoo.
niet dat het allemaal heel belangrijk is, maar ik vind het wel irritant dat ik op mijn laptop afhankelijk van de lokatie de uitgaande mailserver moet veranderen. (helaas kan volgens mijn webhost de mailserver niet op een andere poort ingesteld worden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Wat je ook kunt doen, is een gmail accountje nemen, en dat gebruiken om mail te sturen met je laptop. Moet je alleen niet vergeten om de afzender in te stellen in de settings van gmail, anders gaat het daarmee mis.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
murata schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:46:
beste mensen,

als ik nu praat met wanadoo telefonie dan is het geluid heel zacht
dat had ik voorheen met kpn telefonie niet
heeft iemand dat probleem ook of weet iemand hiervoor een oplossing.
Een kennis van mij had exact hetzelfde probleem. Op een gegeven moment hadden ze een nieuwe Livebox opgestuurd en daarmee was het ook inderdaad opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 15:02

BFS

Rude awakening

markmart33 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:49:
Verders heb ik een collega uit Tiel en hij heeft het er over dat hij al een tijdje via Wanadoo een werkende ADSL2 verbinding heeft.
Als alles goed loopt kan ik dit vandaag bevestigen. Mijn verbinding wordt vandaag omgezet en ik hoop dat Markmart33's collega op dezelfde colo zit als ik.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

vr6-only schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:37:
[...]

Vraag
Waarom kan ik niet meer bellen naar lokale telefoonnummers?

Antwoord
Kunt u geen lokale nummers bellen via Wanadoo Telefonie, dan wordt dit veroorzaakt doordat uw netnummer niet (meer) bekend is bij uw Livebox. U kunt het netnummer als volgt (opnieuw) instellen:

Dubbelklik op het icoon 'Livebox instellen' of 'Livebox configuration' op uw bureaublad
Klik in het Installatiemenu op Diensten en vervolgens op Wanadoo Telefonie
Voer vervolgens uw netnummer in en klik hierna op Toepassen
Ga vervolgens naar menu Opslaan / Reset / Opnieuw opstarten
Er wordt nu om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.
U vult hier als gebruikersnaam admin en als wachtwoord admin in
Klik op Ok
Druk tenslotte op Opslaan om de wijzigingen op te slaan
Lokale nummers bellen is nu weer mogelijk.
Bedankt, maar het gaat dus over de nummers buiten mijn regio. Ik denk dat het gewoon aan de drukte lag/ligt (kweet niet of het nu nogsteeds zo is). In ieder geval staat mijn lokale nummer altijd en nogsteeds ingesteld.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik speel regelmatig fps games en merk wel dat ik nu een hogere ping heb. Weet iemand of dit beter wordt als we overgaan naar ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-06 09:34
Lekkere Loempia schreef op woensdag 09 november 2005 @ 10:47:
[...]

Een kennis van mij had exact hetzelfde probleem. Op een gegeven moment hadden ze een nieuwe Livebox opgestuurd en daarmee was het ook inderdaad opgelost.
Maar het geluid is nou eenmaal ietwat zachter via wanadoo... (klinkt allemaal wat verder weg)
Als ik gebeld wordt is het geluid zoals vroeger, gewoon goed.

Of mis ik nu iets? Hoort dit niet zo te zijn? Dan zou mijn livebox ook omzeep zijn.
Ik speel regelmatig fps games en merk wel dat ik nu een lagere ping heb. Weet iemand of dit beter wordt als we overgaan naar ADSL2?
Hier zijn ze juist slechter... (voorheen @home)
Maar ik neem aan dat je dat bedoeld en je je vertypt hebt ?

En wat de verhoging aangaat.... in mijn brief staat uiterlijk november, dus niet uiterlijk in november.
Dus eigenlijk had de snelheid al verhoogd moeten zijn. Mij werd verzekerd dat eind oktober de snelheid omhoog zou zijn. Maarja, laten we dan nog afwachten tot midden november...

[ Voor 41% gewijzigd door KBDE op 09-11-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 20:01
Geachte aanwezigen (lezers),

Ik wil mijn excuses aanbieden voor het verspreiden van niet kloppende informatie (alhoewel ik daar op het moment van posten niet van op de hoogte was).
Ik heb gemeld dat ik problemen had met port-forwarding van de livebox.
wat blijkt, die mooie fantastisch werkende livebox gaat volkomen vrijuit.
Het probleem zat ergens anders, en wel op mijn server (waar de poorten naar geforward worden).
Die server was tot voor gebruik van de livebox verbonden met een modem (zyxel) die in bridged mode stond. de livebox staat in router mode.
Dus mijn server kreeg voorheen het publieke ip-nummer aan zijn netwerk interface gekoppeld.
Hij kreeg dat ook zijn informatie op die interface via dhcp binnen.
Nu staat die interface ingesteld met een statisch ip-nummer en was hij dus een beetje de weg kwijt qua routering..
na het opgeven van een default route met gateway naar de livebox, loopt het hele zaakje weer als een zonnetje..

Ik wil in ieder geval wel iedereen bedanken die over mijn probleem heeft willen nadenken.. (zeker Linux-TUX).

ik hoop dan ook dat als wanneer er mensen zijn die nog steeds problemen hebben aan de hand van mijn post (en oplossing) ook tot een oplossing kunnen komen, dan heeft die hele voorval nog iemand dienst gedaan..

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
@ KBDE: thx aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Lanfear28 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:56:
Ik speel regelmatig fps games en merk wel dat ik nu een hogere ping heb. Weet iemand of dit beter wordt als we overgaan naar ADSL2?
Ja dat weet iemand, en nee, dat wordt niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KBDE schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:00:
En wat de verhoging aangaat.... in mijn brief staat uiterlijk november, dus niet uiterlijk in november.
Dus eigenlijk had de snelheid al verhoogd moeten zijn. Mij werd verzekerd dat eind oktober de snelheid omhoog zou zijn. Maarja, laten we dan nog afwachten tot midden november...
Sorry hoor, maar volgens mij lees je wat je lezen wilt. Als er gestaan had uiterlijk voor november dan had je gelijk gehad, maar in dit geval: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Er is nu ook Wanadoo ADSL + telefonie + mobiel zie ik net.

's Avonds en in het weekend onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland vanaf een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Hmz.. dr zijn altijd bazen boven baas.... stuiten net op een klant die probemen had.. 23 Mbit gaat hij halen... gewoon onmogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Bij mij staat er:

De Snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in November verhoogd naar maximaal 20Mbit/s.

Ik snap dus niet waarom sommigen moeilijk doen, met IN november kan het op 2 November zijn maar het kan ook 28 November zijn!!!!!!
Je betaalt nou 22.50 voor een 4 Mbit lijn dus we hebben nog steeds niets te klagen als je het vergelijkt met @home Breedband(wat ik voorheen had) wat 2 keer duurder is en maar 25% sneller.

Gewoon rustig afwachten, ik heb liever dat ze later invoeren en dat het perfect werkt ipv dat ze het meteen invoeren met onstabiele lijnen waarbij de verbinding steeds wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Stelletje idioten zijn het bij Wanadoo.

Ik heb drie maanden geleden gevraagd of ze mijn abonnement kunnen omzetten in Wanadoo Family van ADSL Basic.

Degene met wie ik sprak zei ok dat is goed het kan al morgen of overmorgen klaar zijn. Ik bel twee dagen later zeggen ze dat het drie weken duurt.

Drie weken later krijg ik een mail dat ik ADSL Direct en ADSL Lite heb aangevraagd en dat dat succesvol is gegaan. Huh?

Ik bel weer en zei zeggen dat het in orde komt en dat het drie weken kan duren. Na drie weken weer gebeld en er waren weer een paar fouten in de database ofzo en moest ik weer wachten.

Nou bel ik gisteren en vandaag weer en wat blijkt. Er zit een fout in de databse. Goh dat zeiden jullie vorige keer ook al stelletje idioten. Ik moet weer drie weken gewacht. Inmiddels doet mijn Family username het wel maar ik kan er niet mee internetten.

Ik ben van plan om mijn Wanadoo Abonnement per direct op te zeggen en geen cent meer aan ze te betalen. Ze beloven mij van alles maar ik krijg er niks voor terug. Ik betaal twee maanden voor ADSL Basic en ik krijg daarvoor ADSL Lite terug.

Voor dit probleem was ik al van plan om op te zeggen en Versatel te nemen, maar volgens Wanadoo kon dat pas in Februari. Ik ben gvd al 2,5 jaar lid van Wanadoo.

Dus mijn vraag is denken jullie dat het mogelijk is voor mij om mijn abbonement op te zeggen? Zoja heeft er iemand hier een interessant ADSL2+ abbonement voor ongeveer 30 euro per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-07-2024
Anoniem: 85968 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:55:
Stelletje idioten zijn het bij Wanadoo.

Ik heb drie maanden geleden gevraagd of ze mijn abonnement kunnen omzetten in Wanadoo Family van ADSL Basic.

Degene met wie ik sprak zei ok dat is goed het kan al morgen of overmorgen klaar zijn. Ik bel twee dagen later zeggen ze dat het drie weken duurt.

Drie weken later krijg ik een mail dat ik ADSL Direct en ADSL Lite heb aangevraagd en dat dat succesvol is gegaan. Huh?

Ik bel weer en zei zeggen dat het in orde komt en dat het drie weken kan duren. Na drie weken weer gebeld en er waren weer een paar fouten in de database ofzo en moest ik weer wachten.

Nou bel ik gisteren en vandaag weer en wat blijkt. Er zit een fout in de databse. Goh dat zeiden jullie vorige keer ook al stelletje idioten. Ik moet weer drie weken gewacht. Inmiddels doet mijn Family username het wel maar ik kan er niet mee internetten.

Ik ben van plan om mijn Wanadoo Abonnement per direct op te zeggen en geen cent meer aan ze te betalen. Ze beloven mij van alles maar ik krijg er niks voor terug. Ik betaal twee maanden voor ADSL Basic en ik krijg daarvoor ADSL Lite terug.

Voor dit probleem was ik al van plan om op te zeggen en Versatel te nemen, maar volgens Wanadoo kon dat pas in Februari. Ik ben gvd al 2,5 jaar lid van Wanadoo.

Dus mijn vraag is denken jullie dat het mogelijk is voor mij om mijn abbonement op te zeggen? Zoja heeft er iemand hier een interessant ADSL2+ abbonement voor ongeveer 30 euro per maand?
Ik zou een aangetekende brief verzenden waarin je Wanadoo in gebreke stelt en eist dat ze het binnen 2/3 weken in orde maken.
En als het dan niet opgelost is dat je het contract ontbindt.
Dat is de meeste beste manier, als je zomaar opzegt zou je nog wel eens problemen kunnen krijgen namelijk...

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85968

Ik heb een aangetekende brief geschreven en ik ga het zo opsturen.

Ik heb geen zin om nog een keer drie weken te wachten. Ze mogen het in een week oplossen en als het dan nog niet is opgelosten, jammer dan. Dit is gewoon oplichterij wat ze daar aan het doen zijn. Ze hebben nu al 40 euro eigenlijk gestolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Anoniem: 85968 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:41:

Ik heb geen zin om nog een keer drie weken te wachten. Ze mogen het in een week oplossen en als het dan nog niet is opgelosten, jammer dan. Dit is gewoon oplichterij wat ze daar aan het doen zijn. Ze hebben nu al 40 euro eigenlijk gestolen.
Ok, heel veel succes ermee ;)
Druk zetten helpt vaak wel idd.

MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:50

vr6-only

Blub Blub

ja maar is 1 week niet ietsjes te weinig. ik zou er 3 van maken want dan weet je zeker dat het opgelost is! maar dat is mijn mening

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

BFS schreef op woensdag 09 november 2005 @ 11:36:
[...]

Als alles goed loopt kan ik dit vandaag bevestigen. Mijn verbinding wordt vandaag omgezet en ik hoop dat Markmart33's collega op dezelfde colo zit als ik.
Helaas, op dit moment 'slechts' 4Mbit.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker

nitpicker

uNF

Anoniem: 85968 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 16:41:

Als de verbinding niet werkt.. betalen ze je geld terug.. niets oplichterij.. er zijn alleen bij een zooi mensen behoorlijk wat problemen met het opleveren. Maar dat is niet alleen door Wanadoo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:14
Geachte abonnee,

De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family-abonnement wordt definitief verhoogd naar maximaal 20Mbit/s.

Enkele weken geleden hebben wij de uitgevoerde snelheidsverhoging teruggedraaid in verband met tegenvallende prestaties. Inmiddels zijn de noodzakelijke verbeteringen doorgevoerd en voldoet de techniek aan alle kwaliteitseisen. Wanneer?

De snelheidsverhoging wordt uitgevoerd in de ochtend van 8 november. Uw verbinding zal korte tijd worden verbroken, waarna deze automatisch start met de nieuwe snelheid.

Wanneer u een Livebox hebt, verzoeken wij u deze een keer opnieuw op te starten:
1. U haalt de stekker van de Livebox uit het stopcontact
2. U wacht 60 seconden
3. U steekt de stekker opnieuw in het stopcontact
4. U wacht tot het @-lampje aan de bovenkant van de Livebox constant brandt (dus niet meer knippert)
5. U kunt nu internetten op maximale snelheid!

Voor al uw vragen over de nieuwe snelheid verwijzen wij u graag naar www.wanadoo.nl/snelheidsverhoging.

Wij wensen u nóg meer internetplezier met de nieuwe snelheid!

Met vriendelijke groet,

Customer Marketing
Iemand die ik ken heeft dit gekregen in zijn mailbox, hij is ook inderdaad overgezet op 20MB. Dus het gaat wanadoo wel lukken om iedereen in november over te zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Anoniem: 76345 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:14:
[...]

Ja dat weet iemand, en nee, dat wordt niet beter.
ach ja, het is in elk geval wel stabiel op 24ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

@fiftyfive
Waar woont deze kennis?

[ Voor 21% gewijzigd door Sayko op 09-11-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ze hebben dus wel geprobeerd om het te verhogen in oktober etc maar kregen problemen (duhh)
waarom sturen ze niet ff een mailtje dat het wat later kan komen ? komt veel netter over bij de klant.
persoonlijk doe ik er niet moeilijk over maar er zijn blijkbaar mensen die direct komen met contract ontbinden etc 8)7

maar goed, ik wacht rustig op mijn mailtje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
nitpicker schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:01:
[...]

Als de verbinding niet werkt.. betalen ze je geld terug.. niets oplichterij.. er zijn alleen bij een zooi mensen behoorlijk wat problemen met het opleveren. Maar dat is niet alleen door Wanadoo...
Opleveringsproblemen i.v.m. centrale e.d. ligt toch echt bij KPN. KPN beheert deze wijkcentrales en KPN zal dus actie moeten ondernemen als daar iets veranderd dient te worden.
Dus dan kan Wanadoo nog zoveel druk op KPN zetten maar als ze niet meewerken tsja, dan houdt het voor Wanadoo ook op natuurlijk...
Ik heb indertijd dat mijn verbinding steeds wegviel ook constant de schuld aan Wanadoo gegeven maar volgens mij was dat gewoon de schuld van KPN :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
Je besteld een product bij Wanadoo dus dan is dat ook de partij waar je je beklag moet doen als iets naar jou mening niet goed is, ook al is er een derde, vierde of vijfde partij die iets met het geleverde product te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IT-Pro
Lanfear28 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:34:
Je besteld een product bij Wanadoo dus dan is dat ook de partij waar je je beklag moet doen als iets naar jou mening niet goed is, ook al is er een derde, vierde of vijfde partij die iets met het geleverde product te maken heeft.
Ja, dat is uiteraard waar, maar als er een derde, vierde of vijfde partij dwars ligt dan is het voor de 1e partij natuurlijk zeer moeilijk.
Ik zeg ook niet dat je bij de 1e partij niet zou mogen klagen. Integendeel, gewoon doen maar het gaat er gewoon om dat het niet zo hoeft te zijn dát het per se aan Wanadoo ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
IT-Pro schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:42:
[...]

Ja, dat is uiteraard waar, maar als er een derde, vierde of vijfde partij dwars ligt dan is het voor de 1e partij natuurlijk zeer moeilijk.
Ik zeg ook niet dat je bij de 1e partij niet zou mogen klagen. Integendeel, gewoon doen maar het gaat er gewoon om dat het niet zo hoeft te zijn dát het per se aan Wanadoo ligt ;)
En ik zeg: als klant van Wanadoo zijnde heb ik geen booschap aan waar het probleem zit. Ik heb een contract afgeloten met Wanadoo en zij zijn verantwoordelijk voor het aan mij geleverde product.

edit: maar goed ik heb ook makkelijk praten want ik heb geen probleem met ze ;) :+ :+

[ Voor 8% gewijzigd door Lanfear28 op 09-11-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lanfear28 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:48:
En ik zeg: als klant van Wanadoo zijnde heb ik geen booschap aan waar het probleem zit. Ik heb een contract afgeloten met Wanadoo en zij zijn verantwoordelijk voor het aan mij geleverde product.

edit: maar goed ik heb ook makkelijk praten want ik heb geen probleem met ze ;) :+ :+
Het is allemaal een kwestie van redelijkheid. Als jij een verbinding aanvraagt, mag je er redelijkerwijs vanuit gaan dat hij het doet. Als hij het niet doet, moet het binnen redelijke termijn opgelost worden. Dan moet je natuurlijk Wanadoo ook wel een redelijke kans geven om dit te doen.

Maar als Wanadoo er dan 6 weken over doet om het probleem te verhelpen, dan wordt het tricky. Als er dan al 5 monteurs bij je langs geweest zijn, en 30 mailtjes van supportafdelingen van Wanadoo over de voortgang, dan kan je nog zeggen: dat is best redelijk. Ik bedoel, de oplostijd is dan zeker niet redelijk, maar de effort die erin gestoken wordt is behoorlijk, zeker vergeleken met wat je betaalt (lees: op die manier gaat Wanadoo nooit meer geld aan je verdienen, en toch blijven ze hun best doen). Gebeurt dat echter niet... dan heeft Wanadoo haar zaakjes niet op orde, of technisch niet, of communicatief niet, of qua support processen niet, of niet in de afspraken met KPN. Punt is: het maakt dan ook niet uit wie het probleem veroorzaakt.

Maar het hele punt van redelijkheid moet dus wel van twee kanten komen. En dat wil soms nog wel eens lastig zijn.
fiftyfive schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:41:
Iemand die ik ken heeft dit gekregen in zijn mailbox, hij is ook inderdaad overgezet op 20MB. Dus het gaat wanadoo wel lukken om iedereen in november over te zetten denk ik.
En moet je dan maar integraal zo'n mailtje quoten? Het is niet aan jou gericht, en er staat iemand's naam onder. Is dat netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:14
Anoniem: 76345 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 22:28:
[...]

En moet je dan maar integraal zo'n mailtje quoten? Het is niet aan jou gericht, en er staat iemand's naam onder. Is dat netjes?
Het is een standaard mailtje dus ik zie het probleem ervan niet. Maar ik zal inderdaad de naam even editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

naam is van een helpdesk medewerker en ik snap niet dat je er moeilijk over doet :?
het is maar een naam |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vr6-only schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:31:
naam is van een helpdesk medewerker en ik snap niet dat je er moeilijk over doet :?
Oh ja? Je kent hem persoonlijk?
het is maar een naam |:(
En daar zit geen persoon achter?

• SYQ
  • Niet online

SYQ

is het mogelijk om buitenlandse/mobiele nrs te laten blokkeren ?? geen zin om straks alle uitgaande gesprekken naar het buitenland te moeten betalen

SYQ schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:17:
is het mogelijk om buitenlandse/mobiele nrs te laten blokkeren ??
Lijkt me onwaarschijnlijk dat Wanadoo dit als service voor je doet. Op nationaal bellen naar vaste nummers moeten ze toeleggen (het is vast niet heel veel, maar nationaal bellen is nog steeds niet gratis, en het wordt niet doorberekend aan de eindgebruiker), dus ze willen verdienen aan mobiel / buitenland verkeer.
geen zin om straks alle uitgaande gesprekken naar het buitenland te moeten betalen
Uhm... want je doet het nu al gratis of zo? Dit vat ik even niet. Als je naar het buitenland of naar mobiel belt moet je toch altijd betalen?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-06 15:12
is het mogelijk om buitenlandse/mobiele nrs te laten blokkeren ?? geen zin om straks alle uitgaande gesprekken naar het buitenland te moeten betalen
Nouhou :'(
zit ik die startpost voor jan-joker te onderhouden ofzo???

2e blok bij algemene vragen :Y)

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

uhmm als je een mailtje van wanadoo krijgt wat over de snelheidsverhoging gaat. komt ie dan van de directie af ofzo ??? |:(

en wat ik daarmee bedoelde was dat daar dus niet moeilijk over gedaan wordt want anders zetten ze hun naam er niet onder

[ Voor 26% gewijzigd door vr6-only op 10-11-2005 00:50 ]

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-06 11:27

duderuud

Sliden is koel

Ach jongens, dat gemekker over die verhoging...wacht het gewoon lekker af.

4mbit is al lekker, laat het 13 december worden, nou en...

Motor-Forum.nl

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Anoniem: 76345 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:30:
Uhm... want je doet het nu al gratis of zo? Dit vat ik even niet. Als je naar het buitenland of naar mobiel belt moet je toch altijd betalen?
voorheen kwam de telefoonfactuur bij mijn ouders terecht, binnenkort dus naar mij. geen zin om hun familiegesprekjes uit duitslans/turkije te moeten betalen :)
LinuX-TUX schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:33:
[...]

2e blok bij algemene vragen :Y)
sorry, het is ook zo laat :>

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ja dit is mogelijk. Kun je online instellen, -> mijn abonnement.

Divide and conquer.

• nitpicker

nitpicker

uNF

LinuX-TUX schreef op donderdag 10 november 2005 @ 00:33:
:+

je mag komen uithuilen hoor... bij je moeder ;)

Anoniem: 148600

Sinds eergisteren nu ook wanadoo fam.
Werkt prima moet ik zeggen, nu nog 4mb/s, ff wachten.
Telefoon werkt ook prima, monteur is precies 45 minuten bezig
geweest. De modem resette 2 keer (per reset 20 minuten, ophalen firmware/software).

een paar vragen over telefonie:

Als ik bel (via wanadoo dus) en iemand probeert mij te bellen, dan hoort hij de telefoon gewoon
over gaan (net of ik er niet ben en kan opnemen).
Is hier een oplossing voor?.

Kan een buitenstaander ipv van mijn kpn 020 ook het 88 bellen?
Is het 88 nummer een vast nummer voor mij en is dit goedkoper voor de persoon die mij wil bellen?.

Alvast bedankt.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:26
Dat je KPN lijn in gesprek is terwijl je met je Wanadoolijn aan 't bellen is, kan helaas niet. Misschien dat het met een nieuwe firmware wel kan (als het technisch mogelijk is in de livebox).

Verder is het 88 nummer (wel grappig; niet geweten dat wanadoo nummers met 88 beginnen) gewoon een telefoonnummer waar je vanaf wel punt ook gewoon kunt bellen. Het is net een vaste aansluiting (van mobiel, vast, buitenland en VOIP.. geen problemen). En volgens mij kost het voor diegene die belt evenveel als een normaal nummer op het vaste netwerk.. niet zoals die 084 nummers.

Pvouput live

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

Geachte abonnee,
De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family-abonnement wordt definitief verhoogd naar maximaal 20Mbit/s. Enkele weken geleden hebben wij de uitgevoerde snelheidsverhoging teruggedraaid in verband met tegenvallende prestaties. Inmiddels zijn de noodzakelijke verbeteringen doorgevoerd en voldoet de techniek aan alle kwaliteitseisen.

Wanneer?
De snelheidsverhoging wordt uitgevoerd in de ochtend van 8 november.
Uw verbinding zal korte tijd worden verbroken, waarna deze automatisch start met de nieuwe snelheid.
8)

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 23:53
Waar zit je in Amsterdam?

Flickr PSN ID= cheironnl

• LinuX-TUX
Anoniem: 148600 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 08:45:
Sinds eergisteren nu ook wanadoo fam.
Werkt prima moet ik zeggen, nu nog 4mb/s, ff wachten.
Telefoon werkt ook prima, monteur is precies 45 minuten bezig
geweest. De modem resette 2 keer (per reset 20 minuten, ophalen firmware/software).

een paar vragen over telefonie:

Als ik bel (via wanadoo dus) en iemand probeert mij te bellen, dan hoort hij de telefoon gewoon
over gaan (net of ik er niet ben en kan opnemen).
Is hier een oplossing voor?.

Kan een buitenstaander ipv van mijn kpn 020 ook het 88 bellen?
Is het 88 nummer een vast nummer voor mij en is dit goedkoper voor de persoon die mij wil bellen?.

Alvast bedankt.
Das logisch, je wordt gebeld op je KPN nummer en je belt zelf met het wanadoo nummer. Het KPN nummer is dus niet in gesprek. Het signaal gaat gewoon in niets op.

Een mooie work around zou een splitter VOOR de livebox zijn, kan je bellen en gebelt worden ( soort van ISDN ... maar dan op eigen manier }) )

En tuurlijk kunnen buitenstaanders ook naar je wanadoo nummer bellen :)
edit:
Spuit 11 ... nog even een espresso tegenaan dan maar :+

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-11-2005 11:37 ]

• x-man

x-man

Proud newbie!

Bij station Duivendrecht..(vlakbij Diemen Zuid)
Speedtest.nl zegt wel dat m'n verbinding 6Mbit is. Ach ik vond 4Mbit al prima. :)

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

• rleunk
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Als ik een extra splitter voor de livebox willen plaatsen, moet dan de telefoonlijn die naar de livebox gaat ook voor de splitter zitten, oftewel moeten de splitter en de livbox beide rechtstreek op de inkomende lijn worden aangesloten, of moet dit op een andere manier?

• Lanfear28
x-man schreef op donderdag 10 november 2005 @ 11:43:
[...]

Bij station Duivendrecht..(vlakbij Diemen Zuid)
Speedtest.nl zegt wel dat m'n verbinding 6Mbit is. Ach ik vond 4Mbit al prima. :)
en je upload?

Anoniem: 159742

jvhaarst schreef op woensdag 09 november 2005 @ 07:51:
[...]

Het idee van een VPN is juist dat de VPN software je IP nummer van je PC virtueel wijzigt.
Dus jouw PC krijgt dan een 10.0.0.x nummer erbij, en via de VPN verbinding gaat dan al het verkeer voor het netwerk 10.0.0.x.

Dus je moet niet de LB aanpassen, maar de VPN software installeren.
Maar welke gebruik je dan en hoe moet ik het dan aanpassen.
En is er geen andere manier om het te wijzigen.

• x-man

x-man

Proud newbie!

Volgens Bittorent 109KB/s

• Lanfear28
:9

Anoniem: 53576

Wil je eens op speedtest.bbned.nl je snelheid testen?

Anoniem: 136269

Ik zit hier met een netwerkprobleem met de livebox. Ik heb nu 2 pc's aangesloten op beide ethernetpoorten. Dat gaat nu al een maandje of twee prima. Maar nu wil ik beide pc's met elkaar laten communiceren in een netwerk, om wat bestanden te delen en iig een printer.

ik heb de wizard netwerk instellen doorlopen op beide computers, ze zitten beide in dezelfde werkgroep en hebben een unieke naam. Maar helaas zien ze elkaar niet en ook de printer die ik via het netwerk heb gedeeld wordt niet door de ander gezien als ik hem heb toegevoegd.

Het enige wat ik kan bedenken is dat beide computers een ander DNS nummer hebben. Sind ik DHCP heb uitgeschakeld op de livebox en vaste ip-adressen heb gegeven hebben ze ieder een afzonderlijk DNS nummer. Namelijk 192.168.5.1 en 192.168.6.1. Ik kan niet in de livebox terug vinden waar ik dat moet wijzigen als het al mogelijk is.

Dus nu komt de grote vraag: Hoe hebben andere livebox gebruikers een werkend netwerk voor elkaar gekregen?

Ik heb de nieuwe firmware en gebruik WindowsXP Pro NL sp2
Client voor microsoft netwerken staat aan
Bestands en printerdeling staat ook aan
Qos pakketplanner staat aan(heb ik verwijderd, bleek niet nodig volgens de GoT handleiding)
TCP/IP staat aan

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 136269 op 10-11-2005 14:37 ]

• LinuX-TUX
Anoniem: 136269 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:22:
Ik zit hier met een netwerkprobleem met de livebox. Ik heb nu 2 pc's aangesloten op beide ethernetpoorten. Dat gaat nu al een maandje of twee prima. Maar nu wil ik beide pc's met elkaar laten communiceren in een netwerk, om wat bestanden te delen en iig een printer.

ik heb de wizard netwerk instellen doorlopen op beide computers, ze zitten beide in dezelfde werkgroep en hebben een unieke naam. Maar helaas zien ze elkaar niet en ook de printer die ik via het netwerk heb gedeeld wordt niet door de ander gezien als ik hem heb toegevoegd.

Het enige wat ik kan bedenken is dat beide computers een ander DNS nummer hebben. Sind ik DHCP heb uitgeschakeld op de livebox en vaste ip-adressen heb gegeven hebben ze ieder een afzonderlijk DNS nummer. Namelijk 192.168.5.1 en 192.168.6.1. Ik kan niet in de livebox terug vinden waar ik dat moet wijzigen als het al mogelijk is.

Dus nu komt de grote vraag: Hoe hebben andere livebox gebruikers een werkend netwerk voor elkaar gekregen?

Ik heb de nieuwe firmware en gebruik WindowsXP Pro NL sp2
Client voor microsoft netwerken staat aan
Bestands en printerdeling staat ook aan
Qos pakketplanner staat aan(heb ik verwijderd, bleek niet nodig volgens de GoT handleiding)
TCP/IP staat aan
Ja, maar dat is je probleem niet, verdiep je even in wat een subnet mask is en wat deze in houd. Dan zie je dat het 2 aparte netwerken opzich zijn :Y)

een 192.168.5.0 en een 192.168.6.0 netwerk.

Workaround / oplossing?
Geen ID, gewoon kijken of je direct naar de andere compu kan connecten door: \\<ip andere PC>
OF gaan prutsen met subnet masks
OF gewoon een switch kopen, kost tegenwoordig geen $)# meer :+

• teake
  • Laatst online: 31-05 21:57
na het doorlezen van de posts hier tóch nog een ftp vraagje:

Ik heb een Personal FTP proggie draaien. Dat deed het tot vanmorgen vroeg nog prima (met @home). Maar nu heb ik wanadoo, en in de livebox port 21 geforward, maar het werkt nét niet.

Ik kan contact maken, inloggen met username en wachtwoord, maar daana geeft hij niets:

Ftp prog wat probeert te lezen (vanaf werk, dus andere IP) geeft "blocking call" op retrieving folder list.

150 Opening data connection for directory list
! Timer cancelled blocking call
! Accept error: Blocking call cancelled
! retrieve of folderlisting failed (0)

Maar daarvoor probeert WSftp eerst op IP:2401 te connecten, waarom niet op ip:21 dat was eerst nooit een probleem, maar nu met de livebox wel. Hoe op te lossen?

EDIT: OPGELOST!! (passive transfers uitgezet in WSftp, en nu gaat het wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door teake op 10-11-2005 15:20 ]

• x-man

x-man

Proud newbie!

Anoniem: 53576 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 14:18:
[...]

Wil je eens op speedtest.bbned.nl je snelheid testen?
Your current bandwidth reading is: 12.48 Mbps which means you can download at 1.56 MB/sec. from our servers. :{

Anoniem: 53576

Das wel ff andere koek dan dat crappy speedtest.nl...

Anoniem: 136269

LinuX-TUX schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:04:
[...]

Ja, maar dat is je probleem niet, verdiep je even in wat een subnet mask is en wat deze in houd. Dan zie je dat het 2 aparte netwerken opzich zijn :Y)

een 192.168.5.0 en een 192.168.6.0 netwerk.

Workaround / oplossing?
Geen ID, gewoon kijken of je direct naar de andere compu kan connecten door: \\<ip andere PC>
OF gaan prutsen met subnet masks
OF gewoon een switch kopen, kost tegenwoordig geen $)# meer :+
Ja dat snap ik dat het met een switch wel gaat werken. Maar ik vraag me toch af hoe anderen het wél aan de praat hebben gekregen.
Als er dus iemand is die een werkende configuratie heeft, hoor ik het graag!

• LinuX-TUX

Beste upgrade KB/s statistieken freaks, zouden jullie dat

alsje

alsje

alsje

alsjeblieft in de topicstart willen doen :Y)
Thank you! :>

Anoniem: 136269 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:41:
[...]

Ja dat snap ik dat het met een switch wel gaat werken. Maar ik vraag me toch af hoe anderen het wél aan de praat hebben gekregen.
Blijf ik op de voet volgen ... of is wat voor de volgende topic-starter :Y) (al \\<IP> gedaan?)

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ik wil mijn wanadoo configuratie openen? Maar dat ding vraagt om een login wachtwoord ?
Iemand enig id wat dat moet zijn want ik heb mn email wachtwoord geprobeerd, en admin en 1234 en ik kom er niet in!

Vraag 2:
Ik heb die livebox in een of ander routertje geplugd en bij 2 pc's die installatie disc gedraait. Ik heb nu bij beide pc's internet maar t schijnt een beetje onstabiel te zijn ? Is hier een betere oplossing voor ?

• LinuX-TUX
Pandemic schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:57:
Ik wil mijn wanadoo configuratie openen? Maar dat ding vraagt om een login wachtwoord ?
Iemand enig id wat dat moet zijn want ik heb mn email wachtwoord geprobeerd, en admin en 1234 en ik kom er niet in!

Vraag 2:
Ik heb die livebox in een of ander routertje geplugd en bij 2 pc's die installatie disc gedraait. Ik heb nu bij beide pc's internet maar t schijnt een beetje onstabiel te zijn ? Is hier een betere oplossing voor ?
Je bent de zoveelste met een redelijk vaag verhaaltje.

Je hebt je routertje in een liveboxje geprikt. Wat voor netwerk draait dat "Routertje" dan???

Even zelf beredeneren of dat wel zo handig is :Y) Nog steeds problemen? Kom dan met een uitgebreide schets met IP's en subnets hier aanzetten.

Kan ook beginnen dat ik een sleuteltje in een autootje deed vanochtend en dat hij het niet deed ... :?

• BFS

BFS

Rude awakening

Anoniem: 136269 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:41:
[...]

Voor zo ver ik het kan zien:

Je pc's zijn van elkaar gescheiden door het subnet, daarom zou je een subnet moeten creeeren dat 192.168.5.* t/m 192.168.6.* 'aan kan'. Voor het makkelijke is dat dus 255.255.248.0 want je kan dan beginnen met 192.168.0.1 en eindigen met 192.168.7.254.

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
Ja linux-tux, ik heb alleen een kabel naar de Wan-x poort van een 4 poort 100mbps/Broadband Ethernet router (Merk Soho) getrokken vanaf mn livebox. Vervolgens 2 computers ingeplugd op poort 1 en 2 van die router en op 1 computer wanadoo cd afgespeelt en geinstalleerd. En bij de 2 de computer hetzelfde alleen dan met Extra-pc aansluiten optie geinstalleerd.

Verder staat alles bij de tcp/ip properties op "Obtain Ip automatically". En heb ik verder helemaal niks ingesteld.

Dit is niet echt stabiel te noemen tot nu toe, en daarbij lukt het me niet om op mijn modem in te loggen om configuratie te veranderen want hij wil een wachtwoord hebben. Ik heb alle genoemde opties inclusief mijn wanadoo email wachtwoord al geprobeerd maar niks werkt.

Zo genoeg gespecificeerd ?

Mijn vraag is dus vooral hoe ik een beetje een stabiel netwerkje kan leggen nu i.v.m delen internet tussen 3 pc's in studentenhuis!

p.s : Van dat routertje weet ik dus echt helemaal niks, die is van een maat van mij en wat dat ding draait en doet is mij echt een raadsel.

[ Voor 9% gewijzigd door Pandemic op 10-11-2005 16:16 ]

• LinuX-TUX
Pandemic schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:16:
Ja linux-tux, ik heb alleen een kabel naar de Wan-x poort van een 4 poort 100mbps/Broadband Ethernet router (Merk Soho) getrokken vanaf mn livebox. Vervolgens 2 computers ingeplugd op poort 1 en 2 van die router en op 1 computer wanadoo cd afgespeelt en geinstalleerd. En bij de 2 de computer hetzelfde alleen dan met Extra-pc aansluiten optie geinstalleerd.

Verder staat alles bij de tcp/ip properties op "Obtain Ip automatically". En heb ik verder helemaal niks ingesteld.

Dit is niet echt stabiel te noemen tot nu toe, en daarbij lukt het me niet om op mijn modem in te loggen om configuratie te veranderen want hij wil een wachtwoord hebben. Ik heb alle genoemde opties inclusief mijn wanadoo email wachtwoord al geprobeerd maar niks werkt.

Zo genoeg gespecificeerd ?

Mijn vraag is dus vooral hoe ik een beetje een stabiel netwerkje kan leggen nu i.v.m delen internet tussen 3 pc's in studentenhuis!

p.s : Van dat routertje weet ik dus echt helemaal niks, die is van een maat van mij en wat dat ding draait en doet is mij echt een raadsel.
Definitie van een router is dat ie netwerken routeerd. Er zijn maar 2 netwerken voor prive gebruik 192.168.0.0 (kan je ook weer onderverdelen) en 10.0.0.0 (kan je NOG verder in stukjes knippen)
en er is nog een 172 netwerk gereserveerd ... maar die heb ik NOG NOOOOOIT gezien op een netwerk

Je vermeld helemaaaaal niet wat die broadcom voor netwerk heeft, maar ik durf bijna te wedden dat die je in de weg zit ;)

Doe eens link en prik de livebox in de LAN kant van de broadcom, gooi die broadcom's DHCP server uit en ga dan nog eens van internet genieten met 1 tot 5 ms minder vertraging ;)

edit:
OJA, en als je de dhcp server hebt uitgezet, kun je ons ook vertellen hoe die gateway en alles eruit ziet, welke netwerken die broadcom dus allemaal bevat :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 10-11-2005 19:53 ]

Anoniem: 16697

Wanneer je bij postcode check bestaande klant doet komt er te staan:
"We wijzen u erop dat momenteel de snelheid van ADSL Family wordt verhoogd van 4 Mbit/s naar maximaal 20 Mbit/s. Vanaf begin november 2005 zal deze verhoging voor iedereen doorgevoerd zijn. "

Doe je nieuwe klant:
"We wijzen u erop dat momenteel de snelheid van ADSL Family wordt verhoogd van 4 Mbit/s naar maximaal 20 Mbit/s. In november 2005 zal deze verhoging voor iedereen doorgevoerd zijn."

Lijkt erop dat bestaande klanten eerst omgaan.

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

LinuX-TUX schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:24:
[...]

en er is nog een 172 netwerk gereserveerd ... maar die heb ik NOG NOOOOOIT gezien op een netwerk
Is die 172 netwerk niet toevallig een 127 netwerk?

• Wortelsoep
  • Niet online
MindedRaptor schreef op donderdag 10 november 2005 @ 17:56:
[...]

Is die 172 netwerk niet toevallig een 127 netwerk?
Nee, de 172 range wordt idd gebruikt voor interne netwerken. Heb het ook nooit gezien verder, maar het kan wel dus.

• Dogmatix
  • Laatst online: 02-01-2024
Hallo, volg dit topic al n tijdje omdat ik mn @home bb abbo te duur vind.
Na overweging toch Wanadoo + Telefonie ipv Tiscali + Telefonie, omdat je bij Tiscali eerst de kosten voor t modem en de aansluitkosten moet betalen om ze later weer te ontvangen (daar hou ik niet zo van).

Heb op 8 november aangevraagd, en vandaag een brief gekregen waarin stond (letterlijk zo gedrukt)

Welkom bladiebla
De snelheid van uw Wanadoo ADSL Family verbinding wordt uiterlijk in november verhoogd naar maximaal 20 Mbit/s. dus wat dat betreft zou SittingDuck wel gelijk kunnen hebben.

Dan nog n vraagje, hoelang duurt het zo ongeveer van de aanvraagdatum tot t moment dat het internet werkt? In de brief staat maximaal 4 weken, maar meestal is dit n nogal ruime limiet.
Ik lees hier bij sommige mensen 2 weken, maar hebben er ook al mensen echt 4 weken of langer gehad?

Dit ivm opzegging van @home, die rekenen elke keer 4 weken opzegtermijn vanaf het begin van de maand, dus opzeggen 3 december = abonnement afgelopen 1 februari. Ik zou het dus al graag in november willen opzeggen, anders zit ik weer met 2 abbo's!

alvast merçi...

Anoniem: 101381

ik heb afgelopen vrijdag pakket ontvangen met de livebox maar nog steeds geen brief van aansluiting geactiveerd..

hoe lang kan dit duren :(?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Wanadoo telefonie net besteld, iemand van de helpdesk belde me net en probeerde me ook gelijk een vage firewall aan te smeren. :+

Hij zei dat ik na een maand weer kon opzeggen als ik het niet goed vond werken, is dit echt zo of lult hij uit zijn nek?

Goedkoop bellen via VoIP

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Abonnementsprijs € 1,95 per maand
Betaling Automatische afschrijving
Abonnementsperiode Minimaal 12 maanden

eerste 2 maanden gratis.

misschien wou die gewoon checken of je telefonie het al deed ;)

Anoniem: 119335

x-man schreef op donderdag 10 november 2005 @ 15:20:
[...]

Your current bandwidth reading is: 12.48 Mbps which means you can download at 1.56 MB/sec. from our servers. :{
x-man

Hoe ver van de centrale woon je? Lijkt me wel handig als je dat ook even vermeld...
Kan niet wachten totdat ze ook oud-zuid overzetten :P
Het komt steeds dichterbij iig _/-\o_

• Sayko

Sayko

Knowledge Is Power

1 ding weet ik wel, bij een downstream signaal ruisverhouding van 9 db zit je op +- 8Mb

Ik woon 1200 meter van de centrale en ik zit op 31.5db

Laat die update maar komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sayko op 10-11-2005 21:11 ]

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-06 12:45

d-Frag

74% completed

Dogmatix schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:27:
Heb op 8 november aangevraagd, en vandaag een brief gekregen waarin stond (letterlijk zo gedrukt)

Dan nog n vraagje, hoelang duurt het zo ongeveer van de aanvraagdatum tot t moment dat het internet werkt? In de brief staat maximaal 4 weken, maar meestal is dit n nogal ruime limiet.
Ik lees hier bij sommige mensen 2 weken, maar hebben er ook al mensen echt 4 weken of langer gehad?
Mijn aanvraag heb ik 25 oktober verstuurd, op de statuspagina stond aansluiting omstreeks 10 november.
Vanmorgen kreeg ik een sms dat mijn server offline was gegaan, vanavond settings op mijn router aangepast en voila de verbinding was probleemloos gemigreerd van Demon(Tisc.) naar Wanadoo.

Opzeggen van @home zou ik gewoon doen, het lijkt mij sterk dat ze in 6 weken geen adsl weten aan te sluiten (kerstweek niet meegerekend).

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
MensionXL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:33:
Wanadoo telefonie net besteld, iemand van de helpdesk belde me net en probeerde me ook gelijk een vage firewall aan te smeren. :+

Hij zei dat ik na een maand weer kon opzeggen als ik het niet goed vond werken, is dit echt zo of lult hij uit zijn nek?
Lult uit zijn nek. Je kan binnen 7 dagen jou beslissing intrekken. Daarna zit jij er 12 maanden aan vast. Zeker de verkoopafdeling aan de lijn gehad ;).

Anoniem: 125170

Heb nu al bijna een maand geen internet meer, nadat alles drie weken prima werkte is de boel eruit geklapt (zie eerder op forum) Volgens wanadoo ligt het probleem bij hen of in de centrale. Er is drieeneenhalve week geleden een lijnmeting aangevraagd, maar nog steeds niet uitgevoerd - 'ze zijn er aan bezig'. De technische dienst 'gaat me terugbellen' maar alleen de sales afdeling valt me lastig. :(

Het probleem is als volgt: Ik krijg wel line-sync, maar géén IP-adres toegewezen. Volgens (de meeste) helpdeskmedewerkers meld de livebox zich wél aan, maar krijg vervolgens dus geen ip van hun DHCPserver toegewezen. Nu hoor ik dat meerdere mensen dit probleem hebben gehad. Iemand die weet wat er toen precies aan de hand was??? En hoe lang het heeft geduurd om een en ander op te lossen?

Anoniem: 159178

Heb ik ook eens gehad met Chello.
Oplossing was pc opnieuw installeren. Windows that is.
Toen deed 'ie het gelijk.

• KabalA!
  • Laatst online: 30-06 11:59

KabalA!

[ No-Life ]

Ik heb een vraag mbt de livebox... ik heb wat rond gezocht op inet en had ooit een pdf gevonden van de manual oid, maar kan hem nu niet meer vinden :/

Ik vroeg mij namelijk af of het mogelijk is dat je een splitter in de meterkast hebt en dan alleen de kabel met het adsl signaal in de livebox plugt. Zo kan ik namelijk het modem hangen op de plek waar mijn speedtouch nu hangt en hoef ik geen kabels om te zetten.

Ik wil dus de kabel in de meterkast splitten en alleen een adsl signaal aanleveren in de livebox... weten jullie of dit kan en of dit problemen geeft??

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Mensen hier die in Rotterdam zuid wonen? Iemand al wat daarover gehoord? :9 :+

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

KabalA! schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:54:
Ik heb een vraag mbt de livebox... ik heb wat rond gezocht op inet en had ooit een pdf gevonden van de manual oid, maar kan hem nu niet meer vinden :/

Ik vroeg mij namelijk af of het mogelijk is dat je een splitter in de meterkast hebt en dan alleen de kabel met het adsl signaal in de livebox plugt. Zo kan ik namelijk het modem hangen op de plek waar mijn speedtouch nu hangt en hoef ik geen kabels om te zetten.

Ik wil dus de kabel in de meterkast splitten en alleen een adsl signaal aanleveren in de livebox... weten jullie of dit kan en of dit problemen geeft??
Werkt allemaal perfect, ik heb het precies zo hier liggen :Y)

Alleen weet ik niet zeker of het nog steeds werkt als ik telefonie heb? Ik denk het wel want het gaat gewoon naar Wanadoo over de hoge frequentie en niet via de lage telefoon frequentie waarvoor de splitter nodig is?

MensionXL hoopt dat de livebox op deze manier blijft werken anders kan ik door de muren richtig de meterkast alle kabels gaan vervangen en knijpen :/

Goedkoop bellen via VoIP

MensionXL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:33:

Ligt eraan; over welke dienst wil je weten wanneer je kan opzeggen? Dat maakt nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:43
Anoniem: 159178 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:29:
Voor zover ik het begrepen heb fungeert de livebox als router en dus vraagt de livebox het publieke IP aan, niet de pc, dus herinstalleren van Windows heeft geen enkel nut in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

heeft wanadoo abbonementen via bbned en kpn afgeschaft ofzo ?
kan ze niet terug vinden op www.wanadoo.nl hmm

alle abbonementen gaan nu over family+ telefonie en mobiel of gewoon adsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
MensionXL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:05:
N0pe, woon er niet, zit wel op R'dam-Holy centrale (Vlaardingen :+)

Maar nog steeds niets :(
Ha schweino, ook interesse in Wanadoo :+
Xbox aansluiten en gaan met die banaan }) :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door LinuX-TUX op 11-11-2005 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man

x-man

Proud newbie!

Anoniem: 119335 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 19:58:
[...]

x-man

Hoe ver van de centrale woon je? Lijkt me wel handig als je dat ook even vermeld...
Kan niet wachten totdat ze ook oud-zuid overzetten :P
Het komt steeds dichterbij iig _/-\o_
Weet niet hoe je dat opzoekt? Postcode is 1102XV

Dit zegt m'n livebox configuratie trouwens:
code:
1
2
Status ADSL-lijn     Downstream      Upstream
Verbonden             16604 Kb      1020 Kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

De afstand naar de centrale kan je hier bekijken http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzie110
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 16:11
MensionXL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:05:
R'dam zuid hierow, steady @ 4mbit/s

Ben wel benieuwd, 2km van centrale... naja goed geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42
Anoniem: 76345 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:20:
[...]

Ligt eraan; over welke dienst wil je weten wanneer je kan opzeggen? Dat maakt nogal uit.
Telefonie kan alleen opgezegd worden als er echt onoverkomelijke problemen zijn. Firewall, antivirus enzo normaal alleen na een jaar. Dus wat die verkoper (en niet helpdesker) vertelt klopt helaas niet.
Schweino schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:09:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb fungeert de livebox als router en dus vraagt de livebox het publieke IP aan, niet de pc, dus herinstalleren van Windows heeft geen enkel nut in dit geval.
Maar in zijn orginele bericht staat niet of hij een livebox gebruikt. Als hij een speedtouch gebruikt icm de re-use cd staat die standaard in bridged mode.
vr6-only schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:09:
heeft wanadoo abbonementen via bbned en kpn afgeschaft ofzo ?
kan ze niet terug vinden op www.wanadoo.nl hmm

alle abbonementen gaan nu over family+ telefonie en mobiel of gewoon adsl
Klopt, ik heb gehoord dat die sinds 9 november niet meer worden aangeboden, alleen nog voor verhuizingen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 20:01
Ondanks dat de port-forwarding nu werkt hier toch nog een vraagje over..
nu het eindelijk allemaal werkt heb ik toch nog iets vreemds.
Als ik mijn webserver via internet wil bereiken krijg is eerst in IE te zien (bovenin)
"Livebox configuration" als ik source bekijken zie ik de pagina van de livebox..
Maar die pagina wordt niet echt geopend.. krijg de melding te zien dat pagina niet weergegeven kan worden (frame indeling is al wel te zien)
Als ik vervolgens CTRL-F5 gebruik wordt wel de pagina van m'n server weergegeven..

rara hoe kan dat?
(oh ja, web-toegang tot de livebox staat uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

MensionXL schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:07:
[...]

Werkt allemaal perfect, ik heb het precies zo hier liggen :Y)

Alleen weet ik niet zeker of het nog steeds werkt als ik telefonie heb? Ik denk het wel want het gaat gewoon naar Wanadoo over de hoge frequentie en niet via de lage telefoon frequentie waarvoor de splitter nodig is?

MensionXL hoopt dat de livebox op deze manier blijft werken anders kan ik door de muren richtig de meterkast alle kabels gaan vervangen en knijpen :/
Nu ben ik heel eigenwijs :+

Ik heb net even wanadoo zelf gebeld en die vertellen mij dat dit niet mogelijk is :/

Dus met een splitter ertussen zou de livebox niet werken ;( Ik twijfel dus heel erg op dit moment of het wel gaat werken.
Het probleem is niet zo zeer dat ik persé die splitter wil, maar ik kan die livebox niet kwijt in de meterkast, want dan is er hier geen mogelijkheid om een utpkabel naar waar nu de modem/switch hangt te krijgen :( en het omleggen is geen optie, want dan zijn er hier mensen die gaan 'ouwe wijven' dat er een gat geboord moet worden 8)7

Zijn er dus nog meer mensen die WÉL een splitter hebben en dus alleen een ADSL signaal op de Livebox aanleveren ipv telefoon en adsl en dus niet de Livebox als splitter gebruiken??

Alvast bedankt _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

GmR

KabalA! schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:30:
Zijn er dus nog meer mensen die WÉL een splitter hebben en dus alleen een ADSL signaal op de Livebox aanleveren ipv telefoon en adsl en dus niet de Livebox als splitter gebruiken??

Alvast bedankt _/-\o_ ;)
Ik had bij de overstap van Lite naar Family ook geen zin om alle kabels te gaan verleggen.
Ik heb echter niet de splitter voor de livebox, maar wel een aftakking van de lijn voor de livebox...
Het kan zijn dat de splitter nog wel tussen die aftakking en de telefoon zit om het ADSL-signaal er weer uit te filteren, maar dat weet ik niet 100% zeker, zou ik ff na moeten kijken...

[ Voor 25% gewijzigd door GmR op 11-11-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-06 22:24

DyStiC

&#039;Atta way, baby!

Alvast bedankt _/-\o_ ;)
Ik gebruik ook m'n oude KPN ADSL splitter nog, ook omdat m'n Livebox op zolder staat en ik beneden gewoon wil telefoneren, telefoons dus aangesloten op de KPN splitter. Werkt prima en zonder problemen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-06 18:07
[...]

Nu ben ik heel eigenwijs :+

<snip>

Alvast bedankt _/-\o_ ;)
Bij mij werkt het ook. Ik had eerst mijn "oude" Speedtouch 510 er nog steeds achter, en ook dat werkte gewoon. Maar wilde zo'n week of 2 geleden kijken of deze opstelling met de LiveBox ook werkte. Ik verwachtte storingen op mijn telefoon, maar niets van dat: alles werkt perfect!

Ik heb overigens nog gewoon KPN telefonie, dus niet van Wanadoo.

Ik ga binnenkort overigens wel zoals Wanadoo aanbeveelt de LB naar mijn meterkast verhuizen (de splitter gaat er dan tussenuit) en dan gaat er een ethernetkabel naar boven waar mijn pc staat. Ik moet alleen voor die tijd een stopcontact in mijn meterkast maken en de ethernetkabel leggen/trekken. Ik verwacht dat ik dan beter gebruik kan maken van mijn ADSL2+ verbinding (of is dit onzin, weet iemand dit?)

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

GrandmasteR schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 12:45:
[...]

Ik had bij de overstap van Lite naar Family ook geen zin om alle kabels te gaan verleggen.
Ik heb echter niet de splitter voor de livebox, maar wel een aftakking van de lijn voor de livebox...
Het kan zijn dat de splitter nog wel tussen die aftakking en de telefoon zit om het ADSL-signaal er weer uit te filteren, maar dat weet ik niet 100% zeker, zou ik ff na moeten kijken...
DyStiC schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:23:
[...]

Ik gebruik ook m'n oude KPN ADSL splitter nog, ook omdat m'n Livebox op zolder staat en ik beneden gewoon wil telefoneren, telefoons dus aangesloten op de KPN splitter. Werkt prima en zonder problemen hier.
nocalimero schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:49:
[...]

Bij mij werkt het ook. Ik had eerst mijn "oude" Speedtouch 510 er nog steeds achter, en ook dat werkte gewoon. Maar wilde zo'n week of 2 geleden kijken of deze opstelling met de LiveBox ook werkte. Ik verwachtte storingen op mijn telefoon, maar niets van dat: alles werkt perfect!

Ik heb overigens nog gewoon KPN telefonie, dus niet van Wanadoo.

Ik ga binnenkort overigens wel zoals Wanadoo aanbeveelt de LB naar mijn meterkast verhuizen (de splitter gaat er dan tussenuit) en dan gaat er een ethernetkabel naar boven waar mijn pc staat. Ik moet alleen voor die tijd een stopcontact in mijn meterkast maken en de ethernetkabel leggen/trekken. Ik verwacht dat ik dan beter gebruik kan maken van mijn ADSL2+ verbinding (of is dit onzin, weet iemand dit?)
Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_

Vooral het antwoord van nocalimero doet mij goed :P... het is namelijk hier ook de bedoeling dat de speedtouch 510 er nog even achter blijft hangen, al was het alleen maar om als switch te dienen :)
Dan ga ik zo de rest van de mensen hier overtuigen en zo mijn abbo aanvragen :Y)

Nogmaals bedankt iedereen ;)

meer gequote als getypt :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125170

Anoniem: 159178 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:29:
Ik schreef:
Volgens Wanadoo ligt het probleem in de centrale.
Daar draaien ze geen windows volgens mij :)

Net een helpdeskmedewerker gesproken die aangaf dat de linecheck waar ik al een maand op wacht irrelevant is omdat mijn MAC adres wél wordt ontvangen op hun server en het ipadres ook wordt gereserveerd. Alleen gaat er daarná dus iets fout. jammer dat ik de gesprekken niet heb opgenomen want een deel van de helpdeskmedewerkers heeft dingen (toe)gezegd die ze niet eens in het dossier hebben genoteerd. Wél zal ik de tijd zonder internet niet hoeven te betalen Bof ik even zeg...

Maar weer even terzake: Heeft iemand hier hetzelfde probleem gehad (wél line-sync, geen ip), en hoe is dat toen opgelost door wanadoo??? (en hoe snel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156709

* Anoniem: 156709 kotst momenteel van wanadoo.

Heb 6 oktober aangevraagt.
Zou 24e lijn opgeleverd krijgen.
Kreeg 31 oktober de melding dat alles helemaal klaar was en facturatie begon.

MAAR: Zit nu al tig dagen zonder normaal internet
En na aandringen en duidelijk maken dat ik niet gek was en ik echt GEEN wanadoo aansluiting had.
Werdt er dan toch een case aangemaakt.
Dit is ook al weer 12 dagen geleden en nog steeds geen wanadoo.

Hopelijk is er iemand die weet hoe dit propbleem op te lossen. Want zowel bij KPN als bij Wanadoo willen en kunnen ze niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

KabalA! schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:59:
[...]

[...]

[...]

Mijn dank is groot _/-\o_ _/-\o_

Vooral het antwoord van nocalimero doet mij goed :P... het is namelijk hier ook de bedoeling dat de speedtouch 510 er nog even achter blijft hangen, al was het alleen maar om als switch te dienen :)
Dan ga ik zo de rest van de mensen hier overtuigen en zo mijn abbo aanvragen :Y)

Nogmaals bedankt iedereen ;)

meer gequote als getypt :X :+
Woei, zo bedoel je het toch?

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/r.pack/got/toestand.PNG

Het werkt zo op deze manier goed bij mij.

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.